Volgens mij heeft dit te maken met de Metro UI mode of niet, als je een programma in de desktop mode draait (zoals Chrome) dan gebeurd er niets als je ergens op klikt waar je kan typen, als je Chrome start via Metro (of opnieuw opent in Metro door in het menu te klikken) dan komt het toetsenbord automatisch naar voren.TheNewPlayer schreef op vrijdag 08 november 2013 @ 18:29:
Sleeve en MicroSD besteld, alleen zit ik met het volgende 'probleem'. Als ik hem uit het dock haalde en ik iets wilde gaan typen, bijv. een url, dan popte automatisch het touch-toetsenbord tevoorschijn. Nu moet ik echter stee/ds op het toetsenbord pictogram klikken rechtsonder naast die meldingen. Kan je dit ergens aanpassen
Ik heb vandaag een Bluetooth muis gekocht (ik vind die dongle van gewone wireless muizen vervelend en ik wil die usb poort graag voor andere dingen houden), maar een uur later weer terug gebracht. Het was de Microsoft Sculpt Touch muis, volgens reviews een aardig goede. Maar de muis stopt vaak met reageren op momenten dat de CPU andere dingen aan het doen is (bijv. het laden van websites). Ontzettend vervelend dus. Dat probleem heb ik niet met een usb muis of de touchpad.
Ik heb nog nooit een Bluetooth muis gebruikt, hebben andere pc's en/of Bluetooth muizen dit ook? Of ligt het misschien aan de T100 of dat MS muis geval?
Ik heb overgens ook een Bluetooth audio receiver gebruikt met de T100, die doet het wel goed, zelfs als de CPU andere dingen doet. Dus de Bluetooth in het algemeen van de T100 werkt verder prima.
Ik heb nog nooit een Bluetooth muis gebruikt, hebben andere pc's en/of Bluetooth muizen dit ook? Of ligt het misschien aan de T100 of dat MS muis geval?
Ik heb overgens ook een Bluetooth audio receiver gebruikt met de T100, die doet het wel goed, zelfs als de CPU andere dingen doet. Dus de Bluetooth in het algemeen van de T100 werkt verder prima.
Het lijkt mij een interessante tablet.
Wat zijn de ervaringen van de heren die deze tablet nu hebben?
uhum...pitchdown schreef op zaterdag 09 november 2013 @ 09:19:
Het lijkt mij een interessante tablet.
pricewatch: Asus Transformer Book T100 Grijs
Ik ben ook in het bezit van de T100 sinds afgelopen dinsdag. Nu werkt hij verder prima alleen wil hij soms niet uit de standby stand komen. Ik moet hem dan helemaal resetten en opnieuw opstarten (wat soms ook niet eens lukt). Net ook met het installeren van een paar updates, de tablet zegt zichzelf opnieuw op te starten maar gaat gewoon uit. Met veel pijn en moeite heb ik hem weer aangekregen. Is dit een defect aan de asus, iemand anders ook last van?
Ik ben bijna overstag dit apparaat te kopen om op een bepaalde lokatie aan een monitor te hangen en hem verder als tablet te gebruiken. Mijn enige twijfel is nog het kleine opslaggeheugen.
Ik heb een 500GB externe opslag en een SD-kaartje van 32GB dus aan opslag (zeker voor mij) geen gebrek. Nou wil ik programma's als VLC, GIMP, uTorrent, Spotify etc en ook Google Drive en Dropbox van enkele GB's. Mijn vraag is of het mogelijk is al deze programma's op een SD-kaart op te slaan zodat ik alle programma's ook in tablet modus kan gebruiken?
Ik heb een 500GB externe opslag en een SD-kaartje van 32GB dus aan opslag (zeker voor mij) geen gebrek. Nou wil ik programma's als VLC, GIMP, uTorrent, Spotify etc en ook Google Drive en Dropbox van enkele GB's. Mijn vraag is of het mogelijk is al deze programma's op een SD-kaart op te slaan zodat ik alle programma's ook in tablet modus kan gebruiken?
Weet je zelf hoe groot die programma's ongeveer zijn? Ik neem aan dat je er bekend mee bent omdat je er ook op de T100 mee wil gaan werken, dus dan zou je toch zelf in moeten kunnen schatten of dat wel kan.
Maar waarom GIMP op de tablet? Dat lijkt mij in ieder geval niet bepaald praktisch. Als je geen echte haast hebt kun je natuurlijk ook wachten op het 64GB model en / of het model met extra 500GB HDD.
Maar waarom GIMP op de tablet? Dat lijkt mij in ieder geval niet bepaald praktisch. Als je geen echte haast hebt kun je natuurlijk ook wachten op het 64GB model en / of het model met extra 500GB HDD.
ik heb die programma's op mijn interne geheugen gezet omdat dat dingen zijn die je toch herhaaldelijk gebruikt. kost je 500 mbjjurgen schreef op zaterdag 09 november 2013 @ 11:15:
Ik ben bijna overstag dit apparaat te kopen om op een bepaalde lokatie aan een monitor te hangen en hem verder als tablet te gebruiken. Mijn enige twijfel is nog het kleine opslaggeheugen.
edit: ik gebruik alleen geen gimp
Ik leef weer! 
Het herstart probleem komt door een foutieve driver voor de WLAN module (broadcom geval). Een kijkje in de logboeken zegt:
Waarschuwing - WLAN uitbreidingsmodule is gestopt bcmihsrv.dll
Dit is ontstaan na een driver update, vandaar dat dit probleem 'geleidelijk' lijkt te ontstaan. Een patch is uitgebracht maar staat nog niet op Windows update. Die versie op Windows Update crasht te computer bij het installeren.
LET OP: dit zal je opgeslagen wireless keys verwijderen! Je zal dus opnieuw je wifi wachtwoorden moeten invoeren wanneer je verbindt met je thuisnetwerk!
1) Ga naar de Asus support site http://support.asus.com/D...=nl-nl&m=T100TA&p=3&s=580
2) Kies het besturingssysteem, ga naar het kopje Draadloos (of wireless als je op een Engelse PC zit) en download Versie V5.93.97.168 Broadcom Wireless Lan Driver and Application.

3)Pak de driver uit. Ga naar apparaatbeheer (device manager), via configuratiescherm > systeem > apparaatbeheer, en zoek de Broadcom 802.11abgn Wireless SDIO Adapter (onder Netwerkadapters).

4)Ga naar eigenschappen van het apparaat, tabje stuurprogramma, stuurprogramma bijwerken.

5)Klik op "Op mijn computer naar stuurprogramma's zoeken", klik op "Ik wil kiezen uit een lijst [..]", klik op bladeren en zoek je gedownloade uitgepakte driver op, in dat mapje zou een bestand genaamd "bcmfn2" moeten zitten, open deze.

6)Druk op volgende en klaar! Herstart de computer.
EDIT0:
Er staat trouwens een interessante nieuwe BIOS op! Versie 216 van 5 - 11 - 2013, ga hem nu flashen! Changelist is:
1.Update EC F/W. Embedded Controller Firmware
2.Update GOP Driver
3.Auto Wake up system after winflash. Spreekt voor zich
4.Fix Atmel touch panel run at wrong frequency. Nice!
5.Fix there is no password check when winflash. Spreekt voor zich
6.Adjust Panel power sequence. Dit kan fijn zijn, maar ook niet, zal eens kijken wat voor een effect het heeft
EDIT1:
Los van de changelist lijkt maar 1 optie veranderd te zijn in de UEFI, de usb mode. Opties zijn nu XHCI of EHCI. XHCI is de betere keuze in ieder geval (standaard).
Het herstart probleem komt door een foutieve driver voor de WLAN module (broadcom geval). Een kijkje in de logboeken zegt:
Dit is ontstaan na een driver update, vandaar dat dit probleem 'geleidelijk' lijkt te ontstaan. Een patch is uitgebracht maar staat nog niet op Windows update. Die versie op Windows Update crasht te computer bij het installeren.
LET OP: dit zal je opgeslagen wireless keys verwijderen! Je zal dus opnieuw je wifi wachtwoorden moeten invoeren wanneer je verbindt met je thuisnetwerk!
1) Ga naar de Asus support site http://support.asus.com/D...=nl-nl&m=T100TA&p=3&s=580
2) Kies het besturingssysteem, ga naar het kopje Draadloos (of wireless als je op een Engelse PC zit) en download Versie V5.93.97.168 Broadcom Wireless Lan Driver and Application.

3)Pak de driver uit. Ga naar apparaatbeheer (device manager), via configuratiescherm > systeem > apparaatbeheer, en zoek de Broadcom 802.11abgn Wireless SDIO Adapter (onder Netwerkadapters).

4)Ga naar eigenschappen van het apparaat, tabje stuurprogramma, stuurprogramma bijwerken.

5)Klik op "Op mijn computer naar stuurprogramma's zoeken", klik op "Ik wil kiezen uit een lijst [..]", klik op bladeren en zoek je gedownloade uitgepakte driver op, in dat mapje zou een bestand genaamd "bcmfn2" moeten zitten, open deze.

EDIT0:
Er staat trouwens een interessante nieuwe BIOS op! Versie 216 van 5 - 11 - 2013, ga hem nu flashen! Changelist is:
2.Update GOP Driver
6.Adjust Panel power sequence. Dit kan fijn zijn, maar ook niet, zal eens kijken wat voor een effect het heeft
EDIT1:
Los van de changelist lijkt maar 1 optie veranderd te zijn in de UEFI, de usb mode. Opties zijn nu XHCI of EHCI. XHCI is de betere keuze in ieder geval (standaard).
[ Voor 31% gewijzigd door Tijmen007 op 09-11-2013 13:58 . Reden: Plaatjes! :) ]
ik heb juist het 32GB + 500GB in het dock model gevonden op een franse website. Ze vragen 395 euro. Nu ben ik aan het twijfelen of ik degene met of zonder de 500 GB moet nemen. Zou dit (veel) invloed hebben op de batterij en het gewicht van het toestel?
waar?forcom schreef op zaterdag 09 november 2013 @ 14:07:
ik heb juist het 32GB + 500GB in het dock model gevonden op een franse website. Ze vragen 395 euro. Nu ben ik aan het twijfelen of ik degene met of zonder de 500 GB moet nemen. Zou dit (veel) invloed hebben op de batterij en het gewicht van het toestel?
en staat daar ook het 64g model?
Let op dat ze in frankrijk ook geen QWERTY hebben. Enige wat in de buurt komt van ons keyboard is UK, maar daar zijn de leestekens ook anders dan wij gewend zijn.
Misschien reken ik fout, corrigeer me dan maar:
Een zuinige 2,5" harddisk gebruikt idle ongeveer 1 watt. De tablet zelf gebruikt ongeveer 3 watt. (30Whr accu en kan tien uur aan blijven). Dus een harddisk constant aan, zonder dat je deze gebruikt, zorgt voor 33% meer stroomgebruik. En je weet natuurlijk niet of ze inderdaad een zuinige harddisk in het dock hebben gezet
Misschien reken ik fout, corrigeer me dan maar:
Een zuinige 2,5" harddisk gebruikt idle ongeveer 1 watt. De tablet zelf gebruikt ongeveer 3 watt. (30Whr accu en kan tien uur aan blijven). Dus een harddisk constant aan, zonder dat je deze gebruikt, zorgt voor 33% meer stroomgebruik. En je weet natuurlijk niet of ze inderdaad een zuinige harddisk in het dock hebben gezet
Heb hem gevonden o pde franse site, is wel een erg mooie prijs. Let wel op dat het hier een AZERTY toetsenbord betreft. Zou mooi zijn als de 500GB voor deze prijs ook naar Nederland zou komen.
Link: http://www.rueducommerce....ows-8-1.htm#xtor=AL-67-70
Link: http://www.rueducommerce....ows-8-1.htm#xtor=AL-67-70
[ Voor 4% gewijzigd door jjurgen op 09-11-2013 15:53 ]
jjurgen heeft de link al gepost. Ik heb al gecontroleerd, ze verzenden wel naar België, maar niet naar Nederland. Het toestel is ook pas beschikbaar op 22 november. En het is AZERTY.
64 GB model staat er niet op, enkel 32 GB + 500 GB.
Voor mij is AZERTY, 22 november en België geen probleem, maar zou het echt zo'n gigantische invloed hebben op de batterijduur?
64 GB model staat er niet op, enkel 32 GB + 500 GB.
Voor mij is AZERTY, 22 november en België geen probleem, maar zou het echt zo'n gigantische invloed hebben op de batterijduur?
5 Watt consumptie is best normaal bij een 3,5" SATA HDD in gebruik. Idling is al snel 1 watt voor bijna alle type opslagmedia (los van eMMC).forcom schreef op zaterdag 09 november 2013 @ 16:05:
De laptop schijf (2,5") die er hoogstwaarschijnlijk in zit is te vergelijken met deze hardeschijfjes. Als het goedkopere 2,5" schijven zijn kan het misschien nog iets meer worden.
Ben ik nou gek of is die wifi prestatie instelling nergens te vinden? In Windows 7 kon ik op mijn laptop kiezen voor hoge prestaties waardoor ik op zo'n 150Mb/s kwam, nu haal ik max 65Mb/s (naast de router). Niet echt prettig downloaden met een 200Mb/s verbinding..
[ Voor 3% gewijzigd door tzanten op 09-11-2013 23:27 ]
Ik geloof ergens gelezen te hebben dat de t100 geen mimo heeft, kan het ook niet terug vinden (so correct me if i am wrong). Of simpeler gezegd er is maar 1 antenne waardoor je dus geen 150Mb/s kan behalen.tzanten schreef op zaterdag 09 november 2013 @ 23:25:
Ben ik nou gek of is die wifi prestatie instelling nergens te vinden? In Windows 7 kon ik op mijn laptop kiezen voor hoge prestaties waardoor ik op zo'n 150Mb/s kwam, nu haal ik max 65Mb/s (naast de router). Niet echt prettig downloaden met een 200Mb/s verbinding..
Heb je de laatste drivers? En het interne eMMC geheugen loopt maar tot 70~80 MB per seconde. Wat Scales hierboven zegt kan ik bevestigen, in de behuizing ben ik maar 1 antenne tegengekomen voor de WiFi.tzanten schreef op zaterdag 09 november 2013 @ 23:25:
Ik haal met mijn T100 ca 4,5-5 megabyte per seconde via smb. Dat is even hoog als alle andere 150Mbit wifi apparatuur dat ik heb. Dat is met vol bereik op een 5ghz 300N router dus die is de beperkende factor niet.
Die maximumsnelheden van wifi kan je, in tegenstelling tot ethernet, niet 1:1 vertalen naar de snelheid waarop je bytes op je machine ontvangt of verstuurd.
Die maximumsnelheden van wifi kan je, in tegenstelling tot ethernet, niet 1:1 vertalen naar de snelheid waarop je bytes op je machine ontvangt of verstuurd.
Die enkele antenne zou het verklaren inderdaad. Jammer, maar geen ramp, aangezien ik (en waarschijnlijk velen) het niet als "downloadbak" gebruikTijmen007 schreef op zaterdag 09 november 2013 @ 23:53:
[...]
Heb je de laatste drivers? En het interne eMMC geheugen loopt maar tot 70~80 MB per seconde. Wat Scales hierboven zegt kan ik bevestigen, in de behuizing ben ik maar 1 antenne tegengekomen voor de WiFi.
Hoger dan dat kom je volgens mij niet met een 1-stream N150 antenne @2.4Ghz/20MHz. @5Ghz kun je wellicht een hogere snelheid halen. Waarschijnlijk enkel direct naast je router i.v.m. de hogere interferentie.tzanten schreef op zaterdag 09 november 2013 @ 23:25:
Verwijderd
Mijn zus heeft deze tablet gister aangeschraft en vroeg zich af of het mogelijk is een 500Gb hardeschrijf in de 32GB versie te stoppen? Dit aangezien er ook een 500GB versie bestaat.
Zelf denk ik van niet, maar zeker weten doe ik het niet.
Nee kan niet.Verwijderd schreef op zondag 10 november 2013 @ 11:41:
Mijn zus heeft deze tablet gister aangeschraft en vroeg zich af of het mogelijk is een 500Gb hardeschrijf in de 32GB versie te stoppen? Dit aangezien er ook een 500GB versie bestaat.
Het batterij leegloop probleem lijkt verholpen te zijn, in 10 uur tijd verbruikte hij nu 5% in connected standby. Probleem is alleen dat ik zowel een nieuwe BIOS geflashed heb als de nieuwe Broadcom Wifi driver. Kan dus niet zeggen welke van de twee het was. Tevens staan er ook nieuwe video en cpu drivers op, deze kunnen de prestaties misschien nog wat opschroeven
Vanzelf sprekend ben ik ze nu aan het downloaden
Dat leegloop probleem heb ik niet altijd, die 5% per 10 uur heb ik meestal ook. Maar af en toe kreeg ik dus die 10% per uur.Tijmen007 schreef op zondag 10 november 2013 @ 12:08:
Het batterij leegloop probleem lijkt verholpen te zijn, in 10 uur tijd verbruikte hij nu 5% in connected standby. Probleem is alleen dat ik zowel een nieuwe BIOS geflashed heb als de nieuwe Broadcom Wifi driver. Kan dus niet zeggen welke van de twee het was. Tevens staan er ook nieuwe video en cpu drivers op, deze kunnen de prestaties misschien nog wat opschroevenVanzelf sprekend ben ik ze nu aan het downloaden
Vreemd, dan zal ik even kijken wat hij nu doet de rest van de connected standbys. Dacht het zelf te hebben gehad na Windows UpdateBlackMage schreef op zondag 10 november 2013 @ 12:15:
[...]
Dat leegloop probleem heb ik niet altijd, die 5% per 10 uur heb ik meestal ook. Maar af en toe kreeg ik dus die 10% per uur.
Ik heb nog nooit een driver geupdate op de T100, via Windows Update of elders. En toch heb ik dat probleem.
Die staan automatisch aan hè? Tenminste, bij standaardinstellingen hier downloadde en installeerde hij ze doodleuk. Vallen onder optioneel, misschien dat ik het bij de installatie heb aangevinkt ofzoiets.BlackMage schreef op zondag 10 november 2013 @ 12:27:
Ik heb nog nooit een driver geupdate op de T100, via Windows Update of elders. En toch heb ik dat probleem.
Verwijderd
Tijmen, je bent geweldig! Bedankt! Ik stond op het punt om gebruik te maken van de garantie (heb totaal geen verstand van dit soort zaken).Tijmen007 schreef op zaterdag 09 november 2013 @ 13:09:
Ik leef weer!
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
EDIT0:
2.Update GOP Driver
EDIT1:
Weet je toevallig ook hoe ik een dode pixel kan repareren (zonder iets open te maken)? Ik heb wel eens iets gelezen over een filmpje dat allerlei kleuren flitst op het scherm en zo de pixel forceert om te werken, ik weet alleen niet of dit klopt...
Als de pixel helemaal zwart is, dan is ie 'dood' en helpt zo'n truukje ook niet. Is de pixel een andere kleur dan hij hoort te zijn (slapende pixel), dan kan zo'n tooltje wel eens helpen. Maar bij dit scherm moet je nog een ding in gedachten houden: Misschien is het wel een stofje dat tussen de glasplaat en het scherm zit. Mijne heeft dat ook. De pixels op dit scherm zijn erg klein, de kans dat je het opvalt zonder er op te letten is klein.Verwijderd schreef op zondag 10 november 2013 @ 13:52:
[...]
Tijmen, je bent geweldig! Bedankt! Ik stond op het punt om gebruik te maken van de garantie (heb totaal geen verstand van dit soort zaken).
Weet je toevallig ook hoe ik een dode pixel kan repareren (zonder iets open te maken)? Ik heb wel eens iets gelezen over een filmpje dat allerlei kleuren flitst op het scherm en zo de pixel forceert om te werken, ik weet alleen niet of dit klopt...
Fijn, hij kan geen verbinding meer maken met Wi-Fi, opnieuw opstarten hielp ook niet. Toevallig een update moeten downloaden die nog eens een uur duurde. Zal het plan can Thijmen maar eens doornemen dan.
Opgelost
Opgelost
[ Voor 4% gewijzigd door TheNewPlayer op 10-11-2013 15:34 ]
Nvidia rules
Verwijderd
Heeft iemand al gebruik gemaakt van de 1000GB webstorage van Asus? Ik heb al wel een account aangemaakt, maar ik snap niet hoe ik aan 1000GB kan komen (ik heb maar 5GB op dit moment)...
Ik lees bij Amazon dat de T100 een 5400 rpm HD heeft? Het is toch een SSD?
http://www.amazon.com/Tra...sr=8-1&keywords=asus+t100
Dat zal inderdaad niet kloppen, aangezien er dus geen HDD in zit. Wat wel erin zit is eMMC geheugen. Ik ben geen kenner, maar volgensmij is dat wat anders dan "een echte SSD", maar wel een vorm van flash opslag, en naar ik aanneem dus ook sneller dan traditionele HDDs.Slashdotter schreef op zondag 10 november 2013 @ 21:20:
Ik lees bij Amazon dat de T100 een 5400 rpm HD heeft? Het is toch een SSD?
Er is echter wel een versie in omloop met een 500GB HDD in het dock, dat zal waarschijnlijk wel een 5400rpm model zijn, dus misschien dat daar de fout vandaan komt.
[ Voor 11% gewijzigd door RobertMe op 10-11-2013 21:25 ]
Inmiddels is de verwachte concurrent Dell Venue Pro 11 uit, maar die gaat dus €499 kosten, dat is een andere prijsklasse. De T100 blijft een hele goede keuze!
Prijs verschil is niet zo groot als je denkt. De venue heeft 64GB en die kost 430 euro.Jazco2nd schreef op maandag 11 november 2013 @ 14:57:
Inmiddels is de verwachte concurrent Dell Venue Pro 11 uit, maar die gaat dus €499 kosten, dat is een andere prijsklasse. De T100 blijft een hele goede keuze!
Dan zit er nog een sneller processor en full HD in.
Maar goed de meeste zullen dat niet nodig hebben, En dan is de T100 daar perfect voor.
Wel weer jammer dat die versie van de Venue maar 2GB mem heeft..Scale schreef op maandag 11 november 2013 @ 15:05:
[...]
Prijs verschil is niet zo groot als je denkt. De venue heeft 64GB en die kost 430 euro.
Dan zit er nog een sneller processor en full HD in.
Maar goed de meeste zullen dat niet nodig hebben, En dan is de T100 daar perfect voor.
+ een toetsenbord van 130€ nodig heeft.... 430 vs 630.... is toch wel verschil
Kan je niet echt vergelijk vind je niet? aangezien er een accu in het toetsenbord zit. Een bluetooth toetsenbordje kost je 30 euro.tijmeng schreef op maandag 11 november 2013 @ 15:17:
+ een toetsenbord van 130€ nodig heeft.... 430 vs 630.... is toch wel verschil
Niet mee eens, de T100 is een tablet+dock, waar het dock veel meer is dan alleen een keyboard. Het zorgt er namelijk voor dat je het als traditionele laptop kan gebruiken. Zelfs de touch/type covers van de Surface bieden die functionaliteit niet.Scale schreef op maandag 11 november 2013 @ 15:21:
[...]
Kan je niet echt vergelijk vind je niet? aangezien er een accu in het toetsenbord zit. Een bluetooth toetsenbordje kost je 30 euro.
Voor ene goede vergelijking tussen beide apparaten moet je de optionele dock mee nemen. Eventuele winst in snelheid/accu is dan een mooi pluspuntje voor de Dell.
Laten we het daar maar bij latenBlackMage schreef op maandag 11 november 2013 @ 15:30:
[...]
Niet mee eens, de T100 is een tablet+dock, waar het dock veel meer is dan alleen een keyboard. Het zorgt er namelijk voor dat je het als traditionele laptop kan gebruiken. Zelfs de touch/type covers van de Surface bieden die functionaliteit niet.
Voor ene goede vergelijking tussen beide apparaten moet je de optionele dock mee nemen. Eventuele winst in snelheid/accu is dan een mooi pluspuntje voor de Dell.
Zo, klaar met lezen. Ik wil namelijk toevallig een keuze maken tussen jullie tablet en de hierboven besproken Venue 11 pro. Al mijn 130 collega's (docenten VO) zouden dit device dan kunnen gaan gebruiken. Nu is de vraag of de dell binnen het budget van 500 euro gaat passen. Tevens ben ik benieuwd wanneer de 65GB of meer versie van de asus uitkomt. Dat blijft afwachten begrijp ik:(
Nouja die van asus is er al maar volgens asus benelux komt hij gewoon niet naar nederland (maar ze kunnen zich natuurlijk bedenken)Epafroditus schreef op maandag 11 november 2013 @ 22:42:
Zo, klaar met lezen. Ik wil namelijk toevallig een keuze maken tussen jullie tablet en de hierboven besproken Venue 11 pro. Al mijn 130 collega's (docenten VO) zouden dit device dan kunnen gaan gebruiken. Nu is de vraag of de dell binnen het budget van 500 euro gaat passen. Tevens ben ik benieuwd wanneer de 65GB of meer versie van de asus uitkomt. Dat blijft afwachten begrijp ik:(
Over de venue gesproken, Is beetje lastig omdat de werkelijke prijs niet bekend is. De omreken prijs van dollar naar euro kost hij maar 372 euro, en van pound naar euro is 475. Dus het zou mij niet verbazen als hij 450-475 euro gaat kosten. Daarna kan je nog de "Del VIP" gebruiken waar mee je 10% korting krijs, Dus zit je op de 405-428~ euro.
Je kan dus een heel eind komen, alleen met toetsenbord zit je denk ik toch meer aan de 530~ euro.
nog ff offtopic..Epafroditus schreef op maandag 11 november 2013 @ 22:42:
Als je over zulke aantallen spreekt is er bij Dell als onderwijsinstelling veel te regelen en is de ondersteuning ook prima in orde. Hebben hier zat support en resellers voor. Hoe dat bij Asus als marktpartij zit... geen idee.
Na de tablet 4 dagen gebruikt te hebben, kan ik niet anders zeggen dat ik zeer onder de indruk ben van het apparaat.
Toetsenbord is wel aan de kleine kant, maar ik heb er zelf weinig moeite mee. Dit bericht typ ik ook op de transformer en het typt best fijn.
Gisteren had ik de tablet aangesloten op de TV, en ook als hij een filmpje afspeelt kan je nog lekker door met browsen en tekst bewerken.
De 10 uur accuduur uit een van de reviews redt ik dan weer niet. Ik gebruik de tablet nu 2 dagen op mijn stage vanaf 9 uur, maar gisteren rond 4 uur zat ik rond de 10%. Het enigste wat ik doe is: Word, browsen(geen filmpjes of iets) en de mail metro app.
Toetsenbord is wel aan de kleine kant, maar ik heb er zelf weinig moeite mee. Dit bericht typ ik ook op de transformer en het typt best fijn.
Gisteren had ik de tablet aangesloten op de TV, en ook als hij een filmpje afspeelt kan je nog lekker door met browsen en tekst bewerken.
De 10 uur accuduur uit een van de reviews redt ik dan weer niet. Ik gebruik de tablet nu 2 dagen op mijn stage vanaf 9 uur, maar gisteren rond 4 uur zat ik rond de 10%. Het enigste wat ik doe is: Word, browsen(geen filmpjes of iets) en de mail metro app.
Wellicht hebben ze bij de review de scherm verlichting erg laag staan (of jij juist erg hoog).[b][message=41210920,noline]
Er is ook eerder in dit thread een batterij test besproken. De design charge was 29whr geloof ik, maar iemand kreeg hem binnen dat er nog maar 24whr van over was, dus zijn batterij was al 20% versleten.gerwim schreef op dinsdag 12 november 2013 @ 13:15:
[...]
Wellicht hebben ze bij de review de scherm verlichting erg laag staan (of jij juist erg hoog).
Ik zou dus ook even die test uitvoeren als ik jouw was, even kijken of dat wel goed zit.
[ Voor 9% gewijzigd door Scale op 12-11-2013 14:24 ]
Zojuist binnen gekregen. Leuk apparaat. Trackpad werkt niet optimaal waardoor je vaker het touchscreen gaat gebruiken.Daarnaast zitten de micro HDMI en micro USB aansluitingen te dicht tegen elkaar dat ik mijn micro HDMI adapter niet tegerlijktijd met de micro USB kan gebruiken
Nu had ik wel wat problemen met windows 8. Ik kon niet naar een website gaan omdat mijn beveiliginscertificaat nog niet geldig was. Ik kon mijn microsoft account nergens aan koppelen waardoor ik Code 0x800b0101 kreeg. Bleek een hele simpele oplossing. Mijn (automatische) tijd stond ingesteld op Oktober. Nadat ik deze handmatig heb goed gezet werkt opeens alles weer. Tot nu toe is het een top apparaat
Nu had ik wel wat problemen met windows 8. Ik kon niet naar een website gaan omdat mijn beveiliginscertificaat nog niet geldig was. Ik kon mijn microsoft account nergens aan koppelen waardoor ik Code 0x800b0101 kreeg. Bleek een hele simpele oplossing. Mijn (automatische) tijd stond ingesteld op Oktober. Nadat ik deze handmatig heb goed gezet werkt opeens alles weer. Tot nu toe is het een top apparaat
Helemaal vergeten, dat te checkenScale schreef op dinsdag 12 november 2013 @ 14:10:
[...]
Er is ook eerder in dit thread een batterij test besproken. De design charge was 29whr geloof ik, maar iemand kreeg hem binnen dat er nog maar 24whr van over was, dus zijn batterij was al 20% versleten.
Ik zou dus ook even die test uitvoeren als ik jouw was, even kijken of dat wel goed zit.

Designed capacity staat hier op 30675 mWh, Full charge op 27206 mWh.
Dus al een Wear level van 12%.
Dat lijkt me niet zo best voor een nieuw apparaat?
Zie wel in die log, dat ik na het eerste keer opladen dat de accu wel 29 mWh had. Ik ga hem vandaag even helemaal leeg laten lopen en weer opladen.
[ Voor 11% gewijzigd door OnlyRinaldo op 12-11-2013 15:24 ]
Zou het eerlijk gezegd niet weten, heb zelf nog nooit zo'n test gedaan.OnlyRinaldo schreef op dinsdag 12 november 2013 @ 15:10:
[...]
Helemaal vergeten, dat te checken.
Had er in dit thread pas voor het eerst van gehoord.
Ik weet het niet zeker, maar gezien het feit dat er tot nu toe niemand aankomt met daadwerkelijk een volledige capaciteit van 30 Wh kan ik wel concluderen dat dit onder ideale omstandigheden is. iets wat het nooit is en zal zijn. dus 27 Wh lijkt mij een mooie hoeveelheid.OnlyRinaldo schreef op dinsdag 12 november 2013 @ 15:10:
[...]
Daarnaast bestaat ook nog de mogelijkheid dat de accu doorgeeft dat hij 30 Wh heeft en dat ook daadwerkelijk heeft maar dat er een gedeelte daarvan word gereserveerd om de accu levensduur te verbeteren. aangezien het bij li-ion accu's het geval is dat het beter is als hij nooit volledig word opgeladen of leeg getrokken word.
Ik weet niet of dit waar is hoor. maar dit vind ik een vrij logisch verhaal. Vind het vrij onwaarschijnlijk dat
Asus louter kapotte accu's levert?
Mijn asus vivo tab heeft:OnlyRinaldo schreef op dinsdag 12 november 2013 @ 15:10:
[...]
Zie wel in die log, dat ik na het eerste keer opladen dat de accu wel 29 mWh had. Ik ga hem vandaag even helemaal leeg laten lopen en weer opladen.
Designed capacity: 25
Full charge: 25
Mijn T100 heeft:
Designed capacity: 30.7
Full charge: 28.9
De specificatie voor de T100 is 31 whr, dus die 30.7 lijkt wel correct.
Ik snap er ook weinig van...over een week ofzo verloopt die 5GB bij mij al..dus dat is totaal onbruikbaar.Verwijderd schreef op zondag 10 november 2013 @ 16:23:
Heeft iemand al gebruik gemaakt van de 1000GB webstorage van Asus? Ik heb al wel een account aangemaakt, maar ik snap niet hoe ik aan 1000GB kan komen (ik heb maar 5GB op dit moment)...
Ik heb de link gebruikt vanuit de webstorage metro applicatie en daar heb gewoon de storage gekregen. Niet dat ik het ga gebruiken, heb nog één jaartje zo'n 55GB op dropbox en daar heb ik genoeg aan.Glacier schreef op dinsdag 12 november 2013 @ 17:04:
[...]
Ik snap er ook weinig van...over een week ofzo verloopt die 5GB bij mij al..dus dat is totaal onbruikbaar.
Er staat zelfs: Total Space:Unlimited.
[ Voor 11% gewijzigd door OnlyRinaldo op 12-11-2013 18:13 ]
Verwijderd
Gelukkig heb ik die micro hdmi adapter er nog niet gekocht... het is dus onmogelijk van het toestel op te laden en tegelijkertijd aan te sluiten op je televisie toestel? Sucked wel amai...
Ik heb ook een MS sculpt muisje erbij gekocht en had exact hetzelfde probleem als jij beschrijft. Via internet kwam ik erachter dat het waarschijnlijk ligt aan het feit dat Bluetooth dezelfde frequentie gebruikt als wifi. De oplossing die ik tegenkwam was om in de instellingen van je netwerkadapter de optie Bluetooth collaboration uit te zetten. Via Configuratie scherm » Netwerkstatus » Wi-fi (bij verbindingen) » Eigenschappen » configureren » tabblad geavanceerd» Bluetooth collaboration » disable.BlackMage schreef op zaterdag 09 november 2013 @ 00:22:
Ik heb nog nooit een Bluetooth muis gebruikt, hebben andere pc's en/of Bluetooth muizen dit ook? Of ligt het misschien aan de T100 of dat MS muis geval? .
Dat zijn bijna weinig stappen om wat in te stellen in win8..

AMD Ryzen 9 3900X | 16 GB DDR4 3200 MHz | AMD Radeon RX Vega 64 | 2 x SSD | 2 x 5400 RPM HDD | LG 16X DVD RW | LG BD | LG 27" 4K
Ik wilde dit net gaan posten na wat google werk, maar dit lost het probleem inderdaad op. Ikzelf heb de Microsoft Wedge Touch, en de lag was echt ongelofelijk.RmanX schreef op dinsdag 12 november 2013 @ 19:11:
[...]
Ik heb ook een MS sculpt muisje erbij gekocht en had exact hetzelfde probleem als jij beschrijft. Via internet kwam ik erachter dat het waarschijnlijk ligt aan het feit dat Bluetooth dezelfde frequentie gebruikt als wifi. De oplossing die ik tegenkwam was om in de instellingen van je netwerkadapter de optie Bluetooth collaboration uit te zetten. Via Configuratie scherm » Netwerkstatus » Wi-fi (bij verbindingen) » Eigenschappen » configureren » tabblad geavanceerd» Bluetooth collaboration » disable.
Dat zijn bijna weinig stappen om wat in te stellen in win8..
Tot nu toe zeer tevreden met deze tablet maar ik heb nu een probleempje wat best vervelend is. Mijn wifi waakt de tablet uit sleep mode. Hierdoor ontwaakt de tablet terwijl deze dichtgeklapt zit. Vervolgens loopt de batterij snel leeg doordat hij aan blijft staan. Heeft iemand anders dit probleem ook ervaren en een oplossing gevonden?
Alle asus live updates al uitgevoerd?Xato schreef op woensdag 13 november 2013 @ 08:28:
Tot nu toe zeer tevreden met deze tablet maar ik heb nu een probleempje wat best vervelend is. Mijn wifi waakt de tablet uit sleep mode. Hierdoor ontwaakt de tablet terwijl deze dichtgeklapt zit. Vervolgens loopt de batterij snel leeg doordat hij aan blijft staan. Heeft iemand anders dit probleem ook ervaren en een oplossing gevonden?
Alle updates zijn uitgevoerd en heb zelfs de wifi driver handmatig geherinstalleerd met de nieuwste versie van de asus site.LittleKiller schreef op woensdag 13 november 2013 @ 09:06:
[...]
Alle asus live updates al uitgevoerd?
Kan je niet op de wifi adapter op het power management tab blad,Xato schreef op woensdag 13 november 2013 @ 11:03:
[...]
Alle updates zijn uitgevoerd en heb zelfs de wifi driver handmatig geherinstalleerd met de nieuwste versie van de asus site.
"Allow this device to wake my computer" uitzetten?
@Xato
Check even of het vinkje uit staat bij "Allow this device to wake the computer"
Control panel>>Device manager>>Network adapters>>broadcom.....>>Properties>>Power Management
Edit:
Mmz, Ik zie dat ik het power management tabblad niet heb op mijn T100 maar bovenstaande is bij laptops vaak de oplossing. Misschien gebruik jij net een andere driver op jou T100 zodat je deze optie wel hebt?
Control panel>>Device manager>>Network adapters>>broadcom.....>>Properties>>Power Management
Edit:
Mmz, Ik zie dat ik het power management tabblad niet heb op mijn T100 maar bovenstaande is bij laptops vaak de oplossing. Misschien gebruik jij net een andere driver op jou T100 zodat je deze optie wel hebt?
[ Voor 37% gewijzigd door Acidrain op 13-11-2013 12:07 ]
Daar was ik ook al naar op zoek gegaan en deze optie is ook bij mijn driver niet aanwezig. Zal vanavond als ik thuis kom wel even de drivers compleet verwijderen en reinstallen. Kijken of de power-opties dan wel verschijnen.Acidrain schreef op woensdag 13 november 2013 @ 12:06:
@Xato
Edit:
Weet je zeker dat dit de Wifi is? Als je een USB muis hebt aangesloten dan wordt ie wakker van elk zuchtje die langs de muis gaat.
Bij de muis en toetsenbord heb ik wake on sleep al disabled. En powercfg -lastwake gaf de WIFI adapter terug als laatste device wat de tablet wakker maakte.BlackMage schreef op woensdag 13 november 2013 @ 13:42:
Weet je zeker dat dit de Wifi is? Als je een USB muis hebt aangesloten dan wordt ie wakker van elk zuchtje die langs de muis gaat.
Bij mij hebben die instellingen geen enkel effect, de T100 wordt nog steeds net zo hard wakker van de muis als zonder die configuratie.Xato schreef op woensdag 13 november 2013 @ 14:51:
[...]
Bij de muis en toetsenbord heb ik wake on sleep al disabled. En powercfg -lastwake gaf de WIFI adapter terug als laatste device wat de tablet wakker maakte.
Maar gecombineerd met:
- De random 10% per uur power drains
- 5% per 10 uur als het wel goed gaat
- slechts 10 seconden opstarttijd.
Zet ik hem net zo lief gewoon uit, dan heb ik ook geen last van wakeups
Ik kan bij het automatische onderhoud van windows 8 de optie om het toe te staan de pc uit slaapstand te halen niet uitvinken, heeft iemand daar een tip voor?
Verwijderd
Weten jullie nu iets meer over de HDMI? Want het lijkt me nutteloos als je de adapter enkel kunt aansluiten als je micro usb niet is aangesloten,...
met de juiste kabeltjes moet het natuurlijk wel lukken. Het stekkertje micro-hdmi kabeltje dat bij m'n Nokia telefoon zat, is nauwelijks breder dan de aansluiting zelf. Maar de goedkope eBay verloopjes zijn vrij fors.Verwijderd schreef op woensdag 13 november 2013 @ 16:47:
Weten jullie nu iets meer over de HDMI? Want het lijkt me nutteloos als je de adapter enkel kunt aansluiten als je micro usb niet is aangesloten,...
De Micro HDMI adapter die ik heb is te dik om tegerlijktijd met de opalder in de tablet te zitten.Verwijderd schreef op woensdag 13 november 2013 @ 16:47:
(Deze: http://www.hdmi-kabels.nl/product/Micro-HDMI-to-HDMI-adapter)
Iemand wellicht een betere oplossing voor een connectie met een HDMI Male ?
De muis zorgt er bij mij ook dat hij weer inschakelt, niet altijd overigens. Soms schakelt de muis wel uit als ik het scherm vergrendel.Bij mij hebben die instellingen geen enkel effect, de T100 wordt nog steeds net zo hard wakker van de muis als zonder die configuratie.
Maar gecombineerd met:
- De random 10% per uur power drains
- 5% per 10 uur als het wel goed gaat
- slechts 10 seconden opstarttijd.
Zet ik hem net zo lief gewoon uit, dan heb ik ook geen last van wakeups
Ik zet hem ook altijd uit als ik weet dat ik hem minsten een halfuur niet nodig heb. Hij start razendsnel op. Ik heb hem nu 3 dagen achter elkaar naar de universiteit in de trein meegehad, waarvan ik hem minstens 3 uur per dag heb gebruikt (waarna nog 10% batterij had). Ik ben dus zeer tevreden met de batterijduur.
Opladen doe ik ook als hij uitstaat. Binnen 5 uur is hij volgeladen (misschien sneller, maar ik heb er tussen 3.5 en 5 uur opladen niet meer naar gekeken).
Dat is een bakbeest, geen wonder dat de boel niet pastjjurgen schreef op woensdag 13 november 2013 @ 17:13:
[...]
De Micro HDMI adapter die ik heb is te dik om tegerlijktijd met de opalder in de tablet te zitten.
(Deze: http://www.hdmi-kabels.nl/product/Micro-HDMI-to-HDMI-adapter)
Iemand wellicht een betere oplossing voor een connectie met een HDMI Male ?
Je kan dan beter voor zoiets gaan:
http://www.allekabels.nl/...N6938ya4roCFQ1f3godGQMAfw
direct van micro-hdmi naar HDMI
Is zeker een bakfeest !! Had hem al gekocht voordat ik de tablet had aangeschaft. Probleem is dat ik met een beeldscherm met DVI-D ingang zit. Hiervoor heb ik al een DVI naar HDMI kabel waardoor deze nu in een Micro HDMI aansluiting moet .....magnifor schreef op woensdag 13 november 2013 @ 17:45:
[...]
Dat is een bakbeest, geen wonder dat de boel niet past
Je kan dan beter voor zoiets gaan:
http://www.allekabels.nl/...N6938ya4roCFQ1f3godGQMAfw
direct van micro-hdmi naar HDMI
Oplossing: Product dat jij aangaf icm met deze?
http://www.kabeltje.com/hdmi-female-naar-dvi-male-adapter?
Of, als je 2 weekjes wilt wachten:
Deze: http://dx.com/p/gold-plat...n-cable-1-5m-length-44464
Met deze: http://dx.com/p/hdmi-f-to-dvi-24-5-m-adapter-8308
maak daar maar 4 vanBlackMage schreef op woensdag 13 november 2013 @ 17:58:
Ik heb door de jaren heen al wel 50 bestellingen daar geplaatst en ik krijg zeker 90% binnen twee week binnen. Als het langer dan twee week duurt dan duurt het meestal ook wel 2 maand ofzo, vermoedelijk door steekproefcontrole tijdens transport.
dan heb ik blijkbaar ALTIJD pech haha. Maar ik ken ook iemand en die heeft een keer zo'n track and trace erbij gedaan. en zijn pakket ging mee met de trans-siberie express. Wat ik ervan begrijp is dat ze verschillende verzendmethodes hebben. Zo heb ik ook gehoord dat als je het de eerste van de maand besteld je het een week later in huis kan hebben.BlackMage schreef op woensdag 13 november 2013 @ 19:25:
[...]
Ik heb door de jaren heen al wel 50 bestellingen daar geplaatst en ik krijg zeker 90% binnen twee week binnen. Als het langer dan twee week duurt dan duurt het meestal ook wel 2 maand ofzo, vermoedelijk door steekproefcontrole tijdens transport.
Hoe of wanneer klokt hij zichzelf automatisch hoger(1,8>)? Ik heb toevallig via AVG > AVG PC TuneUp voor 1 dag kunnen gebruiken en deze biedt o.a. een Turbo modus aan die hem continue op het maximale(1,84GHz) liet draaien.
Nvidia rules
Ik weet niet hoe het met jullie battery drain zit, maar die van mij is zo goed als verdwenen met mijn driver update methode & bios update. Zie hier: https://dl.dropboxusercon...attery-report_t100TA.html
Volgens mij gedraagt hij zich nu hoe het bedoeld was
EDIT:
Als je de tablet in hoge prestatie modus zet: lees zet throttling uit bij geavanceerde opties bij het energiebeheer, draait hij gewoon 1,86 ghz hier. Niet dat het interessant is voor mij, hij throttled snel genoeg en DotA 2 draait prima. Wel heb ik de performance / quality slider uitgezet in het Intel graphics menu.
@mensen met Wifi issues, heb je al mijn eerdere post geprobeerd? Zie battery report hierboven, lijkt het voor mij op te lossen incl. Bios update.. dat dan weer wel
(zie diezelfde eerdere post).
Volgens mij gedraagt hij zich nu hoe het bedoeld was
EDIT:
Als je de tablet in hoge prestatie modus zet: lees zet throttling uit bij geavanceerde opties bij het energiebeheer, draait hij gewoon 1,86 ghz hier. Niet dat het interessant is voor mij, hij throttled snel genoeg en DotA 2 draait prima. Wel heb ik de performance / quality slider uitgezet in het Intel graphics menu.
@mensen met Wifi issues, heb je al mijn eerdere post geprobeerd? Zie battery report hierboven, lijkt het voor mij op te lossen incl. Bios update.. dat dan weer wel
[ Voor 48% gewijzigd door Tijmen007 op 14-11-2013 07:57 ]
Mooi om te lezen dat de biosupdate lijkt te helpen, ik ga het ook maar eens proberen dan
Ik heb deze artikelen op 4-11 besteld en heb ze zojuist uit de brievenbus gevist.BlackMage schreef op woensdag 13 november 2013 @ 17:58:
Micro HDMI kabel werkt prima, ook met de Micro USB er naast, geen enkel probleem.
Sorry voor brakke foto en ranzig bureau/tablet

Ziet er goed uit, ik ga ze direct bestellen!BlackMage schreef op donderdag 14 november 2013 @ 18:15:
[...]
Ik heb deze artikelen op 4-11 besteld en heb ze zojuist uit de brievenbus gevist.
Micro HDMI kabel werkt prima, ook met de Micro USB er naast, geen enkel probleem.
Sorry voor brakke foto en ranzig bureau/tablet
[afbeelding]
Verwijderd
Hallo,
Ik heb last gehad van een wifi probleem, de wifi-adapter 'werkte niet meer'. Ook deed het toch al niet al te goede touchpad raar.
Ik heb dit opgelost door een reboot (er was een update). Het zal daarom wel een software probleempje zijn geweest.
Hebben anderen ook last van raar tijdelijk functieverlies gehad?
Groetjes
Ik heb last gehad van een wifi probleem, de wifi-adapter 'werkte niet meer'. Ook deed het toch al niet al te goede touchpad raar.
Ik heb dit opgelost door een reboot (er was een update). Het zal daarom wel een software probleempje zijn geweest.
Hebben anderen ook last van raar tijdelijk functieverlies gehad?
Groetjes
Waarom zou dat niet werken? Je hebt een USB 3 poort en er draait Windows 8.1 waar alles draait wat op een 'normale' laptop ook draait.. Zolang de drivers beschikbaar zijn voor Windows 8.1 kan je alle randapparatuur aansluiten en gebruiken.
Ik kan iedereen aanraden om deze stappen te volgen, ook al heb je geen problemen met je Wifi. Het heeft mijn Bluetooth muis problemen opgelost (icm Bluetooth Collaboration uitzetten) en ik merk dat het over het algemeen gewoon beter werkt.Tijmen007 schreef op zaterdag 09 november 2013 @ 13:09:
Ik leef weer!
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
Verwijderd
Ik gebruik hem nu al 1 week met veel plezier, alleen heb ik een probleem met de volume rockers, als ik het volume 2 omlaag wil doen, gaat hij gelijk helemaal naar 0, waarna de balk die het Volume weergeeft niet meer weggaat. Iemand anders hetzelfde probleem, of een fix voor dit?
Bij mij werkt het gewoon, zonder problemen.Verwijderd schreef op vrijdag 15 november 2013 @ 11:31:
Ik gebruik hem nu al 1 week met veel plezier, alleen heb ik een probleem met de volume rockers, als ik het volume 2 omlaag wil doen, gaat hij gelijk helemaal naar 0, waarna de balk die het Volume weergeeft niet meer weggaat. Iemand anders hetzelfde probleem, of een fix voor dit?
Ik denk dat jouw knop voor volume omlaag blijft vastzitten. Als ik hem namelijk ingedrukt houd dan zapt ie snel naar 0 en blijft ie staan tot ik de knop weer loslaat. Lijkt me dus een hardware probleempje.
Je kan proberen te friemelen aan het knopje, kijken of je hem zelf door er hard op te drukken vanaf verschillende hoeken goed kan krijgen. Anders zou je terug naar de winkel moeten gaan.
Dat probleem heb ik ook gehad doordat ik hem in een iPad hoes vervoerde, het had de volume rocker volledig ingedrukt. Na het met een klein schroevendraaihertje een wipje (zachtjes dus!) gegeven te hebben deed hij weer normaal. Mijn advies: zorg ervoor dat je hem niet klemt op de knoppen. Dus geen krappe hoesjes of dergelijke.Verwijderd schreef op vrijdag 15 november 2013 @ 11:31:
Ook zou ik het niet met een schroevendraaier doen maar iets van plastic, dat laat geen lelijke sporen achter. (Metaal > Plastic)
EDIT: Je kan er namelijk gewoon onder met een schroevendraaier (of iets anders smal). Dit probleem komt echt alleen door 'mishandeling' van de knop(pen), dus ik weet niet wat er bij jou was gebeurd?
[ Voor 10% gewijzigd door Tijmen007 op 15-11-2013 13:10 ]
Heeft iemand al een betere lader gevonden voor deze tablet? Het opladen gaat, ook wanneer de tablet uitgeschakeld is, zo erg langzaam! Ik heb vannacht de tablet aan de lader gehad en hij is van 29% naar 92% opgeladen in 9,5 uur!
Don't feel bad for the suicidal cat. | Denon AVC-X4800H - JBL 4309 - Arendal 1723 S1 - LG 77G2 - LG 65B6 - Sony PS5 - Nintendo Switch 1 & 2
Dan is er wel wat mis met jouw lader of kabel. Mijne laad van 0 tot 100 in ca 3,5 uur (als ie uit staat).Major_ton schreef op vrijdag 15 november 2013 @ 14:19:
Heeft iemand al een betere lader gevonden voor deze tablet? Het opladen gaat, ook wanneer de tablet uitgeschakeld is, zo erg langzaam! Ik heb vannacht de tablet aan de lader gehad en hij is van 29% naar 92% opgeladen in 9,5 uur!
Gebruik je de lader en kabel die erbij zaten? Als je een goedkope andere kabel gebruikt dan is de kans aanwezig dat hij niet naar de snellaad modus springt.
Dit, heel erg dit. Goedkope verlengsnoeren gooien ook roet in het eten. De snelste manier voor nu is het gebruiken van de standaard meegeleverde kabels. Ik kan wel een keertje een hogere ampere lader proberen, kijken of hij meer dan de 2A trekt, maar denk dat het qua veiligheid wel aan zijn max zit.. dit is gewoon een USB 2.0 poort in principe hè, standaard dus eigenlijk maar 0.5ABlackMage schreef op vrijdag 15 november 2013 @ 14:26:
[...]
Gebruik je de lader en kabel die erbij zaten? Als je een goedkope andere kabel gebruikt dan is de kans aanwezig dat hij niet naar de snellaad modus springt.
Je kan de beperkingen van USB poorten of goedkope kabels niet de schuld geven van deze situatie. Het is ASUS die er voor gekozen heeft om intelligentie in zijn lader te zetten om te voorkomen dat je universele kan gebruiken. Alle andere apparaten die ik oplaad gebruiken de volledige 2A bij het opladen, zelfs als ik een goedkope kabel en/of lader gebruik. Dat is inclusief twee iPads die heel netjes zeggen dat het opladen is uitgeschakeld als ik hem in de USB van een PC heb of een 0,5A adapter gebruik.Tijmen007 schreef op vrijdag 15 november 2013 @ 15:31:
[...]
Dit, heel erg dit. Goedkope verlengsnoeren gooien ook roet in het eten. De snelste manier voor nu is het gebruiken van de standaard meegeleverde kabels. Ik kan wel een keertje een hogere ampere lader proberen, kijken of hij meer dan de 2A trekt, maar denk dat het qua veiligheid wel aan zijn max zit.. dit is gewoon een USB 2.0 poort in principe hè, standaard dus eigenlijk maar 0.5A
Asus heeft denk ik uit commerciële oogpunten zo'n vervelende adapter meegeleverd. Sony is daar ook erg goed in trouwens, die e-Readers van ze laden ook niet op met onofficiële laders.
Verwijderd
Hello, ik heb dus een goede hdmi kabel gevonden
Nu, als ik op duplicate click, dan krijg ik een kleiner scherm geprojecteerd op mijn televisie (scherm tablet blijft aan...) maar als ik second screen only doe (scherm uit op tablet) dan bekom ik volledige full screen op mn televisie. Is dit normaal?
Kennen jullie iets van tethering? Ik heb een nokia E5 met joikuspot en ik dacht jeeej dat gaat wel lukken (met win 7 ging het..). nu heeft Windows ad hoc modus ook uitgeschakelt in win 8.1???
Nu voor het installeren van apps op de sdxc kaart, weten jullie daar al iets meer over? Heb een 64gb sdxc kaart gekocht en zou wel graag daar wat progjes op willen draaien
Verder een super toestel, ik laad hem gewoon op als ik slaap en dus volledig uitstaat, anders duurt het eeuwig...
Grtz
Nu, als ik op duplicate click, dan krijg ik een kleiner scherm geprojecteerd op mijn televisie (scherm tablet blijft aan...) maar als ik second screen only doe (scherm uit op tablet) dan bekom ik volledige full screen op mn televisie. Is dit normaal?
Kennen jullie iets van tethering? Ik heb een nokia E5 met joikuspot en ik dacht jeeej dat gaat wel lukken (met win 7 ging het..). nu heeft Windows ad hoc modus ook uitgeschakelt in win 8.1???
Nu voor het installeren van apps op de sdxc kaart, weten jullie daar al iets meer over? Heb een 64gb sdxc kaart gekocht en zou wel graag daar wat progjes op willen draaien
Verder een super toestel, ik laad hem gewoon op als ik slaap en dus volledig uitstaat, anders duurt het eeuwig...
Grtz
Ik wilde Office eens installeren maar hij geeft aan dat ik te weinig ruimte heb terwijl ik er een gloednieuwe SD kaart in heb en nog 'ruim' voldoende 4GB intern vrij heb?
Nvidia rules
Ik heb nu 2 dagen, erg fijn ding. Toetsenbord viel me alles mee, veel reviews waren er niet zo over te spreken, maar ik vind het super!
Heb op dit moment alleen 2 irritaties:
Als ik de tablet in het dock heb en zit er bijvoorbeeld mee op de bank dan gebeurd het heel regelmatig dat het de connectie weg valt en dan weer terug komt. soms moet ik de tablet eerst aandrukken om het dock weer te laten functioneren. erg irritant! hebben jullie hier ook last van?
2e wat kleinere irritatie, en misschien op te lossen is: dat het ASUS smart gesture programma zijn settings niet altijd onthoud als ik iets van metro interface apps gebruikt heb. Dus dat bijvoorbeeld de zoom functies weer werken wat erg vervelend is als je wilt scrollen.
Heb op dit moment alleen 2 irritaties:
Als ik de tablet in het dock heb en zit er bijvoorbeeld mee op de bank dan gebeurd het heel regelmatig dat het de connectie weg valt en dan weer terug komt. soms moet ik de tablet eerst aandrukken om het dock weer te laten functioneren. erg irritant! hebben jullie hier ook last van?
2e wat kleinere irritatie, en misschien op te lossen is: dat het ASUS smart gesture programma zijn settings niet altijd onthoud als ik iets van metro interface apps gebruikt heb. Dus dat bijvoorbeeld de zoom functies weer werken wat erg vervelend is als je wilt scrollen.
Verwijderd
Die gestures staan bij mij af
enkel voor scrollen en clicken niet, werkt prima die cursor ;D
heb wel geen windows logo op mn toestel ;D is prima want die button deed toch niets
kan iemand reageren op mn laatste post ivm hdmi? thanks
heb wel geen windows logo op mn toestel ;D is prima want die button deed toch niets
kan iemand reageren op mn laatste post ivm hdmi? thanks
[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 15-11-2013 23:38 ]
Let op:
Voor meldingen over levertijden/voorraad is er een apart topic: Asus T100 Levering (winkels en levertijden) topic.
Heb je een probleem; draai dan eerst alle Windows Updates en Asus LiveUpdates
Tip: De liveupdate tool laat zich niet gelijk zien als je hem start. Hij staat rechtsonder bij je klok als je op het pijltje drukt.
Voor meldingen over levertijden/voorraad is er een apart topic: Asus T100 Levering (winkels en levertijden) topic.
Heb je een probleem; draai dan eerst alle Windows Updates en Asus LiveUpdates
Tip: De liveupdate tool laat zich niet gelijk zien als je hem start. Hij staat rechtsonder bij je klok als je op het pijltje drukt.