De voorraden voor de T100 lijken niet echt geweldig te zijn. Gisteren was er in Eindhoven en omstreken geen 1 te krijgen. Paradigit leek er nog 1 te hebben, maar die was helaas gereserveerd. Volgens de verkoper zijn ze erg populair en kan Asus er niet zo heel veel leveren, in ieder geval te weinig om aan de vraag te voldoen. Na wat zoeken bleek de BCC in Breda nog voorraad te hebben en gelukkig kwamen ze hun belofte van online bestellen en binnen 1 uur op te halen na

Zo ben ik dus sinds gisteren de eigenaar van een T100 en ik ben tot nu toe erg onder de indruk
Ok, de plastic behuizing is niet om over naar huis te schrijven, het toetsenbord van de dock werkt niet zo fijn als van een echte laptop en het touchpad is van bedenkelijk niveau. Maar, dit is een apparaat van 'slechts' €350 en dan is het ineens heel indrukwekkend! Ik heb sinds 2005 alleen nog maar Apple laptops gehad (prive, op het werk wel Windows) en ik ben verslaafd aan m'n iPad(s) sinds de iPad 1, dus Microsoft moet tegen een flinke bias aanwerken en dat lukt ze erg aardig. Windows 8.1 werkt als tablet prima, touch gestures die ik met de muis niet geweldig vind blijken op een touchscreen best te werken en apps als IE 11 zijn gewoon goed
Ook als desktop werkt de T100 gewoon meer dan prima. Omdat m'n Macbook Air gerepareerd moet worden (
de T100 wordt een sinterklaas cadeau voor m'n pa, maar gezien de reparatie heb ik de aankoop naar voren getrokken en ga ik er zelf mee 'spelen' tot aan sinterklaas 
) heb ik 'm aangesloten op een 24" monitor en een usb hub voor toetsenbord, muis, printer & scanner en proberen in te zetten voor de taken die ik normaal doe met de Macbook. Standaardtaken als internetten (Chrome met 10 tabs), mail, etc. is geen probleem qua power. Ook webdevelopmenttaken (html/php editor, FTP'en, databasebeheer) is geen probleem. Ook Gimp met kleinere bestanden is geen probleem.
Voor €350 is het heel erg indrukwekkend!

In de Apple universe kost een laptop+tablet meer dan €1000 en in de Android universe is dit niet eens mogelijk (of je moet een Android tablet + goedkope Windows laptop kopen, maar dan zit je ook op €600+).
Als blijkt dan m'n Macbook Air niet meer (voor een redelijke prijs) gerepareerd kan worden dan ga ik serieus overwegen om als vervanging een Surface Pro 2 aan te schaffen, op basis van wat de T100 kan. En dat had ik een aantal jaar geleden niet gedacht, dus dat heeft Microsoft goed gedaan