Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

BlackMage schreef op maandag 25 november 2013 @ 22:11:
[...]

De beschermlaag van deze tablet lijkt me niet sterk genoeg voor dat product. Die standaard kussentjes zullen prima zijn, maar dit ziet er uit als een plastic iets wat over het scherm moet schuiven.
Ik heb het zien werken op een iPad. Ik weet niet wat de kwaliteitsverschillen zijn, maar daarop lijkt het geen problemen te veroorzaken qua krassen oid.

en het is rete handig omdat je er mee kan schrijven met dunnere lijnen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• drdrips
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 30-08 20:34
Beetje rare vraag misschien, maar waarom heeft Asus er een 32 bit Win8 opgezet als de Z3740 ook 64 bit ondersteunt?

Ik snap dat je qua geheugen enzo niet zoveel ermee op zou schieten.
Maar ik zit met losse plugins die ik dan niet opnieuw hoef toe te wijzen naar 32 bit versies in mijn muziekprogramma.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tijmeng
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 09-09 19:35

tijmeng

Panasonic 7J

drdrips schreef op dinsdag 26 november 2013 @ 11:21:
Beetje rare vraag misschien, maar waarom heeft Asus er een 32 bit Win8 opgezet als de Z3740 ook 64 bit ondersteunt?

Ik snap dat je qua geheugen enzo niet zoveel ermee op zou schieten.
Maar ik zit met losse plugins die ik dan niet opnieuw hoef toe te wijzen naar 32 bit versies in mijn muziekprogramma.
connected standby werkt niet in 64bits... pas vanaf volgend jaar ergens bij de volgende grote windows update

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Redlion
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 18-06-2024
Tropical_Daddy schreef op maandag 25 november 2013 @ 21:32:
Heeft iemand trouwens al ervaring met de T100 icm een stylus? Ik kan natuurlijk wel een goedkope stylus kopen voor een capacatief scherm, maar die hebben allemaal zo'n dikke punt. Alsof je aan het schrijven ben met een dikke stift.

Dit ziet er interessant uit, maar heb nog niemand gezien die het ook gebruikt heeft met deze asus: http://adonit.net/jot/pro/
Ik heb er een, heb ook juist voor deze gekozen ivm de reviews, totaal geen last van krassen of wat dan ook (lijkt mij ook onzin, daar is die juist voor gemaakt)! Voor hele A4'tjes tekst te schrijven is het geen handig ding, maar om in Word, PDF'jes of OneNote aantekeningen te maken werkt het prima! Voor het invoeren van wiskundige formules is het ook een geweldig ding omdat je een formule heel makkelijk met een pen kunt schrijven en dan wordt die vervolgens netjes omgezet door de handschrift herkenning :) Terwijl als je dit normaal in Word moet doen ben je echt bezig en lijkt het nog nergens op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deSintone
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 10-10-2022
hehe ook maar bij otto besteld. jammer dat je in de dock geen extra ssd/hdd kan installeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verwijderd schreef op maandag 25 november 2013 @ 15:51:
Ik heb tot nu toe (sinds gisteren) 2 keer gehad dat wanneer ik de tablet afsluit, ik het niet meer aan krijg. Na de eerste keer lukte het na een tijdje, maar nu krijg ik het helemaal niet meer aan :-( Heeft iemand anders dit ook gehad?
(en anderen met dit probleem)

Ja, dit gebeurd wel eens. Helaas is dat al de laatste decennias deel van Windows, heb nog geen enkele PC met Windows gehad die NIET gesloopt werd door een update 8)7. Volgens mij crasht ie gewoon in standby op de één of andere manier, zal wel weer de WiFi zijn. Gelukkig gebeurd dit niet vaak!

Gewoon de aan/uit knop 30 seconde ingedrukt houden ofzo, los laten, dan de aan/uit knop indrukken totdat je het boot scherm ziet.
deSintone schreef op dinsdag 26 november 2013 @ 15:06:
jammer dat je in de dock geen extra ssd/hdd kan installeren.
Kan wel, als je een stuk uit de metalen (gewichts)plaat slijpt, daar een USB3 opslag device plaatst en die soldeert aan de printplaat binnen in ;).

[ Voor 19% gewijzigd door Tijmen007 op 26-11-2013 16:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tropical_Daddy
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 22-07-2024
Redlion schreef op dinsdag 26 november 2013 @ 14:28:
[...]

Ik heb er een, heb ook juist voor deze gekozen ivm de reviews, totaal geen last van krassen of wat dan ook (lijkt mij ook onzin, daar is die juist voor gemaakt)! Voor hele A4'tjes tekst te schrijven is het geen handig ding, maar om in Word, PDF'jes of OneNote aantekeningen te maken werkt het prima! Voor het invoeren van wiskundige formules is het ook een geweldig ding omdat je een formule heel makkelijk met een pen kunt schrijven en dan wordt die vervolgens netjes omgezet door de handschrift herkenning :) Terwijl als je dit normaal in Word moet doen ben je echt bezig en lijkt het nog nergens op.
En is het dan nog verstandig om er een screen protector bij te gebruiken? Of verslechtert dat de nauwkeurigheid van de stylus?

Trouwens, is het scherm erg glossy? Dan lijkt zo'n matte screen protector me ook wel wat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snirpo
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 10-09 04:49
Ook de Asus T100 gekocht. Wat een geweldig apparaat! Het lijkt echter wel of de linkerkant van de behuizing niet helemaal goed aansluit. Als je er op drukt buigt de achterkant door en kraakt het een beetje. Ook zijn de volumeknoppen een beetje sponzig. Geen groot probleem, en misschien is het ook wel te verwachten bij een apparaat voor dit geld. Maar ik vroeg me af of meer mensen dit hebben?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb m net besteld bij Otto omdat ze 'm daar weer op voorraad hebben, ben heel erg benieuwd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Morgoth
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 28-08 09:57
Heeft iemand al een mooie sleeve gevonden waar apparaat zowel met als zonder dock inpast? Doe hem liever wel ergens in als ik hem in m'n tas pleur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deSintone
Tijmen007 schreef op dinsdag 26 november 2013 @ 16:05:
[...]

(en anderen met dit probleem)

Ja, dit gebeurd wel eens. Helaas is dat al de laatste decennias deel van Windows, heb nog geen enkele PC met Windows gehad die NIET gesloopt werd door een update 8)7. Volgens mij crasht ie gewoon in standby op de één of andere manier, zal wel weer de WiFi zijn. Gelukkig gebeurd dit niet vaak!

Gewoon de aan/uit knop 30 seconde ingedrukt houden ofzo, los laten, dan de aan/uit knop indrukken totdat je het boot scherm ziet.

[...]

Kan wel, als je een stuk uit de metalen (gewichts)plaat slijpt, daar een USB3 opslag device plaatst en die soldeert aan de printplaat binnen in ;).
....juist ja, printplaat van de tablet? met een kabeltje vanuit de dock?:P 8)7 ik had gehoopt dat de 500gb variant het zelfde soort dock gebruikt als de 32/64gb variant. Helaas blijkt die anders in elkaar te steken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• amsterdammertje
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 11-09 12:38
iemand die hem bij otto heeft besteld al een teken van leverbaarheid gehad?

"waar je natuurlijk altijd voor moet zorgen is dat die twee verschillende elementen als een Chinees puzzeltje in elkaar steken; dus dat je d'r niet om heen gaat lopen fucken!''

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deSintone
amsterdammertje schreef op woensdag 27 november 2013 @ 11:26:
iemand die hem bij otto heeft besteld al een teken van leverbaarheid gehad?
Ik wilde zojuist de zelfde vraag stellen, aangezien ik het apparaat bij otto al hebt besteld. Zelf nog geen bericht gehad dat het pakketje is opgestuurd. damn deze Tablet is wel (onverwachts)ongekend populair. In Amerika is het op dit moment het best verkopende ultrabook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• drdrips
Vaag dat hij zo slecht leverbaar is online.
Dankzij jvbosma's tip gisteren naar de Saturn in Groningen gereden. Daar hadden ze inderdaad een hele bult van die dingen. gelijk 2 meegenomen.

Wel grappig dat hij dat windows logo niet meer heeft onderaan die je wel op veel reviews ziet.
Waarschijnlijk laten ze deze nu achterwege om verwarring met de start knop te voorkomen.

Verder duurt het laden inderdaad erg lang. Weet niet of het nog beter wordt als hij 1 maal goed doorgeladen is.
Het maakt wel significant verschil als je hem echt uitzet via het charm menu lijkt het.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

deSintone schreef op woensdag 27 november 2013 @ 11:28:
[...]

Ik wilde zojuist de zelfde vraag stellen, aangezien ik het apparaat bij otto al hebt besteld. Zelf nog geen bericht gehad dat het pakketje is opgestuurd. damn deze Tablet is wel (onverwachts)ongekend populair. In Amerika is het op dit moment het best verkopende ultrabook.
Sinds wanneer heb je het apparaat besteld?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• davey s.
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 11:35
Mijn otto bestelling is gewijzigd naar levering 14 december blegh :(. Maar ff om mij heen kijken of ik alsnog 1tje kan krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tropical_Daddy
Ik heb maandag bij de Otto besteld. Volgens de klantenservice is het pakket onderweg, maar het is nog niet zichtbaar bij PostNL. Ben benieuwd of het binnen de 5 werkdagen gaat lukken...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik hoop dat Otto kan waarmaken wat het beloofd op de site. Inmiddels ook een daar besteld en de status staat nog steeds op "op voorraad"
Ook nog steeds sinds de reactie van davey s.

Anders wordt het denk ik wel een klacht... Maargoed eerst even afwachten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tropical_Daddy
Tropical_Daddy schreef op maandag 25 november 2013 @ 11:53:
[...]

Ik heb de t100 net besteld bij de Otto, daar zijn ze schijnbaar nog wel leverbaar binnen 5 dagen. (Nou niet allemaal tegelijk gaan bestellen, want dan krijgt de mijne straks vertraging :P )
Als ik nou alsnog vertraging heb, hou ik jullie verantwoordelijk. Ik heb nog zo gezegd, niet allemaal tegelijk gaan bestellen! En wat doen jullie? 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deSintone
Verwijderd schreef op woensdag 27 november 2013 @ 12:17:
[...]

Sinds wanneer heb je het apparaat besteld?
sinds gister middag, voorlopig zie ik helemaal niets op een bestelling bevestiging na. Service desk bevind zich in het buitenland met slecht nederlands sprekende mensen, daar hoef ik ook niet veel van te verwachten. ik wacht rustig af, moet helemaal niets. al komt het pas in 2014.

• deSintone
de tablet/book/note/lap/top/clamshell dinges kan pas 4 dec aan Otto worden afgeleverd. Wat dus Betekent dat pakketje OF meteen na 4dec OFna 10 dec wordt geleverd. kortom iek vind HELEMAAL mooi, dat is die natoer!

• deSintone
deSintone schreef op donderdag 28 november 2013 @ 11:03:
de tablet/book/note/lap/top/clamshell dinges kan pas 4 dec aan Otto worden afgeleverd. Wat dus Betekent dat pakketje OF meteen na 4dec OFna 10 dec wordt geleverd. kortom iek vind HELEMAAL mooi, dat is die natoer!
betekent: Otto heeft ze dus NIET op voorraad. (bij de bron geïnformeerd).

Nogmaals otto heeft GEEN transformer T100 spare staan. :) _/-\o_

• rovhan
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 11-09 23:24
Vandaag geluk gehad. :) Nog één laatste T100 gevonden in mediamarkt Breda verdwaald tussen de ipad accesoires.

• Scale
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 24-08 18:50
Klinkt alsof iemand de laatste verstopt had bij de ipad troep om later op te halen :P
I guess that plan failed

• vegury
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 02-09 19:58
Rondje bellen langs de mediamarkt Alkmaar, Saturn Heerhugowaard en Zaandam, BCC Alkmaar en Zaandam: nergens op voorraad.

• Tropical_Daddy
Ik heb inmiddels een bevestiging van PostNL dat vandaag mijn T100 aankomt vanaf de Otto. Ik heb maandag besteld, toen op de site stond dat ze in voorraad waren (al staat dat er nu nog). Misschien ben ik de laatste lucky bastard...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Heli0s
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 06-04 15:07

Heli0s

Liberate tuteme ex inferis

Ik heb hem net besteld bij Internetshop.nl, word verwacht dat hij 4dec bij mij binnen komt. We zullen zien!

The fear that keeps me going and going and going. Is the same fear that brings me to my knees

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb woensdag besteld bij Otto en bij Bol.com. Degene die als eerste komt houdt ik, de ander stuur ik terug. (tenzij iemand m van mij dan over wilt nemen tegen die tijd)

Gelijk een mail gestuurd naar Otto hoe lang het duurt. Duurt volgens hun ongeveer 10 werkdagen, dus ik denk volgende week vrijdag binnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deSintone
OTTO speelt het enorm slim

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dit is wat Otto mij stuurde:

Beste .....

Uit uw mail begrijp ik dat u vragen heeft over de levertijd van uw bestelling.

Uw bestelling is in produktie en de verwachte levertijd is ongeveer 10 werkdagen.

Met vriendelijke groet,

Jill Eckringa
OTTO
Klantenservice

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vasu
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 11-09 16:27
vegury schreef op donderdag 28 november 2013 @ 13:37:
Rondje bellen langs de mediamarkt Alkmaar, Saturn Heerhugowaard en Zaandam, BCC Alkmaar en Zaandam: nergens op voorraad.
De Mediamarkt in Hoorn had er gisteravond nog 5 liggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LittleKiller
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 10-09 11:08
heeft er iemand al een oplossing kunnen vinden voor het probleem dat het scherm aangaat terwijl de laptop dicht zit? hij gaat continue aan en dat vreet accu. erg hinderlijk dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Morgoth
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 28-08 09:57
Je kan hem toch gewoon standby laten gaan na 5 minuten inactiviteit? Of minder minuten...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• puppitz
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 31-08 22:53
Ik heb 'm geannuleerd bij otto. Vind t niet kunnen dat ze 5 dagen na bestelling geen bevestiging hebben gegeven of een mail verstuurd hebben met sorry, maar helaas hebben we het product niet op voorraad.

Gepre-orderd bij een van de webshops en duimen maar op een vlugge levering.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vegury
Vasu schreef op vrijdag 29 november 2013 @ 13:41:
[...]

De Mediamarkt in Hoorn had er gisteravond nog 5 liggen.
Bedankt voor de tip. Net langs geweest, maar helaas. Volgens het systeem waren er nog 4 maar na de hele winkel en het magazijn doorzocht te hebben geen succes. 8)7

Afwachten tot volgende week maar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fuzzy3366
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 26-08 22:00
puppitz schreef op vrijdag 29 november 2013 @ 16:59:
Ik heb 'm geannuleerd bij otto. Vind t niet kunnen dat ze 5 dagen na bestelling geen bevestiging hebben gegeven of een mail verstuurd hebben met sorry, maar helaas hebben we het product niet op voorraad.

Gepre-orderd bij een van de webshops en duimen maar op een vlugge levering.
Ik heb mijn bestelling bij Otto ook geannuleerd. Maandag besteld en ook nog niets gehoord. Kan alleen bij mijn Otto zien dat mijn betaling binnen gekomen is. Misschien wat ongeduldig maar het wekt erg weinig vertrouwen. Zeker ook na de post hierboven gelezen te hebben. Stel de ontvangen T100 is defect, mag ik dus ook gaan bellen met de slecht Nederlands sprekende support afdeling. Nee dank u.
Nu besteld bij een webshop waar ik wel goede ervaringen mee heb. En weer begonnen met duimen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tropical_Daddy
Mijn bestelling bij de Otto is wel binnengekomen vandaag. Gister zou hij eigenlijk binnen zijn, maar ik was niet thuis toen de bezorger er was. Binnen 5 werkdagen, dus ik ben tevreden. Ook de persoon die ik sprak bij de klantenservice toen ik iets vroeg sprak prima Nederlands.

Moet wel toegeven dat ik ook graag een mailtje vanuit Otto had gezien toen het verstuurd werd...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LittleKiller
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 10-09 11:08
Morgoth schreef op vrijdag 29 november 2013 @ 16:51:
Je kan hem toch gewoon standby laten gaan na 5 minuten inactiviteit? Of minder minuten...
klopt alleen gaat ie dan soms alsnog aan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scale
Start een dos box (uitvoeren > cmd > 'enter')
Draai het command "powercfg -lastwake" dit geeft dan terug welk apparaat je uit standby haalde.
Daarna kan je in de device manager uitschakelen dat hij het apparaat je tablet mag wakker maken.

Een andere optie is "powercfg -waketimers" Dit geeft een lijst van timers die je tablet kan wakker maken (sommige software updates doen dit)

Hope this helps

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pitchdown
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 11-09 08:09
Iemand nog een hardware-boer gevonden waar de T100 op stapel ligt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tropical_Daddy
svdrvelden schreef op zondag 17 november 2013 @ 15:08:
Gefixed! Wake this device by keyboard and touchpad uitschakelen doet wonderen.

[...]
Waar kan ik deze instellingen vinden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jvbosma
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 10-09 13:26
Probleempje; mijn fysieke toetsenbord doet het niet meer nadat ik de pc heb gereboot, opnieuw opstarten werkt ook niet.los en vastkoppelen ook niet. Kan dit ergens aan/uit gezet worden? Bij de instellingen rechts (naast Wi-Fi en aan uitknop ed) gebeurt er niets.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
jvbosma schreef op zondag 01 december 2013 @ 10:26:
Probleempje; mijn fysieke toetsenbord doet het niet meer nadat ik de pc heb gereboot, opnieuw opstarten werkt ook niet.los en vastkoppelen ook niet. Kan dit ergens aan/uit gezet worden? Bij de instellingen rechts (naast Wi-Fi en aan uitknop ed) gebeurt er niets.
Kijk even in apparaatbeheer of je keyboard niet toevallig uitgeschakeld staat. Als je hem in het dock heb zitten en je ziet hem niet onder HID-apparaten / USB keyboard / touchpad, dan zou ik me zorgen gaan maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Acidrain
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 15:58
Scale schreef op vrijdag 29 november 2013 @ 22:25:
Start een dos box (uitvoeren > cmd > 'enter')
Draai het command "powercfg -lastwake" dit geeft dan terug welk apparaat je uit standby haalde.
Daarna kan je in de device manager uitschakelen dat hij het apparaat je tablet mag wakker maken.

Een andere optie is "powercfg -waketimers" Dit geeft een lijst van timers die je tablet kan wakker maken (sommige software updates doen dit)

Hope this helps
Dat werkt niet, hij komt namelijk niet uit standby maar uit connected standby. Dat is net even anders.
Bij mij is de boosdoener de Menu Toggle knop aan de zijkant, dat is de enige knop die niet wordt uitgeschakeld als het apparaat wordt dicht geklapt...
Nog geen oplossing voor het probleem kunnen vinden overigens..

Hieronder een lijstje powercfg's van mijn T100

Apparaten die hem uit standby mogen halen: (Heb alles uit gezet)
powercfg -devicequery wake_armed
NONE

Wat het apparaat de laatste keer uit standby haalde:
powercfg -lastwake
Wake History Count - 0

Acties die hem uit standby kunnen halen:
powercfg -waketimers
There are no active wake timers in the system.

Verschillende beschikbare Sleep States: (Hibernate heb ik zelf uitgezet)
powercfg -a
The following sleep states are available on this system:
Standby (Connected)

The following sleep states are not available on this system:
Standby (S1)
The system firmware does not support this standby state.
This standby state is disabled when connected standby is supported.

Standby (S2)

Standby (S3)

Hibernate
Hibernation has not been enabled.

Hybrid Sleep
Standby (S3) is not available.
Hibernation is not available.

Fast Startup
Hibernation is not available.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heeft iemand Bluestacks al geprobeerd op een T100?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Justinovitch
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 25-01-2023
Verwijderd schreef op zondag 01 december 2013 @ 15:23:
http://www.youtube.com/watch?v=PwiftiUSyTU vanaf 05:50

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Glacier
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online
Ik heb mijn toetsenbord instelling op Nederlands gezet onlangs en nu valt het me opeens op dat bijvoorbeeld de mail app in het Nederlands is..terwijl ik juist expres alles (dus ook windows zelf) in het engels heb geinstalleerd..iemand enig idee hoe dat op te lossen?
Op google vind ik juist dingen die andersom zijn, mensen die alles in een taal willen hebben, maar een andere invoertaal voor het toetsenbord bleken te hebben ingesteld..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pitchdown
Iemand die nog weet waar de tablet op dit moment te krijgen is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• drdrips
Probeer eens bij een Saturn. Daar heb ik hem vandaan gehaald.
zelfs nog 20 euro van de prijs afgepraat per t100 8)

[ Voor 31% gewijzigd door drdrips op 01-12-2013 20:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pitchdown
drdrips schreef op zondag 01 december 2013 @ 19:59:
Welke vestiging ben je geweest?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• drdrips
pitchdown schreef op zondag 01 december 2013 @ 20:01:
[...]
Welke vestiging ben je geweest?
Groningen. Paar dagen geleden. toen hadden ze daar zo'n graaibak vol met die dingen.
Als je elders vraagt, als ze daar niet op voorraad zijn. Kunnen ze vast wel regelen dat er eentje die kant op komt. Succes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dirkjesdirk
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 16-08 20:29
Ben benieuwd of er snel nog andere c.q. concurrenten op de markt komen. Dat kan toch niet uitblijven zou je zeggen. De Medion Akoya lijkt veelbelovend.
http://www.tabtech.de/win...-fuer-399e-in-oesterreich

Grootgebruiker van MS Word. Maar het wordt nooit perfect...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ray-zor
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 14:55

Ray-zor

ach, je typt eens wat...

drdrips schreef op zondag 01 december 2013 @ 19:59:
Per T100? Betekent dit dat we de "Vraag & Aanbod" in de gaten moeten gaan houden? ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pitchdown
Groningen heeft hm inderdaad nog. Maar dat is voor mij toch echt te ver :-)
Iemand die hm eventueel in duistland over de grens heeft gehaald?

[ Voor 22% gewijzigd door pitchdown op 02-12-2013 12:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Redlion
In de PriceWatch staan weer diverse shops die hem op voorraad hebben!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nee hoor, alleen die shop Multimedia Center, die veel te veel ervoor vraagt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Redlion
Verwijderd schreef op zondag 01 december 2013 @ 15:23:
Ik heb het geïnstalleerd en het werkt, maar er zit een of andere lag in, de SoC en eMMC staan niet op 100% en toch loopt het niet vloeiend. Terwijl in een app loopt het allemaal wel weer vloeiend, héél vreemd.

Dan het onscreen toetsenbord werkt van geen kanten, als je op een toets klikt dan denkt hij dat je de toets voor een paar seconde inhoud! Beetje lastig als je een a of o wilt intypen want je krijgt er altijd een á of ó, niet zo handig! Tevens als je op de backspace klikt haalt die alle tekst weg omdat hij reageert alsof die lang wordt ingehouden :-( Maar wanneer je het toetsenbord dock aansluit dan werkt het typen van tekst wel gewoon vloeiend :)

Conclusie, ja het werkt maar het is nog niet geweldig! Maar de T100 kan het zeker wel aan _/-\o_ probleem zit hem nog in de software! Maar je kunt nu die ene app die er niet op Windows is maar wel op Android heerlijk draaien :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Redlion
Verwijderd schreef op maandag 02 december 2013 @ 15:46:
Nee hoor, alleen die shop Multimedia Center, die veel te veel ervoor vraagt.
Je hebt gelijk! Ik zag weer vrachtwagentjes op groen staan, maar je kunt hem dus wel weer bestellen bij oa Modern maar ze worden idd 4 december pas verwacht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Acidrain
Er staat sinds vanaag een nieuwe bios update klaar (Bios 220)

Nog niet getest.

Link: http://support.asus.com/D...=nl-nl&m=T100TA&p=3&s=580

[ Voor 33% gewijzigd door Acidrain op 02-12-2013 16:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nobacon
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 11-09 11:31
dirkjesdirk schreef op zondag 01 december 2013 @ 22:29:
Ben benieuwd of er snel nog andere c.q. concurrenten op de markt komen. Dat kan toch niet uitblijven zou je zeggen. De Medion Akoya lijkt veelbelovend.
http://www.tabtech.de/win...-fuer-399e-in-oesterreich
Die houd ik dus ook al in de gaten. Zolang Asus niet met de 500gb variant komt, zou dit idd de eerste alternatief zijn.ok, ietje dikker en zwaarder, maar ook een iets groter scherm. en volgens mij kan de Celeron net iets meer aan? Prijs is lager dan Asus. dus ik zou zeggen. laar maar deze kant op komen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vegury
De winkels in de Pricewatch die eerst een verwachte beschikbaarheid hadden van '4 december' zoals Internetshop.nl en Bobshop hebben deze veranderd naar 'onbekend'. :(

[ Voor 42% gewijzigd door vegury op 02-12-2013 19:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NickEnzo94
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 11-08-2023

NickEnzo94

PSN NickEnzo94

Wat is er gebeurd de laatste tijd dat die dingen niet meer aan te slepen zijn?!

[ Voor 50% gewijzigd door NickEnzo94 op 02-12-2013 20:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scale
NickEnzo94 schreef op maandag 02 december 2013 @ 20:32:
Lijkt me vrij duidelijk, Populaire producten hebben dit soort issues wel vaker.
Gebeurd ook bij de ps4 en xbox one, en die gingen er vanuit dat het storm zou lopen.
Denk dat asus onderschat heeft hoeveel het verkocht zou worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zeg die bios 220 hoe moet je die installeren? Want die file kan ik niet zomaar openen...

Vreemd hoor dat ik soms heb dat mn muis cursor flikkert bij het opstarten en dan na herstarten terug normaal :S weet echt niet waaraan het kan liggen... Heb een factory reset gedaan... helpt niets

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NickEnzo94

NickEnzo94

PSN NickEnzo94

Bol.com > 15 werkdagen levertijd. Nu bestellen (dinsdag); 18december in huis :'(

[ Voor 14% gewijzigd door NickEnzo94 op 03-12-2013 00:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kompaan
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 02-12-2022
Acidrain schreef op maandag 02 december 2013 @ 16:05:
Er staat sinds vanaag een nieuwe bios update klaar (Bios 220)

Nog niet getest.

Link: http://support.asus.com/D...=nl-nl&m=T100TA&p=3&s=580
216 was verwijdert van de website nadat ik die geïnstalleerd had, ik heb zojuist 220 geflashed, lijkt allemaal goed te gaan.

Na firmware update en herstart vind de tablet dat ook de "EC Firmware" geupdate moet worden, en nog een herstart later ben je weer online (wat start dat ding toch snel op!)
Verwijderd schreef op maandag 02 december 2013 @ 23:43:
Zeg die bios 220 hoe moet je die installeren? Want die file kan ik niet zomaar openen...
Er staat als het goed is al een programma van ASUS geinstalleerd "WinFlash", anders is die ook te vinden onder "BIOS Utilities" op de download pagina van asus.

Zijn helaas geen releasenotes te vinden, tenzij ik ze over het hoofd zie?

[ Voor 21% gewijzigd door Kompaan op 03-12-2013 00:54 . Reden: add bios update info ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pitchdown
Bobshop en modern staat weer op 24 uur. Echter zijn ze daar niet verkrijgbaar.
Iemand anders nog een optie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlackMage
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 04-09 15:04
Ben wel benieuwd naar releasenotes ofzo. Omdat 216 er zo snel afgehaald is wil ik wel even weten of het de moeite/risico waard is om te upgraden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Otto.nl staat op leverbaar vanaf half januari :F Terwijl ik m daar vorige week heb besteld, dus hoop dat de laptop nog wel binnen komt.

[ Voor 47% gewijzigd door Verwijderd op 03-12-2013 09:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

In deze aflevering van Hardware.Info TV wordt gezegd dat er in 2014 Q1 meerdere fabrikanten met dit soort devices komen. Gezien de idioot slechte verkrijgbaarheid van de T100 (bij veel winkels pas weer in 01-2014) denk ik dat er ten tijde van verkrijgbaarheid vergelijkbare producten op de markt zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pitchdown
Verwijderd schreef op dinsdag 03 december 2013 @ 09:25:
In deze aflevering van Hardware.Info TV wordt gezegd dat er in 2014 Q1 meerdere fabrikanten met dit soort devices komen. Gezien de idioot slechte verkrijgbaarheid van de T100 (bij veel winkels pas weer in 01-2014) denk ik dat er ten tijde van verkrijgbaarheid vergelijkbare producten op de markt zijn.
Denk het ook.
Echter vraag ik me af of dat voor deze prijs is..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pitchdown
Kan het kloppen dat er in duitsland ook een extra hd in het toetsenbord zit?
http://www.tabtech.de/win...-exklusiv-bei-media-markt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ja (deze vraag is al eerder beantwoord), daar zijn meerdere modellen leverbaar. Alhoewel, "leverbaar". Momenteel is het daar net zo treurig gesteld met de beschikbaarheid als hier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NickEnzo94

NickEnzo94

PSN NickEnzo94

Triest gedoe zeg met dat leveren. ASUS Benelux geeft zelf aan op facebook dat deze maand een nieuwe levering staat te wachten. Heb contact gehad met Bol.Com; die verwachten ze over 2 weken binnen te krijgen, en bij misco.nl is dat niet anders; verwachte levertijd 2 weken en dan nog 2 werkdagen bezorging...

Als ik zie dat multimediacenter nog wel 13 van die dingen op voorraad heeft.... voor de absurde prijs van 420 euro doet dat toch wel een beetje pijn aan m'n hart.

[ Voor 48% gewijzigd door NickEnzo94 op 03-12-2013 11:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Acidrain
Kompaan schreef op dinsdag 03 december 2013 @ 00:49:
[...]

216 was verwijdert van de website nadat ik die geïnstalleerd had, ik heb zojuist 220 geflashed, lijkt allemaal goed te gaan.

Na firmware update en herstart vind de tablet dat ook de "EC Firmware" geupdate moet worden, en nog een herstart later ben je weer online (wat start dat ding toch snel op!)

[...]

Er staat als het goed is al een programma van ASUS geinstalleerd "WinFlash", anders is die ook te vinden onder "BIOS Utilities" op de download pagina van asus.

Zijn helaas geen releasenotes te vinden, tenzij ik ze over het hoofd zie?
Ik ben van 214 (fabriek af) naar 220 gegaan en zelfde EC verhaal gehad, herstart en alles werkt nog. Enige verschil wat ik kan ontdekken is dat de accu niet meer leeg getrokken word als ik de tablet helemaal afsluit (shutdown). Wat ik eerder wel had. Maar of dit door de update komt of toeval is..

Ik kan ook geen release notes ontdekken verder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Redlion
NickEnzo94 schreef op maandag 02 december 2013 @ 20:32:
Ze zijn echt ongekend populair >:)

Maar ik moet zeggen het is ook echt een geweldig apparaat voor zijn prijs!! En ik verbaas me er over welke zware software ik er heerlijk soepel op kan draaien ondanks de 2GB geheugen!

Gister stond nog dat de Windows tablet verkopen nog niet echt zoden aan de dijk zetten, vind dat ook niet zo vreemd omdat dit de eerste fatsoenlijke en betaalbare Windows tablet is die interessant is voor de main stream markt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StrongArmLance
  • Laatst online: 12:24

StrongArmLance

Endless flow

Deze op 18 december binnen krijgen, of even wachten op alternatieven, of de 64GB die hopelijk een keer komt? :/ Moeilijke keuzes, ik vind het een heel mooi apparaatje.. :)

Ik kan hem uit Groningen halen, maar ik twijfel, zeker aangezien dat dingetje van Medion er mooi uitziet (en 64GB heeft + HD scherm) en dat er wellicht ook een 500GB dock onze kant op komt?

[ Voor 39% gewijzigd door StrongArmLance op 03-12-2013 17:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pitchdown
kristan schreef op dinsdag 03 december 2013 @ 17:39:
Deze op 18 december binnen krijgen, of even wachten op alternatieven, of de 64GB die hopelijk een keer komt? :/ Moeilijke keuzes, ik vind het een heel mooi apparaatje.. :)

Ik kan hem uit Groningen halen, maar ik twijfel, zeker aangezien dat dingetje van Medion er mooi uitziet (en 64GB heeft + HD scherm) en dat er wellicht ook een 500GB dock onze kant op komt?
Zijn er uberhaupt tekenen dat de 64 GB beschikbaar komt?

Vanaf wanneer zou de medion beschikbaar moeten zijn en is de al serieus gereviewed?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

kristan schreef op dinsdag 03 december 2013 @ 17:39:
Zijn ze er dan nog in Groningen? Daar zullen ze nu toch ook wel uitverkocht zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S0epkip
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 13:44
Poeh, fijn apparaatje maar heel moeilijk te verkrijgen op het moment.. Net ff geprobeerd bij de MM en meteen een reservering gemaakt.

PVO

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• drdrips
Acidrain schreef op dinsdag 03 december 2013 @ 14:14:
[...]
Ik ben van 214 (fabriek af) naar 220 gegaan en zelfde EC verhaal gehad, herstart en alles werkt nog. Enige verschil wat ik kan ontdekken is dat de accu niet meer leeg getrokken word als ik de tablet helemaal afsluit (shutdown). Wat ik eerder wel had. Maar of dit door de update komt of toeval is..

Ik kan ook geen release notes ontdekken verder.
Is geen toeval denk ik, Ik ervaar hetzelfde. Jammer van het ontbreken van een change-log indeed. Maar het werkt iig prima.
Redlion schreef op dinsdag 03 december 2013 @ 15:26:
[...]
Maar ik moet zeggen het is ook echt een geweldig apparaat voor zijn prijs!! En ik verbaas me er over welke zware software ik er heerlijk soepel op kan draaien ondanks de 2GB geheugen!
Ja! Ik was ook heel positief verrast door de prestaties van de baytrail.
Ik maak zelf muziek. Al mijn VSTi's in een stoute bui geinstalleerd. Nooit gedacht dat hij nog zoveel DSP bewerkingen zonder problemen zou doen!
Verwijderd schreef op dinsdag 03 december 2013 @ 18:15:
[...]

Zijn ze er dan nog in Groningen? Daar zullen ze nu toch ook wel uitverkocht zijn?
Ze hadden daar echt wel een hoop liggen bij de Saturn in Groningen vorige week.
Ik durf niets te garanderen. Maar hier in Groningen heb ik vaker mazzel met dit soort dingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Net gebeld met Saturn Groningen.... ook daar is de T100 uitverkocht :-(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 04 december 2013 @ 10:12:
Net gebeld met Saturn Groningen.... ook daar is de T100 uitverkocht :-(
Damn.. wilde er zaterdag heen rijden. toevallig ook gebeld met mediamarkt groningen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nee, ik heb niet met MM gebeld, aangezien men het hier in dit topic had over de stapel bij Saturn. Ik ben in mijn regio (Rotterdam) drie Mediamarkten en een Saturn bezocht en nergens is de T100 meer te krijgen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 04 december 2013 @ 10:43:
Nee, ik heb niet met MM gebeld, aangezien men het hier in dit topic had over de stapel bij Saturn. Ik ben in mijn regio (Rotterdam) drie Mediamarkten en een Saturn bezocht en nergens is de T100 meer te krijgen...
Ja ik dacht misschien was je van plan er een te halen in Groningen dus had je wat afgebeld. Gelijk goede info voor mezelf toch :)

Ben bang dat het zaterdag toch geen tripje naar Groningen wordt... }:|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik was ook van plan naar de Saturn in Groningen te gaan. Met een dalurenkaart ben je nog steeds een stuk voordeliger uit dan bij die winkel in Almelo.... Maar ik heb eerst gebeld om er zeker van te zijn, dat ik niet voor niets zou gaan.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vandaar dat ik ook vroeg of je ook naar de mediamarkt had gebeld. Ik vind het erg frustrerend dat het zo onduidelijk is wanneer ze weer beschikbaar zijn. Heb ze voor de zeker vorige week ook al besteld bij de Otto en bol.com. Kijken welke als eerste is, de ander annuleer ik gewoon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• amsterdammertje
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 11-09 12:38
volgens de pricewatch is deze bij modern weer op voorraad en 24 uur leverbaar...

"waar je natuurlijk altijd voor moet zorgen is dat die twee verschillende elementen als een Chinees puzzeltje in elkaar steken; dus dat je d'r niet om heen gaat lopen fucken!''

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vegury
amsterdammertje schreef op woensdag 04 december 2013 @ 11:34:
volgens de pricewatch is deze bij modern weer op voorraad en 24 uur leverbaar...
Dat is een foutje in de PW, als je doorklikt naar de website staat daar 'levertijd onbekend'.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Microsoft geeft altijd aan zo graag de grootste te willen worden met tablets. Nou, dan moeten ze eens wat druk achter de fabrikanten gaan zetten, want de verkrijgbaarheid van betaalbare Baytrail tablets is simpelweg triest te noemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Heli0s
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 06-04 15:07

Heli0s

Liberate tuteme ex inferis

Net een mailtje over mijn bestelling:
Geachte heer/mevrouw, Helaas hebben wij zojuist van de fabrikant moeten vernemen dat de door u bestelde Asus Transformer Book T100 Tablet momenteel niet leverbaar is; onze excuses hiervoor! Daar wij het enorm vervelend vinden niet op aangeven datum te kunnen leveren, willen wij u een gratis 16 GB geheugenkaart aanbieden ter waarde van ¤ 19,95. Zodra er meer bekend is omtrent de leveringsdatum van uw bestelling, zullen wij u hiervan direct op de hoogte stellen.
De vraag is nu natuurlijk, hoe lang kan ik er nu op gaan zitten wachten. Ik zat er over te denken hem te cancellen als ze vandaag zouden vertellen dat hij niet leverbaar is, maar het gratis geheugenkaartje is natuurlijk mooi megenomen.

Ik baal wel dat ik hem niet meteen besteld heb toen hij nog overal op voorraad was :-(

The fear that keeps me going and going and going. Is the same fear that brings me to my knees

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pitchdown
Heli0s schreef op woensdag 04 december 2013 @ 14:45:
Net een mailtje over mijn bestelling:

[...]

De vraag is nu natuurlijk, hoe lang kan ik er nu op gaan zitten wachten. Ik zat er over te denken hem te cancellen als ze vandaag zouden vertellen dat hij niet leverbaar is, maar het gratis geheugenkaartje is natuurlijk mooi megenomen.

Ik baal wel dat ik hem niet meteen besteld heb toen hij nog overal op voorraad was :-(
Klinkt bekend ja. Hopen dat ie nog ergens opduikt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hmz, ik zit te twijfelen tussen t100 en de ativ tab 5. Na googlen was er een forum waar mensen 8.1 hadden geinstalleerd op de tab 5. Wat perfect werkt. Ze lijken best wel veel op elkaar voor alledaags gebruik. Wat ik begrijp is dat de t100 een betere processor heeft dan de tab 5. Qua snelheid en energiezuinigheid.

Na inlezen van beide tabs heb ik een vraag. Aangezien de t100 nieuwer is deze dan ook beter dan de tab 5?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pitchdown
Verwijderd schreef op woensdag 04 december 2013 @ 16:21:
Hmz, ik zit te twijfelen tussen t100 en de ativ tab 5. Na googlen was er een forum waar mensen 8.1 hadden geinstalleerd op de tab 5. Wat perfect werkt. Ze lijken best wel veel op elkaar voor alledaags gebruik. Wat ik begrijp is dat de t100 een betere processor heeft dan de tab 5. Qua snelheid en energiezuinigheid.

Na inlezen van beide tabs heb ik een vraag. Aangezien de t100 nieuwer is deze dan ook beter dan de tab 5?
zit geen keyboard bij?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zit er wel bij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pe1dnn
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 16-04 22:19
Verwijderd schreef op woensdag 04 december 2013 @ 16:21:
Hmz, ik zit te twijfelen tussen t100 en de ativ tab 5.
Zou het niet doen. Die Ativ Tab 5 heeft een Intel Atom Z2760 van het type "sloom" net als alle Atoms voor de Bay Trail herimplementatie.

De T100 is dus veel beter, de Intel Atom is een nieuwe generatie met 2 prominente voordelen:
  • Zeker 2x zo snel als de snelste Atom van de vorige generatie
  • Veel zuiniger, die 10+ uur werktijd van de T100 komt niet uit de lucht vallen, die nieuwe Atom verbruikt maar 2 Watt
Het is ook niet voor niets dat de Asus T100 overal uitverkocht zijn. Daar waar de vorige generatie Atoms steevast tegenvielen, presteert deze nieuwe generatie Atom telkens ver boven verwachting. Ik heb de mijne een paar dagen geleden bij Bol besteld, tegen de tijd dat jullie uitgezocht zijn naar een winkel die ze nog heeft heb ik hem binnen :) . Hopelijk voor de kerstdagen, ik heb al vrije dagen opgenomen oOo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• drdrips
pe1dnn schreef op woensdag 04 december 2013 @ 17:47:
[...]

Zou het niet doen. Die Ativ Tab 5 heeft een Intel Atom Z2760 van het type "sloom" net als alle Atoms voor de Bay Trail herimplementatie.
Kon je die ook niet krijgen met een AMD A6?
Sorry. In de war met de ATIV Book 5

@ unholy1980
Enige bij de T100 is dat je voor jezelf moet bepalen of de opslag genoeg voor je is.

[ Voor 5% gewijzigd door drdrips op 04-12-2013 18:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobertMe
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 17:36
M.b.t. de firmware update naar 220. Nadat ik mijn tablet een paar dagen had (incl. vanalles ermee proberen, incl. firmware update naar 216 die later was terug getrokken). Merkte ik dat ik hem niet meer in stand-by kon zetten. Op tijd van een paar uur trok hij zich dan helemaal leeg. Gisteren heb ik de 220 firmware erop gezet en nu gaat hij weer mooi lang mee in stand-by. Gisteren na update 80%, nu nog 30% over met regelmatig gebruik en de hele nacht in stand-by. Wat dat betreft lijkt deze firmware dat probleem dus te verhelpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zo blij dat ik hem een maand geleden heb gekocht toen hij nog niet uitverkocht was, echt een top-ding, zelfs met gamen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Acidrain
@RobertMe kijk dat bevestigd mijn verhaal wat ik gisteren plaatste, ik had het zelfde maar dan als hij helemaal afgesloten was en dat probleem is bij mij ook opgelost na 220

De 220 is een aanrader dus voor mensen die last hebben van battery drains op het moment dat ze de tablet niet gebruiken.
Pagina: 1 ... 6 ... 28 Laatste

Let op:
Voor meldingen over levertijden/voorraad is er een apart topic: Asus T100 Levering (winkels en levertijden) topic.

Heb je een probleem; draai dan eerst alle Windows Updates en Asus LiveUpdates

Tip: De liveupdate tool laat zich niet gelijk zien als je hem start. Hij staat rechtsonder bij je klok als je op het pijltje drukt.