Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlackMage
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 04-09 15:04
Ik was zojuist bij de Saturn in Groningen en daar stond nog minimaal 1, voor 349 euro.Weet niet of de tekorten nog actueel zijn maar daar is ie in ieder geval te krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Grrrr..... vanochtend aan de telefoon vertelden ze dat ze uitverkocht waren en daarom ben ik niet naar Groningen gegaan.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jacq48
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 21-07 00:04
Verwijderd schreef op woensdag 04 december 2013 @ 20:19:
Grrrr..... vanochtend aan de telefoon vertelden ze dat ze uitverkocht waren en daarom ben ik niet naar Groningen gegaan.....
Ik woon in Spanje, hier bij Media Markt online te koop met 64 gb voor 399 euro. Ga proberen er een te kopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pitchdown
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 11-09 08:09
jacq48 schreef op woensdag 04 december 2013 @ 20:38:
[...]

Ik woon in Spanje, hier bij Media Markt online te koop met 64 gb voor 399 euro. Ga proberen er een te kopen.
met spaans toetsenbord?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Solovine
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 13-02-2024
Bij internetshop.nl (hetzelfde magazijn als bobshop?) is mijn bestelling van een week terug nu onbeperkt vertraagd.

Het is echt jammer dat er geen versie is met 4GB werkgeheugen. Daar zou ik zo €50 extra voor neertellen alleen al voor mijn standaard 10+ tabs in chrome.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Janovic
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 11-09 21:50
Pas ook 10 tabs open in internet en blijft prima responsief. Uiteraard is 4gb net wat beter, maar je hebt in principe genoeg aan 2 :) IE11 is trouwens echt heeeerlijk op die tablet _/-\o_ Ik mis alleen een button in mn scherm om in één keer naar de top van de pagina te gaan, heeft iemand hier misschien een tip voor?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• magnifor
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
Je zou verwachten dat Asus zo vlak voor de kerst een flinke voorraad stuurt naar de winkels. Wil eigenlijk voor mijn vakantie nog de T100 hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlackMage
Het kan zijn dat Asus de hele serie heeft teruggeroepen om de firmware te patchen. Die batterij drain bugs zijn ernstig genoeg dat je geen apparaten in de winkel wil hebben waar dat in zit. "Update de firmware maar" is geen acceptabel antwoord als je te maken hebt met 95% van de klanten die niet eens weten wat firmware is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

BlackMage schreef op donderdag 05 december 2013 @ 09:56:
Het kan zijn dat Asus de hele serie heeft teruggeroepen om de firmware te patchen. Die batterij drain bugs zijn ernstig genoeg dat je geen apparaten in de winkel wil hebben waar dat in zit. "Update de firmware maar" is geen acceptabel antwoord als je te maken hebt met 95% van de klanten die niet eens weten wat firmware is.
Met een Surface is ook een firmware update gewoon een update.

Met een VivoTab Smart zie ik een prompt van de Asus update software.

Daarmee kunnen ook die 95% van de klanten die niet weten wat een firmware update is, gewoon zelf de update doen.

Afijn, mijn schoonvader die internet en email start via een knop op het toetsenbord, heeft zelf nota bene de upgrade van Windows 8 naar 8.1 op zijn PC gedaan! Updaten met Windows 8 stelt niets meer voor.
Die firmware hoeft dus geen belemmering voor Asus zijn.

Het lijkt me dat Asus de verkoop zwaar onderschat heeft. Zelfs na de succesvolle VivoTab Smart.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StrongArmLance
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 12:24

StrongArmLance

Endless flow

Over de VivoTab, die of de T100 wat is, niet kijkende naar de prijs, de betere keus?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• drdrips
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 30-08 20:34
kristan schreef op donderdag 05 december 2013 @ 14:55:
Over de VivoTab, die of de T100 wat is, niet kijkende naar de prijs, de betere keus?
Ligt eraan wat je belangrijker vindt. je hebt 2x zoveel opslag. en een camera aan de achterkant. met de VivoTab.
Aan de andere kant is de CPU in de T100 een stuk sneller.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StrongArmLance

StrongArmLance

Endless flow

Hm ik denk dat ik voor de T100 ga met een 64GB micro sd kaartje... Wil het wel als een soort van laptop gaan gebruiken... Dit mooie kaartje (productreview: Sandisk Ultra microSDXC 64GB review door minimdrietekens)

Die Medion Akoya P2212T ziet er tof uit, maar ik vertrouw denk ik toch meer op Asus, ondanks slechte ervaringen met een andere laptop.. http://www.tabletsmagazin...concurrent-met-windows-8/

[ Voor 71% gewijzigd door StrongArmLance op 05-12-2013 15:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Redlion
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 18-06-2024
kristan schreef op donderdag 05 december 2013 @ 15:07:
Hm ik denk dat ik voor de T100 ga met een 64GB micro sd kaartje... Wil het wel als een soort van laptop gaan gebruiken... Dit mooie kaartje (productreview: Sandisk Ultra microSDXC 64GB review door minimdrietekens)
De kaartlezer is aangesloten op een USB2 interface, ik haal met het Samsung kaartje 23.77 MB/s lezen en 16.02 MB/s schrijven. Met mijn USB3 externe HD haal ik 100 MB/s lezen én schrijven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Redlion
kristan schreef op donderdag 05 december 2013 @ 14:55:
Dat is geen vraag, de CPU van de T100 is zo geweldig, dat was voor mij nou juist de rede dat ik een jaar heb gewacht tot de Bay Trail SoC's eindelijk uit waren! Geweldig apparaat in mijn ogen!

Vooral ook fijn dat je er Flash en Silverlight op kunt draaien!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchGent
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 01-09-2023
28 November ook maar de T100 besteld op Bol.com. Nu angstvallig wachten tot 19 dec.... Hopelijk leveren ze op tijd :p
Weet iemand al wat de maximum opslag, leessnelheid en schrijfsnelheid is van de cardreader? Of is het zoals Redlion zegt aangesloten op USB2.0 en dus 23.77 MB/s lezen en 16.02 MB/s schrijven?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heeft iemand er al over nagedacht om 'm via ebay uit amerika te halen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjurm
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 19:07
DutchGent schreef op donderdag 05 december 2013 @ 16:29:
28 November ook maar de T100 besteld op Bol.com. Nu angstvallig wachten tot 19 dec.... Hopelijk leveren ze op tijd :p
Weet iemand al wat de maximum opslag, leessnelheid en schrijfsnelheid is van de cardreader? Of is het zoals Redlion zegt aangesloten op USB2.0 en dus 23.77 MB/s lezen en 16.02 MB/s schrijven?
Ik haal ook niet hogere snelheden dan die van Redlion. Het is dus inderdaad USB2.0
Ik weet niet wat de maximale opslag is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bermuda1980
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 19:05
Alvast een heads-up voor de mensen die hem bij Media Markt online besteld hadden, MM krijgt ze niet geleverd van Asus en je order zal geannuleerd worden. Zit je dan geduldig twee weken te wachten :( Er is nu een storing in hun systeem, maar ze proberen te restitueren binnen zeven dagen.

Nog geheimtipps waar ze online nog wel spoedig te verkrijgen zijn of is het helemaal gedaan met de online voorradigheid? Anders ga ik misschien morgen wel even langs het noorden van het land als de NS het aankan...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Heli0s
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 06-04 15:07

Heli0s

Liberate tuteme ex inferis

Ik denk niet dat je ze nog online kan krijgen. Vandaag nog rondgevraagt in Leiden, ook nergens te krijgen. Nu maar wachten waneer Internetshop.nl meer info heeft. Het heeft voor mij niet super haast, maar was eigenlijk wel bedoelt als kerst kadotje...

The fear that keeps me going and going and going. Is the same fear that brings me to my knees

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pitchdown
Verwijderd schreef op donderdag 05 december 2013 @ 16:40:
Heeft iemand er al over nagedacht om 'm via ebay uit amerika te halen?
dan heb je een ander toetsenbord?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• midego
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 11-01 08:49
In de pricewatch is deze nu bij Modern.nl op voorraad

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Solovine
midego schreef op donderdag 05 december 2013 @ 18:42:
In de pricewatch is deze nu bij Modern.nl op voorraad
Ga eens naar de website: levertijd onbekend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

pitchdown schreef op donderdag 05 december 2013 @ 18:25:
[...]

dan heb je een ander toetsenbord?
Volgens mij hebben ze in amerika ook qwerty toetsenbord toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobertMe
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 19:48
Verwijderd schreef op donderdag 05 december 2013 @ 18:52:
[...]

Volgens mij hebben ze in amerika ook qwerty toetsenbord toch?
Sterker nog, de kans dat je in NL een NLs toetsenbord koopt is vrij klein, het grootste deel hier is echt US layout. Waarbij een NLs toetsenbord kleine verschillen heeft in de speciale tekens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Enige verschil is dan dat je een amerikaanse stekker hebt. Geeft dat gen problemen als je daar een verloop voor koopt? aangezien ze daar een ander voltage op de stopcontacten zit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobertMe
Verwijderd schreef op donderdag 05 december 2013 @ 19:28:
Enige verschil is dan dat je een amerikaanse stekker hebt. Geeft dat gen problemen als je daar een verloop voor koopt? aangezien ze daar een ander voltage op de stopcontacten zit?
Ik ken niet de specs van de Amerikaanse. Maar hier krijg je gewoon een USB kabel + adapter met USB poort. Je hoeft dus maar ergens een werkende NLse adapter vandaan te halen. Maar wat ik hier gelezen heb is dat Asus wat "trucjes" heeft ingebouwd zodat alleen hun eigen laders werken. Dus een willekeurige 2A, 5V lader zal niet werken. Het zal wel eentje van Asus zelf moeten zijn of een andere die "hetzelfde doet".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Acidrain
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 15:58
Ik kan laden met mijn lader van mijn oude HTC (1A) en met die van me Sony (1.5A) en met een verleng USB kabel van ruim 3 meter ertussen! Je moet alleen geen goedkope Chinese laders of USB kabels willen gebruiken.

Verwacht alleen geen super laadtijden met de kleinere laders...

[ Voor 14% gewijzigd door Acidrain op 05-12-2013 20:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bedankt voor de info, dat er een langere laadtijd aan zit vind ik wel mee te leven. Mocht ik m van het weekend nergens in de winkels meer kunnen krijgen ga ik het eens in amerika proberen via Ebay.com. en dan uiteraard gelijk de 64GB versie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hobbit13
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 06-09 07:56
Verwijderd schreef op donderdag 05 december 2013 @ 19:28:
Adapters van tablets en telefoons zijn vrijwel altijd geschakeld, en kunnen met alle voltages tussen 100 en 240 volt overweg. Dus je hebt alleen een simpel verloopje nodig om de originele lader hier te kunnen gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sandergar
  • Registratie: Juni 2002
  • Nu online
In Duitsland schijnt wel voorraad te zijn. Binnenkort toch richting de kerstmarkten. Alleen toetsenbord indeling is anders. Zou je de toetsen van het dock kunnen verplaatsen?

[ Voor 17% gewijzigd door sandergar op 06-12-2013 05:22 ]

2.730 Wp Enphase Zuid 30°, 4.450 Wp Enphase Noord 30° | Smart EVSE laadpaal | Victron Multiplus II 48/5000/70 3 Fase | 45kWh PylonTech Pelio accu

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Volgens mij heb ik onwijs veel gelukt gehad. Gisteren rond 14:00 uur was er ineens eentje op vooraad bij Paradigit! Direct besteld...

Ik dacht eerst 'het zal wel om een foutje gaan', maar vannacht een verzendbevestiging ontvangen, als het goed komt ie vandaag aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

sandergar schreef op vrijdag 06 december 2013 @ 05:20:
In Duitsland schijnt wel voorraad te zijn. Binnenkort toch richting de kerstmarkten. Alleen toetsenbord indeling is anders. Zou je de toetsen van het dock kunnen verplaatsen?
Voor zover ik kan nagaan is de T100 in DE net zo slecht verkrijgbaar (lees: niet) als in NL.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deSintone
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 10-10-2022
ik ben eigenlijk ook wel in om via ebay te bestellen. volgens mij is dat wel lastig omdat met meerdere mensen tegelijk te doen. zou wel ideaal zijn

Ik heb mijn bestelling bij otto geannuleerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pitchdown
deSintone schreef op vrijdag 06 december 2013 @ 09:53:
ik ben eigenlijk ook wel in om via ebay te bestellen. volgens mij is dat wel lastig omdat met meerdere mensen tegelijk te doen. zou wel ideaal zijn

Ik heb mijn bestelling bij otto geannuleerd.
en het toetsenbord-type?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pe1dnn
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 16-04 22:19
sandergar schreef op vrijdag 06 december 2013 @ 05:20:
Volgens mij is niet alleen QWERTZ een probleem maar hebben zo ook veel andere toetsen voor umlauts en zo. Dus als je er QWERTY van maakt door het kapje van Y en Z te verwisselen (als dat al kan) dan heb je een indeling die zo niet-standaard is dat je een eigen toetsenbord definitie moet maken... Lijkt me dus geen optie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erapaz
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 23-08 16:32
Zo te zien heeft de duitse amazon de 32 GB op voorraad. Geen idee of het QWERTY of QWERTZ is, maar je kunt je toetsenbord indeling toch op US international zetten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pitchdown
Erapaz schreef op vrijdag 06 december 2013 @ 13:05:
Zo te zien heeft de duitse amazon de 32 GB op voorraad. Geen idee of het QWERTY of QWERTZ is, maar je kunt je toetsenbord indeling toch op US international zetten?
Yep, maar fysiek klopt het toetsenbord dan niet.
Misschien zouden we de vraag moeten uitzetten welk fysiek toetsenbord erop zit in Duitsland.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Solovine
pitchdown schreef op vrijdag 06 december 2013 @ 13:10:
[...]

Yep, maar fysiek klopt het toetsenbord dan niet.
Misschien zouden we de vraag moeten uitzetten welk fysiek toetsenbord erop zit in Duitsland.
Volgens alternate.de: Layout = Deutsch

Denk dat hiermee het toetsenbord wordt bedoeld.

Zie: http://www.alternate.de/A...een/html/product/1108565/?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tweakmate
  • Laatst online: 05-12-2022
Goedemiddag,

Ik overweeg de transformerbook t100 te kopen. Ik heb echter een vraagje waar ik hoop dat iemand het antwoord op weet.Weet iemand of het meegeleverde office pakket een licentie voor een jaar is of dat dit een permanente licentie is? Voor mij als student is dit een zeer belangrijk deel van de aankoop namelijk.

Alvast bedankt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Redlion
Tweakmate schreef op vrijdag 06 december 2013 @ 15:44:
Goedemiddag,

Ik overweeg de transformerbook t100 te kopen. Ik heb echter een vraagje waar ik hoop dat iemand het antwoord op weet.Weet iemand of het meegeleverde office pakket een licentie voor een jaar is of dat dit een permanente licentie is? Voor mij als student is dit een zeer belangrijk deel van de aankoop namelijk.

Alvast bedankt.
Permanente licentie voor school en thuis gebruik, officieel niet toegestaan om commercieel te gebruiken, je bent dan zelf verantwoordelijk om de juiste licentie aan te schaffen. In de doos zit een bon met registratie code waarmee je de permanente licentie kunt activeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• drdrips
Die smart gestures kan je best weer proberen aan te zetten als je alles nu up to date hebt.
Of ik wen eraan, maar het werkt best handig.
Vooral dat scrollen met 2 vingers scheelt weer een hoop vingervlekken op het scherm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tweakmate
  • Laatst online: 05-12-2022
Redlion schreef op vrijdag 06 december 2013 @ 15:56:
[...]

Permanente licentie voor school en thuis gebruik, officieel niet toegestaan om commercieel te gebruiken, je bent dan zelf verantwoordelijk om de juiste licentie aan te schaffen. In de doos zit een bon met registratie code waarmee je de permanente licentie kunt activeren.
Dank voor je reactie!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pitchdown
Vanmiddag waren ze via de pricewatch beschikbaar bij een winkel in Harderwijk.
Snel nog even 1 opgehaald :-p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pitchdown
Is het mogelijk om een herinstallatie te doen waardoor windows 8.1 Pro beschikbaar is waardoor het systeem in een domein kan?

Ik zag in de bios dat een mogelijkheid is voor pxe boot.
Kan je dan via usb een willekeurig usb-ethernet converter gebruiken?

[ Voor 34% gewijzigd door pitchdown op 06-12-2013 21:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Solovine
Ik heb er een op amazon.de besteld. Toen waren er nog 3 beschikbaar. Blijkbaar is er al weer een nieuwe aanwas want nu is de aantalaanduiding weg. Ik laat het wel weten of ik de keyboardtoetsen kan verplaatsen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb hem geflasht naar 220 merken jullie ook het verschil dat het touchscreen nog meer sensitive is? Heb gegoogled naar touch screen sensitivity maar kun je niet afstellen in win 8.1.. het scrollen gaat wat te snel vind ik :p over sensitive... wel wat bugs weg na de update wuuhuu

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Even wat afgebeld naar verschillende verstigingen van de MM, in Groningen, Eindhoven, Utrecht, Leeuwarden, Arnhem en Enschede hebben ze 'm niet meer op voorraad. Toen bij Emmen aangekomen, nog 4 op voorraad! waarvan er een morgen van mij is! oOo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Acidrain
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 15:58
drdrips schreef op vrijdag 06 december 2013 @ 16:19:
Die smart gestures kan je best weer proberen aan te zetten als je alles nu up to date hebt.
Of ik wen eraan, maar het werkt best handig.
Vooral dat scrollen met 2 vingers scheelt weer een hoop vingervlekken op het scherm
2 vingers tikken (niet klikken) is rechtermuis dat is ook erg prettig als je er aan gewend bent, zeker als je vind dat dat klikken zowel links als rechts te veel herrie maakt _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• drdrips
Acidrain schreef op vrijdag 06 december 2013 @ 22:59:
[...]
2 vingers tikken (niet klikken) is rechtermuis dat is ook erg prettig als je er aan gewend bent, zeker als je vind dat dat klikken zowel links als rechts te veel herrie maakt _/-\o_
Wow, herrie maakt me niet zoveel uit maar de travel in de klik meer. Maar je hebt gelijk. Het werkt echt goed om ook zo de rechtermuisknop te elimineren. bedankt voor je post. zo leren we van elkaar _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pitchdown
De processor van de T100 is een x64 cpu?
je zou hier dus w8 x64 op moeten kunnen zetten?

Is het iemand al gelukt om vanaf usb-stick te booten om een herinstallatie uit te voeren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• magnifor
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
pitchdown schreef op zaterdag 07 december 2013 @ 00:29:
De processor van de T100 is een x64 cpu?
je zou hier dus w8 x64 op moeten kunnen zetten?

Is het iemand al gelukt om vanaf usb-stick te booten om een herinstallatie uit te voeren?
Heeft geen nut om de 64 bit versie op te zetten aangezien het ram geheugen van de T100 2 GB is. 64 bit heeft nut bij 4 of meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pitchdown
magnifor schreef op zaterdag 07 december 2013 @ 00:50:
[...]

Heeft geen nut om de 64 bit versie op te zetten aangezien het ram geheugen van de T100 2 GB is. 64 bit heeft nut bij 4 of meer.
Valt er uberhaupt iets te tweaken door het geheugen te upgraden en/of de emmc-module te vervangen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• banaliteit
  • Nu online
Ik kan de Asus Transformer T100 64GB versie in Taipei kopen. Zijn er wellicht mensen geïnteresseerd in de 64GB versie voor 380 euro inclusief verzendkosten? Is gewoon QWERTY toetsenbord en Asus biedt wereldwijde garantie als je de laptop aanmeldt via internet. Begin / midden januari heb je hem in huis dan waarschijnlijk.

[ Voor 28% gewijzigd door banaliteit op 07-12-2013 03:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pitchdown
Heb windows opnieuw geïnstalleerd middels de .iso vanaf een sd-kaart.
Het is mij ook met de laatste bios nog niet gelukt om te booten vanaf usb-stick.
Is dit iemand al gelukt?

Valt er daarnaast nog wat intern te tweaken aan de transformer.
Ik merk daarnaast dat de E op mijn toetsenbord een wat piepend geluid geeft.
Herkennen mensen dit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StrongArmLance

StrongArmLance

Endless flow

Verwijderd schreef op vrijdag 06 december 2013 @ 21:47:
Even wat afgebeld naar verschillende verstigingen van de MM, in Groningen, Eindhoven, Utrecht, Leeuwarden, Arnhem en Enschede hebben ze 'm niet meer op voorraad. Toen bij Emmen aangekomen, nog 4 op voorraad! waarvan er een morgen van mij is! oOo
Die versturen ze zeker niet, of wel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pe1dnn
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 16-04 22:19
magnifor schreef op zaterdag 07 december 2013 @ 00:50:
Volgens mij had ik eerder in dit topic gelezen dat de 64 bit versie ook geen connected standby ondersteund, je gaat er dus zelfs op achteruit.

Daarnaast neemt de 64 bit versie denk ik ook meer ruimte in, omdat naast de 64 bit DLL's ook de 32 bit versies worden meegeleverd voor backwards compatibility.

Kortom, er zijn veel goede redenen om de 32 bit versie te gebruiken, de 64 bit versie heeft geen toegevoegde waarde en alleen maar nadelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobertMe
pe1dnn schreef op zaterdag 07 december 2013 @ 12:31:
[...]

Volgens mij had ik eerder in dit topic gelezen dat de 64 bit versie ook geen connected standby ondersteund, je gaat er dus zelfs op achteruit.

Daarnaast neemt de 64 bit versie denk ik ook meer ruimte in, omdat naast de 64 bit DLL's ook de 32 bit versies worden meegeleverd voor backwards compatibility.

Kortom, er zijn veel goede redenen om de 32 bit versie te gebruiken, de 64 bit versie heeft geen toegevoegde waarde en alleen maar nadelen.
Daarnaast gebruikt de 64 bits versie ook (veel) meer geheugen. Dit omdat alle pointers 2x zo groot zijn. Bij een 32 bits OS zijn die 32 bits, bij een 64 bits OS dus 64 bits. Waar je met een X aantal programma's op de 32 bits versie dus zeg 1,5GB vol hebt heb je met een 64 bits OS dus al 2GB vol. Daarnaast zullen DLLs niet alleen dubbel in de installatie zitten, maar zijn ze potentieel ook dubbel ingeladen. Tenzij je puur alleen 64 bits software draait, maar normaliter heb je toch altijd nog wat 32 bits software bij Windows, zoals Microsoft zelf nog altijd de 32 bits office aanbeveelt, ook voor 64 bits Windows installaties.

Dus alles bij elkaar
  1. Geen connected standby
  2. Standaard installatie groter door dubbele DLLs (in 32 en 64 bits uitvoering)
  3. Groter geheugengebruik

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pitchdown
In de tablet zit een klein opening. Is deze bedoeld voor een aanraak-pennetje?
Is er een officiële accessoire beschikbaar voor de T300?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlackMage
pitchdown schreef op zaterdag 07 december 2013 @ 23:03:
In de tablet zit een klein opening. Is deze bedoeld voor een aanraak-pennetje?
Is er een officiële accessoire beschikbaar voor de T300?
Zover mij bekend is de enige "opening" voor de koptelefoon, microhdmi en micro usb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S0epkip
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 13:44
Heeft iemand al Win7 op een T100 gezien? Zou dat kunnen?

PVO

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• midego
S0epkip schreef op zondag 08 december 2013 @ 10:06:
Heeft iemand al Win7 op een T100 gezien? Zou dat kunnen?
Wat is het nu hiervan ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Solovine
Een paar GB extra schijfruimte?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• midego
Alexio schreef op zondag 08 december 2013 @ 12:01:
[...]

Een paar GB extra schijfruimte?
Beide gebruiken 16gb zoals aangegeven op de Microsoft website.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Solovine
midego schreef op zondag 08 december 2013 @ 12:31:
[...]

Beide gebruiken 16gb zoals aangegeven op de Microsoft website.
Dat klopt dus niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• puppitz
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 31-08 22:53
Ik vraag me af waarom je dan een t100 zou kopen als je toch geen gebruik maakt van metro. Je kan dan toch eigenlijk netzogoed een netbook kopen? (ik ga er vanuit dat touch icm desktop niet spetterend werkt, zodat je toch op z'n minst een muis / toetsenbord nodig hebt???)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Solovine
puppitz schreef op zondag 08 december 2013 @ 13:40:
[...]

Ik vraag me af waarom je dan een t100 zou kopen als je toch geen gebruik maakt van metro. Je kan dan toch eigenlijk netzogoed een netbook kopen? (ik ga er vanuit dat touch icm desktop niet spetterend werkt, zodat je toch op z'n minst een muis / toetsenbord nodig hebt???)
Windows 7 werkt ook wel aardig met touch: YouTube: Misconceptions of the Windows 7 Touch UI

Ik denk dat de meeste mensen een T100 vooral gebruiken voor internet, games en desktop software. Dan maakt het dus niet zoveel uit hoe de desktop er uit ziet. Ik ga wel gewoon Windows 8.1 omdat een downgrade een beetje teveel gedoe is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlackMage
Hier spreekt een fulltime 'Metro/Modern/Win8' hater. Ongelovelijk belachtelijke onzin vind ik het, een mislukte poging van die geldwolven in Redmond om het succes van de App Store te evenaren.

Maar Windows 8.1 plus het geweldige tooltje StartIsBack (3 dollar well spent) is niets mis mee. Je hoeft nooit wat te doen met de Metro als je dat niet wilt, want hij start netjes op in Desktop en de Winkey op je toetsenbord opent netjes het startmenu dat StartIsBack terug heeft gebracht.

En als je wilt kan je de Metro-UI nog gewoon tevoorschijn laten komen als je de start-knop op het tablet gedeelte indrukt. Er zijn af en toe nog wel een paar Metro dingen die handig kunnen zijn, zoals bijvoorbeeld de telebankier apps. Dus die raak je niet eens kwijt.

Ik heb ook een desktop-pc met een touchscreen, hier draait Windows 7 op. Ik kan uit ervaring zeggen dat Windows 7 touch geen kans maakt tov Windows 8 touch, zelfs in Desktop. Het grote probleem van Windows 7 touch is dat een aanraking op het scherm letterlijk wordt vertaald naar een muisklik op 1 pixel. Als je dus op een knop wilt drukken (bijv. het kruisje om een scherm te sluiten) dan heb je ongeveer 50% kans dat je het goed doet, want voor het zelfde geld registreert ie de klik net naast het knopje. In Windows 8 denkt hij nog een beetje na, zodra er een knop in de buurt zit van de klik dan gaat ie er vanuit dat je daarop wilde drukken. Het touchscreen van de Win7 pc is 22" met full HD resolutie. Op het scherm van de T100 (10" met HD-Ready resolutie) maak ik veel minder 'klikfouten' dan op het grote scherm.

Dus voordat je door blinde haat van Windows 8 tijd gaat steken in Windows 7 installeren, bedenk goed of het je allemaal wel waard is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pitchdown
pitchdown schreef op zaterdag 07 december 2013 @ 09:25:
Heb windows opnieuw geïnstalleerd middels de .iso vanaf een sd-kaart.
Het is mij ook met de laatste bios nog niet gelukt om te booten vanaf usb-stick.
Is dit iemand al gelukt?

Valt er daarnaast nog wat intern te tweaken aan de transformer.
Ik merk daarnaast dat de E op mijn toetsenbord een wat piepend geluid geeft.
Herkennen mensen dit?
Iemand?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• puppitz
BlackMage schreef op zondag 08 december 2013 @ 15:02:
Hier spreekt een fulltime 'Metro/Modern/Win8' hater. Ongelovelijk belachtelijke onzin vind ik het, een mislukte poging van die geldwolven in Redmond om het succes van de App Store te evenaren.

Maar Windows 8.1 plus het geweldige tooltje StartIsBack (3 dollar well spent) is niets mis mee. Je hoeft nooit wat te doen met de Metro als je dat niet wilt, want hij start netjes op in Desktop en de Winkey op je toetsenbord opent netjes het startmenu dat StartIsBack terug heeft gebracht.

En als je wilt kan je de Metro-UI nog gewoon tevoorschijn laten komen als je de start-knop op het tablet gedeelte indrukt. Er zijn af en toe nog wel een paar Metro dingen die handig kunnen zijn, zoals bijvoorbeeld de telebankier apps. Dus die raak je niet eens kwijt.

Ik heb ook een desktop-pc met een touchscreen, hier draait Windows 7 op. Ik kan uit ervaring zeggen dat Windows 7 touch geen kans maakt tov Windows 8 touch, zelfs in Desktop. Het grote probleem van Windows 7 touch is dat een aanraking op het scherm letterlijk wordt vertaald naar een muisklik op 1 pixel. Als je dus op een knop wilt drukken (bijv. het kruisje om een scherm te sluiten) dan heb je ongeveer 50% kans dat je het goed doet, want voor het zelfde geld registreert ie de klik net naast het knopje. In Windows 8 denkt hij nog een beetje na, zodra er een knop in de buurt zit van de klik dan gaat ie er vanuit dat je daarop wilde drukken. Het touchscreen van de Win7 pc is 22" met full HD resolutie. Op het scherm van de T100 (10" met HD-Ready resolutie) maak ik veel minder 'klikfouten' dan op het grote scherm.

Dus voordat je door blinde haat van Windows 8 tijd gaat steken in Windows 7 installeren, bedenk goed of het je allemaal wel waard is.
Bedankt voor de insight.

Offtopic: Ik heb 2 toen weken zitten vloeken op win 8, en ben er nu al een tijd aan gewend. Ik vind metro een verbetering tov het startmenu als je even de tijd neemt om alles te customizen. Wat ik ook een groot voordeel vind met 8.1 is dat je bv skype als metro app draait en op je desktop bezig bent, je die slide in grootte kan veranderen. Eigenlijk is het enige dat ik zou willen zien een behoorlijk werkende notification balk. In de metro apps zit nml nog wat vertraging. Voor de rest zitten er nog wat nadelen aan hoor, maar ik snap de vaak ongegronde haat niet. Het is zoals je zegt, als je echt niet wilt hoef je niet met metro te werken (al is dat niet 100% dankzij microsoft).

Terug naar de T100: maat van me belt me net, ja hij is nog te krijgen in MM roermond. Ik zeg ok, rij er naartoe ik heb je 't geld overgemaakt. Komtie daar blijkt dat die kneus van een MMgast een fout gemaakt heeft en het model een testmodel was dat terug naar asus moet.

Heb ik voor niets 'n rondje om het huis gerend

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Morgoth
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 28-08 09:57
Mijn advies zou zijn: Koop de T100 niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlackMage
Morgoth schreef op zondag 08 december 2013 @ 17:53:
[...]

Mijn advies zou zijn: Koop de T100 niet.
Top advies man, ga het zeker opvolgen :)

Maar, zodat ik het weet voor de volgende keer.... Waarop baseer je dat advies?

- Omdat ik al een T100 heb, zoals je kan begrijpen uit mijn ervaringen met de T100 die ik beschrijf in het bericht dat je van mij quote? Dat kan ik begrijpen, ik zou ook iedereen een T100 aanraden, behalve zij die hem al hebben.

of

- Omdat ik ondanks vooroordelen positief ben over de meerwaarde van het meegeleverde besturingssysteem?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pitchdown
Ik gebruik Skype 6.11 (laatste versie) , maar zowel beeld als geluid werken niet goed.
Zijn mensen die dit herkennen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Morgoth
BlackMage schreef op zondag 08 december 2013 @ 19:42:
[...]

Top advies man, ga het zeker opvolgen :)

Maar, zodat ik het weet voor de volgende keer.... Waarop baseer je dat advies?

- Omdat ik al een T100 heb, zoals je kan begrijpen uit mijn ervaringen met de T100 die ik beschrijf in het bericht dat je van mij quote? Dat kan ik begrijpen, ik zou ook iedereen een T100 aanraden, behalve zij die hem al hebben.

of

- Omdat ik ondanks vooroordelen positief ben over de meerwaarde van het meegeleverde besturingssysteem?
Nou ja, ik snap niet zo goed dat je een tablet die echt specifiek voor Metro is gemaakt zou aanschaffen als je Metro niet gebruikt. Dat is net zoiets als een Mac kopen om er vervolgens Windows op te draaien :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlackMage
Morgoth schreef op maandag 09 december 2013 @ 09:14:
[...]
Nou ja, ik snap niet zo goed dat je een tablet die echt specifiek voor Metro is gemaakt zou aanschaffen als je Metro niet gebruikt. Dat is net zoiets als een Mac kopen om er vervolgens Windows op te draaien :).
In mijn ogen zijn alleen Windows RT tablets specifiek gemaakt voor Metro (immers is dat de enige omgeving waar je third party software kunt gebruiken). De T100 heeft de 'gewone' Windows 8.1 erop, dus heb je die beperking niet. Daar komt bij dat het dock dat meegeleverd wordt een toetsenbord en mousepad heeft waarmee je het apparaat als laptop/netbook kan gebruiken. Het is een convertible/hybrid/whatever, niet puur een tablet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Solovine
Morgoth schreef op maandag 09 december 2013 @ 09:14:
[...]
De voornaamste reden om de T100 te kopen is de prijs in combinatie met de Bay Trail CPU.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb m sinds zaterdag, 2 uur lang voor naar de Mediamarkt in Emmen gereden maar het was het waard en heb er geen moment spijt van.

Een ding weet ik wel, voor dit soort dingen ga ik niet meer naar de Mediamarkt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Morgoth
Alexio schreef op maandag 09 december 2013 @ 11:08:
[...]

De voornaamste reden om de T100 te kopen is de prijs in combinatie met de Bay Trail CPU.
BlackMage schreef op maandag 09 december 2013 @ 09:33:
[...]

In mijn ogen zijn alleen Windows RT tablets specifiek gemaakt voor Metro (immers is dat de enige omgeving waar je third party software kunt gebruiken). De T100 heeft de 'gewone' Windows 8.1 erop, dus heb je die beperking niet. Daar komt bij dat het dock dat meegeleverd wordt een toetsenbord en mousepad heeft waarmee je het apparaat als laptop/netbook kan gebruiken. Het is een convertible/hybrid/whatever, niet puur een tablet.
Dat kan natuurlijk ook allemaal. Maar dat betekent dus dat jullie hem eigenlijk niet als tablet gebruiken? Ik gebruik hem nu of als netbookje en dan dus met keyboard dock + bluetooth muis, of als standalone tablet. Als ik hem als tablet gebruik zit ik op de Metro interface, en met keyboard zit ik in de desktop modus. En alles wat ik wil gebruiken als ik in tablet modus zit, dat doet het prima (grofweg alleen browser, twitter en facebook). Dus Metro bevalt me prima daarvoor.

Het klopt wel dat er nog erg weinig apps zijn in de Metro store, maar goed dat kan nog komen. Daarnaast vind ik juist een App store ook voor desktop pc's/tablets-met-desktop-mogelijkheden erg zinvol. Eigenlijk slaat het nergens op dat je het internet via google moet gaan afstruinen als je op zoek bent naar een specifiek tooltje. Het is veel handiger als dat dan in een App store staat. Natuurlijk is de app store nu totaal niet uitgebreid genoeg, maar wat mij betreft gaan alle devs die Windows tooltjes maken hun software via een App store aanbieden. Bovendien is dat dan gelijk een mogelijkheid voor devs om een klein zakcentje te verdienen met hun code die ze anders freeware beschikbaar zouden stellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fuzzy3366
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 26-08 22:00
Mazzel: ik wou de 32GB versie gaan bestellen op amazon.de, zie ik net dat de 64Gb op voorraad is! Dus die snel besteld.
Er zijn er nu nog 10 op voorraad. Half uur geleden nog 20. Dus wie er ook 1 wilt bestellen: ze gaan snel!

Toch voor de kerst de tablet binnen :)

[ Voor 16% gewijzigd door Fuzzy3366 op 09-12-2013 12:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

QWERTZ-keyboard, nee dank je...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StrongArmLance

StrongArmLance

Endless flow

Wat is de beste manier om hier enigszins wat geheugen aan toe te voegen? Ik wil er graag films op downloaden etc, punt is alleen dat er zo weinig ruimte is natuurlijk. Nou een 32GB kaartje zou kunnen, een 64 ook. Hij is dus gekoppeld aan een USB2 module, maar maakt dat wat uit? 13MB/s is toch genoeg als je er gewoon bestanden opzet die je daarna in principe alleen terug leest met films kijken etc.?
Een externe harde schijf lijkt me een beetje veel gedoe, waar laat je dat ding, het voordeel aan een kaartje is dat hij er in kan blijven zitten.

32 of 64 is dan de vraag, ik neig naar 64, zo veel duurder is het niet eens.

http://www.tabletsmagazin...hybride-windows-8-laptop/

Bij de Mediamarkt..

[ Voor 9% gewijzigd door StrongArmLance op 09-12-2013 13:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Morgoth
kristan schreef op maandag 09 december 2013 @ 13:56:
Wat is de beste manier om hier enigszins wat geheugen aan toe te voegen? Ik wil er graag films op downloaden etc, punt is alleen dat er zo weinig ruimte is natuurlijk. Nou een 32GB kaartje zou kunnen, een 64 ook. Hij is dus gekoppeld aan een USB2 module, maar maakt dat wat uit? 13MB/s is toch genoeg als je er gewoon bestanden opzet die je daarna in principe alleen terug leest met films kijken etc.?
Een externe harde schijf lijkt me een beetje veel gedoe, waar laat je dat ding, het voordeel aan een kaartje is dat hij er in kan blijven zitten.

32 of 64 is dan de vraag, ik neig naar 64, zo veel duurder is het niet eens.

http://www.tabletsmagazin...hybride-windows-8-laptop/

Bij de Mediamarkt..
Volgens mij geef je zelf het antwoord al ;).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StrongArmLance

StrongArmLance

Endless flow

Morgoth schreef op maandag 09 december 2013 @ 13:58:
[...]

Volgens mij geef je zelf het antwoord al ;).
Ja, maar met 64gb krijg je geen problemen met het apparaat? :)
Ik hoop dat ze hem nog ergens hebben, dat ik hem in ieder geval binnenkrijg vóór de 24e.

[ Voor 17% gewijzigd door StrongArmLance op 09-12-2013 14:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jwvb
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 03-09 12:28
Ik ben ook al enige tijd op zoek naar de Asus Transformer T100, echter werd ik vanochtend bij de Mediamarkt geattendeerd op de Medion Akoya P2211T. Weliswaar geen Asus maar de specs en prijs vallen mij niet tegen.

Hoe denken jullie over dit product als volwaardig alternatief voor de ASUS Transformer T100 gezien de slechte leverbaarheid?

[ Voor 14% gewijzigd door jwvb op 09-12-2013 15:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StrongArmLance

StrongArmLance

Endless flow

jwvb schreef op maandag 09 december 2013 @ 14:59:
Ik ben ook al enige tijd op zoek naar de Asus Transformer T100, echter heb ik vanochtend bij de Mediamarkt mijn oog laten vallen op de Medion Akoya P2211T. Weliswaar geen Asus maar de specs en prijs vallen mij niet tegen.

Hoe denken jullie over dit product als volwaardig alternatief voor de ASUS Transformer T100 gezien de slechte leverbaarheid?
Ik had hem hierboven ook al gepost ja, mooi ding, beter scherm (iig resolutie, 500GB in de dock en ook 4 gb werkgeheugen) maar wel 500 euro bij de MM of niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jwvb
kristan schreef op maandag 09 december 2013 @ 15:04:
[...]

Ik had hem hierboven ook al gepost ja, mooi ding, beter scherm (iig resolutie, 500GB in de dock en ook 4 gb werkgeheugen) maar wel 500 euro bij de MM of niet?
Excuses, heb volledig over je link heen gekeken, de prijs is inderdaad €499,- bij de MediaMarkt. Helaas heb ik het product niet even in werking (demo model) kunnen bekijken gezien het feit dat de pallet werd afgeleverd op het moment dat ik in de winkel stond.

[ Voor 3% gewijzigd door jwvb op 09-12-2013 15:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StrongArmLance

StrongArmLance

Endless flow

jwvb schreef op maandag 09 december 2013 @ 15:07:
[...]

Excuses, heb volledig over je link heen gekeken, de prijs is inderdaad €499,- bij de MediaMarkt. Helaas heb ik het product niet even in werking (demo model) kunnen bekijken gezien het feit dat de pallet werd afgeleverd op het moment dat ik in de winkel stond.
Ja ik had deze ook op het oog, maar vooral vanwege die 399 in Oostenrijk. 499 is wel aanzienlijk duurder.
Voor die 100 krijg je 2GB extra, maar tov de Asus, een verschil van 150 krijg je een groter scherm, groter geheugen (dock & SSD 64Gb) 2 x USB 3.0 en een Dual Core Celeron http://www.cpu-world.com/...ntel-Celeron%20N2910.html Ietsje minder lekker dan de Asus, ook 700 (698) gram zwaarder. Alleen zou ik wel de Demo testen :)

Het scherm ziet er op dat filmpje inderdaad erg donker en reflectief uit, maar dat zou bij de T100 ook zo zijn.

Een moeilijke keuze. ;( Al vind ik de prijs van 500 euro een stuk minder aantrekkelijk.

Overigens is Asus ook niet alles, ik heb een hele gare laptop hier liggen die constant problemen heeft en alsmaar opgestuurd moet worden.

[ Voor 19% gewijzigd door StrongArmLance op 09-12-2013 15:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nooberke
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 20:06
jwvb schreef op maandag 09 december 2013 @ 14:59:
Ik ben ook al enige tijd op zoek naar de Asus Transformer T100, echter heb ik vanochtend bij de Mediamarkt mijn oog laten vallen op de Medion Akoya P2211T. Weliswaar geen Asus maar de specs en prijs vallen mij niet tegen.

Heb er toevallig gisteren eventjes naar gekeken

Op het eerste oog mooi product, schuifje voor loshalen gaat wel een beetje lastig. Maximale helderheid van het scherm leek erg laag te liggen, accuduur leek ook niet echt denderend.

Het concept, met deze specificaties, voor deze prijs is wel erg netjes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jwvb
De website van MediaMarkt geeft aan dat het een Dual Core betreft. Volgens mij is dit echter het niet het geval en beschikt de processor over 4 cores. (zie hier en hier)

Overigens is het van belang de MEDION Akoya P2211T niet te verwarren met de MEDION Akoya P2212T

[ Voor 22% gewijzigd door jwvb op 09-12-2013 15:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Solovine
Medion P2211T = 64GB SSD; 500GB HDD; 4GB RAM en Quad-core Bay Trail voor €499. Er zit alleen waarschijnlijk geen gratis MS Office op. Toch een leuk dingetje, vooral die 4GB RAM.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• puppitz
Hoe betrouwbaar is het merk Medion? De MM zit hier ef vandaan en heb echt geen zin / tijd om 3x op en neer te rijden met n kapot ding.

[ Voor 6% gewijzigd door puppitz op 09-12-2013 16:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Solovine
puppitz schreef op maandag 09 december 2013 @ 16:06:
Hoe betrouwbaar is het merk Medion? De MM zit hier ef vandaan en heb echt geen zin / tijd om 3x op en neer te rijden met n kapot ding.
De Medion zou zomaar uit dezelfde fabriek kunnen komen als de Asus T100-modellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• puppitz
Alexio schreef op maandag 09 december 2013 @ 16:13:
[...]

De Medion zou zomaar uit dezelfde fabriek kunnen komen als de Asus T100-modellen.
Waar baseer je dit op?

Ik ben wat research 'nt doen. De medion is 'n pak minder gereviewed dan de asus t100. Heb wel vernomen dat Medion recent onderdeel is geworden van Lenovo.

Ik zit namelijk te twijfelen nu. De 150e die je meer betaalt voor de Medion zijn het hardwarematig zeker waard. De processor doet iets onder aan die van de T100, maar dat zal het verschil ook niet maken. Maar HD scherm, stuk of 4 usb poorten(2x 2.0, 2x3.0) en veel opslagruimte.

Ik heb een flinke externe portable usb schijf, dus de opslag maakt mij niet echt uit. Het is vooral ook de leverbaarheid die me aanspreekt bij de Medion.

Ik denk dat ik even de kat uit de boom kijk. Ik hoop iig dat de medion een gedeelte van de vraag naar de t100 wegneemt.

De Medion wordt in oostenrijk voor 400 verkocht
Ik weet niet welke conclusie ik hieruit moet trekken

[ Voor 8% gewijzigd door puppitz op 09-12-2013 16:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deSintone
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 10-10-2022
dat de medion 'misschien'uit zelfde asus fabriek is zo ontzettend speculatief(SOURCE?) natuurlijk zullen er vergelijkbare onderdelen in zitten die in beide apparaten zitten.

En laten we de '8.0/8.1haat' ergens anders voeren. het Touch apparaat werkt gewoon met 8.1, vind je dat k#t software dan koop je de t100 niet of installeer je lekker Win98. Ja ik ben wel fan van 8.1, ik vind de t100 sowieso ontzettend leuk.

Wel is het een beetje jammer dat je het werkgeheugen niet kan uitbreiden.

Heb mijn t100 bestelling geannuleerd, ik verwacht in 2014 veel meer concurrentie/keuze op dit gebied. Ja natuurlijk had ik NU al dat ding maar mijn verstand zegt dat ik maar beter even kan wachten.

ECHT JAMMER, ik denk dat dit de T100 DE HIT van 2013 had kunnen zijn. ik snap werkelijk niet waarom ze dit hebben onderschat aangezien dit PRECIES is wat mensen willen met een tablet. Je koop dit ding niet om te gamen maar om je YB kanalen te checken, office te werken, je torrents te downloaden, CAD programma's te draaien en muzieksoftware installeren. en dat voor een zacht prijsje. Werkelijk geniaal, maar zo jammer dat er zo weinig van op de markt zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ja, ik vind dit ook een major fail van ASUS. Dit zou DE verkoophit van ASUS kunnen zijn, naast de Nexus 7 v2013. Echt een totaal verkeerde inschatting.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jwvb
Verwijderd schreef op maandag 09 december 2013 @ 16:48:
Ja, ik vind dit ook een major fail van ASUS. Dit zou DE verkoophit van ASUS kunnen zijn, naast de Nexus 7 v2013. Echt een totaal verkeerde inschatting.
Helaas is Nederland voor Asus geen prioriteit meer m.b.t. de verkoop, dit verklaard ook de slechte levering van producten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paf
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 08-09 18:26

Paf

Als ik op de amazon.de kijk zie ik gewoon een QWERTY-keyboard op de afbeeldingen staan. Is het zeker dat het toch een QWERTZ-keyboard betreft?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

In Duitsland kun je er van uit gaan dat het QWERTZ is, tenzij specifiek anders wordt aangegeven. Bij eentje staat het er specifiek zelfs bij dat het QWERTZ is. De plaatjes zijn gewoon de standaard plaatjes die ASUS Marketing over de hele wereld gebruikt (=dus US keyboard) en zijn geen enkele garantie.

[ Voor 17% gewijzigd door Verwijderd op 09-12-2013 17:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paf
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 08-09 18:26

Paf

Verwijderd schreef op maandag 09 december 2013 @ 17:22:
In Duitsland kun je er van uit gaan dat het QWERTZ is, tenzij specifiek anders wordt aangegeven. Bij eentje staat het er specifiek zelfs bij dat het QWERTZ is. De plaatjes zijn gewoon de standaard plaatjes die ASUS Marketing over de hele wereld gebruikt (=dus US keyboard) en zijn geen enkele garantie.
Ok, bedankt voor de uitleg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Solovine
puppitz schreef op maandag 09 december 2013 @ 16:25:
[...]

Waar baseer je dit op?

Ik ben wat research 'nt doen. De medion is 'n pak minder gereviewed dan de asus t100. Heb wel vernomen dat Medion recent onderdeel is geworden van Lenovo.
Ik bedoel dat veel componenten gewoon in een paar grote fabrieken gemaakt worden. Van de afwerking mag je bij deze prijs trouwens niet zo heel veel verwachten. Cruciaal bij de Asus en Medion is het verbindingsmechaniek en de kans is aanwezig dat hiervoor dezelfde componenten worden gerbuikt.
De Medion wordt in oostenrijk voor 400 verkocht
Ik weet niet welke conclusie ik hieruit moet trekken
Zoals al eerder gesteld zijn de P2211T (Mediamarkt) en P2212T (Aldi Oostenrijk) verschillende modellen. Even goed kijken dus. Die bij Mediamakrt heeft bijv. een kleiner scherm en 4GB werkgeheugen i.p.v. 2GB. Beide vind ik gunstig.
deSintone schreef op maandag 09 december 2013 @ 16:45:
dat de medion 'misschien'uit zelfde asus fabriek is zo ontzettend speculatief.
Ik zoek zelf ook nog even. De vraag is vooral: is het verbindingsmechaniek hetzelfde bij beide modellen of komen er toevallig 3 modellen van 2 verschillende merken op de markt met ogenschijnlijk hetzelfde mechaniek. Als ik er mijn geld op zou moeten zetten is het waarschijnlijk hetzelfde component van een grote OEM zoals Foxconn of Lenovo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• midego
De Otto heeft helaas niet binnen de hun beloofde 'maximale 10 werkdagen' kunnen leveren.
Ik wacht het voor mijn vriendin nog een weekje af en dan annuleer ik de bestelling.
Pagina: 1 ... 7 ... 28 Laatste

Let op:
Voor meldingen over levertijden/voorraad is er een apart topic: Asus T100 Levering (winkels en levertijden) topic.

Heb je een probleem; draai dan eerst alle Windows Updates en Asus LiveUpdates

Tip: De liveupdate tool laat zich niet gelijk zien als je hem start. Hij staat rechtsonder bij je klok als je op het pijltje drukt.