Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vrijwel elke winkel heeft inmiddels de levertermijn naar januari verplaatst, dus ik acht de kans dat Otto dit binnen een week kan leveren zo goed als nul.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• midego
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 11-01 08:49
Verwijderd schreef op maandag 09 december 2013 @ 18:53:
Vrijwel elke winkel heeft inmiddels de levertermijn naar januari verplaatst, dus ik acht de kans dat Otto dit binnen een week kan leveren zo goed als nul.
Ikzelf helaas ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bobbika
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 11-09 19:24
Over de Medion, ik weet niet of die SOC erg geschikt is voor een dergelijke toepassing. In tablet mode zal je zien dat de batterij een stuk minder lang mee gaat dan de T100, 5 uur las ik ergens op een Duitse site. De N2910 is ook een quadcore, op standaard een hogere klok zonder turbo maar met meer dan twee keer zoveel verbruik. De Z3470 is een andere architectuur, met meer opties zoals Quick Sync. De Celeron is meer gericht op de instap netbook/notebook markt en de Atom op de tablets. De Medion heeft volgens mij een extra accu in het toetsenbord, dus van het hogere verbruik ga je in notebook mode niet zoveel van merken. Maar het ontbreken van een aantal features is wel iets om mee te nemen in je overweging. Ik zou sowieso benchmarks afwachten om te bekijken of de meerprijs gerechtvaardigd is, maar dat hangt natuurlijk ook af hoe hard je het apparaat nodig hebt.

Ik zou in ieder geval al mijn familie en vrienden de T100 van harte kunnen aanbevelen, als ze ooit op voorraad komen. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• neographikal
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Paf schreef op maandag 09 december 2013 @ 17:18:
[...]

Als ik op de amazon.de kijk zie ik gewoon een QWERTY-keyboard op de afbeeldingen staan. Is het zeker dat het toch een QWERTZ-keyboard betreft?
Hier ben ik ook wel erg benieuwd naar :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pitchdown
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 11-09 08:09
Kan iemand Skype is testen op de T100 en laten weten of de webcam werkt?

Ik heb daarnaast een toets op het toetsenbord die vervelend piept bij tikken. Iemand die dit herkend?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kitser
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 08-09 22:29
neographikal schreef op maandag 09 december 2013 @ 20:54:
[...]

Hier ben ik ook wel erg benieuwd naar :)
Wat denken jullie hiervan? Zou dat wat zijn?

http://www.toetsenbordsti...stickers/qwerty-indeling/

[ Voor 18% gewijzigd door Kitser op 09-12-2013 22:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• magnifor
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
Verwijderd schreef op maandag 09 december 2013 @ 18:53:
Zoals eerder aangegeven vind ik het een enorme misser van Asus. Weken voor kerst compleet door je voorraad heen en pas kunnen leveren na Oud en Nieuw.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Solovine
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 13-02-2024
Ik heb ze zelf op ebay besteld voor mijn T100 van amazon.de. Is nog ietsje goedkoper.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kitser
Zojuist toch maar via Amazon.de besteld. Alles zal wel in het Duits zijn. Voor Windows is er wel een language pack te installeren. Maar hoe zit het met office?
Edit: http://office.microsoft.com/nl-nl/language-packs/

En is een schone installatie met Windows Nederlands ook mogelijk op zo'n tablet? Of lukt dat niet met die bios?

[ Voor 9% gewijzigd door Kitser op 10-12-2013 01:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pitchdown
Kitser schreef op maandag 09 december 2013 @ 23:35:
Zojuist toch maar via Amazon.de besteld. Alles zal wel in het Duits zijn. Voor Windows is er wel een language pack te installeren. Maar hoe zit het met office?
Edit: http://office.microsoft.com/nl-nl/language-packs/

En is een schone installatie met Windows Nederlands ook mogelijk op zo'n tablet? Of lukt dat niet met die bios?
Herinstallatie middels windows iso op sd-kaart plaatsen en setup.exe draaien vanuit windows.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlackMage
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 04-09 15:04
Ik kon tijdens de OOBE van de T100 voor een taal kiezen die ik wilde gebruiken. Ik weet niet 100% zeker of Duits hier tussen zat, maar ik denk van wel. Als dit zo is, zou je met een Duitse T100 wel voor Engels of Nederlands kunnen kiezen tijdens de OOBE.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• neographikal
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
De taal van het OS valt sowieso wel op te lossen, ik zit eerder met de hardwarekant van het verhaal, toetsenbord :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlackMage
neographikal schreef op dinsdag 10 december 2013 @ 08:46:
De taal van het OS valt sowieso wel op te lossen, ik zit eerder met de hardwarekant van het verhaal, toetsenbord :P
Dat zal 99% zeker een QWERTZ-versie zijn. Er zijn wel Duitsers die met een US Int. keyboard willen werken maar als deze producten verkocht worden zal het er zeker bij de productbeschrijving staan. Dus als het er niet bij staat dan is het QWERTZ.

Het plaatje dat erbij staat is een generieke productafbeelding. Dat zie je in ons land ook veel, maar daar valt het minder op. Wij wijken ook iets af van de US Int., onze "officiële" toetsenbord layout heeft een \ naast de linker shift en de enter is staand of vierkant in plaats van plat liggend. Maar staat er op productfoto's meestal de US Int. versie en krijg je toch "onze versie". Om deze reden heb ik wel eens een keyboard terug gestuurd (en daarna alleen nog maar in de winkel gekocht).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hobbit13
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 06-09 07:56
Denk dat de speling tussen het scherm en het toetsenbord dusdanig weinig is, dat die stickertjes al tegen het glas komen. Zo'n laptop moest natuurlijk zo dun mogelijk. Verder zou het best een oplossing zijn, maar echt netjes krijg je het niet, omdat de indeling ook fysiek anders is. QWERTZ heeft bv nog drie toetsen tussen de enter en de "L", ipv 2. Als het niet zo duur is, kan je het natuurlijk altijd proberen. Ik weet uit ervaring dat typen op een QWERTZ ook best snel went.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Je kunt er natuurlijk ook zelf een US keyboard inschroeven.

http://www.asusparts.eu/en/Asus-90NB0451-R30290

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Weegt het veranderen van het toetsenbord of het opnieuw installeren van windows wel op tegen die extra paar weken wachten?

[ Voor 70% gewijzigd door Verwijderd op 10-12-2013 10:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De MEDION Akoya P2211 is bij Mediamarkt trouwens ook alweer uitverkocht. Het lijkt wel alsof die Win8-tablets in idioot kleine hoeveelheden worden gemaakt en geleverd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Morgoth
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 28-08 09:57
Verwijderd schreef op dinsdag 10 december 2013 @ 11:39:
De MEDION Akoya P2211 is bij Mediamarkt trouwens ook alweer uitverkocht. Het lijkt wel alsof die Win8-tablets in idioot kleine hoeveelheden worden gemaakt en geleverd.
Opzich niet zo gek. Er zijn nog maar weinig Windows 8 Tablets een succes geweest. Kan me goed voorstellen dat fabrikanten even de kat uit de boom willen kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Omdat het grote manco altijd de prijs is. Ofwel je kunt voor relatief weinig geld een tergend trage tablet kopen, of een beperkte (RT), of je betaalt de hoofdprijs voor een x86-tablet met een "normale" Win8. De Asus 100 en de Akoya vullen wat dat betreft een gapend gat in de markt, vooral bij bij "professionals" die, al dan niet prive, een tablet willen waarmee ze ook desktopachtig dingen kunnen doen, voor een prettige prijs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nooberke
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 21:46
Verwijderd schreef op dinsdag 10 december 2013 @ 11:39:
Kan best dat hij in de winkels nog wel voorradig is, in Breda hadden ze er denk ik wel een stuk of 15 liggen :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ja, maar dat kun je op de website dus niet zien. En ik heb echt geen zin om alle MM-filialen af te bellen, laat staan erheen te rijden. Zo wanhopig ben ik nou ook weer niet op zoek naar een Win8-tab. Neen, zolang dit soort devices niet te bestellen zijn (dan wel ergens in mijn regio op voorraad) blijf ik wel lekker werken op mijn Win8-laptop en Android-tablet ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

op alternate wordt een levertijd van 1 a 2 dagen verkondigd; wellicht zijn ze daar op voorraad?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pitchdown
nooberke schreef op dinsdag 10 december 2013 @ 14:08:
[...]

Kan best dat hij in de winkels nog wel voorradig is, in Breda hadden ze er denk ik wel een stuk of 15 liggen :+
enig idee hoe lang deze apparaten werken op de accu?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 10 december 2013 @ 14:46:
Ja, maar dat kun je op de website dus niet zien. En ik heb echt geen zin om alle MM-filialen af te bellen, laat staan erheen te rijden. Zo wanhopig ben ik nou ook weer niet op zoek naar een Win8-tab
Ik was dat dus wel en het is niet aan te raden... 8)7 één ding is zeker, ik koop niet meer van dit soort artikelen bij de mediamarkt. Lang wachten (30+ minuten) en chagarijnige medewerk(st)ers }:|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 10 december 2013 @ 14:58:
op alternate wordt een levertijd van 1 a 2 dagen verkondigd; wellicht zijn ze daar op voorraad?
Dat is de voorraad bij de tussenhandel, waarvan ik sterk betwijfel of die klopt. Ik ga pas bestellen als een winkel 'm daadwerkelijk zelf op voorraad heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 10 december 2013 @ 15:16:
[...]

Ik was dat dus wel en het is niet aan te raden... 8)7 één ding is zeker, ik koop niet meer van dit soort artikelen bij de mediamarkt. Lang wachten (30+ minuten) en chagarijnige medewerk(st)ers }:|
Ik kom straks nog in de buurt van een MM, zal er voor de gein even binnen lopen en als er iets te krijgen is, zal ik dat hier melden ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb net gebeld met alternate, hij zegt dat ze morgen een lading van 200 transformers binnenkrijgen... heb daar mn bestelling geplaatst. Ik laat wel ff weten of t ook echt zo is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StrongArmLance
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 12:24

StrongArmLance

Endless flow

Verwijderd schreef op dinsdag 10 december 2013 @ 18:32:
Heb net gebeld met alternate, hij zegt dat ze morgen een lading van 200 transformers binnenkrijgen... heb daar mn bestelling geplaatst. Ik laat wel ff weten of t ook echt zo is.
Aantrekkelijk, ik ga ook een bestelling plaatsen. Klinkt heel goed :)

Je krijgt deze er voor maar 15 euro bij http://www.alternate.nl/K...ess/html/product/1090189/ :) Mocht dat aparte ding je wat lijken, misschien handig voor wat geheugen.

[ Voor 21% gewijzigd door StrongArmLance op 10-12-2013 18:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 13art
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 16:53

13art

Moderator Mobile
Modbreak:Ok, genoeg over de medion gepraat. Dit is een topic over de Transformer T100. Medion mag in een eigen topic! De berichten die er nu over staan blijven staan, maar berichten hierna over de medion worden verwijderd.
.

[ Voor 28% gewijzigd door 13art op 10-12-2013 18:40 ]

Wanneer een potvis in een pispot pist heb je pispot vol met potvispis

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik wil de t100 voor mijn ouders kopen. Dit omdat het een volledige windows versie is. Kan iemand zijn ervaringen geven? hoe is het met
1. youtube afspelen
2. full hd mkv afspelen
3. online radio luisteren
4. bouwkwaliteit
5. speakers
6. skype ervaring
7. schermkwaliteit/helderheid

[ Voor 22% gewijzigd door Verwijderd op 10-12-2013 19:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sandergar
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 21:25
kristan schreef op dinsdag 10 december 2013 @ 18:39:
[...]
Je krijgt deze er voor maar 15 euro bij
379,00 - 349,00 is GEEN 15,00! :P

2.730 Wp Enphase Zuid 30°, 4.450 Wp Enphase Noord 30° | Smart EVSE laadpaal | Victron Multiplus II 48/5000/70 3 Fase | 45kWh PylonTech Pelio accu

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Aangezien ik bij een klant in het uiterste zuiden moest zijn (Heerlen) ben ik daar even de Media Markt binnengelopen. De Asus T100 was niet op voorraad, maar de bestelde exemplaren zouden volgens het systeem op 12-12 binnen moeten komen. Garanderen kon men dat echter niet.

[De Medion was overigens wél voorradig, 7 stuks om 18:00. Ik vond 't niks dus niet gekocht.]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vegury
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 02-09 19:58
Bedankt, ik heb hem ook besteld! Ben benieuwd. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StrongArmLance

StrongArmLance

Endless flow

sandergar schreef op dinsdag 10 december 2013 @ 19:38:
[...]

379,00 - 349,00 is GEEN 15,00! :P
Sorry, voordeel van 15 euro :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pitchdown
Verwijderd schreef op dinsdag 10 december 2013 @ 19:36:
Ik wil de t100 voor mijn ouders kopen. Dit omdat het een volledige windows versie is. Kan iemand zijn ervaringen geven? hoe is het met
1. youtube afspelen
2. full hd mkv afspelen
3. online radio luisteren
4. bouwkwaliteit
5. speakers
6. skype ervaring
7. schermkwaliteit/helderheid
Naar mijn mening alles goed. Behalve 4 en 6.

Bij mij werkt mijn camera en microfoon niet met Skype.
Kan iemand dit bevestigen of laten weten of dit bij iemand anders wel werkt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Acidrain
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 15:58
@Pitchdown, bij mij werkt het (in de app variant desktop variant heb ik er niet op staan).
Settings gecheckt? Via de rechter charm bar als je de Skype app gebruikt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pitchdown
Acidrain schreef op dinsdag 10 december 2013 @ 23:36:
@Pitchdown, bij mij werkt het (in de app variant desktop variant heb ik er niet op staan).
Settings gecheckt? Via de rechter charm bar als je de Skype app gebruikt.
Ga ik proberen. Maar volgens mij gaat het daar ook niet goed.
Zou je voor mij ook is de laatste desktop-versie van Skype kunnen proberen? Hier heb ik dus sowieso geen webcam/mic.
Dit werkt wel tijdens het testen, maar niet tijdens een Skype-gesprek...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlackMage
Verwijderd schreef op dinsdag 10 december 2013 @ 19:36:
1. youtube afspelen - Geen enkel probleem
2. full hd mkv afspelen - Geen enkel probleem
3. online radio luisteren - Geen enkel probleem
4. bouwkwaliteit - Het is geen iPad, maar voelt zeker niet kwetsbaar of fragiel.
5. speakers - Hard, maar slecht geluid. Prima om iemand te horen praten, maar muziek nah.
6. skype ervaring - Niet uitgebreid getest, lijkt prima te werken. Webcam is wel erg slecht in het donker.
7. schermkwaliteit/helderheid - Wederom geen iPad, maar denk niet dat je beter krijgt in deze prijsklasse.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Jack126
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 11-09 21:13
Heb zojuist ook even met alternate gebeld.

Ze krijgen een "aantal stuks" binnen, ze zouden zelfs al binnen zijn. Hij kon geen exact aantal noemen en een aantal daarvan waren al besteld, maar als ik nu zou bestellen zou ik hem morgen moeten krijgen.

In de loop van de dag zou de levertijd moeten wijzigen naar "op voorraad"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Helemaal mee eens.

Trouwens de app versie van Skype werkt voor geen meter, ook niet op mijn PC. Die is dus niet aan te raden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StrongArmLance

StrongArmLance

Endless flow

The Jack126 schreef op woensdag 11 december 2013 @ 09:40:
Heb zojuist ook even met alternate gebeld.

Ze krijgen een "aantal stuks" binnen, ze zouden zelfs al binnen zijn. Hij kon geen exact aantal noemen en een aantal daarvan waren al besteld, maar als ik nu zou bestellen zou ik hem morgen moeten krijgen.

In de loop van de dag zou de levertijd moeten wijzigen naar "op voorraad"
Gaaf :) Ik hoop hem vandaag te kunnen bestellen!

Hij is toch ultiem voor een kleine school tablet/netbook en voor films op vakantie?

Heeft iemand overigens al een mooie hoes gevonden voor dit ding? Eentje waardoor hij absoluut onbeschadigd blijft? Ik heb het gevoel dat ik ultra voorzichtig moet zijn met deze Asus :)
Het liefst natuurlijk weer goedkoop O-)

[ Voor 24% gewijzigd door StrongArmLance op 11-12-2013 10:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjurm
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 21:17
Ik gebruik de tablet precies voor die doeleinden en voor mij is hij perfect.

Ik heb nogal een grote hoes, zo'n draagbaar kofferachtig ding voor netbook. Beetje erg groot, hij kan er wel in schuiven en het ligt eraan hoe je hem mee wilt nemen. Ik heb dit ding in een gewoon rugzak.Qua stevigheid is de hoes in ieder geval goed, naar mijn mening. Deze is het, als ik het goed zie:
pricewatch: Case Logic QNS111K

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 21:52
Net 1 voor een collega gehaald; lagen nog 35 stuks op voorraad, Saturn Groningen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StrongArmLance

StrongArmLance

Endless flow

@Sjurm Ja zo een zocht ik, gewoon goed beschermend, maar moet in rugzak passen. Perfect, dankje :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlackMage
Ik heb zo'n ding, had ik al voor mijn oude netbook maar werkt prima voor de T100. Heb je ook nog ruimte (in het andere vakje) voor een muisje en de adapter.

http://www.bol.com/nl/p/c...h-zwart/9000000006271083/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hun leverstatus staat nog steeds op "1-2 dagen".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sandergar
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 21:25
Gisterenavond besteld bij Alternate, zojuist afhaalbericht ontvangen! Alternate heeft ze dus inderdaad binnen gekregen.

Edit: afgehaald en in bezit! :P

[ Voor 15% gewijzigd door sandergar op 11-12-2013 15:57 ]

2.730 Wp Enphase Zuid 30°, 4.450 Wp Enphase Noord 30° | Smart EVSE laadpaal | Victron Multiplus II 48/5000/70 3 Fase | 45kWh PylonTech Pelio accu

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wow, dan zijn zij de enige die echt daadwerkelijk een nieuwe batch ontvangen heeft. Snel ook eentje bestellen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• puppitz
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 31-08 22:53
sandergar schreef op woensdag 11 december 2013 @ 14:25:
Gisterenavond besteld bij Alternate, zojuist afhaalbericht ontvangen! Alternate heeft ze dus inderdaad binnen gekregen.
Verwijderd schreef op woensdag 11 december 2013 @ 14:37:
Wow, dan zijn zij de enige die echt daadwerkelijk een nieuwe batch ontvangen heeft. Snel ook eentje bestellen :)
Net ef gebeld naar de klantenservice om te checken of hij dan ook echt binnen is gekomen. Hij zei dat ze inderdaad vandaag geleverd gingen worden, maar (het zelfde verhaal als overal) dat is gewijzigd naar onbekende levertijd.
Dus ook bij alternate niets op voorraad.

EDIT: is nu ook op de site veranderd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Grrrr....had dus net besteld. Meteen weer bellen vragen wat de status voor mijn bestelling is, zucht...

[edit] De mijne zou gewoon vandaag de deur uit moeten gaan :)

[ Voor 55% gewijzigd door Verwijderd op 11-12-2013 15:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StrongArmLance

StrongArmLance

Endless flow

Dus wat is nu het verhaal, kan ik hem nog bestellen of zal ik gewoon wéér moet wachten...? ;(

Ik bel straks even

[ Voor 13% gewijzigd door StrongArmLance op 11-12-2013 15:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
kristan schreef op woensdag 11 december 2013 @ 15:20:
Dus wat is nu het verhaal, kan ik hem nog bestellen of zal ik gewoon wéér moet wachten...? ;(

Ik bel straks even
bel je lokale Saturn eens :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StrongArmLance

StrongArmLance

Endless flow

418O2 schreef op woensdag 11 december 2013 @ 15:20:
[...]

bel je lokale Saturn eens :)
Lokale Saturn dichtbij 'Joppe'? ;)
Ik kan hem uit Groningen laten meenemen maar dat duurt tot vrijdag en ik wil hem morgen ;( of kunnen die lieverds hem misschien opsturen? :*
Verwijderd schreef op woensdag 11 december 2013 @ 15:22:
Alternate is door de voorraad heen. Er zullen er een paar binnen zijn gekomen, en die waren in korte tijd weer verkocht. Hun status op de website klopt, voor nieuwe bestellingen.
Kopen ze die dingen in per vijf of zo...

Overigen weigert die Saturn Groningen op te nemen...

[ Voor 45% gewijzigd door StrongArmLance op 11-12-2013 16:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Alternate is door de voorraad heen. Er zullen er een paar binnen zijn gekomen, en die waren in korte tijd weer verkocht. Hun status op de website klopt, voor nieuwe bestellingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Als warme broodjes gaan ze!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pe1dnn
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 16-04 22:19
Warm? Zeg maar gewoon HOT. Ik heb heb 30 november bij Bol besteld, verwachte levering staat nu op 21-12. Ik denk dat ik nog even geduld oefen in plaast van er achteraan jagen. De verwachting is ook heel leuk, m'n vingers jeuken om er mee aan de gang te gaan...

Overigens nu er steeds meer mensen 1 hebben zou ik ook graag wat meer ervarigen lezen in plaats van de zoektocht waar ze nog te krijgen zijn...

[ Voor 15% gewijzigd door pe1dnn op 11-12-2013 17:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb gisteren mijn bestelling geplaatst bij alternate, zojuist een e-mail dat hij onderweg is met track&trace code. Er was dus inderdaad een voorraad binnengekomen, maar nu is die alweer op. Mensen die gisteren bestelden hebben mazzel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StrongArmLance

StrongArmLance

Endless flow

Mocht iemand spijt hebben van zijn bestelling :w Ik ben er voor je, stuur maar door ;)
Om gek van te worden, hoe komt alternate aan die snelle levering trouwens..?

Inmiddels verdient dit dingetje zijn eigen levertijden topic.

Maar goed, het filmpje wat mij trouwens over de streep trok was eentje waar de reviewer flink wat tabs open heeft staan, zeker als je chrome gebruikt moet zo'n netbook dat aankunnen.

Nog een vraag over de tab zelf, hoe is de word experience? Ik ben zelf eigenlijk alleen gewend te typen op een wat groter scherm...

[ Voor 107% gewijzigd door StrongArmLance op 11-12-2013 18:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harmsen
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 15:46
Verwijderd schreef op woensdag 11 december 2013 @ 17:34:
Ik heb gisteren mijn bestelling geplaatst bij alternate, zojuist een e-mail dat hij onderweg is met track&trace code. Er was dus inderdaad een voorraad binnengekomen, maar nu is die alweer op. Mensen die gisteren bestelden hebben mazzel.
Ik heb vanochtend besteld en was blijkbaar ook nog op tijd, heb namelijk net een track and trace binnen gekregen :)

What a fine day for Science! | Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kitser
Ik ben even langs geweest bij Alternate. Er zijn er 42 binnen gekomen. 1 daarvan is van mij :-)

Ik had nog een reservering staan bij MM in Emmen. Dus daar is er nu 1 over voor degene die naar Emmen wil rijden :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JorisD
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 14:32
Bij BCC online op voorraad :D http://www.bcc.nl/asus-100tadk002.html
Zojuist besteld *O* laat hem afleveren bij filiaal hier in de buurt. Ben benieuwd hoeveel dagen daar overheen gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vegury
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 02-09 19:58
Inderdaad bij meerdere winkels weer op voorraad! Oa Norrod, Komplett, Paradigit en BCC. Lijkt erop dat Asus meerdere winkels weer een voorraad heeft gestuurd. :)

Gister eentje besteld bij Alternate, die is al op de post dus morgen binnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PollyWhopper
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 01-02-2024
Hoi

ik heb mijn asus t100 uit amerika gehaald maar ik hoor dat er problemen zijn met windows update. Weet iemand hier meer van en hoe ik het kan voorkomen dat mijn t100 vastloopt en niet te fixen is ?

bedankt :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thaam
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 06-09 11:54
*Besteld bij Paradigit*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sato
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 17:15
De Windows installatie op het apparaat neemt ongeveer de helft van de beschikbare ruimte in als ik mij niet vergis, Maar hoe zit dat dan over twee a drie jaar? in de tussen liggende tijd ben je dan al aardig wat Windows updates verder en die zullen vast geen 0 MB zijn.
Is 32 GB dan nog wel voldoende, en belangrijker nog houd je naast Windows en Office dan nog wel ruimte over om andere programma's en/of App's te installeren?

Kan wel op de 64 GB versie gaan wachten, Maar die zal duurder zijn en laat voorlopig nog op zich wachten.
De tablets/laptops/hybrids zoals ik ze graag zou willen hebben komen voorlopig nog niet uit of voldoen niet aan de eisen (budget vooral) die ik er aan stel, Dus voorlopig blijf ik bij deze uitkomen als zijnde tablet/laptop voor simpel gebruik (internet, office en muziek.) en simpele games voor in de huiskamer en in bed. (Indie games voornamelijk, Steam op het interne geheugen en de games op een SD kaart.)

Sato Bricks op Rebrickable & Discord voor hulp met Stud.io

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PollyWhopper
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 01-02-2024
Sato je kan de 64 gb toch gewoon in amerika bestellen ?

zijn language packs voor windows en office

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sato
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 17:15
Leveren die dan enkel Spaanstalige versies uit naar het buitenland? :+
Zie anders het nut niet van een language pack. ;)

Nee Hardware haal ik liever hier in Nederland en anders als het niet anders kan uit Engeland of Duitsland (Mits er Europese garantie is.) vanuit America over laten komen duurt mij te lang, en is mij teveel gedoe.

Mits de 32GB gewoon voldoende is voor Windows + Office + Google Chrome + Foobar 2000 + Steam en een handjevol Windows 8 app's & games dan zet ik mijn andere data wel op een andere locatie (Muziek op externe HDD en Steam games op SD kaart.)

Sato Bricks op Rebrickable & Discord voor hulp met Stud.io

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bobskovich
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 18-05-2021
Ik zit te denken om zodra een 64 GB versie beschikbaar is er een te bestellen, met name omdat het een goedkope tablet is met tóch goed bruikbare volledige Windows 8.1 functionaliteiten en een gratis office pakket. Ik wil 'em vooral voor colleges op school gebruiken.

Alleen ik bedenk me het volgende: ik wil het apparaat vaak zonder toetsenbord gebruiken, de accuduur is dan nog maar 5 uurtjes heb ik begrepen, veel minder dan met toetsenbord.

Is deze tablet een aandrader voor een student die hem buiten schoolwerk zonder toetsenbord wil gebruiken als tablet? Zo nee, is er dan een andere tablet, mét toetsenbord én goede functionaliteiten voor schoolwerk, aan te raden?

Ik heb in principe budget voor een iPad of Surface 2, maar de iPad lijkt me minder fijn voor colleges, Windows RT lijkt me niks en een Surface 2 pro vind ik te duur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobbertC
  • Registratie: September 2000
  • Nu online
Bobskovich schreef op woensdag 11 december 2013 @ 21:30:
Ik zit te denken om zodra een 64 GB versie beschikbaar is er een te bestellen, met name omdat het een goedkope tablet is met tóch goed bruikbare volledige Windows 8.1 functionaliteiten en een gratis office pakket. Ik wil 'em vooral voor colleges op school gebruiken.

Alleen ik bedenk me het volgende: ik wil het apparaat vaak zonder toetsenbord gebruiken, de accuduur is dan nog maar 5 uurtjes heb ik begrepen, veel minder dan met toetsenbord.

Is deze tablet een aandrader voor een student die hem buiten schoolwerk zonder toetsenbord wil gebruiken als tablet? Zo nee, is er dan een andere tablet, mét toetsenbord én goede functionaliteiten voor schoolwerk, aan te raden?

Ik heb in principe budget voor een iPad of Surface 2, maar de iPad lijkt me minder fijn voor colleges, Windows RT lijkt me niks en een Surface 2 pro vind ik te duur.
Het toetsenbord heeft geen extra batterij, dus qua accuduur maakt het niks uit of het toetsenbord is gekoppeld of niet.

Voor schoolwerk lijkt me dit het ideale apparaat. Toetsenbord en gratis Office, daar kan een iPad niet zomaar tegenop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pitchdown
Kan iemand nog de camera en microfoon icm Skype testen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pitchdown
Wat ik nog merk bij het heen en weer schudden van de tablet dat de printplaat oid los zit. Zijn er mensen die dit herkennen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• puppitz
check. Ben benieuwd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
pitchdown schreef op woensdag 11 december 2013 @ 22:25:
Wat ik nog merk bij het heen en weer schudden van de tablet dat de printplaat oid los zit. Zijn er mensen die dit herkennen?
Is t niet gewoon de lens?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De micro usb adaptor zit een klein beetje los ervaren jullie dat ook? had dit ook met mn nexus 7, uitendelijk laadde hij niet meer op...

• Thaam
Ik heb een track en trace nummer gekregen, dus hij word bij een
Kiala punt afgeleverd. :)

• puppitz
Thaam schreef op donderdag 12 december 2013 @ 07:02:
[...]

Ik heb een track en trace nummer gekregen, dus hij word bij een
Kiala punt afgeleverd. :)
Ben benieuwd, ik heb nog niets gehoord op de orderbevestiging na. Info op de site zegt dat ze nog binnen moeten komen. *waiting*

• pitchdown
Als ik 1 vinger op het scherm hou, en hetzelfde uitvoer hoor ik niks.
Dus het lijkt de behuizing te zijn die wat aangedrukt moet worden?

• Acidrain
@pitchdown gezien je verschillende issues waarvan er 1 hardware gerelateerd is (rammelen), tijd om voor een omruil?

Heb gisteravond Skype voor desktop geïnstalleerd maar niemand online gevonden om mee te testen, vanochtend ben ik hem helaas vergeten mee te nemen dus vandaag kan ik niet testen.

Laat het nog weten.

Verwijderd

Skype zou prima moeten lopen op dit apparaat. Ik heb een netbookje gehad (langzame Atom, 1 GB RAM, Win7) en daar liep het destijds al prima op.

• dirkjesdirk
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 16-08 20:29
Gisteren is er bij een aantal shops - volgens mij met name off-line shops - een beperkte zending binnen gekomen. Oa BCC, paradigit en Alternate. Inmiddels is die overal al weer uitverkocht, ook omdat de bestellingen daar eerst nog eens van af gingen. De uitdrukking 'als warme broodjes' is nog voorzichtig uitgedrukt.
De volgende zending lijkt eerst in 2014 binnen te komen.

Grootgebruiker van MS Word. Maar het wordt nooit perfect...

• gerwim
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 14:36
Hmm, heb ik mazzel. Heb hem gisteravond bij de BCC besteld en vandaag binnen (tweede trouwens, muwhahaha :P)

• pitchdown
Verwijderd schreef op donderdag 12 december 2013 @ 10:31:
Skype zou prima moeten lopen op dit apparaat. Ik heb een netbookje gehad (langzame Atom, 1 GB RAM, Win7) en daar liep het destijds al prima op.
Kan iemand dit op de T100 nog is testen?
Wat kan er mis gaat dat mijn mic/cam in laatste versie van Skype niet werkt?

• gerwim
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 14:36
pitchdown schreef op donderdag 12 december 2013 @ 11:45:
[...]

Kan iemand dit op de T100 nog is testen?
Wat kan er mis gaat dat mijn mic/cam in laatste versie van Skype niet werkt?
Bij mij werkt Skype prima (althans vorige week, ik weet niet of er onlangs een update van Skype langs is gekomen). Mic/cam werkt onder andere programma's wel gewoon? Wat staat er bij input devices o.i.d. bij skype?

• Kitser
Ik krijg Google Hangouts niet aan de praat. In Chrome staat het groene hangouts icoontje wel. Maar wanneer ik er op klik, wordt er een nieuw tabblad geopend, maar verder niet. En er verschijnt ook geen icoontje in de system tray.

Extensie even verwijderd en opnieuw toegevoegd aan Chrome

[ Voor 12% gewijzigd door Kitser op 12-12-2013 14:34 ]

Verwijderd

Wat ik soms krijg is dat als ik wil gaan schrijven in Chrome dat het venster waarin je kan schrijven met je pen steeds verdwijnt als je 'm alleen al aanraakt. Dit doet ie dan een aantal keer achter elkaar totdat je een keer wel kan schijven. Heel irritant. Ligt dit aan Chrome?

En Chrome zet 'm soms bij een bepaalde manier van aanraken in volledig scherm modus. Ook iets wat onbedoeld gebeurd.

Komt dit doordat Chrome touchscreen niet ondersteund, dat het daarom niet lekker werkt?

• Kitser
Zoiets merk ik ook steeds. Af en toe selecteer ik ook in eens een ander tabblad zonder dat ik daar op klik.

• puppitz
Yes! die van mij wordt vannavond opgestuurd. Hoop 'm zondag uit de doos te kunnen halen.

Ik ben nu aan het kijken voor een microSD kaartje. Zijn er merken die superieur zijn of lijkt het allemaal op elkaar? (afleessnelheid lijkt me het belangrijkst).

Verwijderd

Kitser schreef op donderdag 12 december 2013 @ 14:50:
Zoiets merk ik ook steeds. Af en toe selecteer ik ook in eens een ander tabblad zonder dat ik daar op klik.
Dat heb ik niet, maar wel als ik via een link een nieuw tabblad open, dat Chrome halverwege het laden van het nieuwe tabblad weer terugspringt naar de vorige.

Is dit een Chrome issue, of een Asus T100 issue? wat denken jullie?

Verwijderd

Ik heb er zojuist één besteld op Komplett.nl. Wordt morgen afgeleverd. Ze hadden er nog 4 op voorraad, dus als je snel bent zijn er nog een paar over.

• 418O2
Ik heb hem inmiddels ook :) Ligt nu keurig aan de lader. De accu was namelijk kats leeg dus hij moet laden (en dat duurt lang, sinds half 2 van 0 naar 31%). Wel echt een top ding!

Lagen nog heel veel bij de saturn Groninge.

• drdrips
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 30-08 20:34
418O2 schreef op donderdag 12 december 2013 @ 15:57:
Ik heb hem inmiddels ook :) Ligt nu keurig aan de lader. De accu was namelijk kats leeg dus hij moet laden (en dat duurt lang, sinds half 2 van 0 naar 31%). Wel echt een top ding!

Lagen nog heel veel bij de saturn Groninge.
Die van mij en mijn zus kwamen ook van Saturn Groningen.
Die van mijn zus was bijna vol. Die van mij ook helemaal leeg.
Het laden gaat later wel iets sneller. Vooral als hij echt uit staat.
Wel zou ik als ik jou was dat freeze probleem oplossen. (misschien gaat dit al automatisch inmiddels nu al vele updates zijn).
Hij lag de hele nacht aan de lader en de batterij was nog niet vol.
Dit kwam dus omdat hij in die freeze stand zat bleek later.

• Bobskovich
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 18-05-2021
RobbertC schreef op woensdag 11 december 2013 @ 21:51:
[...]

Het toetsenbord heeft geen extra batterij, dus qua accuduur maakt het niks uit of het toetsenbord is gekoppeld of niet.

Voor schoolwerk lijkt me dit het ideale apparaat. Toetsenbord en gratis Office, daar kan een iPad niet zomaar tegenop.
Ah ik was blijkbaar in de war met een ander apparaat. Bedankt voor de reactie!

• 418O2
drdrips schreef op donderdag 12 december 2013 @ 16:25:
[...]

Die van mij en mijn zus kwamen ook van Saturn Groningen.
Die van mijn zus was bijna vol. Die van mij ook helemaal leeg.
Het laden gaat later wel iets sneller. Vooral als hij echt uit staat.
Wel zou ik als ik jou was dat freeze probleem oplossen. (misschien gaat dit al automatisch inmiddels nu al vele updates zijn).
Hij lag de hele nacht aan de lader en de batterij was nog niet vol.
Dit kwam dus omdat hij in die freeze stand zat bleek later.
Hoe los ik dat op?

• drdrips
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 30-08 20:34
staat in de originele post. de WiFi driver is de boosdoener.
Heeft voor mij alle problemen opgelost. en aangezien we waarschijnlijk de T100 uit dezelfde batch hebben...
Succes!

• Kitser
2 vraagjes:
kunnen jullie inzoomen met een knijpbeweging in chrome? Mij lukt het alleen in IE
en
Hoe kan je tekst selecteren en kopiëren?

• Thaam
Ik heb mail gekregen dat ik hem bij de halfords op kan halen. Dus ik ga zo even naar de winkel. :)

• sssensss
  • Registratie: Oktober 2003
  • Niet online
Thaam schreef op donderdag 12 december 2013 @ 18:25:
Ik heb mail gekregen dat ik hem bij de halfords op kan halen. Dus ik ga zo even naar de winkel. :)
???
Halfords???

• Acidrain
@Kitser Vraag 1: Geen idee heb geen Chrome
Vraag 2: Neem aan dat je met touch bedoeld? 1 keer kort tikken op een word dan verschijnen er 2 balletjes, die kun je breder trekken als je meer woorden wil. Daarna lang(er) tussen die 2 balletjes tikken dan verschijnt rechtermuis menu, copy enz.

:-)

• Thaam
Gekocht bij Paradigit..... :/

• Bobbika
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 11-09 19:24
Kitser schreef op donderdag 12 december 2013 @ 17:39:
2 vraagjes:
kunnen jullie inzoomen met een knijpbeweging in chrome? Mij lukt het alleen in IE
en
Hoe kan je tekst selecteren en kopiëren?
Voor vraag 1 zie hier (bij bekende problemen, onderaan ;))

Edit: die feature zit overigens wel in de beta van Chrome, Canary

[ Voor 15% gewijzigd door Bobbika op 12-12-2013 19:26 ]

Pagina: 1 ... 8 ... 28 Laatste

Let op:
Voor meldingen over levertijden/voorraad is er een apart topic: Asus T100 Levering (winkels en levertijden) topic.

Heb je een probleem; draai dan eerst alle Windows Updates en Asus LiveUpdates

Tip: De liveupdate tool laat zich niet gelijk zien als je hem start. Hij staat rechtsonder bij je klok als je op het pijltje drukt.