Dan zou ik de discussie willen eindigen met de volgende constateringen:
Beiden zijn het op papier prima apparaten, je kan geen foute keuze maken. De performance is gelijkaardig. Je keuze zal dus afhangen van persoonlijke voorkeur (hoe je het apparaat wil gebruiken).
Gebruik je de hybride als hoofdcomputer, dan zou ik voor de medion makoya p2211t kiezen:
- de grote opslag
- Je zal hem bij het typen meestal in dock zetten, dus de beperkte accuduur in tablet modus zal minder uitmaken (er zit een accu in het dock en in de tablet)
- 1080p beeldscherm
- 2gb ram meer (4gb) dan de t100 (2gb)
- meer usb poorten (alhoewel een hubje dit al oplost voor de t100)
--> Asus kan, maar je zal snel tegen het beperkte geheugen aanlopen (als je meer wilt dan office en wat surfen op internet)
Heb je de hybride 'on the side'. Je hebt dus een hoofd PC / Laptop dan zou ik altijd voor de Asus kiezen:
- kleiner (10.1 ipv 11.6) dus mobieler (ook kleinere resolutie, maar dat hoeft geen nadeel te zijn als je berenklauwen als handen hebt)
- langere accuduur in tablet vorm (heeft geen batterij in dock).
- 150e goedkoper (= meer budget om geheugen uit te breiden, portable HDD of mSD kaartje)
De performance van beide hybrides is gelijkaardig. Accuduur is ook ongeveer gelijk. De medion heeft namelijk 2 accus (1 in tablet en 1 in dock) die samen 10u meegaan. De asus heeft 1 accu in de tablet die 11u meegaat.
--> is natuurlijk afhankelijk van gebruik (scherm helderheid, programma's die draaien...)