Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pitchdown
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 11-09 08:09
deSintone schreef op woensdag 18 december 2013 @ 10:34:
En toen was daar opeens de ASUS M80TA. waar is asus in vredesnaam mee bezig. Ja dit is een ander apparaat maar het heeft ZOVEEEEL dezelfde eigenschappen. Hier uit concludeer ik dat Asus heel actief is op dit gebied en dat ze met veel MEER van dit soort tablet/notebooks zullen komen.

Asus, beseffen jullie wel dat je hiermee een apple/surface/SNote/Nexus killer in handen hebben mits jullie GENOEG PRODUCEREN -_-?
True,
jammer dat er ook bij dit model weer een gaar touchpad heeft.
Daar zou ik wel wat voor over hebben om daar iets beters voor te hebben en tevens 64 Gb eMMc (of mogelijkheid om om een msata-ssd erbij te prikken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spank_mojoo
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 11-09 16:25
De M80TA is een 8" tablet, naar mijn idee een iets andere markt als de T100.
ik heb bewust voor een 10" gekozen namelijk.
verder hoop ik van harte dat er meer van deze tablets worden gemaakt *O*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deSintone
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 10-10-2022
Ongelooflijk nietwaar?
Zou Microsoft hier niet achter hun oren krabbelen? Zou Microsoft blij zijn met Asus welke win8.1 gebruikt en de surfacePro keihard uitlacht? Het is jammer dat Asus naar alle waarschijnlijkheid(wat IK vermoed) gewoon te weinig productie capaciteit heeft of zijn ze simpelweg hier aan het aftasten? nou, de periode van aftasten lijkt mij nu onnodig met deze alles-mobile-tablet-laptop-apple-toshiba-surface-nexus-desktop killah _/-\o_ .

Sorry, beetje offtopic.

Wellicht dat ik daarom deze topic zo intressant vind, er zijn juist WEL een heel hoop redenen om dit apparaat NIET te kopen. Blijf benieuwd naar jullie bevindingen.
pitchdown schreef op woensdag 18 december 2013 @ 10:38:
[...]

True,
jammer dat er ook bij dit model weer een gaar touchpad heeft.
Daar zou ik wel wat voor over hebben om daar iets beters voor te hebben en tevens 64 Gb eMMc (of mogelijkheid om om een msata-ssd erbij te prikken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 12-09 21:52
De t100 heeft echt helemaal niets voor op de Surface pro behalve de prijs. Verder is ALLES minder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• midego
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 11-01 08:49
418O2 schreef op woensdag 18 december 2013 @ 12:27:
De t100 heeft echt helemaal niets voor op de Surface pro behalve de prijs. Verder is ALLES minder.
Wat een domme vergelijking, er zit hier een prijsverschil is van meer dan 350 euro! en 450 euro voor de Surface 2 Pro.
Wat verwacht je voor de helft van de prijs ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• midego
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 11-01 08:49
deSintone schreef op woensdag 18 december 2013 @ 10:34:
En toen was daar opeens de ASUS M80TA. waar is asus in vredesnaam mee bezig. Ja dit is een ander apparaat maar het heeft ZOVEEEEL dezelfde eigenschappen. Hier uit concludeer ik dat Asus heel actief is op dit gebied en dat ze met veel MEER van dit soort tablet/notebooks zullen komen.

Asus, beseffen jullie wel dat je hiermee een apple/surface/SNote/Nexus killer in handen hebben mits jullie GENOEG PRODUCEREN -_-?
Deze tablet zal nooit Apple van de troon kunnen stoten, kijk alleen al naar het waardeloze aanbod van apps.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sato
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 12-09 23:29
Apps zijn overrated, Met een goede internet browser zijn een groot deel van de apps overbodig. En de rest is veelal meuk.

Sato Bricks op Rebrickable & Discord voor hulp met Stud.io

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
midego schreef op woensdag 18 december 2013 @ 12:33:
[...]

Wat een domme vergelijking, er zit hier een prijsverschil is van meer dan 350 euro! en 450 euro voor de Surface 2 Pro.
Wat verwacht je voor de helft van de prijs ?
Zeg ik toch ook. De t100 is een top apparaat, voor de prijs. MS ligt hier echt niet wakker van hoor.
Sato schreef op woensdag 18 december 2013 @ 12:39:
Apps zijn overrated, Met een goede internet browser zijn een groot deel van de apps overbodig. En de rest is veelal meuk.
Ik vind de browser niet echt touch-vriendelijk moet ik zeggen.

[ Voor 27% gewijzigd door 418O2 op 18-12-2013 12:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cheesefrog
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 10-03-2024
Bol.com heeft zojuist die van mij verzonden. Verwacht 'm vandaag of anders morgen wel. Ben benieuwd! :)

En de meeste mensen kiezen idd wel bewust voor een 8" of een 10". Voor meer casual gebruik is een 8" uiteraard beter geschikt. Ook ivm het vervoeren en dergelijk. Voor de wat meer poweruser is een 10" toch al gauw een betere keus.

[ Voor 53% gewijzigd door cheesefrog op 18-12-2013 12:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

midego schreef op woensdag 18 december 2013 @ 12:36:
[...]kijk alleen al naar het waardeloze aanbod van apps.
De grote en bekende apps zijn er allemaal voor Win8, dus wat mij betreft is het app-aanbod voldoende. Ik hoef geen twintig Angry Birds varianten, iFart-apps, halve muziekstudio's, foto-verkloting en weet-ik-veel. Voor mij zijn nieuws, weer, email, IM, agenda en Office meer dan voldoende. En USB en microSD. Daarvoor voldoet Win8 voor mij veel beter dan iOS of zelfs Android. Ik vind wel dat de bediening nogal wat gewenning vereist, maar na een dag of twee swipen weet je niet beter. Mijn Nexus 7 heb ik na de aankoop van de T100 niet meer aangeraakt.
418O2 schreef op woensdag 18 december 2013 @ 12:50:
Mee eens. Ik vind dat ook een beetje tegenvallen.

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 18-12-2013 12:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cheesefrog
De (touch) bediening van Windows 8 is idd wel eventjes wennen. Maar zoals je zegt, na een paar daagjes (sterker nog: uurtjes) heb je het wel gewoon goed door en is niets een mysterie meer ;)

Het app aanbod vind ook ik wel een beetje karig af en toe op Windows phone/de Windows 8 store. Maar dat ligt er ook echt puur aan wat je met je mobiel/tablet doet. De een heeft er idd genoeg aan, de ander weer niet. Wel moet ik zeggen dat ik zowel iOS als Android en WP heb gehad, en WP wel het laagste aantal bloatware/bullshit apps heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
Verwijderd schreef op woensdag 18 december 2013 @ 12:54:
[...]

Mee eens. Ik vind dat ook een beetje tegenvallen.
Net als de overigens windows applicaties trouwens; de verkenner is niet aangepast op touch bijvoorbeeld, toch raar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

418O2 schreef op woensdag 18 december 2013 @ 13:13:
[...]

Net als de overigens windows applicaties trouwens; de verkenner is niet aangepast op touch bijvoorbeeld, toch raar
Nee, eigenlijk niet. Die is bedoeld als desktop applicatie. Store-apps draaien in een container en zijn zich niet bewust van het filesystem, daarom is er ook geen app voor file exploring.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb de T100 nu een week en waar ik tot op heden tegen aan loop is dat programma's die je in de desktop omgeving download, niet te draaien zijn vanuit de Metro omgeving. Klopt dit? Een voorbeeld hiervan is bijvoorbeeld Dropbox of Spotnet.

In het begin wel problemen gehad dat als je één keer op de volume down knop drukte, dat het volume volledig omlaag ging tot 0. Na de update van windows hier geen problemen meer mee gehad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 18 december 2013 @ 14:03:
Ik heb de T100 nu een week en waar ik tot op heden tegen aan loop is dat programma's die je in de desktop omgeving download, niet te draaien zijn vanuit de Metro omgeving. Klopt dit? Een voorbeeld hiervan is bijvoorbeeld Dropbox of Spotnet.
De korte versie: ja dat klopt :)

De lange versie:
Desktop apps zijn geen metro apps, en vice versa. Een desktop app draait op de Win32/64 API, met als GUI Winforms, WFC of WPF. Een metro app draait op de WinRT API, met een XAML-gebaseerde GUI.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StrongArmLance
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 12-09 12:24

StrongArmLance

Endless flow

Zucht, Saturn duurt allemaal wat langer ivm btw, iig , nu he,

Kopen of niet, op dit moment, met 2 weken vakantie in buitenland waar zo'n ding best handig is voor filmpjes, maar ik kan wel nog even zonder laptopje. Ik twijfel maar toch ook niet. Wel dus.

Doen of niet? Wel he? Ja. Toch?

;)

[ Voor 7% gewijzigd door StrongArmLance op 18-12-2013 14:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cheesefrog
Gewoon doen joh! ;)

En @ hierboven, klopt. Metro apps zijn idd aparte apps. Als je iets wilt in de Metro interface, moet het via de appstore van MS lopen. Beetje jammer, maarja.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spank_mojoo
@kristan
wat is er gebeurd?
ik dacht dat je broer maandag wat voor je op zou halen in groningen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StrongArmLance

StrongArmLance

Endless flow

Ja gedoe met Saturn en het geregel van de factuur, maar ja maakt niet uit, want mijn broer komt toch pas na dit weekend thuis.

Dus nog eeeeven wachten ;( ;( ;(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deSintone
A-CAD INVENTOR, Ableton, office op een Note/tablet met full windows voor 350eu. Ik zweer het, daar liggen microsoft EN apple wakker van meneer catch ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deSintone
yup :O
wat een drama :/
kristan schreef op woensdag 18 december 2013 @ 15:07:
Ja gedoe met Saturn en het geregel van de factuur, maar ja maakt niet uit, want mijn broer komt toch pas na dit weekend thuis.

Dus nog eeeeven wachten ;( ;( ;(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
deSintone schreef op woensdag 18 december 2013 @ 15:21:
A-CAD INVENTOR, Ableton, office op een Note/tablet met full windows voor 350eu. Ik zweer het, daar liggen microsoft EN apple wakker van meneer catch ;)
[...]
Nee, dat liggen ze niet. De t100 is namelijk trager, matiger gebouwd, slechter qua hardware etc etc.

Apple en MS zouden nooit een product met deze bouwkwaliteit en zo'n scherm uitbrengen in deze tijd. De t100 vult een niche op, maar dat is een niche waar Apple en MS helemaal niet in willen zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spank_mojoo
ik heb een uSB stick gevonden van sony, met aan de ene kant een USB aansluiting en aan de andere kant een MIcro USB aansluiting. dit wordt DE accesoire van de T100 :)

http://www.sony.net/Products/memorycard/en_us/usbsa/

[ Voor 14% gewijzigd door spank_mojoo op 18-12-2013 15:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StrongArmLance

StrongArmLance

Endless flow

Best wel, ja.
D-mone schreef op woensdag 18 december 2013 @ 15:41:
ik heb een uSB stick gevonden van sony, met aan de ene kant een USB aansluiting en aan de andere kant een MIcro USB aansluiting. dit wordt DE accesoire van de T100 :)

http://www.sony.net/Products/memorycard/en_us/usbsa/
Haha leuk ding, wat moet dat dan wel niet kosten?

Ja :) Hij is iig binnen, nu nog wachten tot ik hem in mijn handen heb :), alvast maar een 64gb kaartje bestellen. Lijkt me beter dan een 32.

[ Voor 10% gewijzigd door StrongArmLance op 18-12-2013 18:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thaam
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 06-09 11:54
Zelfs het gewicht is minder! _/-\o_

Prijs kwaliteit is perfect. Trouwens met zo'n stevige keyboard als de asus heb je helemaal geen kickstand nodig. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• virus_59
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 02-08 14:59
D-mone schreef op woensdag 18 december 2013 @ 15:41:
ik heb een uSB stick gevonden van sony, met aan de ene kant een USB aansluiting en aan de andere kant een MIcro USB aansluiting.
ADATA UD320 is bijna hetzelfde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StrongArmLance

StrongArmLance

Endless flow

Betreffende die SD Kaartjes, maakt dit verschil nog uit? :

http://www.janox.nl/Webwi...JCkosisursCFYZZ3godl1QA7g

pricewatch: Samsung Micro SDXC Pro 64GB Class 10

Want 30 euro voor 64 GB (??) Geldig t/m vanavond dus dat moet dan snel :)
Hoort 64gb niet sowieso sdxc te zijn? Maar als dit kan... is het redelijk aantrekkelijk, toch?
Het zou dan een 64 GB Micro SDHC Class 10 zijn....
Ondersteunt de tablet wel SDXC? Voordat ik een 64GB koop die ik niet kan gebruiken (de samsung)

http://www.janox.nl/Webwi...JCkosisursCFYZZ3godl1QA7g

Klinkt bizar, dat ding is ook merkloos...

[ Voor 53% gewijzigd door StrongArmLance op 18-12-2013 19:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vraag me af of die kaartjes legit zijn of de foto die erbij staat klopt gewoon niet. Het moet inderdaad SDXC zijn voor Class 10 kaartjes van Samsung en andere merken. Nog even door gezocht op Google en wat blijkt de kaartjes met 64GB SDHC erop zijn namaak: http://www.amazon.com/Sam...ies-adapter/dp/B00DQQYWEU

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• snipepins
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 24-06-2024
Voor de Belgen die er ook eentje willen, bij vandenborre zijn ze op voorraad (met azerty keyb). Je moet hem wel bestellen want de winkels zelf hebben hem niet. Ik heb de mijne gisteren besteld en vandaag mocht ik hem in de winkel afhalen _/-\o_
Nog een tip, je mag hem met eco-cheques betalen maar dan moet je in de winkel zelf de bestelling plaatsen en niet via het web.

Heel leuk toestel, ben hem nu aan het updaten, kan niet wachten om hem echt te testen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 18 december 2013 @ 14:03:
In het begin wel problemen gehad dat als je één keer op de volume down knop drukte, dat het volume volledig omlaag ging tot 0. Na de update van windows hier geen problemen meer mee gehad.
Zoals eerder aangegeven zou het probleem zijn verholpen na de update van Windows. Echter is het probleem weer terug. Terwijl ik dit typ zie ik links boven in dit scherm het 'volume metertje' op 0 blijven staan met de zwarte kader er om heen. De start logo die verschijnt als je van rechtsbuiten naar binnen swyped reageert niet.

Iemand hier een oplossing voor of zal ik hem morgen bij BCC als DOA aanmelden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StrongArmLance

StrongArmLance

Endless flow

Verwijderd schreef op woensdag 18 december 2013 @ 19:14:
Vraag me af of die kaartjes legit zijn of de foto die erbij staat klopt gewoon niet. Het moet inderdaad SDXC zijn voor Class 10 kaartjes van Samsung en andere merken. Nog even door gezocht op Google en wat blijkt de kaartjes met 64GB SDHC erop zijn namaak: http://www.amazon.com/Sam...ies-adapter/dp/B00DQQYWEU
vraag ik me ook af, de originele niet korting prijs komt overeen met een normale samsung,
daarnaast is het volgens google wel een nette webshop... Ach ja dan maar 15 extra en zekerheid :)

• spank_mojoo
Vandaag bij ibood, een 32g clas10 uhs-1 kaartje voor €20 incl verzending

• puppitz
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 31-08 22:53
Morgoth schreef op woensdag 18 december 2013 @ 09:05:
[...]

Ohja, dat is wel iets handiger dan telkens openen. Dank!
Je kan hem gemakkelijker vastzetten. Doe rechtermuisknop op je taakbalk, kies toolbars, en klik op touch keyboard.

Dan komt rechts onder naas de system tray een knop te staan waar je je touchtoetsenbord mee naar boven haalt.

EDIT: Voor extra awesomeness heeft windows een optie om het toetsenbord te splitsen zodat typen met de touch ook gemakkelijk kan als je in tablet modus zit en je de tablet verticaal houdt.

[ Voor 18% gewijzigd door puppitz op 19-12-2013 14:06 ]

• DaProd
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 27-03-2024

DaProd

Who are you?

Maandag t apparaatje opgehaald bij Saturn Groningen. Erg tevreden mee so-far!!

Heeft iemand ook het 'probleem' dat de kleuren in sommige programma's verspringen? Of is dat een soort optie? Voornamelijk als ik in windows mail of reader ga, verandert de kleurtemperatuur naar zachtere kleuren; wit wordt dan een soort beige/gelige kleur.. Misschien zachter voor de ogen, maar ik vind het niet mooi. Iemand die dit ook heeft/een idee heeft wat t is?

The bartender never get's killed

• 418O2
Dat is de Asus Reader-Mode

• puppitz
DaProd schreef op donderdag 19 december 2013 @ 15:56:
Maandag t apparaatje opgehaald bij Saturn Groningen. Erg tevreden mee so-far!!

Heeft iemand ook het 'probleem' dat de kleuren in sommige programma's verspringen? Of is dat een soort optie? Voornamelijk als ik in windows mail of reader ga, verandert de kleurtemperatuur naar zachtere kleuren; wit wordt dan een soort beige/gelige kleur.. Misschien zachter voor de ogen, maar ik vind het niet mooi. Iemand die dit ook heeft/een idee heeft wat t is?
asus reading mode uitzetten. die is te vinden in het lijstje met apps (metro menu en dan van onder naar boven swipen)

voor iedereen die de automatische brightness ook zo vervelend vindt:
power options (via control panel). --> adjust this powerplan -->advanced options
dan onder display kun je het uitschakelen.

handmatig de brightness instellen kan via het charms menu vrij gemakkelijk

• StrongArmLance

StrongArmLance

Endless flow

D-mone schreef op donderdag 19 december 2013 @ 09:43:
Vandaag bij ibood, een 32g clas10 uhs-1 kaartje voor €20 incl verzending
Maar ik wil 64 ;(

Besteld :)

[ Voor 35% gewijzigd door StrongArmLance op 19-12-2013 21:15 ]

• vegury
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 02-09 19:58
Ik was een post aan het maken met mijn ervaringen met de T100 tot nu toe, maar dit werd een beetje een lange post, dus ik heb hem maar als Review gepost. Zie hier.
418O2 schreef op woensdag 18 december 2013 @ 12:50:
Ik dacht dat er ook een Metro based Internet Explorer op de T100 zat, maar ik kan deze nu niet meer vinden dus misschien ben ik in de war. Op de Surface RT zat deze namelijk wel en die werkte erg lekker met Touch. Misschien dat deze in de App Store te vinden is.

• 418O2
Ik heb die metromode wel gehad, maar hij start nu in desktopmode en kan dat niet meer veranderen

• drdrips
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 30-08 20:34
Ik weet niet hoe het met internet explorer zit. Maar bij chrome kan je in het menu kiezen hoe hij opstart (metro of desktop) hij bewaart telkens de laatste stand.

• spone
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online
Volgens mij is het zo dat als het je default browser is, hij in metromodus blijft. Indien je default browser Firefox of Chrome is, zal IE in metro naar de desktopversie springen.

i5-14600K | 32GB DDR5-6000 | RTX 5070 - MacBook Pro M1 Pro 14" 16/512

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vegury
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 02-09 19:58
spone schreef op donderdag 19 december 2013 @ 23:47:
Volgens mij is het zo dat als het je default browser is, hij in metromodus blijft. Indien je default browser Firefox of Chrome is, zal IE in metro naar de desktopversie springen.
Geweldig, dat werkte. Heb het veranderd in Standaardprogramma's en nu heb ik weer de touch vriendelijke browser vanuit Metro. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RonnieBiggs
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 30-08 10:05
Voor diegene die wachten op beschikbaarheid: Ik heb zojuist besteld bij Coolblue (Op Voorraad nu).
Wordt morgen als het goed is geleverd :D

Edit: tevens bericht gekregen dat mijne is ingepakt oOo
Edit2: En verzonden

[ Voor 22% gewijzigd door RonnieBiggs op 20-12-2013 18:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Fijn, eerst wordt mijn bestelling bij MediaMarkt geannuleerd omdat hij niet meer leverbaar zou zijn (ook in de toekomst). Daarom heb ik dus woensdag een bestelling gedaan in Duitsland voor net geen 400 euro incl. verzendkosten en nu zie ik dus dat hij bij Coolblue op voorraad is. Leuk geintje van €50,- Nu maar hopen dat ik hem snel binnenkrijg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CptKamps
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 10-09 09:32
RonnieBiggs schreef op vrijdag 20 december 2013 @ 14:33:
Voor diegene die wachten op beschikbaarheid: Ik heb zojuist besteld bij Coolblue (Op Voorraad nu).
Ik ook :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Morgoth
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 28-08 09:57
Heb deze sleeve inmiddels binnen. Prima ding! T100 past erin, ook met dock en je hebt nog wat ruimte voor wat kabels e.d. Voor 15 euro incl. verzenden is dat geen geld :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cheesefrog
Vandaag de tablet geformatteerd en W8.1 er opnieuw op gezet. Gewoon, lekker kaal en geen bloatware zooi meer. :)

Alleen... nu krijg ik de grafische drivers absoluut niet geinstalleerd. Heb ze wel van de Asus site zelf, maar niks mag baten. Iemand enig idee wat het kan zijn?

Edit: Iemand ook enig idee hoe ik de recovery partitie kan activeren? Altijd handig om even te weten. Met F9 kom ik NIET in de Asus recovery.

Edit2: Nvm, corrupt drivertje gedownload. Alles werkt nu, behalve screen brightness. Het staat vast op 1 brightness, kan het niet meer aanpassen. Iemand enig idee hoe ik dit op kan lossen? :)

[ Voor 38% gewijzigd door cheesefrog op 20-12-2013 22:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kasj
  • Laatst online: 21-08-2024
RonnieBiggs schreef op vrijdag 20 december 2013 @ 14:33:

Edit: tevens bericht gekregen dat mijne is ingepakt oOo
Edit2: En verzonden
Bedankt voor de tip!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pe1dnn
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 16-04 22:19
cheesefrog schreef op vrijdag 20 december 2013 @ 21:38:
Iemand enig idee hoe ik dit op kan lossen? :)
Systeem herstel naar officiële software uitvoeren :) ? Ik dacht dat Asus niet al te veel extra rommel meeleverde, is dot wel de moeite waard?

De mijne zit volgens Bol op de post (besteld eind november), blijkbaar is er weer een batch binnen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cheesefrog
Meh, best wat gb's extra ruimte verkregen! Dat + Ik werd een beetje droevig van de "ASUS CLOUD~!`1" en andere popups die telkens omhoog kwamen. En systeem herstel werkt niet. Volgens Asus is't idd F9 (en de recovery partitie is, uiteraard, in tact) maar dat werkt dus gewoon niet. Heel apart.

Brightness e.d. heeft zichzelf na een Windows update overigens opgelost. Hoera!

[ Voor 12% gewijzigd door cheesefrog op 20-12-2013 23:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spone
  • Niet online
In alle reviews zie ik in screenshots dat out of the box BitLocker standaard aan staat. Hoewel de processor de AES instructie heeft, lijkt dat me er niet sneller op worden om standaard op het moederbord gesoldeerd geheugen ook nog eens te encrypten?

Trouwens, voor wie hem hebben, welke BIOS-versie draaien jullie? Ik zie een versie 214, 220 (Asus support pagina), 216 (topicstart). Is er ergens een changelog of ervaring te vinden?

edit: hmm, 220 lijkt battery drain issues te fixen.

[ Voor 29% gewijzigd door spone op 20-12-2013 23:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pe1dnn
spone schreef op vrijdag 20 december 2013 @ 23:54:
Ik zie een versie 214, 220 (Asus support pagina), 216 (topicstart).
De topic start wordt blijkbaar niet meer bijgehouden? Wel jammer voor nieuwe gebruikers. Topic start is nog redelijk denk ik, maar die 220 bios staat er niet op terwijl die toch al een paar weken uit is.

Is er een andere plaats waar alle tips en basis dingen bijelkaar staan (en worden bijgehouden)?

Edit: over BitLocker, klopt dat wel? Dat zat bij Windows 8 alleen op de Pro versie, is dat in 8.1 anders? Ik zou het vreemd vinden als dat standaard aan zou staan.

[ Voor 14% gewijzigd door pe1dnn op 21-12-2013 10:21 . Reden: Aanvulling over BitLocker ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StrongArmLance

StrongArmLance

Endless flow

Hoeveel ruimte komt erbij wanneer je die 'bloatware' er handmatig afgooit, of dus een verse installatie doet?
En, hoe update je de bios op dit ding, krijg je er zo'n ASUS BIOS Updater bij?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cheesefrog
Hoeveel ruimte precies weet ik niet meer, maar ik heb op een kale zo'n 17-18gb vrije ruimte over. :) Daarbij draait nu echt letterlijk niks meer op de achtergrond, wel fijn om het zo te hebben als je immers maar 2gb RAM hebt ;)

Wel moet je er even de tijd voor nemen om alles werkende te krijgen, die drivers van Asus rammelen aan alle kanten. Best een gedoe allemaal. Valt een beetje tegen!

Bios kan je gewoon updaten met Winflash, Asus heeft alles daarvoor op haar driver pagina's staan. Is dit wel aan te raden, de BIOS updaten?

En ja, Bitlock staat op de tablet.

Edit: Ik heb het net maar geprobeerd. Winflash gaf aan dat ik het niet kon gebruiken, want ik startte het niet vanaf een Asus product....

Cough.

Eventjes snel geGoogled en Winflash schijnt heel vaak problematisch te zijn. Je kan ook in de bios zelf je bios zeer gemakkelijk flashen. Updateje op een usb stick zetten en in de BIOS Easyflash selecteren. Is't zo gepiept! Ik zat op 214, nu 220.

[ Voor 25% gewijzigd door cheesefrog op 21-12-2013 12:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StrongArmLance

StrongArmLance

Endless flow

cheesefrog schreef op zaterdag 21 december 2013 @ 11:52:
Hoeveel ruimte precies weet ik niet meer, maar ik heb op een kale zo'n 17-18gb vrije ruimte over. :) Daarbij draait nu echt letterlijk niks meer op de achtergrond, wel fijn om het zo te hebben als je immers maar 2gb RAM hebt ;)

Wel moet je er even de tijd voor nemen om alles werkende te krijgen, die drivers van Asus rammelen aan alle kanten. Best een gedoe allemaal. Valt een beetje tegen!

Bios kan je gewoon updaten met Winflash, Asus heeft alles daarvoor op haar driver pagina's staan. Is dit wel aan te raden, de BIOS updaten?

En ja, Bitlock staat op de tablet.
Oke thanks, kan je niet handmatig die onzin verwijderen zodat je niet aan de drivers komt?
BIOS naar 220 toch, om die batterij dingen tegen te gaan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cheesefrog
Heb mijn post geupdated. Opzich zijn de drivers niet zo'n groot probleem hoor. Was alleen even kutten. Handmatig kan vast hoor, maar ik had het gewoon liever schoon haha.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kasj
  • Laatst online: 21-08-2024
Mooie service van coolblue, gisteravond 10u besteld, nu binnen. Straks lekker prutsen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SV3NNER
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 10-09 17:27

SV3NNER

Hello..Follow Me.....OK

Kasj schreef op zaterdag 21 december 2013 @ 12:21:
Mooie service van coolblue, gisteravond 10u besteld, nu binnen. Straks lekker prutsen.
Hier ook, om 23:40 besteld en om 11:30 binnen.

Nexus 7 verkocht en deze besteld, miste toch altijd een fysiek toetsenbord en het gebruiksgemak van Windows. eens kijken of dit me gaat bevallen. :)

| Youtube |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• puppitz
Ben ik trouwens de enige die na een week de metro apps niet meer gebruikt? Het touchscreen is voor mij nauwkeurig genoeg om desktop mode te gebruiken met mijn vingers.

Dus eigenlijk de vraag: Zijn er algemene apps die je aanraad? (geen games)

Daarnaast ben ik opzoek naar een programma dat een aanvulling is voor het noteren bij slides in mijn colleges.
Ik gebruik nu adobe met de optie commentaar toe te voegen en daar dan in te typen. Dit werkt en is voorlopig goed genoeg. Maar ik kan mij voorstellen dat ik in de toekomst korte tekeningen zou willen maken of geluidopnames wil maken.
Het maakt mij niet uit of dit in desktop of metro is.
(Is dit mogelijk in one-note? ik heb dit programma nog nooit gebruikt, maar 't ziet er wel interessant uit).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StrongArmLance

StrongArmLance

Endless flow

Ik typ dit van af mijn T100, leuk dingetje. Het scherm is wel oké, niet mega helder, maar niet storend. Toetsenbord erg klein, maar typbaar, alleen wel een beetje kramp, snel ook.
BIOS 220 geïnstalleerd, meteen. Office ook. 64 GB kaartje erin. Eind Januari maak ik denk ik ook een review, wel aan de late kant maar oke :)

Redelijk tevreden met het dingetje, op de eerste indruk.

Nou eigenlijk vind ik vooral de touch + windows 8 functionaliteit geweldig, de touchpad gebruik ik niet. Wel een prima pad, alleen de klik is super naar.

minpunt: sd slot wat uitsteekt als er een kaartje in zit..

[ Voor 22% gewijzigd door StrongArmLance op 21-12-2013 19:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pe1dnn
De mijne is vandaag ook binnen. Op 30 november besteld bij Bol. Wat mij opvalt is dat jullie het hebben over het updaten van de BIOS, deze kwam echter af-fabriek met BIOS 220. Dus in elk geval recente batches hebben al de nieuwe BIOS. Dat geld ook voor de WiFi driver, ook dat is de laatste (5.93.97.168).

Als er bij jullie een oudere BIOS op staat of oudere WiFi driver dan is dat blijkbaar een oudere productie batch.

Op dit moment heb ik de meeste basis programma's lopen via Portable Apps op een 32 GB micro SD. Lijkt me super handig.

Die product registratie van ASUS kan wel beter, blijkbaar erg overbelast want erg traag en zegt af en toe dat de hele server er niet is (503 error). Ik dacht dat ik nog een ASUS account had maar kom er niet in, maar twijfel of het aan mij ligt of aan die brakke aanmeldservice.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StrongArmLance

StrongArmLance

Endless flow

Mijne kwam van de saturn, geen nieuwe batch, iig ik las dat deze batterij struggles had.

Ik kan de achterkant van mijn tablet indrukken, hoort dat? Zeg maar aan de linkerkant
Bouwkwaliteit is echt net aan

[ Voor 8% gewijzigd door StrongArmLance op 21-12-2013 22:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• drdrips
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 30-08 20:34
StrongArmLance schreef op zaterdag 21 december 2013 @ 21:40:
Mijne kwam van de saturn, geen nieuwe batch, iig ik las dat deze batterij struggles had.

Ik kan de achterkant van mijn tablet indrukken, hoort dat? Zeg maar aan de linkerkant
Saturn is nog oude batch (ik had 114 als bios 120 lost het batterij gedeelte op) dat indrukken van de achterkant lijkt me wat enger. heb ik iig geen last van. although het is plastic after all.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StrongArmLance

StrongArmLance

Endless flow

Ja indrukken is naar, niet heftig maar gewoon speling, scherm lijkt ook los te zitten (ik vermoed een verband), maar tablet werkt perfect...

[ Voor 9% gewijzigd door StrongArmLance op 21-12-2013 23:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cheesefrog
ook hier niks los

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 80000
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 00:37

80000

mrox

Een vraag voor de bestaande eigenaren: Hoe is de oplader?
- groot?
- de elektriciteit stekker los te koppelen van de lader?

dit in verband een aankoop in het buitenland waar ze een Engelse stekker voeren, maar wel de dock met 500gb hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Oplader is zelfde formaat als doorsnee gsm of tablet. Kabel is los te halen van stekker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kompaan
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 02-12-2022
80000 schreef op zondag 22 december 2013 @ 11:38:
Een vraag voor de bestaande eigenaren: Hoe is de oplader?
- groot?
- de elektriciteit stekker los te koppelen van de lader?

dit in verband een aankoop in het buitenland waar ze een Engelse stekker voeren, maar wel de dock met 500gb hebben.
Ik heb precies het omgekeerde, uit Nederland gehaald, maar woon in Ierland (Engelse stekker), en het stekker gedeelte is niet om te wisselen helaas (ik heb wel NL verlengsnoeren hier, dus niet heel dramatisch).
Ik kan de achterkant van mijn tablet indrukken, hoort dat?
Bij mij ook een beetje, speling tussen de achterkant en de batterij lijkt het, maar dat hindert verder niet.

Wat wel irritant is, is dat de toetsenbord connectie erg gevoelig lijkt te zijn, voornamelijk als je er mee op schoot zit, valt de verbinding nogal eens weg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• puppitz
Kompaan schreef op zondag 22 december 2013 @ 15:51:
Wat wel irritant is, is dat de toetsenbord connectie erg gevoelig lijkt te zijn, voornamelijk als je er mee op schoot zit, valt de verbinding nogal eens weg.
Geen last van gehad. als je je tablet in het dock brengt klikt hij dan wel 2x? (grijpen beide klemmen vast?)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nsalami
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 01-09 22:06
Bij mij ook een beetje, speling tussen de achterkant en de batterij lijkt het, maar dat hindert verder niet.

Heb ik ook erg veel last van. Vooral irritant als je iets afspeelt vanaf de usb port.

Ik ga er mee naar de winkel als ik in de buurt ben. Tevens had ik ook een losse accu, maar na wat schudden zit hij blijkbaar weer vast.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StrongArmLance

StrongArmLance

Endless flow

Zucht, hij voltooid maar geen bestandsoverdrachten van SD naar USB... :/
Telkens loopt hij vast op 99 (100)%

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• puppitz
Ik heb dat ook eens gehad(niet op de t100). Bij mij lag het aan de usb toen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thaam
Als ik iets download via de portable browser, waar word dat in vredesnaam opgeslagen?
Zo heel veel heb ik er niet opgezet, maar ik hou nu nog 10 gig over. Vind ik wel erg weinig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thaam
Thaam schreef op maandag 23 december 2013 @ 08:01:
Als ik iets download via de portable browser, waar word dat in vredesnaam opgeslagen?
Zo heel veel heb ik er niet opgezet, maar ik hou nu nog 10 gig over. Vind ik wel erg weinig.
Is al gelukt. Sleuteltje in browser 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Janovic
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 11-09 21:50

Ik kan de achterkant ook indrukken, hij sluit niet precies aan op de inhoud zeg maar, zit wat speling tussen de cover en de hardware. Jammer idd. Ik snap het ook niet helemaal, de t300 zit wat dat betreft een stuk steviger in elkaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pe1dnn
Thaam schreef op maandag 23 december 2013 @ 08:01:
Ik weer niet wat je gebruikt, maar ik heb in de T100 een 32 GB SD waarop Portable Apps staat. Daarop gebruik ik nu Firefox en die staat standaard zo ingesteld dat je zelf de download locatie moet opgeven. Bij default is dat map Download in je profiel. Op dit moment draait nog zo'n beetje alles vanaf die stick, heb nog 14 GB over op de T100 (nog geen Office geïnstalleerd), dus bijna alles nog.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
Janovic schreef op maandag 23 december 2013 @ 08:56:
[...]

Ik kan de achterkant ook indrukken, hij sluit niet precies aan op de inhoud zeg maar, zit wat speling tussen de cover en de hardware. Jammer idd. Ik snap het ook niet helemaal, de t300 zit wat dat betreft een stuk steviger in elkaar.
ik heb het idee dat mensen hier vergeten dat het een ultrabudgetapparaat is. daar hoort een mindere bouwkwaliteit bij. En minder ram. En een lage resolutie.

die dingen storen mij niet zo. ik vind het een superapparaat dat precies is wat ik nodig had, voor een goede prijs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spone
  • Niet online
Ik heb besloten dat de mijne teruggaat. Windows 8.1 op de tablet werkt best goed, daar geen kwaad woord over. Ook qua hardware ben ik er zeker niet ontevreden over: het scherm valt mij 100% mee, en de bouwkwaliteit overstijgt mijn verwachtingen. Voor zover getest is batterijverbruik ook as advertised.

Hij is alleen wel stuk kleiner dan mijn iPad (4). Resolutie is ok. Voor tekst e.d. zit ik constant te turen. Tekst lijkt ook iets minder prettig te lezen dan op de iPad. Misschien heeft het iets te maken met ClearType (tuner gebruikt). Op maximale helderheid is dat iets beter, maar nog altijd.

En in de praktijk werkt een 4:3 beeldverhouding (voor mij) een heel stuk prettiger dan 16:9. Laatstgenoemde beeldverhouding forceert je om de tablet horizontaal te gebruiken, want verticaal wordt het dan wel heeel hoog en smal. Ik dacht dat dat wel mee zou vallen, maar daar kom ik toch op terug.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kompaan
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 02-12-2022
418O2 schreef op maandag 23 december 2013 @ 13:11:
[...]

ik heb het idee dat mensen hier vergeten dat het een ultrabudgetapparaat is. daar hoort een mindere bouwkwaliteit bij. En minder ram. En een lage resolutie.

die dingen storen mij niet zo. ik vind het een superapparaat dat precies is wat ik nodig had, voor een goede prijs.
Het stoort mij ook niet zo, maar ik had zelf eerst de TF201 (Transformer Prime) en die zat qua hardware wel beter elkaar, maar dat is wel iets meer high end dan denk ik?

(misschien zat die TF201 wel iets te goed in elkaar, alu omhuizing, zie WLAN/GPS problemen, zelf geen last van gehad :9 )

Andere vraag, heeft iemand toevallig zijn T100 al geprobeerd te installeren met SteamOS :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheNewPlayer
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 03-12-2018
nvm

[ Voor 98% gewijzigd door TheNewPlayer op 24-12-2013 16:27 ]

Nvidia rules

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• puppitz
FYI: De autorotatie werkte 2 dagen niet. De 'screen' settings knop in de charms bar (swipe rechts) was ook vervangen door 'brightness' en de optie inschakelen via 'screen resolution' was ook verdwenen.

Een update heeft dit echt allemaal weer gefixt (windows update --> check for updates --> en dan de niet belangrijke updates installeren).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pe1dnn
Ik heb een raar dingetje met de Twitter App. Die zegt om de haverklap dat de verbinding is verbroken. Het signaal is super sterk en stabiel, dus het ligt ergens anders aan. Ben al een driver versie terug gegaan maar dat helpt niet.

Nu kent Windows 8.1 een Refresh functie, hebben jullie daar al ervaring mee? Ik was er mee begonnen en hij komt dan met een hele lijst die ik opnieuw moet installeren. Niet erg, behalve dat er ook ASUS programma's tussen staan (die ik nog van de support site kan halen) maar erger nog Office waarvan ik niet zou weten waar ik die vandaan zou moeten halen. Dus ik heb het maar afgebroken.

Iemand hier met ervaring op dit gebied? Hoe moet je dit aanpakken? Als je essentiële applicaties niet meer kan herstellen lijkt me de functie nogal zinloos.

Oh ja, je met ruim 10GB vrij hebben anders kan het ook niet. Dus het kan al heel snel niet meer...

Edit: niet reset maar refresh functie, dus die waarbij je gebruikersdata zou moeten blijven staan...

[ Voor 11% gewijzigd door pe1dnn op 25-12-2013 17:16 ]

• snipepins
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 24-06-2024
puppitz schreef op woensdag 25 december 2013 @ 10:33:
FYI: De autorotatie werkte 2 dagen niet. De 'screen' settings knop in de charms bar (swipe rechts) was ook vervangen door 'brightness' en de optie inschakelen via 'screen resolution' was ook verdwenen.

Een update heeft dit echt allemaal weer gefixt (windows update --> check for updates --> en dan de niet belangrijke updates installeren).
Mocht de autorotatie niet meer werken kan je dit oplossen door naar device manager te gaan en daar de gyroscope te disablen en terug te enablen. Dat loste bij mij het probleem op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrpisthebest
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 28-10-2024
Ik heb een 64 SD (sandisk ultra klasse 10)kaartje in de T100 zitten en bij de installatie van Google Drive wilde ik zijn locatie veranderen naar de SD card. Google gaf een melding dat de locatie een niet NTFS netwerk schijf was, of iets wat daar op lijkt. Mijn vraag: is het verstandig/beter/sneller om het kaartje van eFAT te formatteren naar NTFS?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gaitie
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 10-07 22:27
Yes sinds vannacht weer leverbaar bij bcc! Heb nu maar mijn bol.com bestelling geannuleerd. Die zou pas 15 januari komen. De mijne komt maandag :)

Heeft iemand een paar tips voor een goede sleeve? Zijn er andere modellen die even groot zijn waarvan de hoes te gebruiken is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
gerritboeve schreef op zaterdag 28 december 2013 @ 11:43:
Yes sinds vannacht weer leverbaar bij bcc! Heb nu maar mijn bol.com bestelling geannuleerd. Die zou pas 15 januari komen. De mijne komt maandag :)

Heeft iemand een paar tips voor een goede sleeve? Zijn er andere modellen die even groot zijn waarvan de hoes te gebruiken is?
Alle netbooksleeves wel gok ik

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gaitie
Bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PerfectLight
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 14-02 10:09
mrpisthebest schreef op vrijdag 27 december 2013 @ 21:28:
Ik heb een 64 SD (sandisk ultra klasse 10)kaartje in de T100 zitten en bij de installatie van Google Drive wilde ik zijn locatie veranderen naar de SD card. Google gaf een melding dat de locatie een niet NTFS netwerk schijf was, of iets wat daar op lijkt. Mijn vraag: is het verstandig/beter/sneller om het kaartje van eFAT te formatteren naar NTFS?
Daar wordt ie wel langzamer van. Je kan beter mklink gebruiken en een virtual link vanaf je gewone schijf naar de SD kaart maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Janovic
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 11-09 21:50
418O2 schreef op maandag 23 december 2013 @ 13:11:
[...]

Ik verwacht ook geen aluminium behuizing maar wel een plastic one die goed aansluit op de batterij aan de binnenkant, dat hoeft niks extra te kosten lijkt me. Verder vind ik het ook een top apparaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pitchdown
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 11-09 08:09
PerfectLight schreef op zaterdag 28 december 2013 @ 13:59:
[...]

Daar wordt ie wel langzamer van. Je kan beter mklink gebruiken en een virtual link vanaf je gewone schijf naar de SD kaart maken.
Is het mogelijk om de c-drive te expanden met de sdkaart?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cheesefrog
gerritboeve schreef op zaterdag 28 december 2013 @ 11:43:

Ik heb ook gewoon een sleeve van Icidu (dixons) gekocht voor mijn Asus TF300TG een hele tijd terug. Gebruik ik nu voor deze, past perfect. Zowel tablet+dock als alleen tablet. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CptKamps
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 10-09 09:32
Op Amazon.de wordt de T100 ook verkocht met 500GB HDD. Klopt het dat het toetsenbord QWERTZ is?

http://www.amazon.de/gp/p...ie=UTF8&psc=1&s=computers

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Morgoth
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 28-08 09:57
CptKamps schreef op zondag 29 december 2013 @ 22:53:
Op Amazon.de wordt de T100 ook verkocht met 500GB HDD. Klopt het dat het toetsenbord QWERTZ is?

http://www.amazon.de/gp/p...ie=UTF8&psc=1&s=computers
Dit staat erbij: "Information zum Tastatur-Layout: Bei Verkauf und Versand durch Amazon.de erhalten Sie das bestellte Produkt im deutschsprachigen QWERTZ-Tastatur-Layout, sofern nicht anders angegeben. Bei Verkauf und Versand durch einen Drittanbieter gelten die Angaben des jeweiligen Verkäufers. Information about keyboard layout: You will receive this product with a German layout (QWERTZ), if the product you are buying is dispatched from and sold by Amazon.de, if not mentioned otherwise. If the product is dispatched from and sold by third-party sellers their details of the product apply."

Dus lijkt er wel op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gaitie
Hoi. Toen ik mijn MicroSDXC (64gb) gisteren ging formatteren naar ntfs ging het mis. Nu herkend de pc helemaal geen microsd kaartjes meer. De kaartjes doen het wel in andere computers. De tablet geeft wel een geluidje bij het insteken en het uithalen van de kaart, maar er gebeurt verder niets. De support website van Asus ligt plat vandaag. Wie kan mij helpen? Of is mijn kaartlezertje domweg gesneuveld?

Update: ik zag dat er nog updates klaar stonden via windows update. Na het installeren en opnieuw opstarten vond ie de kaart weer. Sorry was een beetje voorbarig.

[ Voor 17% gewijzigd door Gaitie op 01-01-2014 15:35 . Reden: opgelost! ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pe1dnn
Ik heb een raar dingetje. Mijn T100 heb ik via HDMI gekoppeld aan een Full HD TV, bij het afspelen van bepaalde video's in XBMC heb ik een rare vertikale lijn in de video. Als ik de video iets verschaal naar 1,01x dan is het weg. Lijkt me een driver dingetje, hebben jullie dat ook?

Zo ziet het er uit (van Columbo Seizoen 5, aflevering 6 via de 1channel XBMC plugin).
Links de vertikale band met stukjes beeld die van de rechter zijde lijken te komen)
Afbeeldingslocatie: https://dl.dropboxusercontent.com/u/5330132/Columbo.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ftpfreak
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 07:28
Ik zag afgelopen vrijdag dat er bij 4launch nog 1 t100 op voorraad dus deze meteen besteld en zaterdag in huis. Nu een paar dagen mee kunnen spelen en bevalt mij prima voor de prijs.
De tablet zelf is inderdaad veel plastic maar voelt niet aan a ls slechte bouwkwaliteit, de achterkant kan ik ook niet indrukken.
Toetsenbord was ik al gewend van de tf101, typt ongeveer hetzelfde. Het touchpad reageerde zoals veel besproken vrij slecht. Met het uitschakelen van de meeste functies via Asus Smart Gesture reageert de touchpad al een stuk beter. Het enige jammere aan de tablet vind ik de knoppen op het touchpad, die voelen heel goedkoop aan en tikken erg hard, dit had beter gekund.
De bios versie stond al meteen op 220, dus zal een van de nieuwere batches zijn.

Verder ben ik er voor de prijs van 349 euro erg tevreden over.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slashdotter
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
Iemand een idee hoeveel stroom/geld het per dag en jaar gebruikt als je m thuis permanent als file/web server gebruikt?

[ Voor 10% gewijzigd door Slashdotter op 02-01-2014 23:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• redtails
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 19-08 08:16
Hai guis, ik had nog niet in dit forumdraad gepost. Ik heb mijn t100 nu ongeveer 2,5 maanden. Hij bevalt uiteraard prima. Zie mijn review voor wat betere onderbouwing ;). Beetje zielig voor mijn EEE-netbook (met single-core N270 atom) ; die ligt nu te verstoffen in de kast :). Maarja, die netbook voelt bijna uit een ander tijdperk; het kon met moeite 720p afspelen. De t100 speelt eigenlijk ieder type video af wat ik kan vinden op het internet. Zelfs mijn 10bit tekenfilmpjes speelt hij af :+ . Ik merk dat ik de tablet de afgelopen maanden bijna niet als netbook heb gebruikt, en vooral de tablet zonder toetsenbord heb gebruikt. Mijn gebruik is uiteraard niet identiek aan jouw gebruik. Hij is ideaal om op de bank te hebben met Skype op de achtergrond, en wat documentjes door te lezen.

Sommige van jullie spraken over dat iets "los" zit als je er hard mee schuddeld. Het dikste object in de tablet is de batterij. Ik vermoed dan ook, gebaseerd op de teardown van Tijmen007 (zie post hieronder) dat het achterpanel en de accu een millimeter speling hebben. Ik kan het achterpaneel een beetje induwen, zonder dat ik vervormingen in het beeldscherm begin te zien. Ik ben er eigenlijk niet blij mee dat deze speling erin zit, maar op hardware vlak boeit het uiteraard niet.

Hoe heette het programma voor batterijcapaciteit te meten, overigens?
Tijmen007 schreef op woensdag 06 november 2013 @ 11:45:
De binnenkant! Wat een mini moederbordje en een gigantische batterij zeg :+
[afbeelding]

Meer foto's: http://imgur.com/a/u6Uni#4ZPlz66
Als je zegt dat hij circa 2-5W gebruikt, dan is dat 4-10€ per jaar in Nederland. Ik ga er meestal van uit dat 1W €2 per jaar kost.
Slashdotter schreef op donderdag 02 januari 2014 @ 23:34:
Iemand een idee hoeveel stroom/geld het per dag en jaar gebruikt als je m thuis permanent als file/web server gebruikt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrpisthebest
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 28-10-2024
Als mensen nog mooie sleeves zoeken, ik heb zelf deze:
http://www.intertoys.nl/g...se-city-brown-588523.html
besteld. Echt een mooi ding voor nog geen 3 euro!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bundin
  • Registratie: Januari 2006
  • Niet online
hmm. 1080p laten uitgooien over hdmi ging gewoon niet goed. Zowel de NFL Gamepass stream als Netflix streams schokken een beetje (en nee, het was niet de bitrate, de streams waren schokvrij op het eigen scherm.

Iemand een suggestie om de performance te verbeteren? Ik heb niet meer gedaan dan tablet met kabel aan tv hangen, alleen externe scherm gebruiken en gamepass (flash) of Netflix (ook flash) aan. Gaat het bij jullie wel goed?
Pagina: 1 ... 10 ... 28 Laatste

Let op:
Voor meldingen over levertijden/voorraad is er een apart topic: Asus T100 Levering (winkels en levertijden) topic.

Heb je een probleem; draai dan eerst alle Windows Updates en Asus LiveUpdates

Tip: De liveupdate tool laat zich niet gelijk zien als je hem start. Hij staat rechtsonder bij je klok als je op het pijltje drukt.