Acties:
  • +3Henk 'm!

Welkom bij het Windows 10 Discussie Topic! Dit topic wordt de komende dagen verder aangevuld.

Download de Windows 10 Fall Creator Update:

Inhoudsopgave

^
https://static.tweakers.net/ext/f/krNuGG1eAXiLOvHqAjL3AIsP/full.png

Wat is er nieuw?

De Windows start knop i.c.m. het startmenu is terug:

Het nieuwe Windows action center / actiecentrum:

Mogelijkheid om meerdere bureaubladen te gebruiken:

^
https://static.tweakers.net/ext/f/rOzu9itzqAtx9MYHhpaeqd7x/full.png

Windows 10 is vanaf 29 juli officieel te installeren.
Hoelaat windows 10 gelanceerd wordt kan je hier zien. Dit kan makkelijk via de onderstaande knop in windows 7 of 8:

Klik daarna op ‘Meld je aan voor de gratis upgrade’ in het app-venster. Voer je email adres in als je een bevestiging wil van je aanmelding. Daarna zal windows 10 naar je systeem gedownload worden en krijg onderstaande melding als de upgrade klaar staat voor je!

Installeren met een .iso bestand
Het is mogelijk te installeren via een .iso bestand want Microsoft hier heeft vrijgeven. Daarna voer je het .iso bestand uit op de pc die je wilt upgraden en je bent klaar

Let wel op! Het is niet mogelijk de installatiecode van je Windows 7 / 8 / 8.1 PC te gebruiken tijdens de installatie. De computer zal eerst via Windows 7 of 8 geupgrade moeten wordennaar Windows 10, hierdoor komt in je Microsoft Account te staan dat dit serienummer bij een Windows 10 PC hoort.

Een schone installatie is mogelijk nadat het bovenstaande is uitgevoerd.
In Windows 10 zoek je in het menu instellingen naar het tabblad bijwerken en beveiligen en dan ga je verder naar ''Deze pc opnieuw instellen''. Klink daarna op ''Aan de slag''. De rest wijst zich vanzelf.

^
https://static.tweakers.net/ext/f/cJTigYLZy8oFkCTuYFCE7cOK/full.png

Kan ik Windows 10 op elk toekomstig systeem installeren?
Deze vraag in een webchat gesteld aan MS. Ik kreeg het volgende antwoord:

Meer informatie over key's van microsoft in de rest van het chatgesprek:

spartacusNLD in "[Windows10] Ervaringen & Discussie - Deel 2"

Als ik de hardeware verander van mijn systeem vervalt mijn gratis upgrade dan?
Het antwoord hierop staat hier: https://answers.microsoft...-9444-c94ae57ecc7c?auth=1

Alles is te klein / te groot?
Rechtersmuis op bureaublad -> beeldschermeigenschappen
https://i.imgur.com/ZzOF7uT.png
&

Daar alles even op 100% zetten :)

Welke settings moet ik aanpassen om mijn privacy beter te beschermen?
Bekijk deze guide op reddit: https://www.reddit.com/r/...able_data_logging_in_w10/

Nog een guide: https://fix10.isleaked.com/

Hoe krijg ik mijn startmenu minimalistisch?
Volgens deze guide je krijgt het volgende startmenu:

ik wil dat de knop ''verkenner'' naar ''mijn pc'' gaat i.p.v. ''snelle toegang''
Hoe dat werkt vindt je hier: http://www.howtogeek.com/...e-explorer-on-windows-10/

Hoe zet ik WiFi-Sense uit?
Volg deze guide: http://www.pcworld.com/ar...nse-password-sharing.html

Hoe pas ik de achtergrond van het inlogscherm aan?
Volg deze guide: http://www.howtogeek.com/...background-on-windows-10/

^
https://static.tweakers.net/ext/f/26O1kw3E8reaV0truqPcgQzp/full.png

Video's

^
https://static.tweakers.net/ext/f/tIZ7OdXQ2ZskJMRiuB2qOAVF/full.png

Heb je tips en/of aanvullingen? Laat het dan even weten... dan vullen we dit topic aan. Ook als je mede-auteur wilt worden, doe mij even een DM. :+

[Voor 72% gewijzigd door TheVMaster op 17-06-2021 16:11]

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Caelorum
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 20:58
Om even mijn reactie uit het vorige topic te herhalen:
MikeyMan schreef op dinsdag 28 juli 2015 @ 21:34:
[...]
Is dat betrouwbaar? Volgens mij loopt al je zoekverkeer via die site?
Snap het probleem sowieso niet.
1. Je opent Edge.
2. Je opent het menu van Edge
3. Je open Settings van Edge
4. Je klikt op Advanced Settings
5. Je klikt op het veld onder "Search in the address bar with..."
6. Je klikt op Add new
7. Je kiest 1 van de 25 mogelijkheden die je aangeboden krijgt waaronder google.nl.

Edge onthoud van alle sites die een zoekmachine aanbieden de URL en zet het in die lijst als mogelijkheid. Ik heb er als iets van 25 vergaart ondertussen.

[Voor 12% gewijzigd door Caelorum op 28-07-2015 21:43]

• MikeyMan
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 22:41

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Caelorum schreef op dinsdag 28 juli 2015 @ 21:42:
Om even mijn reactie uit het vorige topic te herhalen:

[...]

Snap het probleem sowieso niet.
1. Je opent Edge.
2. Je opent het menu van Edge
3. Je open Settings van Edge
4. Je klikt op Advanced Settings
5. Je klikt op het veld onder "Search in the address bar with..."
6. Je klikt op Add new
7. Je kiest 1 van de 25 mogelijkheden die je aangeboden krijgt waaronder google.nl
Edoch kreeg ik daar helemaal geen opties :)

• Caelorum
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 20:58
MikeyMan schreef op dinsdag 28 juli 2015 @ 21:42:
[...]
Edoch kreeg ik daar helemaal geen opties :)
Hij zou in het lijstje moeten komen te staan zodra je google.nl bezoekt. Edge onthoud alle sites die een opensearch compatible zoekfunctie aanbieden en toont het in die lijst.

• Guido001
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 05-02 11:40
Hm, iemand al gevonden hoe je afbeelding van je mailtjes in de Mail client kan laten zien? Zie zo snel geen optie ervoor.
Moet zeggen dat voor de rest Win 10 er vlotjes werkt.

Battlelog

• barrymossel
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 01-04 14:19
Ik blijf al die "apps" kut vinden op desktop... Zo ook die mail-"app"...

• MikeyMan
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 22:41

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Caelorum schreef op dinsdag 28 juli 2015 @ 21:44:
[...]

Hij zou in het lijstje moeten komen te staan zodra je google.nl bezoekt. Edge onthoud alle sites die een opensearch compatible zoekfunctie aanbieden en toont het in die lijst.
Ah, dat kan het idd geweest zijn.

Na de iso op een usb stick te hebben gezet, deed ie het overigens prima.
Alles netjes geactiveerd. Zelfs zonder iets gedaan te hebben.
Geen idee of dat nu goed gaat met de key.

[Voor 4% gewijzigd door MikeyMan op 28-07-2015 21:52]

• Quad
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 01:18

Quad

Doof

Mail app is ruk maar Tweakers app, Netflix of NPO app werken prima. Netflix werkt erg goed zelfs.

Alles went behalve een Twent.
PVOutput☀️
Darts🎯

• CH033
  • Registratie: April 2010
  • Niet online

CH033

altijd watt

Zo slow chat... hè hè, rust :)

1337

• Pyrone89
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 04-02-2020
Werkt de Mail App al goed met zaken als iCloud en Gmail (vooral die laatste maakt er vaak buiten de officiële Gmail apps een zooi van vanwege hun gebruik van labels ipv mappen)

• Njay
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 29-03 14:20
Damn... net per ongeluk de setup op mijn usb stick geklikt en weg windows bt map :(

PSN: NjayNL | Star Citizen Referal code | Oculus Quest

• rr7r
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 01-04 08:56
Njay schreef op dinsdag 28 juli 2015 @ 21:54:
Damn... net per ongeluk de setup op mijn usb stick geklikt en weg windows bt map :(
Wat had je dan verwacht? Zodra je in de trein stapt verwacht je toch ook niet dat ie gaat rijden?

• Njay
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 29-03 14:20
dat de trein weer ff terug keert naar het perron ;)

PSN: NjayNL | Star Citizen Referal code | Oculus Quest

• CH033
  • Niet online

CH033

altijd watt

Guido001 schreef op dinsdag 28 juli 2015 @ 21:45:
Hm, iemand al gevonden hoe je afbeelding van je mailtjes in de Mail client kan laten zien? Zie zo snel geen optie ervoor.
Moet zeggen dat voor de rest Win 10 er vlotjes werkt.
Ik ga op zoek naar de instellingen daarvoor.. Want bij mij staan ze juist aan, en da willik nie :)

1337

• Aethex
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 19-01 18:18
Scali g is nog niet helemaal prima voor high dpi monitoren. Voor alle niet Microsoft software, zoals bijvoorbeeld Steam, zijn de letters groot maar de tekst is wazig. Alsof het in een lagere resolutie is ofzo. Het is wel beter dan 7 en 8.

[Voor 14% gewijzigd door Aethex op 28-07-2015 22:01]

Nog een idee om dan ook maar een licentie-topic aan te maken om al het gewauwel of je wel of niet recht op upgrade hebt, kwijt te zijn?

Martinspire - PC, PS4, X1

Martinspire schreef op dinsdag 28 juli 2015 @ 22:00:
Nog een idee om dan ook maar een licentie-topic aan te maken om al het gewauwel of je wel of niet recht op upgrade hebt, kwijt te zijn?
Be my guest :+

• JvdHoudt
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 20:00
Ik dacht dat die achtergrond van het login scherm iets voor de Insiders was, maar die blijft ook na de upgrade vanaf Windows 8.1. Die mag van mij z.s.m. weg, lelijk ding.

Daarnaast vind ik het vervelend dat Edge direct download zonder je een locatie keuze te geven.
JvdHoudt schreef op dinsdag 28 juli 2015 @ 22:00:
Ik dacht dat die achtergrond van het login scherm iets voor de Insiders was, maar die blijft ook na de upgrade vanaf Windows 8.1. Die mag van mij z.s.m. weg, lelijk ding.

Daarnaast vind ik het vervelend dat Edge direct download zonder je een locatie keuze te geven.
Dat is volgens mij tablet-eigen. Doet Android en/of Safari volgens mij ook op tablets...maar op Windows is het inderdaad wel erg irritant, gelukkig download hij naar je Downloads map....precies de map waar ik mijn downloads altijd opsla, aangezien mijn browser nergens anders schrijfrechten heeft :P

[Voor 18% gewijzigd door TheVMaster op 28-07-2015 22:03]

• spartacusNLD
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 01-04 09:43

spartacusNLD

This is Sparta!!

Topicstarter
Martinspire schreef op dinsdag 28 juli 2015 @ 22:00:
heel makkelijk:

de rest: pech :w

[Voor 3% gewijzigd door spartacusNLD op 28-07-2015 22:03]

PC: Be quiet! Pure Base 500DX | MSI B450 Gaming Pro Carbon AC | Ryzen 7 3700X | Be quiet! Dark Rock 4 | Gigabyte Aorus RTX 3080 Master | Crucial Ballistix RGB 32GB | Samsung 970 Evo Plus 1TB | Be quiet! Straight Power 11 750W

• CH033
  • Niet online

CH033

altijd watt

Ja maar Windows met Bing staat er niet bij................................

Verrassing, die krijgen Windows 10 Home :)

1337

• beun92
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 30-03 16:15
heb hem geinstalleerd en heb positief gevoel over het os. geen enkele foutmelding oid.
het viel me alleen op dat windows updates mist in het configuratie scherm. is dit bij iedereen het geval en zo ja, hoe kan je updates handmatig installeren nu?

I love it when women go to school. It's like seeing a monkey on roller skates -- it means nothing to them, but it's so adorable for us. -- General Aladeen

• gise
  • Registratie: Juni 2007
  • Niet online
beun92 schreef op dinsdag 28 juli 2015 @ 22:06:
heb hem geinstalleerd en heb positief gevoel over het os. geen enkele foutmelding oid.
het viel me alleen op dat windows updates mist in het configuratie scherm. is dit bij iedereen het geval en zo ja, hoe kan je updates handmatig installeren nu?
Via het nieuwe "Settings" menu

• beun92
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 30-03 16:15
tnx, gevonden. wel heel onduidelijk vind ik zelf dat die weg is uit configuratie scherm. haal dan configuratie scherm compleet weg en intergreer alles in 1 scherm

I love it when women go to school. It's like seeing a monkey on roller skates -- it means nothing to them, but it's so adorable for us. -- General Aladeen

• Jerrythafast
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 31-03 21:18
Ik vind dat ook maar onhandig, dat de instellingen nu zijn verdeeld over twee schermen. Ik wist bij Windows XP altijd elk knopje zo te vinden, in Windows 7 na een tijdje ook, maar bij Windows 10 blijf ik zoeken.

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 03-02 15:30

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

*bookmarked* want te moe om iets zinnigs te posten en morgen verantwoordelijk voor Windows 10 Enterprise bij 70 remote consultants krijgen... :X

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

• Aethex
Jerrythafast schreef op dinsdag 28 juli 2015 @ 22:13:
Ik vind dat ook maar onhandig, dat de instellingen nu zijn verdeeld over twee schermen. Ik wist bij Windows XP altijd elk knopje zo te vinden, in Windows 7 na een tijdje ook, maar bij Windows 10 blijf ik zoeken.
Zoals Desktop icon settings. Stond onder personalize, nu onder theme in de nieuwe settings menu.

• ghostman
  • Registratie: Maart 2014
  • Laatst online: 16:51
Hoe zit het nou eigenlijk met de settings menu tegen over control panel? Als ik het goed heb gaat control panel weg en wordt die vervangen door settings?

|~ Steam ~ Twitch ~ YouTube ~|

• CH033
  • Niet online

CH033

altijd watt

De verwachting is dat dat op korte termijn gladgetrokken wordt. Een plaats voor de instellingen, enige wat ik nu ook nog beetje onlogisch vindt. Voor de rest super tevreden met Windows 10

1337

• gise
  • Niet online
In Windows 8(.1) was dit onderscheid er ook al, toen had je de charms bar aan de rechterkant waar bepaalde settings in stonden, daarvoor in de plaats is nu het Settings-menu gekomen.

Ik denk dat Microsoft graag van het Control Panel af zou willen en volledig over willen gaan op het Settings menu, alleen is dat denk ik niet haalbaar op korte termijn, er zijn nog teveel afhankelijkheden van het Control Panel. bijvoorbeeld, 3rd party software welke een CPL installeren (Java, Flash, etc.)

• Jerrythafast
Ze zijn wel steeds meer aan het verplaatsen naar het settings-menu inderdaad. Volgens mij is die interface vooral handiger voor tabletgebruikers. Zolang uiteindelijk alle knopjes maar op een vindbare plaats terechtkomen vind ik het goed.

• Ramon
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 21:59
Pfoe dat is wel wennen zeg. Het werkt supersoepel allemaal, dat moet ik toegeven. Alleen twee formaten scrollbars, beetje jammer... Notificatielijst vind ik erg lelijk, systray ook. Jammer dat de icons in de taakbalk kleiner lijken te zijn.

Kan geen websites meer aan mijn taakbalk pinnen met Edge, nog niet gevonden hoe iig. Maar misschien nu maar even de Modern UI app van Deezer proberen. :) Alle Modern UI apps zullen nu wel de charms moeten vervangen willen ze lekker bruikbaar zijn op Windows 10.

Verder is het gewoon Windows natuurlijk en werkt alles tot nu toe uitstekend :) Startmenu is fijn, search is lekker snel.

Check mijn V&A ads: https://tweakers.net/aanbod/user/9258/

• CH033
  • Niet online

CH033

altijd watt

MAX3400 schreef op dinsdag 28 juli 2015 @ 22:14:
*bookmarked* want te moe om iets zinnigs te posten en morgen verantwoordelijk voor Windows 10 Enterprise bij 70 remote consultants krijgen... :X
Er schijnen tooltjes te zijn om nu alvast daar aan te kunnen beginnen ;) Suc6, leuke klus

1337

• Aethex
die notificatielijst heeft er beter uitgezien in een preview, imho.
https://netshield.files.w...0-notification-center.jpg

• ghostman
gise schreef op dinsdag 28 juli 2015 @ 22:17:
In Windows 8(.1) was dit onderscheid er ook al, toen had je de charms bar aan de rechterkant waar bepaalde settings in stonden, daarvoor in de plaats is nu het Settings-menu gekomen.

Ik denk dat Microsoft graag van het Control Panel af zou willen en volledig over willen gaan op het Settings menu, alleen is dat denk ik niet haalbaar op korte termijn, er zijn nog teveel afhankelijkheden van het Control Panel. bijvoorbeeld, 3rd party software welke een CPL installeren (Java, Flash, etc.)
Als ze zo graag het control panel weg willen hebben waarom missen dan dingen zoals programma's verwijderen in het settings menu. Microsoft mag er dan ook wel een beetje moeite insteken om mensen over te laten gaan op het nieuwe.

• gise
  • Niet online
ghostman schreef op dinsdag 28 juli 2015 @ 22:21:
[...]

Als ze zo graag het control panel weg willen hebben waarom missen dan dingen zoals programma's verwijderen in het settings menu. Microsoft mag er dan ook wel een beetje moeite insteken om mensen over te laten gaan op het nieuwe.
Programma's verwijderen zit wel degelijk in het Settings-menu. Settings > System > Apps & Features, klik op een app > uninstall.

Er missen zeker nog dingen en sommige zaken zijn in de CPLs gewoon alsnog overzichtelijker maar ik denk wel dat dit een geleidelijk process zal gaan worden. uibreiding van Settings menu, afbouwen Control Panel.

Edit: Hetzelfde geldt overigens voor Microsoft Edge.
IE11 zit nog steeds in Windows 10, al is deze nu wat meer verstopt en wordt Edge meer naar de voorgrond geschoven.
Als je kijkt hoe veel (weinig) je in kan stellen in Edge tegenover IE dan ligt ook daar nog een hoop werk. Uiteraard zal niet alles overgezet worden, jusit nu met een nieuwe browser hebben ze de mogelijkheid om zaken weg te laten of anders in te regelen maar qua configuratie mist er nog een hoop.

[Voor 25% gewijzigd door gise op 28-07-2015 22:28]

• ghostman
gise schreef op dinsdag 28 juli 2015 @ 22:24:
[...]

Programma's verwijderen zit wel degelijk in het Settings-menu. Settings > System > Apps & Features, klik op een app > uninstall.

Er missen zeker nog dingen en sommige zaken zijn in de CPLs gewoon alsnog overzichtelijker maar ik denk wel dat dit een geleidelijk process zal gaan worden. uibreiding van Settings menu, afbouwen Control Panel.
Wat een gigantisch onoverzichtelijke manier om dat zo te plaatsen.. Hopelijk komen er nog veel verbeteringen voor de settings.

• brick5492
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 15:50
Heb net ff een clean install gedaan van de gemaakte iso uit de Windows-BT map...

Soow. Wat werkt alles soepel! Veel soepeler dan de laatste build die ik op m'n PC had getest (10166). :)

• spartacusNLD

spartacusNLD

This is Sparta!!

Topicstarter
Kon het niet laten :+ bron

wel goed om te zien dat de topics nu goed lopen.. :)

[Voor 22% gewijzigd door spartacusNLD op 28-07-2015 22:27]

PC: Be quiet! Pure Base 500DX | MSI B450 Gaming Pro Carbon AC | Ryzen 7 3700X | Be quiet! Dark Rock 4 | Gigabyte Aorus RTX 3080 Master | Crucial Ballistix RGB 32GB | Samsung 970 Evo Plus 1TB | Be quiet! Straight Power 11 750W

• royalt123
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 21:14
Ik kan niet upgraden met apps behouden omwille andere taal...
Is er truckje voor?

• CH033
  • Niet online

CH033

altijd watt

spartacusNLD schreef op dinsdag 28 juli 2015 @ 22:27:
Kon het niet laten :+ bron

[afbeelding]

wel goed om te zien dat de topics nu goed lopen.. :)
Inderdaad super opgesplitst zo. Houd het voor 2 groepen overzichtelijk!

1337

• CH033
  • Niet online

CH033

altijd watt

royalt123 schreef op dinsdag 28 juli 2015 @ 22:30:
Ik kan niet upgraden met apps behouden omwille andere taal...
Is er truckje voor?
Je systeemtaal daarop aanpassen.

1337

Wut?
http://www.rtlnieuws.nl/n...d/morgen-ie-er-windows-10
Vanaf morgen is de nieuwste versie van Windows te installeren: Windows 10. De upgrade is gratis. Maar voor niets gaat de zon op. Bij de standaardinstallatie geef je Microsoft toegang tot veel persoonlijke gegevens.
Dat is toch gewoon uit te zetten? Pff slecht staaltje journalistiek

[Voor 4% gewijzigd door Martinspire op 28-07-2015 22:32]

• ghostman
Martinspire schreef op dinsdag 28 juli 2015 @ 22:32:
Wut?

[...]
Seems legit.. Lijkt me niet dat Microsoft dit zomaar zou mogen flikken. Even wachten tot andere media er ook mee komt.

• spartacusNLD

spartacusNLD

This is Sparta!!

Topicstarter
wait for it
Wut?

[...]
slecht hoor deze bangmakerij :z

[Voor 69% gewijzigd door spartacusNLD op 28-07-2015 22:36]

• gise
  • Niet online
ghostman schreef op dinsdag 28 juli 2015 @ 22:27:
[...]

Wat een gigantisch onoverzichtelijke manier om dat zo te plaatsen.. Hopelijk komen er nog veel verbeteringen voor de settings.
Uhu :)

Overigens even terugkomend op deïnstalleren van applicaties, je kunt ook via het start menu > All apps, rechtermuisknop op een applicatie en daarna kiezen voor Uninstall.

• MAX3400

MAX3400

Wut?

[...]
Bij de standaardinstallatie geef je Microsoft toegang tot veel persoonlijke gegevens.
Heeft te maken dat tante Bep op Volgende, Volgende, Klaar klikt en dus automatisch lokatie-bepaling, WiFi-hotspots en @Live-account activiteiten met Microsoft deelt.

Is handig, WiFi-spots delen met al je Facebook-app-vrienden; als ze oooit op bezoek komen, zit meteen je router vol met nieuwe MACs.

Anoniem: 659137

ghostman schreef op dinsdag 28 juli 2015 @ 22:33:
[...]

Seems legit.. Lijkt me niet dat Microsoft dit zomaar zou mogen flikken. Even wachten tot andere media er ook mee komt.
Consumentenbond heeft al mooi stap voor stap beschreven hoe je dit uit kun schakelen :) http://www.consumentenbon...extra/windows-10-privacy/

• MarcoC
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 01-04 14:55
Eerste wat me opvalt is dat icoontjes op mijn taakbalk erg klein zijn. Kan dat niet groter? ;(

• gise
  • Niet online
[quote]spartacusNLD schreef op dinsdag 28 juli 2015 @ 22:35:
wait for it
[afbeelding]

Waarom de BSOD bij Vista. Vista was niet wat ze beloofde qua functies maar het was toch aardig stabiel in vergelijking met Windows ME en XP

• CH033
  • Niet online

CH033

altijd watt

Wut?

[...]
Maar wel een blundertje van Microsoft, waarom staat dit in eerste instantie aan? We willen de mensen een goede gebruiks ervaring geven, het is uit te zetten. Dat zeggen we ook van te voren.........
NIET 'use express settings'.
En de opties om dit aan te passen zitten net zo verstopt als die opties om toolbars te excluden bij free software

1337

• MAX3400

MAX3400

MarcoC schreef op dinsdag 28 juli 2015 @ 22:39:
Eerste wat me opvalt is dat icoontjes op mijn taakbalk erg klein zijn. Kan dat niet groter? ;(
Rechtermuis -> Properties -> Uncheck Use Small Taskbar Buttons

MAX3400 schreef op dinsdag 28 juli 2015 @ 22:37:
[...]

[...]

Heeft te maken dat tante Bep op Volgende, Volgende, Klaar klikt en dus automatisch lokatie-bepaling, WiFi-hotspots en @Live-account activiteiten met Microsoft deelt.

Is handig, WiFi-spots delen met al je Facebook-app-vrienden; als ze oooit op bezoek komen, zit meteen je router vol met nieuwe MACs.
Alsof een gemiddelde router tegenwoordig moeite heeft met wat macadressen?

Maar Bep zal er weinig van merken imo.

Ik vind alleen dat ze nu net doen alsof je alles zomaar vrij geeft aan iedereen. Dat is niet waar. MS gebruikt het ook alleen om de ervaring te verbeteren en apps alleen als je toestemming geeft. Dat is anders dan de "iedereen weet straks waar je woont" instelling waar dat bericht mee is gemaakt. Dr wordt niet eens getoond wat er allemaal nieuw is (alleen startmenu).

Martinspire schreef op dinsdag 28 juli 2015 @ 22:40:
[...]
Alsof een gemiddelde router tegenwoordig moeite heeft met wat macadressen?

Maar Bep zal er weinig van merken imo.

Ik vind alleen dat ze nu net doen alsof je alles zomaar vrij geeft aan iedereen. Dat is niet waar. MS gebruikt het ook alleen om de ervaring te verbeteren en apps alleen als je toestemming geeft. Dat is anders dan de "iedereen weet straks waar je woont" instelling waar dat bericht mee is gemaakt. Dr wordt niet eens getoond wat er allemaal nieuw is (alleen startmenu).
Het mag geen reclame filmpje worden denk ik...? Wel jammer dat ze die overbodige Consumenten bond weer citeren.....die zijn allang niet objectief en objectief meer enzo...

• MarcoC
MAX3400 schreef op dinsdag 28 juli 2015 @ 22:40:
[...]

Rechtermuis -> Properties -> Uncheck Use Small Taskbar Buttons
Dat heb ik, ze zijn alleen nog steeds kleiner dan in 8.1.

• ghostman
Anoniem: 659137 schreef op dinsdag 28 juli 2015 @ 22:38:
[...]

Consumentenbond heeft al mooi stap voor stap beschreven hoe je dit uit kun schakelen :) http://www.consumentenbon...extra/windows-10-privacy/
Zelf lees ik toch altijd alles door bij een (her)installatie dus ik heb het wel uitgeschakeld. Heb het alleen nooit zo lief gevonden dat ze standaard alles op aan hebben staan.

ghostman schreef op dinsdag 28 juli 2015 @ 22:45:
[...]

Zelf lees ik toch altijd alles door bij een (her)installatie dus ik heb het wel uitgeschakeld. Heb het alleen nooit zo lief gevonden dat ze standaard alles op aan hebben staan.
Dat vindt niemand lief denk ik, maar ja....je krijgt iets gratis, dan is te verwachten dat dat soort settings standaard enabled staan.....kleine moeite om ze uit te zetten overigens.

• Derice
  • Registratie: April 2004
  • Niet online

Derice

Jamaica has a bobsled team!

:9
Anoniem: 659137 schreef op dinsdag 28 juli 2015 @ 22:38:
[...]

Interessant om naar de GPO instelling hiervoor te zoeken, ik wil niet dat vrienden van collega's doodleuk op het bedrijfsnetwerk kunnen omdat Pietje het wifi ww deelt (geen idee of radius met ad koppeling ook gedeeld wordt...?), of dat onverhoopt gevoelige informatie bij MS terecht komt.

Beschikbaar als Freelance Fotograaf
Mijn reizen over de wereld
Foto's waar ik trots op ben

TheVMaster schreef op dinsdag 28 juli 2015 @ 22:47:
[...]

Dat vindt niemand lief denk ik, maar ja....je krijgt iets gratis, dan is te verwachten dat dat soort settings standaard enabled staan.....kleine moeite om ze uit te zetten overigens.
Mja klinkt alsof ze er ook wat van moesten vinden en dat ze dan maar negatief zijn ;(

• Derice
  • Niet online

Derice

[...]

Staan deze opties dan ook niet standaard aan als je windows 10 tzt koopt?

• Stacheldraht
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 14-04-2020

Stacheldraht

Frankfurt am Main

Derice schreef op dinsdag 28 juli 2015 @ 22:49:
:9
[...]

Interessant om naar de GPO instelling hiervoor te zoeken, ik wil niet dat vrienden van collega's doodleuk op het bedrijfsnetwerk kunnen omdat Pietje het wifi ww deelt (geen idee of radius met ad koppeling ook gedeeld wordt...?), of dat onverhoopt gevoelige informatie bij MS terecht komt.
Wifi Sense deelt geen Radius Wifi netwerken.

Alles hat ein Ende nur die Wurst hat zwei

• ghostman
[...]

En hoeveel van de gewone consument kijkt daar ook echt naar? Zo als ik het nu zie gaat de normale consument gewoon alles installeren zonder te kijken en dan zeuren als het in het nieuws komt dat Microsoft alles weet..

Hoe doet Apple dat trouwens? Het OS is gratis en de upgrade's nu ook, maar zover ik weet heb je daar geen optie voor?

• spartacusNLD

spartacusNLD

This is Sparta!!

Topicstarter
WiFi sense geeft alleen wachtwoorden door aan vrienden (facebook bijv)? of ook weer vrienden van vrienden? hoe lang gaat dat door?

voor je het weet heeft iedereen toegang tot elkaars WiFi netwerk.. kan je je 4G abbo meteen ook de deur uit doen :P

• Quad

Quad

Doof

Is de kleur van de taakbalk ook aan te passen zonder dat het hele startmenu van kleur veranderd?
Ik vind het zwarte wel een beetje erg donker en niet fris.

PVOutput☀️
Darts🎯

• MarcoC
Quad schreef op dinsdag 28 juli 2015 @ 22:54:
Is de kleur van de taakbalk ook aan te passen zonder dat het hele startmenu van kleur veranderd?
Ik vind het zwarte wel een beetje erg donker en niet fris.
Ja, bij personaliseren kan je aangeven of de taakbalk ook een kleur moet krijgen.

• Quad

Quad

Doof

MarcoC schreef op dinsdag 28 juli 2015 @ 22:55:
[...]

Ja, bij personaliseren kan je aangeven of de taakbalk ook een kleur moet krijgen.
Klopt maar dan veranderd dus ook de achtergrond van Start e.d. En dat hoeft dan weer niet.

PVOutput☀️
Darts🎯

• spartacusNLD

spartacusNLD

This is Sparta!!

Topicstarter
Quad schreef op dinsdag 28 juli 2015 @ 22:57:
[...]
Klopt maar dan veranderd dus ook de achtergrond van Start e.d. En dat hoeft dan weer niet.
[afbeelding]
iets naar beneden scrollen

• CH033
  • Niet online

CH033

altijd watt

ghostman schreef op dinsdag 28 juli 2015 @ 22:54:
[...]
Hoe doet Apple dat trouwens? Het OS is gratis en de upgrade's nu ook, maar zover ik weet heb je daar geen optie voor?
Iets meer stap voor stap, en duidelijkere keuze mogelijkheden gebruik locatie services/gebruik.. niet, gebruik iCloud/gebruik.. niet

1337

• Quad

Quad

Doof

Klopt, maar dan wordt de taakbalk weer zwat, idem voor de rest.
Achja, ik laat het wel ff zo.

Hopelijk komt morgen de Action Pack ISO binnen. :)

PVOutput☀️
Darts🎯

ghostman schreef op dinsdag 28 juli 2015 @ 22:54:
[...]

En hoeveel van de gewone consument kijkt daar ook echt naar? Zo als ik het nu zie gaat de normale consument gewoon alles installeren zonder te kijken en dan zeuren als het in het nieuws komt dat Microsoft alles weet..

Geen idee, maar ik denk dat Apple alles ook standaard 'weet'....maar ja...dat is Apple, daar hoor je niemand over :+

• ralpje
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 16:45

ralpje

Deugpopje

Ik zag hem in ieder geval nog niet op VLSC staan als onderdeel van ons MSDN-abbo..

Freelance (Microsoft) Cloud Consultant & Microsoft Certified Trainer

• Derice
  • Niet online

Derice

Er is weer een update: KB3081704

• Rivanov
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 22:43

Rivanov

Apple freak

CH033 schreef op dinsdag 28 juli 2015 @ 22:31:
[...]

Je systeemtaal daarop aanpassen.
Helaas. Ik heb een Windows 8.1 Pro NL installatie met Engels als systeemtaal. Heb net een Windows 10 Pro en-US ESD gedownload en dan krijg ik de melding dat ik niet m'n persoonlijke data en apps kan behouden aangezien de taalversie verschilt met de geinstalleerde Windows.

Xbox Live: Rivanov | PSN: RivanovNL | LG OLED65CX :: Xbox Series X :: PlayStation 5 :: PSVR 2 :: Fanatec GT DD Pro 8nm | Ryzen 7 5800x3D - PNY RTX 4080 - 32GB Fury Renegade - Samsung 980 Pro 2TB NVMe (Main) + Kingston 2TB NVMe (Storage)

• spartacusNLD

spartacusNLD

This is Sparta!!

Topicstarter
Derice schreef op dinsdag 28 juli 2015 @ 23:05:
Er is weer een update: KB3081704
nope hier niet :(

• gise
  • Niet online
Rivanov schreef op dinsdag 28 juli 2015 @ 23:05:
[...]

Helaas. Ik heb een Windows 8.1 Pro NL installatie met Engels als systeemtaal. Heb net een Windows 10 Pro en-US ESD gedownload en dan krijg ik de melding dat ik niet m'n persoonlijke data en apps kan behouden aangezien de taalversie verschilt met de geinstalleerde Windows.
Deze vraag past beter in het andere topic maar denk dat je het beste gewoon kan wachten totdat je officieel kan updaten.
Of anders een NL ESD opzoeken, updaten en systeemtaal aanpassen naar US?

• JvdHoudt
Kleine bug.
Persoonlijke instellingen open hebt en veranderd de achtergrond d.m.v. een afbeelding te klikken en drukt vervolgens op start blijft de linkerzijde van start leeg.
Ben ik de enige?

• ghostman
CH033 schreef op dinsdag 28 juli 2015 @ 23:00:
[...]

Iets meer stap voor stap, en duidelijkere keuze mogelijkheden gebruik locatie services/gebruik.. niet, gebruik iCloud/gebruik.. niet
Volgens mij (al een tijdje geleden) krijg je toch de vraag of Facebook bijvoorbeeld jou locatie mag krijgen? Als ik het me goed herinner krijg je nooit de vraag of Apple zelf jou locatie mag weten (voorbeeld).
TheVMaster schreef op dinsdag 28 juli 2015 @ 23:04:
[...]

Geen idee, maar ik denk dat Apple alles ook standaard 'weet'....maar ja...dat is Apple, daar hoor je niemand over :+
_/-\o_

• gise
  • Niet online
Ik heb nog een feedback item openstaan voor een issue waar ik tegenaan liep tijdje geleden.

In voorgaande versies van Windows had je, als je op de Startbalk rechtermuisknop klikte op een openstaande applicatie de optie 'Move', hiermee kon je met je pijltjestoetsen de applicatie verplaatsen. Sinds Windows 10 is deze optie verdwenen.

Vorige week had ik de gehele dag met een externe monitor gewerkt, toen laptop dichtgeklapt en thuis weer open geklapt. Ik had toen een schermpje van Notepad waarbij de applicatiebalk buiten het beeld viel, ik kon deze dus niet verplaatsen. Ook het sluiten en opnieuw openen van de applicatie startte hem buiten het bereik van m'n scherm.

• Jerrythafast
Met Windows-toets + pijltjes kun je het actieve venster 'snappen' en minimaliseren/maximaliseren. Met snappen zou het toch mogelijk moeten zijn om hem in beeld te krijgen.

• SmiGueL
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 01:51
gise schreef op dinsdag 28 juli 2015 @ 23:14:
Ik heb nog een feedback item openstaan voor een issue waar ik tegenaan liep tijdje geleden.

In voorgaande versies van Windows had je, als je op de Startbalk rechtermuisknop klikte op een openstaande applicatie de optie 'Move', hiermee kon je met je pijltjestoetsen de applicatie verplaatsen. Sinds Windows 10 is deze optie verdwenen.

Vorige week had ik de gehele dag met een externe monitor gewerkt, toen laptop dichtgeklapt en thuis weer open geklapt. Ik had toen een schermpje van Notepad waarbij de applicatiebalk buiten het beeld viel, ik kon deze dus niet verplaatsen. Ook het sluiten en opnieuw openen van de applicatie startte hem buiten het bereik van m'n scherm.
Dit zou ook moeten werken. :)
http://www.howtogeek.com/...r-desktop-keyboard-trick/

Getting Your Hidden Window Back with the Keyboard Trick:
First make sure you’ve alt-tabbed to the window, or clicked on it once to bring it into focus. Then right-click on the taskbar and choose Move.
Note: If you’re using Windows 8 or 10 you might have to hold down the SHIFT key before right-clicking in order to get the Move menu item to show up.
Just hit any one of the arrow keys (Left, Right, Down, Up), move your mouse, and the window should magically “pop” back onto the screen.

[Voor 22% gewijzigd door SmiGueL op 28-07-2015 23:24]

Delidded 4770K 4.7GHz @ H220 || Gigabyte Z87X-UD4H || 16GB @ 2400MHz || Gigabyte GTX 760 || 2x128GB Samsung 830 @ RAID-0 & WD 3 TB || Iiyama XB2483HSU-B1 || Synology DS916+ 3x6TB + 120GB SSD Cache || Synology DS213+ 6TB backup

• ghostman
gise schreef op dinsdag 28 juli 2015 @ 23:14:

Klinkt meer als een driver probleem dan als een Windows probleem. Als de driver denkt dat er nog een 2de scherm zit kan Windows niet veel anders doen (of ik zie het verkeerd).

• gise
  • Niet online
Jerrythafast schreef op dinsdag 28 juli 2015 @ 23:19:
Met Windows-toets + pijltjes kun je het actieve venster 'snappen' en minimaliseren/maximaliseren. Met snappen zou het toch mogelijk moeten zijn om hem in beeld te krijgen.
Goeie, inderdaad niet in me opgekomen om dat te proberen, zal kijken of ik het nog een keer kan reproduceren maar dit zou inderdaad moeten helpen :)

• CH033
  • Niet online

CH033

altijd watt

TheVMaster schreef op dinsdag 28 juli 2015 @ 23:04:
[...]

Nou mij wel hoor, kritisch in wat topics sinds iOS 8 en OS X Yosemite, bend gate, stain gate enz.
Ik was in de running voor een iMac 21,5" skylake.. Ik zie er vanaf. Waar lang het (i)OS basic was gedijde het aardig, maar nu... Hello Apple 'Vista 64-bit perikelen' en dat in 2015... Apple Music, is dat nou wat..

Ja dan krijg je ook nog zo'n mooi Windows 10, duidelijk, ik ga 100% terug. Terwijl ik aan 8/8.1 nooit heb kunnen wennen, schizofreen OS :)

1337

• gise
  • Niet online
SmiGueL schreef op dinsdag 28 juli 2015 @ 23:21:
[...]

Dit zou ook moeten werken. :)
http://www.howtogeek.com/...r-desktop-keyboard-trick/

First make sure you’ve alt-tabbed to the window, or clicked on it once to bring it into focus. Then right-click on the taskbar and choose Move.
Note: If you’re using Windows 8 or 10 you might have to hold down the SHIFT key before right-clicking in order to get the Move menu item to show up.
Just hit any one of the arrow keys (Left, Right, Down, Up), move your mouse, and the window should magically “pop” back onto the screen.
Nice, shift ingedrukt houden dus met rechts klikken, thanks!

• MarcoC
Command prompt is wel onleesbaar klein geworden zeg.

• MRE-Inc
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 16:20

MRE-Inc

Copa Mundial de Fútbol de 1982

[...]

Ach ze moeten niet zeiken. Als je alleen al een Gmail account hebt, geef je veel meer van je privacy op dan deze settings in W10. Google gaat gewoon actief door je inbox om je zgn gepersonaliseerde reclame te geven. En dan nog maar te zwijgen over Facebook wat bijna iedereen heeft.

XBL: MRE Inc

• ghostman
MRE-Inc schreef op dinsdag 28 juli 2015 @ 23:26:
[...]

Ach ze moeten niet zeiken. Als je alleen al een Gmail account hebt, geef je veel meer van je privacy op dan deze settings in W10. Google gaat gewoon actief door je inbox om je zgn gepersonaliseerde reclame te geven. En dan nog maar te zwijgen over Facebook wat bijna iedereen heeft.
Beetje offtopic, maar waar ben je wel 'veilig' dan. Tweakers weet je IP, mail en dan nog alle dingen die optioneel zijn zoals skype, adres, eigen website, etc. Uiteindelijk ben je nergens 100% veilig. Uiteindelijk weet je toch nooit zeker wat welke dienst over je weet.

[...]

Eens......maar ja, om de een of andere manier vinden ze het meeste wat Microsoft doet niet leuk....Apple hebben ze dan altijd net iets meer aandacht voor.

• JvdHoudt
Ik heb de FPS meter van Geforce Shadowplay aan staan voor FPS ingame, maar op de meest rare plekken verschijnt bij mij nu die FPS meter. De MSN weather tile, de minimize maximize end close knoppen rechtsboven in Edge en soms ook bij Persoonlijke Instellingen in configuratiescherm.

• Snowwie
ghostman schreef op dinsdag 28 juli 2015 @ 23:30:
Beetje offtopic, maar waar ben je wel 'veilig' dan. Tweakers weet je IP, mail en dan nog alle dingen die optioneel zijn zoals skype, adres, eigen website, etc. Uiteindelijk ben je nergens 100% veilig. Uiteindelijk weet je toch nooit zeker wat welke dienst over je weet.
Wat is idd veilig? Je kunt nog altijd je foto's en video's lokaal opslaan en reclames blokkeren met adblockers. Dus zo erg zal het ook niet zijn.

• Pyrone89
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 04-02-2020
CH033 schreef op dinsdag 28 juli 2015 @ 23:22:
[...]

Nou mij wel hoor, kritisch in wat topics sinds iOS 8 en OS X Yosemite, bend gate, stain gate enz.
Ik was in de running voor een iMac 21,5" skylake.. Ik zie er vanaf. Waar lang het (i)OS basic was gedijde het aardig, maar nu... Hello Apple 'Vista 64-bit perikelen' en dat in 2015... Apple Music, is dat nou wat..

Ja dan krijg je ook nog zo'n mooi Windows 10, duidelijk, ik ga 100% terug. Terwijl ik aan 8/8.1 nooit heb kunnen wennen, schizofreen OS :)
Zit hier met dezelfde twijfels. Bespaart namelijk ook nog eens bakken met geld in ruil voor sterkere hardware. Maar eerst even de kat uit boom kijken hoe goed alles daadwerkelijk geïntegreerd gaat zijn en of Windows tablets en phones nu wel een echte concurrent worden voor iOS (met name in app-aanbod).

• Anoniem: 614
  • Registratie: September 1999
  • Niet online
Grappig :)
Microsoft's promotions for the launch of Windows 10 have been very interesting, including the use of the Ninja Cat meme. Today, Microsoft's Skype team sent out a reminder that anyone who uses the text messaging part of their mobile or desktop clients can send others a cool Ninja Cat-TRex emoticon

The Skype team reminds us that user can type in either (Win10) or (trex) into their text chat for the Ninja Cat-TRex emoticon to appear.

• CH033
  • Niet online

CH033

altijd watt

[...]
Microsoft en Apple daar heb ik alle vertrouwen in. Google heb ik als dienst alleen Gmail gehad, en ben ik bewust aan het migreren, en 2 accounts al gesloten. Zoekfuncties van Google/YT/Maps enz. is me om het even, maar ik gebruik ook veel Duckduckgo. Zelf ben ik iets meer van persoonlijk contact, dus FB, WA en Twitter heb ik maar heel kort gebruikt, en als ik nu zie hoe datahongerig die zijn geworden ben ik heel blij acheraf gezien.
En sinds kort een BlackBerry Leap, wat een verademing is dat, niet zo'n schreeuwerig eco systeem met allerlei tierlantijnen die ik toch nauwelijks gebruik :) En RIM heb ik,ook wel vertrouwen in.
Beetje de data en diensten verspreiden hè, ach een goede profiler puzzelt het vast wel weer in elkaar...

Ik ga weer terug on-topic, anders moet hier ook weer geveegd worden :)

1337

• John Doos
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 29-03 22:33
Nou om maar verder te gaan waar ik gebleven was.
De build die ik gebruik en een aantal tweakers nu, die in het verborgen BT mapje stond van mijn windows 8.1 pro installatie. (welke een upgrade naar 10 gereserveerd had al geruime tijd)

Lijkt eigenlijk verrekte veel op de RTM build...

Het lijkt me dat als deze build daadwerkelijk windows10 moet zijn, er geen rings meer zouden zijn?

[Voor 12% gewijzigd door John Doos op 28-07-2015 23:49]

• CH033
  • Niet online

CH033

altijd watt

John Doos schreef op dinsdag 28 juli 2015 @ 23:49:
Nou om maar verder te gaan waar ik gebleven was.
De build die ik gebruik en een aantal tweakers nu, die in het verborgen BT mapje stond van mijn windows 8.1 pro installatie. (welke een upgrade naar 10 gereserveerd had al geruime tijd)

Lijkt eigenlijk verrekte veel op de RTM build...

[afbeelding]

Het lijkt me dat als deze build daadwerkelijk windows10 moet zijn, er geen rings meer zouden zijn?
Welke BuildLabEx heb je nu dan?
regedit, HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Microsoft\Windows NT\CurrentVersion > BuildLabEx?
En in de onderste regel pre 16405 staan?

Edit: de meest actuele is 10240.16393

En even na 24:00 updates checken allen.. Laatste dagen kwamen ze steeds kort na binnen.

[Voor 8% gewijzigd door CH033 op 28-07-2015 23:55]

1337

• MRE-Inc
  • Registratie: Juli 2008

MRE-Inc

Copa Mundial de Fútbol de 1982

XBL: MRE Inc

• Anoniem: 614
  • Registratie: September 1999
  • Niet online
John Doos schreef op dinsdag 28 juli 2015 @ 23:49:
Nou om maar verder te gaan waar ik gebleven was...

Volgens Gabe gaat het Insider verhaal door. Ook na de officiële launch.

• Jerrythafast
En het zou niet gek zijn als ze het Insider programma ook gewoon zo zichtbaar laten in die settings. Het is niet alsof de gemiddelde gebruiker op dat scherm terechtkomt :p

• mkrmr
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 00:18

mkrmr

Tesla Model Y, BMW K1600

Ben benieuwd, over 5 minuten zullen we het zien. Installatie files staan al te wachten op de PC.... :z

• gise
  • Niet online
Anoniem: 614 schreef op dinsdag 28 juli 2015 @ 23:53:
[...]

Volgens Gabe gaat het Insider verhaal door. Ook na de officiële launch.
Klopt, qua updaten is er een nieuwe strategie, niet meer één keer per maand een patch-Tuesday. Nu komen patches gewoon beschikbaar zodra ze klaar zijn en dan in de volgorde:
Fast ring > slow ring > "productie"

Met Windows Insider ben je dan alsnog een betá tester voor de toekomstige updates en patches.
Pagina: 1 2 3 ... 105 Laatste

Let op:
Ervaringen met de Insider Preview van Windows 10 kunnen in het [Windows 10] Insider Preview Ervaringen & Discussie topic.

Ervaringen met Windows 11 horen thuis in het [Windows 11] Insider Preview Ervaringen & Discussie topic.

De Windows 10 mei 2021 Update (of 21H1) bits zijn hier te downloaden (via de MediaCreation Tool link). Je kunt natuurlijk ook via Windows Update checken op updates, dan zou hij als het goed is ook binnen moeten komen.

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee