Cookies op Tweakers

Tweakers is onderdeel van DPG Media en maakt gebruik van cookies, JavaScript en vergelijkbare technologie om je onder andere een optimale gebruikerservaring te bieden. Ook kan Tweakers hierdoor het gedrag van bezoekers vastleggen en analyseren. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Cookies accepteren' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt? Bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

• chim0
  • Registratie: mei 2000
  • Laatst online: 16-04 16:14
Zadda schreef op maandag 8 maart 2021 @ 06:16:
[...]

Het is een nieuwe feature blijkbaar. Het noemt effectief "sleeping tabs" je kan dit uitschakelen in de opties van Edge, onder "system/save resources"
Lijkt te werken volgens mij!

[Voor 3% gewijzigd door chim0 op 10-03-2021 03:47]

• Minkie
  • Registratie: februari 2002
  • Laatst online: 00:34

Minkie

Groazers Unite.

Ik weet niet zeker of het probleem in dit topic moet, maar omdat het Windows gerelateerd is stel ik hem hier toch maar even. Beetje zonde om er een een topic voor te openen.
Sinds een maand ongeveer valt het mij op dat ik op mijn Onedrive account nog maar 40GB kan opslaan en dit was voorheen 1TB.
Heeft Microsoft hier wat aan veranderd? Ik had iig geen abonnement waardoor ik de beschikking had tot 1TB en heb zelf volgens mij ook niets veranderd.

Joke, stop toch met koken, kom uit de keuken. Want ik wil zo graag samen met je neu......tronenbommenstickers op mijn nieuwe tas gaan plakken.

• Propane
  • Registratie: augustus 2008
  • Niet online
Minkie schreef op zaterdag 13 maart 2021 @ 13:04:
Ik weet niet zeker of het probleem in dit topic moet, maar omdat het Windows gerelateerd is stel ik hem hier toch maar even. Beetje zonde om er een een topic voor te openen.
Sinds een maand ongeveer valt het mij op dat ik op mijn Onedrive account nog maar 40GB kan opslaan en dit was voorheen 1TB.
Heeft Microsoft hier wat aan veranderd? Ik had iig geen abonnement waardoor ik de beschikking had tot 1TB en heb zelf volgens mij ook niets veranderd.
Had je ook geen Microsoft 365 of had iemand anders Microsoft 365 Family en jou daarin toegevoegd? Voor zover ik weet zijn die abonnementen de enige waarbij je 1TB aan opslag beschikbaar krijgt.

Mogelijk ooit een keer 1TB kado gekregen bij een product ofzo? Ik weet dat Samsung veel promoties had waarbij je bijvoorbeeld 200GB extra Onedrive opslag kreeg bij een nieuwe Galaxy telefoon. Misschien ook ooit met 1TB zo'n soort actie gehad?

• Minkie
  • Registratie: februari 2002
  • Laatst online: 00:34

Minkie

Groazers Unite.

Propane schreef op zaterdag 13 maart 2021 @ 13:29:
[...]
Had je ook geen Microsoft 365 of had iemand anders Microsoft 365 Family en jou daarin toegevoegd? Voor zover ik weet zijn die abonnementen de enige waarbij je 1TB aan opslag beschikbaar krijgt.

Mogelijk ooit een keer 1TB kado gekregen bij een product ofzo? Ik weet dat Samsung veel promoties had waarbij je bijvoorbeeld 200GB extra Onedrive opslag kreeg bij een nieuwe Galaxy telefoon. Misschien ook ooit met 1TB zo'n soort actie gehad?
Bij nader inzien blijkt mijn vrouw een maandelijks abonnement stop te hebben gezet :$ .
Nu dus even kijken naar een voordelig abonnement voor ons tweeën.

Joke, stop toch met koken, kom uit de keuken. Want ik wil zo graag samen met je neu......tronenbommenstickers op mijn nieuwe tas gaan plakken.

• SmokingCrop
  • Registratie: januari 2012
  • Niet online
Minkie schreef op zaterdag 13 maart 2021 @ 13:42:
[...]

Bij nader inzien blijkt mijn vrouw een maandelijks abonnement stop te hebben gezet :$ .
Nu dus even kijken naar een voordelig abonnement voor ons tweeën.
Je kan Microsoft (Office) 365 Family (6 gebruikers, 6x 1TB) voor 1 jaar soms voor 50-60 euro op amazon.de kopen. Staat momenteel voor 64 euro:
https://www.amazon.de/-/nl/dp/B086Q8LM5T

Zelf heb ik twee jaar geleden een aantal jaar in een keer gekocht toen hij op 50 euro stond (je kan tot 4 of 5 jaar toevoegen aan een account) :p
(Je hebt tools als Keepa waar je price alerts kan instellen & gewoon de prijs historiek kan zien van amazon producten)

[Voor 8% gewijzigd door SmokingCrop op 13-03-2021 14:14]

Klik voor [handleiding] Raspberry Pi met UniFi controller en Pi-hole (headless)

• JohanKupers
  • Registratie: juli 2018
  • Niet online
SmokingCrop schreef op zaterdag 13 maart 2021 @ 14:12:
[...]

Je kan Microsoft (Office) 365 Family (6 gebruikers, 6x 1TB) voor 1 jaar soms voor 50-60 euro op amazon.de kopen. Staat momenteel voor 64 euro:
https://www.amazon.de/-/nl/dp/B086Q8LM5T

Zelf heb ik twee jaar geleden een aantal jaar in een keer gekocht toen hij op 50 euro stond (je kan tot 4 of 5 jaar toevoegen aan een account) :p
(Je hebt tools als Keepa waar je price alerts kan instellen & gewoon de prijs historiek kan zien van amazon producten)
Meestal zijn de 50 euro varianten met primeday en black friday.

• Klippy
  • Registratie: oktober 2000
  • Laatst online: 02:22

Klippy

Still Game

Weet iemand hier hoe ik kan zien waarom mijn energiebeheer schema wordt gewijzigd naar een ander profiel?
Vond het net geen eigen topic waard.

Ik heb de standaard profielen Hoge Prestaties, Gebalanceerd (aanbevolen) en Energiebesparing.
Sinds een paar weken staat het vaak op Hoge Prestaties ipv Gebalanceerd, dan blijft mijn CPU ook op volle snelheid draaien wat jammer is.
Ik kan bij Hoge Prestaties wel de CPU ook minder laten draaien maar ik wil vooral weten wie of wat het aanpast. Ik heb er nog geen regelmaat in kunnen vinden zelf.
Is daar een logboek entrry voor oid?

Steam | SXQncyBhbGwgZ29vZCwgbWFuISDwn5iO

• Satangel
  • Registratie: augustus 2006
  • Laatst online: 22:50
Ik zoek een barcodescanner voor de Latitude 7220 Rugged tablet. Die draait Windows 10.

Iemand die hier info over heeft? Ik heb al wat gezocht maar klinkt niet echt hoopgevend.... Veel QR codes maar geen barcodes
Heeft W10 een log voor gedeelde mappen? Ik heb al een tijdje een vaag connectie-probleem dat uitsluitend op wireless devices (Windows en Android) plaatsvind en nu probeer ik erachter te komen aan welke kant het nu misgaat.

Verbinden gaat prima, snelheid is ook goed (voor draadloos dan), maar bij draadloze devices stopt het kopiëren na een paar seconden. Onder Windows gaat het kopiëren even later wel weer verder, om dan telkens weer even naar 0bps terug te vallen. Total Commander op Android met de LAN-plugin houd het na de eerste drop voor gezien.

Eerst dacht ik aan het AP, die heeft sinds een bepaalde firmware en controller update meer issues, maar die blijkt het niet te zijn.

Als ik nou logs kan vinden door welke kant de verbinding (tijdelijk) lijkt weg te vallen, dat zou al helpen.

After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...

Oscar Wilde

• Brahiewahiewa
  • Registratie: oktober 2001
  • Laatst online: 17-04 16:36

Brahiewahiewa

boelkloedig

Raven schreef op zaterdag 3 april 2021 @ 19:47:
Heeft W10 een log voor gedeelde mappen?...
Eventviewer | Applications and Services Log | Microsoft | Windows | SMBServer
Had je toch zelf ook wel kunnen verzinnen?

QnJhaGlld2FoaWV3YQ==

Acties:
  • 0Henk 'm!
Brahiewahiewa schreef op zaterdag 3 april 2021 @ 23:02:
[...]

Eventviewer | Applications and Services Log | Microsoft | Windows | SMBServer
Had je toch zelf ook wel kunnen verzinnen?
Daar had ik al gekeken, maar niet zo gauw iets kunnen vinden... Ben gewend onder Windows Logboeken te kijken, dat daar alles staat, blijkbaar niet.

edit: Onder Audit en connectivity, helemaal niets, niet één entry, bij de andere 2 staat wel het een en ander maar niets dat op problemen wijst.

[Voor 27% gewijzigd door Raven op 04-04-2021 09:02]

After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...

Oscar Wilde

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Frantic
  • Registratie: december 2005
  • Laatst online: 17-04 12:51
Ik heb laatst een demo gehad van iemand die W10 op een Surface Pro 7 had draaien. Die kon live met zo'n pennetje op z'n scherm kalken als 'overlay' over draaiende software.

Volgens hem zat het ingebakken in W10, iemand een idee hoe het heet?

Acties:
  • 0Henk 'm!
Frantic schreef op zondag 4 april 2021 @ 18:45:
Ik heb laatst een demo gehad van iemand die W10 op een Surface Pro 7 had draaien. Die kon live met zo'n pennetje op z'n scherm kalken als 'overlay' over draaiende software.

Volgens hem zat het ingebakken in W10, iemand een idee hoe het heet?
Microsoft Whiteboard.

is everything cool?

• Frantic
  • Registratie: december 2005
  • Laatst online: 17-04 12:51
Ja daar kan je over screenshots heen tekenen. Maar niet in een laag over andere programma's heen.

• chim0
  • Registratie: mei 2000
  • Laatst online: 16-04 16:14
Is er geen optie dat Edge eerst vraagt om alle tabbladen te sluiten? Word er echt knettergek van! Ik klik zo vaak per ongeluk alles weg en dan moet ik alles weer openen. Echt één van de redenen waarom ik Chrome zo erg haat. Die sloot ook gewoon af zonder te vragen. Heb overal gezocht naar foefjes en registerinstellingen maar helpt allemaal niet.

• strandbal
  • Registratie: juli 2003
  • Laatst online: 17-04 19:39

strandbal

Was het maar zo'n feest.

Ik stel altijd in dat edge/chrome gewoon weer opstart met de tabs die open stonden toen je 'm sloot, is dat geen idee?

Hier stond een dode link.

• Klunssmurf
  • Registratie: november 2006
  • Laatst online: 17-04 14:32

Klunssmurf

Prutser

Sinds de laatste automatische update, Windows 10 pro, 20H2 build 19042.928 met Windows Feature Experience Pack 120.2212.551.0 heb ik weer problemen met de optimalisatie van de SSD's...

Windows blijft melden dat ze geoptimaliseerd moeten worden... nog meer mensen last van dit blijkbaar weer terugkerende probleem met SSD's die constant worden getrimmed ????

Oftwel...is de SSD sloper van Microsoft weer terug ????

[Voor 0% gewijzigd door Klunssmurf op 16-04-2021 17:21. Reden: spelfout]

K7D MasterL-dual Athlon MP3000+ ES@2,2GHz -Corsair F60 SSD-Gainward 6800GT golden Sample

• jimh307
  • Registratie: februari 2014
  • Laatst online: 17-04 19:25
Klunssmurf schreef op vrijdag 16 april 2021 @ 17:13:
Sinds de laatste automatische update, Windows 10 pro, 20H2 build 19042.928 met Windows Feature Experience Pack 120.2212.551.0 heb ik weer problemen met de optimalisatie van de SSD's...

Windows blijft melden dat ze geoptimaliseerd moeten worden... nog meer mensen last van dit blijkbaar weer terugkerende probleem met SSD's die constant worden getrimmed ????

Oftwel...is de SSD sloper van Microsoft weer terug ????
Die tool gebruik ik werkelijk nooit. Met de moderne NVMe SSD's lijkt mij dit overbodig. Na 195 dagen geen optimalisatie 0,0 performanceverlies. Wat ik wel doe is soms de prefetchmap leeggooien. Als games/software updates hebben gehad dan matcht die prefetch niet meer. Hier werkt het prima zonder prefetch.

Ga dus inderdaad niet je SSD slopen met acties die niet nodig zijn. In het geval van een NVMe SSD heb je heel die tool niet nodig en is prefetch meer een last dan een lust.
De search laat ik juist wel aanstaan omdat die ook de bestanden scant met inhoud.
Ik heb eigenlijk nooit issues met Windows. Draait als een tierelier :)

• Klunssmurf

Klunssmurf

Prutser

jimh307 schreef op vrijdag 16 april 2021 @ 17:59:
[...]

Die tool gebruik ik werkelijk nooit. Met de moderne NVMe SSD's lijkt mij dit overbodig. Na 195 dagen geen optimalisatie 0,0 performanceverlies. Wat ik wel doe is soms de prefetchmap leeggooien. Als games/software updates hebben gehad dan matcht die prefetch niet meer. Hier werkt het prima zonder prefetch.

Ga dus inderdaad niet je SSD slopen met acties die niet nodig zijn. In het geval van een NVMe SSD heb je heel die tool niet nodig en is prefetch meer een last dan een lust.
De search laat ik juist wel aanstaan omdat die ook de bestanden scant met inhoud.
Ik heb eigenlijk nooit issues met Windows. Draait als een tierelier :)
Waar het om gaat is dat het probleem van Windows 10 bij mij weer terug is, ik heb het automatisch trimmen uitstaan maar als je dit dus aan hebt staan en anderen hebben dit probleem ook dan is het misschien een groter probleem... vandaar dat ik vraag of anderen er ook weer last van hebben.

K7D MasterL-dual Athlon MP3000+ ES@2,2GHz -Corsair F60 SSD-Gainward 6800GT golden Sample

• Arjantje72
  • Registratie: juni 2006
  • Laatst online: 02:27
Klunssmurf schreef op vrijdag 16 april 2021 @ 18:04:
[...]

Waar het om gaat is dat het probleem van Windows 10 bij mij weer terug is, ik heb het automatisch trimmen uitstaan maar als je dit dus aan hebt staan en anderen hebben dit probleem ook dan is het misschien een groter probleem... vandaar dat ik vraag of anderen er ook weer last van hebben.
Hier 2x SSD en die melding nog nooit gezien :)

• tiguan
  • Registratie: december 2000
  • Laatst online: 17-04 19:11
Over welke tool hebben we het hier? Ik heb die melding verder ook nog nooit gezien.

• Klunssmurf

Klunssmurf

Prutser

Dit is de boosdoener... of ik nu wel of niet optimaliseer, geplanned of het uitzet het maakt niet uit...

Maar het is ook goed zo... blijkbaar heeft niemand dit meer ;)

• Help!!!!
  • Registratie: juli 1999
  • Niet online

Help!!!!

Mr Majestic

Klunssmurf schreef op zaterdag 17 april 2021 @ 14:29:
[Afbeelding]

Dit is de boosdoener... of ik nu wel of niet optimaliseer, geplanned of het uitzet het maakt niet uit...

Ik zet dit voor de zekerheid altijd uit. Bij mijn weten hebben SSD's dit niet nodig.

PC Specs
Asus Crosshair VI Hero 370X | AMD 3700X | 16GB DDR4 3200C14 B-die | ASUS RTX 3080 TUF OC | Crucial M500 240GB SATA | LG 38GN950-B 3840*1600p 160Hz | Corsair RM850x |

• MeNTaL_TO
  • Registratie: januari 2000
  • Laatst online: 01:01

MeNTaL_TO

The future is not set

Klunssmurf schreef op zaterdag 17 april 2021 @ 14:29:
[Afbeelding]

Bijzonder, bij mij heeft ie het alleen over trim.

Wenn ist das Nunstruck git und Slotermeyer? Ja!... Beiherhund das Oder die Flipperwaldt gersput! The price of freedom is eternal vigilance

• Arjantje72
  • Registratie: juni 2006
  • Laatst online: 02:27
MeNTaL_TO schreef op zaterdag 17 april 2021 @ 16:41:
[...]

Bijzonder, bij mij heeft ie het alleen over trim.

[Afbeelding]
Hier ongeveer hetzelfde, geen problemen.
Pagina: 1 ... 102 103 104 Laatste

Apple iPhone 12 Microsoft Xbox Series X LG CX Google Pixel 5 Sony XH90 / XH92 Samsung Galaxy S21 5G Sony PlayStation 5 Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True