Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chim0
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 04:17
Zadda schreef op maandag 8 maart 2021 @ 06:16:
[...]

Het is een nieuwe feature blijkbaar. Het noemt effectief "sleeping tabs" je kan dit uitschakelen in de opties van Edge, onder "system/save resources"
Lijkt te werken volgens mij!

[ Voor 3% gewijzigd door chim0 op 10-03-2021 03:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Minkie
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 18-05 09:28

Minkie

Groazers Unite.

Ik weet niet zeker of het probleem in dit topic moet, maar omdat het Windows gerelateerd is stel ik hem hier toch maar even. Beetje zonde om er een een topic voor te openen.
Sinds een maand ongeveer valt het mij op dat ik op mijn Onedrive account nog maar 40GB kan opslaan en dit was voorheen 1TB.
Heeft Microsoft hier wat aan veranderd? Ik had iig geen abonnement waardoor ik de beschikking had tot 1TB en heb zelf volgens mij ook niets veranderd.

Joke, stop toch met koken, kom uit de keuken. Want ik wil zo graag samen met je neu......tronenbommenstickers op mijn nieuwe tas gaan plakken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Propane
  • Registratie: Augustus 2008
  • Niet online
Minkie schreef op zaterdag 13 maart 2021 @ 13:04:
Ik weet niet zeker of het probleem in dit topic moet, maar omdat het Windows gerelateerd is stel ik hem hier toch maar even. Beetje zonde om er een een topic voor te openen.
Sinds een maand ongeveer valt het mij op dat ik op mijn Onedrive account nog maar 40GB kan opslaan en dit was voorheen 1TB.
Heeft Microsoft hier wat aan veranderd? Ik had iig geen abonnement waardoor ik de beschikking had tot 1TB en heb zelf volgens mij ook niets veranderd.
Had je ook geen Microsoft 365 of had iemand anders Microsoft 365 Family en jou daarin toegevoegd? Voor zover ik weet zijn die abonnementen de enige waarbij je 1TB aan opslag beschikbaar krijgt.

Mogelijk ooit een keer 1TB kado gekregen bij een product ofzo? Ik weet dat Samsung veel promoties had waarbij je bijvoorbeeld 200GB extra Onedrive opslag kreeg bij een nieuwe Galaxy telefoon. Misschien ook ooit met 1TB zo'n soort actie gehad?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Minkie
  • Laatst online: 18-05 09:28

Minkie

Groazers Unite.

Propane schreef op zaterdag 13 maart 2021 @ 13:29:
[...]
Had je ook geen Microsoft 365 of had iemand anders Microsoft 365 Family en jou daarin toegevoegd? Voor zover ik weet zijn die abonnementen de enige waarbij je 1TB aan opslag beschikbaar krijgt.

Mogelijk ooit een keer 1TB kado gekregen bij een product ofzo? Ik weet dat Samsung veel promoties had waarbij je bijvoorbeeld 200GB extra Onedrive opslag kreeg bij een nieuwe Galaxy telefoon. Misschien ook ooit met 1TB zo'n soort actie gehad?
Bij nader inzien blijkt mijn vrouw een maandelijks abonnement stop te hebben gezet :$ .
Nu dus even kijken naar een voordelig abonnement voor ons tweeën.

Joke, stop toch met koken, kom uit de keuken. Want ik wil zo graag samen met je neu......tronenbommenstickers op mijn nieuwe tas gaan plakken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmokingCrop
  • Registratie: Januari 2012
  • Niet online
Minkie schreef op zaterdag 13 maart 2021 @ 13:42:
[...]

Bij nader inzien blijkt mijn vrouw een maandelijks abonnement stop te hebben gezet :$ .
Nu dus even kijken naar een voordelig abonnement voor ons tweeën.
Je kan Microsoft (Office) 365 Family (6 gebruikers, 6x 1TB) voor 1 jaar soms voor 50-60 euro op amazon.de kopen. Staat momenteel voor 64 euro:
https://www.amazon.de/-/nl/dp/B086Q8LM5T

Zelf heb ik twee jaar geleden een aantal jaar in een keer gekocht toen hij op 50 euro stond (je kan tot 4 of 5 jaar toevoegen aan een account) :p
(Je hebt tools als Keepa waar je price alerts kan instellen & gewoon de prijs historiek kan zien van amazon producten)

[ Voor 8% gewijzigd door SmokingCrop op 13-03-2021 14:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JohanKupers
  • Registratie: Juli 2018
  • Niet online

JohanKupers

Würüm? Dürüm!

SmokingCrop schreef op zaterdag 13 maart 2021 @ 14:12:
[...]

Je kan Microsoft (Office) 365 Family (6 gebruikers, 6x 1TB) voor 1 jaar soms voor 50-60 euro op amazon.de kopen. Staat momenteel voor 64 euro:
https://www.amazon.de/-/nl/dp/B086Q8LM5T

Zelf heb ik twee jaar geleden een aantal jaar in een keer gekocht toen hij op 50 euro stond (je kan tot 4 of 5 jaar toevoegen aan een account) :p
(Je hebt tools als Keepa waar je price alerts kan instellen & gewoon de prijs historiek kan zien van amazon producten)
Meestal zijn de 50 euro varianten met primeday en black friday.

⛔ Trackers of betalen ⛔

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Klippy
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 23:55

Klippy

Still Game

Weet iemand hier hoe ik kan zien waarom mijn energiebeheer schema wordt gewijzigd naar een ander profiel?
Vond het net geen eigen topic waard.

Ik heb de standaard profielen Hoge Prestaties, Gebalanceerd (aanbevolen) en Energiebesparing.
Sinds een paar weken staat het vaak op Hoge Prestaties ipv Gebalanceerd, dan blijft mijn CPU ook op volle snelheid draaien wat jammer is.
Ik kan bij Hoge Prestaties wel de CPU ook minder laten draaien maar ik wil vooral weten wie of wat het aanpast. Ik heb er nog geen regelmaat in kunnen vinden zelf.
Is daar een logboek entrry voor oid?

Steam | SXQncyBhbGwgZ29vZCwgbWFuISDwn5iO

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Satangel
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 15-05 12:07
Ik zoek een barcodescanner voor de Latitude 7220 Rugged tablet. Die draait Windows 10.

Iemand die hier info over heeft? Ik heb al wat gezocht maar klinkt niet echt hoopgevend.... Veel QR codes maar geen barcodes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raven
  • Registratie: November 2004
  • Niet online
Heeft W10 een log voor gedeelde mappen? Ik heb al een tijdje een vaag connectie-probleem dat uitsluitend op wireless devices (Windows en Android) plaatsvind en nu probeer ik erachter te komen aan welke kant het nu misgaat.

Verbinden gaat prima, snelheid is ook goed (voor draadloos dan), maar bij draadloze devices stopt het kopiëren na een paar seconden. Onder Windows gaat het kopiëren even later wel weer verder, om dan telkens weer even naar 0bps terug te vallen. Total Commander op Android met de LAN-plugin houd het na de eerste drop voor gezien.

Eerst dacht ik aan het AP, die heeft sinds een bepaalde firmware en controller update meer issues, maar die blijkt het niet te zijn.

Als ik nou logs kan vinden door welke kant de verbinding (tijdelijk) lijkt weg te vallen, dat zou al helpen.

After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...

Oscar Wilde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brahiewahiewa
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 30-09-2022

Brahiewahiewa

boelkloedig

Raven schreef op zaterdag 3 april 2021 @ 19:47:
Heeft W10 een log voor gedeelde mappen?...
Eventviewer | Applications and Services Log | Microsoft | Windows | SMBServer
Had je toch zelf ook wel kunnen verzinnen?

QnJhaGlld2FoaWV3YQ==

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raven
  • Niet online
Brahiewahiewa schreef op zaterdag 3 april 2021 @ 23:02:
[...]

Eventviewer | Applications and Services Log | Microsoft | Windows | SMBServer
Had je toch zelf ook wel kunnen verzinnen?
Daar had ik al gekeken, maar niet zo gauw iets kunnen vinden... Ben gewend onder Windows Logboeken te kijken, dat daar alles staat, blijkbaar niet.

edit: Onder Audit en connectivity, helemaal niets, niet één entry, bij de andere 2 staat wel het een en ander maar niets dat op problemen wijst.

[ Voor 27% gewijzigd door Raven op 04-04-2021 09:02 ]

After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...

Oscar Wilde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frantic
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 22:43
Ik heb laatst een demo gehad van iemand die W10 op een Surface Pro 7 had draaien. Die kon live met zo'n pennetje op z'n scherm kalken als 'overlay' over draaiende software.

Volgens hem zat het ingebakken in W10, iemand een idee hoe het heet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FREAKJAM
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 17-05 16:26
Frantic schreef op zondag 4 april 2021 @ 18:45:
Ik heb laatst een demo gehad van iemand die W10 op een Surface Pro 7 had draaien. Die kon live met zo'n pennetje op z'n scherm kalken als 'overlay' over draaiende software.

Volgens hem zat het ingebakken in W10, iemand een idee hoe het heet?
Microsoft Whiteboard.

is everything cool?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frantic
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 22:43
Ja daar kan je over screenshots heen tekenen. Maar niet in een laag over andere programma's heen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chim0
Is er geen optie dat Edge eerst vraagt om alle tabbladen te sluiten? Word er echt knettergek van! Ik klik zo vaak per ongeluk alles weg en dan moet ik alles weer openen. Echt één van de redenen waarom ik Chrome zo erg haat. Die sloot ook gewoon af zonder te vragen. Heb overal gezocht naar foefjes en registerinstellingen maar helpt allemaal niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• strandbal
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 07:23

strandbal

Was het maar zo'n feest.

Ik stel altijd in dat edge/chrome gewoon weer opstart met de tabs die open stonden toen je 'm sloot, is dat geen idee?

Hier stond een dode link.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Klunssmurf
  • Registratie: November 2006
  • Niet online
Sinds de laatste automatische update, Windows 10 pro, 20H2 build 19042.928 met Windows Feature Experience Pack 120.2212.551.0 heb ik weer problemen met de optimalisatie van de SSD's...

Windows blijft melden dat ze geoptimaliseerd moeten worden... nog meer mensen last van dit blijkbaar weer terugkerende probleem met SSD's die constant worden getrimmed ????

Oftwel...is de SSD sloper van Microsoft weer terug ????

[ Voor 0% gewijzigd door Klunssmurf op 16-04-2021 17:21 . Reden: spelfout ]

https://www.youtube.com/@Klunssmurf-zc3yd/featured

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jimh307
  • Registratie: Februari 2014
  • Niet online
Klunssmurf schreef op vrijdag 16 april 2021 @ 17:13:
Sinds de laatste automatische update, Windows 10 pro, 20H2 build 19042.928 met Windows Feature Experience Pack 120.2212.551.0 heb ik weer problemen met de optimalisatie van de SSD's...

Windows blijft melden dat ze geoptimaliseerd moeten worden... nog meer mensen last van dit blijkbaar weer terugkerende probleem met SSD's die constant worden getrimmed ????

Oftwel...is de SSD sloper van Microsoft weer terug ????
Die tool gebruik ik werkelijk nooit. Met de moderne NVMe SSD's lijkt mij dit overbodig. Na 195 dagen geen optimalisatie 0,0 performanceverlies. Wat ik wel doe is soms de prefetchmap leeggooien. Als games/software updates hebben gehad dan matcht die prefetch niet meer. Hier werkt het prima zonder prefetch.

Ga dus inderdaad niet je SSD slopen met acties die niet nodig zijn. In het geval van een NVMe SSD heb je heel die tool niet nodig en is prefetch meer een last dan een lust.
De search laat ik juist wel aanstaan omdat die ook de bestanden scant met inhoud.
Ik heb eigenlijk nooit issues met Windows. Draait als een tierelier :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Klunssmurf
  • Niet online
jimh307 schreef op vrijdag 16 april 2021 @ 17:59:
[...]

Die tool gebruik ik werkelijk nooit. Met de moderne NVMe SSD's lijkt mij dit overbodig. Na 195 dagen geen optimalisatie 0,0 performanceverlies. Wat ik wel doe is soms de prefetchmap leeggooien. Als games/software updates hebben gehad dan matcht die prefetch niet meer. Hier werkt het prima zonder prefetch.

Ga dus inderdaad niet je SSD slopen met acties die niet nodig zijn. In het geval van een NVMe SSD heb je heel die tool niet nodig en is prefetch meer een last dan een lust.
De search laat ik juist wel aanstaan omdat die ook de bestanden scant met inhoud.
Ik heb eigenlijk nooit issues met Windows. Draait als een tierelier :)
Waar het om gaat is dat het probleem van Windows 10 bij mij weer terug is, ik heb het automatisch trimmen uitstaan maar als je dit dus aan hebt staan en anderen hebben dit probleem ook dan is het misschien een groter probleem... vandaar dat ik vraag of anderen er ook weer last van hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arjantje72
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 22:26
Klunssmurf schreef op vrijdag 16 april 2021 @ 18:04:
[...]

Waar het om gaat is dat het probleem van Windows 10 bij mij weer terug is, ik heb het automatisch trimmen uitstaan maar als je dit dus aan hebt staan en anderen hebben dit probleem ook dan is het misschien een groter probleem... vandaar dat ik vraag of anderen er ook weer last van hebben.
Hier 2x SSD en die melding nog nooit gezien :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tiguan
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 07:25
Over welke tool hebben we het hier? Ik heb die melding verder ook nog nooit gezien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Klunssmurf
  • Niet online
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/wSnVPtB8E1OnunGhPmyH6_ebMWY=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/hSrpO1lmzfjg5m8jqTCK5Qzh.jpg?f=user_large

Dit is de boosdoener... of ik nu wel of niet optimaliseer, geplanned of het uitzet het maakt niet uit...

Maar het is ook goed zo... blijkbaar heeft niemand dit meer ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Help!!!!
  • Registratie: Juli 1999
  • Niet online

Help!!!!

Mr Majestic

Klunssmurf schreef op zaterdag 17 april 2021 @ 14:29:
[Afbeelding]

Dit is de boosdoener... of ik nu wel of niet optimaliseer, geplanned of het uitzet het maakt niet uit...

Ik zet dit voor de zekerheid altijd uit. Bij mijn weten hebben SSD's dit niet nodig.

PC Specs
Asus ROG Strix B650E-E | AMD 7700X | G-Skill 32GB DDR5 6000C30 M-die | 4090 FE | LG 38GN950-B 3840*1600p 160Hz | Corsair RM1000x Shift | WD Black SN850X 1TB M.2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MeNTaL_TO
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 20:17

MeNTaL_TO

The future is not set

Klunssmurf schreef op zaterdag 17 april 2021 @ 14:29:
[Afbeelding]

Bijzonder, bij mij heeft ie het alleen over trim.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Shyf8tiP7HNloxjwHZ_IrP2WrXI=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/NxYGOBy4uiVkvjmAWvX8NItn.png?f=user_large

Wenn ist das Nunstruck git und Slotermeyer? Ja!... Beiherhund das Oder die Flipperwaldt gersput! The Hornets of Hades have descended upon me

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arjantje72
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 22:26
MeNTaL_TO schreef op zaterdag 17 april 2021 @ 16:41:
[...]

Bijzonder, bij mij heeft ie het alleen over trim.

[Afbeelding]
Hier ongeveer hetzelfde, geen problemen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Anonymoussaurus
  • Registratie: April 2014
  • Niet online

Anonymoussaurus

Medewerker van Oxygen Updater

Omtrent dit: Anonymoussaurus in 'nieuws: Windows 10-gebruikers melden crashes na recente update'. Hebben anderen dit ook, dat je de update niet kan de-installeren? Misschien moet ik daarvoor in safe mode booten.

Medewerker van Oxygen Updater: discord.gg/5TXdhKJ

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• chim0
strandbal schreef op vrijdag 16 april 2021 @ 07:37:
Ik stel altijd in dat edge/chrome gewoon weer opstart met de tabs die open stonden toen je 'm sloot, is dat geen idee?
Nee, want soms ben ik bezig op een pagina en dan verlies ik de gegevens.

Ik wil gewoon de vraag "Wilt u alle tabbladen sluiten?" net zoals bij Internet Explorer of Firefox.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• The_Doman
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 01:04
chim0 schreef op vrijdag 16 april 2021 @ 07:27:
Is er geen optie dat Edge eerst vraagt om alle tabbladen te sluiten? Word er echt knettergek van! Ik klik zo vaak per ongeluk alles weg en dan moet ik alles weer openen. Echt één van de redenen waarom ik Chrome zo erg haat. Die sloot ook gewoon af zonder te vragen. Heb overal gezocht naar foefjes en registerinstellingen maar helpt allemaal niet.
Ja, irritant dat het geen normaal toegankelijke instelling is maar nog steeds beta/experimental?
Ook hier diverse oplossingen zitten proberen.
Maar het werkt nu eindelijk met deze aanwijzingen:
Windows Q: How to Enable or Disable Ask Before Closing Multiple Tabs in Microsoft Edge
Deze 2 stappen NA ELKAAR uitvoeren, dan komt de optie te voorschijn.
Option One: Enable or Disable "Ask Before Closing Multiple Tabs" Feature
Option Two: Turn On or Off "Ask Before Closing Multiple Tabs" in Microsoft Edge Settings

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JPD68
  • Registratie: Januari 2020
  • Laatst online: 18-05 13:05
Heb deze in het verleden al vaker voorbij zien komen, maar alle Windows 10 systemen (3) hier in huis krijgen bij Windows Update de foutmelding 0X80070643
Waar ik benieuwd naar ben of dit toeval is of meer mensen hier de laatste dagen last van hebben?

[ Voor 18% gewijzigd door JPD68 op 29-04-2021 08:36 ]

'Niets is ooit gemakkelijk' - Zedd

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dutchnltweaker
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 06:59
https://blogs.windows.com...-2021-update-for-release/
We are preparing the Windows 10 May 2021 Update (version 21H1) for release. We believe that Build 19043.928 is the final build for the May 2021 Update, and the media for this build can be downloaded here. We are continuing to improve the overall experience of the May 2021 Update on customers’ PCs through our usual servicing cadence. This means that Windows Insiders in the Beta and Release Preview Channels are already on “newer” 21H1 bits as of earlier this week with the release of Build 19043.964.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chim0
chim0 schreef op dinsdag 9 maart 2021 @ 19:55:
[...]

Lijkt te werken volgens mij!
@Zadda Toch niet schijnbaar. Ik heb het uitstaan, maar ze reloaden gewoon na een tijdje niet gebruikt te hebben. Bloedje irritant!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brahiewahiewa

Brahiewahiewa

boelkloedig

chim0 schreef op dinsdag 20 april 2021 @ 07:52:
[...]

Ik wil gewoon de vraag "Wilt u alle tabbladen sluiten?" net zoals bij Internet Explorer of Firefox.
https://www.msftnext.com/...ab%20in%20Edge.%20More%20

QnJhaGlld2FoaWV3YQ==

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zadda
  • Registratie: Mei 2006
  • Nu online
chim0 schreef op vrijdag 30 april 2021 @ 18:10:
[...]

@Zadda Toch niet schijnbaar. Ik heb het uitstaan, maar ze reloaden gewoon na een tijdje niet gebruikt te hebben. Bloedje irritant!
Ah jammer, dan heb ik geen idee. Gebruik Edge zelf niet echt, en de enige reden dat ik over die feature wist is dat ik het ergens gelezen had :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• route99
  • Registratie: Augustus 2017
  • Laatst online: 05-06-2024

route99

just passionately curious...

chim0 schreef op vrijdag 30 april 2021 @ 18:10:
[...]@Zadda Toch niet schijnbaar. Ik heb het uitstaan, maar ze reloaden gewoon na een tijdje niet gebruikt te hebben. Bloedje irritant!
Dat is blijkbaar een feature. Ze noemen het een reload na een idle periode, inderdaad irritant. Zo uit te zetten volgens deze bron.
https://www.thewindowsclu...net-explorer-auto-refresh
How to disable Auto Refresh in Microsoft Edge or Internet Explorer on Windows 10
.......
Disable auto-refresh in Edge browser
Microsoft Edge doesn’t have a built-in function that allows you to block auto-refresh of webpages.

You will have to download & install a Chrome Extension called Auto Refresh Blocker or Stop AutoRefresh.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EricJH
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 05:54
chim0 schreef op dinsdag 20 april 2021 @ 07:52:
[...]

Thanks.

Belangrijk beter maar wat ik nu nog mis dat bij het sluiten van de laatste tab dat Edge open blijft. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chim0
route99 schreef op zondag 2 mei 2021 @ 07:02:
[...]
Dat is blijkbaar een feature. Ze noemen het een reload na een idle periode, inderdaad irritant. Zo uit te zetten volgens deze bron.
https://www.thewindowsclu...net-explorer-auto-refresh

[...]
Maar wel met een foefje dus en niet standaard. Weer typisch Microsoft met hun "features" maar ik hou nog steeds van ze.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• technorabilia
  • Laatst online: 17-05 21:35
Mijn tijd loopt steeds verkeerd. Ik moet dan steeds Sync now kiezen om deze weer in lijn te laten lopen.

Nu heb ik al van alles geprobeerd wat op internet wordt gesuggereerd. Windows Time service nagekeken etc. etc. Het is ook geen OS installatie probleem want ik heb het op alle multi boot Windows 10 installaties op deze laptop.

Vraag: dit kan toch ook geen CMOS battery probleem zijn? Ik had begrepen dat je dan ook andere settings verliest? Wat zou het dan kunnen zijn?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/kpTt6-FY7HH1rTdogjJlL-L9ck0=/234x176/filters:strip_exif()/f/image/xysp1PVXlvVYFo4sBqZOdLtH.png?f=fotoalbum_medium

👉🏻 Blog 👈🏻

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apollo13
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 19:57
technorabilia schreef op woensdag 5 mei 2021 @ 14:45:
Mijn tijd loopt steeds verkeerd. Ik moet dan steeds Sync now kiezen om deze weer in lijn te laten lopen.

Nu heb ik al van alles geprobeerd wat op internet wordt gesuggereerd. Windows Time service nagekeken etc. etc. Het is ook geen OS installatie probleem want ik heb het op alle multi boot Windows 10 installaties op deze laptop.

Vraag: dit kan toch ook geen CMOS battery probleem zijn? Ik had begrepen dat je dan ook andere settings verliest? Wat zou het dan kunnen zijn?

[Afbeelding]
Het zou best de Cmos batterij kunnen zijn. Als je een multimeter hebt, check even of er nog genoeg voltage wordt afgegeven. Je kunt hem natuurlijk ook meteen vervangen, kost je maar een euro of 2. Je hebt normaal gezegd een CR2032 knoopcel nodig. Model staat natuurlijk ook op de knoopcel die erin zit.

apollo13

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brahiewahiewa

Brahiewahiewa

boelkloedig

...want ik heb het op alle multi boot Windows 10 installaties op deze laptop...
Laat me raden: de ene windows installatie staat op UTC+1 en de andere op UTC+10 of op UTC-8

QnJhaGlld2FoaWV3YQ==

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brahiewahiewa

Brahiewahiewa

boelkloedig

apollo13 schreef op woensdag 5 mei 2021 @ 15:14:
[...]

Het zou best de Cmos batterij kunnen zijn...
Meh, dan is een tijdsverschil van precies negen uur wel errug toevallig

QnJhaGlld2FoaWV3YQ==

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• technorabilia
Brahiewahiewa schreef op woensdag 5 mei 2021 @ 15:16:
[...]

Laat me raden: de ene windows installatie staat op UTC+1 en de andere op UTC+10 of op UTC-8
Nee, ze staan allemaal op UTC+1. Als ik opstart staat de tijd -9 uur. Als ik dan voor Sync now kies dan staat de tijd weer goed.

👉🏻 Blog 👈🏻

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Brahiewahiewa

Brahiewahiewa

boelkloedig

technorabilia schreef op woensdag 5 mei 2021 @ 15:28:
[...]

Nee, ze staan allemaal op UTC+1. Als ik opstart staat de tijd -9 uur. Als ik dan voor Sync now kies dan staat de tijd weer goed.
HKEY_LOCAL_MACHINE\System\CurrentControlSet\Control\TimeZoneInformation\RealTimeIsUniversal = DWORD (1)

QnJhaGlld2FoaWV3YQ==

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• technorabilia
Brahiewahiewa schreef op woensdag 5 mei 2021 @ 15:32:
[...]

HKEY_LOCAL_MACHINE\System\CurrentControlSet\Control\TimeZoneInformation\RealTimeIsUniversal = DWORD (1)
Thanks, dat lijkt inderdaad wel te helpen! :) (y)

👉🏻 Blog 👈🏻

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• toro
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 17-05 14:54
Grom ik haat windows 10 soms zo erg :(

[ Voor 94% gewijzigd door toro op 07-06-2022 14:05 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• tiguan
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 07:25
En als je de nou de netwerkkabel er uit laat en zelf de drivers installeert?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wildfire
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 07:05

Wildfire

Joy to the world!

toro schreef op vrijdag 7 mei 2021 @ 19:24:
Grom ik haat windows 10 soms zo erg :(

Ik denk ik herinstalleer mijn game pc een gigabyte aorus x570 elite (laatste bios) met een amd 3700x cpu en een amd 470 game kaart.

Windows werkt na installatie maar zodra windows merkt dat er internet is begint het allemaal AMD systeem drivers te installeren en dan gaat het mis :(

Na reboot boot in een blauwe scherm en laat het systeem zo hard crashen dat zelfs de bios gereset is.

Dafuq is dit nu weer ms? 8)7
https://nl.hardware.info/...startproblemen-windows-10

In dat artikel wordt nog specifiek jouw moederbord genoemd. Is nog geen fix voor, enige wat je kunt doen is de foutieve driver uninstallen en de specifieke update blokkeren.

[ Voor 11% gewijzigd door Wildfire op 08-05-2021 01:25 ]

Systeemspecs | Mijn V&A spulletjes | Mijn RIPE Atlas probe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Doman
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 01:04
De standaard Microsoft SATA AHCI driver gebruiken?

[ Voor 3% gewijzigd door The_Doman op 08-05-2021 01:39 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Raven
  • Niet online
toro schreef op vrijdag 7 mei 2021 @ 19:24:
Het trucje om Windows Update geen drivers meer te laten installeren is WEG onder 20H2 met de laatste updates.

Als ik een schone installatie doe zonder netwerk verbinding en direct als ik de eerste keer op het bureablad ben en dan naar About -> Advanced system settings -> Hardware -> Device installation settings gaat staat daar:

"Do you want to automatically download manufactures apps and custom icons that are available for your devices?"

Ook al zet ik die op NO en dan na een reboot verbind ik het systeem met het netwerk vervolgens gaat Windows zelfstandig allemaal drivers installeren en via Windows update. Nergens kan ik het installeren van drivers stoppen.
Dat vinkje heeft bij mijn weten nooit gewerkt, na install (zonder netwerkverbinding) schakel ik altijd eerst automatisch downloaden en installeren van updates uit via gpedit, dan via USB stick de drivers erop en dan hardware ID's blacklisten (ook met gpedit) om te voorkomen dat Windows zomaar drivers kan gaan installeren/bijwerken...
tiguan schreef op vrijdag 7 mei 2021 @ 20:38:
En als je de nou de netwerkkabel er uit laat en zelf de drivers installeert?
Dan installeert Windows Update drivers over de al geïnstalleerde heen.

Oscar Wilde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sderooij
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 22:13
Ik hoop dat ik de volgende vraag/probleem hier kwijt kan.

Het afgelopen half jaar loopt mijn windows laptop aan te geven dat ik moet upgraden naar windows 10, versie 20H2.
Elke keer als ik update, heb ik bluetooth verbinding problemen met mijn apparaten: de verbinding wordt elke 30 seconden verbroken en kan ook geen nieuwe apparaten toevoegen.

Wat ik heb geprobeerd:
1. Driver update via MS
2. Driver update via Dell (heb een alienware)
3. Driver uninstall/install

Al deze opties bieden geen oplossing.

Heeft iemand hier wellicht een idee wat dit zou kunnen zijn? Ik heb maar weer een herstel gedaan naar de vorige Win10 versie die wel werkt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apollo13
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 19:57
Had sinds gisteravond en nieuw icoontje op mijn taakbalk. Als ik er op ging staan kreeg ik een scherm met de volgende melding: "er doen zich problemen voor bij het laden van uw feed"
Vandaag maar eens gaan rondzoeken waar deze melding vandaan komt.
Hij stond ook in mijn taakbeheer en verwees naar searchapp.exe.
Deze staat standaard uit, dus ik snapte het niet helemaal.
Naar waar rondneuzen op het www kwam ik dit tegen:https://www.windowslatest...sed-but-not-for-everyone/

Ik kon hem niet vinden in Windows start, ook niet als ik mijn lijst met apps bekeek. Hij staat ook niet in de start-up lijst.
Dus toen maar regedit opgestart en feeds opgezocht en deze uitgeschakeld door de waarde 1 te veranderen in 0.

Fijn weer MS.

apollo13

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Markos
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 25-09-2024

Markos

FKA > Ik_ben_Mark3

Ik heb iets heel irritants. Ik heb zojuist 2 mappen verplaatst naar een externe schijf maar er kwam geen schijfruimte vrij. Ook niet in de prullenbak en de bestanden zijn echt weg. Ook disk cleanup en clean up system files heeft de ruimte niet terug gegeven. Ik heb ook CHKDSK en chkdsk C: /f /r /x (met reboot) gedaan maar dat helpt niets. Ik heb 1 van de grote bestanden weer terug gekopieerd naar de plek waar hij vandaan komt in de hoop dat de "verloren" ruimte overschreven wordt maar dat was ook niet het geval. Ook met WinDirStat gekeken maar die geeft ook geen vrije ruimte weer. Wth.. Het is een Surface Book met maar 128GB opslag dus ruimte is redelijk waardevol. Wat kan ik nog meer proberen? Geen zin om een schone installatie te maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• easyriider
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online
Wat me zonet opviel aan het instellingen-scherm. Bovenin krijg je een melding met "Surfen, herstel aanbevolen".

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/H9cqEbP3BUq4QBJmzo9m5ytlpwc=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/USqDZvqyQ6qd572BNF6HjuPT.png?f=user_large

Als je op die melding op klikt:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/-J59vWdJD9SK16ep6iG3DnhJyqk=/800x/filters:strip_exif()/f/image/nDxaRXeHTL9NxpbAMCaMIkw1.png?f=fotoalbum_large

Dus zoiets als wij van WC-eend adviseren WC-eend. :( :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JohanKupers
  • Niet online

JohanKupers

Würüm? Dürüm!

easyriider schreef op donderdag 13 mei 2021 @ 12:02:
Wat me zonet opviel aan het instellingen-scherm. Bovenin krijg je een melding met "Surfen, herstel aanbevolen".

[Afbeelding]

Als je op die melding op klikt:

[Afbeelding]

Dus zoiets als wij van WC-eend adviseren WC-eend. :( :(
Bij mij geeft die dit aan:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/kDvzi-ojVGhsnLpTbmBwnF5lGxM=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/UPef9fhhYUkBzwnuDb7VMctR.jpg?f=fotoalbum_large

Dus het kan nog erger. :p

⛔ Trackers of betalen ⛔

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• technorabilia
Brahiewahiewa schreef op woensdag 5 mei 2021 @ 15:32:
[...]

Werkt toch niet. Nu loopt de klok weer 2 uur achter. Irritant.

👉🏻 Blog 👈🏻

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Onbekend
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 23:54

Onbekend

...

technorabilia schreef op zondag 16 mei 2021 @ 16:28:
[...]

Werkt toch niet. Nu loopt de klok weer 2 uur achter. Irritant.
Met die setting geef je juist aan dat je UTC-tijd wilt zien i.p.v. de Nederlandse zomertijd:
https://fishilico.github....ig/windows/utc-clock.html

Die moet dus uit staan.

Speel ook Balls Connect en Repeat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brahiewahiewa

Brahiewahiewa

boelkloedig

Onbekend schreef op zondag 16 mei 2021 @ 16:35:
[...]

Met die setting geef je juist aan dat je UTC-tijd wilt zien i.p.v. de Nederlandse zomertijd:
https://fishilico.github....ig/windows/utc-clock.html

Die moet dus uit staan.
Nee, in geval van dual- of multi boot, moet die aan staan. En wel op alle windows instances waarvan je pleegt te booten. Dan zorgt elke instance ervoor dat utc bewaard wordt in de RTC en corrigeert het os voor de afwijking. Als er één instance deze setting niet heeft en je boot er van, gaan de andere instances weer achter- of voorlopen

QnJhaGlld2FoaWV3YQ==

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• technorabilia
Brahiewahiewa schreef op zondag 16 mei 2021 @ 17:33:
[...]

Nee, in geval van dual- of multi boot, moet die aan staan. En wel op alle windows instances waarvan je pleegt te booten. Dan zorgt elke instance ervoor dat utc bewaard wordt in de RTC en corrigeert het os voor de afwijking. Als er één instance deze setting niet heeft en je boot er van, gaan de andere instances weer achter- of voorlopen
Ah zo. Ik boot nu steeds van hetzelfde systeem. De andere heb ik niet aangeraakt. Dus het zal in mijn geval dan toch denk ik een andere oorzaak hebben.

De klok loopt nu weer 2 uur achter. Wel lekker vroeg nu nog. Maar het valt zo tegen aan het eind van de avond... :z

👉🏻 Blog 👈🏻

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• route99

route99

Als de multi boot ook een Linux installatie omvat? Daar zie ik dit probleem op mijn desktop ook....
Oplossingen:
https://itsfoss.com/wrong-time-dual-boot/
Fixing Windows Showing Wrong Time in a Dual Boot Setup With Linux
There are two ways you can go about handling this issue:
  • Make Windows use UTC time for the hardware clock
  • Make Linux use local time for the hardware clock
It is easier to make the changes in Linux and hence I’ll recommend going with the second method.

[ Voor 3% gewijzigd door route99 op 17-05-2021 09:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• technorabilia
route99 schreef op maandag 17 mei 2021 @ 09:20:
[...]
Als de multi boot ook een Linux installatie omvat? Daar zie ik dit probleem op mijn desktop ook....
Oplossingen:
https://itsfoss.com/wrong-time-dual-boot/

[...]
Klopt, ik boot nog wel eens een Linux OS. Ik ga er eens naar kijken. Dankjewel.

👉🏻 Blog 👈🏻

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• XWB
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

XWB

Devver
Windows 10 21H1 update is nu voor iedereen beschikbaar, downloaden kan op https://www.microsoft.com/nl-nl/software-download/windows10

March of the Eagles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• easyriider
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online
Windows 21H1 geïnstalleerd via Windows update, het ging nog sneller dan een gewone cumulatieve update. Bij de systeem info staat nu versie 21H1, echter bij de installatiedatum staat nog 21-‎10-‎2020, de datum van de vorige update.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/mLPnT_lPY67Bdou0dnHiNN9Mq7k=/800x/filters:strip_exif()/f/image/cJrbeMuLCwwH9xTAdYZrz4Bg.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Da.Rock
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online
easyriider schreef op dinsdag 18 mei 2021 @ 23:50:
Windows 21H1 geïnstalleerd via Windows update, het ging nog sneller dan een gewone cumulatieve update. Bij de systeem info staat nu versie 21H1, echter bij de installatiedatum staat nog 21-‎10-‎2020, de datum van de vorige update.

[Afbeelding]
Op m'n pc die via update tool is geüpdatet zie ik wel 18-5 als installatiedatum. De pc die via Windows update is geüpdatet, toont nog een oude installatiedatum. Of dat wat uitmaakt voor de functionaliteit, denk het niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• passer
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 21:18
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/u8kTIOxX27yTPXGS7aEk4RsfTH4=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/OucpEaeJLIQUI7ZzirKGsy4M.jpg?f=user_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WhiteSnake76
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 06:16
Ook geupdate naar 21H1 gisteren, Systeem geeft ook netjes aan dat er 21H1 opstaat, maar nu heb ik wel een probleem...

Windows blijft bij Aan/Uit "Bijwerken en Afsluiten" en "Bijwerken en Opnieuw Opstarten" zeggen, en bij Windows Update zelf blijft hij "Een Ogenblik Geduld..." zeggen zonder dat er iets gebeurt.

Gelukkig gaat het om een 2de computer die ik heb, dus niet me Main computer, dus geen ramp als ik Win 10 opnieuw moet installeren aangezien ik geen back-up hoef te maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• technorabilia
Ik boot van een vhdx disk en kan niet makkelijk upgraden. Altijd een gedoe(tje). Wanneer gaan ze daar nu eens iets op verzinnen. Retorische vraag... :)

👉🏻 Blog 👈🏻

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• star-saber
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 18-05 18:43

star-saber

Ryzen

WhiteSnake76 schreef op woensdag 19 mei 2021 @ 12:13:
Ook geupdate naar 21H1 gisteren, Systeem geeft ook netjes aan dat er 21H1 opstaat, maar nu heb ik wel een probleem...

Windows blijft bij Aan/Uit "Bijwerken en Afsluiten" en "Bijwerken en Opnieuw Opstarten" zeggen, en bij Windows Update zelf blijft hij "Een Ogenblik Geduld..." zeggen zonder dat er iets gebeurt.

Gelukkig gaat het om een 2de computer die ik heb, dus niet me Main computer, dus geen ramp als ik Win 10 opnieuw moet installeren aangezien ik geen back-up hoef te maken.
grappig, ik heb exact hetzelfde.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• WhiteSnake76
star-saber schreef op woensdag 19 mei 2021 @ 12:28:
[...]

grappig, ik heb exact hetzelfde.
Het ging weg na een paar keer opnieuw op te starten, hij bleef heel lang staan op "Opnieuw Opstarten" scherm met dat draai dingetje zonder dat er iets leek te gebeuren, maar na echt een lange tijd starten hij daadwerkelijk opnieuw op en was het weg.

EDIT: Hij zei daarna in Windows Update dat de Update niet gelukt is, maar na bij Systeem staat gewoon 21H1, en na dat ik op "Naar Updates Zoeken" klikte was die melding ook weg, er gaat dus bij sommige systemen iets niet helemaal goed. 8)7

[ Voor 23% gewijzigd door WhiteSnake76 op 19-05-2021 13:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• star-saber
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 18-05 18:43

star-saber

Ryzen

WhiteSnake76 schreef op woensdag 19 mei 2021 @ 13:32:
[...]

Het ging weg na een paar keer opnieuw op te starten, hij bleef heel lang staan op "Opnieuw Opstarten" scherm met dat draai dingetje zonder dat er iets leek te gebeuren, maar na echt een lange tijd starten hij daadwerkelijk opnieuw op en was het weg.

EDIT: Hij zei daarna in Windows Update dat de Update niet gelukt is, maar na bij Systeem staat gewoon 21H1, en na dat ik op "Naar Updates Zoeken" klikte was die melding ook weg, er gaat dus bij sommige systemen iets niet helemaal goed. 8)7
Ik heb de update via system restore verwijderd en updates op pauze gezet. bij mij stond er ook dat update niet goed was gegaan en ook systeem versie 21h1....... alleen na diverse herstarts geen wijzigingen dus een restore

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jimh307
  • Niet online
WhiteSnake76 schreef op woensdag 19 mei 2021 @ 12:13:

Same here.

Hier wel op de main computer. Afsluiten ging ook niet meer en moest 2x een harde reset doen, dus de update maar weer verwijderd. Nu de update er weer af is werkt alles weer als vanouds.
Ik ga wel wachten op 21H2 en anders elk jaar Windows opnieuw installeren met een verse USB stick. Dit is de eerste keer dat een update niet wilde installeren. Nog nooit meegemaakt, maar zonder die update kun je ook leven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cazzie
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 06:05
@WhiteSnake76 @jimh307

Dat is een bekend fenomeen, de oplossing:

startmenu // power // update & restart

control alt oeps deleted

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JohanKupers
  • Niet online

JohanKupers

Würüm? Dürüm!

cazzie schreef op zaterdag 22 mei 2021 @ 19:20:
@WhiteSnake76 @jimh307

Dat loste het bij mij niet op. Systeem was bijgewerkt door Windows Update, maar wat ik ook probeerde het probleem bleef. Uiteindelijk de update weer verwijderd en de update met de ISO gedaan en toen werkte alles wel normaal. :O

⛔ Trackers of betalen ⛔

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• WhiteSnake76
cazzie schreef op zaterdag 22 mei 2021 @ 19:20:
@WhiteSnake76 @jimh307

Als je goed leest zie je dat ik dat meerdere keren heb gedaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raven
  • Niet online
Update assistant vaagheid: Checken of er genoeg vrije ruimte is voor 21h1, dan zijn ding doen, om dan na lang bezig te zijn geweest te klagen dat er te weinig ruimte vrij is.... :S 8)7

edit: en na falen vertikken om de gedownloade bestanden weg te gooien, waardoor de opslag-check meteen faalt.

[ Voor 23% gewijzigd door Raven op 23-05-2021 15:02 ]

Oscar Wilde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Malfoi
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 15-05 16:53
Heb deze week op mijn werklaptop een update gekregen (versie echter nog 20H2).

Na deze update is het zo dat als ik ALT+TAB gebruik om van app/programma te wisselen, nu ook de afzonderlijke Edge-browsertabbladen daartussen staan en het wisselen naar de juiste app nu echt een zoekactie wordt. BLOEDIRRITANT. :')

Ik gebruik 95% Chrome, maar Edge gebruik ik ernaast vanwege bepaalde instellingen voor bepaalde websites.

Is er een manier om dat bij Edge uit te zetten?

www.flickr.com/malvlex

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Malfoi
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 15-05 16:53
Dankje! Ik ga morgen even kijken als ik mijn werklaptop weer aan heb, maar precies dat lijkt het te zijn! :)

Edit: heeft gewerkt. :*)

[ Voor 4% gewijzigd door Malfoi op 27-05-2021 08:53 ]

www.flickr.com/malvlex

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jimh307
  • Niet online
Windows 10 bijwerken met de Media Creation Tool heeft geholpen. Nu probleemloos 21H1.

Gewoon MCT downloaden en op 'nu bijwerken' klikken. Het heeft ongeveer 30 minuten geduurd maar je vangt 2 vliegen in 1 klap:
1. Windows 10 wordt compleet vers geïnstalleerd mét behoud van al je programma's en data.
2. Alle updates worden in een 'clean' proces geïnstalleerd.
Mocht er iets niet meer helemaal vers zijn in je Windows 10 installatie dan wordt dat meteen verholpen. Ik prefereer dit boven een geheel nieuwe installatie waarbij je alles weer mag installeren. Doe je dat elk half jaar dan zou je Windows 10 in principe nooit meer helemaal kaal te installeren. Het voordeel met MCT is dat alles behouden blijft.

Er is dus een oude installatie aanwezig die je later kunt laten opruimen. Het betreft een volledige setup.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HMaster_II
  • Registratie: December 2015
  • Laatst online: 21:04
Heeft iemand al ervaring met het verwijderen van de Microsoft News functie?
Sinds de meest recente update van 21H1 staat er nu een weersbericht naast het systeemwerkvak in de taakbalk. Met een mouse-over krijg je ineens allerlei nieuws items met weer en verkeer.
Ik zie nergens een shut-down functie of de-installer.

Was al een GPO voor :X

[ Voor 5% gewijzigd door HMaster_II op 01-06-2021 11:36 ]

The S in IOT stands for security.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TweakerVincent
  • Laatst online: 20:21
Ik probeerde gisteravond windows te updaten naar 21H1 maar dat ging raar. Ik moest restarten en dat ging super snel dus klopte al niet. Vervolgens blijf ik opties update en restart zien maar dat doet niks als ik update en restart.

Na restart gebeurd er vrij weinig en blijf ik update en restart zien. Windows update doet ook niet veel meer, blijft zoeken.

Ik heb de bat van microsoft gedraaid om windows update te fixen. maar werkt helaas niet, Iemand een idee?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TweakerVincent
jimh307 schreef op zondag 30 mei 2021 @ 01:14:
Windows 10 bijwerken met de Media Creation Tool heeft geholpen. Nu probleemloos 21H1.

Gewoon MCT downloaden en op 'nu bijwerken' klikken. Het heeft ongeveer 30 minuten geduurd maar je vangt 2 vliegen in 1 klap:
1. Windows 10 wordt compleet vers geïnstalleerd mét behoud van al je programma's en data.
2. Alle updates worden in een 'clean' proces geïnstalleerd.
Mocht er iets niet meer helemaal vers zijn in je Windows 10 installatie dan wordt dat meteen verholpen. Ik prefereer dit boven een geheel nieuwe installatie waarbij je alles weer mag installeren. Doe je dat elk half jaar dan zou je Windows 10 in principe nooit meer helemaal kaal te installeren. Het voordeel met MCT is dat alles behouden blijft.

Er is dus een oude installatie aanwezig die je later kunt laten opruimen. Het betreft een volledige setup.
Excuus zie nu pas dat er meer mensen last van hebben. Is MCT echt bijwerken of moet ik nog steeds dingen herinstalleren? Laatste geen zin in.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jimh307
  • Niet online
TweakerVincent schreef op vrijdag 11 juni 2021 @ 09:14:
[...]

Excuus zie nu pas dat er meer mensen last van hebben. Is MCT echt bijwerken of moet ik nog steeds dingen herinstalleren? Laatste geen zin in.
Je hoeft echt niets extra's te installeren. Als je de ISO uitgerold hebt is je systeem in dezelfde staat als vóór de installatie. Zo'n installatie heet ook wel een "in-place repair". Het nut van MCT is dat alles van Windows even vers geïnstalleerd wordt zoals bij een grote update.
Het kost wel wat schijfruimte want de Windows installatiebestanden blijven op de schijf staan (4,5 GB) en er komt een Windows.old folder. Deze folder kun je na de installatie laten opruimen. Doe dat wel in Windows zelf en verwijder hem niet handmatig. Ook kun je dan vóór de in-place repair een herstelpunt aanmaken. Als de installatie succesvol is kun je de herstelpunten even leeg gooien.
Met deze adviezen heb je na de installatie hetzelfde op je schijf in gebruik dan voor de update. Je moet kijken of het nuttig voor je is om de installatiebestanden op je partitie te laten staan. Doe dat zeker want als je Windows wat brak begint te worden kun je de setup in die map starten en hem laten repareren. Die 4,5 GB zal toch niet zo'n ramp zijn op onze hedendaagse schijfruimte. ;)

Waar je nu last van hebt is een bootloop. Je moet even terugrollen van vóór die update. Dat kon hier wel gewoon. Ze staan in het overzicht van geïnstalleerde programma's.

Updates-geschiedenis van updates-installaties van updates ongedaan maken. Daarna start je de MCT.

Succes :)

[ Voor 9% gewijzigd door jimh307 op 11-06-2021 10:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• semicon
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 29-01-2024
Ik hoop dat iemand hier weet hoe ik sinds de laatste update de "web results" kan verwijderen uit mijn start menu van Windows 10 Pro (20H2).

Alle guides van vroeger (inclusief het feit dat ik daar al eerder lang mee bezig ben geweest om te proberen volledig bing te verwijderen uit alle hoeken van mijn operating system) werken niet (meer). Blijkbaar gebruiken ze nu andere waardes in de registry?

Anyway... ik heb nog geen site kunnen vinden die met de huidige build al die irritante web results / search in start uit kan zetten. Ik hoop echt dat iemand het hier weet en kan delen met ons!! <3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TweakerVincent
jimh307 schreef op vrijdag 11 juni 2021 @ 10:05:
[...]

Je hoeft echt niets extra's te installeren. Als je de ISO uitgerold hebt is je systeem in dezelfde staat als vóór de installatie. Zo'n installatie heet ook wel een "in-place repair". Het nut van MCT is dat alles van Windows even vers geïnstalleerd wordt zoals bij een grote update.
Het kost wel wat schijfruimte want de Windows installatiebestanden blijven op de schijf staan (4,5 GB) en er komt een Windows.old folder. Deze folder kun je na de installatie laten opruimen. Doe dat wel in Windows zelf en verwijder hem niet handmatig. Ook kun je dan vóór de in-place repair een herstelpunt aanmaken. Als de installatie succesvol is kun je de herstelpunten even leeg gooien.
Met deze adviezen heb je na de installatie hetzelfde op je schijf in gebruik dan voor de update. Je moet kijken of het nuttig voor je is om de installatiebestanden op je partitie te laten staan. Doe dat zeker want als je Windows wat brak begint te worden kun je de setup in die map starten en hem laten repareren. Die 4,5 GB zal toch niet zo'n ramp zijn op onze hedendaagse schijfruimte. ;)

Waar je nu last van hebt is een bootloop. Je moet even terugrollen van vóór die update. Dat kon hier wel gewoon. Ze staan in het overzicht van geïnstalleerde programma's.

Updates-geschiedenis van updates-installaties van updates ongedaan maken. Daarna start je de MCT.

Succes :)
pauze updates en dagje wachten heeft mijn probleem opgelost. wilde net jouw methode gaan toepassen maar alles werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robcoenen
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 24-03 15:14
2 gelekte images van de Sun Valley updateAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/LbLLvtMGrnd2LEHHPP8lxnoeH80=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/F148cXPoGIWltEEs0m6Er9Dw.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/9etS9gF3qDrkYPCK_vXqG0k1R5k=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/iwnE6ErGpOsveFKgMlaGEaQF.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loekf2
  • Laatst online: 16-05 00:20
Deze is ook leuk, start menu into action:

Als dat het is, tja.. ik had de systray boven in beeld gezet, maar dan heb je macOS.

[ Voor 5% gewijzigd door loekf2 op 15-06-2021 19:03 ]

iMac 24" M3 | Mac mini M4 | iPhone 16 Pro 256GB | iPad Pro M4 11" 256GB 5G | AW Series 10 | Sony KD-55XE9305 (Ziggo CI+) | ATV 4K | Denon AVC-X3700H | Shield TV | PS5 Pro/PSVR2 | XSX | Netatmo | Hue | UC Remote 2 | HA | FRITZ!Box 7590AX | XS4ALL glasvezel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Help!!!!
  • Registratie: Juli 1999
  • Niet online

Help!!!!

Mr Majestic

Ronde hoeken, losse startmenu kunnen mij niet direct echt bekoren. We gaan het meemaken. :)

PC Specs
Asus ROG Strix B650E-E | AMD 7700X | G-Skill 32GB DDR5 6000C30 M-die | 4090 FE | LG 38GN950-B 3840*1600p 160Hz | Corsair RM1000x Shift | WD Black SN850X 1TB M.2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• route99

route99

We hebben weer wat om te slopen..... dat "recommended" in het 1e plaatje heeft al de helft van die getoonde ruimte opgeslurpt... terwijl er maar 1 icoon staat....
Het pinnen van de meest gebruikte programma's op de taakbalk vind ik functioneel en dat je met het loepje snel de zaken kunt vinden die je amper gebruikt.... en de rest mogen ze van mij allemaal buiten beeld laten, je wilt toch zsm met het programma aan de slag waar je de pc voor opgestart hebt....

Saai? Maar wel functioneel.... je ziet er na het opstarten van het gewenste programma toch niks meer van ...
Maar ieder zijn/haar meug, sommigen hebben weer flink wat te doen om hun pronk desktop op te zetten....

[ Voor 18% gewijzigd door route99 op 15-06-2021 19:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robcoenen
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 24-03 15:14

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TumTum
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 18-05 09:53
Net Windows 11 geinstalleerd om even mee te spelen. Ik kan weer een offline account aanmaken! Dat is wel prettig. Startmenu is wel strak. Voor het Windows Dashboard is een MS account vereist. Het werkt erg smooth in Hyper-V op Windows 10. Ik hoor ook nieuwe Windows geluidjes.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/E37qL6CumgNtKwX1I2hfDc0ApQc=/800x/filters:strip_exif()/f/image/4dSjHgdBt4az7yGfCRnDrueu.png?f=fotoalbum_large

Dark is ook wel erg mooi.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/XEpCYW9pK-x34suiUEXXPdxrU7g=/800x/filters:strip_exif()/f/image/pCVmBNoizGFPbQbL9nXZy8Ke.png?f=fotoalbum_large

[ Voor 23% gewijzigd door TumTum op 15-06-2021 22:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raxious
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 20:43
Zelf W11 in een VM geïnstalleerd en wat ik van W11 geprobeerd heb ziet en voelt het tot nu toe prima. Start menu is even wennen, maar dacht dat ik me zou ergeren aan de taskbar in het midden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• technorabilia
Ik (multi-)boot Windows 11 nu vanaf een vhdx en ga het de komende dagen als primair OS gebruiken. Ik vind het voor mij soepel genoeg werken. Op een HP ZBook 15 G1. Alle devices zijn herkend zoals op Windows 10.

Taskbar alignment heb ik wel weer op "Left" gezet omdat ik steeds mis zat v.w.b. Start.

Het OS wordt nog wel herkend als:
Microsoft Windows 10 Professional (x64) Build 21996.1

Edit:
En ik ga ook Edge maar eens proberen i.p.v. direct Chrome te installeren... :P

[ Voor 10% gewijzigd door technorabilia op 16-06-2021 09:08 ]

👉🏻 Blog 👈🏻

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• segil
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 18-05 15:04
Het lijkt erop dat deze "lek" met opzet was gedaan en volgende week nog meer gaat komen.

https://twitter.com/Windows/status/1404873374954758148
This is just the Start. Tune in on June 24th at 11 am ET to see what's next.
Vooral de nadruk op "Start" suggereert dat deze "gelekte" build vooral focussed op het Start menu en we volgende week een nieuwere build krijgen te zien die nog veel meer bevat.

Als dat waar is, hebben ze dit toch mooi weten te spelen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VN1X
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 12-05 10:19
Het lukt mij niet om ook maar enige XBOX app te downloaden en installeren. De Microsoft Store crasht of ik kan helemaal geen XBOX app aanklikken via de store. Wanneer ik de XBOX app handmatig download en probeer te installeren crasht vervolgens het installatie programma. Verder heb ik al veel stappen ondernomen zoals WSreset (gebeurd niks via cmd dan), alles gerelateerd aan XBOX verwijderd via powershell, Gamebar opnieuw ingesteld, probleemoplosser via W10 uitgevoerd op een aantal zaken, UAC weer ingeschakeld, etc etc.

Nu dacht ik dat het misschien met een krakkemikkige versie van W10 te maken had dus probeer ik maar te updaten. Helaas is ook dit niet mogelijk en krijg ik een foutmelding en code: "Er zijn problemen bij de installatie van de updates, maar we proberen de installatie later opnieuw uit te voeren. Als u dit bericht dan weer ontvangt en meer informatie wilt zoeken via internet of ondersteuning wilt, komt het volgende wellicht van pas: (0x80080005)"

Ik weet het niet meer hoor.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pennywiser
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 18-05 15:28

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• technorabilia
Sorry, verkeerde topic... 8)7

[ Voor 93% gewijzigd door technorabilia op 26-06-2021 18:46 ]

👉🏻 Blog 👈🏻

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Raven
  • Niet online
technorabilia schreef op zaterdag 26 juni 2021 @ 18:32:
Ik krijg onderstaande melding als ik check of mijn laptop Windows 11 kan draaien.

[Afbeelding]

Dit is zeker omdat ik boot vanaf een VHDX?
[Windows 11] Insider Preview Ervaringen & Discussie O-)

Oscar Wilde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chris_147
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 11-05 13:36
Een vraagje: mijn pc zegt dat hij door een organisatie beheerd wordt.
Dit is echter niet zo, dit is mijn privé pc. Windows 10 heb ik zelf recent opnieuw geïnstalleerd, zonder gekke dingen te doen.
Wat wel is: standaard zette hij er Home op, maar ik heb een licentie voor Pro, dus heb ik via het invoeren van die key, de laptop geupgrade naar Pro.

Was geen probleem om updates binnen te halen of zo, maar als ik de PC Health advisor wil draaien om Windows 11 te checken, gaat dit niet.
Enig idee waar ik moet zoeken?

Ik heb al in gpedit.msc - Computer Configuration - Administrative Templates - All settings gekeken. Gesorteerd op State, maar staat allemaal op not configured.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• technorabilia
Met alle consternatie over Windows 11 met Secure Boot etc. etc. dacht ik eens goed te kijken naar mijn laptop. Deze boot nog in legacy mode. Ik wil dit nu omzetten naar UEFI.

Nu "native boot" ik al tijden vanaf diverse virtual hard disks (VHDX) en dat werkt prima. Ik wil dit dan ook niet kwijt.

Ik wil dit dus omzetten naar UEFI alleen twijfel ik aan wat ik precies moet veranderen. Misschien kunnen jullie mij helpen?

Klopt het dat ik mijn System Partition moet omzetten naar GPT? (convert gpt)

Ik was even in de veronderstelling dat dit op de VHDX zelf moet gebeuren maar zodra ik de laptop omzet naar UEFI dan krijg ik een "boot device not found". Achteraf wel logisch denk ik omdat mijn System Partition nog MBR is?

De procedure van native boot vanaf een VHDX staat in het volgende artikel beschreven. Step 1 en 2 doe ik altijd in Hyper-V. Het gaat om Step 3 en 4.

Boot to a virtual hard disk: Add a VHDX or VHD to the boot menu
https://docs.microsoft.co...ard-disk-to-the-boot-menu

👉🏻 Blog 👈🏻

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scirocco
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 02-04-2023
Ik hoop dat ik hier twee vragen kan stellen over de touchpad functie's in Windows.

1. Onderbroken drag and drop
Ik kom vanaf een Mac (sorry voor het vloeken) en daar kan je tijdens het slepen je vinger even van de touchpad halen om je vinger te herpositioneren, zodat je weer een slag kan maken zeg maar. Dus als je tijdens het slepen het einde van je touchpad nadert, kun je snel je vinger weer terug halen om weer verder te gaan met slepen. Maar bij Windows stopt de sleep-actie direct als je je vinger van de trackpad haalt.
Is hier een oplossing voor? Ik kom er niet uit via google, en ik snap Github nog niet helemaal.

2. Smooth scrolling
Waar Windows in sommige opzichten wat functioneler is, werkt Mac wat soepeler. Onder andere met scrollen.
Nu moet ik zeggen dat de touch gestures in W10 niet verkeerd zijn, maar het scrollen gaat toch nog wat stroef.
Dmv google kwam ik er al achter dat je in de Registry Editor wat zaken kunt aanpassen (zoals touch friction, enertia etc) en die heb ik, zo goed als ik mogelijk acht, aangepast.
Maar toch werkt het niet helemaal soepel. Daarentegen merkte ik net dat het scrollen op m'n touchscreen (Surface Laptop) wèl soepel gaat, vreemd.

Iemand een idee of tip?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PcManiaxx
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 09-05 05:42

PcManiaxx

ondertitel duh

Beste mensen, is iemand hier bekend met deze error? (0x800f0988). Ik krijg dit de hele tijd als ik de windows updates wil uitvoeren. Nu wil ik graag de preview van windows 11 proberen, maar hij blijft de hele tijd hier op hangen. Tig keer opnieuw geprobeerd, word er een beetje moedeloos van.

Ik heb dit stappenplan al gevolgd, maar dat mocht niet baten.

Edit; is een legale activatie btw. Plus insider program is geactiveerd en gekoppeld aan mijn account.

[ Voor 11% gewijzigd door PcManiaxx op 02-07-2021 19:19 ]

Pagina: 1 ... 104 105 Laatste

Let op:
Ervaringen met de Insider Preview van Windows 10 kunnen in het [Windows 10] Insider Preview Ervaringen & Discussie topic.

Ervaringen met Windows 11 horen thuis in het [Windows 11] Insider Preview Ervaringen & Discussie topic.

De Windows 10 mei 2021 Update (of 21H1) bits zijn hier te downloaden (via de MediaCreation Tool link). Je kunt natuurlijk ook via Windows Update checken op updates, dan zou hij als het goed is ook binnen moeten komen.