Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tiduz
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 11-05 15:53
ik zit denk ik vast op 1909, dan maar wachten tot er een volgende update komt, toen ik gister via windows update klikte op updaten ging die na 1 reboot de setup doen en de 2e reboot was mn windows kapot, ging die automatisch bestanden terugzetten en was ik terug op 1909.

Vandaag via de update assistent manier geprobeerd en na 2e reboot zag ik alleen een flashende _ in dos knipperen. na 10 min handmatig gereset en na de dos boot kreeg ik een scrollend ::::::: in het midden van me beeld. Daarna bootte die wel weer en zat ik weer in 1909.

Denk dat het maar opgeef met 2004 en gewoon zo laat dan.

edit: de error die ik kreeg in me log was trouwens: 0xc1900101

Dat heeft blijkbaar iets met drivers te maken. Eerst had ik "De update komt binnenkort" En nu pakte die hem wel via windows update dus ik nam aan dat mijn pc nu "compatible" was, blijkbaar toch niet.

[ Voor 18% gewijzigd door Tiduz op 19-08-2020 17:06 ]

CPU: I5 6600K - Cooler: Noctua NH-D15S - RAM: 8GB Kingston HyperX Fury Black - GFX: GFX: MSI RTX 2070 Super - SSD: 250GB Samsung 850 Evo - Case: CoolerMaster CM Storm Stryker - PSU: Corsair RM750i

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

carpebios schreef op vrijdag 3 juli 2020 @ 13:39:
Vandaag contact gehad met MS, 2x iemand meegekeken van in totaal 1,5 uur. Maar niemand krijgt mijn Surface pro 7 geüpdatet naar 2004. Uiteindelijk stelde hij voor om een hele nieuwe installatie te doen, waarbij ik mijn applicaties kwijt was. Ik blijf maar op 1909 hangen.
@carpebios : Ze hadden de 2004 update nog niet uitgbracht voor de Surface, maar gisteren stond 'ie ineens op de lijst. Gewoon handmatig zoeken in Updates en je zou hem moeten krijgen :)

Duurde wel lang voor de update klaar was!

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raven
  • Registratie: November 2004
  • Niet online
Tiduz schreef op woensdag 19 augustus 2020 @ 17:01:
edit: de error die ik kreeg in me log was trouwens: 0xc1900101

Dat heeft blijkbaar iets met drivers te maken.
Misschien handig om in apparaatbeheer alles even langs te lopen om te kijken of er nieuwere drivers zijn?

After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...

Oscar Wilde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• carpebios
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 13:23
gambieter schreef op woensdag 19 augustus 2020 @ 17:16:
[...]

@carpebios : Ze hadden de 2004 update nog niet uitgbracht voor de Surface, maar gisteren stond 'ie ineens op de lijst. Gewoon handmatig zoeken in Updates en je zou hem moeten krijgen :)

Duurde wel lang voor de update klaar was!
Ik heb vorige maand onedrive verwijderd en toen lukte het wel!

O Zeeuws-Vlaanderen, vrijstaande woning bj.1967, enkelsteens, 180m2, 8x radiator, Tado v3+, Quatt duo, Atag ketel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

carpebios schreef op woensdag 19 augustus 2020 @ 17:35:
Ik heb vorige maand onedrive verwijderd en toen lukte het wel!
Mooi. Ik heb een m3 (series 5), maar had dat niet geprobeerd.

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tiduz
Raven schreef op woensdag 19 augustus 2020 @ 17:21:
[...]

Misschien handig om in apparaatbeheer alles even langs te lopen om te kijken of er nieuwere drivers zijn?
gedaan, vind niks, nog een keer geprobeerd en na 80% en reboot weer dit:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/cVTJev3eULg1PTGV9jBs96TbKkc=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/fseI2vLf0V4IFqEDnE5MAuma.png?f=user_large

ik wacht wel tot de volgende update ofzo.

Edit: Wou eigenlijk via USB een verse install doen maar toch ben ik bang dat die dan helemaal niet meer boot, heb echt geen zin om te gaan troubleshooten dan, darn.

[ Voor 13% gewijzigd door Tiduz op 19-08-2020 19:28 ]

CPU: I5 6600K - Cooler: Noctua NH-D15S - RAM: 8GB Kingston HyperX Fury Black - GFX: GFX: MSI RTX 2070 Super - SSD: 250GB Samsung 850 Evo - Case: CoolerMaster CM Storm Stryker - PSU: Corsair RM750i

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• passer
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 10:30

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tiduz
ik werd er zo moe van dat ik maar een format heb gedaan, install was van 2015 dus misschien werd het ook wel tijd haha, nu werkt die iig :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Raven
  • Niet online
Bedoel je dat Windows niets vindt? Zelf vergelijk ik altijd de versienummers (en/of datum) met de meest recente die op nvidia.com/amd.com/intel.com/etc staan. Drivers updaten, als Windows Update al iets aanbiedt, laat ik niet aan Windows over. Ik heb het zelfs m.b.v. gpedit geblocked.
Tiduz schreef op woensdag 19 augustus 2020 @ 20:31:
ik werd er zo moe van dat ik maar een format heb gedaan, install was van 2015 dus misschien werd het ook wel tijd haha, nu werkt die iig :)
Beetje drastisch, maar okee, nu weet je echter niet waar ie op vastliep mocht het bij de volgende functieupdate weer gebeuren :P

Overigens had ik dat ooit eens met mijn laptop, de falende functieupdate. De foutmelding weet ik niet meer, alleen dat het tijdens de eerste boot mis ging en de boel daarna teruggedraaid werd.

Uiteindelijk heb ik de oorzaak wel weten te vinden, na welgeteld één lotgenoot met Google te hebben gevonden: Het was grub die dwarslag, grub eraf, Windows bootloader restoren, probleem weg. Daarna grub weer teruggezet.

[ Voor 5% gewijzigd door Raven op 19-08-2020 21:03 ]

After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...

Oscar Wilde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tiduz
haha ja ik had sowieso de nieuwste nvidia driver erop, en de realtek drivers komen uit 2017 ofzo daar vond ik ook geen nieuwe van, had ook al geprobeerd zonder externe harddisk enzo werd er zo ziek van dat ik er helemaal klaar mee was :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raven
  • Niet online
Weet iemand toevallig hoe je erachter kan komen waardoor Windows 10 tijdens een reguliere (niet Windows update) herstart bij het afsluitdeel +/- een uur op "Windows voorbereiden" is blijven hangen? Ik stond op het punt de resetknop te gebruiken.

De herstart vlak voor deze was wél Windows update gerelateerd, zou er tijdens de 2e herstart toch nog iets gedaan zijn m.b.t. Windows update? De 2e herstart was overigens vanwege nieuwere versie antivirus (EIS) en VMware Workstation, maar die zouden dat volgens mij niet moeten veroorzaken.

Oscar Wilde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LangeFries
  • Registratie: Februari 2018
  • Laatst online: 18-05 20:45
Voor ik op vakantie ging is 2004 op mijn laptop geland. Nu blijken de cookies niet te werken en kan ik zowel Onedrive als in Edge als in Chrome elke keer eerst inloggen met mijn windows cq chrome password en moet ik los daarvan dus op elke site na elke start opnieuw alle "ervaring" doormaken. Alles mbt cookies in privacy settings staat gewoon goed. Heb ondertussen het basic scenario geselecteerd. Is dat nog filter nog te zwaar en kan ik beter tracking prevention helemaal uitzetten? Het gekke is dat de cookies er wel lijken te zijn, maar dus blijkbaar niet gebruikt kunnen worden.
Wel moet ik ivm een driver probleem met de Wifi elke keer volledig afsluiten, waarbij ook de kernel niet gesaved wordt. Sleep mode heb ik hierom ook disabled. Heeft dat ermee te maken of is deze versie gewoon nog niet mature en kan ik het beste via de recovery menu's terug naar 1909? Is een heel gedoe want de 10 dagen zijn voorbij, dus het gaat niet meer rechtstreeks.

Nibe F2120-12,VVM320, 4440Wp LG NeonR 1425Wp Solarwatt ZZO

• Providentia
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 08-05 22:22
Sinds de laatste update zijn de tabbladen op de taskbar heel erg breed waneer je maar een paar tabbladen open hebt (met tabbladen bedoel ik programma's, vensters etc.). Enig idee hoe ik dit kan aanpassen naar hoe het was voor update? Is er ergens een instelling waar je de maximale breedte van een tabblad op de taskbar kan instellen?

• TweakerVincent
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 12:00
Ik vind niks in dit topic over Hardware-Accelerated GPU Scheduling. Of ik zoek op een verkeerde query. In 2004 zou dat winst kunnen opleveren echter las ik net wat reviews dat het vaak juist minder goed werkt.

Ik heb een 2080 ti, 6800k 32 ram. Wat raden jullie aan?

• cazzie
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 06:05
TweakerVincent schreef op woensdag 16 september 2020 @ 09:24:
Ik vind niks in dit topic over Hardware-Accelerated GPU Scheduling. Of ik zoek op een verkeerde query. In 2004 zou dat winst kunnen opleveren echter las ik net wat reviews dat het vaak juist minder goed werkt.

Ik heb een 2080 ti, 6800k 32 ram. Wat raden jullie aan?
Met een 2080 Ti in je systeem hoef je toch niet direct bang te zijn voor wat minder FPS.

https://www.google.com/se...oECA8QBQ&biw=1463&bih=681

control alt oeps deleted

• TweakerVincent
cazzie schreef op woensdag 16 september 2020 @ 09:30:
[...]

Met een 2080 Ti in je systeem hoef je toch niet direct bang te zijn voor wat minder FPS.

https://www.google.com/se...oECA8QBQ&biw=1463&bih=681
Op 4k zeer zeker wel.

• cazzie
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 06:05
Er zijn variabelen, welk game engine, welke dx versie, driver versie, resoluties etc etc.
Bekijk die YT fimpjes eens over het onderwerp en kijk wat voor jou het beste werkt ...

control alt oeps deleted

• TweakerVincent
cazzie schreef op woensdag 16 september 2020 @ 09:55:
[...]

Er zijn variabelen, welk game engine, welke dx versie, driver versie, resoluties etc etc.
Bekijk die YT fimpjes eens over het onderwerp en kijk wat voor jou het beste werkt ...
Ga ik doen idd. Ik had alleen maar 1 site gecheckt met review. Hoopte dat in dit topic ook meer analyse hiervan was.

• Joeridev
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 10:34
In verband met de nodige hardware-veranderingen (en daaropvolgende problemen met Windows 10) wil ik mijn pc resetten. Windows staat op een kleine SSD en ik kan er in theorie voor kiezen om mijn privébestanden te behouden.

In het venster 'List of apps to be removed' krijg ik echter een enorme lijst aan applicaties en games die zullen worden verwijderd, velen daarvan geïnstalleerd op andere SSD's en harde schijven. Heeft iemand enig idee wat hiervan de reden is? Ik wil uiteraard niet het risico lopen dat mijn hele computer geformatteerd word.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• tiguan
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 07:25
Ondanks dat ze op een andere schijf geinstalleerd staan, zullen er diverse registry settings en andere bestanden die in C:\ProgramData worden bijgehouden, weg zijn bij een herinstallatie.

Vandaar dat je die apps dan opnieuw moet installeren als je Windows ververst.

• Joeridev
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 10:34
Hm, logisch. Thanks!

• AW_Bos
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 14:23

AW_Bos

Liefhebber van nostalgie... 🕰️

Toch ben ik nieuwsgierig of zo'n onderdelenupdate zoals versie 2004 Windows 10 nou ook stabieler maakt? Infeite is er sprake van een compleet nieuwe Windows-installatie, dus je zou zeggen dat er ook een hoop troep achterwege blijft die voor crashes kan zorgen? Iemand die hier positieve ervaring mee heeft? ;).

☀️ Goedemorgen zonneschijn! ☀️
☀️Ja, je maakt me zo gelukkig, en door jou voel ik me fijn! ☀️

• RubenDJ
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 13:05
Ik kwam er onlangs achter dat mijn Windows nog altijd op 1903 liep, de update naar 2004 was al meerdere keren mislukt achter de schermen met de welbekende 0xc1900101 foutcode.

Nu was mijn PC verder gewoon stabiel maar toch wilde ik graag naar deze update. Niet omdat ik zozeer iets miste maar ik wil gewoon mijn PC up to date hebben en kan er niet tegen als er iets niet werkt zoals het hoort :+
Heb zoals meerdere hier inderdaad alle tips geprobeerd maar zonder resultaat. Telkens werd op het einde de rollback uitgevoerd. Uiteindelijk maar via de Media Creation Tool geprobeerd, en dat werkte gelukkig wel. Niet vanaf een usb stick gewoon vanuit windows gestart en voor 'Update deze pc' of iets dergelijks gekozen. Hiermee werd de update wel voltooid.

Zoals gezegd, mijn PC was al stabiel dus ik kan niet zeggen of deze update stabieler is. Games draaien nog precies zoals voorheen, ik merk geen verschil. Enige wat opvalt is dat games in Steam en Epic launcher niet meer in het startmenu staan en ik krijg ze er ook niet meer in. Die snelkoppelingen hebben nu een .url extensie en doen niks meer. Maar voor mij geen probleem, ik start gewoon de launcher.

specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raven
  • Niet online
Weet iemand toevallig waar de changelogs zijn te vinden van de driverupdates die apparaatbeheer in W10 binnen kan halen? Op catalog.update.microsoft.com kan ik de drivers wel vinden, in cab vorm, maar ik zie geen changelogs.

Oscar Wilde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robcoenen
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 24-03 15:14
De oktober update staat nu klaar:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Splinter Cell
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 17-05 22:14

Splinter Cell

Glasvezel MASTER RACE

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/afDJpgb.jpg

Via de Media Creation Tool en Update-assistent upgrades geprobeerd. Blijft gewoon op 30% hangen na een reboot. Nog meer mensen last van? Na een harde reset draait Windows de upgrade gelukkig wel terug. Dus ik kan in Windows komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vis
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 14:06

Vis

Jullie weten inmiddels wel dat je beter een aantal maanden kunt wachten tot je Windows gaat updaten toch? 😉 in t verleden vaak fout gegaan met updates, verloren bestanden etc. Ik wacht braaf tot in m krijg aangeboden. Dat is vaak een half jaar verder en vind ik prima, zo'n noemenswaardige updates zijn er toch niet hedendaags.

Nikon D610 || 85mm 1.8G || 50mm f1.8D || AW 15 R3 ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

Vis schreef op woensdag 21 oktober 2020 @ 13:05:
Jullie weten inmiddels wel dat je beter een aantal maanden kunt wachten tot je Windows gaat updaten toch?
Upgraden bedoel je hopelijk. Security fixes wil je 'per direct' doorvoeren, IMHO... Maar inderdaad, de major upgrades wacht ik wel even af op 'productie'systemen.

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vis
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 14:06

Vis

Yes bedoel uiteraard upgraden :)

Nikon D610 || 85mm 1.8G || 50mm f1.8D || AW 15 R3 ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raven
  • Niet online
Kan het kloppen dat teruggaan na de vorige versie dit keer niet mogelijk is? Schijfopruiming liet namelijk opvallend weinig zien, alsof er geen windows.old te verwijderen was, die ik overigens ook niet heb zien staan.

[ Voor 13% gewijzigd door Raven op 21-10-2020 17:38 ]

Oscar Wilde

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• JohanKupers
  • Registratie: Juli 2018
  • Niet online

JohanKupers

Würüm? Dürüm!

Raven schreef op woensdag 21 oktober 2020 @ 17:37:
Kan het kloppen dat teruggaan na de vorige versie dit keer niet mogelijk is? Schijfopruiming liet namelijk opvallend weinig zien, alsof er geen windows.old te verwijderen was, die ik overigens ook niet heb zien staan.
De uitleg heb je begin dit jaar al eens van mij gehad.
JohanKupers schreef op donderdag 28 mei 2020 @ 11:08:
[...]

Die in het voorjaar is een major update, wat technisch gezien gewoon een herinstallatie is en inclusief windows.old directory. Die in het najaar in een minor, wat lijkt op de maandelijkse patch ronde en dus sneller gereed is en ook geen windows.old opleverd..
:+

⛔ Trackers of betalen ⛔

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Will_M
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Vanmiddag een kale Windows 10-2004 VM op een 30Gb (vhdx) Disk proberen te upgraden en dat gaf een 'endless loop' terwijl de Upgrade Agent van te voren aangaf dat er genoeg ruimte was... Even controleren dus maar ;)

Boldly going forward, 'cause we can't find reverse

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mrjraider
  • Registratie: Juli 2012
  • Niet online
De upgrade hier via de mediacreation tool erop gezet. Ging erg vlot.
Tot op heden geen gekke dingen, ben wel gecharmeerd van het aangepaste start menu. Een stuk rustiger.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JohanKupers
  • Niet online

JohanKupers

Würüm? Dürüm!

Hier ook geen rare dingen op mijn VM. In de loop van de week de rest van de systemen bijwerken.

⛔ Trackers of betalen ⛔

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Doman
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 14:15
Raven schreef op woensdag 21 oktober 2020 @ 17:37:
Kan het kloppen dat teruggaan na de vorige versie dit keer niet mogelijk is?
Ik heb de optie hier wel gewoon, met backup folder windows.old?
Op 2 oude systemen (Celeron T3000/Athlon 4450e :P ) met 2004 naar 2009/20H2 met de upgrade assistant.
Duurde toch best nog wel even vanwege windows.old backup maken en ook toch nog aardig wat te downloaden blijkbaar?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raven
  • Niet online
JohanKupers schreef op woensdag 21 oktober 2020 @ 19:42:
[...]

De uitleg heb je begin dit jaar al eens van mij gehad.

[...]

:+
Ah :P :$
The_Doman schreef op woensdag 21 oktober 2020 @ 21:54:
[...]

Ik heb de optie hier wel gewoon, met backup folder windows.old?
Op 2 oude systemen (Celeron T3000/Athlon 4450e :P ) met 2004 naar 2009/20H2 met de upgrade assistant.
Duurde toch best nog wel even vanwege windows.old backup maken en ook toch nog aardig wat te downloaden blijkbaar?
Hier deed de Windows Update client het, achteraf was er maar een paar 100MB op te ruimen qua Windows Update files, geen windows.old te vinden.

Oscar Wilde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Help!!!!
  • Registratie: Juli 1999
  • Niet online

Help!!!!

Mr Majestic

Hier gelukkig ook nog geen vreemde dingen bij update vanaf versie 2004. Heb de MS iso gedownload en de update vandaaruit gestart. Duurde best lang nog.

Denk dat als je hem gewoon vanuit Windows update krijgt dat het waarschijnlijk stuk sneller gaat.

PC Specs
Asus ROG Strix B650E-E | AMD 7700X | G-Skill 32GB DDR5 6000C30 M-die | 4090 FE | LG 38GN950-B 3840*1600p 160Hz | Corsair RM1000x Shift | WD Black SN850X 1TB M.2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Richub
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 11:43
Ik heb thuis mijn PC (Ryzen 5 3600, 32 GB RAM en M2 SSD) ook de update gegeven met de update assistent.

Duurde best lang, 3x herstarten, en daarna een windows.old map op C.
Ik vond het net een major update, de update van 1904 naar 1909 duurde net 90 seconden op deze pc...

Ik heb geen rare problemen of fouten gezien bij deze update. (y)

Edit:
Net mijn PC (i5 3470, 16 GB RAM, SATA SSD) op het werk ook de update gegeven, was in 30 seconden klaar, en geen windows.old map. :?
Raar.

[ Voor 17% gewijzigd door Richub op 22-10-2020 10:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Jackel
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 18-05 23:38
Na de update reageert mijn draadloze muis heel slecht. Na het verwijderen van de update werkt het weer zoals het hoort.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kendo
  • Registratie: Maart 2009
  • Niet online
Ik ben ook al een paar dagen aan het stoeien met de oktober update. Net voor het einde krijg ik of een BSOD, of een reboot zonder dat de update voltooid is.

R7 5800X3D//MAG B550 Tomahawk//RX6900XT//DDR4 32GB 3200MHz//M.2 980 1TB//MSI Optix MAG274GRF

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tierelier
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 21-01-2022
Hoi iedereen,

In de Windows 10 verkenner zitten ontzettend veel mapjes die mij storen omdat ik ze overbodig vind. Daardoor vind ik minder makkelijk wat ik zoek. Als ik in de verkenner het vinkje voor "show libraries" weghaal via view/options, dan zie ik ze nog steeds.

Iemand die hier een oplossing voor heeft? Dat zou tof zijn!!! Vooral als je daarvoor niet de registry in hoeft... btw

Sorry, ik heb wat gevonden dat de registry onder handen neemt. Ik vraag mij wel af wat de risico's zijn alleen.

[ Voor 29% gewijzigd door Tierelier op 22-10-2020 14:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yonix
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 05:15
Hier wil geen enkele UWP-game (Forza Horizon 4, Gears 4 en 5) meer starten na het installeren van de oktober-update. :(

Wat is het toch altijd een drama met die updates ... Om te huilen! :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Techneut
  • Registratie: September 2007
  • Niet online
Yonix schreef op zondag 25 oktober 2020 @ 11:57:
Wat is het toch altijd een drama met die updates ... Om te huilen! :'(
Is dat altijd zo?
Ik moet eerlijk zeggen dat niet kan onderschrijven. Maar ik moet er wel bij zeggen dat ik er zelf nooit actie in onderneem. Ik wacht altijd rustig af totdat Microsoft het voor me doet tijdens het opstarten van de computer. En tot nu toe ging dat steeds zonder ook maar één probleem.

Hoe dat komt? Ik heb het vermoeden dat door dat rustig wachten de kinderziekten er inmiddels, voor mij ongemerkt, uit zijn. Kinderziekten ook waar de een enorm last van kan hebben en een ander hoegenaamd niet. Dat is mogelijk ook de verklaring van dat een definitieve oplossing soms zoveel tijd neemt.

Hierdoor vraag ik me vaak af of (uitzonderingen daargelaten) altijd wel nodig is om zelf actie daartoe te ondernemen, het komt immers toch wel. Ook al duurt het soms vrij lang, zo heb ik nog versie 1909. Maar so what? Ik heb met m'n afwachtende houding nog nooit problemen gehad. Maar goed, ik doe nooit iets met spelletjes. Misschien dat die al dan niet door ietwat gebrekkig ontwerp wat kieskeurig zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koos Ofzo
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 08:49
Ik hoopte na het updaten(20H2) dat mijn Chrome tegel zich eindelijk zou gedragen zoals de rest van de tegels. Helaas.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/CaYCTdTqlgByGS48tT-4wwNNGcY=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/bLlI8Xfx1rx89VHcjRivvxoh.png?f=user_large
Light mode is nog erger.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/TnEyVXhIqFEIPRr7IYNw6SYQ104=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/jFvzhyI1mAwiFKI0oAB7RHSF.png?f=user_large

Mochten andere mensen dit ook hebben, deze workaround fixte het voor mij.

[ Voor 38% gewijzigd door Koos Ofzo op 26-10-2020 12:52 . Reden: Opgelost ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jimh307
  • Registratie: Februari 2014
  • Niet online
Ook hier geen problemen gehad met de update. Moet wel zeggen dat mijn PC er een behoorlijke tijd zoet mee is geweest. Zeker 10 minuten en hier wel een Windows.old map ondanks 20H1 ook al was geïnstalleerd.
Eigenlijk gewoon een minor installatie want betrouwbaarheidsconsole en logboeken zijn leeg gemaakt met de update. Menu start is er in ieder geval wél beter op geworden en het systeem sluit sneller af. Geen problemen gezien :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• passer
zijn er nog die - zoals ik - nog geen melding ervan kregen? 'k Weet dat hij ook gefaseerd wordt uitgerold,maar toch... Mijn update weet elke dag mooi te vertellen dat hij zo laat naar updates zocht en dat 'mijn PC is bijgewerkt', maar toch...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chim0
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 08:57
Koos Ofzo schreef op maandag 26 oktober 2020 @ 12:28:
Ik hoopte na het updaten(20H2) dat mijn Chrome tegel zich eindelijk zou gedragen zoals de rest van de tegels. Helaas.
[Afbeelding]
Light mode is nog erger.
[Afbeelding]

Misschien om aan te geven dat het je standaardbrowser is? Dat ie een beetje opvalt t.o.v. van de andere tegels. Geen idee, ik gebruik geen tegels maar het klassieke startmenu (StartIsBack++).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• acale
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 18-05 20:15
passer schreef op maandag 26 oktober 2020 @ 20:21:
zijn er nog die - zoals ik - nog geen melding ervan kregen? 'k Weet dat hij ook gefaseerd wordt uitgerold,maar toch... Mijn update weet elke dag mooi te vertellen dat hij zo laat naar updates zocht en dat 'mijn PC is bijgewerkt', maar toch...
Ik heb versie 2004 en heb ook de 20h2 update nog niet aangeboden gekregen. Ik wacht gewoon rustig af.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmokingCrop
  • Registratie: Januari 2012
  • Niet online
Koos Ofzo schreef op maandag 26 oktober 2020 @ 12:28:
[Afbeelding]
Light mode is nog erger.
[Afbeelding]

Dit is bizar eigenlijk, de game launcher Origin was voorheen zwart van achtergrond en die kleur is wel weg. Maar bij Chrome blijft die dwaze kleur.

Je kan het handmatig verwijderen door naar de bestandslocatie te gaan van waar chrome geïnstalleerd staat:
bv: C:\Program Files (x86)\Google\Chrome\Application
En verwijder of hernoem het "chrome.VisualElementsManifest.xml" bestand.

Refresh de tile door via rechtermuisknop op de chrome-tile naar "bestandslocatie openen" te gaan -> via rechtermuisknop Eigenschappen van de Chrome snelkoppeling te nemen -> "Ander Pictogram" klikken -> Zonder te veranderen op OK drukken en nog eens op OK;

Profit :P

[ Voor 25% gewijzigd door SmokingCrop op 30-10-2020 23:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• passer
acale schreef op vrijdag 30 oktober 2020 @ 23:04:
[...]

Ik heb versie 2004 en heb ook de 20h2 update nog niet aangeboden gekregen. Ik wacht gewoon rustig af.
en ik had geen geduld meer :+ en ben hem op de MCT-pagina maar gaan halen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeRoG
  • Registratie: September 2014
  • Niet online
Bij mij werd 20H2 ook maar niet aangeboden en de geduld is over. Ik heb de KB4562830 Enablement Package Feature Update handmatig geïnstalleerd. Geen MCT of Upgrade Assistent nodig. Het enige vereiste is dat je al 2004 hebt geïnstalleerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• acale
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 18-05 20:15
passer schreef op vrijdag 6 november 2020 @ 11:05:
[...]

en ik had geen geduld meer :+ en ben hem op de MCT-pagina maar gaan halen...
Ik begin mijn geduld ook te verliezen. Ik heb hem namelijk nog niet binnen gekregen. Beetje bijzonder dit :?

Ik wacht nog even een paar dagen af en dan ga ik hem ook handmatig installeren

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arjantje72
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 12:12
acale schreef op vrijdag 6 november 2020 @ 17:12:
[...]

Ik begin mijn geduld ook te verliezen. Ik heb hem namelijk nog niet binnen gekregen. Beetje bijzonder dit :?

Ik wacht nog even een paar dagen af en dan ga ik hem ook handmatig installeren
Ik kon ook niet wachten, met de upgrade assistent gedaan :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Techneut
  • Niet online
Arjantje72 schreef op vrijdag 6 november 2020 @ 17:22:
[...]

Ik kon ook niet wachten, met de upgrade assistent gedaan :)
Ik heb dit ongeduld nooit begrepen. Ook niet als het zo langzamerhand een jaar duurt. Voordeel is dat dan bijna gegarandeerd de kinderziekten van het eerste uur eruit zijn.

Stom toevallig kwam de grote update van april gisteren bij mij binnen en op de PC van mijn vrouw vandaag. Met andere waarden, opnieuw werd ons geduld opnieuw beloond, rustig afwachten, het komt vanzelf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• passer
Techneut schreef op vrijdag 6 november 2020 @ 19:26:
[...]
Ik heb dit ongeduld nooit begrepen. Ook niet als het zo langzamerhand een jaar duurt. Voordeel is dat dan bijna gegarandeerd de kinderziekten van het eerste uur eruit zijn.
Dat argument klinkt altijd wel goed, maar mijn ervaring is dat ik dus nog nooit last gehad heb van die genoemde kinderziektes (behalve mogelijk een of twee die ik me nu niet meer herinner :) - 'k wil niet absoluut lijken :+
En dus zit er ook wel wat achter: het komt toch, laat ik het dan maar ineens doen, ben ik er ook van af... Want in dit geval wist ik ook wel goed genoeg dat de verschillen heel miniem waren
Nu ja: ik is ik en jij is jij toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arjantje72
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 12:12
Techneut schreef op vrijdag 6 november 2020 @ 19:26:
[...]

Stom toevallig kwam de grote update van april gisteren bij mij binnen en op de PC van mijn vrouw vandaag. Met andere waarden, opnieuw werd ons geduld opnieuw beloond, rustig afwachten, het komt vanzelf.
Ik had net toevallig Windows opnieuw geïnstalleerd(doe ik eens in de zoveel jaar).
Met een kale Windows dacht ik waarom niet?
Normaal zou ik eerst de kat uit de boom kijken. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Telin
  • Registratie: Januari 2020
  • Laatst online: 13:54
Draai nu Windows 10 Enterprise 20H2 en moet zeggen dat bevalt mij wel.
Ben afgekomen van Windows 10 Enterprise 1607 LTSB en steeds meer drivers en programma's beginnen problemen te geven bij een oude build zoals 1607.

Enterprise is een beetje de middenweg tussen Windows 10 Pro en Windows 10 Enterprise LTSC IMHO.
Bij Enterprise krijg je nog steeds Cortana en dergelijke maar bijvoorbeeld niet CandyCrush meuk die je bij de Home/Pro versies krijgt. En Enterprise geeft niet iets meer controle over updates dat Home/Pro.

Heb nog zitten kijken naar Enterprise LTSC 1907 maar ben bang dat ik na verloop van tijd weer in dezelfde situatie terecht kom als ik had met Enterprise 1607 LTSB.

En voor de personen die nu helemaal beginnen te stuiteren...
Windows 10 Enterprise 20H2 heb ik gedownload via de MediaCreationTool. De benodigde KMS setup key kan je gewoon van de Microsoft site afhalen. Nu door covid-19 is thuiswerken helemaal hot en doet mij baas ook niet moeilijk (meer) om een licentie sleutel te leveren voor mijn installatie thuis.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luxicon
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 18-07-2021
Meet Now, plots gekomen, wat kan ik nou met dit soort applicaties? Dit heeft toch geen zin om te lanceren? Volgens mij kunnen ze een Tweaker met visie gebruiken bij Microsoft.

[ Voor 181% gewijzigd door Luxicon op 11-11-2020 08:24 ]

...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Janus Bier
  • Laatst online: 09:32
Iemand die kan bevestigen of dit klopt? De ING rentepunten winkel biedt voor 16 euro een WIndows 10 Professional licentie.

Klopt dit wel, ik kan het mij eigenlijk niet voorstellen.

Excuses als dit niet in dit topic hoort.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/4NhQkNfOgmdag4f65SCE0-4gIzs=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/3pvk6ZdeWFcPXvtbdqQBqSCY.png?f=user_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SinergyX
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 10:08

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Janus Bier schreef op woensdag 18 november 2020 @ 23:04:
Iemand die kan bevestigen of dit klopt? De ING rentepunten winkel biedt voor 16 euro een WIndows 10 Professional licentie.

Klopt dit wel, ik kan het mij eigenlijk niet voorstellen.

Excuses als dit niet in dit topic hoort.

[Afbeelding]
Met wat doorklikken kom je uit op de originele cursus, die weer linkt naar hun 'shop' waar ook de licentie staat.
https://www.imnl.nl/shop/microsoft-windows-10-professional/

Een tientje voor een legitieme Win10 prof? Heb m'n twijfels.

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
SinergyX schreef op Wednesday 18 November 2020 @ 23:12:
[...]

Met wat doorklikken kom je uit op de originele cursus, die weer linkt naar hun 'shop' waar ook de licentie staat.
https://www.imnl.nl/shop/microsoft-windows-10-professional/

Een tientje voor een legitieme Win10 prof? Heb m'n twijfels.
Die prijs stinkt. Hoezo staat dit in de ING rentepuntenwinkel (wat dat ook maar mag zijn).

[ Voor 8% gewijzigd door TheVMaster op 18-11-2020 23:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Janus Bier
Ik dacht eerst: misschien is dit een Windows 10 Home upgrade licentie of iets dergelijk. Dus dat ze jou stiekem een Win 7 Normaal/Pro licentie geven. Deze wordt naar mijn weten nog steeds geüpgraded naar Windows 10 Home als je de installatie doet via USB of via je huidige Win 7/8 installatie.

Maar dat ze beweren dat het echt een Windows 10 Professional is , vind ik zo vreemd, en ik snap niet hoe ze dat kunnen beloven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wildfire
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 12:40

Wildfire

Joy to the world!

Omdat het gewoon een volume license key is. Die feitelijk niet voor wederverkoop bedoeld zijn. De keys zelf zijn verder dan wel gewoon echt, maar ze zijn niet voor de losse verkoop bedoeld.

Systeemspecs | Mijn V&A spulletjes | Mijn RIPE Atlas probe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Janus Bier
Ah op die manier, het werkt wel, maar licentie-technisch is het niet correct voor iedereen die het aanschaft via de ING rentepunten winkel. _O-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WhiteHwk
  • Laatst online: 09:57
Ik krijg de nieuwe grote Windows 10 update niet ge instaleerd, dan kom ik Windows 10 niet meer in. Heeft iemand hier tips?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raven
  • Niet online
@WhiteHwk Welke (fout)melding krijg je te zien?

Oscar Wilde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WhiteHwk
Ik krijg dan te zien: automatisch herstel . En dan staan er verschillende mogelijkheden wat kan helpen. En dan kom ik met moeite terug in Windows 10. Windows update wil die update als nog installeren maar lukt het niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Techneut
  • Niet online
Afgelopen week de "grote update" gehad naar 2004.
Op beide PC's die we hebben, de ene is twee jaar oud en loopt vlekkeloos, lekker snel en niks mis mee. De andere is 6 jaar oud en die is sinds de update trager dan dikke stroop geworden. Zijn er hier forumleden die dat ook constateren? Hij was wel wat trager, maar beslist niet zo extreem als nu. Opschonen heeft niet geholpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KL1987
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 14-05 21:01
Windows 10 onderdelen update 2004 op mijn laptop is mislukt, foutcode 0xC1900101.
Iets van een driver probleem lees ik op internet, maar verder zou ik het niet weten.
Gelukkig heeft Windows zichzelf weer kunnen herstellen naar oude situatie, was al bang dat ik er niet meer in kon.
Zou het bij een nieuwe poging wel goed kunnen gaan, of is de kans groot dat het steeds blijft mislukken ?
Als ik in apparaatbeheer kijk zie ik geen gele uitroeptekens staan, voor de update overigens ook niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WhiteHwk
KL1987 schreef op zaterdag 28 november 2020 @ 20:53:
Windows 10 onderdelen update 2004 op mijn laptop is mislukt, foutcode 0xC1900101.
Iets van een driver probleem lees ik op internet, maar verder zou ik het niet weten.
Gelukkig heeft Windows zichzelf weer kunnen herstellen naar oude situatie, was al bang dat ik er niet meer in kon.
Zou het bij een nieuwe poging wel goed kunnen gaan, of is de kans groot dat het steeds blijft mislukken ?
Als ik in apparaatbeheer kijk zie ik geen gele uitroeptekens staan, voor de update overigens ook niet.
Bij mij hielp het om via de update assistent te updaten. Kon windows helemaal niet meer in ,alleen met system restore

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JME
  • Laatst online: 13:58

JME

zeg maar Jamie

Ik kreeg enkele weken geleden de update van 2004 naar 20H2 aangeboden op een ouwe pc die niet dagelijks wordt gebruikt. Tsja, als Bill zegt dat ik er klaar voor ben, dan zal dat wel zo zijn, toch? Installeren dus maar. Sindsdien 3x de pc gebruikt en 3x op willekeurige momenten een BSOD gehad. Dus terug naar 2004 graag! Nee hoor, zegt Bill, we zijn inmiddels meer dan 10 dagen verder dus ik heb de ouwe meuk al voor je weggemikt. Graag gedaan hoor. WTF??
Omdat ik geen zin heb in een complete herinstallatie van 2004, ben ik gaan speurneuzen. Op basis van de foutmelding bij de BSOD vermoedde ik een driverprobleem, dus eerst maar eens naar Apparaatbeheer. Daar bleek meteen al een uitroeptekentje te staan bij een overblijfsel uit het verleden: Virtual CloneDrive. Ik heb de hele app verwijderd en de boel is nu al een poosje stabiel. Zou het echt zoiets simpels kunnen zijn geweest?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EricJH
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 05:54
JME schreef op maandag 30 november 2020 @ 13:22:
Ik kreeg enkele weken geleden de update van 2004 naar 20H2 aangeboden op een ouwe pc die niet dagelijks wordt gebruikt. Tsja, als Bill zegt dat ik er klaar voor ben, dan zal dat wel zo zijn, toch? Installeren dus maar. Sindsdien 3x de pc gebruikt en 3x op willekeurige momenten een BSOD gehad. Dus terug naar 2004 graag! Nee hoor, zegt Bill, we zijn inmiddels meer dan 10 dagen verder dus ik heb de ouwe meuk al voor je weggemikt. Graag gedaan hoor. WTF??
Omdat ik geen zin heb in een complete herinstallatie van 2004, ben ik gaan speurneuzen. Op basis van de foutmelding bij de BSOD vermoedde ik een driverprobleem, dus eerst maar eens naar Apparaatbeheer. Daar bleek meteen al een uitroeptekentje te staan bij een overblijfsel uit het verleden: Virtual CloneDrive. Ik heb de hele app verwijderd en de boel is nu al een poosje stabiel. Zou het echt zoiets simpels kunnen zijn geweest?
Zo te zien was het zoiets simpels. Hoe lang draait Windows nu stabiel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JME
  • Laatst online: 13:58

JME

zeg maar Jamie

Hele middag gedraaid en daarna uitgezet. Dat haalde ik de vorige keren niet. Nog lang geen duurtest natuurlijk, maar ik ga het in de gaten houden.
Update 4-12-20: geen enkele BSOD meer gehad!

[ Voor 13% gewijzigd door JME op 04-12-2020 18:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chim0
Krijgen jullie deze ook binnen?

2020-11 Preview cumulatieve update voor Windows 10 Version 20H2 voor systemen op basis van x64 (KB4586853)

Waarom een Preview update in een "normale" Windows?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JohanKupers
  • Niet online

JohanKupers

Würüm? Dürüm!

Mijn fysieke machines kregen deze ook, tezamen met een preview van het .Net framework. Mijn test VM's krijgen deze allemaal niet, die krijgen alleen de reguliere updates elke maand aangeboden.

⛔ Trackers of betalen ⛔

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Help!!!!
  • Niet online

Help!!!!

Mr Majestic

Heb deze een week geleden al gehad als optie. Volgensmij een nieuwe manier van uitrollen waarbij kleinere groep de update wat eerder krijgt dan Patch Tuesday zodat ze risico op grote issues verkleinen.

PC Specs
Asus ROG Strix B650E-E | AMD 7700X | G-Skill 32GB DDR5 6000C30 M-die | 4090 FE | LG 38GN950-B 3840*1600p 160Hz | Corsair RM1000x Shift | WD Black SN850X 1TB M.2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

Ik zag het ook ja. Vervelend, dat wordt meer oppassen bij checken op updates...

OTOH, alleen mensen die zouden moeten weten wat een preview is komen in het update scherm. De rest van de mensheid vertrouwt op de auto-updater.

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• technorabilia
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 17-05 21:35
Ik heb het volgens mij al eerder gevraagd dus mea culpa... Misschien zijn er inmiddels andere oplossingen?

De kwestie
Op dit moment draait ik Windows 10 Pro 2004 op een virtual hard disk (vhdx) waarvan ik direct boot. Heel handig (vind ik) want je kunt makkelijk de disk kopiëren, terugzetten etc.

Echter nu ik wil upgraden naar Windows 10 Pro 20H2 krijg ik de melding dat dit niet mogelijk is. Je kunt de upgrade niet uitvoeren op een virtual hard disk waarvan je boot. Wat ik dan normaal doe is disk kopiëren, Hyper-V gebruiken om te upgraden en dan deze disk weer kopiëren om direct van te booten.

De vraag
Zijn er nog andere manieren om zo'n upgrade direct uit te voeren? (zonder Hyper-V en disks heen en weer kopiëren).

👉🏻 Blog 👈🏻

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Markos
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 25-09-2024

Markos

FKA > Ik_ben_Mark3

Dit bericht klopt niet meer

[ Voor 94% gewijzigd door Markos op 29-01-2021 13:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pjlgt
  • Niet online
Als je installeert zonder internet verbinding kun je het online Microsoft account gebeuren overslaan. Kan misschien hier ook mee?!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Markos
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 25-09-2024

Markos

FKA > Ik_ben_Mark3

pjlgt schreef op donderdag 21 januari 2021 @ 15:45:
Als je installeert zonder internet verbinding kun je het online Microsoft account gebeuren overslaan. Kan misschien hier ook mee?!
Klopt, eerste keer installeerde ik zonder internet en dan gaat het wel. Maar ik doe het nu dus direct met een internet verbinding maar dan vraagt hij naar *** dus ik wil dat graag uit kunnen zetten. Ik weet ook niet of ik hetzelfde probleem krijg wanneer ik eerst zonder internet installeer en dan vervolgens het account wil toevoegen.

Maar het lijkt mij sowieso een functie/instelling die ergens door getriggerd wordt dus dat wil ik graag weg hebben.

[ Voor 0% gewijzigd door Markos op 29-01-2021 13:45 . Reden: Bericht klopt niet meer en bedrijfsnaam weggehaald ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iAR
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

iAR

Is er in Windows 10 een optie om het scroll gedrag te veranderen? In Windows moet een venster actief zijn om te kunnen scrollen. Hoogst irritant als je gegevens over moet zetten bijvoorbeeld. Ik zou graag willen dat het venster waar de muis boven zweeft "actief" is voor scrollen.

Voor wie niet helemaal begrijpt wat ik bedoel: in macOS is dit het standaard gedrag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Palomar
  • Niet online
iAR schreef op maandag 25 januari 2021 @ 10:16:
Is er in Windows 10 een optie om het scroll gedrag te veranderen? In Windows moet een venster actief zijn om te kunnen scrollen. Hoogst irritant als je gegevens over moet zetten bijvoorbeeld. Ik zou graag willen dat het venster waar de muis boven zweeft "actief" is voor scrollen.

Voor wie niet helemaal begrijpt wat ik bedoel: in macOS is dit het standaard gedrag.
Bij mijn Windows 10 werkt dit wel zoals jij omschrijft (bijv. met Chrome en meerdere Windows verkenners). Degene waar de muis boven zweeft gaat scrollen zonder actief te hoeven zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iAR
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

iAR

Palomar schreef op maandag 25 januari 2021 @ 10:22:
Bij mijn Windows 10 werkt dit wel zoals jij omschrijft (bijv. met Chrome en meerdere Windows verkenners). Degene waar de muis boven zweeft gaat scrollen zonder actief te hoeven zijn.
Dat biedt hoop dat het dus wel kan (zonder extra software?)! Nu nog de instellingen vinden...

Ah, wacht... op mijn bureaublad werkt het inderdaad ook... maar in Windows binnen Citrix niet! :(

[ Voor 11% gewijzigd door iAR op 25-01-2021 10:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Palomar
  • Niet online
iAR schreef op maandag 25 januari 2021 @ 10:30:
[...]

Dat biedt hoop dat het dus wel kan (zonder extra software?)! Nu nog de instellingen vinden...

Ah, wacht... op mijn bureaublad werkt het inderdaad ook... maar in Windows binnen Citrix niet! :(
Ik gebruik wel de Logitech drivers voor mijn MX Master, maar ik weet niet of die daarvoor zorgen of dat het standaard in Windows zou moeten werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raven
  • Niet online
iAR schreef op maandag 25 januari 2021 @ 10:30:
[...]

Hier werkt het ook prima, ook op een Windows install die via VNC Viewer beheerd wordt, heb er geen instellingen voor hoeven aanpassen en dit is ook nog eens een oude W10 build, LTSB.
Palomar schreef op maandag 25 januari 2021 @ 10:42:
[...]

Ik gebruik wel de Logitech drivers voor mijn MX Master, maar ik weet niet of die daarvoor zorgen of dat het standaard in Windows zou moeten werken.
G700s hier, maar de drivers daarvan staan niet op de Windows install die ik via VNC beheer en waar dit scrollgedrag ook werkt.

Oscar Wilde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quad
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 14:23

Quad

Doof

kraades schreef op zondag 3 januari 2021 @ 12:29:
Ik heb het volgens mij al eerder gevraagd dus mea culpa... Misschien zijn er inmiddels andere oplossingen?

De kwestie
Op dit moment draait ik Windows 10 Pro 2004 op een virtual hard disk (vhdx) waarvan ik direct boot. Heel handig (vind ik) want je kunt makkelijk de disk kopiëren, terugzetten etc.

Echter nu ik wil upgraden naar Windows 10 Pro 20H2 krijg ik de melding dat dit niet mogelijk is. Je kunt de upgrade niet uitvoeren op een virtual hard disk waarvan je boot. Wat ik dan normaal doe is disk kopiëren, Hyper-V gebruiken om te upgraden en dan deze disk weer kopiëren om direct van te booten.

De vraag
Zijn er nog andere manieren om zo'n upgrade direct uit te voeren? (zonder Hyper-V en disks heen en weer kopiëren).
Je doet dus een netwerkboot begrijp ik?
Dat kan niet want tijdens een upgrade worden netwerkdrivers bijgewerkt, voila je verbinding met je vDisk is dan weg. Wat je nu dus doet is dan de juiste weg.

Alles went behalve een Twent.
PVOutput☀️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• technorabilia
Quad schreef op donderdag 28 januari 2021 @ 00:21:
[...]

Je doet dus een netwerkboot begrijp ik?
Dat kan niet want tijdens een upgrade worden netwerkdrivers bijgewerkt, voila je verbinding met je vDisk is dan weg. Wat je nu dus doet is dan de juiste weg.
Nee, de vhdx files staan lokaal. Ik heb mij er inmiddels bij neergelegd dat ik op deze manier elk half jaar opnieuw moet installeren. Of via Hyper-v de vhdx moet upgraden naar dan kies ik liever voor een verse installatie

👉🏻 Blog 👈🏻

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RayNbow
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 13:32

RayNbow

Kirika <3

@kraades: Er is inderdaad geen gemakkelijke manier om Windows te upgraden die rechtstreeks vanaf een VHD wordt gestart. Hyper-V is de enige workaround.

Ipsa Scientia Potestas Est
NNID: ShinNoNoir

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KL1987
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 14-05 21:01
Nu al voor de 4e keer volgens mij is de update naar versie 2004 mislukt > foutcode 0xC1900101.
Echt irritant, virusscanner voor de installatie verwijderd maar hielp niet, toch maar eens kijken dan of bepaalde drivers toe zijn aan een update. Want als ik die code opzoek hebben ze het over stuurprogramma fout.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HazouPH
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 02-05 19:16
Iemand ook ervaring met de nieuwe update waarbij de intel SR300 camera die in mijn laptop zit het niet meer doet?
Alleen door de camera uit te schakelen, service te herstarten en de camera weer in te schakelen doet die het weer.
Maar hierdoor werkt windows hello niet bij eerste opstart zoals het hoort.

Heb voor nu de update maar even uit gesteld

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jasjenl
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 10:48

jasjenl

Liab A Tymo

Geen major issue maar sinds een tijdje zie ik dat als ik in het start menu zoek op apps hij voor sommige apps allemaal hetzelfde, verkeerde icon laat zien, zoals hier bijvoorbeeld:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/QaMWCkxobakRcuYhZq8dGj7WobA=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/fJis3N2YJ6qGwvnMN2WOAqw2.png?f=user_large

Het gekke is: als ik gewoon in het start menu klik, staan de app icons wel goed:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ffpwmNlGZHXdYpXhmUEiSYz4uaU=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/fAh4kjCxBno0OrdpOz6K6hah.png?f=user_large

Ik zit op Windows versie 20H2, maar ik zie hetzelfde op een ander systeem waar nog versie 2004 op staat.

[ Voor 7% gewijzigd door jasjenl op 17-02-2021 18:25 ]

• chim0
HazouPH schreef op vrijdag 12 februari 2021 @ 16:07:
Iemand ook ervaring met de nieuwe update waarbij de intel SR300 camera die in mijn laptop zit het niet meer doet?
Alleen door de camera uit te schakelen, service te herstarten en de camera weer in te schakelen doet die het weer.
Maar hierdoor werkt windows hello niet bij eerste opstart zoals het hoort.

Heb voor nu de update maar even uit gesteld
Drivers downloaden bij de fabrikant? Ook al zijn het misschien oudere. Met camera's en dat soort meuk, werkt het meestal wel. Net zoals cardreaders enzo.
jasjenl schreef op woensdag 17 februari 2021 @ 18:23:
Geen major issue maar sinds een tijdje zie ik dat als ik in het start menu zoek op apps hij voor sommige apps allemaal hetzelfde, verkeerde icon laat zien, zoals hier bijvoorbeeld:

[Afbeelding]

Het gekke is: als ik gewoon in het start menu klik, staan de app icons wel goed:
[Afbeelding]

Ik zit op Windows versie 20H2, maar ik zie hetzelfde op een ander systeem waar nog versie 2004 op staat.
Volgens mij is dat cache. Ik heb weleens dat programma's elkaars icoontjes laten zien. Misschien drivers of oude hardware? Ik heb een oude videokaart. Opnieuw opstarten of afmelden help dan meestal wel.

Zoek eens op Google op "Windows 10 startmenu cache icons" ofzo.

[ Voor 21% gewijzigd door chim0 op 18-02-2021 06:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 1441478

Hebben andere mensen ook dat de W10 PC scherm wel uitschakelt maar de PC zelf niet in slaapstand wilt maar via start>uitschakelen>slaapstand werkt het probleemloos en wordt ie ook niet zomaar wakker?

Timers van scherm en pc staan nu ff op 1 minuut om sneller te kunnen testen, geavanceerde energieinstellingen is op standaard waarden teruggezet, Muis de pc laten wakker maken is uitgeschakeld. Netwerkadapter heeft geen maak pc wakker instelling voor zover ik kan zien. Virusscanner heeft niets gevonden. Google kan ik niet doelgericht zoeken, het gaat veelal over ongewild uit slaapstand of juist in slaapstand enz enz. Heb ook in dit topic doorgezocht naar slaapstand maar niet echt iets bruikbaars gevonden .

Iemand die de gouden tip heeft?

[ Voor 19% gewijzigd door Anoniem: 1441478 op 06-03-2021 15:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cobb
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 12:17
Na de laatste update wordt op al mijn machines qbittorent aangemerkt als ongewenste software. IS dat een bekend fenomeen?

U don't get it boy, this isn't a mudhole. It's an operating table. And I'm the surgeon.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• technorabilia
@Cobb
Zal waarschijnlijk Defender zijn? Mogelijk kun je een uitzondering aanmaken?

👉🏻 Blog 👈🏻

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

Anoniem: 1441478 schreef op zaterdag 6 maart 2021 @ 15:23:
Hebben andere mensen ook dat de W10 PC scherm wel uitschakelt maar de PC zelf niet in slaapstand wilt maar via start>uitschakelen>slaapstand werkt het probleemloos en wordt ie ook niet zomaar wakker?

Timers van scherm en pc staan nu ff op 1 minuut om sneller te kunnen testen, geavanceerde energieinstellingen is op standaard waarden teruggezet, Muis de pc laten wakker maken is uitgeschakeld. Netwerkadapter heeft geen maak pc wakker instelling voor zover ik kan zien. Virusscanner heeft niets gevonden. Google kan ik niet doelgericht zoeken, het gaat veelal over ongewild uit slaapstand of juist in slaapstand enz enz. Heb ook in dit topic doorgezocht naar slaapstand maar niet echt iets bruikbaars gevonden .

Iemand die de gouden tip heeft?
Kan je iets met de tips uit dit artikel beginnen?

https://thegeekpage.com/f...-mode-not-working-solved/

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 1441478

Pas bij Fix 7 (cleanboot) viel de pc eindelijk automatisch in slaap na 1 minuut. Al die andere fixes leverden niks anders dan "none" op en of bleken de handelingen niks uit te halen. Moet wel zeggen dat ik een format gedaan hebt tussen mijn post en jouw post in. Dus erg weinig programmas nog geinstalleerd maar probleem is gebleven.

Nog ff verder zoeken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chim0
Hebben jullie ook dat als je meerdere tabbladen open hebt staan in Edge en je bent er een tijdje niet op geweest en je gaat er weer op dan laadt ie heel die pagina opnieuw. Echt superirritant! Soort slaapstand voor tabbladen lijkt het wel.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Zadda
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 13:50
chim0 schreef op maandag 8 maart 2021 @ 05:55:
Hebben jullie ook dat als je meerdere tabbladen open hebt staan in Edge en je bent er een tijdje niet op geweest en je gaat er weer op dan laadt ie heel die pagina opnieuw. Echt superirritant! Soort slaapstand voor tabbladen lijkt het wel.
Het is een nieuwe feature blijkbaar. Het noemt effectief "sleeping tabs" je kan dit uitschakelen in de opties van Edge, onder "system/save resources"
Pagina: 1 ... 103 ... 105 Laatste

Let op:
Ervaringen met de Insider Preview van Windows 10 kunnen in het [Windows 10] Insider Preview Ervaringen & Discussie topic.

Ervaringen met Windows 11 horen thuis in het [Windows 11] Insider Preview Ervaringen & Discussie topic.

De Windows 10 mei 2021 Update (of 21H1) bits zijn hier te downloaden (via de MediaCreation Tool link). Je kunt natuurlijk ook via Windows Update checken op updates, dan zou hij als het goed is ook binnen moeten komen.