Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie
petje67 schreef op zaterdag 30 mei 2020 @ 12:31:
Hallo van de week laatste update Windows 10 geüpdate daarna geen internet verbinding meer,
Moederbord Asus P6X58D-E met marvell yukon 88E8056 PCI E ethernet poort,
weet misschien iemand een oplossing hier voor,
Mvgr. petje67
Herkend Windows de netwerkkaart nog wel in apparaatbeheer? Of loop je tegen Windows update mei 2020: "geen internet verbinding"? aan.

After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...

Oscar Wilde

• Klippy
  • Registratie: oktober 2000
  • Laatst online: 21:18

Klippy

Still Game

Inderdaad, dank.
Ik wist dat ik deze pagina eens gelezen had, maar kon het niet meteen vinden.
Dat commando had ik ook nog niet uitgevoerd.

[edit]
Bij nader inzien, dat is voor Hyper-V hosts, ik zie niet hoe ik dit voor een Virtualbox machine werkend krijg, ook niet als ik die Hyper-V laat gebruiken.

[edit 2]

Ik krijg als ik HyperV wil configureren in de VM ook de melding
"The processor does not have Second Level Address Translation (SLAT) capabilities"

Dat brengt me hier https://forums.virtualbox.org/viewtopic.php?f=6&t=95302 Daardoor denk ik dat het niet kan.

Hyper-V in Hyper-V kan, maar verder zie ik toch door de bomen het bos niet meer.
Ik heb ook al Hyper-V op de host geïnstalleerd, dan zou de nieuwste Virtualbox nog moeten werken en ook Hyper-V gebruiken, maar ook dan krijg ik geen WSL2 werkend.

Dus na tig combinaties proberen weet ik het eigenlijk nog steeds niet. Als iemand een antwoord heeft of instructies zou dat helpen.

Ik kan wel een nieuwe Hyper-V VM maken, maar ik wil het liefst mijn Virtualbox VMs gewoon blijven gebruiken, vooral voor de Linux VMs.

[Voor 61% gewijzigd door Klippy op 30-05-2020 18:40]

Steam | SXQncyBhbGwgZ29vZCwgbWFuISDwn5iO

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Woutoud
  • Registratie: februari 2006
  • Laatst online: 01:13

Woutoud

Advocatus ineptias

Zijn er hier meer mensen met onderstaande melding in Windows update?

Weinig informatief, blijkbaar moet ik maar gewoon afwachten, maar ik zou toch graag willen zien waar de vertraging dan door komt.

Woutoud.com | Postpone judgement.

Woutoud schreef op zaterdag 30 mei 2020 @ 19:05:
Zo te zien wel: NoahAmber in "Windows update mei 2020: "geen internet verbinding"?"

After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...

Oscar Wilde

• Phntm
  • Registratie: maart 2010
  • Laatst online: 27-02 11:38

Phntm

Tlingelingeling

Vibonacci schreef op zaterdag 30 mei 2020 @ 08:09:
[...]

Nvidia kaart?. Er is één dag voor de release van Win10 v2004 een nieuwe driver uitgebracht waarin wat problemen gerelateerd aan de nieuwe Win10 versie zijn opgelost.
Ik heb de meest recente update 446.nogwat.

Helaas heeft dit niks verandert. Het blijkt te liggen aan de game zelf.

• Help!!!!
  • Registratie: juli 1999
  • Niet online

Help!!!!

Mr Majestic

[Afbeelding]

Weinig informatief, blijkbaar moet ik maar gewoon afwachten, maar ik zou toch graag willen zien waar de vertraging dan door komt.
Bij vorige update had ik dit ook terwijl ik een behoorlijk moderne PC heb. Inderdaad irritant dat MS niet aangeeft waardoor het veroorzaakt wordt.

PC Specs
Asus Crosshair VI Hero 370X | AMD 3700X | 16GB DDR4 3200C14 B-die | ASUS RTX 3080 TUF OC | Crucial M500 240GB SATA | LG 38GN950-B 3840*1600p 160Hz | Corsair RM850x |

• Mortov Molotov
  • Registratie: maart 2016
  • Laatst online: 21:07

[Afbeelding]

Ik heb die melding ook. Voor mij, samen met de bugs die nu aan de oppervlakte komen, een goede reden om deze maal die update niet te forceren op m'n Workstation (neen, hoor gaming 😉)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Twixie
  • Registratie: oktober 2005
  • Laatst online: 21:14
Twixie in "[Windows 10] Ervaringen & Discussie - Deel 2"

Acties:
  • 0Henk 'm!

• kraades
  • Registratie: november 2006
  • Laatst online: 22:43
Note to self:
Als htop onderstaande error geeft op Ubuntu 20,04 dan werkt deze fix.
code:
1
clock_nanosleep(CLOCK_REALTIME, 0, {tv_sec=0, tv_nsec=75000000}, 0x7fffea4fefa0) = -1 EINVAL (Invalid argument)

Buy Me a Coffee

Acties:
  • 0Henk 'm!

• brommer1
  • Registratie: februari 2007
  • Niet online
Zijn er meer mensen met W10 2004 Pro, Feature update, This option can be set to 0 - 365 days. onbreekt?

Acties:
  • +1Henk 'm!

• The__Virus
  • Registratie: januari 2005
  • Laatst online: 27-02 16:13

[Afbeelding]

Wellicht dat er iets staat in de known issues wat relevant voor je systeem is:
https://docs.microsoft.co...on/status-windows-10-2004

• Atomsk
  • Registratie: februari 2000
  • Laatst online: 01:56
Kwam er recent achter dat m'n downloadsnelheid gelimiteerd is tot zo'n 160Mbps op Windows 10 op m'n desktop. Kabels zijn ok, netwerkhardware is in orde (linux vanaf een usb stick op dezelfde pc doet wel 500Mbps). Netwerkonderdelen laten herstellen door Windows, maar niks helpt.

Heb het idee dat één of andere windows update het verprutst heeft. Probleem is vergelijkbaar met https://www.tenforums.com...net-speed-limitation.html Iemand enig idee?

_██_
(ಠ_ృ)

• Rutje!
  • Registratie: december 2003
  • Niet online
Rutje! schreef op vrijdag 29 mei 2020 @ 15:03:
Ik heb na de update naar 2004 problemen met de internetverbinding in sommige applicaties, bijvoorbeeld Edge en Firefox, maar niet Chrome. Eerst kreeg ik nog een .Net update (KB4552925), dus wellicht zou het daar door kunnen komen.

Zodra ik in Edge of Firefox een pagina benader, op het internet of lokale netwerk, duurt in de orde van minuten voor er wat verschijnt. Ondertussen loopt het schijf-gebruik enorm op door het proces "Host Process for Windows Tasks (taskhostw.exe)". Dat process staat al die tijd zon 40MB/s te schrijven. Volgens de Resource Monitor gebeurt dat met name naar:
C:\Users\<username>\AppData\Local\Microsoft\Windows\WebCache\TempCompact.dat

Een tijdje nadat de pagina geladen is stopt het. In Firefox werken "localhost" adressen wel zoals gebruikelijk.
Omdat ik er vrijwel niks over kon vinden op internet heb ik het een tijdje afgewacht. Maar als het specifiek met deze update te maken zou hebben zouden er inmiddels wel meer berichten over moeten zijn.

Aangezien de folder suggereert dat het om een cache gaat heb ik maar de stoute schoenen aangetrokken en gewoon de volledige inhoud weggegooid. Dit loste voor mij het probleem op. Zodra ik een nieuwe pagina benaderde werd de folder weer gevuld met vergelijkbare bestanden, maar nu zonder performance problemen. Wie het weet mag het zeggen....

• melkislekker
  • Registratie: januari 2007
  • Laatst online: 23:53
kraades schreef op vrijdag 29 mei 2020 @ 12:19:
@melkislekker
Je draait dan toch nog de oude versies?
Wikipedia: Windows 10 version history

Edit:
Ik draai nu:
code:
1
2
OS Name Microsoft Windows 10 Enterprise
Version 10.0.19041 Build 19041
Dit is wat ik zie bij windows update:

• Philo Melos
  • Registratie: september 2017
  • Niet online
Wie weet hoe ik de map Windows.old wegkrijg? Windows zeurt over geen rechten, terwijl ik toch echt als administrator ben ingelogd.

Acties:
  • +3Henk 'm!

• Patrick
  • Laatst online: 19:05
Fmiels schreef op donderdag 4 juni 2020 @ 15:03:
Wie weet hoe ik de map Windows.old wegkrijg? Windows zeurt over geen rechten, terwijl ik toch echt als administrator ben ingelogd.
Disk cleanup tool gebruiken. Zit standaard in W10

• Philo Melos
  • Registratie: september 2017
  • Niet online
Patrick schreef op donderdag 4 juni 2020 @ 15:43:
[...]

Disk cleanup tool gebruiken. Zit standaard in W10
Ach, tuurlijk. Hoe kon ik dat nou vergeten... Thnx!

• Jassy
  • Registratie: mei 2003
melkislekker schreef op vrijdag 29 mei 2020 @ 11:48:
Is de nieuwe Windows May 2020 update enkel voor de Home versie?
Ik ben een beetje in de war...

Ik heb zowel de Pro als Enterprise edition.

De Pro is up to date met versie 10 Pro 18363
De Enterprise is up to date met versie 17134

Maar sommige functies van de nieuwste update heb ik niet??

YouTube: Windows 10 Major "May Update" - Best New Changes! (2020)
Hier zijn de computers met W10 Home allemaal wel geupdate maar de W10 Pro computers inderdaad nog niet.. Komt nog waarschijnlijk.

Bekijk op www.dabmonitor.nl informatie over diverse Nederlandse DAB Ensembles.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Twixie
Denk niet dat het gerelateerd is. Ik heb hier 3x Pro en 2x Home, en het is 1 van de Pro machines die de update al gekregen heeft.

• Vis
  • Registratie: juni 2007
  • Laatst online: 23:42
Is het al veilig om de nieuwste May update te installeren?
Heb ze vorige week uitgesteld vanwege eventuele bugs. Maar niks geks so far?

Nikon D610 || 85mm 1.8G || 50mm f1.8D || AW 15 R3 ||

Acties:
  • +1Henk 'm!

• kraades
@Vis
Over het algemeen zal het goed gaan maar ook dat het afhankelijk is van de gebruikte hardware en configuratie.

Buy Me a Coffee

Acties:
  • 0Henk 'm!

• ikbenben
  • Registratie: juni 2005
  • Laatst online: 22:58
Om voor te bereiden naar de update 2004 heb ik een systeemkopie op een externe schijf gemaakt. Als ik het goed begrijp heb ik ook een systeemherstelschijf nodig die ik kan maken met bv de MediaCreationTool.
Nu zag ik net dat de MCT versie 2004 is. Kan ik die evengoed gebruiken of heb ik een 1909 nodig (want die vind ik zo direct niet)?

AMD Ryzen 7 3700x - Sapphire Nitro + RX5700XT - LG UltraGear 27GL850 | Samsung Tab S6 256GB LTE | Samsung Galaxy S21 256GB Phantom White | Panasonic 55VT60

Acties:
  • 0Henk 'm!

• ravw
  • Registratie: augustus 2000
  • Laatst online: 00:12
hoe kan je zien of je die Mei versie al geinstaleerd heb .. wnat volgens mij heb ik hem nog niet gehad

oja niet onbelangrijk ik heb de pro versie

[Voor 18% gewijzigd door ravw op 05-06-2020 20:45]

Systeem: Ryzen 9 3900X,RTX 2070 ,32GBVeng,Asro X570 PHANTOM GAMING 4 , Windows 10 Pro 64bits

Acties:
  • 0Henk 'm!

• kraades
@ravw
Bijvoorbeeld winver draaien. Daar zie je dan versie 2004.

Buy Me a Coffee

Acties:
  • 0Henk 'm!

• ravw
  • Registratie: augustus 2000
  • Laatst online: 00:12
kraades schreef op vrijdag 5 juni 2020 @ 21:00:
@ravw
Bijvoorbeeld winver draaien. Daar zie je dan versie 2004.
nog steeds 1909
dus nog wachten dus

[Voor 5% gewijzigd door ravw op 05-06-2020 21:43]

Systeem: Ryzen 9 3900X,RTX 2070 ,32GBVeng,Asro X570 PHANTOM GAMING 4 , Windows 10 Pro 64bits

• Twixie
Ook wel apart. Er is blijkbaar ook een nieuwe versie van Edge die momenteel geleidelijk aan gepusht wordt. Heb die nu op 2 machines gekregen die anders wel nog altijd op 1909 blijven zitten.
Die nieuwe versie van Edge kan je herkennen aan het nieuwe icoon. Je zou eigenlijk denken dat ze zoiets mee packagen in de 2004 update.
Twixie schreef op zaterdag 6 juni 2020 @ 00:30:
Ook wel apart. Er is blijkbaar ook een nieuwe versie van Edge die momenteel geleidelijk aan gepusht wordt. Heb die nu op 2 machines gekregen die anders wel nog altijd op 1909 blijven zitten.
Die nieuwe versie van Edge kan je herkennen aan het nieuwe icoon. Je zou eigenlijk denken dat ze zoiets mee packagen in de 2004 update.
Wordt gewoon los gedistribueerd via Windows Update. Microsoft’s new Edge browser now rolling out via Windows Update.

is everything cool?

• ikbenben
Ik heb dan ook maar de 2004 update geïnstalleerd. Voorlopig merk ik niets echt opvallend nieuws op, maar wat mij wel opvalt is dat ik de temperatuur niet kan aflezen in Taakbeheer. Ik dacht dat dit toch 1 van de nieuwigheden was?

AMD Ryzen 7 3700x - Sapphire Nitro + RX5700XT - LG UltraGear 27GL850 | Samsung Tab S6 256GB LTE | Samsung Galaxy S21 256GB Phantom White | Panasonic 55VT60

• Dracoz
  • Registratie: maart 2006
  • Laatst online: 00:07
ravw schreef op vrijdag 5 juni 2020 @ 21:41:
[...]

nog steeds 1909
dus nog wachten dus
Je zou gewoon de Update Assistent kunnen gebruiken, dan kun je hem binnen halen als je echt zo graag wil.

https://www.microsoft.com/nl-nl/software-download/windows10

Raymundo!, Ryzen 5 1600x @ 4ghz, x370 Gaming pro carbon, 2x8GB DDR4 3200Mhz, Nvidia RTX2070 Super

Acties:
  • +1Henk 'm!

• passer
  • Registratie: november 2002
  • Laatst online: 19:55
[b]ikbenben in "[Windows 10] Ervaringen & Discussie - Deel 2"... maar wat mij wel opvalt is dat ik de temperatuur niet kan aflezen in Taakbeheer. Ik dacht dat dit toch 1 van de nieuwigheden was?
"the Task Manager’s performance tab will also display your GPU temperature, too. Assuming you have a graphics card with a new enough driver—it must support the WDDM 2.4 driver model— you’ll find this information on your GPU’s status page under the Performance tab, too. This also only works with dedicated graphics cards, not integrated or onboard GPUs. "

Acties:
  • 0Henk 'm!

• ikbenben
passer schreef op zaterdag 6 juni 2020 @ 19:56:
[...]

"the Task Manager’s performance tab will also display your GPU temperature, too. Assuming you have a graphics card with a new enough driver—it must support the WDDM 2.4 driver model— you’ll find this information on your GPU’s status page under the Performance tab, too. This also only works with dedicated graphics cards, not integrated or onboard GPUs. "
Naar mijn weten heb ik toch een "dedicated GPU" (Sapphire RX5700XT Nitro +) of is dit nog iets anders?
WDDM is 2.6 bij mij.
Chipset drivers zijn ook de meest recente, enkel de GPU staat nog op 20.4.2 omdat er naar 't schijnt nogal problemen zijn met 20.5.1.

[Voor 9% gewijzigd door ikbenben op 07-06-2020 00:31]

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Kawaii
  • Registratie: oktober 2002
  • Niet online
Hier kreeg ik ook de weinig informatieve melding dat mijn device niet compatibel was met de May 2020 update. Eerst even alle drivers nagelopen, en de laatste chipset en grafische drivers van AMD geinstalleerd. De melding bleef, dus toen maar eens geprobeerd om via de mct het update proces te starten. Dit leek goed te gaan totdat tijdens het updaten een BSOD verscheen, en de update automatisch werd teruggerold. De melding was wat dat betreft dus helemaal tercht :)

Vervolgens verder gezocht op internet, en toen vond ik o.a. berichten dat meerdere mensen dezelfde problemen ervaarden, veroorzaakt door de HASP Sentinel runtime drivers (aksfridge/aksdf, is een known issue). Deze drivers heb ik toen van mijn systeem verwijderd, omdat ik de software die dit nodig heeft ook niet meer gebruik. Daarna nogmaals het update proces gestart, en deze verliep nu vlekkeloos, en inmiddels draait 2004 als een zonnetje.

[Voor 6% gewijzigd door Kawaii op 07-06-2020 08:43]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• peter8265
  • Registratie: april 2012
  • Laatst online: 12-02 07:29
Kan ik nog ergens 1909 downloaden?
Ik wil graag van 1903 naar 1909.

Acties:
  • +1Henk 'm!

Oscar Wilde

Acties:
  • 0Henk 'm!

• peter8265
  • Registratie: april 2012
  • Laatst online: 12-02 07:29
Volgens mij kan je hier alleen een ISO downloaden.
Maar niet een update doen van je huidige installatie.

Acties:
  • +2Henk 'm!

• JohanKupers
  • Registratie: juli 2018
  • Niet online
peter8265 schreef op maandag 8 juni 2020 @ 11:16:
[...]

Volgens mij kan je hier alleen een ISO downloaden.
Maar niet een update doen van je huidige installatie.
Dat werkt gewoon, de ISO mounten in je Windows installatie en dan setup draaien.Zo heb ik bij iedere release de systemen bijgewerkt.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Twixie
Kawaii schreef op zondag 7 juni 2020 @ 08:41:
Hier kreeg ik ook de weinig informatieve melding dat mijn device niet compatibel was met de May 2020 update.
Vraag me wel af waarom je dan persé toch nog die update wil pushen. Lijkt me vragen om problemen. Die melding komt immers niet toevallig. Gegarandeerd slaat het wel ergens op een device dat nog niet/onvoldoende getest geweest is, of waarvan er known issues zijn.

Hier nog altijd maar 1 van de 5 toestellen die de update gekregen heeft. En op die heb ook wel al wat problemen. Zo blijkt een 'Clean up system files' niet meer te werken. Als je daarop klikt bij Disk Cleanup, gaat het window weg, en gebeurt er vervolgens niets meer als je op Disk Cleanup klikt. Ook mijn backup software lijkt issues te hebben nu.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• SB[NL]
  • Registratie: augustus 2011
  • Niet online
Als je Teaming gebruikt met Intel NIC's, dan moet je Update 2004 (nog) niet installeren!

Het ligt niet aan je NIC of switch instellingen, maar aan de NIC drivers die nog ge-update moeten worden door Intel ;)

Was blijkbaar 3 maanden geleden al bekend (Insider preview) maar er is nog geen update voor (kan het nergens vinden).

Het is dus maar weer wachten op Intel en de nieuwe drivers.
Lijkt een terugkerend probleem te zijn helaas.
Eerst helemaal weg, daarna via de console weer in te stellen, later gelukkig middels de 25.0 driver set ook weer via de GUI in te stellen, maar nu werkt dus niets meer en blijft de link inactief.

Intel community link met eerste bericht hierover

Laatste bericht hierover op Intel community

ANS support including Teams and VLAN configuration will be available for Windows 20H1 with SW Release 25.1.1.

[Voor 15% gewijzigd door SB[NL] op 08-06-2020 14:31]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• SB[NL]
  • Niet online
Atomsk schreef op woensdag 3 juni 2020 @ 01:43:
Kwam er recent achter dat m'n downloadsnelheid gelimiteerd is tot zo'n 160Mbps op Windows 10 op m'n desktop. Kabels zijn ok, netwerkhardware is in orde (linux vanaf een usb stick op dezelfde pc doet wel 500Mbps). Netwerkonderdelen laten herstellen door Windows, maar niks helpt.

Heb het idee dat één of andere windows update het verprutst heeft. Probleem is vergelijkbaar met https://www.tenforums.com...net-speed-limitation.html Iemand enig idee?
Check even de verbindingssnelheid van je NIC. Ik had hem bij mij een tijdje geleden op een andere switch poort geprikt (die niet vast op 1Gb full duplex staat) en die bleek de PC NIC standaard op 100Mbit te verbinden. Ik weet uiteraard niet of dat bij jouw PC ook aan de hand is ;)

En anders Intel community linkje hierover berichtje

[Voor 9% gewijzigd door SB[NL] op 08-06-2020 14:28]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Atomsk
  • Registratie: februari 2000
  • Laatst online: 01:56
SB[NL] schreef op maandag 8 juni 2020 @ 14:20:
[...]

Check even de verbindingssnelheid van je NIC. Ik had hem bij mij een tijdje geleden op een andere switch poort geprikt (die niet vast op 1Gb full duplex staat) en die bleek de PC NIC standaard op 100Mbit te verbinden. Ik weet uiteraard niet of dat bij jouw PC ook aan de hand is ;)

En anders Intel community linkje hierover berichtje
Wanneer het aan m'n NIC zou liggen, zou ik het zien aan de verbindingsstatus. Ook zou je dan geen 160Mbps kunnen halen. Het is een Realtek chip trouwens.

Het moet aan één of andere Windows update liggen denk ik.

_██_
(ಠ_ృ)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• SB[NL]
  • Niet online
Atomsk schreef op maandag 8 juni 2020 @ 16:00:
[...]

Wanneer het aan m'n NIC zou liggen, zou ik het zien aan de verbindingsstatus. Ook zou je dan geen 160Mbps kunnen halen. Het is een Realtek chip trouwens.

Het moet aan één of andere Windows update liggen denk ik.
Inderdaad met 1 NIC op 100Mbps ga je geen 160 Mbit halen nee :D

8)7 ik was vergeten dat ik met teaming werk dus en kon de 160Mbit daardoor ergens plaatsen (was strak 180Mbit dacht ik)
Nou ja....werkte, want dat doet het dus niet meer sinds de laatste update ;(

Acties:
  • 0Henk 'm!

• ikbenben
Ik heb de indruk dat met de 2004 update mijn HDD's langer actief zijn terwijl ik in het energiebeheerschema heb ingesteld om na 4 minuten in slaapstand te gaan. Ofwel worden ze meer "wakker" gemaakt dan voordien.

Acties:
  • 0Henk 'm!
SB[NL] schreef op maandag 8 juni 2020 @ 14:11:
Als je Teaming gebruikt met Intel NIC's, dan moet je Update 2004 (nog) niet installeren!

Het ligt niet aan je NIC of switch instellingen, maar aan de NIC drivers die nog ge-update moeten worden door Intel ;)

Was blijkbaar 3 maanden geleden al bekend (Insider preview) maar er is nog geen update voor (kan het nergens vinden).
3 maanden? Eerder een paar jaar :+ , het is volgens mij bij elke halfjaarlijkse update raak. Zie bijv. Win10 + Intel NIC --> geen VLAN/Teaming/ANS*

edit: Ah, je had het al gezien:
SB[NL] schreef op maandag 8 juni 2020 @ 14:11:
Lijkt een terugkerend probleem te zijn helaas.

[Voor 13% gewijzigd door Raven op 08-06-2020 18:05]

Oscar Wilde

• Stormad
  • Registratie: maart 2010
  • Laatst online: 27-11-2020
Gisteren gewoon via windows update geinstalleerd nu opent Pubg niet meer!

• klerk
  • Registratie: april 2004
  • Niet online
Ik heb na de update naar 2004 nu ook wifi problemen met een realtek adapter(laptop).
Geen internetverbinding volgens Windows, maar de browser heeft gewoon toegang.
Netwerkprobleemoplossing geeft geen resultaat.
Apps hebben geen toegang tot internet.
Vreemd.

EDIT:

Heb het kunnen oplossen, maar niet via de normale netwerkprobleemoplossing.
Windows update--> Assistentie (onderaan): Melding u heeft geen internetverbinding...
Doorloop de probleemoplossing, de netwerkadapter wordt verwijderd en opnieuw ingesteld.
Dit werkte ondanks het zelfs verwijderen van de adapter etc.

[Voor 38% gewijzigd door klerk op 13-06-2020 10:41]

If you have a problem, if no one else can help, and if you can find them, maybe you can visit tweakers!

Acties:
  • 0Henk 'm!

• DaLoona
  • Registratie: augustus 2007
  • Laatst online: 06-02 22:24

DaLoona

Certified nutcase since 1974

Sinds de May (2004) update van Windows 10, heb ik eens per week een BSOD, het betreft altijd een kernel crash, met daarbij telkens een andere Windows drivercrash (o.a. DirectX). Bij versie 1909 was mijn systeem crashvrij en heb ik geen BSOD gehad in minstens 2 jaar, er is verder niks veranderd aan het systeem. Driver Verifier geeft ook geen crashes of problemen en stresstesten laten ook niks zien, maar toch BSOD-t mijn systeem ineens 1x per week.
Iemand anders hier iets soortgelijks en is er wellicht een oplossing voor? (anders dan terug naar 1909, want dan moet ik weer een schone installatie doen en daar zit ik eerlijk gezegd niet op te wachten).

Edit:

Heb ook al met gewoon XMP gedraaid op mijn geheugen, i.p.v. de overklok daarop, maar dan nog steeds BSOD, verder loopt het systeem gewoon op default waarden.
De pc crasht gewoon at random, ook als deze gewoon op bureaublad staat en niks doet.

[Voor 15% gewijzigd door DaLoona op 14-06-2020 14:21]

Asus RoG Strix X470-F Gaming#R7 5800X#Arctic Liquid Freezer II 280#MSI RTX3080 Gaming-X Trio#16GB G-Skill DDR4@3733MHz, C14-1T#Samsung 860 EVO 250GB, OS#Samsung 850 EVO 500GB, Games#Crucial MX500 1TB, Opslag#Be Quiet! Dark Power Pro 11, 850W/Dark Base 700

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Daos
  • Registratie: oktober 2004
  • Niet online
Hier geen crashes. Wel sinds kort elke keer als ik uit standby kom geluidje en melding wat ik met mijn externe schijf wil doen.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Henk007
  • Registratie: december 2003
  • Laatst online: 22:48
Ik kreeg vandaag een heel agressieve full screen popup om mijn android telefoon te koppelen, voor zover ik zag eigenlijk geen echte mogelijkheid om dit te negeren. Ik heb uiteindelijk op het default- voorbeeld-telefoonnummer op OK geklikt, of zoiets. Erg irritant.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• brommer1
  • Registratie: februari 2007
  • Niet online
Henk007 schreef op zondag 14 juni 2020 @ 19:31:
Ik kreeg vandaag een heel agressieve full screen popup om mijn android telefoon te koppelen, voor zover ik zag eigenlijk geen echte mogelijkheid om dit te negeren. Ik heb uiteindelijk op het default- voorbeeld-telefoonnummer op OK geklikt, of zoiets. Erg irritant.
Misschien kan je het uitschakelen onder Systeem, gedeelde ervaringen.
Gedeelde ervaringen, onder 1909 kan je het instellen; op uit.

Met de sub Gedeelde ervaringen zijn Windows 10-apparaten via wifi of Bluetooth (dus zonder tussenkomst van een router) aan elkaar te koppelen. Bestanden, webpagina’s e.d. kunnen zodoende met de optie Delen snel naar het actiecentrum van een nabij apparaat worden verzonden. De op deze manier gedeelde bestanden worden standaard opgeslagen in de map Downloads, deze locatie is aan te passen met de knop Wijzigen. Er kan op twee manieren worden gedeeld: met alle computers in de directe omgeving (optie Iedereen in de buurt) of alleen met apparaten die zijn aangemeld met hetzelfde Microsoft-account (optie Alleen mijn apparaten). Beschikken de apparaten overigens over een internetverbinding dan is de toegevoegde waarde beperkt, bestanden kunnen dan immers ook via OneDrive of Dropbox worden gedeeld.

• MadDogMcCree
  • Registratie: januari 2011
  • Laatst online: 00:38
Ik heb een aantal jaar geleden Office 2016 voor Thuishebruik en Studenten gekocht, een versie met enkel Word, Excel, Powerpoint en OneNote. Een éénmalige aankoop voor één apparaat. Een jaartje later heb ik een proefabonnement genomen op Office 365, omdat ik gebruik wilde maken van Publisher. Uiteindelijk deze laten verlopen, en weer opnieuw mijn Office 2016 geactiveerd.

Tot ik de laatste Windows update binnen kreeg. Mijn Office geeft de melding ‘expired’ als ik ga kijken bij mojn account, echter is alles nog gewoon bruikbaar. Sterker nog, ik heb toegang tot Publisher, Outlook en Access. Is dit een fout in de software, of is dit toegevoegd aan Office 2016 of Windows 10?

• fredgroes
  • Registratie: juli 2001
  • Laatst online: 26-02 09:28
inmiddels word de update ook aangeboden op mijn surface pro 3. betekend dit dat alle problemen voor mijn device opgelost zijn (netwerk problemen bv) of is dit koffiedik kijken? De update werd niet gelijk vanaf het begin aangeboden.

• Twixie
Hier kreeg ik hem gisteren ook voor mij Surface Pro 3. Geen issues voorlopig. Het probleem met Cleanup System Files blijkt ook opgelost.

• Foxke
  • Registratie: januari 2001
  • Niet online
Hier de update ook binnen, alleen heb ik nu het probleem dat beeld en geluid van b.v NLziet en youtube na een aantal minuten niet meer synchroon loopt. Geluid loopt voor op het beeld. Het is met de nieuwe edge browser, maar ook met chrome. Pc zit met hdmi op een tv en receiver. Voor de update ging alles nog goed :?

Acties:
  • 0Henk 'm!

• fredgroes
inmiddels update uitgevoerd, geen problemen nog gezien

• Theodor
  • Registratie: november 2010
  • Laatst online: 26-02 13:03
Ik weet niet waar het aan ligt maar sinds de laatste week heb ik problemen met rebooten duurt erg lang en afsluiten idem dito.
Windows 10 2004 ook op 2 laptops die hier staan hetzelfde probleem.
Kom er maar niet achter wat het kan zijn.

• Jorgen
  • Registratie: mei 2007
  • Laatst online: 00:54
Gisteren en vanmorgen mijn laptop geüpdatet. Nu heb ik kennelijk geen administrator rechten meer. Ik probeer mappen in mijn steamapps te verwijderen en/of van andere bestanden te voorzien. Dat "mag" dus ineens niet meer.

Ik heb al via verschillende zoekopdrachten allerlei aangeraden opties geprobeerd in het configuratiescherm, het apparaatbeheer, de opdrachtpromp, en windows powershell, maar ik krijg het niet voor elkaar.

Ik weet niet of het uitmaakt, maar mijn gebruikersnaam bestaat uit 3 losse woorden.

Iemand die me de goede richting op kan helpen?

Edit: losse bestanden en submappen verwijderen, om daarna de volledig lege map te verwijderen, leek eerst niet te lukken, maar werkt uiteindelijk wel. Wat veroorzaakt dit en hoe los ik dit op?

[Voor 14% gewijzigd door Jorgen op 22-06-2020 23:17]

• fredgroes
Ben even bezig met het updaten van mijn desktop (hp-pavilion-p6200). Maar tijdens de 2de reboot op 48% gaat er iets mis. Hij lijkt niet door te starten, als ik de pc daarna van de stroom af haal en weer opnieuw start word de vorige versie teruggezet.

Bij de 2de keer via de update assistent hetzelfde... (alle overtollige randapparatuur verwijderd)

Word er ergens in een logboek deze fouten genoteerd waar dit in zit? Nu is het zoeken naar een naald in de hooiberg...

• acale
  • Registratie: maart 2007
  • Laatst online: 22:39
Iets in de logboeken kunnen vinden?

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Gmount
  • Registratie: maart 2012
  • Laatst online: 26-02 14:51

Gmount

Ecorunner lid

Kawaii schreef op zondag 7 juni 2020 @ 08:41:
Hier kreeg ik ook de weinig informatieve melding dat mijn device niet compatibel was met de May 2020 update.
Hoe kwam je aan deze melding? Ik wil graag WSL 2 gebruiken, maar kwam er achter dat ik nog op een oudere versie zat en eerst moest upgraden naar 1909. Dat gedaan, maar nu vind de update nog geen nieuwe versie van windows als ik naar verdere updates zoek. Ondertussen al een aantal keer herstart en een paar kleine beveiligingsupdates gedownload. Windows.old is verwijderd om wat extra ruimte vrij te maken.

Nu zou ik wel willen weten waarom de update voor mijn pc dan nog geblokkeerd wordt, voordat ik iets ga forceren. Is dat ergens te achterhalen?
Ik heb de education edition op een 6700K met samsung sata ssd en een nvidia gtx 970

1900Km/L! || i7 6700K @ 4,6 GHz | NZXT Kraken X61 | MSI GTX 970 @ 1,48 GHz | 8 GB DDR4| Bitfenix Aegis yellow

Acties:
  • 0Henk 'm!

• fredgroes
acale schreef op zaterdag 27 juni 2020 @ 22:53:
Iets in de logboeken kunnen vinden?
genoeg meldingen te zien, maar ook systeeminstelling herstellen naar fabrieksinstellingen lukte niet dus het was tijd voor een nieuwe installatie. Achteraf had ik al veel problemen met deze installatie...

Acties:
  • 0Henk 'm!

• acale
fredgroes schreef op zondag 28 juni 2020 @ 13:56:
[...]

genoeg meldingen te zien, maar ook systeeminstelling herstellen naar fabrieksinstellingen lukte niet dus het was tijd voor een nieuwe installatie. Achteraf had ik al veel problemen met deze installatie...
Bedoel je dat de problemen nu opgelost zijn nadat je een schone installatie uitgevoerd hebt?

• fredgroes
acale schreef op zondag 28 juni 2020 @ 17:14:
[...]

Bedoel je dat de problemen nu opgelost zijn nadat je een schone installatie uitgevoerd hebt?
in de zin van de 2004 update installeren? Ja dat is opgelost want met de media creation tool heb ik gelijk de 2004 versie als basis gebruikt. Deze liep in 1 keer door en ook tijdens het opnieuw opstarten gedurende de installatie ging dat goed.

Met de vorige installatie had ik al problemen om van 1809 naar 1903 te komen.

En ja windows installeren en met bijna alles in de cloud hebben staan is het een eitje geworden. Vroeger wilde je nog wel eens doorblijven prutsen...

• acale
fredgroes schreef op maandag 29 juni 2020 @ 12:48:
[...]

in de zin van de 2004 update installeren? Ja dat is opgelost want met de media creation tool heb ik gelijk de 2004 versie als basis gebruikt. Deze liep in 1 keer door en ook tijdens het opnieuw opstarten gedurende de installatie ging dat goed.

Met de vorige installatie had ik al problemen om van 1809 naar 1903 te komen.

En ja windows installeren en met bijna alles in de cloud hebben staan is het een eitje geworden. Vroeger wilde je nog wel eens doorblijven prutsen...
Goed om te horen (y)

• rcd-rcd
  • Registratie: november 2010
  • Laatst online: 24-02 14:28
Hoi allemaal,

Na de windows 2004 update kan ik met geen enkel draadloos netwerk meer verbinden.
Ik heb een Qualcomm Atheros QCA9377 netwerkkaart. Ik heb de laatste drivers hiervoor al gedownload, en na installatie blijft de melding 'kan geen verbinding met dit netwerk maken' aanhouden.

Gelukkig een rollback kunnen doen aangezien ik geen ethernet poort in mijn laptop heb.

Hopelijk kent iemand van jullie een fix.

• steveman
  • Registratie: mei 2001

steveman

Comfortabel ten onder

Ik had een raar issue, na het klikken op een installer duurde het meerdere minuten tot deze daadwerkelijk gestart werd. (Met gelijk meerdere vensters wegens ongeduld).

tweaking.com_windows_repair_aio er op losgelaten, en de installers weer als voorheen. Nu staat die tweaking tool zo een kwartier te stampen op vanalles, dus wat nu de echte oplossing was?

Anyway, als je hetzelfde hebt, er is dus een oplossing.

(Was met 1909, 2004... ik snooze nog even :+)

[Voor 5% gewijzigd door steveman op 01-07-2020 11:01]

"Take the risk of thinking for yourself. Much more happiness, truth, beauty, and wisdom will come to you that way." -Christopher Hitchens | In memoriam? 🏁 ipv kruis!

Acties:
  • 0Henk 'm!

• carpebios
  • Registratie: december 2008
  • Laatst online: 00:23
Vandaag contact gehad met MS, 2x iemand meegekeken van in totaal 1,5 uur. Maar niemand krijgt mijn Surface pro 7 geüpdatet naar 2004. Uiteindelijk stelde hij voor om een hele nieuwe installatie te doen, waarbij ik mijn applicaties kwijt was. Ik blijf maar op 1909 hangen.

SR+ midnight grey, black / 18"

Microsoft brengt noodupdate voor Windows 10 uit
Gebruikers hoeven geen verdere stappen te ondernemen aangezien de updates automatisch worden aangeboden via de Windows Store, dus niet via Windows Update.
... en wat als je (om wat voor reden dan ook) geen Windows Store (meer) hebt?

[Voor 8% gewijzigd door Raven op 04-07-2020 19:41]

Oscar Wilde

• Animalcommencal
  • Registratie: juli 2015
  • Niet online
Die heb je als het goed is wel. Anders doe je iets verkeerd of je hebt hem zelf verwijderd, wat best onhandig is. Security updates komen ook via de Microsoft store binnen.

[Voor 20% gewijzigd door Animalcommencal op 05-07-2020 03:41]

• kraades
Sinds de installatie van 2004 krijg ik vrij regelmatig de volgende error in Chrome:

Alles wat hier staat heb ik wel geprobeerd helaas zonder positief resulttaat.
Ook het herinstalleren van de NIC driver geeft geen goed resultaat.
Ik had dit probleem niet op eerdere Windows 10 versies.

Heeft iemand nog een idee?

Buy Me a Coffee

• Animalcommencal
  • Niet online
kraades schreef op zaterdag 4 juli 2020 @ 22:28:
Sinds de installatie van 2004 krijg ik vrij regelmatig de volgende error in Chrome:
[Afbeelding]
Alles wat hier staat heb ik wel geprobeerd helaas zonder positief resulttaat.
Ook het herinstalleren van de NIC driver geeft geen goed resultaat.
Ik had dit probleem niet op eerdere Windows 10 versies.

Heeft iemand nog een idee?
Wat heb je nog meer voor software draaien? Dit kan echt van alles zijn.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• kraades
Animalcommencal schreef op zaterdag 4 juli 2020 @ 22:40:
[...]

Wat heb je nog meer voor software draaien? Dit kan echt van alles zijn.
Ja, een hardnekkig probleem. Meestal kom ik er wel uit maar dit weet ik even niet.

Schone installatie. Alleen Chrome geïnstalleerd en mijn printer drivers. Verder doe ik alles online.

Ik boot alles van vhdx en ik heb de vhdx nog met de vorige Windows 10 versie. Die kan ik nog wel dual booten maar ik heb geen idee waar ik moet beginnen (naast de dingen die ik al geprobeerd heb - zie link in startpost).

Edit:
Ik heb ook Hyper-V, Windows Subsystem for Linux en Windows Sandbox aangezet.

[Voor 11% gewijzigd door kraades op 05-07-2020 10:21]

Buy Me a Coffee

Acties:
  • 0Henk 'm!
Animalcommencal schreef op zaterdag 4 juli 2020 @ 20:55:
Die heb je als het goed is wel. Anders doe je iets verkeerd of je hebt hem zelf verwijderd, wat best onhandig is. Security updates komen ook via de Microsoft store binnen.
Niet bij deze editie ;) , daarbij zijn er howto's te vinden over hoe de store te verwijderen, waarschijnlijk met puinruimen als doel. Als ik een gewone editie had gehad, dan was ie alsnog verwijdert.

Oscar Wilde

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Animalcommencal
  • Niet online
kraades schreef op zondag 5 juli 2020 @ 09:11:
[...]

Ja, een hardnekkig probleem. Meestal kom ik er wel uit maar dit weet ik even niet.

Schone installatie. Alleen Chrome geïnstalleerd en mijn printer drivers. Verder doe ik alles online.

Ik boot alles van vhdx en ik heb de vhdx nog met de vorige Windows 10 versie. Die kan ik nog wel dual booten maar ik heb geen idee waar ik moet beginnen (naast de dingen die ik al geprobeerd heb - zie link in startpost).

Edit:
Ik heb ook Hyper-V, Windows Subsystem for Linux en Windows Sandbox aangezet.
Wat staat er in de errorlogs?

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Animalcommencal
  • Niet online
Raven schreef op zondag 5 juli 2020 @ 10:10:
[...]

Niet bij deze editie ;) , daarbij zijn er howto's te vinden over hoe de store te verwijderen, waarschijnlijk met puinruimen als doel. Als ik een gewone editie had gehad, dan was ie alsnog verwijdert.
Duidelijk, over de store verwijderen lijkt mij niet zo handig.
Als bij jouw editie de store niet in begrepen zit, weet ik niet of ik daar druk om zou maken.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Harry Nak
  • Registratie: januari 2016
  • Nu online
Nou nou nou nou, kreeg vandaag een update met adware in de vorm van Microsoft Edge... Kreeg een groot splash screen ervan en het zat ook gelijk op mijn taakbalk vastgepind.

• Sanction
  • Registratie: juli 2006
  • Niet online
Heb vanochtend via WIndows Update wat nieuwe beveiligingsupdates geinstalleerd, laptop opnieuw gestart en weer afgesloten om de update te voltooien.

Kom net thuis, start mijn laptop en tot mijn grote schrik zijn al mijn Office programma's verdwenen. Geen shortcuts, niet meer in program files, etc.

Grote schrik want bijvoorbeeld Outlook met zijn instellingen is vrij belangrijk voor me.

Kan dit door die update komen? Het gaat om office 2019.

• Cyberpope
  • Registratie: april 2000
  • Niet online

Cyberpope

When does the hurting stop??

Legale office?

With so many things coming back in style, I can't wait till loyalty, intelligence and morals become a trend again.......

• Sanction
  • Niet online

• Onbekend
  • Laatst online: 23:38
Toevallig net ook een nieuw topic voorbij zien komen over een vergelijkbaar probleem:
Kan outlook niet meer openen .

Speel ook Airplane Manager en Repeat

• Sanction
  • Niet online
Onbekend schreef op woensdag 15 juli 2020 @ 22:05:
Toevallig net ook een nieuw topic voorbij zien komen over een vergelijkbaar probleem:
Kan outlook niet meer openen .
Daar begon het bij mij ook mee, tijdens opstarten alleen het blauwe schermpje, toen was hele office verdwenen.

• passer
  • Registratie: november 2002
  • Laatst online: 19:55
Misschien ben je hier iets mee: https://answers.microsoft...01-4254-913b-3970fcb32681

en 't is blijkbaar geen recent probleem: https://windowsreport.com...deleted-microsoft-office/

• Sanction
  • Niet online
Sinds gisteravond opgelost, MS probleem. Zie ook: Kan outlook niet meer openen .

• Dameuk
  • Registratie: januari 2015
  • Laatst online: 23-02 14:52
Dan is er ook nog dit: https://thewincentral.com...s-reported-by-some-users/

Bij mij blijft KB4565503 ook in de herhaling vallen met het installeren |:(

• Animalcommencal
  • Niet online
Sanction schreef op woensdag 15 juli 2020 @ 18:57:
Heb vanochtend via WIndows Update wat nieuwe beveiligingsupdates geinstalleerd, laptop opnieuw gestart en weer afgesloten om de update te voltooien.

Kom net thuis, start mijn laptop en tot mijn grote schrik zijn al mijn Office programma's verdwenen. Geen shortcuts, niet meer in program files, etc.

Grote schrik want bijvoorbeeld Outlook met zijn instellingen is vrij belangrijk voor me.

Kan dit door die update komen? Het gaat om office 2019.
Geen idee, wat zeggen de logs?

• JBS
  • Registratie: januari 2004
  • Niet online
Herkent iemand hier toevallig 't fenomeen dat notificaties in Windows 10 zich soms ophopen en een tijdje later allemaal achter elkaar getoond worden? Betreft o.a. notificaties van Chrome en Slack.

• Isane
  • Registratie: december 2005
  • Laatst online: 26-02 21:10
JBS schreef op dinsdag 21 juli 2020 @ 16:17:
Herkent iemand hier toevallig 't fenomeen dat notificaties in Windows 10 zich soms ophopen en een tijdje later allemaal achter elkaar getoond worden? Betreft o.a. notificaties van Chrome en Slack.
Heb ik ook met nieuwe mails in Outlook.

• Turdie
  • Registratie: maart 2006
  • Laatst online: 21:00
<<sorry verkeerde topic>>

[Voor 96% gewijzigd door Turdie op 29-07-2020 11:17]

Acties:
  • +1Henk 'm!

Oscar Wilde

• epoman
  • Niet online
Zojuist voor een nieuwe build een officiële W10 Home retail usb uit de seal gehaald en die stick zelf gebruikt voor de eerste installatie (1903), blijkt de bijbehorende key 'al in gebruik op een ander device'. Zelfde melding na poging met cleane 2004 op zelfde apparaat. Beetje jammer. En vervelend om daar nu eerst achteraan te moeten, wilde dat ding juist afronden vandaag :/.

Mensen met vergelijkbare ervaringen hier? Kon er zo snel geen specifieke topics over vinden, wellicht zoek ik op verkeerde keywords.

maar nu even niet

• SmokingCrop
  • Registratie: januari 2012
  • Niet online
epoman schreef op zaterdag 1 augustus 2020 @ 15:10:
Zojuist voor een nieuwe build een officiële W10 Home retail usb uit de seal gehaald en die stick zelf gebruikt voor de eerste installatie (1903), blijkt de bijbehorende key 'al in gebruik op een ander device'. Zelfde melding na poging met cleane 2004 op zelfde apparaat. Beetje jammer. En vervelend om daar nu eerst achteraan te moeten, wilde dat ding juist afronden vandaag :/.

Mensen met vergelijkbare ervaringen hier? Kon er zo snel geen specifieke topics over vinden, wellicht zoek ik op verkeerde keywords.
Je neemt best contact op met de shop waar je hem kocht of je kan hem eens via telefoon proberen te activeren, dat lukt soms wel bij problemen

Klik voor [handleiding] Raspberry Pi met UniFi controller en Pi-hole (headless)

• epoman
  • Niet online
SmokingCrop schreef op zaterdag 1 augustus 2020 @ 19:44:
[...]

Je neemt best contact op met de shop waar je hem kocht of je kan hem eens via telefoon proberen te activeren, dat lukt soms wel bij problemen
Ja, contact gezocht met de shop, vermoedelijk even wachten tot na het weekend voor afhandeling.

maar nu even niet

• raro007
  • Registratie: juni 2010
  • Laatst online: 21:45
net een update geïnstalleerd en man o man wat een dikke edge reclame die je beeldscherm overneemt en niet kan weg klikken en ik moest door de menu met vragen heen.
https://tweakers.net/i/67Npr0LCFUvg73QaYIO9bhBxwXw=/100x75/filters:strip_exif()/f/image/pbRHdCtLyWR2WR408BHrY4xb.png?f=fotoalbum_small
zelfs op de taakbalk kun je die niet weg klikken..

ben ik de enige die dat kreeg of is dat meer een test?

• Patrick
  • Laatst online: 19:05
Je kunt toch gewoon rechtsboven op het kruisje klikken? Vind het persoonlijk een prima browser, maar meningen verschillen. Je weet dat het onderhuids eigenlijk gewoon chrome/chromium is? Aangezien je die wel gebruikt?

• Nogne
  • Registratie: november 2011
  • Laatst online: 00:00
raro007 schreef op zondag 2 augustus 2020 @ 20:56:
net een update geïnstalleerd en man o man wat een dikke edge reclame die je beeldscherm overneemt en niet kan weg klikken en ik moest door de menu met vragen heen.
[Afbeelding]
zelfs op de taakbalk kun je die niet weg klikken..

ben ik de enige die dat kreeg of is dat meer een test?
De oude Edge word uit eindelijk voor iedereen vervangen voor de nieuwe Edge, Alt + F4 doet wonderen als je het wil afsluiten.

Sinds de nieuwe Edge browser uit is gebruik ik zelf geen andere browser meer, het is Chrome met zo goed als alle voordelen en zonder de nadelen (geen Google en veel efficienter met 20+ tabs open).

XBL: Nogne

• raro007
  • Registratie: juni 2010
  • Laatst online: 21:45
Nogne schreef op maandag 3 augustus 2020 @ 09:09:
[...]

De oude Edge word uit eindelijk voor iedereen vervangen voor de nieuwe Edge, Alt + F4 doet wonderen als je het wil afsluiten.
wonder was dat het niet werkte bij mij tenminste, kreeg wel een geluid maar er gebeurde niks en moest dus door de keuze menu.
tja met dat soort manieren van take over dan zeg ik gewoon nee tegen edge.
ik laat mij niet misleiden door microsoft ,google of wie dan ook.
Patrick schreef op maandag 3 augustus 2020 @ 09:06:
Je kunt toch gewoon rechtsboven op het kruisje klikken? Vind het persoonlijk een prima browser, maar meningen verschillen. Je weet dat het onderhuids eigenlijk gewoon chrome/chromium is? Aangezien je die wel gebruikt?
dat werkte ook niet kijk maar op de foto die was grijs dus on klikbaar voor mij.

[Voor 28% gewijzigd door raro007 op 03-08-2020 11:42]

• jmk
  • Registratie: mei 2004
  • Laatst online: 21-02 08:19
Zeer agressieve manier van product placement inderdaad, hoe Edge naar Windows 10 is gebracht.
Ook moest ik Edge van mijn bureaublad, start menu pin, quick launch afgooien.

Yippie kayak, other buckets!

• epoman
  • Niet online
SmokingCrop schreef op zaterdag 1 augustus 2020 @ 19:44:
[...]

Het bleek de meest waardeloze shop waar ik de afgelopen jaren contact mee heb gehad. Gelukkig wel kunnen oplossen met Microsoft, anders was ik genaaid geweest.

maar nu even niet

• Ik ben dus Luke
  • Registratie: juli 2009
  • Laatst online: 24-02 13:03
Ik moet zeggen dat ik vandaag wel een beetje annoyed ben met 10. Ook door Edge inderdaad.

- Start pc op.
- Krijgt beeldvullend opeens de nieuwe Edge in beeld.
- Windows-beveiliging geeft ook weer zijn reguliere warning dat ik een bescherming (bewust uit) voor gevaarlijke/ongewenste apps misschien moet inschakelen (wat ik wel ironisch vind in dit geval).
- Opeens staat Edge op nummer 3 bij 'meestgebruikte' apps.

Man. Kan ik niet gewoon weer betalen voor Windows 10 en dit soort reclame afkopen? :')

Edit: ik moest het overigens sluiten via Taakbeheer, wat ik al helemaal achterlijk vind. Kan me niet voorstellen dat ik het kruisje niet geprobeerd heb.

[Voor 13% gewijzigd door Ik ben dus Luke op 07-08-2020 09:50]

• easyriider
  • Registratie: augustus 2002
  • Niet online
Tja, het is wel ontzettend irritant die promotie van Edge door Microsoft. Bij iedere update van die browser krijg je dat weer te zien. Bovendien komt er ongevraagd een snelkoppeling op de taakbalk en desktop die je weer moet verwijderen. En via het het app overzicht kun je het programma niet verwijderen. :( :(

• Freee!!
  • Registratie: december 2002
  • Laatst online: 01:39

Freee!!

Trotse papa van Toon en Len!

easyriider schreef op vrijdag 7 augustus 2020 @ 20:05:
Tja, het is wel ontzettend irritant die promotie van Edge door Microsoft. Bij iedere update van die browser krijg je dat weer te zien. Bovendien komt er ongevraagd een snelkoppeling op de taakbalk en desktop die je weer moet verwijderen. En via het het app overzicht kun je het programma niet verwijderen. :( :(
Klagen bij Microsoft dat Defender zijn werk niet goed doet, een ongewenst programma wordt elke keer weer doorgelaten en geïnstalleerd. En pas bij doorvragen vertellen dat het om Edge gaat. Als genoeg mensen dat doen, komt de boodschap misschien een keer over.
En ja, ik moest ook weer even een paar koppelingen verwijderen.

The problem with common sense is that sense never ain't common - From the notebooks of Lazarus Long

GoT voor Behoud der Nederlandschen Taal [GvBdNT]

Pagina: 1 ... 101 102 103 Laatste

Apple iPhone 12 Microsoft Xbox Series X LG CX Google Pixel 5 Sony XH90 / XH92 Samsung Galaxy S21 5G Sony PlayStation 5 Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True