Windows update mei 2020: "geen internet verbinding"?

Pagina: 1
Acties:
  • 8.793 views

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoahAmber
  • Registratie: Januari 2020
  • Niet online
Zojuist de Mei update van Windows 10 gedaan. Eigenlijk probleemloos verlopen.

Echter in het systeemvak blijft het netwerksymbool staan dat ik geen internet verbinding zou hebben

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/7BedKK3fJhcKiBnCTkBBEV2gNrE=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/JOFfZxeruM3k0WZbEtOqQh4E.jpg?f=user_large

Als ik naar de adapter settings kijk geeft hij dat ook aan

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/O3vnJlP8km5QzTbC6rbJrgAKCg8=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/LVPVfvR1laPD9L8ZFHMYU35a.jpg?f=fotoalbum_large

Echter ik heb dus wel gewoon een internet verbinding. Ik plaats dus dit bericht.. ;)

Wat ik al gedaan heb is, netwerkadapter opnieuw in laten stellen, netwerkadapter verwijderen en opnieuw laten detecteren, Netwerkkabel er uit gehaald. Router gereboot en uiteraard via Google gezocht

Niets relevants gevonden. Op zich heb ik dus wel gewoon een internet verbinding, maar dat symbooltje dat dus zegt van niet irriteert

Iemand een tip om dit probleemje te tackelen?
...

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• r44
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 15-05 18:03

r44

Heb je al probleem oplossen geprobeerd?

Rechts likken op het netwerk icoon (rechts onder) en dan probleem oplossen.

44

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

offtopic:
Alleen 'Windows update mei 2020' is wat te breed, je wilt het blijkbaar niet over ervaringen in het algemeen hebben. Ikj pas de topictitle dus wat aan.

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• prutser001
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 06-06 13:33

prutser001

Vaak zit het tegen en soms zi

Schijnt een bekend probleem te zijn, zou even rollback doen (kwam het ergens tegen vraag me niet waar).

Asus Z390 Maximus IX Hero, Intel 9900K, RTX3080, 64GB DDR4 3000, 2TB NVME, Samsung 850Evo 1TB, 4 x 14TB Toshiba, Be Quiet SB 801, Samsung 34"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoahAmber
  • Niet online
F_J_K schreef op vrijdag 29 mei 2020 @ 17:08:
offtopic:
Alleen 'Windows update mei 2020' is wat te breed, je wilt het blijkbaar niet over ervaringen in het algemeen hebben. Ikj pas de topictitle dus wat aan.
Thanks..kon het zelf niet aanpassen.. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoahAmber
  • Niet online
prutser001 schreef op vrijdag 29 mei 2020 @ 17:14:
Schijnt een bekend probleem te zijn, zou even rollback doen (kwam het ergens tegen vraag me niet waar).
Ok..ik ga mijn Acronis backup terug zetten. Had het via mediacreator gedaan. Geen succes dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoahAmber
  • Niet online
r44 schreef op vrijdag 29 mei 2020 @ 16:35:
Heb je al probleem oplossen geprobeerd?

Rechts likken op het netwerk icoon (rechts onder) en dan probleem oplossen.
Dat helpt voor geen meter..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JohanKupers
  • Registratie: Juli 2018
  • Niet online

JohanKupers

Würüm? Dürüm!

Bij mij was VMware Workstation de oorzaak (die installeert wat netwerk adapters voor de VM netwerken). Toen die verwijderd was, was de melding weg. Na het opnieuw installeren van VMware bleef de melding ook weg. Bij een ander systeem moest de Intel WiFi driver opnieuw geïnstalleerd worden om de melding te verwijderen.

Mooiste was nog wel dat zowat alles nog werkte met die melding, maar Outlook niet wilde opstarten omdat die kijkt naar de Windows melding over geen internet. :/

[ Voor 30% gewijzigd door JohanKupers op 30-05-2020 16:35 ]

⛔ Trackers of betalen ⛔

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoahAmber
  • Niet online
JohanKupers schreef op zaterdag 30 mei 2020 @ 16:29:

Mooiste was nog wel dat zowat alles nog werkte met die melding, maar Outlook niet wilde opstarten omdat die kijkt naar de Windows melding over geen internet. :/
Gebruik zelf geen VM, maar wat jij met Outlook had, had ik dus ook. Lijkt wel of Outlook kijkt naar het icoontje en niet naar wat er werkelijk aan de hand is... best apart... ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JohanKupers
  • Registratie: Juli 2018
  • Niet online

JohanKupers

Würüm? Dürüm!

NoahAmber schreef op zaterdag 30 mei 2020 @ 16:49:
[...]

Gebruik zelf geen VM, maar wat jij met Outlook had, had ik dus ook. Lijkt wel of Outlook kijkt naar het icoontje en niet naar wat er werkelijk aan de hand is... best apart... ;)
Best apart als alles werkt, behalve Microsoft appilcaties. :F

Hoe dan ook, alle 6 de Windows 10 systemen hier in huis zijn nu werkend op 2004.

⛔ Trackers of betalen ⛔

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• NoahAmber
  • Niet online
Sinds vandaag deze melding.. :*) Dus gewoon maar even afwachten..

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/UwOZe4H52s1_US8aHWQ3w903EKU=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/HQdob9BH6wo3POsc2Orgef0E.jpg?f=user_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pazo
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 15:27

Pazo

Mroaw?

Heeft iemand dit probleem al weten op te lossen?

Ik heb hier 5 PC's met Windows 10 versie 2004, en allemaal zeggen ze 'geen internet connectie' terwijl ik het wel heb. Probleem is dat sommige apps, zoals Spotify en Office onderdelen, niet werken omdat die 'denken' geen internet te hebben.

Ik ben gaan zoeken op internet en ben echt bergen topics tegen gekomen van mensen met dit probleem. Lijkt erop dat het redelijk groot is. Er worden een hoop (mogelijke) oplossingen gegeven, maar tot op heden heeft bij mij nog niets geholpen. Alleen een schone installatie heb ik nog niet gedaan.

Wat ik geprobeerd heb:

1. In het register EnableActiveProbing op 1 gezet.
Er loopt een recent draadje over bij Microsoft: https://answers.microsoft...-af0e-5ee3822c37a1?page=1
Hello, use Registry Editor, go to:
HKEY_LOCAL_MACHINE\SYSTEM\CurrentControlSet\Services\NlaSvc\Parameters\Internet
and modify: EnableActiveProbing
then change "Value data" from "0" to "1"

and restart your computer
Bij sommige mensen werkt, bij anderen niet (zoals bij mij).
Vanuit Microsoft nog een oplossing.

2. Netwerkadapter gereset

3. Netwerk driver opnieuw geïnstalleerd

4. Standaard 'probleemoplosser' gebruikt. Die geeft als mogelijke oplossen de netwerkadapter opnieuw in te stellen, maar geeft daarna dus geen resultaat.

5. Zaken als Winsock Catalog and Internet Protocol settings en Reset TCP/IP stack and renew its IP address zoals op deze website uitgelegd: https://appuals.com/fix-no-internet-connection-windows-10/

Niets helpt. Ik kan dus gewoon internetten, maar status blijft 'Geen internet' en ik kan bijvoorbeeld Spotify momenteel niet gebruiken.

Mensen met tips?

Grote Enphase topicIQ Gateway lokaal uitlezenPVOutput
10690Wp op O/W (Barneveld) • Panasonic Aquarea K-serie (7kW) WP • Gasloos per 1-11-2023

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brahiewahiewa
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 30-09-2022

Brahiewahiewa

boelkloedig

Pazo schreef op dinsdag 14 juli 2020 @ 21:26:
Heeft iemand dit probleem al weten op te lossen?
...
Aangezien je bereid blijkt te zijn er tijd in te steken: heb je dit probleem met een clean install ook?
En heb je gecheckt of je handmatig http://msftconnecttest.com/connecttest.txt kunt downloaden?

QnJhaGlld2FoaWV3YQ==

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pazo

Pazo

Mroaw?

@Brahiewahiewa Zoals aangegeven heb ik nog geen schone installatie gedaan. Ik heb 5 PCs / laptops en allemaal hebben ze dit probleem. Hoop dat ik liever dat ik het op een andere manier kan oplossen dan 5 machines opnieuw te moeten installeren; dat is wel het laatste redmiddel.

Dat txt bestand was ik ook tegengekomen, niet gemeld in mijn post, maar kan ik niet bereiken.
Krijg een 404 error, File or directory not found.

10690Wp op O/W (Barneveld) • Panasonic Aquarea K-serie (7kW) WP • Gasloos per 1-11-2023

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brahiewahiewa

Brahiewahiewa

boelkloedig

Pazo schreef op woensdag 15 juli 2020 @ 14:31:
...
Dat txt bestand was ik ook tegengekomen, niet gemeld in mijn post, maar kan ik niet bereiken.
Krijg een 404 error, File or directory not found.
Ja maar dat is ook de bedoeling: de 404 error is de bevestiging dat je internet hebt

QnJhaGlld2FoaWV3YQ==

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pazo

Pazo

Mroaw?

Brahiewahiewa schreef op woensdag 15 juli 2020 @ 15:13:
[...]

Ja maar dat is ook de bedoeling: de 404 error is de bevestiging dat je internet hebt
Ja dat ik internet heb dat weet ik :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brahiewahiewa

Brahiewahiewa

boelkloedig

Pazo schreef op woensdag 15 juli 2020 @ 15:20:
[...]

Ja dat ik internet heb dat weet ik :)
Het is voor de software die het notificatie icoontje bestuurt, de bevestiging dat je internet hebt

QnJhaGlld2FoaWV3YQ==

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Pazo

Pazo

Mroaw?

Bedankt maar volgens mij snap je het probleem niet (ook van de TS niet). Ik heb gewoon internet, alleen het icoontje (zie ook de TS) zegt van niet. Gevolg ik dat sommige programma's, zoals Spotify en online onderdelen van Office niet werken, omdat die 'denken' dat er geen internetverbinding is. De links die jij geeft, is als je überhaupt geen internet hebt. Maar dat is het probleem niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreshMaker
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
Geen idee of related.....

Gisteren een nieuwe install gedaan op een laptop.
Waar normaal de boel gewoon werkt, is hier de wireless pas na 50 seconden beschikbaar.
Hetzelfde icoontje, no network, en dat klopt dan ook wel ;)
Maar heel vaag is na een 45/50 seconden wel de connectie aanwezig.

Bovenstaande al doorlopen, tot aan de maximale prestatie ingeschakeld ( misschien een slaap-issue na de boot )

Geen idee waar het kan liggen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 8mile13
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 24-08-2023
Pazo schreef op woensdag 15 juli 2020 @ 15:23:
[...]

Bedankt maar volgens mij snap je het probleem niet (ook van de TS niet). Ik heb gewoon internet, alleen het icoontje (zie ook de TS) zegt van niet. Gevolg ik dat sommige programma's, zoals Spotify en online onderdelen van Office niet werken, omdat die 'denken' dat er geen internetverbinding is. De links die jij geeft, is als je überhaupt geen internet hebt. Maar dat is het probleem niet.
Ik snap wat het probleem is. Wel internet maar Windows zegt geen internet met als bijeffect dat bepaalde programma's denken dat er geen internet is.

Het valt binnen de ''geen internet'' categorie na update (ookal komt het specifieke probleem misschien niet aan bod in de links). Ik denk ook dat er veel mensen zijn die de update hebben gedaan die echt geen internet meer hebben. Dat zijn potentiele lezers van dit thread...mede ook vanwege de thread titel.

Mij lijkt trouwens dat je voor het probleem moet zoeken naar info over W10 internet icoon malfunction na update. zoiets als dit thread..
https://www.tenforums.com...ng-wrong-information.html

[ Voor 5% gewijzigd door 8mile13 op 15-07-2020 16:58 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jemboy
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 06-06 12:29
Sinds de update naar 2004 heb ik ook WIfi problemen. Mijn Wifi trayicoon veranderd plotseling naar zo'n wereldbol. Vervolgens heb ik dan voor enkele minuten geen Wi-fi (ik ben wel verbonden aan mijn interne netwerk).

Ik heb een HP Envy laptop met een Intel AC-7265 Wifi adapter.
Mijn Wifi accespoint is een Zyxel Multy U (AC2100). Tijdens de update naar 2004 had ik net mijn Wifi geupgraded naar de Nova MW3 Mesh accesspoints en ik dacht dat het aan de Nova's lag en heb daarom deze teruggestuurd.

Echter toen ik mijn oude accespoint terugzette en nu de nieuwe Zyxel installeerde bleef het probleem terug komen.
Dit komt meerdere keren per dag voor, maar voor mij lijkt het random.
Wanneer dit probleem zich voordoet en ik schakel over naar mijn telefoon hotspot dan doet mijn laptop Wifi het nog steeds niet (wanneer "internet" op mijn laptop wegvalt, blijft de Wifi op mijn telefoon gewoon werken).

Als eerste heb ik gekeken of er een nieuwere Intel driver was, maar helaas...
Mogelijke workaround die ik heb geprobeerd zijn o.a.: een batch gemaakt die de Wifi-adapter uit/aan zet, IP v6 uitgeschakeld, settings uitzetten NIC door computer uit gezet, tijdens problemen Wifi uit/aan gezet, zelfde met vliegtuig modus. EnableActiveProbing stond bij mij al op 1 in de registry.

Mijn driver was versie: 19.51.29.1 van 16-4-2020
Uiteindelijk heb ik op de Intel website maar een oudere driver gedownload (WiFi_21.10.1_PROSet64_Win10.exe , van 5/21/2019).

Vervolgens heb ik in systeembeheer/device manager onder Netwerk de Intel AC-7265 verwijderd (inclusief drivers) en daarna de gedownloade Intel driver geinstalleerd.

De driver versie was hierna: 19.51.21.1 met datum: 29-4-2019

Sinds de update is mijn Wi-fi icoon niet meer veranderd naar de wereldbol trayicoon en ik hoop dat dat zo blijft :)

Voor mij lijkt dit dus voorlopig een oplossing en ik hoop dat andere Tweakers met een Intel AC-7265 wat aan hebben...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pazo

Pazo

Mroaw?

Ik lees toevallig in dit topic Korte vraag: update naar Win10 v2004 nog niet doen? dat o.a. @Renegade666 en @680x0 deze bug ook hebben gehad. @680x0 heeft een schone installatie gedaan en toen was het opgelost. Ik denk dat ik dit toch eens ga proberen op 1 van de systemen.

EDIT: Zojuist schone installatie op 1 PC gedaan. En ja hoor: opgelost. Schiet mij maar lek 8)7
Maar goed, bij 2 PC's wil ik dit voorlopig niet doen, ben ik veel te lang bezig, en die hebben ook nog niet perse nodig. Hopelijk komt er binnenkort toch nog een fix / update.

[ Voor 31% gewijzigd door Pazo op 15-07-2020 21:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jemboy
@Pazo
Ik heb zelf mijn zoals hierboven vermeld teruggezet naar driver versie: 19.51.21.1 met datum: 29-4-2019
Mijn broertje heeft 2 weken geleden een schone Win10 2004 gedaan op een zelfde model laptop en hij heeft als versie: 19.51.28.1 van 19-1-2020 en heeft ook met zijn versie driver geen problemen (hij gebruikt zijn laptop wel minder dan mij).
  • Zou je kunnen doorgeven welk Wi-fi of netwerkkaart je op je computers hebt ?
  • Kan je ook even nakijken of er een driver (versie) verschil is tussen de geüpgraded Windows 10 2004 en de nieuwe/schone installatie ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jemboy

BAH !!!

gisteren de hele dag geen disconnects gehad, vandaag al 3 uurtjes gewerkt en net weer voor ongeveer 1 minuut geen internet op via Wifi.

Ga kijken of ik de driver versie van mijn broertje installeren en anders dan maar een schone install doen (dubbel bah) :'(

UPDATE:
drivers broertje geïnstalleerd en binnen 15 minuten had de verbinding geen internet.
Vanavond maar even kijken of ik een herinstallatie kan doen....

[ Voor 67% gewijzigd door Jemboy op 16-07-2020 13:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jemboy
Gisteren een schone Windows 10 Pro x64 NL versie 2004 op mijn laptop gezet.
Verder alleen Chrome, Winrar, Office 2016 en QTtabbar geinstalleerd.
De Wifi AC-7265 stuurprogramma is: v19.51.28.1 van 19-1-2020.

Inmiddels al 5 keer de geen internetstoring gehad.
Dus voor mij heeft herinstallatie niet geholpen.

Voor de herinstallatie heb ik proberen te internetten d.m.v. USB-tethering met mijn mobiel, maar ook daar viel het internet uit en op dat moment werkte WIfi ook niet.

Wanneer internet trouwens niet werkt dan krijgt mijn Wifi een APIPA IP-adres: 169.x.x.x
Het lijkt wel alsof de DHCP wegvalt en de computer tijdelijk geen IP-kan krijgen van de DHCP server.
Tijdens één van de storingen heb ik het IP-adres/submask/gateway 1x handmatig ingevuld, echter ik het internet kwam daarmee niet terug.

Ik gebruik de DHCP van mijn modem, een KPN/Telfort Experiabox V10 (ZTE H369A).
Wellicht dat iemand anders aan de bovenstaande info wat heeft om bij hem het probleem te "op te lossen".

Mijn volgende stap wordt weer naar Windows 10 versie 1909 teruggaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BuenoG
  • Registratie: Oktober 2015
  • Laatst online: 24-08-2020
Begin juli via Media Cr.Tool 2004 geinstalleerd.
Was meteen het verbindingsprobleem. Terug naar 1909.

2 weken geleden kreeg ik 2004 officieel aangeboden.
Ging 2 dagen goed en toen weer de verbindingsproblemen.
Doen zich nu wisselend voor.
Ene dag wel, andere dag niet.
Soms gaat het tijdens het werk ineens goed na het aanzetten van VPN.
Maar dat is ook niet altijd.
En met of zonder VPN, de meldingen blijven wisselend.

• ivo1969
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 16:06
Volgende aanpassing maken in je register:

HKEY_LOCAL_MACHINE\SYSTEM\CurrentControlSet\Services\NlaSvc\Parameters\Internet
and modify: EnableActiveProbing
then change "Value data" from "0" to "1"

and restart your computer

Oeps was hier al als oplossing aangedragen, bij mij heeft het wel bij 2 laptops gewerkt

[ Voor 16% gewijzigd door ivo1969 op 27-08-2020 22:35 . Reden: oplossing was al vernoemd ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jemboy
Ongeveer 5 weken geleden terug naar Windows 1909 terug gegaan, echter probleem bleef. Uiteindelijk heb ik maar de helpdesk van mijn provider (Telfort) gebeld.
Zij hebben een nieuwe firmware gepushed, vervolgens had ik helemaal geen internet meer. Ook niet na een herstart van de modem.
Na nog een belletje moest ik mijn modem resetten naar fabrieksstand (i.v.m. de firmaware upgrdae???) en sindsdien is mijn internet stabiel.
Alleen heb ik sinds 2,5 week de COVR-1102 als "mesh" router, echter daarmee krijg ik slechts 25-30 Mbps ipv van de 50 Mbps die ik bij eerdere Mesh systemen vol haalde.... bedraad wel 50 Mbps dus in dit geval zit probleem bij Wifi-systeem.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hammetje3FR
  • Registratie: April 2020
  • Laatst online: 13:00

Hammetje3FR

Zuidoost Friesland

Hier dezelfde ellende na elke update, oplossing bij mij uiteindelijk.. IPv6 vinkje weghalen in de adapteropties. pfffff.

3900 Wp zuid (168º), elevatie 45º PVoutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bayse2020
  • Registratie: Oktober 2020
  • Laatst online: 02-10-2020
Bij mij was de oplossing het volgende:

1. Computer\HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Policies\Microsoft\Windows\DataCollection
2. Reg_Dword toevoegen met de naam: AllowTelemetry
3. Waarde van AllowTelemetry op 1 zetten

Na herstart werkt alles weer zoals het hoort.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bayse2020
  • Registratie: Oktober 2020
  • Laatst online: 02-10-2020
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/yHhWO8OjtJbdol-RqGJO1P9dK6A=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/79NbG46QKxajm4xByGsADS93.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tommy_G
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 10-05 21:27
Ik heb hier ook lange tijd last van gehad, denkende dat het probleem bij defecte drivers lag.

Bij mij bleek O&O ShutUp10 de "veroorzaker" te zijn. Lees: het was m'n eigen schuld. }:O
Ik was iets te fanatiek om Windows 10 stil te krijgen qua telemetrie.

De aangedragen oplossing van bijv. @ivo1969 en @Bayse2020 zouden dus al je probleem kunnen oplossen, aangezien O&O ook hier instellingen wijzigt.

Mocht de TS dit programma ook gebruiken, dan zou ik eens goed naar deze instellingen kijken en bijv. allemaal eens terugdraaien om ze weer één voor één te activeren totdat de boosdoener geactiveerd wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• watdoethetertoe
  • Registratie: September 2018
  • Laatst online: 26-07-2023
Die Allow telemetrie werkte meteen. Zelfs voordat ik herstarte.

Windows store werkte zelfs niet!! Ongelovelijk wat een schandelijke bende is MS geworden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SpamLame
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 11:06

SpamLame

niks

@watdoethetertoe ik denk dat het na > 6maanden er niet meer toe doet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheVMaster
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 15:58

TheVMaster

Moderator WOS
watdoethetertoe schreef op Wednesday 5 May 2021 @ 13:01:
Die Allow telemetrie werkte meteen. Zelfs voordat ik herstarte.

Windows store werkte zelfs niet!! Ongelovelijk wat een schandelijke bende is MS geworden
Niet nodig om een topic van een half jaar oud te kicken en ook dat laatste is helemaal nergens voor nodig. :X

Deze gaat dus op slot.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.