Gisteren had ik iets vaags met W10. Het USB display dat aan mijn pc hangt (dat data als CPU load e.d. weergeeft) gaf ineens aan dat mijn desktop-pc iets met ~110MBps zat te downloaden, de netwerkverbinding werd zo'n beetje dichtgetrokken.
uTorrent was het niet, gedeelde mappen ook niet (was op dat moment niets aan het overzetten), maar het downloaden bleef wel lange tijd doorgaan.
M.b.v. broncontrole ben ik erachter gekomen dat het system-proces hier verantwoordelijk voor was, dat het verkeer van mijn download-pc af kwam en dat het over poort 445 ging, oftewel gedeelde mappen.
De oorzaak heb ik niet kunnen vinden, een oplossing wel: Het herstarten van de workstation service.
Heeft iemand dit wel eens eerder mee gemaakt?

Ik vraag mij af wat er tussen de beide W10 installs gedeeld werd, ik kan niets bedenken dat zoveel dataverkeer vereist.
After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...
Oscar Wilde