• Quad
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 16:00

Quad

Doof

Ik gebruik zelf Edge chromium al lange tijd. De release versie krijg ik alleen nog niet lekker werkend in een Citrix omgeving. Edge Chromium openen resulteert in 100% cpu spikes en allemaal Edge processen maar geen werkende browser. Daar moet ik dus nog ff in duiken.

[ Voor 7% gewijzigd door Quad op 13-02-2020 11:25 ]

Alles went behalve een Twent.
PVOutput☀️

• Meestervisser
  • Registratie: November 2019
  • Laatst online: 02-06-2020
CAP-Team schreef op donderdag 13 februari 2020 @ 10:13:
Ik gebruik Edge Chromium al een half jaar ofzo. Het overzetten van Chrome naar Edge liep vlekkeloos.
Waarom heb je die overgezet?? Ik zag dat chrome en edge de bookmarks, favorieten, wachtwoorden en browsergeschiedenis delen.

Niet de echte!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meestervisser
  • Registratie: November 2019
  • Laatst online: 02-06-2020
Vraagje: kan een windows update een verifying dmi pool data probleem veroorzaken??

Vanochtend mijn pc afgesloten niks aan de hand, vanmiddag wilde ik gaan werken en kreeg ik verifying dmi pool data, van alles geprobeerd(o.a verwijderen batterij) niks werkte.

Uiteindelijk heb ik voor gekozen om de pc maar aan te laten staan, na ruim twee uur ging het eindelijk verder en werd windows opgestart, tijdens het opstarten werden er nog updates geinstalleerd.

Is er enig verband??

Niet de echte!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Techneut
  • Registratie: September 2007
  • Niet online
Meestervisser schreef op donderdag 13 februari 2020 @ 11:52:
[...]

Waarom heb je die overgezet?? Ik zag dat chrome en edge de bookmarks, favorieten, wachtwoorden en browsergeschiedenis delen.
Je vraagt je met zulke berichten wel eens af in hoeverre die twee nog concurrenten zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• theduke1989
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 11:24
Iemand enig idee waar ik moet kijken.

Heb de laatste tijd dat wanneer ik aan het browsen ben door windows ongeacht waar. Een soort lag onstaat. Op witte vlaktes kan je dat heel goed zien. Dan wanneer je scrolt met je muis, achter de icoontjes (niet de muis cursor) komt er een zwarte schaduw.

Heb mijn videokaart ge-update, alle windows updates zijn ook uitgevoerd.
Scherm is een HP Q1 2440x1440 resolutie met 60Hz refresh.

is dit een setting of dergelijke? in event viewer kan ik ook geen errors vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hann1BaL
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 30-06 12:24

Hann1BaL

Do you stay for dinner?Clarice

Arunia schreef op dinsdag 7 januari 2020 @ 08:53:
Ik heb een nieuwe pc aangeschaft en wil eigenlijk kijken of ik mijn Windows 10 kan ontkoppelen.
Deze is wel al gekoppeld aan mijn Microsoft-account.

Het gaat om een Windows 8.1 pro upgrade versie die een upgrade heeft gekregen naar Windows 10 pro.
Als ik op internet zoek, kom ik tegen dat het wel kan. Maar er staat nergens uitgelegd hoe je je oude computer ontkoppeld en de licentie koppelt aan de nieuwe.
Mijn versie is geen OEM versie, dus lijkt me dat het mogelijk moet zijn.

Ik heb al geGoogled, bij activering gekeken, maar nergens kom ik eigenlijk een optie tegen om de huidige pc los te koppelen.
Kijk ik er overheen of kan ik gewoon de andere pc in elkaar zetten en daar de licentie op activeren?

In het slechtste geval kan ik Windows 10 Edu aanschaffen via mijn werk. Maar vroeg het me af. Want als ik de huidige "pc" verkoop, dan kan ik uiteraard ook gewoon de licentie mee geven, maar dan moet die weer los van mijn MS-account :+ .

https://www.groovypost.co...indows-10-license-new-pc/
Volgens mij zou dit moeten werken.

Verwijderen van de code dmv:
DOS prompt als admin.Daarna: slmgr.vbs /upk.
Zal wel eerst de code even opzoeken. :P anders wordt dat een probleem.

Het werkt dus niet en de chat optie krijg ik ook niet. Zal me even naar het andere topic verplaatsen.
Upgrade versies zijn doorgaans vergelijkbaar met OEM en verbonden aan de hardware. Die kun je dus met de computer verkopen en voor de nieuwe computer een nieuwe versie kopen.
Dat adviseer ik je dan ook te doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arunia
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 18:14
@Hann1BaL Bedankt voor de reactie. Ondertussen is de pc verkocht en inderdaad met licentie die activeerde op een test installatie van W10.

Voor mijn huidige pc had ik nog een W8.1 licentie die ik tegen kwam. Die is daar op geactiveerd, mocht die verlopen koop ik een Retail pro versie wellicht van W10. Moet ik nog even bekijken. Als W10 blijvend is, dan is dat geen slechte aanschaf zeg maar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hann1BaL
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 30-06 12:24

Hann1BaL

Do you stay for dinner?Clarice

Arunia schreef op maandag 2 maart 2020 @ 14:40:
@Hann1BaL Bedankt voor de reactie. Ondertussen is de pc verkocht en inderdaad met licentie die activeerde op een test installatie van W10.

Voor mijn huidige pc had ik nog een W8.1 licentie die ik tegen kwam. Die is daar op geactiveerd, mocht die verlopen koop ik een Retail pro versie wellicht van W10. Moet ik nog even bekijken. Als W10 blijvend is, dan is dat geen slechte aanschaf zeg maar.
Als je nog een WIn 8.1 had, kun je gewoon gratis upgraden naar 10 en indien geactiveerd, blijft deze uiteraard geldig op die computer. Dan zit je goed :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arunia
@Hann1BaL Dat heb ik ook inderdaad gedaan.
Scheelt weer voorlopig. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MetalSonic
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 10:25
Hoi Tweakers, eerst probeer ik het maar even hier.

Mijn Windows startknop werkt niet meer. Als ik erop druk gebeurt er niks.

Wat ik al heb geprobeerd
1) herstarten internet verkenner via het taskmenu
2) computer opnieuw opstarten.

Iemand hier nog tips? Rest van mijn toetsenbord werkt wel gewoon.

EDIT: ik heb geen integrity problemen ik heb de powershell scan uitgevoerd
"Type sfc /scannow into the window and press the [Return] key. The scan may take some time and will end with one of three results. Windows did not find any integrity violations" En ik had dus als melding "did not find any (..) violations.

EDIT 3:
Ik heb mijn toetsenbord gegoogld en blijkbaar zat 't probleem m daarin. Een knopje opzij schuiven en windows knpje werkt weer

OFWEL: FIXED

[ Voor 44% gewijzigd door MetalSonic op 05-03-2020 13:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Help!!!!
  • Registratie: Juli 1999
  • Niet online

Help!!!!

Mr Majestic

PC Specs
Asus ROG Strix B650E-E | AMD 7700X | G-Skill 32GB DDR5 6000C30 M-die | 4090 FE | LG 38GN950-B 3840*1600p 160Hz | Corsair RM1000x Shift | WD Black SN850X 1TB M.2

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

MetalSonic schreef op donderdag 5 maart 2020 @ 11:40:
Hoi Tweakers, eerst probeer ik het maar even hier.
Ten eerste: dank @ update. Ten tweede: volgende keer liever een dergelijke losse vraag in een eigen topic. Als we alle problemen in Win10 hier gaan doen dan wordt dit ene topic heul groot en de rest van WOS heul leeg en dat is wat onhandig om wat terug te vinden ;)

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AW_Bos
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 17:48

AW_Bos

Liefhebber van nostalgie... 🕰️

Hoe staat het nou eigenlijk met deze brakke update?
nieuws: Update Windows 10 verbergt soms mappen en bureaublad van gebruikers

Is deze nu gefixxxed? Ik zie de bug niet meer in de 'Known problems' lijst staan.....?

☀️ Goedemorgen zonneschijn! ☀️
☀️Ja, je maakt me zo gelukkig, en door jou voel ik me fijn! ☀️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mhaj
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 29-12-2023
Mijn Win7 Home Premium doet al tijden raar maar niet raar genoeg om het zat te zijn. Ik ben nooit verder gekomen dan Service Pack 1.De Windows Repair 2019 van Tweaking.com heb ik al tig keer uitgevoerd en er gebeurt een hoop maar Windows Update blijft het niet doen. Ik wil nu toch naar Win10 en over een paar maanden naar een nieuw systeem overgaan. Het huidige systeem kan dan eventueel naar mijn ouders, maar dan wel in goede staat. Upgraden naar Win10 lukt niet en ik wil liever geen schone installatie. Maar wat gebeurt er als ik mijn huidige harde schijf loskoppel en Win10 installeer op een nieuwe harde schijf (SSD) en daarna mijn huidige harde schijf met Win7 weer aansluit? En kan ik op de een of andere manier daarna Win7 van mijn huidige harde schijf afgooien?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• cazzie
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 19:11
1st: command promt [admin] sfc /scannow

En kijk ook eens in je control panel // troubleshooting // windows update.

En als dat niet helpt, Win7 toch clean instaleren en daarna Win10 er overheen.

control alt oeps deleted

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MisterMarcFR
  • Registratie: November 2016
  • Laatst online: 23-06 15:22
Geen idee of ik goed zit hier..

uTorrent blijft onder 'apps en onderdelen' staan terwijl deze wel verwijderd zou moeten zijn.. Deinstallatie gaat niet vlekkevloos, meerdere keren geprobeerd.. Onder AppData heb ik de map verwijderd maar hij blijft dus onder 'apps en onderdelen' wel staan en krijg het daar niet weg..

Iemand een idee?

EDIT: IObit gebruikt, nu is het weg.

[ Voor 5% gewijzigd door MisterMarcFR op 19-03-2020 18:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michali
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 29-05 22:54
Ik heb een vreemd issue met keyboard en taal selectie. In de taskbar heb ik de taal selector, waarin ik 3 opties heb:

- ENG - English (United States) - United States-International keyboard
- NLD INTL - Dutch (Nederlands) - United States-International keyboard
- NLD - Dutch (Nederlands) - Dutch keyboard

Nu switch ik tijdens werk de hele tijd naar het Dutch keyboard, wat erg irritant is (zit de hele tijd op Alt+Shift te drukken om terug te switchen).

Nu wil ik dat Dutch keyboard graag verwijderen uit die lijst, aangezien ik alleen een US int. keyboard heb. Maar als ik naar Language preferences ga, dan staat onder Preferred languages alleen English (United States) en daaronder bij Keyboards alleen United States-International. Ik zie dus nergens meer Dutch keyboard om te verwijderen. Wat kan ik nu doen om dit op te lossen?

Noushka's Magnificent Dream | Unity

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AW_Bos
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 17:48

AW_Bos

Liefhebber van nostalgie... 🕰️

AW_Bos schreef op zondag 8 maart 2020 @ 01:18:
Hoe staat het nou eigenlijk met deze brakke update?
nieuws: Update Windows 10 verbergt soms mappen en bureaublad van gebruikers

Is deze nu gefixxxed? Ik zie de bug niet meer in de 'Known problems' lijst staan.....?
Iemand die er wat meer over weet?

☀️ Goedemorgen zonneschijn! ☀️
☀️Ja, je maakt me zo gelukkig, en door jou voel ik me fijn! ☀️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Berlinetta
  • Registratie: Juli 2015
  • Niet online
AW_Bos schreef op dinsdag 24 maart 2020 @ 18:15:
[...]

Iemand die er wat meer over weet?
Nee, niet echt, het kan altijd een keer mis gaan. Daarom is een back-up ook handig. (Niet sarcastisch)

Kan er weinig aan doen, ik draai geen Windows.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chim0
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 11:30
Michali schreef op dinsdag 24 maart 2020 @ 09:53:
Ik heb een vreemd issue met keyboard en taal selectie. In de taskbar heb ik de taal selector, waarin ik 3 opties heb:

- ENG - English (United States) - United States-International keyboard
- NLD INTL - Dutch (Nederlands) - United States-International keyboard
- NLD - Dutch (Nederlands) - Dutch keyboard

Nu switch ik tijdens werk de hele tijd naar het Dutch keyboard, wat erg irritant is (zit de hele tijd op Alt+Shift te drukken om terug te switchen).

Nu wil ik dat Dutch keyboard graag verwijderen uit die lijst, aangezien ik alleen een US int. keyboard heb. Maar als ik naar Language preferences ga, dan staat onder Preferred languages alleen English (United States) en daaronder bij Keyboards alleen United States-International. Ik zie dus nergens meer Dutch keyboard om te verwijderen. Wat kan ik nu doen om dit op te lossen?
Heb je bij invoermethode wel Nederlands?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/EknR8t_U0bAp30ixcZGrUbUGqVQ=/100x75/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/HbMT6WdgP5SSO5zShxVRCI60.jpg?f=fotoalbum_small

[ Voor 7% gewijzigd door chim0 op 25-03-2020 04:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michali
chim0 schreef op woensdag 25 maart 2020 @ 02:19:
[...]

Heb je bij invoermethode wel Nederlands?

[Afbeelding]
Ik had (en heb nu) hier alleen "Use language list" en "United States-International" staan. Maar sinds vanochtend is de taal selector ineens verdwenen en lijkt het probleem uit zichzelf opgelost. Zeer merkwaardig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JohanKupers
  • Registratie: Juli 2018
  • Niet online

JohanKupers

Würüm? Dürüm!

Kan ook zijn dat je die extra talen krijgt bij het RDP-en naar andere machines. Ik zie soms ook ineens extra talen staan bij gebruik van RDP.

⛔ Trackers of betalen ⛔

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chim0
Michali schreef op woensdag 25 maart 2020 @ 10:44:
[...]

Ik had (en heb nu) hier alleen "Use language list" en "United States-International" staan. Maar sinds vanochtend is de taal selector ineens verdwenen en lijkt het probleem uit zichzelf opgelost. Zeer merkwaardig.
Kan je geen Nederlands + VS toetsenbord toevoegen zoals ik heb?

Je kan de toetsencombinatie voor het schakelen van de talen hier toewijzen of bedoel je dat niet? Je kan ook kiezen om geen toetsencombinatie toe te wijzen.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/fuKSjilZyLyjujY2ZVI6uwPHPmQ=/100x75/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/8b2BkBtU21g7bzbtBRE9ZJvx.jpg?f=fotoalbum_small
JohanKupers schreef op woensdag 25 maart 2020 @ 10:59:

Kan ook zijn dat je die extra talen krijgt bij het RDP-en naar andere machines. Ik zie soms ook ineens extra talen staan bij gebruik van RDP.
Klopt, heb ik ook weleens. Alsof ie de instellingen van de andere PC overneemt of zo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michali
chim0 schreef op woensdag 25 maart 2020 @ 11:37:
[...]

Kan je geen Nederlands + VS toetsenbord toevoegen zoals ik heb?

Je kan de toetsencombinatie voor het schakelen van de talen hier toewijzen of bedoel je dat niet? Je kan ook kiezen om geen toetsencombinatie toe te wijzen.

[Afbeelding]

[...]

Klopt, heb ik ook weleens. Alsof ie de instellingen van de andere PC overneemt of zo.
Ik wil juist geen NL toetsenbord erbij, dus zoals nu is het prima. RDP heb ik niet gebruikt laatste tijd, wel via VPN ingelogd, en als ik dat nu doe dan treed het probleem niet op dus zal wel niet daar aan gelegen hebben. Misschien dat m'n vriendin in ander account op deze PC iets heeft gedaan waardoor dit optrad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chim0
Michali schreef op woensdag 25 maart 2020 @ 13:15:
[...]

Ik wil juist geen NL toetsenbord erbij, dus zoals nu is het prima. RDP heb ik niet gebruikt laatste tijd, wel via VPN ingelogd, en als ik dat nu doe dan treed het probleem niet op dus zal wel niet daar aan gelegen hebben. Misschien dat m'n vriendin in ander account op deze PC iets heeft gedaan waardoor dit optrad.
Dat laatste zou kunnen. Er moet haast wel aan de instellingen gezeten zijn. Gaat niet vanzelf.

En ik bedoel niet NL toetsenbord, maar NL taal i.c.m. VS toetsenbord. Zie ook mijn screenshot (Nederlands + VS). Dat heb ik en dat hebben de meeste mensen volgens mij want NL toetsenbord krijg je rare tekens geloof ik. Dan kloppen de toetsen niet meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• klen_ghost
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 02-06 23:51
is er iemand die me kan helpen.
probleem is : usb poort krijg ik niet werkend. <--
de tablet (windows 10) asus T100TAF met een keyboard dock,
op dit keyboard zit de usb3.0 poort.
de poort wordt voorzien van stroom, maar geen enkel aangesloten apparaat wordt gedecteerd.
en omdat het touch panel gebarsten is moet alle input via de keyboard/dock komen (niet heel handig maar een vervangend scherm zijn we nog mee bezig).

wat al geprobeerd,:
apparaatbeheer, verwijderen van usb controller en opnieuw opstarten andere drivers geprobeerd. in de bios van xhci? naar ehci gezet. ook dit heeft geen effect helaas.
2 usb sticks en 1 optische muis gebruikt welke op andere apparaten wel werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chris_147
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 20-05 09:50
Hoi,
net een Surface Pro ontvangen die ik als tablet wil gebruiken. Dus zonder keyboard cover.

Ik moet zeggen: dit werkt totaal niet?!
Op Android of iOS tablet springt automatisch het toetsenbord te voorschijn, hier niet.
Wil ik hoge resolutie zetten en geen scaling om alles goed te zien, dan worden de interface elementen ook zeer klein.
Kan ik zoals op Android of iOS hebben dat apps automatisch full screen komen?

Mag ik daarnaast voor suggesties voor apps vragen die geoptimaliseerd zijn voor vinger gebruik?
- file management app: Verkenner heeft te kleine interface elementen. Ik ben zeer tevreden van SolidExplorer op Android. Is er iets gelijkaardigs?
- eReader zoals FbReader?
- Comics?
- PDF?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Quad

Quad

Doof

@Chris_147

Tabletmode op de Surface aan staan?
Kan je via het notificatiecenter aanzetten.

Toetsenbord settings even checken in instellingen (windows toets + i), Devices - Typing.
Staat iets als, show the touch keyboard when not in tabletmode....

Windows Verkenner is een UWP app voor, maar is wel beta:

Shortcut op je bureaublad aanmaken:

code:
1
explorer shell:AppsFolder\c5e2524a-ea46-4f67-841f-6a9465d9d515_cw5n1h2txyewy!App

Wel erg beperkt.

Verder:
File browser
Files&Folders Lite

Windows Store heeft ook een Adobe Reader touch versie.

Verder is de schaling in Windows juist nodig om alles fatsoenlijk te kunnen zien. Native op zo'n klein scherm is echt niet te doen.

PVOutput☀️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jaaoie17
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 17:33
Bij mij wil die kb4541335 update niet installeren. Krijg de foutcode: 0x800F0988. Bij mn andere pc kreeg ik hem alleen geïnstalleerd via de media creation tool. Las ook van iemand dat deze update games vertraagd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chim0
jaaoie17 schreef op zaterdag 28 maart 2020 @ 09:46:
Bij mij wil die kb4541335 update niet installeren. Krijg de foutcode: 0x800F0988. Bij mn andere pc kreeg ik hem alleen geïnstalleerd via de media creation tool. Las ook van iemand dat deze update games vertraagd.
Op de laptop van een vriend van mij kreeg ik hem ook niet geïnstalleerd. Ik had alleen een andere foutcode dan jij, weet alleen niet meer welke. Op m'n eigen PC is ie wel geïnstalleerd. Heb je al gezocht op die foutcode? Bij die van mij stonden verschillende oplossingen, maar niks mocht baten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jaaoie17
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 17:33
chim0 schreef op zaterdag 28 maart 2020 @ 11:46:
[...]

Op de laptop van een vriend van mij kreeg ik hem ook niet geïnstalleerd. Ik had alleen een andere foutcode dan jij, weet alleen niet meer welke. Op m'n eigen PC is ie wel geïnstalleerd. Heb je al gezocht op die foutcode? Bij die van mij stonden verschillende oplossingen, maar niks mocht baten.
Merk jij ook dat games niet meer lekker doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chim0
jaaoie17 schreef op zaterdag 28 maart 2020 @ 11:49:
[...]

Merk jij ook dat games niet meer lekker doen?
Mijn PC is 10 jaar oud en ik speel alleen CS:Source dus ik zou het niet weten.

Heb je al op internet gezocht of er een probleem is met deze update en games? Waarschijnlijk heeft het met een driver te maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• klen_ghost
klen_ghost schreef op vrijdag 27 maart 2020 @ 14:04:
is er iemand die me kan helpen.
probleem is : usb poort krijg ik niet werkend. <--
de tablet (windows 10) asus T100TAF met een keyboard dock,
op dit keyboard zit de usb3.0 poort.
de poort wordt voorzien van stroom, maar geen enkel aangesloten apparaat wordt gedecteerd.
en omdat het touch panel gebarsten is moet alle input via de keyboard/dock komen (niet heel handig maar een vervangend scherm zijn we nog mee bezig).

wat al geprobeerd,:
apparaatbeheer, verwijderen van usb controller en opnieuw opstarten andere drivers geprobeerd. in de bios van xhci? naar ehci gezet. ook dit heeft geen effect helaas.
2 usb sticks en 1 optische muis gebruikt welke op andere apparaten wel werken.
niemand die hier een oplossing voor weet ? (behalve dan een micro usb -> usb female verloop stekkertje welke al besteld is.. maar door de corona lockdown in frankrijk nog altijd niet verzonden is)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Propane
  • Registratie: Augustus 2008
  • Niet online
klen_ghost schreef op maandag 6 april 2020 @ 10:04:
[...]

niemand die hier een oplossing voor weet ? (behalve dan een micro usb -> usb female verloop stekkertje welke al besteld is.. maar door de corona lockdown in frankrijk nog altijd niet verzonden is)
Lijkt mij een beetje alsof je een software oplossing zoekt voor een hardware probleem? Deed de poort het eerder wel? Doet de poort het onder een andere versie van Windows wel (volgens mij kwam die tablet met W8.1)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• klen_ghost
@Propane

Durf ik niet te zeggen, heb de tablet gekocht van een mede-tweaker. De huidige Windows stond er al op. ( En omdat usb niet werkt kan ik dus ook geen externe boot doen 😋)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GrazendeKoe
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 02-07 22:30
Ik gebruik een desktop en een laptop. Eigenlijk wil ik wanneer ik gewerkt heb op mijn pc, ik direct verder kan werken op mijn laptop. Dus dat alles wat op mijn pc geïnstalleerd of geopend is, ook geïnstalleerd en geopend is op mijn laptop.

Op mijn werk is dit mogelijk. Ik log in op de ene pc, werk er op, log in op andere pc, en alles staat nog netjes zoals ik het achtergelaten op de andere pc.

Is dit mogelijk voor mij? Via een soort cloud of iets dergelijks?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quad

Quad

Doof

GrazendeKoe schreef op woensdag 8 april 2020 @ 10:53:
Ik gebruik een desktop en een laptop. Eigenlijk wil ik wanneer ik gewerkt heb op mijn pc, ik direct verder kan werken op mijn laptop. Dus dat alles wat op mijn pc geïnstalleerd of geopend is, ook geïnstalleerd en geopend is op mijn laptop.

Op mijn werk is dit mogelijk. Ik log in op de ene pc, werk er op, log in op andere pc, en alles staat nog netjes zoals ik het achtergelaten op de andere pc.

Is dit mogelijk voor mij? Via een soort cloud of iets dergelijks?
Qua data heb je het over? Dan een Office 365 abonnement (personal / Home) afsluiten en de redirect voor documenten, bureaublad en afbeeldingen inschakelen. Koppelen aan een Windows 10 account en klaar.

PVOutput☀️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jopie
  • Laatst online: 19:14
Nee, ik denk dat hij een soort van online werkplek bedoelt. Hij heeft het ook over programma's.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GrazendeKoe
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 02-07 22:30
jopie schreef op woensdag 8 april 2020 @ 14:15:
Nee, ik denk dat hij een soort van online werkplek bedoelt. Hij heeft het ook over programma's.
Klopt. Ik zal het even wat beter proberen uit te leggen @Quad .

Stel, ik begin zowel op mijn PC als laptop met een clean install.

Nu installeer ik op mijn PC bijvoorbeeld Winrar. Zodra ik inlog op mijn laptop wil ik ook dat daar Winrar al op geïnstalleerd is.

Ik gok dat ik dan Windows in een soort van cloud moet laten draaien.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Quad

Quad

Doof

GrazendeKoe schreef op woensdag 8 april 2020 @ 15:40:
[...]

Klopt. Ik zal het even wat beter proberen uit te leggen @Quad .

Stel, ik begin zowel op mijn PC als laptop met een clean install.

Nu installeer ik op mijn PC bijvoorbeeld Winrar. Zodra ik inlog op mijn laptop wil ik ook dat daar Winrar al op geïnstalleerd is.

Ik gok dat ik dan Windows in een soort van cloud moet laten draaien.
Microsoft 365 Business aanschaffen. Zit Intune en autopilot in. Weet alleen niet hoe je kennis is daarvan, maar 't zou moeten lukken.

PVOutput☀️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fonta
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 22-05 15:43
Je zou ook iets kunnen doen met sysprep en image capturing. Die dan vervolgens gebruiken voor je clean install.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Berlinetta
  • Registratie: Juli 2015
  • Niet online
Fonta schreef op woensdag 8 april 2020 @ 15:46:
Je zou ook iets kunnen doen met sysprep en image capturing. Die dan vervolgens gebruiken voor je clean install.
Dit is toch super veel werk een applicatie, dit doe je meer in het bedrijf. Al heb ik dat nog nooit gezien eigenlijk. (Behalve waar ik gewerkt heb, aangezien ik hier zelf mee aan kwam.)

Toevallig ben ik hier mee bezig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fonta
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 22-05 15:43
Berlinetta schreef op woensdag 8 april 2020 @ 19:20:
[...]

Dit is toch super veel werk een applicatie, dit doe je meer in het bedrijf. Al heb ik dat nog nooit gezien eigenlijk. (Behalve waar ik gewerkt heb, aangezien ik hier zelf mee aan kwam.)

Toevallig ben ik hier mee bezig.
Is inderdaad redelijk bewerkbaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Help!!!!
  • Niet online

Help!!!!

Mr Majestic

De cumulative update van Patch Tuesday lijkt Defender helaas weer gemold te hebben:

Windows 10’s Defender fails with threat service has stopped error

Ik heb het probleem in ieder geval ook. Een herstart lost het slechts voor even op bij mij.

Fix uit artikel moet ik nog proberen maar hoop eigenlijk dat MS een hotfix uitstuurt via update.

[ Voor 13% gewijzigd door Help!!!! op 16-04-2020 19:21 ]

PC Specs
Asus ROG Strix B650E-E | AMD 7700X | G-Skill 32GB DDR5 6000C30 M-die | 4090 FE | LG 38GN950-B 3840*1600p 160Hz | Corsair RM1000x Shift | WD Black SN850X 1TB M.2

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Quad

Quad

Doof

Fonta schreef op woensdag 8 april 2020 @ 15:46:
Of lekker maandelijks subscription Microsoft 365 Business afnemen en Intune leren, krijg je W10 business licentie, Office pakket, Onedrive 1TB en kan je lekker apps pushen. Pc stuk? Nieuwe install, inloggen met je Azure AD account en pc wordt weer opnieuw geconfigureerd.

Oké, is vooral in het begin heel veel uitzoeken, testen en alles, maar 't werkt wel mooi. :)

PVOutput☀️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ikbenben
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 01-07 18:37
Help!!!! schreef op donderdag 16 april 2020 @ 19:18:
De cumulative update van Patch Tuesday lijkt Defender helaas weer gemold te hebben:

Windows 10’s Defender fails with threat service has stopped error

Ik heb het probleem in ieder geval ook. Een herstart lost het slechts voor even op bij mij.

Fix uit artikel moet ik nog proberen maar hoop eigenlijk dat MS een hotfix uitstuurt via update.
Er zijn ondertussen al 2 nieuwe updates. Op moment van schrijven is 1.313.1729.0 de laatste versie.

AMD Ryzen 7 3700x - Sapphire Nitro + RX5700XT - Samsung Odyssey Neo G7 32" | Samsung 65QN93B | Denon AVR-X1700H DAB | Monitor Audio Silver RX6 | BK XXLS 400 FF | PS5 Pro

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Help!!!!
  • Niet online

Help!!!!

Mr Majestic

ikbenben schreef op vrijdag 17 april 2020 @ 11:12:
[...]

Er zijn ondertussen al 2 nieuwe updates. Op moment van schrijven is 1.313.1729.0 de laatste versie.
Bij lijkt het nu opgelost na de update die ik vanochtend installeerde. Blij dat MS er dit keer snel bij is.

PC Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Chosen One
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 18:58

The Chosen One

Zie signature!

Was spullen aan het opruimen en kwam mijn oude Windows 7 disk tegen, met de keycode erop uiteraard. Zit al tijden op Windows 10 en vroeg me af heb ik nog iets aan die disk?

De Windows 10 versie/key zit nu aan mijn Microsoft account gekoppeld toch?

Mijn LEGALE dvd collectie; (altijd onder constructie) http://www.invelos.com/dvdcollection.aspx/The%20Chosen%20One - - - - - - - - - Quietum Grandis: https://nl.hardware.info/usersystemen/28203/quietum-grandis---ryzen-2700x-game-pc

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edgarz
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 20-06 08:37

Edgarz

Tweako-active since1986

The Chosen One schreef op dinsdag 28 april 2020 @ 12:34:
Was spullen aan het opruimen en kwam mijn oude Windows 7 disk tegen, met de keycode erop uiteraard. Zit al tijden op Windows 10 en vroeg me af heb ik nog iets aan die disk?

De Windows 10 versie/key zit nu aan mijn Microsoft account gekoppeld toch?
Klopt.
Dit kun je checken bij Activering:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/1TMUhrFKfd4YbZDfz7l0u1oT_-A=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/fuSLYLI0FLo8GTi07CCXXvs2.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Chosen One
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 18:58

The Chosen One

Zie signature!

Edgarz schreef op dinsdag 28 april 2020 @ 12:43:
[...]

Klopt.
Dit kun je checken bij Activering:

[Afbeelding]
Ah dank, ik zat gewoon op de verkeerde plek te kijken, zat veel te moeilijk te denken. 8)7

Mijn LEGALE dvd collectie; (altijd onder constructie) http://www.invelos.com/dvdcollection.aspx/The%20Chosen%20One - - - - - - - - - Quietum Grandis: https://nl.hardware.info/usersystemen/28203/quietum-grandis---ryzen-2700x-game-pc

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• picardo
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 21-06 10:10
Weet iemand dit misschien . Ik heb de nieuwe versie van edge geïnstalleerd maar nu passen mijn icoontjes van al mijn opgeslagen pagina's niet meer in de werkbalk favorieten . Bij de vorige versie pasten ze wel en nu niet meer . Zijn die icoontjes kleiner te maken ? Ik kan het nergens vinden....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daos
  • Registratie: Oktober 2004
  • Niet online
Vanavond valt elk kwartier het internet via wifi uit. Ik moet dan steeds opnieuw verbinden. Dit doe ik door vinkje bij "Automatisch verbinding maken" uit en weer aan te zetten. Dan gaat het weer een tijdje goed en dan na ongeveer een kwartier ligt het er weer uit.

Internet valt wel vaker een keertje uit, maar zo extreem als vandaag heb ik het nog niet eerder gehad. Ik heb volgens mij niets bijzonders gedaan. Geen programma's of drivers geinstalleerd.

Ik heb nu maar een kabel gepakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chim0
@Daos Al gekeken bij storingen van je provider? Lijkt me sterk dat dit met Windows te maken heeft, tenzij je draadloze kaart een brakke driver update heeft gehad waardoor ie steeds de verbinding verbreekt (zelf een keer gehad met een D-Link kaartje, na een driver update was het weer goed).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daos
  • Registratie: Oktober 2004
  • Niet online
chim0 schreef op zondag 3 mei 2020 @ 06:00:
@Daos Al gekeken bij storingen van je provider? Lijkt me sterk dat dit met Windows te maken heeft, tenzij je draadloze kaart een brakke driver update heeft gehad waardoor ie steeds de verbinding verbreekt (zelf een keer gehad met een D-Link kaartje, na een driver update was het weer goed).
Provider meldt nu geen storingen. Ik zal daar de volgende keer eens naar kijken als het weer gebeurt. Bedankt voor die tip.

Het betreft een 6 jaar oude laptop met wifi van Intel. In het verleden had ik dus vaker dat wifi wel eens wegviel en toen heb ik de de drivers van Intel zelf geinstalleerd. Inmiddels komen er geen updates meer uit. Huidige driver is ruim een jaar oud en heb ik ook al maanden geleden geinstalleerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chim0
Met draadloos kan het van alles zijn. Verouderde driver of hardware, storingen van buitenaf of combinaties ervan. Ik weet dat oudere Intel wifi kaartjes wel vaker problemen kunnen geven. Maar ik denk dat je beter een eigen topic kan aanmaken in Netwerken daar heb je meer kan op succes.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Nodgic
  • Registratie: Januari 2020
  • Laatst online: 14-11-2023
Kan je een Microsoft account koppelen aan meerdere Windows installaties?

En waarom moet je tegenwoordig per se een Microsoft account instellen tijdens de installatie(tenzij je je internetkabel eruit trekt)? Ik vind dat niet zo netjes van Microsoft eigenlijk. Volgens mij is het alleen bij de Home versies, bij de Pro versies kan je nog wel een offline account aanmaken.

[ Voor 18% gewijzigd door Nodgic op 06-05-2020 18:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Twixie
  • Laatst online: 16:14
Nodgic schreef op woensdag 6 mei 2020 @ 18:53:
Kan je een Microsoft account koppelen aan meerdere Windows installaties?
Uiteraard. Want een van de voordelen (of nadelen :p) is dan ook de sync-mogelijkheden tussen al die installaties. Bvb: wifi-keys, desktop settings/wallpaper/..., taskbar locatie, enz...

License gewijs koppel je overigens je installatie/license aan je Microsoft Account en niet omgekeerd. Maar omgekeerd kan je eender welke user met Microsoft account toevoegen aan je Windows, want dat staat los van de license.

Hier thuis hebben we 5 Windows machines. Eén voor elk gezinslid, en dan nog een server. Op de server heeft iedereen account. Op de laptops staan enkel de accounts voor wie hem wil gebruiken (incl. ikzelf overal met admin rechten :p).

[ Voor 38% gewijzigd door Twixie op 06-05-2020 19:07 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Nodgic
  • Registratie: Januari 2020
  • Laatst online: 14-11-2023
Ik begrijp dat het ook voordelen kan hebben, maar waarom laat MS ons zelf niet de keuze? Ik heb geen behoefte om een Microsoft account te koppelen aan Windows. Ik gebruik Gmail en dan moet ik een Microsoft account aan gaan maken om een OS te installeren 8)7 Wat vroeger nooit hoefde. Beetje intrusive zeg maar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MeNTaL_TO
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 15:20

MeNTaL_TO

The future is not set

Nodgic schreef op woensdag 6 mei 2020 @ 20:36:
Ik begrijp dat het ook voordelen kan hebben, maar waarom laat MS ons zelf niet de keuze? Ik heb geen behoefte om een Microsoft account te koppelen aan Windows. Ik gebruik Gmail en dan moet ik een Microsoft account aan gaan maken om een OS te installeren 8)7 Wat vroeger nooit hoefde. Beetje intrusive zeg maar.
Gewoon skippen door even je netwerk te disconnecten.

[edit] Ik zie dat hier boven ook al staat, had het inderdaad netter gevonden als je het zou kunnen overslaan.

[ Voor 10% gewijzigd door MeNTaL_TO op 06-05-2020 21:05 ]

Wenn ist das Nunstruck git und Slotermeyer? Ja!... Beiherhund das Oder die Flipperwaldt gersput! The Hornets of Hades have descended upon me

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Doman
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 19:38
MeNTaL_TO schreef op woensdag 6 mei 2020 @ 21:04:
Ik zie dat hier boven ook al staat, had het inderdaad netter gevonden als je het zou kunnen overslaan.
Bij de Home versie krijg je nu inderdaad geen keuze meer voor lokaal account met actieve internetverbinding.
Deze "workaround" daarvoor had iemand hier al eens eerder gepost:
Als je bij aanmelden/aanmaken van de MS account alleen een "a" invult bij naam / wachtwoord krijg je een foutmelding dat er iets is misgegaan en schakelt Windows over naar de optie van offline lokale account aanmaken. :)
Zo te zien is de keuze voor een offline account wel weer beschikbaar bij het installeren van de May 2020 (2004) Update. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Splinter Cell
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 16:06

Splinter Cell

Glasvezel MASTER RACE

Zijn er al RTM downloadlinks?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JohanKupers
  • Niet online

JohanKupers

Würüm? Dürüm!

Alleen via MSDN

⛔ Trackers of betalen ⛔

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SMSfreakie
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online
Meer mensen die er last van hebben dat het systeem toch in slaapstand duikt terwijl het aldus het configuratie scherm en bij het energie schema uit staat?

404 Signature not found

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Twixie
SMSfreakie schreef op zaterdag 16 mei 2020 @ 19:21:
Meer mensen die er last van hebben dat het systeem toch in slaapstand duikt terwijl het aldus het configuratie scherm en bij het energie schema uit staat?
Inderdaad ! En dat is soms echt na ettelijke uren dat ik het toestel niet aangeraakt heb.
Mijn Surface Pro 3 staat overdag vaak gewoon aan, ook als ik aan het werk ben op de werk-laptop. Na een hele tijd zie ik dan ineens de SP3 uit gaan, maar eigenlijk is het gewoon sleep of hibernate aangezien ik na het terug aan zetten gewoon weer mijn laatste desktop krijg.
Overigens ook al voorgehad dat hij ook weer spontaan opstart (zie ik aan het Surface logo dat op het scherm komt) maar ook dan weer gewoon de desktop die ik al had. Dat lijkt me er overigens dan op te wijzen dat hij zelfs naar hibernate ging, niet gewoon sleep.
Best vervelend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SMSfreakie
  • Niet online
Twixie schreef op zaterdag 16 mei 2020 @ 19:36:
[...]

Inderdaad ! En dat is soms echt na ettelijke uren dat ik het toestel niet aangeraakt heb.
Mijn Surface Pro 3 staat overdag vaak gewoon aan, ook als ik aan het werk ben op de werk-laptop. Na een hele tijd zie ik dan ineens de SP3 uit gaan, maar eigenlijk is het gewoon sleep of hibernate aangezien ik na het terug aan zetten gewoon weer mijn laatste desktop krijg.
Overigens ook al voorgehad dat hij ook weer spontaan opstart (zie ik aan het Surface logo dat op het scherm komt) maar ook dan weer gewoon de desktop die ik al had. Dat lijkt me er overigens dan op te wijzen dat hij zelfs naar hibernate ging, niet gewoon sleep.
Best vervelend.
hier krijg ik ook inderdaad gewoon weer waar mee ik bezig was.. alleen sommige processen (die netwerk gebruiken) hervatten dan niet "goed" omdat de wlan verbinding niet zo snel weer beschikbaar is :/

maar goed nu eens uitzoeken waarom die ondanks dat het "UIT" staat het wel doet :o

Logboek zegt door de accu.. wel frappant want hij hangt gewoon aan de netstroom en gaat dan nog steeds in slaapstand :/

[ Voor 5% gewijzigd door SMSfreakie op 16-05-2020 19:41 ]

404 Signature not found

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Twixie
SMSfreakie schreef op zaterdag 16 mei 2020 @ 19:38:
[...]
maar goed nu eens uitzoeken waarom die ondanks dat het "UIT" staat het wel doet ;o
Heb voor alle zekerheid nog eens power settings gecheckt en die stonden ineens helemaal niet goed.
Hibernate on battery: Never
Hibernate on power: After 180 minutes

8)7 Settings komen zeker niet van mij, dus ik verdenk dat een recente update met de power settings geknoeid heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SMSfreakie
  • Niet online
Twixie schreef op zaterdag 16 mei 2020 @ 19:42:
[...]

Heb voor alle zekerheid nog eens power settings gecheckt en die stonden ineens helemaal niet goed.
Hibernate on battery: Never
Hibernate on power: After 180 minutes

8)7 Settings komen zeker niet van mij, dus ik verdenk dat een recente update met de power settings geknoeid heeft.
hier staat t toch echt op alle 2 op Nooit..

Het systeem wordt in de slaapstand gezet.

Reden: Battery

aldus het logboek :/

404 Signature not found

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raven
  • Registratie: November 2004
  • Niet online
Gisteren had ik iets vaags met W10. Het USB display dat aan mijn pc hangt (dat data als CPU load e.d. weergeeft) gaf ineens aan dat mijn desktop-pc iets met ~110MBps zat te downloaden, de netwerkverbinding werd zo'n beetje dichtgetrokken.

uTorrent was het niet, gedeelde mappen ook niet (was op dat moment niets aan het overzetten), maar het downloaden bleef wel lange tijd doorgaan.

M.b.v. broncontrole ben ik erachter gekomen dat het system-proces hier verantwoordelijk voor was, dat het verkeer van mijn download-pc af kwam en dat het over poort 445 ging, oftewel gedeelde mappen.

De oorzaak heb ik niet kunnen vinden, een oplossing wel: Het herstarten van de workstation service.

Heeft iemand dit wel eens eerder mee gemaakt? :? Ik vraag mij af wat er tussen de beide W10 installs gedeeld werd, ik kan niets bedenken dat zoveel dataverkeer vereist.

After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...

Oscar Wilde

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pjlgt
  • Niet online
Windows updates misschien? Peer-to-peer update

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raven
  • Niet online
Nope, dat staat hier uit.

After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...

Oscar Wilde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yonix
  • Registratie: April 2004
  • Nu online
Iemand enig idee wanneer 20H1 live gaat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arunia
Ik merkte laatst op dat bij zowel de laptop als mijn vaste pc Windows 10 alles gereset lijkt te hebben qua bestandskoppeling met apps.
Nu komt dat wel goed, maar viel me ineens op.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Help!!!!
  • Niet online

Help!!!!

Mr Majestic

Yonix schreef op dinsdag 26 mei 2020 @ 10:02:
Iemand enig idee wanneer 20H1 live gaat?
Volgens de laatste berichten is dat 28 mei.

PC Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pennywiser
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 13:33

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JohanKupers
  • Niet online

JohanKupers

Würüm? Dürüm!

Windows 10 2004 is sinds 19:00 beschikbaar.

https://www.microsoft.com/en-us/software-download/windows10

[ Voor 43% gewijzigd door JohanKupers op 27-05-2020 19:10 ]

⛔ Trackers of betalen ⛔

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raven
  • Niet online
Ik dacht dat dat een relatief kleine update was, heeft +/-50 minuten geduurd hier, normaal gaan de halfjaarlijkse wel wat sneller.

Oscar Wilde

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JohanKupers
  • Niet online

JohanKupers

Würüm? Dürüm!

Raven schreef op donderdag 28 mei 2020 @ 10:37:
[...]

Ik dacht dat dat een relatief kleine update was, heeft +/-50 minuten geduurd hier, normaal gaan de halfjaarlijkse wel wat sneller.
Die in het voorjaar is een major update, wat technisch gezien gewoon een herinstallatie is en inclusief windows.old directory. Die in het najaar in een minor, wat lijkt op de maandelijkse patch ronde en dus sneller gereed is en ook geen windows.old opleverd..

⛔ Trackers of betalen ⛔

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The__Virus
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 17:30
Hier de update geprobeerd op een laptop en pc. Allebei is daarna het geluid weg (allebei Realtek kaart). Even kijken of ik het kan fixen, anders ga ik weer terug...

Edit: op de pc weer aan de praat. Even koptelefoon in- en uitpluggen.
Op de laptop werkt een koptelefoon wel, maar de interne speakers geven geen geluid meer.

[ Voor 33% gewijzigd door The__Virus op 28-05-2020 13:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jopie
  • Laatst online: 19:14
Ik weet niet of het ermee te maken heeft, maar ik was op een MSI moederbord 2 weken terug het geluid al kwijt na een update. Bleek iets met Nahimic te maken, na het installeren van een driver en het installeren van Nahimic in de store werkte het weer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The__Virus
Edit2:
Herstart hielp niet. Opnieuw installeren geluidskaart én een reboot did the trick, geluid werkt weer zoals het moet :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JohanNL
  • Registratie: September 2013
Bij het proberen te upgraden van Windows 10 1909 naar het nieuwe 2004 krijg ik net voordat hij bij het punt is gekomen om opnieuw op te starten de volgende error code in de Windows upgrade assistant: 0xc0000005

Meer die dit hebben en/of de oplossing hiervoor weten? :)

In vino veritas, in aqua sanitas

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cazzie
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 19:11
https://www.windowscentra...problems-and-how-fix-them

Hier worden een X aantal oplossingen aangedragen, hoop dat je jouwe er ook tussen staat.

control alt oeps deleted

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JohanNL
Helaas daar zit die specifieke code niet bij, maar ik kwam wel dit tegen: https://www.tenforums.com...rror-code-0xc0000005.html
Zal dit binnenkort eens proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The__Virus
Bizar, in de nieuwe versie zitten Microsoft Rewards. Ze willen dat je al je zoekopdrachten, ook binnen je systeem, via Bing laten lopen. Bijna geen info of uitleg, alleen maar de keuze Join Now en Maybe Later. Icoontje staat er ook continu in je zoekmenu, erop klikken leidt je gelijk naar een inlogpagina. Dit stond niet in de release notes?!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• melkislekker
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 01-07 07:34
Is de nieuwe Windows May 2020 update enkel voor de Home versie?
Ik ben een beetje in de war...

Ik heb zowel de Pro als Enterprise edition.

De Pro is up to date met versie 10 Pro 18363
De Enterprise is up to date met versie 17134

Maar sommige functies van de nieuwste update heb ik niet??

YouTube: Windows 10 Major "May Update" - Best New Changes! (2020)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• technorabilia
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 07:18
@melkislekker
Je draait dan toch nog de oude versies?
Wikipedia: Windows 10 version history

Edit:
Ik draai nu:
code:
1
2
OS Name Microsoft Windows 10 Enterprise
Version 10.0.19041 Build 19041

[ Voor 24% gewijzigd door technorabilia op 29-05-2020 12:20 ]

👉🏻 Blog 👈🏻

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Vibonacci
  • Laatst online: 05-06 09:31
Voor de Windows 10 v2004 gebruikers, die liever niet willen dat het zoeken in start menu of in explorer een categorie 'web searches' toont, die je standaard browser en standaard zoek machine negeert maar altijd Edge + Bing gebruikt, als wel je search query bij elke keyboard event naar Bing stuurt, moet de volgende veranderingen maken in regedit:
1. Navigate to "HKEY_CURRENT_USER\SOFTWARE\Policies\Microsoft\Windows" on the left side of the Registry Editor window.
2. If the key "Explorer" already exists below the key "Windows", click on it. Otherwise, create this key by right-clicking on "Windows" and clicking on "New" -> "Key". After you've entered the name "Explorer", confirm it by pressing Enter.
3. Then right-click in the free area on the right and create another DWORD value by clicking on "New" -> "DWORD (32-bit) Value". Type "DisableSearchBoxSuggestions" for the name and press Enter.
4. Double click on this new entry and set the value to 1. Confirm the change by pressing Enter.
5. Reboot machine
Bron: https://www.bennetrichter...ws-10-disable-web-search/

Het werkt uitstekend en heb ook getest dat de Windows 'Search' het netwerk niet meer gebruikt bij typen.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/4N66V49KKAz3DPn379vUFFdAV2o=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/zN6ae716XwvisZOpFVYMglUg.png?f=user_large

[ Voor 11% gewijzigd door Vibonacci op 29-05-2020 14:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rutje!
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
Ik heb na de update naar 2004 problemen met de internetverbinding in sommige applicaties, bijvoorbeeld Edge en Firefox, maar niet Chrome. Eerst kreeg ik nog een .Net update (KB4552925), dus wellicht zou het daar door kunnen komen.

Zodra ik in Edge of Firefox een pagina benader, op het internet of lokale netwerk, duurt in de orde van minuten voor er wat verschijnt. Ondertussen loopt het schijf-gebruik enorm op door het proces "Host Process for Windows Tasks (taskhostw.exe)". Dat process staat al die tijd zon 40MB/s te schrijven. Volgens de Resource Monitor gebeurt dat met name naar:
C:\Users\<username>\AppData\Local\Microsoft\Windows\WebCache\TempCompact.dat

Een tijdje nadat de pagina geladen is stopt het. In Firefox werken "localhost" adressen wel zoals gebruikelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JohanKupers
  • Niet online

JohanKupers

Würüm? Dürüm!

Ik heb nu op een van de vier machines die ik geupgrade heb een vaag probleem. De WiFi zegt dat die verbonden is maar geen Internet toegang, terwijl ik via de browser wel gewoon het internet op kan, dus de verbinding is er wel.

Helaas zijn er diverse programma's, waaronder Outlook, die afgaan op de status die de verbinding geeft en dus zegt helaas pindakaas geen Internet, geen Mail. For the time being maar even terug naar het gemaakte disk image van 1909.

De standaard oplossingen op Internet, waaronder netwerk reset etc. zijn al getest en niet werkend. Zal vast wel weer een patch voor komen.

[ Voor 14% gewijzigd door JohanKupers op 29-05-2020 16:13 ]

⛔ Trackers of betalen ⛔

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phntm
  • Laatst online: 18:12

Phntm

Tlingelingeling

2004 geïnstalleerd via de update assistant, ging allemaal vlekkeloos. Tot het moment dat ik wilde gamen: Warframe waar ik normaliter 165fps (165hz scherm) behaal zonder moeite, heb ik nu max 64 fps. Ik heb game mode uit gezet maar dat heeft niks verandert. :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Help!!!!
  • Niet online

Help!!!!

Mr Majestic

@Phntm
Heeft ie niet je schermrate teruggezet in windows naar 60hz :?

[ Voor 71% gewijzigd door Help!!!! op 29-05-2020 17:33 ]

PC Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phntm
  • Laatst online: 18:12

Phntm

Tlingelingeling

Help!!!! schreef op vrijdag 29 mei 2020 @ 17:33:
@Phntm
Heeft ie niet je schermrate teruggezet in windows naar 60hz :?
Nope, waar ik ook kijk staat er netjes 165

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JohanNL
JohanNL schreef op donderdag 28 mei 2020 @ 23:10:
Helaas daar zit die specifieke code niet bij, maar ik kwam wel dit tegen: https://www.tenforums.com...rror-code-0xc0000005.html
Zal dit binnenkort eens proberen.
Helaas werkte dit ook niet, ik wacht wel weer totdat hij door Windows Update zelf wordt aangeboden :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Klippy
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 15:09

Klippy

Still Game

Korte vraag:

Kan ik WSL2 in een Virtualbox VM draaien?
Ik vind online heel veel vragen voor het draaien van zowel WSL2 als Virtualbox op de host, maar daardoor weinig over in een VM.

Ik zou verwachten van wel, geneste VT-x en Hyper-V paravirtualisatie staan aan.
WSL2 gebruikt Hyper-V maar of dat pasthtough werkt weet ik even niet, want ik krijg in de client VM elke keer de melding

code:
1
2
Please enable the Virtual Machine Platform Windows feature and ensure virtualization is enabled in the BIOS.
For information please visit https://aka.ms/wsl2-install

Steam | SXQncyBhbGwgZ29vZCwgbWFuISDwn5iO

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Vibonacci
Klippy schreef op vrijdag 29 mei 2020 @ 21:14:
Korte vraag:

Kan ik WSL2 in een Virtualbox VM draaien?
Ik vind online heel veel vragen voor het draaien van zowel WSL2 als Virtualbox op de host, maar daardoor weinig over in een VM.

Ik zou verwachten van wel, geneste VT-x en Hyper-V paravirtualisatie staan aan.
WSL2 gebruikt Hyper-V maar of dat pasthtough werkt weet ik even niet, want ik krijg in de client VM elke keer de melding

code:
1
2
Please enable the Virtual Machine Platform Windows feature and ensure virtualization is enabled in the BIOS.
For information please visit https://aka.ms/wsl2-install
Antwoord staat hier onderin, toch?
https://docs.microsoft.com/en-us/windows/wsl/wsl2-faq

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vibonacci
Phntm schreef op vrijdag 29 mei 2020 @ 17:10:
2004 geïnstalleerd via de update assistant, ging allemaal vlekkeloos. Tot het moment dat ik wilde gamen: Warframe waar ik normaliter 165fps (165hz scherm) behaal zonder moeite, heb ik nu max 64 fps. Ik heb game mode uit gezet maar dat heeft niks verandert. :/
Nvidia kaart?. Er is één dag voor de release van Win10 v2004 een nieuwe driver uitgebracht waarin wat problemen gerelateerd aan de nieuwe Win10 versie zijn opgelost.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Twixie
Blijkbaar doen ze weer een gefaseerde uitrol waarbij ze ondertussen nog altijd compatibility tests uitvoeren voor ze het vrijgeven op sommige devices ?
Ik krijg immers dit te zien op 1 van mijn 5 Windows machines :
The Windows 10 May 2020 Update is on its way. We’re offering this update to compatible devices, but your device isn’t quite ready for it. Once your device is ready, you’ll see the update available on this page. There’s nothing you need to do at this time.
Op de 4 andere is er nog niets te merken van een May 2020 update.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Theodor
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 02-05 20:23
Windows 10 2004 install van iso dus schoon erop,heb altijd een android emulator gebruikt maar dat is nu ineens een ongewenste app.
Wachtwoord uitzetten werkt ook niet meer,virusmeldingen van freeware die ik al jaren gebruik.
Beetje vage dingen allemaal...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JohanKupers
  • Niet online

JohanKupers

Würüm? Dürüm!

JohanKupers schreef op vrijdag 29 mei 2020 @ 16:11:
Ik heb nu op een van de vier machines die ik geupgrade heb een vaag probleem. De WiFi zegt dat die verbonden is maar geen Internet toegang, terwijl ik via de browser wel gewoon het internet op kan, dus de verbinding is er wel.

Helaas zijn er diverse programma's, waaronder Outlook, die afgaan op de status die de verbinding geeft en dus zegt helaas pindakaas geen Internet, geen Mail. For the time being maar even terug naar het gemaakte disk image van 1909.

De standaard oplossingen op Internet, waaronder netwerk reset etc. zijn al getest en niet werkend. Zal vast wel weer een patch voor komen.
Oorzaak gevonden, omdat een ander machine exact hetzelfde gedrag vertoonde. Dus achterhaald wat de overeenkomst was tussen beide systemen en dat was VMWare Workstation. Deze verwijderd en voila, Internet is weer terug volgens Windows. VMWare Workstation opnieuw geinstaleerd en nog steeds Internet verbinding.

⛔ Trackers of betalen ⛔

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• petje67
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 30-05-2020
Hallo van de week laatste update Windows 10 geüpdate daarna geen internet verbinding meer,
Moederbord Asus P6X58D-E met marvell yukon 88E8056 PCI E ethernet poort,
weet misschien iemand een oplossing hier voor,
Mvgr. petje67
Pagina: 1 ... 101 ... 105 Laatste

Let op:
Ervaringen met de Insider Preview van Windows 10 kunnen in het [Windows 10] Insider Preview Ervaringen & Discussie topic.

Ervaringen met Windows 11 horen thuis in het [Windows 11] Insider Preview Ervaringen & Discussie topic.

De Windows 10 mei 2021 Update (of 21H1) bits zijn hier te downloaden (via de MediaCreation Tool link). Je kunt natuurlijk ook via Windows Update checken op updates, dan zou hij als het goed is ook binnen moeten komen.