Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GrazendeKoe
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 01-09 12:58
pjlgt schreef op vrijdag 12 juli 2019 @ 21:30:
[...]

Wat heb je precies gecheckt? Bij de taalinstellingen in je browser kun je ook aangeven welke taal er gebruikt word voor de spellingcheck, staat die juist?

Voor wat betreft de drivers zou ik de laatste drivers en firmwares/bios bij de fabrikant van de specifieke onderdelen downloaden.
Oke dat wordt dus drivers downloaden voor het moederbord en de videokaart. Welke drivers heb ik nog meer nodig? Enkel voor die twee onderdelen toch?

Ik zie bijv. deze downloads allemaal staan voor mijn moederbord: https://www.asrock.com/MB...20Pro4/index.asp#Download. Ik wil alleen het broodnodige intstalleren.

Drivers voor geluid en chipset lijken me alleen nodig dan toch? Of moet ik ook LAN drivers installeren, ook al heb ik gewoon internet via de UTP kabel?

[ Voor 22% gewijzigd door GrazendeKoe op 13-07-2019 14:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• audiojunk
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 11:45
TripleBnl schreef op vrijdag 12 juli 2019 @ 08:31:
[...]

Ik heb precies hetzelfde probleem. Update and shut down gekozen en bij de volgende opstart alleen een zwart scherm met de bolletjes.
Vrees dat er niets anders op zit dan opnieuw te installeren.
Hier ook hetzelfde bij 2 systemen waarvan 1 Intel NUC :( opnieuw installeren gaat niet werken want na afsluiten en bijwerken heb ik weer een zwart scherm :X
Ik heb nu de updates maar uitgeschakeld en dat helpt dus, nu maar hopen dat Microsoft met een fix komt.
Ik gebruik Windows 1809 Pro maar als het goed is heeft 1903 er geen last van.

Metallicgear Neo micro,AMD Ryzen 7 5700G,ASUS ROG Strix B550-I Gaming, Crucial DDR4 2x8GB,PC3600, Samsung 980Pro 1 TB ,2x Seagate ST4000LM024 SATA 4TB 2.5 ,be quiet Efficient F1 350W, be quiet! Dark Rock 4

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GrazendeKoe
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 01-09 12:58
Ik heb weer een leuk probleem erbij. Mijn microfoon instellingen... Het is altijd hetzelfde gezeur naar mijn ervaringen in Windows.

Ik had Windows 10 dus clean geïnstalleerd. Zonder drivers zelf te installeren functioneerde mijn microfoon perfect. Nu heb ik een paar dagen geleden toch een aantal drivers geïnstalleerd, waaronder:

- Drivers voor mijn RX580 (geluidsopties uitgevinkt bij installatie)
- Realtek drivers voor mijn geluid op het moederbord, een Asrock B365 Pro4 van de Asrock website

Waar ik voorheen geen problemen had met Teamspeak herkent Windows/Teamspeak nu mijn microfoon niet meer. Ik heb een stand alone microfoon geplugd aan de achterzijde in het moederbord.

Zojuist heb ik de geluidsdrivers gedeïnstalleerd, maar dit heeft het probleem niet opgelost. Na deinstallatie heb ik Windows herstart. Als invoerapparatuur heb ik 'microfoon' geselecteerd. Zo werkte het voorheen gewoon.

Als ik in apparataatbeheer zoek naar de nieuwste drivers, geeft Windows aan al de 'beste drivers' geïnstalleerd te hebben.

Hier zijn een aantal van mijn Teamspeak en Windows instellingen te zien:

https://ibb.co/nDVXYLC
https://ibb.co/Sv736Bf
https://ibb.co/xgvHX2f
https://ibb.co/Nn6vnVN

Invoer in Windows is dus gewoon Microphone, waar ik 'm altijd op had en werkte. In teamspeak heb ik ingesteld dat ie het default apparaat moet gebruiken.

Altijd, maar ook altijd na een clean install heb ik weer problemen met opnameapparatuur. Is hier toevallig een expert die mij uit de brand kan helpen?

Edit: Hoezo komen de nieuwste Realtek drivers eigenlijk uit 2017? :? https://www.realtek.cz/do...-for-Windows10-64bit.html. Wat slecht zeg.

[ Voor 26% gewijzigd door GrazendeKoe op 16-07-2019 20:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JohanKupers
  • Registratie: Juli 2018
  • Niet online

JohanKupers

Würüm? Dürüm!

Ik heb nu al op een viertal apparaten dat bij 1903 het actiecentrum niet meer wil openen. De standaard dingen zoals SFC en DISM brengen geen verbeteringen. Meer mensen die een niet werkend actiecentrum hebben?

⛔ Trackers of betalen ⛔

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mel33
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 15-09 18:13
Weet je wat ik vaak merk bij Windows
Dat als er problemen zijn en iets niet goed werkt iod. Dat het na verloop van tijd gewoon weer vanzelf goed komt
Heerlijk is dat toch eigenlijk
Kheb max 2week lang een probleem en dan is die weer oké

(Windows store opeens Engels, configuratie, meldingen, alles loopt vanzelf weer goed
Bedankt feedbackers (denk ik))

[ Voor 13% gewijzigd door Mel33 op 21-07-2019 10:24 ]

Ik ben zo blij dat de pen en de som nog steeds machtiger zijn dan het zwaard. ringo-remasterd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chim0
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 06:29
Mel33 schreef op zondag 21 juli 2019 @ 10:20:
Weet je wat ik vaak merk bij Windows
Dat als er problemen zijn en iets niet goed werkt iod. Dat het na verloop van tijd gewoon weer vanzelf goed komt
Heerlijk is dat toch eigenlijk
Kheb max 2week lang een probleem en dan is die weer oké

(Windows store opeens Engels, configuratie, meldingen, alles loopt vanzelf weer goed
Bedankt feedbackers (denk ik))
Klopt, ik zit weleens te kloten met je instellingen wanneer je slaapt. :+

Serieus, waarschijnlijk komt het weer goed door een update of reboot, maar dat het "vanzelf" gaat lijkt me stug.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mel33
Vanzelf; in de trant van dat ik er niets aan hoefde te doen en een app ge-update werd bijv

Ik ben zo blij dat de pen en de som nog steeds machtiger zijn dan het zwaard. ringo-remasterd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chim0
Mel33 schreef op zondag 21 juli 2019 @ 11:43:

en een app ge-update werd bijv
Dat dus. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mel33
@chim0
Mijn punt was, dat je er alleen maar op hoeft te wachten(met iets als meldingen die het niet meer doen bijv) als iets plotseling niet meer werkt zoals het hoort, als het altijd heeft gewerkt.
Zoals mijn store bijv die plotseling Engels was
Ik bedoel daarmee dat je niet meer heel je pc direct dism of herstellen hoeft

Geduld en werk rustig door en het komt wel goed. (Meestal wel tegenwoordig)

Die ervaring heb ik nu wel iig

(Gaat natuurlijk wel ten koste van je kennis om ‘hoe’ het te fixen, en je poch mogelijkheden bij je maatjes hahah, jatoch)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TripleBnl
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 15-02-2023
EricJH schreef op vrijdag 12 juli 2019 @ 14:32:
[...]
Misschien dat de update van June 26, 2019—KB4509479 (OS Build 17763.593) je in de weg zit:
[...]

[...]
Dankjewel Eric, dit lijkt het inderdaad te zijn. Helaas al een fresh install gedaan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• EricJH
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 01:37
TripleBnl schreef op zondag 28 juli 2019 @ 10:31:
[...]

Dankjewel Eric, dit lijkt het inderdaad te zijn. Helaas al een fresh install gedaan.
Dank je wel dat je het laat weten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janchtw
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 18-08 13:34
TripleBnl schreef op vrijdag 12 juli 2019 @ 08:31:
[...]

Ik heb precies hetzelfde probleem. Update and shut down gekozen en bij de volgende opstart alleen een zwart scherm met de bolletjes.
Vrees dat er niets anders op zit dan opnieuw te installeren.
Ik liep hier na de update van KB4507453 ook voor het eerst tegenaan. Een aantal keren een backup gerestored en opnieuw geprobeerd te updaten maar steeds weer die eindeloos draaiende bolletjes!

Tig keren geprobeerd, tot ik een keertje vergat de restore CD uit m'n PC te nemen voor het updaten. Tijdens de update reboot het systeem waarna dan de bolletjes verschijnen. Echter, nu de CD er nog in zat kwam eerst de bekende vraag om op een toets te drukken als ik vanaf de CD wilde booten. Dat wilde ik dus niet en ik liet de PC zonder ingreep verder gaan en tot mijn grote vreugde verscheen nu WEL het blauwe scherm weer en liepen de percentages gewoon door tot 100% waarna het systeem weer normaal opstartte.

Kennelijk volgde de reboot net een iets andere route na die vraag om een toets in te drukken. Ik weet niet of dit ook geldt voor systemen die vanaf een USB stick kunnen booten maar het is in ieder geval het proberen waard.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mel33
janchtw schreef op dinsdag 30 juli 2019 @ 09:25:
[...]

Ik liep hier na de update van KB4507453 ook voor het eerst tegenaan. Een aantal keren een backup gerestored en opnieuw geprobeerd te updaten maar steeds weer die eindeloos draaiende bolletjes!

Tig keren geprobeerd, tot ik een keertje vergat de restore CD uit m'n PC te nemen voor het updaten. Tijdens de update reboot het systeem waarna dan de bolletjes verschijnen. Echter, nu de CD er nog in zat kwam eerst de bekende vraag om op een toets te drukken als ik vanaf de CD wilde booten. Dat wilde ik dus niet en ik liet de PC zonder ingreep verder gaan en tot mijn grote vreugde verscheen nu WEL het blauwe scherm weer en liepen de percentages gewoon door tot 100% waarna het systeem weer normaal opstartte.

Kennelijk volgde de reboot net een iets andere route na die vraag om een toets in te drukken. Ik weet niet of dit ook geldt voor systemen die vanaf een USB stick kunnen booten maar het is in ieder geval het proberen waard.
Ja laten we de setup nu ook maar een blauw scherm noemen :P Dan kunnen we nu voortaan de vraag stellen "over welk blauw scherm heb je het?" lekker troubleshooten
Gelukkig heb je context haha, je zou de eerste zijn die blij is met een bauw scherm _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janchtw
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 18-08 13:34
Mel33 schreef op dinsdag 30 juli 2019 @ 10:04:
[...]

Ja laten we de setup nu ook maar een blauw scherm noemen :P Dan kunnen we nu voortaan de vraag stellen "over welk blauw scherm heb je het?" lekker troubleshooten
Gelukkig heb je context haha, je zou de eerste zijn die blij is met een bauw scherm _/-\o_
Mja, je vraagt je af waarom Microsoft koos voor een blauw scherm als je systeem het begaf. Rood was toepasselijker geweest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mel33
Dat er een blauw scherm is betekend dat hij het wel aan je kan vertellen wat er met hem is, rood is dan niet lekker lezen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raven
  • Registratie: November 2004
  • Niet online
Weet iemand waarom er nog altijd geen multithreaded versie van Windows Update proces tiworker bestaat? Ik zit hier weer eens te wachten op dat proces voordat het downloaden (nog niet eens installeren) van updates weer verder gaat. Tijdens het blijven hangen (of hoe je het wilt noemen) strest dat proces één core, waarom de overige 5 niet? Nu duurt het telkens weer erg lang voordat het downloaden (en installeren) verder gaat...

After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...

Oscar Wilde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Berlinetta
  • Registratie: Juli 2015
  • Niet online
Raven schreef op vrijdag 16 augustus 2019 @ 18:27:
Weet iemand waarom er nog altijd geen multithreaded versie van Windows Update proces tiworker bestaat? Ik zit hier weer eens te wachten op dat proces voordat het downloaden (nog niet eens installeren) van updates weer verder gaat. Tijdens het blijven hangen (of hoe je het wilt noemen) strest dat proces één core, waarom de overige 5 niet? Nu duurt het telkens weer erg lang voordat het downloaden (en installeren) verder gaat...
Geen idee maar misschien is dit wel handig om te volgen.

https://appuals.com/best-fix-high-cpu-usage-tiworker-exe/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raven
  • Niet online
Die "fixes" ken ik, heb het zelfs met schone installaties :/

After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...

Oscar Wilde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TweakerVincent
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 15-09 22:42
Welke windows tool (gratis) kan ik het beste gebruiken om 3 4 terabyt schijven zeer goed op fouten te controleren? Zaten in NAS maar die deed raar. Ik vertrouw ze daarom niet echt meer maar mss zijn ze prima.

Standaard windows tool heb je denk niet veel aan? Macos kan ook

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Twixie
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 08:53
TweakerVincent schreef op woensdag 21 augustus 2019 @ 10:54:
Welke windows tool (gratis) kan ik het beste gebruiken om 3 4 terabyt schijven zeer goed op fouten te controleren?
SeaTools ? Al weet ik niet of je er ook non Seagate schijven mee kan testen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raven
  • Niet online
Vanmiddag had ik een paar keer op een pc dat het klikken op "opnieuw opstarten" (waaronder op het Windows Update-venster) als een shutdown werd opgevat :S , maar ook gewoon als herstart. Google verwijst mij telkens naar de fast boot instelling, maar die is uitgeschakeld, wat zou het anders kunnen zijn op een nagenoeg schone installatie?

Oscar Wilde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Onbekend
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 10:55

Onbekend

...

Hebben jullie ook last dat ongevraagd door Windows zelf software uit de Store wordt geïnstalleerd?
In de afgelopen 6 weken heb ik zelf geen nieuwe software geïnstalleerd, maar ineens staat op mijn Windows 10 installatie sinds een week Spotify wat automatisch opstart en sinds 2 weken verschillende games zoals Candy Crush. Via het configuratiescherm en dan apps kon ik ze eenvoudig weer verwijderen, maar ik vind het vreemd dat dit automatisch op de achtergrond wordt geïnstalleerd terwijl ik dat nog nooit heb gebruikt.
Heeft iemand een suggestie hoe dat kan?

Speel ook Balls Connect en Repeat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• route99
  • Registratie: Augustus 2017
  • Laatst online: 05-06-2024

route99

just passionately curious...

Was het soms het gevolg van een algemene update?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Onbekend

Onbekend

...

Een update komt maar 1x per maand, ik zag in ieder geval een installatie staan op 16 augustus, en 2 installaties op 8 augustus. Lijkt me niet dat dat door een update komt.

[ Voor 32% gewijzigd door Onbekend op 23-08-2019 20:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• route99
  • Registratie: Augustus 2017
  • Laatst online: 05-06-2024

route99

just passionately curious...

Ok. maar dat zag onze glazen bol niet.... ;)
PS: mijn antwoord staat net boven jouw antwoord, dat snapt neem ik aan iedereen.... de "dubbele" tekst via de quote maakt het forum rommelig, niet prettig om te lezen. Haal het gerust weg. Tnx.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mschol
  • Registratie: November 2002
  • Niet online
Onbekend schreef op vrijdag 23 augustus 2019 @ 19:39:
Hebben jullie ook last dat ongevraagd door Windows zelf software uit de Store wordt geïnstalleerd?
In de afgelopen 6 weken heb ik zelf geen nieuwe software geïnstalleerd, maar ineens staat op mijn Windows 10 installatie sinds een week Spotify wat automatisch opstart en sinds 2 weken verschillende games zoals Candy Crush. Via het configuratiescherm en dan apps kon ik ze eenvoudig weer verwijderen, maar ik vind het vreemd dat dit automatisch op de achtergrond wordt geïnstalleerd terwijl ik dat nog nooit heb gebruikt.
Heeft iemand een suggestie hoe dat kan?
ik vermoed het pushen van "suggested content" aka adverteren, er is voor het startmenu een optie om minder vaak "suggested content" weer te geven oid, dit zal daar wel onderdeel van zijn

dit is wat ik vermoed, geen harde feiten ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Onbekend

Onbekend

...

Vreemd... Dus het startmenu zou dus automatisch apps installeren op basis van "suggested content". :S
Ik luister geen muziek, dus zou Spotify een hele vreemde keuze zijn om die automatisch te installeren....

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• chim0
Even iets luchtigs tussendoor. Windows Update melding op een reclamescherm bij ons in het winkelcentrum.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/426EHSWD3nLWJQU6n91OQ1fJ/full.jpg

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jmk
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 14-09 20:17

jmk

Sterrenburg!

Yippie kayak, other buckets!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MeNTaL_TO
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 30-08 23:52

MeNTaL_TO

The future is not set

chim0 schreef op zaterdag 24 augustus 2019 @ 06:34:
Even iets luchtigs tussendoor. Windows Update melding op een reclamescherm bij ons in het winkelcentrum.

[Afbeelding]
Bij de Jumbo in LRC staan zelfs de update in de schermen van de ingang van de parkeergarage, goede actie van MS om te laten zien welke devices er allemaal Windows 10 draaien :+

Wenn ist das Nunstruck git und Slotermeyer? Ja!... Beiherhund das Oder die Flipperwaldt gersput! The Hornets of Hades have descended upon me

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chim0
MeNTaL_TO schreef op zaterdag 24 augustus 2019 @ 07:57:
[...]

Bij de Jumbo in LRC staan zelfs de update in de schermen van de ingang van de parkeergarage, goede actie van MS om te laten zien welke devices er allemaal Windows 10 draaien :+
Tja, ik denk dat er geen manier is om die meldingen uit te zetten of in ieder geval niet te laten zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pierre
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 11:36

Pierre

Van nature lui!

Er zal vast wel een GPO zijn die dit soort dingen niet meer laat zien.

In the end, we will remember not the words of our enemies, but the silence of our friends.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bossie
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 11:42
Ik heb vorige week de SSD in mijn laptop vervangen omdat deze stuk gegaan is. Inmiddels een week later en ik nog steeds niet de May update installeren (but your device isn't quite ready for it yet).

Windows 10 is volledig up to date en had deze al een tijdje draaien op mijn vorige ssd.
Iemand ideeen om dit te fixen, wil de dark-mode graag terug :)

We're just enthusiastic about what we do. -- Steve Jobs, 1985; Battle.net: Bossie#2919

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeRoG
  • Registratie: September 2014
  • Niet online
Bossie schreef op zaterdag 24 augustus 2019 @ 12:23:
Ik heb vorige week de SSD in mijn laptop vervangen omdat deze stuk gegaan is. Inmiddels een week later en ik nog steeds niet de May update installeren (but your device isn't quite ready for it yet).

Windows 10 is volledig up to date en had deze al een tijdje draaien op mijn vorige ssd.
Iemand ideeen om dit te fixen, wil de dark-mode graag terug :)
Krijg je deze melding via Windows Update of met de upgrade assistent?

De update wordt geblokkeerd met apparaten die Intel RST (Rapid Storage Technology) 15.1.0.1002 tot en met 15.5.2.1053 geïnstalleerd hebben. Mocht je dit geïnstalleerd hebben, moet je eerst dit updaten of wachten tot Microsoft met een fix komt.

Een ander optie is BattleEye Anti-cheat. Als je dit op je systeem staat, moet je dit eerst verwijderen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bossie
MikeRoG schreef op zaterdag 24 augustus 2019 @ 19:17:
[...]

Krijg je deze melding via Windows Update of met de upgrade assistent?

De update wordt geblokkeerd met apparaten die Intel RST (Rapid Storage Technology) 15.1.0.1002 tot en met 15.5.2.1053 geïnstalleerd hebben. Mocht je dit geïnstalleerd hebben, moet je eerst dit updaten of wachten tot Microsoft met een fix komt.

Een ander optie is BattleEye Anti-cheat. Als je dit op je systeem staat, moet je dit eerst verwijderen.
Via check for updates (windows update), beide scenarios zijn niet van toepassing.

We're just enthusiastic about what we do. -- Steve Jobs, 1985; Battle.net: Bossie#2919

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeRoG
  • Niet online
Bossie schreef op zaterdag 24 augustus 2019 @ 19:40:
[...]

Via check for updates (windows update), beide scenarios zijn niet van toepassing.
Binnen halen met de update assistent, als je hem z.s.m. wilt hebben; https://www.microsoft.com/nl-nl/software-download/windows10

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bossie
MikeRoG schreef op zaterdag 24 augustus 2019 @ 20:22:
[...]

Binnen halen met de update assistent, als je hem z.s.m. wilt hebben; https://www.microsoft.com/nl-nl/software-download/windows10
Ben al bezig, blijkbaar toch RST.
Had de beschrijving voor RST ff doorgelezen, waardoor ik niet verwacht dat dat idd het issue kon zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AW_Bos
  • Registratie: April 2002

AW_Bos

Liefhebber van nostalgie... 🕰️

Momenteel draai ik nog Windows 10 1803, omdat ik vorig jaar de update even een tijdje heb uitgesteld vanwege de brakke update die bestanden liet verdwijnen. Echter wordt het nu weer eens tijd om te updaten. Als ik Windows weer instel op de getargette Annual delivered updates, krijg ik dan meteen de update van 1803 naar 1903, of krijg ik eerst nog 1809?

Telecommunicatie van vroeger
🚅Alles over spoor en treintjes

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MikeRoG
  • Niet online
Hallo @AW_Bos

Als het goed is zal Windows altijd het meest recente versie downloaden, in dit geval is dat 1903.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dasystemcheck
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 15-09 18:52
Yonix schreef op donderdag 11 juli 2019 @ 08:07:
[...]
Via Reddit erachter gekomen dat het veroorzaakt wordt door Dropbox. Een herinstallatie heeft het probleem niet kunnen verhelpen, misschien dat Windows/Dropbox binnenkort met een update komt.
Is dit probleem inmiddels voor je verholpen? 'k Had recent een vergelijkbaar issue en kwam erachter dat Onedrive tevens m'n Dropbox meenam. Dat werkte niet lekker. Dropbox standaard locatie verplaatst en daarmee was m'n probleem verholpen. Wellicht lag het enkel aan de icoontjes die weergegeven worden als bestanden gesynchroniseerd zijn bij één van beide partijen en dat de weergave van beiden elkaar bijt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robcoenen
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 02-09 08:40
Android 10 is vandaag officieel gelanceerd met daarin het volgende:
HEIF Imaging - Support for new file format (.heic) to save still images.

Ook iOS 11 heeft de mogelijkheid om foto's te maken in HEIF / .heic formaat.
Op Windows is het echter, voor zo ver ik weet, alleen maar mogelijk om afbeeldingen in dergelijk formaat te openen met een speciale extensie, beschikbaar gesteld door Microsoft in de Microsoft Store.

Is er een reden waarom er na al die jaren nog geen ingebouwde ondersteuning voor dit formaat zit in Windows? Wellicht een rechten / licentie kwestie of dergelijke? Ik heb het in ieder geval ingeschoten in de Feedback Hub.

[ Voor 3% gewijzigd door robcoenen op 03-09-2019 20:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snake_Eye
  • Registratie: Februari 2017
  • Laatst online: 14-09 18:04
Balen in windows 10 build alles ingesteld zoals het moet voor delen. Het werkte goed, mede8er kon alles zien en presenteren. Nu met 1903 blijft het maar vragen om netwerk wachtwoord. En dat staat uitgeschakeld.
Ben nu aan het uitdokteren hoe dit te fixen maar krijg het niet klaar.

EDIT: sorry verkeerde topic.

[ Voor 5% gewijzigd door Snake_Eye op 09-09-2019 23:05 ]

• MeNTaL_TO
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 30-08 23:52

MeNTaL_TO

The future is not set

Snake_Eye schreef op maandag 9 september 2019 @ 23:04:
Balen in windows 10 build alles ingesteld zoals het moet voor delen. Het werkte goed, mede8er kon alles zien en presenteren. Nu met 1903 blijft het maar vragen om netwerk wachtwoord. En dat staat uitgeschakeld.

Guest account enablen?

Wenn ist das Nunstruck git und Slotermeyer? Ja!... Beiherhund das Oder die Flipperwaldt gersput! The Hornets of Hades have descended upon me

• Techneut
  • Registratie: September 2007
  • Niet online

Ik heb precies hetzelfde, steeds maar weer de hele procedure van delen etc. doorlopen en opnieuw aanvinken dat we geen wachtwoord gebruiken. Is al een hele tijd zo, het delen is nog steeds mogelijk, maar het is op deze manier wel een bron van ergernis. Bij mijn vrouw en mij gaat het om maar een paar bestanden, en die hebben we uiteindelijk maar in een cloud gezet.

De 5 gigabyte aan ruimte die we daar hebben in de gratis versie is voor ons ruim voldoende. Ook foto's die we maken hevelen we gewoon over en weer, geen enkel probleem.

[ Voor 9% gewijzigd door Techneut op 11-09-2019 12:12 ]

• Snake_Eye
Techneut schreef op woensdag 11 september 2019 @ 12:03:
[...]
Ik heb precies hetzelfde, steeds maar weer de hele procedure van delen etc. doorlopen en opnieuw aanvinken dat we geen wachtwoord gebruiken. Is al een hele tijd zo, het delen is nog steeds mogelijk, maar het is op deze manier wel een bron van ergernis. Bij mijn vrouw en mij gaat het om maar een paar bestanden, en die hebben we uiteindelijk maar in een cloud gezet.

De 5 gigabyte aan ruimte die we daar hebben in de gratis versie is voor ons ruim voldoende. Ook foto's die we maken hevelen we gewoon over en weer, geen enkel probleem.
Dit is ook een optie NFS probleem met windows 10 home

• Yosecret
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 28-12-2024

Yosecret

Photoshopgoeroe / Gadgetfreak

Allright, hardware upgrade tijd. Nieuw mobo/cpu/ram. Start m'n systeem opnieuw op en hij zegt dat m'n windows niet is geactiveerd.

Probleem oplossing > hardware gewijzigd > selecteer huidige apparaat > krijg melding dat activeren niet kan

Bij accounts huidige microsoft account verwijderd, als ik hem daarna opnieuw probeer toe te voegen door er mee in te loggen krijg ik de melding " '******@gmail.com is al aanwezig, dit microsoft account wordt gebruikt door een andere gebruiker op dit apparaat'. Terwijl ik maar 1 account heb en dat is dit lokale account.

Ik ben er echt helemaal klaar mee. Iemand die mij hier mee kan helpen?
Heb met zo'n funky programma m'n key ge extract voor de hardware change. Heb een product ID en installed key evt bij de hand.

Gaat om Windhoos 10 pro

Mannetje van Microsoft aan de telefoon vertelde me doodleuk dat ik maar een nieuwe licentie moet kopen.

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/m8lqNve.png
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/7xlHaTa.png
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/DwuDrJR.png
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/bgtWLFd.png

Edit, na wsreset.exe te hebben uitgevoerd kon ik de store weer opstarten en opnieuw inloggen met mijn microsoft account. Die staat ook weer in de PC instellingen nu. Echter werkt het activeren nog steeds niet..

[ Voor 8% gewijzigd door Yosecret op 13-09-2019 00:02 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• iambig
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 15-09 19:33

iambig

* z.o.z *

Niet om vervelend te doen hoor, maar een nieuw moederbord+cpu is wat Microsoft betreft een nieuwe PC. Een OEM licentie is gekoppeld aan die hardware, dus als je een OEM versie hebt is het inderdaad tijd voor een nieuwe licentie.

NEE: dit is geen signature...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Propane
  • Registratie: Augustus 2008
  • Niet online
robcoenen schreef op dinsdag 3 september 2019 @ 20:48:
Android 10 is vandaag officieel gelanceerd met daarin het volgende:
HEIF Imaging - Support for new file format (.heic) to save still images.

Ook iOS 11 heeft de mogelijkheid om foto's te maken in HEIF / .heic formaat.
Op Windows is het echter, voor zo ver ik weet, alleen maar mogelijk om afbeeldingen in dergelijk formaat te openen met een speciale extensie, beschikbaar gesteld door Microsoft in de Microsoft Store.

Is er een reden waarom er na al die jaren nog geen ingebouwde ondersteuning voor dit formaat zit in Windows? Wellicht een rechten / licentie kwestie of dergelijke? Ik heb het in ieder geval ingeschoten in de Feedback Hub.
Lekker laat, maar ik heb er nu weer mee te maken…

Wat ik vervelender vind is dat ook die extensie nogal half-assed is. Ja, je kunt bestanden openen en krijgt thumbnails in Explorer. Maar de Photos app kan bijvoorbeeld geen details uitlezen als je rechtsklikt en "File info" klikt. Openen/renderen van de foto's duurt ook te lang vaak, waardoor je een paar seconden naar een wazig plaatje kijkt. En als je een map met enkel HEIC bestanden hebt kan het enorm lang duren om die te openen, te sorteren op datum en dergelijke acties. Dit gaat nagenoeg direct met JPG bestanden.

Kortom, geeft meer problemen dan dat het oplost, ik schiet nog wel even lekker in JPG.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xelefim
  • Registratie: Maart 2019
  • Laatst online: 08-10-2024
chim0 schreef op zaterdag 24 augustus 2019 @ 06:34:

[Afbeelding]
Oud maar goud. Wij hebben bij een klant ook iets gelijkaardigs draaien. Wa wel ff een challenge om updates te disablen.

Uiteindelijk gelukt door:
- service starttup op disabled te zetten (wuasrv?)
- gpo “disable all windows updates”
- alle scheduled tasks te deleten aangaande updates

-> na 2 weke bij ons gestaan te hebbe en bij de klant ondertussen 3 maand-> ng steeds up!

- BSc TI + CCNA R&S (Expired ofcourse) + CCNA SEC (Also expired ofc)-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michali
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 29-05 22:54
Iemand opgevallen dat er een bug zit in recente update van Windows, namelijk dat soms het rechterdeel van het/een scherm niet meer reageert op klik events van de muis? Op mijn werk gebeurt dit soms, maar dan alleen op m'n secundaire monitor. Ongeveer 25% van de rechterkant reageert dan niet meer op klik events. Hier thuis ervaarde ik het nu net ook, maar dan op m'n (enige) primaire scherm. Ik los het steeds op door even de resolutie aan te passen en weer terug, of even niet meer beeld te extenden naar de secundaire monitor.

Noushka's Magnificent Dream | Unity

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JohanKupers
  • Niet online

JohanKupers

Würüm? Dürüm!

Michali schreef op zaterdag 19 oktober 2019 @ 10:45:
Iemand opgevallen dat er een bug zit in recente update van Windows, namelijk dat soms het rechterdeel van het/een scherm niet meer reageert op klik events van de muis? Op mijn werk gebeurt dit soms, maar dan alleen op m'n secundaire monitor. Ongeveer 25% van de rechterkant reageert dan niet meer op klik events. Hier thuis ervaarde ik het nu net ook, maar dan op m'n (enige) primaire scherm. Ik los het steeds op door even de resolutie aan te passen en weer terug, of even niet meer beeld te extenden naar de secundaire monitor.
Videodriver issue misschien? Kun je de volgende keer als het weer voorkomt de toetsencombinatie CTRL + SHIFT + WINDOWS + B uitvoeren, deze reset de videodriver.

⛔ Trackers of betalen ⛔

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Johandmc
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 15-09 09:39
Het kan zijn, maar 100% zeker weet ik het niet, dat ik ook zoiets heb. Maar ik had net de batterijen van de muis verwisseld, dus wilde eigenlijk de muis de schuld geven. En of het echt aan de rechterkant van het scherm was weet ik ook niet, maar heb inderdaad een paar keer gehad dat mijn muis ook niet meer wilde reageren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Oei...de Stable release van de nieuwe Edge is blijkbaar online verschenen. Zie ook dit artikel op de FP : nieuws: Stabiele versie van Edge op Chromium verschijnt in zoekmachines

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michali
JohanKupers schreef op zaterdag 19 oktober 2019 @ 10:49:
[...]

Videodriver issue misschien? Kun je de volgende keer als het weer voorkomt de toetsencombinatie CTRL + SHIFT + WINDOWS + B uitvoeren, deze reset de videodriver.
Ok ik heb het nu weer. Reset van de videodriver maakt geen verschil. Leek me ook sterk aangezien ik het op 2 totaal verschillende PC's wel eens heb (thuis en op werk).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chim0
JackSparrow schreef op dinsdag 22 oktober 2019 @ 11:01:
Oei...de Stable release van de nieuwe Edge is blijkbaar online verschenen. Zie ook dit artikel op de FP : nieuws: Stabiele versie van Edge op Chromium verschijnt in zoekmachines
Heb hem geïnstalleerd en de bèta eraf gegooid. Wel apart dat ie 64-bit is, maar in de map \Program Files (x86)\ wordt geïnstalleerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eagle Creek
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 08:46

Eagle Creek

Breathing security

Bestaat er in Windows 10 1903 nog een "ouderwets normaal" thema?

- Dus niet het donkere thema (https://techdows.com/wp-c...kbar-with-black-theme.png)
- Niet het lichte thema (https://www.howtogeek.com...dows-10s-new-light-theme/)
- Maar gewoon een kleurrijk thema (https://www.windowscentra...-backup.jpg?itok=lmxQZCzC)

Ik heb de indruk dat dit artikel het poogt te herstellen: https://pureinfotech.com/enable-full-light-theme-windows-10/
Maar mijn gevoel zegt dat het toch niet helemaal hetzelfde is. Of is dat bias?

[ Voor 40% gewijzigd door Eagle Creek op 28-10-2019 14:51 ]

~ Information security professional & enthousiast ~ EC Twitter ~

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Michali
Ok ik heb ontdekt dat het vrijwel zeker een bug in Slack is en niet Windows. Had al het vermoeden dat het mogelijk door een applicatie veroorzaakt werd, dus nu ik net het probleem weer had heb ik 1 voor 1 alle applicaties gesloten om te kijken of het probleem dan verholpen was, en bij sluiten van Slack was het opgelost. Lijkt dus dat Slack een layer of een deel van de rechterkant van het scherm legt die alle interactie met de muis blokkeert of iets dergelijks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snake_Eye

Bleek dat ik mijn netwerk naam moest aanpassen zonder streepjes. Dan geen probleem met samba.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AW_Bos

AW_Bos

Zojuist heb ik even Windows 10 build 1803 (!) geüpdated naar 1903, en dat ging als een zonnetje :).
Echter tijdens het hele updateproces was ik toch benieuwd wat er daadwerkelijk tijdens de installatie van een Feature Update nou werkelijk allemaal plaatsvindt?

Ik merk dat Windows na zo'n update wat meer smooth aanvoelt. Opstarten gaat wat sneller, minder kleine hick-ups, kleine security-updates die sneller geinstalleerd lijken te worden, terwijl die smooth in de loop van de tijd weer af lijkt te nemen.

Wat zou zo'n update nou precies doen? Is daar ergens iets over te lezen? Toch benieuwd.
Soms duurt het een paar uur, soms een half uur, en elke configuratie is weer anders.

[ Voor 6% gewijzigd door AW_Bos op 08-11-2019 18:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zetje01
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 09:41
AW_Bos schreef op vrijdag 8 november 2019 @ 18:04:
Zojuist heb ik even Windows 10 build 1803 (!) geüpdated naar 1903, en dat ging als een zonnetje :).
Echter tijdens het hele updateproces was ik toch benieuwd wat er daadwerkelijk tijdens de installatie van een Feature Update nou werkelijk allemaal plaatsvindt?

Ik merk dat Windows na zo'n update wat meer smooth aanvoelt. Opstarten gaat wat sneller, minder kleine hick-ups, kleine security-updates die sneller geinstalleerd lijken te worden, terwijl die smooth in de loop van de tijd weer af lijkt te nemen.

Wat zou zo'n update nou precies doen? Is daar ergens iets over te lezen? Toch benieuwd.
Soms duurt het een paar uur, soms een half uur, en elke configuratie is weer anders.
Dit misschien iets?
https://www.windowscentra...eature-updates-windows-10

(denk het niet, want was eerste google-hit bij zoeken op "Feature Update"...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AW_Bos

AW_Bos

zetje01 schreef op vrijdag 8 november 2019 @ 18:17:
[...]

Dit misschien iets?
https://www.windowscentra...eature-updates-windows-10

(denk het niet, want was eerste google-hit bij zoeken op "Feature Update"...
Nee, ik doelde meer op wat technische uitleg over wat de update op de achtergrond met Windows doet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ryanirin
  • Registratie: Maart 2012
  • Niet online
Michali schreef op donderdag 31 oktober 2019 @ 11:31:
[...]

Ok ik heb ontdekt dat het vrijwel zeker een bug in Slack is en niet Windows. Had al het vermoeden dat het mogelijk door een applicatie veroorzaakt werd, dus nu ik net het probleem weer had heb ik 1 voor 1 alle applicaties gesloten om te kijken of het probleem dan verholpen was, en bij sluiten van Slack was het opgelost. Lijkt dus dat Slack een layer of een deel van de rechterkant van het scherm legt die alle interactie met de muis blokkeert of iets dergelijks.
Klopt. Zie ook dit topic waarin dit probleem besproken wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Berlinetta
  • Niet online
AW_Bos schreef op vrijdag 8 november 2019 @ 18:28:
[...]

Nee, ik doelde meer op wat technische uitleg over wat de update op de achtergrond met Windows doet.
Members only: title
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers. Inloggen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AW_Bos

AW_Bos

Dat noemen we een changelog, en dat bedoelde ik niet. :/
Even wat meer nadruk op: 'wat er in de achtergrond gebeurt' als de gebruiker aan het wachten is op de installatie ervan. Ik vermoed wel wat meer dan enkel wat bestandjes kopieëren?

En hoezo die mo-tag :?

[ Voor 11% gewijzigd door AW_Bos op 08-11-2019 23:55 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Techneut
  • Registratie: September 2007
  • Niet online
Een lang verhaal om te lezen.
Inhoudelijk heb ik geen commentaar, maar als ik een goed bedoelde raad mag geven, plaats dan bij elk aandachtspunt een regelspatie. Dat maakt het echt enorm veel meer leesbaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Berlinetta
  • Niet online
AW_Bos schreef op vrijdag 8 november 2019 @ 23:53:
[...]

Dat noemen we een changelog, en dat bedoelde ik niet. :/
Even wat meer nadruk op: 'wat er in de achtergrond gebeurt' als de gebruiker aan het wachten is op de installatie ervan. Ik vermoed wel wat meer dan enkel wat bestandjes kopieëren?

En hoezo die mo-tag :?
In essentie is het gewoon bestanden kopieëren... (geen idee of u ICT doet.)
Ik heb er maar een kort verhaal van gemaakt.

1. Er wordt er gekeken of verenigbaarheid is zoals:
- Of er genoeg opslag is.
- Genoeg RAM
- Drivers

2. Applicaties en drivers worden geïnvantariseerd.

3. Er wordt nog een keer naar update gezocht.

4. Voorbereiding van Windows en kritische drivers worden geinjecteerd.

5. Back-up van sommige Windows componenten.

6. Nieuw OS wordt geïnstalleerd.

7. Drivers worden geinjecteerd

8. Driver worden geïnstalleerd.

9. Applicaties worden gemigreerd.

10. Clean boot van het OS.

11. Welkom gebruiker blah blah blah blah.

12. Out of box experience.

13. Klaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AW_Bos

AW_Bos

Berlinetta schreef op zaterdag 9 november 2019 @ 19:42:
[...]

In essentie is het gewoon bestanden kopieëren... (geen idee of u ICT doet.)
Gelukkig heb ik een profiel hier op Tweakers, die je (als het goed is kan inzien). Maar ik was benieuwd of er ergens wat over te vinden was. Want Windows is best complex, met drivers en registers, en dll-bibliotheken, dus er zullen vast wel meerdere zaken zijn die zo'n update doet, en in detail zouden kunnen worden uitgelegd.

[ Voor 4% gewijzigd door AW_Bos op 09-11-2019 19:47 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Berlinetta
  • Niet online
AW_Bos schreef op zaterdag 9 november 2019 @ 19:45:
[...]

Gelukkig heb ik een profiel hier op Tweakers, die je (als het goed is kan inzien). Maar ik was benieuwd of er ergens wat over te vinden was. Want Windows is best complex, met drivers en registers, en dll-bibliotheken, dus er zullen vast wel meerdere zaken zijn die zo'n update doet, en in detail zouden kunnen worden uitgelegd.
Oké, met drivers gebeurd er wel wat. Wat moet er met het register gebeuren? Als je die mee neemt heb je problemen en anders niet. Als het goed is... gebruiken applicaties niet de C:\Windows\System32 voor hun DLL.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chim0
Super irritant die nieuwe Windows Search dat je eerst op ENTER moet drukken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Propane
  • Registratie: Augustus 2008
  • Niet online
Eagle Creek schreef op maandag 28 oktober 2019 @ 14:47:
Bestaat er in Windows 10 1903 nog een "ouderwets normaal" thema?

- Dus niet het donkere thema (https://techdows.com/wp-c...kbar-with-black-theme.png)
- Niet het lichte thema (https://www.howtogeek.com...dows-10s-new-light-theme/)
- Maar gewoon een kleurrijk thema (https://www.windowscentra...-backup.jpg?itok=lmxQZCzC)

Ik heb de indruk dat dit artikel het poogt te herstellen: https://pureinfotech.com/enable-full-light-theme-windows-10/
Maar mijn gevoel zegt dat het toch niet helemaal hetzelfde is. Of is dat bias?
Beter laat dan nooit...

Je kunt je accent kleur ook gewoon weer laten geven op de start balk en in het start menu, evenals in titel balken, echter kan dit volgens mij alleen met de Dark theme.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pjlgt
  • Registratie: Juli 1999
  • Niet online
chim0 schreef op dinsdag 19 november 2019 @ 11:51:
Super irritant die nieuwe Windows Search dat je eerst op ENTER moet drukken.
:?

Welke search bedoel je? Heb tot dusver in nog geen enkel search scherm eerst een enter hoeven geven?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chim0
pjlgt schreef op woensdag 20 november 2019 @ 08:36:
[...]

:?

Welke search bedoel je? Heb tot dusver in nog geen enkel search scherm eerst een enter hoeven geven?
Verkenner.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chim0
JackSparrow schreef op donderdag 21 november 2019 @ 11:34:
[...]

Eh..daar hoef je niet eerst een enter te geven hoor.
Hier wel, maar nu is het nog gekker want nu kan ik niet eens meer in het zoekvakje klikken. 8)7

Dadelijk even PC opnieuw opstarten, kijken wat er gebeurt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yonix
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 09:53
Gisteravond op de laptop een (systeem)update gedraaid naar 1909. Installatie ging zonder problemen, maar de optie 'afsluiten' werkt nu niet meer. :S Niet via Start en ook niet via het aanmeldscherm.

Het systeem blijft de melding 'Afsluiten ... ' geven, zonder daadwerkelijk af te sluiten. Forceren is het enige dat helpt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zijn er hier tweakers die sinds de 1909 update het probleem hebben dat de verkenner zonder aanwijsbare reden afsluit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raven
  • Niet online
Gisteren paste ik een naam van een map met daarin een portable versie van een programma aan en de snelkoppeling van die app in het startmenu werd automatisch aangepast naar het nieuwe pad, is dat wat nieuws? :o

Oh en Windows Update is nog steeds bagger, bijna 2 uur voor een paar updates :/ Zoals gebruikelijk regelmatig blijven hangen bij het downloaden, dan gaat tiworker wéér eens 1 core stressen (waarom niet meteen alle) en tijdens een van de herstarts heel lang op "Windows voorbereiden" blijven hangen... Nu weet ik weer waarom ik niet elke maand updates installeer.

Oscar Wilde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mel33
Raven schreef op zaterdag 30 november 2019 @ 10:50:
Gisteren paste ik een naam van een map met daarin een portable versie van een programma aan en de snelkoppeling van die app in het startmenu werd automatisch aangepast naar het nieuwe pad, is dat wat nieuws? :o

Oh en Windows Update is nog steeds bagger, bijna 2 uur voor een paar updates :/ Zoals gebruikelijk regelmatig blijven hangen bij het downloaden, dan gaat tiworker wéér eens 1 core stressen (waarom niet meteen alle) en tijdens een van de herstarts heel lang op "Windows voorbereiden" blijven hangen... Nu weet ik weer waarom ik niet elke maand updates installeer.
Dat is dus het nadeel als je niet elke maand bijhoudt, dan duurt het allemaal langer als je het in 1 keer doet

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JohanKupers
  • Niet online

JohanKupers

Würüm? Dürüm!

Ik moet zeggen dat updaten eigenlijk altijd clickerdiclack en klaar is, nooit last van vertragingen.

⛔ Trackers of betalen ⛔

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zetje01
Bijna twee uur updaten????
Je installatie is verrot, denk ik.
Bij mij gaat het downloaden zowat onmerkbaar op de achtergrond, en dan krijg ik heel soms een icoontje in m'n systray dat er een update klaar staat en ik moet herstarten.
En het herstarten duur dan eehhmm.. twee, drie minuten, denk ik zo, gemiddeld.
(Overigens, zo een update waarbij er herstart MOET worden gebeurt eens in de maand, of nog minder vaak (ik hou het niet bij).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raven
  • Niet online
Mel33 schreef op zaterdag 30 november 2019 @ 11:03:
[...]

Dat is dus het nadeel als je niet elke maand bijhoudt, dan duurt het allemaal langer als je het in 1 keer doet
Een cumulatieve update en een paar kleine updates? Dat is elke maand hetzelfde, het is niet dat er ineens meerdere grote updates zijn.
zetje01 schreef op zaterdag 30 november 2019 @ 11:15:
Bijna twee uur updaten????
Je installatie is verrot, denk ik.
Ik heb dit probleem regelmatig op verschillende W10 installaties en versies, het downloaden alleen neemt al behoorlijk wat tijd in beslag. Het handmatig downloaden van updates uit MS Catalog gaat véél sneller dan dat de Windows Update client het doet. Misschien maar weer eens updates met de hand installeren.

Oscar Wilde

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• zetje01
Raven schreef op zaterdag 30 november 2019 @ 11:21:
[...]

Een cumulatieve update en een paar kleine updates? Dat is elke maand hetzelfde, het is niet dat er ineens meerdere grote updates zijn.

[...]

Ik heb dit probleem regelmatig op verschillende W10 installaties en versies, het downloaden alleen neemt al behoorlijk wat tijd in beslag. Het handmatig downloaden van updates uit MS Catalog gaat véél sneller dan dat de Windows Update client het doet. Misschien maar weer eens updates met de hand installeren.
Bij mij gaat het downloaden op de achtergrond... heb dus geen flauw idee hoe lang het duurt en boeit me dus ook totaal niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mel33
[...]

[...]
Ik heb begrepen dat er met de tussentijdse updates al veel is meegekomen voor dat de halfjaarlijkse uit kwam. Daardoor kon de halfjaarlijkse sneller updaten want het was dan alleen maar nodig om dingen te enabelen ipv te installeren.

Soms doet de pc niet veel, en dan check ik handmatig even, kheb dan toch niets te doen, en als ik een grote krijg kan ik die uitstellen en je dag kiezen als je daar dan weer tijd voor hebt, ik vind het nu voorspelbaarder dan dat je het een hele tijd niet update. dan krijg ik pas de kriebels en irritatie.
Ik heb er gewoon geen zin in om een uur te wachten, daarom hou ik het bij, zo kan je het ook vertalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Berlinetta
  • Niet online
[...]

[...]

Ja, nee vindt het gek dat dat sneller gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raven
  • Niet online
Het is lang geleden dat ik problemen heb gehad met folder shares in Windows, maar dit is een vage.

Als ik in W10 \\ip-adres naar W10 op een andere pc doe krijg ik meteen een geen toegang melding, geen popup voor login gegevens. Doe ik \\hostnaam, krijg ik een login popup en werkt het goed.

Het mount commando op de Raspberry Pi maakt zonder problemen verbinding gebruikmakend van het ip-adres, W10->W7-share en W7->W10-share werken ook normaal met ip, dus het lijkt de combinatie W10-W10 en ip-adres te zijn.

Google levert wel hits op, maar bij die hits is het precies andersom, hostnaam foutmelding, ip-adres werkt.

Kent iemand dit toevallig?

[ Voor 6% gewijzigd door Raven op 31-12-2019 19:14 ]

Oscar Wilde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• revengeyo
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 12-09 07:06
Ik kan sinds kort de optie aanmelden met pin niet meer activeren, meer mensen hier last van?

https://i.ibb.co/HNLMtQk/Naamloos.jpg

[ Voor 22% gewijzigd door revengeyo op 04-01-2020 20:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arunia
  • Registratie: Februari 2003
  • Nu online
Ik heb een nieuwe pc aangeschaft en wil eigenlijk kijken of ik mijn Windows 10 kan ontkoppelen.
Deze is wel al gekoppeld aan mijn Microsoft-account.

Het gaat om een Windows 8.1 pro upgrade versie die een upgrade heeft gekregen naar Windows 10 pro.
Als ik op internet zoek, kom ik tegen dat het wel kan. Maar er staat nergens uitgelegd hoe je je oude computer ontkoppeld en de licentie koppelt aan de nieuwe.
Mijn versie is geen OEM versie, dus lijkt me dat het mogelijk moet zijn.

Ik heb al geGoogled, bij activering gekeken, maar nergens kom ik eigenlijk een optie tegen om de huidige pc los te koppelen.
Kijk ik er overheen of kan ik gewoon de andere pc in elkaar zetten en daar de licentie op activeren?

In het slechtste geval kan ik Windows 10 Edu aanschaffen via mijn werk. Maar vroeg het me af. Want als ik de huidige "pc" verkoop, dan kan ik uiteraard ook gewoon de licentie mee geven, maar dan moet die weer los van mijn MS-account :+ .

https://www.groovypost.co...indows-10-license-new-pc/
Volgens mij zou dit moeten werken.

Verwijderen van de code dmv:
DOS prompt als admin.Daarna: slmgr.vbs /upk.
Zal wel eerst de code even opzoeken. :P anders wordt dat een probleem.

Het werkt dus niet en de chat optie krijg ik ook niet. Zal me even naar het andere topic verplaatsen.

[ Voor 29% gewijzigd door Arunia op 14-01-2020 10:38 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• chim0
@pjlgt Bleek dus toch wel een issue te zijn.

January 28, 2020—KB4532695 (OS Builds 18362.628 and 18363.628)
Addresses an issue that prevents File Explorer's Search Bar from pasting clipboard content using the right mouse button (right-click).
Addresses an issue that prevents File Explorer's Search Bar from receiving user input.
Lag dus niet aan mij. Soms als ik in het zoekvakje klikte, gebeurde er niks. Nu wel. Ik moet nog wel op ENTER drukken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pjlgt
  • Niet online
chim0 schreef op woensdag 5 februari 2020 @ 05:03:
@pjlgt Bleek dus toch wel een issue te zijn.

January 28, 2020—KB4532695 (OS Builds 18362.628 and 18363.628)

[...]

Lag dus niet aan mij. Soms als ik in het zoekvakje klikte, gebeurde er niks. Nu wel. Ik moet nog wel op ENTER drukken.
Maar ENTER drukken is nog steeds niet nodig (hier). Hij begint direct met zoeken als je begint te typen of er iets in plakt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chim0
pjlgt schreef op woensdag 5 februari 2020 @ 07:52:
[...]

Maar ENTER drukken is nog steeds niet nodig (hier). Hij begint direct met zoeken als je begint te typen of er iets in plakt
Dat was idd zo met de oude zoekfunctie, maar sinds die update van het zoekgedeelte moet ik op ENTER drukken. Heb je wel de laatste updates?

Wat is de ervaring van andere mensen hiermee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zetje01
chim0 schreef op woensdag 5 februari 2020 @ 07:55:
[...]

Dat was idd zo met de oude zoekfunctie, maar sinds die update van het zoekgedeelte moet ik op ENTER drukken. Heb je wel de laatste updates?

Wat is de ervaring van andere mensen hiermee?
Ik klik op het vergrootglas icoon in de taakbalk, en dan verschijn een 'zoekscherm' met wat recente apps, bestanden, en websites die ik bezocht heb (zeg maar 'recent activities') en onderaan een leeg tekstveld/balk met knipperende cursor. Kan gelijk gaan tikken, hoef geen enter te klikken.
(oh, ik heb alle updates)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chim0
zetje01 schreef op woensdag 5 februari 2020 @ 10:31:
[...]

Ik klik op het vergrootglas icoon in de taakbalk, en dan verschijn een 'zoekscherm' met wat recente apps, bestanden, en websites die ik bezocht heb (zeg maar 'recent activities') en onderaan een leeg tekstveld/balk met knipperende cursor. Kan gelijk gaan tikken, hoef geen enter te klikken.
(oh, ik heb alle updates)
Ah, dan denk ik dat er sprake is van een misverstand want ik bedoel dit zoekvakje.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/6zXJ6gEuUpWTH6xDdLyU9l94/full.jpg

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• passer
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 11:30
intypen volstaat ook bij mij niet - 'k moet enteren of op het blauwe pijltje ernaast klikken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zetje01
chim0 schreef op woensdag 5 februari 2020 @ 10:38:
[...]

Ah, dan denk ik dat er sprake is van een misverstand want ik bedoel dit zoekvakje.

[Afbeelding]
omg, sorry, misschien heb ik de discussie niet goed gevolgd of onthouden of begrepen.
nou ja, i.i.g heb ik verteld wat er gebeurt in het zoek-icoon in de taakbalk.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• chim0
passer schreef op woensdag 5 februari 2020 @ 11:03:
intypen volstaat ook bij mij niet - 'k moet enteren of op het blauwe pijltje ernaast klikken
Juist!
zetje01 schreef op woensdag 5 februari 2020 @ 11:11:
[...]

omg, sorry, misschien heb ik de discussie niet goed gevolgd of onthouden of begrepen.
nou ja, i.i.g heb ik verteld wat er gebeurt in het zoek-icoon in de taakbalk.
Haha nou zo erg is het ook weer niet. Ik doelde meer op @pjlgt Ik denk dat hij me de eerste keer verkeerd begrepen heeft of ik heb het verkeerd uitgelegd. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SpiiRo
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 15-02 12:39
*knip* Als je niets zinnigs hebt bij te dragen, draag dan gewoon niets bij

[ Voor 89% gewijzigd door TheVMaster op 10-02-2020 11:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zijn er mensen die edge chronium al geprobeerd hebben?? Ben overgestap van firefox, het importeren van de gegevens lijkt niet te werken.

• pjlgt
  • Niet online
Verwijderd schreef op woensdag 12 februari 2020 @ 21:15:
Zijn er mensen die edge chronium al geprobeerd hebben?? Ben overgestap van firefox, het importeren van de gegevens lijkt niet te werken.
Werkt(e) inderdaad niet. Bookmarks heb ik geëxporteerd en weer geïmporteerd via de bookmark managers van beide browsers. Andere zaken gewoon niet. Wachtwoorden staan toch al in mijn wachtwoordmanager

• CAP-Team
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 11:18

CAP-Team

XBL: CAPTeam

Ik gebruik Edge Chromium al een half jaar ofzo. Het overzetten van Chrome naar Edge liep vlekkeloos.

Microsoft Surface Pro 6 | Samsung Galaxy S21FE | XBOX Series X

Verwijderd schreef op Wednesday 12 February 2020 @ 21:15:
Ik gebruik Edge Chromium al sinds de allereerste versie. Sinds 15 januari nemen we Edge Chromium ook mee in nieuwe werkplek deployment projecten. Geen enkele reden om dit niet te doen overigens. Kunnen ze eindelijk afstappen van Firefox en Chrome.....en natuurlijk Internet Explorer. Edge rules them all!
Pagina: 1 ... 100 ... 105 Laatste

Let op:
Ervaringen met de Insider Preview van Windows 10 kunnen in het [Windows 10] Insider Preview Ervaringen & Discussie topic.

Ervaringen met Windows 11 horen thuis in het [Windows 11] Insider Preview Ervaringen & Discussie topic.

De Windows 10 mei 2021 Update (of 21H1) bits zijn hier te downloaden (via de MediaCreation Tool link). Je kunt natuurlijk ook via Windows Update checken op updates, dan zou hij als het goed is ook binnen moeten komen.