After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...
Oscar Wilde
Dat had ik ook.Richub schreef op maandag 27 mei 2019 @ 00:52:
Die mediacreationtool 1903 wil bij mij niet werken om een boot-USBstick te maken, krijg een onbekende fout.
Nouja, dan niet.![]()
Ik moet morgen beide PC's hier herinstalleren, ik heb een nieuw mobo, cpu en ram voor mijn desktop gekocht. Het oude mobo gaat naar mijn 'server' PC.
Ik dacht tijd te besparen door meteen 1903 op beide PC's te installeren, maar helaas.
Ik wacht wel tot 1903 hier via de updates binnenkomt.
Error code: 0x80042405 - 0xA001B
Zie bijvoorbeeld: https://answers.microsoft...65-4b1e-b103-d41d029dcb13
Op het eind lees je dat iemand het heeft opgelost mbv process explorer omdat er nog een proces was wat toegang tot de flashdrive had, door deze te stoppen was het bij deze gebruiker opgelost. Ik heb het zelf nog niet getest of dat bij mij ook het geval was.
New Build in Progress
Als je van de week de media creation tool heb gedownload dan heet ie waarschijnlijk MediaCreationTool1903.exeViper72 schreef op donderdag 30 mei 2019 @ 15:46:
Binnenkort komt nieuwe Laptop binnen, en zal fresh re-install doen. USB klaargemaakt via media-creation tool, komt dan meteen 1903 mee of 1809?
Owwkee niet opgemerktRudie_V schreef op donderdag 30 mei 2019 @ 15:51:
[...]
Als je van de week de media creation tool heb gedownload dan heet ie waarschijnlijk MediaCreationTool1903.exe

Hoe is de 1809 versie dan nog vers te installeren ?
New Build in Progress
Als je deze pagina bezoekt op een non windows device dan heb je de optie om een iso te downloaden. Je kan dan kiezen uit de October 2018 of de May 2019 updateViper72 schreef op donderdag 30 mei 2019 @ 15:56:
[...]
Owwkee niet opgemerkt![]()
Als je de pagina op een Windows device bezoekt krijg je automatisch de Update Nu en de Download de tool i.p.v de Iso files.
Bijvoorbeeld downloaden op je Iphone en dan via Icloud uploaden naar je PC
[ Voor 23% gewijzigd door HKLM_ op 30-05-2019 16:11 ]
Cloud ☁️
Zoals @HKLM_ al zegt kan je dat doen vanaf een non-windows device. Maar je kan dat ook via een omweg gewoon op windows in je browser doen via resposive design en dan een ander apparaat kiezen(emularen in je browser).Viper72 schreef op donderdag 30 mei 2019 @ 15:56:
[...]
Owwkee niet opgemerkt![]()
https://pureinfotech.com/...-file-after-1809-releases
Ik heb het via Firefox gedaan, volg de link en na het klikken van crtl+shift+m krijg je de site in een kleiner 'venster' te zien, daarboven zie je 'no device selected' staan en daar kan je een ander devices selecteren. Maar bij het kiezen van 'iPad' , zoals beschreven, kon ik de drop-down menu niet openen, toen heb ik devices toegevoegd en met '1080p full HD televesion' kon ik de drop-down menu wel open krijgen en de vorige iso (1809) downloaden.
Maar eigenlijk snap ik niet waarom je naar 1809 terug zou willen.
@HKLM en Rudie_V thanks voor het op weg helpenRudie_V schreef op donderdag 30 mei 2019 @ 16:16:
[...]
Zoals @HKLM_ al zegt kan je dat doen vanaf een non-windows device. Maar je kan dat ook via een omweg gewoon op windows in je browser doen via resposive design en dan een ander apparaat kiezen(emularen in je browser).
https://pureinfotech.com/...-file-after-1809-releases
Ik heb het via Firefox gedaan, volg de link en na het klikken van crtl+shift+m krijg je de site in een kleiner 'venster' te zien, daarboven zie je 'no device selected' staan en daar kan je een ander devices selecteren. Maar bij het kiezen van 'iPad' , zoals beschreven, kon ik de drop-down menu niet openen, toen heb ik devices toegevoegd en met '1080p full HD televesion' kon ik de drop-down menu wel open krijgen en de vorige iso (1809) downloaden.
Maar eigenlijk snap ik niet waarom je naar 1809 terug zou willen.
Idd ook te manipuleren in de Browser (Emulation Mode -> Safari) waarna je wel een keuze krijgt qua versie.
Imo hoef je niet altijd de "Latest and Greatest" release maar meteen te installeren. Gezien de issues die ik hier en daar lees zijn er wellicht nog wel wat kinderziektes in deze release. Daarnaast wil ik ook eerst de release notes nog checken van de drivers Fabrikant Laptop.
New Build in Progress
In the end, we will remember not the words of our enemies, but the silence of our friends.
https://support.microsoft...ndows-10-update-kb4497935
Een ander probleem was de Nvidia driver die meld dat de versie van windows niet ondersteund wordt. Dit komt doordat windows 10 blijkbaar standaard een DCH driver installeert en de nvidia.co.uk de keuze bied uit standaard en dch, waarbij ze niet uitwisselbaar zijn. Downloaden van de DCH driver lost dat probleem op.
Verder ga ik zelf in de toekomst toch maar wat meer moeite doen om de vorige versie van windows te vinden want dat had me een paar uurtjes gescheeld. Windows 1809 heeft deze problemen immers niet.
[ Voor 30% gewijzigd door sdk1985 op 03-06-2019 11:52 ]
Hostdeko webhosting: Sneller dan de concurrentie, CO2 neutraal en klantgericht.
Rechtsonder bij het netwerk pictogram bevindt zich ook de VPN verbinding met de zaak.
Voor de update klikte ik hierop, koos voor 'Verbinding maken' en het systeem kwam dan met een login scherm voor naam en ww.
Na de update komt dit login scherm niet meer op.
Als ik echter via instellingen->Netwerk en internet->VPN ga en ik klik daar op de VPN verbinding en kies voor verbinding maken, komt er wel netjes een login scherm.
Wat ik gedaan heb
1: instellingen gecontroleerd.
2: VPN opnieuw aangemaakt.
3: Gezocht op internet (krijg alleen zaken m.b.t. windows login)
4: Instellingen vergeleken met die van laptop (win 1809).
Het enige verschil is dat bij 'VPN verbinding bewerken' hier nog een extra regel is om een
'Vooraf gedeelde sleutel' op te geven. (is inderdaad niet nodig bij SSTP type verbinding)
Wie weet raad/heeft dit ook (en opgelost).
⛔ Trackers of betalen ⛔
Hoe heb je dat irritante concentratiehulp uitgezet? Bij mij blijft het terugkomen, ondanks dat je het uit zet, wat notabnene wordt aangegeven. Maar steeds duikt het weer op in het actiecentrum.Gandalf schreef op zaterdag 25 mei 2019 @ 11:46:
[...]
Chrome traag heb ik geen last van. Concentratiehulp help ik uitgezet want daar werd je inderdaad gek van.
Wel het probleem dat met de ABN AMRO e.dentifier2 software ik elke keer een transaction cancelled foutmelding krijg met Edge, Edge Dev en Google Chrome.
En nog steeds is resizen met Edge een drama en laat het zich eigenlijk niet resizen. Als je bijvoorbeeld bovenaan Edge met de muis klikt en Edge naar de linker- of rechterkant sleept staat het netjes aan de kant waar je het heen gesleept hebt op de helft van het scherm. Erg handig want ik heb graag twee browservensters op mijn scherm open staan. Maar na het sluiten- en weer openen van Edge maximaliseert deze zich altijd weer. Ook al resize je met de hand. Kom je even te dicht bij de rand, opent Edge altijd weer gemaximaliseerd. Met Firefox heb ik hier totaal geen last van en onthoudt deze zijn positie.
Ongelooflijk dat dit probleem wat al speelt vanaf Windows 8 met Edge maar niet opgelost kan worden. Maar helaas werken ze liever aan nieuwe irritaties zoals Concentratiehulp...

Verwijderd
Dat is op zich wel knap, aangezien Edge helemaal niet in Win 8(.1) zit.[b]Tranquility in "[Windows 10] Ervaringen & Discussie - Deel 2"Tranquility schreef op woensdag 5 juni 2019 @ 21:21[/m
Ongelooflijk dat dit probleem wat al speelt vanaf Windows 8 met Edge maar niet opgelost kan worden.
moet mogelijk op twéé plaatsen ingegeven worden: PCHTranquility schreef op woensdag 5 juni 2019 @ 21:21:
[...]
Hoe heb je dat irritante concentratiehulp uitgezet? Bij mij blijft het terugkomen, ondanks dat je het uit zet, wat notabnene wordt aangegeven. Maar steeds duikt het weer op in het actiecentrum.
instellingen -> Systeem -> Concentratiehulp
en meldingen en acties ([url]

Dit middels WINDOWS+P uitgezet en toen was de concentratiehulp weg.
Microsoft Surface Pro 6 | Samsung Galaxy S21FE | XBOX Series X
Hmm, hoe ik er dan bij kom dat Edge er al sinds Win 8 is snap ik niet...Verwijderd schreef op donderdag 6 juni 2019 @ 07:57:
[...]
Dat is op zich wel knap, aangezien Edge helemaal niet in Win 8(.1) zit.

Ben wel Win 10 user vanaf het begin waar het probleem al speelde.
Concentratiehulp uitgezet bij settings en ook alle regels uitgezet.Tranquility schreef op woensdag 5 juni 2019 @ 21:21:
[...]
Hoe heb je dat irritante concentratiehulp uitgezet? Bij mij blijft het terugkomen, ondanks dat je het uit zet, wat notabnene wordt aangegeven. Maar steeds duikt het weer op in het actiecentrum.
En nog steeds is resizen met Edge een drama en laat het zich eigenlijk niet resizen. Als je bijvoorbeeld bovenaan Edge met de muis klikt en Edge naar de linker- of rechterkant sleept staat het netjes aan de kant waar je het heen gesleept hebt op de helft van het scherm. Erg handig want ik heb graag twee browservensters op mijn scherm open staan. Maar na het sluiten- en weer openen van Edge maximaliseert deze zich altijd weer. Ook al resize je met de hand. Kom je even te dicht bij de rand, opent Edge altijd weer gemaximaliseerd. Met Firefox heb ik hier totaal geen last van en onthoudt deze zijn positie.
Ongelooflijk dat dit probleem wat al speelt vanaf Windows 8 met Edge maar niet opgelost kan worden. Maar helaas werken ze liever aan nieuwe irritaties zoals Concentratiehulp...
Probleem komt waarschijnlijk door de bug die ik heb met meerdere beeldschermen, terwijl die er helemaal niet zijn aangesloten aan mijn laptop.
[ Voor 4% gewijzigd door Gandalf op 06-06-2019 18:14 . Reden: links werkten niet... ]
Verwijderd
Waarschijnlijk ben je in de war met de Metro App versie van Internet Explorer.Tranquility schreef op donderdag 6 juni 2019 @ 14:53:
[...]
Hmm, hoe ik er dan bij kom dat Edge er al sinds Win 8 is snap ik niet...
Ik weet niet wat je met PCH bedoelt maar ik heb hem inderdaad nu ook uitgezet bij "Meldingen en Acties" naast dat ik hem al had uitgezet bij Concentratiehulp zelf.passer schreef op donderdag 6 juni 2019 @ 09:38:
[...]
moet mogelijk op twéé plaatsen ingegeven worden: PCH
instellingen -> Systeem -> Concentratiehulp
en meldingen en acties ([url][Afbeelding][/url] )
Wel apart dat je Concentratiehulp op twee plaatsen moet uitzetten om er van af te zijn..

Ben benieuwd of het nu echt wegblijft.
[edit] Hierbij bevestigd dat het wegblijft
@Gero71, dat zal het zijn denk ik
[ Voor 3% gewijzigd door Tranquility op 07-06-2019 18:35 ]
Bron: https://www.korg.com/nl/news/2019/0530/We wish to inform you that the current KORG USB-MIDI and KORG BLE-MIDI Drivers are not compatible with the recently released Windows 10 May 2019 Update and advise you not to update your operating system until compatible versions have been released by Korg. Of course we are working on the updated drivers now and will announce and release them as soon as they are ready.
Ik ben in het bezit van een Korg nanoKontrol 1 en kan zeggen dat die inderdaad niet meer werkt...
Vanmorgen heb ik 1809 op een Shuttle pc met 2 Intel i211's gezet en na het installeren van de meest recente driver, waarmee VLAN en teaming zouden moeten werken, bleek het in 1809 nog steeds niet te werken. Althans, zo leek het.
Totdat ik ergens las dat VLAN en teaming niet meer via GUI ondersteund wordt in W10
After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...
Oscar Wilde
(of doe ik iets niet goed?)
update.. oh ... ohhhhh niet op de home versie van windows .. ooooo fff..
[ Voor 12% gewijzigd door zeroday op 10-06-2019 16:11 ]
There are no secrets, only information you do not yet have
maar nu laat hij de virusscanner van MS |virus defender uit staan .. ( ik gebruik Malware bites ) betaalde versie ..
maar hij heeft het voor de update altijd samen gedraaid , maar nu kan ik hem niet meer aanzetten dat hij samen draait met malware bites , meer mensen hier last van
Systeem:AMD Ryzen 7 9800X3D ,RTX 5080 OC,FURY 64 GB DDR5-6000,ASUS TUF Gaming B850M-PLUS WIFI, SAMSUNG 990 EVO Plus 4 TB
ja dat had ik ook altijd maar nu na die update dus niet kan hem ook niet aanzetten , heb je ook de pro versie ?passer schreef op vrijdag 14 juni 2019 @ 17:32:
Bij mij draaien ze broederlijk naast mekaar - zowel bij de 1809 als nu bij de 1903
]

[ Voor 18% gewijzigd door ravw op 14-06-2019 18:59 ]
Systeem:AMD Ryzen 7 9800X3D ,RTX 5080 OC,FURY 64 GB DDR5-6000,ASUS TUF Gaming B850M-PLUS WIFI, SAMSUNG 990 EVO Plus 4 TB
en dit zegt mijn windows:

Waaraan ik zo zit te denken:
- log eens in als admin vermits je in het rood de boodschap krijgt: deze instelling wordt door de systeembeheerder beheerd ( als je tenminste op een PC / eigen laptop zit te werken)
- of mogelijk nog, als het voorgaande niet helpt: Leg Mbam even stil (of uninstall hem), zet je Defender op punt en zet dan je Mbam terug aan?
en heb je die twee dingen al uitgeprobeerd?
Je kan een nieuwe start uitvoeren in Windows-beveiligingravw schreef op vrijdag 14 juni 2019 @ 18:55:
[...]
ja dat had ik ook altijd maar nu na die update dus niet kan hem ook niet aanzetten , heb je ook de pro versie ?
][Afbeelding]
[Afbeelding]
Selecteer Apparaatprestaties en -status om het statusrapport weer te geven.
Wat je ziet in dit rapport kan variëren, ga naar extra gegevens onder nieuwe start
lees dit eerst goed door en maak een Back-Up en hou je 'licenties' bij de hand
En voor de rest in dit topic, ga eens zoeken en typ 'kernisolatie' ook een mooie.
[ Voor 5% gewijzigd door Mel33 op 15-06-2019 11:41 ]
Ik ben zo blij dat de pen en de som nog steeds machtiger zijn dan het zwaard. ringo-remasterd
nee zo.n nieuwe start ga ik echt niet doen ... dan ben ik denk ik pas met de kerst klaar met mijn PC weer alles op orde te hebbenMel33 schreef op zaterdag 15 juni 2019 @ 11:36:
[...]
Je kan een nieuwe start uitvoeren in Windows-beveiliging
Selecteer Apparaatprestaties en -status om het statusrapport weer te geven.
Wat je ziet in dit rapport kan variëren, ga naar extra gegevens onder nieuwe start
lees dit eerst goed door en maak een Back-Up en hou je 'licenties' bij de hand
En voor de rest in dit topic, ga eens zoeken en typ 'kernisolatie' ook een mooie.
maar die kernisolatie wist ik niet , maar heeft dat gevolgen voor andere programma's of dingen ?
heb wel eens eerder zo iets gehad toen kon je niet eens een foto save omdat hij beveiligt was tegen het veranderen van bestanden
Het moet ook niet zo zijn dat de gebruiker er zelf ook niets meer mee kan doen omdat de beveiliging alles tegen houd
Of je herinstalleert jou scanners zelf.ravw schreef op zaterdag 15 juni 2019 @ 12:05:
[...]
nee zo.n nieuwe start ga ik echt niet doen ... dan ben ik denk ik pas met de kerst klaar met mijn PC weer alles op orde te hebben![]()
maar die kernisolatie wist ik niet , maar heeft dat gevolgen voor andere programma's of dingen ?
heb wel eens eerder zo iets gehad toen kon je niet eens een foto save omdat hij beveiligt was tegen het veranderen van bestanden
Het moet ook niet zo zijn dat de gebruiker er zelf ook niets meer mee kan doen omdat de beveiliging alles tegen houdhet is maar een home pc , geen kernreactor pc
Kernisolatie gebruik je als je iets virtueel draait... zorgt ervoor dat jou gevisualiseerde hardware, niet jou fysieke (Windows kernel) hardware en windows 10 kan besmetten door malware in het geheugen.
Er staan bij veel instellingen ook een 'meer informatie' tekst, die jou naar een website leidt, als je daar op klikt.
Ik ben zo blij dat de pen en de som nog steeds machtiger zijn dan het zwaard. ringo-remasterd
Oke dus voor mij niet nodig ik draai niets virtueel , heb hem hier ook uitstaan , maar bedanktMel33 schreef op zaterdag 15 juni 2019 @ 12:44:
[...]
Of je herinstalleert jou scanners zelf.
Kernisolatie gebruik je als je iets virtueel draait... zorgt ervoor dat jou gevisualiseerde hardware, niet jou fysieke (Windows kernel) hardware en windows 10 kan besmetten door malware in het geheugen.
Er staan bij veel instellingen ook een 'meer informatie' tekst, die jou naar een website leidt, als je daar op klikt.
ik zal eens kijken of het helpt met herinstalatie van Malware bites
Nee heb her installatie gedaan , en als hij weg is Malwarebytes dan staat hij wel aan, maar zodra ik hem weer installeer gooit hij hem weer uit die defender
( heb de betalende versie longlife van malware bytes)
[ Voor 14% gewijzigd door ravw op 15-06-2019 14:57 ]
Probeer het eens met deze, en dan eerst je pc herstarten en defender (Windows)laten updaten voordat je mbam weer installeert
https://www.antimalwareso...tes-verwijderen-mb-clean/
[ Voor 18% gewijzigd door Mel33 op 15-06-2019 16:10 ]
Ik heb deze mb3.7.1.2839-1.0.586-1.0.11050Mel33 schreef op zaterdag 15 juni 2019 @ 16:06:
@ravw Welke versie is dat dan. Heb je een nummer?
Probeer het eens met deze, en dan eerst je pc herstarten en defender (Windows)laten updaten voordat je mbam weer installeert
https://www.antimalwareso...tes-verwijderen-mb-clean/
mijn Windows versie is

en daarbij als hij geuninstaled is dan doet Defender gelijk , dan gaat hij wel aan ook als ik Malware helemaal uitzet
maar zo dra ik Malwarebytes aanzet gaat hij uit (defender) dus samen draaien gaat niet
voor deze update van Windows nooit last van gehad , zal wel weer iets zijn wat die update tegen werkt en misschien komen er wel meerdere met deze melding dan kunnen ze er aan gaan werken
krijg die aanknop grijs te zien
[ Voor 18% gewijzigd door ravw op 15-06-2019 16:39 ]
En heb jij wel rechten?, want er staat dat het beheerd wordt door jou systeembeheerder (op jou plaatje)
scan jou pc eens op virussen met jou viruscanner en scan eens met mbam of hitmanpro of adw-cleaner, het kan een virus zijn
Edit;
Ik heb dezelfde versies en het werkt, defender staat dan op periodiek scannen, en het word dus door kaspersky en mbam beheerd, kheb als virusscanner kaspersky
[ Voor 25% gewijzigd door Mel33 op 15-06-2019 17:15 ]
hier staat defender wel aan op periodiek scannen dat doet hij wel .. alleen geen live scanMel33 schreef op zaterdag 15 juni 2019 @ 17:11:
@ravw heb jij naast mbam nog een virusscanner?
En heb jij wel rechten?, want er staat dat het beheerd wordt door jou systeembeheerder (op jou plaatje)
scan jou pc eens op virussen met jou viruscanner en scan eens met mbam of hitmanpro of adw-cleaner, het kan een virus zijn
Edit;
Ik heb dezelfde versies en het werkt, defender staat dan op periodiek scannen, en het word dus door kaspersky en mbam beheerd, kheb als virusscanner kaspersky
nee draai alleen Mbam en defender al jaren
en hoe kan je zien of je de rechten heb, ik heb deze windows zelf geinstaleerd en dus ga ik er wel vanuit dat ik de rechten heb
draai alleen met hoofdgebruikers account
[ Voor 14% gewijzigd door ravw op 15-06-2019 17:34 ]
Bij het kopje virus- en bedreiging beveiliging en dan huidige bedreigingen kan ik wel een snelle scan en de scanopties aanklikken om te scannen met Defender
Hier iets over rechten die verdwenen zijn na het verwijderen van bitdefender het gaat over windows update maar er zijn wat oplossingen, of misschien wordt jou iets duidelijk, vooral hier eens naar kijken https://www.pcwebplus.nl/...&t=21465&start=15#p173031
edit oh dus geen antivirus programma, hm dan zou de update 1903 iets hebben veranderd of niet goed hebben doorgevoerd, het hele beveiliging centrum is aangepakt in deze versie namelijk.
[ Voor 24% gewijzigd door Mel33 op 15-06-2019 17:50 ]
volgens mij is die periode al enkele grote updates zoMel33 schreef op woensdag 19 juni 2019 @ 13:37:
Windows 10 doet al snel opriumen, is dit nieuw?
[Afbeelding]
Blijkbaar checkt Windows ook bepaalde zaken, want 1 van mijn 5 machines (een oude Vaio die als server dienst doet) krijg ik dit :
De andere 4 zitten al op 1903.The Windows 10 May 2019 Update is on its way. We're offering this update to compatible devices, but your device isn't quite ready for it. Once your device is ready, you'll see the update available on this page. There's nothing you need to do at this time.
Mijn vraag:
Ik heb begrepen dat Edge een geheel nieuwe ontwikkeling doormaakt op basis van hetzelfde principe als de Chrome-browser van Google. Een totaal ander principe dus, maar tot nu toe heb ik volgens mij hier nog niets van gezien, op de eigenschappen zie ik nog steeds het jaartal 2018 staan. Is het misschien zo dat dit pas wordt toegepast bij de 1903-update?
Nee, nog in ontwikkeling. Wel los naast je huidige Edge\Firefox etc te installeren: https://www.microsoftedgeinsider.comTechneut schreef op woensdag 19 juni 2019 @ 19:40:
Wat die halfjaarlijkse "grote" updates betreft, ik wacht altijd rustig af tot ik aan de beurt ben. Geen enkel probleem mee, maar ik heb nu hierover toch een vraag. Het is wellicht bekend dat de Windows 10 browser Edge de laatste tijd op sommige fronten nogal wat problemen gaf. Een voorbeeld is het internetbankieren bij ING. Het heeft mij genoodzaakt om Edge voorlopig niet meer te gebruiken. Enfin, geen probleem.
Mijn vraag:
Ik heb begrepen dat Edge een geheel nieuwe ontwikkeling doormaakt op basis van hetzelfde principe als de Chrome-browser van Google. Een totaal ander principe dus, maar tot nu toe heb ik volgens mij hier nog niets van gezien, op de eigenschappen zie ik nog steeds het jaartal 2018 staan. Is het misschien zo dat dit pas wordt toegepast bij de 1903-update?
Nu met één verschil, met Edge inloggen op Mijn ING lukt inmiddels helemaal niet meer, ook niet als ik AddBlock uitschakel.
[ Voor 49% gewijzigd door Techneut op 20-06-2019 12:28 ]
Daar was ik ondertussen ook achtergekomen. Maar ik zie geen reden om daar enige moeite voor te doen. Ik heb met reden Edge opzij geschoven en ik heb totaal geen gevoel er aan overgehouden dat ik er heimwee van heb. Niettemin bedankt voor de tip, maar ik laat het voorlopig zo. Als ooit de nieuwe versie officieel wordt geïmplementeerd zie ik wel eens welke me dan het beste bevalt, tot nu toe maakt het me niet uit, het was alleen maar nieuwsgierigheid.CAP-Team schreef op vrijdag 21 juni 2019 @ 12:12:
De nieuwe Edge Dev browser op basis van Chromium werkt al best goed. Kun je prima naast een andere browser installeren.
[ Voor 44% gewijzigd door Help!!!! op 21-06-2019 18:32 ]
PC Specs
Asus ROG Strix B650E-E | AMD 7700X | G-Skill 32GB DDR5 6000C30 M-die | 4090 FE | LG 38GN950-B 3840*1600p 160Hz | Corsair RM1000x Shift | WD Black SN850X 1TB M.2

[ Voor 23% gewijzigd door Viper72 op 22-06-2019 21:33 ]
New Build in Progress
Display drivers zijn up-to-date, gebruik de IGP van de 8700K (UHD 630).
[ Voor 5% gewijzigd door S_Chief op 22-06-2019 23:21 ]
Mja, of op basis van hardware? Ik heb nog een oude AMD quad core.Viper72 schreef op zaterdag 22 juni 2019 @ 21:33:
Hoe checkt Microsoft dit eigenlijk ? Achtergrond scan op Drivers / Apps etc ?
[Afbeelding]
Met data, die Microsoft verzameld.Viper72 schreef op zaterdag 22 juni 2019 @ 21:33:
Hoe checkt Microsoft dit eigenlijk ? Achtergrond scan op Drivers / Apps etc ?
[Afbeelding]
Ik kan via zoekmachines niet echt iets vinden.
https://www.flickr.com/people/137281057@N05/
[ Voor 13% gewijzigd door cazzie op 24-06-2019 16:14 ]
control alt oeps deleted
Ik heb geen idee hoe ze checken. Ik heb 1903 geinstalleerd op een andere hard drive en die werkt netjes. Er zijn enkel geen officiële drivers voor mijn Auzentech X-Fi Forte sound kaart. Ik draai op een AMD Phenom II quad core.
Je kunt als tweaker natuurlijk gewoon de gok nemen en upgraden met een installatie ISO. Of je creëert een partitie om 1903 parallel te installeren.
Hier ook problemen met de nachtlamp. Niet zo'n heel groot probleem maar ik meende mij te herinneren dat iemand ergens de suggestie gaf om snel opstarten uit te schakelen in Windows 10, zelf nog niet geprobeerd.S_Chief schreef op zaterdag 22 juni 2019 @ 23:20:
Heeft iemand nog een idee om de nachtlamp weer werkend te krijgen? Sinds de laatste update werkt die bij mij niet, tenzij ik ga rebooten. De volgende dag is het weer zover, alleen rebooten werkt. Uiteraard al gespeeld met schakelen naar handmatig, tijd/datum gecontroleerd etc. Ik heb ook geprobeerd om de relevante folders in Computer\HKEY_CURRENT_USER\Software\Microsoft\Windows\CurrentVersion\CloudStore\Store\DefaultAccount\ te verwijderen, mocht helaas niet baten. Meerdere websites zeggen dat de folders in Computer\HKEY_CURRENT_USER\Software\Microsoft\Windows\CurrentVersion\CloudStore\Store\Cache\DefaultAccount zitten, maar dat is bij mij niet het geval (wellicht verouderde info).
Zie nu hier en daar dat MS er bekend mee is en binnenkort met een oplossing komt.
[ Voor 16% gewijzigd door S_Chief op 26-06-2019 22:18 ]
Ik krijg sinds kort rechtsonderin mijn scherm floatende windows met daarin advertenties van schaars geklede dames en allerlei merchandise, waar ik niet om gevraagd heb.
Enig onderzoek laat zien dat een "ShellExperienceHost.exe" process deze weergeeft.
Als ik "C:\Windows\SystemApps\ShellExperienceHost_cw5n1h2txyewy" verplaats naar een andere locatie (met MOVE commando als administrator) dan ben ik er vanaf.
Dan ben ik echter ook meteen mijn startmenu kwijt.
Anti Malware lijkt het niet te vinden.
Wat kan ik doen om ervan af te komen, zonder mijn startmenu kwijt te zijn?
Edit: Intussen heb ik ook gevonden dat indien ik de "Notifications Settings" in Windows, Google Chrome geen notificaties meer laat zien, de advertenties weg zijn.
De vraag is nu wat er in Chrome is gekropen...? Wellicht dus ander topic. Al blijft het raar dat het bij het opstarten al gebeurt, Chrome staat niet in mijn start applicaties.
Opgelost:
YouTube: How To Disable Pop Up Ads in Chrome 2019 - Bottom Right/Left Side Ads
[ Voor 31% gewijzigd door likewise op 27-06-2019 16:23 ]
< dit stukje webruimte is te huur >
Zoiets, anders naar Linux gaan, heb ik ook gedaan. Heerlijk, alles inrichten naar wens en geen 'bemoeienis'.aex351 schreef op zaterdag 29 juni 2019 @ 00:46:
Met de nieuwe Windows 10 update (1903) kan je ook meerdere pre-installed apps verwijderen. Zo heb ik zojuist 3D Viewer verwijderd, echter blijkt het mapje "3D Objecten" in de Windows verkenner niet verwijderd te worden. Iemand een idee?
For sale | "Goodbyes are only for those who love with their eyes. Because for those who love with heart and soul there is no such thing as separation" Rumi
Hier ook met dat Nacht Lamp probleem (Night Light want heb een Engelse Win10 pro 1903).S_Chief schreef op zaterdag 22 juni 2019 @ 23:20:
Heeft iemand nog een idee om de nachtlamp weer werkend te krijgen? Sinds de laatste update werkt die bij mij niet, tenzij ik ga rebooten. De volgende dag is het weer zover, alleen rebooten werkt. Uiteraard al gespeeld met schakelen naar handmatig, tijd/datum gecontroleerd etc. Ik heb ook geprobeerd om de relevante folders in Computer\HKEY_CURRENT_USER\Software\Microsoft\Windows\CurrentVersion\CloudStore\Store\DefaultAccount\ te verwijderen, mocht helaas niet baten. Meerdere websites zeggen dat de folders in Computer\HKEY_CURRENT_USER\Software\Microsoft\Windows\CurrentVersion\CloudStore\Store\Cache\DefaultAccount zitten, maar dat is bij mij niet het geval (wellicht verouderde info).
Zeer irritant en internet afgestruind hiervoor, geen oplossing gevonden tot nu toe.
Er is een update geweest die dit zou verhelpen maar issue blijft en werkt dus niet.
Daarnaast werkt de monitor/ PC sleepmodus niet en issue blijft hardnekkig terugkomen (na een registry cleanup).
Ergens gelezen dat het met je regio instellingen te maken had, nou, niet dus...
In afwachting

Slechts de onwetende wordt kwaad, de wetende verstaat.
Ik ga binnenkort de PC van mijn Pa upgraden..
Hij heeft nu Windows 7 geïnstalleerd op een HDD.
In de nieuwe PC ga ik mobo/CPU plaatsen en een SSD voor een clean install.
Hoe behoud ik de gratis Win7->Win10 upgrade het beste? Zonder drie keer te hoeven installeren..?
ProMods ETS2 uitbreiding - Mijn tijdszone is UTC+13
If you hide your whole life, you'll forget who you even are. Uplay: TheWorstNL | Steam + Origin + PSN: The_Worst_NL
Volgend mij is het nu zo, dat programma's nu gebruik kunnen maken van de Windows notifications in plaats van hun eigen systeem. Kan het ook mis hebben.likewise schreef op donderdag 27 juni 2019 @ 10:42:
Edit: opgelost. Zie onderaan.
Ik krijg sinds kort rechtsonderin mijn scherm floatende windows met daarin advertenties van schaars geklede dames en allerlei merchandise, waar ik niet om gevraagd heb.
Enig onderzoek laat zien dat een "ShellExperienceHost.exe" process deze weergeeft.
Als ik "C:\Windows\SystemApps\ShellExperienceHost_cw5n1h2txyewy" verplaats naar een andere locatie (met MOVE commando als administrator) dan ben ik er vanaf.
Dan ben ik echter ook meteen mijn startmenu kwijt.
Anti Malware lijkt het niet te vinden.
Wat kan ik doen om ervan af te komen, zonder mijn startmenu kwijt te zijn?
Edit: Intussen heb ik ook gevonden dat indien ik de "Notifications Settings" in Windows, Google Chrome geen notificaties meer laat zien, de advertenties weg zijn.
De vraag is nu wat er in Chrome is gekropen...? Wellicht dus ander topic. Al blijft het raar dat het bij het opstarten al gebeurt, Chrome staat niet in mijn start applicaties.
Opgelost:
YouTube: How To Disable Pop Up Ads in Chrome 2019 - Bottom Right/Left Side Ads
Ik gok dat Chrome op de achtergrond draait voor updates.
Omdat TS ook het moederbord vervangt gaat dit alleen goed met een retail versie.The_Worst schreef op zaterdag 29 juni 2019 @ 21:57:
Windows 10 installeren zonder sleutel dan na de installatie Windows activeren met de sleutel van 7.
ProMods ETS2 uitbreiding - Mijn tijdszone is UTC+13
Toevallig 3 weken geleden een complete installatie op een nieuwe pc gedaan met een oem-sleutel. Kan zijn dat het moederbord van hetzelfde merk was maar dat durf ik niet met zekerheid te zeggen.JoStad schreef op zondag 30 juni 2019 @ 12:32:
[...]
Omdat TS ook het moederbord vervangt gaat dit alleen goed met een retail versie.
If you hide your whole life, you'll forget who you even are. Uplay: TheWorstNL | Steam + Origin + PSN: The_Worst_NL
"rename mcupdate_genuineintel.dll with unlocker and my overclock its ok now"
Dit zou een 'fix' zijn. Doen?
https://rog.asus.com/foru...-my-overclock-Again-echt-
Meer mensen deze actie gehad ? normaal gedrag ?
Inmiddels werkt het weer prima.. Geen idee welke update dit heeft gefixt.BazerK schreef op zaterdag 29 juni 2019 @ 21:26:
[...]
Hier ook met dat Nacht Lamp probleem (Night Light want heb een Engelse Win10 pro 1903).
Zeer irritant en internet afgestruind hiervoor, geen oplossing gevonden tot nu toe.
Er is een update geweest die dit zou verhelpen maar issue blijft en werkt dus niet.
Daarnaast werkt de monitor/ PC sleepmodus niet en issue blijft hardnekkig terugkomen (na een registry cleanup).
Ergens gelezen dat het met je regio instellingen te maken had, nou, niet dus...
In afwachting
Ik heb een nachtlamp tijdframe van 23:00 tot 07:00uur ingesteld.S_Chief schreef op donderdag 4 juli 2019 @ 00:26:
[...]
Inmiddels werkt het weer prima.. Geen idee welke update dit heeft gefixt.
Die genoemde optionele KB4501375 update geinstalleerd (thx hiervoor), en het lijkt nu wat beter te werken.
Maar als ik de pc 's ochtends opstart (na 07:00uur) moet ik wel (de setting aan/uit switch) handmatig de nachtlamp uitzetten, Ook wordt de sterkte schuifbar telkens op max gezet, terwijl ik hem steeds op 70% zet. Dit een paar dagen aangezien alvorens te reageren. Heelemaal vlekkeloos werkt het (bij mij) nog niet.
Slechts de onwetende wordt kwaad, de wetende verstaat.
Bij mij staat ie klaar om geïnstalleerd te worden. Zal het van het weekend doen.Huib_Bloodstone schreef op woensdag 3 juli 2019 @ 00:22:
Ik heb net mijn main computer geupdate naar 1903, drivers net als AMD zijn terug gezet naar een WHQL versie, ik had de 1.9.6.3 maar na de update 1.9.5.2
Meer mensen deze actie gehad ? normaal gedrag ?
Heb alleen een HD6870 met beta drivers dus ik weet niet of ie bij mij hetzelfde gaat doen. Laat je wel weten!
Edit: dit is de 1903 versie, zal daar wat mee zijn? Ik kan er maar niet achter komen
[ Voor 14% gewijzigd door Mrjraider op 05-07-2019 19:45 ]
Dan maar terug naar b1809. Tot mijn verbazing is een rollback wel een piece of cake. Het is een headless server die ik via RDP beheer. Heb voor de rollback niet eens een monitor moeten aan hangen.
LIKE waarom??
Kan ik weer gaan herinstalleren.
[ Voor 4% gewijzigd door Mrjraider op 05-07-2019 22:12 ]
Absoluut, van elk van mijn 5 machines zelfs. Maar rollback ziet er (voorlopig toch) goed uit en is een pak eenvoudiger dan een image restoren.route99 schreef op vrijdag 5 juli 2019 @ 19:51:
Toch wel eff voor de update een image gemaakt van het systeem?
Zijn er meer mensen die daar last van hebben?
In the end, we will remember not the words of our enemies, but the silence of our friends.
Oscar Wilde
Sorry maar ben weer terug naar de vorige versie. Kon er niks maar dan ook niks over vinden.
Inmiddels alle computers en laptops over op 1903 thuis.
Dat is onwijs moeilijk om te zeggen of het ook écht door dat komt. Geen idee.Yonix schreef op woensdag 10 juli 2019 @ 08:57:
Zowel op mijn PC als laptop heb ik 'last' van het onderstaande probleem:
[Afbeelding]
Opeens verschijnen er allemaal kruisjes bij mijn schijven.
Opnieuw aanmelden verhelpt het, maar ik las op internet dat het te maken zou kunnen hebben met 'group policies'?
Daarnaast ben ik erachter gekomen dat opnieuw aanmelden niet altijd schijnt te werken. Super suf. Nog nooit eerder last gehad van deze 'bug'.Berlinetta schreef op woensdag 10 juli 2019 @ 19:22:
[...]
Dat is onwijs moeilijk om te zeggen of het ook écht door dat komt. Geen idee.
Nu kijk ik in Configuratiescherm\Alle Configuratiescherm-onderdelen\Systeem en zie ik dat mijn versie Windows 10 Home Single Language is. Dat vond ik an sich al vreemd, omdat wanneer ik in voorgaande jaren Windows herinstalleerde het gewoon Windows 10 Home was dat ik installeerde.
Hoe dan ook: ik heb mijn taalinstellingen in Windows allemaal op Nederlands staan. Echter, Windows onderstreept bijna elk woord dat ik type rood. Dus 'fout'. Als ik in Engels type wordt er niks onderstreept als fout.
Hier een voorbeeld: This sentence is in English.
Het lijkt er dus op dat de automatisch spellingscontrole van Windows nog op Engels in ingesteld. Zie de twee onderstaande afbeeldingen om het een en ander duidelijk te maken.
https://ibb.co/dLxC1ky
https://ibb.co/TwkYN6r
Zelf heb ik ook al geprobeerd het Engelse taalpakket er bij te installeren, de Nederlandse te verwijderen, Nederlandse terug te installeren en als default in te stellen en daarna de Engelse te verwijderen. Elke stap met een reboot er tussen.
Wat ik graag wil is dat mijn Windows sowieso Nederlandse woorden niet meer als fout onderstreept, maar bij voorkeur ook Engelse woorden niet als fout geschreven ziet. Ik type namelijk zowel veel in Nederlands als Engels.
Heeft iemand weet hoe ik dit kan oplossen? Het is behoorlijk irritant.
Hieronder staan twee voorbeelden. Het gebeurt zo af en toe en niet constant.
https://ibb.co/t2zZx8m
https://ibb.co/fYrxBj1
Dit ziet er niet zo lekker uit.
Mijn setup:
- Moederbord ASRock B365 Pro4
- Processor Intel Core i5 9400F
- Koeler Scythe Mugen 2
- Videokaart Radoen RX580
- Geheugen Kingston HX426C13PB3K2/16
In het verleden gebruikte ik Arctic Silver als koelpasta, maar nu een andere bij een lokale PC boer. Eerder plaatste ik een mooie drup koelpasta op de processor en drukte ik de koeler er op. Nu heb ik voor het eerst de koelpasta uitgesmeerd alvoren de koeler te plaatsen.
De temperaturen van het moederbord en de processor zijn in idle stand keurig, om en nabij 25 graden. De bovenstaande artifacts ontstaan in idle stand. Tijdens gamen heb ik nog geen last van gehad.
Drivers heb ik niet geïnstalleerd, omdat ik er van uit ga dat Windows 10 dit zelf doet. Als ik naar apparaatbeheer ga zie ik ook geen 'gele vraagtekens' staan. Ik ga er dus van uit dat de drivers correct geïnstalleerd zijn.
Ik ben benieuwd wat jullie hier van zeggen
Alvast dank!
Is dit niet de spellingscontrole van je browser zelf?GrazendeKoe schreef op woensdag 10 juli 2019 @ 20:01:
Ik zit met een enorm irritant probleem op zowel mijn laptop als dekstop. Mijn desktop is onlangs voorzien van een upgrade en ik heb een clean Windows 10 installatie gedaan. Het gaat om Windows 10 Home die ik via de Windows Creation Tool heb geinstalleerd via een USB installatie.
Nu kijk ik in Configuratiescherm\Alle Configuratiescherm-onderdelen\Systeem en zie ik dat mijn versie Windows 10 Home Single Language is. Dat vond ik an sich al vreemd, omdat wanneer ik in voorgaande jaren Windows herinstalleerde het gewoon Windows 10 Home was dat ik installeerde.
Hoe dan ook: ik heb mijn taalinstellingen in Windows allemaal op Nederlands staan. Echter, Windows onderstreept bijna elk woord dat ik type rood. Dus 'fout'. Als ik in Engels type wordt er niks onderstreept als fout.
Hier een voorbeeld: This sentence is in English.
Het lijkt er dus op dat de automatisch spellingscontrole van Windows nog op Engels in ingesteld. Zie de twee onderstaande afbeeldingen om het een en ander duidelijk te maken.
https://ibb.co/dLxC1ky
https://ibb.co/TwkYN6r
Zelf heb ik ook al geprobeerd het Engelse taalpakket er bij te installeren, de Nederlandse te verwijderen, Nederlandse terug te installeren en als default in te stellen en daarna de Engelse te verwijderen. Elke stap met een reboot er tussen.
Wat ik graag wil is dat mijn Windows sowieso Nederlandse woorden niet meer als fout onderstreept, maar bij voorkeur ook Engelse woorden niet als fout geschreven ziet. Ik type namelijk zowel veel in Nederlands als Engels.
Heeft iemand weet hoe ik dit kan oplossen? Het is behoorlijk irritant.
Via Reddit erachter gekomen dat het veroorzaakt wordt door Dropbox. Een herinstallatie heeft het probleem niet kunnen verhelpen, misschien dat Windows/Dropbox binnenkort met een update komt.Yonix schreef op woensdag 10 juli 2019 @ 08:57:
Zowel op mijn PC als laptop heb ik 'last' van het onderstaande probleem:
[Afbeelding]
Opeens verschijnen er allemaal kruisjes bij mijn schijven.
Opnieuw aanmelden verhelpt het, maar ik las op internet dat het te maken zou kunnen hebben met 'group policies'?
[ Voor 13% gewijzigd door Yonix op 11-07-2019 08:08 ]
[ Voor 9% gewijzigd door chim0 op 12-07-2019 05:00 ]
Ik heb precies hetzelfde probleem. Update and shut down gekozen en bij de volgende opstart alleen een zwart scherm met de bolletjes.Mrjraider schreef op vrijdag 5 juli 2019 @ 17:41:
Is er een update of instelling waardoor je laptop niet meer start? Nu twee keer gehad dat ik Windows compleet opnieuw kan installeren omdat systeem herstel niet werkt. Ik zit na een simpele herstart uren naar een zwart scherm te turen met rond draaiende balletjes en er gebeurt niks. Ik installeer mijn laptop nu voor de derde keer vanaf 0.
Edit: dit is de 1903 versie, zal daar wat mee zijn? Ik kan er maar niet achter komen
Vrees dat er niets anders op zit dan opnieuw te installeren.
Misschien dat de update van June 26, 2019—KB4509479 (OS Build 17763.593) je in de weg zit:TripleBnl schreef op vrijdag 12 juli 2019 @ 08:31:
[...]
Ik heb precies hetzelfde probleem. Update and shut down gekozen en bij de volgende opstart alleen een zwart scherm met de bolletjes.
Vrees dat er niets anders op zit dan opnieuw te installeren.
We are investigating reports that a small number of devices may startup to a black screen during the first logon after installing updates.
To mitigate this issue, press Ctrl+Alt+Delete, then select the Power button in the lower right corner of the screen and select Restart. Your device should now restart normally.
We are working on a resolution and will provide an update in an upcoming release.
Ik heb net Chrome gecheckt en daar heb ik exact hetzelfde probleem helaas. Ik word bijna duizelig van de rode lijntjes, haha.Berlinetta schreef op donderdag 11 juli 2019 @ 07:47:
[...]
Is dit niet de spellingscontrole van je browser zelf?
Heb jij een goede tip hoe ik drivers het beste kan installeren? Ik vogel van alles uit op een PC en bouw ze zelfs zelf op. Maar de 'juiste' manier van drivers installeren heb ik eigenlijk nooit gevonden. Is er toevallig een handige all-in-one solution? Een programma dat direct alle drivers voor alle onderdelen installeert?Berlinetta schreef op donderdag 11 juli 2019 @ 07:50:
@carebaer misschien toch andere drivers installeren' de allernieuwste of een versie daarvoor of diegene daarvoor weer.
Wat heb je precies gecheckt? Bij de taalinstellingen in je browser kun je ook aangeven welke taal er gebruikt word voor de spellingcheck, staat die juist?GrazendeKoe schreef op vrijdag 12 juli 2019 @ 20:51:
[...]
Ik heb net Chrome gecheckt en daar heb ik exact hetzelfde probleem helaas. Ik word bijna duizelig van de rode lijntjes, haha.
[...]
Heb jij een goede tip hoe ik drivers het beste kan installeren? Ik vogel van alles uit op een PC en bouw ze zelfs zelf op. Maar de 'juiste' manier van drivers installeren heb ik eigenlijk nooit gevonden. Is er toevallig een handige all-in-one solution? Een programma dat direct alle drivers voor alle onderdelen installeert?
Voor wat betreft de drivers zou ik de laatste drivers en firmwares/bios bij de fabrikant van de specifieke onderdelen downloaden.

Ik heb een laptop met US-toetsenbord en een desktop met UK-toetsenbord. Veel vreemde tekens zitten op een andere plaats bij die dingen. Dus ik probeer mijn wachtwoord met een paar vreemde tekens in te tikken op mijn desktop. Pakt hij hem niet. Staat dat ding ineens op US. Ik veranderen en verder werken. Later weer op mijn laptop, staat die op UK. Toen maar op internet gezocht, kwam ik iemand tegen die hetzelfde had met Qwerty en Azerty

Jeetje mina, wat voel ik mij nu dom zeg. Hartelijk dank! Dit was de oplossing, haha. Blij meepjlgt schreef op vrijdag 12 juli 2019 @ 21:30:
[...]
Wat heb je precies gecheckt? Bij de taalinstellingen in je browser kun je ook aangeven welke taal er gebruikt word voor de spellingcheck, staat die juist?
Voor wat betreft de drivers zou ik de laatste drivers en firmwares/bios bij de fabrikant van de specifieke onderdelen downloaden.
Ervaringen met de Insider Preview van Windows 10 kunnen in het [Windows 10] Insider Preview Ervaringen & Discussie topic.
Ervaringen met Windows 11 horen thuis in het [Windows 11] Insider Preview Ervaringen & Discussie topic.
De Windows 10 mei 2021 Update (of 21H1) bits zijn hier te downloaden (via de MediaCreation Tool link). Je kunt natuurlijk ook via Windows Update checken op updates, dan zou hij als het goed is ook binnen moeten komen.