Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gandalf
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 18-09 21:47
Verwijderd schreef op maandag 22 april 2019 @ 19:04:
[...]

Geïnstalleerd. :)
Weet iemand hoe je die groepering uit kunt zetten van 'last changed: today, yesterday, etc."
Super irritant omdat de storting per alfabet daar onder geschikt aan is.
Waar o waar zit dat vinkje verstopt?
Volgens ghacks: https://www.ghacks.net/20...sational-format-explorer/
It is unclear whether the new conversational format will be the default in Windows 10 version 1903. Recent builds include a setting to turn the new format on or off:
Open File Explorer on Windows 10.
Select View and click on the Options button.
Switch to the View tab in the Folder Options window that opens.
Scroll down until you find "Show dates in conversational format".
Check the option to enable the new conversational format and uncheck it to turn it off and go back to the default format used in previous versions of the Windows operating system.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Helaas is die optie er dus uitgesloopt. :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verwijderd schreef op Monday 22 April 2019 @ 19:04:
[...]

Weet iemand hoe je die groepering uit kunt zetten van 'last changed: today, yesterday, etc."
Geen idee..dat is alleen bij de 'Downloads' ofzo? Vind het daar juist wel handig, maar ik geef toe...ik moest er ook enorm aan wennen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• FREAKJAM
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 18-09 20:07
Verwijderd schreef op maandag 22 april 2019 @ 19:04:
[...]

Je geeft zelf eigenlijk al de oplossing, (scroll op de website naar "Details View: Group") alleen weet je niet waar het vinkje zit. Ga in de verkenner naar tabblad view - group by en selecteer (None). Ik weet helaas de Nederlandse vertaling niet omdat ik Windows al jaren Engels draai.

[ Voor 11% gewijzigd door FREAKJAM op 23-04-2019 00:19 ]

is everything cool?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mschol
  • Registratie: November 2002
  • Niet online
Richub schreef op zondag 21 april 2019 @ 11:44:
[...]

NOD32 geeft bij mij ook aan dat die download besmet is...
tennis-boy schreef op zondag 21 april 2019 @ 08:43:
Misschien ligt het aan de versie van Clover.
Ik heb Clover 3.0.406 gebruikt, werkt dus niet lekker.

Er bestaat nieuwste versie op http://ejie.me/ maar weet niet of het betrouwbaar is. Mijn antivirus sloeg alarm toen ik dit wilde downloaden.
adguard slaat ook hier alarm, maar volgens mij gewoon een false positive:
https://www.virustotal.co...8ee9be2b533cb2a/detection

zelfs de exacte download link heeft maar 1 negatieve hit..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Help!!!!
  • Registratie: Juli 1999
  • Niet online

Help!!!!

Mr Majestic

Hoe zijn de ervaringen met de 1903 MSDN versies? Hoor er nog niet veel over.

Wellicht kijken velen eerst de kat uit de boom gezien de 1809 launch issues :?

PC Specs
Asus ROG Strix B650E-E | AMD 7700X | G-Skill 32GB DDR5 6000C30 M-die | 4090 FE | LG 38GN950-B 3840*1600p 160Hz | Corsair RM1000x Shift | WD Black SN850X 1TB M.2

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

FREAKJAM schreef op dinsdag 23 april 2019 @ 00:17:
[...]

Je geeft zelf eigenlijk al de oplossing, (scroll op de website naar "Details View: Group") alleen weet je niet waar het vinkje zit. Ga in de verkenner naar tabblad view - group by en selecteer (None). Ik weet helaas de Nederlandse vertaling niet omdat ik Windows al jaren Engels draai.
Thanks gevonden!
Lekker verborgen. En zat idd alleen in mijn Downloads map zo ingesteld.
Fijn dat het nu weer is zoals ik het graag wil hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chim0
  • Laatst online: 08:41
Ligt het aan mij of is Kladblok weg uit Accessoires in het startmenu sinds de laatste update?

Versie 1809 build 17763.437

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arunia
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 10:37
@chim0 Ik heb dezelfde versie en gewoon daar kladblok staan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• roT-
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 18-09 16:35
Help!!!! schreef op dinsdag 23 april 2019 @ 09:14:
Hoe zijn de ervaringen met de 1903 MSDN versies? Hoor er nog niet veel over.

Wellicht kijken velen eerst de kat uit de boom gezien de 1809 launch issues :?
Draait eerlijk gezegd perfect. Heerlijke ervaring.
Enige bugje dat ik ben tegengekomen is dat ik thema ‘light’ had ingesteld waaronder ook de taskbar op light had gezet ik nu niet meer terug kan naar een gekleurde taskbar (greyed out)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chim0
  • Laatst online: 08:41
Arunia schreef op zondag 28 april 2019 @ 09:32:
@chim0 Ik heb dezelfde versie en gewoon daar kladblok staan.
Oké, dan heb ik hem misschien zelf per ongeluk verwijderd.

Heb nou een nieuwe snelkoppeling gemaakt en gekopieerd naar C:\ProgramData\Microsoft\Windows\Start Menu\Programs en nu doet ie het weer.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DoWhileTrue
  • Registratie: Maart 2019
  • Laatst online: 27-09-2021
Eerste bericht hier op het forum! :)

Een aantal jaar geleden was ik erg sceptisch over Windows 10. Ik kon me bijvoorbeeld niet vinden in het updatebeleid van Microsoft en vond het besturingssysteem gewoonweg niet geschikt voor mij als ontwikkelaar.

Ondanks dat heb ik een paar dagen terug besloten het OS een tweede kans te geven. Ik heb hiervoor speciaal een OEM-licentie voor gekocht en een wat oudere rekenaar een nieuw leven ingeblazen. Twee 7200-rpm schijven erin gegooid van 500GB elk, in RAID-1 voor de veiligheid. Voor gegevensopslag en virtuele machines besloot ik een 7200-rpm 2TB HDD te plaatsen.

Het systeem komt uit 2010 en beschikt over een Intel-moederbord met quad-core CPU van Intel (i5) met 8 GB RAM.

Conclusie: ik had echt nooit verwacht dat ik zo tevreden zou zijn over het OS. Het voelt veel sneller aan dan Windows 7 en Windows 8.x, en is tevens naar mijn idee ook behoorlijk stabiel. Het enige waar ik me nog aan stoor zijn de standaard meegeleverde spelletjes, waarbij de verwijzing bij het aanmaken van een nieuwe gebruiker tekens terug komt. :')

Ook het nieuwe configuratiescherm voelt zo nu en dan wat incompleet. Niet alle instellingsmogelijkheden zijn aanwezig en je moet toch geregeld teruggrijpen naar het 'oude' configuratiescherm voor bepaalde zaken. In mijn hoofd klopt dat niet helemaal. Ik zou graag de mogelijkheid terug willen zien dat óók geavanceerde zaken te regelen zijn, en het liefst iets compacter weergegeven.

Verder ben ik een PHP-ontwikkelaar die probeert te switchen naar C#. Ik heb de hele Visual Studio-rataplan geïnstalleerd met de SQL Management Studio. Ook dit voelt erg prettig aan en is natuurlijk een heel stuk vollediger dan de versie voor macOS.

Na 5 jaar Linux en macOS gebruikt te hebben ben ik dan toch van plan om Windows 10 te installeren op mijn twee MacBook Pro's (van de zaak). :+

Edit: ik ga me binnenkort ook weer eens goed verdiepen in Windows Server. Gisteren een image ge-sysprepped.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
DoWhileTrue schreef op Monday 13 May 2019 @ 09:37:
Eerste bericht hier op het forum! :)
Welkom!
Conclusie: ik had echt nooit verwacht dat ik zo tevreden zou zijn over het OS. Het voelt veel sneller aan dan Windows 7 en Windows 8.x, en is tevens naar mijn idee ook behoorlijk stabiel. Het enige waar ik me nog aan stoor zijn de standaard meegeleverde spelletjes, waarbij de verwijzing bij het aanmaken van een nieuwe gebruiker tekens terug komt. :')
Dat is een bekend verhaal, er zijn wel manieren om ze te verwijderen. Ik weet zo even niet hoe, maar er zijn ongetwijfeld Tweakers hier die je kunnen helpen.
Ook het nieuwe configuratiescherm voelt zo nu en dan wat incompleet. Niet alle instellingsmogelijkheden zijn aanwezig en je moet toch geregeld teruggrijpen naar het 'oude' configuratiescherm voor bepaalde zaken. In mijn hoofd klopt dat niet helemaal. Ik zou graag de mogelijkheid terug willen zien dat óók geavanceerde zaken te regelen zijn, en het liefst iets compacter weergegeven.
Tja...het migreren van alle Configuratiescherm settings is volgens mij erg veel werk. Bij iederen release van Windows 10 zie je dat er weer meer settings zijn overgezet. Het zal volgens mij nog wel even duren voordat ze allemaal een nieuw plekje hebben gevonden (als dat al ooit gaat gebeuren).
Verder ben ik een PHP-ontwikkelaar die probeert te switchen naar C#. Ik heb de hele Visual Studio-rataplan geïnstalleerd met de SQL Management Studio. Ook dit voelt erg prettig aan en is natuurlijk een heel stuk vollediger dan de versie voor macOS.

Na 5 jaar Linux en macOS gebruikt te hebben ben ik dan toch van plan om Windows 10 te installeren op mijn twee MacBook Pro's (van de zaak). :+
yeaah! :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raven
  • Registratie: November 2004
  • Niet online
JackSparrow schreef op maandag 13 mei 2019 @ 10:01:
Dat is een bekend verhaal, er zijn wel manieren om ze te verwijderen. Ik weet zo even niet hoe, maar er zijn ongetwijfeld Tweakers hier die je kunnen helpen.
Tenzij er iets is verandert kan dat bij mijn weten alleen m.b.v. Powershell commando's, of als je dat niet wilt doen, de LTSB/LTSC variant nemen, dan hoef je niet aan puinruimen te doen en zijn schone installaties ook echt schoon :)

Volgens mij wordt bij een feature update echter al het verwijderde spul weer teruggezet :/

After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...

Oscar Wilde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DoWhileTrue
Raven schreef op maandag 13 mei 2019 @ 10:30:
[...]

Tenzij er iets is verandert kan dat bij mijn weten alleen m.b.v. Powershell commando's, of als je dat niet wilt doen, de LTSB/LTSC variant nemen, dan hoef je niet aan puinruimen te doen en zijn schone installaties ook echt schoon :)

Volgens mij wordt bij een feature update echter al het verwijderde spul weer teruggezet :/
JackSparrow schreef op maandag 13 mei 2019 @ 10:01:
[...]

Welkom!

[...]

[...]

Tja...het migreren van alle Configuratiescherm settings is volgens mij erg veel werk. Bij iederen release van Windows 10 zie je dat er weer meer settings zijn overgezet. Het zal volgens mij nog wel even duren voordat ze allemaal een nieuw plekje hebben gevonden (als dat al ooit gaat gebeuren).

[...]

yeaah! :P
Yeah dat klopt, je kunt het geautomatiseerd doen met PowerShell. Ik gebruikte onder WIndows 8.x altijd de volgende toverspreuk:

code:
1
Get-AppxPackages | Remove-AppxPackages

Onder Windows 10 moet je hier echter goed mee oppassen, wat je kunt je gebruikersaccount er goed mee verzieken. :')

Je moet dus handmatig iedere app beoordelen en via een script verwijderen. Om voor iedere versie van Windows met MDT een image te maken en te bewerken naar wens gaat een beetje te veel werk worden.

Ik geloof dat het uitschakelen van de optie "Show occasional suggentions in Start" al een boel scheelt.

Maarja, het blijft natuurlijk ook wel een beetje raar dat een OS dat voor retail 130,- + kost dit soort dingen meegeleverd worden. Ze zouden een optie moeten toevoegen aan de OOBE om te voorkomen dat dit wordt geïnstalleerd, voor de power users. :o

[ Voor 6% gewijzigd door DoWhileTrue op 13-05-2019 13:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DoWhileTrue
Ik heb trouwens een geheugenkit besteld gisteren van 16 GB DDR3, dus straks 24 GB RAM in mijn PC! *O* :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!
DoWhileTrue schreef op Monday 13 May 2019 @ 13:18:
[...]

[...]

Yeah dat klopt, je kunt het geautomatiseerd doen met PowerShell. Ik gebruikte onder WIndows 8.x altijd de volgende toverspreuk:

code:
1
Get-AppxPackages | Remove-AppxPackages

Onder Windows 10 moet je hier echter goed mee oppassen, wat je kunt je gebruikersaccount er goed mee verzieken. :')

Je moet dus handmatig iedere app beoordelen en via een script verwijderen. Om voor iedere versie van Windows met MDT een image te maken en te bewerken naar wens gaat een beetje te veel werk worden.

Ik geloof dat het uitschakelen van de optie "Show occasional suggentions in Start" al een boel scheelt.

Maarja, het blijft natuurlijk ook wel een beetje raar dat een OS dat voor retail 130,- + kost dit soort dingen meegeleverd worden. Ze zouden een optie moeten toevoegen aan de OOBE om te voorkomen dat dit wordt geïnstalleerd, voor de power users. :o
Moet eerlijk zeggen dat ik geen enkele reden zie om de meeste apps te verwijderen. Eigenlijk zijn alleen de meeste games (Candy Crush etc) de enige apps die ik eraf gooi.

Ken veel mensen die nog Outlook gebruiken om hun Outlook.com of Gmail te lezen, maar ik moet zeggen dat ik al jaren zweer bij de WIndows Mail app. Lekker simpel...doet wat hij moet doen : mailen!

Overigens als je de 1903 installeert dan ben je (in ieder geval in de Pro versie...dat is volgens mij die van 130 euro?) de meeste spelletjes in ieder geval kwijt bij een schone installatie.
Raven schreef op Monday 13 May 2019 @ 10:30:
[...]

Ik val volgens mij een beetje in herhaling, maar de LTSC kun je als consument/particulier niet installeren. Tenminste, niet via de normale weg.

[ Voor 22% gewijzigd door TheVMaster op 13-05-2019 14:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raven
  • Niet online
JackSparrow schreef op maandag 13 mei 2019 @ 14:05:
[...]

Ik val volgens mij een beetje in herhaling, maar de LTSC kun je als consument/particulier niet installeren. Tenminste, niet via de normale weg.
I know ;) , ik geef alleen aan dat er een schone(re) Windows editie is, straks zit hier iemand die daar wel toegang tot heeft O-) .

[ Voor 7% gewijzigd door Raven op 13-05-2019 18:01 ]

After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...

Oscar Wilde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pjlgt
  • Niet online
Werkt een Pro key ook op de LTSC versie? Scheelt me de aanschaf van Enterprise licenties voor Windows 10 op kantoor. Niet dat dat de hoofdprijs kost, maar toch...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wildfire
  • Registratie: Augustus 2000
  • Nu online

Wildfire

Joy to the world!

DoWhileTrue schreef op maandag 13 mei 2019 @ 09:37:

[..]

Het enige waar ik me nog aan stoor zijn de standaard meegeleverde spelletjes, waarbij de verwijzing bij het aanmaken van een nieuwe gebruiker tekens terug komt. :')
Geen last van hier. Maar ik maak van elke nieuwe Windows release dan ook een aangepaste ISO met NTLite. Eén van de dingen die ik dan uitschakel is die "suggested apps" en andere crap. Erg handig. :)

Systeemspecs | Mijn V&A spulletjes | Mijn RIPE Atlas probe

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Raven schreef op Monday 13 May 2019 @ 18:01:
[...]

I know ;) , ik geef alleen aan dat er een schone(re) Windows editie is, straks zit hier iemand die daar wel toegang tot heeft O-) .
Hij schijnt ook in de 'Open license' variant beschikbaar te zijn. Snap nog steeds niet wat er mis is met de Microsoft Store overigens....en ook Edge gaat helemaal goed komen (met de chromium variant)....

Tuurlijk is er niets mis met een 'schone' install, maar goed..dan neem je de 1903 Pro variant. Heb je in ieder geval al die games niet meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DoWhileTrue
JackSparrow schreef op maandag 13 mei 2019 @ 22:16:
[...]

Hij schijnt ook in de 'Open license' variant beschikbaar te zijn. Snap nog steeds niet wat er mis is met de Microsoft Store overigens....en ook Edge gaat helemaal goed komen (met de chromium variant)....

Tuurlijk is er niets mis met een 'schone' install, maar goed..dan neem je de 1903 Pro variant. Heb je in ieder geval al die games niet meer.
Ja, die begrijp ik nog niet helemaal... Waarom zijn de overgestapt op de Chomium-engine? EdgeHTML was toch meer dan prima? Nu zitten we met een stuk minder concurrentie en keuze op de browsermarkt. Ik ben daar zelf niet zo blij mee.

Ze hadden EdgeHTML moeten blijven doorontwikkelen en de browser beschikbaar moeten maken voor andere platformen. Of mis ik nu iets? :)

Ik gebruik Edge nu soms op iOS, maar je kunt wel merken dat de browser nog in ontwikkeling is. Ook treurig dat je in moet loggen met een Microsoft-account om extensies te kunnen downloaden uit de MS-Store. Is voor mij toch wel een afknapper. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
DoWhileTrue schreef op Tuesday 14 May 2019 @ 09:52:
[...]

Ja, die begrijp ik nog niet helemaal... Waarom zijn de overgestapt op de Chomium-engine? EdgeHTML was toch meer dan prima? Nu zitten we met een stuk minder concurrentie en keuze op de browsermarkt. Ik ben daar zelf niet zo blij mee.

Ze hadden EdgeHTML moeten blijven doorontwikkelen en de browser beschikbaar moeten maken voor andere platformen. Of mis ik nu iets? :)

Ik gebruik Edge nu soms op iOS, maar je kunt wel merken dat de browser nog in ontwikkeling is. Ook treurig dat je in moet loggen met een Microsoft-account om extensies te kunnen downloaden uit de MS-Store. Is voor mij toch wel een afknapper. ;)
Zeker weten doe ik het niet, maar het lijkt mij toch dat de markt voor EdgeHTML te klein was en de browser te weinig gebruikt werd. Op zich is het volgens mij niet erg om ook Chromium te gaan gebruiken, zolang die code open source is en Microsoft daar een goede bijdrage aan kan leveren (en dus al die google meuk eruit kan houden voor hun browser) zie ik geen problemen.

Hoezo is het erg om met een Microsoft Account in te moeten loggen om apps te downloaden? Wat is er uberhaupt mis met het gebruiken van een account...?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arunia
Versie 1903 vorige week ergens geïnstalleerd, maar even gemist dat ik een Creative X-fi heb welke problemen geeft. Ze zijn er hard mee bezig dus doe het maar even met de onboard geluidskaart, maar hoop echt dat het snel gefixt wordt. Mede ook omdat ik de functie om de verplichting tot de veiligheidsvragen ook graag aan wil passen op mijn W10 server. Ofwel, dat hij daarna snel uitgerold wordt. :P

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• DoWhileTrue
JackSparrow schreef op dinsdag 14 mei 2019 @ 10:00:
[...]

Zeker weten doe ik het niet, maar het lijkt mij toch dat de markt voor EdgeHTML te klein was en de browser te weinig gebruikt werd. Op zich is het volgens mij niet erg om ook Chromium te gaan gebruiken, zolang die code open source is en Microsoft daar een goede bijdrage aan kan leveren (en dus al die google meuk eruit kan houden voor hun browser) zie ik geen problemen.

Hoezo is het erg om met een Microsoft Account in te moeten loggen om apps te downloaden? Wat is er uberhaupt mis met het gebruiken van een account...?
Goede vraag, ik moest even nadenken voordat ik ging reageren. ;)

Toen ik drie jaar geleden een Mac aanschafte, had ik nooit verwacht dat ik verplicht in zou moeten loggen alvorens het mogelijk is om applicaties te downloaden uit de centrale repository van van Apple. Ik was het onder Linux-distributies gewend om anoniem, zonder persoonlijke gegevens af te staan, te kunnen downloaden wat ik nodig had.

In ons hedendaagse leven zijn rekenaars en het internet eerste levensbehoeften. Ik verwacht dat mijn apparaten het doen en werken zoals ík ze configureer. Het is één van de voorwaarden voor digitale vrijheden. Op het moment dat technologiebedrijven als voorwaarde stellen dat een gebruiker in moet loggen alvorens het mogelijk is applicaties te downloaden, gaat het mis. Deze bedrijven krijgen een bepaalde macht waarvan ik liever niet heb dat ze deze hebben.

Je ziet het namelijk al jaren bij Apple: voordat je apps kunt downloaden uit de App Store, moet je jezelf eerst registreren en inloggen met een Apple-ID. Apple beslist wat er wel en niet gedistribueerd mag worden op hun platforms, en gebruikers zijn hier de dupe van.

Ik wil niet dat Microsoft deze constructie gaat handhaven op Windows. Ik wil dat het een 'open' platform blijft dat rechten en vrijheden van de gebruiker respecteert. Het vrij kunnen up- en downloaden van extensies voor Edge hoort hier ook bij. Natuurlijk mag de Microosft Store het recht behouden om kwaadaardige software te verwijderen, zo hoort het natuurlijk ook. Het mag echter niet als excuus gebruikt worden om alles wat een bedrijf niet aan staat maar weg te halen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrMarcie
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 17-09 11:24

MrMarcie

CFMoto 650MT

DoWhileTrue schreef op dinsdag 14 mei 2019 @ 10:37:
[...]

Toen ik drie jaar geleden een Mac aanschafte, had ik nooit verwacht dat ik verplicht in zou moeten loggen alvorens het mogelijk is om applicaties te downloaden uit de centrale repository van van Apple. Ik was het onder Linux-distributies gewend om anoniem, zonder persoonlijke gegevens af te staan, te kunnen downloaden wat ik nodig had.

In ons hedendaagse leven zijn rekenaars en het internet eerste levensbehoeften. Ik verwacht dat mijn apparaten het doen en werken zoals ík ze configureer. Het is één van de voorwaarden voor digitale vrijheden. Op het moment dat technologiebedrijven als voorwaarde stellen dat een gebruiker in moet loggen alvorens het mogelijk is applicaties te downloaden, gaat het mis. Deze bedrijven krijgen een bepaalde macht waarvan ik liever niet heb dat ze deze hebben.

Je ziet het namelijk al jaren bij Apple: voordat je apps kunt downloaden uit de App Store, moet je jezelf eerst registreren en inloggen met een Apple-ID. Apple beslist wat er wel en niet gedistribueerd mag worden op hun platforms, en gebruikers zijn hier de dupe van.

Ik wil niet dat Microsoft deze constructie gaat handhaven op Windows. Ik wil dat het een 'open' platform blijft dat rechten en vrijheden van de gebruiker respecteert. Het vrij kunnen up- en downloaden van extensies voor Edge hoort hier ook bij. Natuurlijk mag de Microosft Store het recht behouden om kwaadaardige software te verwijderen, zo hoort het natuurlijk ook. Het mag echter niet als excuus gebruikt worden om alles wat een bedrijf niet aan staat maar weg te halen.
MS monitort alles dus niks vrij. Daarom zelf ook over gestapt op Linux. Heeft een gewen periode en je moet je in wat zaken verdiepen maar wil nu niet anders. Helaas dual boot nodig voor mijn games, maar dat is dan ook alles wat ik nog met ze doe.

For sale | "Goodbyes are only for those who love with their eyes. Because for those who love with heart and soul there is no such thing as separation" Rumi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EricJH
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 06:01
Arunia schreef op dinsdag 14 mei 2019 @ 10:10:
Versie 1903 vorige week ergens geïnstalleerd, maar even gemist dat ik een Creative X-fi heb welke problemen geeft. Ze zijn er hard mee bezig dus doe het maar even met de onboard geluidskaart, maar hoop echt dat het snel gefixt wordt. Mede ook omdat ik de functie om de verplichting tot de veiligheidsvragen ook graag aan wil passen op mijn W10 server. Ofwel, dat hij daarna snel uitgerold wordt. :P
Het laatste dat ik van een half jaar geleden herinner, toen ik Insider builds draaide, was dat Creative voor de X Fi en andere oudere kaarten geen nieuwe driver meer zou maken voor 1903. Maar ik heb sindsdien niet meer onderzocht of Creative van gedachten is veranderd.

Jouw post suggereert dat ze misschien van gedachten zijn veranderd. Heb je een bron dat Creative drivers voor 1903 aan het onwikkelen is? Dat zou goed nieuws zijn voor mijn nog immer relevante Auzentech X Fi Forte.

[ Voor 0% gewijzigd door EricJH op 17-05-2019 15:57 . Reden: typo fix ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CAP-Team
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 18-09 11:50

CAP-Team

XBL: CAPTeam

Ach op Android moet je ook een Google account hebben voor je wat uit de Play Store kunt halen..

Microsoft Surface Pro 6 | Samsung Galaxy S21FE | XBOX Series X

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Arunia
@EricJH Moet even zoeken, maar er is een Reddit post. Heb zelf altijd de PAX drivers en suite gebruikt en dat werkte zonder problemen. Ook tijdens 1807. Echter met 1903 begon het gelazer.
https://www.reddit.com/user/Creative_Ryan is iig degene die communiceert op Reddit en het schijnt dat ze bijna klaar zijn. De vraag is of mijn PCI X-fi Fatality pro nog iets ook een update krijgt, maar verwacht het wel. Anders maar eens upgraden, want itt wat mensen roepen. Onboard is echt geen vervanging voor deze kaarten. Het verschil in mijn oren is echt immens.

Het is ook iets wat MS heeft gesloopt en niet Creative zelf. Maar misschien dat ik toch nog eens ga upgraden naar iets anders.

[ Voor 10% gewijzigd door Arunia op 14-05-2019 15:24 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

DoWhileTrue schreef op dinsdag 14 mei 2019 @ 10:37:
[...]
Het vrij kunnen up- en downloaden van extensies voor Edge hoort hier ook bij.
Je kunt apps en extensies (Ublock Origin bijvoorbeeld) gewoon installeren zonder in te loggen in de store hoor.
Er komt inderdaad een popup of je wil inloggen maar zodra ik op het kruisje rechts bovenin klik (of op "nee bedankt"), wordt de app en/of extensie gewoon geïnstalleerd.

Enige voordeel van inloggen is dat geïnstalleerde apps en extensies meekomen/synchroniseren als je op een andere pc/laptop inlogt met zelfde account.
Aangezien ik maar op 1 laptop werk prive, doe ik dat "gewoon" met een lokaal account. Er hoeft voor mij niets gesynchroniseerd te worden.

[ Voor 23% gewijzigd door Verwijderd op 14-05-2019 15:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SMSfreakie
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online
Hmmm toevalligheidje of een update die m'n install omzeep helpt...

Net moest ik updates installeren, en daarna loopt m'n laptop gewoon compleet vast....

De dell diagnostics (hardware check etc) vind geen problemen...
Nou maar eens kijken of ik die update weer ongedaan kan maken..

404 Signature not found

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pen en papier
  • Registratie: December 2016
  • Laatst online: 01-11-2024
SMSfreakie schreef op woensdag 15 mei 2019 @ 19:34:
Hmmm toevalligheidje of een update die m'n install omzeep helpt...

Net moest ik updates installeren, en daarna loopt m'n laptop gewoon compleet vast....

De dell diagnostics (hardware check etc) vind geen problemen...
Nou maar eens kijken of ik die update weer ongedaan kan maken..
Ik denk dat ik dat ook had vanmorgen, na updats (waaronder een cumulatieve). Het aanmeldscherm kwam, na het opnieuw opstarten, normaal in beeld. Maar als ik op een gebruiker klikte, duurde het openen eerst een tijdje, en wat ik vervolgens te zien kreeg, was een zwart scherm met cursor, die wel gewoon met de muisbewegingen meedeed.
De computer heb ik een aantal keren uitgezet (soms met stroom eraf) en weer aangezet, wat aanvankelijk geen resultaat had. Ook niet als je de computer een tijdje (aantal minuten) uit liet. Op een gegeven moment was het weer normaal. Ik weet eigenlijk niet of het gewoon een kwestie is van wat langer wachten m.b.t. het zwarte beeld (dus dat hij inwendig dan dingen aan het doen is).
Had je hetzelfde (zwart scherm met cursor) als ik?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SMSfreakie
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online
Krijg nog net mn wall paper met iconen.. En dan hangt die volledig.. Cursor die niet meer reageert.. Capslock reageert niet.. Enige wat werkt is de aan/uitknop voor 10+ seconden...

Ik ga maar installatie media zoeken.... Want het blijft gewoon crashen zelfs zonder die update

Taak beheer openen is nu al instant lockup... Goed bezig microsoft en intel

[ Voor 33% gewijzigd door SMSfreakie op 15-05-2019 20:27 ]

404 Signature not found

Acties:
  • 0 Henk 'm!
DoWhileTrue schreef op Tuesday 14 May 2019 @ 10:37:
[...]

Verwacht niet dat dat verplicht gaat worden hoor. Volgens mij kun je ook zonder te registeren of in te loggen downloaden uit de Microsoft Store. Je kunt in ieder geval nog gewoon win32 apps downloaden van het internet en zelf installeren....

Daarnaast kan ik me niet voorstellen dat Microsoft dingen weghaalt die het bedrijf niet aan staat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Compunologist
  • Registratie: September 2003
  • Niet online
De laatste update KB4494441 werd gisteren "Successfully installed" en vandaag...nog een keer. Dat is weer iets nieuws.

[ Voor 0% gewijzigd door Compunologist op 16-05-2019 17:04 . Reden: Typo ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• passer
  • Laatst online: 09:30
Compunologist schreef op donderdag 16 mei 2019 @ 17:01:
De laatste update KB4494441 werd gisteren "Successfully installed" en vandaag...nog een keer. Dat is weer iets nieuws.
bij mij ook gisteren: geüpdate, gereboot en toen ik hem vanmorgen terug opstartte ging hij nog even een update installeren (zal wel bijwerken geweest zijn).
Zo hebben we dat ook weer eens meegemaakt... :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Compunologist
  • Niet online
passer schreef op donderdag 16 mei 2019 @ 17:37:
[...]

bij mij ook gisteren: geüpdate, gereboot en toen ik hem vanmorgen terug opstartte ging hij nog even een update installeren (zal wel bijwerken geweest zijn).
Zo hebben we dat ook weer eens meegemaakt... :)
"Update partially installed, Windows Update will finish up tomorrow" lijkt me een toepasselijkere melding voor soortgelijke toekomstige updates. Dat woordje "successfully" is ook aan inflatie onderhevig blijkbaar. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tennis-boy
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 07-09 09:54
Heeft Q-Dir Application Toolbar? Ik wil mijn zelfgemaakte VBS-programma in Q-Dir plaatsen, kan dat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arunia
Darn it, vnaochtend nog gekeken of ik de 1903 terug kon draaien, maar blijkbaar is dat geen maand, maar 10 dagen dat deze optie er is. Twijfel of ik W10 maar eens een keer weer schoon installeer of de goede hoop heb dat Creative voor mijn geluidskaart ook een update uit gaat brengen.

Of PAX drivers, maar goed. Geen idee. Anders moet ik een andere geluidskaart kopen. En nee, onboard is echt geen optie qua geluid. Dat klinkt helemaal nergens naar.

Zo te lezen op Reddit zijn ze er wel degelijk mee bezig:
https://www.reddit.com/r/...ards_and_windows_10_1903/

[ Voor 14% gewijzigd door Arunia op 17-05-2019 08:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoeZuCK
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 18-09 20:27

JoeZuCK

_Fonz > all.

@Arunia Het gaat dus specifiek om X-fi kaarten? Sound Blaster Z is not affected?

Aka You.SuCK or less confronting JoeZuCK. Played Return to castle Wolfenstein on a professional level and was within Team Netherlands. Steam: joezuck | PSN: JoeZuCK

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arunia
@JoeZuCK Heel eerlijk, ik heb daar echt geen weet van. Dacht dat ik er wel wat over las op Reddit, maar dat zou je even moeten zoeken. Ligt volgens mij aan de chip van de kaart.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• papplesap1
  • Registratie: November 2015
  • Laatst online: 16-09 12:49
Hyper-V aangezet en krijg sindsdien na elke reboot een pop-up:

"Uw hardware-instellingen zijn gewijzigd. Start uw computer opnieuw op om de instellingen in te laten gaan"

Na 5 reboots (and counting) krijg ik nog steeds deze pop-up. Iemand ervaring om hiervan af te komen?

Als ik Hyper-V uitschakel verschijnt de pop-up niet meer. Maar dat is niet de gewenste oplossing aangezien ik graag Hyper-V wil gebruiken ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AW_Bos
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 10:02

AW_Bos

Liefhebber van nostalgie... 🕰️

Zojuist 'KB4346084: Intel-microcode-updates' geïnstalleerd. maar is het normaal dat deze updates soms voor tijdelijke BSOD's zorgen, die na een reboot verleden tijd zijn? Ik heb het eerder al twee keer meegemaakt dat ik bij het afsluiten een BSOD kreeg, waarna na een reboot alles weer prima werkte.

Maar ook dit keer ging het weer niet van een leien dakje met deze update. Ik kreeg even van Windows een tijdelijk kaal profiel uitgedeeld, waarop een popupje naar boven schoot dat Windows niet kon inloggen in mijn profiel, en dat na het afsluiten van dit tijdelijke profiel dat die verwijderd werd. na een reboot had ik mijn oude profiel weer terug. :)

Bekend?

Telecommunicatie van vroeger
🚅Alles over spoor en treintjes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raven
  • Niet online
@AW_Bos Nieuwe Windows 10-update zorgt opnieuw voor opstartproblemen ?

[ Voor 24% gewijzigd door Raven op 21-05-2019 13:49 ]

Oscar Wilde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AW_Bos
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 10:02

AW_Bos

Liefhebber van nostalgie... 🕰️

Het wijkt wel af van mijn situatie, met het tijdelijke 'tijdelijke profiel', maar na een reboot deed die het weer. Hopelijk ook na na een koude start. :P

Telecommunicatie van vroeger
🚅Alles over spoor en treintjes

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dutchnltweaker
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 06:58

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• passer
SSD - download, uitpakken duurde 1.10 u, reboot en install ong 20 minuten.
Geen problemen achteraf gehad (behalve dat mijn muis niet meer scrolde in FF, maar een driverupdate bracht dit terug in orde)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Raven
  • Niet online
Ik neem aan dat (in het geval van Windows Update) die update geleidelijk wordt uitgerold?

Oscar Wilde

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Raven
  • Niet online
"Gebruikers van Windows 10 die nadrukkelijk zoeken naar nieuwe updates, krijgen de laatste versie van het besturingssysteem."

Staat dat los van "Microsoft geeft de update gefaseerd vrij, dus niet iedereen kan deze vervolgens downloaden en installeren."? Hier vind Windows Update niks.

edit: Known issues
- Display brightness may not respond to adjustments
Microsoft and Intel have identified a driver compatibility issue on devices configured with certain Intel display drivers.
- Audio not working with Dolby Atmos headphones and home theater
Users may experience audio loss with Dolby Atmos headphones or Dolby Atmos home theater.
- Duplicate folders and documents showing in user profile directory
If known folders (e.g. Desktop, Documents, or Pictures folders) are redirected, an empty folder with that same name may be created.
- Error attempting to update with external USB device or memory card attached
PCs with an external USB device or SD memory card attached may get error: "This PC can't be upgraded to Windows 10."
- Unable to discover or connect to Bluetooth devices
Microsoft has identified compatibility issues with some versions of Realtek and Qualcomm Bluetooth radio drivers.
- Night light settings do not apply in some cases
Microsoft has identified some scenarios where night light settings may stop working.
- Intel Audio displays an intcdaud.sys notification
Microsoft and Intel have identified an issue with a range of Intel Display Audio device drivers that may result in battery drain.
- Cannot launch Camera app
Microsoft and Intel have identified an issue affecting Intel RealSense SR300 or Intel RealSense S200 camera apps.
- Intermittent loss of Wi-Fi connectivity
Some older devices may experience loss of Wi-Fi connectivity due to an outdated Qualcomm driver.
- AMD RAID driver incompatibility
Installation process may stop when trying to install Windows 10, version 1903 update on computers that run certain versions of AMD RAID drivers.
- D3D applications and games may fail to enter full-screen mode on rotated displays
Some Direct3D (D3D) applications and games may fail to enter full-screen mode on rotated displays.
- Older versions of BattlEye anti-cheat software incompatible
Microsoft and BattlEye have identified a compatibility issue with some games that use older versions of BattlEye anti-cheat software.

[ Voor 66% gewijzigd door Raven op 22-05-2019 13:07 ]

Oscar Wilde

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• EDIT
  • Registratie: Januari 2007
  • Nu online
Bij het handmatig proberen te updaten naar 1903 krijg ik de melding:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/yYiUUpedbe6SttBFP50fSCp3/full.png

Heel erg leuk, maar kan ik dan in 's hemelsnaam ook ergens de details te zien krijgen wát er dan mis gaat? Wellicht ligt er ergens iets dwars wat ik al tijden niet meer gebruikt heb, en kan het gerust verwijderd worden.
Ik heb geprobeerd om iets van logfiles te vinden, maar ik kan niks vinden, buiten de logfiles in C:\$GetCurrent\Logs, maar daar zie ik ook niet in staan waar de installatie op stukloopt. Voor zover ik weet is namelijk geen van de genoemde 'known issues' bij mij van toepassing.

Edit: inmiddels het compatibility report gevonden, blijken er twee drivers de schuldige te zijn: Microsoft XPS Document Writer driver en de Microsoft Print to PDF driver 8)7

Edit 2: en jep, na het verwijderen van die twee printers bij "Printers en scanners" gaat de installatie wel zonder problemen door 8)7

Edit 3: en na de update naar 1903 zijn beide printers weer vrolijk automatisch geïnstalleerd. Dit is toch wel behoorlijk weird :P

[ Voor 35% gewijzigd door EDIT op 22-05-2019 17:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DoWhileTrue
Ik programmeer voor mijn werk voornamelijk in PHP, maar ik heb inmiddels wat problemen mogen ervaren in combinatie met VirtualBox.

Ik werk momenteel aan twee aparte codebases waarvan eentje nog leunt op een oudere versie van Laravel, en daar kan ik geen Hyper-V voor gebruiken helaas. Inmiddels vijf BSOS's mogen ervaren. :P

Sinds een specifieke versie van Windows 10 zijn de drivers niet helemaal compatible meer. Je schijnt het te kunnen oplossen met een aanpassing in het register, dus ik ben benieuwd...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tweaker1987
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 09:40
EDIT schreef op woensdag 22 mei 2019 @ 14:05:

[Afbeelding]

Heel erg leuk, maar kan ik dan in 's hemelsnaam ook ergens de details te zien krijgen wát er dan mis gaat? Wellicht ligt er ergens iets dwars wat ik al tijden niet meer gebruikt heb, en kan het gerust verwijderd worden.
Ik heb geprobeerd om iets van logfiles te vinden, maar ik kan niks vinden, buiten de logfiles in C:\$GetCurrent\Logs, maar daar zie ik ook niet in staan waar de installatie op stukloopt. Voor zover ik weet is namelijk geen van de genoemde 'known issues' bij mij van toepassing.

Edit: inmiddels het compatibility report gevonden, blijken er twee drivers de schuldige te zijn: Microsoft XPS Document Writer driver en de Microsoft Print to PDF driver 8)7

Edit 2: en jep, na het verwijderen van die twee printers bij "Printers en scanners" gaat de installatie wel zonder problemen door 8)7

Edit 3: en na de update naar 1903 zijn beide printers weer vrolijk automatisch geïnstalleerd. Dit is toch wel behoorlijk weird :P
Waar staat die Compatibility Log?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• EDIT
  • Nu online
@Tweaker1987 In C:\$Windows.~BT\Sources\panther\ zat ie bij mij geloof ik. De exacte bestandsnaam weet ik helaas niet meer (bestand en de map zijn verwijderd na de succesvolle upgrade), maar het was één van de XML files.
Daarin stond een opsomming van een aantal bestanden, met bij mij twee oemXX.INF bestanden die als blokkade genoemd werden (er stonden ook een hoop bestanden in die niet als probleem werden gezien). De corresponderende bestanden even in C:\Windows\INF map opgezocht en de inhoud met kladblok bekeken, daar kwamen bij mij dus de XPS en PDF printer drivers uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loekf2
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 18-09 17:42
EDIT schreef op woensdag 22 mei 2019 @ 14:05:

[Afbeelding]

Wat een gepruts. Op een laptopje met 32GB eMMC zet ie files op een SD kaartje neer dat in de laptop zit, dan begint ie te klagen dat de update NIET werkt met een SD kaart of aanwezige USB stick omdat de drive letters kunnen veranderen volgens een link ?

Bij nog een poging ziet ie dat er minder dan 8GB vrij is en vraagt om een USB stick.

Na een tijdje begint ie weer te miepen dat het niet werkt met een SD kaartje en USB stick vanwege dezelfde redenen.

Ok, SD kaartje eruit, USB stick erruit en met bijna 9 GB vrij nog een poging.

Prutswerk van Microsoft.

iMac 24" M3 | Mac mini M4 | iPhone 16 Pro 256GB | iPad Pro M4 11" 256GB 5G | AW Series 10 | Sony KD-55XE9305 (Ziggo CI+) | ATV 4K | Denon AVC-X3700H | Switch 2 | PS5 Pro/PSVR2 | XSX | Netatmo | Hue | UC Remote 2 | HA | FRITZ!Box 7590AX | XS4ALL glasvezel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Propane
  • Registratie: Augustus 2008
  • Niet online
loekf2 schreef op woensdag 22 mei 2019 @ 19:19:
[...]

Prutswerk van Microsoft.
Met alle respect, maar wat voor hardware heeft anno 2019 slechts 32GB interne harde schijf ruimte? Kun je m.i. moeilijk aan Microsoft wijten, dat die daar niet (uitgebreid) op testen. En na de eerste keer zou ik persoonlijk toch al de SD kaart of USB stick eruit hebben getrokken in plaats van het nog een keer proberen terwijl hij aangaf issues te hebben met de SD kaart :P.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• EDIT
  • Nu online
Nog sterker, het is gewoon een known issue. Dus waarom zou je dan überhaupt proberen om die update op dit moment te installeren? Wacht rustig af tot er een update is die het issue oplost.
Error attempting to update with external USB device or memory card attached
If you have an external USB device or SD memory card attached when installing Windows 10, version 1903, you may get an error message stating "This PC can't be upgraded to Windows 10." This is caused by inappropriate drive reassignment during installation.

Sample scenario: An update to Windows 10, version 1903 is attempted on a computer that has a thumb drive inserted into its USB port. Before the update, the thumb drive is mounted in the system as drive G based on the existing drive configuration. After the feature update is installed; however, the device is reassigned a different drive letter (e.g., drive H).

Note The drive reassignment is not limited to removable drives. Internal hard drives may also be affected.

To safeguard your update experience, we have applied a hold on devices with an external USB device or SD memory card attached from being offered Windows 10, version 1903 until this issue is resolved.

Affected platforms:
Client: Windows 10, version 1903
Workaround: To work around this issue, remove all external media, such as USB devices and SD cards, from your computer and restart installation of the Windows 10, version 1903 feature update. The update should then proceed normally.
Note If you need to keep your external device, SD memory card, or other devices attached to your computer while updating, we recommend that you do not attempt to manually update to Windows 10, version 1903 using the Update now button or the Media Creation Tool until this issue has been resolved.

Next steps: Microsoft is working on a resolution and estimate a solution will be available in late May

[ Voor 82% gewijzigd door EDIT op 22-05-2019 19:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Techneut
  • Registratie: September 2007
  • Niet online
Zeg eens heel eerlijk, is er enige reden te bedenken waarom ik dat downloaden zou willen doen in plaats van een paar maanden, of als het wat tegen zit een half jaar, te wachten en alle (voorspelbare) problemen opgelost zijn en de update zoals altijd vanzelf binnen rolt? Vanwaar toch elke half jaar weer die onrust die mij aan kinderen in de sinterklaastijd doet denken? Voor zaken die maar heel weinig te betekenen hebben. Ik heb er nog nooit iets van gemerkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchnltweaker
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 06:58
Techneut schreef op woensdag 22 mei 2019 @ 20:49:
[...]
Zeg eens heel eerlijk, is er enige reden te bedenken waarom ik dat downloaden zou willen doen in plaats van een paar maanden, of als het wat tegen zit een half jaar, te wachten en alle (voorspelbare) problemen opgelost zijn en de update zoals altijd vanzelf binnen rolt? Vanwaar toch elke half jaar weer die onrust die mij aan kinderen in de sinterklaastijd doet denken? Voor zaken die maar heel weinig te betekenen hebben. Ik heb er nog nooit iets van gemerkt.
Dat mag je zelf bepalen, ik melde alleen dat de update beschikbaar 8) .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• passer
[...]
Vanwaar toch elke half jaar weer die onrust die mij aan kinderen in de sinterklaastijd doet denken
Er zijn nog wel andere redenen te vinden om niet te gaan wachten met een upgrade toch? 8)
[...]
Voor zaken die maar heel weinig te betekenen hebben. Ik heb er nog nooit iets van gemerkt.
Van (voorbeeldje) bijkomende beveiliging merk je zelde iets van - als je ze niet hebt bestaat er grotere kans dat je het kan merken.
En ja: elke wijziging brengt nieuwe dingen met zich mee en die zijn niet voor ieder gebruiker handig of aangewezen. Als je iets moet maken dat door miljoenen mensen gebruikt gaat worden enz....
(maar mij dus geen probleem als jij pas een tijd later wil gaan updaten - zelf zat ik met een aantal fouten die door de upgrade weer verholpen zijn)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fredi
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 09-06 04:29
1903 upgrade geïnstalleerd en het startmenu opent idd rapper dan vroeger zoals MS heeft gezegd. Vroeger zat er altijd een vertraging op bij mij.

Voor de rest vind ik het uiterlijk geen verbetering. Het ziet er meer 2D uit dan vroeger 3D.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• musicfreak
  • Registratie: Juni 2002
  • Nu online
Vandaag op m'n laptop en desktop geïnstalleerd. Geen problemen mee ondervonden, al heb ik het idee dat mijn desktop (AMD A8-5600 / 8 Gb en een SSD) minder responsief is dan voorheen.
Ik vind het erg prettig dat er een paar apps die standaard geïnstalleerd worden Groove music en Sticky notes nu ook kunnen worden verwijderd. Zie https://www.howtogeek.com...nstall-more-built-in-apps

Wat me nog steeds verbaast zijn sommige meldingen in het installatieproces. Na de 2e keer herstarten, terwijl je dus al een eind op streek bent met de update verschijnt nog steeds
Hallo
Er zijn updates voor uw PC
in beeld
Ja joh. Dat wist ik nog niet... 8)7

En na het updaten opent Edge met de melding: Bedankt dat u hebt bijgewerkt naar Windows 10
Ik had daarvoor ook al Windows 10, toch? Een tekst als Bedankt dat u heeft bijgewerkt naar de laatste versie van Windows 10 zou correcter zijn.

Maar goed, ik ben ook wel wat taalgevoelig. :)

Wat wel gek was, op mijn laptop liep het percentage voltooid na 44% terug naar 38%. Daarna liep het weer op.

[ Voor 14% gewijzigd door musicfreak op 23-05-2019 17:44 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Quad
  • Registratie: Mei 2009
  • Nu online

Quad

Doof

@musicfreak, de upgrade assistent meldt echter wel: Bedankt dat u hebt bijgewerkt naar de nieuwste versie van Windows 10. ;)

Alles went behalve een Twent.
PVOutput☀️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hier ook geïnstalleerd op een nieuwe ProBook 450 G6.
Na 8u werken geen problemen ondervonden. Ben wel te vinden voor het light theme.

Behalve de uitgebreide indexering en de sandbox weinig nieuws voor mij.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Vorkie
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Aangezien ik Windows 10 en MacOS beide op een externe 1TB Samsung T5 SSD hebt staan moest ik wel even een register change doen om Windows 10 te kunnen updaten.
(You can't install Windows on a USB flash drive using Setup)

In Regedit HKEY LOCAL MACHINE\System\Control verander 'Portable Operating System' van '1' to '0'., een herstart en hij update daarna zonder problemen.

Verder is het logon scherm ook net iets anders, overall ziet alles er een stuk strakker uit :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thisisjazz
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 15-09 11:20
Oké ik wacht dus nog even na het lezen van de meeste reacties :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dr. Strangelove
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 10:39
Het spijt me voor een ontzettend basic vraag maar ik heb een half uur gegoogled en niet gevonden.

Drie jaar terug heb ik Win10 Home gekocht, en deze met de geleverde retail USB stick probleemloos geinstalleerd. Nu met de release van de nieuwe versie en omdat mijn systeem wel eens een refresh kan gebruiken wil ik graag een clean install doen. Ik kan me echter niet herinneren hoe ik Win10 indertijd geactiveerd heb; volgens mij heb ik geen product key gekregen.

Ik een 1903 USB stick maken met de media tool natuurlijk om een clean install te doen maar hoe vertel ik deze versie dat ik een retail licensie heb op een USB stick? Of ben ik gewoon zo suf dat ik vergeten ben dat ik wel een product key heb gekregen maar deze verloren ben?

Edit: Ondertussen de update gedraaid om tot aan de clean install 1903 eens te proberen en ik krijg de melding dat mijn key niet gevalideerd kan worden. Deze is toch echt 100% legaal.

Edit2: Ok lekker suf, credit cardje met de code toch gevonden. Alleen wel vreemd dat de update niet werkt.

[ Voor 16% gewijzigd door Dr. Strangelove op 24-05-2019 20:47 ]

These are my principles. If you don't like them, I have others.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zanza006
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 18-09 13:56
Propane schreef op woensdag 22 mei 2019 @ 19:46:
[...]
Met alle respect, maar wat voor hardware heeft anno 2019 slechts 32GB interne harde schijf ruimte? Kun je m.i. moeilijk aan Microsoft wijten, dat die daar niet (uitgebreid) op testen. En na de eerste keer zou ik persoonlijk toch al de SD kaart of USB stick eruit hebben getrokken in plaats van het nog een keer proberen terwijl hij aangaf issues te hebben met de SD kaart :P.
Het is microsoft die goedkope licenties als je voldoet aan hun eisen, die 32 gb is er een van.
10j geleden was het zelfde verhaal met de netbooks, allemaal lage specs omdat je anderes geen goedkope licentie kreeg.

Intel Core 2 Extreme QX9650 | Asus Rampage Formula X48 | 8GB Corsair Dominator PC8500 | GTX 1060 | Tuniq Tower 120 Ultra Silent | Chieftec CX-04

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mschol
  • Niet online
Propane schreef op woensdag 22 mei 2019 @ 19:46:
[...]
bakken met tablets, telefoons en nettops

zeker bij tablets, maar ook bij smartphones is dat anno 2019 erg krap (en dan zijn er nog apparaten met 16GB opslag)
dood en doodzone van alle verspilde grondstoffen voor dat soort apparatuur

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LEX63
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 02-09 08:54
Heel verstandig, had ik dat ook maar gedaan.

Gelukkig heb ik de originele SSD nog dan stop ik die er maar in terug.
thisisjazz schreef op vrijdag 24 mei 2019 @ 19:57:
Oké ik wacht dus nog even na het lezen van de meeste reacties :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Ivysaur
  • Registratie: Augustus 2014
  • Niet online
Ik heb er zelfs 6 gb bij gekregen. Dat noem ik nou eens een leuk cadeautje van Microsoft.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• EricJH
Voor mensen die Creative X-FI audio kaarten gebruiken. Er is een beta driver uitgebracht door Creative: Xfi 20k1 Drivers for Windows 1903 (BETA) op Reddit .

Helaas wordt mijn Auzentech X-FI Forte door de installer niet gezien en wordt de driver niet geïnstalleerd Ik hoop dat dit bij een volgende beta driver opgelost is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• theduke1989
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 18-09 21:04
Ik heb een vraag: heb Manuel geprobeerd om de update te downloaden.

Maar wanneer je op het blauwe scherm komt na 32% sluit het af en kom je weer terug in het hoofdmenu en staat er something went wrong: 0x000005 error. Maar op google kan ik niet veel vinden..

Wie kan me zeggen of een hint geven waar ik moet kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arunia
@EricJH Dat is zo te zien voor de PCI varianten. Scheelt, want die heb ik. Dank je wel!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pjlgt
  • Niet online
Gisteren werk pc zonder problemen naar 1903, dus vanochtend mijn werk laptop even gedaan. Enige wat miste was mijn VPN verbinding. Dat was dus binnen een minuut opgelost.

Ziet er allemaal net even weer wat strakker uit. Verandering aan het inlogscherm vind ik ook wel een leuke toevoeging. Oude Windows map is bijna 25 GB, nieuwe slechts een kleine 18. Scheelt na opruimen toch weer 7 GB.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zetje01
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 01:38
Bij mij draait Chrome erg traag onder 1903. Met name het Twitter-tabblad.
(en meldingen over concentratiehulp blijven maar komen...)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gandalf
zetje01 schreef op zaterdag 25 mei 2019 @ 11:29:
Bij mij draait Chrome erg traag onder 1903. Met name het Twitter-tabblad.
(en meldingen over concentratiehulp blijven maar komen...)
Chrome traag heb ik geen last van. Concentratiehulp help ik uitgezet want daar werd je inderdaad gek van.
Wel het probleem dat met de ABN AMRO e.dentifier2 software ik elke keer een transaction cancelled foutmelding krijg met Edge, Edge Dev en Google Chrome.

[ Voor 17% gewijzigd door Gandalf op 25-05-2019 11:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EricJH
Arunia schreef op zaterdag 25 mei 2019 @ 09:37:
@EricJH Dat is zo te zien voor de PCI varianten. Scheelt, want die heb ik. Dank je wel!
Alstu.

Waar leid je uit af dat het om PCI varianten gaat? De post van Creative_Ryan spreekt er niet over dat het enkel voor PCI of PCIe zou zijn.

Ik heb op Reddit oudere posts gezien waarin mensen melding maakten dat hun oude PCI kaart niet meer werkte met Win 10 1903 en dat Creative_Ryan aankondigde dat er aan drivers voor deze kaarten wordt gewerkt. Dat deed me wel eens afvragen of deze drivers enkel voor PCI varianten zouden zijn; uit conversaties op Reddit werd niet duidelijk of dat ook voor PCIe kaarten zou gelden (ik neem aan van wel).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EDIT
  • Nu online
De PCIe kaarten werken volgens mij gewoon met de huidige drivers. Tenminste, ik heb hier een oude PCIe X-Fi Titanium die prima werkt met de reguliere laatste drivers uit maart dit jaar.

[ Voor 6% gewijzigd door EDIT op 25-05-2019 16:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arunia
@EricJH iets verder naar beneden in de posts verwijst iemand naar de link met pcie drivers. Maar dat is ook de enige reden. Moet ze nog proberen iig.

Heb het net geprobeerd en meteen geluid op mijn pci Fatal1ty pro.

[ Voor 19% gewijzigd door Arunia op 25-05-2019 20:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• musicfreak
  • Registratie: Juni 2002
  • Nu online
musicfreak schreef op donderdag 23 mei 2019 @ 17:08:
Vandaag op m'n laptop en desktop geïnstalleerd. Geen problemen mee ondervonden, al heb ik het idee dat mijn desktop (AMD A8-5600 / 8 Gb en een SSD) minder responsief is dan voorheen.
Heb de reden van het minder responsief aanvoelen achterhaald. De bureaubladafbeelding veranderde bij mij elke minuut (beetje to much), vervolgens had ik na de update bij 'kleuren' 'automatisch een accentkleur uit mijn achtergrond selecteren' aangezet. elke minuut moest de CPU hierdoor hard werken, met een ouek van 100% belasting en hierdoor een freeze.
Na deze optie uitgeschakeld te hebben werkt alles weer vloeiend!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Quad
  • Registratie: Mei 2009
  • Nu online

Quad

Doof

Op mijn PC uiteindelijk toch maar een rollback gedaan, de app Videostream, voor het casten van videos naar m'n Chromecast werkte niet meer. De makers op de hoogte gebracht en wachten op een update.

Alles went behalve een Twent.
PVOutput☀️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EricJH
Arunia schreef op zaterdag 25 mei 2019 @ 18:42:
@EricJH iets verder naar beneden in de posts verwijst iemand naar de link met pcie drivers. Maar dat is ook de enige reden. Moet ze nog proberen iig.

Heb het net geprobeerd en meteen geluid op mijn pci Fatal1ty pro.
Ik denk dat je deze post bedoelt. Die is voor de X-Fi Titanium Fatal1ty kaarten en niet voor de X-FiForte.Ik heb het even geprobeerd op 1809, waar ik nu op zit, en stopt de installer omdat het geen product ziet waar de drivers voor bedoeld zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mark_88
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 18-09 10:48
Bugje. Fullscreen Optimizations kun je momenteel niet uitzetten op 1903, althans, bij mij niet. Dat betekent een 60fps cap zelfs op een 144hz-monitor. Ik rol even terug naar 1803.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Modbreak:Ik heb de hele 'De Windows 1903 update vult mijn hele 500GB M.2 SSD'-discussie even verplaatst naar een eigen topic.

Graag daar even verder je probleem bespreken @LEX63

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Richub
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 10:28
Die mediacreationtool 1903 wil bij mij niet werken om een boot-USBstick te maken, krijg een onbekende fout.
Nouja, dan niet. :+

Ik moet morgen beide PC's hier herinstalleren, ik heb een nieuw mobo, cpu en ram voor mijn desktop gekocht. Het oude mobo gaat naar mijn 'server' PC.
Ik dacht tijd te besparen door meteen 1903 op beide PC's te installeren, maar helaas.

Ik wacht wel tot 1903 hier via de updates binnenkomt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Propane
  • Registratie: Augustus 2008
  • Niet online
Richub schreef op maandag 27 mei 2019 @ 00:52:
Die mediacreationtool 1903 wil bij mij niet werken om een boot-USBstick te maken, krijg een onbekende fout.
Nouja, dan niet. :+
Probeer voor de lol eens een bestand te kopieren naar de USB stick, datzelfde bestand vervolgens weer te verwijderen, en dan de Media Creation Tool z'n ding te laten doen. Kan iets simpels als een .txt bestand zijn met één letter erin ofzo.

Ik heb het vaak gehad dat hij problemen heeft met een vers geformatteerde stick. En vreemd genoeg werkt wat ik hierboven beschreef dan. Ooit een keer online gevonden.

[ Voor 7% gewijzigd door Propane op 27-05-2019 01:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Richub
Ik heb niet eerder deze problemen gehad met de (1803 of 1809) tool, of de stick die ik gebruik. Ik werk op een PC reparatie bedrijfje, dus ik herinstalleer meerdere keren per week PC's.

Ik las ergens dat er problemen met USB en deze upgrade zijn, dus ik wacht wel even.
De 1809 update werd indertijd ook tijdelijk stopgezet na een flinke bug, dus even wachten vind ik niet erg, dat scheelt weer kinderziektes. :P

Edit:
Ik heb net een verse 1809 bootstick voor morgen gemaakt, zonder problemen.

[ Voor 9% gewijzigd door Richub op 27-05-2019 01:31 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• passer
Richub schreef op maandag 27 mei 2019 @ 00:52:
Die mediacreationtool 1903 wil bij mij niet werken om een boot-USBstick te maken
Installeer je hem op de computer waar jij die stick wil maken? Een stick aanmaken is niet meer nodig als je de 1903 op dezelfde computer wil installeren - de keuze: installeren op dit systeem of installeren voor een ander computer wordt in het begin getoond...

enne: dit al gelezen? https://www.pcworld.com/a...-devices-are-removed.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Richub
Dat is die USB bug dus. :Y

En nee, ik krijg vandaag een nieuw mobo, cpu en RAM binnen, die stick is voor de installatie van Win10 na het inbouwen. En ik ga van Intel naar AMD, dus de oude installatie blijven gebruiken is geen optie...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hann1BaL
  • Laatst online: 15-09 08:58

Hann1BaL

Do you stay for dinner?Clarice

Richub schreef op maandag 27 mei 2019 @ 11:20:
Dat is die USB bug dus. :Y

En nee, ik krijg vandaag een nieuw mobo, cpu en RAM binnen, die stick is voor de installatie van Win10 na het inbouwen. En ik ga van Intel naar AMD, dus de oude installatie blijven gebruiken is geen optie...
Hoewel ik je voorkeur begrijp is je laatste conclusie niet geheel terecht. Je kunt dezelfde installatie wel degelijk blijven gebruiken. Ik heb hetzelfde gedaan van AMD naar Intel.
Dat kun je in ieder geval proberen en ideaal is dat uiteraard niet altijd, maar zeggen dat het geen optie is, is niet terecht. Het is wel een optie, maar hoe goed de optie is, is onbekend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Doman
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 10:20
Die USB bug treedt op als er tijdens het upgraden een USB opslag device is aangelsloten.
Als je geen USB installatie medium kan maken is dat een ander probleem.
Maar je kan de Win10 ISO ook met andere software op USB zetten natuurlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PKHS
  • Registratie: Januari 2015
  • Nu online
Zaterdag 1903 geïnstalleerd.
Dacht zonder problemen, zag vanmorgen vroeg dat mijn gehele map downloads leeg is.
Niet heel ernstig, handig is het niet.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• JohanKupers
  • Registratie: Juli 2018
  • Niet online

JohanKupers

Würüm? Dürüm!

PKHS schreef op maandag 27 mei 2019 @ 12:14:
Zaterdag 1903 geïnstalleerd.
Dacht zonder problemen, zag vanmorgen vroeg dat mijn gehele map downloads leeg is.
Niet heel ernstig, handig is het niet.
Niet toevallig schijfopruiming gedraaid na de upgrade? Die heeft sinds 1809 standaard de download map aangevinkt staan.

⛔ Trackers of betalen ⛔

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Richub
Hann1BaL schreef op maandag 27 mei 2019 @ 11:29:
[...]

Hoewel ik je voorkeur begrijp is je laatste conclusie niet geheel terecht. Je kunt dezelfde installatie wel degelijk blijven gebruiken. Ik heb hetzelfde gedaan van AMD naar Intel.
Dat kun je in ieder geval proberen en ideaal is dat uiteraard niet altijd, maar zeggen dat het geen optie is, is niet terecht. Het is wel een optie, maar hoe goed de optie is, is onbekend.
Meh, ik installeer gewoon een schone 1809, en 1903 kondigt zichzelf automagisch wel aan. :)

Met de hardware die ik gebruik is die update relatief snel klaar. (oude pc: i5 3570k, nieuwe pc: Ryzen 5 2600, 16 GB RAM en SSD)

Edit:
Ik heb eens gek gedaan, en de bestaande installatie laten booten met de nieuwe hardware: En gewoon werken! _/-\o_
De PC was 2 minuten bezig met services starten, en daarna werkte alles gewoon. Nieuwe chipset en audio drivers erbij en klaar. :D
Windows was wel niet meer geactiveerd, logisch, maar voor de rest: No problems.

Edit 2:
Uiteindelijk vanavond toch maar een schone install gedaan, en deze werd nog tijdens het installeren naar 1903 geupgrade. :)

[ Voor 25% gewijzigd door Richub op 27-05-2019 21:59 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PKHS
  • Registratie: Januari 2015
  • Nu online
JohanKupers schreef op maandag 27 mei 2019 @ 12:21:
[...]
Niet toevallig schijfopruiming gedraaid na de upgrade? Die heeft sinds 1809 standaard de download map aangevinkt staan.
Inderdaad schijfopruiming gedraaid na de upgrade.
Dank voor je bericht!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• NR1Systems
  • Registratie: Mei 2019
  • Laatst online: 03-08 18:28
Gandalf schreef op zaterdag 25 mei 2019 @ 11:46:
[...]

Chrome traag heb ik geen last van. Concentratiehulp help ik uitgezet want daar werd je inderdaad gek van.
Wel het probleem dat met de ABN AMRO e.dentifier2 software ik elke keer een transaction cancelled foutmelding krijg met Edge, Edge Dev en Google Chrome.
Misschien even proberen met Vivaldi.
Ik had het vervelende 'probleem' met o.a. Chrome dat ik mijn online tv via de ziggo go site niet meer kon kijken. Met vivaldi geen probleem. Werkt ook een stuk sneller, en eet minder aan resources ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gandalf
NR1Systems schreef op dinsdag 28 mei 2019 @ 22:17:
[...]

Misschien even proberen met Vivaldi.
Ik had het vervelende 'probleem' met o.a. Chrome dat ik mijn online tv via de ziggo go site niet meer kon kijken. Met vivaldi geen probleem. Werkt ook een stuk sneller, en eet minder aan resources ;)
Heb je de nieuwe Edge Dev versie al geprobeerd?
Erg snel en zaken net even iets handiger ingedeeld in de menus dan Chrome:
https://www.microsoftedgeinsider.com/en-us/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• briecht
  • Registratie: Juli 2017
  • Laatst online: 16-09 22:06
Nog iemand problemen met de Wifi adapter? Sinds de update naar 1903 heb ik echt heel slechte snelheid. Na een reboot of netwerk reset is het eventjes beter maar het probleem keert telkens terug. Ik heb de laatste driver updates voor mijn netwerkkaart geïnstalleerd.
Afbeeldingslocatie: https://public.brechtdeprez.be/2019-05-29%2015_12_16-Window.png
Afbeeldingslocatie: https://public.brechtdeprez.be/2019-05-29%2015_12_10-Window.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ekoningg
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 09-12-2024
Na de update 1903 te hebben geïnstalleerd doet m'n Audigy 2 ZS het niet meer.
Maar weer terug naar 1809 gegaan.
Update:
En nu weer 1903 er is een mooie fix om het toch werkend te krijgen:
https://answers.microsoft...=2&rtAction=1559210226588

[ Voor 50% gewijzigd door ekoningg op 30-05-2019 12:12 ]

Pagina: 1 ... 98 ... 105 Laatste

Let op:
Ervaringen met de Insider Preview van Windows 10 kunnen in het [Windows 10] Insider Preview Ervaringen & Discussie topic.

Ervaringen met Windows 11 horen thuis in het [Windows 11] Insider Preview Ervaringen & Discussie topic.

De Windows 10 mei 2021 Update (of 21H1) bits zijn hier te downloaden (via de MediaCreation Tool link). Je kunt natuurlijk ook via Windows Update checken op updates, dan zou hij als het goed is ook binnen moeten komen.