Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 262853

Palomar schreef op dinsdag 4 december 2018 @ 13:24:
Weet iemand of je anno vandaag nog steeds met een Windows 7 licentie Windows 10 kunt installeren?

(situatie is een oudere pc van mijn ouders waar Windows 7 op staat. Ik wil deze binnenkort upgraden met een SSD en dan meteen Windows 10 erop).
Werkt nog steeds.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Compunologist
  • Registratie: September 2003
  • Niet online
Twixie schreef op dinsdag 4 december 2018 @ 17:08:
@Reveal! post een aantal statements over vermeend schandalig gespioneer van Windows 10, zonder ook enige link/reference, en niemand die zich daar vragen bij stelt.
Is er al een UBB-code voor fake news? >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S_Chief
  • Registratie: Mei 2007
  • Niet online
Heeft iemand een manier gevonden om Windows Explorer gewoon licht te houden en de rest van Windows donker? Ik vind het nieuwe thema voor Explorer namelijk knap lelijk en minder goed leesbaar dan voorheen. Ben al aan het zoeken maar tot nu toe nog niets gevonden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TweakerVincent
  • Registratie: April 2014
  • Nu online
Is het ondertussen verantwoord om de nieuwe windows erop te zetten? Of nog kan dit nog steeds gezeur opleveren? Ik wil wel upgraden. Hopelijk krijg ik meer performance met gamen? Ik lees overal wisselende berichten en vaak erg negatief... zonde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fairy
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

Fairy

13kWp

Palomar schreef op dinsdag 4 december 2018 @ 13:24:
Weet iemand of je anno vandaag nog steeds met een Windows 7 licentie Windows 10 kunt installeren?

(situatie is een oudere pc van mijn ouders waar Windows 7 op staat. Ik wil deze binnenkort upgraden met een SSD en dan meteen Windows 10 erop).
Volgens mij moet je wel eerst upgraden en activeren. Daarna kun je een clean install doen.
Als je meteen een clean install doet, heb je geen geldige licentie is mijn ervaring.

Correct me if I'm wrong.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Doman
  • Registratie: Augustus 2005
  • Nu online
Deze procedure kan je volgen voor een directe clean install met upgrade licentie.
TenForums.com: Clean Install Windows 10 Directly without having to Upgrade First

Afgelopen week nog een paar keer gedaan met de laatste 1809.
Misschien dat het invoeren van de Windows 7 licentie code ook nog werkt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Berlinetta
  • Registratie: Juli 2015
  • Niet online
TweakerVincent schreef op dinsdag 4 december 2018 @ 21:52:
Is het ondertussen verantwoord om de nieuwe windows erop te zetten? Of nog kan dit nog steeds gezeur opleveren? Ik wil wel upgraden. Hopelijk krijg ik meer performance met gamen? Ik lees overal wisselende berichten en vaak erg negatief... zonde
Kan je dan niet beter je videokaart upgraden of downgraden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mschol
  • Registratie: November 2002
  • Niet online
Danielson schreef op maandag 3 december 2018 @ 11:51:
[...]

Met de enterprise versie van Windows 10 is dit via GPO's uit te schakelen.
en daar heb je als consument niks aan..

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• mschol
  • Registratie: November 2002
  • Niet online
DigitalExcorcist schreef op dinsdag 4 december 2018 @ 08:00:
Ik kwam dit leuke nieuwtje/gerucht tegen vanmorgen .....

https://www.windowscentra...ed-web-browser-windows-10

Ein-de-lijk ziet MS in dat Edge totaal geflopt is en gaan ze beginnen met een échte browser in Win10 ... nu maar duimen dat het werkelijk zo is natuurlijk.
ze hebben al een echte browser, zie Edge; sneller en vaak on par qua functionaliteiten met chrome

Als ze werkelijk chromium gebruiken zal dat de IE6 van deze eeuw worden, ondanks het "open" karakter, google is al langer internet development "aan het sturen", wat mijn haren recht overeind doet staan..
TweakerVincent schreef op dinsdag 4 december 2018 @ 21:52:
Ga er maar vanuit dat je gemiddeld bij elke "upgrade" je een zwaarder OS terug krijgt en dus een stukje performance inlevert, windows 10 is allang niet meer het mooie slanke OS zoals geintroduceerd imho

[ Voor 27% gewijzigd door mschol op 05-12-2018 01:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TweakerVincent
  • Nu online
Berlinetta schreef op woensdag 5 december 2018 @ 01:28:
[...]

Kan je dan niet beter je videokaart upgraden of downgraden?
:) heb de 2080ti

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Reveal! schreef op Monday 3 December 2018 @ 10:31:
Kwam dit script laatst tegen,
https://gist.github.com/I...2b805b4c9c6e9a442e0121b1d

Daarna is gaan kijken wat Windows eigenlijk allemaal van je bij houdt en terug stuurt.
Dit is echt best bizar om te beginnen,

*Windows 10 has all text typed on the keyboard stored in temporary files, and sent (once per 30 mins) to microsoft.
*Telemetry is sent once per 5 minutes.
*Typing the name of any popular movie into your local file search starts a telemetry process that indexes all media files on your computer and transmits them to microsoft.
*When a webcam is first enabled, ~35mb of data gets immediately transmitted.
*Everything that is said into an enabled microphone is immediately transmitted to microsoft.
*If Cortana is enabled, the voice is first transcribed to text, then the transcription is sent to microsoft.

En je heb geen normale manier om alles uit te schakelen. (zie ook batchscript)
Eh...je hebt dit zelf getest? Dit klink bijna als Fake News ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Worst
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 13:15

The_Worst

Unox

Heb op een nieuwe Surface nu het probleem dat ik Windows Hello niet meer aan de praat krijg. Als ik gezichtsherkenning wil inschakelen dan moet ik mijn gezicht in het kader houden maar dit kader verschijnt niet. Ik zit alleen maar naar mijzelf te kijken. :?

If you hide your whole life, you'll forget who you even are. Uplay: TheWorstNL | Steam + Origin + PSN: The_Worst_NL

Acties:
  • 0 Henk 'm!
The_Worst schreef op Wednesday 5 December 2018 @ 15:26:
Heb op een nieuwe Surface nu het probleem dat ik Windows Hello niet meer aan de praat krijg. Als ik gezichtsherkenning wil inschakelen dan moet ik mijn gezicht in het kader houden maar dit kader verschijnt niet. Ik zit alleen maar naar mijzelf te kijken. :?
Mijn vrouw heeft vorige week ook een nieuwe Surface Pro gekocht. Welke uitvoering heb je? En welke Windows 10 versie draai je?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Worst

The_Worst

Unox

Surface Pro, 5e generatie (2017 versie). Hij is niet nieuw maar refurbished.

1809 schoon geïnstalleerd. Het is an sich geen groot probleem vond het alleen altijd wel makkelijk.

If you hide your whole life, you'll forget who you even are. Uplay: TheWorstNL | Steam + Origin + PSN: The_Worst_NL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Berlinetta
  • Niet online
Ik bedoel je drivers

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Berlinetta
  • Niet online

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MeNTaL_TO
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 24-06 23:23

MeNTaL_TO

The future is not set

Reveal! schreef op maandag 3 december 2018 @ 10:31:
Kwam dit script laatst tegen,
https://gist.github.com/I...2b805b4c9c6e9a442e0121b1d

Daarna is gaan kijken wat Windows eigenlijk allemaal van je bij houdt en terug stuurt.
Dit is echt best bizar om te beginnen,

*Windows 10 has all text typed on the keyboard stored in temporary files, and sent (once per 30 mins) to microsoft.
*Telemetry is sent once per 5 minutes.
*Typing the name of any popular movie into your local file search starts a telemetry process that indexes all media files on your computer and transmits them to microsoft.
*When a webcam is first enabled, ~35mb of data gets immediately transmitted.
*Everything that is said into an enabled microphone is immediately transmitted to microsoft.
*If Cortana is enabled, the voice is first transcribed to text, then the transcription is sent to microsoft.

En je heb geen normale manier om alles uit te schakelen. (zie ook batchscript)
Was dit niet alleen het geval in de dev versies?

Wenn ist das Nunstruck git und Slotermeyer? Ja!... Beiherhund das Oder die Flipperwaldt gersput! The Hornets of Hades have descended upon me

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raven
  • Registratie: November 2004
  • Niet online
*zucht* , net 2 updates met de hand erop gezet (via MS Catalog), herstart ging zonder problemen. Bij de herstart daarna blijft ie wéér eens hangen op "Windows voorbereiden" :(

Waarom kan het nou nooit eens een keer goed werken :/

After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...

Oscar Wilde

Acties:
  • 0 Henk 'm!
The_Worst schreef op Wednesday 5 December 2018 @ 16:06:
Surface Pro, 5e generatie (2017 versie). Hij is niet nieuw maar refurbished.

1809 schoon geïnstalleerd. Het is an sich geen groot probleem vond het alleen altijd wel makkelijk.
Eh...dat hoort gewoon te werken. Als het trouwens editie 2017 is, dan zit er volgens mij ook nog gewoon garantie op. Ik zou hem mooi even bij Microsoft aanmelden voor support.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrMarcie
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 01:28

MrMarcie

CFMoto 650MT

Nou, eindelijk. De 1809 update druppelt binnen nu hier. Ben benieuwd.

For sale | "Goodbyes are only for those who love with their eyes. Because for those who love with heart and soul there is no such thing as separation" Rumi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Help!!!!
  • Registratie: Juli 1999
  • Niet online

Help!!!!

Mr Majestic

Windows 10 blijkt nog steeds gebruikersdata naar Microsoft te sturen, ook als de functie is uitgeschakeld

Beetje warrig opgeschreven. Stuurt MS nog steeds data door ondanks dat je e.e.a. hebt uitgeschakeld?

Windows 10 continues to collect and send Activity History to Microsoft even when it’s disabled
Wat duidelijker voor mij.

Ben benieuwd of O&O shutup dit via hun standaardsettings ook verhindert. Vanavond thuis even checken.

[ Voor 54% gewijzigd door Help!!!! op 12-12-2018 10:10 ]

PC Specs
Asus ROG Strix B650E-E | AMD 7700X | G-Skill 32GB DDR5 6000C30 M-die | 4090 FE | LG 38GN950-B 3840*1600p 160Hz | Corsair RM1000x Shift | WD Black SN850X 1TB M.2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Compunologist
  • Registratie: September 2003
  • Niet online
KB4471332 (OS Build 17763.194) stond hier vanmorgen klaar.
Microsoft strongly recommends you install the latest servicing stack update (SSU) for your operating system before installing the latest cumulative update (LCU)
Die kon ik niet vinden bij de update history maar na downloaden en uitvoeren van KB4470788 was dat blijkbaar al geïnstalleerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chim0
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 10:59
MrMarcie schreef op woensdag 12 december 2018 @ 02:46:
Hier ook vannacht. Alles lijkt goed gegaan en er lijkt niets veranderd te zijn behalve mijn volume, die stond op 75 en de equalizer was teruggezet naar fabrieksinstellingen (VIA chipset).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steef
  • Laatst online: 24-06 22:55

Steef

GoT's Most Eaten

MrMarcie schreef op woensdag 12 december 2018 @ 02:46:
Ik ga gelijk even images maken, dank voor de update :)

*update*

Uurtje later, images gemaakt en 1809 geïnstalleerd via update. Geen missende bestanden en privacy settings lijken ook nog hetzelfde te zijn.

[ Voor 24% gewijzigd door Steef op 12-12-2018 16:25 ]

Sony A7III | Sony 24 - 105 G | Sigma 100 - 400

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sanction
  • Registratie: Juli 2006
  • Niet online
Ik heb hem nog steeds niet; ook niet na handmatig checken.

• AW_Bos
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 14:23

AW_Bos

Liefhebber van nostalgie... 🕰️

Op mijn test-PC heb ik hem binnen gekregen na gezocht te hebben naar updates.
Na het binnendruppelen heb ik hem geïnstalleerd. Na de verplichtte reboot duurde het maar 7 minuten totdat de boel weer opgestart & geupdated was.

Netjes, en zo snel _O_
Wel weer de waslijst met de nodige toestemmingen doorlopen.. :P

[ Voor 11% gewijzigd door AW_Bos op 13-12-2018 17:55 ]

☀️ Goedemorgen zonneschijn! ☀️
☀️Ja, je maakt me zo gelukkig, en door jou voel ik me fijn! ☀️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Worst

The_Worst

Unox

JackSparrow schreef op zondag 9 december 2018 @ 13:09:
[...]

Eh...dat hoort gewoon te werken. Als het trouwens editie 2017 is, dan zit er volgens mij ook nog gewoon garantie op. Ik zou hem mooi even bij Microsoft aanmelden voor support.
Dan zou ik het apparaat voor de 3e keer moeten opsturen in 5 weken tijd. Ik vind het wel welletjes. ;w

Ik kwam nog wel dit tegen:
There’s an update block for this build in place for a small number of PCs that use Nuvoton (NTC) TPM chips with a specific firmware version (1.3.0.1) due to a bug causing issues with Windows Hello face/biometric/pin login not working. The issue is understood and a fix will flight to Insiders soon.
Gaat wel om de Insiders-versie maar wellicht zit het ook in 1809.

Acties:
  • +2 Henk 'm!
The_Worst schreef op Friday 14 December 2018 @ 12:57:
[...]

Dan zou ik het apparaat voor de 3e keer moeten opsturen in 5 weken tijd. Ik vind het wel welletjes. ;w

Ik kwam nog wel dit tegen:

[...]

Gaat wel om de Insiders-versie maar wellicht zit het ook in 1809.
Tja....als je hem voor de 3e keer opstuurt heb je volgens mij gewoon recht op een nieuws device, dus ik wist het wel ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• theduke1989
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 18:40
Ik probeerde dus de laatste update binnen te halen.

Downloaden duurde redelijk lang. Maar de installatie krijg ik maar niet voor elkaar. Krijg geen foutmelding maar de installatie bij voorbereiding voor installatie duurt tot 90% denk ik ongeveer 2 uur dit is sowieso niet normaal 2x geprobeerd 2x het zelfde dat het zo lang duurt en afbreekt. Iemand ervaring met dit.

En wil niet dat ik na zoveel keer proberen te requesten en installeren opeens de preview build binnen krijg.

[ Voor 13% gewijzigd door theduke1989 op 21-12-2018 17:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raven
  • Niet online
theduke1989 schreef op vrijdag 21 december 2018 @ 17:23:
Ik probeerde dus de laatste update binnen te halen.
De cumulatieve van deze maand? Die heb ik gister met de hand uit MS Catalog gedownload, evenals de overige beschikbare updates, netwerkkabel eruit en installeren maar. Dat gaat toch even vele malen sneller dan dat Windows Update het doet.

After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...

Oscar Wilde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sanction
  • Niet online
We zijn nu in jan., nog steeds geen spoor van 1809 hier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrMarcie

MrMarcie

CFMoto 650MT

Sanction schreef op vrijdag 4 januari 2019 @ 17:43:
Misschien omdat ze nog lekker door aan het rommelen zijn ?

For sale | "Goodbyes are only for those who love with their eyes. Because for those who love with heart and soul there is no such thing as separation" Rumi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Techneut
  • Registratie: September 2007
  • Niet online
Sanction schreef op vrijdag 4 januari 2019 @ 17:43:
Is dat een probleem (bij sommigen)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Isane
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 17:23
Vraagje, ik gebruik samen met m'n vrouw 1 laptop en we hebben alle 2 een eigen account op de laptop.
Nu staan onze accounts op het login scherm, maar de volgorde veranderd constant. De laatst ingelogde staat bovenaan.

Is de volgorde vast te zetten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrMarcie

MrMarcie

CFMoto 650MT

Isane schreef op woensdag 9 januari 2019 @ 20:21:
Vraagje, ik gebruik samen met m'n vrouw 1 laptop en we hebben alle 2 een eigen account op de laptop.
Nu staan onze accounts op het login scherm, maar de volgorde veranderd constant. De laatst ingelogde staat bovenaan.

Is de volgorde vast te zetten?
Zo te zien lastig, maar je kan ze bijvoorbeeld allemaal tonen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Isane
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 17:23
MrMarcie schreef op woensdag 9 januari 2019 @ 21:14:
[...]

Zo te zien lastig, maar je kan ze bijvoorbeeld allemaal tonen.
Ik kon er helaas ook niks over vinden, welke inderdaad dat ik ze allemaal kan tonen (maar ik zie ook beiden)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• route99
  • Registratie: Augustus 2017
  • Laatst online: 05-06-2024

route99

just passionately curious...

Het kan wel en dan via Ctri+Alt-Del de oude methode van XP zeg maar via deze modificaties.
Maak eerst een herstelpunt/ beter...systeem image...

http://woshub.com/how-to-...-windows-10-login-screen/
Ze hebben het ook over een Tweak Tool, heb het niet getest. Winaero Tweaker
Hide All User Accounts From The Logon Screen
This method is different from above because it shows no users on the logon screen at all. Instead you have to manually type the username you want to log in with and any password. This is similar to the old XP method of pressing Ctrl+Alt+Del twice at the logon screen. However, in modern versions of Windows that option doesn’t work anymore and interactive logon has to be set manually.

Enable Interactive Logon Via Security Settings
It’s really quite easy to visibly remove the list of users during logon and replace it with an interactive logon. The issue is the standard way of doing this through security settings is not available in Home editions of Windows. For those operating systems you will have to use the registry or third party tool options below. Interactive logon works on Windows Vista and above.

1. Open Start and type Secpol.msc or go to Control Panel > Administrative Tools > Local Security Policy. Click on Local Policies > Security Options.

2. Double click on “Interactive logon: Do not display last user name” in the right hand pane. Select Enabled and press OK.

Read More: https://www.raymond.cc/bl...indows-xp-welcome-screen/

The next time you reach the logon screen you’ll be presented with a blank user or other user. Simply type the name of the required user and password into the boxes to logon as that user. No user names are listed anywhere.

Enable Interactive Logon Via The Registry
If you would like to edit the interactive logon setting manually, from a script file of if you have a Home or Home Premium version of Windows, this method can be used.

1. Open the Start menu and type regedit. Navigate to the following registry path:

HKEY_LOCAL_MACHINE/SOFTWARE/Microsoft/Windows/CurrentVersion/Policies/System

2. In the right hand pane look for the value Name dontdisplaylastusername and double click on it. Change the value Data from 0 to 1.

3. Click OK and close Regedit, the next time you reach the logon screen the interactive logon will appear.

To avoid going into the registry yourself, download these registry files . Unzip the archive and there are two .REG files. One will enable interactive logon, the other will go back to the standard logon. Double click the one you want and import the data into your registry. The change is effective at next logon.

Use A Third Party Tool To Enable Interactive Logon
While it’s easy enough to enable the interactive logon screen using manual methods, it’s also possible from within a third party utility. Currently one of the most useful tools of its type, Winaero Tweaker, has this ability built in.

Simply install or create the portable version of Winaero Tweaker from the setup file, run it and scroll down to the Boot and Logon > Hide Last User Name option. Check the “Don’t display last logon user name” box in the right pane and close the program. Interactive logon will be enabled on the next user logon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TweakerVincent
  • Nu online
Heel raar op mijn Surface Pro 6 werkt het start menu opeens niet goed meer. Als ik Start knop induw en dan bv settings intik kan ik gewoon door enteren. Als ik echt een sub menu van settings wil enteren kan dat niet. Dus bijvoorbeels Startmenu -> Bluetooth setting -> Enter... Op mijn desktop gaat dit goed mijn Surface Pro niet... Is dit een setting? Doe ik iets fout?

gefixt door cortanta reinstall te doen zie https://www.drivereasy.co...utton-not-working-solved/ 1 na laatste oplossing.

[ Voor 16% gewijzigd door TweakerVincent op 13-01-2019 16:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Saven
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 23-06 17:32

Saven

Administrator

Gister update naar 1809. Leuk die uitgebreidere dark mode.

Maar explorer ziet er echt niet uit :') sorry :') wat een gedrocht man. Kan wel wat wit(hihi)ruimtes gebruiken tussen alle items. 't Is nog net niet zo lelijk als hoog contrast _O-

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/EsEkoBc.png

Zo zonde. Maar goed, in het wit was het natuurlijk niet heel veel beter :P maar toen leek het iig minder opgepropt

[ Voor 14% gewijzigd door Saven op 19-01-2019 08:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Techneut
  • Niet online
Ik snap het probleem niet, je hoeft toch niet voor die weergave te kiezen? Ik kreeg zonet de 1809 update ook binnen. Ik heb alle nieuwigheden nog niet uitgebreid bekeken, verreweg het meeste ervan heb ik denk ik aan het overzicht te zien niet eens nodig. Maar daar gaat het ook niet over, ik krijg standaard de vertrouwde weergave van de verkenner te zien, zwarte letters op witte achtergrond, niets op aan te merken. Geen behoefte aan die lelijke "negatief-weergave" dus ook geen behoefte aan hoe ik daarvoor onder "Weergave" Instellingen zou moeten kiezen. Geen idee of de 1803 deze weergave ook al niet had.

De hele update duurde bij mij maar een paar minuten, wellicht was alles op de achtergrond al voor een groot deel voorbereid, het ging allemaal vlekkeloos.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nyarlathotep
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 15:16

Nyarlathotep

Crawling Chaos

Ik loop al erg lang tegen een issue aan in Windows 10 dat nu echt vervelend wordt:

De taakbalk staat bij mij op auto-hide. En dat werkt.
Echter: Als ik een venster open heb (full screen), dan komt de taakbalk niet tevoorschijn als ik met de cursor omlaag ga. Ik heb dit met zowel Chrome, VLC als random verkenner vensters. Eigenlijk met alles.
Als ik op de Windows toets druk dan komt het Start menu wel tevoorschijn. Overigens eerst alleen de bovenste helft. Een halve seconde later de rest. Óók een issue dat ik al heel lang heb.
Als ik het openstaande fullscreen venster minimaliseer dan komt de taakbalk weer tevoorschijn als ik de cursor onderin het scherm parkeer.

Wat heb ik al geprobeerd? Dit issue speelt al langer. Ik heb in de tussentijd WIndows 10 al twee keer geherinstalleerd.
Het is een nogal spartaanse installatie: Chrome en VLC. Hij wordt gebruikt als HTPC dus er staat verder niets op. Na een herinstallatie doet het probleem zich gewoon weer voor.

Drivers zijn allemaal up-to-date. In de tijd dat het speelt zijn er ook wel wat updates langsgekomen.
Als ik Google zie ik geen oplossingen. Of alleen tijdelijk. Dit lijkt gewoon één van de helaas vele bugs die het OS rijk is... Of heeft iemand hetzelfde euvel gehad en een oplossing?

Mijn muziekcollectie op Discogs

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Raven
  • Niet online
"Als ik een venster open heb (full screen), dan komt de taakbalk niet tevoorschijn als ik met de cursor omlaag ga."
Heb je het hier nu over maximaliseren of echt full screen, in het geval van het 2e is het toch normaal dat de taakbalk niet verschijnt omdat die "achter" het full screen draaiende programma zit? :S

Oscar Wilde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JB
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 18:34

JB

Cédric roelt!

Voor heel veel mensen wellicht een retorische vraag maar is Windows 7 nog te upgraden naar Windows 10? Zelf al jaren geen Windows meer geïnstalleerd, maar een maat van mij vroeg om hulp met een HP laptop uit 2012 (traag etc) die nog prima voldoet voor wat typen en internetten. Dus een SSD besteld, waar W7 op komt (originele sticker) maar zou mooi zijn als die nog naar Windows 10 te brengen valt. Ik vind met name berichten van januari 2018 als laatste mogelijkheid etc.

Mijn boefje is liev!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Agent47
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 17:27

Agent47

I always close my contracts.

JB schreef op woensdag 6 februari 2019 @ 11:11:
Voor heel veel mensen wellicht een retorische vraag maar is Windows 7 nog te upgraden naar Windows 10? Zelf al jaren geen Windows meer geïnstalleerd, maar een maat van mij vroeg om hulp met een HP laptop uit 2012 (traag etc) die nog prima voldoet voor wat typen en internetten. Dus een SSD besteld, waar W7 op komt (originele sticker) maar zou mooi zijn als die nog naar Windows 10 te brengen valt. Ik vind met name berichten van januari 2018 als laatste mogelijkheid etc.
Zo ver ik weet kan dit nog wel

On Tuesday nights, we get fucked up and throw apples at joggers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JB

JB

Cédric roelt!

Agent47 schreef op woensdag 6 februari 2019 @ 11:25:
[...]

Zo ver ik weet kan dit nog wel
Zou mooi zijn, de ISOs voor W10 zijn gewoon te downloaden dus die heb ik al klaar staan. Hopelijk vreet ie dan de W7 productcode :)

Mijn boefje is liev!

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Sjah
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 18:36
In principe zou ik ervan uitgaan dat die code W7 niet pakt. Je moet even op je W7 machine een W10 upgrade utivoeren, zodat de id's in Ms database komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Sjah schreef op woensdag 6 februari 2019 @ 16:18:
In principe zou ik ervan uitgaan dat die code W7 niet pakt. Je moet even op je W7 machine een W10 upgrade utivoeren, zodat de id's in Ms database komen.
@JB dit dus.
Upgrade (7 naar 10 op oude HDD) heb ik vorige week nog gedaan bij mijn ouders en werd geactiveerd. Daarna een clean install gedaan op nieuwe SSD, zonder een key in te geven tijdens de installatie. d:)b

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JB

JB

Cédric roelt!

Anoniem: 262853 schreef op woensdag 6 februari 2019 @ 16:50:
[...]

@JB dit dus.
Upgrade (7 naar 10 op oude HDD) heb ik vorige week nog gedaan bij mijn ouders en werd geactiveerd. Daarna een clean install gedaan op nieuwe SSD, zonder een key in te geven tijdens de installatie. d:)b
Dus je denkt dat ik eerst moet upgraden bestaande W7 naar 10 en dan pas clean install op nieuwe SSD? Zou het ook werken met clean install W7 op SSD en dan upgraden? Gaat veel sneller.

[ Voor 12% gewijzigd door JB op 06-02-2019 17:25 ]

Mijn boefje is liev!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• tiguan
  • Registratie: December 2000
  • Nu online
Je kan ook gewoon de key van Windows 7 invoeren, je hoeft niet te upgraden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjah
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 18:36
@JB: laat even weten of tiguans oplosssing werkt. Voor mij heeft dat 1x geprobeerd en dus 1x niet gewerkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JB

JB

Cédric roelt!

Will do. Schijfje komt vrijdag binnen, daarna testen zodra laptop bij mij is.

Mijn boefje is liev!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sanction
  • Niet online
Is het niet een beetje vreemd dat ik nog steeds op 1803 draai en 1809 nergens te bekennen is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Techneut
  • Niet online
Is inderdaad een beetje vreemd, maar er waren deze keer heel erg veel problemen waardoor het versturen naar wat ik te hooi en te gras vernam een poosje stil lag. Ik zat er hoegenaamd niet mee en wachtte zoals altijd rustig af. Geduld dat tot nu toe nog nooit beschaamd is. Bij mij kwam hij nu heel kort geleden ook pas. Ze kunnen nu de voorjaars-update van 2019 omdat we daar inmiddels al dicht tegenaan zitten wat mij betreft wel een keertje overslaan en nu al vast de september-update degelijk voorbereiden. Misschien gaat het deze keer dan feilloos.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• The_Doman
  • Registratie: Augustus 2005
  • Nu online
JB schreef op woensdag 6 februari 2019 @ 17:21:
Dus je denkt dat ik eerst moet upgraden bestaande W7 naar 10 en dan pas clean install op nieuwe SSD? Zou het ook werken met clean install W7 op SSD en dan upgraden? Gaat veel sneller.
Windows 10 upgrade direct met een clean install kan je het snelst doen met deze procedure:
TenForums.com: Clean Install Windows 10 Directly without having to Upgrade First
Werkt nog steeds prima. :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Koos Ofzo
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 24-06 19:32
@JB
Heb het vorig weekend nog gedaan op deze manier. Nieuwe SSD en Windows 10 daar direct op geïnstalleerd. CD-Key ingevoerd die op de sticker op de kast van de W7 pc stond. Werd gewoon geaccepteerd. De key die keyfinder etc vond kwam niet overeen met de code op de sticker, en die codes werkte dus ook niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrMarcie

MrMarcie

CFMoto 650MT

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JB

JB

Cédric roelt!

Sjah schreef op woensdag 6 februari 2019 @ 20:18:
@JB: laat even weten of tiguans oplosssing werkt. Voor mij heeft dat 1x geprobeerd en dus 1x niet gewerkt.
Zoals @Koos Ofzo hieronder aangeeft, works like a charm! Juiste W10 opvolger met key van W7 en gaan met de banaan.
Koos Ofzo schreef op donderdag 7 februari 2019 @ 12:47:
@JB
Heb het vorig weekend nog gedaan op deze manier. Nieuwe SSD en Windows 10 daar direct op geïnstalleerd. CD-Key ingevoerd die op de sticker op de kast van de W7 pc stond. Werd gewoon geaccepteerd. De key die keyfinder etc vond kwam niet overeen met de code op de sticker, en die codes werkte dus ook niet.
_/-\o_

Mijn boefje is liev!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raven
  • Niet online
nieuws: Windows 10 gaat installatie problematische updates automatisch terugd...
Hoe willen ze dat doen als Windows niet meer opstart? :? Dat gebeurt gelukkig niet vaak na een update, maar toch.

Oscar Wilde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Markos
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 25-09-2024

Markos

FKA > Ik_ben_Mark3

Is er een manier om Windows Store apps te backuppen en te herstellen waarbij alles wordt overgezet? Dus ook alle instellingen in het programma en gebruikte logins? Ik gebruik redelijk wat apps en heb zo nu en dan een nieuwe installatie (herinstallatie of een andere computer) maar er gaat dan stiekem wel wat tijd erin zitten om alles naar mijn smaak aan te passen + het downloaden van de apps. Het mag eventueel ook alleen de settings en logins zijn, de apps downloaden kan ik dan eventueel van te voren handmatig doen.

Ik heb CloneApp UA geprobeerd maar die werkt niet bij mij.

[ Voor 5% gewijzigd door Markos op 14-03-2019 17:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Markos schreef op Thursday 14 March 2019 @ 17:44:
Is er een manier om Windows Store apps te backuppen en te herstellen waarbij alles wordt overgezet? Dus ook alle instellingen in het programma en gebruikte logins? Ik gebruik redelijk wat apps en heb zo nu en dan een nieuwe installatie (herinstallatie of een andere computer) maar er gaat dan stiekem wel wat tijd erin zitten om alles naar mijn smaak aan te passen + het downloaden van de apps. Het mag eventueel ook alleen de settings en logins zijn, de apps downloaden kan ik dan eventueel van te voren handmatig doen.

Je bedoelt eigenlijk op de manier zoals iOS dat doet? Nee, was het maar zo. Of je settings en logins van apps worden teruggezet hangt volgens mij een beetje van de Apps af....

Misschien dat je het gescript kan doen..? Heb het me ook wel eens afgevraagd, maar eigenlijk nooit een oplossing kunnen vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Markos

Markos

FKA > Ik_ben_Mark3

JackSparrow schreef op donderdag 14 maart 2019 @ 17:54:
[...]

Je bedoelt eigenlijk op de manier zoals iOS dat doet? Nee, was het maar zo. Of je settings en logins van apps worden teruggezet hangt volgens mij een beetje van de Apps af....

Misschien dat je het gescript kan doen..? Heb het me ook wel eens afgevraagd, maar eigenlijk nooit een oplossing kunnen vinden.
Ik heb geen iOS device dus ik weet dat niet. Maar een beetje hetzelfde idee als Titanium Backup

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Markos schreef op Thursday 14 March 2019 @ 18:06:
[...]

Ik heb geen iOS device dus ik weet dat niet. Maar een beetje hetzelfde idee als Titanium Backup
Ik heb geen Android device, maar voor Android heb je (blijkbaar) een backup tool nodig? Misschien kan het zo ook met Windows 10? Ik weet dat iOS het gewoon native ondersteund...ik zou dat graag in Windows 10 zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SlowikPL
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 18:08
Kan me iemand zeggen hoe zit het met Licentie van Windows 10 en verwisselen van moederbord? Ik heb wel van Windows 7 naar Windows 10 gratis upgrade gemaakt. En kon ergens lezen dat inden ik de “Gratis” upgrade van 7 naar 10 heb gedaan , na vervangen van een hardware onderdeel de Licentie van Windows 10 vervalt ?

* Intel Core i7-6700K @ 4.8Ghz * Asus MAXIMUS VIII EXTREME* nVidia Asus Poseidon 1080Ti * Mushkin 16 GB * SSD Samsung M.2 2280 256GB + 3x Samsung 256GB 850Pro* Enermax Revolution85+ 1250W * CM Stacker 832 SE * Waretcooling CPU, NB ,VGA 3x Mora

Acties:
  • 0 Henk 'm!
SlowikPL schreef op maandag 18 maart 2019 @ 20:48:
Kan me iemand zeggen hoe zit het met Licentie van Windows 10 en verwisselen van moederbord? Ik heb wel van Windows 7 naar Windows 10 gratis upgrade gemaakt. En kon ergens lezen dat inden ik de “Gratis” upgrade van 7 naar 10 heb gedaan , na vervangen van een hardware onderdeel de Licentie van Windows 10 vervalt ?
Windows 10 opnieuw activeren na een hardwarewijziging

is everything cool?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Berlinetta
  • Niet online
Markos schreef op donderdag 14 maart 2019 @ 17:44:

Acronis true image

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Markos

Markos

FKA > Ik_ben_Mark3

Dit is voor een complete Windows backup toch? Ik kan niet vinden of je hiermee ook enkel Windows Store apps kunt backuppen en restoren

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Berlinetta
  • Niet online
Markos schreef op donderdag 21 maart 2019 @ 13:35:
[...]

Dit is voor een complete Windows backup toch? Ik kan niet vinden of je hiermee ook enkel Windows Store apps kunt backuppen en restoren
Dat is boot een complete Windows backup.

Zo ver als ik weet kan je niet alleen Windows Store Apps back-uppen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mlazurro
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 23-06 22:23
Ik zou een pc helpen samenstellen voor iemand die studeert in Nederland. Zijn er momenteel mogelijkheden om als student in Nederland zware kortingen of (gratis) Windows 10 te downloaden? Geen upgrade dus, maar een fresh install. Vanuit België heb ik daar minder zicht op en die acties komen en gaan, vandaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 138569

Is al weer even geleden dat ik mijn laptop geupgrade heb van Windows 8 naar Windows 10. Als ik het me goed herinner ben ik eerst van 8 naar 10 gegaan en vervolgens een clean install gedaan van 10. Dvd daarvoor gedownload uit de nieuwsgroepen. Was volgens mij op deze manier nodig omdat ik bij een onmiddellijke clean install, problemen met activatie zou krijgen.

Nu ga ik voor een vriend een Dell XPS 15 upgraden van Windows 7 naar Windows 10.

Is bovenstaande methode nog steeds de vlotste manier, of zijn er makkelijkere en snellere methodes inmiddels?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Mlazurro schreef op donderdag 4 april 2019 @ 20:16:
Zijn er momenteel mogelijkheden om als student in Nederland zware kortingen of (gratis) Windows 10 te downloaden?
In 9 van de 10 gevallen via de software aanbieder van desbetreffende school/opleiding, dus Slim.nl of iets dergelijks. Heb je als student of medewerker voor een paar euro Win10 en/of de laatste Office.
Anoniem: 138569 schreef op vrijdag 5 april 2019 @ 18:04:

Nu ga ik voor een vriend een Dell XPS 15 upgraden van Windows 7 naar Windows 10.

Is bovenstaande methode nog steeds de vlotste manier, of zijn er makkelijkere en snellere methodes inmiddels?
Via de Microsoft site ISO downloaden van Win10, bootable usb van maken en tijdens de installatie de Win7 serial van de XPS 15 ingeven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mlazurro
Anoniem: 262853 schreef op vrijdag 5 april 2019 @ 18:27:
[...]

In 9 van de 10 gevallen via de software aanbieder van desbetreffende school/opleiding, dus Slim.nl of iets dergelijks. Heb je als student of medewerker voor een paar euro Win10 en/of de laatste Office.
Had ik gevonden. Is helaas altijd uitsluitend upgrade, dus oude win7 of 8 noodzakelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Mlazurro schreef op vrijdag 5 april 2019 @ 18:29:
[...]
Had ik gevonden. Is helaas altijd uitsluitend upgrade, dus oude win7 of 8 noodzakelijk.
Neem aan dat je er een activatie/serial nummer bij krijgt, dus dan is ie gewoon als clean install te installeren.
Of geven ze een installatie medium of download zonder serial? Die zijn gratis te downloaden via de Microsoft site, dus dat lijkt me sterkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mlazurro
Anoniem: 262853 schreef op vrijdag 5 april 2019 @ 18:33:
[...]

Neem aan dat je er een activatie/serial nummer bij krijgt, dus dan is ie gewoon als clean install te installeren.
Of geven ze een installatie medium of download zonder serial? Die zijn gratis te downloaden via de Microsoft site, dus dat lijkt me sterkt.
Inderdaad, zou sterk zijn.

Ik lees dit:
Na je bestelling vind je in je orderhistorie een serienummer terug en een downloadlink waar je de software van Windows 10 terugvindt. Afhankelijk van het systeem je op dit moment hebt geïnstalleerd heb je genoeg aan de code. Anders kun je via de downloadlink de software downloaden en vervolgens installeren.

Maar dus overal lees ik dat je een oude versie van Windows nodig hebt - zelf XP of Vista is blijkbaar oké.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

@Mlazurro vroeger met de Win7 upgrade (via slim of surfspot) was dan de truc om eerst te installeren zonder key in te geven zodat er een OS op de HDD stond en dan Win7 via een clean install met ingave van key te installeren.
Die educatieve Win10 versie is gratis, dus wat heb je te verliezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pjlgt
  • Registratie: Juli 1999
  • Niet online
Vind de 'oude' Edge ook best goed te pruimen en ben dus erg benieuwd naar deze versie. Morgen maar eens op mijn test pc installeren op het werk.

Acties:
  • +2 Henk 'm!
pjlgt schreef op Monday 8 April 2019 @ 19:07:
[...]

Vind de 'oude' Edge ook best goed te pruimen en ben dus erg benieuwd naar deze versie. Morgen maar eens op mijn test pc installeren op het werk.
Je kunt hem rustig op je 'productie' machine installeren, want hij draait gewoon naast je huidige Edge/Chrome etc. Je kunt zelfs beide (Canary en Dev) versie naast elkaar draaien.

Heb hem bij mij al als native browser ingesteld.. ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ElCondor
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 18:17

ElCondor

Geluk is Onmisbaar

Heeft men hier ook last van het probleem dat sinds de Feb update ronde er blackscreens optreden bij het gebruik van Remote Desktop?
Als ik een machine een tijdje niet gebruik via RDP dan lijkt de scherm output weg te vallen en moet ik de hele sessie herstarten om weer beeld te krijgen. Dit gebeurt ook als ik de sleep/power instellingen aangepast heb zodat de PC niet meer in slaap moet vallen.

Ik lees wel hier en daar mensen die er last van hebben, maar nog geen sluitende oplossing, voor zover ik zie. Het is dan ook erg vervelend. Ik zie, als ik naar een geminimaliseerde sessie terugkeer, dat de host een poging probeer te doen om het beeld opnieuw op te bouwen, dat springt dan naar zwart en normaal gesproken komt het dan direct terug, maar sinds Februari blijft het meestal zwart.

Wat ik nu doe is meestal maar de sessie windowed laten staan en mijn werk lokaal doen, wat nodig is, en dan weer terug te switchen naar de sessie. Dit is echter verre van ideaal. Je moet een sessie toch gewoon kunnen minimaliseren? Ik heb dit op meerdere Windows 10 stations. Het komt voor bij LAN RDP verbindingen maar ook bij WAN verbindingen.

Iemand enig idee?

Hay 365 dias en un año y 366 occasiones para festejar (Boliviaans spreekwoord)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Saven
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 23-06 17:32

Saven

Administrator

Iemand een idee wat er gebeurt wanneer je een insider build clean installeert, (release preview in dit geval), terwijl ik geen insider ben? Heb een iso van de 1903 build maar ben benieuwd hoe het zit.

Ik log ook niet in met een MS account. Krijg ik dan nog wel updates? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TweakerVincent
  • Nu online
Ik zoek me rot naar een mogelijkheid om de usb porten geen stroom te geven bij hibernate modus. Tot nu toe niet succesvol :( Ook in bios kan ik geen optie vinden. Iemand een tip?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
TweakerVincent schreef op Wednesday 10 April 2019 @ 20:28:
Ik zoek me rot naar een mogelijkheid om de usb porten geen stroom te geven bij hibernate modus. Tot nu toe niet succesvol :( Ook in bios kan ik geen optie vinden. Iemand een tip?
Volgens mij is dat een 'hardware dingetje'..? Ik had vroeger een laptop waarbij 1 USB poort gewoon power kreeg (als de laptop uit stond) en de rest niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TweakerVincent
  • Nu online
JackSparrow schreef op woensdag 10 april 2019 @ 23:44:
[...]

Volgens mij is dat een 'hardware dingetje'..? Ik had vroeger een laptop waarbij 1 USB poort gewoon power kreeg (als de laptop uit stond) en de rest niet.
Volgens krijgen al mijn usb devices stroom?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
TweakerVincent schreef op Wednesday 10 April 2019 @ 23:57:
[...]

Volgens krijgen al mijn usb devices stroom?
Zou kunnen. Maar om eerlijk te zijn lijkt het me slimmer (grotere kans op succes) dat je even een eigen topic maakt met de vraag. Overigens zou ik hem niet in Windows Clients plaatsen, want het heeft (voor mijn gevoel) niets met je OS te maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TweakerVincent
  • Nu online
JackSparrow schreef op donderdag 11 april 2019 @ 00:00:
[...]

Zou kunnen. Maar om eerlijk te zijn lijkt het me slimmer (grotere kans op succes) dat je even een eigen topic maakt met de vraag. Overigens zou ik hem niet in Windows Clients plaatsen, want het heeft (voor mijn gevoel) niets met je OS te maken.
Ik dacht juist windows, las namelijk veel over power setting en usb maar kan natuurlijk altijd een topic maken :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Squ1zZy
  • Registratie: April 2011
  • Niet online
TweakerVincent schreef op woensdag 10 april 2019 @ 20:28:
Als je naar “USB/USB Hub” gaat in je device manager kan je bij properties kiezen of je het device wilt uitzetten of niet tijdens een hibernate. Ik zou ze allemaal even vergelijken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TweakerVincent
  • Nu online
Squ1zZy schreef op donderdag 11 april 2019 @ 06:34:
[...]

Als je naar “USB/USB Hub” gaat in je device manager kan je bij properties kiezen of je het device wilt uitzetten of niet tijdens een hibernate. Ik zou ze allemaal even vergelijken :)
Alle root hub's staan op: "Allow the computer to turn off this device to save power"

Dat lijkt goed?

Andere vraag, ik heb nu 16GB Ram en twijfel of ik naar 32 ga. Dit ivm DCS die het soms nodig heeft. Ga ik in praktijk ook nog eea merken ivm caching? Ik draai niet super zware applicatie of vm's dus dat valt mee. Maar leek me wel lekker als bv 12 GB gecacht wordt oid?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• raptorix
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 17-02-2022
Korte vraag, ik heb enige tijd terug een bootable usb stick gemaakt met daarop de installatie van Windows 10, is hierin het serie nummer dan verwerkt? Ik ben namelijk zo onhandig geweest om een screenshot van het productid te maken ipv het serie nummer ;(

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Arunia
  • Registratie: Februari 2003
@raptorix Volgens mij is het nummer een combi van je hardware id bij elkaar. Dus voor zover na installeren zou hij automatisch moeten activeren. Als je een MS account hebt zou als het goed is die code ook daarin meegenomen zijn. Ikzelf heb nergens een code zelf hoeven activeren de afgelopen tijd na herinstallatie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• raptorix
Arunia schreef op dinsdag 16 april 2019 @ 14:18:
@raptorix Volgens mij is het nummer een combi van je hardware id bij elkaar. Dus voor zover na installeren zou hij automatisch moeten activeren. Als je een MS account hebt zou als het goed is die code ook daarin meegenomen zijn. Ikzelf heb nergens een code zelf hoeven activeren de afgelopen tijd na herinstallatie.
Volgens mij klopt dat deels, als je activeert slaat hij de combinatie van hardware en key op om er voor te zorgen dat het serienummer maar op 1 device kan worden gebruikt. Ik zal nog eens kijken bij mijn microsoft account of ik het daar kan vinden maar denk het niet....

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Arunia
  • Registratie: Februari 2003
@raptorix De code zelf (OEM en upgrade van W7 of 8.1) heb ik eigenlijk nooit echt meer in hoeven vullen bij een herinstallatie. Zelfs zonder het toevoegen van mijn MS account. Dus eigenlijk mijn eigen ervaring.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MrMarcie

MrMarcie

CFMoto 650MT

Je kan Windows op dezelfde PC (her)installeren zonder problemen. Hij 'ziet' je systeem en activeert die automatisch weer.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• raptorix
Dank voor de reactie, ik denk dat ik het al weet, destijds heb ik denk ik per ongeluk voor een activation server gekozen, vanmiddag maar even herinstallatie doen, op zich niet heel erg als het niet lukt, toen ik destijds mijn laptop kocht heb ik per ongeluk 1 met home edition gekocht, nu is dat voor meeste mensen niet zo erg, maar als developer loop je soms tegen zaken aan, kortom moet toch een andere editie aanschaffen.

Acties:
  • +3 Henk 'm!
Voor de mensen die beschikken over MSDN. De Windows 10 May 2019 Update (1903) is te downloaden vanaf vandaag :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tennis-boy
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 06-06 08:46
Is er al iets nieuws over Windows Verkenner met tabbladen?

In Windows 7 had ik heel veel plezier gehad met Clover.
Nu ben ik overgestapt naar Windows 10 en werkt Clover niet meer lekker.
Er gebeurt rare dingen met Clover als je op de tabblad klikt, vandaar heb ik Clover weer afgegooid.
Ik heb veel verschillende applicaties geprobeerd zoals Total Commander, XYplorer, Groupy, etc. maar geen van die dingen werken zoals ik wil. Clover was écht heel goed in Windows 7 maar jammer genoeg niet in Windows 10.
Momenteel gebruik ik Explorer++ maar ik baal dat je niet bestandjes in de snelkoppeling kan slepen.

Ik had begrepen dat Windows 10 grote update komt met o.a. Windows Verkenner met tabbladen maar kan nergens vinden wanneer die komt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• route99
  • Registratie: Augustus 2017
  • Laatst online: 05-06-2024

route99

just passionately curious...

Tabaccus explorer iets?
https://www.tenforums.com...native-3.html#post1293929

..en deze: mss nog belangrijker?
https://www.reddit.com/r/...bs_in_explorer_work_with/
I've found a setting in Explorer whitch may be the cause of most of Clover issues. To fix this:

In Explorer window go to View -> Options;

In opened Folder Options window go to View tab, scroll down to "Launch folder windows in a separate process" and make sure it's UNCHECKED.

This may fix the thing ;)

[ Voor 65% gewijzigd door route99 op 20-04-2019 11:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
tennis-boy schreef op Saturday 20 April 2019 @ 09:33:
Is er al iets nieuws over Windows Verkenner met tabbladen?

In Windows 7 had ik heel veel plezier gehad met Clover.
Nu ben ik overgestapt naar Windows 10 en werkt Clover niet meer lekker.
Er gebeurt rare dingen met Clover als je op de tabblad klikt, vandaar heb ik Clover weer afgegooid.
Ik heb veel verschillende applicaties geprobeerd zoals Total Commander, XYplorer, Groupy, etc. maar geen van die dingen werken zoals ik wil. Clover was écht heel goed in Windows 7 maar jammer genoeg niet in Windows 10.
Momenteel gebruik ik Explorer++ maar ik baal dat je niet bestandjes in de snelkoppeling kan slepen.

Ik had begrepen dat Windows 10 grote update komt met o.a. Windows Verkenner met tabbladen maar kan nergens vinden wanneer die komt.
Die functionaliteit zit er (nog) niet in. Verwacht eigenlijk dat die toch wel weer terug komt, maar heb hem ook nog niet in de Insider builds gezien...helaas.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• tennis-boy
Hartelijk dank maar jammer heeft dit niet geholpen. :(
Clover doet nog altijd raar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tennis-boy
Misschien ligt het aan de versie van Clover.
Ik heb Clover 3.0.406 gebruikt, werkt dus niet lekker.

Er bestaat nieuwste versie op http://ejie.me/ maar weet niet of het betrouwbaar is. Mijn antivirus sloeg alarm toen ik dit wilde downloaden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Richub
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 17:47
tennis-boy schreef op zondag 21 april 2019 @ 08:43:
Misschien ligt het aan de versie van Clover.
Ik heb Clover 3.0.406 gebruikt, werkt dus niet lekker.

Er bestaat nieuwste versie op http://ejie.me/ maar weet niet of het betrouwbaar is. Mijn antivirus sloeg alarm toen ik dit wilde downloaden.
NOD32 geeft bij mij ook aan dat die download besmet is...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 111246

JackSparrow schreef op donderdag 18 april 2019 @ 22:30:
Voor de mensen die beschikken over MSDN. De Windows 10 May 2019 Update (1903) is te downloaden vanaf vandaag :+
Geïnstalleerd. :)
Weet iemand hoe je die groepering uit kunt zetten van 'last changed: today, yesterday, etc."
Super irritant omdat de storting per alfabet daar onder geschikt aan is.
Waar o waar zit dat vinkje verstopt?
Pagina: 1 ... 97 ... 105 Laatste

Let op:
Ervaringen met de Insider Preview van Windows 10 kunnen in het [Windows 10] Insider Preview Ervaringen & Discussie topic.

Ervaringen met Windows 11 horen thuis in het [Windows 11] Insider Preview Ervaringen & Discussie topic.

De Windows 10 mei 2021 Update (of 21H1) bits zijn hier te downloaden (via de MediaCreation Tool link). Je kunt natuurlijk ook via Windows Update checken op updates, dan zou hij als het goed is ook binnen moeten komen.