Ok iso gemaakt 1809 en installen maar,groot probleem gtx 1050 wil niet installen.
Van ellende maar weer de 1803 backup teruggezet....
Als je nou eens vermeld hoe en op welk moment het precies misgaatTheodor schreef op woensdag 14 november 2018 @ 11:06:
Ok iso gemaakt 1809 en installen maar,groot probleem gtx 1050 wil niet installen.
After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...
Oscar Wilde
Die melding heb ik ook als ik de driver van nvidia probeer te installeren. Schijnt bekend probleem te zijn wat al jaren bij sommige mensen voorkomt en niet (alleen) gerelateerd is aan 1809. Super irritant.Theodor schreef op woensdag 14 november 2018 @ 11:19:
De driver staat in windows apparaat beheer maar kan er niks mee,liet zich wel updaten maar dat haalde niks uit.
Toen maar de driver van Nvidia gehaald maar kreeg de melding dat deze niet niet geschikt was voor mijn systeem(64 bit).
Wat vreemd is want dezelfde driver gebruik ik in 1803......
PC Specs
Asus ROG Strix B650E-E | AMD 7700X | G-Skill 32GB DDR5 6000C30 M-die | 4090 FE | LG 38GN950-B 3840*1600p 160Hz | Corsair RM1000x Shift | WD Black SN850X 1TB M.2
Anoniem: 736981
[ Voor 33% gewijzigd door Anoniem: 736981 op 14-11-2018 15:47 ]
After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...
Oscar Wilde
Ik heb nu 2 klanten met HP pc's die in hetzelfde schuitje zitten... daarbij is de file: C:\Windows\System32\drivers\HpqKbFiltr.sys niet eens aanwezig en dus ook niet te hernoemen.LogEnd28 schreef op donderdag 11 oktober 2018 @ 20:14:
[...]
Allemaal met die genoemde driver? Ik heb zelf een laptop zonder de genoemde driver maar heb wel hpdskflt.sys staan. Enig idee of dat ook veroorzaker kan zijn? Had eerder problemen met twee veiligheidsupdates die ondanks 30 dagen uitstellen alsnog doorgeduwd werden, zorgden ervoor dat ie niet meer normaal bootte, is de ene update over komt de andere weer lastig doen
Etuuuuuh!
Neem aan dat je het over het bootprobleem hebt? Ik had het probleem dat de fans keihard gingen blazen maar verder het scherm zwart bleef, en de toetsenbordverlichting niet reageerde op toetsaanslagen (bij boot ging de verlichting aan, dan na een paar seconden uit vanwege idle, en niet meer aan als ik iets typte). Ik had contact opgenomen met HP, en tijdens het telefoongesprek bootte hij (maar natuurlijk) wel weer normaalCRpt3r55 schreef op donderdag 15 november 2018 @ 10:20:
[...]
Ik heb nu 2 klanten met HP pc's die in hetzelfde schuitje zitten... daarbij is de file: C:\Windows\System32\drivers\HpqKbFiltr.sys niet eens aanwezig en dus ook niet te hernoemen.
Hoe ben jij er uiteindelijk uit gekomen? of hebben andere mensen een idee?
Het is makkelijk om iemand zijn negatieve eigenschappen te benoemen, maar kan je ook de positieve eigenschappen benoemen?
... naar 1507NoReseth schreef op donderdag 15 november 2018 @ 10:40:
Heel bijzonder. Ik werd gebeld door een familielid waarbij het windows 10 systeem sinds vanmorgen ineens terug gezet lijkt te zijn naar 1507![]()
Ook de schijfindeling lijkt anders te zijn![]()
Ik heb zomaar een vermoeden dat er iets fout is gegaan met de 1809 update ...., vanavond maar eens kijken wat daar nu weer voor moois gebeurd is.
Oscar Wilde
SCCM upgrade Task Sequence is hoe wij dit gaan uitrollen. We gaan dit jaarlijks doen en NIET elk half jaar.Duinkonijn schreef op donderdag 15 november 2018 @ 11:07:
Aan de PRO gebruikers.. hoe rollen jullie updates als 1809 uit?
Nieuwe image per WDS/mdt?
Upgrade per Wsus/script/etc?
Zit er eigenlijk niet op te wachten om elk jaar alle clients te imagen
[ Voor 5% gewijzigd door Hann1BaL op 15-11-2018 11:40 ]
Dit maak ik wel eens mee met gebruikers die ergens hebben gelezen dat systeemherstel resources gebruikt. Dan zetten ze dat uit maar laten het laatste herstelpunt staan.Raven schreef op donderdag 15 november 2018 @ 11:22:
[...]
... naar 1507, zou die W10 dan sinds 2015 nooit meer bijgewerkt zijn?
Ok, tnxHann1BaL schreef op donderdag 15 november 2018 @ 11:40:
[...]
SCCM upgrade Task Sequence is hoe wij dit gaan uitrollen. We gaan dit jaarlijks doen en NIET elk half jaar.
We gebruiken SCCM sowieso voor alle Windows updates.
Het is makkelijk om iemand zijn negatieve eigenschappen te benoemen, maar kan je ook de positieve eigenschappen benoemen?
Net het probleem onderzocht en je had gelijk!Raven schreef op donderdag 15 november 2018 @ 11:22:
[...]
... naar 1507, zou die W10 dan sinds 2015 nooit meer bijgewerkt zijn?
[ Voor 4% gewijzigd door MicGlou op 15-11-2018 20:45 ]
Dus je wilt je 'aangepaste iso' gebruiken voor een in-place upgrade? Ehh....je kunt volgens mij gewoon de 'standaard' ISO hiervoor gebruiken. Als je je huidige systeem upgrade installeert hij volgens mij niets raars meer (de apps die je al het verwijderd blijven toch weg na de 1803?).MicGlou schreef op Thursday 15 November 2018 @ 20:42:
Ik heb wat hulp nodig... ik kom er even niet uit.
Normaal gesproken bij een nieuwe windows build, download ik de ISO en gebruik NTLite om een aantal zaken uit te schakelen om overbodige rommel te voorkomen. Dat gaat altijd prima...
Nu 1809 weer is vrijgegeven ben ik uiteraard zoals gewoon aan de slag gegaan... iso gedownload, met NTLite een hoop crapware uitgeschakeld en wat voorkeuren ingesteld.
Maar het probleem is nu dat ik met de aangepast ISO, maar ook met de orginele ISO mijn systeem niet kan upgraden zoals dat voorheen altijd mogelijk is geweest... wanneer ik vanuit windows setup start zal het upgrade dialoog moeten verschijnen maar die start niet... ik krijg alleen maar de mogelijkheid om opnieuw windows te installeren waarbij de oude installatie in z'n geheel naar de windows.old map wordt verplaats.
Uiteraard al wat gegoogled maar kan niets relevants vinden... behalve dan dat normaal gesproken dat upgrade dialoog zou moeten starten.
Ook al diverse dingen getest in Virtualbox; machine aangemaakt met 1709, die met een originele ISO geupgrade naar 1803 en dat verliep zoals verwacht... daarna 1803 met de originele 1809 ISO geprobeerd te upgraden... zelfde probleem.
Ik wil dus niet via windows update upgraden, want dan worden al mijn mooie aanpassingen grotendeels weer ongedaan gemaakt...
Zie ik nou wat over het hoofd? Of gaat er nu iets niet helemaal goed?
Die hdmi bug heb ik ook last van... morgen maar eens naar mijn video drivers kijken.Anoniem: 736981 schreef op woensdag 14 november 2018 @ 15:45:
Update zeer vlot gegaan maar ik heb nu last van het externe scherm die soms flikkert over de HDMI...
Heb je ook zo'n irritante bugs/problemen op MacOS of Linux? Heb er geen ervaring mee.
[ Voor 6% gewijzigd door HKLM_ op 15-11-2018 21:57 ]
Cloud ☁️
De ervaring leert, bij volgens mij de upgrade van 1607 naar 1703 (of 1511 naar 1607), dat zaken zoals die ongewenste promotionele apps zoals Candy Crush etc. er ineens weer stonden. Sindsdien ben ik dus gaan upgraden met een ISO waarbij ik die zaken had uitgeschakeld... en nog wat voorkeuren voor verkenner, het afslanken van de iso door het verwijderen van apps die ik niet gebruik etc. Een inplace upgrade is ook altijd mogelijk geweest met gebruik van een ISO mounted of een USB... nu blijkbaar niet (meer).JackSparrow schreef op donderdag 15 november 2018 @ 21:37:
[...]
Dus je wilt je 'aangepaste iso' gebruiken voor een in-place upgrade? Ehh....je kunt volgens mij gewoon de 'standaard' ISO hiervoor gebruiken. Als je je huidige systeem upgrade installeert hij volgens mij niets raars meer (de apps die je al het verwijderd blijven toch weg na de 1803?).
Ik gebruik dit voor het gemak... hoef ik dat allemaal niet uit te zoeken hoe te doen met powershell, wanneer de upgrade al gedaan is, met NTLite staat het allemaal netjes op een rijtje, vinkjes aan/uit etc. Paar voorkeuren doen enzo... ISO opslaan en installeren.Berlinetta schreef op donderdag 15 november 2018 @ 23:06:
Nou ja, heel veel mensen gooien de troep eraf met een Powershell script of een programma.
Zelf krijg ik geen rotzooi mee als ik Windows 10 installeer. Candy Crush heb ik ook helemaal niet.
NoReseth schreef op donderdag 15 november 2018 @ 20:32:
[...]
Net het probleem onderzocht en je had gelijk!
Naast de SSD waar Windows op stond bleek de originele hdd ook nog windows te bevatten (1507), om de een of andere reden is de computer van de andere schijf gestart dan hij normaal deed en dus startte hij ineens van de disk met 1507 erop.
Deze werd onmiddelijk geupdate , maar het update proces mislukte, waardoor ik dus dacht dat het om de update naar 1809 ging![]()
Ik heb de dubbele windows installatie gelijk opgeruimd om soortgelijke problemen in de toekomst te voorkomen
Oscar Wilde
Sinds ik WDS gebruik heb ik totaal geen last meer van Candy Crush achtige zooi op de pc.Berlinetta schreef op donderdag 15 november 2018 @ 23:06:
Nou ja, heel veel mensen gooien de troep eraf met een Powershell script of een programma.
Zelf krijg ik geen rotzooi mee als ik Windows 10 installeer. Candy Crush heb ik ook helemaal niet.
Ik vermoed omdat er op die disk ook nog een grote data partitie stond.Raven schreef op vrijdag 16 november 2018 @ 08:22:
[...]
, waarom is de hdd nooit ontkoppeld geweest?
Ah, dan klinkt het wel enigszins logischNoReseth schreef op vrijdag 16 november 2018 @ 09:18:
[...]
Ik vermoed omdat er op die disk ook nog een grote data partitie stond.
Oscar Wilde
Eens, als het mijn systeem was geweest had ik dat zeker uitgezocht.Raven schreef op vrijdag 16 november 2018 @ 11:51:
[...]
Ah, dan klinkt het wel enigszins logisch
[...]
, vraag mij wel af wat nu de oorzaak is geweest van het spontaan van de hdd opstarten.
Ik heb nu diverse tests gedaan, maar helaas blijven die apps niet weg... ik heb een VM ingedraaid met de 1803 ISO die ik als laatste heb gebruikt en deze een upgrade gegeven mbv de tool van Microsoft. Na de upgrade staan alle zaken zoals die games, mixed reality portal etc. gewoon weer geïnstalleerd.JackSparrow schreef op donderdag 15 november 2018 @ 21:37:
[...]
Dus je wilt je 'aangepaste iso' gebruiken voor een in-place upgrade? Ehh....je kunt volgens mij gewoon de 'standaard' ISO hiervoor gebruiken. Als je je huidige systeem upgrade installeert hij volgens mij niets raars meer (de apps die je al het verwijderd blijven toch weg na de 1803?).
Vreemd, want ik dacht dat dat na de 1803 opgelost zou zijn. Moet zeggen dat ik de 'Consumer Features' uitgeschakeld heb in Intune, dus ik zie ze sowieso nooit op mijn machine (gelukkig).MicGlou schreef op Friday 16 November 2018 @ 16:20:
[...]
Ik heb nu diverse tests gedaan, maar helaas blijven die apps niet weg... ik heb een VM ingedraaid met de 1803 ISO die ik als laatste heb gebruikt en deze een upgrade gegeven mbv de tool van Microsoft. Na de upgrade staan alle zaken zoals die games, mixed reality portal etc. gewoon weer geïnstalleerd.
En zoals ik al had genoemd, lukt het niet met de ISO... het is of de mediacreation tool gebruiken of Windows update, met een ISO gaat het upgraden niet meer.
Inderdaad heel vreemd... ik wil ze ook niet op mijn machine zien. Ik heb geen setup om intune te gebruiken daarom gebruik in NTLite... achteraf opruimen staat mij tegen ik wil het gewoon goed hebben bij installatie.JackSparrow schreef op vrijdag 16 november 2018 @ 16:27:
[...]
Vreemd, want ik dacht dat dat na de 1803 opgelost zou zijn. Moet zeggen dat ik de 'Consumer Features' uitgeschakeld heb in Intune, dus ik zie ze sowieso nooit op mijn machine (gelukkig).
[ Voor 15% gewijzigd door MicGlou op 16-11-2018 20:49 ]
Six weeks after first release of build 1809, and Redmond still can't get it right
The 1809 build of Windows 10 and Windows Server is fast becoming infamous. Microsoft pulled it shortly after release when it started deleting people's files, and stumbling in other ways. Redmond reissued the software on Tuesday, and today it's clear you shouldn't rush into deploying it, if installing it at all, in its present state.
Buried among the release notes for the re-released build is this little advisory, in which Microsoft admits:
You experience the following issues in Windows 10, version 1809:
- In Windows Explorer, a red X appears on the mapped network drives.
- Mapped network drives are displayed as Unavailable when you run the net use command at a command prompt.
- In the notification area, a notification displays the following message: 'Could not reconnect all network drives.'
We can imagine that being a little annoying for people in work environments or otherwise relying on network shares.
Microsoft does provide a number of possible workarounds for the loss of network drive connectivity – a bug it knew was present in build 1809 of Windows, but chose not to fix in the re-release. It suggests setting up script files, scheduled tasks, or changing group policy settings. That said, these mitigation steps may not last beyond a reboot, and may need to be reapplied. Microsoft says it'll sort out the issues "in the 2019 timeframe." That stunning Redmond Q&A process at work again, we guess.
Meanwhile, antivirus biz Trend Micro is warning that some of its customers won't be able to download the 1809 build even if they wanted to. The refreshed version sparks serious issues with Trend's OfficeScan endpoint protection system, although it appears the problem is late patching from Trend, and not an issue with Microsoft, in this case.
"If a customer tries to retrieve and apply the Windows 10 October 2018 Update via Windows Update before applying the required Trend Micro Critical Patch (CP) - validated by certain driver versions - it will not be able to obtain the update for a period of 60 days from the official release of the Windows 10 October 2018 Update. Please note there will be no warning message," Trend said in an advisory.
"If a customer tries to apply the Windows 10 October 2018 Update via an installation package before applying the required Trend Micro Critical Patch (CP) - again validated by certain driver versions - a warning message will appear notifying the customer to first upgrade the Trend Micro product."
Finally, if you're using a Radeon HD2000 and HD4000 graphics card from AMD, you're out of luck. The new Windows build will throw out an "INVALID_POINTER_READ_c0000005_atidxx64.dll" error code and lock the screen.
Microsoft says it's looking into the issue, and in the meantime is blocking updates to Windows systems with the hardware.
All in all, try it out thoroughly before you deploy it on a system you rely on. ®
Oscar Wilde
Dat 'windows insider' programma was echt een briljante zet, is de kwaliteit echt enorm ten goede gekomen
Ketho schreef op zaterdag 17 november 2018 @ 16:05:
Iemand nog problemen gehad met het booten/installeren van de 1809Oct ISO vanaf een USB stick? Want het install.wim bestand is met zijn 4.09 GB te groot voor FAT
[Afbeelding]
Vervolgens probeerde ik het met exFAT maar dan was de USB stick niet bootable of gaf Windows aan dat de SSD zelf het niet ondersteunde. Met NTFS lukte het dan weer wel
Oscar Wilde
Eigenlijk niet... ik heb de afgelopen dagen aardig wat getest omdat de in place upgrade vanaf stick of ISO niet wil werken. Heb sticks gemaakt met MCT en met gebruik van Rufus voor aangepaste ISO's, ging allemaal prima met de x64 versie.Ketho schreef op zaterdag 17 november 2018 @ 16:05:
Iemand nog problemen gehad met het booten/installeren van de 1809Oct ISO vanaf een USB stick? Want het install.wim bestand is met zijn 4.09 GB te groot voor FAT
[Afbeelding]
Vervolgens probeerde ik het met exFAT maar dan was de USB stick niet bootable of gaf Windows aan dat de SSD zelf het niet ondersteunde. Met NTFS lukte het dan weer wel
In het begin wel... maar het laatste jaar lijken ze er niet echt goed naar te luisteren. Microsoft moet denk ik ook maar eens stoppen met die deadlines voor nieuwe build en beginnen met het uitbrengen van nieuwe builds wanneer deze echt goed getest zijn... daar lijkt nu vooral het probleem te liggen: deadlines halen en daardoor teveel haast maken en oog voor details missen.Metro2002 schreef op zaterdag 17 november 2018 @ 17:48:
[...]
Dat 'windows insider' programma was echt een briljante zet, is de kwaliteit echt enorm ten goede gekomen
Anoniem: 670030
ik had precies hetzelfde, maar wat ik ook wel vrij apart vond: toen ik in onder de activeringsinstellingen op probleem oplossen klikte, zoals werd voorgesteld, mijn -op dat moment als ongeldig aangemerkte- productcode pardoes werd omgezet naar een digitale licentie, die ik daarvoor nooit heb gehad.TFHfony schreef op donderdag 8 november 2018 @ 20:23:
Zie ik ineens rechts onderin mijn scherm staat dat mijn Windows 1 Pro niet meer geactiveerd is. Als ik vervolgens bij de instellingen ga kijken, zie ik inderdaad dat geen geldige digitale licentie of productcode zou hebben. Error code 0xc004c003. Google verteld mij dat dit normaal gesproken voor komt na verse upgrade van oudere versies van Windows.
Nu heb ik indertijd mijn legale Windows 7 Pro indertijd direct al geupgrade naar Windows 10 Pro. Ook heb ik niet recentelijk hardware toegevoegd/verwijderd. Iemand een idee?
/.update/
Het runnen van probleemoplossing geeft aan dat er wel een Windows 10 Home licentie is aangetroffen.. Helemaal vreemd...
Ik haal direct de ISO (US, x64) binnen met een spoofed user agent, mijn ISO is 4.72 GB (install.wim 4.09 GB). Uit gewoonte formatteer ik mijn USB sticks als FAT maar dit keer is dat ene bestand groter dan 4 GBMicGlou schreef op zaterdag 17 november 2018 @ 21:32:
[...]
Ik vraag mij af hoezo de ISO zo groot is bij jou? De stock x64 ISO gedownload met de Media Creation Tool is bij mij 3,67GB groot en een stick aangemaakt met de MCT is 3.94GB groot... voor een ISO met x32 en x64 erop is de ISO 6.43GB maar install is niet groter dan 3,09 GB.
Deadlines of niet, dat met de mijn documenten map was toch al maanden voor het uitbrengen gereport?MicGlou schreef op zaterdag 17 november 2018 @ 21:32:
[...]
In het begin wel... maar het laatste jaar lijken ze er niet echt goed naar te luisteren. Microsoft moet denk ik ook maar eens stoppen met die deadlines voor nieuwe build en beginnen met het uitbrengen van nieuwe builds wanneer deze echt goed getest zijn... daar lijkt nu vooral het probleem te liggen: deadlines halen en daardoor teveel haast maken en oog voor details missen.
[ Voor 7% gewijzigd door Raven op 18-11-2018 10:01 ]
Oscar Wilde
Je kunt de ISO splitten...dan past hij gewoon op een FAT32 usb stick.Ketho schreef op Saturday 17 November 2018 @ 16:05:
[Afbeelding]
[ Voor 6% gewijzigd door Raven op 19-11-2018 12:40 ]
Oscar Wilde
[ Voor 7% gewijzigd door Raven op 23-11-2018 13:12 ]
Oscar Wilde
Dit heeft niets met Windows 10 te maken dus ik zou op internet zoeken of een nieuw topic openen.theduke1989 schreef op vrijdag 23 november 2018 @ 16:26:
Kan iemand me een handige tip geven hoe ik de regKeys die overgebleven zijn bij het verwijderen van Office 2019?
Ik heb Revo Unistaller gebruikt, maar het had een value van 13000 regKeys en had zelf 5000 verwijderd, maar dat duurde bijna 1 -uur. Hoe kan ik de rest verwijderen?
.... en dat was poging 5, gaat lekker zo
Oscar Wilde
Wel grappig. Ik moet helaas dagelijks werken met W10P, en dat gaat verder prima. Maar hoor altijd veel klachten/gedoe over Linux. Nou met mijn Linux systemem heb ik zoveel issues niet (en nooit gehad). Draait altijd goed, kan ik inrichten zoals ik wil en qua privacy is het ook een stuk beter geregeld. En loopt smooth en fast.
For sale | "Goodbyes are only for those who love with their eyes. Because for those who love with heart and soul there is no such thing as separation" Rumi
Hangt denk ik van de distro af, nou ben ik geen Linuxfanaat (al gebruik ik het wel, bijv. op een RPi) maar ik denk dat dat komt door distro's waar stabiliteit niet bovenaan de lijst met prioriteiten staat, maar het nieuwste van het nieuwste erin verwerken wel.MrMarcie schreef op zaterdag 24 november 2018 @ 11:04:
Maar hoor altijd veel klachten/gedoe over Linux.
Oscar Wilde
{offtopic}Raven schreef op zaterdag 24 november 2018 @ 11:06:
[...]
Hangt denk ik van de distro af, nou ben ik geen Linuxfanaat (al gebruik ik het wel, bijv. op een RPi) maar ik denk dat dat komt door distro's waar stabiliteit niet bovenaan de lijst met prioriteiten staat, maar het nieuwste van het nieuwste erin verwerken wel.
For sale | "Goodbyes are only for those who love with their eyes. Because for those who love with heart and soul there is no such thing as separation" Rumi
MrMarcie schreef op zaterdag 24 november 2018 @ 11:07:
[...]
{offtopic}
Werk voornamelijk met Fedora, en zelf dan gaat het goed.
[ Voor 6% gewijzigd door Raven op 24-11-2018 11:20 ]
Oscar Wilde
Dat is apart, want ik draai zelf eigenlijk Linux en de foutmeldingen die voorbij kwamen waren een stuk meer dan bij Windows. Met Windows heb ik zelf geen gezeik. Met de eerste versie van Ubuntu/Ubuntu Mate 18.04. Ben ik maar terug gegaan naar Windows. Voor nu draait het super stabiel geen foutmeldingen met Ubuntu 18.04 met 4.15.0-39-generic kernel.MrMarcie schreef op zaterdag 24 november 2018 @ 11:04:
[...]
Wel grappig. Ik moet helaas dagelijks werken met W10P, en dat gaat verder prima. Maar hoor altijd veel klachten/gedoe over Linux. Nou met mijn Linux systemem heb ik zoveel issues niet (en nooit gehad). Draait altijd goed, kan ik inrichten zoals ik wil en qua privacy is het ook een stuk beter geregeld. En loopt smooth en fast.
[ Voor 23% gewijzigd door Wildfire op 24-11-2018 12:05 ]
1
| DISM /online /cleanup-image /restorehealth |
Oscar Wilde
Niet alleen bij die update, zeg maar gerust bij zo'n beetje alle updates. Als die client niet gefixed kan worden, zal ik de updates met de hand (en netwerkkabel eruit) moeten installeren, dan gaat het altijd goed en vergeleken met Update client vele malen sneller. Gezien de nog geen 10 seconden dat het duurde om die update los te installeren i.p.v. de uren dat de Update client er mee bezig was en er daarna nóg niet klaar mee waschim0 schreef op maandag 26 november 2018 @ 04:57:
@Raven Vage shizzle! Dat is die Adobe Flash Player update. Hier ging ie op twee computers van bijna 10 jaar oud in één keer goed. Maar wat een fratsen moet jij uithalen om die update te installeren.Heb je dat vaker? Ik zie het bij meer mensen. Ik hoef nooit rare fratsen uit te halen om updates te installeren. Gaat altijd in één keer goed.
[ Voor 6% gewijzigd door Raven op 26-11-2018 11:07 ]
Oscar Wilde
PC opnieuw installeren een optie?Raven schreef op maandag 26 november 2018 @ 10:03:
[...]
Niet alleen bij die update, zeg maar gerust bij zo'n beetje alle updates. Als die client niet gefixed kan worden, zal ik de updates met de hand (en netwerkkabel eruit) moeten installeren, dan gaat het altijd goed en vergeleken met Update client vele malen sneller. Gezien de nog geen 10 seconden dat het duurde om die update los te installeren i.p.v. de uren dat de Update client er mee bezig was en er daarna nóg niet klaar mee wasZo gaat het met de rest van de updates ook, groot en klein.
Een andere W10 install (op mijn desktop, bovenstaande is op laptop) heeft echter geen problemen.
Als LTSC 2019 nou eens opnieuw wordt uitgebracht, dan kan ik die proberen
[ Voor 14% gewijzigd door Raven op 26-11-2018 15:19 ]
Oscar Wilde
Ah, het is zakelijk. Daar heb ik helaas geen kaas van gegeten. Kan je nergens een ISO downloaden?Raven schreef op maandag 26 november 2018 @ 15:19:
[...]
Als LTSC 2019 nou eens opnieuw wordt uitgebracht, dan kan ik die proberen
Maar volgens dat eerdergenoemde DISM-commando was alles prima, geen fouten.
Ik heb dit diverse keren op 2 PC's vorige week geprobeerd. Iedere keer bleef het ding hangen en weigerde te installeren. Uiteindelijk Maar beide PC's de laatste update op gekwakt.Raven schreef op zondag 25 november 2018 @ 18:37:
Weet iemand toevallig of en hoe je de update client kunt herinstalleren in W10?
Vandaag is ie uren bezig geweest om het 21MB grote KB4477029 te downloaden, bleef lang hangen met tiworker.exe die zoals gebruikelijk1 core zit te stressen zonder iets (merkbaars) te doen en daarmee het downloaden tegenhoud, daarna hetzelfde met het voorbereiden op installeren.
Uiteindelijk Windows Update service gekilled, MS Catalog erbij gepakt, na downloaden netwerkkabel eruit, Windows Update service weer aan, update-installer gestart en nog geen 10 seconden later update geïnstalleerd.
Helaas heeft het resetten van de update client dit probleem wéér eens niet opgelost encode:werd succesvol en zonder fouten/waarschuwingen afgerond.
1 DISM /online /cleanup-image /restorehealth
Het lijkt er echter op dat het herinstalleren van de update client niet zo makkelijk kan als in W7
Do, or do not. There is no try. - Master Yoda
Euhm, neechim0 schreef op maandag 26 november 2018 @ 16:20:
[...]
Ah, het is zakelijk. Daar heb ik helaas geen kaas van gegeten. Kan je nergens een ISO downloaden?
https://www.heidoc.net/joomla/
De update of het DISM-commando? De output van het DISM-commando ververst niet bepaald vaak, dat zou verward kunnen worden met blijven hangen. Iets dat ik ergens las, maar ik had al een gevoel van, dat is vast geen commando dat snel klaar isElectricHead schreef op maandag 26 november 2018 @ 16:57:
[...]
Ik heb dit diverse keren op 2 PC's vorige week geprobeerd. Iedere keer bleef het ding hangen en weigerde te installeren. Uiteindelijk Maar beide PC's de laatste update op gekwakt.
Oscar Wilde
Hmmm, oplossing gekregen van Creative. Microfoontoegang en app toegang tot de microfoon moet aanstaan blijkbaar, ik meen me te herinneren dat ik deze opties voorheen ook altijd had uitgezet.Wildfire schreef op zaterdag 24 november 2018 @ 11:55:
Is er toevallig iemand hier met een SoundBlaster Z-series geluidskaart, die ook op Windows 1809 zit? Sinds ik 1809 draai (verse installatie) kan ik de DTS Connect en Dolby Digital Live functies niet meer gebruiken. De software van Creative geeft aan exclusieve toegang tot de geluidskaart nodig te hebben maar krijgt dat niet en dan werken deze functies niet.
(en nee, ik heb geen andere software draaien die van de geluidskaart gebruik maakt, anders dan Windows 1809 zelf is de software configuratie van mijn systeem hetzelfde als voorheen)
Ik heb zojuist een support request bij Creative ingediend, maar het zou fijn zijn als er ook wat andere zijn met dit probleem. Misschien dat we dan wat meer informatie naar Creative kunnen sturen.
Het lijkt er in ieder geval op dat er in 1809 iets is gewijzigd in het audiogedeelte, waardoor Windows als het ware continu beslag legt op de geluidskaart...
Oops... Ik was erg kort in m'n verhaal zie ik nu... Sorry! Nee, de update bleef steeds hangen, de cumulatieve update van 1803. De DISM commando's was ik ook tegen gekomen en alle stappen doorlopen. Er waren geen problemen met de files. Daarna weer geprobeerd de Windows update te installeren en weerom deed die dat niet. Zelfde fout, tot 90% en daarna een prachtige foutcode. Vandaar maar de update gewaagd naar 1809 en tot nu toe gaat dat goed.Raven schreef op maandag 26 november 2018 @ 17:23:
De update of het DISM-commando? De output van het DISM-commando ververst niet bepaald vaak, dat zou verward kunnen worden met blijven hangen. Iets dat ik ergens las, maar ik had al een gevoel van, dat is vast geen commando dat snel klaar isDus laptop maar paar uurtjes met rust gelaten om later te kijken of ie klaar was.
Do, or do not. There is no try. - Master Yoda
Wees blij dat je een foutmelding krijgt, die krijg ik nietElectricHead schreef op dinsdag 27 november 2018 @ 08:17:
[...]
Oops... Ik was erg kort in m'n verhaal zie ik nu... Sorry! Nee, de update bleef steeds hangen, de cumulatieve update van 1803. De DISM commando's was ik ook tegen gekomen en alle stappen doorlopen. Er waren geen problemen met de files. Daarna weer geprobeerd de Windows update te installeren en weerom deed die dat niet. Zelfde fout, tot 90% en daarna een prachtige foutcode. Vandaar maar de update gewaagd naar 1809 en tot nu toe gaat dat goed.
[ Voor 4% gewijzigd door Raven op 27-11-2018 10:50 ]
Oscar Wilde
In the end, we will remember not the words of our enemies, but the silence of our friends.
If you hide your whole life, you'll forget who you even are. Uplay: TheWorstNL | Steam + Origin + PSN: The_Worst_NL
Addresses an issue that causes the installation and client activation of Windows Server 2019 and 1809 LTSC Key Management Service (KMS) host keys (CSVLK) to not work as expected. For more information about the original feature, see KB4347075.
Lost dit je probleem op?August 30, 2018 - KB4347075 Update to extend KMS support upcoming Enterprise LTSC and Windows Server products
This update extends the Key Management Service (KMS) for Windows 8.1, Windows Server 2012 R2, Windows 10, versions 1507, 1607, 1709, 1803 and Windows Server 2016 to enable the activation of the upcoming Windows 10 client Enterprise LTSC and Windows Server editions when these become available.
In addition to installing this update on the KMS Host, a KMS Generic Volume License Key (GVLK) that is designed to support the upcoming Windows 10 client Enterprise LTSC or Windows Server editions is required to be installed. The associated KMS GVLKs for these products will be documented on Appendix A: KMS Client Setup Keys when they become available.
Please refer to this article if you are using a Customer Support Volume License Key (CSLVK) for installation instructions.
Die is voor zover ik kan zien voor 1809 LTSC, ik zit nog op 1607 LTSBchim0 schreef op woensdag 28 november 2018 @ 03:04:
@Raven Zojuist deze binnengekregen November 27, 2018—KB4467682 (OS Build 17134.441)
[...]
[...]
Lost dit je probleem op?
Oscar Wilde
Oh sorry, dacht je 1809 LTSC had en dat die update zat te bokken. Dat kon ik niet opmaken uit je post.Raven schreef op woensdag 28 november 2018 @ 10:28:
[...]
Die is voor zover ik kan zien voor 1809 LTSC, ik zit nog op 1607 LTSBGister kwam er op de laptop wel een grote cumulatieve update langs, die heb ik maar met de hand geïnstalleerd i.p.v. Windows Update het te laten doen, dat ging probleemloos. Denk dat ik het maar op die manier doe tot LTSC 2019 er is. Tot nu toe lijken er alleen custom refresh ISO's te zijn waar de updates door een hobbyist erin zijn gezet, heb nog geen kopieën van de officiële langs zien komen.
[ Voor 5% gewijzigd door chim0 op 28-11-2018 10:39 ]
Nope, 1809 LTSC komt niet via Windows Update binnen dus die kan het niet zijnchim0 schreef op woensdag 28 november 2018 @ 10:34:
[...]
Oh sorry, dacht je 1809 LTSC had en dat die update zat te bokken. Dat kon ik niet opmaken uit je post.
Maar met die heidoc tool kan je 1809 LTSC dus ook niet binnenhalen?
Oscar Wilde
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
| Description Faulting Application Path: C:\Windows\System32\svchost.exe Problem signature Problem Event Name: APPCRASH Application Name: svchost.exe_InstallService Application Version: 10.0.17134.1 Application Timestamp: a38b9ab2 Fault Module Name: installservice.dll Fault Module Version: 10.0.17134.137 Fault Module Timestamp: 08eb0539 Exception Code: c0000005 Exception Offset: 0000000000066040 OS Version: 10.0.17134.2.0.0.256.48 Locale ID: 1033 Additional Information 1: 8dc4 Additional Information 2: 8dc4feb7261de257f6c954576ba95618 Additional Information 3: 8a06 Additional Information 4: 8a064253847baa8ae9d59ad53063701e Extra information about the problem Bucket ID: 6ee63e63706f1cbc1bc26f2a43e2af32 (2000283411824160562) |
Hostdeko webhosting: Sneller dan de concurrentie, CO2 neutraal en klantgericht.
Hostdeko webhosting: Sneller dan de concurrentie, CO2 neutraal en klantgericht.
Kort antwoord Ja.Hamazaki schreef op zaterdag 1 december 2018 @ 11:31:
Is windows 10 nog steeds gratis? Ik heb een iso bestand gisteren gedownload op de site van microsoft en deze geinstalleerd. windows was gelijk geactiveerd ?
Komt dit omdat ik een legitieme windows 7 code had in het verleden op mijn laptop?
In the end, we will remember not the words of our enemies, but the silence of our friends.
[ Voor 28% gewijzigd door Compunologist op 01-12-2018 15:54 ]
Dit is omdat je in het verleden een legitieme Windows 7 had, daarom is Windows 10 geactiveerd.Hamazaki schreef op zaterdag 1 december 2018 @ 11:31:
Is windows 10 nog steeds gratis? Ik heb een iso bestand gisteren gedownload op de site van microsoft en deze geinstalleerd. windows was gelijk geactiveerd ?
Komt dit omdat ik een legitieme windows 7 code had in het verleden op mijn laptop?
Kort antwoord Ja.Pierre schreef op zaterdag 1 december 2018 @ 11:48:
[...]
Dit is omdat je in het verleden een legitieme Windows 7 had, daarom is Windows 10 geactiveerd.
Zo goed.
Geschiedenis herhaalt zich nooit. Maar rijmt altijd wel een keer.
Compunologist schreef op zaterdag 1 december 2018 @ 11:47:
Nog iets "geinigs" ontdekt in de 1809 horror franchise: de folder properties "Size" en "Contains" worden incorrect weergegeven op sommige plaatsen.
Oscar Wilde
Ik kan het aantal nieuwe "features" sinds de introductie van "Windows as a Service" niet meer bijhouden
Nee, dat wordt 1903 die uitkomt in april (ik krijg er nu al lentekriebels vanCybermage2you schreef op zaterdag 1 december 2018 @ 19:36:
ze kunnen beter een 18010 uitbrengen want zoveel bugfixes heeft de 1809 nodig.
Zeker bizar.Reveal! schreef op maandag 3 december 2018 @ 10:31:
Kwam dit script laatst tegen,
https://gist.github.com/I...2b805b4c9c6e9a442e0121b1d
Daarna is gaan kijken wat Windows eigenlijk allemaal van je bij houdt en terug stuurt.
Dit is echt best bizar om te beginnen,
*Windows 10 has all text typed on the keyboard stored in temporary files, and sent (once per 30 mins) to microsoft.
*Telemetry is sent once per 5 minutes.
*Typing the name of any popular movie into your local file search starts a telemetry process that indexes all media files on your computer and transmits them to microsoft.
*When a webcam is first enabled, ~35mb of data gets immediately transmitted.
*Everything that is said into an enabled microphone is immediately transmitted to microsoft.
*If Cortana is enabled, the voice is first transcribed to text, then the transcription is sent to microsoft.
En je heb geen normale manier om alles uit te schakelen. (zie ook batchscript)
PC Specs
Asus ROG Strix B650E-E | AMD 7700X | G-Skill 32GB DDR5 6000C30 M-die | 4090 FE | LG 38GN950-B 3840*1600p 160Hz | Corsair RM1000x Shift | WD Black SN850X 1TB M.2
Ga vanavond is kijken op me Desktop, op me laptop heb ik bovenstaand al gedraaid is geen goeie referentie.Help!!!! schreef op maandag 3 december 2018 @ 11:17:
[...]
Zeker bizar.
En als je telemetry uitschakelt via bijv. O&O shutup
Met de enterprise versie van Windows 10 is dit via GPO's uit te schakelen.Reveal! schreef op maandag 3 december 2018 @ 10:31:
Daarna is gaan kijken wat Windows eigenlijk allemaal van je bij houdt en terug stuurt.
[ Voor 4% gewijzigd door Motaro op 03-12-2018 12:05 ]
Ik heb dyslexie, hierdoor is mijn schrijftaal niet helemaal correct. Stoor je er niet aan, doe ik zelf wel:)
Klopt natuurlijk, alleen heb ik en de meeste thuisgebruikers geen (legale) Enterprise versie maar Home of Pro.Danielson schreef op maandag 3 december 2018 @ 11:51:
[...]
Met de enterprise versie van Windows 10 is dit via GPO's uit te schakelen.
PC Specs
Wow, niet alleen is dit echt buiten alle proporties, het is tevens een gigantische security hazard.Reveal! schreef op maandag 3 december 2018 @ 10:31:
*Windows 10 has all text typed on the keyboard stored in temporary files, and sent (once per 30 mins) to microsoft.
*Telemetry is sent once per 5 minutes.
*Typing the name of any popular movie into your local file search starts a telemetry process that indexes all media files on your computer and transmits them to microsoft.
*When a webcam is first enabled, ~35mb of data gets immediately transmitted.
*Everything that is said into an enabled microphone is immediately transmitted to microsoft.
*If Cortana is enabled, the voice is first transcribed to text, then the transcription is sent to microsoft.
There are 10 kinds of people on the planet. Those who understand binary, and those who don't. | http://twitch.tv/jaapGoose || AMD Ryzen 5 3600, Asus RX 6650 XT OC-Edition, 16GB, MSI B450 Gaming X
I don't know, vond dit ook nogal shocking.Metro2002 schreef op maandag 3 december 2018 @ 19:17:
[...]
Wow, niet alleen is dit echt buiten alle proporties, het is tevens een gigantische security hazard.
Toetsenbord aanslagen opslaan? Webcam en microfoon info doorsturen? whut.
![]()
![]()
zijn hier geen wetten tegen??
Apple iPhone 16e LG OLED evo G5 Google Pixel 10 Samsung Galaxy S25 Star Wars: Outlaws Nintendo Switch 2 Apple AirPods Pro (2e generatie) Sony PlayStation 5 Pro
Tweakers is onderdeel van
DPG Media B.V.
Alle rechten voorbehouden - Auteursrecht © 1998 - 2025
•
Hosting door TrueFullstaq