Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deethan
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 26-03-2023

deethan

the best is yet to come

Mijn huiskamer AIO pc slikte de update ook niet naar behoren, ik had 'schijnbaar' lege document mappen en programma's zoals Photoshop, Illustrator en Outlook wilden niet fatsoenlijk werken.
Ik heb de pc teruggezet naar een vorige versie en alles is weer in orde, niets is kwijt en genoemde programma's werken ook normaal.

"Push now for a Golden Age"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mrjraider
  • Registratie: Juli 2012
  • Niet online
Updates? Mijn laptop weigert al drie maanden updates te downloaden en te installeren. Ding kan uren zoeken en niets vinden....
Vervolgens al eens een "probleemoplosser" gedraaid zonder succes.

Kijk nu al een tijdje tegen: Op uw apparaat ontbreken belangrijke beveiligings-en kwaliteitsfixes. melding bij updates aan :')

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Raven
  • Registratie: November 2004
  • Niet online
Mrjraider schreef op vrijdag 19 oktober 2018 @ 21:05:
Updates? Mijn laptop weigert al drie maanden updates te downloaden en te installeren. Ding kan uren zoeken en niets vinden....
Vervolgens al eens een "probleemoplosser" gedraaid zonder succes.

Kijk nu al een tijdje tegen: Op uw apparaat ontbreken belangrijke beveiligings-en kwaliteitsfixes. melding bij updates aan :')
Heb je Windows Update al eens op de handmatige manier gereset? -> Windows Update service stoppen en uitschakelen, C:\windows\SoftwareDistribution leeggooien en dan de meest recente cumulatieve update downloaden van https://www.catalog.update.microsoft.com/Home.aspx , netwerkkabel eruit, Windows Update service starten en installeren maar.

De netwerkkabel moet eruit voor de service weer opgestart wordt omdat die anders meteen gaat zoeken naar updates en dan om de een of andere reden het handmatig installeren van een update tegenhoudt :/

After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...

Oscar Wilde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Twixie
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 31-05 11:52
Ben ik de enige bij wie de Windows.old folder spontaan verdwenen is ? Ik merk dit ineens op op 2 machines hier. Vroeger moest ik doe manueel wegdoen via Disk Cleanup en dat was echt wel een pak diskspace die vrijkwam.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Techneut
  • Registratie: September 2007
  • Niet online
Ik heb destijds gebruik gemaakt van de mogelijkheid om Windows 7 op te waarderen naar Windows 10. Gedurende een zekere tijd, ik geloof een jaar (of was het een half jaar?) kon je m.b.v. Windows old terug naar Windows 7. Na die tijd verdween de map Windows old automatisch. Hetzelfde gebeurde op een andere computer met Windows 8.1.

Kortom, toen vond dat ook automatisch plaats, zij het na een flinke bedenktijd. Hoe groot die "bedenktijd" was, (als die er was) bij de vorige halfjaarlijkse updates weet ik niet meer, ik lette er niet voortdurend op, want het lag me niet in de weg. En ik heb net een nieuwe computer gekocht, de oude weggedaan met demonteren en onklaar maken van de harde schijf. Ik kan dat dus niet alsnog even nakijken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• wildhagen
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online
Twixie schreef op zondag 21 oktober 2018 @ 15:23:
Ben ik de enige bij wie de Windows.old folder spontaan verdwenen is ? Ik merk dit ineens op op 2 machines hier. Vroeger moest ik doe manueel wegdoen via Disk Cleanup en dat was echt wel een pak diskspace die vrijkwam.
Dat gebeurt automatisch 30 dagen na de upgrade, daarna is een rollback dus ook niet meer mogelijk. Dit is dus by design :)

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bananenplant
  • Registratie: Januari 2001
  • Nu online
Dit is apart... via hier kan ik helemaal geen update assistant downloaden voor maar is alles nog voor 1803 :? ?

💶 Wil je in een vrije democratie blijven wonen? Betaal dan voor nieuws. 📰
❌ ceterum censeo contra factiones ad dextrum extremum esse pugnandum. 🙅🏻‍♂️

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ketho
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 01-06 17:44
Tribits schreef op vrijdag 19 oktober 2018 @ 20:01:
Iemand enig idee wat nu de officiële status is van de 1809 rollout? 10 oktober was het verhaal dat die verder zou gaan na het uitkomen van v10.0.17763.55, maar de laatste media creation tool is nog steeds voor 1803
Blijkbaar is de re-release nog steeds alleen voor Insiders, ik zie ook nog 1803 bij de media creation tool :-(
https://www.reddit.com/r/...w_safe_to_update_to_1809/

[ Voor 5% gewijzigd door Ketho op 21-10-2018 17:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mrjraider
  • Niet online
Raven schreef op zaterdag 20 oktober 2018 @ 09:27:
[...]

Heb je Windows Update al eens op de handmatige manier gereset? -> Windows Update service stoppen en uitschakelen, C:\windows\SoftwareDistribution leeggooien en dan de meest recente cumulatieve update downloaden van https://www.catalog.update.microsoft.com/Home.aspx , netwerkkabel eruit, Windows Update service starten en installeren maar.

De netwerkkabel moet eruit voor de service weer opgestart wordt omdat die anders meteen gaat zoeken naar updates en dan om de een of andere reden het handmatig installeren van een update tegenhoudt :/
En wat is de laatste dan? Ik moet gaan zoeken maar zover rijkt mijn Windows kennis en ervaring :+

Edit: nvm volgens mij is het gelukt :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raven
  • Niet online
Zoeken op "windows 10 cumulatieve update 1803 x64" (aanpassen waar nodig :P ) en sorteren op datum.

Nu maar hopen dat dat geholpen heeft om Windows Update weer werkend te krijgen :+

After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...

Oscar Wilde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mrjraider
  • Niet online
Raven schreef op zondag 21 oktober 2018 @ 19:42:
Zoeken op "windows 10 cumulatieve update 1803 x64" (aanpassen waar nodig :P ) en sorteren op datum.

Nu maar hopen dat dat geholpen heeft om Windows Update weer werkend te krijgen :+
Maakt het nog uit welke ik pak? Eentje van 750mb en eentje van twee maal zo groot? Die van 750mb nu binnen gehaald.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raven
  • Niet online
Mrjraider schreef op zondag 21 oktober 2018 @ 19:46:
[...]

Maakt het nog uit welke ik pak? Eentje van 750mb en eentje van twee maal zo groot? Die van 750mb nu binnen gehaald.
Je hebt er maar een nodig, die van x86 of x64, afhankelijk van of je 32 of 64 bits Windows 10 draait.
Die voor 64 bit Windows is inderdaad een stukje groter :P

[ Voor 7% gewijzigd door Raven op 21-10-2018 19:50 ]

Oscar Wilde

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mrjraider
  • Niet online
Raven schreef op zondag 21 oktober 2018 @ 19:49:
[...]

Je hebt er maar een nodig, die van x86 of x64, afhankelijk van of je 32 of 64 bits Windows 10 draait.
Die voor 64 bit Windows is inderdaad een stukje groter :P
For f.. sake. Dat downloaden is al zo traag.. Die van 1500mb had ik moeten hebben :+ Opnieuw.....

edit: ik krijg een "deze update is niet voor uw computer" melding..

[ Voor 8% gewijzigd door Mrjraider op 21-10-2018 20:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjah
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 16:49
Als ik de upgrade client pak, pakt die een 1803 vernoemde exe file, hoe reeel is de kans dat ik toch 1809 aantref na de upgrade?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mrjraider
  • Niet online
Volgens mij 0% tenzij je in een van de Insider ringen zit ;)

Ik zit eens verder te kijken bij mijn updates. Geschiedenis is leeg en als ik op updates verwijderen klik dan zie ik alleen maar updates voor office en 5 beveiligingsupdates.
Verder niets..

edit: nee die doet helemaal niets qua updates. Snap er weinig van maar ga nu niet uitgebreid een diagnose uitvoeren. Heb wel wat beters te doen. Zodra de 1809 update er is dan download ik de creation tool en kijk wel verder.

[ Voor 30% gewijzigd door Mrjraider op 21-10-2018 20:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raven
  • Niet online
Mrjraider schreef op zondag 21 oktober 2018 @ 19:51:
edit: ik krijg een "deze update is niet voor uw computer" melding..
:? , vaag, wel de goede update gedownload?
Mrjraider schreef op zondag 21 oktober 2018 @ 20:32:
Ik zit eens verder te kijken bij mijn updates. Geschiedenis is leeg en als ik op updates verwijderen klik dan zie ik alleen maar updates voor office en 5 beveiligingsupdates.
Verder niets..

edit: nee die doet helemaal niets qua updates. Snap er weinig van maar ga nu niet uitgebreid een diagnose uitvoeren. Heb wel wat beters te doen. Zodra de 1809 update er is dan download ik de creation tool en kijk wel verder.
Dat de geschiedenis leeg is komt door de reset van de update client ;)

Over updates gesproken, mijn laptop had gisteravond weer eens uren nodig om een cumulatieve update en een paar Office updates erop te zetten, zowel het downloaden als installeren bleef regelmatig hangen waarbij tiworker.exe een core non stop zat te stressen en het na een tijdje weer iets verder ging om daarna weer te blijven hangen. Zag geen hdd-activiteit, dus het lijkt erop dat ie gewoon niets zat te doen...

[ Voor 19% gewijzigd door Raven op 22-10-2018 10:19 ]

Oscar Wilde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• melkislekker
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 06-05 14:36
Ik merk dat de rechter muisknop op de touchpad van MacBook niet werkt als ik Windows 10 erop heb gezet, hebben meer mensen hier last van of past dit niet in dit topic? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mrjraider
  • Niet online
Raven schreef op maandag 22 oktober 2018 @ 10:16:
[...]

:? , vaag, wel de goede update gedownload?

[...]

Dat de geschiedenis leeg is komt door de reset van de update client ;)

Over updates gesproken, mijn laptop had gisteravond weer eens uren nodig om een cumulatieve update en een paar Office updates erop te zetten, zowel het downloaden als installeren bleef regelmatig hangen waarbij tiworker.exe een core non stop zat te stressen en het na een tijdje weer iets verder ging om daarna weer te blijven hangen. Zag geen hdd-activiteit, dus het lijkt erop dat ie gewoon niets zat te doen...
Ja zeker. Ik heb die voor 64bit en de allerlaatste. Dus de bovenste van de lijst.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raven
  • Niet online
melkislekker schreef op maandag 22 oktober 2018 @ 10:47:
Ik merk dat de rechter muisknop op de touchpad van MacBook niet werkt als ik Windows 10 erop heb gezet, hebben meer mensen hier last van of past dit niet in dit topic? :P
offtopic:
Ik denk dat als je dit in het Apple-subforum had geplaatst de hel losgebroken zou zijn :+
Mrjraider schreef op maandag 22 oktober 2018 @ 10:58:
[...]

Ja zeker. Ik heb die voor 64bit en de allerlaatste. Dus de bovenste van de lijst.
Wel de juiste Windows versie? 1803/1709/etc. Geen idee waarom ie anders die foutmelding zou geven...
edit: Misschien mist er een afhankelijkheid? Al heb ik dat in Windows 10 nog niet eerder gezien.

[ Voor 7% gewijzigd door Raven op 22-10-2018 11:10 ]

Oscar Wilde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mrjraider
  • Niet online
Raven schreef op maandag 22 oktober 2018 @ 11:06:
[...]

offtopic:
Ik denk dat als je dit in het Apple-subforum had geplaatst de hel losgebroken zou zijn :+

[...]

Wel de juiste Windows versie? 1803/1709/etc. Geen idee waarom ie anders die foutmelding zou geven...
edit: Misschien mist er een afhankelijkheid? Al heb ik dat in Windows 10 nog niet eerder gezien.
Winver geeft als info.
Versie 1803 build 17134.165

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raven
  • Niet online
Mrjraider schreef op maandag 22 oktober 2018 @ 11:37:
[...]

Winver geeft als info.
Versie 1803 build 17134.165
Dat levert 3 hits op voor september: https://www.catalog.updat...windows%2010%201803%20x64 , mogelijk eerst de oudste van de 3 proberen?

[ Voor 12% gewijzigd door Raven op 22-10-2018 13:00 ]

Oscar Wilde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mrjraider
  • Niet online
Raven schreef op maandag 22 oktober 2018 @ 12:56:
[...]

Dat levert 3 hits op voor september: https://www.catalog.updat...windows%2010%201803%20x64 , mogelijk eerst de oudste van de 3 proberen?
De bovenste van het lijstje is geïnstalleerd nu is mijn laptop aan het rebooten. Ben benieuwd.

Edit: @Raven de cumulatieve update van september is zonder morren geïnstalleerd maar die van oktober weigert? Ik krijg dan weer de melding: deze update is niet voor deze computer 8)7

[ Voor 18% gewijzigd door Mrjraider op 22-10-2018 19:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raven
  • Niet online
Mrjraider schreef op maandag 22 oktober 2018 @ 14:23:
[...]

De bovenste van het lijstje is geïnstalleerd nu is mijn laptop aan het rebooten. Ben benieuwd.

Edit: @Raven de cumulatieve update van september is zonder morren geïnstalleerd maar die van oktober weigert? Ik krijg dan weer de melding: deze update is niet voor deze computer 8)7
Die van oktober is nog steeds teruggetrokken voor zover ik weet, geloof me, die wil je niet :+

* Raven mompelt iets over leeggegooide mijn documenten mappen en na het fixen niet werkende audio |:(

[ Voor 10% gewijzigd door Raven op 22-10-2018 21:43 ]

Oscar Wilde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mrjraider
  • Niet online
Die cumulatieve? Die kan ik gewoon downloaden van je gelinkte website maar doet verder niets.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raven
  • Niet online

Oscar Wilde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sanction
  • Registratie: Juli 2006
  • Niet online
Er zijn weer problemen, nu met .zip files.

https://www.theinquirer.n...update-eats-zip-files-too

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raven
  • Niet online
_O-

Oscar Wilde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JohanKupers
  • Registratie: Juli 2018
  • Niet online

JohanKupers

Würüm? Dürüm!

Ja, de 1809 was een geweldig geteste build. :+

⛔ Trackers of betalen ⛔

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Compunologist
  • Registratie: September 2003
  • Niet online
Dus die zip files besparen nu nóg meer ruimte? :P

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Techneut
  • Niet online
Blijkbaar zitten in die 1809 en al z'n voorgangers bepaalde verbeteringen die sommigen heel belangrijk vinden. Persoonlijk zijn het zaken waar ik de schouders over ophaal. Maar als dat echt belangrijk is voor ze, dan kan ik me zeker iets van het ongeduld voorstellen om zodra het kan te downloaden. Maar als daar niet of nauwelijks sprake van is, dan begrijp ik eerlijk gezegd nooit de vliegende haast. Ik wacht altijd rustig af en ik merk dat dit geduld meestal wel wordt beloond, althans dat het me de ergernissen bespaart..

Aan de andere kant, alles heeft twee kanten, dankzij dat ongeduld van sommigen worden de foutjes er wel uitgehaald voordat ik via de reguliere weg een keer aan de beurt ben. Anders zou dit ongetwijfeld langer hebben geduurd. Reden dus om tegen de pioniers (zo mag ik ze denk ik wel noemen) "hartelijk bedankt voor jullie inzet" te zeggen. :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Help!!!!
  • Registratie: Juli 1999
  • Niet online

Help!!!!

Mr Majestic

Memo to Microsoft: Windows 10 is broken, and the fixes can't wait

Microsoft’s problem isn’t how often it updates Windows—it’s how it develops it

Kan me er wel in vinden. Sowieso liever 1 goed geteste update per jaar dan 2 problematische.

[ Voor 57% gewijzigd door Help!!!! op 24-10-2018 10:29 ]

PC Specs
Asus ROG Strix B650E-E | AMD 7700X | G-Skill 32GB DDR5 6000C30 M-die | 4090 FE | LG 38GN950-B 3840*1600p 160Hz | Corsair RM1000x Shift | WD Black SN850X 1TB M.2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raven
  • Niet online
*zucht*

Vanmiddag met heel veel geduld een aantal updates erop gezet, gelukkig komt die grote van oktober hier niet via WU binnen :P , is er meteen een oud probleem teruggekeerd :/ : Het spontaan wakker worden met oorzaak "onbekend"... Inmiddels veel instellingen nagelopen, de meest voor de hand liggende oorzaken zijn nog steeds uitgeschakeld.

Oscar Wilde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Berlinetta
  • Registratie: Juli 2015
  • Niet online
Raven schreef op donderdag 25 oktober 2018 @ 18:00:
*zucht*

Vanmiddag met heel veel geduld een aantal updates erop gezet, gelukkig komt die grote van oktober hier niet via WU binnen :P , is er meteen een oud probleem teruggekeerd :/ : Het spontaan wakker worden met oorzaak "onbekend"... Inmiddels veel instellingen nagelopen, de meest voor de hand liggende oorzaken zijn nog steeds uitgeschakeld.
Hoe bedoel je? om s'nachts 3 uur? Dat is juist relaxed, dat is de tijd dat Windows updates installeerd.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Brekers
  • Registratie: April 2017
  • Laatst online: 31-05 16:04
Na 3 jaar geklooid te hebben met Windows 10, heb ik besloten om terug te gaan naar 8.1 Pro.. Wat een verademing zeg! Niet elk half jaar weer een grote update, settings die veranderen of apps die telkens meegeleverd worden. :)

[ Voor 4% gewijzigd door Brekers op 25-10-2018 23:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mschol
  • Registratie: November 2002
  • Niet online
Berlinetta schreef op donderdag 25 oktober 2018 @ 23:06:
[...]

Hoe bedoel je? om s'nachts 3 uur? Dat is juist relaxed, dat is de tijd dat Windows updates installeerd.
nee, vermoedelijk heeft hij het over de random startups die windows 10 inderdaad een hele lange tijd had: ongeact de tijd startte dat ding spontaan zonder reden op, en ging niet automatisch uit..

overigens is *spontaan* aangaan iets wat gewoon ongewenst gedrag is voor een pc; updates wachten maar lekker tot ik de pc weer aanzet..

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Metro2002
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 18:59

Metro2002

Memento mori

Brekers schreef op donderdag 25 oktober 2018 @ 23:47:
Na 3 jaar geklooid te hebben met Windows 10, heb ik besloten om terug te gaan naar 8.1 Pro.. Wat een verademing zeg! Niet elk half jaar weer een grote update, settings die veranderen of apps die telkens meegeleverd worden. :)
Dat was voor mij de reden om over te stappen naar linux, zeker nu steeds meer games ook beschikbaar komen danwel draaien via wine is er voor mij echt geen reden meer om me te blijven ergeren aan het updatebeleid van windows 10. Ook het feit dat zaken in windows 10 blijkbaar permanent kapot zijn zoals de volumeregeling voor mijn bluetooth speakers (na de 1803 update) en de telemetrie spelen een rol in die beslissing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raven
  • Niet online
Berlinetta schreef op donderdag 25 oktober 2018 @ 23:06:
[...]

Als het Windows Update was, was het op vaste tijden en had er waarschijnlijk wel een verwijzing in het logboek gestaan, nu is het telkens oorzaak onbekend. Daarbij heb ik er m.b.v. gpedit voor gezorgd dat Windows geen updates mag downloaden en installeren zonder dat ik op de daarvoor bedoelde knop klik ;)
mschol schreef op vrijdag 26 oktober 2018 @ 00:14:
[...]

nee, vermoedelijk heeft hij het over de random startups die windows 10 inderdaad een hele lange tijd had: ongeact de tijd startte dat ding spontaan zonder reden op, en ging niet automatisch uit..

overigens is *spontaan* aangaan iets wat gewoon ongewenst gedrag is voor een pc; updates wachten maar lekker tot ik de pc weer aanzet..
Toen ie gisteren spontaan aanging, was dat vlak voor ik erachter ging zitten, vannacht is ie volgens het logboek weer aan gegaan, om 2 minuten later weer in slaapstand te gaan :?
Het systeem wordt in de slaapstand gezet.

Reden: Systeem inactief
Zag, na een hint van Google, wel iets op hetzelfde tijdstip van wakker worden voorbij komen:
Microsoft-Windows-Wcmsvc/Operational
Wijziging van energiestatus is verwerkt.

Reden: Bewerking wordt automatisch hervat vanuit de status voor laag energieverbruik

- <Event xmlns="http://schemas.microsoft.com/win/2004/08/events/event">
- <System>
<Provider Name="Microsoft-Windows-Wcmsvc" Guid="{67D07935-283A-4791-8F8D-FA9117F3E6F2}" />
<EventID>1005</EventID>
<Version>0</Version>
<Level>4</Level>
<Task>0</Task>
<Opcode>0</Opcode>
<Keywords>0x8000000000000020</Keywords>
<TimeCreated SystemTime="2018-10-26T03:39:22.649358000Z" />
<EventRecordID>4094</EventRecordID>
<Correlation />
<Execution ProcessID="2028" ThreadID="1592" />
<Channel>Microsoft-Windows-Wcmsvc/Operational</Channel>
<Computer>Buffy</Computer>
<Security UserID="S-1-5-19" />
</System>
- <EventData>
<Data Name="Reason">18</Data>
</EventData>
</Event>
Weet iemand toevallig of het op de een of andere manier mogelijk is een zoekopdracht in het (gehele) logboek en taakplanner te doen op basis van tijdstippen? Ik zie niet zo gauw een mogelijkheid daarvoor. Later maar eens verder zoeken.

Oscar Wilde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barfman
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 17:45
<Execution ProcessID="2028" ThreadID="1592" />
Je kan via de <Execution ProcessID="2028" toch zien welke (system) app dat veroorzaakt.

ProcessID="2028" kan je opzoeken in taakbeheer onder details en dan de cijfers onder PID, die komen overeen met de cijfers van de ProcessID="2028"

[ Voor 25% gewijzigd door Barfman op 26-10-2018 12:15 ]

System | Racing is in my Blood

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raven
  • Niet online
Barfman schreef op vrijdag 26 oktober 2018 @ 12:11:
[...]

Je kan via de <Execution ProcessID="2028" toch zien welke (system) app dat veroorzaakt.

ProcessID="2028" kan je opzoeken in taakbeheer onder details en dan de cijfers onder PID, die komen overeen met de cijfers van de ProcessID="2028"
Svchost.exe, dat is niet bepaald specifiek.... uhm, dit had ik niet verwacht, "naar service(s) gaan" laat er maar één gemarkeerd zien: Wcmsvc, oftewel Windows Connection Manager.

Oscar Wilde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Berlinetta
  • Niet online
Raven schreef op vrijdag 26 oktober 2018 @ 14:27:
[...]

Svchost.exe, dat is niet bepaald specifiek.... uhm, dit had ik niet verwacht, "naar service(s) gaan" laat er maar één gemarkeerd zien: Wcmsvc, oftewel Windows Connection Manager.
Om heel eerlijk te zijn is jouw probleem ook niet specifiek.
Ik kan hier helemaal niks mee, voor de hand liggen is misschien voor iemand anders niet voor de hand liggend.
oud probleem teruggekeerd
Dus eerst had je ook en nadat er wat gebeurd is, is het weer teruggekomen,
Is jouw desktop/laptop/2in1 ook echt uit als je hem uitzet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raven
  • Niet online
Berlinetta schreef op vrijdag 26 oktober 2018 @ 14:58:
Ik kan hier helemaal niks mee, voor de hand liggen is misschien voor iemand anders niet voor de hand liggend.
Bijv dat de netwerkkaart het systeem niet wakker mag maken, wake timers, automatisch onderhoud, (taken in) taakplanner, de oorzaken die altijd als eerste genoemd worden wanneer je (in 't Engels) op spontaan wakker worden Googled.

Een powercfg commando dat aan kan geven welke apparaten het systeem wakker mogen maken geeft alleen de ramplank en muis aan, dus tenzij er 's nachts iemand op knopjes drukt (nee, ik heb geen kat of zo :P ) is het dat in ieder geval niet. Plus er zou dan user input (in de vorm van een USB invoerapparaat) als oorzaak vermeld moeten worden

PowerShell:
1
Get-ScheduledTask | where {$_.settings.waketorun}
geeft 3 dingen aan, maar alle 3 zijn disabled: Account Cleanup en 2* .NET Framework, dus daar valt ook niks te zien,

powercfg /waketimers geeft svchost.exe aan, Maintenance Activator, maar automatisch onderhoud mag de pc niet uit slaapstand halen, dat vinkje staat uit.

En powercfg -lastwake is helemaal mooi:
code:
1
2
3
Wake History Count - 1
Wake History [0]
  Wake Source Count - 0
Berlinetta schreef op vrijdag 26 oktober 2018 @ 14:58:
[...]

Dus eerst had je ook en nadat er wat gebeurd is, is het weer teruggekomen,
Is jouw desktop/laptop/2in1 ook echt uit als je hem uitzet?
Desktop en het gaat om hybride slaapstand (suspend to ram+disk). Toen ik die pc net had werd ie ook regelmatig spontaan wakker, maar toen stonden er oorzaken bij, zoals de netwerkkaart. Nu staat dat er niet bij. Ja, de pc gaat in slaapstand, de pc wordt niet (meteen) weer wakker, gecheckt in de logboek en door af en toe even naar de PowerLED te kijken.

Een vinkje dat ik toen had uitgezet maar weer aangezet bleek te zijn was in taakplanner -> \Microsoft\Windows\UpdateOrchestrator -> Reboot. Het vinkje om de pc uit slaapstand te halen is sinds gister weer weg, dus dat was niet de oorzaak van het afgelopen nacht een paar minuten wakker worden en na een paar minuten blijkbaar weer in slaapstand gaan.

[ Voor 11% gewijzigd door Raven op 26-10-2018 19:30 ]

Oscar Wilde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pjannink
  • Laatst online: 30-03 11:09
Herinstallatie van iCloud voor Windows werkt niet. Ik zit op Windows 17763.55, dus de 1809 versie.
Bij installatie de melding dat deze Windows versie "te nieuw"is:
icloud for windows requires windows 7 windows 8 or windows 10 (april 2018 update) and earlier.
Iemand een oplossing?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Berlinetta
  • Niet online
Raven schreef op vrijdag 26 oktober 2018 @ 19:26:
[...]

Bijv dat de netwerkkaart het systeem niet wakker mag maken, wake timers, automatisch onderhoud, (taken in) taakplanner, de oorzaken die altijd als eerste genoemd worden wanneer je (in 't Engels) op spontaan wakker worden Googled.

Een powercfg commando dat aan kan geven welke apparaten het systeem wakker mogen maken geeft alleen de ramplank en muis aan, dus tenzij er 's nachts iemand op knopjes drukt (nee, ik heb geen kat of zo :P ) is het dat in ieder geval niet. Plus er zou dan user input (in de vorm van een USB invoerapparaat) als oorzaak vermeld moeten worden

PowerShell:
1
Get-ScheduledTask | where {$_.settings.waketorun}
geeft 3 dingen aan, maar alle 3 zijn disabled: Account Cleanup en 2* .NET Framework, dus daar valt ook niks te zien,

powercfg /waketimers geeft svchost.exe aan, Maintenance Activator, maar automatisch onderhoud mag de pc niet uit slaapstand halen, dat vinkje staat uit.

En powercfg -lastwake is helemaal mooi:
code:
1
2
3
Wake History Count - 1
Wake History [0]
  Wake Source Count - 0

[...]

Desktop en het gaat om hybride slaapstand (suspend to ram+disk). Toen ik die pc net had werd ie ook regelmatig spontaan wakker, maar toen stonden er oorzaken bij, zoals de netwerkkaart. Nu staat dat er niet bij. Ja, de pc gaat in slaapstand, de pc wordt niet (meteen) weer wakker, gecheckt in de logboek en door af en toe even naar de PowerLED te kijken.

Een vinkje dat ik toen had uitgezet maar weer aangezet bleek te zijn was in taakplanner -> \Microsoft\Windows\UpdateOrchestrator -> Reboot. Het vinkje om de pc uit slaapstand te halen is sinds gister weer weg, dus dat was niet de oorzaak van het afgelopen nacht een paar minuten wakker worden en na een paar minuten blijkbaar weer in slaapstand gaan.
Zo ver als ik weet, gaat mijn laptop automatisch aan en installeert ie updates, daarna gaat hij weer direct uit. Ik kom dus eigenlijk ook nooit spontaan updates tegen als ik mijn laptop opstart of als ik bezig ben.

Je zou je Fastboot kunnen uitzetten aangezien de computer niet helemaal uit gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raven
  • Niet online
Berlinetta schreef op vrijdag 26 oktober 2018 @ 20:26:
[...]

Zo ver als ik weet, gaat mijn laptop automatisch aan en installeert ie updates, daarna gaat hij weer direct uit. Ik kom dus eigenlijk ook nooit spontaan updates tegen als ik mijn laptop opstart of als ik bezig ben.

Je zou je Fastboot kunnen uitzetten aangezien de computer niet helemaal uit gaat.
Fastboot staat uit, een van de eerste dingen die ik na het installeren van deze installatie heb gedaan, net gecheckt, staat nog steeds uit. De hybride-slaapstand start ik handmatig ;)

Overigens is ie vannacht weer wakker geworden en een paar minuten later weer in slaapstand gegaan... Gister rond 0530, vannacht rond 0430.

Oscar Wilde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• be3a18
  • Laatst online: 03-05 11:08
Vlak nadat 1809 uit kwam heb ik een USB bootable stick gemaakt. Ivm de problemen heb ik de installatie bij me thuis even uitgesteld.

Met het einde van de zomertijd had ik een uurtje over dus ik dacht dan vanochtend maar.

Echter, als ik de setup draai vanaf de USB-stick krijg ik na enige dialoogvenster de volgende melding:

Windows 10 Setup 1809 build 10.0.17763.1
This version is not current. For more info, go to: KB4464619

Als ik naar die KB ga krijg ik alleen maar info over de terugtrekking van 1809 uit Windows Update.

Als ik zoek op de Media Creation Toolkit voor 1809 kom bij Microsoft uit op de tool voor de update van afgelopen April. Blijkbaar is die van oktober terug getrokken.

Ik wil ook wel gewoon wachten, er is geen haast bij, maar wat is er aan de hand? Zijn de zaken nu zo ernstig dat je helemaal niet meer kunt updaten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Compunologist
  • Niet online
be3a18 schreef op zondag 28 oktober 2018 @ 10:03:
Vlak nadat 1809 uit kwam heb ik een USB bootable stick gemaakt. Ivm de problemen heb ik de installatie bij me thuis even uitgesteld.

Zijn de zaken nu zo ernstig dat je helemaal niet meer kunt updaten?
Kort gezegd: "ja". Lees o.a. hier en hier. Microsoft doet het verdwijnen van bestanden voorlopig af als "isolated reports" maar het is was toch blijkbaar reden genoeg om de update terug te trekken.
Ik heb hier 1809 draaien en naast genoemd probleem van "Task Manager not reporting correct CPU usage" heb ik ook gezeur gehad met het opzetten van VPN-verbindingen die voorheen probleemloos werkten.
Alles werkt hier verder "normaal" :P maar ik zou niemand aanraden de update te installeren. Geniet lekker van de wintertijd 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• be3a18
  • Laatst online: 03-05 11:08
Compunologist schreef op zondag 28 oktober 2018 @ 10:25:
[...]

Kort gezegd: "ja". Lees o.a. hier en hier. Microsoft doet het verdwijnen van bestanden voorlopig af als "isolated reports" maar het is was toch blijkbaar reden genoeg om de update terug te trekken.
Ik heb hier 1809 draaien en naast genoemd probleem van "Task Manager not reporting correct CPU usage" heb ik ook gezeur gehad met het opzetten van VPN-verbindingen die voorheen probleemloos werkten.
Alles werkt hier verder "normaal" :P maar ik zou niemand aanraden de update te installeren. Geniet lekker van de wintertijd 8)
Oké, bedankt. Ik weet genoeg. Heeft dat extra uurtje toch nut gehad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• theduke1989
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 16:25
beste alle,

weet iemand sinds slechte update waarom ik geen connectie heb op Chrome? en wel op Edge..

Dit irriteert me mateloos namelijk. Ik heb altijd Chrome gebruikt ivm sync alles. Maar nu werkt Chrome niet op Windows. paginas laden niet, cannot reach Website. voor de sheize update heeft het namelijk wel gewoon gewerkt.

ik heb vandaag opnieuw de laatste Chrome versie gedownload, dus het moet up-to-date zijn,

[ Voor 12% gewijzigd door theduke1989 op 28-10-2018 12:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Twixie
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 31-05 11:52
theduke1989 schreef op zondag 28 oktober 2018 @ 12:53:
weet iemand sinds slechte update waarom ik geen connectie heb op Chrome? en wel op Edge..
Dit irriteert me mateloos namelijk. Ik heb altijd Chrome gebruikt ivm sync alles. Maar nu werkt Chrome niet op Windows. paginas laden niet, cannot reach Website.
Gebruik je Adblock ? Misschien is het gerelateerd aan een probleem dat ik zelf sinds een paar dagen ervaar : 1DF mail breekt Chrome ?! .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barfman
Raven schreef op zaterdag 27 oktober 2018 @ 10:26:
[...]

Fastboot staat uit, een van de eerste dingen die ik na het installeren van deze installatie heb gedaan, net gecheckt, staat nog steeds uit. De hybride-slaapstand start ik handmatig ;)

Overigens is ie vannacht weer wakker geworden en een paar minuten later weer in slaapstand gegaan... Gister rond 0530, vannacht rond 0430.
Heb je hier al eens naar gekeken, misschien de oplossing?
https://superuser.com/que...waking-windows-10-desktop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vorkie
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Alhoewel ze Windows Server 2019 hebben teruggetrokken, heeft deze wel gewoon updates gehad tijdens de patchronde?

KB4464330
KB4465477
KB4462930

Ditzelfde geldt voor Windows 10 1809:

https://www.gratissoftwar...ekken-verdwenen-bestanden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Compunologist
  • Niet online
theduke1989 schreef op zondag 28 oktober 2018 @ 12:53:
nu werkt Chrome niet op Windows. paginas laden niet, cannot reach Website. voor de sheize update heeft het namelijk wel gewoon gewerkt.
Heb je iets aan een reset van winsock en TCP/IP? (via netsh winsock reset en netsh int ip reset)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raven
  • Niet online
Die ben ik al eens tegengekomen en had hier al het een en ander vermeld, maar zal er voor de zekerheid nog even doorheen lopen:

"Step 1: Disable wake timers for all power profiles"
Had ik al bij het actieve profiel gedaan, de andere 2 die ik niet gebruik nu ook maar even.

"Step 2: Disable the unruly "reboot" scheduled task"
Check, had ik al gedisabled en ook het vinkje weg dat die de pc wakker mag maken. Staat nog steeds uitgeschakeld en Windows heeft het vinkje niet teruggezet.

"Step 3: Check Wake Timers in PowerShell"
code:
1
2
3
4
5
TaskPath                                       TaskName                          State
--------                                       --------                          -----
\Microsoft\Windows\.NET Framework\             .NET Framework NGEN v4.0.30319... Disabled
\Microsoft\Windows\.NET Framework\             .NET Framework NGEN v4.0.30319... Disabled
\Microsoft\Windows\SharedPC\                   Account Cleanup                   Disabled
Waren en zijn allemaal disabled.

"Step 4: Check what hardware can wake your PC"
code:
1
2
3
4
HID-toetsenbordapparaat
HID-muis
Logitech Cordless Gaming Receive
HID-toetsenbordapparaat (002)

Ramplank, muis en de ontvangers van beide en nee, heb nog steeds geen kat (of ander huisdier) die over de ramplank heen kan lopen met alle gevolgen van dien :P Plus er zou dan als oorzaak een USB apparaat vermeld moeten worden.

"Step 5: Check the Group Policy just to be completely sure"
Check, had ik ook al gedaan.

"Step 6: Disable waking your machine up for automatic maintenance"
Check, had ik ook al gedaan en daarbij komt het ingestelde tijdstip (0200) niet overeen met het rond half 5 of 6 wakker maken van de pc en 2 min. later weer in slaapstand laten gaan.

Afgelopen nacht is het toch weer gebeurt :/

Oscar Wilde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• easyriider
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online
Met m'n Intel Nuc (NUC7i5BNK) had ik ook regelmatig dat die spontaan ontwaakte uit de slaap, maar sinds een bios update een paar maanden geleden is dat verholpen:
New Fixes/Features:
  • Fixed issue where system wakes when it's not supposed to.
Dus het kan ook aan het bios liggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• theduke1989
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 16:25
Compunologist schreef op zondag 28 oktober 2018 @ 18:08:
[...]

Heb je iets aan een reset van winsock en TCP/IP? (via netsh winsock reset en netsh int ip reset)?
heeft niet geholpen, het rare van alles is. Firefox en alle andere browsers doen het uitstekend. Ik schrijf nu vanaf Firefox en daar werkt het prima op. Echt vaag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Compunologist
  • Niet online
theduke1989 schreef op maandag 29 oktober 2018 @ 07:12:
[...]

heeft niet geholpen, het rare van alles is. Firefox en alle andere browsers doen het uitstekend. Ik schrijf nu vanaf Firefox en daar werkt het prima op. Echt vaag.
Merkwaardig inderdaad. Heb hier 1809 draaien zonder problemen met Chrome dus ik vraag me af waar nou het probleem op jouw machine zit. Ik kwam dit lijstje tegen om nog 's na te lopen. Misschien heb je er iets aan. Verder kan ik me herinneren dat er na de update meldingen waren van netwerkproblemen ivm IP6. Aangezien Chrome het toch niet doet zou je dus ook nog 's kunnen proberen om IP6 aan/uit te zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raven
  • Niet online
easyriider schreef op maandag 29 oktober 2018 @ 01:30:
Met m'n Intel Nuc (NUC7i5BNK) had ik ook regelmatig dat die spontaan ontwaakte uit de slaap, maar sinds een bios update een paar maanden geleden is dat verholpen:

[...]

Dus het kan ook aan het bios liggen.
Changelog van verschillende versies bekeken, niks gerelateerd gezien :/

Maar het probleem is ruim een jaar weggeweest, pas sinds de laatste updateronde is het weer terug. Dan denk ik eerder aan een (configuratie)issue in Windows dan in de BIOS.

Oscar Wilde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Berlinetta
  • Niet online
Het probleem hierbij is, dat het van teveel factoren afhangt, ik kan vanaf hier niet zien wat er allemaal op de computer gebeurd, waardoor het ontzettend moeilijk wordt om een incident op te lossen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HKLM_
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 18:33
Vorkie schreef op zondag 28 oktober 2018 @ 16:58:
Alhoewel ze Windows Server 2019 hebben teruggetrokken, heeft deze wel gewoon updates gehad tijdens de patchronde?

KB4464330
KB4465477
KB4462930

Ditzelfde geldt voor Windows 10 1809:

https://www.gratissoftwar...ekken-verdwenen-bestanden
Is denk ik voor de mensen die hem toch al geïnstalleerd hebben.

Cloud ☁️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raven
  • Niet online
Berlinetta schreef op maandag 29 oktober 2018 @ 11:49:
Het probleem hierbij is, dat het van teveel factoren afhangt, ik kan vanaf hier niet zien wat er allemaal op de computer gebeurd, waardoor het ontzettend moeilijk wordt om een incident op te lossen...
Maar dat Windows telkens een paar minuten later weer in slaapstand gaat lijkt mij wel iets dat de mogelijke oorzaken beperkt, toch?

Oscar Wilde

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• AerodynamiX
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 22-05 16:03
Is er al nieuws wanneer Microsoft 1809/Server 2019 gaat re-releasen? Na het data debacle is het nu een aantal weken opvallend stil.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freakster86
  • Registratie: September 2009
  • Niet online
Houdt Windows zich nou niet aan update instellingen?!

PC is daarstraks dus blijkbaar opnieuw opgestart: "De installatie is voltooid op ‎1-‎11-‎2018"

Windows 10 Pro hier. Updates automatisch downloaden staat uit en ik heb de optie om updates uit te stellen ingesteld. Toch is deze update én automatisch gedownload én precies na de gebruikerstijden (23.00 uur) geïnstalleerd. Hoe kan dit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• route99
  • Registratie: Augustus 2017
  • Laatst online: 05-06-2024

route99

just passionately curious...

Zitten hier nog aspecten die onbenut zijn gebleven?
https://computerworld.nl/...10-updates-onder-controle
Heb ze niet getest, voor wat het waard is.

BTW: een recente image voor de laatste update is de beste verzekering dat je terug kunt naar wat je had.
Elke energie die je in DE strijd "tegen" MS steekt is spoilt milk.
Wapen jezelf goed en je kunt je tijd veel prettiger gebruiken dat deze strijd die je nooit wint...
De backup/image geeft je de optie in no time het weer ongedaan te maken.
Dat geeft rust, men noemt het ook wel "psychologische flexibiliteit" met een mooi woord...

[ Voor 8% gewijzigd door route99 op 02-11-2018 03:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chim0
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 18:36
HKLM_ schreef op maandag 29 oktober 2018 @ 11:53:
[...]

Is denk ik voor de mensen die hem toch al geïnstalleerd hebben.
Klopt, gisteren geïnstalleerd bij een kennis, waar ik 1809 al geüpdatet had toen ie net uit was. Alles verliep vlekkeloos. Geen problemen ondervonden.

Overigens waren we hier de eerste keer geen bestanden kwijt. In alle mappen zat wel wat zoals afbeeldingen, documenten en downloads maar alles stond er gewoon netjes op, dus ik denk dat het verdwijnen van bestanden in uitzonderlijke gevallen is gebeurd. Wel heb ik voor de zekerheid gekopieerd naar een andere schijf dus op C: staat nu niks meer. Maar die mensen gebruiken ook geen OneDrive, dus misschien dat het daarmee te maken heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freakster86
  • Registratie: September 2009
  • Niet online
@route99 Sinds de recente fouten van MS heb ik het maken van images inderdaad ook toegevoegd aan het backup beleid. In principe voor elke grote update een nieuw image maken. Maar dan moet je 1) weten dat die klaar staat en 2) alsnog zelf kunnen bepalen wanneer die update wordt gedownload/geïnstalleerd.

Even jouw link doorgenomen en enkel Semi-Annual-kanaal 'targeted' had ik niet ingesteld. Maar dan nog, de automatisch downloaden optie staat uit. Dan zou je toch verwachten dat je gewoon een update melding krijgt? En niet dat hij direct na de gebruikerstijden overgaat op installeren en opnieuw opstarten... Zo kun je alsnog voor vervelende verrassingen komen te staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• route99
  • Registratie: Augustus 2017
  • Laatst online: 05-06-2024

route99

just passionately curious...

Maak een image, komt er een donker wolkje over de blauwe lucht... plaats je image terug.
hanteer die flexibiliteit en ga echt leuke dingen doen.

Die image moet je toch al hebben als backup anders moet je bij elk probleem dat je herinstalleren moet, dat allemaal weer from scratch opnieuw doen.

Kortom er is iig een strategie waarbij je niet hoeft te laten verrassen: maak die image en dat geeft rust.

De rest heb je zelf totaal geen invloed op...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mschol
  • Registratie: November 2002
  • Niet online
Freakster86 schreef op vrijdag 2 november 2018 @ 00:21:
Houdt Windows zich nou niet aan update instellingen?!

PC is daarstraks dus blijkbaar opnieuw opgestart: "De installatie is voltooid op ‎1-‎11-‎2018"

Windows 10 Pro hier. Updates automatisch downloaden staat uit en ik heb de optie om updates uit te stellen ingesteld. Toch is deze update én automatisch gedownload én precies na de gebruikerstijden (23.00 uur) geïnstalleerd. Hoe kan dit?
ik ben zelf de onbetrouwbaarheid van de windows updates zat en schakel nu de update service handmatig in en uit (disablen)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tao
  • Laatst online: 30-05 11:40

Tao

DPC DE_KOMETEN

Tao schreef op vrijdag 24 augustus 2018 @ 12:19:
Ik heb sinds de laatste Windows 10 update (bij mij 1,5 week geleden) een apart probleem.
(Win10 Home, versie 1803, build 17134.228 volgens system info.)

Ik hoor tijdens gebruik regelmatig 3 audio geluidjes (aflopend in toonhoogte) en vervolgens is mijn muisgebruik 'erratic'. De muispointer staat ineens ergens anders op m'n scherm, en in games verandert de functie (ipv muispointer vrij kunnen verschuiven in het gamescherm verandert opeens de functie: beweeg ik de muis naar voren dan kantelt m'n point of view ineens etc).

Het valt te corrigeren door m'n muis heen en weer te bewegen en meerdere malen muisknoppen in te drukken. Vreselijk irritant is het wel.

Er is niets veranderd hard- of softwarematig anders dan de update. Ik heb niets gedownload of drivers veranderd, kortom anders dan Win update is er niet gebeurd.

Ik blijf wel doorzoeken naar dit probleem op internet, maar wellicht hebben jullie ideeën in welke richting ik verder kan zoeken.

(Muis instellingen zijn niet veranderd in vgl. met die van voor de update.)
Iemand die dit ook heeft, of ben ik uniek?
Heb nog geen oplossing gevonden :(

Diablo3

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sanction
  • Niet online
We zijn nu al dagen in november, draai nog steeds 1803 en zelfs met een handmatige scan via windows update is de nieuwe versie nog steeds niet beschikbaar. Moet wel héél fout zijn. :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JohanKupers
  • Niet online

JohanKupers

Würüm? Dürüm!

Sanction schreef op zondag 4 november 2018 @ 10:12:
We zijn nu al dagen in november, draai nog steeds 1803 en zelfs met een handmatige scan via windows update is de nieuwe versie nog steeds niet beschikbaar. Moet wel héél fout zijn. :o
Ik vermoed dat die pas weer beschikbaar komt, als deze website ook de nieuwe versie aanbied.

⛔ Trackers of betalen ⛔

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Berlinetta
  • Niet online
Tao schreef op zaterdag 3 november 2018 @ 14:39:
[...]

Iemand die dit ook heeft, of ben ik uniek?
Heb nog geen oplossing gevonden :(
Uit eindelijk is er dus wel wat veranderd anders gebeurd het niet. Oké wat staat er in in Eventviewer en en andere monitoring?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tao
  • Laatst online: 30-05 11:40

Tao

DPC DE_KOMETEN

Das waar (iets moet veranderd zijn). Ik heb het bijna 1,5 maand nu. Sinds een laatste W update.
(Ik wist niet eens dat er een Eventviewer in Windows zat. Weer wat geleerd, dank.)

Als ik die Eventviewer open zie ik dit onder Beveiliging, en dat houdt exact dezelfde tijd aan als wanneer ik die geluiden hoor.

Logboeknaam: Security
Bron: Microsoft-Windows-Security-Auditing
Datum: 5-11-2018 18:25:56
Gebeurtenis-id:4798
Taakcategorie: User Account Management
Niveau: Informatie
Trefwoorden: Controle geslaagd
Gebruiker: n.v.t.
Computer: Peter2
Beschrijving:
Het lokale groepslidmaatschap van een gebruiker is opgesomd.

Onderwerp:
Beveiligings-id: PETER2\Peter
Accountnaam: Peter
Accountdomein: PETER2
Aanmeldings-id: 0x4EB7B

Gebruiker:
Beveiligings-id: PETER2\Peter
Accountnaam: Peter
Accountdomein: PETER2

Procesgegevens:
Proces-id: 0x18e8
Procesnaam: C:\Windows\explorer.exe
Gebeurtenis-XML:
<Event xmlns="http://schemas.microsoft.com/win/2004/08/events/event">
<System>
<Provider Name="Microsoft-Windows-Security-Auditing" Guid="{54849625-5478-4994-A5BA-3E3B0328C30D}" />
<EventID>4798</EventID>
<Version>0</Version>
<Level>0</Level>
<Task>13824</Task>
<Opcode>0</Opcode>
<Keywords>0x8020000000000000</Keywords>
<TimeCreated SystemTime="2018-11-05T17:25:56.484786500Z" />
<EventRecordID>32728</EventRecordID>
<Correlation ActivityID="{C668A302-6025-0000-6FA3-68C62560D401}" />
<Execution ProcessID="860" ThreadID="1004" />
<Channel>Security</Channel>
<Computer>Peter2</Computer>
<Security />
</System>
<EventData>
<Data Name="TargetUserName">Peter</Data>
<Data Name="TargetDomainName">PETER2</Data>
<Data Name="TargetSid">S-1-5-21-4214238419-884504453-3218951969-1001</Data>
<Data Name="SubjectUserSid">S-1-5-21-4214238419-884504453-3218951969-1001</Data>
<Data Name="SubjectUserName">Peter</Data>
<Data Name="SubjectDomainName">PETER2</Data>
<Data Name="SubjectLogonId">0x4eb7b</Data>
<Data Name="CallerProcessId">0x18e8</Data>
<Data Name="CallerProcessName">C:\Windows\explorer.exe</Data>
</EventData>
</Event>

Daaronder volgen nog veel meer van die entries. (Heb het ingekort vanwege de lengte.)

Die 3 gebeurtenissen worden telkens herhaald, in dezelfde volgorde (User accountmanagement. Logon, Special Logon).
Voor mij is het abracadabra.

Diablo3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fairy
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

Fairy

13kWp

Heeft iemand een idee of 1809 op korte termijn nog online gaat komen?

Ik heb zeer binnenkort weer een uitrol van een 30 tal pc's, deze wil ik liefst meteen van 1809 voorzien via WDS. Als er nu een harde datum voor staat dan kan ik dit nog wel 1 of 2 dagen uitstellen, maar anders moet ik alles met 1803 uitrollen.

Het is intussen al ruim in november, dus vind het wel erg lang duren, zeker omdat heel veel computer al op 1809 draaien. Ik zelf ook, zonder problemen. Enige wat mij was opgevallen was dat mijn eventlogging van voor de update helemaal weg was, verder was alles nog in orde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TFHfony
  • Registratie: Januari 2002
  • Nu online

TFHfony

Professional Weirdo

Zie ik ineens rechts onderin mijn scherm staat dat mijn Windows 1 Pro niet meer geactiveerd is. Als ik vervolgens bij de instellingen ga kijken, zie ik inderdaad dat geen geldige digitale licentie of productcode zou hebben. Error code 0xc004c003. Google verteld mij dat dit normaal gesproken voor komt na verse upgrade van oudere versies van Windows.
Nu heb ik indertijd mijn legale Windows 7 Pro indertijd direct al geupgrade naar Windows 10 Pro. Ook heb ik niet recentelijk hardware toegevoegd/verwijderd. Iemand een idee?

/.update/
Het runnen van probleemoplossing geeft aan dat er wel een Windows 10 Home licentie is aangetroffen.. Helemaal vreemd...

[ Voor 11% gewijzigd door TFHfony op 08-11-2018 20:25 ]

www.file-hunter.com | www.arnauddeklerk.com | Mijn zonnepaneeltjes LIVE: http://pvoutput.org/list.jsp?sid=40939

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Help!!!!
  • Niet online

Help!!!!

Mr Majestic

TFHfony schreef op donderdag 8 november 2018 @ 20:23:
Zie ik ineens rechts onderin mijn scherm staat dat mijn Windows 1 Pro niet meer geactiveerd is. Als ik vervolgens bij de instellingen ga kijken, zie ik inderdaad dat geen geldige digitale licentie of productcode zou hebben. Error code 0xc004c003. Google verteld mij dat dit normaal gesproken voor komt na verse upgrade van oudere versies van Windows.
Nu heb ik indertijd mijn legale Windows 7 Pro indertijd direct al geupgrade naar Windows 10 Pro. Ook heb ik niet recentelijk hardware toegevoegd/verwijderd. Iemand een idee?
Ja je bent illegaal!!

Nee serieus antwoord is waarschijnlijk dit: nieuws: Problemen met activatieserver zorgen voor downgrades Windows 10-insta...

PC Specs
Asus ROG Strix B650E-E | AMD 7700X | G-Skill 32GB DDR5 6000C30 M-die | 4090 FE | LG 38GN950-B 3840*1600p 160Hz | Corsair RM1000x Shift | WD Black SN850X 1TB M.2

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TFHfony
  • Registratie: Januari 2002
  • Nu online

TFHfony

Professional Weirdo

Ahhh.... :) Soms eens wat meer op de frontpage rondhangen dus.
Bedankt!

www.file-hunter.com | www.arnauddeklerk.com | Mijn zonnepaneeltjes LIVE: http://pvoutput.org/list.jsp?sid=40939

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 262853

TFHfony schreef op donderdag 8 november 2018 @ 20:26:
[...]

Ahhh.... :) Soms eens wat meer op de frontpage rondhangen dus.
Bedankt!
Hoezo op de frontpage, onderstaand topic stond/staat (bijna) bovenaan het forum gedeelte waar je zat. ;)
[Windows 10] Pro licentie ineens niet meer geldig*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lethalis
  • Registratie: April 2002
  • Niet online
Even een vraagje over Windows 10...

Als ik op een ESXi of Proxmox host met dezelfde configuratie 2 virtuele machines aanmaak, eentje met Windows Server 2016 en eentje met Windows 10 Professional... dat zit er een bizar verschil in performance. Windows Server 2016 is echt lean and mean, werkt snel zonder enige poes pas. Windows zoals het zou moeten zijn. Ook geen telemetrie bullshit.

Windows 10 daarentegen krijg ik maar niet goed. De cpu belasting op de host is pakweg 5 keer zo zwaar dan bij Windows Server 2016.

It's weird... want in principe is het dezelfde kernel, dezelfde drivers, etc.

Heeft iemand hier een verklaring voor en is er iets aan te doen? :X Ik heb namelijk wel vaker een aantal Windows 10 VM's nodig op mijn werk en het is jammer dat ze niet vooruit te branden zijn.

In de VM's zelf zie ik geen verschil en zijn ze idle rond de 2%.

[ Voor 12% gewijzigd door Lethalis op 08-11-2018 21:44 ]

Ask yourself if you are happy and then you cease to be.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Berlinetta
  • Niet online
Lethalis schreef op donderdag 8 november 2018 @ 21:41:
Even een vraagje over Windows 10...

Als ik op een ESXi of Proxmox host met dezelfde configuratie 2 virtuele machines aanmaak, eentje met Windows Server 2016 en eentje met Windows 10 Professional... dat zit er een bizar verschil in performance. Windows Server 2016 is echt lean and mean, werkt snel zonder enige poes pas. Windows zoals het zou moeten zijn. Ook geen telemetrie bullshit.

Windows 10 daarentegen krijg ik maar niet goed. De cpu belasting op de host is pakweg 5 keer zo zwaar dan bij Windows Server 2016.

It's weird... want in principe is het dezelfde kernel, dezelfde drivers, etc.

Heeft iemand hier een verklaring voor en is er iets aan te doen? :X Ik heb namelijk wel vaker een aantal Windows 10 VM's nodig op mijn werk en het is jammer dat ze niet vooruit te branden zijn.

In de VM's zelf zie ik geen verschil en zijn ze idle rond de 2%.
Geen idee, ondersteund jouw Hypervisor Windows 10 1809 of 1804 al?
Bij mij werkt allebei gewoon soepel op Ubuntu 18.04 en Virtualbox 5.2

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Help!!!!
  • Niet online

Help!!!!

Mr Majestic

Millions of PCs Running Windows 10’s October Update Haven’t Received Critical Fixes

Klinkt niet echt goed.

Begin me ook steeds meer te ergeren aan de oorverdovende stilte aan de kant van MS.

[ Voor 42% gewijzigd door Help!!!! op 09-11-2018 20:13 ]

PC Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S_Chief
  • Registratie: Mei 2007
  • Niet online
Arunia schreef op dinsdag 18 september 2018 @ 09:30:
Om even aan te geven. Windows 8.1 pro upgraden naar Windows 10 is nog steeds mogelijk.
Hoe heb je dit voor elkaar gekregen? Ik heb een Windows 7 pc van een kennis staan die ik nog wel zou willen upgraden naar Windows 10. De gratis upgrades voor mensen die assistive technologies gebruiken is volgens mij ook al verlopen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Arunia
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 17:14
@S_Chief eigenlijk zorgen dat je de win 7 code hebt en tijdens de installatie die invullen. Hij activeerde gewoon. Meer was het niet. Geen idee of het nu nog werkt, maar als je al een code hebt is het zo geprobeerd. Schone installatie werkt iig zonder problemen via de media creation tool.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Richub
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 15:27
Help!!!! schreef op vrijdag 9 november 2018 @ 20:12:
Millions of PCs Running Windows 10’s October Update Haven’t Received Critical Fixes

Klinkt niet echt goed.

Begin me ook steeds meer te ergeren aan de oorverdovende stilte aan de kant van MS.
Hm, daarom kreeg ik de laatste patchdag dus geen updates... Slecht.

MS laat het echt behoorlijk liggen hier. :(

En nee, ik heb geen MS account op deze PC, dus de fix hiervoor gaat mij niet helpen. :N

[ Voor 7% gewijzigd door Richub op 10-11-2018 05:39 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MrMarcie
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 13:24

MrMarcie

CFMoto 650MT

Deze is ook fijn. Net alles opnieuw geinstalleerd (na 5 jaar weer mooi systeem gebouwd, mooie gelegenheid om eens op te ruimen en opnieuw in te richten) krijg ik bepaalde Apps niet toegewezen aan bestandextensies. Ik maar denken wat doe ik fout.

[ Voor 19% gewijzigd door MrMarcie op 12-11-2018 23:19 ]

For sale | "Goodbyes are only for those who love with their eyes. Because for those who love with heart and soul there is no such thing as separation" Rumi

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Barfman
@MrMarcie ik had die bug dus ook, weet aan welke patch het ligt: Barfman in "[Windows 10] Ervaringen & Discussie - Deel 2"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JohanKupers
  • Niet online

JohanKupers

Würüm? Dürüm!

Nu hopen dat die irritante bug vanavond gefixt wordt tijdens de patch ronde.

⛔ Trackers of betalen ⛔

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raven
  • Niet online
*piep* Windows :( , weer wakker geworden met onbekende oorzaak (aldus log) alleen nu niet weer terug in slaapstand gegaan, pc heeft de halve nacht staan draaien... Alle andere nachten ook nog steeds spontane wakeups, maar wel weer automatisch in slaapstand.

edit:
code:
1
2
3
C:\WINDOWS\system32>powercfg -waketimers
Timer set by [SERVICE] \Device\HarddiskVolume2\Windows\System32\svchost.exe (SystemEventsBroker) expires at 03:27:48 on 14-11-2018.
  Reason: De geplande taak Maintenance Activator wordt uitgevoerd, waarmee het inschakelen van de computer wordt aangevraagd.

Automatisch onderhoud stond en staat uit, evenals het wakker worden van wake timers :?

Volgens taakplanner is \Microsoft\Windows\Diagnosis vannacht uitgevoerd op het moment dat de pc aanging en niet meer in slaapstand ging, er staat niet eens een vinkje bij "computer uit slaapstand halen om deze taak uit te voeren".

[ Voor 76% gewijzigd door Raven op 13-11-2018 07:47 ]

Oscar Wilde

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• noguru
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 29-08-2019
Richub schreef op zaterdag 10 november 2018 @ 05:37:
[...]

Hm, daarom kreeg ik de laatste patchdag dus geen updates... Slecht.

MS laat het echt behoorlijk liggen hier. :(

En nee, ik heb geen MS account op deze PC, dus de fix hiervoor gaat mij niet helpen. :N
Je kan de update hier downloaden: https://www.deskmodder.de...oad-2-patch-oktober-2018/

Hoe een CAB file te installeren:

https://winaero.com/blog/...su-updates-in-windows-10/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barfman
Raven schreef op dinsdag 13 november 2018 @ 07:17:
*piep* Windows :( , weer wakker geworden met onbekende oorzaak (aldus log) alleen nu niet weer terug in slaapstand gegaan, pc heeft de halve nacht staan draaien... Alle andere nachten ook nog steeds spontane wakeups, maar wel weer automatisch in slaapstand.

edit:
code:
1
2
3
C:\WINDOWS\system32>powercfg -waketimers
Timer set by \[SERVICE] \Device\HarddiskVolume2\Windows\System32\svchost.exe (SystemEventsBroker) expires at 03:27:48 on 14-11-2018.
  Reason: De geplande taak Maintenance Activator wordt uitgevoerd, waarmee het inschakelen van de computer wordt aangevraagd.

Automatisch onderhoud stond en staat uit, evenals het wakker worden van wake timers :?

Volgens taakplanner is \Microsoft\Windows\Diagnosis vannacht uitgevoerd op het moment dat de pc aanging en niet meer in slaapstand ging, er staat niet eens een vinkje bij "computer uit slaapstand halen om deze taak uit te voeren".
Heb je in apparaat beheer alle apparaten bij energiebeheer uit gevinkt "niet uit slaapstand halen", behalve je muis dan. En heb je de activeringstimers onder de slaapstand opties ook uitgezet.

[ Voor 3% gewijzigd door Barfman op 13-11-2018 16:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arjantje72
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 19:36

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Raven
  • Niet online
Barfman schreef op dinsdag 13 november 2018 @ 16:35:
[...]

Heb je in apparaat beheer alle apparaten bij energiebeheer uit gevinkt "niet uit slaapstand halen", behalve je muis dan. En heb je de activeringstimers onder de slaapstand opties ook uitgezet.
Dat is onlangs nog allemaal voorbijgekomen ;) , de enige apparaten die dat mogen zijn muis, ramplank en de bijbehorende ontvangers, wake timers staan uit, de beruchte reboot taak, automatisch updaten en automatisch onderhoud ook.

Maar ik denk dat ik met taak \Microsoft\Windows\Diagnosis éindelijk de goede heb, stond een erg bekende uitvoertijd achter. Nu komende nacht maar afwachten...

Oscar Wilde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Help!!!!
  • Niet online

Help!!!!

Mr Majestic

PC Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JohanKupers
  • Niet online

JohanKupers

Würüm? Dürüm!

JohanKupers schreef op dinsdag 13 november 2018 @ 07:10:
Nu hopen dat die irritante bug vanavond gefixt wordt tijdens de patch ronde.
Nope, deze bug is nog niet geplet. :|

⛔ Trackers of betalen ⛔

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Compunologist
  • Niet online
Net de november update KB4467708 geïnstalleerd op een machine waarop de inmiddels beruchte 1809 al stond te draaien. Het "Please wait" duurde hier maar liefst 40 minuten... :O

Na deze nieuwste update mis ik nog nergens files :P en daarnaast is de CPU reporting error in de task manager gerepareerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• killerbie
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 01-10-2024
Ik krijg sinds 10 oktober niets meer binnen van u updates, heb al vanalles geprobeerd. Lijkt er op of de service wuauserv er letterlijk uit gesloopt is met die update die al mijn documenten heeft vernietigd. Iemand tips?

Heb al via command promt vanalles geprobeerd, maar niets lijkt te helpen.

(heb niet heel het topic kunnen lezen hierboven.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Techneut
  • Niet online
Wat is eigenlijk je probleem? Ik wacht altijd rustig af met die dingen en tot nu toe kwam het uiteindelijk zonder ook maar één uitzondering altijd op z'n pootjes terecht. En in die tussentijd heb ik daar nooit problemen mee gehad. Waarom dan die drukte erover? En gezien het gesodem… van nu kan ik geen spijt hebben van mijn houding.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sanction
  • Niet online
Weird. Zag inderdaad een grote update klaarstaan, geinstalleerd maar ik zit nog op 1803.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barfman
Hier ook de oktober update binnen, de installatie duurde bij mij 8 minuutjes. De openen met functie is in ieder geval weer hersteld, en voor de rest loopt het allemaal vlotjes. Wel allemaal dubbele mappen in mijn documenten, maar dat komt denk ik omdat ik mijn persoonlijke mappen op een andere schijf heb staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sir Guinhill
  • Laatst online: 22-04 16:54
Als je nu nog issues hebt met het binnen krijgen van de meest recente 1809 build ( November 13, 2018—KB4467708 (OS Build 17763.134) )
Dan kan je het beste het MSU bestand van de Microsoft Update catalogus downloaden:
http://www.catalog.update...m/Search.aspx?q=KB4467708

Aangezien eerdere builds insider only waren moest je die, als je geen insider wilde worden, als .CAB downloaden en met DISM.exe installeren ( bv DISM.exe /Online /Add-Package /PackagePath:"windows10.0-kb4464455-x64.cab" voor 17763.107 )

Volgens Wikipedia ben je met de november update helemaal bij: Wikipedia: Windows 10 version history

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raven
  • Niet online
Raven schreef op dinsdag 13 november 2018 @ 18:01:
Maar ik denk dat ik met taak \Microsoft\Windows\Diagnosis éindelijk de goede heb, stond een erg bekende uitvoertijd achter. Nu komende nacht maar afwachten...
Die was het ook niet :( , weer midden in de nacht wakker geworden, maar i.t.t. gister wel weer 2m later in slaapstand.

Oscar Wilde

Pagina: 1 ... 95 ... 105 Laatste

Let op:
Ervaringen met de Insider Preview van Windows 10 kunnen in het [Windows 10] Insider Preview Ervaringen & Discussie topic.

Ervaringen met Windows 11 horen thuis in het [Windows 11] Insider Preview Ervaringen & Discussie topic.

De Windows 10 mei 2021 Update (of 21H1) bits zijn hier te downloaden (via de MediaCreation Tool link). Je kunt natuurlijk ook via Windows Update checken op updates, dan zou hij als het goed is ook binnen moeten komen.