Bijv dat de netwerkkaart het systeem niet wakker mag maken, wake timers, automatisch onderhoud, (taken in) taakplanner, de oorzaken die altijd als eerste genoemd worden wanneer je (in 't Engels) op spontaan wakker worden Googled.
Een powercfg commando dat aan kan geven welke apparaten het systeem wakker mogen maken geeft alleen de ramplank en muis aan, dus tenzij er 's nachts iemand op knopjes drukt (nee, ik heb geen kat of zo

) is het dat in ieder geval niet. Plus er zou dan user input (in de vorm van een USB invoerapparaat) als oorzaak vermeld moeten worden
PowerShell:
1
| Get-ScheduledTask | where {$_.settings.waketorun} |
geeft 3 dingen aan, maar alle 3 zijn disabled: Account Cleanup en 2* .NET Framework, dus daar valt ook niks te zien,
powercfg /waketimers geeft svchost.exe aan, Maintenance Activator, maar automatisch onderhoud mag de pc niet uit slaapstand halen, dat vinkje staat uit.
En powercfg -lastwake is helemaal mooi:
code:
1
2
3
| Wake History Count - 1
Wake History [0]
Wake Source Count - 0 |
Desktop en het gaat om hybride slaapstand (suspend to ram+disk). Toen ik die pc net had werd ie ook regelmatig spontaan wakker, maar toen stonden er oorzaken bij, zoals de netwerkkaart. Nu staat dat er niet bij. Ja, de pc gaat in slaapstand, de pc wordt niet (meteen) weer wakker, gecheckt in de logboek en door af en toe even naar de PowerLED te kijken.
Een vinkje dat ik toen had uitgezet maar weer aangezet bleek te zijn was in taakplanner -> \Microsoft\Windows\UpdateOrchestrator -> Reboot. Het vinkje om de pc uit slaapstand te halen is sinds gister weer weg, dus dat was niet de oorzaak van het afgelopen nacht een paar minuten wakker worden en na een paar minuten blijkbaar weer in slaapstand gaan.
[
Voor 11% gewijzigd door
Raven op 26-10-2018 19:30
]
After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...
Oscar Wilde