Toon posts:

1DF mail breekt Chrome ?!

Pagina: 1
Acties:

• Twixie
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 27-01 16:59
Ik heb hier nu al 2 dagen na elkaar voor dat mijn Chrome compleet onstabiel wordt, na het openen van de 1DayFly dagmail in GMail.
Wanneer ik de mail open, krijg ik alleen de tekst te zien, maar ontbreken de foto's. Op dat moment wordt Chrome enorm sloom, en lijkt het of Chrome geen netwerk meer heeft. Bvb GMail komt dan zeggen dat ik disconnected ben. Ook Facebook berichten sturen mislukt dan.
Ik moet Chrome dan afsluiten en terug opstarten, en vooral ook zien dat GMail niet open stond op die 1DF mail want anders laadt die opnieuw en heb ik het probleem onmiddellijk terug.

Nog iemand met een gelijkaardig probleem ?

EDIT: het is perfect reproduceerbaar, maar de oorzaak lijkt de Adblock extensie te zijn. Ik zie op andere tabs in de statusbalk immers dat Chrome wacht op Adblock. De controls van Adblock reageren ook niet meer. Als ik in het Extensie-management van Chrome vervolgens Adblock uitzet, werkt alles ineens weer.

[Voor 19% gewijzigd door Twixie op 28-10-2018 14:27]

• True
  • Registratie: April 2011
  • Niet online

True

Dislecticus

Naast dat het een amper leesbaar en onsamenhangend verhaal is, wat wil je precies voor antwoord krijgen?

Blijkbaar heb je een mail ontvangen welke door jouw adblocker afgevangen wordt waarna Chrome crasht. De oplossing is adblocker uitschakelen.

a) wij kunnen de inhoud van de mail niet zien.
b) wij kunnen niet zien welke adblocker je gebruikt.
c) wij kunnen niet zien welke adblocker lists je gebruikt.
d) als we dit allemaal wel zouden kunnen.

Wellicht kun je soelaas vinden in een antwoord van Google (ontwikkelaars Gmail), de verzender van de mail of bij de ontwikkelaars van jouw adblocker.

• Twixie
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 27-01 16:59
LOL, ik snap niet wat er daar onleesbaar of onsamenhangend aan is.
Het probleem doet zich voor met Chrome en Gmail, een vrij courante combinatie. En wordt getriggerd door het openen van de dagelijks 1DayFly mail, een dienst/winkel die bij Nederlanders volgens mij ook vrij populair is.
Dus wou ik hier toch even checken of er nog mensen dit probleem hebben. Achteraf dus wel gevonden dat de oorzaak duidelijk bij Adblock moet gezocht worden, al is het ook wel vreemd dat die Chrome in zijn geheel kan breken.

• DJMaze
  • Registratie: Juni 2002
  • Niet online
Gewoon 1DayFly blokkeren. Het is toch onzin die aanbiedingen en echt niet "populair".

Maak je niet druk, dat doet de compressor maar

• motormuis1
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 22-05-2019
Je probleem zou nu volledig opgelost moeten zijn. >:)

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee