Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sanction
  • Registratie: Juli 2006
  • Niet online
Ik heb mijn documenten op een fysiek andere schijf staan; gaat dit probleem dan ook mogelijk voorkomen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Metro2002
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 16-09 19:16

Metro2002

Memento mori

Sanction schreef op vrijdag 5 oktober 2018 @ 10:22:
Ik heb mijn documenten op een fysiek andere schijf staan; gaat dit probleem dan ook mogelijk voorkomen?
een user op reddit was zijn documenten ook op een andere schijf kwijt. :F

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XNL073
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 22:02
Verwijderd schreef op vrijdag 5 oktober 2018 @ 10:11:
[...]

Shares even verwijderen en opnieuw aanmaken.
Heeft helaas niet geholpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Techneut
  • Registratie: September 2007
  • Niet online
Ik maak regelmatig backups van wat ik belangrijk vind. Hoegenaamd geen nood dus, maar los daarvan heb ik fysiek twee schijven, de C-schijf een ssd voor Windows en programma's, de D voor Mijn documenten etc. etc.Het lijkt me dat dit wel verschil maakt met zoiets als dit. Verder wacht ik zoals altijd rustig af tot het vanzelf komt. De kinderziekten van het prille begin zullen er dan wel uit zijn, voor mij hoeft die haast ermee niet. En als hij een keertje achterwege blijft, soms lijkt het wel dat men daar bang voor is, wat dan nog? Ik had me niet eens gerealiseerd dat er weer eentje op komst is.

Wat is nu het er blijkbaar automatisch er in zit de capaciteit van de gratis versie van Onedrive? Ik neem aan dat het dezelfde is als de versie die je nu gratis kan downloaden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Compunologist
  • Registratie: September 2003
  • Niet online
Hier vooralsnog geen documenten kwijt na de update naar 1809 (Windows 10 Pro machine). Ik heb wel een paar andere merkwaardige zaken ontdekt:
in de Windows\Fonts folder staan nu ook oude "uninstalled fonts". Om het nog gekker te maken: Windows eigen "File Explorer" laat nog steeds alleen de geïnstalleerde fonts zien maar elke andere file manager (bv. Multi Commander, FreeCommander of Double Commander) laat alle (ook niet meer geïnstalleerde) fonts zien (zo kwam ik er ook achter :P)

Verder is er iets mis met de cijfers van het proces gebruik in de de task manager: ook al geeft het totale processorgebruik boven aan dat hij voor 60% belast is (en dat getal lijkt aannemelijk aangezien mijn fan dan gaat draaien), het totaal van de afzonderlijke processen is hooguit 10-15% 8)7

Tenslotte krijgt er Microsoft er blijkbaar nog steeds geen genoeg van om iedere keer het Segoe font door m'n strot te duwen maar goed, met een tooltje als dit is dat eenvoudig op te lossen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Johandmc
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 15-09 09:39
Ik wilde gisteren ook updaten naar 1809 maar op de een of andere manier zat hij in de loop waardoor ik 1803 hield. Achteraf gezien wel blij mee. want hoewel ik Onedrive niet gebruik, maar wel onder in de taakbalk heb, weet ik niet wat er gebeurd zou zijn. Gelijk maar even in Windows 10 Pro de update-functie uitgezet.

Ik las wel in het tweakers-frontpage topic dat iemand eerst de nieuwste versie van Onedrive installeerde en daarna pas de upgrade van windows. Maar goed een backup is natuurlijk een betere remedie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HKLM_
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 06:57
Wazig issue tegengekomen op 1809 als ik in hyper-v een VM aanmaak met Windows 10 dan blijft het scherm op Hyper-V logo staan. Maak ik een VM met Server 2016 of 2019 is er niks aan de hand.... 8)7

Edit: Wisselen naar Gen1 en het werkt... de server vms zijn aangemaakt met Gen2.

[ Voor 18% gewijzigd door HKLM_ op 05-10-2018 13:52 ]

Cloud ☁️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Als ik nu handmatig naar updates zoek krijg ik steeds "Uw pc is bijgewerkt". Grote kans dat Microsoft de update op hold heeft gezet i.v.m. de verdwenen files bug.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AW_Bos
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 01:30

AW_Bos

Liefhebber van nostalgie... 🕰️

Verwijderd schreef op vrijdag 5 oktober 2018 @ 14:48:
Als ik nu handmatig naar updates zoek krijg ik steeds "Uw pc is bijgewerkt". Grote kans dat Microsoft de update op hold heeft gezet i.v.m. de verdwenen files bug.
Of gaat dit gedoseerd met steeds een groter publiek?

Ik ga als ik thuis ben de nieuwe OneDrive V18 installeren. Dan zal ik de mogelijke vermissing van Mijn Documenten wel voor zijn.

[ Voor 16% gewijzigd door AW_Bos op 05-10-2018 16:11 ]

Telecommunicatie van vroeger
🚅Alles over spoor en treintjes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Berlinetta
  • Registratie: Juli 2015
  • Niet online
AW_Bos schreef op vrijdag 5 oktober 2018 @ 15:06:
[...]

Of gaat dit gedoseerd met steeds een groter publiek?

Ik ga als ik thuis ben de nieuwe OneDrive V18 installeren. Dan zal ik de mogelijke vermissing van Mijn Documenten wel voor zijn.
Het is altijd gedoseerd.

Ik zou gewoon een Backup maken met Acronis, Macrium Reflect, Veeam back, de ingebouwde, (die eigenlijk ook kopiëren en plakken doet.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• aveenhuysen
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 19-09 15:55
Dramatische update van MS, pc is al 4 keer gecrashed met de nieuwe update, daarvoor nergens last van gehad.........................

Mobylette Kaptein 50 Honda MB 50 Sparta Happy 50 Kawasaki GT750 Honda CB750C Honda VFR 750 F Derbi Variant 50 Honda SH 100 Honda SH 150 Malaguti Password 250 Kawasaki Z 750 Piaggio Liberty 50 Sym Symphony ST 125 LC Sym HD 2 125 Piaggio Beverly S 300 HPE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

AW_Bos schreef op vrijdag 5 oktober 2018 @ 15:06:
[...]

Voor de zekerheid doe ik, zodra de update hier te zien is even in de OneDrive instellen "deze pc ontkoppelen" aanklikken, zodat er geen sync meer plaatst vind en na de update weer koppelen met juiste Outlook account.
Uiteraard ook een backup aanwezig van de belangrijke documenten en dergelijke.

Tis ook maar bij 1 laptop hier, die van mijn vrouw en draait Win10Pro, dus ik heb de "onderdelen update" maar even op 175 dagen uitstel gezet. Neem aan dat MS het dan wel weer op orde heeft.
Mijne draait Mint en de HTPC Win8.1 d:)b

[ Voor 25% gewijzigd door Verwijderd op 05-10-2018 19:39 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Will_M
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Geweldige Update ..... Ik miste vanochtend alleen even de RSAT tools in m'n Windows 10 VM zodat ik 't klant domein waar die VM toe behoorde niet meer kon managen _O-

Als er meer mensen tegen dát issue aan gaan lopen: Je kan die tools niet zomaar even terug gaan halen vanuit een (oud!!) 1803 image en de rede daarvoor is ook wel te begrijpen als je de visie van MS snapt aangaande beheer (toekomst).

Om RSAT tooling te enabelen op een werkplek: GPEDIT.MSC (locale policie editor, ja) ... Machine - Administrative - Systeem: Specify Settings tot optional ....... repair -> Enable en naar Windows Update verwijzen....

[PS] Add-WindowsCapability -Online -Name "RSAT Tool" commando werkt daarna wel om de RSAT tool te installeren.

Beter ga je begrijpen waarom MS (én ook jij) van die RSAT spullen áf willen, maar..... 't spul is werkend te krijgen :9 8)

Boldly going forward, 'cause we can't find reverse

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AW_Bos

AW_Bos

Hm, ik heb OneDrive maar eens geinstalleerd. En kijken hoe en wat.. :P
Ik heb niks gesynct van mijn standaard map van Documenten en Afbeeldingen.

Ik neem aan dat de mensen die na de update data mistten alleen hun Documenten en Afbeeldingen kwijt waren, en niet hun Video's en Downloads? Die lijken niet aan OneDrive gekoppeld te zijn.

[ Voor 7% gewijzigd door AW_Bos op 05-10-2018 23:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Patrickccc
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 19-09 18:02
Dark mode is ook niet wat het moet zijn,als ik met de rechtermuisknop een menu opent is het onleesbaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
wimmel_1 schreef op vrijdag 5 oktober 2018 @ 19:49:
Geweldige Update ..... Ik miste vanochtend alleen even de RSAT tools in m'n Windows 10 VM zodat ik 't klant domein waar die VM toe behoorde niet meer kon managen _O-

Als er meer mensen tegen dát issue aan gaan lopen: Je kan die tools niet zomaar even terug gaan halen vanuit een (oud!!) 1803 image en de rede daarvoor is ook wel te begrijpen als je de visie van MS snapt aangaande beheer (toekomst).

Om RSAT tooling te enabelen op een werkplek: GPEDIT.MSC (locale policie editor, ja) ... Machine - Administrative - Systeem: Specify Settings tot optional ....... repair -> Enable en naar Windows Update verwijzen....

~~~[PS] Add-WindowsCapability -Online -Name "RSAT Tool" commando werkt daarna wel om de RSAT tool te installeren.

Beter ga je begrijpen waarom MS (én ook jij) van die RSAT spullen áf willen, maar..... 't spul is werkend te krijgen :9 8)
Ook hier geen RSAT na de update, maar nu wel te installeren als on-demand feature. Geen geneuzel meer bij nieuwe updates.

RSAT Will Automatically Be Reinstalled After New Updates in Next Windows 10 Version

[ Voor 3% gewijzigd door FREAKJAM op 06-10-2018 01:06 ]

is everything cool?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Steef
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 06-09 10:11

Steef

GoT's Most Eaten

Update MBT 1809:

Bericht van Microsoft:
https://support.microsoft...windows-10-update-history

Het lijkt erop dat 1809 terug is getrokken.

https://old.reddit.com/r/...809_has_been_pulled_from/

De download pagina staat ook weer op de "April" update:

https://www.microsoft.com/en-us/software-download/windows10

Sony A7III | Sony 24 - 105 G | Sigma 100 - 400

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sanction
  • Niet online
Dat is vreemd, op mijn backup-laptop is hij gisteren wél geinstalleerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chim0
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 05:46
@ThaRabbit Klopt! Ik heb vanmorgen zoeken naar updates gedaan, maar kwam niks binnen.

Van de week wel bij een kennis die update binnengehaald, maar wist toen nog niet van de problemen af. Pas toen ik thuis kwam las ik het nieuwsbericht over de problemen. Hoop niet dat ze dingen kwijt zijn. Ze hebben in principe alles op een externe schijf staan, maar volgens mij ook op de C: schijf. Ga er maandag weer langs dus ff kijken en anders is het jammer. Is wel een grove fout, vind ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramoonus
  • Laatst online: 18-09 18:02

Ramoonus

Banaan

Heb problemen met updaten naar 1809 op x64 home
Krijg steeds na rebooten de melding dat de update is mislukt bij de fase safe_os

888 voor ondertiteling

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roT-
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 00:10
Yes is inderdaad teruggetrokken, er wordt zelfs door Microsoft geadviseerd om terug te rollen naar 1803 voor de mensen die 1809 al erop hebben staan. Mensen die dingen kwijt zijn kunnen zich melden bij MS support.

Aangezien ik mn thuis en werk laptop al geupgraded heb en de windows.old neurotisch vanwege de schijfruimte heb verwijderd laat ik het zo. Bij beide systemen overigens 0 problemen en tevreden.

De kodi/file/vmware workstation machine laat ik maar zo mooi staan op 1803.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• digitalb
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 21-07 23:45
Hele ochtend aan het zoeken waarom ik die update niet binnen kreeg maar nu begrijp ik het.
Overigens staat bij mijn "geconfigureerd update beleid" dat stuurprogramma's zijn uitgesloten van Windows kwaliteits updates.
Sommige instellingen worden beheerd door uw organisatie
Bron: Administrator
Type: Groepsbeleid
Heb gezocht in registry, groepsbeleid, O&O shutup 10 settings maar ik krijg die melding niet weg
Windows 10 pro 1803

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bart1983
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 06:05
Ik heb de nieuwe versie geïnstalleerd en wilde vandaag de Media Feature Pack installeren om muziek en films te kunnen luisteren/kijken etc. Helaas heeft MS niet alleen de update maar ook het nieuwe Media Feature Pack verwijderd. Nu heb ik dus wel de nieuwe versie maar geen Media Feature Pack. Heeft iemand hem toevallig al gedownload en kan hem beschikbaar stellen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nuccie
  • Registratie: Augustus 2015
  • Niet online
roT- schreef op zaterdag 6 oktober 2018 @ 10:03:
[...]

er wordt zelfs door Microsoft geadviseerd om terug te rollen naar 1803 voor de mensen die 1809 al erop hebben staan.
@ roT- Heb je een bron?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wildfire
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 23:16

Wildfire

Joy to the world!

Benieuwd wat Microsoft zou adviseren voor diegenen die een fresh install met 1809 hebben gedaan. Een rollback daar is er niet, dan moet je weer compleet herinstalleren.

Ik hou de backup van m'n user folder wel netjes achter de hand, mocht Windows achteraf opeens besluiten deze toch ook maar te laten verdwijnen. :+

Deze kwestie deed me we realiseren dat ik bij mijn vader nog geen backup had geregeld voor z'n documenten e.d. Toen ik daar eerder vandaag op bezoek was maar meteen geregeld dat z'n laptop backupt naar zijn NAS, en ga ook nog regelen dat z'n NAS gaat backuppen naar een online backup dienst.

[ Voor 31% gewijzigd door Wildfire op 06-10-2018 20:26 ]

Systeemspecs | Mijn V&A spulletjes | Mijn RIPE Atlas probe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmokingCrop
  • Registratie: Januari 2012
  • Niet online
Daar staat nergens dat ze aanraden om een rollback uit te voeren?
Enkel dat je best geen upgrade meer uitvoert met de huidige installation media.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JohanNL
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 22:53
Weet iemand of de nieuwste Windows 1809 update nog meer wiped op bepaalde mappen in de user folder na?
Kom er net achter dat die bij mij ook geleegd zijn, gelukkig een backup gemaakt en die bestanden alweer terug gezet.

In vino veritas, in aqua sanitas

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• acale
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 20:17
Nee, sorry, weet ik niet. Gelukkig ben ik niets kwijt geraakt. Wel heel erg veel errors over load, unload profile. In onderstaand topic heb ik eindelijk de oplossing gevonden

https://www.tenforums.com...w-shows-event-viewer.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• twcm
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 16-09 06:34
Ik ben een nieuwe machine aan het inrichten. (voor een maat van me).

Netjes 1809 x64 NL Pro geïnstalleerd. (offlineaccount)
Vervolgens wil ik uit de store ublock origin downloaden voor Edge.

Zonder MS account lijkt me dat niet meer te lukken. Iemand een work-around? Ik wil andermans MS account niet hebben; of, zoals in dit geval, dit figuur heeft geen MS account.

Do not meddle in the affairs of dragons. For thou art crunchy an taste good with ketchup.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Berlinetta
  • Niet online
twcm schreef op maandag 8 oktober 2018 @ 10:37:
Ik ben een nieuwe machine aan het inrichten. (voor een maat van me).

Netjes 1809 x64 NL Pro geïnstalleerd. (offlineaccount)
Vervolgens wil ik uit de store ublock origin downloaden voor Edge.

Zonder MS account lijkt me dat niet meer te lukken. Iemand een work-around? Ik wil andermans MS account niet hebben; of, zoals in dit geval, dit figuur heeft geen MS account.
Geen idee, misschien sideloaden?
https://www.pcworld.com/a...ns-in-microsoft-edge.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Twixie
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 18-09 11:40
JohanNL schreef op zondag 7 oktober 2018 @ 00:13:
Weet iemand of de nieuwste Windows 1809 update nog meer wiped op bepaalde mappen in de user folder na?
Is er eigenlijk al geweten welke mappen kunnen gedeletet worden ? Niets zo vervelend als niet weten of er iets weg is omdat je ook niet zeker weet wat er voordien was. Ik zal eens moeten check of ik mijn backups van net ervoor kan comparen met de situatie nu en zo detecteren of er iets verdwenen is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• twcm
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 16-09 06:34
@F. Scaglietti - Voor Edge misschien een oplossing. Voor andere gratis apps uit de store zie ik het even niet.
Bovendien is side-loaden beveiligingstechnisch niet het meest handige. Zeker niet op het moment dat ik dit bijvoorbeeld bij een klein bedrijf zou moeten doen.

Enfin, bedankt voor het meedenken. We blijven nog een tijdje op 1803 zullen we maar zeggen.

Do not meddle in the affairs of dragons. For thou art crunchy an taste good with ketchup.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Berlinetta
  • Niet online
twcm schreef op maandag 8 oktober 2018 @ 14:21:
@F. Scaglietti - Voor Edge misschien een oplossing. Voor andere gratis apps uit de store zie ik het even niet.
Bovendien is side-loaden beveiligingstechnisch niet het meest handige. Zeker niet op het moment dat ik dit bijvoorbeeld bij een klein bedrijf zou moeten doen.

Enfin, bedankt voor het meedenken. We blijven nog een tijdje op 1803 zullen we maar zeggen.
Oke, duidelijk, maar ik zou sowieso toch even op 1803 blijven, en stel dit soort upgrades altijd met 30 of langer uit.

Ik ga er eigenlijk nooit vanuit dat het na een week opgelost is. (Langer dan een maand is voldoende denk ik.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JohanNL
Twixie schreef op maandag 8 oktober 2018 @ 12:36:
[...]

Is er eigenlijk al geweten welke mappen kunnen gedeletet worden ? Niets zo vervelend als niet weten of er iets weg is omdat je ook niet zeker weet wat er voordien was. Ik zal eens moeten check of ik mijn backups van net ervoor kan comparen met de situatie nu en zo detecteren of er iets verdwenen is.
De standaard afbeeldingen, bureablad, documenten, downloads, muziek en video's mappen zijn bij mij geleegd.
Als je geen backup hebt ben je kort gezegd fcked, de bestanden zijn permanent verwijderd.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• EricJH
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 01:44
Hardop denkend. Hebben mensen die data zijn kwijt geraakt veel data in de standaardmappen staan? Zoveel data dat Windows die wegens gebrek aan schijfruimte niet in de Windows.old map kwijt kan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HKLM_
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 06:57
EricJH schreef op dinsdag 9 oktober 2018 @ 05:22:
Hardop denkend. Hebben mensen die data zijn kwijt geraakt veel data in de standaardmappen staan? Zoveel data dat Windows die wegens gebrek aan schijfruimte niet in de Windows.old map kwijt kan.
Zou kunnen maar dan werkt de check niet voor het controleren van diskspace voordat de upgrade begint.

Cloud ☁️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Onbekend
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 20:46

Onbekend

...

Heeft Windows dan 220GB nodig om te upgraden? Zo ja, dan zullen veel apparaten die update niet installeren omdat de meeste Windows-apparaten niet eens zoveel ruimte beschikbaar hebben na fabrieksinstallatie. ;)

Speel ook Balls Connect en Repeat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EricJH
HKLM_ schreef op dinsdag 9 oktober 2018 @ 07:21:
[...]

Zou kunnen maar dan werkt de check niet voor het controleren van diskspace voordat de upgrade begint.
Dat zou ik verwachten.
Onbekend schreef op dinsdag 9 oktober 2018 @ 08:39:
[...]

Heeft Windows dan 220GB nodig om te upgraden? Zo ja, dan zullen veel apparaten die update niet installeren omdat de meeste Windows-apparaten niet eens zoveel ruimte beschikbaar hebben na fabrieksinstallatie. ;)
Windows zal, als ik me niet vergis, de inhoud van de standaard data mappen (Documents, Videos, Image,...) in de Windows.old map zetten.

Vandaar dat ik me hardop afvroeg of mensen die hun data kwijt waren een grote hoeveelheid data in die mappen hadden staan.

[ Voor 17% gewijzigd door EricJH op 09-10-2018 16:37 . Reden: Reactie op HKLM toegevoegd ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sissors
  • Registratie: Mei 2005
  • Niet online
Edit: nvm, dit is dus de patch tuesday update die hij heeft staan. Maar wordt er niet duidelijker op als je sommige updates wel moet installeren en andere niet.

[ Voor 97% gewijzigd door Sissors op 09-10-2018 22:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• algalid
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 22:14
Zo te zien heeft Microsoft het probleem opgelost maar het is nog niet officieel beschikbaar. Zelfs in dat geval is het beter om te zien of anderen geen nieuwe problemen zullen ontdekken:

https://blogs.windows.com...ders/#QuFmolEJP4Hyot6f.97

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JohanNL
Zelf gebruik ik de standaard mappen niet maar veel programma's / games gebruiken ze wel, vooral de documenten map.
Ik heb ze zelf ook van locatie laten verplaatsten ( eigenschappen, tabblad locatie ) maar alsnog blijft er een map op de standaard locatie staan en wordt deze ook gebruikt door een klein aantal programma's, het overgrote deel weet wel de nieuwe locatie te vinden.

Wat er bij mij is gebeurt is dat alleen de bestanden in de user mappen die op de originele locatie staan zijn verwijderd, dat was zo'n 300MB, dus lijkt mij zeer zeker geen probleem omtrent grootte van bestanden.

[ Voor 4% gewijzigd door JohanNL op 10-10-2018 00:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Viper®
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
apart. Vriendin van me appt net dat de laptop niet meer opstart.

Gisteravond deed die het nog gewoon.
Bijwerken en afsluiten gekozen en bam, nu stuk.

Ik vermoed één van de windows updates.
Herstellen lukt helaas niet:
win10-1

win10-2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Berlinetta
  • Niet online
Viper® schreef op woensdag 10 oktober 2018 @ 09:55:
apart. Vriendin van me appt net dat de laptop niet meer opstart.

Gisteravond deed die het nog gewoon.
Bijwerken en afsluiten gekozen en bam, nu stuk.

Ik vermoed één van de windows updates.
Herstellen lukt helaas niet:
[Afbeelding: win10-1]

[Afbeelding: win10-2]
Met Hirens of Linux USB bestanden eraf halen en Windows installeren.

Of je kan Windows proberen te herstellen met Windows moet je wel een stuk of 4 keer doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JohanNL
@Viper® Probeer veilige modus eens, wellicht werkt dat wel en kun je eventueel de update eraf halen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Viper®
  • Niet online
ik lees net in het kort dat de laastet update fucked is en je bent bestanden kwijt en je herstelpunten?
in het kort

ik ga veilige modus proberen.
Hier heeft toch niemand zin in, zeker geen niet technische mensen.
Berlinetta schreef op woensdag 10 oktober 2018 @ 10:20:
[...]

Met Hirens of Linux USB bestanden eraf halen en Windows installeren.

Of je kan Windows proberen te herstellen met Windows moet je wel een stuk of 4 keer doen.
Hirens en win10 usb iso heb ik wel liggen, maar die vriendin zo niet.

Windows herstellen bedoel je dan gewoon opnieuw opstarten selecteren bij het automatisch herstellen scherm ?

Ben een beetje lichtelijk geprikkeld en dan ook nog eens dit gezeik erbij, zucht

[ Voor 74% gewijzigd door Viper® op 10-10-2018 10:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AW_Bos

AW_Bos

Viper® schreef op woensdag 10 oktober 2018 @ 10:34:
ik lees net in het kort dat de laastet update fucked is en je bent bestanden kwijt en je herstelpunten?
in het kort

ik ga veilige modus proberen.
Hier heeft toch niemand zin in, zeker geen niet technische mensen.
Die update waar je het over hebt is de nieuwe 1809 update. Maar die is nu eindelijk gefixxed.
nieuws: Microsoft hervat uitrol Windows 10 October 2018 Update na verhelpen v...

Dat die herstelpunten verwijderde, is mij niet bekend. Wel had ik gisteren een andere update op mijn PC. Ik zal eens kijken of ik daar mijn herstelpunten nog heb.

Anyway, ik heb al 5 jaar mijn PC, en ik heb nooit een update gehad die mijn PC definitief deed crashen. Wel twee keer een update gehad die na een gekozen reboot opeens een BSOD gaf, verwijsend naar een driver-issue, maar na een reset (of spontane reboot) gewoon netjes ging installeren. Update was gelukt _/-\o_ .
Oh ja, en een keer een fuckup die mijn bootsector vernaggelde. maar dat kwam omdat hij monitor blijkbaar uit stond, of geen signaal gaf, en ik dus op het foute moment rebootte.... :P Met wat commando's was dit zo weer in orde, en had geen dataverlies.

[ Voor 24% gewijzigd door AW_Bos op 10-10-2018 10:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Viper®
  • Niet online
Zoals je in het screenshot kan zien is er wel 1 herstelpunt van juni, maar als je deze selecteer kan je niet verder. Je kan niet de systeem schijf aanvinken en herstellen for some reason.

-update-

tig keer opnieuw opgestart, no worky worky

geen herstelpunt welke hersteld kan worden.
opstartopties > veilige modus 5 / F5 doet ook niks

tldr;
bricked system
zucht

[ Voor 33% gewijzigd door Viper® op 10-10-2018 11:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lacobo
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 08-08 13:07

lacobo

Tyros2 fan

Vorige week in complete onwetendheid van de mogelijke file-verlies rampen mijn 4 W10 computers geupdate (PC, laptoppie, powerlaptop en tablet). Niks verloren overigens. Maar...

Weet niet hoe het komt, maar qua renderen met Adobe Premiere is de tijdwinst met 1809 bijna eng. Ok, heb een X299 MB met een dikke 7280 I7 en 64 GB RAM, maar ging het renderen van 6 sporen geknipt 4K footage naar 720P eerst in 2x de speeltijd, nu is het ruim 3x de speeltijd. Vanochtend 42 minuten gerenderd in 13 minuten. (Ik gebruik 720P omdat ik dan fijn ongestraft kan zoomen, pannen, draaien etc).

Ook lijkt de boel stabieler: Met 1803 had ik nog wel eens een crash in Premiere, ben al dagen in 1809 aan 't editen en renderen en Windows geeft geen krimpie!

LACOBO's Tyros2 site: http://www.lacobo.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steef

Steef

GoT's Most Eaten

nieuws: Microsoft wil uitrol W10 October 2018 Update hervatten na verhelpen v...
In het changelog van buildversie 17763.55 van Windows 10 versie 1809, oftewel de Windows 10 October 2018 Update, geeft Microsoft uitleg over de bug. Het ging om een timingbug die in specifieke gevallen voortijdig profielen van gebruikers verwijderde. In een verdere uitleg verduidelijkt Microsoft dat dit gebeurde als gebruikers Known Folder Redirection toepasten, maar er nog bestanden in de oude map aanwezig bleven.
Behalve dan dat ik geen redirection in gebruik had en mijn files alsnog werden verwijderd. Ik maak maar weer een nieuw image voor ik de "gefixte" 1809 toe ga passen :/

KB4464330 spreekt over:
Addresses an issue where an incorrect timing calculation may prematurely delete user profiles on devices subject to the "Delete user profiles older than a specified number of day” group policy.
Verder spreekt de blogpost over drie situaties die de delete zouden veroorzaken:
  • Using KFR the user redirected a known folder to a different drive.
  • The user configured one or more of their Known Folders (Desktop, Documents, Pictures, Screenshots, Videos, Camera Roll, etc.) to be redirected (KFR) to another folder on OneDrive.
  • The user used an early version of the OneDrive client and used the OneDrive settings to turn on the Auto save feature.
Geen van het bovenstaande is van toepassing. Ik had zowel KFR als OneDrive niet in gebruik, sterker nog - ik had OneDrive verwijderd. Mogelijk speelt dat een rol. Mogelijk dat de timing issue beschreven in KB4464330 los staat van de KFR cases, in dat geval zou ik me voor kunnen stellen dat dat het geval is geweest bij mij.

Geeft nog niet helemaal het juiste vertrouwen, maar even afwachten wat er bij de insiders gebeurt. Ik heb eieren voor mijn geld gekozen en een schone 1803 installatie uitgevoerd.

[ Voor 44% gewijzigd door Steef op 10-10-2018 14:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EricJH
Viper® schreef op woensdag 10 oktober 2018 @ 10:34:
in het kort
Windows 10 zet Systeemherstel standaard niet meer aan. Dat moet je zelf doen. :|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Viper®
  • Niet online
EricJH schreef op woensdag 10 oktober 2018 @ 16:30:
[...]
Windows 10 zet Systeemherstel standaard niet meer aan. Dat moet je zelf doen. :|
maar ik zie wel een herstelpunt. Zie je die sowieso maar kan je dan niet herstellen? of zie je die echt alleen als het aan staat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• passer
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 19-09 17:05
EricJH - Windows 10 zet Systeemherstel standaard niet meer aan
'k heb ook een andere ervaring de laatste tijd - vorige week probleemloos van de 1803 naar de 1809 gegaan en systeemherstel staat hier nog gewoon aan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Viper®
  • Niet online
Nou, laptop is inmiddels in mijn bezit.
Feestje gaat door.

Geprobeerd:
10 x opnieuw opstarten bij automatisch herstellen > werkt niet
geavanceerde opties > systeemherstel > werkt niet, geen herstelpunten
opstartherstel > werkt niet
opstartinstellingen > veilige modes > werkt niet
deze pc opnieuw instellen > mijn bestanden behouden > 15 min verder, paar keer rebooten, same story, automatisch herstel.

Zit in een eindige loop.
Wat is de snelste en makkelijkste manier om win10 er weer op te krijgen zonder de gegevens (mijn documenten, afbeelden) van de c:\users\ folder te behouden.
gewoon win10 usb iso laden en upgrade ?

Het scherm problemen vaststellen op de computer is inmiddels bijna ingebrand op het scherm :')

[ Voor 7% gewijzigd door Viper® op 10-10-2018 20:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barfman
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 23:17
Meer mensen last van na de updates van gisteren dat "Choose default apps by file type"niet meer werkt, ik kan dus bijvoorbeeld geen .dds bestanden aan Photoshop toewijzen, en geen .blender files aan blender, en ga maar zo door. Heb hier en daar al gezien dat ik niet de enige ben, maar tot nu toe geen oplossing. Het ouderwetse menu is nu ook helemaal verdwenen, dus weet het even niet meer.

System | Racing is in my Blood

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Berlinetta
  • Niet online
Viper® schreef op woensdag 10 oktober 2018 @ 17:02:
[...]

maar ik zie wel een herstelpunt. Zie je die sowieso maar kan je dan niet herstellen? of zie je die echt alleen als het aan staat.
Sinds wanneer kan je met systeemherstel user bestanden terughalen?
Systeem hersteld is bedoeld om systeembestanden te herstellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DDX
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 06:38

DDX

Ook lekker vreemd, vorige week was mijn pc tijdje aan het updaten en ik dacht dat ik 1809 aan het installeren was.
Maar ik zit nogsteeds op 1803.
Kijk ik in update history :

Afbeeldingslocatie: http://i67.tinypic.com/2ywy1ap.png

En rebooten doet niets en check voor updates :

Afbeeldingslocatie: http://i68.tinypic.com/w2dit5.png

https://www.strava.com/athletes/2323035

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Berlinetta
  • Niet online
Viper® schreef op woensdag 10 oktober 2018 @ 20:50:
Nou, laptop is inmiddels in mijn bezit.
Feestje gaat door.

Geprobeerd:
10 x opnieuw opstarten bij automatisch herstellen > werkt niet
geavanceerde opties > systeemherstel > werkt niet, geen herstelpunten
opstartherstel > werkt niet
opstartinstellingen > veilige modes > werkt niet
deze pc opnieuw instellen > mijn bestanden behouden > 15 min verder, paar keer rebooten, same story, automatisch herstel.

Zit in een eindige loop.
Wat is de snelste en makkelijkste manier om win10 er weer op te krijgen zonder de gegevens (mijn documenten, afbeelden) van de c:\users\ folder te behouden.
gewoon win10 usb iso laden en upgrade ?

Het scherm problemen vaststellen op de computer is inmiddels bijna ingebrand op het scherm :')
Bestanden overzetten naar een externe harde schijf en Windows opnieuw installeren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Berlinetta
  • Niet online
Barfman schreef op woensdag 10 oktober 2018 @ 21:02:
Meer mensen last van na de updates van gisteren dat "Choose default apps by file type"niet meer werkt, ik kan dus bijvoorbeeld geen .dds bestanden aan Photoshop toewijzen, en geen .blender files aan blender, en ga maar zo door. Heb hier en daar al gezien dat ik niet de enige ben, maar tot nu toe geen oplossing. Het ouderwetse menu is nu ook helemaal verdwenen, dus weet het even niet meer.
En wat als je het via je je control panel/configuratiescherm doet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barfman
Berlinetta schreef op woensdag 10 oktober 2018 @ 22:36:
[...]

En wat als je het via je je control panel/configuratiescherm doet?
Dat werkt niet meer, dan kom je terug bij de nieuwe opties menu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mschol
  • Niet online
pak het betreffende bestand erbij, shift click en dan open with?

anders zit er niks anders op het registry aan te passen? :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ducolwd
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 19-09 19:22
Ik heb een netwerkprobleempje, nou ik niet maar mijn PC.
In edge kan ik geen pagina openen, geen netwerk. Mijn Deezer app speelt niets af, geen netwerk.
Dit is wel wat vreemd aangezien ik nu in Chrome alle pagina's kan bezoeken en de mail ook wel binnenkomt.

Iemand ervaring met dit en hoe dit op te lossen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barfman
mschol schreef op donderdag 11 oktober 2018 @ 07:32:
[...]

Ben nu op het werk, zal het vanmiddag proberen, thnx
Registry aanpassen lijkt me een heel werk, aangezien het alle extensies betreft die nog niet gebruikt zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Viper®
  • Niet online
Berlinetta schreef op woensdag 10 oktober 2018 @ 22:26:
[...]

Sinds wanneer kan je met systeemherstel user bestanden terughalen?
Systeem hersteld is bedoeld om systeembestanden te herstellen.
Bij mij is het issue niet userbestanden. Na updates start heel win10 niet meer.
Ik wil eigenlijk gewoon win10 recoveren, met behoud van de user data

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raven
  • Niet online
Een paar dagen geleden heb ik ergens gelezen dat je die "openen met" actie meerdere keren moet uitvoeren voor W10 'm daadwerkelijk onthoudt.

After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...

Oscar Wilde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Help!!!!
  • Registratie: Juli 1999
  • Niet online

Help!!!!

Mr Majestic

Heb sinds update naar 1809 ook dat bij opnieuw opstarten dit enorm lang duurt voordat ie de desktop laat zien.

Lijkt alleen maar erger te worden en heb nu ook al gehad dat ie helemaal niet op de desktop komt maar alleen het draaiende cirkeltje op een zwart scherm laat zien.

De Tuesday patch van afgelopen dinsdag is al geinstalleerd.

PC Specs
Asus ROG Strix B650E-E | AMD 7700X | G-Skill 32GB DDR5 6000C30 M-die | 4090 FE | LG 38GN950-B 3840*1600p 160Hz | Corsair RM1000x Shift | WD Black SN850X 1TB M.2

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kevinmastah2005
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 19-09 19:11
ducolwd schreef op donderdag 11 oktober 2018 @ 08:13:
Ik heb een netwerkprobleempje, nou ik niet maar mijn PC.
In edge kan ik geen pagina openen, geen netwerk. Mijn Deezer app speelt niets af, geen netwerk.
Dit is wel wat vreemd aangezien ik nu in Chrome alle pagina's kan bezoeken en de mail ook wel binnenkomt.

Iemand ervaring met dit en hoe dit op te lossen?
Edge probleen had ik ook, chrome deed het prima.
Zet bij je netwerk adapter IPv6 aan!

Sony 65x95L, Denon x4700h, Klipsch Atmos 5.1.4, Ziggo, Windows 10

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barfman
mschol schreef op donderdag 11 oktober 2018 @ 07:32:
[...]

Nou net geprobeerd, maar helaas onthoud windows 10 het niet. Heb vinkje aan staan, maar ze hebben gewoon iets verkloot met een update bij mij.
Raven schreef op donderdag 11 oktober 2018 @ 10:38:
[...]

Een paar dagen geleden heb ik ergens gelezen dat je die "openen met" actie meerdere keren moet uitvoeren voor W10 'm daadwerkelijk onthoudt.
Ondanks dat ik dat maar raar vind, want het vinkje zit er niet voor niets, werkt het nog steeds niet.
ook via opties waar je vroeger naar de oude settings kon werkt het gewoon niet. Ik zal straks even verder zoeken, en anders weet ik het ook niet. Ik kan mijn backup terug zetten van een paar dagen terug, maar dan zal windows dood leuk die update weer installeren.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• iambig
  • Laatst online: 18-09 18:41

iambig

* z.o.z *

Vandaag bij een klant een hele rits HP ProDesk 400 G3 systemen langs kunnen gaan omdat de keyboard driver van HP een BSOD veroorzaakte...
De fout na een reboot luidde WDF Violation ...
Lag dus aan een falende Windows update van de HP keyboard filter driver "HP Development Company, L.P. - Keyboard -7/11/2018 12:00:00 AM - 11.0.3.1".
De oplossing is om buiten Windows om het bestand "HpqKbFiltr.sys" in C:\Windows\System32\Drivers te hernoemen naar bv HpqKbFiltr.old en opnieuw te starten... Lekker weer...

[ Voor 4% gewijzigd door iambig op 11-10-2018 13:35 ]

NEE: dit is geen signature...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barfman
Ik quote me zelf maar ff :-)
Ik heb uiteindelijk maar mijn back-up terug gezet naar Windows build version 1803 (17134.285) en daarna updates handmatig geïnstalleerd buiten Windows update om. Ik ben er achter gekomen dat KB4458469 Windows build version 1803 (17134.320) of KB4462919 Windows build version 1803 (17134.345) mijn probleem veroorzaken. Ik kan dus updaten tot Windows build version 1803 (17134.386), dus moet ik de laatste 2 build versions maar laten voor wat het is. Ik heb ze in ieder geval 30 dagen geblokkeer in windows update. Dus nu maar hopen dat de build 1309 straks wel werkt. Ik heb 1309 al geinstalleerd gehad voordat ie terug getrokken werd, en heb toen niet in de gaten gehad of het normaal werkte. In ieder geval bedankt voor het meedenken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Berlinetta
  • Niet online
iambig schreef op donderdag 11 oktober 2018 @ 13:34:
Vandaag bij een klant een hele rits HP ProDesk 400 G3 systemen langs kunnen gaan omdat de keyboard driver van HP een BSOD veroorzaakte...
De fout na een reboot luidde WDF Violation ...
Lag dus aan een falende Windows update van de HP keyboard filter driver "HP Development Company, L.P. - Keyboard -7/11/2018 12:00:00 AM - 11.0.3.1".
De oplossing is om buiten Windows om het bestand "HpqKbFiltr.sys" in C:\Windows\System32\Drivers te hernoemen naar bv HpqKbFiltr.old en opnieuw te starten... Lekker weer...
Hoe kwam je er precies achter? Dat het die update was?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Switching Power
  • Registratie: Oktober 2017
  • Laatst online: 19-09 11:58
Ik heb vandaag al op 10 verschillende HP systemen die keyboard driver eraf moeten halen omdat ze allemaal een BSOD hadden na de update.
zie ook https://www.bleepingcompu...lling-windows-10-updates/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• algalid
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 22:14
@Switching Power Die issue maakt me al helemaal achterdochtig, hopelijk is het snel opgelost maar ik vrees een aantal weken. Ik zal de update 60 dagen laten zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LogEnd28
  • Registratie: Februari 2017
  • Niet online
Switching Power schreef op donderdag 11 oktober 2018 @ 18:25:
Ik heb vandaag al op 10 verschillende HP systemen die keyboard driver eraf moeten halen omdat ze allemaal een BSOD hadden na de update.
zie ook https://www.bleepingcompu...lling-windows-10-updates/
Allemaal met die genoemde driver? Ik heb zelf een laptop zonder de genoemde driver maar heb wel hpdskflt.sys staan. Enig idee of dat ook veroorzaker kan zijn? Had eerder problemen met twee veiligheidsupdates die ondanks 30 dagen uitstellen alsnog doorgeduwd werden, zorgden ervoor dat ie niet meer normaal bootte, is de ene update over komt de andere weer lastig doen 8)7

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Steef

Steef

GoT's Most Eaten

Gedachtegang bij Microsoft: Als 1809 gebruikers hun systemen niet op kunnen starten kunnen ze ook niet bemerken dat we hun documenten hebben verwijderd! d:)b

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iambig
  • Laatst online: 18-09 18:41

iambig

* z.o.z *

Berlinetta schreef op donderdag 11 oktober 2018 @ 17:42:
[...]

Hoe kwam je er precies achter? Dat het die update was?
Google-magic op de symptomen, was er eerst 1, dat kon nog een fluke zijn, maar toen ik ter plekke was en de tweede PC er mee kwam ben ik gerichter gaan zoeken.
Dat is vaak sneller dan zelf boot traces na te spitten.

Mijn motto met dit soort dingen is altijd, je bent nooit de eerste/enige die dit soort problemen heeft. ;)
Daarom meldde ik het ook hier, om eventueel anderen een middag hoofdpijn te besparen...

NEE: dit is geen signature...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Khayma
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 23:44
nvt

[ Voor 99% gewijzigd door Khayma op 12-10-2018 09:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• theduke1989
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 18-09 21:04
Beste alle,

Ik heb een vaag probleem. Vorige week had ik een schone installatie uitgevoerd. En alles netjes geïnstalleerd als virusscanner etc. Internet surfen werkte prima.

Tot eergisteren/gisteren zag ik dat de nieuwe update was uitgevoerd, helaas vergeten uit te zetten om automatisch Updates te installeren.

Nu een dag later probeer ik op het internet te browsen. 3 browsers gebruikt. En alle 3 vertonen ze dezelfde probleem.

Wanneer je bijvoorbeeld Tweakers.nl in de browser intypt laat de website niet krijg je foutmelding controleer je internetverbinding.

Maar wanneer je google.xom bezoekt. Werkt wel maar dan wanneer je Tweakers of nu.nl intypt en wilt laden de pagina met alle links komt te voorschijn. En wanneer je op de link drukt krijg je weer de foutmelding met controleer je internetverbinding.

Ik heb gewoon internet en wifi want Netflix draait gewoon en typ momenteel van me mobiel op WiFi.

Op internet kan ik dus niks er over vinden.

---

Ps: vondt iets van IPv6 uitschakelen. Dit gedaan alleen geen impact..

Wat vreemd is speedtest.net werkt wel. En kan de gewenste snelheid ook meten. Echt raar. Moet ik werkelijk Windows opnieuw installeren?

[ Voor 15% gewijzigd door theduke1989 op 12-10-2018 22:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
theduke1989 schreef op Friday 12 October 2018 @ 21:42:
Beste alle,

Ik heb een vaag probleem. Vorige week had ik een schone installatie uitgevoerd. En alles netjes geïnstalleerd als virusscanner etc. Internet surfen werkte prima.

Tot eergisteren/gisteren zag ik dat de nieuwe update was uitgevoerd, helaas vergeten uit te zetten om automatisch Updates te installeren.

Nu een dag later probeer ik op het internet te browsen. 3 browsers gebruikt. En alle 3 vertonen ze dezelfde probleem.

Wanneer je bijvoorbeeld Tweakers.nl in de browser intypt laat de website niet krijg je foutmelding controleer je internetverbinding.

Maar wanneer je google.xom bezoekt. Werkt wel maar dan wanneer je Tweakers of nu.nl intypt en wilt laden de pagina met alle links komt te voorschijn. En wanneer je op de link drukt krijg je weer de foutmelding met controleer je internetverbinding.

Ik heb gewoon internet en wifi want Netflix draait gewoon en typ momenteel van me mobiel op WiFi.

Op internet kan ik dus niks er over vinden.

---

Ps: vondt iets van IPv6 uitschakelen. Dit gedaan alleen geen impact..

Wat vreemd is speedtest.net werkt wel. En kan de gewenste snelheid ook meten. Echt raar. Moet ik werkelijk Windows opnieuw installeren?
Lijkt mij eerder een DNS issue ofzo. Werkt het alleen bij jou thuis niet...en als je bv. tethered via je mobiel en dan Tweakers gaat bezoeken, werkt dat wel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• theduke1989
@JackSparrow het werkt alleen op Google niet heb ik gemerkt.

Eerst had ik het volgende geprobeerd.

ipconfig /all
ipconfig /release
ipconfig /renew
ipconfig /flushdns
reset NETWORK

alles geprobeerd, toen contact gezocht via CHAT (microsoft) adviseerde me om de netwerk driver te installeren. Dit gedaan, en het werkt op EDGE/ IE. Maar Chrome werkt nog steeds niet.

Dit is de link voor de driver "realtek" http://www.realtek.com.tw...ownTypeID=3&GetDown=false

@ducolwd misschien ook de netwerk driver update installeren? Bij mij heeft dat voor een deel gelopen. Voor de driver update vzat ik op een 2015 versie nu op 2018. Alleen Google doet nog vaag.

[ Voor 32% gewijzigd door theduke1989 op 13-10-2018 00:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wildfire

Wildfire

Joy to the world!

Vorige week 1809 geïnstalleerd

Ik klikte gisteren per ongeluk op de Windows Store (die ik nooit gebruik want ik werk puur in desktop modus) en het werkte niet, zei dat er geen verbinding was en gaf error 0x80072EFD.

Na wat uitzoekwerk kwam ik er achter wat de reden was... ik had IPv6 in mijn netwerkeigenschappen uitgezet aangezien ik geen IPv6 heb, dus waarom het aan laten staan? Blijkbaar wil de Windows Store in build 1809 echter per se IPv6 enabled hebben, ook al heeft je internetverbinding zelf geen IPv6...

Raar maar om de Windows Store werkend te hebben moet je dus IPv6 enablen in de netwerkeigenschappen ook al heb je helemaal geen IPv6. Had je dus de gewoonte dat uit te zetten zoals ik, dan moet je dat nu weer afleren -- als je de Windows Store wilt gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mschol
  • Niet online
https://www.nu.nl/tech/55...geluid-nieuwe-update.html

Het is wel erg treurig gesteld met het testteam van microsoft, het lijkt alsof ze een verkeerde pool aan beta testers hebben.
Ik kan mij namelijk niet voorstellen dat beide problemen (deze en de vorige) niet zouden zijn opgemerkt in een forse testgroep maar wel massaal naar bovenkomen in een normale uitrol.. Dan is er wat aan de hand met je testmethode, of de testers lijkt mij.

uiteraard zal je niet alle problemen kunnen afvangen, maar 2 problemen die een groot deel van de gebruikers treft en niet opvalt tijdens testen is raar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wildfire

Wildfire

Joy to the world!

mschol schreef op zaterdag 13 oktober 2018 @ 10:37:

[..]

uiteraard zal je niet alle problemen kunnen afvangen, maar 2 problemen die een groot deel van de gebruikers treft en niet opvalt tijdens testen is raar.
Het eerste probleem trof niet een "groot deel van de gebruikers" maar een relatief klein aantal. En dit geluid-probleem wellicht ook een relatief klein deel.

Het geeft wel aan dat Microsoft de testprocedures eens moet aanscherpen.

[ Voor 7% gewijzigd door Wildfire op 13-10-2018 10:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• drfruit
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online
Ik had met de eerste uitrol van de update al geluidsproblemen op een HP Spectre. De ingebouwde HP Assistant bracht me op het juiste spoor: gewoon in systeembeheer de Intel geluidsdriver updaten (er was geen enkel geluidsapparaat meer aanwezig na de update) en de Realtek driver kwam gelijk mee. Probleem opgelost.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• theduke1989
Is er een manier om veilig alle drivers te updaten in 1x. Er zijn van die tooltjes. Maar ik weet niet of er een virus in zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hulliee
  • Registratie: November 2008
  • Niet online
Wildfire schreef op zaterdag 13 oktober 2018 @ 10:31:
Vorige week 1809 geïnstalleerd

Ik klikte gisteren per ongeluk op de Windows Store (die ik nooit gebruik want ik werk puur in desktop modus) en het werkte niet, zei dat er geen verbinding was en gaf error 0x80072EFD.

Na wat uitzoekwerk kwam ik er achter wat de reden was... ik had IPv6 in mijn netwerkeigenschappen uitgezet aangezien ik geen IPv6 heb, dus waarom het aan laten staan? Blijkbaar wil de Windows Store in build 1809 echter per se IPv6 enabled hebben, ook al heeft je internetverbinding zelf geen IPv6...

Raar maar om de Windows Store werkend te hebben moet je dus IPv6 enablen in de netwerkeigenschappen ook al heb je helemaal geen IPv6. Had je dus de gewoonte dat uit te zetten zoals ik, dan moet je dat nu weer afleren -- als je de Windows Store wilt gebruiken.
Volgens mij is wel IPv6 verkeer. Ook als je netwerk op IPv4 verbindt, DHCP op IPv4 is ingesteld enzo.

Ik heb ook alles ingesteld qua DHCP op IPv4 maar zie toch wel IPv6 op mijn netwerk. In de logs van IP-hole is ongeveer 15% vd query type IPv6.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wildfire

Wildfire

Joy to the world!

Hulliee schreef op zaterdag 13 oktober 2018 @ 12:40:

[...]

Volgens mij is wel IPv6 verkeer. Ook als je netwerk op IPv4 verbindt, DHCP op IPv4 is ingesteld enzo.

Ik heb ook alles ingesteld qua DHCP op IPv4 maar zie toch wel IPv6 op mijn netwerk. In de logs van IP-hole is ongeveer 15% vd query type IPv6.
Hoe kan er IPv6 verkeer zijn als ik geen IPv6 verbinding heb van Ziggo en IPv6 ook in m'n Asus router is uitgeschakeld? Dan kan er alleen maar localhost IPv6 verkeer zijn, maar dat zou ik ook maf vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JohanKupers
  • Registratie: Juli 2018
  • Niet online

JohanKupers

Würüm? Dürüm!

De laatste Windows versies (zowel cliënt als server) geven de voorkeur aan IPv6. Schakel je die uit, dan krijg je soms rare dingen. Dus gewoon aan laten staan, het eet geen brood.

⛔ Trackers of betalen ⛔

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hulliee
  • Registratie: November 2008
  • Niet online
Wildfire schreef op zaterdag 13 oktober 2018 @ 13:11:
[...]

Hoe kan er IPv6 verkeer zijn als ik geen IPv6 verbinding heb van Ziggo en IPv6 ook in m'n Asus router is uitgeschakeld? Dan kan er alleen maar localhost IPv6 verkeer zijn, maar dat zou ik ook maf vinden.
Volgens mij is de essentie van IPv6 verkeer dat deze geen router meer nodig heeft.

Software zal (kennelijk) van IPv6 gebruik willen maken. Als je het protocol op je windows machine uitzet, dan kan deze machine er geen gebruik van maken, dus zullen sommige programma's gaan klagen... En als je IPv6 blokkert op je firewall(s) dan zijn het de lokale programma's die het verkeer veroorzaken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raven
  • Niet online
Mijn neef had (o.a.) dat probleem bij de augustus-update (Windows Audio service kapte er telkens mee), update eraf gegooid en WU-service uit -> probleem opgelost. De 1809-update (de versie die bestanden verwijdert) ging bij hem echter probleemloos. Dat audio probleem is daarbij niet teruggekomen.

After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...

Oscar Wilde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• theduke1989
Is het mogelijk om de updates te verwijderen? Kan namelijk onder history niks terug vinden om te verwijderen.m

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Berlinetta
  • Niet online
Hulliee schreef op zaterdag 13 oktober 2018 @ 13:33:
[...]

Volgens mij is de essentie van IPv6 verkeer dat deze geen router meer nodig heeft.

Software zal (kennelijk) van IPv6 gebruik willen maken. Als je het protocol op je windows machine uitzet, dan kan deze machine er geen gebruik van maken, dus zullen sommige programma's gaan klagen... En als je IPv6 blokkert op je firewall(s) dan zijn het de lokale programma's die het verkeer veroorzaken.
Huh? waarvoor heb je dan Router Advertising en Router Solicitation nodig?
De essentie is dat je geen NAT nodig hebt en in principe ook geen DHCP Server. (Maar je kan ook een DHCP hebben met IPv6)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Berlinetta
  • Niet online
theduke1989 schreef op zaterdag 13 oktober 2018 @ 00:29:
@JackSparrow het werkt alleen op Google niet heb ik gemerkt.

Eerst had ik het volgende geprobeerd.

ipconfig /all
ipconfig /release
ipconfig /renew
ipconfig /flushdns
reset NETWORK

alles geprobeerd, toen contact gezocht via CHAT (microsoft) adviseerde me om de netwerk driver te installeren. Dit gedaan, en het werkt op EDGE/ IE. Maar Chrome werkt nog steeds niet.

Dit is de link voor de driver "realtek" http://www.realtek.com.tw...ownTypeID=3&GetDown=false

@ducolwd misschien ook de netwerk driver update installeren? Bij mij heeft dat voor een deel gelopen. Voor de driver update vzat ik op een 2015 versie nu op 2018. Alleen Google doet nog vaag.
Maar wat doet traceroute dan?

https://support.cloudflar...ow-do-I-run-a-traceroute-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pjlgt
  • Registratie: Juli 1999
  • Niet online
De route traceren :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CAP-Team
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 19-09 11:30

CAP-Team

XBL: CAPTeam

Ik had ook problemen met IPv6 uit, alles was offline behalve Chrome.
IPv6 weer aangezet en alles werkte weer.
Onder water doet Windows 10 dus meer met IPv6 dan je zou denken.

Microsoft Surface Pro 6 | Samsung Galaxy S21FE | XBOX Series X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raven
  • Niet online
Het geluid-issue zou opgelost moeten zijn: https://www.tabletsmagazi...uidsproblemen-windows-10/

Oscar Wilde

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Tribits
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 05:40

Tribits

Onkruid vergaat niet

Iemand enig idee wat nu de officiële status is van de 1809 rollout? 10 oktober was het verhaal dat die verder zou gaan na het uitkomen van v10.0.17763.55, maar de laatste media creation tool is nog steeds voor 1803 en de enige informatie die ik van Microsoft kan vinden is dat ze aanraden te wachten tot er nieuwe installatie media zijn als vervanging van de 10.0.17763.1, en die zijn er voor zover ik weet niet. Ik lees verder dat versie 10.0.17763.104 in de slow ring/release preview getest wordt, maar kan geen bevestiging vinden dat de rollout pas na het verschijnen van die versie weer grootschalig voort wordt gezet. 10.0.17763.1 update netjes naar 10.0.17763.55, maar pas na installatie.

Master of questionable victories and sheer glorious defeats

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TweakerVincent
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 00:03
Tribits schreef op vrijdag 19 oktober 2018 @ 20:01:
Iemand enig idee wat nu de officiële status is van de 1809 rollout? 10 oktober was het verhaal dat die verder zou gaan na het uitkomen van v10.0.17763.55, maar de laatste media creation tool is nog steeds voor 1803 en de enige informatie die ik van Microsoft kan vinden is dat ze aanraden te wachten tot er nieuwe installatie media zijn als vervanging van de 10.0.17763.1, en die zijn er voor zover ik weet niet. Ik lees verder dat versie 10.0.17763.104 in de slow ring/release preview getest wordt, maar kan geen bevestiging vinden dat de rollout pas na het verschijnen van die versie weer grootschalig voort wordt gezet. 10.0.17763.1 update netjes naar 10.0.17763.55, maar pas na installatie.
Ik ben ook erg benieuwd, wilde niet upgraden maar kon zo snel niks vindenz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sanction
  • Niet online
Ik zit ook nog op 1803; geen updates beschikbaar, terwijl mijn andere laptop wél op 1809 draait. Weird.
Pagina: 1 ... 94 ... 105 Laatste

Let op:
Ervaringen met de Insider Preview van Windows 10 kunnen in het [Windows 10] Insider Preview Ervaringen & Discussie topic.

Ervaringen met Windows 11 horen thuis in het [Windows 11] Insider Preview Ervaringen & Discussie topic.

De Windows 10 mei 2021 Update (of 21H1) bits zijn hier te downloaden (via de MediaCreation Tool link). Je kunt natuurlijk ook via Windows Update checken op updates, dan zou hij als het goed is ook binnen moeten komen.