ING internetbankieren met Edge

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Techneut
  • Registratie: September 2007
  • Niet online
Ik hoop dat dit de juiste forumrubriek ism omdat Edge een Windows onderdeel is.
De laatste tijd valt me meer dan eens op dat internetbankieren met ING via de browser Microsoft Edge niet lekker loopt.
1. Weigert soms gewoon een overschrijving met de melding "Er is een probleem, ……..".
2. Alles verloopt als het wel werkt nogal traag vergeleken bij andere browsers.

Meteen weer inloggen en opnieuw weer proberen geeft steeds hetzelfde resultaat.
Als ik dan direct daarna via een andere browser b.v. Google Chrome inlog gaat het snel en probleemloos. De oplossing was en is dus simpel voor mij, (voor deze zaken) domweg niet meer Edge gebruiken, klaar.

Maar dat neemt niet weg dat ik benieuwd ben of anderen dit ook ervaren. Omdat in andere opzichten Edge me gewoon nooit problemen bezorgt. Dus probleem opgelost, maar alleen als het mag nieuwsgierigheid. Hebben (sommige) banken misschien ook voorkeur voor bepaalde browsers?

Beste antwoord (via Techneut op 22-05-2019 18:36)

• dix-neuf
  • Registratie: Juli 2018
  • Niet online
Techneut schreef op woensdag 22 mei 2019 @ 12:10:
Maar dat neemt niet weg dat ik benieuwd ben of anderen dit ook ervaren. Omdat in andere opzichten Edge me gewoon nooit problemen bezorgt. Dus probleem opgelost, maar alleen als het mag nieuwsgierigheid. Hebben (sommige) banken misschien ook voorkeur voor bepaalde browsers?
Ik heb dezelfde eravring. Sinds ING de website (Overzicht/Betalingen) heeft aangepast, werkt die met EDGE enorm traag (ik gebruik geen vpn en geen Ad-Blocker) en ook niet goed (probeer maar eens een bedrag naar Duitsland over te maken). Ik heb hierover telefonisch contact opgenomen met ING en daar heeft men mij verteld dat de website niet (goed) op Edge is aangepast; met gebruikmaking van "Google Chrome" en "Opera" zouden er minder problemen zijn. Slechte beurt van ING !

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hackus
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

Kan geheel aan je instellingen liggen. en oa VPN, Ad-block etc etc

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

offtopic:
WOS --> CSA en ik vul de topictitel wat aan (alleen 'internetbankieren' dekt de lading niet echt).

Ik ben geen ING-klant en gebruik alleen Firefox dus heb geen zicht op dit concrete geval :P Het zou ook kunnen dat de ontwikkelaars er de fout maken te ontwikkelen voor / testen met bijv vooral Chrome. Iedere browser heeft z'n eigen nukken. Maar ga inderdaad ook even testen of het aan lokale instellingen / addons ligt.

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Techneut
  • Niet online
Het enige zou dan de AdBlock kunnen zijn. Maar is dat aannemelijk? Het blijft in alle gevallen Mijn ING. Zoiets als VPN heb ik niet (voor zover ik begrijp alleen nuttig bij wifi wat ik niet heb in huis) en AdBlock werkt in alle browsers. Het is overigens zoals ik zei geen enkel probleem voor me, ik gebruik Edge gewoon niet meer hiervoor, ik ben alleen maar nieuwsgierig naar eventueel gelijke ervaringen van anderen.

Nog een ervaring hiermee is inloggen met DIGID op Mijn Overheid. Vaak weigert Edge dat inloggen gewoon, terwijl dat eveneens met Chrome probleemloos gaat. Opnieuw graag geen antwoord van "Dan gooi je die toch opzei". Dat doe ik al, maar ook hier graag anderen hun bevindingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hp-got
  • Registratie: September 2017
  • Laatst online: 17-01-2021

hp-got

Moi

Misschien iets met cookies, en dan voornamelijk de third-party dingen?
Ik meen me te herinneren dat ik dat bij de overheids-sites wel eens gezien heb.
Je wordt dan omgeleid naar de DigiD site en daarbij communiceren de sites onderling met cookies.
Als je intussen een cookie weggooit heb je een probleem.

Als data het nieuwe goud is dan is je telefoon een goudmijn. | Mijn RIPE Atlas probe

Acties:
  • Beste antwoord
  • 0 Henk 'm!

• dix-neuf
  • Niet online
Techneut schreef op woensdag 22 mei 2019 @ 12:10:
Ik heb dezelfde eravring. Sinds ING de website (Overzicht/Betalingen) heeft aangepast, werkt die met EDGE enorm traag (ik gebruik geen vpn en geen Ad-Blocker) en ook niet goed (probeer maar eens een bedrag naar Duitsland over te maken). Ik heb hierover telefonisch contact opgenomen met ING en daar heeft men mij verteld dat de website niet (goed) op Edge is aangepast; met gebruikmaking van "Google Chrome" en "Opera" zouden er minder problemen zijn. Slechte beurt van ING !

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 12:43

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Welk probleem heb je nu eigenlijk? EDGE is een onvolwassen browser en tot op zekere hoogte door de strot geduwd aan alle Windows 10 gebruikers. Het is niet voor niks dat Microsoft nu Chromium omarmt om een "betere" EDGE te maken.

Dus omdat ING rustig afwacht en er liever/beter voor kiest om het breedste publiek wel te ondersteunen (dus meerdere versies Chrome, Safari, Internet Explorer, Firefox) en niet mee te gaan in de hype van een browsertje wat door grofweg 5% van de Nederlandse bevolking gebruikt wordt (waarvan dan misschien weer maar 16% klant is van ING).

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Techneut
  • Niet online
dix-neuf schreef op woensdag 22 mei 2019 @ 18:17:
[...]

Dat is het antwoord waar ik op hoopte. Niets mis met die andere pogingen, maar dat was het toch beslist niet. Goed dat ik het nu weet, en voor deze acties niet meer EDGE gebruiken is natuurlijk geen enkel probleem.

Inderdaad een bijzonder slechte beurt, niet zo zeer van ING, maar van Microsoft met de browser EDGE. Immers als alles wel werkt op alle andere browsers, wat is er dan mis met ING? De fout ligt dan toch duidelijk bij Microsoft. Te meer omdat ING niet de enige is die deze problemen geeft.

PS:
Welke hype bedoelt MAX3400?
Merkwaardig trouwens dat Microsoft nu met Chromium een systeem van de concurrent omarmt. Of is Chromium niet rechtstreeks verbonden met Google Chrome?

Edit: Even opgezocht via Google, waaruit het antwoord "nee"meteen blijkt. Het blijkt open source software te zijn, iedereen mag het dus als basis gebruiken en naar eigen inzicht aanpassen. Duidelijk zo.

[ Voor 12% gewijzigd door Techneut op 23-05-2019 19:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jester-NL
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online

Jester-NL

... pakt een botte bijl

dix-neuf schreef op woensdag 22 mei 2019 @ 18:17:
[...]

De Microsoft-browsers (IE net zo hard) gaan minder soepel om met de huidige standaarden die op het web in gebruik zijn. Google heeft zo'n enorm marktaandeel dat zijn de facto de norm voor wat betreft de standaarden kunnen stellen. Als gevolg daarvan is MS nu bezig om ook over te schakelen op Chromium en de het bijkomende Google-dictaat aan standaarden... en jij geeft de schuld aan een bank die een website bouwt op basis van de huidige standaarden?
Persoonlijk lijkt de slechte beurt hier niet bij de ING te liggen, maar veel eerder bij MS, of de minder traditionele manier waarop standaarden gehanteerd en beheerd worden. Ik ken wel meer sites die in Edge / IE niet goed werken. Sites die in andere browsers gewoon werken en waar bij Microsoft (een deel) van de inhoud van invulvelden wordt gewist, voordat de data aan de backend wordt doorgegeven.

The sky above the port was the color of television, turned to a dead channel
me @ last.fm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dix-neuf
  • Niet online
Als vóór aanpassing van de ING-website (tot ongeveer een maand geleden) de browser Edge jarenlang geen problemen gaf om die website te gebruiken (wat het geval is) en na de aanpassing wél, dan heeft ING op zijn minst de verplichting om de vele gebruikers van Edge op die website (dixt ING) daarvan mededeling te doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Techneut
  • Niet online
Dat doen ze dus niet op alle fronten. Ja, toevallig wel op een tamelijk minder belangrijke activiteit. Ik keek even uit nieuwgierigheid op de zogenaamde "cadeau" lijst voor spaarpunten. Allemaal sigaren uit eigen doos, laten ze dit a.u.b. als bonus bijschrijven, maar dat even terzijde. Daar maakten ze me er op attent dat de door mij gebruikte browser (Edge) niet voldoet aan een correcte weergave.

Overigens ook hier kunnen we alleen maar wijzen naar Microsoft. Zonet probeerde ik een programma terug te kijken net de webversie van Ziggogo wat voor de zoveelste keer weer eens weigerde. Met Google Chrome ging het weer zonder enig probleem. Eerlijk gezegd, in het begin van Windows 10 was ik dik tevreden met EDGE als opvolger van Internet Explorer, ik had nooit reden tot klagen. Maar in toenemende mate laat hij het gewoon afweten en gebruik ik liever Chrome.

[ Voor 37% gewijzigd door Techneut op 28-05-2019 12:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jjust
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 07-05 23:18

jjust

Het leven is een strijd

Hier heb ik precies dezelfde ervaringen op meerdere pc's met EDGE. Heb ook al meerdere keren dit als feedback gegeven aan ING maar nooit wat van gehoord of gemerkt. Je zou toch denken dat ze dit bij het testen moeten opmerken. Maar het heeft blijkbaar geen prioriteit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Techneut
  • Niet online
Daarvoor moet je dan ook niet bij ING zijn, maar bij Microsoft. Terecht heeft dat geen aandacht, laat staan prioriteit. Gewoon omdat alle andere browsers hiermee en met meerdere zaken wel correct werken. Dus wat wil je nog meer? Geen van die betrokken partijen is dan ook verplicht om zich aan te passen aan een of andere gril (of iets wat ze over het hoofd zagen) van de ontwerpers bij Microsoft. Ze prijzen zich zelf volgens mij momenteel met dit gedoe volledig uit de markt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jester-NL
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online

Jester-NL

... pakt een botte bijl

Techneut schreef op dinsdag 28 mei 2019 @ 12:59:
Daarvoor moet je dan ook niet bij ING zijn, maar bij Microsoft. Terecht heeft dat geen aandacht, laat staan prioriteit. Gewoon omdat alle andere browsers hiermee en met meerdere zaken wel correct werken. Dus wat wil je nog meer? Geen van die betrokken partijen is dan ook verplicht om zich aan te passen aan een of andere gril (of iets wat ze over het hoofd zagen) van de ontwerpers bij Microsoft. Ze prijzen zich zelf volgens mij momenteel met dit gedoe volledig uit de markt.
Microsoft is bezig om Edge opnieuw op te bouwen, maar dan op basis van Chromium in plaats van op een eigen renderengine. Dat zal het probleem dat nu speelt in Edge hoogstwaarschijnlijk oplossen, en - omdat er al testversies beschikbaar zijn - gok ik zomaar dat het beheren van de huidige (eigen) versie van Edge tot een minumum beperkt is.
Ze prijzen zich niet uit de markt, ze zijn juist de brokstukken bij elkaar aan het vegen die komen na het addagium "If you can't beat them, join 'em"

The sky above the port was the color of television, turned to a dead channel
me @ last.fm

Pagina: 1