Acties:
  • 0 Henk 'm!

• desalniettemin
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 21:51
Schijnt dat build 10525 Chrome sloopt. Hier een oplossing: http://betanews.com/2015/...rome-heres-how-to-fix-it/

[ Voor 40% gewijzigd door desalniettemin op 24-08-2015 16:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kuwerti
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 22-09 15:03
geupgrade naar windows 10- prof. alles werkt prima, alleen de remote desktop is zeer instabiel (vanaf een andere windows 10 pc). iemand hier ook ervaring mee? |:(
Heb regelmatig scherm-freezes (bij wisselen tussen remote windows/applicaties) en regelmatig dat de rdp.exe crashed. Heb de meest recente video-drivers en alle updates geinstalleerd...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chim0
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 07:32
Weet niet of dit al gevraagd is, maar als ik een plaatje open met de Windows Photo Viewer (gewoon een willekeurige JPG), opent ie soms de Foto's app mee op de achtergrond. Als ik ze dan allebei sluit en weer het plaatje open, opent ie alleen het plaatje. Heel raar. Het lijkt ook willekeurig of zo, want het is niet altijd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wjvds
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 21-09 08:29
Fredi schreef op zondag 23 augustus 2015 @ 19:02:
[...]

Staat indexering wel aan? Even indexeringsopties typen in startmenu en enter rammen. Standaard wordt alleen de C: schijf geïndexeerd, je moet je opslagschijven zelf aanvinken als ik mij niet vergis.

Edit: Indexeringsproces duurt wel even nadat je het geactiveerd hebt.
Indexering stond aan, ik heb voor de zekerheid indexering ook voor mappen waarin games geinstalleerd staan aangezet (in Windows 7 was het startmenu met snelkoppelingen naar de games goed genoeg). Indexeren is nu klaar en in het startmenu nog geen verschil gemerkt, alleen in de zoekbalk in de verkenner vindt hij ze nu sneller. Volgens mij gebruikt het startmenu een andere index.
faethon schreef op maandag 24 augustus 2015 @ 16:33:
[...]

Het kan zijn dat je meer dan 512 items in je startmenu hebt zitten. Het probleem is dat Windows dan vervolgens niet alle items kan weergeven, en zelf een selectie maakt van welke items wel of niet in het startmenu (en in de search) beschikbaar zijn. Oplossing is om je items in de Start menu folder terug te brengen naar onder de 512 items. Daarna zul je zien dat het wel weer compleet is. Het is een vervelende bug die ws. binnenkort wel zal worden gefixed. Ik had hetzelfde probleem, heb het opgelost door alle onnodige items uit het startmenu te halen (URLs, links naar readme's, lnks naar PDFs etc).

Zie ook o.a. dit artikel: http://www.techradar.com/...-a-start-menu-bug-1300603
Overigens was bij mij het probleem opgelost zodra ik minder dan 512 links in mijn startmenu had staan...
Mijn startmenu heeft 490 items volgens deze methode, dus dit is niet het probleem. Wat ik wel interessant vind, is dat wanneer ik Get-StartApps in PowerShell invul, ik een aantal games niet terugzie in deze lijst en ook niet kan starten vanuit de zoekbalk in menu start, een aantal games wel terugzie in de lijst die ik niet kan opstarten vanuit de zoekbalk in menu start en een aantal games wel terugzie in deze lijst en ook kan opstarten vanuit de zoekbalk in menu start. Het lijkt alsof de zoekbalk in menu start een andere reference gebruikt dan die hier wordt aangegeven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FREAKJAM
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 21-09 17:50
Dit probleem is al geruime tijd bekend. (heb dat destijds ook de redactie getipt waardoor het is opgenomen in het artikel op de frontpage over build 10525). Er wordt ook afgeraden de desbetreffende parameter te gebruiken. Beter tot die tijd de canary build van Chrome gebruiken, daar is het inmiddels in opgelost.

Je post hoort ook beter thuis in het preview topic trouwens, maar volgens mij heb je daar al eerder gepost, dus je zou op de hoogte moeten zijn van die thread.

[ Voor 27% gewijzigd door FREAKJAM op 24-08-2015 20:26 ]

is everything cool?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinusz
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 21:34
Verwijderd schreef op maandag 24 augustus 2015 @ 14:54:
Ik zie mijn harddrive in bios ( boot ) helemaal niet staan maar all dit en heb UEFI op enabled
[afbeelding]

een
[...]
Kun je niet op Boot options priority staan en enter drukken?
Anders zit het vast onder menu advanced, kan ook zijn dat je tijdens opstarten een key moet indrukken, bij mij is dat bijvoorbeeld F11. Dan kun je ook kijken als je daar harddisk kiest als first boot of het dan wel werkt.
Maar op zich moet je dit zelf echt wel kunnen vinden, google anders even op boot options inclusief je merk pc of iets dergelijks.

Float like a butterfly, sting like a bee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fredi
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 09-06 04:29
Ik zie mijn harddrive in bios ( boot ) helemaal niet staan maar all dit en heb UEFI op enabled
[afbeelding]

een
[...]
Normaal zou je harddrive en andere apparaten waarvan je kan opstarten(odd,usb stick) moeten staan bij 'boot option priorities'(onder boot menu) of 'boot override'(onder save en exit menu) maar bij jou staat er niets. Dit is vreemd. Probeer eens je bios naar default instellingen te zetten met de optie 'restore defaults' onder save en exit en kijk of je harddrive dan wordt weergegeven bij 'boot option priorities'. Lukt dit niet probeer dan een recentere bios te flashen met de optie 'easy flash'in je bios. Heb je ergens een 'fast boot' optie in je bios zet die dan uit. Probeer ook eens op F7 of F10 te drukken bij het opstarten (bios post), dan zou je een boot menu kunnen krijgen en je harddrive kunnen selecteren.

Post eens welk merk en type laptop je hebt.

Edit: zet uefi boot uit en pxe rom(legacy boot configuration) aan . Dit zou je bios moeten laten zoeken naar je bootable apparaten. Eens je bios je bootable apparaten gevonden heeft zou je uefi boot terug moeten kunnen aanzetten en pxe rom uit zonder dat je harde schijf verdwijnt. Zet dan je harde schijf als eerste boot schijf en dan zou hij moeten opstarten naar W10.

[ Voor 14% gewijzigd door Fredi op 25-08-2015 04:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Perenor
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 01-10-2024
SmokingCrop schreef op maandag 24 augustus 2015 @ 16:49:
Merkwaardig dat Windows firewall aan moet liggen om apps te downloaden of upgraden vd store, livetile vd weather app werkte ook niet tot ik hem weer aan had gezet.
Bitdefender firewall staat ook aan.
Hmmm. Interessant. Ik heb al sinds de installatie van Windows 10 problemen met het downloaden van updates van Apps maar ook van nieuwe Apps. Blijven op downloading en pending staan. Heb al alles geprobeerd wat als oplossing vermeld wordt op het web. Tot nog toe nog geen werkende oplossing gevonden. Erg irritant.

Ik heb Mcafee op mijn PC geïnstalleerd, en daar ook de firewall van draaien. Ik ga toch eens die uitschakelen en vervolgens de windows firewall en bitdefender inschakelen. Als dat het issue is, dan is dat wel erg belachelijk.

[ Voor 14% gewijzigd door Perenor op 25-08-2015 09:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 22-09 12:35

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

SmokingCrop schreef op maandag 24 augustus 2015 @ 16:49:
Merkwaardig dat Windows firewall aan moet liggen om apps te downloaden of upgraden vd store, livetile vd weather app werkte ook niet tot ik hem weer aan had gezet.
Bitdefender firewall staat ook aan.
Merkwaardig dat je dat denkt constateert; sowieso mijn eigen fysieke machine thuis heeft geen Windows Firewall aan staan en die werkt vlekkeloos met het updaten van Apps via de Store.

De VM's in mijn test-omgeving hebben allemaal geen Windows Firewall aan staan (want bewuste keuze in test-opstelling) en ook daar gaat alles zonder problemen.

Het gaat hier allemaal om Windows 10 x64 machines in de smaakjes Pro, Enterprise en LTSB.

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henry_01
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 22-09 13:28
Iemand die ook last heeft van blur in het zoekvenster van Windows 10?
Heb dit probleem op mijn Mac Mini in VMware Fusion, laatste versie.
Voor de rest werkt alles prima, probleem treed ook niet altijd op.

Afbeeldingslocatie: http://s8.postimg.org/c4ww1zuat/Schermafbeelding_2015_08_25_om_09_41_34.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb windows 10 maar als ik mijn computer terug opstart komt hij direct op het account waarmee ik heb afgesloten.
Ik zou liever hebben dat hij opstart en op "de account-selectie pagina" uitkomt.
Ik vind zelf niet waar ik dit moet aanpassen dus als iemand het weet, graag iets laten weten !!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400

MAX3400

Dit heeft absoluut niks met Windows 10 te maken; je kan/kon dit oplossen sowieso t/m Windows 8.1 Enterprise door de volgende key:
code:
1
2
[HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Policies\System]
"dontdisplaylastusername"=dword:00000000

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freakster86
  • Registratie: September 2009
  • Niet online
Windows 10 een tijdje gedraaid op mijn laptop. Hoewel upgraden in beginsel niet mogelijk was vanwege de hybrid graphics werkte het uiteindelijk 'prima'. Helaas toch zijn er toch wat dingen aan Windows 10 die mij niet bevallen. Na lang twijfelen toch de beslissing genomen om weer terug te gaan naar Windows 7.

Zoals gezegd is de videokaartdriver dus niet compatible met windows 10 en dat merkte ik heel soms.
  • Soms geen beeld na herstarten uit sluimerstand. Muis was zichtbaar, maar verder alles zwart.
  • Accu op 10% melding kwam sporadisch om de 10 seconden terug.
Dat waren hele klein ergernissen die ik ook wel had verwacht. De reden dat ik weer terug ben gegaan, komt door onder andere de volgende dingen.
  • Inconsistentie in de interface. Windows 7 + wat 8.1 en een heel klein beetje 10. Zo voelt het in ieder geval.
  • Het gebrek aan controle over het start menu (op te lossen i know) maar ook zaken als wifi e.d. Waar ik in Windows 7 nog op properties kan klikken als ik rechter muisklik op een wifi SSID, heb je in Windows 10 0,0 controle of inzicht in dat geheel. Wifi hield er soms mee op na een herstart of komend uit sluimerstand. Ik moest dan het netwerk 'niet onthouden', wachten en vervolgens weer opnieuw inloggen. 3 verschillende drivers toonden hetzelfde probleem. Zeer irritant. En vooral dat eerste (gebrek aan inzicht) in wat er fout gaat, vond ik nog wel het vervelendst.
  • Edge werkt niet goed. Problemen met het laden van sommige pagina's (eerst de pagina laten zien en vervolgens blijven herladen en dan een foutmelding).
  • Performance issues met het startmenu en actiecentrum. De ene keer worden ze gelijk zichtbaar, de andere keer zit er een vertraging in. De snelle opties in het actiecentrum willen soms pas na een paar seconden laden.
  • Performance issues in het algemeen. Windows processen slurpen al heel snel 50% of meer van mijn CPU op. Via google lees ik dat meer mensen hier last van hebben, maar de oplossingen die daar worden aangedragen hebben niet gewerkt. Dit zorgde op willekeurige momenten voor een enorm CPU (maar ook RAM en Disk) gebruik met alle gevolgen van dien. Zie mijn eerdere post als je wilt weten welke processen roet in het eten gooiden.
  • Windows 10 taakmanager zag mijn CPU correct, maar haalt in de grafieken max 91% (1,2 ipv 1,3 Ghz) van zijn capaciteit. Volgens CPU-Z draaide de CPU wel op volle toeren, dus het gaat hier dus om een schoonheidsfout en geen performance dingetje.
  • De nieuwe interface is leuk, maar soms zitten dingen echt weggestopt en dat vind ik een flinke achteruitgang t.o.v. Windows 7. Neem als voorbeeld het update window. In Windows 7 heb je een veel beter overzicht van geïnstalleerde updates of een idee wanneer hij aan het zoeken is naar updates. Ook de keuze van downloaden en installeren wanneer JIJ wilt, vind ik persoonlijk een stuk fijner.
  • En dan als laatste heb je nog de privacy kwesties. Hoewel ik vertrouwen had in Windows 10 is er na alle berichtgeving over privacyschendingen e.d. toch een nare smaak blijven hangen. Het is puur een gevoel, maar het feit dát er zoveel commotie is ontstaan én dat MS vooralsnog vrij weinig van die kritiek echt heeft weten te weerleggen, geeft mij weinig vertrouwen.
TL;DR
Er zijn vast nog een paar ergernissen die ik nu ben vergeten te vermelden, maar al met al voelt Windows 10 niet af. Windows 10 geeft je naar mijn idee te weinig vrijheid, zorgt voor perfomance problemen, schaadt (misschien) je privacy en is in de interface inconsistent. Voor mij uiteindelijk te veel redenen om Windows 10 voor nu gedag te zeggen. Volgend jaar maar weer eens kijken hoe het ervoor staat, want ik hou hoop voor Windows 10 op mijn laptop/telefoon/tablet. Maar nu ik weer terug ben op 7 kan ik niet anders zeggen dat ik blij ben dat ik die beslissing heb genomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmokingCrop
  • Registratie: Januari 2012
  • Niet online
MAX3400 schreef op dinsdag 25 augustus 2015 @ 08:27:
[...]

Merkwaardig dat je dat denkt constateert; sowieso mijn eigen fysieke machine thuis heeft geen Windows Firewall aan staan en die werkt vlekkeloos met het updaten van Apps via de Store.

De VM's in mijn test-omgeving hebben allemaal geen Windows Firewall aan staan (want bewuste keuze in test-opstelling) en ook daar gaat alles zonder problemen.

Het gaat hier allemaal om Windows 10 x64 machines in de smaakjes Pro, Enterprise en LTSB.
Als ik het niet vergeet ga ik het vanavond nog eens testen, ook eens op een ander systeem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mandrake466
  • Laatst online: 28-07 09:44
Ik heb een vreemd verschijnsel in Windows 10 Pro 64b (upgrade verliep vlekkeloos W7 Pro 64b):

Als ik in File Explorer (verkenner) een bestand verplaats of verwijder dan zie ik dat ook gelijk (auto refresh?). Nu, als ik in File Explorer een bestand zoek (zoekveldje rechtsboven in verkenner) EN dan deze verplaats of verwijder doet auto refresh het niet. Ik zie dus nog steeds de bestanden tenzij ik de verkenner ververs met F5 of rechtermuisknop Refresh. Als ik niet ververs en nogmaals wil verwijderen of verplaatsen dan krijg de melding dat het bestand niet is gevonden.

Iemand suggesties?

Edit: ik zie de verwijderde bestanden wel gelijk in de prullenbak als ik ze verwijder. Folder opties resetten helpt ook niet.

[ Voor 19% gewijzigd door Mandrake466 op 25-08-2015 13:13 ]

Windows 11 Pro, I7-12700K, MSI MPG Z690 EDGE WIFI DDR4, MSI RTX 3090 TI Suprim X 24G, Noctua NH-D15 chromax black, Corsair Vengeance LPX 3200C16 128GB, Seasonic Prime TX-850, Samsung 980 Pro 2TB, Fractal Design Torrent

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JunkO
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 18-09 16:33
Mandrake466 schreef op dinsdag 25 augustus 2015 @ 13:03:
Ik heb een vreemd verschijnsel in Windows 10 Pro 64b (upgrade verliep vlekkeloos W7 Pro 64b):

Als ik in File Explorer (verkenner) een bestand verplaats of verwijder dan zie ik dat ook gelijk (auto refresh?). Nu, als ik in File Explorer een bestand zoek (zoekveldje rechtsboven in verkenner) EN dan deze verplaats of verwijder doet auto refresh het niet. Ik zie dus nog steeds de bestanden tenzij ik de verkenner ververs met F5 of rechtermuisknop Refresh. Als ik niet ververs en nogmaals wil verwijderen of verplaatsen dan krijg de melding dat het bestand niet is gevonden.

Iemand suggesties?

Edit: ik zie de verwijderde bestanden wel gelijk in de prullenbak als ik ze verwijder. Folder opties resetten helpt ook niet.
Ik loop tegen hetzelfde probleem aan, hij refreshed niet meer automatisch. Ben dus ook erg benieuwd hoe dit te verhelpne is. Daarnaast heb ik sowieso rare problemen binnen de verkenner. Bestanden vanaf een telefoon kopiëren bijvoorbeeld geeft meer dan eens een onduidelijke foutmelding die ik in Windows 7 eigenlijk nooit kreeg.

"Life's a bitch and then you die.. That's why we get high, cause you never know when you're gonna go.."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmokingCrop
  • Niet online
SmokingCrop schreef op dinsdag 25 augustus 2015 @ 12:32:
[...]

Als ik het niet vergeet ga ik het vanavond nog eens testen, ook eens op een ander systeem.
Nu werkt het wel voor een of andere reden met de firewall uit..
Geen idee wat er toen anders was, niets van settings aangepast. }:O

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dennis_rsb
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 00:34

Iemand suggesties?

Heb net even hetzelfde geprobeerd nadat ik jouw post las, dus filetje aanmaken. Daarna via zoekbalk bestandsnaam intikken, verwijderen, en inderdaad je moet hem inderdaad vernieuwen om waar te nemen dat het bestandje daadwerkelijk weg is. Ik heb het voor de zekerheid getest op 3 machines, 1 op Win 10 Home x64, en op 2 Win 10 pro x64 computers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400

MAX3400

Hier even wat leuke dingen in Windows 10 ;)

Vooral de tip over GameDVR vind ik best handig :P

[ Voor 17% gewijzigd door MAX3400 op 25-08-2015 19:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chim0

Iemand suggesties?

JunkO schreef op dinsdag 25 augustus 2015 @ 14:56:
[...]

Ik loop tegen hetzelfde probleem aan, hij refreshed niet meer automatisch. Ben dus ook erg benieuwd hoe dit te verhelpne is. Daarnaast heb ik sowieso rare problemen binnen de verkenner. Bestanden vanaf een telefoon kopiëren bijvoorbeeld geeft meer dan eens een onduidelijke foutmelding die ik in Windows 7 eigenlijk nooit kreeg.
dennis_rsb schreef op dinsdag 25 augustus 2015 @ 19:00:
[...]

Heb net even hetzelfde geprobeerd nadat ik jouw post las, dus filetje aanmaken. Daarna via zoekbalk bestandsnaam intikken, verwijderen, en inderdaad je moet hem inderdaad vernieuwen om waar te nemen dat het bestandje daadwerkelijk weg is. Ik heb het voor de zekerheid getest op 3 machines, 1 op Win 10 Home x64, en op 2 Win 10 pro x64 computers.
Zelfde hier. Ligt dus gelukkig niet aan mij. Zou Microsoft op de hoogte zijn van deze fout?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400

MAX3400

chim0 schreef op dinsdag 25 augustus 2015 @ 19:24:
[...]

Zelfde hier. Ligt dus gelukkig niet aan mij. Zou Microsoft op de hoogte zijn van deze fout?
Is het wel een fout? Het is niet anders dan een query uitvoeren waarbij de resultaten naar het scherm worden gepushed. Als jij in een database (SQL ofzo) vraagt hoeveel records er zijn met "Jansen" erin en je krijgt scherm-output van 40 entries en iemand kiepert op de achtergrond de database leeg, blijf je toch 40 entries zien tot je de query opnieuw draait? Denk dat ik nog wel 10 voorbeelden kan noemen waarbij dit van toepassing is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jacovn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 18-09 18:32
Eindelijk ook over gegaan. Eerst onder w7 hardware upgrade en opnieuw activeren. Daarna met tool van ms upgrade naar 10 gedaan. Hij kon een paar dingen niet zelf van drivers voorzien:
Usb 3.0 van intel 206 chipset.
Areca 1230
Razer muisdriver

Viel me reuze mee, alleen heb ik het op een nieuwe ssd gezet (120 gb) omdat de bestaande w7 (op een 180 GB ssd) niet meer op de nieuwe hardware te starten was.
Dacht ik even met Intel migratie software dit over te zetten, hebben ze geen w10 versie :(

Maar kijken of het genoeg is..

Volgende stappen zijn:
raid-5 volume van 4x3TB aan de areca 1230

Write snelheid is ~260 MB/sec, Read snelheid ~345 MB/sec

Storage spaces parity volume aan een IBM M1115 met 6x3TB en 2x journal SSD

Dan maar kijken hoe veel langzamer die storage space in de praktijk is, en mocht het meevallen kan de areca eruit en een M1015 of M1115 erbij.

Onderstaande testen zijn met 6 stuks 3 TB HGST ultrastars (7200 rpm) gedaan.

35 MB/sec write speed voor Storage Spaces Parity zonder tiering (NTFS filesysteem) :(
bovenstaande was GUI en die doet dual parity voor 6 HDD's

Met powershell een 6 disk single parity aangemaakt en die doet rond de 50 MB/sec write speed bij file copy (23 GB ISO) Read speed is ~300 MB/sec

Dit lijkt de performance van de parity variant te zijn met 6 stuks redelijk moderne hdd's (hgst ultrastar 7k3000) met single parity. Steekt schraal af tegen de performance van 5 hdds onder ZFS met raid-z1 in software (> 400 MB/sec)

edit: 370-380 MB/sec voor een 6 disk 3 column mirror opstelling (ReFS filesysteem)

code:
1
New-VirtualDisk -StoragePoolFriendlyName MyPool1 -ResiliencySettingName Mirror -FriendlyName VDiskMirrorPS -ProvisioningType Fixed -NumberOfDataCopies 2 -NumberOfColumns 3 -UseMaximumSize

Niet echt efficient met 3 fysieke disks voor redundancy, maar wel stabiele performance, en niet afhankelijk van caching en journal SSD's

[ Voor 62% gewijzigd door jacovn op 31-08-2015 10:55 . Reden: performance storage spaces meetresultaten toegevoegd ]

8x330 NO12.5°, 8x330 ZW12.5°, 8x350 ZW60°, 8x325 NO10°, SE8K, P500. 6x410 ZW10° Enphase

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chim0
MAX3400 schreef op dinsdag 25 augustus 2015 @ 19:27:
[...]

Is het wel een fout? Het is niet anders dan een query uitvoeren waarbij de resultaten naar het scherm worden gepushed. Als jij in een database (SQL ofzo) vraagt hoeveel records er zijn met "Jansen" erin en je krijgt scherm-output van 40 entries en iemand kiepert op de achtergrond de database leeg, blijf je toch 40 entries zien tot je de query opnieuw draait? Denk dat ik nog wel 10 voorbeelden kan noemen waarbij dit van toepassing is.
Maar waarom was het dan bij Windows 8 niet zo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400

MAX3400

chim0 schreef op dinsdag 25 augustus 2015 @ 20:16:
[...]

Maar waarom was het dan bij Windows 8 niet zo?
Bij mij niet maar ik heb dan ook voornamelijk mezelf zitten ergeren aan 8.1 en zoek-functie. Eigen schuld want ik heb de Indexing-services standaard uit te staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Raven schreef op zondag 23 augustus 2015 @ 09:59:
[...]

Als de BIOS écht corrupt/verdwenen was, dan was je laptop een baksteen geweest ;)
Beetje trage reactie, maar mn laptop was inderdaad ongeveer 2 dagen onbruikbaar nadat de reset in win10 ervoor zorgde dat mijn ssd schijf niet meer leesbaar was (blauw beeldscherm met foutmelding).Heb toen een usb opstartstick gemaakt via Microsoft om een schone installatie te gaan uitvoeren. Nadat ik in mijn bios had aangegeven om mijn usb stick als 1st boot device te gebruiken en vervolgens de laptop opnieuw opstarten installeerden hij Windows 10 gewoon netjes. Het probleem begon pas nadat ik de laptop na de installatie opnieuw moest opstarten. Ineens was het boot menu en het Asus logo verdwenen en hij viel na 3 seconden gelijk weer uit. Snap het ook niet maar na enkele honderden keren aan proberen te zetten ging hij ineens windows 10 laden en heb snel een bios flash gedaan vanuit windows en alles werkt ineens weer goed.

Vertel mij het maar, maar er schijnt in sommige Asus moederboarden een bug te zitten waardoor de bios corrupt kan raken. En ja het was dus inderdaad een baksteen voor een paar dagen en heb heel veel geluk gehad dat hij nog 1 keer aan ging ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Falcon93
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 05:41
Nog iemand met dit probleem?

Als ik een tijd de laptop niet gebruik dan gaat hij op zwart scherm wat logisch is. Normal gesproken zou die bij de beweging van een muis of het indrukken van een toets weer de lockscreen tonen. Bij mij doet hij doet ook maar in sommige vallen dan gaat de backlight van de laptop wel aan maar blijf ik een zwart scherm aanhouden en zie ik alleen mijn witte cursor. Ik moet hem dan force rebooten om hem weer aan te krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raven
  • Registratie: November 2004
  • Niet online
Verwijderd schreef op dinsdag 25 augustus 2015 @ 21:55:
Vertel mij het maar, maar er schijnt in sommige Asus moederboarden een bug te zitten waardoor de bios corrupt kan raken. En ja het was dus inderdaad een baksteen voor een paar dagen en heb heel veel geluk gehad dat hij nog 1 keer aan ging ;)
Een product met een BIOS dat zomaar corrupt kan raken had nooit uitgebracht mogen worden :X :P

After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...

Oscar Wilde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400

MAX3400

[...]

Heel vreemd; kan me voorstellen dat door UEFI iets wordt aangepast tijdens de setup maar dat zou geen invloed mogen/moeten hebben op de rest van het systeem. Heb je Asus zelf al aangesproken hierover want op hun site kan ik niet 1-2-3 iets vinden over jouw probleem.

Heb hier meerdere desktops staan met Asus-boards erin en die zijn allemaal zonder problemen voorzien van UEFI van Windows 8.1 en naar Windows 10 gemigreerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edgarz
  • Laatst online: 18-09 13:26

Edgarz

Tweako-active since1986

Raven schreef op dinsdag 25 augustus 2015 @ 22:36:
[...]

Een product met een BIOS dat zomaar corrupt kan raken had nooit uitgebracht mogen worden :X :P
Open deuren seizoen al geopend? Een corrupte BIOS die het uit zichzelf opeens weer doet... da's een functie die ik nog niet gezien heb. Zal dus wel iets genuanceerder gelegen hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerCor
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 22-09 18:29
En zoals door mij toch wel een beetje verwacht doet de camera van de HP Envy 4 het na enkele updates van MS het ook (weer).

GerCor in "[Windows 10] Ervaringen & Discussie - Deel 2"

Sonos Arc Ultra | Sonos Sub gen 3 | Sonos One SL (4x) | Sonos Move | Sonos Boost

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fredi
[...]

Beetje trage reactie, maar mn laptop was inderdaad ongeveer 2 dagen onbruikbaar nadat de reset in win10 ervoor zorgde dat mijn ssd schijf niet meer leesbaar was (blauw beeldscherm met foutmelding).Heb toen een usb opstartstick gemaakt via Microsoft om een schone installatie te gaan uitvoeren. Nadat ik in mijn bios had aangegeven om mijn usb stick als 1st boot device te gebruiken en vervolgens de laptop opnieuw opstarten installeerden hij Windows 10 gewoon netjes. Het probleem begon pas nadat ik de laptop na de installatie opnieuw moest opstarten. Ineens was het boot menu en het Asus logo verdwenen en hij viel na 3 seconden gelijk weer uit. Snap het ook niet maar na enkele honderden keren aan proberen te zetten ging hij ineens windows 10 laden en heb snel een bios flash gedaan vanuit windows en alles werkt ineens weer goed.

Ik denk dat ik wel weet wat er bij jou ad hand was. De eerste keer dat je computer een blauw scherm gaf ruikt heel erg naar een verkeerde bios-instelling. Waarschijnlijk was de sata-instelling veranderd naar ide ipv ahci. Ik heb de indruk dat de bios'en van laptops nogal problematisch zijn en ze zijn ook zeer simplistisch id zin van dat je weinig instellingen kan aanpassen. Uefi-implementatie geeft blijkbaar problemen met W10. Bij desktops gaan dergelijke problemen veel minder voorkomen omdat die een veel uitgebreidere jios hebben. Waarom ik dit weet is omdat ik een forumposter geholpen heb die vermoedelijk dezelfde problemen had als jij.

De tweede keer dat je laptop niet wou opstarten kwam waarschijnlijk doordat je bios je ssd niet meer herkende omdat W10 ergens mest met je bios-instellingen via uefi. Je moest gewoon uefi boot uitzetten en pxe rom aan. Dan gebruikt je bios de legacy boot configuratie en zou hij je ssd terug moeten herkennen en was het probleem opgelost. Via Google zijn er ook meldingen dat je in je bios(ik weet niet juist welk bios je hebt, vandaar dat er nog andere mogelijkheden zijn) fast boot moet uitzetten en csm aan of secure boot uit.

Dus niet direct Asus de schuld geven dat er een bug in hun bios zit, het kon even goed een simpele bios-instelling geweest zijn.

Hier is het gelijkaardig probleem van forumposter Cacciatore63:
[afbeelding]

een
[...]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Saven
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 21-09 18:37

Saven

Administrator

chim0 schreef op maandag 24 augustus 2015 @ 17:53:
Weet niet of dit al gevraagd is, maar als ik een plaatje open met de Windows Photo Viewer (gewoon een willekeurige JPG), opent ie soms de Foto's app mee op de achtergrond. Als ik ze dan allebei sluit en weer het plaatje open, opent ie alleen het plaatje. Heel raar. Het lijkt ook willekeurig of zo, want het is niet altijd.
Heel apart inderdaad, hier ook last van. Geeft maar weer aan hoe buggy het nog allemaal is

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Fredi schreef op woensdag 26 augustus 2015 @ 01:53:
[...]

Ik denk dat ik wel weet wat er bij jou ad hand was. De eerste keer dat je computer een blauw scherm gaf ruikt heel erg naar een verkeerde bios-instelling. Waarschijnlijk was de sata-instelling veranderd naar ide ipv ahci. Ik heb de indruk dat de bios'en van laptops nogal problematisch zijn en ze zijn ook zeer simplistisch id zin van dat je weinig instellingen kan aanpassen. Uefi-implementatie geeft blijkbaar problemen met W10. Bij desktops gaan dergelijke problemen veel minder voorkomen omdat die een veel uitgebreidere jios hebben. Waarom ik dit weet is omdat ik een forumposter geholpen heb die vermoedelijk dezelfde problemen had als jij.

De tweede keer dat je laptop niet wou opstarten kwam waarschijnlijk doordat je bios je ssd niet meer herkende omdat W10 ergens mest met je bios-instellingen via uefi. Je moest gewoon uefi boot uitzetten en pxe rom aan. Dan gebruikt je bios de legacy boot configuratie en zou hij je ssd terug moeten herkennen en was het probleem opgelost. Via Google zijn er ook meldingen dat je in je bios(ik weet niet juist welk bios je hebt, vandaar dat er nog andere mogelijkheden zijn) fast boot moet uitzetten en csm aan of secure boot uit.

Dus niet direct Asus de schuld geven dat er een bug in hun bios zit, het kon even goed een simpele bios-instelling geweest zijn.

Hier is het gelijkaardig probleem van forumposter Cacciatore63:

[...]
Sorry maar je snapt het niet.IK KON NIET MEER IN MIJ BIOS KOMEN.Hoe kan ik nou nog iets veranderen in mijn bios als ik alleen een zwart scherm zie en het enige wat nog functioneerde was mijn ventilator.Trouwens het asus logo heb ik na al die opstart pogingen nog een keer tevoorschijn zien komen rechts boven in mijn beeldscherm ipv netjes in het midden.Dit zegt volgens mij al genoeg dat er iets corrupt is geraakt.Kan het ook niet helpen dat dit toevallig bij een Asus laptop is gebeurd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blueflame_Core
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 20-09 13:20
Ik probeer nu 2 laptops met win 7 pro te voorzien van Windows 10. Bij beide vragen ze om een productcode, deze voer ik in en dan zegt ie in beide gevallen dat die niet geldig is. Is hier een oplossing voor of moet ik Microsoft hier over contacteren? Ik kan deze stap namelijk ook niet overslaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reepje
  • Registratie: Juni 2010
  • Niet online
Blueflame_Core schreef op woensdag 26 augustus 2015 @ 12:11:
Ik probeer nu 2 laptops met win 7 pro te voorzien van Windows 10. Bij beide vragen ze om een productcode,
Aan alle voorwaarden voldaan? Dus:
het is niet win 7 pro maar win 7.1 pro en het is geactiveerd
als het 32 bits is upgrade je naar 32 bits, of 64 bits naar 64 bits.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blueflame_Core
Als met 7.1 wordt bedoeld dat sp1 is geinstalleerd, dan is het antwoord ja ik voldoe aan alle voorwaarden. En ja gekozen voor 64 bit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik probeer nu 2 laptops met win 7 pro te voorzien van Windows 10. Bij beide vragen ze om een productcode, deze voer ik in en dan zegt ie in beide gevallen dat die niet geldig is. Is hier een oplossing voor of moet ik Microsoft hier over contacteren? Ik kan deze stap namelijk ook niet overslaan.
Het makkelijkste is om een upgrade te doen,zodat windows 10 automatisch geactiveerd wordt.Hierna kan je altijd een schone installatie uitvoeren en kun je vervolgens het invoeren van de productcode overslaan ,omdat hij zichzelf activeert zodra windows 10 geinstalleerd is en verbinding met het internet maakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joey82
  • Laatst online: 17-09 14:46
als dat old mapje verwijderd is maar je wil toch terug naar windows 8 en windows 10 helemaal verwijderen..hoe doe je dat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reepje
  • Niet online
joey82 schreef op woensdag 26 augustus 2015 @ 12:27:
als dat old mapje verwijderd is maar je wil toch terug naar windows 8 en windows 10 helemaal verwijderen..hoe doe je dat?
Dan voer je een nieuwe install uit vanaf usb stick met daarop win 8.1.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joey82
ik heb windows 8 op cd gekocht in de winkel..

ik ben echt een leek op dit gebied..

[ Voor 32% gewijzigd door joey82 op 26-08-2015 12:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arunia
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 22:23
joey82 schreef op woensdag 26 augustus 2015 @ 12:29:
ik heb windows 8 op cd gekocht in de winkel..

ik ben echt een leek op dit gebied..
De DVD in de drive en dan installeren?

Ik ben nog steeds erg blij met Win 10. Weinig problemen tot dusverre.
Het enige vreemde is, dat ik nog nooit een virus of malware of iets op mijn pc heb gehad sinds Windows 7 en 8(.1), maar nu al 2 keer een virus/malware heb gehad. Terwijl ik niets raars doe. Niet anders iig als normaal.

Windows 10 verder werkt gewoon prima zonder echte hickups.

[ Voor 25% gewijzigd door Arunia op 26-08-2015 12:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blueflame_Core
Verwijderd schreef op woensdag 26 augustus 2015 @ 12:26:
[...]

Het makkelijkste is om een upgrade te doen,zodat windows 10 automatisch geactiveerd wordt.Hierna kan je altijd een schone installatie uitvoeren en kun je vervolgens het invoeren van de productcode overslaan ,omdat hij zichzelf activeert zodra windows 10 geinstalleerd is en verbinding met het internet maakt.
Ja ik probeer een upgrade uit te voeren. Heb nu MS aan de lijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joey82
Sinds windows 10 op mn pc staat is het nu al 2 keer voorgekomen dat als ik de pc aan zet dat er een apart geluid uit komt ( het geluid wat een pc normaal maakt als je een pc aan zet maar dan lijkt het net of ie blijft hangen in dat geluid ) de 1e keer kwam er ook een zwart scherm met rechts onder in de hoek A2..

Nu kwam ik vandaag na een week in het ziekenhuis te hebben gelegen thuis en deed de computer aan....hij maakte weer dat rare geluid en ik kwam in een blauw scherm ( geen fout scherm ) in dat scherm stond dat windows logo..en rechts onder 3 icoontjes..ik had toen gekozen voor opnieuw starten..nadat de pc opnieuw was gestart en kreeg ik de foutmelding dat er geen netwerk gevonden kon worden..het netwerkcentrum kreeg ik niet geopend want het liep vast..zucht...... Ligt dit aab windows 10?.. Ik heb er niet veel verstand van en doe geen rare dingen met mn pc en ben er ook zuinig op.....sinds windows 10 er op staat is dit 2 keer gebeurd..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joey82
Arunia schreef op woensdag 26 augustus 2015 @ 12:31:
[...]

De DVD om de drive en dan installeren?

Ik ben nog steeds erg blij met Win 10. Weinig problemen tot dusverre.
Het enige vreemde is, dat ik nog nooit een virus of malware of iets op mijn pc heb gehad sinds Windows 7 en 8(.1), maar nu al 2 keer een virus/malware heb gehad. Terwijl ik niets raars doe. Niet anders iig als normaal.

Windows 10 verder werkt gewoon prima zonder echte hickups.
ik heb windows 8 in de winkel gekocht bij aanschaf van een nieuwe pc..hier zitten 2 discs bij :)

de jongen van de pc winkel zei dat nu de old map er niet meer is windows 8 moeilijk kan doen met de activatieCode......zucht..

[ Voor 9% gewijzigd door joey82 op 26-08-2015 12:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reepje
  • Niet online
joey82 schreef op woensdag 26 augustus 2015 @ 12:35:
[...]

ik heb windows 8 in de winkel gekocht bij aanschaf van een nieuwe pc..hier zitten 2 discs bij :)
Het gaat niet om de disks, het gaat om de key.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joey82
de key zit toch bij de discs als je windows 8 koopt?

[ Voor 11% gewijzigd door joey82 op 26-08-2015 12:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arunia
Reepje schreef op woensdag 26 augustus 2015 @ 12:36:
[...]

Het gaat niet om de disks, het gaat om de key.
Hij wil terug naar Win 8.

Dan zijn de disks handig, of je moet natuurlijk geen drive meer in de pc hebben zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joey82
sta nu in de wacht bij MS hopelijk kunnen hun me helpen..lijkt me wel toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reepje
  • Niet online
joey82 schreef op woensdag 26 augustus 2015 @ 12:39:
sta nu in de wacht bij MS hopelijk kunnen hun me helpen..lijkt me wel toch?
Als je de keys bij de hand hebt.
Laat je ons weten wat er fout zat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freee!!
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 23:23

Freee!!

Trotse papa van Toon en Len!

Arunia schreef op woensdag 26 augustus 2015 @ 12:31:
[...]
De DVD om de drive en dan installeren?
Ik geloof niet dat dat gaat werken :X

The problem with common sense is that sense never ain't common - From the notebooks of Lazarus Long

GoT voor Behoud der Nederlandschen Taal [GvBdNT

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joey82
Reepje schreef op woensdag 26 augustus 2015 @ 12:40:
[...]

Als je de keys bij de hand hebt.
Laat je ons weten wat er fout zat?
met keys bedoel je die reeks cijfers/letters wat bij windows 8 werd geleverd?

als het goed is gegaan laat ik weten hoe en wat :)

[ Voor 8% gewijzigd door joey82 op 26-08-2015 12:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arunia
joey82 schreef op woensdag 26 augustus 2015 @ 12:42:
[...]

met keys bedoel je die reeks cijfers/letters wat bij windows 8 werd geleverd?

als het goed is gegaan laat ik weten hoe en wat :)
Die inderdaad.

Freee!! schreef op woensdag 26 augustus 2015 @ 12:40:
[...]

Ik geloof niet dat dat gaat werken :X
Ik geloof niet dat een dikke vinger fout iets toe voegt aan het topic waarbij de bedoeling van mijn antwoord toch zeker wel duidelijk is.

Joey moet de schijf in de pc doen en hem hiermee opstarten om Windows 8 te installeren. Met de code kan hij hem dan registreren en activeren.
Overigens lijkt me dit dan ook weer los te staan van de Windows 10 discussie.

Daarbij denk ik dat Joey ook beter iemand kan vragen die wat meer kennis van computers heeft.

[ Voor 18% gewijzigd door Arunia op 26-08-2015 12:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joey82
Arunia schreef op woensdag 26 augustus 2015 @ 12:42:
[...]

[...]

Daarbij denk ik dat Joey ook beter iemand kan vragen die wat meer kennis van computers heeft.
daarom hang ik ook met ms aan de lijn :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blueflame_Core
Nou ik ben het even kwijt. Zelfs het meisje van de MS helpdesk wist het niet. Ik start de mediacreation tool op. Dan vraagt die om updates te installeren, dit doe ik, vervolgens "we werken een aantal dingen bij" en dan springt die gelijk naar Productcode invoeren. Ik kan dus niet kiezen of ik een schone installatie wil of een upgrade. Verder kan ik deze stap ook niet overslaan. Deze tool heeft hiervoor prima gewerkt, dus wat nu precies het probleem is. Iemand dit toevallig eerder gehad?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joey82
[...]

[...]

Joey moet de schijf in de pc doen en hem hiermee opstarten om Windows 8 te installeren. Met de code kan hij hem dan registreren en activeren.
Overigens lijkt me dit dan ook weer los te staan van de Windows 10 discussie.
word alles van windows 10 dan verwijderd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arunia
Je moet tijdens de installatie de schijf laten formateren.
Dan staat er niets van Windows 10 meer op.
Tip, maak even een eigen topic aan. Want dit hoort eigenlijk niet in dit topic.

http://windows.microsoft.com/nl-NL/windows-8/clean-install

Hier legt Microsoft zelf uit hoe je Windows 8 schoon installeert. Voor mij is het gewoon automatisch en hoef ik er nauwelijks over na te denken, maar als je dat nog nooit hebt gedaan, dan ziet het er eng uit.

[ Voor 42% gewijzigd door Arunia op 26-08-2015 12:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reepje
  • Niet online
Blueflame_Core schreef op woensdag 26 augustus 2015 @ 12:45:
Nou ik ben het even kwijt. Zelfs het meisje van de MS helpdesk wist het niet. Ik start de mediacreation tool op. Dan vraagt die om updates te installeren, dit doe ik, vervolgens "we werken een aantal dingen bij" en dan springt die gelijk naar Productcode invoeren. Ik kan dus niet kiezen of ik een schone installatie wil of een upgrade. Verder kan ik deze stap ook niet overslaan. Deze tool heeft hiervoor prima gewerkt, dus wat nu precies het probleem is. Iemand dit toevallig eerder gehad?
Wat je kan doen, schoon de pc zo ver als mogelijk op.
Zorg dat alle juiste drivers up to date zijn.

installeer je binnen windows, dus via dat icoontje win10 is ready, of heb je een usb stick gemaakt? Beter via in-house.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blueflame_Core
Reepje schreef op woensdag 26 augustus 2015 @ 12:52:
[...]

Wat je kan doen, schoon de pc zo ver als mogelijk op.
Zorg dat alle juiste drivers up to date zijn.

installeer je binnen windows, dus via dat icoontje win10 is ready, of heb je een usb stick gemaakt? Beter via in-house.
Usb stick en gewoon in windows de tool geopend.

[ Voor 5% gewijzigd door Blueflame_Core op 26-08-2015 12:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reepje
  • Niet online
Blueflame_Core schreef op woensdag 26 augustus 2015 @ 12:53:
[...]

Usb stick en gewoon in windows de tool geopend.
En waarom niet via "win10 is ready" icoontje?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blueflame_Core
Reepje schreef op woensdag 26 augustus 2015 @ 12:54:
[...]

En waarom niet via "win10 is ready" icoontje?
Dan kom je weer in die reserveringslijst, duurt me te lang. Maar vind trouwens dat dit ook niet echt relevant is. Het is altijd gelukt met die tool, nu op eens niet, hoopte dat er iemand was die hetzelfde heeft meegemaakt.

[ Voor 26% gewijzigd door Blueflame_Core op 26-08-2015 12:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reepje
  • Niet online
Blueflame_Core schreef op woensdag 26 augustus 2015 @ 12:57:
[...]

Dan kom je weer in die reserveringslijst, duurt me te lang.
Het schiet anders nu ook niet echt op.

Mijn ervaring bij recente laptops is, dat het icoontje al tevoorschijn spring voordat je uberhaupt je voor geinstaleerde windows kan configureren. Dus de wachtlijst is erg kort tegenwoordig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorick
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 21:41
Blueflame_Core schreef op woensdag 26 augustus 2015 @ 12:45:
Kan het zijn dat je met de media creation tool een installatiemedium hebt gemaakt voor de verkeerde editie van W10? Ik had namelijk hetzelfde probleem toen ik een W7 Pro versie wilde upgraden met een USB stick die was gemaakt om W7 & 8/8.1 non-PRO versies te upgraden. In eerste instantie begreep ik niet waarom hij vroeg om een CD-key omdat die USB stick op andere PC's wel prima werkte maar dat waren dus allemaal W7 Home Premium en W8.1 installaties. De 'foutmelding' is dus een beetje cryptisch.

Voor een overzicht welke W10 editie je nodig hebt om te upgraden van een eerdere Windows versie zie http://windows.microsoft....dia-creation-tool-install (onder 'Het hulprogramma uitvoeren').

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blueflame_Core
Jorick schreef op woensdag 26 augustus 2015 @ 13:00:
[...]

Kan het zijn dat je met de media creation tool een installatiemedium hebt gemaakt voor de verkeerde editie van W10? Ik had namelijk hetzelfde probleem toen ik een W7 Pro versie wilde upgraden met een USB stick die was gemaakt om W7 & 8/8.1 NON-pro versies te upgraden. In eerste instantie begreep ik niet waarom hij vroeg om een CD-key omdat die USB stick op andere PC's wel prima werkte maar dat waren dus allemaal W7 Home Premium en W8.1 installaties. De 'foutmelding' is dus een beetje cryptisch.

Voor een overzicht welke W10 editie je nodig hebt om te upgraden van een eerdere Windows versie zie http://windows.microsoft....dia-creation-tool-install (onder 'Het hulprogramma uitvoeren').
Hier zou je inderdaad een erg goed punt kunnen hebben!! Dit moet haast wel de oorzaak zijn. Dacht namelijk zelf ook al dat het met de pro versie te maken had. Ik ga het direct nakijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reepje
  • Niet online
Blueflame_Core schreef op woensdag 26 augustus 2015 @ 13:04:
[...]

Hier zou je inderdaad een erg goed punt kunnen hebben!! Dit moet haast wel de oorzaak zijn. Dacht namelijk zelf ook al dat het met de pro versie te maken had. Ik ga het direct nakijken.
Als je het hulpprogramma download, kan deze fout niet gemaakt worden. Tenzij je natuurlijk dat programma op een andere computer hebt gedownload, waarop een andere versie van windows stond.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blueflame_Core
Reepje schreef op woensdag 26 augustus 2015 @ 13:10:
[...]

Als je het hulpprogramma download, kan deze fout niet gemaakt worden. Tenzij je natuurlijk dat programma op een andere computer hebt gedownload, waarop een andere versie van windows stond.
Dit laatste is wel het geval. Nooit bij stil gestaan. Hij is nu bezig. Ga er van uit dat het nu lukt. Mijn dank is groot.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Edgarz schreef op dinsdag 25 augustus 2015 @ 23:10:
[...]

Open deuren seizoen al geopend? Een corrupte BIOS die het uit zichzelf opeens weer doet... da's een functie die ik nog niet gezien heb. Zal dus wel iets genuanceerder gelegen hebben.
Niemand die mij gelooft, dus hier wat voorbeelden van mensen met een Asus die het zelfde probleem hebben gehad.

YouTube: Asus laptop black screen problem
http://www.tomsguide.com/...ot-black-screen-bios.html
http://www.tomshardware.c...vd-black-screen-boot.html
http://rog.asus.com/forum...en-Where-is-the-BIOS-chip

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chim0
Even zeuren hoor..

Ik heb in de map Muziek de kolom "Aanmaakdatum" aangezet en alles daarop gesorteerd, maar soms als ik de verkenner open, is ie weg en is alles standaard op Naam gesorteerd. Alsof ie alles zelf terugzet naar standaard instellingen.

Daarnaast heb ik dit probleem. Hierdoor staat de proxy aan en krijg je bijvoorbeeld bij Google zoeken hele rare resultaten. Alles ziet er ook anders uit. De oplossing is om een regkey te veranderen, maar elke keer als ik m'n PC opnieuw opstart (bijv. door updates of wat dan ook), staat die waarde weer op 0. Maakt niet uit of ik regedit als administrator open of wat dan ook. Echt bloedirritant. Ook hier weer lijkt het erop dat je niks mag veranderen of dat Windows zelf instellingen terugzet.

En bij dat Actiecentrum is het wel handig dat je meldingen krijgt als je een nieuw mailtje hebt of zelfs een software update, maar het zou nog handiger zijn dat als je die melding aanklikt, dat ie ook daadwerkelijk naar dat mailtje gaat of naar die software update. Nu is het alleen een melding, maar ik zie die mailtjes en software updates ook als ik naar het programma ga, dus wat is het nut? Alleen maar een melding. Het zou pas toegevoegde waarde hebben dat als je erop klikt, je er ook naar toe gaat.

Zo, dat was ie weer. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freee!!
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 23:23

Freee!!

Trotse papa van Toon en Len!

[...]
Ik geloof niet dat een dikke vinger fout iets toe voegt aan het topic waarbij de bedoeling van mijn antwoord toch zeker wel duidelijk is.
offtopic:
Excuses, keek net naar mijn toetsenbord en zag het. Een enkele typo zou ik niks van gezegd hebben, maar een dubbele met veranderende betekenis (en zonder op het toetsenbord te kijken) ...

The problem with common sense is that sense never ain't common - From the notebooks of Lazarus Long

GoT voor Behoud der Nederlandschen Taal [GvBdNT

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Perenor
Hmmm. Ik vraag mij af of mijn problemen met het installeren/updaten van (nieuwe) apps te maken hebben met het feit dat ik McAfee producten geïnstalleerd heb (o.a. AntiVirus Plus). Ik las op de Lenovo site dat je die producten moet deïnstalleren alvorens naar Windows 10 te upgraden, i.v.m. compatibiliteitsissues. Die wellicht toch maar eens deïnstalleren. Zucht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tiguan
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 23:04
Nou ik heb weer wat leuks hoor. Ik heb net aangepast in de power manager dat als ik mijn notebook dichtklap, dat ie niet meer in slaap mag vallen als ie aan de stroom zit. Maar na deze wijziging gaat m'n notebook al binnen 5 minuten slapen als ik Windows lock. Annoying.

Notebook is altijd dichtgeklapt overigens, i.v.m. externe monitors.

[ Voor 12% gewijzigd door tiguan op 26-08-2015 15:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mrjraider
  • Registratie: Juli 2012
  • Niet online
Edge is verre van stabiel hier :( zeer vaak random crashes, tenmiste zo lijkt het want spontaan sluit Edge zich af. Daarnaast vind Edge het ook leuk om met regelmaat tabs naar een nieuw venster te plaatsen als ik deze gewoon sluit :')

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Misschien iets voor degenen die eens software, een film of album downloaden op een niet-zo-legale manier: http://www.ubergizmo.com/...ackers-banned-windows-10/

Afbeeldingslocatie: http://s28.postimg.org/ow0g73y31/CNVe_Xe_SUw_AAK1_Zw.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• desalniettemin
razRDJ schreef op dinsdag 25 augustus 2015 @ 22:21:
Nog iemand met dit probleem?

Als ik een tijd de laptop niet gebruik dan gaat hij op zwart scherm wat logisch is. Normal gesproken zou die bij de beweging van een muis of het indrukken van een toets weer de lockscreen tonen. Bij mij doet hij doet ook maar in sommige vallen dan gaat de backlight van de laptop wel aan maar blijf ik een zwart scherm aanhouden en zie ik alleen mijn witte cursor. Ik moet hem dan force rebooten om hem weer aan te krijgen.
Heb dat met mijn reserve laptop gehad. Bleek het de LCD kabel te zijn, die dus vervangen moest worden. Daarna geen last meer van gehad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Yusuf Mehdi

1. #Windows10: More than 75 million devices running Windows 10 – and growing every day. 1/10

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• desalniettemin
Op mijn laptop kreeg ik automatisch een nieuwe productiecode. Heb ook gelezen dat je dat kon overslaan en bij installatie wordt er automatisch een gekozen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400

MAX3400

Verwijderd schreef op woensdag 26 augustus 2015 @ 16:09:
Misschien iets voor degenen die eens software, een film of album downloaden op een niet-zo-legale manier: http://www.ubergizmo.com/...ackers-banned-windows-10/
MAX3400 in "[Windows 10] Privacy & instellingen" en verder toont toch wel enigszins aan dat het niet helemaal kan/mag maar dat moet je zelf maar beoordelen.

Dan wat ervaringen: Windows 10: oude software installeren & [Windows 10] secdrv.sys signen voor C&C Generals laat duidelijk zien dat Microsoft ook LEGALE software al tegenhoudt omdat Microsoft vindt dat het niet veilig genoeg is.

Hang zelf je conclusie eraan; maar het wederom "echo-putje spelen" en alsmaar andere sites posten, heeft niemand echt iets aan. Sterker nog; iTS (uit het artikel) kan je op moment van schrijven nog gewoon op inloggen met een Windows 10 machine.

[ Voor 6% gewijzigd door MAX3400 op 26-08-2015 16:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• desalniettemin
Post het toch maar even. Misschien voor degene met problemen met W10. Hier een uitgebreid verslag over W10: *knip*

[ Voor 19% gewijzigd door TheVMaster op 26-08-2015 19:22 . Reden: Onnodig om reclame te maken... ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

MAX3400 schreef op woensdag 26 augustus 2015 @ 16:17:
[...]
...maar het wederom "echo-putje spelen" en alsmaar andere sites posten, heeft niemand echt iets aan.
Ik ben vergeten te zoeken of er al iets over stond in dit topic. Mijn excuses daarvoor :X
Maar goed, in ieder geval bedankt voor de andere tips. Die zijn zeer nuttig.
In dit topic gaat alles een beetje door mekaar als er na een dag tientallen nieuwe pagina's bijkomen zit ik niet altijd te springen om erin zitten te graven. En dan geraken sommige vragen ook gewoon verloren in de massa posts.

Ik heb er dus wel bedenkingen bij, met dat artikel. Als deze gedocumenteerde instellingen als zo ingrijpend zijn qua data mining, dan vrees ik dat toch ook wel dat er reeks functies in het OS zitten waar we nog niks van vermoeden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MAX3400

MAX3400

Verwijderd schreef op woensdag 26 augustus 2015 @ 16:33:
[...]
Ik heb er dus wel bedenkingen bij, met dat artikel. Als deze gedocumenteerde instellingen als zo ingrijpend zijn qua data mining, dan vrees ik dat toch ook wel dat er reeks functies in het OS zitten waar we nog niks van vermoeden.
Wat zo mooi is; dat niemand in dat soort artikelen het heeft over Windows Enterprise of LTSB. We focussen ons voornamelijk op "de stomme thuisgebruiker" die Next/Next klikt en dan een werkende Home/Pro heeft draaien. Als ik de GPO's en Server 2016 erbij pak, heeft Microsoft op dit moment "maar" 46 nieuwe entries gemaakt om jouw Windows 10 Enterprise aan te passen. Het aantal entries omtrent alles wat in [Windows 10] Privacy & instellingen wordt bediscussierd is amper noemenwaardig.

Er kunnen (!!!) dus 2 dingen zijn: iedereen maakt zich te druk en het discussie-niveau is soms lastig omdat "de pro's" en "de consument" elkaar niet verstaan in een forum. Of Microsoft is iedereen, inclusief alle "pro's" een enorme loer aan het draaien en is ook aan het data-collecten met Enterprise-builds. Aangezien ik persoonlijk het laatste zeer onwaarschijnlijk vindt, denk ik voorlopig (maar off-topic hier eigenlijk) dat iedereen veel te hard schreeuwt dat Microsoft met je privaat speelt terwijl er eigenlijk geen **** aan de hand is. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 22-09 10:32
Nou na de problemen met een start menu en instellingen die niet meer werkten besloten om dan maar een herstel te doen met behoud van bestanden...

Leuk geprobeerd want ook dat werkt niet in w10. Wat een faal OS zeg.

Ook met een usb drive niet. Dan zegt ie telkens dat deze functie niet ondersteund wordt door deze versie van Windows.

Zucht.

[ Voor 23% gewijzigd door Phusebox op 26-08-2015 16:52 ]

xbox live / psn / steam / nintendo id: phusebox | iRacing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Is dit stukje dan niet van toepassing op Enterprise/LTSB installaties?

https://www.microsoft.com...acystatement/default.aspx onder "Reasons We Share Personal Data":

Finally, we will access, disclose and preserve personal data, including your content (such as the content of your emails, other private communications or files in private folders), when we have a good faith belief that doing so is necessary to:

• comply with applicable law or respond to valid legal process, including from law enforcement or other government agencies;

• protect our customers, for example to prevent spam or attempts to defraud users of the services, or to help prevent the loss of life or serious injury of anyone;

• operate and maintain the security of our services, including to prevent or stop an attack on our computer systems or networks;

• or protect the rights or property of Microsoft, including enforcing the terms governing the use of the services -

however, if we receive information indicating that someone is using our services to traffic in stolen intellectual or physical property of Microsoft, we will not inspect a customer's private content ourselves, but we may refer the matter to law enforcement.

Neem nu dat eerste puntje... Wat als nu een overheidsinstantie vindt dat een bedrijf benadeeld wordt door technologie of een procédé dat is ontwikkeld door een buitenlandse concurrent? Met de hele heisa rond de NSA en afluisterpraktijken bij bondgenoten is het toch niet zo vergezocht dat er een juridische procedure wordt gestart die van Microsoft verwacht dat zij data doorspelen aan de overheid?

Zulke dingen zijn recent nog in het nieuws geweest. Neem bijvoobeeld bij de zaak tussen Airbus en Boeing (artikel), waarbij bedrijfsgeheimen van Airbus, via Duitsland en de NSA bij Boeing zijn terechtgekomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Perenor
Perenor schreef op woensdag 26 augustus 2015 @ 14:57:
Hmmm. Ik vraag mij af of mijn problemen met het installeren/updaten van (nieuwe) apps te maken hebben met het feit dat ik McAfee producten geïnstalleerd heb (o.a. AntiVirus Plus). Ik las op de Lenovo site dat je die producten moet deïnstalleren alvorens naar Windows 10 te upgraden, i.v.m. compatibiliteitsissues. Die wellicht toch maar eens deïnstalleren. Zucht.
Helaas, deïnstallatie van de McAfee producten heeft geen oplossing geleverd. Nondeju.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400

MAX3400

Verwijderd schreef op woensdag 26 augustus 2015 @ 16:58:
...Met de hele heisa rond de NSA en afluisterpraktijken bij bondgenoten is het toch niet zo vergezocht dat er een juridische procedure wordt gestart die van Microsoft verwacht dat zij data doorspelen aan de overheid?
Nope. Bel Mw. Kroes maar eens; Microsoft is de enige partij in de EU die "mined data" op basis van de aangeboden services van Microsoft niet overdraagt aan de USA. Dit is vastgelegd in allerlei documenten en kan getoetst worden. Ook de DNB heeft, voor Nederlandse financiele instellingen, een stempel van goedkeuring dat "de cloud" van Microsoft voldoet aan alle bewaarplicht & privacy.

Indien er een twist is tussen Microsoft en de FBI/CIA, zal Microsoft zelfstandig naar de rechter gaan en jouw Europese (!!!!) belangen behartigen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StarLite
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 03-06 21:17

StarLite

'ON ERROR RESUME NEXT

Ik zit met een klein vaag dingetje in Windows 10. Ik heb nu al een aantal keren gehad dat er een windows update beschikbaar was (in dit geval gaat het om KB3081444) waarvoor een reboot vereist is. Ik sluit elke avond mijn computer af, maar hij lijkt dan nooit de update(s) te installeren. Als ik de volgende dag de PC weer aanzet gaat ie direct zeuren dat ie wil rebooten om de update te installeren. Rebooten duurt opzich niet zo erg lang, maar wel erg irritant, aangezien hij volgens mij prima de update kan doen als ik mijn PC afsluit.
Ik sluit de PC altijd compleet af, geen standby of hibernate oid.

Ik kan nergens een optie vinden om te zorgen dat hij dit wel goed doet. Windows 7 en 8 hadden dit nooit. Is dit een nieuw iets waar ik maar mee moet leren te leven, of is er een mogelijkheid dit te fixen?

tyrips, tywreps, tiewreps, tiereps, tie raps, ripties, taiwraps, kabelbindbandjes » Tie Wraps
\o/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

StarLite schreef op woensdag 26 augustus 2015 @ 17:10:
Ik zit met een klein vaag dingetje in Windows 10. Ik heb nu al een aantal keren gehad dat er een windows update beschikbaar was (in dit geval gaat het om KB3081444) waarvoor een reboot vereist is. Ik sluit elke avond mijn computer af, maar hij lijkt dan nooit de update(s) te installeren. Als ik de volgende dag de PC weer aanzet gaat ie direct zeuren dat ie wil rebooten om de update te installeren. Rebooten duurt opzich niet zo erg lang, maar wel erg irritant, aangezien hij volgens mij prima de update kan doen als ik mijn PC afsluit.
Ik sluit de PC altijd compleet af, geen standby of hibernate oid.

Ik kan nergens een optie vinden om te zorgen dat hij dit wel goed doet. Windows 7 en 8 hadden dit nooit. Is dit een nieuw iets waar ik maar mee moet leren te leven, of is er een mogelijkheid dit te fixen?
Met KB3081444 zijn er wel meer problemen. Ik krijg hem zelf ook niet geinstalleerd. Er vervelende zaak.
In de event viewer kon ik dit terugvinden:
  • Windows update "Security Update for Windows (KB3081444)" was successfully installed. (Command line: ""C:\Windows\SysWOW64\wusa.exe" "C:\Users\<username>\Downloads\windows10.0-kb3081444-x64_fbb7e43a3832b85044104a1f0dce2cd7d864a1cf.msu" ")
  • A reboot is neccessary before package KB3081444 can be changed to the Installed state.
  • Package KB3081444 failed to be changed to the Installed state. Status: 0x800f0922.
Hier is een mogelijke oplossing (ook voor KB3081444), maar het werkt lang niet voor iedereen: http://answers.microsoft....35-470a-90e7-aaaf808c222b
MAX3400 schreef op woensdag 26 augustus 2015 @ 17:02:
[...]

Nope. Bel Mw. Kroes maar eens; Microsoft is de enige partij in de EU die "mined data" op basis van de aangeboden services van Microsoft niet overdraagt aan de USA. Dit is vastgelegd in allerlei documenten en kan getoetst worden. Ook de DNB heeft, voor Nederlandse financiele instellingen, een stempel van goedkeuring dat "de cloud" van Microsoft voldoet aan alle bewaarplicht & privacy.

Indien er een twist is tussen Microsoft en de FBI/CIA, zal Microsoft zelfstandig naar de rechter gaan en jouw Europese (!!!!) belangen behartigen.
Hopelijk worden die verdragen niet zonder meer eenzijdig opgeschort in de toekomst. Je weet maar nooit welke gevolgen het afkeuren van bepaalde beslissingen en/of verdragen zoals TTIP, wijzigingen aan GATT kunnen hebben. Lijkt me in elk geval een hele uitdaging voor een jurist, al die wetgeving en verdragen ivm digitale goederen/informatie opslag )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• desalniettemin
Bij mij is die update probleemloos geinstalleerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mrjraider
  • Niet online
Ik heb tot op heden alle updates zonder moeite kunnen installeren. Wel moet ik zeggen dat de reset button binnen Windows 10 toch wel wat aandacht begint te eisen. Edge doet het niet fatsoenlijk, System die spontaan honderden extra MB aan RAM opeet, START die niet meer functioneert (classicshell lost dit dan weer op) maar dan nog. Ik ben van mening, dat het OS eigenlijk een maandje later had moeten uitgebracht om dit soort bugs te pletten ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• audiojunk
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 05:31
Mrjraider schreef op woensdag 26 augustus 2015 @ 17:44:
Ik heb tot op heden alle updates zonder moeite kunnen installeren. Wel moet ik zeggen dat de reset button binnen Windows 10 toch wel wat aandacht begint te eisen. Edge doet het niet fatsoenlijk, System die spontaan honderden extra MB aan RAM opeet, START die niet meer functioneert (classicshell lost dit dan weer op) maar dan nog. Ik ben van mening, dat het OS eigenlijk een maandje later had moeten uitgebracht om dit soort bugs te pletten ;)
Ik lees net op de frontpage dat er 75 miljoen betatesters zijn :*)

Metallicgear Neo micro,AMD Ryzen 7 5700G,ASUS ROG Strix B550-I Gaming, Crucial DDR4 2x8GB,PC3600, Samsung 980Pro 1 TB ,2x Seagate ST4000LM024 SATA 4TB 2.5 ,be quiet Efficient F1 350W, be quiet! Dark Rock 4

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mrjraider
  • Niet online
audiojunk schreef op woensdag 26 augustus 2015 @ 17:51:
[...]

Ik lees net op de frontpage dat er 75 miljoen betatesters zijn :*)
Ja daar ben ik er een van :+ Helaas geen weg terug naar windows 8/8.1 helaas. Of een ISO downloaden en de ingebakken keys vanuit de bios laten laden oid.... maar dat is me weer te veel werk. En aangezien stage begint heb ik daar dus geen tijd en/of zin voor :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Modbreak:Kunnen we het hier weer over de ervaringen met Windows 10 hebben? Privacy dingetjes kunnen hier : [Windows 10] Privacy & instellingen
Phusebox schreef op woensdag 26 augustus 2015 @ 16:45:
Nou na de problemen met een start menu en instellingen die niet meer werkten besloten om dan maar een herstel te doen met behoud van bestanden...

Leuk geprobeerd want ook dat werkt niet in w10. Wat een faal OS zeg.

Ook met een usb drive niet. Dan zegt ie telkens dat deze functie niet ondersteund wordt door deze versie van Windows.

Zucht.
Blijf dan ook lekker op Windows 8.1 (of 7) zitten.... :+

[ Voor 58% gewijzigd door TheVMaster op 26-08-2015 19:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edgarz
  • Laatst online: 18-09 13:26

Edgarz

Tweako-active since1986

Ik betwist je zwarte scherm niet. Alleen de oorzaak.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 22-09 10:32
TheVMaster schreef op woensdag 26 augustus 2015 @ 19:24:
[modbreak]Kunnen we het hier weer over de ervaringen met Windows 10 hebben? Privacy dingetjes kunnen hier : [Windows 10] Privacy & instellingen[/modbreak]

[...]

Blijf dan ook lekker op Windows 8.1 (of 7) zitten.... :+
Wish I could. Zelfs terugdraaien werkt niet... super die optie om terug te gaan.

Crap OS. Morgen gaat er een Linux distributie op. Klaar met deze zeik.

xbox live / psn / steam / nintendo id: phusebox | iRacing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goldwing1973
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 16-09 12:45
Weet iemand waar de optie zit om het automatisch zoeken en installeren van printers uit te zetten?
Windows zoekt en installeert steeds een printer (die ook al handmatig geïnstalleerd is) en krijgt steeds de melding "Aandacht vereist".
Erg irritant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bananenplant
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 22-09 20:15
Ik heb wel een heel rare bug gevonden in Windows 10. Ik gebruik de Dvorak-toetsenbordindeling. Dit is de enige indeling die ik in mijn profiel gebruik. Als mijn vrouw even de laptop gebruikt heeft staan allerlei programma's ineens op kwertie ingesteld :( . Dat vind ik toch wel hinderlijk, en ook opmerkelijk dat dit soort dingen tussen inlogsessies blijkbaar niet degelijk zijn afgescheiden.

Gerelateerd: als ik ingelogd ben en onze pc lock en mijn vrouw wil inloggen krijgt ze voor het invullen van haar wachtwoord alleen de toetsenbordindelingen die ik in mijn profiel gebruik, terwijl bij het normale loginscherm alle indelingen uit ons beider profielen beschikbaar zijn. Ook erg irritant.

💶 Wil je in een vrije democratie blijven wonen? Betaal dan voor nieuws. 📰
❌ ceterum censeo contra factiones ad dextrum extremum esse pugnandum. 🙅🏻‍♂️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CMD-Snake
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 13-11-2022
Sommige mensen, waaronder ikzelf, hebben sinds een overstap naar Windows 10 last van een Task Manager die de CPU belasting verkeerd berekend. Dit gebeurt in combinatie met een Asrock P67 Extreme 3 Gen 4 moederboard. De fix lijkt door Reddit gevonden te zijn:

https://www.reddit.com/r/...hows_cpu_usage_at_100_is/

Je moet de BIOS flashen, dat lost het voor mensen op Reddit op.

Even een edit:
Na het flashen van de BIOS moet je in de BIOS opnieuw je boot drive selecteren. Zie ook de Reddit link die ik al eerder heb gepost.

[ Voor 14% gewijzigd door CMD-Snake op 26-08-2015 21:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Phusebox schreef op woensdag 26 augustus 2015 @ 19:44:
[...]

Wish I could. Zelfs terugdraaien werkt niet... super die optie om terug te gaan.

Crap OS. Morgen gaat er een Linux distributie op. Klaar met deze zeik.
:+ Ben blij dat je zo duidelijk bent.....die Xbox One gaat de deur ook uit dan..? Wel jammer dat ik jou nog nooit heb kunnen betrappen op een optimistische/positieve post... :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fredi
Verwijderd schreef op woensdag 26 augustus 2015 @ 11:50:
[...]

Sorry maar je snapt het niet.IK KON NIET MEER IN MIJ BIOS KOMEN.Hoe kan ik nou nog iets veranderen in mijn bios als ik alleen een zwart scherm zie en het enige wat nog functioneerde was mijn ventilator.Trouwens het asus logo heb ik na al die opstart pogingen nog een keer tevoorschijn zien komen rechts boven in mijn beeldscherm ipv netjes in het midden.Dit zegt volgens mij al genoeg dat er iets corrupt is geraakt.Kan het ook niet helpen dat dit toevallig bij een Asus laptop is gebeurd.
Het zou ook nog kunnen dat je bios vastliep bij de detectie van je bootschijf, dat heb ik ook nog gehad en ik geraakte toen ook niet meer in mijn bios. Het enige wat ik nog kon doen was mijn sata-kabel uittrekken vd betreffende schijf,computer aanzetten en dan geraakte ik terug in mijn bios. Daar moest ik ide veranderen in sata(of omgekeerd), mijn sata-kabel terugplaatsen en dan detecteerde de bios mijn schijf weer correct en startte hij door. Maar doordat jouw bios ingesteld stond op het Asus logo tonen bij opstarten kon je natuurlijk niet zien waar hij op vastliep.

Het kon natuurlijk ook nog een heel ander probleem geweest zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blueflame_Core
[quote]desalniettemin schreef op woensdag 26 augustus 2015 @ 16:13:
[...]

Op mijn laptop kreeg ik automatisch een nieuwe productiecode. Heb ook gelezen dat je dat kon overslaan en bij installatie wordt er automatisch een gekozen.
[/quote

Joricks reactie was DE oplossing. Moest inderdaad in de tool de pro versie selecteren. Kortom het is opgelost.

Had nog wel ff een andere vraag. Is het ook mogelijk om die groepsnamen in het start menu (bij de tegels) te verwijderen?

[ Voor 13% gewijzigd door Blueflame_Core op 26-08-2015 23:21 ]

• SmokingCrop
  • Niet online
Blueflame_Core schreef op woensdag 26 augustus 2015 @ 23:19:
[quote]desalniettemin schreef op woensdag 26 augustus 2015 @ 16:13:

Had nog wel ff een andere vraag. Is het ook mogelijk om die groepsnamen in het start menu (bij de tegels) te verwijderen?
gewoon op de groepsnaam klikken en je kan het wijzigen.

• Fredi
Goldwing1973 schreef op woensdag 26 augustus 2015 @ 20:02:
Weet iemand waar de optie zit om het automatisch zoeken en installeren van printers uit te zetten?
Windows zoekt en installeert steeds een printer (die ook al handmatig geïnstalleerd is) en krijgt steeds de melding "Aandacht vereist".
Erg irritant.
In systeem-->geavanceerde systeeminstellingen -->hardware tab-->onderste optie kun je automatische driverupdates uitzetten. Ik hoop dat dit je probleem oplost.
Pagina: 1 ... 42 ... 105 Laatste

Let op:
Ervaringen met de Insider Preview van Windows 10 kunnen in het [Windows 10] Insider Preview Ervaringen & Discussie topic.

Ervaringen met Windows 11 horen thuis in het [Windows 11] Insider Preview Ervaringen & Discussie topic.

De Windows 10 mei 2021 Update (of 21H1) bits zijn hier te downloaden (via de MediaCreation Tool link). Je kunt natuurlijk ook via Windows Update checken op updates, dan zou hij als het goed is ook binnen moeten komen.