Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 27-09 22:07

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

desalniettemin schreef op vrijdag 21 augustus 2015 @ 19:49:
Als je de insider preview builds wil proberen zonder Windows opnieuw te installeren:

http://lifehacker.com/how...-10-1725625466?utm_source
Bedankt dat je even meldt dat als je niet goed oplet, je verplicht een Microsoft account aan moet maken en dat dan ook meteen de laatste keer is dat je met je (oude) local account aan kan melden. Maar ja, kleinigheidje voor de mensen die niet technisch genoeg zijn en uit moeten gaan van posts in dit topic.

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MdO82
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 13-10 11:32
Eigenlijk weet ik niet wat ik met Windows 10 aan moet.
Loop geregeld tegen problemen aan waardoor ik gewoon domweg de stekker uit de pc moet halen, misschien moet ik eens verder in de drivers duiken.

In het logboek kan ik niks vreemds vinden, maar ben nu geneigd om weer naar w7 te gaan :/

2250 WP Zuid PVoutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmokingCrop
  • Registratie: Januari 2012
  • Niet online
MdO82 schreef op vrijdag 21 augustus 2015 @ 20:01:
Eigenlijk weet ik niet wat ik met Windows 10 aan moet.
Loop geregeld tegen problemen aan waardoor ik gewoon domweg de stekker uit de pc moet halen, misschien moet ik eens verder in de drivers duiken.

In het logboek kan ik niks vreemds vinden, maar ben nu geneigd om weer naar w7 te gaan :/
Daarom doe ik dus altijd een clean install :>
(let wel, je kan geen rollback naar W7 doen na clean install as far as I know)

[ Voor 14% gewijzigd door SmokingCrop op 21-08-2015 20:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• posttoast
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 19:35
MAX3400 schreef op vrijdag 21 augustus 2015 @ 19:55:
[...]

Bedankt dat je even meldt dat als je niet goed oplet, je verplicht een Microsoft account aan moet maken en dat dan ook meteen de laatste keer is dat je met je (oude) local account aan kan melden. Maar ja, kleinigheidje voor de mensen die niet technisch genoeg zijn en uit moeten gaan van posts in dit topic.
Ik mag veronderstellen dat iemand die met insider builds aan de slag gaat toch wel enige technische know-how heeft. Of is dat naïef?

omniscale.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ja, ik heb het antwoord op de volgende vraag gezocht, maar niet gevonden. Toch ga ik er vanuit dat ik niet de enige ben met dit probleem.
Als ik in Outlook 2010 in Windows 10 een internet link in een mail aan klik, krijg een venster met:
-----------------------------------
Keep using this app:
Internet Explorer (dat wil ik)

Featured in Windows 10:
Microsoft Edge

Other options:
Google Chrome
Look for an app in the store

[] Always use this app.
------------------------------------------
Als ik dan het laatste vakje aanvink en kies voor Internet Explorerç dan verwacht ik dat ik de volgende keer dit venster niet krijg. Maar helaas: het blijft opkomen. :(
Elke keer popt dit venster op.
Ik heb ook al in Settings Internet Explorer als default browser gekozen en in Control Panel Internet Explorer met alle default filetypes en protocols gekozen, maar het venster blijft komen.
Super irritant.
Meer mensen met dit probleem en wat is er aan te doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freee!!
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 22:04

Freee!!

Trotse papa van Toon en Len!

Never underestimate (the power of) human stupidity.

The problem with common sense is that sense never ain't common - From the notebooks of Lazarus Long

GoT voor Behoud der Nederlandschen Taal [GvBdNT

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peteremck
  • Registratie: Maart 2015
  • Laatst online: 21-11-2022
Hallo,

ik heb Windows 10 geïnstalleerd en kwam daarna dit forum tegen (stom van me).
Hier zag ik dat je je huidige hardware-setup niet kon veranderen, want anders zou je gratis update vervallen.
Mijn vraag is: in hoeverre kan je het niet veranderen? Kan je echt niks meer veranderen of kan je toch een paar dingen doen als je videokaart verwisselen, een extra harde schijf, etc?

Ook heb ik mijn Windows 7 installatie op een schijf staan, dus die zou ik terug kunnen zetten. Maar het liefst zou ik niet alles opnieuw installeren...

Help?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HeSitated
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 10-10 12:11
Verwijderd schreef op vrijdag 21 augustus 2015 @ 20:57:
Als ik dan het laatste vakje aanvink en kies voor Internet Explorerç dan verwacht ik dat ik de volgende keer dit venster niet krijg. Maar helaas: het blijft opkomen. :(
Meer mensen met dit probleem en wat is er aan te doen?
Zoek even op "default apps".

Dat is een extra beveiliging (of is het moeilijker maken) om (on)gewenste wijzigingen te krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

HeSitated schreef op vrijdag 21 augustus 2015 @ 21:17:
[...]

Zoek even op "default apps".

Dat is een extra beveiliging (of is het moeilijker maken) om (on)gewenste wijzigingen te krijgen.
Heb ik gedaan, helpt niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oheng
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 10-10 22:25
Verkoopt Mediamarkt soms Asus Transformer T200TA hybrids met Windows 10 erop gekwakt? De wifi in die dingen doet het niet! Al meerdere meldingen.
peteremck schreef op vrijdag 21 augustus 2015 @ 21:17:
Hallo,

ik heb Windows 10 geïnstalleerd en kwam daarna dit forum tegen (stom van me).
Hier zag ik dat je je huidige hardware-setup niet kon veranderen, want anders zou je gratis update vervallen.
Mijn vraag is: in hoeverre kan je het niet veranderen? Kan je echt niks meer veranderen of kan je toch een paar dingen doen als je videokaart verwisselen, een extra harde schijf, etc?

Ook heb ik mijn Windows 7 installatie op een schijf staan, dus die zou ik terug kunnen zetten. Maar het liefst zou ik niet alles opnieuw installeren...

Help?
Valt wel mee, het is nog onzeker hoe streng MS zal zijn... Maar als je bedenkt dat ze hun nieuwe OS gratis weggeven, zal de strengheid wel wat meevallen. Ik gebruik Windows licenties al jaren dwars door elkaar, zonder ooit een probleem.

Misschien dat je wel zult moeten bellen als je je moederbord vervangt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mrjraider
  • Registratie: Juli 2012
  • Niet online
Bijzondere gebeurtenis vanavond. Een flikkerend beeld AMD CCC die vervolgens crasht :/ opnieuw starten van het programma en het runt weer.. Raar..

Wel moet ik zeggen dat ik het toch wel vervelend vind dat mijn laptop om 3 uur 's nachts begint te rebooten en vervolgens mijn slaapkamer verlicht als een kerstboom :')

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peteremck
  • Registratie: Maart 2015
  • Laatst online: 21-11-2022
Bedankt!
Misschien dat je wel zult moeten bellen als je je moederbord vervangt.
Voorlopig geen probleem. Misschien wel als PCI-e 3.1/4.0 uitkomt. Maar dan zie ik wel weer... :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tachyon
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 04-10 16:39

Tachyon

pop the glock

desalniettemin schreef op donderdag 20 augustus 2015 @ 16:14:
Weet niet of dit al gepost is, maar hier het waarom W10 zoveel geheugen gebruikt:

http://lifehacker.com/why...ram-1725076206?utm_source
Kan niet zeggen dat ik daar last van heb? Bij mij zit SYSTEM zelfs maar op een measly 0,1 MB geheugengebruik:

Afbeeldingslocatie: http://static.tweakers.net/ext/f/1GrgEIsSXzuhqWDipNqlUElk/medium.png

Gesorteerd op memory. Of mis ik iets?

If we do not change our direction, we will likely end up where we are heading.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• desalniettemin
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 13:03
Tachyon schreef op vrijdag 21 augustus 2015 @ 21:32:
[...]

Kan niet zeggen dat ik daar last van heb? Bij mij zit SYSTEM zelfs maar op een measly 0,1 MB geheugengebruik:

[afbeelding]

Gesorteerd op memory. Of mis ik iets?
De ene wel, de ander niet. Vnadaag bv minder last van gehad. Wachten is op de nieuwe build die nu getest wordt. Eens kijken of het dan nog zo is ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• onkeltje
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 28-06-2024
Vandaag kreeg ik plots de melding dat Windows 10 kon geïnstalleerd worden.
Ik heb de installatie laten uitvoeren en alles is vlot verlopen.
Dus plots geen gezeik meer over een niet compatible scherm. >:)

Dus de eerdere melding van Acer dat ik maar moest stoppen met proberen om mijn Iconia te upgraden daar dat geen zin had was pure onzin.

(Geachte klant,

Bij nazicht is helaas gebleken dat uw toestel niet geschikt is voor de Windows 10 upgrade.
Om deze reden raden wij het u dan ook af de upgrade te pogen voort te zetten.)

Uiteindelijk heeft Microsoft het probleem blijkbaar zelf opgelost en misschien toch gezorgd voor een betere driver. _/-\o_

Enfin, ik vond dat ik dat ook maar eens mocht melden.
Ik ben tevreden over de update want alles blijkt tot nu toe normaal te werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Er zijn al drivers beschikbaar voor de X-fi geluidskaarten

http://support.creative.com/kb/ShowArticle.aspx?sid=126331

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• devilsnight
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 11-10 13:37
Ankona schreef op vrijdag 21 augustus 2015 @ 13:40:
[...]

Ik overweeg om ook terug te gaan naar W8.1, maar dan op mijn desktop. Gewoon omdat W10 trager en minder stabiel is en de user interface een rommeltje is geworden.

Helaas voor microsoft, maar W10 is echt een misser op diverse vlakken.
Ja het is echt jammer, maar het is inderdaad langzamer dan Windows 8. Maar ik zou me er mee kunnen redden als die andere gekke issues er niet waren en ik gewoon IE Metro of Edge Metro had. Dat is echter niet het geval. Onbegrijpelijk dat MS Windows 10 ook zo redelijk Tablet onvriendelijk lanceerde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tachyon
  • Laatst online: 04-10 16:39

Tachyon

pop the glock

Dat doet Creative dan toch beter dan Asus. Mijn Xonar Essence STX is nooit verder gekomen dan een beta voor Windows 8.1.

If we do not change our direction, we will likely end up where we are heading.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400

MAX3400

desalniettemin schreef op donderdag 20 augustus 2015 @ 16:14:
Weet niet of dit al gepost is, maar hier het waarom W10 zoveel geheugen gebruikt:

http://lifehacker.com/why...ram-1725076206?utm_source
Roepen over geheugen en linken naar guestimates is natuurlijk helemaal in. Maar er is echt niemand in dit topic die de moeite doet om te klagen over geheugen en even daadwerkelijk te kijken of ze er iets aan kunnen troubleshooten/analyseren. Dat scheelt enorm dus met aannames & geruchten in dit topic.

Zie ook: MAX3400 in "[Windows 10] Ervaringen & Discussie - Deel 2" & KillerAce_NL in "Pagefile vs Ram" en dat lijken me toch 2 posts die in ieder geval laten zien dat geheugen niet "zomaar" gebruikt wordt en wel degelijk inzichtelijk te krijgen is met wat standaard Microsoft kennis.

[ Voor 10% gewijzigd door MAX3400 op 21-08-2015 23:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

posttoast schreef op vrijdag 21 augustus 2015 @ 20:41:
[...]

Ik mag veronderstellen dat iemand die met insider builds aan de slag gaat toch wel enige technische know-how heeft. Of is dat naïef?
Ik zie geregeld topics (niet direct hier overigens) van mensen die tech/dev previews gaan installeren en vervolgens gaan klagen dat het niet goed werkt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Waarschuwing voor de reset optie (schone installatie vanuit windows 10).GEBRUIK DIT NIET.Heb een paar dagen geleden mn bios gesloopt door windows 10 een reset te geven onder het menu backup en herstel en vervolgens alleen nog maar een zwart beeld.Heb de cmos batterij ook al 3 keer gereset zonder succes.Vandaag laptop eens 5 minuten aan laten staan met een zwart beeld en komt ineens het asus logo te voorschijn op een plek waar het normaal niet staat.Bios inkomen gaat nog steeds niet, maar heb snel een opstartbare usb stick met windows 10 erin gestoken en is gelukkig opnieuw aan het installeren.Hoop dat mn bios het nog doet.Heb dit nog nooit meegemaakt.Zijn al meer gevallen van bekend op verschillende forums en vooral bij het merk Asus en windows 8 en 10.

Bedankt Microsoft en Asus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FREAKJAM
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 13-10 20:41
Nuanceer je opmerking even zou ik zeggen. Nu lijkt het alsof je het ten alle tijden iedereen afraadt, terwijl het probleem misschien zich alleen voordoet op jouw laptop. Lijkt me trouwens stug dat het het BIOS is die je hebt gesloopt, het probleem zal vast iets anders zijn.

Wanneer ik trouwens Google op je model laptop inclusief de tekst windows 10 black screen in de afgelopen paar weken vind ik geen enkele hit op Google; ik vind enkel een thread van een paar jaar terug van een paar mensen die last hebben van een zwart scherm, maar die hebben het geen van allen bij een (her)installatie van Windows. Hier nog iemand die het probleem meldt. Maar beiden hebben last van het probleem nadat ze iets gewijzigd hebben in het bios.

Je gal spuwen in twee Windows 10 threads is ook een beetje veel van het goede trouwens :)

[ Voor 89% gewijzigd door FREAKJAM op 22-08-2015 00:31 ]

is everything cool?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fredi
  • Laatst online: 09-06 04:29
Windows update pusht hier toch weer een AMD driver voor mijn grafische kaart terwijl ik automatische driverupdates uitgezet heb in geavanceerde systeeminstellingen. Ik heb wel via gpedit Windows Update ingesteld dat hij eerst moet vragen om te downloaden en te installeren, maar ook dat werkt maar half. WU vraagt wel om te downloaden maar niet om te installeren, dat gaat automatisch. Je kan de AMD driver dus niet deselecteren zodat hij niet gedownload en geïnstalleerd wordt. In W8.1 kon dat wel. Wat is dan het punt dat WU meldt dat er updates beschikbaar zijn voor download als je ze toch niet kan deselecteren? En waarom biedt WU drivers aan terwijl ik dat heb uitgezet in geavanceerde systeeminstellingen? Wordt dat misschien overruled door de gpedit instelling van WU?

Ik moet wel zeggen dat die AMD driver een recentere versie is dan AMD aanbiedt op zijn website, maar ik installeer toch liever zelf mijn drivers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• desalniettemin
MAX3400 schreef op vrijdag 21 augustus 2015 @ 23:10:
[...]

Roepen over geheugen en linken naar guestimates is natuurlijk helemaal in. Maar er is echt niemand in dit topic die de moeite doet om te klagen over geheugen en even daadwerkelijk te kijken of ze er iets aan kunnen troubleshooten/analyseren. Dat scheelt enorm dus met aannames & geruchten in dit topic.

Zie ook: MAX3400 in "[Windows 10] Ervaringen & Discussie - Deel 2" & KillerAce_NL in "Pagefile vs Ram" en dat lijken me toch 2 posts die in ieder geval laten zien dat geheugen niet "zomaar" gebruikt wordt en wel degelijk inzichtelijk te krijgen is met wat standaard Microsoft kennis.
Beste Max, als ik de commentaren lees, dan zijn er mensen die klagen over het geheugengebruik. Ik ben nog steeds een leek en draag alleen maar wat suggesties bij. Meer niet. Daar is dit topic toch óók voor bedoelt? En de suggesties waar jijj naar verwijst, bieden ook niet altijd duidelijkheid. Daarom die verwijzingen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaveD1109
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 21-09 07:57
Iedereen bedankt voor de hulp met betrekking tot de klok issue. Een nieuwe batterij solved it all!!

[ Voor 76% gewijzigd door DaveD1109 op 22-08-2015 08:45 ]

DaveD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MegaTronics
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 03-12-2021

MegaTronics

Chef WiFi Kabels

DaveD1109 schreef op zaterdag 22 augustus 2015 @ 08:44:
Iedereen bedankt voor de hulp met betrekking tot de klok issue. Een nieuwe batterij solved it all!!
Dus je bent weer bij de tijd? :+

Mooi dat het opgelost is.

Vroeger, toen de Batavieren nog met zijn vijven waren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaveD1109
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 21-09 07:57
MegaTronics schreef op zaterdag 22 augustus 2015 @ 09:50:
[...]

Dus je bent weer bij de tijd? :+

Mooi dat het opgelost is.
Ja ja!! :P

DaveD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pvantol
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 08-02 10:54
Omdat het Gast-account niet werkt in Windows 10 (Home 64bits) heb ik geprobeerd een extra lokaal account, zonder wachtwoord, te installeren. Dat gaat goed, totdat ik probeer dat account te gebruiken. Ik krijg dan de foutmelding dat het profiel niet kan worden geladen.
Het gekke is dat het op mijn netbookje (met Windows 10 Pro 64bits) wel lukt.
Heeft iemand een idee wat er mis kan zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400

MAX3400

pvantol schreef op zaterdag 22 augustus 2015 @ 11:19:

Heeft iemand een idee wat er mis kan zijn?
Yup, je snapt de zoekfunctie op Tweakers niet? MAX3400 in "[Windows 10] Ervaringen & Discussie - Deel 2" ;)
desalniettemin schreef op zaterdag 22 augustus 2015 @ 07:29:
[...]

Beste Max, als ik de commentaren lees, dan zijn er mensen die klagen over het geheugengebruik. Ik ben nog steeds een leek en draag alleen maar wat suggesties bij. Meer niet. Daar is dit topic toch óók voor bedoelt? En de suggesties waar jijj naar verwijst, bieden ook niet altijd duidelijkheid. Daarom die verwijzingen ;)
Het lastige is dat sommige verwijzingen ook de waarheid niet geheel vertellen. Ja, mijn verwijzingen zijn ook niet optimaal maar geven wel de mogelijkheid om zelf te onderzoeken of je last hebt van stomme drivers of wat er nou precies niet goed gaat qua fake, committed, working memory. In het algemeen; we zitten op GoT; de zelfwerkzaamheid wordt graag gezien van mensen en ik geloof niet dat het heel lastig is om een System Restore Point te maken, een officiele Microsoft tool te installeren, even te kijken of je drivers niet lopen te zieken en dan je System Restore terug te halen.

[ Voor 63% gewijzigd door MAX3400 op 22-08-2015 11:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik kan Start niet meer open.
Leuke foutmeldingen als ik beeldscherminstellingen of persoonlijke voorkeur wil aanpassen.

Afbeeldingslocatie: http://img.photobucket.com/albums/v156/pinobot/fout_2_zpsdjvuoqdd.png

Afbeeldingslocatie: http://img.photobucket.com/albums/v156/pinobot/fout_1_zpsthgx4pki.png

Opnieuw opstarten maar weer, Win+X werkt nog wel.

edit: ik heb nog nooit zo vaak een Windows versie opnieuw op hoeven starten.

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 22-08-2015 15:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mrjraider
  • Niet online
Even een domme vraag wellicht:
Hoe kan ik erachter komen wat de oorspronkelijke Windows 8 herstelpartitie van Acer is? Na de update zijn er bij mij enkele herstel partities bijgekomen maar die van Windows 8 moet er in theorie ook nog op staan toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Even melden, tweaker for W10 ready: http://disney.com

[ Voor 38% gewijzigd door TheVMaster op 23-08-2015 12:12 . Reden: Dit soort 'tools' hoef je niet te melden ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[quote]FREAKJAM schreef op vrijdag 21 augustus 2015 @ 23:48:
Nuanceer je opmerking even zou ik zeggen. Nu lijkt het alsof je het ten alle tijden iedereen afraadt, terwijl het probleem misschien zich alleen voordoet op jouw laptop. Lijkt me trouwens stug dat het het BIOS is die je hebt gesloopt, het probleem zal vast iets anders zijn.

Het is voorlopig wel een feit dat ik na het gebruik van de optie backup en herstel nu wel met een kapotte laptop zit die niks meer doet.Helaas is dit mijn ervaring met de herstel optie onder windows 10. Test het anders ook even uit en ik wens je dan ook meer geluk toe.Wil alleen maar mensen behoeden voor de reset optie in windows 10.De upgrade en schone installatie vanaf een usb zijn mijn overigens wel goed bevallen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinusz
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 14-10 10:37
Verwijderd schreef op zaterdag 22 augustus 2015 @ 19:04:

Het is voorlopig wel een feit dat ik na het gebruik van de optie backup en herstel nu wel met een kapotte laptop zit die niks meer doet.Helaas is dit mijn ervaring met de herstel optie onder windows 10. Test het anders ook even uit en ik wens je dan ook meer geluk toe.Wil alleen maar mensen behoeden voor de reset optie in windows 10.De upgrade en schone installatie vanaf een usb zijn mijn overigens wel goed bevallen.
Vandaag een systeemherstel gedaan met 10, niks mis mee alles keurig hersteld.
Is zoiets safe? Mijn virusscanner piept er gelijk over.

[ Voor 14% gewijzigd door TheVMaster op 24-08-2015 00:02 ]

Float like a butterfly, sting like a bee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reepje
  • Registratie: Juni 2010
  • Niet online
martinusz schreef op zaterdag 22 augustus 2015 @ 19:07:
[...]

En er zijn je waarschijnlijk 10 duizenden mensen voorgegaan, allemaal zonder dat de computer gemold werd.
De mijne piepte nog eens niet, het werd meteen verwijderd (AVG)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400

MAX3400

Even melden, tweaker for W10 ready: http://ik-verspreid-mogelijk-malware-URL's
Helaas moet ik dit soort posts met een korrel zou nemen; je zal ongetwijfeld alles van Windows weten en ook versie 10 in alle vormen en maten al kennen tot de laatste registry-key maar met 2 posts in dit topic en 0 in andere Windows 10 topics, ga ik er voorlopig vanuit dat de tool een beetje "van horen zeggen" is.

/edit: hier even een analyse van de ingebouwde rotzooi:
Afbeeldingslocatie: http://static.tweakers.net/ext/f/n6Y3mNKdBVeDIjwuyPu1NC0m/full.jpg

[ Voor 16% gewijzigd door MAX3400 op 22-08-2015 19:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• desalniettemin
Net dit ingegeven in opdrachtprompt: sfc /scannow Na een tijdje de melding dat het niet alle corrupte files kon repareren. Kan iemand mij vertellen wat dit precies inhoudt? Vraag me alleen wel af welke files dan corrupt zijn, want verder doet alles het goed. Sinds ik de 64 bit beta van Fx 41 gebruik, lijkt het geheugengebruik ook veel beter te zijn nu.

[ Voor 34% gewijzigd door desalniettemin op 22-08-2015 20:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reepje
  • Niet online
Je kan kijken welke dan niet gerepareerd zijn in de logfile die in de windir is opgeslagen

windir\logs\cbs\cbs.log

de meest recente entrie staat helemaal onderaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fredi
Heb ook net even gekeken voor mijn XFi Extreme Music. De windows 10 drivers zijn idd beschikbaar, toch wel netjes van Creative. Helaas kan ik mijn XFi toch niet meer gebruiken aangezien ik een mb heb met alemaal pci-e sloten en mijn XFi nog pci is. Ik mis mijn Soundblaster wel want het geluid dat uit mijn onboard Realtek chip komt is toch wel wat minder.

Wat ik een megagoede verbetering vind in Windows 10, al is het maar iets simpels om te implementeren, als je met je muis van het ene naar het andere venster gaat, het venster dan meteen geactiveerd is en je niet nog eens extra moet klikken om te activeren. Ik zat daarnet aan mijn vaders laptop met Windows 7 op en daar zit die functie nog niet op, je moet daar nog eerst klikken met je muis om het venster te activeren. Dat is toch wel zeer handig en komt de produktiviteit zeker ten goede. Ik heb me daar altijd al aan geërgerd eigenlijk in voorgaande Windows versies. _/-\o_

Waar ik de mail-app in W8.1 zelden gebruikte, wegens niet goed genoeg, gebruik ik hem nu veel meer. De mail-app is veel verbeterd, niet in het minst door de zoomfunctie waardoor ik de tekst nu beter kan lezen want vroeger waren de letters te klein.

Verder loopt W10 zeer stabiel bij mij, nog geen crashes gehad. Vroeger kon het wel even duren voordat het startmenu opende, maar nu opent het direct.

[ Voor 44% gewijzigd door Fredi op 22-08-2015 21:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dit is wel een bijzonder nieuwtje: sinds begin deze week zakt het marktaandeel Windows 10 in. Het aandeel Windows 7 is zelfs weer aan het stijgen. Van 6,6% begin deze week is het aandeel Windows 10 nu gezakt naar 5,7%.

Het kan een bewuste actie zijn van Microsoft om de uitrol wat rustiger te laten verlopen, of dat meer mensen weer terugkeren naar Windows 8.1 of 7. Het marktaandeel van Windows 7 lijkt namelijk weer te stijgen.
Zelf ben ik ook weer teruggegaan naar Windows 8.1 omdat er teveel onduidelijk is over de bescherming van je online data en ik hoor dat veel meer om mij heen. Interessant om te zien hoe dit zich verder gaat ontwikkelen.

http://www.computerworld....are-growth-flatlines.html

Afbeeldingslocatie: http://images.techhive.com/images/article/2015/08/windows-10s-usage-share-stalls-100609057-large.idge.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edgarz
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 18-09 13:26

Edgarz

Tweako-active since1986

Je BIOS is helemaal niet stuk. Er is waarschijnlijk iets mis met de EFI partitie of de herstelprogrammatuur van de fabrikant zit dwars (bij Dell wil dit ook nog wel eens gebeuren). Heb zelf de reset op verschillende machines al gedaan na een upgrade en geen centje pijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• satya
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 12-10 14:12
Edgarz schreef op zaterdag 22 augustus 2015 @ 21:46:
[...]

Je BIOS is helemaal niet stuk. Er is waarschijnlijk iets mis met de EFI partitie of de herstelprogrammatuur van de fabrikant zit dwars (bij Dell wil dit ook nog wel eens gebeuren). Heb zelf de reset op verschillende machines al gedaan na een upgrade en geen centje pijn.
Precies mijn gedachte hierbij. De herstel mogelijkheden en het bios zijn met elkaar verweven en de kans bestaat dat deze in een deadlock situatie komt omdat de installatie van W10 een aanpassing van de partitie tabel danwel de bootsector zal doen.

Het beste lijkt mij om net als bij Sony een patch van de fabrikant af te wachten hiervoor, of een clean install uit te voeren als dat lukt is mijn idee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Delirius
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 21:00
FREAKJAM schreef op vrijdag 21 augustus 2015 @ 23:48:

Wanneer ik trouwens Google op je model laptop inclusief de tekst windows 10 black screen in de afgelopen paar weken vind ik geen enkele hit op Google; ik vind enkel een thread van een paar jaar terug van een paar mensen die last hebben van een zwart scherm, maar die hebben het geen van allen bij een (her)installatie van Windows. Hier nog iemand die het probleem meldt. Maar beiden hebben last van het probleem nadat ze iets gewijzigd hebben in het bios.

Je gal spuwen in twee Windows 10 threads is ook een beetje veel van het goede trouwens :)
Nuance lijkt idd op zn plek, alleen had kk gisteren op mn desktop na installatie van de laatste windows update dat mn bios overhoop was gehaald vwb boot sequence en harde schijven. Bewijs heb ik niet qua logs maar causaal verband tussen update en bios aanpassing dringt zich toch beetje op. Dus opmerking van Koen_79 wil ik ook niet direct van tafel vegen als puur "one device" probleem....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400

MAX3400

Delirius schreef op zaterdag 22 augustus 2015 @ 22:32:
[...]

...na installatie van de laatste windows update dat mn bios overhoop was gehaald vwb boot sequence en harde schijven..
Aangezien we allemaal over Windows 10 praten maar weigeren consequent te melden welke versie je draait, is het verdomd lastig om een antwoord te geven wat houvast biedt voor een oplossing. Ben net bezig met een test-omgeving met Windows 10 Pro, Enterprise en LTSB. WSUS komt gewoon met verschillende hoeveelheden updates per OS. En aangezien Windows 10 Home niet interessant is voor mij, kan ik dat ook niet testen.

Oftewel; als je een causaal verband aan de kaak denkt te stellen, zou ik adviseren om er een nieuw topic over te maken, een zeer duidelijke en uitgebreide startpost aan te hangen met alle informatie die nodig is om het "probleem" reproduceerbaar te maken door/met anderen. Maar puur op basis wat er nu in dit topic staat van sommige mensen, ben ik 100% niet overtuigd dat een WindowsUpdate of Cumulative Update of whatever, de BIOS van mensen kan verzieken of UEFI kan misleiden door het toekennen/verwijderen van (hidden) partitition-tables.

Sowieso de melding dat de BIOS kapot is, is onwaar: dat houdt in dat je het betreffende fysieke onderdeel op je moederbord kapot hebt gemaakt of dat de software opgeslagen daarin dusdanig verziekt is, dat je niet eens kan herkennen wat je type CPU is of uberhaupt je HDD's kan herkennen om door te starten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verwijderd schreef op zaterdag 22 augustus 2015 @ 21:38:
Dit is wel een bijzonder nieuwtje: sinds begin deze week zakt het marktaandeel Windows 10 in. Het aandeel Windows 7 is zelfs weer aan het stijgen. Van 6,6% begin deze week is het aandeel Windows 10 nu gezakt naar 5,7%.

Het kan een bewuste actie zijn van Microsoft om de uitrol wat rustiger te laten verlopen, of dat meer mensen weer terugkeren naar Windows 8.1 of 7. Het marktaandeel van Windows 7 lijkt namelijk weer te stijgen.
Zelf ben ik ook weer teruggegaan naar Windows 8.1 omdat er teveel onduidelijk is over de bescherming van je online data en ik hoor dat veel meer om mij heen. Interessant om te zien hoe dit zich verder gaat ontwikkelen.

[afbeelding]
Hmm: "from an Irish analytics firm". Niet echt een representatieve groep imo.
Verder heb ik al gemerkt dat nog niet iedereen de update uberhaupt aangeboden heeft gekregen. En computers worden ook nog veel met Win8 verkocht met update naar 10 die nog moet komen. Dus dat aantal gaat nog wel verder stijgen.

Maar het is vakantietijd, hoe druk zijn admins dan bezig met migraties e.d.? Of mensen met hun computers? Die zitten veelal buiten. Tabletupdates zullen wel wat meer zijn denk ik zo :)

Martinspire - PC, PS5, XSX

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400

MAX3400

Martinspire schreef op zaterdag 22 augustus 2015 @ 23:28:
[...]
Verder heb ik al gemerkt dat nog niet iedereen de update uberhaupt aangeboden heeft gekregen.
Check... Heb 1 machine thuis waar de update nog niet is aangeboden. Sowieso wil ik die handmatig gaan doen (net als de rest) maar nog niet aan toegekomen. Machine was/is wel aangemeld bij het update-icoontje dus geen idee waarom het zo lang duurt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[...]

[...]

NOTE: Some security software may report it as being suspect. This is because the tweaker changes Windows system setting. Rest assured that it is a false-positive. You will have to add it to your exceptions list and allow it, if you trust us.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vandaag (na 300 keer mijn laptop proberen aan te zetten met een zwart beeld) vermelden dat hij ineens weer werkt.Heb snel een bios flah gedaan vanuit windows en nu werkt alles weer perfect.Winflash kan een life saver zijn als je bios is verdwenen.Duidelijk dus toch een gevalletje van een corrupte bios.Voor mensen met een asus laptop kan ik dus afraden om terug te gaan naar de fabrieks instellingen vanuit Windows 10.Voor de rest werkt alles goed en het loopt weer als een zonnetje.

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 23-08-2015 00:34 . Reden: Spelling slecht ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tadream
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 07-10 18:17
Fredi schreef op zaterdag 22 augustus 2015 @ 21:01:
[...]

Heb ook net even gekeken voor mijn XFi Extreme Music. De windows 10 drivers zijn idd beschikbaar, toch wel netjes van Creative. Helaas kan ik mijn XFi toch niet meer gebruiken aangezien ik een mb heb met alemaal pci-e sloten en mijn XFi nog pci is. Ik mis mijn Soundblaster wel want het geluid dat uit mijn onboard Realtek chip komt is toch wel wat minder.

Wat ik een megagoede verbetering vind in Windows 10, al is het maar iets simpels om te implementeren, als je met je muis van het ene naar het andere venster gaat, het venster dan meteen geactiveerd is en je niet nog eens extra moet klikken om te activeren. Ik zat daarnet aan mijn vaders laptop met Windows 7 op en daar zit die functie nog niet op, je moet daar nog eerst klikken met je muis om het venster te activeren. Dat is toch wel zeer handig en komt de produktiviteit zeker ten goede. Ik heb me daar altijd al aan geërgerd eigenlijk in voorgaande Windows versies. _/-\o_
Zal niets bijdragen aan de W10 thread maar dit heeft Linux al een tijdje.
Zeer handige functie inderdaad en als ik na een tijd 'gelinuxt' heb is dit wat ik altijd erg mistte. Tot nu dan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arfman
  • Laatst online: 15:12

Arfman

Drome!

Leuk die creative drivers,maar zijn er al mensen die 5.1 via spdif aan de gang hebben op onboard Realtek chipsets? :P

DRoME LAN Gaming | iRacing profiel | Kia e-Niro 64kWh | Hyundai Ioniq 28kWh | PV 5.760Wp |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Carnoustie
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 13-10 15:34
Verwijderd schreef op zondag 23 augustus 2015 @ 00:31:
Vandaag (na 300 keer mijn laptop proberen aan te zetten met een zwart beeld) vermelden dat hij ineens weer werkt.Heb snel een bios flah gedaan vanuit windows en nu werkt alles weer perfect.Winflash kan een life saver zijn als je bios is verdwenen.Duidelijk dus toch een gevalletje van een corrupte bios.
En als je nu "niets" had gedaan? Was hij dan misschien ook gewoon weer gestart? Je hebt nu namelijk juist echt helemaal "niets" bewezen m.b.t. je bios...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raven
  • Registratie: November 2004
  • Niet online
Verwijderd schreef op zondag 23 augustus 2015 @ 00:31:
Vandaag (na 300 keer mijn laptop proberen aan te zetten met een zwart beeld) vermelden dat hij ineens weer werkt.Heb snel een bios flah gedaan vanuit windows en nu werkt alles weer perfect.Winflash kan een life saver zijn als je bios is verdwenen.Duidelijk dus toch een gevalletje van een corrupte bios.Voor mensen met een asus laptop kan ik dus afraden om terug te gaan naar de fabrieks instellingen vanuit Windows 10.Voor de rest werkt alles goed en het loopt weer als een zonnetje.
Als de BIOS écht corrupt/verdwenen was, dan was je laptop een baksteen geweest ;)

After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...

Oscar Wilde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loekf2
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 20:29
Mrjraider schreef op zaterdag 22 augustus 2015 @ 16:34:
Even een domme vraag wellicht:
Hoe kan ik erachter komen wat de oorspronkelijke Windows 8 herstelpartitie van Acer is? Na de update zijn er bij mij enkele herstel partities bijgekomen maar die van Windows 8 moet er in theorie ook nog op staan toch?
Vroeg ik me gister ook af, is die orginele herstel partitie van Acer met Windows 7 HP er nog ? Op de PC van m'n ouders (uit 2010/2011) Windows 10 erop gezet, maar vraag me af wat die oude recovery partitie van Acer nog doet. Ik denk dat ie ergens er nog opstaat. Naar mijn weten veranderd Windows 10 niets aan de partitie indeling en wordt op de Primary alleen Win 10 gezet.

Geen klagen over de installatie trouwens. Het is een 3GB RAM Aspire AX3400 met een Athlon X II 220 en zelfs nog een nForce chipset, maar alles werkt en alle programma's gewoon overgezet. Qua performance is Windows 10 op dat soort machines zeker een vooruitgang.

Alleen toen ik Speccy wilde installeren kwam er een BSOD langs, bekend probleem met oudere Athlon's en de CPU-Z 64-bits driver. Maar even zo gelaten.

iMac 24" M3 | Mac mini M4 | iPhone 16 Pro 256GB | iPad Pro M4 11" 256GB 5G | AW Series 10 | Sony KD-55XE9305 (Ziggo CI+) | ATV 4K | Denon AVC-X3700H | Switch 2 | PS5 Pro/PSVR2 | XSX | Netatmo | Hue | UC Remote 2 | HA | FRITZ!Box 7590AX | XS4ALL glasvezel

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verwijderd schreef op zaterdag 22 augustus 2015 @ 21:38:

[afbeelding]
:) Ik denk dat de uitrol wat rustiger verloopt......ach uiteindelijk gaan we allemaal over op Windows 10.... 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkSide
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 13-10 21:32

DarkSide

theres no place like ::1

Arfman schreef op zondag 23 augustus 2015 @ 08:54:
Leuk die creative drivers,maar zijn er al mensen die 5.1 via spdif aan de gang hebben op onboard Realtek chipsets? :P
Op mijn oude HTPC werkt 5.1 prima op de realtek. Eigenlijk meteen al vanaf de upgrade.
Alleen in Netflix app niet. En in Kodi werden DTS films als DD weergegeven. Maar wel met 5.1 surround.

Na wat MS updates had ik in Netflix weer 5.1 en Kodi zag mijn DTS films ook weer als DTS.

Op mijn nieuwe HTPC nog niet getest. Daar is alles nu via HDMI aangesloten.

There are 10 kinds of people in this world..... Those who know binary. And those who don't.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Afbeeldingslocatie: http://i1319.photobucket.com/albums/t663/ClaudeMoers/Claude/Windows%2010/20150823_103210_zpsrhm7uzoi.jpg
Dit krijg ik steeds te zien als ik mijn Windows 10 ( voorheen Windows 8.1 ) opstart .

Als ik mijn computer opnieuw opstart kom ik in bios en mijn vraag of deze plaatjes wel goed zijn ?
Afbeeldingslocatie: http://i1319.photobucket.com/albums/t663/ClaudeMoers/Claude/Windows%2010/20150823_104344_zpslqvyqab9.jpg

Afbeeldingslocatie: http://i1319.photobucket.com/albums/t663/ClaudeMoers/Claude/Windows%2010/20150823_104335_zpseoxhzmjo.jpg

Afbeeldingslocatie: http://i1319.photobucket.com/albums/t663/ClaudeMoers/Claude/Windows%2010/20150823_104327_zpsqzikx2xv.jpg

Afbeeldingslocatie: http://i1319.photobucket.com/albums/t663/ClaudeMoers/Claude/Windows%2010/20150823_104353_zpsmlmxmf9a.jpg

Afbeeldingslocatie: http://i1319.photobucket.com/albums/t663/ClaudeMoers/Claude/Windows%2010/20150823_104400_zpsbfjzepfb.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400

MAX3400

Verwijderd schreef op zondag 23 augustus 2015 @ 12:48:
Als ik mijn computer opnieuw opstart kom ik in bios en mijn vraag of deze plaatjes wel goed zijn ?
Geen idee; bij gebrek aan voldoende informatie wat voor machine je hebt staan, welk OS we over praten en waarom/sinds wanneer dit optreedt, kunnen we net zo goed de kristallen bol opstarten en als antwoord "Nee" geven.

Verdere initiele troubleshooting hoort vanuit jezelf te komen en niet van ons dus als je minstens even wil laten weten wat je al hebt uitgezocht, eventueel door het lezen in [Windows 10] Ervaringen & Discussie - Deel 2 en [Windows 10] Installatie en Upgrade Uitdagingen kunnen we vast wel een antwoord gaan bedenken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Laat maar ik ga morgen wel naar paradigit computer winkel omdat dit te ingewikkeld word , toch bedankt voor je antwoord
MAX3400 schreef op zondag 23 augustus 2015 @ 12:57:
[...]

Geen idee; bij gebrek aan voldoende informatie wat voor machine je hebt staan, welk OS we over praten en waarom/sinds wanneer dit optreedt, kunnen we net zo goed de kristallen bol opstarten en als antwoord "Nee" geven.

Verdere initiele troubleshooting hoort vanuit jezelf te komen en niet van ons dus als je minstens even wil laten weten wat je al hebt uitgezocht, eventueel door het lezen in [Windows 10] Ervaringen & Discussie - Deel 2 en [Windows 10] Installatie en Upgrade Uitdagingen kunnen we vast wel een antwoord gaan bedenken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinusz
[afbeelding]
Dit krijg ik steeds te zien als ik mijn Windows 10 ( voorheen Windows 8.1 ) opstart .

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]
Wat is je 1ste boot device? Hardeschijf of anders?

Stop anders de Windows 10 iso/dvd erin en probeer daar wat opties tot herstel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dat is juist het probleem en kan ik niet zien , hier moet echt een ICT werker aan te pas komen
martinusz schreef op zondag 23 augustus 2015 @ 13:14:
[...]

Wat is je 1ste boot device? Hardeschijf of anders?

Stop anders de Windows 10 iso/dvd erin en probeer daar wat opties tot herstel.

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 23-08-2015 13:27 . Reden: spelling fout ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reepje
  • Niet online
UEFI boot enabled is wel een goed idee overigens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb UEFI op enabled gezet en krijg wel nog steeds dit venster te zien en doe de computer uitschakelen door de aan / uit knop in te houden en daarna start hij wel naar Windows 10 op .
Maar zodra ik de computer uit zet en daarna weer aan zet krijg ik toch steeds dit venster te zien
Afbeeldingslocatie: http://i1319.photobucket.com/albums/t663/ClaudeMoers/Claude/Windows%2010/20150823_103210_zpsrhm7uzoi.jpg
Reepje schreef op zondag 23 augustus 2015 @ 13:28:
UEFI boot enabled is wel een goed idee overigens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jesper86
  • Registratie: Juni 2008
  • Niet online
Klopt het dat Win10 Explorer ineens geen bestandsnamen van meer dan 68 karakters kan maken? Ik kan bestaande bestanden wel gewoon lezen en openen, en met notepad bijvoorbeeld kan ik ook nieuwe bestanden met meer karakters maken, maar een bestand hernoemen in explorer ... dan kom ik niet verder dan 68. :-(

Dit is in Win7 nooit een probleem geweest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reepje
  • Niet online
jesper86 schreef op zondag 23 augustus 2015 @ 14:05:
Klopt het dat Win10 Explorer ineens geen bestandsnamen van meer dan 68 karakters kan maken?
Nee dat klopt niet.
Heb net even een bestand van 100 karakters gemaakt, no problem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mrjraider
  • Niet online
Voor alles is een eerste keer zullen we maar zeggen maar ik kreeg enkele minuten geleden een BSOD met de melding: THREAD_STUCK_IN_DEVICE_DRIVER..

BlueScreenView wijst naar: dxgkrnl.sys als de boosdoener. Daarnaast is atikmdag.sys ook roodgekleurd. Zal me driver eens updaten indien mogelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinusz
Verwijderd schreef op zondag 23 augustus 2015 @ 13:46:
Ik heb UEFI op enabled gezet en krijg wel nog steeds dit venster te zien en doe de computer uitschakelen door de aan / uit knop in te houden en daarna start hij wel naar Windows 10 op .
Maar zodra ik de computer uit zet en daarna weer aan zet krijg ik toch steeds dit venster te zien
[afbeelding]

[...]
Heb het idee dat je niet boot vanaf je hardeschijf ofzo, maar dat kun je zelf echt wel even bekijken, Google geeft je ook 100000 uitleg voor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jesper86
  • Registratie: Juni 2008
  • Niet online
Reepje schreef op zondag 23 augustus 2015 @ 14:32:
[...]

Nee dat klopt niet.
Heb net even een bestand van 100 karakters gemaakt, no problem.
Ah ik zie het, blijkt dat het totale pad van de map waar ik in werkte bij de 68 langer ging worden dan 255, dat is blijkbaar het limiet van explorer. Maar niet van windows, dus werkte notepad etc. wel gewoon.

Zitten we in 2015 hebben we nog zulke limieten. :-(

*nog geen explorer alternatief gevonden waar ik aan kon wennen.
Misschien maar weer eens een poging wagen met het een of het ander.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mrjraider
  • Niet online
Mrjraider schreef op zondag 23 augustus 2015 @ 14:34:
Voor alles is een eerste keer zullen we maar zeggen maar ik kreeg enkele minuten geleden een BSOD met de melding: THREAD_STUCK_IN_DEVICE_DRIVER..

BlueScreenView wijst naar: dxgkrnl.sys als de boosdoener. Daarnaast is atikmdag.sys ook roodgekleurd. Zal me driver eens updaten indien mogelijk.
Er was inderdaad een driver update... Als dat gewoon gemeld kan worden in plaats van zo'n BSOD :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CAP-Team
  • Laatst online: 11-10 18:35

CAP-Team

XBL: CAPTeam

Arfman schreef op zondag 23 augustus 2015 @ 08:54:
Net mijn 5.1 set via optisch aangesloten op mijn desktop met Realtek chipset. Werkt out-of-the-box prima.
Versie van het stuurprogramma: 6.0.1.7535 (ALC889)

Microsoft Surface Pro 6 | Samsung Galaxy S21FE | XBOX Series X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nilsepils
  • Laatst online: 16:14
Ik heb sinds mijn upgrade naar Windows 10 een vaag probleem. Verbinding maken met een website duurt ontzettend lang maar schiet daarna in één keer door, dit gebeurt met elke website in zowel Chrome, Firefox als Edge. Als ik al op een bepaalde site zit en doorklik gaat het wel meteen. Heb een 100/100 lijntje van Ziggo liggen waar mijn desktop op LAN aan vast zit. Laptop is ook geupgraded naar Windows 10 maar heeft het probleem niet.

Ik heb ter illustratie een klein filmpje gemaakt van het laadcirkeltje in Chrome. Eerste keer is vanaf nieuw tabblad naar YouTube, tweede keer laden gaat instant en muziek begint meteen te spelen.
[YouTube: https://www.youtube.com/watch?v=QklNZXzFniE]
Heb zelf al geprobeerd te zoeken uiteraard, maar weet niet helemaal goed waar ik op moet zoeken. Krijg vooral resultaten van mensen die problemen hebben met IE10, daar zit het probleem niet...

[ Voor 12% gewijzigd door Nilsepils op 23-08-2015 17:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400

MAX3400

@Nilsepils: [W10] Internet Explorer traag staan wat opties in om wat metingen / privacy te testen. Weet je in ieder geval of je lijn / NIC goed genoeg is ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinusz
Nilsepils schreef op zondag 23 augustus 2015 @ 17:05:
Ik heb sinds mijn upgrade naar Windows 10 een vaag probleem. Verbinding maken met een website duurt ontzettend lang maar schiet daarna in één keer door, dit gebeurt met elke website in zowel Chrome, Firefox als Edge. Als ik al op een bepaalde site zit en doorklik gaat het wel meteen. Heb een 100/100 lijntje van Ziggo liggen waar mijn desktop op LAN aan vast zit. Laptop is ook geupgraded naar Windows 10 maar heeft het probleem niet.

Ik heb ter illustratie een klein filmpje gemaakt van het laadcirkeltje in Chrome. Eerste keer is vanaf nieuw tabblad naar YouTube, tweede keer laden gaat instant en muziek begint meteen te spelen.
[video]
Heb zelf al geprobeerd te zoeken uiteraard, maar weet niet helemaal goed waar ik op moet zoeken. Krijg vooral resultaten van mensen die problemen hebben met IE10, daar zit het probleem niet...
Wellicht ligt het gewoon even aan ziggo op dit moment?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SadisticPanda
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online

SadisticPanda

Heet patatje :o

Nilsepils schreef op zondag 23 augustus 2015 @ 17:05:

[video]
Dns problemen? Nu ik heb iets verhelijkbaar gehad. Bleek het webshield of hoe heet het ding van bitdefender te zijn. Als ik dit uitschakelde, ging het wel direct. Mss zit er in jouw virusscanner ook zoiets?

Marstek 5.12kw v151, CT003 v117, Sagecom Xs212 1P,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nilsepils
MAX3400 schreef op zondag 23 augustus 2015 @ 17:13:
@Nilsepils: [W10] Internet Explorer traag staan wat opties in om wat metingen / privacy te testen. Weet je in ieder geval of je lijn / NIC goed genoeg is ;)
In IE11 in InPrivate sessie duurt het even lang.
Timeline in Chrome is volgens mij normaal behalve het volgende stukje:

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/7m3rE1Jl.png

Tussen de send request en GC event zit ontzettend veel tijd waar gewoon niks gebeurt en vervolgens geldt hetzelfde voor tussen diezelfde GC event en receive response.

Verder niets raars gevonden, maar als je nog iets anders van me nodig hebt dan hoor ik het graag.
Heb de netwerk drivers al eens opnieuw geinstalleerd trouwens.
martinusz schreef op zondag 23 augustus 2015 @ 17:26:
[...]

Wellicht ligt het gewoon even aan ziggo op dit moment?
Sowieso is het zo dat de problemen duidelijk zijn begonnen na de upgrade naar Win10. Daarnaast is het raar dat mijn laptop (die aan de WiFi hangt, niet aan een kabel) er duidelijk totaal geen problemen mee lijkt te hebben.
azz_kikr schreef op zondag 23 augustus 2015 @ 17:31:
[...]

Dns problemen? Nu ik heb iets verhelijkbaar gehad. Bleek het webshield of hoe heet het ding van bitdefender te zijn. Als ik dit uitschakelde, ging het wel direct. Mss zit er in jouw virusscanner ook zoiets?
Had al een alternatief DNS adres ingevuld (Google 8.8.8.8) maar dat biedt geen soelaas.
Heb helemaal geen virusscanner draaien, alleen regelmatig scans, realtime protection vindt mijn USB geluidskaart niet leuk.

[ Voor 18% gewijzigd door Nilsepils op 23-08-2015 17:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• theduke1989
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 03-10 09:29
Ik moet je zeggen heb nu bij 15+ desktops en pc's windows 10 home en pro geïnstalleerd (clean install) en alle waren ze erg tevreden over de wat ''ouderlijke'' omgeving.

De oudere generatie, was er ook uitermate tevreden over! Alleen de standaard startbalk vonden ze wat minder, maar met classicshell was dat meteen opgelost.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wjvds
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 17:12
Sinds ik Windows 10 heb merk ik dat ik veel programma's (vooral games) niet meer kan vinden als ik ze zoek vanuit de zoekbalk in menu start. Als ik bijvoorbeeld "dia" + enter intypte in mijn startmenu onder Windows 7 dan startte Diablo 3 op. Nu kan hij Diablo 3 helemaal niet vinden, zelfs niet als ik "zoeken in mijn spullen" aanklik (hij vindt alleen screenshots e.d.). Hetzelfde geldt voor meer games, onder anderen al mijn Steam games. Nu moet ik dus handmatig via verkenner of via de Steam applicatie mijn games starten - heel lastig. Weet iemand hoe ik zoeklocaties kan toevoegen aan deze zoekbalk zodat ik wel gewoon zo mijn games kan opstarten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Nilsepils schreef op zondag 23 augustus 2015 @ 17:31:
[...]

In IE11 in InPrivate sessie duurt het even lang.
Timeline in Chrome is volgens mij normaal behalve het volgende stukje:

[afbeelding]

Tussen de send request en GC event zit ontzettend veel tijd waar gewoon niks gebeurt en vervolgens geldt hetzelfde voor tussen diezelfde GC event en receive response.

Verder niets raars gevonden, maar als je nog iets anders van me nodig hebt dan hoor ik het graag.
Heb de netwerk drivers al eens opnieuw geinstalleerd trouwens.

[...]

Sowieso is het zo dat de problemen duidelijk zijn begonnen na de upgrade naar Win10. Daarnaast is het raar dat mijn laptop (die aan de WiFi hangt, niet aan een kabel) er duidelijk totaal geen problemen mee lijkt te hebben.

[...]

Had al een alternatief DNS adres ingevuld (Google 8.8.8.8) maar dat biedt geen soelaas.
Heb helemaal geen virusscanner draaien, alleen regelmatig scans, realtime protection vindt mijn USB geluidskaart niet leuk.
Niet alleen een alternatieve DNS instellen, maar ook primaire DNS aanpassen. Dan heeft het zin.
Verder kun je ook nog kijken of je niet alsnog via Wifi verbonden bent. Ik heb het hier ook wel eens dat mn PC zowel via LAN als Wifi verbonden is en dan om 1 of andere vage reden de Wifi prefereert. Nu je niet meer kunt uitzetten dat je wifi-netwerken synchroniseren (iets wat ik bv wel op mn laptop wil, niet op mn pc), maakt dat het wel onhandig.

Normaal is mn Wifi bezig als access point, zodat mn telefoon hier ook nog fatsoenlijk bereik heeft.

[ Voor 3% gewijzigd door Martinspire op 23-08-2015 18:17 ]

Martinspire - PC, PS5, XSX

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nilsepils
Martinspire schreef op zondag 23 augustus 2015 @ 18:17:
[...]

Niet alleen een alternatieve DNS instellen, maar ook primaire DNS aanpassen. Dan heeft het zin.
Verder kun je ook nog kijken of je niet alsnog via Wifi verbonden bent. Ik heb het hier ook wel eens dat mn PC zowel via LAN als Wifi verbonden is en dan om 1 of andere vage reden de Wifi prefereert. Nu je niet meer kunt uitzetten dat je wifi-netwerken synchroniseren (iets wat ik bv wel op mn laptop wil, niet op mn pc), maakt dat het wel onhandig.

Normaal is mn Wifi bezig als access point, zodat mn telefoon hier ook nog fatsoenlijk bereik heeft.
Sorry had het fout verwoord, maar bedoelde hetzelfde, ik had inderdaad een ander primair DNS adres ingevuld :)

PC heeft helemaal geen draadloze netwerkkaart, dus als die ineens op de WiFi zit zou ik het wel heel knap vinden :+

Is een eigen topic openen raadzaam? of zijn dit soort discussies wel gewenst in dit topic?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fredi
wjvds schreef op zondag 23 augustus 2015 @ 17:46:
Sinds ik Windows 10 heb merk ik dat ik veel programma's (vooral games) niet meer kan vinden als ik ze zoek vanuit de zoekbalk in menu start. Als ik bijvoorbeeld "dia" + enter intypte in mijn startmenu onder Windows 7 dan startte Diablo 3 op. Nu kan hij Diablo 3 helemaal niet vinden, zelfs niet als ik "zoeken in mijn spullen" aanklik (hij vindt alleen screenshots e.d.). Hetzelfde geldt voor meer games, onder anderen al mijn Steam games. Nu moet ik dus handmatig via verkenner of via de Steam applicatie mijn games starten - heel lastig. Weet iemand hoe ik zoeklocaties kan toevoegen aan deze zoekbalk zodat ik wel gewoon zo mijn games kan opstarten?
Staat indexering wel aan? Even indexeringsopties typen in startmenu en enter rammen. Standaard wordt alleen de C: schijf geïndexeerd, je moet je opslagschijven zelf aanvinken als ik mij niet vergis.

Edit: Indexeringsproces duurt wel even nadat je het geactiveerd hebt.

[ Voor 3% gewijzigd door Fredi op 23-08-2015 19:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fredi
[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]
Uefi boot zou ik ook aanzetten.

Dan even kijken in je bios of je van de juiste schijf boot(bij boot option priorities waarschijnlijk). Altijd eerst je bios saven voordat je het afsluit.

Als dit niet helpt uiteindelijk nieuwe bios flashen. Even kijken of er een nieuwe bios beschikbaar is op de website van de fabrikant van je laptop.

[ Voor 3% gewijzigd door Fredi op 23-08-2015 19:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik krijg met google het probleem niet opgelost .
Maar met herstarten na deze foutmetding / reboot and select proper boot device or insert boot media in selected boot device and press a key doe ik de computer uit en start dan soms wel op naar windows 10 en kan ik de computer gewoon gebruiken maar het probleem blijft met opnieuw opstarten .
Nu is mijn vraag of de harddrive toch stuk kan zijn ???
martinusz schreef op zondag 23 augustus 2015 @ 14:38:
[...]

Heb het idee dat je niet boot vanaf je hardeschijf ofzo, maar dat kun je zelf echt wel even bekijken, Google geeft je ook 100000 uitleg voor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fredi
Verwijderd schreef op zondag 23 augustus 2015 @ 19:57:
Ik krijg met google het probleem niet opgelost .
Maar met herstarten na deze foutmetding / reboot and select proper boot device or insert boot media in selected boot device and press a key doe ik de computer uit en start dan soms wel op naar windows 10 en kan ik de computer gewoon gebruiken maar het probleem blijft met opnieuw opstarten .
Nu is mijn vraag of de harddrive toch stuk kan zijn ???

[...]
Probeer ook eens fast boot uit te zetten in Windows 10. Ga naar energiebeheer(rechtermuisknop op start)-->gedrag van de aan/uitknoppen bepalen-->bovenaan klikken op 'instellingen wijzigen die momenteel niet beschikbaar zijn'-->onderaan 'snel opstarten inschakelen' uitvinken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phil2
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 14-10 12:52
Windows 10 geïnstalleerd, draait redelijk goed maar niet beter dan 7, verschillende problemen. De 2 belangrijkste zijn:
- Updates mislukken steeds, ik heb een lange lijst mislukte updates, reden onduidelijk.
- Monitor wil niet meer in slaapstand. Wel de nieuwste drivers geïnstalleerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mrjraider
  • Niet online
Zojuist eens schijfopruiming gedaan. Dit deed ik ook enkele dagen na de upgrade maar ik schrok van de hoeveelheid ruimte die ik terug kreeg.

Ruim 25 GB!!!!!

Rapport liet een aantal verassende dingen zien:
7 GB aan tijdelijke internet bestanden? Dat vind ik vrij veel.
10 GB aan oude update bestanden
8 GB voor de rest.

Vervolgens eens CCleaner laten lopen en weer 5GB vrij :7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S_Chief
  • Niet online
Niet heel vreemd, die oude update bestanden waren er namelijk om een rollback naar je vorige Windows-versie mogelijk te maken. Volgende keer krijg je niet zo veel ruimte terug.

Heb deze vraag al even terug gesteld, misschien dat iemand een idee heeft :) :
SChief schreef op zaterdag 15 augustus 2015 @ 15:49:
Heeft iemand enig idee hoe ik van die "Werkbalk favorieten" map af kan komen in Edge? In IE ging ik gewoon naar de map toe via Explorer en zette ik 'em op verborgen, maar deze map is niet zichtbaar in C:\Users\*naam*\AppData\Local\Packages\Microsoft.MicrosoftEdge_8wekyb3d8bbwe\AC\MicrosoftEdge\User\Default\Favorites.

Sowieso best teleurstellend dat favorieten in Edge niet synchroniseren, maar goed..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arfman
  • Laatst online: 15:12

Arfman

Drome!

CAP-Team schreef op zondag 23 augustus 2015 @ 16:37:
[...]

Net mijn 5.1 set via optisch aangesloten op mijn desktop met Realtek chipset. Werkt out-of-the-box prima.
Versie van het stuurprogramma: 6.0.1.7535 (ALC889)
Schiet mij maar lek dan, ik krijg hier alleen stereo, bij 5.1 krijg ik "Failed to play test tone".

DRoME LAN Gaming | iRacing profiel | Kia e-Niro 64kWh | Hyundai Ioniq 28kWh | PV 5.760Wp |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb ik geprobeerd en met opnieuw opstarten kom ik gelijk in de bios
Fredi schreef op zondag 23 augustus 2015 @ 20:11:
[...]

Probeer ook eens fast boot uit te zetten in Windows 10. Ga naar energiebeheer(rechtermuisknop op start)-->gedrag van de aan/uitknoppen bepalen-->bovenaan klikken op 'instellingen wijzigen die momenteel niet beschikbaar zijn'-->onderaan 'snel opstarten inschakelen' uitvinken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Als ik de computer opnieuw opstart dan gaat hij wel opnieuw opstarten naar windows 10 .
Als ik de computer helemaal uitzet en dan even wacht en ik zet de computer weer aan dan krijg ik helemaal zwart beeld of de tektst / reboot and select proper boot device or insert boot media in selected boot device and press a key
Ik druk op startknop ( blijven ingedrukt ) en gaat uit , daarna weer aanzetten en ik kom in de bios .
Echt heel vreemd .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CAP-Team
  • Laatst online: 11-10 18:35

CAP-Team

XBL: CAPTeam

Arfman schreef op zondag 23 augustus 2015 @ 21:16:
[...]

Schiet mij maar lek dan, ik krijg hier alleen stereo, bij 5.1 krijg ik "Failed to play test tone".
Ik moet zeggen dat ik nog geen 5.1 geluid getest had :o zal ik morgen nog ff testen. Stereo gaat prima iig.

Microsoft Surface Pro 6 | Samsung Galaxy S21FE | XBOX Series X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fredi
Verwijderd schreef op zondag 23 augustus 2015 @ 21:56:
Als ik de computercomputer opnieuw opstart dan gaat hij wel opnieuw opstarten naar windows 10 .
Als ik de computer helemaal uitzet en dan even wacht en ik zet de computer weer aan dan krijg ik helemaal zwart beeld of de tektst / reboot and select proper boot device or insert boot media in selected boot device and press a key
Ik druk op startknop ( blijven ingedrukt ) en gaat uit , daarna weer aanzetten en ik kom in de bios .
Echt heel vreemd .
Je moet opstarten vanop de schijf waar Windows 10 opstaat. Heb je dat ingesteld in je bios? Heb je een laptop of pc? Geef eens door welke hardware je hebt.

Edit: Na je foto's nog eens bekeken te hebben denk ik dat je opstart van je dvd drive. Stel dus in in je bios bij boot priority options dat hij moet opstarten van je hard drive(die met Windows 10 op).

Edit2: om te checken of je hard drive kapot is kan je, als je kunt opstarten in W10, hdtune gebruiken en je smart-waarden aflezen.

[ Voor 18% gewijzigd door Fredi op 24-08-2015 05:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sandwalker
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 13-10 18:12
Ik ben een tijd geleden overgestapt op WIN10 en was tot op gisteren verbaasd dat alles zo goed werkte. Dat bleek niet te gelden voor de synchronisatie met Windows Phone. De telefoon laadt aan de USB poort, de USB-hub ziet hem maar de Phone companion app en de windows desktop app niet.
Uiteindelijk na wat zoeken de oplossing gevonden. Ik heb de N-versie en daarvoor het media feature pack installeren https://www.microsoft.com...oad/details.aspx?id=48231.
Daarna wordt de telefoon herkent en werkt alles. Jammer dat je die waarschuwing niet vanuit de companion app krijgt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Delirius
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 21:00
Verwijderd schreef op zondag 23 augustus 2015 @ 21:56:
Als ik de computer opnieuw opstart dan gaat hij wel opnieuw opstarten naar windows 10 .
Echt heel vreemd .
Check je boot sequence eens in je BIOS. Had dit probleem ook na laatste windows updates (sorry, ff geen update nummers bij de hand). Toen ik de BIOS controleerde bleek dat de sequence door elkaar gegooid was. Even aanpassen dat mn SSD de eerste boot moet zijn, geen problemen meer gehad....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Saven
  • Laatst online: 21:50

Saven

Administrator

Wat me eigenlijk sinds net opvalt..

De photo app waarmee je dus standaard afbeeldingen opent op w10 verneukt de kwaliteit van de afbeelding. Niet in de originele afbeelding , maar wel in de weergave. Met png-afbeeldingen tenminste. Zitten gewoon dikke artifacts in als ik ze open via die app :')

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• noguru
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 29-08-2019
Saven schreef op maandag 24 augustus 2015 @ 11:25:
Wat me eigenlijk sinds net opvalt..

De photo app waarmee je dus standaard afbeeldingen opent op w10 verneukt de kwaliteit van de afbeelding. Niet in de originele afbeelding , maar wel in de weergave. Met png-afbeeldingen tenminste. Zitten gewoon dikke artifacts in als ik ze open via die app :')
Dan moet je de automatische foto "verbetering" in de opties uitzetten. Staat default aan. Ik wist in eerste instantie ook niet wat ik zag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Saven
  • Laatst online: 21:50

Saven

Administrator

noguru schreef op maandag 24 augustus 2015 @ 11:30:
[...]

Dan moet je de automatische foto "verbetering" in de opties uitzetten. Staat default aan. Ik wist in eerste instantie ook niet wat ik zag.
Ah, ik was al aan het zoeken naar instellingen maar had over die knop heengekeken _O- thanks!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik zie mijn harddrive in bios ( boot ) helemaal niet staan maar all dit en heb UEFI op enabled
Afbeeldingslocatie: http://i1319.photobucket.com/albums/t663/ClaudeMoers/Claude/Windows%2010/20150823_104344_zpslqvyqab9.jpg

een
Fredi schreef op maandag 24 augustus 2015 @ 04:13:
[...]

Je moet opstarten vanop de schijf waar Windows 10 opstaat. Heb je dat ingesteld in je bios? Heb je een laptop of pc? Geef eens door welke hardware je hebt.

Edit: Na je foto's nog eens bekeken te hebben denk ik dat je opstart van je dvd drive. Stel dus in in je bios bij boot priority options dat hij moet opstarten van je hard drive(die met Windows 10 op).

Edit2: om te checken of je hard drive kapot is kan je, als je kunt opstarten in W10, hdtune gebruiken en je smart-waarden aflezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mrjraider
  • Niet online
SChief schreef op zondag 23 augustus 2015 @ 21:01:
Niet heel vreemd, die oude update bestanden waren er namelijk om een rollback naar je vorige Windows-versie mogelijk te maken. Volgende keer krijg je niet zo veel ruimte terug.

[...]
Die Windows.old map heb ik direct na de upgrade opgeruimd ;)
Dit is na enkele weken gebruik.. :N

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S_Chief
  • Niet online
Mrjraider schreef op maandag 24 augustus 2015 @ 16:14:
[...]

Die Windows.old map heb ik direct na de upgrade opgeruimd ;)
Dit is na enkele weken gebruik.. :N
Da's dan heel veel idd. Bijzonder geval.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• faethon
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 27-08 17:25
wjvds schreef op zondag 23 augustus 2015 @ 17:46:
Het kan zijn dat je meer dan 512 items in je startmenu hebt zitten. Het probleem is dat Windows dan vervolgens niet alle items kan weergeven, en zelf een selectie maakt van welke items wel of niet in het startmenu (en in de search) beschikbaar zijn. Oplossing is om je items in de Start menu folder terug te brengen naar onder de 512 items. Daarna zul je zien dat het wel weer compleet is. Het is een vervelende bug die ws. binnenkort wel zal worden gefixed. Ik had hetzelfde probleem, heb het opgelost door alle onnodige items uit het startmenu te halen (URLs, links naar readme's, lnks naar PDFs etc).

Zie ook o.a. dit artikel: http://www.techradar.com/...-a-start-menu-bug-1300603
Overigens was bij mij het probleem opgelost zodra ik minder dan 512 links in mijn startmenu had staan...

[ Voor 3% gewijzigd door faethon op 24-08-2015 16:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmokingCrop
  • Registratie: Januari 2012
  • Niet online
Merkwaardig dat Windows firewall aan moet liggen om apps te downloaden of upgraden vd store, livetile vd weather app werkte ook niet tot ik hem weer aan had gezet.
Bitdefender firewall staat ook aan.
Pagina: 1 ... 41 ... 105 Laatste

Let op:
Ervaringen met de Insider Preview van Windows 10 kunnen in het [Windows 10] Insider Preview Ervaringen & Discussie topic.

Ervaringen met Windows 11 horen thuis in het [Windows 11] Insider Preview Ervaringen & Discussie topic.

De Windows 10 mei 2021 Update (of 21H1) bits zijn hier te downloaden (via de MediaCreation Tool link). Je kunt natuurlijk ook via Windows Update checken op updates, dan zou hij als het goed is ook binnen moeten komen.