[W10] Internet Explorer traag

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P_Tingen
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 14-10 13:37

P_Tingen

omdat het KAN

Topicstarter
Sinds een week heb ik Windows 10. Prima allemaal, werkt als een dolle. Tot een paar dagen geleden. Ik gebruik Chrome en Internet Explorer. Edge niet omdat die geen plugins aankan.

Sinds een paar dagen is Internet Explorer echt baggertraag. Voorbeeldje: het openen van http://www.telegraaf.nl/ duurt in Chrome een seconde of 2. Datzelfde in IE11 duurt ruim een halve minuut. Ook doorklikken op artikelen duurt gauw een seconde of 30.

Ik heb al de cache van IE11 opgeschoond en alle plugins disabled, maar geen verschil te zien. Ook heb ik Java in de browser gedisabled. Geen verschil.

Suggesties?

... en gaat over tot de orde van de dag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 27-09 22:07

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Druk een CTRL+SHIFT+P in IE en kijk eens of het sneller gaat.

Helaas heb je niet op F12 gedrukt, daarna Google bezocht en uitgevonden hoe je met de ingebouwde tooling kan zien waarom iets lang/langer duurt.

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P_Tingen
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 14-10 13:37

P_Tingen

omdat het KAN

Topicstarter
MAX3400 schreef op zaterdag 22 augustus 2015 @ 22:33:
Druk een CTRL+SHIFT+P in IE en kijk eens of het sneller gaat.

Helaas heb je niet op F12 gedrukt, daarna Google bezocht en uitgevonden hoe je met de ingebouwde tooling kan zien waarom iets lang/langer duurt.
Ik heb de computer geherstart en nu gaat het al een stuk sneller. 8)7 Nu ook een seconde of 2.
Met een inprivate sessie gaat het inderdaad nóg sneller; beetje lastig timen, maar krapaan een seconde gok ik. Wow, echt merkbaar sneller dan IE in normale modus en ook sneller dan Chrome. (hoe kan dat?)

Met de F12-optie en het prestatie-tabblad heb ik inderdaad niet getest. Jammer. Net wel even gedraaid maar ik krijg wel een bak met informatie. Nu valt er niet zoveel te zien, want weer op snelheid, maar als het weer traag is zal ik daar eens kijken. Zijn er nog specifieke dingen waar ik op moet letten? Behalve subprocessen die echt lang lopen dan.

... en gaat over tot de orde van de dag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 27-09 22:07

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Ik denk dus, op basis van de InPrivate Sessie, dat de Telegraaf gewoon ontzettend veel bagger wil serveren naar IE dan naar Chrome. Niet in de laatste plaats omdat IE wat kieskeuriger is met content binnenhalen en serveren (zoals Flash of cookies), kan het dus langer duren.

Het is hier amper meetbaar met InPrivate kost me ongeveer 1.216 seconden voor Telegraaf, zonder InPrivate kost het me bijna 4 seconden. Nog steeds een bak minder dan jouw initiele klacht maar wel 300% langer door allerlei cookies en weet ik veel wat.

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• donderdraak
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 09-07-2017
Bij mij lopen veel fora met javascript daar op vast en gaan na een paar seconden verder. Als voorbeeld bij translate.google.nl een tekst van3 alinea's vertalen van engels naar italiaans. Dat is een groot probleem en dan heb ik maar 2 tabbladen open. Kan iemand dat verifiëren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 21:34

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Ik heb nu standard flash uit staan, dat helpt op Nu.nl en dergelijke met bagger veel flash ook enorm veel.

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

Pagina: 1