• Luuk1983
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 15:41
SChief schreef op donderdag 20 augustus 2015 @ 11:29:
Grote BS afaik. Ik ben al jaren op meerdere devices ingelogd (voorheen laptop en Surface, nu twee laptops) en dat gaat altijd prima. Zou ook niet weten waarom dit niet goed zou kunnen gaan.
Ja precies, de hele reden om een Microsoft-account te gebruiken is om gebruik te maken van de synchronisatiefuncties. Als dat niet zou mogen, dan kan je net zo goed een local account gebruiken...

AMD Ryzen 7 5800X3D | Gigabyte X570 Aorus ELITE | 32GB Corsair vengence 3200 | MSI RTX3080 Gaming Z | 2 x WD Black SN850X 2TB, Samsung 850 EVO 1TB | NZXT H7 Flow | Be quiet! Dark Rock Pro 4 | Corsair RM850x | Meta Quest 3

• MdO82
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 21-09 17:48
Ik zal er waarschijnlijk heel makkelijk zijn, maar ik kan het even niet vinden :X

Het viel mij op als ik bijvoorbeeld VLC of Excel in mijn startmenu heb staan dat hij geen recente bestanden laat zien.
Als ik excel op dan zie ik ze wel.
Heb ik ergens een vinkje gemist ?

Oke gevonden dus.
Ik gebruik de classic startmenu daar zit het probleem in ;)
Even uitzoeken

[ Voor 15% gewijzigd door MdO82 op 20-08-2015 13:39 . Reden: oplossing gevonden :) ]

2250 WP Zuid PVoutput

• Saven
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 21-09 18:37

Saven

Administrator

Net een reinstall van windows 10 gedaan (dont ask me why)

Maar waarom krijg ik bij updates nu ineens een melding dat een organisatie het voor mij beheert ;(
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/LUyXzql.png

• PinkPanther1970
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 12-09 14:55
Saven schreef op donderdag 20 augustus 2015 @ 13:42:
Maar waarom krijg ik bij updates nu ineens een melding dat een organisatie het voor mij beheert ;(
Krijg ook die melding op meerdere pagina's van de instellingen.
Ben al dagen op zoek, veel mensen hebben dit, maar geen enkele voorgestelde oplossing werkt.

Edit: heb je toevallig iets gewijzigd aan de privacy-settings of defender uitgeschakeld via group policy? Dat zou namelijk de oorzaak zijn.

[ Voor 16% gewijzigd door PinkPanther1970 op 20-08-2015 13:52 ]

• KillerAce_NL
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

KillerAce_NL

If it ain't broke...

Patavorene schreef op donderdag 20 augustus 2015 @ 11:21:
Net even aan de telefoon gehangen met de klantenservice, aangezien ik wat problemen tegen ben gekomen bij het gebruiken van windows 10 op meerdere pc's/laptops.

Aan de ene kant gaat het om het tonen van de batterij-indicatie bij laptops, soms werkt dit goed, soms blijft het een aantal reboots weg. Maar het ging mij vooral om het delen van favorieten, wachtwoorden en gegevens van Edge over verschillende PC's.

Nu vertelde de medewerker mij dat het niet de bedoeling is dat je met verschillende PC's tegelijk aangemeld bent met een Microsoft account (dan moet je verschillende accounts aanmaken). Snap ik het nu niet goed of snapte deze medewerker mij niet goed? Het is toch niet gek dat je in een 'thuisnetwerk' meerdere pc's/laptops aan hebt staan op één account.

Met andere woorden: je mag volgens de klantenservice niet met één account op meerdere pc's / laptops inloggen. Dus ik zou niet met mijn laptop en mijn PC tegelijk mogen werken. Ik zit nu bijvoorbeeld op een laptop te werken, terwijl een video/muziekpc nu ook aan staat.

Ben ik nu gek? Of mag dit echt niet? En welke problemen komen daar dan bij kijken.
OneDrive doet het namelijk wel goed bij een dubbele aanmelding.
Met normale accounts is dat geen probleem, wél met MS accounts. Al die devices syncen door elkaar heen en dat kan vervelende consequenties hebben.
Maar dat snap je zelf ook wel als je even nadenkt.

• Saven

Saven

Administrator

PinkPanther1970 schreef op donderdag 20 augustus 2015 @ 13:46:
[...]

Krijg ook die melding op meerdere pagina's van de instellingen.
Ben al dagen op zoek, veel mensen hebben dit, maar geen enkele voorgestelde oplossing werkt.

Edit: heb je toevallig iets gewijzigd aan de privacy-settings of defender uitgeschakeld via group policy? Dat zou namelijk de oorzaak zijn.
Ja, rofl. Heb even uitgezocht wat de oorzaak was hier.

Als ik onder "Feedback en diagnose" > "Diagnose- en verbruiksgegevens" van "Volledig (aanbevolen)" naar "Basis" zet krijg ik die melding :') wtf. Wellicht bij jou ook de oorzaak? :)

• PinkPanther1970
Saven schreef op donderdag 20 augustus 2015 @ 14:00:
[...]

Ja, rofl. Heb even uitgezocht wat de oorzaak was hier.

Als ik onder "Feedback en diagnose" > "Diagnose- en verbruiksgegevens" van "Volledig (aanbevolen)" naar "Basis" zet krijg ik die melding :') wtf. Wellicht bij jou ook de oorzaak? :)
Waarschijnlijk. Heb sowieso via een script alles wat privacy betreft op non-actief gezet, defender en onedrive-gedoe uitgeschakeld. Ga niet terug toestemming geven om dingen aan MS te sturen om die melding te laten verdwijnen....

• Arrne
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 19-09 18:31
KillerAce_NL schreef op donderdag 20 augustus 2015 @ 13:48:
[...]
Met normale accounts is dat geen probleem, wél met MS accounts. Al die devices syncen door elkaar heen en dat kan vervelende consequenties hebben.
Dat is toch zo'n beetje het hele punt van een MS account gebruiken, om al je devices te syncen...
Zo logisch lijkt me dat dus niet.

• SRich
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 30-11-2023
Ik weet niet op bij jullie ook gebeurd, maar in edge maakt ie van ip-adressen linkjes. Als ik er dan op klik dan kan ie hem niet openen. Want er is geen app er aan gelinkt....

Word er moe van...

Kan Edge gedeinstalleerd worden?

Had MS ook maar IE12 op windows 10 er standaard bijgeleverd.

[ Voor 12% gewijzigd door SRich op 20-08-2015 14:24 ]

Het grote adblocking topic

• PinkPanther1970
SRich schreef op donderdag 20 augustus 2015 @ 14:23:
Hoeft dat dan?
Heb gewoon FF geïnstalleerd en ingesteld als standaardbrowser.

• SRich
PinkPanther1970 schreef op donderdag 20 augustus 2015 @ 14:26:
[...]

Hoeft dat dan?
Heb gewoon FF geïnstalleerd en ingesteld als standaardbrowser.
Ik heb liefst IE als standaard browser in combinatie met EMET. Maar elke keer als ik IE opent vraagt ie of ik dat wil als standaard progamma ipv edge.

• Patavorene
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 10:37
KillerAce_NL schreef op donderdag 20 augustus 2015 @ 13:48:
[...]
Dus met andere woorden het is niet mogelijk om realtime te syncen wat betreft browser historie? (om even iets simpels te noemen). Dat is toch niet van deze tijd, met een iPhone kun je toch ook direct de tabladen van je iPad zien/beheren als je ze beide aan hebt staan. Dat is echt niets nieuws..

Kijk dat mijn schermafbeelding niet direct op de andere PC's komt te staan snap ik wel, want wat is dan inderdaad de 'master' voor instellingen. Maar kan iemand mij dan het nut uitleggen van het syncen (EN gebruiken) van een Microsoft account?

PS. Hij synct op dit moment nog helemaal niks, ook al staat er maar één account aan.. dus misschien zie ik er ook het voordeel niet van in de praktijk.

[ Voor 8% gewijzigd door Patavorene op 20-08-2015 14:37 ]

• MdO82
raar probleem hier.
Als ik mijn laptop aan heb staan en de pc staat in slaapstand dan wordt deze opgestart, maar in het commando powercfg /lastwake kan ik verder niks zien, nog andere manieren om hier achter te komen ?

2250 WP Zuid PVoutput

• PinkPanther1970
MdO82 schreef op donderdag 20 augustus 2015 @ 14:42:
raar probleem hier.
Als ik mijn laptop aan heb staan en de pc staat in slaapstand dan wordt deze opgestart, maar in het commando powercfg /lastwake kan ik verder niks zien, nog andere manieren om hier achter te komen ?
Dit misschien eens proberen?
http://www.howtogeek.com/...m-waking-up-accidentally/

[ Voor 6% gewijzigd door PinkPanther1970 op 20-08-2015 14:47 ]

Patavorene schreef op donderdag 20 augustus 2015 @ 14:36:
[...]

Dus met andere woorden het is niet mogelijk om realtime te syncen wat betreft browser historie? (om even iets simpels te noemen). Dat is toch niet van deze tijd, met een iPhone kun je toch ook direct de tabladen van je iPad zien/beheren als je ze beide aan hebt staan. Dat is echt niets nieuws..

Kijk dat mijn schermafbeelding niet direct op de andere PC's komt te staan snap ik wel, want wat is dan inderdaad de 'master' voor instellingen. Maar kan iemand mij dan het nut uitleggen van het syncen (EN gebruiken) van een Microsoft account?

PS. Hij synct op dit moment nog helemaal niks, ook al staat er maar één account aan.. dus misschien zie ik er ook het voordeel niet van in de praktijk.
1) Edge is nog niet af
2) Volgens mij sychroniseerd Edge ook nog helemaal niets (logisch dat je die dingen dus niet op andere devices ziet)
3) Alternatieven als Firefox en Chrome doen het wel gewoon, dan gebruik je die?
4) Sync moet na een paar updates wel gewoon prima werken.
5) Support lult uit hun nek.

Martinspire - PC, PS5, XSX

• Saven

Saven

Administrator

Nu heb ik overigens weer ergens anders last van. Zoeken via het startmenu werkt niet meer of zo.. Hij blijft maar 'zoeken'..

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/xTGUqfY.png

wat nu weer? ;(

• RikHouben
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 29-08 17:16
Ik heb net een upgrade van Windows 7 naar Windows 10 gedaan en ik heb de indruk dat alles netjes verlopen is.
1 ding stoort me wel een beetje en daar is misschien een makkelijke oplossing voor.
Deze laptop wordt door 2 personen gebruikt. In Windows 7 is het heel makkelijk wisselen tussen 2 accounts. Start-> afsluiten -> andere gebruiker
Maar in Windows 10 moet je blijkbaar eerst afmelden als huidige gebruiker en dan weer aanmelden als andere gebruiker.
Is er een optie om gewoon aangemeld te blijven met beide gebruikers en gewoon van gebruiker te wisselen zoals in Windows 7?

• MVogelezang
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 10-01-2024
Ik heb thuis Windows 10 draaien en het werkt allemaal erg vlot. Ben er zeker blij mee. Maar ik bedenk mij ineens: is een virusbeschermer (AVG, McAffee, etc) van belang? Ik weet dat Windows Defender er op staat, maar is dat genoeg? Is mijn PC beschermd genoeg?
Ik klik niet op rare links, bezoek geen enge websites en heb erg weinig last van spam. ;-)

• desalniettemin
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 20-09 11:07
Weet niet of dit al gepost is, maar hier het waarom W10 zoveel geheugen gebruikt:

http://lifehacker.com/why...ram-1725076206?utm_source

• Skyaero
  • Registratie: Juli 2005
  • Niet online
Gisteravond een upgrade gedaan van Windows 8 naar Windows 10 op een Asus EeePC F205TA. Enige probleem was dat ik te weinig (tijdelijke) schijfruimte had: De F205 heeft een harde schijf van 20GB effectief.

De W10 upgrade tool gaf aan dat ik onvoldoende schrijfruimte had en gaf de mogelijkheid een externe HD of USB (min 9 GB) te gebruiken als tijdelijke opslag. Aangekoppeld en een uurtje later draaide de netbook vrolijk Windows 10.

Misschien nog goed voor de topic start: Als je geen clean install wilt en niet meer wilt downgraden kun je windows.old verwijderen. Scheelt weer zo'n 5 GB aan oude Windows meuk.

• desalniettemin
MVogelezang schreef op donderdag 20 augustus 2015 @ 16:12:
Ik heb thuis Windows 10 draaien en het werkt allemaal erg vlot. Ben er zeker blij mee. Maar ik bedenk mij ineens: is een virusbeschermer (AVG, McAffee, etc) van belang? Ik weet dat Windows Defender er op staat, maar is dat genoeg? Is mijn PC beschermd genoeg?
Ik klik niet op rare links, bezoek geen enge websites en heb erg weinig last van spam. ;-)
Defender maar niet gebruiken en bv Avast of Avira. MSE was beter.

• MVogelezang
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 10-01-2024
desalniettemin schreef op donderdag 20 augustus 2015 @ 16:18:
[...]

Defender maar niet gebruiken en bv Avast of Avira. MSE was beter.
Nee? Is Defender niet genoeg?

• Yonix
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 19:43
desalniettemin schreef op donderdag 20 augustus 2015 @ 16:14:
Weet niet of dit al gepost is, maar hier het waarom W10 zoveel geheugen gebruikt:

http://lifehacker.com/why...ram-1725076206?utm_source
Dit hielp in mijn geval: http://fossbytes.com/how-...tem-ntoskrnl-exe-process/

Sindsdien geen last meer van Windows 10 die teveel werkgeheugen gebruikt. :)

• desalniettemin
Nee, biedt niet genoeg bescherming. Maar de beste bescherming ben je natuurlijk zelf ;)

@Yonix: Bedankt. Ga ik straks even doorlezen, want gebruik is nu ook weer torenhoog, waardoor een bericht typen ook bijna onmogelijk is door het hangen en haperen :-(

[ Voor 25% gewijzigd door desalniettemin op 20-08-2015 16:51 ]

• EBOOZ
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 08:21
desalniettemin schreef op donderdag 20 augustus 2015 @ 16:49:
[...]

Nee, biedt niet genoeg bescherming. Maar de beste bescherming ben je natuurlijk zelf ;)
Wat een onzin. Bron?

Defender is prima. Maar inderdaad, het risico zit vaker tussen het toetsenbord en de stoel.

• Reepje
  • Registratie: Juni 2010
  • Niet online
Helaas, Defender is niet al te best. Of zoals de consumenten bond het verwoord in hun virus scanner test:
Microsoft Windows 8 wordt standaard geleverd met een virusccanner genaamd Windows Defender. De scanner van Microsoft blijft ver achter bij de concurrentie en scoort als enige een flinke onvoldoende.
En ebooz, niet gaan blaten als je er geen verstand van hebt. Uit elke test komt Defender naar voren als slechtste uit de klas. Kom jij dan maar eens met een vergelijkende test waar Defender er redelijk uitkomt dan.

Hier heb je alvast een voorzetje https://www.av-test.org/en/antivirus/home-windows/

[ Voor 23% gewijzigd door Reepje op 20-08-2015 16:59 ]

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 12:35

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

En als je dan doorklikt en daadwerkelijk de waarden ziet, en niet alleen het aantal balletjes, staat er het volgende:
Afbeeldingslocatie: http://static.tweakers.net/ext/f/thNvGpQcgyhkrti9khk5mdfO/full.jpg
Ja, Defender doet het inderdaad minder goed dan de rest. Maar "de rest" laat dus ook gemiddeld 2% van de 0-days door 1% van malware. Sterker nog, "de rest" heeft meer false positives dan Defender.

Je kan inderdaad stellen dat Defender de slechtste van de klas is. Maar als jouw klasje bestaat uit, bij wijze van spreken, 30 Einsteins en 1 Einstein zet in een heel schooljaar ergens geen 2 hoofdletters neer en de rest wel, is dan het resultaat zooo slecht? Het is niet alsof de rest van de klas dus allemaal tienen haalt; meer dan er enkele leerlingen zijn die gemiddeld een 9.459 staan en dus afgerond geen tien krijgen.

Doe ermee wat je wil; zoals met elke review & interpretatie van de cijfers. http://tweakers.net/reviews/ staat ook vol met opmerkingen van "anderen" die het beter/slechter vinden.

[ Voor 16% gewijzigd door MAX3400 op 20-08-2015 17:11 ]

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

• Reepje
  • Niet online
Dit volg ik even niet.
Van de 0 day malware laat defender 15% door, tegen een gemiddelde van 2%

2% is al veel (daarom gebruik ik panda free, die laat 0% door). En aan 15% ik moet er niet aan denken.

Maar goed als jij daar blij mee bent.
Reepje schreef op donderdag 20 augustus 2015 @ 17:18:
Dit volg ik even niet.
Van de 0 day malware laat defender 15% door, tegen een gemiddelde van 2%

2% is al veel (daarom gebruik ik panda free, die laat 0% door). En aan 15% ik moet er niet aan denken.

Maar goed als jij daar blij mee bent.
Ik gebruik al jaren de ingebakken Defender van Microsoft en heb in al die jaren nog nooit een besmetting gehad en dat komt natuurlijk niet alleen door de virusscanner....

• EBOOZ
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 08:21
Reepje schreef op donderdag 20 augustus 2015 @ 16:54:
[...]

Helaas, Defender is niet al te best. Of zoals de consumenten bond het verwoord in hun virus scanner test:

[...]

En ebooz, niet gaan blaten als je er geen verstand van hebt. Uit elke test komt Defender naar voren als slechtste uit de klas. Kom jij dan maar eens met een vergelijkende test waar Defender er redelijk uitkomt dan.

Hier heb je alvast een voorzetje https://www.av-test.org/en/antivirus/home-windows/
Blaten? Geen verstand? Niet zo kinderachtig doen :>

Om howtogeek maar te quoten:
Windows Defender should probably be fine for most PCs, along with some common sense and other good security practices. However, if you’re regularly downloading pirated applications and engaging in other high-risk behaviors, you may want to skip Windows Defender and get something that does better against the collection of obscure malware samples used to test antivirus software.
Daarnaast is de engine dezelfde als die van SCEP en dat wordt toch regelmatig in enterprise omgevingen gebruikt. Zo slecht zal het dus niet zijn. De extra features van andere AV-oplossingen worden dan anders opgelost.

[ Voor 3% gewijzigd door EBOOZ op 20-08-2015 17:31 ]

• Pinguin1992
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 10-02 12:56
Wanneer ik het scherm instellingen wil openen springt het direct terug dicht. Iemand enig idee hoe dit komt? :?

• noguru
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 29-08-2019
MAX3400 schreef op donderdag 20 augustus 2015 @ 17:09:

Je kan inderdaad stellen dat Defender de slechtste van de klas is. Maar als jouw klasje bestaat uit, bij wijze van spreken, 30 Einsteins en 1 Einstein zet in een heel schooljaar ergens geen 2 hoofdletters neer en de rest wel, is dan het resultaat zooo slecht? Het is niet alsof de rest van de klas dus allemaal tienen haalt; meer dan er enkele leerlingen zijn die gemiddeld een 9.459 staan en dus afgerond geen tien krijgen.
Defender komt prima mee in een klas waar niemand 100% bescherming geeft. Defender valt daarbij positief op door nauwelijks vals positieve resultaten te geven.
En het is gratis zonder dat je continue wordt lastig gevallen met irritant gezeur om de betaalde versie te kopen of nutteloze meldingen dat er weer een (dagelijkse) update is geïnstalleerd. En in testen waar de performance impact van het draaien van een AV wordt getest komt Defender er altijd goed uit en dat is ook veel waard.

Dit lijkt haast een reclame tekst maar zo bedoel ik het niet, zelf gebruik ik ook het niet.
Maar voor wie zich geen vals gevoel van veiligheid laat aanpraten door het draaien van een AV is dit een prima alternatief.

• Reepje
  • Niet online
Het enige waarover ik het wel met je eens ben is, dat de gebruiker de grootste risico factor is. Als je weet wat je doet, kan je zelfs argumenteren dat een scanner niet nodig is. Zo heb ik het laatste jaar geen enkele melding van mijn scanner gekregen, dus geen malware. Had ik net zo goed geen scanner kunnen gebruiken. Had heel was system resources gescheeld.

Verder blijf ik van mening dat een virusscanner die de meeste virussen/malware doorlaat, de slechtste keuze is.

Verwijderd

Start werd ineens doorzichtig met rode letters, misschien omdat ik onder Google Chrome 'instelling opnieuw instellen' had gedaan.
Hierop opnieuw opgestart waarbij kb3081444 geïnstalleerd werd, deze bleef echter op 83% hangen met de melding dat ik de computer toch vooral niet uit moet zetten, hierop de computer gereset en toen startte hij wel normaal op, de update was gewoon geïnstalleerd.
Hij gaat lekker.

Afbeeldingslocatie: http://img.photobucket.com/albums/v156/pinobot/th_start_3_zpsjqnwmevt.jpg

[ Voor 18% gewijzigd door Verwijderd op 23-08-2015 10:33 . Reden: plaatje ingevoegd. ]

Reepje schreef op donderdag 20 augustus 2015 @ 17:38:
Het enige waarover ik het wel met je eens ben is, dat de gebruiker de grootste risico factor is. Als je weet wat je doet, kan je zelfs argumenteren dat een scanner niet nodig is. Zo heb ik het laatste jaar geen enkele melding van mijn scanner gekregen, dus geen malware. Had ik net zo goed geen scanner kunnen gebruiken. Had heel was system resources gescheeld.

Verder blijf ik van mening dat een virusscanner die de meeste virussen/malware doorlaat, de slechtste keuze is.
Oke...je hebt je punt gemaakt....laten we het weer over Windows 10 hebben....

• noguru
Reepje schreef op donderdag 20 augustus 2015 @ 17:38:
Zo heb ik het laatste jaar geen enkele melding van mijn scanner gekregen, dus geen malware.
Dit is dus wat ik bedoel met een vals gevoel van veiligheid ;)

• balarina
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 15-09 09:05
Bij mij voelt windows 10 nog niet stabiel aan. Regelmatig deze foutmelding nadat ik mijn laptop pas na ~5x power button induwen pas aankrijg.

Herstel: het lijkt alsof windows niet op de juiste wijze geladen is
Afbeeldingslocatie: https://www.winhelp.us/images/windows/troubleshoot/win8.recovery01.jpg

Verschillende dingen geprobeerd, maar tevergeefs, misschien maar clean install doen.

• desalniettemin
Tips van Yonix gedaan, maar echt helpen doet het nog niet.

[ Voor 73% gewijzigd door desalniettemin op 20-08-2015 19:10 ]

• amas
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 16:46

amas

Law of Nature: Chaos

Weet iemand hoe je animatie's in het nieuwe photos programma uit kunt zetten? Ik kan er in de settings en op internet niks over vinden. Ik hoop dat het kan, want ik krijg er na een paar foto's bekijken al koppijn van.

Optimist: The glass is half full; Pessimist: The glass is half empty; Physicist: The glass is full of liquid and air.

• Killah_Priest
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 18:04
Pfff, hier krijg je toch een punthoofd van : na het installeren van een random applicatie uit de store is mijn lokale account omgezet naar een ms account (zonder dat je ala windows 8 nog moest bevestigen : er werd alleen gevraagd om in te loggen met je live ID.). Teruggaan naar het lokale account werkt ook niet omdat je dan de melding krijgt dat het lokale account al bestaat (duh).
Lekker bugged dus en erg leuk hoe dit in dit geval gewoon wordt opgedrongen.

Nu maar system restore want ik heb geen tijd en zin in dit gekut (ik ben immers al minstens 40 uur per week systeembeheerder dus heb echt geen trek om thuis ook nog met mijn pc te moeten kutten)

Edit : na system restore bleef het probleem uiteraard (sterker nog : ik zag een lokaal account en een ms account op het login scherm : met het lokale account deed mijn password het niet meer).

Opgelost door te converteren naar lokaal account, deze een tijdelijke naam te geven en deze daarna weer te renamen ( lekker omslachtig dus)

[ Voor 20% gewijzigd door Killah_Priest op 20-08-2015 19:46 ]

• KillerAce_NL
  • Niet online

KillerAce_NL

If it ain't broke...

RikHouben schreef op donderdag 20 augustus 2015 @ 15:54:
Ik heb net een upgrade van Windows 7 naar Windows 10 gedaan en ik heb de indruk dat alles netjes verlopen is.
1 ding stoort me wel een beetje en daar is misschien een makkelijke oplossing voor.
Deze laptop wordt door 2 personen gebruikt. In Windows 7 is het heel makkelijk wisselen tussen 2 accounts. Start-> afsluiten -> andere gebruiker
Maar in Windows 10 moet je blijkbaar eerst afmelden als huidige gebruiker en dan weer aanmelden als andere gebruiker.
Is er een optie om gewoon aangemeld te blijven met beide gebruikers en gewoon van gebruiker te wisselen zoals in Windows 7?
Windows+L ? Of ctrl alt del, andere gebruiker.

• SRich
RikHouben schreef op donderdag 20 augustus 2015 @ 15:54:
Afbeeldingslocatie: http://static.afbeeldinguploaden.nl/1508/117748/MqO25QL1.jpg

Als je op je naam klik boven in menu start

• ghostman
  • Registratie: Maart 2014
  • Laatst online: 20-09 07:15

ghostman

dwarf

Heb gister de upgrade gedaan naar de insider build. Deze heb ik gister ook maar terug gedraaid aangezien die gigantisch instabiel was. Nu was die na het terug draaien alsnog gigantisch instabiel en heb ik zojuist maar een verse installatie gedaan van Win10. Nu heb ik direct naar het installeren allemaal programma's geinstallerd en mis ik nu na een reboot ze in een keer.

VLC en bitTorrent zijn allebei geinstalleerd, ze staan allebei in apps en in het control panel als geinstalleerd, maar ik kan ze niet vinden in het start menu en ik kan ze niet vinden op de C:\ en D:\ schijf. Volgens indexering options is die al klaar met indexeren en is die ook al klaar met defrag.

Iemand enig idee hoe dit kan? Heb al meerdere malen gereboot, maar zonder succes. Of ben ik te snel?

|~ Steam ~ Twitch ~ YouTube ~|

• SRich
Probeer is of je ze kan verwijderen

• appie1981
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 30-03 22:03
Ik heb sinds gisteren draaien had hiervoor Windows 7 Ultimate. Ik had op Windows 7 ultramon draaien maar dat werkt niet op Windows 10.
Is er een mogelijkheid om je taakbalk te tweaken zodat je maar op 1 scherm je startmenu hebt en dat de apps in je taakbalk komen te staan van de betreffende monitor?

• FREAKJAM
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 21-09 17:50
appie1981 schreef op donderdag 20 augustus 2015 @ 21:39:
Ik heb sinds gisteren draaien had hiervoor Windows 7 Ultimate. Ik had op Windows 7 ultramon draaien maar dat werkt niet op Windows 10.
Is er een mogelijkheid om je taakbalk te tweaken zodat je maar op 1 scherm je startmenu hebt en dat de apps in je taakbalk komen te staan van de betreffende monitor?
rechtermuisknop taakbalk -> eigenschappen en "show taskbar on all displays" uitvinken op het eerste tabblad.

is everything cool?

• driesvho
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 12-08 11:47
Beste medetweakers,

Sinds de upgrade van Windows 8.1 naar 10 is mijn laptop al 2 keer vanuit het niets uitgevallen. De batterij was vol, met de originele lader en er kwam ook geen blue screen ofzo, gewoon zwart scherm en de stoom uit. Toen ik daarna de powerknop induwde startte de laptop op alsof er niks gebeurd was. (geen melding gemaakt om op te starten in veilige modus zoals bij vorige versies werd gedaan na fout uitschakelen)

De nieuwste updates zijn geïnstalleerd en bij apparaatbeheer staat dat alle drivers ook correct zijn geïnstalleerd.

Weet er iemand wat mijn probleem kan zijn? Ik denk dat het misschien iets te maken heeft met de slaapstand. Is een clean install nodig? Ik heb al wat gegoogled en dit artikel gevonden. Ik heb de system file checker laten lopen. Dit gaf een logbestand met een hele lange lijst waar ik niet veel uit kan opmaken.

http://answers.microsoft....-8d82-86fc0a939007?auth=1

Alvast bedankt voor de hulp

• donderdraak
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 09-07-2017
Wat een vervelende bug in Ms Edge zeg. Ik heb 11 tabbladen open en wilde 1 tabblad er tussenuit halen in een nieuwe schone lij beginnen. Daarna stopte ik dezelfde tabblad terug bij de rest. Probeer dan hetzelfde tabblad maar naar links te schuiven :) de muis verspringt ook erbij. Echt vaag!

• MdO82
driesvho schreef op donderdag 20 augustus 2015 @ 22:37:
Beste medetweakers,

Sinds de upgrade van Windows 8.1 naar 10 is mijn laptop al 2 keer vanuit het niets uitgevallen. De batterij was vol, met de originele lader en er kwam ook geen blue screen ofzo, gewoon zwart scherm en de stoom uit. Toen ik daarna de powerknop induwde startte de laptop op alsof er niks gebeurd was. (geen melding gemaakt om op te starten in veilige modus zoals bij vorige versies werd gedaan na fout uitschakelen)

De nieuwste updates zijn geïnstalleerd en bij apparaatbeheer staat dat alle drivers ook correct zijn geïnstalleerd.

Weet er iemand wat mijn probleem kan zijn? Ik denk dat het misschien iets te maken heeft met de slaapstand. Is een clean install nodig? Ik heb al wat gegoogled en dit artikel gevonden. Ik heb de system file checker laten lopen. Dit gaf een logbestand met een hele lange lijst waar ik niet veel uit kan opmaken.

http://answers.microsoft....-8d82-86fc0a939007?auth=1

Alvast bedankt voor de hulp
Valt hij echt helemaal uit?
En heb je ook problemen dat hij niet uit slaapstand wil komen?

Hiermee bedoel ik dat als de laptop uit slaapstand wil komen dat het beeld dan zwart blijft?

2250 WP Zuid PVoutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• driesvho
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 12-08 11:47
MdO82 schreef op donderdag 20 augustus 2015 @ 22:50:
[...]

Valt hij echt helemaal uit?
En heb je ook problemen dat hij niet uit slaapstand wil komen?

Hiermee bedoel ik dat als de laptop uit slaapstand wil komen dat het beeld dan zwart blijft?
Ja, ik was gewoon aan het surfen en ineens viel alles uit. De laptop was toen 5 minuten uit slaapstand. De eerste keer dat dit gebeurde weet ik niet goed, omdat ik er toen niet zo op gelet had. Ik heb geen problemen om uit slaapstand te geraken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pyrone89
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 04-02-2020
SRich schreef op donderdag 20 augustus 2015 @ 14:23:
Ik weet niet op bij jullie ook gebeurd, maar in edge maakt ie van ip-adressen linkjes. Als ik er dan op klik dan kan ie hem niet openen. Want er is geen app er aan gelinkt....

Word er moe van...

Had MS ook maar IE12 op windows 10 er standaard bijgeleverd.
IE 12 bestaat niet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SRich
Google..... ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• devilsnight
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 23-08 12:35
Ik heb Windows 10 sinds de lancering op mijn Surface Pro staan en ik denk er heel erg over om terug te gaan naar Windows 8.

- Gewoonweg langzamer op mijn Surface Pro (eerste generatie)
- De Tablet zelf blaast veel vaker nu in Windows 10, heel zo nu en dan eens in 8
- Duidelijk minder vriendelijk voor tablet gebruik
- Hele vervelende delay tijdens het typen van berichten op verschillende fora met Microsoft Edge

En wat ik nog wel het meeste mis....

Waar de hel is mijn Metro versie van Edge of IE? God wat mis ik die nu erg zeg. Die browser was perfect (afgezien van geen support voor plugins) perfect. Retesnel met dat links/rechts/boven/onder swipen, mooie cleane look en gewoon subliem voor tablets.

Nou vond ik via Google een script en ook een programma die dan IE Metro moesten terugbrengen in Windows 10. Nou...het script werkt niet (voor Powershell) en de tool opent gewoon niet.

Windows 10 lijkt vooral voor mijn doeleinden het niet te zijn. Ik vind de Xbox app en game streamen heel tof en daarvoor zou ik het willen houden, maar als IE Metro niet terugkomt...dan ga ik toch echt weer terug naar Windows 8 denk ik.

[ Voor 11% gewijzigd door devilsnight op 21-08-2015 02:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yonix
desalniettemin schreef op donderdag 20 augustus 2015 @ 18:45:
Tips van Yonix gedaan, maar echt helpen doet het nog niet.
Zijn al je drivers up-to-date? Ik las ergens op internet, weet helaas zo even niet meer waar, dat out-of-date drivers een 'geheugenlek' in Windows 10 kunnen veroorzaken. Misschien niet helemaal een geheugenlek, maar het kan Windows 10 wel 'uit balans brengen' wat geheugengebruik betreft. :)

[ Voor 3% gewijzigd door Yonix op 21-08-2015 02:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• drogeworst
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 06-09 14:39
Ik heb direct geupdate van W8.1 naar W10. En zéér tevreden. Zo tevreden zelfs dat ik met de nieuwe Windows mogelijkheden mijn pc aangesloten heb op de tv. Tablet modus is echt een aanwinst en zeer goed bruikbaar op een (U)HD televisie.

Iets wat wel een probleem is, is dat W10 automatisch start. Het systeem start random op, op elke willekeurige tijd. Ook wanneer ik slaap of er niet ben. En, (vreemd genoeg) ook al is alle randapparatuur uitgeschakeld. De enige manier om te voorkomen dat dat gebeurt is door de stekker letterlijk uit het systeem te halen. Heeft iemand hier ook ervaringen mee?

Systeem: Intel NUC

Het is wat het is...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Jackel
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 21-09 16:52
Ik loopt tegen een vreemd probleem aan. De laptop van mijn pa heb ik voorzien van een geheel schone Windows 10 installatie. Zowel de netwerkkaart als de Wi-Fi kaart zijn keurig geïnstalleerd. De Wi-Fi ziet wel draadloze netwerken, maar kan er alleen niet mee verbonden worden. Via de netwerkkabel heb ik wel signaal, maar de snelheid is dramatisch. Downloaden gaat met een paar kb per seconde terwijl browsen wel aardig snel gaat.

Heeft iemand enig idee hoe ik dit kan oplossen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramon
  • Registratie: Juli 2000
  • Nu online
Ik word echt gek van de nieuwe calculator! Die negeert mijn regionale settings gewoon! Nee ik wil niet mijn Windows op Nederlands zetten om de calculator goed te laten werken!

Heb feedback erover al geupvote. Hoop dat ze het snel fixen......

[ Voor 7% gewijzigd door Ramon op 21-08-2015 08:15 ]

Check mijn V&A ads: https://tweakers.net/aanbod/user/9258/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RikHouben
SRich schreef op donderdag 20 augustus 2015 @ 20:40:
[...]

[afbeelding]

Als je op je naam klik boven in menu start
Fantastisch!
Hartelijk dank. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RikHouben
drogeworst schreef op vrijdag 21 augustus 2015 @ 07:14:
Ik heb direct geupdate van W8.1 naar W10. En zéér tevreden. Zo tevreden zelfs dat ik met de nieuwe Windows mogelijkheden mijn pc aangesloten heb op de tv. Tablet modus is echt een aanwinst en zeer goed bruikbaar op een (U)HD televisie.

Iets wat wel een probleem is, is dat W10 automatisch start. Het systeem start random op, op elke willekeurige tijd. Ook wanneer ik slaap of er niet ben. En, (vreemd genoeg) ook al is alle randapparatuur uitgeschakeld. De enige manier om te voorkomen dat dat gebeurt is door de stekker letterlijk uit het systeem te halen. Heeft iemand hier ook ervaringen mee?

Misschien ergens een instelling die voor een Wake-on-Lan zorgt?
Trek je netwerk eens uit en kijk of ie het dan nog doet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KillerAce_NL
  • Niet online

KillerAce_NL

If it ain't broke...

The Jackel schreef op vrijdag 21 augustus 2015 @ 08:02:
Ik loopt tegen een vreemd probleem aan. De laptop van mijn pa heb ik voorzien van een geheel schone Windows 10 installatie. Zowel de netwerkkaart als de Wi-Fi kaart zijn keurig geïnstalleerd. De Wi-Fi ziet wel draadloze netwerken, maar kan er alleen niet mee verbonden worden. Via de netwerkkabel heb ik wel signaal, maar de snelheid is dramatisch. Downloaden gaat met een paar kb per seconde terwijl browsen wel aardig snel gaat.

Heeft iemand enig idee hoe ik dit kan oplossen?
Kijk of je fabrikant nieuwe drivers heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Jackel
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 21-09 16:52
KillerAce_NL schreef op vrijdag 21 augustus 2015 @ 08:33:
[...]

Kijk of je fabrikant nieuwe drivers heeft.
Dat heb ik al gedaan, maar er zijn geen nieuwe drivers beschikbaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• drogeworst
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 06-09 14:39
RikHouben schreef op vrijdag 21 augustus 2015 @ 08:33:
[...]

Misschien ergens een instelling die voor een Wake-on-Lan zorgt?
Trek je netwerk eens uit en kijk of ie het dan nog doet.
bedankt voor je tip. deze week maar eens even testen.

Het is wat het is...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaveD1109
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 21-09 07:57
Ik heb iets vervelends met Windows 10 en kan de oplossing nergens vinden. Misschien dat iemand van jullie het weet?? Ik heb de computer van mijn schoonouders geüpdatet van Windows 7 naar 10. Nu is het zo dat elke keer de tijd en tijdzone automatisch veranderd en zij dus niet kunnen mailen. Ik heb de tijd in de bios al goed gezet en de bios geüpdatet. Tot blijft dit nog geregeld voorkomen. Iemand een idee hoe dit zou kunnen komen?

DaveD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luuk1983
DaveD1109 schreef op vrijdag 21 augustus 2015 @ 09:01:
Ik heb iets vervelends met Windows 10 en kan de oplossing nergens vinden. Misschien dat iemand van jullie het weet?? Ik heb de computer van mijn schoonouders geüpdatet van Windows 7 naar 10. Nu is het zo dat elke keer de tijd en tijdzone automatisch veranderd en zij dus niet kunnen mailen. Ik heb de tijd in de bios al goed gezet en de bios geüpdatet. Tot blijft dit nog geregeld voorkomen. Iemand een idee hoe dit zou kunnen komen?
Wat is 'veranderd'? Is het bij het opstarten van de computer al? Waar wordt de tijd dan op gezet? Krijg je bij het opstarten een bios-melding? Dan zou het misschien kunnen zijn dat de batterij leeg is.

AMD Ryzen 7 5800X3D | Gigabyte X570 Aorus ELITE | 32GB Corsair vengence 3200 | MSI RTX3080 Gaming Z | 2 x WD Black SN850X 2TB, Samsung 850 EVO 1TB | NZXT H7 Flow | Be quiet! Dark Rock Pro 4 | Corsair RM850x | Meta Quest 3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaveD1109
Luuk1983 schreef op vrijdag 21 augustus 2015 @ 09:23:
[...]

Wat is 'veranderd'? Is het bij het opstarten van de computer al? Waar wordt de tijd dan op gezet? Krijg je bij het opstarten een bios-melding? Dan zou het misschien kunnen zijn dat de batterij leeg is.
Het is soms na het opstarten. Krijg geen bios melding of dergelijke en de batterij kan niet leeg zijn want het is een desktop (ja ja ze bestaan nog!) >:)

DaveD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 12:35

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

DaveD1109 schreef op vrijdag 21 augustus 2015 @ 09:01:
Ik heb iets vervelends met Windows 10
Check even de NTP van de modem/router dat die niet op UK staat bijvoorbeeld. En anders zet je NTP even vast via
code:
1
HKEY_LOCAL_MACHINE\SYSTEM\CurrentControlSet\Services\W32Time\Parameters

code:
1
NtpServer (REG_SZ) nl.pool.ntp.org

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luuk1983
DaveD1109 schreef op vrijdag 21 augustus 2015 @ 09:33:
[...]

Het is soms na het opstarten. Krijg geen bios melding of dergelijke en de batterij kan niet leeg zijn want het is een desktop (ja ja ze bestaan nog!) >:)
Een desktop heeft wel degelijk een batterij, namelijk om de bios-instellingen te onthouden als er geen stroom op de computer staat en daarmee ook (surprise surprise! de klok ;)). Er zit zo'n knoop-batterij op het moederbord en als die leeg is (meestal na een aantal jaar) en je haalt bijvoorbeeld je computer altijd van de stroom als je 'm niet gebruikt, dan reset de bios naar de default instellingen (en daarmee ook de klok).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• siemed
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 18-09 13:33
drogeworst schreef op vrijdag 21 augustus 2015 @ 07:14:

Ik heb precies hetzelfde, de pc staat op mijn slaapkamer en ik word er niet vrolijk van. Tot nu toe heb ik geen zin om midden in de nacht te kijken wat er loos is en zet ik hem snel uit om mijn bed in te gaan, maar je kan in de Opdrachtprompt een commando geven om te zien waardoor hij is opgestart. Gebruik daarvoor powercfg -lastwake

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Palomar
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
siemed schreef op vrijdag 21 augustus 2015 @ 09:53:
[...]

Ik heb precies hetzelfde, de pc staat op mijn slaapkamer en ik word er niet vrolijk van. Tot nu toe heb ik geen zin om midden in de nacht te kijken wat er loos is en zet ik hem snel uit om mijn bed in te gaan, maar je kan in de Opdrachtprompt een commando geven om te zien waardoor hij is opgestart. Gebruik daarvoor powercfg -lastwake
komt het niet door windows update? Heb (bij een andere windows-versie) ook wel eens gehad dat die altijd rond 3 uur 's nachts ging controleren en dus de pc aanzette.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yonix
DaveD1109 schreef op vrijdag 21 augustus 2015 @ 09:33:
[...]

Grote kans dat het de knoop-batterij is op het moederbord, zoals al wordt gezegd door anderen.

Was laatst bij iemand die hetzelfde probleem had in Windows 7. De tijdinstellingen werden niet onthouden en na een tijdje liep de tijd steeds weer achter.
Uiteindelijk bleek de batterij leeg te zijn en na een nieuwe batterij geplaatst hebben was alles prima! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• siemed
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 18-09 13:33
Palomar schreef op vrijdag 21 augustus 2015 @ 10:36:
[...]

komt het niet door windows update? Heb (bij een andere windows-versie) ook wel eens gehad dat die altijd rond 3 uur 's nachts ging controleren en dus de pc aanzette.
Ja, het is Windows update die dat veroorzaakt. In Windows 7 kon je dat zelf bepalen, in Windows 10 dus niet meer. Net nog een chat gehad met Microsoft, het is niet anders. Het enige om het te voorkomen is om de pc niet op slaapstand te zetten, maar volledig uit. (volgens de Microsoft medewerker)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ghostman

ghostman

dwarf

SRich schreef op donderdag 20 augustus 2015 @ 21:19:
Probeer is of je ze kan verwijderen
Heb ze verwijderd en opnieuw geinstalleerd. Dat werkt wel, maar wel een beetje apart. Thanks :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaveD1109
Yonix schreef op vrijdag 21 augustus 2015 @ 11:00:
[...]

Grote kans dat het de knoop-batterij is op het moederbord, zoals al wordt gezegd door anderen.

Was laatst bij iemand die hetzelfde probleem had in Windows 7. De tijdinstellingen werden niet onthouden en na een tijdje liep de tijd steeds weer achter.
Uiteindelijk bleek de batterij leeg te zijn en na een nieuwe batterij geplaatst hebben was alles prima! :)
Oké! Is de oplossing enkel alleen een ouwe batterij of kan hij ook herladen worden? Pc is al 7 jaar oud dus zij willen er niet teveel aan uitgeven.

DaveD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yonix
DaveD1109 schreef op vrijdag 21 augustus 2015 @ 11:39:
[...]

Oké! Is de oplossing enkel alleen een ouwe batterij of kan hij ook herladen worden? Pc is al 7 jaar oud dus zij willen er niet teveel aan uitgeven.
De oude batterij eruit, de nieuwe erin en uiteindelijk kost het geen drol. :)

Afbeeldingslocatie: http://cdn.tss-radio.com/media/catalog/product/cache/1/image/9df78eab33525d08d6e5fb8d27136e95/c/r/cr2032_3v_button_cell_maxell-500x500.jpg

[ Voor 16% gewijzigd door Yonix op 21-08-2015 12:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• noguru
siemed schreef op vrijdag 21 augustus 2015 @ 11:19:
[...]

Ja, het is Windows update die dat veroorzaakt. In Windows 7 kon je dat zelf bepalen, in Windows 10 dus niet meer. Net nog een chat gehad met Microsoft, het is niet anders. Het enige om het te voorkomen is om de pc niet op slaapstand te zetten, maar volledig uit. (volgens de Microsoft medewerker)
Of zorgen dat je de updates handmatig installeert, handig is anders, maar het voorkomt dat mijn PC de hele nacht aanstaat voor niks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EdwinB
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 14:41
Yonix schreef op vrijdag 21 augustus 2015 @ 11:56:
[...]

[afbeelding]
Zet dan wel een goed plaatje in het topic. In vrijwel alle gevallen heb je een CR2032 batterij nodig en niet een CR2025 :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Novi
  • Laatst online: 13:43
amas schreef op donderdag 20 augustus 2015 @ 18:46:
Weet iemand hoe je animatie's in het nieuwe photos programma uit kunt zetten? Ik kan er in de settings en op internet niks over vinden. Ik hoop dat het kan, want ik krijg er na een paar foto's bekijken al koppijn van.
voor: Engelstalige Windows

Control Panel - System and Security - System - Advanced system settings (links in beeld) - Settings (Performance) - Animate controls and elements inside windows (uitvinken)

Dit geldt ook voor meerdere apps zoals Excel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chim0
  • Registratie: Mei 2000
  • Nu online
Weet iemand of bij de nieuwe Weer-app ergens een knop "Vernieuwen" zit? Bij Windows 8 kon je rechtermuis > Vernieuwen, maar hier kan ik hem nergens vinden. Hij zegt bij Dordrecht regen, maar 't is kurkdroog. 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yonix
EdwinB schreef op vrijdag 21 augustus 2015 @ 12:32:
[...]

Zet dan wel een goed plaatje in het topic. In vrijwel alle gevallen heb je een CR2032 batterij nodig en niet een CR2025 :P
Fixed. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PinkPanther1970
chim0 schreef op vrijdag 21 augustus 2015 @ 12:48:
Weet iemand of bij de nieuwe Weer-app ergens een knop "Vernieuwen" zit? Bij Windows 8 kon je rechtermuis > Vernieuwen, maar hier kan ik hem nergens vinden. Hij zegt bij Dordrecht regen, maar 't is kurkdroog. 8)7
Wat zit je naar zo'n domme weer-app te staren als je door het raam kan kijken en het echte weer kan zien? O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaveD1109
Yonix schreef op vrijdag 21 augustus 2015 @ 11:56:
[...]

[afbeelding]
Top dankjewel voor de info!!

DaveD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• devilsnight
  • Laatst online: 23-08 12:35
Iemand enig idee of Microsoft uberhaupt aan het plannen is om het voor Tablet gebruikers ook weer leuk te maken? Daarmee bedoel ik echt vooral een Metro browser terugbrengen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ankona
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 22-11-2023
devilsnight schreef op vrijdag 21 augustus 2015 @ 02:02:
Ik heb Windows 10 sinds de lancering op mijn Surface Pro staan en ik denk er heel erg over om terug te gaan naar Windows 8.

- Gewoonweg langzamer op mijn Surface Pro (eerste generatie)
- De Tablet zelf blaast veel vaker nu in Windows 10, heel zo nu en dan eens in 8
- Duidelijk minder vriendelijk voor tablet gebruik
- Hele vervelende delay tijdens het typen van berichten op verschillende fora met Microsoft Edge

En wat ik nog wel het meeste mis....

Waar de hel is mijn Metro versie van Edge of IE? God wat mis ik die nu erg zeg. Die browser was perfect (afgezien van geen support voor plugins) perfect. Retesnel met dat links/rechts/boven/onder swipen, mooie cleane look en gewoon subliem voor tablets.

Nou vond ik via Google een script en ook een programma die dan IE Metro moesten terugbrengen in Windows 10. Nou...het script werkt niet (voor Powershell) en de tool opent gewoon niet.

Windows 10 lijkt vooral voor mijn doeleinden het niet te zijn. Ik vind de Xbox app en game streamen heel tof en daarvoor zou ik het willen houden, maar als IE Metro niet terugkomt...dan ga ik toch echt weer terug naar Windows 8 denk ik.
Ik overweeg om ook terug te gaan naar W8.1, maar dan op mijn desktop. Gewoon omdat W10 trager en minder stabiel is en de user interface een rommeltje is geworden.

Helaas voor microsoft, maar W10 is echt een misser op diverse vlakken.

alles kan off-topic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CAP-Team
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 19-09 11:30

CAP-Team

XBL: CAPTeam

Persoonlijk vind ik Windows 10 echt een enorme verbetering ten opzichte van Windows 8(.1). Mensen die nu nog op 8.1 zitten zou ik zeker adviseren om naar 10 te upgraden. Als je nog op 7 zit, tja kwestie van persoonlijke smaak. Voordeel is dat bij 10 er nog volop aan ontwikkeld wordt, terwijl 7 alleen nog security fixes krijgt.

Microsoft Surface Pro 6 | Samsung Galaxy S21FE | XBOX Series X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• desalniettemin
Yonix schreef op vrijdag 21 augustus 2015 @ 02:07:
[...]

Zijn al je drivers up-to-date? Ik las ergens op internet, weet helaas zo even niet meer waar, dat out-of-date drivers een 'geheugenlek' in Windows 10 kunnen veroorzaken. Misschien niet helemaal een geheugenlek, maar het kan Windows 10 wel 'uit balans brengen' wat geheugengebruik betreft. :)
Heb alles al gecheckt via Apparaatbeheer. Twee nieuwe stuurprogrmma's gevonden en geinstalleerd. Maar volgens lifehacker.com schijnt het normaal te zijn dat W10 meer geheigen gebruikt en dat je er niet veel aan kunt doen, maar vervelend blijft het wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blueflame_Core
  • Laatst online: 20-09 13:20
Kon het niet in de zoekfunctie vinden, maar is er toevallig iemand die ook het probleem heeft dat als je bijvoorbeeld vanuit Start, Instellingen opent, het scherm in een flits te voorschijn komt en gelijk weer verdwijnt. Dit is ook zo als ik vanuit de zoekfunctie "Naar updates zoeken" aanklik. Het lijkt dat die automatisch minimaliseert, maar komt niet in de taakbalk.
Dingen zoals Deze PC, Verkenner openen wel gewoon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pica
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 19-09 16:53
Voor andere Windows 10 gebruikers met een Realtek netwerkkaart die wake on LAN niet werkend krijgen:
Dit lag bij mij aan de drivers welke met Windows 10 worden meegeleverd, de Windows 8 drivers werken echter prima en dan werkt WOL wel.

Steam

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FREAKJAM
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 21-09 17:50
Blueflame_Core schreef op vrijdag 21 augustus 2015 @ 15:46:
Kon het niet in de zoekfunctie vinden, maar is er toevallig iemand die ook het probleem heeft dat als je bijvoorbeeld vanuit Start, Instellingen opent, het scherm in een flits te voorschijn komt en gelijk weer verdwijnt. Dit is ook zo als ik vanuit de zoekfunctie "Naar updates zoeken" aanklik. Het lijkt dat die automatisch minimaliseert, maar komt niet in de taakbalk.
Dingen zoals Deze PC, Verkenner openen wel gewoon.
Fix: Windows 10 Settings app does not open or launch
desalniettemin schreef op vrijdag 21 augustus 2015 @ 15:09:
[...]

Heb alles al gecheckt via Apparaatbeheer. Twee nieuwe stuurprogrmma's gevonden en geinstalleerd. Maar volgens lifehacker.com schijnt het normaal te zijn dat W10 meer geheigen gebruikt en dat je er niet veel aan kunt doen, maar vervelend blijft het wel.
Het geheugengebruik zal binnenkort wel beter zijn. In de huidige preview build hebben ze het een en ander getweakd aan de memory manager, waardoor het geheugengebruik beter is.

nieuws: Microsoft brengt eerste insider-build uit sinds introductie Windows 10

[ Voor 36% gewijzigd door FREAKJAM op 21-08-2015 16:02 ]

is everything cool?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blueflame_Core
  • Laatst online: 20-09 13:20
Super bedankt, dat ik dat nou weer zelf niet gevonden heb -.-
Ik ga het meteen even proberen.

EDIT: JA HET WERKT!!

[ Voor 3% gewijzigd door Blueflame_Core op 21-08-2015 16:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ghostman

ghostman

dwarf

Als ik nog een vraag mag stellen :P. Na mijn herinstallatie krijg ik mijn beeldscherm niet meer op 75Hz, Windows laat alleen 59Hz en 60Hz zien terwijl op de oude installatie van Windows 10 wel gewoon 75Hz kon.

Weet iemand hoe ik dit kan oplossen?

pricewatch: Acer X223W Zwart

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ghostman schreef op vrijdag 21 augustus 2015 @ 16:15:
Als ik nog een vraag mag stellen :P. Na mijn herinstallatie krijg ik mijn beeldscherm niet meer op 75Hz, Windows laat alleen 59Hz en 60Hz zien terwijl op de oude installatie van Windows 10 wel gewoon 75Hz kon.

Weet iemand hoe ik dit kan oplossen?

pricewatch: Acer X223W Zwart
Je kan proberen je monitor te hotpluggen, dus terwijl de computer en monitor aan staan de hdmi/dvi/dp/vga plug er ff uittrekken en daarna weer erin stekken. Hierdoor wordt de monitor opnieuw geïnitialiseerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RayNbow
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 19:37

RayNbow

Kirika <3

CAP-Team schreef op vrijdag 21 augustus 2015 @ 15:09:
Persoonlijk vind ik Windows 10 echt een enorme verbetering ten opzichte van Windows 8(.1). Mensen die nu nog op 8.1 zitten zou ik zeker adviseren om naar 10 te upgraden.
...nou, nee. Ik blijf op m'n SP2 nog wel even hangen op 8.1 totdat de touchervaring verbeterd is in 10.

Ipsa Scientia Potestas Est
NNID: ShinNoNoir

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ghostman

ghostman

dwarf

Verwijderd schreef op vrijdag 21 augustus 2015 @ 16:38:
[...]

Je kan proberen je monitor te hotpluggen, dus terwijl de computer en monitor aan staan de hdmi/dvi/dp/vga plug er ff uittrekken en daarna weer erin stekken. Hierdoor wordt de monitor opnieuw geïnitialiseerd.
Helaas werkt niet :(. Snap niet waarom die het eerst wel dee en nu niet. De zelfde drivers staan er op..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pyrone89
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 04-02-2020
Ja, dus?

IE12 is nooit uitgebracht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arunia
  • Registratie: Februari 2003
  • Nu online
Mijn vaders laptop van Windows 7 Home naar Windows 10 home geupgrade.
Hij gebruikte een Windows XP versie onder Virtual pc in Windows 7 voor een oud DOS tuinprogramma. Maar, de VHD file is gewoon verdwenen. Virtual PC is er niet onder Win 8 en Win 10.
Maar zonder mededeling bij het upgraden of wat dan ook, lijkt het me vreemd dat Win 10 op eigen houtje die belangrijke bestanden zomaar verwijderd.

edit:
Gevonden. Dat deed hij inderdaad niet. Pff. Pak van mijn hart.

[ Voor 8% gewijzigd door Arunia op 21-08-2015 18:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HeSitated
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 03-12-2024
siemed schreef op vrijdag 21 augustus 2015 @ 09:53:
Kijk even onder scheduled tasks, ik heb die task gewoon gedisabled en dan start je pc niet meer op....
Gevonden, ga naar:
Control Panel\System and Security\Security and Maintenance\Automatic Maintenance

En dan "Allow scheduled maintenance to wake up my computer" uitvinken

Bij mij geeft bovenstaand commando:
C:\Users>powercfg -lastwake
Wake History Count - 0

Ik kom er vanavond achter dat mijn RaboBankieren niet meer op mijn pc staat. :S

In het verleden kon je dan in Store --> Rechter Muisknop --> "Your apps"....

Dit lukt me in Windows 10 niet meer en ook op de website kan ik dat overzicht niet meer vinden.

Ben ik nu blind of hebben ze dit er bewust uitgesloopt? :?

En hoe krijg ik de Rabo app weer installed op W10?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Von Henkel
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 18:49
Vandaag is het gebeurd waar ik al die tijd al bang voor was.
Mijn laptop kreeg een videodriver van Intel via Windows update, en deze is niet geschikt voor mijn Asus laptop.
Microsoft gebeld (is in onderzoek)
De oude driver is geschikt voor Windows 10, maar Windows dwingt de corrupte (hogere) versie af.
Dus op dit moment 1 laptop buiten gebruik.
Aangezien ik niet kan wachten tot volgende week word dit een format en terug naar Windows 8.1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SRich
Pyrone89 schreef op vrijdag 21 augustus 2015 @ 17:41:
[...]

Ja, dus?

IE12 is nooit uitgebracht.
Als jij de test build had gehad, wist je dat daar een test versie van IE 12 er in zat....Dat het nu niet er is betekent niet dat het niet bestaat... Het is er wel, alleen helaas niet meer publieke beschikbaar ;(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• desalniettemin
Als je de insider preview builds wil proberen zonder Windows opnieuw te installeren:

http://lifehacker.com/how...-10-1725625466?utm_source
Pagina: 1 ... 40 ... 105 Laatste

Let op:
Ervaringen met de Insider Preview van Windows 10 kunnen in het [Windows 10] Insider Preview Ervaringen & Discussie topic.

Ervaringen met Windows 11 horen thuis in het [Windows 11] Insider Preview Ervaringen & Discussie topic.

De Windows 10 mei 2021 Update (of 21H1) bits zijn hier te downloaden (via de MediaCreation Tool link). Je kunt natuurlijk ook via Windows Update checken op updates, dan zou hij als het goed is ook binnen moeten komen.