Acties:
  • 0 Henk 'm!

• STING
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 29-08 20:02
STING schreef op maandag 10 augustus 2015 @ 15:39:
Omdat ik de link nog niet in dit topic voorbij heb zien komen, Microsoft heeft bevestigd dat er met 'Windows Store packaged apps' problemen zijn met 5.1 geluid, bijv. met de Netflix app: http://answers.microsoft....-93a2-183d6ed80bfe?page=1

Met Media Player Classic Home Cinema werkt 5.1 geluid wel.
Maak zelf gebruik van SPDIF/optical.
Dit is bij mij nu fixed.
Quote van Microsoft:
OK, the fix for this should be in the August 11th cumulative update (KB3081436).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkSide
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 20-09 20:57

DarkSide

theres no place like ::1

Klopt ik heb weer 5.1 in netflix.
Ook heb ik weer DTS in Kodi (die alleen maar DD wou laten horen ookal was de track DTS).

There are 10 kinds of people in this world..... Those who know binary. And those who don't.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KillerAce_NL
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

KillerAce_NL

If it ain't broke...

Nee, iedereen praat elkaar na, er zijn meerdere terms van MS, deze slaat niet op W10 zelf, maar op de Microsoft Services agreement (oa je ms accounts).
Covered Services

The following products, apps and services are covered by the Microsoft Services Agreement, but may not be available in your market.

Account.microsoft.com
Advertising.microsoft.com
Arrow Launcher
Bing
Bing Apps
Bing Desktop
Bing Dictionary
Bing in the Classroom
Bing Input
Bing Maps
Bing Navigation
Bing Reader
Bing Rewards
Bing Search app
Bing Toolbar
Bing Torque
Bing Translator
Bing Webmaster
Bing Wikipedia Browser
Bing.com
Bingplaces.com
Choice.microsoft.com
Citizen Next
Cortana
Default Homepage and New Tab Page on Microsoft Edge
Device Health App
HealthVault
Groove
Maps App
Microsoft account
Microsoft Family
Microsoft Health
Microsoft Translator
Microsoft Wallpaper
Microsoft XiaoIce
MSN Dial Up
MSN Explorer
MSN Food & Drink
MSN Health & Fitness
MSN Money
MSN News
MSN Premium
MSN Sports
MSN Travel
MSN Weather
MSN.com
Next Lock Screen
Office 365 Consumer
Office 365 Home
Office 365 Personal
Office 365 University
Office Online
Office Store
Office Sway
Office.com
OneDrive
OneDrive.com
OneNote
Onenote.com
Outlook.com
Picturesque Lock Screen
Pix Lock
Skype Manager
Skype Qik
Skype WiFi
Skype.com
Smart Search
Snipp3t
Spreadsheet Keyboard
Sway.com
Translator
UrWeather
Windows Live Mail
Windows Live Writer
Windows Movie Maker
Windows Photo Gallery
Xbox and Windows Games published by Microsoft
Xbox Live
Xbox Music
Xbox Music Pass
Xbox Video
Daar staat geen Windows in.

[ Voor 72% gewijzigd door KillerAce_NL op 17-08-2015 19:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 19-09 19:59

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

En al zou het waar zijn? Niemand struikelt (meer) over dat je iPhone niet meer te jailbreaken is en volledig onder beheer van Apple valt. Niemand struikelt erover dat FreeBSD door een vaste groep mensen wordt ontwikkeld en geen rolling updates heeft. Niemand struikelt erover dat een game-console ook aan alle kanten is dichtgebouwd om piracy (onder andere) te voorkomen.

Sorry, ik klink nu heel zwart-wit maar al zou Microsoft wel gaan afdwingen dat ik geen illegale meuk op mijn PC zou mogen draaien, daar ben ik dan alleen maar voorstander van; we willen toch allemaal graag een stabiel OS? Dan moet daar zo min mogelijk modificatie mogelijk zijn op bepaalde OSI-layers!

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MdO82
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 21-09 17:48
Begint me toch een beetje tegen te staan dat Windows 10.
Op de laptop als deze uit slaapstand komt heb ik geen beeld, kan alleen de powerknop indrukken om te herstarten.

Net op de pc ook, geen beeld en regelmatig dat ik de netwerkkaart even opnieuw moet inschakelen omdat ik geen verbinding heb.

Zijn het gewoon toevalstreffers of kan windows 10 niet met deze apparaten omgaan.
Heb toch een beetje het idee dat er toch nog wat veel kinderziektes inzitten :/

2250 WP Zuid PVoutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• desalniettemin
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 20-09 11:07
Ik gebruik nooit de slaapstand. Laptop staat altijd aan. Als ik stop, sluimerstand en eens per week helemaal afsluiten. Nooit geen problemen mee.

[ Voor 11% gewijzigd door desalniettemin op 17-08-2015 21:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FREAKJAM
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 21-09 17:50
Theodor schreef op maandag 17 augustus 2015 @ 12:41:
Hallo weet iemand ook hoe ik favorieten in het startmenu krijg, net als in windows 7?
BVD
Snelkoppeling plaatsen in C:\Programdata\Microsoft\Windows\Start Menu\Programs

[ Voor 16% gewijzigd door FREAKJAM op 17-08-2015 21:53 ]

is everything cool?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HaseMike
  • Registratie: Augustus 2003
  • Niet online
Bijzonder irritant : Draai een 3rd party virusscanner, als je die tijdelijk uitzet omdat die iets fout doet, komt direct defender eroverheen die dan hetzelfde fout gaat doen. Kan je die ook weer uitzetten. Dubbel werk, defender zou gewoon helemaal uit moeten kunnen en niet "Wij zetten defender na een tijdje weer aan".

Ook de bewoording is ergerlijk, "wij" ? wat heb ik geen zeggenschap meer over de eigen pc ?
Het lijkt potdomme de zuster van het ziekenhuis wel "wij gaan nu slapen"... zucht

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FREAKJAM
Als je Windows Defender uitschakelt via de lokale gpo-editor heb je denk ik geen last meer van dit probleem. Dat het uitschakelen via de gpo-editor moet en niet "makkelijker" kan vind ik ook suf, dat ben ik met je eens.

[ Voor 19% gewijzigd door FREAKJAM op 17-08-2015 23:23 . Reden: link toegevoegd ]

is everything cool?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400

MAX3400

FREAKJAM schreef op maandag 17 augustus 2015 @ 23:08:
Als je Windows Defender uitschakelt via de lokale gpo-editor heb je denk ik geen last meer van dit probleem. Dat het uitschakelen via de gpo-editor moet en niet "makkelijker" kan vind ik ook suf, dat ben ik met je eens.
Voor degenen die GPEDIT niet hebben meegekregen of Windows 10 Home draaien: MAX3400 in "[Windows 10] Ervaringen & Discussie - Deel 2" ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blmp
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online
MdO82 schreef op maandag 17 augustus 2015 @ 21:30:
Begint me toch een beetje tegen te staan dat Windows 10.
Op de laptop als deze uit slaapstand komt heb ik geen beeld, kan alleen de powerknop indrukken om te herstarten.

Net op de pc ook, geen beeld en regelmatig dat ik de netwerkkaart even opnieuw moet inschakelen omdat ik geen verbinding heb.

Zijn het gewoon toevalstreffers of kan windows 10 niet met deze apparaten omgaan.
Heb toch een beetje het idee dat er toch nog wat veel kinderziektes inzitten :/
Ik zou bij de slaapstand problemen eens kijken in je 'event log'. Bij mij wees deze erop dat de wifi-kaart van mijn tablet problemen had om uit slaap te komen. Soms ging de tablet niet meer aan, ging deze wel aan had ik wifi problemen. Een nieuwe versie online ergens vandaan gespeurd en die loste het op. Ook niet meer teruggekomen.

7950x/32GB/860 Pro 2TB/MSI Suprim X RTX4090 | MacBook Pro M1 Pro 16"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snowwie
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 16-09 10:24
Is de standaard rekenmachine van Windows 10 bij jullie ook zo traag?

Bij Windows 7 was het starten en bam je kon gelijk je sommetje intikken.
Bij Windows 10 duurt het ongeveer 1,5 seconde voordat je wat kunt invoeren....

Mijn YouTube Channel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blmp
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online
Snowwie schreef op dinsdag 18 augustus 2015 @ 00:12:

Rekenmachine start inderdaad enorm traag op. Denk omdat het nu een 'universal' app is en deze dus een 'container' op moet starten om in te runnen.

Gebruik zelf meestal Cortana om mijn (vaak simpele dan wel) sommen op te lossen, werkt nog sneller. Even WIN+Q indrukken, je som intikken en direct resultaat. Gebruik overigens wel de US language instelling dus weet niet of je op NL language sowieso wel Cortana hebt. :P

Afbeeldingslocatie: http://i59.tinypic.com/xf54di.png

Wat geavanceerde sommen werken ook wel overigens.

Afbeeldingslocatie: http://i57.tinypic.com/9vh8bc.png

[ Voor 43% gewijzigd door blmp op 18-08-2015 00:25 . Reden: wat spul toegevoegd ]

7950x/32GB/860 Pro 2TB/MSI Suprim X RTX4090 | MacBook Pro M1 Pro 16"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheLion01
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 20-09 19:34
blmp schreef op dinsdag 18 augustus 2015 @ 00:17:
[...]

Rekenmachine start inderdaad enorm traag op. Denk omdat het nu een 'universal' app is en deze dus een 'container' op moet starten om in te runnen.

Gebruik zelf meestal Cortana om mijn (vaak simpele dan wel) sommen op te lossen, werkt nog sneller. Even WIN+Q indrukken, je som intikken en direct resultaat. Gebruik overigens wel de US language instelling dus weet niet of je op NL language sowieso wel Cortana hebt. :P

[afbeelding]

Wat geavanceerde sommen werken ook wel overigens.

[afbeelding]
Cortana is niet beschikbaar als je de Nederlandse Windows 10 hebt. Sommen door Cortana laten berekenen is trouwens wel erg handig. Misschien toch maar ns de Engelse Windows 10 gaan installeren. ;)

iPhone 13 mini (iOS 26) [daily driver]
Jolla C2 (Sailfish OS 5)
Xiaomi Pad 6 (Sailfish OS 5)
OnePlus 6T (Ubuntu Touch 20.04)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fredi
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 09-06 04:29
desalniettemin schreef op maandag 17 augustus 2015 @ 16:37:
@Fredi: Gebruik Fx40 of Fx41 beta 1? De beta vreet namelijk heel veel geheugen. En probeer ook eens ABP te vervange voor uBlock. Gebruikt veel minder geheugen.

Laptop staat nu ong 1 uur aan en als ik rechtsonder boven de incoontjes hang, bv die van ProcessExplorer, dan krijg ik geen informatie meer. Dit is echt een W10 ding, want voorheen nog nooit last van gehad. Herstart helpt, maar dan na een tijd gebeurt het weer :?
)

Ik gebruik niet de beta maar de gewone 40.0.2 versie. Maar ik zal ih weekend(ben heel de week niet thuis nl)eens alle extenties en plug-ins uitzetten en eens kijken wat een daling in geheugengebruik dit geeft. Thanks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fredi
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 09-06 04:29
HaseMike schreef op maandag 17 augustus 2015 @ 14:18:
Na een paar weken draaien met windows 10 ben ik er redelijk tevreden mee, alleen de start knop is maar slecht vind ik. Geen mogelijk heden om precies de inhoud te bepalen van de linkerkant, en ook geen mogelijkheid om je eigen tiles aan te maken voor desktop programma's aan de rechterkant.

Mocht je hoofdzakelijk metro apps draaien dan is alles wel ok, maar ja wie doet dat op zijn desktop. Dus na veel proberen maar weer classic shell geïnstalleerd en aan de windows 10 look aangepast.

[afbeelding]

Zo weer een heel stuk beter naar mijn smaak, en de metro apps zijn toegankelijk via dit menu, plus de search werkt net zo goed als de windows 10 search zelf.
Het ontgaat mij hoe microsoft al sinds windows 8 een rommeltje maakt van het start menu en alweer niet heeft begrepen wat desktop gebruikers nu werkelijk nodig hebben.
Sowieso nogal vreemd om een tile van een desktopprogramma te willen maken vind ik. Die tiles zijn voor apps. En aan de linkerkant kun je wel shortcuts zetten naar downloads, afbeeldingen, documenten,.... bijv.. En wat SDK1985 zegt kun je ook.
sdk1985 schreef op maandag 17 augustus 2015 @ 17:07:
[...]

Hoezo kan dat niet? Je kan toch gewoon een willekeurige stuk software via het zoekboxje vinden en dan rechtermuis Pin to Start doen (net als in Windows 8 ). Zo heb ik bijvoorbeeld Steam. Ik heb eigenlijk uberhaupt geen Windows Store apps met uitzondering van netflix. Als je de software niet kunt vinden dan kun je ook eerst een ouderwetse shortcut maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tiguan
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 07:25
TheLion01 schreef op dinsdag 18 augustus 2015 @ 00:28:
[...]

Cortana is niet beschikbaar als je de Nederlandse Windows 10 hebt. Sommen door Cortana laten berekenen is trouwens wel erg handig. Misschien toch maar ns de Engelse Windows 10 gaan installeren. ;)
Volgens mij hoeft je niet per se de engelstalige versie te installeren. Als je je regional settings op USA zet, werkt Cortana ook al.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koos2009
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 13-12-2021
Waar kan ik de melding dat "Windows 10 is klaar om te installeren/ downloaden" stoppen?

Ik bepaal zelf wel wanneer ik het wil.

Al wat gekeken bij instellingen, maar kan het niet vinden.

edit: Gevonde

go to Control Panel, then click on Programs and Features

Now on the left had side, click on View installed updates

Then scroll on your list until you find Update for Windows (KB3035583).

Lastly to remove update just highlight, right mouse click and select uninstall

Wellicht handig voor mensen die het ook niet willen

Bron: http://www.techgeekandmor...ification-in-win-7-win-8/

[ Voor 54% gewijzigd door Koos2009 op 18-08-2015 06:25 ]

PSN: DucttapeGuyXXL Profitec pro 500 pid eureka mignon specialita

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KillerAce_NL
  • Niet online

KillerAce_NL

If it ain't broke...

Snowwie schreef op dinsdag 18 augustus 2015 @ 00:12:

Nope, bij mij is ie instant (ssd).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HaseMike
  • Niet online
Fredi schreef op dinsdag 18 augustus 2015 @ 01:39:
[...]
Sowieso nogal vreemd om een tile van een desktopprogramma te willen maken vind ik. Die tiles zijn voor apps. En aan de linkerkant kun je wel shortcuts zetten naar downloads, afbeeldingen, documenten,.... bijv.. En wat SDK1985 zegt kun je ook.
[...]
Kijk eens hoe lelijk de tiles zijn van een desktop app, het is een kleurvlak met het icoontje erin verder niets. Beelden zeggen meer :

Afbeeldingslocatie: http://s27.postimg.org/ycebjqvsz/customtiles1.jpg

Dit kan met sommige utils, maar dan draait er weer een launcher op de achtergrond omdat MS in zijn wijsheid heeft besloten dat metro apps geen desktop apps kunnen opstarten in 10. Of geen custom tiles . toestaat, tis maar hoe je het wil zien.

Verder kan je helemaal niets aan de linkerkant van het start menu pinnen in Windows 10. Dit kon in oudere preview builds, maar helaas heeft MS dat weggehaald voor onduidelijke redenen. Ja wat vaste folders links, totaal inflexibel.

Bug : je kan nog steeds desktop apps slepen naar de start button en dan verschijnt er netjes een "pin to start menu", maar er gebeurt niets.....

Maar goed zolang MS in verwarring verkeerd over wat een start menu is, zijn er alternatieven. Had echter wel verwacht dat ze na de enorme misser van 8 en 8.1 wakker geworden waren.

@Snowwie : de rekenmachine zie je opbouwen ook met een SSD helaas. Net als de photo app is de rekenmachine een misser van MS. Ziet er netjes uit hoor maar onnodig traag, net als de photo app.

[ Voor 19% gewijzigd door HaseMike op 18-08-2015 07:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik zit al sinds het begin met 3 laptops tevreden op Windows 10.

Sinds vandaag downloaden de app updates in de Windows Store niet
en 1 app zeurt om de licentie.

Is hier een oplossing voor?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FREAKJAM
Verwijderd schreef op dinsdag 18 augustus 2015 @ 09:30:
Ik zit al sinds het begin met 3 laptops tevreden op Windows 10.

Sinds vandaag downloaden de app updates in de Windows Store niet
en 1 app zeurt om de licentie.

Is hier een oplossing voor?
Begin eerst eens door een wat duidelijkere omschrijving te geven van de foutmelding. Wat zeggen je logs, wat is de exacte foutmelding, welke app zeurt om een licentie? Wat heb je zelf al geprobeerd?

[ Voor 4% gewijzigd door FREAKJAM op 18-08-2015 10:03 ]

is everything cool?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harmen
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 10:30

Harmen

⭐⭐⭐⭐⭐⭐

Iemand een oplossing voor mijn eerder gestelde vraag?

Mijn geluidskaart valt elke keer uit met een plopje, vervolgens als ik weer geluid wil afspelen komt dit plopje weer terug en heb ik weer geluid. Heb een Asus (N750JK) laptop met een Realtek geluidskaart.

Whatever.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FREAKJAM
Harmen schreef op dinsdag 18 augustus 2015 @ 09:47:
Iemand een oplossing voor mijn eerder gestelde vraag?

Mijn geluidskaart valt elke keer uit met een plopje, vervolgens als ik weer geluid wil afspelen komt dit plopje weer terug en heb ik weer geluid. Heb een Asus (N750JK) laptop met een Realtek geluidskaart.
Wat had je zelf al ontdekt/geprobeerd om het probleem op te lossen? Heb je al gekeken of er nieuwe drivers zijn? Wat linkjes die ik heb gevonden:

Sound problems in Windows 10? Here are some workarounds.
Latest Realtek HD Audio Driver Version

[ Voor 25% gewijzigd door FREAKJAM op 18-08-2015 10:05 ]

is everything cool?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

FREAKJAM schreef op dinsdag 18 augustus 2015 @ 09:36:
Begin eerst eens door een wat duidelijkere omschrijving te geven van de foutmelding. Wat zeggen je logs, wat is de exacte foutmelding? Wat heb je zelf al geprobeerd?
Bij 1 app geeft het een licentie fout.
Dat had ik eerder ook al eens met een andere app update, maar dagen later ging de update toch goed.

De overige updates beginnen met downloaden, maar blijven allemaal op 0mb staan.

Dit op 3 laptops hetzelfde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harmen

Harmen

⭐⭐⭐⭐⭐⭐

FREAKJAM schreef op dinsdag 18 augustus 2015 @ 09:53:
[...]

Wat had je zelf al ontdekt/geprobeerd om het probleem op te lossen? Heb je al gekeken of er nieuwe drivers zijn? Wat linkjes die ik heb gevonden:

Sound problems in Windows 10? Here are some workarounds.
Latest Realtek HD Audio Driver Version
Thanks voor de links, had die eerste al zelf gevonden en de laptop voorzien van de laatste driver. Helaas nog geen verschil gemerkt. Daarnaast power management op high performance gezet.

Helaas nog geen oplossing gevonden, het is enkel een ergernis meer niet.

Whatever.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HBSVDK
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 10:02
Iemand een idee waarom mijn Windows update niks doet? Ik draai al 4 dagen windows 10 Pro, geupgrade van windows 8.1 pro, daarna een clean install gedaan (+windows volledig geactiveerd), maar het updateproces (windows update) blijft maar op 8 procent steken.
Als ik op detail klik van windows update, dan zie ik dat er nog een heleboel updates in de lijst staan, waaronder voornamelijk office updates. tot nu toe heeft hij enkel wat office 2013 en driver updates uitgevoerd. Kan het zo zijn dat windows 10 nog helemaal geen updates heeft gehad?

ik heb ook al enkele malen de computer uit en aangezet. Ik heb ook aangeklikt dat hij automatisch windows updatet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mrjraider
  • Registratie: Juli 2012
  • Niet online
HBSVDK schreef op dinsdag 18 augustus 2015 @ 11:22:
Iemand een idee waarom mijn Windows update niks doet? Ik draai al 4 dagen windows 10 Pro, geupgrade van windows 8.1 pro, daarna een clean install gedaan (+windows volledig geactiveerd), maar het updateproces (windows update) blijft maar op 8 procent steken.
Als ik op detail klik van windows update, dan zie ik dat er nog een heleboel updates in de lijst staan, waaronder voornamelijk office updates. tot nu toe heeft hij enkel wat office 2013 en driver updates uitgevoerd. Kan het zo zijn dat windows 10 nog helemaal geen updates heeft gehad?

ik heb ook al enkele malen de computer uit en aangezet. Ik heb ook aangeklikt dat hij automatisch windows updatet
Er zijn enkele updates geweest. Deze worden bij mij tenminste op de achtergrond binnen gehaald en vanzelf tijdens een reboot geïnstalleerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkSide
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 20-09 20:57

DarkSide

theres no place like ::1

KillerAce_NL schreef op dinsdag 18 augustus 2015 @ 06:35:
[...]

Nope, bij mij is ie instant (ssd).
Bij mij ook instant.
Wel een privacy gevoelig stukje software die rekenmachine. Hij onthoud mijn geschiedenis van wat ik berekend hebt :)

There are 10 kinds of people in this world..... Those who know binary. And those who don't.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 10:32
Gaat echt goed met Windows 10 hier... na een update ergens van afgelopen zondag is het nu helemaal in de soep gelopen.

Start menu werkt niet meer, instellingen menu werkt niet meer, Windows update werkt niet meer.

Hij vond het ook nodig de herstelopties uit te schakelen dus dat is nu ook niet meer mogelijk.

Heb al weer vanalles geprobeerd maar niets werkt. De optie zoals je dat vroeger wel eens had om Windows gewoon alle bestanden opnieuw te laten installeren maar verder niets te wijzigen is er ook niet meer.

Ik kan alleen opnieuw instellen en dan raak ik mijn programma's en instellingen kwijt, of helemaal opnieuw installeren waarbij ik alles kwijt raak.

xbox live / psn / steam / nintendo id: phusebox | iRacing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HaseMike
  • Niet online
Phusebox schreef op dinsdag 18 augustus 2015 @ 12:00:
Start menu werkt niet meer, instellingen menu werkt niet meer, Windows update werkt niet meer.
Probeer dit eens , je kan een command prompt krijgen via win+r :

1] Run the following command in an elevated command prompt, to run the System File Checker.

sfc /scannow

Restart after the scan is over and see if it helped.

2] Repair Windows Image. Open an elevated CMD copy-paste the following and hit Enter

Dism /Online /Cleanup-Image /RestoreHealth

[ Voor 3% gewijzigd door HaseMike op 18-08-2015 12:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
HaseMike schreef op dinsdag 18 augustus 2015 @ 12:09:
[...]

Probeer dit eens , je kan een command prompt krijgen via win+r :

1] Run the following command in an elevated command prompt, to run the System File Checker.

sfc /scannow

2] Repair Windows Image. Open an elevated CMD copy-paste the following and hit Enter

Dism /Online /Cleanup-Image /RestoreHealth

Ga ik doen.

En anders ben ik in een maand van drie W10 systemen naar nul W10 systemen gegaan.

Nog niet een systeem gehad waarop geen ellende ontstond, van 6 jaar oude hardware tot 1 jaar oude.

Update :

Sfc scannow komt met: Windows resource protection could not perform the requested operation.

Dism: error 1392..bestand of map beschadigd of onleesbaar.

[ Voor 9% gewijzigd door Phusebox op 18-08-2015 12:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FREAKJAM
Je hebt CMD uitgevoerd met de optie "Run as Administrator"? Check anders eerst even of je de image überhaupt kunt repareren. (scanhealth, checkhealth).

[ Voor 6% gewijzigd door FREAKJAM op 18-08-2015 12:35 ]

is everything cool?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
FREAKJAM schreef op dinsdag 18 augustus 2015 @ 12:34:
Je hebt CMD uitgevoerd met de optie "Run as Administrator"? Check anders eerst even of je de image überhaupt kunt repareren. (scanhealth, checkhealth).
Ja als administrator.

Health check zal ik proberen... er zijn volgens mij gewoon bestanden corrupt. Snap niet waarom de optie er niet meer is om gewoon Windows de bestanden te laten terugzetten vanaf installatie media.

Scanhealth zegt: error 1392. Bestand is beschadigd en onleesbaar.

Checkhealth zegt: component store is repairable. Operation completed successfully.

[ Voor 11% gewijzigd door Phusebox op 18-08-2015 12:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yonix
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 06:45
HaseMike schreef op dinsdag 18 augustus 2015 @ 07:15:
[...]

Kijk eens hoe lelijk de tiles zijn van een desktop app, het is een kleurvlak met het icoontje erin verder niets. Beelden zeggen meer :

[afbeelding]

Dit kan met sommige utils, maar dan draait er weer een launcher op de achtergrond omdat MS in zijn wijsheid heeft besloten dat metro apps geen desktop apps kunnen opstarten in 10. Of geen custom tiles . toestaat, tis maar hoe je het wil zien.

Verder kan je helemaal niets aan de linkerkant van het start menu pinnen in Windows 10. Dit kon in oudere preview builds, maar helaas heeft MS dat weggehaald voor onduidelijke redenen. Ja wat vaste folders links, totaal inflexibel.

Bug : je kan nog steeds desktop apps slepen naar de start button en dan verschijnt er netjes een "pin to start menu", maar er gebeurt niets.....

Maar goed zolang MS in verwarring verkeerd over wat een start menu is, zijn er alternatieven. Had echter wel verwacht dat ze na de enorme misser van 8 en 8.1 wakker geworden waren.

@Snowwie : de rekenmachine zie je opbouwen ook met een SSD helaas. Net als de photo app is de rekenmachine een misser van MS. Ziet er netjes uit hoor maar onnodig traag, net als de photo app.
Om aan te sluiten op jouw voorbeeld: zo heb ik het nu ingericht:
Afbeeldingslocatie: http://static.tweakers.net/ext/f/Vb2Nn8cbvSuDattREjK5KlEG/medium.jpg

Met PinMore, werkt perfect! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SadisticPanda
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online

SadisticPanda

Heet patatje :o

Wat gaat er totaal niet hier.....QuickSync..Werk maar na 20-30 Minuten total freeze van systeem..
NVENC of x264 = geen probleem. Quicksync loopt met verschillende drivers vast. Voorlopig ff vermijden dus

Marstek 5.12kw v151, CT003 v117, Sagecom Xs212 1P,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CAP-Team
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 19-09 11:30

CAP-Team

XBL: CAPTeam

Mijn vader heeft op zijn pc na de update van Windows 7 naar Windows 10 dat hij in Edge bepaalde Facebook spelletjes (flash) niet meer kan spelen.
Bij mij werken deze spelletjes, ook in Edge, prima.

Suggesties waar ik naar kan kijken?

Microsoft Surface Pro 6 | Samsung Galaxy S21FE | XBOX Series X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mijn probleem nog niet opgelost:

Afbeeldingslocatie: http://static.tweakers.net/ext/f/uzqRPfGJi2ieRS3GA3mFoxP5/full.png?nohitcount=1

Dit na een half uur proberen te updaten in de Windows Store.

Dit gebeurd op al mijn 3 Windows 10 laptops.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EvertonPride
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 16-09 16:01
Zeer tevreden over Windows 10, echter een vraagje:

Wanneer ik installatieprogramma bv. gebruik dan is de interface helemaal niet scherp, lettertype bv. is wat wazig. Hoe kan ik dit oplossen?
Afbeeldingslocatie: http://i60.tinypic.com/287ewav.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mijn computer lijkt op een heleboel 'kleine' dingetjes moeite te hebben met Windows 10. Ik heb veel vastlopende programma's. Photoshop CC heeft duidelijk meer moeite en is opeens (volgens mij) in gevecht met mijn videokaart. (Geforce GT540M - CUDA 1Gb)

Meest vervelende is dat ik ergens iets gedaan heb (zal wel aan mij liggen namelijk), waardoor ik op dit moment helemaal geen startmenu krijg als ik op het windowsteken klik. Rechter muisknop lukt wel, maar ik kan nu niet meer makkelijk bij de programma's waarvan ik geen icoon op het bureaublad heb staan.
Heeft iemand een idee hoe ik mijn startmenu weer zichtbaar krijg??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GAIAjohan
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 21-09 23:00
Ik ben terug naar Windows 8.1. Werd strontziek ervan dat na een stand by, alle energie instellingen niet meer nageleefd werden. Dat ie al na 1 minuut inactiviteit weer in stand by ging...
Dat mijn wifi kaart per se op max prestaties moest, anders werkte ie niet..

PSN: Gaiajohan || XBOX Live Gaiajohan || 5720Wp@ oost-west

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pyrone89
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 04-02-2020
Moet zeggen dat ik tot nu toe zwaar onder de indruk ben. Ik heb het geïnstalleerd op een oude desktop (2010, wel SSD en 12GB RAM, goede GPU) en het werkt duidelijk soepeler dan Windows 7. Ook positief zijn de productiviteitstoevoegingen zoals Task View (bekend van Mission Control uit OSX). Heb eerst een upgrade gedaan en toen een echte clean install vanaf DVD met wissen alle partities. Verliep allemaal prima, inclusief drivers voor de toch flink verouderde hardware. Wifi-kaart werkte ook meteen (heb uiteindelijk niks hoeven te installeren, waar dat onder Windows 7 wel moest). Hij had alleen niet de goede geluidsbron als standaard ingesteld, maar dat was met gefixed na klikken op 'probleem oplossen'.

Nu is het de komende tijd afwachten hoe de Universal Apps zich gaat ontwikkelen, omdat Windows voor mij pas weer een alternatief wordt als het gehele eco-systeem (van desktop tot mobile) voorzien is van sterke apps, zoals bij Apple. Vanwege integratie behoeften gebruik ik namelijk altijd alles van 1 eco-systeem, maar dan moeten er geen zwakke broertjes in zitten op de non-gadget apparaten (Ik beschouw smartwatches als gadgets).

Wel zie je nog kleine tekortkomingen in de native productiviteitsapps (Mail, Agenda, Contacten) die me zouden tegenhouden me af te wenden van OSX. Niet gek natuurlijk, aangezien het nog in de kinderschoenen staat. Ik doel bijvoorbeeld op het ontbreken van een optie om GEEN conversatieweergave te gebruiken in Mail. Personen ziet er wel heel fancy uit en lijkt goed te werken.

[ Voor 15% gewijzigd door Pyrone89 op 18-08-2015 19:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alternative
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 10-04-2022
@evertonpride kijk het topic hier nog een door, wazige tekst is hier al vaker voorbij gekomen.
@blaine42 bij mij werkt cc prima (na clean install weliswaar)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pyrone89
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 04-02-2020
CAP-Team schreef op dinsdag 18 augustus 2015 @ 16:16:
Mijn vader heeft op zijn pc na de update van Windows 7 naar Windows 10 dat hij in Edge bepaalde Facebook spelletjes (flash) niet meer kan spelen.
Bij mij werken deze spelletjes, ook in Edge, prima.

Suggesties waar ik naar kan kijken?
Laatste updates geïnstalleerd? Er is meen ik een paar dagen terug een update voor Flash in Edge gepushed via de Windows Update. En verder geen lokale versies van Flash geïnstalleerd die zouden kunnen conflicteren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EvertonPride
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 16-09 16:01
Alternative schreef op dinsdag 18 augustus 2015 @ 19:22:
@evertonpride kijk het topic hier nog een door, wazige tekst is hier al vaker voorbij gekomen.
Dankjewel gelukt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online
Hmm, mijn Windows 10 was net ff de weg helemaal kwijt geloof ik...

Netwerk leek zo goed als dood, kon niet meer Internetten (diverse browsers), mail werkte niet meer, ping werkte niet meer... kon niet meer naar netwerk-shares etc.

Gekke was dat mijn Citrix-sessie naar mijn werk die ik ook open had staan, wel gewoon bleef functioneren, en mijn Lync-client bleef ook gewoon werken. Maar verder werkte er niks meer, netwerk-technisch.

Een reboot loste het probleem op, maar dit was er wel eentje in de categorie 'vaag, vager, vaagst'...

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Norman
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 25-04-2021
Ik heb in Windows 10 tijdelijk de interne Administrator enabled. Als ik dan nu terug zou willen naar Windows 7 dan krijg ik de melding dat dan eerst de accounts verwijderd moeten worden die na de Windows 10 installatie zijn aangemaakt, waaronder Administrator! Dit account kan echter niet verwijderd worden want dat is een intern account (van windows zelf, je kan deze enablen via lusrmngr.msc).
Beetje flauw dit, of zie ik iets over het hoofd?

2020 back to my ol' LG L5-II, UltraSlimRom, no gapps, DavDroid

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerardVanAfoort
  • Registratie: April 2010
  • Niet online

GerardVanAfoort

kalm aan

Norman schreef op dinsdag 18 augustus 2015 @ 20:24:
Ik heb in Windows 10 tijdelijk de interne Administrator enabled. Als ik dan nu terug zou willen naar Windows 7 dan krijg ik de melding dat dan eerst de accounts verwijderd moeten worden die na de Windows 10 installatie zijn aangemaakt, waaronder Administrator! Dit account kan echter niet verwijderd worden want dat is een intern account (van windows zelf, je kan deze enablen via lusrmngr.msc).
Beetje flauw dit, of zie ik iets over het hoofd?
De build in administrator weer inactief maken? Waarom niet gewoon een nieuwe user aanmaken en die de nodige permissies geven, ff wat veiliger!

NRG

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Norman
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 25-04-2021
GerardVanAfoort schreef op dinsdag 18 augustus 2015 @ 20:31:
[...]

De build in administrator weer inactief maken? Waarom niet gewoon een nieuwe user aanmaken en die de nodige permissies geven, ff wat veiliger!
Ik wilde wat rommelen in de System32 map. Ik had nog een tool die via NTVDM werkte in win7. In Win 10 werkte dat niet, ook niet nadat ik (via "zoeken in windows") ntvdm had "geactiveerd" (ntvdm.exe groeide toen van 9KB naar 500+KB). Bij die laatste stap wilde de driver wel activeren maar kon een bijbehorende service niet gestart worden. Mbv een nieuwe user met administrator rechten lukte het niet om eens te zien of een Win7 versie dmv schaamteloos copy/paste het wel zou doen. En toen maar de interne administrator geprobeerd met zelfde resultaat... :/

2020 back to my ol' LG L5-II, UltraSlimRom, no gapps, DavDroid

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HollowGamer
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online
Ook maar geupgrade naar Win10, nog steeds een beetje huiverig voor de privacy settings.
Gelukkig kan wel veel worden uitgezet, alleen "Send basic usage information" naar MS niet. :S

Helaas werken bepaalde games niet meer.. zoals Red Alert 2/YR.
Dit komt omdat support voor SecuRom is komen te vervallen:
code:
1
2
The Secdrv service failed to start due to the following error: 
This driver has been blocked from loading

Geen idee of MS dit nog gaat oplossen.. vind het een beetje vreemd dat deze eruit is gesloopt, tenminste dat lees ik zo op een aantal forums. ;)

Aargh.. wat nu? Helaas werkt RA2 niet op Wine (ook door missende SecuRom waarschijnlijk). OpenRA is nog niet ver genoeg. :|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Janpietertje89
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 21-09 15:29
Vandaag viel me in taakbeheer in windows 10 totaal verkeerde percentages aangeeft. Met alleen WoW op de achtergrond geeft hij al aan dat ik op 60% van mijn processorcapaciteit zit (zou echt veel lager moeten zijn). En met slechts 900MB geheugen in gebruik (terwijl ik 16GB heb) geeft hij 62% geheugengebruik aan. Onder systeeminfo staat wel gewoon correct dat ik 16GB geheugen heb.

Iemand anders dit gemerkt? Beetje vreemd, niet dat ik er in mijn gebruik iets van merk ofzo maar zag er vreemd uit toen ik taakbeheer opende en zag dat alles orange/rood was terwijl ik niet eens veel aan het doen was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400

MAX3400

Janpietertje89 schreef op dinsdag 18 augustus 2015 @ 22:07:
Iemand anders dit gemerkt? Beetje vreemd, niet dat ik er in mijn gebruik iets van merk ofzo maar zag er vreemd uit toen ik taakbeheer opende en zag dat alles orange/rood was terwijl ik niet eens veel aan het doen was.
Er zijn inderdaad meer mensen die dit rapporteren; de afgelopen 4000 berichten zullen er vast een paar van gelijke strekking van jouw issue bevatten. Het lastige is dat memory-troubleshooting erg tricky is voor beginners zoals ook opgemerkt in Pagefile vs Ram :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerardVanAfoort
  • Registratie: April 2010
  • Niet online

GerardVanAfoort

kalm aan

Janpietertje89 schreef op dinsdag 18 augustus 2015 @ 22:07:
Vandaag viel me in taakbeheer in windows 10 totaal verkeerde percentages aangeeft. Met alleen WoW op de achtergrond geeft hij al aan dat ik op 60% van mijn processorcapaciteit zit (zou echt veel lager moeten zijn). En met slechts 900MB geheugen in gebruik (terwijl ik 16GB heb) geeft hij 62% geheugengebruik aan. Onder systeeminfo staat wel gewoon correct dat ik 16GB geheugen heb.

En de twookle zoekbalk in dit topic levert je ook een antwoord op je vraag of iemand anders dit gemerkt heeft ;) [Windows 10] Ervaringen & Discussie - Deel 2=

NRG

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dragunov
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 21-09 00:38
HollowGamer schreef op dinsdag 18 augustus 2015 @ 21:31:
Ook maar geupgrade naar Win10, nog steeds een beetje huiverig voor de privacy settings.
Gelukkig kan wel veel worden uitgezet, alleen "Send basic usage information" naar MS niet. :S

Helaas werken bepaalde games niet meer.. zoals Red Alert 2/YR.
Dit komt omdat support voor SecuRom is komen te vervallen:
code:
1
2
The Secdrv service failed to start due to the following error: 
This driver has been blocked from loading

Geen idee of MS dit nog gaat oplossen.. vind het een beetje vreemd dat deze eruit is gesloopt, tenminste dat lees ik zo op een aantal forums. ;)

Aargh.. wat nu? Helaas werkt RA2 niet op Wine (ook door missende SecuRom waarschijnlijk). OpenRA is nog niet ver genoeg. :|
Microsoft gaat het niet oplossen, ze adviseren een no-cd exe te gebruiken voor die games

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• posttoast
  • Laatst online: 11:15
Ik draai hier nog gewoon build 10240 en toch werkt Chrome x64 niet meer. Waarschijnlijk na KB3081438 (die derde cumulative update).

omniscale.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!
posttoast schreef op woensdag 19 augustus 2015 @ 10:17:
Ik draai hier nog gewoon build 10240 en toch werkt Chrome x64 niet meer. Waarschijnlijk na KB3081438 (die derde cumulative update).
Iemand die dat kan bevestigen? Zou interessant zijn en maakt een fix ook een stuk makkelijker beschikbaar.

Martinspire - PC, PS5, XSX

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400

MAX3400

posttoast schreef op woensdag 19 augustus 2015 @ 10:17:
Ongenuanceerde aanname zonder bewijs :|
Afbeeldingslocatie: http://static.tweakers.net/ext/f/XDsITzU8jqNDSSgAmmjP8aTP/full.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• posttoast
FREAKJAM schreef op woensdag 19 augustus 2015 @ 12:33:
[...]

Ik denk niet dat het aan die update ligt. Volgens mij komt het alleen in de nieuwe preview build voor dat Chrome het dan niet meer doet. Ik kan in ieder geval nergens op internet vinden dat het door die update zou komen. (Bovendien is die update er nu al ~ 4 dagen en dan waren er vast meer klachten geweest op het net).
Dat is wel gek dan: ik heb 100% zeker niet de nieuwe preview build (ik ben uit het insider programma gestapt en "ver" zegt dat ik op Microsoft Windows [Version 10.0.10240] zit) maar ik heb wel de symptomen. Chrome doet helemaal niets meer. Hij start op, maar ik kan geen websites openen. Het zal dan ongetwijfeld niet aan die update liggen, maar wat het dan wel is...?

Edit: voordat iedereen me gaat beschuldigen van stemmingmakerij :+ : ik had gisteren nog nergens last van en heb vanmorgen KB3081438 geinstalleerd. En nu doet Chrome het niet meer. Ik kan natuurlijk niet 100% zeker claimen dat die twee samenhangen, maar ik vind het erg toevallig.

[ Voor 14% gewijzigd door posttoast op 19-08-2015 12:38 ]

omniscale.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Basekid
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 21-09 13:08
Pffff, toch redelijk wat irritatie/bugs waardoor ik terug naar Win8.1 wil..

Office 365 activeert niet
Zoek functie is brak
start menu is brak

:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400

MAX3400

Jouw probleem, niet het mijne. Zit al weken vlekkeloos op Office 365 te werken.
Zoek functie is brak
Want?
start menu is brak
Want?

Waarom ben je dan over gegaan; de ervaringen staan toch al enige tijd hier online.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Basekid
MAX3400 schreef op woensdag 19 augustus 2015 @ 13:01:
[...]

Jouw probleem, niet het mijne. Zit al weken vlekkeloos op Office 365 te werken.

[...]

Want?

[...]

Want?

Waarom ben je dan over gegaan; de ervaringen staan toch al enige tijd hier online.
Tja, zelfs na 4x office herinstalleren activeert hij niet. Enige aanpassing is dat ik nu win10 draai. Een ander verband is er niet te leggen.

Verder wordt geen enkele zoekactie van mij gevonden (control panel, steam, etc).

Ik geef toe dat ik misschien wat te snel ben overgegaan. Verschillede reviews gaven aan dat er wat kleine bugs in zaten maar dat het verder gewoon goed draaide. Helaas is het hier wat meer dan wat kleine bugs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Sinds upgrade van Win 7 pro naar Win 10 Pro met Nederlandse taal werkt de app kaarten niet, opent wel, kan alles invoeren e.d. maar beeld blijft licht blauw, ik zie dus geen kaarten. Zijn er meerdere die dit hebben en zoja...een oplossing?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zordaz
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 09:50
Weet iemand misschien hoe het zit met het "Windows 10 Pro upgrade pack"?
In de VS kun je voor 99 dollar je Windows 10 Home installatie upgraden naar Pro, dat is met een paar klikken te regelen via de Windows Store.

Als ik dat hier in NL probeer, dan dien ik 159 euro te betalen. Dat is gewoon de prijs van een volledig OEM W10 Pro-licentie en geen 'upgrade tarief' zoals in de VS. Specifieke info hierover is online niet te vinden en de support medewerker van Microsoft die ik er telefonisch over sprak kon mij ook geen goed antwoord geven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FREAKJAM
Basekid schreef op woensdag 19 augustus 2015 @ 13:06:
[...]

Tja, zelfs na 4x office herinstalleren activeert hij niet. Enige aanpassing is dat ik nu win10 draai. Een ander verband is er niet te leggen.

Verder wordt geen enkele zoekactie van mij gevonden (control panel, steam, etc).

Ik geef toe dat ik misschien wat te snel ben overgegaan. Verschillede reviews gaven aan dat er wat kleine bugs in zaten maar dat het verder gewoon goed draaide. Helaas is het hier wat meer dan wat kleine bugs.
Dit zijn eerder problemen gerelateerd aan jouw specifieke installatie; niet zozeer Windows 10 zelf anders had iedereen er wel last van gehad. Wat zegt je eventviewer over de foutmeldingen? Welke error krijg je bij het activeren van Office 365? Office 365 licensing troubleshooter al doorlopen?

is everything cool?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400

MAX3400

[...]

Hint; ik heb Office geinstalleerd via de webbrowsers (inloggen op Office365 en daar mijn installer downloaden); dan is je licentie al meegekomen, lijkt het. Werkte zowel voor 2013 als 2016 editie de afgelopen week. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Atomsk
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 08-09 22:29
Sinds de installatie van W10 heb ik het probleem dat alle hdd's korte tijd na automatisch uitschakelen, weer upspinnen. Dit wordt niet veroorzaakt door eigen software en gebeurt ook bij schijven waar alleen maar databestanden op staan. Zonder virusscanner gebeurt het ook.

Het lijkt me niet goed voor de levensduur dat hdd's continu uit- en aangaan. Herkend iemand dit? Is hier iets aan te doen?

_██_
(ಠ_ృ)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 09:49
In power management deze optie reeds uitgezet dan?

Afbeeldingslocatie: https://dl.dropboxusercontent.com/u/14488320/tweakers/hd.PNG

[ Voor 17% gewijzigd door Brad Pitt op 19-08-2015 14:03 ]

Nickname does not reflect reality

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• siemed
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 18-09 13:33
Ik ben al weer ruim een week over op Windows 10, maar heb 2 vervelende problemen. Op de mappen documenten en afbeeldingen heb ik geen schrijfrechten meer, dit komt volgens mij doordat ik Onedrive heb ingesteld voor mijn foto's. Dat kan alleen als je met een Windows account (in mijn geval mijn Outlook mail adres) inlogt, hierop is de gebruiker ook veranderd. Waar ik eerst mijn voornaam als gebruikersnaam had, heb ik nu mijn Hotmail e-mail adres als gebruikersnaam. Nu kan ik dus niet meer schrijven in de gebruikersmappen. Iemand een tip hiervoor?

Volgende probleem is dat de computer op mijn slaapkamer staat. Midden in de nacht gaat deze aan om updates door te voeren, met veel lawaai en licht van mijn monitor tot gevolg. Dit heb ik getracht uit te zetten door 'Notify to schedule restart' in te schakelen bij 'Choose how updates are installed', maar de PC sprong afgelopen nacht weer aan. Nu met de melding dat mijn PC opnieuw opgestart moest worden omdat er updates zijn geïnstalleerd. Schiet dus ook niet op. Iemand hier de oplossing voor?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• theduke1989
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 21-09 21:22
Ashram schreef op woensdag 19 augustus 2015 @ 14:20:
[...]

Ik heb er ook last van. Calendar en Mail werken bij mij ook niet meer sinds ik de nieuwste preview er op heb staan. Hebben meer mensen hier last van?
staat de apps wel aan, ik kan me voorstellen dat ze bij de nieuwe preview dit dus uit hebben gezet.
Voor ''privacy'' claimings!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mrjraider
  • Registratie: Juli 2012
  • Niet online
Na tien driver reinstalls, tig reboots een aantal dagen een gefrustreerde moeder werkt het touchpad hier ook weer :) *O*

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Modbreak:Graag alles over de nieuwe Insiders Builds in het nieuwe [Windows 10] Insider Preview Ervaringen & Discussie topic

Alle relevante posts over build 10525 zijn verplaatst naar het nieuwe topic

[ Voor 14% gewijzigd door TheVMaster op 19-08-2015 15:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bv202
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 14-11-2021
nieuws: Microsoft brengt noodpatch voor Internet Explorer uit

Deze patch is vandaag geïnstalleerd bij mij. Geen probleem op zich, buiten dat bij mij de optie aanstaat om de updates met 3 maanden uit te stellen.

Microsoft negeert deze instelling dus bij bepaalde updates.

Nog leuker:
Windows 10 updates are cumulative. Therefore, this package contains all previously released fixes.
Dus eerdere updates zijn ook geïnstalleerd, niet alleen deze "critical" patch. Er wordt dus helemaal geen 3 maanden gewacht...

[ Voor 26% gewijzigd door Bv202 op 19-08-2015 15:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kwakzalver
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 15-07 12:13
Hmm memory management en Windows 10.

Het mechanisme om niet actieve applicaties op 'standby' te zetten zorgt voor veel problemen in de praktijk.
Zeker met applicaties die een netwerkverbinding met een database onderhouden.

Krijg heel veel meldingen van applicaties die (netwerk) databaseverbindingen kwijtraken.
Gebeurt als mensen de applicatie naar de achtergrond zetten om met wat anders te werken.
Dan zet Windows 10 de app op een bepaald moment op standby. Met alle gevolgen vandien.

Blijkt een andere IT'er met zijn bedrijf nu de Windows 10 migratie om dezelfde redenen te stoppen.
Ze rollen alles terug juist vanwege deze databaseconnectie problemen.

Zag dat ze met de nieuwste insider build het memory management hebben aangepakt.
Maar dat lost deze problemen nog steeds niet op. Hopelijk komen ze snel met een oplossing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RayNbow
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 10:26

RayNbow

Kirika <3

kwakzalver schreef op woensdag 19 augustus 2015 @ 15:51:
Het mechanisme om niet actieve applicaties op 'standby' te zetten zorgt voor veel problemen in de praktijk.
Zeker met applicaties die een netwerkverbinding met een database onderhouden.
Geldt dit alleen voor moderen applicaties of ook Win32 software?

Ipsa Scientia Potestas Est
NNID: ShinNoNoir

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kwakzalver
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 15-07 12:13
RayNbow schreef op woensdag 19 augustus 2015 @ 16:01:
[...]
Geldt dit alleen voor moderne applicaties of ook Win32 software?
Komt voor bij van alles. Zowel met de oudere appplicaties als met SAP met een Windows 2012 infrastructuur op de achtergrond. Maakt niet uit wat voor type database. Zelfs met een MS Access database op het netwerk gaat het fout.
Probleem treedt niet op bij Windows 8.1. Het is specifiek Windows 10.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Swerfer
  • Laatst online: 06-09 16:30
siemed schreef op woensdag 19 augustus 2015 @ 14:15:
Ik ben al weer ruim een week over op Windows 10, maar heb 2 vervelende problemen. Op de mappen documenten en afbeeldingen heb ik geen schrijfrechten meer, dit komt volgens mij doordat ik Onedrive heb ingesteld voor mijn foto's. Dat kan alleen als je met een Windows account (in mijn geval mijn Outlook mail adres) inlogt, hierop is de gebruiker ook veranderd. Waar ik eerst mijn voornaam als gebruikersnaam had, heb ik nu mijn Hotmail e-mail adres als gebruikersnaam. Nu kan ik dus niet meer schrijven in de gebruikersmappen. Iemand een tip hiervoor?
Opnieuw inloggen met Microsoft account. Rechter muisklik op desbetreffende map, security en daar de andere gebruiker toevoegen met de juiste rechten...

Home Assistant | Unifi | LG 51MR.U44 | Volvo EX30 SMER+ Vapour Grey, trekhaak | SmartEVSE V3 | Cronos Crypto.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• siemed
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 18-09 13:33
Swerfer schreef op woensdag 19 augustus 2015 @ 16:16:
[...]

Opnieuw inloggen met Microsoft account. Rechter muisklik op desbetreffende map, security en daar de andere gebruiker toevoegen met de juiste rechten...
Hoi, ik heb zelfs "Iedereen" volledige toegang gegeven op de mappen, maar dit helpt helaas ook niet. Als ik kies voor het toevoegen van het Outlook account dan krijg ik een foutmelding 'Objecten in de container kunnen niet worden geïnventariseerd. Toegang is geweigerd.

Of bedoel je dat ik met mijn originele account moet inloggen (die van Windows 7), want dat heb ik nog niet geprobeerd. Al ben ik bang dat deze is aangepast / vervangen naar het Hotmail account.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KillerAce_NL
  • Niet online

KillerAce_NL

If it ain't broke...

siemed schreef op woensdag 19 augustus 2015 @ 14:15:
Ik ben al weer ruim een week over op Windows 10, maar heb 2 vervelende problemen. Op de mappen documenten en afbeeldingen heb ik geen schrijfrechten meer, dit komt volgens mij doordat ik Onedrive heb ingesteld voor mijn foto's. Dat kan alleen als je met een Windows account (in mijn geval mijn Outlook mail adres) inlogt, hierop is de gebruiker ook veranderd.
Nee hoor, met een lokaal account kun je ook prima one drive gebruiken, als one drive de eerste keer start vraagt deze om een login.
Je lokale account moet er nog gewoon zijn, tenzij je deze weg hebt gegooid.
Dat je met je windows account niet bij de gegevens van je lokale account kunt, dat is normaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AzzKickah
  • Laatst online: 21-09 18:10

AzzKickah

06-CENSORED

Ik kan er dus écht met m'n kop niet bij dat het in Windows 10 nog stééds zo is dat, wanneer je ingesteld hebt staan dat bij het dichtklappen van de klep van de laptop hij in Sleep moet gaan en je klikt op Shut Down en doet vervolgens de klep dicht, dat de laptop dan in Sleep gaat. En als je de klep weer opendoet, ontwaakt ie weer om vervolgens weer verder te gaan met afsluiten.

Echt. What. The. Fuck. 8)7 |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harmen

Harmen

⭐⭐⭐⭐⭐⭐

AzzKickah schreef op woensdag 19 augustus 2015 @ 16:48:
Ik kan er dus écht met m'n kop niet bij dat het in Windows 10 nog stééds zo is dat, wanneer je ingesteld hebt staan dat bij het dichtklappen van de klep van de laptop hij in Sleep moet gaan en je klikt op Shut Down en doet vervolgens de klep dicht, dat de laptop dan in Sleep gaat. En als je de klep weer opendoet, ontwaakt ie weer om vervolgens weer verder te gaan met afsluiten.

Heeft de maken met de Fast Boot, afsluiten duurt nu iets langer tov Windows 8.1
Had dit laatst ook, vond het ook apart. Windows moet alle data naar hibernate.sys schrijven.

Dus in vervolg even 5 sec langer wachten. :z

[ Voor 3% gewijzigd door Harmen op 19-08-2015 16:58 ]

Whatever.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• posttoast
TheVMaster schreef op woensdag 19 augustus 2015 @ 15:11:
[modbreak] Graag alles over de nieuwe Insiders Builds in het nieuwe [Windows 10] Insider Preview Ervaringen & Discussie topic[/modbreak]

Alle relevante posts over build 10525 zijn verplaatst naar het nieuwe topic
Euh, mijn posts gingen juist niet over 10525, maar ze staan nu ook in dat topic :D

omniscale.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Atomsk
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 08-09 22:29
Brad Pitt schreef op woensdag 19 augustus 2015 @ 14:01:
[...]

In power management deze optie reeds uitgezet dan?

[afbeelding]
Dat is toch geen oplossing? Ik vind het prima dat ze uitschakelen na 30min, ik wil echter niet dat ze door een of ander proces weer inschakelen zonder goede reden.

_██_
(ಠ_ృ)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raven
  • Registratie: November 2004
  • Niet online
Bv202 schreef op woensdag 19 augustus 2015 @ 15:50:

Deze patch is vandaag geïnstalleerd bij mij. Geen probleem op zich, buiten dat bij mij de optie aanstaat om de updates met 3 maanden uit te stellen.

Nog leuker:

[...]

Dus eerdere updates zijn ook geïnstalleerd, niet alleen deze "critical" patch. Er wordt dus helemaal geen 3 maanden gewacht...
Toevallig zelf op de zoek-updates knop geklikt? Dan worden update-instellingen inderdaad genegeert.

After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...

Oscar Wilde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AzzKickah
  • Laatst online: 21-09 18:10

AzzKickah

06-CENSORED

Harmen schreef op woensdag 19 augustus 2015 @ 16:57:
[...]

Heeft de maken met de Fast Boot, afsluiten duurt nu iets langer tov Windows 8.1
Had dit laatst ook, vond het ook apart. Windows moet alle data naar hibernate.sys schrijven.

Dus in vervolg even 5 sec langer wachten. :z
Tuurlijk, dat zal allemaal best wezen. Maar hoe moeilijk kan het zijn om ergens een bitje van 0 naar 1 te laten springen wanneer je op Shut Down klikt, en wanneer je dan de klep dicht doet, Windows bij het detecteren van het dichtgaan van de klep die bit even checkt.

0 = slapie doen
1 = niet slapie doen, AFSLUITEN!!!!!!!!!!!!!! :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CreativeS
  • Registratie: Juli 2010
  • Niet online
[...]

Zelf ook gehad... installatie vanuit Office Online, het mocht allemaal niet baten.
Toevallig het volgende?

Helaas, er iets is misgegaan en we dit niet voor u nu. Probeer het later opnieuw. (0x8004FC12) ' bij het activeren van Office-2013 of Office 365

Je kan de hele rits aan oplossingen wel gaan uitvoeren, maar het snelste is een nieuwe installatie van Windows 10. Daarna was alles opgelost. Kan altijd gebeuren...

Acties:
  • 0 Henk 'm!
posttoast schreef op woensdag 19 augustus 2015 @ 16:58:
[...]

Euh, mijn posts gingen juist niet over 10525, maar ze staan nu ook in dat topic :D
Nee...denk dat je niet goed gekeken hebt O-)

Heb ze teruggeplaatst

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Basekid
FREAKJAM schreef op woensdag 19 augustus 2015 @ 13:32:
[...]

Dit zijn eerder problemen gerelateerd aan jouw specifieke installatie; niet zozeer Windows 10 zelf anders had iedereen er wel last van gehad. Wat zegt je eventviewer over de foutmeldingen? Welke error krijg je bij het activeren van Office 365? Office 365 licensing troubleshooter al doorlopen?
Ik zal de troubleshooter eens doorlopen. Wat je zegt klopt (iedereen zou dan last hebben), echter komt het wel pas nadat ik Win10 erop heb staan. De melding die ik krijg bij het activeren is code 0x8004FC12 wat een probleem lijkt te zijn van het Windows Platform. Een clean install heeft dit niet opgelost. De installer download ik al van office365, maar een licentie vertikt ie om mee te nemen.. raar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb irfanview ingesteld als standaard foto-viewer in windows 10. Iedere keer als ik in firefox een foto download en open komt de pop-up met welke app ik de foto wil openen. Weet iemand hoe ik dit weg kan krijgen of is dit een bug?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KillerAce_NL
  • Niet online

KillerAce_NL

If it ain't broke...

Even start->instellingen-> standaard apps een keer controleren of het daar ook goed gaat ?
Soms doen installers dat niet goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb ik gedaan...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400

MAX3400

Afbeeldingslocatie: http://static.tweakers.net/ext/f/ezfP46ajDMuVfKety9JWTsVD/medium.jpg

Afbeeldingslocatie: http://static.tweakers.net/ext/f/6sLMlMsUjqp603vTSfvBtUZ5/medium.jpg
Werkt vlekkeloos hier; op het moment dat ik in het 2e plaatje op OK klik, veranderen meteen ook de icons van mijn plaatjes.

En anders moet je in je BROWSER, het volgende doen:
Afbeeldingslocatie: http://static.tweakers.net/ext/f/fV5kEClX4qLxwCa7Wa5xSphz/medium.jpg

One-liners posten helpt niet met oplossingsgericht denken, dank u.

[ Voor 40% gewijzigd door MAX3400 op 19-08-2015 20:42 . Reden: Thumbnails... ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 09:49
Atomsk schreef op woensdag 19 augustus 2015 @ 17:00:
Dat is toch geen oplossing? Ik vind het prima dat ze uitschakelen na 30min, ik wil echter niet dat ze door een of ander proces weer inschakelen zonder goede reden.
Dan laat je het toch gewoon zo? Was slechts om te testen maar als het geen oplossing is, never mind dan :)

Nickname does not reflect reality

• KillerAce_NL
  • Niet online

KillerAce_NL

If it ain't broke...

AzzKickah schreef op woensdag 19 augustus 2015 @ 16:48:

Precies, het is nog stééds zo dat jij je laatste command overruled door een hibernate commando te geven.....
FF nadenken en je ziet de logica...

Verwijderd

Is het mogelijk dat die hybrid shut-down niet meer werkt wanneer je dualboot met Linux?
M'n laptop gaat gewoon in een soort van standby, waar hij vroeger dus uitging. Na het uitschakelen van Fast Boot kan ik hem wel weer gewoon uitzetten, maar duurt het natuurlijk weer wat langer om op te starten.

Het lukt ook niet om KB3081444 te installeren, zowel via Windows Update als de offline installer >_>

[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 20-08-2015 09:27 ]

• Enai
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 03-02 18:25
Bv202 schreef op woensdag 19 augustus 2015 @ 15:50:

Nog leuker:

[...]

Ben je zeker dat de vorige updates ook mee geïnstalleerd worden? Lijkt me dat MS in dit geval toch enkel de IE-patch zou pushen en dat de cumulatieve updates enkel van toepassing zijn wanneer je hebt aangegeven dat je de vorige updates ook wil hebben (wat de default is).

• Reepje
  • Registratie: Juni 2010
  • Niet online
Enai schreef op donderdag 20 augustus 2015 @ 09:41:
[...]

Ben je zeker dat de vorige updates ook mee geïnstalleerd worden? Lijkt me dat MS in dit geval toch enkel de IE-patch zou pushen en dat de cumulatieve updates enkel van toepassing zijn wanneer je hebt aangegeven dat je de vorige updates ook wil hebben (wat de default is).
Ik heb de instelling om te updates te vertragen op1 computer ingesteld, op de andere niet.
Ze krijgen alletwee alle updates. Bij mij werkt deze vertraagde update instelling dus ook niet.

• Patavorene
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 10:37
Net even aan de telefoon gehangen met de klantenservice, aangezien ik wat problemen tegen ben gekomen bij het gebruiken van windows 10 op meerdere pc's/laptops.

Aan de ene kant gaat het om het tonen van de batterij-indicatie bij laptops, soms werkt dit goed, soms blijft het een aantal reboots weg. Maar het ging mij vooral om het delen van favorieten, wachtwoorden en gegevens van Edge over verschillende PC's.

Nu vertelde de medewerker mij dat het niet de bedoeling is dat je met verschillende PC's tegelijk aangemeld bent met een Microsoft account (dan moet je verschillende accounts aanmaken). Snap ik het nu niet goed of snapte deze medewerker mij niet goed? Het is toch niet gek dat je in een 'thuisnetwerk' meerdere pc's/laptops aan hebt staan op één account.

Met andere woorden: je mag volgens de klantenservice niet met één account op meerdere pc's / laptops inloggen. Dus ik zou niet met mijn laptop en mijn PC tegelijk mogen werken. Ik zit nu bijvoorbeeld op een laptop te werken, terwijl een video/muziekpc nu ook aan staat.

Ben ik nu gek? Of mag dit echt niet? En welke problemen komen daar dan bij kijken.
OneDrive doet het namelijk wel goed bij een dubbele aanmelding.

[ Voor 4% gewijzigd door Patavorene op 20-08-2015 11:22 ]

• S_Chief
  • Niet online
Grote BS afaik. Ik ben al jaren op meerdere devices ingelogd (voorheen laptop en Surface, nu twee laptops) en dat gaat altijd prima. Zou ook niet weten waarom dit niet goed zou kunnen gaan.

• Patavorene
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 10:37
SChief schreef op donderdag 20 augustus 2015 @ 11:29:
Grote BS afaik. Ik ben al jaren op meerdere devices ingelogd (voorheen laptop en Surface, nu twee laptops) en dat gaat altijd prima. Zou ook niet weten waarom dit niet goed zou kunnen gaan.
Nouja dat is ook het punt. Waarom zou je in deze tijd willen dat iemand maar op één device inlogt? Het gaat toch juist om connectiviteit tussen apparaten en het syncen van apparaten. Dat is wat nu in deze tijd belangrijk wordt gevonden.

Werkt het uitwisselen van favorieten, wachtwoorden en geschiedenis bij Edge wel bij jullie op verschillende PC's/Laptops?

• S_Chief
  • Niet online
Nee, Edge is nog niet ondersteund (bizar, ik weet het).
Pagina: 1 ... 39 ... 105 Laatste

Let op:
Ervaringen met de Insider Preview van Windows 10 kunnen in het [Windows 10] Insider Preview Ervaringen & Discussie topic.

Ervaringen met Windows 11 horen thuis in het [Windows 11] Insider Preview Ervaringen & Discussie topic.

De Windows 10 mei 2021 Update (of 21H1) bits zijn hier te downloaden (via de MediaCreation Tool link). Je kunt natuurlijk ook via Windows Update checken op updates, dan zou hij als het goed is ook binnen moeten komen.