Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 19-09 19:59

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

donderdraak schreef op zondag 16 augustus 2015 @ 10:29:
[...]

Ik ga de howtogeek methode proberen....
http://gathering.tweakers...date_message/44751549/147 werkt een stuk beter dan 2 replies achter elkaar posten ;)

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freakster86
  • Registratie: September 2009
  • Niet online
Mrjraider schreef op zaterdag 15 augustus 2015 @ 15:07:
Nee maar bij mij gebruikt taakbeheer altijd +35% CPU :/ Slaat nergens op maar goed...

Heb je dat altijd of alleen na een verloop van tijd?
Taakbeheer flipt hier ook nog wel eens ja. Die services gaan bij mij soms op hol. Vaak blijft het even lopen nadat de laptop opnieuw is opgestart (misschien syncen van iets?), maar soms gebeurt het ook wanneer de laptop al even aanstaat.
SChief schreef op zaterdag 15 augustus 2015 @ 15:43:
[...]

Toevallig Windows Media Player open? :+
Nee, nog nooit gebruikt in windows 10.
_Arthur schreef op zaterdag 15 augustus 2015 @ 16:40:
[...]

Ga eens naar Details, krijg je meer info dan alleen dit algemene overzichtje.
Daarna met rechtermuisknop op bv CPU, selecteer kolommen en zet de kolom 'commandline' aan (en/of anderen als je wilt), nu weet je in elk geval welk proces je CPU tijd opeet.
Oké, dat zal ik doen zodra het weer opduikt.

Edge vind ik nog steeds geen succes.
Bij het minste en geringste springt het cpu gebruik naar 70%. Dan staat alleen een pagina met 9gag open :? Het RAM gebruik van Chrome was al een ramp, maar man... Edge gebruik per tabblad gemakkelijk 170MB! En dan heb je nog de pagina's die wel laden, maar daarna gelijk gaan herladen waarna je de melding krijgt dat er een probleem met het laden van de pagina is. In Chrome opent diezelfde pagina dan prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400

MAX3400

Had je ikt in "[Windows 10] Ervaringen & Discussie - Deel 2" gelezen? Het zal ongetwijfeld niet voor jou gelden maar ik begin wel een patroon te zien dat mensen "internet" gebruiken en "geheugen" verbruiken. Ik heb helaas geen half-supported NIC liggen om mee te testen.

Ook op andere forums lijken mensen echt de meest wazige klachten te hebben over RAM, stabiele bandbreedte (op het LAN) en performance van "network enabled applicaties".

[ Voor 16% gewijzigd door MAX3400 op 16-08-2015 10:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freakster86
  • Niet online
MAX3400 schreef op zondag 16 augustus 2015 @ 10:33:
[...]

Had je ikt in "[Windows 10] Ervaringen & Discussie - Deel 2" gelezen? Het zal ongetwijfeld niet voor jou gelden maar ik begin wel een patroon te zien dat mensen "internet" gebruiken en "geheugen" verbruiken. Ik heb helaas geen half-supported NIC liggen om mee te testen.

Ook op andere forums lijken mensen echt de meest wazige klachten te hebben over RAM, stabiele bandbreedte (op het LAN) en performance van "network enabled applicaties".
Maar als dit alleen voor Edge geldt, aan welke driver moet het dan liggen volgens jou? Chrome verbruikt 'gewoon' normaal veel geheugen. En die services die soms op hol slaan verbruiken juist CPU en Disk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• desalniettemin
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 20-09 11:07
SmokingCrop schreef op zaterdag 15 augustus 2015 @ 19:48:
Die mail app zou zoveel beter kunnen zijn door 2 simpele aanpassingen.

• Accounts onder elkaar op de linkerbalk zetten (die je kan open en dichtklappen) ipv via accounts.
• nummertje aan rechterkant van de naam zetten die zegt hoeveel ongelezen mails je hebt.

Ik begrijp echt niet waarom ze niet voor deze logische layout gekozen hebben.
Heb het ook geprobeerd, maar mail rechts vind ik niets. Achtergrond afbeelding kan je niet uit zetten. Je kunt het ook niet aanpassen, zoals bv mail onderaan.. Tenminste ik kan het niet vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JustFogMaxi
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 19-07 16:05

JustFogMaxi

zzzZzZZzZ

Ben ik nou de enige die het knap vervelend vind dat ik voor een Windows Update een echte reboot moet doen? Ipv van op het einde van de dag een shutdown. Want bij een shutdown installeerd 'ie geen updates. En een gezien er elke dag wel een update komt is dit best iritant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online
Reboots kan je gewoon schedulen in Windows Update hoor :)

En er komt echt niet elke dag een nieuwe update uit, zó hard gaat het nu ook weer niet gelukkig ;)

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JustFogMaxi

JustFogMaxi

zzzZzZZzZ

Mijn PC gaat savonds uit en door de dag hoef ik geen reboot? Stoort echt enorm.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400

MAX3400

JustFogMaxi schreef op zondag 16 augustus 2015 @ 10:52:
Mijn PC gaat savonds uit en door de dag hoef ik geen reboot? Stoort echt enorm.
Afbeeldingslocatie: http://static.tweakers.net/ext/f/AEouSRrZQWApqFpcIRaqn4Pb/full.jpg
Gewoon even kijken waar & wat je moet instellen...

/edit: weet je zeker dat jou PC een shutdown doet en niet een "fast boot / hibernation" achtige shutdown. In het laatste geval heb je inderdaad kans dat een update niet wordt geinstalleerd.

[ Voor 22% gewijzigd door MAX3400 op 16-08-2015 10:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mrjraider
  • Registratie: Juli 2012
  • Niet online
In de oudere Windows versies 7/8.1 etc. werd een update ook geïnstalleerd als je je laptop of pc uitschakelt. Door die verschrikkelijke fast boot optie gebeurd dit dus niet goed. De laptop van mijn moeder en mij hebben dit al meerdere malen ondervonden, updates stonden klaar voor installatie maar werden niet goed uitgevoerd. Dit resulteerde in een niet doorstartende laptop.

Wat ik moest doen is de powerknop ingedrukt houden om maar even een shutdown te forceren en dan pas weer aan te zetten. De update loopt dan wel goed door. Ik heb hier maar alle fast boots uitgezet om dit gezeik te voorkomen.

Vind ook niet dat MS hier logisch over heeft nagedacht...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JustFogMaxi

JustFogMaxi

zzzZzZZzZ

@MAX3400: Dat is niet wat ik wil. Daarnaast moet je dat bij elke update weer opnieuw aangeven. Ik wil updates installeren bij het uitzetten van mijn pc. Waarom is dit voor MS iets anders dan een handmatige reboot?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mrjraider
  • Niet online
JustFogMaxi schreef op zondag 16 augustus 2015 @ 11:00:
Dat is niet wat ik wil. Daarnaast moet je dat bij elke update weer opnieuw aangeven. Ik wil updates installeren bij het uitzetten van mijn pc. Waarom is dit voor MS iets anders dan een handmatige reboot?
Instellingen > systeem > energie beheer > extra instellingen > Het gedrag van de aan/uit knop bepalen > instellingen wijzigen die momenteel niet beschikbaar zijn; staat boven aan > instellingen voor afsluiten; staat onderaan en dan daar fastboot uitschakelen.

Als het goed is worden de updates dan WEL geïnstalleerd tijdens de shutdown.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JustFogMaxi

JustFogMaxi

zzzZzZZzZ

Mrjraider schreef op zondag 16 augustus 2015 @ 11:02:
[...]

Instellingen > systeem > energie beheer > extra instellingen > Het gedrag van de aan/uit knop bepalen > instellingen wijzigen die momenteel niet beschikbaar zijn; staat boven aan > instellingen voor afsluiten; staat onderaan en dan daar fastboot uitschakelen.

Als het goed is worden de updates dan WEL geïnstalleerd tijdens de shutdown.
Thanks ga ik proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pitchdown
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 07:19
MAX3400 schreef op zondag 16 augustus 2015 @ 10:01:
[...]

Dit zou wel eens aan je hypervisor virtual GPU kunnen liggen maar ook het "type" machine wat je hebt geconfigureerd. Ook de vNIC kan roet in het eten gooien (bridged connection??), de IPv4/IPv6 preference of andere zaken. Het is enigszins off-topic maar zelfs met Hyper-V (van Microsoft zelf) merk ik dat Gen-1 machines toch net iets lekkerder draaien. Ik heb hier nog geen rare dingen gezien met RDP van/naar zowel fysieke als virtuele machines.

[...]

Vreemd want als ik rechtsboven klik, dan kan ik daar mijn history zien. Heb met Edge nog niet heel veel op internet gezeten maar als ik iets intik in de address-bar, dan zoekt 'ie automatisch in mijn history.
[afbeelding]
Zo kan ik je vertellen dat ik de laatste keer dat ik msppdd heb bezocht, op 29 juli was maar nog steeds wordt gevonden in mijn history. Of bedoel jij iets anders (of een hele andere manier) omdat "we" gewend zijn aan het pulldown-menu in een Firefox of IE waarbij de laatste x aantal URL's werden weergegeven?
de Vm draait binnen esxi 6.0.
Daar zijn weinig opties voor de GPU volgens mij?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Madrox
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 23-08 22:42

Madrox

Oh, Pharaoh!

MAX3400 schreef op zondag 16 augustus 2015 @ 10:04:
[...]

http://www.tenforums.com/...-change-windows-10-a.html ?

In principe, maar nu praat ik voor mijn beurt, is 99% van alles wat je ziet op je scherm een registry-setting. Dat het niet 1-2-3 gedocumenteerd is voor iedereen (beginner of gevorderd), is lastig maar er valt vast wel uit te komen :)
Dat is geen antwoord, dat is een, onpraktische workaround. Wel aan mij besteed, trouwens. Echter, ik heb het even aangekeken en een oordeel geveld. Windows 10 is lelijk, oerlelijk en soms ook onpraktisch. Dat ik ermee blijf werken heeft MS 100% te danken aan de onderliggende technieken.

Ga met smart wachten op practige desktop replacers, die de look en feel grondig onder handen nemen. Tot dan slik ik deze bende wel, denk ik. Heb al een gekleurde titel bar maar ga verder maar niet sleutelen, er is teveel te doen, heb er geen zin in.

Wat ik wel wil oplossen is een nieuw probleem; Panzer Corps draai ik hier, onder Win 7 gewoon op de resolutie die ik kies, maar in Win 10 kom ik steeds op dezelfde , lage resolutie; welke kan ik niet achterhalen maar ik vermoed 1024x768 of lager. Ga even neuzen in compability settings of dat ander kan.

Voor upgrade, complete zelfbouw, herstellen van windows/software klik hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400

MAX3400

Freakster86 schreef op zondag 16 augustus 2015 @ 10:40:
[...]

Maar als dit alleen voor Edge geldt, aan welke driver moet het dan liggen volgens jou? Chrome verbruikt 'gewoon' normaal veel geheugen. En die services die soms op hol slaan verbruiken juist CPU en Disk.
Goed punt; ik zie hier weinig tot geen memory voor Edge. Zelfs een hele drukke site (vind ik) als nu.nl inclusief alle advertenties eet minder dan 24MB RAM in Edge.

Voor de experts onder ons; het kan geen kwaad om drivers te troubleshooten:
  1. http://go.microsoft.com/fwlink/p/?LinkId=317353 en download het pakket
  2. Installeer het pakket; dit kan rustig meer dan 1GB aan data zijn
  3. Start een elevated command prompt
  4. Ga naar C:\Program Files (x86)\Windows Kits\8.1Tools\
  5. Selecteer de goede architecture-directory (dus x64 of x86) en start poolmon.exe (in mijn geval een Windows 10 Home x86 machine onder Hyper-V)
  6. Druk op P en daarna op B om te sorteren
  7. Open een nieuwe elevated command prompt
  8. Zoek op het proces wat je veel RAM gebruikt (zie screenshot) middels findstr /s FMsl *.* vanuit C:\
  9. Na lang wachten, krijg je een hele berg met resultaten te zien
Afbeeldingslocatie: http://static.tweakers.net/ext/f/hlE76YyUPGzAPE6pw6wMoahT/full.jpg

Afbeeldingslocatie: http://static.tweakers.net/ext/f/GpjUjtqNflI4H7lrTNp5q7Ze/full.jpg
Op basis van bovenstaande, kan je terugvinden dat in dit geval de "standaard" fltMgr.sys de boosdoener is en 3MB geheugen verbruikt. Dit is natuurlijk een voorbeeld maar sowieso met stappen 1 tm/4 kan je wel iets meer inzichtelijk krijgen voor je geheugenverbruik dan met de standaard tools van Windows 10.
pitchdown schreef op zondag 16 augustus 2015 @ 11:12:
[...]

de Vm draait binnen esxi 6.0.
Daar zijn weinig opties voor de GPU volgens mij?
*ouch*... Hoe vaak heb je VMX-files al handmatig ge-edit? Wat ik al zei; het is misschien te off-topic maar ga ook eens kijken naar de VMware Tools voor Windows 10 en ook zeker even naar je VM-configuration files.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• desalniettemin
donderdraak schreef op zondag 16 augustus 2015 @ 10:25:
[...]

neeeeeejjjjh.....
System Lock Screen -- niet de User Lock Screen :)

[afbeelding]
Hoe verander ik de afbeelding? Ik zie een standaardafbeelding en niet de afbeelding die ik gekozen heb voor het startscherm of outlook.com.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• larsF
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 21-09 20:00
Ik zag nog wel het volgende bij de settings van Windows Update.
De bovenste optie staat standaard op automatisch, hier kijkt Windows dus zelf naar een tijd om opnieuw op te starten. Dit is meestal in de nacht , maar dan heb ik zelf de pc niet aan staan.
Ik heb de optie veranderd naar `Melding om opnieuw opstarten te plannen`.
Zodat ik zelf de pc een reboot kan geven wanneer er op de achtergrond updates zijn geinstalleerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• donderdraak
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 09-07-2017
desalniettemin schreef op zondag 16 augustus 2015 @ 11:39:
Hoe verander ik de afbeelding? Ik zie een standaardafbeelding en niet de afbeelding die ik gekozen heb voor het startscherm of outlook.com.
Dit tootlje is wat voor mij hielp om het achtergrond plaatje te veranderen wanneer het uit standby komt

https://github.com/PFCKru...ckground-Changer/releases

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• desalniettemin
donderdraak schreef op zondag 16 augustus 2015 @ 11:54:
[...]

Dit tootlje is wat voor mij hielp om het achtergrond plaatje te veranderen wanneer het uit standby komt

https://github.com/PFCKru...ckground-Changer/releases
Ik wil alleen de afbeelding veranderen, niet de achtergrond.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Madrox

Madrox

Oh, Pharaoh!

MAX3400 schreef op zondag 16 augustus 2015 @ 11:20:
[...]
[afbeelding]
Op basis van bovenstaande, kan je terugvinden dat in dit geval de "standaard" fltMgr.sys de boosdoener is en 3MB geheugen verbruikt. Dit is natuurlijk een voorbeeld maar sowieso met stappen 1 tm/4 kan je wel iets meer inzichtelijk krijgen voor je geheugenverbruik dan met de standaard tools van Windows 10.
Prachtig, maar wat doe je ermee ? Zie het zelf niet in die plaatjes, maar ik ben dan ook geen expert.

Probleem met Panzer Corps is btw. al verholpen met comp. settings (win7 - 16bit color).

Helaas ga ik nu toch terug naar Windows 7, nu kan ik ook al enkele spellen niet meer installeren onder Windows 10. Dat is de druppel...

[ Voor 8% gewijzigd door Madrox op 16-08-2015 12:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• donderdraak
desalniettemin schreef op zondag 16 augustus 2015 @ 12:10:
[...]

Ik wil alleen de afbeelding veranderen, niet de achtergrond.
Oh dat....
Settings > Account > Change account picture

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mrjraider
  • Niet online
Iemand enig idee hoe ik de bladwijzer/favorieten binnen Edge kan beheren? Die dingen staan nu op alfabet terwijl ze vanuit Chrome op datum van toevoeging stonden. Ik kan ze binnen Edge ook niet anders sorteren en Googlen laat weinig zien...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• desalniettemin
W10 heeft tot nu toe probleemloos gewerkt, maar het gebruikt sinds gisteren constant geheugen. Het wordt nu echt onbruikbaar, want internet valt nu ook steeds uit. Hapert steeds. Als ik naar details ga, dan blijkt System de boosdoener. Op internet al gezocht en het schijnt iets te maken te kunnen hebbben met drivers. Al via apparaatbeheer gekeken, maar alles is uptodate :?

@donderdraak: wist ik maar dan veranderd niet die afbeelding.

[ Voor 8% gewijzigd door desalniettemin op 16-08-2015 12:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• donderdraak
Madrox schreef op zondag 16 augustus 2015 @ 12:12:
[...]

Prachtig, maar wat doe je ermee ? Zie het zelf niet in die plaatjes, maar ik ben dan ook geen expert.

Probleem met Panzer Corps is btw. al verholpen met comp. settings (win7 - 16bit color).

Helaas ga ik nu toch terug naar Windows 7, nu kan ik ook al enkele spellen niet meer installeren onder Windows 10. Dat is de druppel...
Met een snelkoppeling aangeven hoe een programma moet starten

Afbeeldingslocatie: http://www.online-tech-tips.com/wp-content/uploads/2010/06/Windows7CompatibilityOptions_thumb.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• desalniettemin
Ik heb de boosdoener gevonden. Het is Fx 41 beta 1. Ik ga terug naar 40. Eens kijken of het dan opgelost is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Madrox

Madrox

Oh, Pharaoh!

donderdraak schreef op zondag 16 augustus 2015 @ 12:32:
[...]
Met een snelkoppeling aangeven hoe een programma moet starten

[afbeelding]
Klopt, zo heb ik Panzer Corps gefixed. Doel op andere spellen, de setups notabene. Krijg je direct een harde melding: deze app kan niet gebruikt worden met dit OS...blabla. Daar is geen kruit tegen gewassen.

Draai nu, 20 minuten later (redo, super ;)) weer heerlijk op een OS waar alles wel gewoon werkt, direct zoals ik het wil. Ga wel overstappen als het niet anders kan, maar tot dan; toedeloe!

ps: meldde de issue;s omdat ik ze meteen onder ogen kwam; niet omdat ik niet weet hoe je die issue's aanpakt. Dingen, die onder 7 vanzelfsprekend zijn en onder 10 ineens weer een probleem zijn.
Soms een hardnekkig probleem. Die plaatjes heb ik dus niet nodig, die ken ik al ;)

PS: zit op niewsserver, maak posts, maak setups, encode/recode video, bouw pc's, installeer operating systemen. Echt, ik weet er wel iets van... ;)

windows 10: busted!
YouTube: Windows 10 Sucks Series Part 1: Start Menu
Ben het helemaal eens met deze video poster , sorry ;w

[ Voor 32% gewijzigd door Madrox op 16-08-2015 14:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RayNbow
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 07:16

RayNbow

Kirika <3

Madrox schreef op zondag 16 augustus 2015 @ 13:12:
windows 10: busted!
YouTube: Windows 10 Sucks Series Part 1: Start Menu
Ben het helemaal eens met deze video poster , sorry ;w
Voor eloquentie hoef je de video niet te kijken. Het zou je niet misstaan als je de argumentatie van de spreker die te horen is in de video zou kunnen samenvatten zonder het overvloedig herhalen van bijvoeglijk naamwoorden te gebruiken.

Ipsa Scientia Potestas Est
NNID: ShinNoNoir

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkSide
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 20-09 20:57

DarkSide

theres no place like ::1

Wat een domme rant video
Heb gewoon my documents en pictures in mijn start menu staan.
Daarbij kan ik heel makkelijk mijn meest gebruikte programmas makkelijk aan start vastklikken.
Of begin ik gewoon met typen.

Ik snap iedereen een voorkeur heeft. Maar het win8 start menu werkte voor mij al snel.
En het win10 start menu is voor mij nog beter.

There are 10 kinds of people in this world..... Those who know binary. And those who don't.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Madrox

Madrox

Oh, Pharaoh!

RayNbow schreef op zondag 16 augustus 2015 @ 14:43:
[...]

Voor eloquentie hoef je de video niet te kijken. Het zou je niet misstaan als je de argumentatie van de spreker die te horen is in de video zou kunnen samenvatten zonder het overvloedig herhalen van bijvoeglijk naamwoorden te gebruiken.
Nah, geen behoefte aan. Menigen zijn namelijk altijd subjectief. Waar hij over spreekt, ben ik het in ieder geval roerend mee eens.

Zie hieronder; precies waar ik op doel. Direct iemand die in de verdediging schiet, nergens voor nodig. Feit is dat je er eerst aan moet sleutelen. Feit is ook dat het in feite een 1 columns start menu is. Dumbed down tov 7 en ja, zelfs Windows 95. En zo kunnen we eindeloos door discusiieren en onze eigen preceptie erop los laten. Zo vind ik ook die "apps", sorry programma's bar dommig. Wij hoeven de letters van het alfabet niet te zien. Zit je naar lege letters te staren, er zit soms niets in. Nutteloos! En zo zijn er meer zaken.

Voor mij persoonlijk voelt windows 7 veel professioneler en volwassener aan, Windows 10 is een uitgeklede aap; kaal en overmatige informatie die wij, intelectuele mensen, niet nodig hebben. En waar je wel info zou willen en/of een optie om het aan te passen; zit het er dan net juist weer niet. Gemiste kans, hebben we daar 8 jaasr op zitten wachten !? :'(

ps: excuus voor de typos.
Heb gewoon my documents en pictures in mijn start menu staan.
En de rest dus niet. Bovendien zijn dat die tegels, is geen column.

http://cdn.slashgear.com/...s/2008/10/windows_7_1.jpg
Hierbij verbleekt elk windows 10 screenshot. Puur subjectief, uiteraard O-)

[ Voor 9% gewijzigd door Madrox op 16-08-2015 15:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmokingCrop
  • Registratie: Januari 2012
  • Niet online
Madrox schreef op zondag 16 augustus 2015 @ 15:09:
"Heb gewoon my documents en pictures in mijn start menu staan."
---
En de rest dus niet. Bovendien zijn dat die tegels, is geen column.
Welke tegel?
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/IBjHvE0.png
Madrox schreef op zondag 16 augustus 2015 @ 15:09:
[...]
http://cdn.slashgear.com/...s/2008/10/windows_7_1.jpg
Hierbij verbleekt elk windows 10 screenshot. Puur subjectief, uiteraard O-)
Vind ik persoonlijk erg lelijk verouderd tov. Windows10? Dus idd, zeker subjectief.

[ Voor 46% gewijzigd door SmokingCrop op 16-08-2015 15:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wsmaal
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
hvgsel schreef op zaterdag 15 augustus 2015 @ 20:16:
[...]

Tja, nog even nagemeten. Bedraad onder Windows 10, via 500Mbps powerline adapter met Gb poorten, haal ik op een abbo van 120/12 dus 115/12. Dat zijn globaal dezelfde prima resultaten die ik ook onder Win8 haalde, zowel bedraad als draadloos.
Aan de internet verbinding ligt het niet, maar wel dus aan de Qualcom Atheros driver i.c.m. Win10. Ik ben bang dat we het niet oplossen.
Wel opvallend overigens dat de originele Asus Qualcom Win8 driver (.274) dezelfde slechte resultaten geeft in Win10, dus ik vermoed dat er wellicht ook nog een 'glitch' in Win10 zit.
Ik ga wellicht toch nog eens terug naar Windows 8 en zal als eerste eens Norton Security de-installeren.
De EnGenius gekoppeld aan mijn laptop resulteert in dezelfde (slechte) download snelheid (15 Mbps i.p.v. 46 Mbps) als met de (meest recente) Qualcomm / Atheros (W8) driver. Dat verbaast mij en ik neig eveneens te veronderstellen dat een W10 glitch wellicht daaraan (mede) debet is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Madrox

Madrox

Oh, Pharaoh!

Zo ziet het er bij mij uit na installatie:
http://thewindowsclub.the...nu-windows-10-600x440.png
Denk dat je zelf iets veranderd/gedaan hebt.
Vind ik persoonlijk erg lelijk verouderd tov. Windows10? Dus idd, zeker subjectief.
Jij houd dus van vierkant, kaal en 8bits kleuren. Tja, dat noem ik ouderwets. We zijn misschien teveel verwend en zien de schoonheid niet meer van echt mooi vormgegeven GUI. Echter, na 24 uur met W10 vind ik W7 mooier dan ooit en waardeer ik de schoonheid en sexy look, de mooi afgeronde hoeken e.d.

YouTube: Windows 10 Worst Windows Ever? Windows 10 Sucks [Build 9926]
De iconen! Die iconen, verschikkelijk lelijk. Monsterlijk! Gemaakt door de kleuterklas bij MS, vermoed ik.

[ Voor 12% gewijzigd door Madrox op 16-08-2015 15:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 23:04
Madrox schreef op zondag 16 augustus 2015 @ 15:29:
[...]
Gemaakt door de kleuterklas bij MS, vermoed ik.
Je draait weer Win7. Win10 sucks. Noted. Move on.

Nickname does not reflect reality

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Madrox

Madrox

Oh, Pharaoh!

Brad Pitt schreef op zondag 16 augustus 2015 @ 15:39:
[...]

Je draait weer Win7. Win10 sucks. Noted. Move on.
Doe ik, dank je wel. Hopelijk komt Windows 10 ook op dat niveau, dat zou ik wensen.
Maar ik laat mijn bezwaar even weten hier, daar ik lees dat de kritiek vooral van Unix en Linux/Apple gebruikers komt. Niet waar, ik hou van Windows 7, ik heb niets van Apple of Unix/Linux.
Een echte Windows gebruiker dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmokingCrop
  • Registratie: Januari 2012
  • Niet online
Ze noemen dat Minimalistisch modern ;)
Zoals het Material Design van Google. Simpel en effectief.

Die iconen vind ik veel beter op deze manier. Gewoon simpel houden, waarom lelijke 3d-like icoontjes.. ;)

[ Voor 35% gewijzigd door SmokingCrop op 16-08-2015 16:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
SmokingCrop schreef op zondag 16 augustus 2015 @ 16:15:
Ze noemen dat Minimalistisch modern ;)
Zoals het Material Design van Google. Simpel en effectief.

Die iconen vind ik veel beter op deze manier. Gewoon simpel houden, waarom lelijke 3d-like icoontjes.. ;)
Inderdaad....hoe strakker hoe beter....al die 3d tirelantijnen hoeven niet ;)
Madrox schreef op zondag 16 augustus 2015 @ 15:29:
[...]
YouTube: Windows 10 Worst Windows Ever? Windows 10 Sucks [Build 9926]
De iconen! Die iconen, verschikkelijk lelijk. Monsterlijk! Gemaakt door de kleuterklas bij MS, vermoed ik.
Ehh...je weet ook wel welke video je aanhaalt. Volgens mij vindt die gozer helemaal niets leuk.... :+ Daarnaast laat hij Windows 10 ook nog zien op een heel trage VM....wel hilarisch overigens om iemand die compleet niet weet waar hij het over heeft Windows 10 af te zien zeiken _/-\o_

[ Voor 44% gewijzigd door TheVMaster op 16-08-2015 16:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WPN
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 24-07 21:14

WPN

Ik loop tegen een probleem met audio aan.

Standaard staat het volume op 67%. Zodra ik een aanpassing hieraan doe (hetzij via de speakericon hetzij via functietoetsen op mijn toetsenbord) dan is het geluid weg.
Volgens visuele geluidsindicatoren zou het geluid nog werken.

On-board sound van een Asus B85M-G
Drivers zijn up-to-date en Windows 10 geschikt (haalt ze zelf van Windows update)

Oplossing is om de Realtek module (ik doe met drivers) te verwijderen via Device manager. Scan vervolgens op nieuwe hardware en wacht tot automatische installatie klaar is.

Zolang ik het volume niet aanraak heb ik geen probleem maar soms is het toch wel prettig om controle te hebben over het volume

Zag in mn eventlog wel een event-id voorbij komen die met geluidskaart te maken hebben.
Gezien ik deze gecleared heb nu even event-id niet te zien maar had waarschijnlijk te maken met de latency van laden van drivers van de audio bij booten

Als ik denk zoals ik dacht, dan doe ik zoals ik deed, als ik doe zoals ik deed, dan denk ik zoals ik dacht! Cogito Ergo Sum

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hvgsel
  • Registratie: Januari 2008
  • Niet online
wsmaal schreef op zondag 16 augustus 2015 @ 15:23:
[...]

De EnGenius gekoppeld aan mijn laptop resulteert in dezelfde (slechte) download snelheid (15 Mbps i.p.v. 46 Mbps) als met de (meest recente) Qualcomm / Atheros (W8) driver. Dat verbaast mij en ik neig eveneens te veronderstellen dat een W10 glitch wellicht daaraan (mede) debet is.
Weer een stapje verder :
- Norton was het niet; wat ik al dacht
- Nu mijn 'oude' router TP-Link WDR3600 weer aangesloten onder W10 en met de .321 driver weer volledige snelheden, d.w.z. 110/12. Downloadsnelheden zullen overigens niet gauw te laag zijn.

De D-Link heeft een Broadcom chipset; de WDR3600 een Atheros. Het zou dus kunnen dat de nieuwe driver slecht samenwerkt met Broadcom chipsets.
Het kan ook nog een Asus glitch zijn die ik echter niet zo gauw kan beredeneren.

[ Voor 7% gewijzigd door hvgsel op 16-08-2015 16:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Saven schreef op zondag 02 augustus 2015 @ 16:12:
Ik heb een tijdje meegelezen in deze topics, maar ik wil nu dus een andere PC hier in huis overzetten. Het tooltje van MS download echter super traag, wss door drukte.

Is er een manier om ergens een iso te downloaden en die te gebruiken voor de upgrade? :) Of ben ik echt gebonden aan die tool ;(
Ik las ergens (link niet bij de hand) dat als je via een niet Windows systeem naar de download link gaat van MS... dan ku je rechtstreeks de iso downwloaden die je wilt...
kiezen uit 32 of 64bit , normale type of N of KN (zonder media programma).
Je wordt dan niet ge-re-direct naar de Tool.
Link:
https://www.microsoft.com...are-download/windows10ISO

Heb dit getest van mijn Linux systeem, werkte probleemloos. Rechtstreeks keuze uit de iso's.
Kijken of de dame hier geïnteresseerd is in een update van haar Home 7 ... ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freakster86
  • Niet online
_Arthur schreef op zaterdag 15 augustus 2015 @ 16:40:
[...]

Ga eens naar Details, krijg je meer info dan alleen dit algemene overzichtje.
Daarna met rechtermuisknop op bv CPU, selecteer kolommen en zet de kolom 'commandline' aan (en/of anderen als je wilt), nu weet je in elk geval welk proces je CPU tijd opeet.
Om je nogmaals te quoten ;)

Dit lijken de boosdoeners te zijn.

svchost.exe
mscorsvw.exe

Die twee gebruiken gezamenlijk 90 tot 100% CPU, waardoor de laptop begint te loeien en eigenlijk praktisch onbruikbaar wordt op momenten... mscorsvw.exe stopte na 5 minuten, maar svchost.exe zit nu na 15 minuten nog steeds te loeien en slokt tot wel 60% CPU op.

Google levert mij geen eenduidige oplossingen op. http://answers.microsoft....b6-4e67-8662-2d8414d527e8 maar dit lijkt me niet van toepassing. Alleen Malwarebytes is geïnstalleerd...

Edit:

En ondertussen schrijft Servicehost - lokaal systeem (netwerkbeperkingen) (11) de ssd ook lekker vol... diskusage tot 100%.... manmanman.

[ Voor 6% gewijzigd door Freakster86 op 16-08-2015 17:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Galvatron
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 18-09 19:25
Mijn i7 2600K draait lekker op 4.5Ghz en throttled down wanneer de CPU idle is, echter in Windows 10 throttled deze niet meer en blijft hij constant on op 4.5Ghz draaien.

Hebben meer mensen hier last van?

Verder heb ik niks aan mijn Bios gedaan, turbo enabled etc..staat allemaal goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reepje
  • Registratie: Juni 2010
  • Niet online
Freakster86 schreef op zondag 16 augustus 2015 @ 16:58:
[...]

Om je nogmaals te quoten ;)

Dit lijken de boosdoeners te zijn.

svchost.exe
Maar dan weet je nog niets omdat svchost de processen uitvoert. En daar zijn er veel van. Als je zegt "svchost is het probleem" zou je dat kunnen vergelijken met een auto die niet rijd : "de auto rijd niet omdat de banden niet ronddraaien". Dat klopt natuurlijk, maar het probleem hoeven niet de banden te zijn, of svchost.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Madrox

Madrox

Oh, Pharaoh!

TheVMaster schreef op zondag 16 augustus 2015 @ 16:20:
[...]

Inderdaad....hoe strakker hoe beter....al die 3d tirelantijnen hoeven niet ;)
Dat blijkt wel: http://nigelhickey.com/wp.../10/win10-1st_install.png
Een kale "phone" look op een mega resolutie. Prachtig hoor, al dat roze :F :'(
Ehh...je weet ook wel welke video je aanhaalt. Volgens mij vindt die gozer helemaal niets leuk.... :+
Het word bog gekker, ik vind het ook helemaal niets. Zorgelijk voor MS, hij krijgt nog meer likes ook O-)
Daarnaast laat hij Windows 10 ook nog zien op een heel trage VM....wel hilarisch overigens om iemand die compleet niet weet waar hij het over heeft Windows 10 af te zien zeiken _/-\o_
Daar heb je een puntje. Ga zelf sneller door die troep interface heen, en zelfs dan :-(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400

MAX3400

[...]
En ondertussen schrijft Servicehost - lokaal systeem (netwerkbeperkingen) (11) de ssd ook lekker vol... diskusage tot 100%.... manmanman.
Dat lijkt me sterk; want tenzij je een SSD van enkele TB hebt, is je SSD nu waarschijnlijk vol. Hoeveel GB is er weggeschreven dan? Mijn vorige post over hoe je eventueel kan zien hoe drivers roet in het eten gooien en/of geheugen gebruiken was niet nuttig voor je?

/edit: het is makkelijk om te roepen "deze exe is het" maar als je niet verder onder de motorkap wil graven, wat houdt je dan tegen om terug te gaan naar een OS wat wel werkt? Afgezien van het feit dat we al snel een grijs gebied in gaan van "het ligt aan Windows 10", is het posten/troubleshooten van bepaalde zaken toch niet anders dan in andere topics? Sommige vraagstellingen hier lijken wel gebaseerd te zijn op dat de grote kristallen bol alles oplost binnen Windows 10.

[ Voor 31% gewijzigd door MAX3400 op 16-08-2015 18:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fredi
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 09-06 04:29
Fredi schreef op zondag 16 augustus 2015 @ 06:17:
[...]

Ik heb dat probleem ook. De mail app wil mijn @hotmail.com account niet synchroniseren. Ik heb wel alle privacyinstellingen uit staan, misschien is dat het probleem zoals hierboven aangegeven. Ga het eens bekijken.
Het is gefixed. :) In privacyinstellingen heb ik aangevinkt dat apps toegang mogen krijgen tot mijn agenda en opeens werden al mijn emails zichtbaar in de mail app.

De mail app is een grote verbetering moet ik zeggen, vooral omdat je nu ook kan zoomen. Vroeger kon ik de tekst moeilijk lezen omdat hij te klein was en je niet kon zoomen. Weet iemand hoe er gezoomed kan worden voor alle emails? Nu moet je telkens per email opnieuw zoomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wsmaal
  • Niet online
hvgsel schreef op zondag 16 augustus 2015 @ 16:39:
[...]

Weer een stapje verder :
- Norton was het niet; wat ik al dacht
- Nu mijn 'oude' router TP-Link WDR3600 weer aangesloten onder W10 en met de .321 driver weer volledige snelheden, d.w.z. 110/12. Downloadsnelheden zullen overigens niet gauw te laag zijn.

De D-Link heeft een Broadcom chipset; de WDR3600 een Atheros. Het zou dus kunnen dat de nieuwe driver slecht samenwerkt met Broadcom chipsets of in jouw geval Realtek (EnGenius).
Het kan ook nog een Asus glitch zijn die ik echter niet zo gauw kan beredeneren.
Jammer dat de QUALCOMM ATHEROS AR9485WB 5Ghz niet ondersteunt.

Afin, mijn W10 laptop is thuis LAN connected en hebben onze (android) telefoons en tablets geen WiFi (5Ghz) performance issues. Hopelijk dat de oorzaak van onderhavig specifiek probleem t.z.t. wordt opgelost.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hvgsel
  • Registratie: Januari 2008
  • Niet online
wsmaal schreef op zondag 16 augustus 2015 @ 18:04:
[...]

Jammer dat de QUALCOMM ATHEROS AR9485WB 5Ghz niet ondersteunt.

Afin, mijn W10 laptop is thuis LAN connected en hebben onze (android) telefoons en tablets geen WiFi (5Ghz) performance issues. Hopelijk dat de oorzaak van onderhavig specifiek probleem t.z.t. wordt opgelost.
Je zou nog kunnen proberen je Bluetooth uit te zetten. Dat was soms het probleem bij langzame WiFi verbindingen, maar bij mij werkt het niet. Da's ongeveer het laatste dat ik kan bedenken.
Ik denk dat ik sowieso de Qualcomm ga vervangen door een echte ac-adapter (wss. Intel 7260). Dan kan ik ac-faciliteiten van mijn D-Link router ook gebruiken.

Verder wacht ik het ook maar even af.

Welke router heb jij overigens?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wsmaal
  • Niet online
hvgsel schreef op zondag 16 augustus 2015 @ 18:19:
[...]

Je zou nog kunnen proberen je Bluetooth uit te zetten. Dat was soms het probleem bij langzame WiFi verbindingen, maar bij mij werkt het niet. Da's ongeveer het laatste dat ik kan bedenken.
Ik denk dat ik sowieso de Qualcomm ga vervangen door een echte ac-adapter (wss. Intel 7260). Dan kan ik ac-faciliteiten van mijn D-Link router ook gebruiken.

Verder wacht ik het ook maar even af.

Welke router heb jij overigens?
Fritz!box 7360.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aardwolf
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 05:26
Eperium schreef op zondag 16 augustus 2015 @ 17:10:
Mijn i7 2600K draait lekker op 4.5Ghz en throttled down wanneer de CPU idle is, echter in Windows 10 throttled deze niet meer en blijft hij constant on op 4.5Ghz draaien.
Hebben meer mensen hier last van?
Verder heb ik niks aan mijn Bios gedaan, turbo enabled etc..staat allemaal goed.
Misschien een simpele instelling in Energiebeheer > minimale processorstatus ?
Kan zijn dat ie daar verschoven is naar minimaal 100%, dan klokt de cpu waarschijnlijk niet meer terug.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fredi
Firefox gebruikt 322.5 MB met een tabblad van Tweakers open in Windows 10. Lijkt mij nogal veel?

Afbeeldingslocatie: https://dl.dropboxusercontent.com/u/77669564/FF%20geheugengebruik.png

[ Voor 32% gewijzigd door Fredi op 16-08-2015 19:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reepje
  • Registratie: Juni 2010
  • Niet online
Fredi schreef op zondag 16 augustus 2015 @ 19:16:
Firefox gebruikt 322.5 MB met een tabblad van Tweakers open in Windows 10. Lijkt mij nogal veel?
Daarvoor moet je in "het grote firefox topic" zijn lijkt me.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fredi
Reepje schreef op zondag 16 augustus 2015 @ 19:19:
[...]

Daarvoor moet je in "het grote firefox topic" zijn lijkt me.
Gaat toch over geheugengebruik in Windows 10? Lijkt mij dat ik hier dan wel goed zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400

MAX3400

Fredi schreef op zondag 16 augustus 2015 @ 19:25:
[...]
+
Gaat toch over geheugengebruik in Windows 10? Lijkt mij dat ik hier dan wel goed zit.
Nope, ik ben het eens met wat Reepje in "[Windows 10] Ervaringen & Discussie - Deel 2" zegt en ook mijn laatste opmerking in MAX3400 in "[Windows 10] Ervaringen & Discussie - Deel 2"

Of heb jij 100% bewijs dat het geheugengebruik door Windows 10 wordt veroorzaakt? De manier van je vraag neerzetten, doet namelijk vermoeden dat je 0 onderzoek hebt gedaan en omdat je toevallig Firefox hebt en Windows 10, post je het hier?

/edit: sinds oktober 2014 werk/post je al met Windows 10 maar nu valt het memory-gebruik van Firefox pas op? Ik vind het juist andersom; op 8.1 gebruikte FF 38.x meer dan 1.5GB RAM na een dag niks doen (alleen open staan met 19 tabbladen); sinds ik naar Windows 10 ben en naar 40.0.2 gebruikt Firefox nog maar 430MB totaal na een dag.

[ Voor 15% gewijzigd door MAX3400 op 16-08-2015 19:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dragon2
  • Registratie: Juni 2008
  • Niet online
H2596310 schreef op vrijdag 31 juli 2015 @ 19:36:
Vandaag Windows 10 geinstalleerd. Tevreden tot nu toe.
Ik kwam echter 1 probleem tegen. Wellicht dat iemand anders hier ook tegenaan is gelopen.

Als ik mijn NIKON D7000 aansluit om de foto's van de camera naar de PC te verplaatsen, dan laat File Explorer geen foto's/bestanden zien. Ook de foto import (die ik normaal nooit gebruik) 'app' zegt dat er geen foto's op de SD-kaart staan. Op de camera zelf kan ik de foto's keurig bekijken.
In Windows 7 had ik geen enkel probleem.
Heb de SD kaart als geformateerd, zonder resultaat.

Iemand anders hetzelfde probleem en nog beter, een mogelijke oplossing?
http://gathering.tweakers...message/44753868#44753868
Upgrade naar Windows 10 en toen kon ik niet meer foto's downloaden via USB. Ik heb Nikon Transfer opnieuw geïnstalleerd en toen deed ie het weer.

Beetje jammer dat zo'n programma nu echt nodig is. Ik heb al een hele reeks nikon dslr's gehad en nu, na windows 10 update, liep ik vandaag tegen hetzelfde probleem aan en heb dus nu nikon transfer op mijn laptop staan. Met tegenzin. Ook is het zwaar onhandig dat ik nu voortaan een CF cardreader in mijn tas moet meenemen omdat ik anders mijn D300 en D700 niet meer kan uitlezen op iedere willekeurige windows pc :(

link naar Transfer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fredi
MAX3400 schreef op zondag 16 augustus 2015 @ 19:26:
[...]

[...]

Nope, ik ben het eens met wat Reepje in "[Windows 10] Ervaringen & Discussie - Deel 2" zegt en ook mijn laatste opmerking in MAX3400 in "[Windows 10] Ervaringen & Discussie - Deel 2"

Of heb jij 100% bewijs dat het geheugengebruik door Windows 10 wordt veroorzaakt? De manier van je vraag neerzetten, doet namelijk vermoeden dat je 0 onderzoek hebt gedaan en omdat je toevallig Firefox hebt en Windows 10, post je het hier?

/edit: sinds oktober 2014 werk/post je al met Windows 10 maar nu valt het memory-gebruik van Firefox pas op? Ik vind het juist andersom; op 8.1 gebruikte FF 38.x meer dan 1.5GB RAM na een dag niks doen (alleen open staan met 19 tabbladen); sinds ik naar Windows 10 ben en naar 40.0.2 gebruikt Firefox nog maar 430MB totaal na een dag.
Ik stel toch gewoon maar een vraag of mag dat ook al niet meer in een forum?

Ik vraag mij af of 322.5 MB geheugengebruik niet te veel is met een tabblad open? Ik volg het forumtopic "ervaringen en discussies met Windows 10" de laatste weken en heb van andere gebruikers ook problemen gelezen met overmatig gehuegengebruik in Windows 10. En nee dit is niet om Windows 10 af te kraken, het is gewoon een vraag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Arthur
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 07:59

_Arthur

blub

Die twee gebruiken gezamenlijk 90 tot 100% CPU, waardoor de laptop begint te loeien en eigenlijk praktisch onbruikbaar wordt op momenten... mscorsvw.exe stopte na 5 minuten, maar svchost.exe zit nu na 15 minuten nog steeds te loeien en slokt tot wel 60% CPU op.
Je vergeet het belangrijkste te doen:
Want dan pas zie je welk onderdeel van svchost het issue is. "Svchost" omvat namelijk wel bijna 20 verschillende systeem onderdelen. Dus, zet die kolom aan en je weet wel specifiek onderdeel het probleem veroorzaakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Galvatron
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 18-09 19:25
marcel87 schreef op zondag 16 augustus 2015 @ 19:14:
[...]

Misschien een simpele instelling in Energiebeheer > minimale processorstatus ?
Kan zijn dat ie daar verschoven is naar minimaal 100%, dan klokt de cpu waarschijnlijk niet meer terug.
Topper Marcel87!! _/-\o_ soms is het antwoord zo simpel! Stond inderdaad op 100%, nu energie weer op gebalanceerd gezet en voila, hij klokt weer terug. Wilde bijna weer Windows 8.1 installeren :F

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400

MAX3400

Fredi schreef op zondag 16 augustus 2015 @ 19:51:
[...]

Ik stel toch gewoon maar een vraag of mag dat ook al niet meer in een forum?

Ik vraag mij af of 322.5 MB geheugengebruik niet te veel is met een tabblad open? Ik volg het forumtopic "ervaringen en discussies met Windows 10" de laatste weken en heb van andere gebruikers ook problemen gelezen met overmatig gehuegengebruik in Windows 10. En nee dit is niet om Windows 10 af te kraken, het is gewoon een vraag.
Tuurlijk kan je een vraag stellen; dat doen zoveel mensen. Alleen het geheugengebruik van Firefox, zoals ik eerder aangaf, is niet gerelateerd aan de werking van Windows 10. Tenzij je dat wel kan bewijzen, denk ik inderdaad dat je vraag thuishoort in het Firefox topic waar meerdere mensen al klagen over memory/geheugen (als zoekterm). Ook desalniettemin in 'downloads: Mozilla Firefox 40.0.2' geeft aan dat het aan de site(s) ligt waar je op kijkt en niet zozeer Windows 10 gerelateerd is.

Afbeeldingslocatie: http://static.tweakers.net/ext/f/6zveyeHduvEFDU76cDVCejgS/full.jpg
Staat al open sinds zaterdagochtend 10:30, inclusief meerdere tabs van Tweakers, op Windows 10 x64 Pro. 3 tabbladen (gemarkeerd met zwarte balkjes want prive) hebben de FF-plugin ReloadEvery aanstaan op 1 minuut. CPU-usage piekt naar ongeveer 11% bij het reloaden van de 3 tabs; op andere momenten staat 'ie rond de 2 a 3%.

[ Voor 3% gewijzigd door MAX3400 op 16-08-2015 20:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

[afbeelding]
Klinkt veel, maar zonder extentions ook? En Tweakers is over het algemeen nooit echt klein qua size. Zeker het forum niet als je veel posts toont.

Maareh, ben ik de enige die die kleuren nogal ehm apart vind? :P

Martinspire - PC, PS5, XSX

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Saven
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 21-09 18:37

Saven

Administrator

Martinspire schreef op zondag 16 augustus 2015 @ 20:27:
[...]

Klinkt veel, maar zonder extentions ook? En Tweakers is over het algemeen nooit echt klein qua size. Zeker het forum niet als je veel posts toont.

Nee hoor, wtf _O-

Verder neemt edge hier juist veel geheugen in beslag als ik een pagina met flash open. Tript hem dan ook even

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Andamanen
  • Niet online

Andamanen

Trotse eilandengroep

Ik ging vorige week over en het verbaasde me hoe makkelijk de upgrade ging uit windows 7. Ik had echter een hardnekkig probleem, alle streaming video ging stotteren en bufferen in alle browsers (en in VLC), alsof mijn verbinding maar 1mbit was. (maar browsen en bestanden downloaden ging wel op normale snelheid)

Ik had nog even hoop dat nieuwe drivers voor mijn videokaart het zouden oplossen, maar ook dat heeft niet geholpen. Dus ik ben vandaag maar weer teruggegaan naar windows 7 en de problemen zijn gelukkig ook weer weg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Andamanen schreef op zondag 16 augustus 2015 @ 20:31:
Ik ging vorige week over en het verbaasde me hoe makkelijk de upgrade ging uit windows 7. Ik had echter een hardnekkig probleem, alle streaming video ging stotteren en bufferen in alle browsers (en in VLC), alsof mijn verbinding maar 1mbit was. (maar browsen en bestanden downloaden ging wel op normale snelheid)

Ik had nog even hoop dat nieuwe drivers voor mijn videokaart het zouden oplossen, maar ook dat heeft niet geholpen. Dus ik ben vandaag maar weer teruggegaan naar windows 7 en de problemen zijn gelukkig ook weer weg.
Nog naar netwerk gekeken? Of dat ie bv via wifi ipv kabel gaat lopen hannessen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Andamanen
  • Niet online

Andamanen

Trotse eilandengroep

Alles gaat bedraad aan de PC. Als ik naast een stream een speedtest deed was het gewoon 120mbps.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Andamanen schreef op maandag 17 augustus 2015 @ 00:08:
Alles gaat bedraad aan de PC. Als ik naast een stream een speedtest deed was het gewoon 120mbps.
Hmm, en drivers van moederbord/cpu e.d. waren ook allemaal bijgewerkt? Klinkt namelijk wel als een driver-issue dan.

[ Voor 7% gewijzigd door Martinspire op 17-08-2015 00:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Andamanen
  • Niet online

Andamanen

Trotse eilandengroep

Misschien is het opgelost als er binnenkort specifieke windows 10 drivers komen voor meer onderdelen, want ik ben wel van plan binnen het jaar alsnog te upgraden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fredi
[...]

Ik heb maar twee extensies, no squint en Ad Blocker. Ik heb 3 plug-ins die altijd geactiveerd zijn(Flash Player, een of andere codec van Cisco aimnv en de andere weet ik niet meer) , al de andere staan op 'vragen om te activeren' en ik neem aan dat die dan geen geheugen opslokken?

Ik heb eens met Edge vergeleken en die gebruikt slechts 70 MB met een tab van Tweakers open, is nogal een verschil. Edge ondersteunt (nog) geen extenties maar die nemen toch niet zoveel geheugen in beslag?

Maar goed, dit hoort idd misschien meer ih Firefox topic thuis, ik zal er hier dus maar over ophouden.

Enne, bedoel je de kleuren van Firefox 40.0.2?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400

MAX3400

Fredi schreef op maandag 17 augustus 2015 @ 02:12:
[...]

Ik heb maar twee extensies, no squint en Ad Blocker.
AdBlocker is per definitie "not done" op T.net maar dat is een ander verhaal. Heb je al geprobeerd op https://secure.tweakers.net/instellingen/layout/ om je scherminstelling even vast te zetten en mogelijk te spelen met wat andere instellingen die zorgen voor "automatische zaken" zoals het verversen van headers etc?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fredi
MAX3400 schreef op maandag 17 augustus 2015 @ 07:18:
[...]

AdBlocker is per definitie "not done" op T.net maar dat is een ander verhaal.
Daarom zet ik hem ook uit op Tweakers.net. :) Mijn favoriete website gun ik de reclameinkomsten natuurlijk wel. ;)

Wat bedoel je precies met scherminstelling vastzetten?

[ Voor 8% gewijzigd door Fredi op 17-08-2015 08:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerCor
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 07:37
Het enige wat nog niet werkt op de HP Envy 4 is de ingebouwde camera. Niet dat we die ooit gebruiken maar toch. Is het hier maar bekend (gemaakt).

Sonos Arc Ultra | Sonos Sub gen 3 | Sonos One SL (4x) | Sonos Move | Sonos Boost

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Theodor
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 13-09 17:01
Hallo weet iemand ook hoe ik favorieten in het startmenu krijg, net als in windows 7?
BVD

Acties:
  • 0 Henk 'm!
[...]

Wat is er mis met die kleuren? :o
Theodor schreef op maandag 17 augustus 2015 @ 12:41:
Hallo weet iemand ook hoe ik favorieten in het startmenu krijg, net als in windows 7?
BVD
Eh...Favorieten als in die in de webbrowser? Niet denk ik...? Waarom zou je je internetfavorieten in je Startmenu willen zien? Gewoon omdat het kan ofzo...ehh...kon ofzo?

[ Voor 33% gewijzigd door TheVMaster op 17-08-2015 13:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MdO82
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 21-09 17:48
Ik heb onlangs op mijn laptop (dell 2011) een upgrade uitgevoerd.
Echter als de laptop uit slaapstand komt heb ik geen beeld meer.
Geluid heb ik wel, maar het beeld blijft zwart.
In Windows 7 nooit problemen mee gehad.
Zou het een driver issue kunnen zijn, heb namelijk niks in het logboek kunnen vinden.
TheVMaster schreef op maandag 17 augustus 2015 @ 13:00:
Eh...Favorieten als in die in de webbrowser? Niet denk ik...? Waarom zou je je internetfavorieten in je Startmenu willen zien? Gewoon omdat het kan ofzo...ehh...kon ofzo?
Dat vonden sommige wel handig klik de link aan in het menu start en de browser gaat gelijk naar de website.
Zelf nooit gebruikt, maar mijn schoonvader vond het ook handig

[ Voor 43% gewijzigd door MdO82 op 17-08-2015 14:19 ]

2250 WP Zuid PVoutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HaseMike
  • Niet online
Na een paar weken draaien met windows 10 ben ik er redelijk tevreden mee, alleen de start knop is maar slecht vind ik. Geen mogelijk heden om precies de inhoud te bepalen van de linkerkant, en ook geen mogelijkheid om je eigen tiles aan te maken voor desktop programma's aan de rechterkant.

Mocht je hoofdzakelijk metro apps draaien dan is alles wel ok, maar ja wie doet dat op zijn desktop. Dus na veel proberen maar weer classic shell geïnstalleerd en aan de windows 10 look aangepast.

Afbeeldingslocatie: http://s12.postimg.org/c2npl7c71/start.jpg

Zo weer een heel stuk beter naar mijn smaak, en de metro apps zijn toegankelijk via dit menu, plus de search werkt net zo goed als de windows 10 search zelf.
Het ontgaat mij hoe microsoft al sinds windows 8 een rommeltje maakt van het start menu en alweer niet heeft begrepen wat desktop gebruikers nu werkelijk nodig hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MdO82
Thanks voor het melden *O*
Werd een beetje gek van het scrollen van sommige "tegels"

2250 WP Zuid PVoutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400

MAX3400

HaseMike schreef op maandag 17 augustus 2015 @ 14:18:
Het ontgaat mij hoe microsoft al sinds windows 8 een rommeltje maakt van het start menu en alweer niet heeft begrepen wat desktop gebruikers nu werkelijk nodig hebben.
Grappig (maar off-topic);bijna elke grote leverancier incl Microsoft zet allang in op "Published Applications" als het gaat om gecentraliseerde omgevingen. Het maatwerk voor enterprises is hiermee veel simpeler per user / afdeling / lokatie aan te bieden. Kijk naar de interface van elke grote smartphone-leverancier: niks "Start Menu" maar alleen maar single icons die eventueel iets nieuws laten zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mrjraider
  • Niet online
Aha, daarom werkte mijn laptop niet mee.
Edge besloot om 4 GB aan RAM te gebruiken :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• desalniettemin
@Fredi: Gebruik Fx40 of Fx41 beta 1? De beta vreet namelijk heel veel geheugen. En probeer ook eens ABP te vervange voor uBlock. Gebruikt veel minder geheugen.

Laptop staat nu ong 1 uur aan en als ik rechtsonder boven de incoontjes hang, bv die van ProcessExplorer, dan krijg ik geen informatie meer. Dit is echt een W10 ding, want voorheen nog nooit last van gehad. Herstart helpt, maar dan na een tijd gebeurt het weer :?

[ Voor 10% gewijzigd door desalniettemin op 17-08-2015 16:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pykow
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 17-09 11:11

Pykow

Angelo OTR

Mrjraider schreef op maandag 17 augustus 2015 @ 15:06:
Aha, daarom werkte mijn laptop niet mee.
Edge besloot om 4 GB aan RAM te gebruiken :/
Firefox lijkt nu de beste keuze te zijn m.b.t. het ram gebruik.
Ik heb zelf nog geen browser genstalleerd, dus draai gewoon standaard Edge en heb nergens last van.

Angelo NL / Global Cargo VTC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sdk1985
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 02:21
Na een paar weken draaien met windows 10 ben ik er redelijk tevreden mee, alleen de start knop is maar slecht vind ik. Geen mogelijk heden om precies de inhoud te bepalen van de linkerkant, en ook geen mogelijkheid om je eigen tiles aan te maken voor desktop programma's aan de rechterkant.
Hoezo kan dat niet? Je kan toch gewoon een willekeurige stuk software via het zoekboxje vinden en dan rechtermuis Pin to Start doen (net als in Windows 8 ). Zo heb ik bijvoorbeeld Steam. Ik heb eigenlijk uberhaupt geen Windows Store apps met uitzondering van netflix. Als je de software niet kunt vinden dan kun je ook eerst een ouderwetse shortcut maken.

[ Voor 5% gewijzigd door sdk1985 op 17-08-2015 17:07 ]

Hostdeko webhosting: Sneller dan de concurrentie, CO2 neutraal en klantgericht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pykow
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 17-09 11:11

Pykow

Angelo OTR

sdk1985 schreef op maandag 17 augustus 2015 @ 17:07:
[...]

Hoezo kan dat niet? Je kan toch gewoon een willekeurige stuk software via het zoekboxje vinden en dan rechtermuis Pin to Start doen (net als in Windows 8 ). Zo heb ik bijvoorbeeld Steam. Ik heb eigenlijk uberhaupt geen Windows Store apps met uitzondering van netflix. Als je de software niet kunt vinden dan kun je ook eerst een ouderwetse shortcut maken.
Ik heb mijn meest gebruikte programma's vast gezet in me taakbalk (al vanaf Windows 7) en dat werkt erg handig.
Sinds dat microsoft het zoeken in windows heeft veranderd (dat is vanaf windows 7), gebruik ik de start menu nauwelijks zoals vroeger met Windows XP.
Gewoon Windows knopje in drukken en gelijk typen naar de naam van het programma zoals Filezilla bijvoorbeeld. gaat razend snel.

Mijn collega gaat nu thuis testen hoe Win10 draait met onze ontwikkel tool en als dat goed werkt, ga ik mijn laptop ook over zetten.

Angelo NL / Global Cargo VTC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HaseMike
  • Niet online
sdk1985 schreef op maandag 17 augustus 2015 @ 17:07:
[...]
Hoezo kan dat niet? Je kan toch gewoon een willekeurige stuk software via het zoekboxje vinden en dan rechtermuis Pin to Start doen (net als in Windows 8 ).
Je kan alleen pinnen met de tiles (rechterkant), niet het linkerdeel van het menu. Met het niet kunnen maken van eigen tiles bedoel ik dat je geen eigen ontwerp kan maken voor desktop apps , en als je een desktop app op het startmenu zet dat je dan een lelijke tile krijgt met het icoon erin.

Buiten dat , een berg tiles aan de rechterkant is gewoon erg onoverzichtelijk , maar dat is smaak waarschijnlijk. Het blijft een telefoon interface op de desktop. 8)7

[ Voor 14% gewijzigd door HaseMike op 17-08-2015 17:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• error 404
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 30-08 20:59

error 404

Gebruiker niet gevonden

Tip voor wie van Bing in de zoekbalk af wil:https://chrome.google.com...-app-launcher-info-dialog

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400

MAX3400

Handig inderdaad aangezien ik geen Chrome gebruik.

https://support.google.com/websearch/answer/464?hl=en werkt een stuk beter voor mensen die Google willen instellen als Default Search Engine. Vanzelfsprekend kan je het trucje ook uithalen met elke andere engine, maar dan moet je even goed lezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mrjraider
  • Niet online
Pykow schreef op maandag 17 augustus 2015 @ 17:06:
[...]

Firefox lijkt nu de beste keuze te zijn m.b.t. het ram gebruik.
Ik heb zelf nog geen browser genstalleerd, dus draai gewoon standaard Edge en heb nergens last van.
Firefox vind ik om de een of andere reden geen prettige browser. Google Chrome heeft lang erg prettig gewerkt maar sinds de Windows 10 upgrade werkt YouTube niet lekker waardoor er veel happer en gestotter is tijdens video's. Edge is een goede keuze op het moment, zeker nadat ik het HOSTS bestand heb voorzien van een boel ad URL's die nu geblokkeerd worden :)

Edge gebruikte 4GB omdat ik via Mega een ROM bestand voor mijn toestel aan het downloaden was. Bestand was 750 mb groot. Blijkbaar was dat voldoende om het RAM gebruik te doen toenemen :/ Vond het maar merkwaardig maar de oorzaak is bekend, toen de download afgerond was kwam er weer 4GB extra vrij :)

(blij met mijn Acer laptop met 6GB ram :+ )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online
Ik zie daar geen methode hoe ik dit in Firefox kan doen? Is het daar niet mogelijk ofzo, omdat ze het niet melden?

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ghostman
  • Registratie: Maart 2014
  • Laatst online: 20-09 07:15

ghostman

dwarf

Hebben trouwens meer mensen er last van dat in YouTube de player willekeurig bevriest? Soms heb ik dat het beeld gewoon stil gaat staan en dat dan het hele filmpje door doet terwijl als je even terug spoelt die het wel weer doet.

Nooit eerder last gehad.

|~ Steam ~ Twitch ~ YouTube ~|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400

MAX3400

wildhagen schreef op maandag 17 augustus 2015 @ 17:35:
[...]

Ik zie daar geen methode hoe ik dit in Firefox kan doen? Is het daar niet mogelijk ofzo, omdat ze het niet melden?
Zie MAX3400 in "[Windows 10] Ervaringen & Discussie - Deel 2" en anders tik je in een recente Firefox even about:preferences#search, maar dat wist je waarschijnlijk allemaal al. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mrjraider
  • Niet online
ghostman schreef op maandag 17 augustus 2015 @ 17:36:
Hebben trouwens meer mensen er last van dat in YouTube de player willekeurig bevriest? Soms heb ik dat het beeld gewoon stil gaat staan en dat dan het hele filmpje door doet terwijl als je even terug spoelt die het wel weer doet.

Nooit eerder last gehad.
Jup, in zowel Chrome als Edge ondervind ik dit soms. Hangt een beetje van het CPU gebruik af heb ik ontdekt hier.. Als er een ander proces CPU begint te eisen dan gaat zeker YouTube etteren :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjurm
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 20:58
Mrjraider schreef op maandag 17 augustus 2015 @ 17:39:
[...]

Jup, in zowel Chrome als Edge ondervind ik dit soms. Hangt een beetje van het CPU gebruik af heb ik ontdekt hier.. Als er een ander proces CPU begint te eisen dan gaat zeker YouTube etteren :/
Ik heb het alleen aan het begin van de video. Oorzaak ervan is me nog onduidelijk, maar erg hinderlijk is het niet. Het is al minder vaak dan toen ik net Windows 10 had. Voorheen in Windows 7 had ik last van volledig RAM gebruik door svchost en dat veroorzaakte het vaker in de video's, maar dat is sinds Windows 10 weg gelukkig. Valt me op dat Windows 10 veel problemen heeft weggenomen, dus ik heb er verder alleen nog maar voordelen van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mrjraider
  • Niet online
Hmm interessant :) Onder Windows 8.1 had ik geen issues met betrekking tot CPU gebruik en YouTube die happert. Hier is het grotendeels opgelost door Edge te gebruiken, drivers uptodate en door de Snel opstarten functie uit te schakelen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ghostman
  • Registratie: Maart 2014
  • Laatst online: 20-09 07:15

ghostman

dwarf

Mrjraider schreef op maandag 17 augustus 2015 @ 17:39:
[...]

Bij mij gebeurd het echt willekeurig dat dit gebeurd, maar heb het sinds een week ofzo. Voorheen dee die het altijd wel gewoon goed.

|~ Steam ~ Twitch ~ YouTube ~|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramon
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 01:16

Mocht je hoofdzakelijk metro apps draaien dan is alles wel ok, maar ja wie doet dat op zijn desktop.
Ik heb anders sinds Windows 10 al meer modern ui apps gedraaid dan in de jaren ervoor met Windows 8 :)

Check mijn V&A ads: https://tweakers.net/aanbod/user/9258/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sdk1985
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 02:21
HaseMike schreef op maandag 17 augustus 2015 @ 17:20:
[...]

Je kan alleen pinnen met de tiles (rechterkant), niet het linkerdeel van het menu. Met het niet kunnen maken van eigen tiles bedoel ik dat je geen eigen ontwerp kan maken voor desktop apps , en als je een desktop app op het startmenu zet dat je dan een lelijke tile krijgt met het icoon erin.

Buiten dat , een berg tiles aan de rechterkant is gewoon erg onoverzichtelijk , maar dat is smaak waarschijnlijk. Het blijft een telefoon interface op de desktop. 8)7
Ik zie zo 1,2,3 even niet het verschil tussen een bureaublad vol snelkoppelingen en het nieuwe startmenu waarbij exact dezelfde snelkoppeling binnen een vierkant kadertje wordt geplaatst... Je kunt ze, indien gewenst, zelfs nog wat kleiner maken (4 per vakje).

Het oude startmenu met de subfolders gebruik ik sinds Vista al niet meer. Dat is een kwestie van de "number of recent programs to display" op 20 zetten. In combintie met het pinnen aan de task bar ben je in 99% van de situaties voorzien. In de overige 1% gebruik je het zoekvakje. Bij Windows 10 is dat eigenlijk niet anders behalve dat je nu zelf "even" alle tiles moet aanmaken.

[ Voor 8% gewijzigd door sdk1985 op 17-08-2015 19:09 ]

Hostdeko webhosting: Sneller dan de concurrentie, CO2 neutraal en klantgericht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• desalniettemin
@Mrjraider: Chrome als ik die gebruik als ik American Football ga kijken, dan is het beeld niet scherp. Bekijk ik het met Edge of Fx dan is het beeld wel scherp.

Met W10 klik ik op de loep naast het startscherm. Zoekvakje in startscherm dus niet nodig ;)

[ Voor 22% gewijzigd door desalniettemin op 17-08-2015 19:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jimmypop1
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 01:39

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MdO82
Ik had op mijn W7 installatie een tooltje geinstalleerd zodat ik een bestand doormiddel van het snelmenu (rechtsklik) kon renamen.

Tenminste de bestanden stonden in spiegelbeeld en daarmee kon je het weer normale woorden van maken.

Iemand een idee hoe deze tool heet, kan er niet meer opkomen en ben benieuwd of deze er ook is voor W10

2250 WP Zuid PVoutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkSide
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 20-09 20:57

DarkSide

theres no place like ::1

MdO82 schreef op maandag 17 augustus 2015 @ 19:10:
Ik had op mijn W7 installatie een tooltje geinstalleerd zodat ik een bestand doormiddel van het snelmenu (rechtsklik) kon renamen.

Tenminste de bestanden stonden in spiegelbeeld en daarmee kon je het weer normale woorden van maken.

Iemand een idee hoe deze tool heet, kan er niet meer opkomen en ben benieuwd of deze er ook is voor W10
QenQ reverse waarschijnlijk >:)

There are 10 kinds of people in this world..... Those who know binary. And those who don't.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MdO82
DarkSide schreef op maandag 17 augustus 2015 @ 19:15:
[...]

QenQ reverse waarschijnlijk >:)
Na hij heette anders bij mij, maar zal eens kijken

2250 WP Zuid PVoutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HaseMike
  • Niet online
sdk1985 schreef op maandag 17 augustus 2015 @ 18:49:
[...]
Dat is een kwestie van de "number of recent programs to display" op 20 zetten. In combintie met het pinnen aan de task bar ben je in 99% van de situaties voorzien. In de overige 1% gebruik je het zoekvakje. Bij Windows 10 is dat eigenlijk niet anders behalve dat je nu zelf "even" alle tiles moet aanmaken.
Op zich een aardig idee van die recent programs op 20 te zetten. Zal ik eens een tijdje proberen. Waarom ik zo werk als ik nu doe , is hoofdzakelijk omdat ik van veel weinig gebruikte programma's de naam niet in mijn hoofd heb, en pas herinner hoe ze heten als ik ze zie in een menuutje ..
Pagina: 1 ... 38 ... 105 Laatste

Let op:
Ervaringen met de Insider Preview van Windows 10 kunnen in het [Windows 10] Insider Preview Ervaringen & Discussie topic.

Ervaringen met Windows 11 horen thuis in het [Windows 11] Insider Preview Ervaringen & Discussie topic.

De Windows 10 mei 2021 Update (of 21H1) bits zijn hier te downloaden (via de MediaCreation Tool link). Je kunt natuurlijk ook via Windows Update checken op updates, dan zou hij als het goed is ook binnen moeten komen.