Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 23:04
dennis_rsb schreef op zaterdag 15 augustus 2015 @ 11:39:
Hoe kun je instellen dat ie het op een bepaalde dag doet? Ik kan alleen kiezen uit de opties automatisch en melding geven opnieuw opstarten. Als je de laatste optie pakt krijg je een melding onderin beeld waarin je kunt aangeven wanneer hij de updates installeert?
Zoiets?

Nickname does not reflect reality

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harmen
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 21:09

Harmen

⭐⭐⭐⭐⭐⭐

Begin deze week een clean install gedaan, alles draait prima en ben zeer tevreden. Echter heb ik nog een klein probleempje met het geluid. De onboard soundcard lijkt te gaan slapen, vervolgens hoor ik een plopje via de speakers, als ik naar youtube ga popt hij weer en heb ik geluid.

Het gaat om een Asus N750JK laptop met i7, 6GB en een SSD.
-Energiebeheer staat op high performance
-Laatste driver van Realtek geinstalleerd, geen verschil
-Mic uitgeschakeld, geen verschil

Hopelijk zijn hier meer mensen met dit probleem. ;)

Whatever.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 19-09 19:59

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

kadoendra schreef op zaterdag 15 augustus 2015 @ 10:56:
Nee. Die staat er dus echt niet tussen. Ben ik gelukkig toch niet helemaal kippig ;) Dank voor je moeite in elk geval. Ik vind op google redelijk wat suggesties om mbt windows 7 en 8 "gpedit" op een home versie te krijgen. Ik ga even kijken of een van die oplossingen ook werkt voor windows 10.

Als ik iets gevonden heb dat werkt, meld ik het hier.

edit: weer je edit gemist 8)7 . Dank alvast!
http://www.askvg.com/how-...sic-and-starter-editions/ lijkt te werken maar je moet wel zoveel mogelijk "Run as Administrator" doen en dan krijg je uiteindelijk

Afbeeldingslocatie: http://static.tweakers.net/ext/f/YA6HOqqZ2EFys7zr5zsXJoAj/full.jpg

[ Voor 5% gewijzigd door MAX3400 op 15-08-2015 11:43 ]

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kadoendra
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 16-09 21:43
MAX3400 schreef op zaterdag 15 augustus 2015 @ 11:43:
[...]

http://www.askvg.com/how-...sic-and-starter-editions/ lijkt te werken maar je moet wel zoveel mogelijk "Run as Administrator" doen en dan krijg je uiteindelijk

[afbeelding]
Geweldig, dank voor je moeite. Deze ga ik zo proberen. Nog even dit; die disclaimer boven dat artikel...Dit kan verder geen kwaad toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400

MAX3400

kadoendra schreef op zaterdag 15 augustus 2015 @ 11:58:
[...]

Geweldig, dank voor je moeite. Deze ga ik zo proberen. Nog even dit; die disclaimer boven dat artikel...Dit kan verder geen kwaad toch?
Tja, zonder oordeel te vellen maar als je over dit soort disclaimers al zou vallen, vraag ik me af of een PC uberhaupt geschikt is voor je... Elke applicatie komt met ellenlange disclaimers ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kadoendra
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 16-09 21:43
MAX3400 schreef op zaterdag 15 augustus 2015 @ 12:01:
[...]

Tja, zonder oordeel te vellen maar als je over dit soort disclaimers al zou vallen, vraag ik me af of een PC uberhaupt geschikt is voor je... Elke applicatie komt met ellenlange disclaimers ;)
Ik snap je punt. Ben met netwerken alleen altijd iets voorzichtiger. Ik moet (enigszins) snappen wat ik doe en wil voorkomen dat ik ineens heel de boel opengooi.

Voorbeeld: ik volg liever het handmatige stappenplan van reddit om Windows 10 (voor zover mogelijk) privacyproof te maken zodat ik bij de verschillende stappen (via google) nog kan achterhalen wat ik nou precies aan het doen ben dan dat ik het tooltje gebruik dat een paar dagen later op reddit verscheen, waardoor alles automatisch wordt ingesteld. Want dan weet ik helemaal niet meer wat er gebeurt.

Maar goed, dit wordt redelijk offtopic. Nogmaals dank voor je hulp in ieder geval.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hvgsel
  • Registratie: Januari 2008
  • Niet online
wsmaal schreef op zaterdag 15 augustus 2015 @ 11:28:
Na upgrade W7/x64 -> Windows 10 (Asus laptop N56VM) blijkt de download WiFi snelheid gehalveerd.
Meer Windows 10 gebruikers last van?

De Qualcomm Atheros AR9485WB-EG driver is de (windows 8) versie 10.0.0.321.
Waar lees je die snelheid af?

Mijn Asus N76VB met dezelfde adapter geeft ook problemen met snelheid.
Router (D-Link DIR-868L) dichtbij en idem driver .321 geeft op adapter in Netwerkcentrum 150 Mbps, maar de router Wireless status geeft reëel slechts 40 Mbps, terwijl dat onder Windows 8 nog 150 Mbps was.
Ook met de oudere driver van de Asus site slechts 40 Mbps.

Met deze adapter en een 120 Mbps Ziggo verbinding, geeft Ziggo speedtest maar 25 Mbps t.o.v. vroeger 100 Mbps.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hvgsel
  • Niet online
Verwijderd schreef op vrijdag 14 augustus 2015 @ 16:33:
Goedemiddag,

Ik ben heel tevreden met Windows 10 het werkt als een trein en had wel behoefte aan de snelheid die het besturingssysteem met zich mee brengt. Ik ben ook blij dat de apps van Windows 10 (mobile) onder Windows 10 werken. Het ziet er allemaal gelikt uit!

Alleen heb ik één probleem waar ik me eigenlijk dood aan erger is het volgende, mijn computer komt de boot niet goed door dan gaat het heel langzaam en lukt het niet om op te starten. Naar mijn vermoeden probeert mijn computer terug te keren in de staat waar ik Windows 10 achter gelaten had.

[afbeelding]

Zodra ik de pc opnieuw opstart gaat het wel in één keer goed. Ik moet steeds twee keer opstarten heel vervelend en vroeg mij af of er meerdere mensen zijn die dit probleem ondervinden?
Waarschijnlijk heb je je 'Fast boot' aanstaan. Met deze optie keert Windows inderdaad vanuit een soort sluimerstand terug. Sommige apps/programma's (w.o. veel Antivirus) kunnen slecht tegen Fast boot.
Opnieuw opstarten sluit het systeem daadwerkelijk af en start Windows daarna volledig op.

Probeer 'Fast boot' eens uit te zetten, dan is Afsluiten ook weer gewoon Afsluiten :
http://www.pcleek.com/tip...p-deactiveren-windows-8-1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alternative
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 10-04-2022
Ben nu bezig met een toshiba satellite p300-190. Problemen waar ik tegen aanloop: geen geluid (melding geen boxen aangesloten) youtube filmpjes spelen niet (beveiliging en firewall uit helpt niet) clean install en alles up to date (de toshiba wordt niet meer ondersteund) oude drivers geprobeerd...schijnen niet te werken. Wat doe ik verkeerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400

MAX3400

Alternative schreef op zaterdag 15 augustus 2015 @ 13:27:
Ben nu bezig met een toshiba satellite p300-190. Problemen waar ik tegen aanloop: geen geluid (melding geen boxen aangesloten) youtube filmpjes spelen niet (beveiliging en firewall uit helpt niet) clean install en alles up to date (de toshiba wordt niet meer ondersteund) oude drivers geprobeerd...schijnen niet te werken. Wat doe ik verkeerd?
Dikgedrukt; ik kan er geen soep van maken. Maar ik lees dat je dus een aantal drivers niet hebt of niet volledig werkend hebt en dat Toshiba ook geen drivers voor Windows 10 heeft. Iets zegt me eigenlijk meteen dat Windows 10 niet voor jouw machine geschikt is maar dat is een aanname omdat je niets aan info geeft wat je wel hebt geprobeerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alternative
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 10-04-2022
MAX3400 schreef op zaterdag 15 augustus 2015 @ 13:33:
[...]

Dikgedrukt; ik kan er geen soep van maken. Maar ik lees dat je dus een aantal drivers niet hebt of niet volledig werkend hebt en dat Toshiba ook geen drivers voor Windows 10 heeft. Iets zegt me eigenlijk meteen dat Windows 10 niet voor jouw machine geschikt is maar dat is een aanname omdat je niets aan info geeft wat je wel hebt geprobeerd.
Zoals gezegd: toshiba heeft al sinds eind 2010 geen support/nieuwe drivers meer voor de p300-190. Microsoft heeft zelf drivers geïnstalleerd (conexant high definition smart audio 221 van datum 9-7-2015) die werken dus niet. Geprobeerd om drivers van voor die tijd te pakken en dat werk dus ook niet. Voor de filmpjes...virus scan (niks gevonden) virus scanner en firewall uit, edge ie en chrome geprobeerd, werkt dus ook niet...filmpje blijft op eerste frame staan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hvgsel schreef op zaterdag 15 augustus 2015 @ 12:44:
[...]

Waarschijnlijk heb je je 'Fast boot' aanstaan. Met deze optie keert Windows inderdaad vanuit een soort sluimerstand terug. Sommige apps/programma's (w.o. veel Antivirus) kunnen slecht tegen Fast boot.
Opnieuw opstarten sluit het systeem daadwerkelijk af en start Windows daarna volledig op.

Probeer 'Fast boot' eens uit te zetten, dan is Afsluiten ook weer gewoon Afsluiten :
http://www.pcleek.com/tip...p-deactiveren-windows-8-1
Super bedankt dit was inderdaad het probleem!! :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arfman
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 23:21

Arfman

Drome!

maarud schreef op vrijdag 14 augustus 2015 @ 17:14:
[...]

Hmm toch was dat ook mijn probleem, want ik gebruik ook alleen maar de optische uitgang voor geluid (incl DTS voor films). :)
Toch geprobeerd. Driver updates via Windows Update uitgezet (kon het verhaal van enchion niet vinden in de Task Scheduler) en nu heb ik weer de default MS Audio driver.

Helaas kan ik dan nog steeds geen 5.1 kiezen:
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/QAhhv5y.png

Maar als ik hem test in de audio properties werkt het wel en krijg ik op mijn receiver ook te zien dat ik ofwel DTS of Dolby Digital uitstuur:
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/UoIDT2r.png

Wie o wie? :)

DRoME LAN Gaming | iRacing profiel | Kia e-Niro 64kWh | Hyundai Ioniq 28kWh | PV 5.760Wp |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freakster86
  • Registratie: September 2009
  • Niet online
Ik heb hier (nog steeds) last van het volgende: Servicehost Local verbruikt enorm veel cpu en schijf... Windows is schoon geïnstalleerd na de upgrade en ik snap niet waardoor dit komt. Google op dit proces i.c.m. windows 10 geeft ook geen eenduidig antwoord.

Meer mensen hier last van?

Windows 10 high cpu/disk usage

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mrjraider
  • Registratie: Juli 2012
  • Niet online
Nee maar bij mij gebruikt taakbeheer altijd +35% CPU :/ Slaat nergens op maar goed...

Heb je dat altijd of alleen na een verloop van tijd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arfman

Arfman

Drome!

De instelling in Configuratiescherm was niet genoeg, Windows Update heeft vrolijk de Realtek driver weer geïnstalleerd :+

Effect is precies hetzelfde, alle testen doen het, en ik heb nu ook weer een 5.1 optie in het dropdownmenu, alleen geeft deze nog steeds de melding "failed to play test tone".

Volgens deze thread is het een MS probleem en werken ze aan een fix:
http://answers.microsoft....da-44e9-b22f-aeaa3f329958

DRoME LAN Gaming | iRacing profiel | Kia e-Niro 64kWh | Hyundai Ioniq 28kWh | PV 5.760Wp |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• enchion
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online
Arfman schreef op zaterdag 15 augustus 2015 @ 14:16:
[...]

Toch geprobeerd. Driver updates via Windows Update uitgezet (kon het verhaal van enchion niet vinden in de Task Scheduler) en nu heb ik weer de default MS Audio driver.

Helaas kan ik dan nog steeds geen 5.1 kiezen:
[afbeelding]

Maar als ik hem test in de audio properties werkt het wel en krijg ik op mijn receiver ook te zien dat ik ofwel DTS of Dolby Digital uitstuur:
[afbeelding]

Wie o wie? :)
5.1 moet je toch niet daar selecteren maar bij Configure ???
(Heb nu je recente post gelezen, ik heb die "Dolby" optie nog nooit gehad aangezien ik Via heb die heeft een DTS functie die alleen dmv de Via profiler werkt.)

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/q8hveONQEp0fzDDZZ6cuvxv6/thumb.jpg

Niet dat je dat kan bij de SPDIF however. (Kan ik ook niet in windows 7 waarvandaan ik nu post.)

Taskscheduler moet ik even opzoeken aangezien ik de task deleted heb kan ik nu niet meer precies vinden waar hij onder stond. (Volgens mij was het onder Device Setup en dan staat er iets in de taak met de naam "Meta")

[ Voor 6% gewijzigd door enchion op 15-08-2015 15:18 ]

How do you save a random generator ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• agaam
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 20-09 23:29

agaam

dit is mijn huisdier

Ik weet niet of ik in het goeie topic zit,
maar ik wil graag onder windows 10 weer het oude explorer dus met het menu gedeelte vooral voor favorieten terug, ik heb gezien dat clasic start menu het ingebouwd heeft maar het werkt niet als ik explorer 11 zelf download, dan werkt het niet.
alvast bedankt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S_Chief
  • Registratie: Mei 2007
  • Niet online
Freakster86 schreef op zaterdag 15 augustus 2015 @ 15:02:
Ik heb hier (nog steeds) last van het volgende: Servicehost Local verbruikt enorm veel cpu en schijf... Windows is schoon geïnstalleerd na de upgrade en ik snap niet waardoor dit komt. Google op dit proces i.c.m. windows 10 geeft ook geen eenduidig antwoord.

Meer mensen hier last van?

[afbeelding]
Toevallig Windows Media Player open? :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arfman

Arfman

Drome!

enchion schreef op zaterdag 15 augustus 2015 @ 15:14:
[...]

5.1 moet je toch niet daar selecteren maar bij Configure ???
(Heb nu je recente post gelezen, ik heb die "Dolby" optie nog nooit gehad aangezien ik Via heb die heeft een DTS functie die alleen dmv de Via profiler werkt.)

[afbeelding]

Niet dat je dat kan bij de SPDIF however. (Kan ik ook niet in windows 7 waarvandaan ik nu post.)

Taskscheduler moet ik even opzoeken aangezien ik de task deleted heb kan ik nu niet meer precies vinden waar hij onder stond. (Volgens mij was het onder Device Setup en dan staat er iets in de taak met de naam "Meta")
Configure is bij mij grijs en kan ik dus niks mee. Weet ook niet meer zeker hoe dit onder Windows 8.1 er uit zag. Denk dat ik maar moet wachten op die MS patch ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S_Chief
  • Registratie: Mei 2007
  • Niet online
Heeft iemand enig idee hoe ik van die "Werkbalk favorieten" map af kan komen in Edge? In IE ging ik gewoon naar de map toe via Explorer en zette ik 'em op verborgen, maar deze map is niet zichtbaar in C:\Users\*naam*\AppData\Local\Packages\Microsoft.MicrosoftEdge_8wekyb3d8bbwe\AC\MicrosoftEdge\User\Default\Favorites.

Sowieso best teleurstellend dat favorieten in Edge niet synchroniseren, maar goed..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• somers1234
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 20:02
Bij mij komt de Dropbox app niet verder dan het logo. Heb de eerste keer gewoon kunnen inloggen maar nu doet hij niks meer...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Arthur
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 22:05

_Arthur

blub

Freakster86 schreef op zaterdag 15 augustus 2015 @ 15:02:
Ga eens naar Details, krijg je meer info dan alleen dit algemene overzichtje.
Daarna met rechtermuisknop op bv CPU, selecteer kolommen en zet de kolom 'commandline' aan (en/of anderen als je wilt), nu weet je in elk geval welk proces je CPU tijd opeet.
agaam schreef op zaterdag 15 augustus 2015 @ 15:42:
Ik weet niet of ik in het goeie topic zit,
maar ik wil graag onder windows 10 weer het oude explorer dus met het menu gedeelte vooral voor favorieten terug, ik heb gezien dat clasic start menu het ingebouwd heeft maar het werkt niet als ik explorer 11 zelf download, dan werkt het niet.
alvast bedankt
Snap er niets van wat je nu wilt. IE11 zit gewoon standaard in Windows 10.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wsmaal
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
hvgsel schreef op zaterdag 15 augustus 2015 @ 12:34:
[...]

Waar lees je die snelheid af?

Mijn Asus N76VB met dezelfde adapter geeft ook problemen met snelheid.
Router (D-Link DIR-868L) dichtbij en idem driver .321 geeft op adapter in Netwerkcentrum 150 Mbps, maar de router Wireless status geeft reëel slechts 40 Mbps, terwijl dat onder Windows 8 nog 150 Mbps was.
Ook met de oudere driver van de Asus site slechts 40 Mbps.

Met deze adapter en een 120 Mbps Ziggo verbinding, geeft Ziggo speedtest maar 25 Mbps t.o.v. vroeger 100 Mbps.
Mijn xs4all abbo is 50/20 Mbps (vvdsl). Router is Fritz!Box 7360 (synced 117/47Mbps)

Ik meet via ftp xs4all 10GB.bin, hetgeen overeenkomt met de waarden die ik meet via speedtest van Ziggo (IPv4/IPv6). Windows 7 WiFi DL was altijd rond de 46 Mbps (lan 46Mbps). Windows 10 WiFi hooguit 16 Mbps... Upload snelheid daarentegen WiFi/LAN was (W7) en blijft (W10) 20Mbps.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik krijg een melding dat ik gratis kan upgraden naar Windows 10. Nu ben ik daar zelf altijd erg sceptisch over, want gratis is vaak "gratis".

Wij hebben Windows 7, is het echt de moeite waard?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thuran
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 26-02 07:14
ik heb het hier nu nog niet kunnen vinden of iets dergelijks,

maar ik gebruik mijn laptop veel icm. mijn tv op mijn slaapkamer alleen nu kan mijn laptop scherm 1366*768 aan en is mijn tv 1920*1080.

nu wil hij hem niet hoger zetten en krijg ik heel raar beeld op mijn tv iemand een suggestie ?

thurantjee#2531 GoT clan member

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online
Gratis is echt gratis. Tenzij je een keiharde bron hebt die anders bewijst, dan zou ik die graag willen hebben.

En ja, de upgrade is het zeker waard. Windows 10 draait een heel stuk soepeler dan Windows 7, en gebruikt minder resources enzo.

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reepje
  • Registratie: Juni 2010
  • Niet online
Verwijderd schreef op zaterdag 15 augustus 2015 @ 16:46:
Ik krijg een melding dat ik gratis kan upgraden naar Windows 10. Nu ben ik daar zelf altijd erg sceptisch over, want gratis is vaak "gratis".

Wij hebben Windows 7, is het echt de moeite waard?
Nee absoluut niet doen. Je zegt het zelf al "gratis". Daar klopt iets niet. Gewoon bij 7 blijven, dat werkt toch hartstikke goed!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• agaam

agaam

dit is mijn huisdier

_Arthur schreef op zaterdag 15 augustus 2015 @ 16:40:
[...]

Ga eens naar Details, krijg je meer info dan alleen dit algemene overzichtje.
Daarna met rechtermuisknop op bv CPU, selecteer kolommen en zet de kolom 'commandline' aan (en/of anderen als je wilt), nu weet je in elk geval welk proces je CPU tijd opeet.

[...]

Snap er niets van wat je nu wilt. IE11 zit gewoon standaard in Windows 10.
nou volgens mij is dat IE edge, en die heeft geen menu

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reepje
  • Niet online
agaam schreef op zaterdag 15 augustus 2015 @ 16:53:
[...]

nou volgens mij is dat IE edge, en die heeft geen menu
Je hebt Internet Explorer

en je hebt Edge.

Internet Explorer Edge bestaat volgens mij niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Arthur

_Arthur

blub

Reepje schreef op zaterdag 15 augustus 2015 @ 16:55:
Volgens mij Microsoft zelf ook niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmokingCrop
  • Registratie: Januari 2012
  • Niet online
Reepje schreef op zaterdag 15 augustus 2015 @ 16:51:
[...]

Nee absoluut niet doen. Je zegt het zelf al "gratis". Daar klopt iets niet. Gewoon bij 7 blijven, dat werkt toch hartstikke goed!
en binnen 5 jaar mag je 100 euro dokken :+
(end of support)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• agaam

agaam

dit is mijn huisdier

Reepje schreef op zaterdag 15 augustus 2015 @ 16:55:
[...]

Je hebt Internet Explorer

en je hebt Edge.

Whoooo laat maar of jullie willen het niet snappen, einde discussie 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• agaam

agaam

dit is mijn huisdier

_Arthur schreef op zaterdag 15 augustus 2015 @ 16:55:
[...]

Volgens mij Microsoft zelf ook niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freee!!
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 20:03

Freee!!

Trotse papa van Toon en Len!

wildhagen schreef op zaterdag 15 augustus 2015 @ 16:48:
Gratis is echt gratis. Tenzij je een keiharde bron hebt die anders bewijst, dan zou ik die graag willen hebben.
Tijd is geld en ik heb toch best wel een paar uur in die upgrade gestoken ;)
En ja, de upgrade is het zeker waard. Windows 10 draait een heel stuk soepeler dan Windows 7, en gebruikt minder resources enzo.
Waarom heb ik dan geregeld freezes :? Resources geloof ik direct, dan kan ik snel genoeg zien.

The problem with common sense is that sense never ain't common - From the notebooks of Lazarus Long

GoT voor Behoud der Nederlandschen Taal [GvBdNT

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reepje
  • Niet online
Freee!! schreef op zaterdag 15 augustus 2015 @ 16:59:
[...]

Tijd is geld en ik heb toch best wel een paar uur in die upgrade gestoken ;)

[...]

Waarom heb ik dan geregeld freezes :? Resources geloof ik direct, dan kan ik snel genoeg zien.
Inderdaad, mijn originele post was een tikkie sarcastich, maar wel te overwegen.

Als je win7 nu goed loopt, dan voegt win10 -op dit moment- niets toe wat betreft snelheid of functionaliteit.

Zelf heb ik er wel lol aan, het is nieuw, ik experimenteer graag, vind het leuk probleempjes op te lossen etc etc. Maar als je gewoon een bak hebt die lekker moet werken, blijf dan voorlopig bij 7 (of 8 ).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Arthur

_Arthur

blub

agaam schreef op zaterdag 15 augustus 2015 @ 16:58:
Wees dan duidelijk wat je bedoelt. IE11 in Windows 10, is gewoon dezelfde IE11 als in Windows 8(.1).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• agaam

agaam

dit is mijn huisdier

_Arthur schreef op zaterdag 15 augustus 2015 @ 17:09:
[...]

Wees dan duidelijk wat je bedoelt. IE11 in Windows 10, is gewoon dezelfde IE11 als in Windows 8(.1).
ben er al achter,(wel via een goeie tweaker) die meer verstand heeft is verborgen,
onder paar opties.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• desalniettemin
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 20-09 11:07
Als 7 goed draait, dan zou ik ook niet over stappen. Plus het wordt nog ondersteund tot 2020.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400

MAX3400

agaam schreef op zaterdag 15 augustus 2015 @ 16:58:
[...]

Wat snap ik niet aan onderstaande?
Afbeeldingslocatie: http://static.tweakers.net/ext/f/GVXhalYv1ib4flccezMgdeLY/full.jpg

Kan je wel roepen: einde discussie maar het lijkt me logischer om de correcte termen te gebruiken als je een vraag stelt. "Explorer 11" is geen produkt van Microsoft dus het is voor ons (zowel gewone particulieren als systeembeheerders) dus lastig om jou te begrijpen.

[ Voor 2% gewijzigd door MAX3400 op 15-08-2015 19:35 . Reden: Aanpassing naar mod-edits ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• agaam

agaam

dit is mijn huisdier

MAX3400 schreef op zaterdag 15 augustus 2015 @ 17:29:
[...]

Wat snap ik niet aan onderstaande?
[afbeelding]

Kan je wel roepen: einde discussie (alsof wij debiel zijn) maar het lijkt me logischer om de correcte termen te gebruiken als je een vraag stelt. "Explorer 11" is geen produkt van Microsoft dus het is voor ons (zowel gewone particulieren als systeembeheerders) dus lastig om jou te begrijpen.
*knip* Blijven we wel beleefd svp

[ Voor 6% gewijzigd door TheVMaster op 15-08-2015 18:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Arthur

_Arthur

blub

agaam schreef op zaterdag 15 augustus 2015 @ 17:25:
ben er al achter,(wel via een goeie tweaker) die meer verstand heeft is verborgen,
onder paar opties.
Dus anderen zijn geen goede tweakers omdat jij niet kan uitleggen wat je bedoelt? Echt 8)7 8)7

*knip* Niet op reageren...

[ Voor 53% gewijzigd door TheVMaster op 15-08-2015 18:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400

MAX3400

desalniettemin schreef op zaterdag 15 augustus 2015 @ 17:26:
Als 7 goed draait, dan zou ik ook niet over stappen. Plus het wordt nog ondersteund tot 2020.
Dat ligt iets genuanceerder; Windows 7 wordt voor consumenten niet tot 2020 volledig ondersteund. Hoogstens voor bedrijven en dan ook nog eens als ze op een bepaald moment er een redelijke bak geld voor neer gaan leggen per afgenomen licentie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ikt
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 22:02

ikt

Woei, wat is er in hemelsnaam aan de gang hier? 100% RAM gebruik! Het is niet gebeurd op Windows 8.1 en ik heb geen idee wat er aan de hand is. Taakbeheer laat enkel zien dat het System proces nogal veel verbruikt t.o.v. andere processen en dat Firefox 500MB in beslag neemt en dat het lijstje onmogelijk allemaal optelt naar 8GB.

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/FhMgi16.png

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/FnSSfM7.png

Het gaat ook hand in hand met een trage alles, van vastlopend geluid tot toetsinslagen die even duren voordat ze worden geregistreerd.

Een herstart helpt, dat heeft de vorige keer ook geholpen, maar een OS moet dit niet doen. Ik laat het nu zo even, het lijkt in ieder geval weinig kwaad te kunnen doen en straks kan ik misschien er beter achter komen wat er nou gebeurt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reepje
  • Niet online
ikt schreef op zaterdag 15 augustus 2015 @ 17:58:
Woei, wat is er in hemelsnaam aan de gang hier? 100% RAM gebruik!
Zoeits noemt men een memory leak.

Ergens is er dus een app die het niet goed doet en het geheugen laat vollopen. Zoals je zelf al hebt vastgesteld, weet windows zelf ook niet waar het is (het is immers een bug ergens).

Welke dat is...maar je hebt bijv Nightly. Dat is een beta dus ja, zou het al aan kunnen liggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400

MAX3400

@ikt: Deluge rapporteert sowieso nog niet correct aan Windows 10. Maar dat zal geen 6GB zijn. Kan je meer info vinden voor jezelf als je in het 2e screenshot even op Resource Monitor klikt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ikt
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 22:02

ikt

Reepje schreef op zaterdag 15 augustus 2015 @ 18:02:
[...]

Zoeits noemt men een memory leak.

Ergens is er dus een app die het niet goed doet en het geheugen laat vollopen. Zoals je zelf al hebt vastgesteld, weet windows zelf ook niet waar het is (het is immers een bug ergens).

Welke dat is...maar je hebt bijv Nightly. Dat is een beta dus ja, zou het al aan kunnen liggen.
Ik weet het weer! Het is de netwerkkaartdrivers. Ik heb een GA-Z97X-Gaming 5 van Gigabyte en daar zit een Atheros Killer E2200 chip in. In Windows 8.1 ook hetzelfde probleem gehad, dat was ik even vergeten. Dom dom dom. Windows 10 heeft dus blijkbaar de drivers niet behouden maar zelf drivers gedownload, welke nog de memory leak hadden.
MAX3400 schreef op zaterdag 15 augustus 2015 @ 18:05:
@ikt: Deluge rapporteert sowieso nog niet correct aan Windows 10. Maar dat zal geen 6GB zijn. Kan je meer info vinden voor jezelf als je in het 2e screenshot even op Resource Monitor klikt?
Resource Monitor laat hetzelfde patroon zien, alles afsluiten laat het geheugengebruik afnemen met de hoeveelheid die de programma's gebruiken om later weer potvol te zitten. Ligt dus echt aan de driver zoals hierboven beschreven. Ik ga nu herstarten, als het nog steeds mis gaat horen jullie het over enkele dagen wel weer :p

[ Voor 28% gewijzigd door ikt op 15-08-2015 18:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
  • Laatst online: 23:04
_Arthur schreef op zaterdag 15 augustus 2015 @ 17:45:
[...]
Wat een treurnis zeg en dat is al 13 jaar een tweaker :-(
Ja het is jammer dat er niet, net zoals bijvoorbeeld op XDA, een ignore optie is om bepaalde individuen "uit" te kunnen zetten. Zou echt ideaal zijn.

Nickname does not reflect reality

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ikt schreef op zaterdag 15 augustus 2015 @ 18:06:
[...]

Ik weet het weer! Het is de netwerkkaartdrivers. Ik heb een GA-Z97X-Gaming 5 van Gigabyte en daar zit een Atheros Killer E2200 chip in. In Windows 8.1 ook hetzelfde probleem gehad, dat was ik even vergeten. Dom dom dom. Windows 10 heeft dus blijkbaar de drivers niet behouden maar zelf drivers gedownload, welke nog de memory leak hadden.

[...]

Resource Monitor laat hetzelfde patroon zien, alles afsluiten laat het geheugengebruik afnemen met de hoeveelheid die de programma's gebruiken om later weer potvol te zitten. Ligt dus echt aan de driver zoals hierboven beschreven. Ik ga nu herstarten, als het nog steeds mis gaat horen jullie het over enkele dagen wel weer :p
Even de nieuwe KIllerNIC driver downloaden. Dan is het probleem opgelost.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edgarz
  • Laatst online: 18-09 13:26

Edgarz

Tweako-active since1986

Reepje schreef op zaterdag 15 augustus 2015 @ 16:51:
[...]

Doen. Dit is alu hoedje retoriek. Oftewel, hard roepen dat het niet goed is maar niets kunnen bewijzen. Gratis is echt gratis.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sdk1985
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 02:21
Voor de grap heb ik UAC eens aan laten staan. Meteen spijt van want alle problemen die ik heb gehad zijn terug te leiden tot het gebruik van een standaard account in combinatie met UAC. Zo kreeg ik zojuist Tunngle niet aan de praat. Vervolgens even proberen op de administrator account en ja hoor werkt perfect. Ook diverse tooltjes die sensoren uitlezen vroegen niet om de juist rechten (denk aan hwmonitor). Ik geef UAC nog een laatste kans door de 2e account te upgraden naar administrator maar anders gaat het weer lekker uit...

Hostdeko webhosting: Sneller dan de concurrentie, CO2 neutraal en klantgericht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reepje
  • Niet online
Edgarz schreef op zaterdag 15 augustus 2015 @ 18:36:
[...]

Doen. Dit is alu hoedje retoriek. Oftewel, hard roepen dat het niet goed is maar niets kunnen bewijzen. Gratis is echt gratis.
Dit was geen alu hoedje retoriek.

Dus, omdat het gratis is, echt gratis, moet je van 7 naar 10?

Het is eerder een pracht strategie van Microsoft waarbij windows zowat door je strot wordt geduwd. Eerst krijg je maanden vantevoren een melding dat je windows 10 gratis kan reserveren, maar wel voor de 29e wordt je gewaarschuwd. Doe je dat niet krijg je weer een melding dat je nu echt snel moet zijn en helemaal gratis.

Een succesvolle strategie van MS, want het loopt storm. Mensen die helemaal geen win10 nodig hebben, upgraden toch. Daar zijn ze eerst veel tijd aan kwijt, en soms loopt de computer helemaal niet lekker. Nou mooi, dan heb je win10 gratis. Proficiat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Edgarz schreef op zaterdag 15 augustus 2015 @ 18:36:
[...]

En daarbij is Windows 10 ook helemaal niet gratis. Ja, het eerste jaar kun je gratis upgraden naar Windows 10. Maar dat heeft er volgens mij gewoon mee te maken dat ze een enorm marktaandeel willen vergaren, Windows 7 en 8 users over willen krijgen naar Windows 10. Vervolgens hebben ze dan na een jaar (of paar jaar) een miljard devices op Windows 10....die allemaal diensten nodig hebben : OneDrive, Office 365.....Apps....tja en daar verdient het nieuwe Microsoft geld mee.

Niet met het verkopen van persoonlijke informatie, daar zijn andere bedrijven goed (of is de core business van andere bedrijven). Microsoft verdient geldt met het verkopen van software en diensten.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sdk1985
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 02:21
TheVMaster schreef op zaterdag 15 augustus 2015 @ 19:01:
[...]

En daarbij is Windows 10 ook helemaal niet gratis. Ja, het eerste jaar kun je gratis upgraden naar Windows 10. Maar dat heeft er volgens mij gewoon mee te maken dat ze een enorm marktaandeel willen vergaren, Windows 7 en 8 users over willen krijgen naar Windows 10. Vervolgens hebben ze dan na een jaar (of paar jaar) een miljard devices op Windows 10....die allemaal diensten nodig hebben : OneDrive, Office 365.....Apps....tja en daar verdient het nieuwe Microsoft geld mee.

Niet met het verkopen van persoonlijke informatie, daar zijn andere bedrijven goed (of is de core business van andere bedrijven). Microsoft verdient geldt met het verkopen van software en diensten.....
Het lijkt er eerder op dat ze van Windows een service model maken, net als Adobe bijvoorbeeld heeft gedaan (CS6 was de laatste versie die los is aan te schaffen). Dit zie je nu al terug aan de premium dienst voor solitair en mijnenveger en aan het ontbreken van de DVD afspeel functie wat dan weer voor een leuk bedrag kan worden opgeheven. Wie weet gaan we straks betalen per service pack of per maand ;).

Ik zie niet hoe Windows 10 voor een grotere vraag naar Office 365 zou zorgen. Hetzelfde voor OneDrive. Verder verdienden ze daar al geld mee.

Hostdeko webhosting: Sneller dan de concurrentie, CO2 neutraal en klantgericht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edgarz

Edgarz

Tweako-active since1986

Reepje schreef op zaterdag 15 augustus 2015 @ 18:47:
[...]

Het is eerder een pracht strategie van Microsoft waarbij windows zowat door je strot wordt geduwd. Eerst krijg je maanden vantevoren een melding dat je windows 10 gratis kan reserveren, maar wel voor de 29e wordt je gewaarschuwd. Doe je dat niet krijg je weer een melding dat je nu echt snel moet zijn en helemaal gratis.

Een succesvolle strategie van MS, want het loopt storm. Mensen die helemaal geen win10 nodig hebben, upgraden toch. Daar zijn ze eerst veel tijd aan kwijt, en soms loopt de computer helemaal niet lekker. Nou mooi, dan heb je win10 gratis. Proficiat.
Nee, dat heb ik ook niet gezegd immers. Je kunt gratis over. Met de nadruk op gratis.
Het werkt hier op meerdere PC's prima, die upgrade. Het is een beter en completer OS dan Win7 in het gebruik en daarom kun je upgraden overwegen. Maar je kunt ook gewoon op 7 blijven, niemand die je dwingt. Dus: wel degelijk een alu hoedje retoriek.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edgarz

Edgarz

Tweako-active since1986

[...]

Pure speculatie. Het OS blijft gewoon gratis als upgrade het eerste jaar. Mooi meegenomen toch? En je krijgt geen rekening achteraf. Het abonnementsmodel geldt voor aanvullende functionaliteiten, en dat is niets nieuws in de wereld. Het hele shareware model drijft daar al sinds jaar en dag op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Edgarz schreef op zaterdag 15 augustus 2015 @ 19:09:
[...]

Pure speculatie. Het OS blijft gewoon gratis als upgrade het eerste jaar. Mooi meegenomen toch? En je krijgt geen rekening achteraf. Het abonnementsmodel geldt voor aanvullende functionaliteiten, en dat is niets nieuws in de wereld. Het hele shareware model drijft daar al sinds jaar en dag op.
Dat is zeer zeker geen speculatie van mij....vanaf 29 juli 2016 moet je weer gewoon betalen voor Windows 10. Best kans overigens dat ze dezelfde strategie als Apple gaan hanteren, dus dat het upgraden gratis blijft en dat je voor een volledige versie moet betalen....maar ja, als ze dat nu zeggen dan stappen de meeste mensen pas na het eerste jaar over....en dan halen ze die 1 miljard devices niet de eerste paar jaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400

MAX3400

Reepje schreef op zaterdag 15 augustus 2015 @ 18:47:
[...]

Je moet helemaal niks. Als jij Windows XP, Windows Vista, Windows 7 of whatever wil draaien, is jouw eigen vrij keuze. Het enige wat je wel kan, is een gratis upgrade naar Windows 10 en dat moet je voor 29 juli 2016 geregeld hebben.
Je had ook het KB-artikel met de upgrade-melding kunnen negeren. Dat je dat niet hebt gedaan, is niet het probleem van ons of van Microsoft. Daarnaast, maar dat kan ik vanachter mijn monitor niet beoordelen, heb jij blijkbaar wel een noodzaak om een operating system van Microsoft te draaien en dus zal je in de komende 5 jaar sowieso wel over moeten van Windows 7 naar een nieuwer OS. En als ik dat verkeerd heb ingeschat, waarom zie ik dan zo ontzettend weinig posts van je in Macs & Software of Non-Windows Operating Systems want dat is op GoT toch echt de aangewezen plek voor mensen die geen Windows willen/moeten/hoeven draaien.
Heb je daar bewijs van dat de computer niet goed loopt en dat je er veel tijd aan kwijt bent? Als ik nieuws: 'Windows 10 op 8 procent Nederlandse pc's' mag geloven, zijn er grofweg 200.000 PC's over op Windows 10 in NL en in [Windows 10] Installatie en Upgrade Uitdagingen hebben we nog geen 4000 posts. Ik zet niet dat Tweakers de enige site is die deze issues adresseert maar als je een claim wil maken dat tijd & performance gewoon slecht zijn voor Windows 10, zie ik graag onderbouwde bronnen tegemoet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mkools24
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 20-05-2021
MAX3400 schreef op zaterdag 15 augustus 2015 @ 17:55:
[...]

Dat ligt iets genuanceerder; Windows 7 wordt voor consumenten niet tot 2020 volledig ondersteund. Hoogstens voor bedrijven en dan ook nog eens als ze op een bepaald moment er een redelijke bak geld voor neer gaan leggen per afgenomen licentie.
De basisondersteuning is al beeindigd, dwz dat er geen bugs meer worden gefixed. Er worden echter nog wel security updates uitgebracht tot 2020, voor zowel consumenten als bedrijven zonder bijbetaling.

Enneh als er echt een probleem aan het licht komt wordt het ook voor 7 nog wel gefixed hoor. Zoveel bedrijven draaien dit OS nu (incl 2008 R2) dat ze het echt niet zo even links kunnen laten liggen.

En daarom ga ik nu ook terug naar Windows 7. Ik denk echt dat 7 mijn laatste Windows ooit zal zijn. Als ik er nog 3 jaar op kan draaien vind ik het prima en daarna is er hopelijk een beter alternatief.

Ik draai nu een aantal weken Windows 10 en het is gewoon een verschrikking. Het is het meest vreselijke MS besturingssysteem ooit, Windows 8 is zelfs beter.

Hoe MS je met W10 al die online meuk door je strot wil duwen is gewoon schandalig. Na installatie ben je een uur aan het hacken om al die onedrive, xbox en cortana rommel weg te krijgen en allerlei andere dingen aan te passen zodat het nog een beetje werkbaar wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400

MAX3400

mkools24 schreef op zaterdag 15 augustus 2015 @ 19:23:
[...]

De basisondersteuning is al beeindigd, dwz dat er geen bugs meer worden gefixed. Er worden echter nog wel security updates uitgebracht tot 2020, voor zowel consumenten als bedrijven zonder bijbetaling.
Microsoft Support Lifecycle Policy FAQ -> artikel 6. Ik lees echt wel iets anders dan wat jij beweest.
Enneh als er echt een probleem aan het licht komt wordt het ook voor 7 nog wel gefixed hoor. Zoveel bedrijven draaien dit OS nu (incl 2008 R2) dat ze het echt niet zo even links kunnen laten liggen.
Tot vorig jaar draaiden heleboel bedrijven nog 2003 of XP. En toen bekend werd dat Microsoft stopte met ondersteuning, ging ineens heleboel bedrijven over. Sorry, maar het zal Microsoft absoluut niks kunnen schelen dat er nog bedrijven/personen een bepaald OS willen handhaven. Er is een deadline en die wordt gehandhaafd.
En daarom ga ik nu ook terug naar Windows 7. Ik denk echt dat 7 mijn laatste Windows ooit zal zijn. Als ik er nog 3 jaar op kan draaien vind ik het prima en daarna is er hopelijk een beter alternatief. *knip*
Zie MAX3400 in "[Windows 10] Ervaringen & Discussie - Deel 2" voor mijn mening daarover; Windows 7 of een ander OS is je goed recht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fritske23
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 14-09 21:28

fritske23

Echte naam Rob

Sinds een paar dagen heb ik problemen met de mail app.
Ik kan de mail app gewoon openen. Maar kan daarna geen mails aanklikken die ik zie staan.
Kan ze niet openen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
mkools24 schreef op zaterdag 15 augustus 2015 @ 19:23:
[...]

Ik verwacht dat er zakelijk ook erg veel naar Windows 10 gemigreerd gaat worden. Als ik kijk in mijn directe klantenkring, dan zie ik ze overal (ook bij overheden!) al voorzichtig plannen maken...
En daarom ga ik nu ook terug naar Windows 7. Ik denk echt dat 7 mijn laatste Windows ooit zal zijn. Als ik er nog 3 jaar op kan draaien vind ik het prima en daarna is er hopelijk een beter alternatief.

Ik draai nu een aantal weken Windows 10 en het is gewoon een verschrikking. Het is het meest vreselijke MS besturingssysteem ooit, Windows 8 is zelfs beter.
Wat is er dan zo verschrikkelijk aan Windows 10....?
Hoe MS je met W10 al die online meuk door je strot wil duwen is gewoon schandalig. Na installatie ben je een uur aan het hacken om al die onedrive, xbox en cortana rommel weg te krijgen en allerlei andere dingen aan te passen zodat het nog een beetje werkbaar wordt.
Oke...jij hebt geen Xbox en Cortana krijg je niet eens als je hem op regio Nederlands hebt staan....dus die hoef je ook niet weg te slopen.

OneDrive is tja...net als Dropbox en iCloud een dienst die het voor het gros van de mensen erg makkelijk maakt om overal te beschikken over je eigen documenten, foto's, etc. Dat jij hier geen gebruik van maakt meot je natuurlijk zelf weten, maar je hebt dus blijkbaar dan ook geen smartphone of tablet.....en als je bestanden op je werk (of ergens anders) nodig hebt dan neem jij ze nog mee op een USB stick of disk? :+

Vooral het feit dat je je documenten gewoon op ieder device beschikbaar hebt...tja, dat zijn voor mij (en het gros van de mensen) alleen maar voordelen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400

MAX3400

fritske23 schreef op zaterdag 15 augustus 2015 @ 19:27:
Sinds een paar dagen heb ik problemen met de mail app.
Ik kan de mail app gewoon openen. Maar kan daarna geen mails aanklikken die ik zie staan.
Kan ze niet openen.
Heb je wel de laatste updates geinstalleerd? Vorige week en sinds eergisteren zijn er weer een paar grote updates uitgekomen die heeeel veel repareren in Windows 10. Misschien is repareren niet het goede woord maar zonder extra informatie over welke versie en patch-level je draait, is het lastig om jouw Mail-App probleem te beantwoorden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• agaam

agaam

dit is mijn huisdier

@Reepje
@MAX3400
Sorry ik had niet zo hoeven te reageren op jullie antwoord,
mijn excuses voor mijn ondoordachte antwoord.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
MAX3400 schreef op zaterdag 15 augustus 2015 @ 19:26:
[...]

Microsoft Support Lifecycle Policy FAQ -> artikel 6. Ik lees echt wel iets anders dan wat jij beweest.

[...]

Tot vorig jaar draaiden heleboel bedrijven nog 2003 of XP. En toen bekend werd dat Microsoft stopte met ondersteuning, ging ineens heleboel bedrijven over. Sorry, maar het zal Microsoft absoluut niks kunnen schelen dat er nog bedrijven/personen een bepaald OS willen handhaven. Er is een deadline en die wordt gehandhaafd.
En ik denk dat we de komende jaren ook van banken, verzekeraars, etc. de eis krijgen (als consument, maar ook als bedrijven) dat je alleen van hun diensten gebruik mag maken als je OS ondersteund wordt door de OS leverancier (dus Apple, Canonical, Google of Microsoft)..tja dan zul je er toch echt aan moeten geloven...
[...]

Zie MAX3400 in "[Windows 10] Ervaringen & Discussie - Deel 2" voor mijn mening daarover; Windows 7 of een ander OS is je goed recht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400

MAX3400

TheVMaster schreef op zaterdag 15 augustus 2015 @ 19:29:
[...]

En ik denk dat we de komende jaren ook van banken, verzekeraars, etc. de eis krijgen (als consument, maar ook als bedrijven) dat je alleen van hun diensten gebruik mag maken als je OS ondersteund wordt door de OS leverancier (dus Apple, Canonical, Google of Microsoft)..tja dan zul je er toch echt aan moeten geloven...

[...]
Daar heb ik nu al mee te maken met sommige klanten die multiple-factor authentication & remediation hebben. Zelfs met Windows 8.1 Enterprise en zonder updates van meer dan een maand geleden, mag ik niet meer inloggen op hun omgeving.

Sowieso heb je gelijk; banken in NL roepen bijvoorbeeld heel hard dat je een up-to-date OS, browser en antivirus moet hebben maar ondertussen blokkeren ze niet keihard de toegang voor mensen die, pak 'm beet, een Stagefright-Android device hebben of die bijvoorbeeld Windows 7 RTM draaien.
agaam schreef op zaterdag 15 augustus 2015 @ 19:29:
@Reepje
@MAX3400
Sorry ik had niet zo hoeven te reageren op jullie antwoord,
mijn excuses voor mijn ondoordachte antwoord.
Bedankt voor je nette reply. Ondoordacht antwoorden kan gebeuren; zeker als je even de balen hebt als er iets niet lukt op je PC en net niet alle info van je hersens op het forum komt. No hard feelings; volgende keer sta ik net zo hard voor je klaar als voor andere mensen hier. d:)b

[ Voor 21% gewijzigd door MAX3400 op 15-08-2015 19:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
MAX3400 schreef op zaterdag 15 augustus 2015 @ 19:31:
[...]

Daar heb ik nu al mee te maken met sommige klanten die multiple-factor authentication & remediation hebben. Zelfs met Windows 8.1 Enterprise en zonder updates van meer dan een maand geleden, mag ik niet meer inloggen op hun omgeving.

Sowieso heb je gelijk; banken in NL roepen bijvoorbeeld heel hard dat je een up-to-date OS, browser en antivirus moet hebben maar ondertussen blokkeren ze niet keihard de toegang voor mensen die, pak 'm beet, een Stagefright-Android device hebben of die bijvoorbeeld Windows 7 RTM draaien.

[...]
En dat gaat de komende jaren (vooral met al die hackpogingen die we steeds vaker zien) alleen maar erger worden. Ik hoop dat banken daar ook wat strakker op gaan zitten, want het is voor hun ook dweilen met de kraan open anders. Ach, in het ergste geval krijg je je geld niet terug (als er wat wordt gejat) als je pc/tablet/telefoon niet helemaal bij is.... :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkSide
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 20-09 20:57

DarkSide

theres no place like ::1

sinds de laatste MS updates heb ik weer DTS in Kodi en DD in Netflix op mijn HTPC?

Nu weer helemaal blij.

There are 10 kinds of people in this world..... Those who know binary. And those who don't.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmokingCrop
  • Niet online
Die mail app zou zoveel beter kunnen zijn door 2 simpele aanpassingen.

• Accounts onder elkaar op de linkerbalk zetten (die je kan open en dichtklappen) ipv via accounts.
• nummertje aan rechterkant van de naam zetten die zegt hoeveel ongelezen mails je hebt.

Ik begrijp echt niet waarom ze niet voor deze logische layout gekozen hebben.

[ Voor 21% gewijzigd door SmokingCrop op 15-08-2015 19:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hvgsel
  • Niet online
wsmaal schreef op zaterdag 15 augustus 2015 @ 16:44:
[...]

Mijn xs4all abbo is 50/20 Mbps (vvdsl). Router is Fritz!Box 7360 (synced 117/47Mbps)

Ik meet via ftp xs4all 10GB.bin, hetgeen overeenkomt met de waarden die ik meet via speedtest van Ziggo (IPv4/IPv6). Windows 7 WiFi DL was altijd rond de 46 Mbps (lan 46Mbps). Windows 10 WiFi hooguit 16 Mbps... Upload snelheid daarentegen WiFi/LAN was (W7) en blijft (W10) 20Mbps.
Tja, nog even nagemeten. Bedraad onder Windows 10, via 500Mbps powerline adapter met Gb poorten, haal ik op een abbo van 120/12 dus 115/12. Dat zijn globaal dezelfde prima resultaten die ik ook onder Win8 haalde, zowel bedraad als draadloos.
Aan de internet verbinding ligt het niet, maar wel dus aan de Qualcom Atheros driver i.c.m. Win10. Ik ben bang dat we het niet oplossen.
Wel opvallend overigens dat de originele Asus Qualcom Win8 driver (.274) dezelfde slechte resultaten geeft in Win10, dus ik vermoed dat er wellicht ook nog een 'glitch' in Win10 zit.
Ik ga wellicht toch nog eens terug naar Windows 8 en zal als eerste eens Norton Security de-installeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Veertien14
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 20-09 08:20
Sinds de eerdere berichten die ik hier geplaatst had kreeg ik steeds meer problemen met windows 10: o.a. het handmatig inschakelen van mijn lanverbinding nadat ik mijn computer had gestart(driver update was niet mogelijk), traag internet, openen van bestanden ging traag...

Uiteindelijk kreeg ik zelfs een 'inaccessable boot device' melding, actie daarop was terug naar Windows 7, opnieuw geupdate naar Windows 10, liep daarna alsnog niet lekker. Vanochtend een clean install gedaan welke rond 5 uur was beeindigd.

Tot nu toe op 1 ding na geen problemen ondervinden: CPU gebruik is altijd 100%, was bij de vorige W10 installs ook al zo. Is dit toevallig een bug welke nog gefixed wordt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hvgsel
  • Niet online
Veertien14 schreef op zaterdag 15 augustus 2015 @ 20:57:
Sinds de eerdere berichten die ik hier geplaatst had kreeg ik steeds meer problemen met windows 10: o.a. het handmatig inschakelen van mijn lanverbinding nadat ik mijn computer had gestart(driver update was niet mogelijk), traag internet, openen van bestanden ging traag...

Uiteindelijk kreeg ik zelfs een 'inaccessable boot device' melding, actie daarop was terug naar Windows 7, opnieuw geupdate naar Windows 10, liep daarna alsnog niet lekker. Vanochtend een clean install gedaan welke rond 5 uur was beeindigd.

Tot nu toe op 1 ding na geen problemen ondervinden: CPU gebruik is altijd 100%, was bij de vorige W10 installs ook al zo. Is dit toevallig een bug welke nog gefixed wordt?
Da's een bug in Taakbeheer die nog opgelost moet worden. Als je Process Eplorer download van www.sysinternals.com, dan zie je de juiste waarden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hvgsel
  • Niet online
hvgsel schreef op zaterdag 15 augustus 2015 @ 21:06:
[...]

Da's een bug in Taakbeheer die nog opgelost moet worden en al eerder geadresseerd hier. Als je Process Eplorer download van www.sysinternals.com, dan zie je de juiste waarden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jvanderkroon
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 22:12
Vandaag bij mijn schoonvader met Windows 10 gespeeld. Hij had het probleem dat apps uit de windows store niet willen updaten ze blijven op pending staan maar doen niks. Na veel zoeken uiteindelijk gevonden dat het probleem zit in de Sitecom router die hij heeft. Wanneer je Sitecom Cloud Security aan hebt staan kan je dus geen updates binnen halen.

Hopelijk brengt Sitecom hier snel een update voor uit. Kan mij voorstellen dat er meer mensen zijn die hierdoor geen updates krijgen.

LG-HM051MR-U44 | Daalderop DUO 50l | 1500 WP Zuid | gasloos '23

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Poldermick
  • Registratie: Mei 2015
  • Laatst online: 29-01-2024
Windows XP was het laatste behoorlijk probleemloze besturingsprogramma van Microsoft. Daarna hebben ze steeds geprobeerd een nieuwe cloon van Apple te lanceren. In plaats van het verbeteren van bijvoorbeeld de fotobase, maken ze die alleen slechter. Moet je eens rechts klikken op een fotootje in een verzameling, dan moet je een half uur wachten voor er een schermpje openspringt. Vroeger kreeg je dan tenminste de mogelijkheid VOORBEELD. Dat werkte altijd. Nu verzand je in hun megalomane fotomania. Jammer, jammer, jammer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nielzsche
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 19-09 16:22
Ik ben vorige week ergens overgestapt en heb verder alle privacy instellingen en dingetjes enzo aangepast die overal wel te vinden waren. Over het algemeen ben ik aardig tevreden maar ik heb één kleine irritatie nog en ik kan nergens een oplossing vinden, vind het ook lastig om te bedenken waar ik precies op moet zoeken.

Het gaat om het volgende: als ik mijn laptop scherm dicht doe en daarna weer open dan zijn er een aantal zaken veranderd. Ten eerste heb ik mijn browser nooit full screen staan maar altijd beetje in het midden. Na het dicht/open doen plaatst Windows deze ineens linksboven en soms is het ook nog beetje vernaaid bovenin de balk met tabs. Ik gebruik Chrome overigens.

Ten tweede: mijn desktop icoontjes herschikken zich. Er kunnen er 12 van boven naar beneden staan en zo heb ik een column of vijf naast elkaar. Ik moet nodig wat opruimen maar daar gaat het niet om. Wat er gebeurt is, na het dicht/open doen van de lap is de 8e rij van de icoontjes ineens leeg gemaakt. Dus die hele rij heeft geen icoontjes, alles is verschoven daardoor ook.. Heel raar.

Iemand een idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barfman
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 22:30
Poldermick schreef op zaterdag 15 augustus 2015 @ 22:41:
Windows XP was het laatste behoorlijk probleemloze besturingsprogramma van Microsoft. Daarna hebben ze steeds geprobeerd een nieuwe cloon van Apple te lanceren. In plaats van het verbeteren van bijvoorbeeld de fotobase, maken ze die alleen slechter. Moet je eens rechts klikken op een fotootje in een verzameling, dan moet je een half uur wachten voor er een schermpje openspringt. Vroeger kreeg je dan tenminste de mogelijkheid VOORBEELD. Dat werkte altijd. Nu verzand je in hun megalomane fotomania. Jammer, jammer, jammer.
Hier gaat het binnen 0,1 sec open dat schermpje, denk dat je een probleem met je hardware hebt.
Voorbeelden krijg ik ook, je kan zelfs kiezen hoe je de voorbeelden wilt zien.

System | Racing is in my Blood

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmokingCrop
  • Niet online
Poldermick schreef op zaterdag 15 augustus 2015 @ 22:41:
Waar heb je het in vredesnaam over? :P
Ik rechtsklik op een foto in een map met 400 foto's en ik krijg instant het menu'tje?

Wat bedoel je met megalomane fotomania? Het standaard foto programma die in Windows 10 opent? Kan je toch in 1-2-3 veranderen (Openen Met -> de app -> altijd deze app gebruiken..)?
Daarnaast kan je in verkenner het voorbeeldvenster gebruiken (Beeld -> voorbeeldvenster).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wim-Bart
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 10-01-2021

Wim-Bart

Zie signature voor een baan.

SmokingCrop schreef op zaterdag 15 augustus 2015 @ 23:34:
[...]

Waar heb je het in vredesnaam over? :P
Ik rechtsklik op een foto in een map met 400 foto's en ik krijg instant het menu'tje?

Wat bedoel je met megalomane fotomania? Het standaard foto programma die in Windows 10 opent? Kan je toch in 1-2-3 veranderen (Openen Met -> de app -> altijd deze app gebruiken..)?
Daarnaast kan je in verkenner het voorbeeldvenster gebruiken (Beeld -> voorbeeldvenster).
Ik snap niet dat jullie hier nog serieus op in willen gaan, als ie op Win 7 wil blijven zitten dan moet ie dat maar doen. Dat geklaag altijd, sommige mensen zijn gewoon dom met computers en weten niet dat je soms een vinkje of schakelaartje moet omzetten en rekenen op hun eigen domheid een heel OS op af. Zinloze discussies dus over "door de strot duwen", "slechtste Windows OS ooit" et cetera. Wanneer ik sommige reacties lees op internet en dat koppel aan Windows Vista en Windows 8 dan denk ik, wat een zeikerds. 8 jaar geleden riepen de mensen Windows Vista is kut, ik blijf op XP. Die zelfde mensen roepen paar jaar later, Windows 7 is kut, ik blijf op Windows Vista, paar jaar later roepen ze, Windows 8 is klote ik blijf op Windows 7, en nu roepen ze met zijn allen, windows 10 is kut, ik blijf op 8. Ze gaan gewoon over maar willen gewoon wat zeiken.

Beheerders, Consultants, Servicedesk medewerkers. We zoeken het allemaal. Stuur mij een PM voor meer info of kijk hier De mooiste ICT'er van Nederland.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 22:12

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Met de nieuwe foto app kan je nu ook rechtstreeks afdrukken (kon afaik niet in 8.1), ipv via photo preview te openen en afdrukken. Maar binnen de afdruk opties mis ik 'scale to fit page', een 16:9 foto op een 3:2 papier gaat dus witranden geven onder en boven, in de photo preview programma chopte hij gewoon links/rechts er wat vanaf dat hij wel borderless werd.

Is daar nog iets aan te passen? Of toch maar via de foto previewer blijven werken?

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ulti23
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 17-09 18:58

Ulti23

Quality Time

Raar dingetje... Draai nu een paar weken tevreden met windows 10. Schone installatie uitgevoerd. Alleen is het nu al enkele malen voorgekomen dat ik zit te gamen (maakt niet uit welke game) en dat de PC dan compleet vastloopt. Muis en tobo vallen uit (verlichting), geluid blijft hangen, gewoon geen reactie. Harde reset is dan nodig.

Wat opvalt is dat na elke harde reset de PC dan doodleuk normaal opstart met de melding dat er nieuwe updates zijn geïnstalleerd. Het probleem met deze vastlopers lijkt dus te wijten aan de automatische updates die worden doorgevoerd, ook als ik zit te gamen.

Herkent iemand dit?

Wat ook zeer typisch was... Eergisteren installeer ik een driver update voor mijn nvidia kaart. Daarna lekker weer gespeeld, geen problemen. Sluit mijn PC weer af en ga slapen. Die volgende avond wil ik weer gaan gamen, moet ik dezelfde driver update weer installeren. Systeem stond terug op de eerdere driver van voor de update. Ik weet 100% zeker dat de eerdere installatie ervan goed is gegaan, immers nagekeken in het control center van nvidia. Erg eigenaardig...

Draai overigens op een Gaming Pro z170A incl. 6700K proc met een 980ti.

I pitty the fools who took my game-station.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Madrox
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 23-08 22:42

Madrox

Oh, Pharaoh!

Heb amper 1 dag Windows 10 over Windows 7 upgraded en loop tegen een probleem aan; de windows mail app wil niet de mail synchroniseren met mijn @hotmail.com email account. Iemand een oplossing ?

Voor upgrade, complete zelfbouw, herstellen van windows/software klik hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wim-Bart
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 10-01-2021

Wim-Bart

Zie signature voor een baan.

Madrox schreef op zondag 16 augustus 2015 @ 00:34:
Heb amper 1 dag Windows 10 over Windows 7 upgraded en loop tegen een probleem aan; de windows mail app wil niet de mail synchroniseren met mijn @hotmail.com email account. Iemand een oplossing ?
Alle instellingen nagelopen van het account, zoals synchronisatie instellingen? En natuurlijk niet alle "privacy" tweaks in register en met services uitgevoerd neem ik aan.

Heb ontdekt dat een aantal van die tweaks je apps negatief beïnvloeden (bijvoorbeeld de hosts file aanpassen). Hier nu 6 systemen omgezet naar Windows 10 (2 x PC, 1 x Tablet, 1 x Laptop, 2 x VM) en allemaal vanaf Windows 8.1 maar dit probleem nog niet tegengekomen.

Let op, Standaard wordt er maar iets van 2 weken gesyncroniseerd.
  1. Selecteer radartje rechts onderin je mail app
  2. Kies accounts
  3. edit je account
  4. kies synchronisatie instellingen

[ Voor 33% gewijzigd door Wim-Bart op 16-08-2015 01:03 ]

Beheerders, Consultants, Servicedesk medewerkers. We zoeken het allemaal. Stuur mij een PM voor meer info of kijk hier De mooiste ICT'er van Nederland.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmokingCrop
  • Niet online
Enkel GMail accounts willen bij mij nog niet syncen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Atomsk
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 08-09 22:29
Dan heb je hetzelfde als ik: windows schakelt op sommige systemen bij het afmelden v/d monitor vanwege slaapstand of standby naar een virtueel scherm van 1024x768. Hierdoor zijn bij het wakker worden openstaande schermen naar linksboven verschoven en iconen verplaatst.

Wat soms helpt is in het registry bij HKEY_LOCAL_MACHINE\SYSTEM\CurrentControlSet\Control\GraphicsDrivers\Configuration wat aanpassingen doen. Zie https://social.technet.mi...play-resizes-open-windows en dan het bericht van RMNixon. Er staan ook nog wat andere mogelijke oplossingen.

Microsoft ziet het blijkbaar als een hardwareprobleem en wil er niks aan doen, sinds 2009 :X

_██_
(ಠ_ృ)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fredi
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 09-06 04:29
Madrox schreef op zondag 16 augustus 2015 @ 00:34:
Ik heb dat probleem ook. De mail app wil mijn @hotmail.com account niet synchroniseren. Ik heb wel alle privacyinstellingen uit staan, misschien is dat het probleem zoals hierboven aangegeven. Ga het eens bekijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pitchdown
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 21-09 15:16
Ik heb een virtuele VM met windows 10 Enterprise draaien.
Wanneer ik daar de eerste keer naar RDP (Remote desktop), word de sessie pas verbonden na 1 minuut.
Er verschijnt in de tussentijd een wit scherm.
Na de 1e keer wordt de sessie wel snel opgebouwd.

Ik heb al naar de energie-instellingen gekeken van de VM, maar daar zit dit issue niet in.
Iemand een idee wat hier mis gaat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[...]

Je hebt het mis. Microsoft verkoopt wel informatie van jou aan derde partijen. Het staat in hun 45 pagina's voorwaarden die je moet accepteren. Ook al staan alle privacy settings die je kunt vinden uitgeschakeld.

Lees maar na: http://www.wired.com/2015...urity-settings-need-know/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• itsalex
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online
Toch heb ik al aantal keren echte vastlopers gehad met een aantal pc's en laptops. Daar baal ik ergens wel van. Ook net een SSD vervangen welke aan einde van zijn levenscyclus was en deze was nog geen jaar oud (Crucial mx100) terwijl in Windows 7 niets aan de hand was. Toeval of niet?
Ik had een laptop waar al problemen met Win Update in Win 7 zat. Na de upgrade was dat probleem er ook. Schone installatie zonder formaat hielp ook niet want ik kreeg exact dezelfde melding terug terwijl Windows schoon erop stond. De hele partitietabel leeg maken en via diskpart clean en daarna ging het wel goed.

I hit the CTRL key, but I'm still not in control!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Madrox

Madrox

Oh, Pharaoh!

Wim-Bart schreef op zondag 16 augustus 2015 @ 00:59:
[...]

Alle instellingen nagelopen van het account, zoals synchronisatie instellingen?
Sorry, dat heb ik inderdaad al gedaan. Meerdere keren.
En natuurlijk niet alle "privacy" tweaks in register en met services uitgevoerd neem ik aan.
Nog niet die "hard" tweaks gedaan, wel alle soft tweaks (knopje uit).
Let op, Standaard wordt er maar iets van 2 weken gesyncroniseerd.
Gezien. Kan je wel aanpassen, zag ik ook. Prachtig als het werkt. Ach, ik kan misschien de post die ik wil doosturen naar mezelf...haha.
  1. Selecteer radartje rechts onderin je mail app
  2. Kies accounts
  3. edit je account
  4. kies synchronisatie instellingen
Helder, zover was ik ook al. Niet gemeld, sorry ;)

Update Het zit hem inderdaad bij de privacy instellingen. Locaties bijv. . Heb een paar dingen weer aangezet en toen werd alles netjes gesynced. Weet iemand of dat aan moet blijven staan of mag je dat gewoon weer uitzetten. Ontvang je dan wel de nieuwe berichten ?

[ Voor 13% gewijzigd door Madrox op 16-08-2015 09:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• donderdraak
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 09-07-2017
Ik ben best tevreden met Edge browser maar mis de recent vorige bezochte websites in lijstvorm (linksbovenin) en je kunt ook niet door de geschiedenis zoeken. Is daar een stelling voor?

Als je Edge wat hebt gedownload en je klikt op "Open Folder" dan blijft het programma Edge op de voorgrond. Voorheen bij IE10 was deze "Always on top" er nog niet.

Ik vind het niet logisch dat als je op het Start Menu klikt en daarna op All apps klikt en daarna weer terug dat je niet meer een Global Applicatie Search functie beschikbaar is.

[ Voor 28% gewijzigd door donderdraak op 16-08-2015 10:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400

MAX3400

pitchdown schreef op zondag 16 augustus 2015 @ 08:28:
Ik heb een virtuele VM met windows 10 Enterprise draaien.
Wanneer ik daar de eerste keer naar RDP (Remote desktop), word de sessie pas verbonden na 1 minuut.
Er verschijnt in de tussentijd een wit scherm.
Na de 1e keer wordt de sessie wel snel opgebouwd.

Ik heb al naar de energie-instellingen gekeken van de VM, maar daar zit dit issue niet in.
Iemand een idee wat hier mis gaat?
Dit zou wel eens aan je hypervisor virtual GPU kunnen liggen maar ook het "type" machine wat je hebt geconfigureerd. Ook de vNIC kan roet in het eten gooien (bridged connection??), de IPv4/IPv6 preference of andere zaken. Het is enigszins off-topic maar zelfs met Hyper-V (van Microsoft zelf) merk ik dat Gen-1 machines toch net iets lekkerder draaien. Ik heb hier nog geen rare dingen gezien met RDP van/naar zowel fysieke als virtuele machines.
donderdraak schreef op zondag 16 augustus 2015 @ 09:50:
Ik ben best tevreden met Edge browser maar mis de recent vorige bezochte websites in lijstvorm (linksbovenin) en je kunt ook niet door de geschiedenis zoeken. Is daar een stelling voor?
Vreemd want als ik rechtsboven klik, dan kan ik daar mijn history zien. Heb met Edge nog niet heel veel op internet gezeten maar als ik iets intik in de address-bar, dan zoekt 'ie automatisch in mijn history.
Afbeeldingslocatie: http://static.tweakers.net/ext/f/HPnHuxw8GGXT5cwvKmxWy8Vw/full.jpg
Zo kan ik je vertellen dat ik de laatste keer dat ik msppdd heb bezocht, op 29 juli was maar nog steeds wordt gevonden in mijn history. Of bedoel jij iets anders (of een hele andere manier) omdat "we" gewend zijn aan het pulldown-menu in een Firefox of IE waarbij de laatste x aantal URL's werden weergegeven?

[ Voor 34% gewijzigd door MAX3400 op 16-08-2015 10:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Madrox

Madrox

Oh, Pharaoh!

Nog een paar dingen die ik anders wil:

Kleuren bij Thema's > Waarom kan je niet uit alle 16milj kleuren kiezen en word je hier beperkt door MS?
Transparante titelbalk etc. > Kan dat met een tweak werken ?

Jammer dat MS zo weinig keus geeft, heb liever de volle vrijheid om de desktop te transformeren in iets wat ik wil.

Oja, mail! Kan met shift niet meer meerdere mails selecteren, of met ctrl. Doe ik iets verkeerd of kan dat ook al niet meer ?

Nog iets wat mij stoort; ik vink een mailtje aan om te verwijderen en ik wil daarna die eronder aanvinken, maar de ?Mail app scrolled direct weer naar boven na het aanvinken van het eerste mailtje, mag je weer naar beneden scrollen en de volgende aanvinken, de autoscroll up herhaalt zich dan weer, mag je opnieuw naar benende scrollen. Reuze irritant vind ik dat, kan dat anders ?

[ Voor 45% gewijzigd door Madrox op 16-08-2015 10:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400

MAX3400

Madrox schreef op zondag 16 augustus 2015 @ 10:02:
Nog een paar dingen die ik anders wil:

Kleuren bij Thema's > Waarom kan je niet uit alle 16milj kleuren kiezen en word je hier beperkt door MS?
Transparante titelbalk etc. > Kan dat met een tweak werken ?

Jammer dat MS zo weinig keus geeft, heb liever de volle vrijheid om de desktop te transformeren in iets wat ik wil.
http://www.tenforums.com/...-change-windows-10-a.html ?

In principe, maar nu praat ik voor mijn beurt, is 99% van alles wat je ziet op je scherm een registry-setting. Dat het niet 1-2-3 gedocumenteerd is voor iedereen (beginner of gevorderd), is lastig maar er valt vast wel uit te komen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• donderdraak
MAX3400 schreef op zondag 16 augustus 2015 @ 10:01:
Vreemd want als ik rechtsboven klik, dan kan ik daar mijn history zien. Heb met Edge nog niet heel veel op internet gezeten maar als ik iets intik in de address-bar, dan zoekt 'ie automatisch in mijn history.
Ik gebruikte in Edge de "Hub" die zit naast het icoontje "Sterretje". Als workaround zou ik inderdaad via de url-balk kunnen zoeken. Ik mis inderdaad net als bij Chrome dat als je op het pijltje terug klikt dat je dan breadcrums ziet. In Chrome vind ik de history fijner werken omdat het de chronologische volgorde toont.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• donderdraak
Iemand vroeg laatst aan mij of het System Lock Screen achtergrond veranderd kon worden. Heeft iemand daar een oplossing voor?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online
donderdraak schreef op zondag 16 augustus 2015 @ 10:20:
Iemand vroeg laatst aan mij of het System Lock Screen achtergrond veranderd kon worden. Heeft iemand daar een oplossing voor?
Ja, dat is wel héél makkelijk open het startmenu, tik "Lock Screen Settings" en pas het naar wens aan? :)

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400

MAX3400

donderdraak schreef op zondag 16 augustus 2015 @ 10:20:
Start -> Settings -> Personalization -> Lock Screen?

Spuit 11 na wildhagen in "[Windows 10] Ervaringen & Discussie - Deel 2" :+

En anders: http://www.howtogeek.com/...background-on-windows-10/ maar daar is extra werk voor nodig ;) <-- staat in [Windows 10] Ervaringen & Discussie - Deel 2, kom ik net achter.

[ Voor 39% gewijzigd door MAX3400 op 16-08-2015 10:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• donderdraak
wildhagen schreef op zondag 16 augustus 2015 @ 10:22:
[...]

Ja, dat is wel héél makkelijk open het startmenu, tik "Lock Screen Settings" en pas het naar wens aan? :)
neeeeeejjjjh.....
System Lock Screen -- niet de User Lock Screen :)

Afbeeldingslocatie: http://core2.staticworld.net/images/article/2015/07/windows-10-login-screen-100597172-gallery.png

[ Voor 16% gewijzigd door donderdraak op 16-08-2015 10:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• donderdraak
Ik ga de howtogeek methode proberen....
Pagina: 1 ... 37 ... 105 Laatste

Let op:
Ervaringen met de Insider Preview van Windows 10 kunnen in het [Windows 10] Insider Preview Ervaringen & Discussie topic.

Ervaringen met Windows 11 horen thuis in het [Windows 11] Insider Preview Ervaringen & Discussie topic.

De Windows 10 mei 2021 Update (of 21H1) bits zijn hier te downloaden (via de MediaCreation Tool link). Je kunt natuurlijk ook via Windows Update checken op updates, dan zou hij als het goed is ook binnen moeten komen.