Je moet helemaal niks. Als jij Windows XP, Windows Vista, Windows 7 of whatever wil draaien, is jouw eigen vrij keuze. Het enige wat je wel kan, is een gratis upgrade naar Windows 10 en dat
moet je voor 29 juli 2016 geregeld hebben.
Het is eerder een pracht strategie van Microsoft waarbij windows zowat door je strot wordt geduwd. Eerst krijg je maanden vantevoren een melding dat je windows 10 gratis kan reserveren, maar wel voor de 29e wordt je gewaarschuwd. Doe je dat niet krijg je weer een melding dat je nu echt snel moet zijn en helemaal gratis.
Je had ook het KB-artikel met de upgrade-melding kunnen negeren. Dat je dat niet hebt gedaan, is niet het probleem van ons of van Microsoft. Daarnaast, maar dat kan ik vanachter mijn monitor niet beoordelen, heb jij blijkbaar wel een noodzaak om een operating system van Microsoft te draaien en
dus zal je in de komende 5 jaar sowieso wel over moeten van Windows 7 naar een nieuwer OS. En als ik dat verkeerd heb ingeschat, waarom zie ik dan zo ontzettend weinig posts van je in
Macs & Software of
Non-Windows Operating Systems want dat is op GoT toch echt de aangewezen plek voor mensen die geen Windows willen/moeten/hoeven draaien.
Een succesvolle strategie van MS, want het loopt storm. Mensen die helemaal geen win10 nodig hebben, upgraden toch. Daar zijn ze eerst veel tijd aan kwijt, en soms loopt de computer helemaal niet lekker. Nou mooi, dan heb je win10 gratis. Proficiat.
Heb je daar bewijs van dat de computer niet goed loopt en dat je er veel tijd aan kwijt bent? Als ik
nieuws: 'Windows 10 op 8 procent Nederlandse pc's' mag geloven, zijn er grofweg 200.000 PC's over op Windows 10 in NL en in
[Windows 10] Installatie en Upgrade Uitdagingen hebben we nog geen 4000 posts. Ik zet niet dat Tweakers de enige site is die deze issues adresseert maar als je een claim wil maken dat tijd & performance gewoon slecht zijn voor Windows 10, zie ik graag onderbouwde bronnen tegemoet.