• Pykow
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 17-09 11:11

Pykow

Angelo OTR

Goron schreef op donderdag 13 augustus 2015 @ 11:25:
Iemand ook last van deze irritante bug? Na het opstarten verschijnt er kort dit ding in beeld, inclusief geluidje. Maar hij verdwijnt ook meteen weer en is niet in het notificatiescherm te vinden. Windows Defender heb ik gewoon standaard aanstaan uiteraard...

[afbeelding]
Lijkt erop dat je iets probeerd te doen, terwijl er een service of applicatie niet gestart is.
een applicatie of iets dergelijks dat in de weg zit, waardoor "virus" software vertraagd.
Ik heb er nog geen last van gehad.
joey82 schreef op donderdag 13 augustus 2015 @ 12:48:
als je de windows.old map heb verwijderd maar je hebt wel gewoon windows 8.1 gekocht in de winkel kun je dan wel gewoon met behulp van de windows 8 dvd window 8 installen?
Als je gewoon een windows 8 DVD hebt met Key is er niks aan de hand.
Kan je gewoon weer een windows 8 install doen.

Daarnaast, zijn er nog mensen die last hebben gehad van hun e-mail ?
Ik wil mijn laptop ook upgraden naar Windows 10 en gebruik Office 365.
Mijn e-mail is gewoon pop3 en maakt gebruik van een Lokale PST file (Die natuurlijk dagelijks gebackuped wordt)
Iemand hier ervaring mee dat alle mails en bijlages blijven werken ?
bijlages zijn vooral, JPG, DOCX,PDF,ZIP,RAR bestanden.

[ Voor 15% gewijzigd door Pykow op 13-08-2015 14:19 ]

Angelo NL / Global Cargo VTC

• RickvB
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 20-09 21:25
Ik heb net Office 2015 op mijn laptop gezet, want ik had alles gereset.
Maar als ik nu bijvoorbeeld Word of Powerpoint wil opstarten krijg ik deze melding: "het besturingssysteem heeft momenteel niet de juiste configuratie om deze toepassing uit te voeren"

Iemand enig idee hoe ik dit moet oplossen, opnieuw installeren helpt niet :(

Alvast bedankt.

• joey82
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 17-09 14:46
oke tnx.....

net maar even de computerboer gebeld..pc is nog geen 3 maanden oud......bleef hangen in een zwart scherm....moest m een paar keer opnieuw starten voor ie t goed deed..volgens medewerker van de TD kan het soms voorkomen na een update dat er een soort van conflict is..of iets met de hardware.......moet het even aankijken,,gebeurd t weer dan kijken ze de pc ff voor me na.....

omdat ik geen verstand heb van computers vind ik dit soort dingen toch altijd wel weird....nieuwe pc,,geen gekke dingen gedownload of op rare site,s..en zo opeens van de ene op andere dag dat een pc dan zo raar kan doen.......

• BazerK
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 20-09 15:18
Goron schreef op donderdag 13 augustus 2015 @ 12:15:
[...]

Klikken op de popup doet niets en hij staat ook niet in het action center, hij verwijnt gewoon weer na een seconde en is dan nergens terug te vinden. Maar hij speelt wel het notificatie geluidje, lekker irritant.

Als ik bij meteen na opstarten naar services.msc kijk dan draait de Defender service gewoon vanaf het begin, de popup komt zo'n 30s-1min na het opstarten.
hmmm, ik kom uiteindelijk (via die actiecentrum) hier terecht, zie plaatje....
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/JVKzkvs.png
Daar staat in de melding "Berichten over virusbeveiliging uitschakelen"
Dan moet het gedaan zijn met die popup.

[ Voor 3% gewijzigd door BazerK op 13-08-2015 15:00 ]

Slechts de onwetende wordt kwaad, de wetende verstaat.

• foxtrot81
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 15-09 19:35
Kleine vraag misschien is het niet het juiste subforum w10 pro werkt perfect en van mijn software werkt Asrock XFast Lan niet meer.
Hebben meerdere dat gehad en eventueel een oplossing gevonden.(de mobo is net nieuw)
en kreeg bij de pop upp dat ie niet meer werkt en dat ik hem nu maar moest kopen?

Carpe scrotum

• Occy74
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 16-09 11:04
foxtrot81 schreef op donderdag 13 augustus 2015 @ 14:37:
Kleine vraag misschien is het niet het juiste subforum w10 pro werkt perfect en van mijn software werkt Asrock XFast Lan niet meer.
Hebben meerdere dat gehad en eventueel een oplossing gevonden.(de mobo is net nieuw)
en kreeg bij de pop upp dat ie niet meer werkt en dat ik hem nu maar moest kopen?
Ik zou even een mailtje naar Asrock sturen..

Systeem Specs

• Raven
  • Registratie: November 2004
  • Niet online
joey82 schreef op donderdag 13 augustus 2015 @ 14:22:
omdat ik geen verstand heb van computers vind ik dit soort dingen toch altijd wel weird....nieuwe pc,,geen gekke dingen gedownload of op rare site,s..en zo opeens van de ene op andere dag dat een pc dan zo raar kan doen.......
Nieuw hoeft niet te betekenen dat alle onderdelen 100% ok zijn ;) , mogelijk was er al iets niet helemaal 100% en merk je dat nu. Een niet goedwerkende geheugenmodule of hdd/ssd hoef je niet altijd meteen te merken.

After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...

Oscar Wilde

• joey82
Raven schreef op donderdag 13 augustus 2015 @ 14:47:
[...]

Nieuw hoeft niet te betekenen dat alle onderdelen 100% ok zijn ;) , mogelijk was er al iets niet helemaal 100% en merk je dat nu. Een niet goedwerkende geheugenmodule of hdd/ssd hoef je niet altijd meteen te merken.
oke,tnx :)

hij zei tegen mij..kijk het even aan..gebeurd het weer dan moet ik de pc ff langs brengen en kijken ze hem na ..ik hoop dus dat t niet weer een keer gebeurd..

ik ben 1 van die mensen waar dingen nooit in 1 keer goed zijn als ik wat koop..het maakt dan ook echt niet uit wat ik koop..of het nou een tv is of een paar sokken..er is altijd wel wat mee.. :( |:( 8)7 :X

• Raven
  • Niet online
Daarom draai ik na aankoop van een nieuwe pc altijd wat test-programma's. Memtest86 nachtje draaien, hdd diagnose tool (lange test/sector scan) en prime95/BurnInTest of wat vergelijkbaars. Als een pc dat allemaal doorstaat zonder fouten, dan is de kans op een al aanwezig probleem vrij klein.

After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...

Oscar Wilde

• foxtrot81
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 15-09 19:35
Occy74 schreef op donderdag 13 augustus 2015 @ 14:45:
[...]

Ik zou even een mailtje naar Asrock sturen..
Zal ik ff doen, en zal hier het resultaat laten weten

Carpe scrotum

• Didyoumeetmax?
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 04-01 17:29
Kun je in windows update een specifieke update negeren?

Ik heb een laptop van Asus waarbij het stuurprogramma voor het touchpad in windows 10 geen multitouch ondersteund. Als ik handmatig van de Asus website het nieuwste stuurprogramma download voor m'n laptop dan werkt m'n touchpad weer naar behoren. Vervolgens forceert Windows update echter een nieuwe update voor m'n touchpad waarna deze weer niet werkt.

*ik wil verder wel alle automatische updates ontvangen

[ Voor 6% gewijzigd door Didyoumeetmax? op 13-08-2015 15:30 ]

• Raven
  • Niet online

Oscar Wilde

• Martinusz
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 18:36
Geeft het veel voordeel als je clean install doet (wnidows 7 is oude versie) ?
Of maakt het eigenlijk niet zoveel uit en is het alleen plek op de hd die het inneemt?

Float like a butterfly, sting like a bee.

• mark_vs
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 21:23
joey82 schreef op donderdag 13 augustus 2015 @ 14:22:
oke tnx.....

net maar even de computerboer gebeld..pc is nog geen 3 maanden oud......bleef hangen in een zwart scherm....moest m een paar keer opnieuw starten voor ie t goed deed..volgens medewerker van de TD kan het soms voorkomen na een update dat er een soort van conflict is..of iets met de hardware.......moet het even aankijken,,gebeurd t weer dan kijken ze de pc ff voor me na.....

Heb je een (Lenovo) laptop met een onboard én een discrete graphics card?

• desalniettemin
  • Laatst online: 20-09 11:07
Vreemde van Personas is dat als je een thema installeert, minimaliseer, maximaliseer, sluitkruisje dan wit worden 8)7

[ Voor 6% gewijzigd door desalniettemin op 13-08-2015 16:38 ]

• joey82
mark_vs schreef op donderdag 13 augustus 2015 @ 16:20:
[...]

Heb je een (Lenovo) laptop met een onboard én een discrete graphics card?
nee..

de pc boer heeft de pc zelf voor me gebouwd :)

Verwijderd

• DrEvilD
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 18-08 20:03
FREAKJAM schreef op dinsdag 04 augustus 2015 @ 10:35:
[...]

Volgens mij zit daar een Ralink/Mediatek chipset in. Probeer eens een driver te zoeken van een wifi-dongle die gebruik maakt van dezelfde chipset, misschien lukt het je dan wel.
Ik had hetzelfde probleem met de USB wifi adapter AC450 van Sitecom en dat is opgelost door de meest recente driver van Mediatek te downloaden van hun website
http://mediatek.com/en/downloads1/downloads/usb/

Super bedankt! _/-\o_

• spartacusNLD
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 21:55

spartacusNLD

This is Sparta!!

Topicstarter
spartacusNLD in "[Windows 10] Ervaringen & Discussie - Deel 2"

Zie eerst bovenstaande chatgesprek wat ik had een paar weken terug met een MS medewerker..

lees daara het onderste nieuwsbericht":
Microsoft has changed the activation rules with Windows 10 - WinBeta

Dus wat mij toen verteld is via chat klopt niet meer als we winbeta mogen geloven?

[ Voor 29% gewijzigd door spartacusNLD op 13-08-2015 18:06 ]

Ryzen 7 7800X3D - Gigabyte B850 AORUS ELITE - Sapphire Nitro+ Radeon RX 9070 XT - Fractal Design Meshify 3 - Arctic Liquid Freezer III Pro 280 - Kingston Fury Beast 32GB - WD_Black 2TB

• Saven
  • Laatst online: 18:37

Saven

Administrator

Goron schreef op donderdag 13 augustus 2015 @ 11:25:
Iemand ook last van deze irritante bug? Na het opstarten verschijnt er kort dit ding in beeld, inclusief geluidje. Maar hij verdwijnt ook meteen weer en is niet in het notificatiescherm te vinden. Windows Defender heb ik gewoon standaard aanstaan uiteraard...

[afbeelding]
Heb ik ook last van, iedereen volgens mij 8)7

• filenox
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 31-07 10:23
Saven schreef op donderdag 13 augustus 2015 @ 18:20:
[...]

Heb ik ook last van, iedereen volgens mij 8)7
Niet iedereen blijkbaar :)

• Saven
  • Laatst online: 18:37

Saven

Administrator

Ik heb het iig op elke pc/laptop gezien met w10

Verwijderd

joey82 schreef op donderdag 13 augustus 2015 @ 17:14:
[...]

nee..

de pc boer heeft de pc zelf voor me gebouwd :)
Veel pc boeren hebben geen verstand van zaken. Zijn meer dozen schuivers.
Stel ze vraag over Linux, en ze snappen je al niet meer :D

• joey82
Verwijderd schreef op donderdag 13 augustus 2015 @ 18:54:
[...]

Veel pc boeren hebben geen verstand van zaken. Zijn meer dozen schuivers.
Stel ze vraag over Linux, en ze snappen je al niet meer :D
ik ga er vanuit dat deze wel weten waar ze mee bezig zijn :) ze hebben me al vaker geholpen met andere dingen :)

( geen zin een discussie te voeren of deze winkel wel of geen verstand heeft van computers daar is het de topic niet voor )

:)

• Motaro
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 12-09 18:19

Motaro

PSN: Sovietwarbear_NL

hoi

heb nu windows 10 ook maar hoe kan je favorieten lijst aan linker kant zetten van IE wand aan recht kan vind echt niks en hoe kan je hem vast zetten ? als ik op ding klik weet niet hoe je naam schijft zet je hem vast maar als je IE af sluit en IE aan zet is weer weg

tot nu toe vind echt niks hoe IE nu op eens werkt als kon ging ik zo terug naar 8.1

[ Voor 13% gewijzigd door Motaro op 13-08-2015 20:01 ]

Ik heb dyslexie, hierdoor is mijn schrijftaal niet helemaal correct. Stoor je er niet aan, doe ik zelf wel:)

• GerCor
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 19:28
Motaro schreef op donderdag 13 augustus 2015 @ 19:44:
hoi

heb nu windows 10 ook maar hoe kan je favorieten lijst aan linker kant zetten van IE wand aan recht kan vind echt niks en hoe kan je hem vast zetten ? als ik op ding klik weet niet hoe je naam schijft zet je hem vast maar als je IE af sluit en IE aan zet is weer weg

tot nu toe vind echt niks hoe IE nu op eens werkt als kon ging ik zo terug naar 8.1
Dan ga je toch terug naar 8.1? Het is jouw computer.

Sonos Arc Ultra | Sonos Sub gen 3 | Sonos One SL (4x) | Sonos Move | Sonos Boost

• Vishari Beduk
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 23:35

Vishari Beduk

loves f/1.8 primes

Op één van mijn pc's kreeg ik Win10 niet goed werkend; iedere keer na 5 minuten na een koude start een blue screen crash met de melding 'driver power state failure'. Daarom deze pc definitief terug gezet naar Win7.

De downgrade ging opvallend soepel, snel en probleemloos. Dus dat is dan toch een soort van positieve ervaring met Win10 :+

weet het niet meer

• Quad
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 22:08

Quad

Doof

Afbeeldingslocatie: http://htse.kapilarya.com/The-Group-Policy-Client-Service-Failed-The-Sign-in-The-Universal-Unique-Identifier-UUID-Type-Is-Not-Supported.png
Bovenstaande melding kreeg ik net op mijn installatie, na OK werd ik weer afgemeld, alleen dat afmelden ging niet goed en bleef er op hangen.

Beetje vreemd, hij doet het nu wel maar niet van harte zeg maar.

Alles went behalve een Twent.
PVOutput☀️

Nice: https://blogs.office.com/...co-authoring-on-onedrive/
Live-editing is nu dus actief voor iedereen met Office 2016 preview en documenten gedeeld op Onedrive!

Martinspire - PC, PS5, XSX

• RickvB
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 20-09 21:25
Ik kan na de update nergens meer de helderheid van mijn scherm instellen. Niet via de knoppen en ook niet via de instelling bij de batterij, daar kan ik wel de balk verschuiven maar gebeurt er niets. Ook is er geen blokje van helderheid bij het actiecentrum.

Enig idee?

• blmp
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online
RickvB schreef op donderdag 13 augustus 2015 @ 23:35:
Ik kan na de update nergens meer de helderheid van mijn scherm instellen. Niet via de knoppen en ook niet via de instelling bij de batterij, daar kan ik wel de balk verschuiven maar gebeurt er niets. Ook is er geen blokje van helderheid bij het actiecentrum.

Enig idee?
Klinkt als missende (graphics/display) drivers en/of device specifieke drivers.

7950x/32GB/860 Pro 2TB/MSI Suprim X RTX4090 | MacBook Pro M1 Pro 16"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• editoor
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 05-09 13:21
hoi

Heb je het nu over de browser edge? Ik ben er ook niet helemaal tevreden over. Je kunt gewoon internet explorer 11 gebruiken die zit ook op windows 10.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chim0
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 20:59
chim0 schreef op vrijdag 31 juli 2015 @ 09:20:
[...]

Waar ik ook net achter kom, ik zit veel op beatport en nu zie ik sommige knoppen niet in Edge, zoals de playknop en wachtrij rechts onderin. Ik weet niet of dit aan beatport ligt of aan Edge (zal wel een comptabiliteitsprobleem zijn). Oftewel, niet alle websites werken nog optimaal in Edge.
Nice, sinds een update (vermoedelijk) zie ik alle knopjes weer op beatport.com in Edge. *O*

Alleen nog "Opslaan als.." en startpagina openen bij nieuw tabblad terugbrengen en dan ben ik helemaal blij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FNale
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 17:46
Voor alle mensen die nog even denken een OEM licentie Windows 7 te installeren op Skylake middels USB en hierna te upgraden naar Win 10 (zoals ik) think again. Ik moest namelijk weer een oudewetse dvd speler van zolder halen en een PS/2 toetsenbord.
Blijkbaar ligt de USB support eruit op de 1xx chipsets en de N3xxx socs.
Intel® N3000 Series SoC and 100 Series has removed their support for the Enhanced Host Controller Interface, so you might find it difficult to install your Windows 7 operating system since the USB ports won't work.
If you were originally planning to install Windows 7 with an optical disk drive and PS/2 keyboard and mouse then you won't be affected, if not, then let us show you how its done.
8)7 verkeerde topic kan iemand hem verplaatsen?

[ Voor 4% gewijzigd door FNale op 14-08-2015 08:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UrbanWoodz
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 15-08 17:06
Wanneer ik achter mijn PC (Windows 10) zit, valt het geluid af en toe weg. De taakbalk reageert dan ook niet meer (Startknop reageert niet, geluid niet meer te veranderen, apps op taakbalk starten niet, WIFI/Internetverbinding maken kan ook niet en het actiecentrum opent niet.)

Na een reboot is het wel opgelost, maar af en toe keert het terug...

Komt dit ook voor bij andere mensen? Is het op te lossen? (Ik ga uit van wel! :P)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
UrbanWoodz schreef op vrijdag 14 augustus 2015 @ 09:12:
Wanneer ik achter mijn PC (Windows 10) zit, valt het geluid af en toe weg. De taakbalk reageert dan ook niet meer (Startknop reageert niet, geluid niet meer te veranderen, apps op taakbalk starten niet, WIFI/Internetverbinding maken kan ook niet en het actiecentrum opent niet.)

Na een reboot is het wel opgelost, maar af en toe keert het terug...

Komt dit ook voor bij andere mensen? Is het op te lossen? (Ik ga uit van wel! :P)
Heb je al in je logs gekeken? (eventvwr). Om welke geluidskaart gaat het? Heb je de meest recente drivers etc?

is everything cool?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UrbanWoodz
  • Laatst online: 15-08 17:06
Ik heb al in de logs gekeken, maar daar kan ik het niet vinden...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• G.Scholtens
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 18-09 16:12
RickvB schreef op donderdag 13 augustus 2015 @ 23:35:

Enig idee?
Ik weet dat het onder energiebeheer valt tegenwoordig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mark_vs
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 21:23
hoi

[ off topic: interpunctie en spelling! ]
[ on topic ] Je hebt het over de nieuwe browser Edge. Als je die niet wilt, gebruik je toch gewoon weer Internet Explorer. Die zit nog steeds in Windows 10.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arfman
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 23:21

Arfman

Drome!

MegaTronics schreef op woensdag 12 augustus 2015 @ 17:04:
[...]

Anders even rondneuzen op de Realtek FTP site, daar komen zowat dagelijks nieuwe drivers voorbij.
Ik heb gegoogled maar behalve een vage weburl kom ik geen FTP tegen. Ook ftp.realtek.com.tw werkt niet, wat doe ik fout?

DRoME LAN Gaming | iRacing profiel | Kia e-Niro 64kWh | Hyundai Ioniq 28kWh | PV 5.760Wp |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raven
  • Niet online
ChrisdeW schreef op vrijdag 14 augustus 2015 @ 08:27:
Voor alle mensen die nog even denken een OEM licentie Windows 7 te installeren op Skylake middels USB en hierna te upgraden naar Win 10 (zoals ik) think again. Ik moest namelijk weer een oudewetse dvd speler van zolder halen en een PS/2 toetsenbord.
Blijkbaar ligt de USB support eruit op de 1xx chipsets en de N3xxx socs.

[...]

8)7 verkeerde topic kan iemand hem verplaatsen?
Dus je kan op Skylake W7 niet installeren vanaf USB en je kan niet eens een USB ramplank en muis gebruiken? :? What the F |:(

Oscar Wilde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 19-09 19:59

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Arfman schreef op vrijdag 14 augustus 2015 @ 10:23:
[...]

Ik heb gegoogled maar behalve een vage weburl kom ik geen FTP tegen. Ook ftp.realtek.com.tw werkt niet, wat doe ik fout?
FTP werkt al langere tijd niet goed. Via http://www.realtek.com.tw/downloads/ kom ik wel het e.e.a. tegen maar weet niet welke driver je exact nodig hebt (iets met info posten over je chipsets). ;)

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FNale
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 17:46
Raven schreef op vrijdag 14 augustus 2015 @ 10:27:
[...]

Dus je kan op Skylake W7 niet installeren vanaf USB en je kan niet eens een USB ramplank en muis gebruiken? :? What the F |:(
Exactly.. Uiteindelijk kwam ik hierop terecht:
http://www.asrock.com/microsite/Win7Install/index.html
Alleen dat tooltje van Asrock werkt niet (1.04) dus ik moest oldskool aan de bak PS2/DVD.

Al met al toch blij met mijn Win 10 Pro :+ (ik had een OEM Win 7 pro overgenomen van iemand voor weinig)

[ Voor 68% gewijzigd door FNale op 14-08-2015 10:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arfman

Arfman

Drome!

MAX3400 schreef op vrijdag 14 augustus 2015 @ 10:30:
[...]

FTP werkt al langere tijd niet goed. Via http://www.realtek.com.tw/downloads/ kom ik wel het e.e.a. tegen maar weet niet welke driver je exact nodig hebt (iets met info posten over je chipsets). ;)
Jup, die had ik ook al gevonden. Heb een Realtek ALC889 volgens de specs (http://www.gigabyte.co.nl...uct-page.aspx?pid=3853#sp) en dan kom je hier uit: http://www.realtek.com.tw...ownTypeID=3&GetDown=false

Helaas is dat nog steeds de R2.79 versie waarbij 5.1 sound niet werkt, alleen Stereo werkt.

DRoME LAN Gaming | iRacing profiel | Kia e-Niro 64kWh | Hyundai Ioniq 28kWh | PV 5.760Wp |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MegaTronics
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 03-12-2021

MegaTronics

Chef WiFi Kabels

Arfman schreef op vrijdag 14 augustus 2015 @ 10:23:
[...]

Dan zijn je Google skills slecht :+
code:
1
2
3
server     : ftp3.realtek.com.tw
account    : spcust
wachtwoord : hwwk758z

Vroeger, toen de Batavieren nog met zijn vijven waren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400

MAX3400

MegaTronics schreef op vrijdag 14 augustus 2015 @ 10:56:
[...]

Dan zijn je Google skills slecht :+
code:
1
2
3
server     : ftp3.realtek.com.tw
account    : spcust
wachtwoord : hwwk758z
Haha, had 'm net een DM gestuurd inderdaad erover :+

Direct download @ Realtek

[ Voor 19% gewijzigd door MAX3400 op 14-08-2015 11:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arfman

Arfman

Drome!

Thanks, ga het proberen! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pykow
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 17-09 11:11

Pykow

Angelo OTR

hoi

IE is hetzelfde in Windows 10 als in de vorige versies.

Dit is EDGE
Afbeeldingslocatie: http://winaero.com/blog/wp-content/uploads/2015/05/microsoft-edge-icon-2.png

En dit is Internet explorer Let daar wel even op.
Afbeeldingslocatie: http://content.presspage.com/uploads/896/ie9-logo.png

Daarnaast wie gebruikt er nog Internet explorer ;)
Ok, mijn schoonouders hadden een probleem met een website (Gebruiken IE) en zijn nu overgestapt naar Firefox en goh dat was toch een stuk sneller.

Oja hun PC zou ik gelijk naar de stort/vuilnis gebracht hebben :P
staat nog Vista op en blijft om de paar minuten hangen.
Kaartjes bestellen voor Disney concert duurde 5 minuten, steeds maar wachten en wachten.

[ Voor 21% gewijzigd door Pykow op 14-08-2015 11:21 ]

Angelo NL / Global Cargo VTC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arfman

Arfman

Drome!

MAX3400 schreef op vrijdag 14 augustus 2015 @ 10:59:
[...]

Haha, had 'm net een DM gestuurd inderdaad erover :+

Direct download @ Realtek
Helaas, zelfde probleem als ik 5.1 selecteer, "failed to play test tone".

EDIT: nu helemaal geen geluid meer ... man man man wat wordt ik hier toch verdrietig van. Je weet toch als bedrijf dat Windows 10 eraan komt en dan fix je die shit toch? Al hadden ze maar iets op hun site staan als "Windows 10 not yet supported". Maar communicatie 0,0 en nu heb ik helemaal geen geluid meer.

Wat is een goede geluidskaart die wel gewoon werkt onder Windows 10 met 5.1 surround?

[ Voor 33% gewijzigd door Arfman op 14-08-2015 11:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vishari Beduk schreef op donderdag 13 augustus 2015 @ 22:04:
Op één van mijn pc's kreeg ik Win10 niet goed werkend; iedere keer na 5 minuten na een koude start een blue screen crash met de melding 'driver power state failure'. Daarom deze pc definitief terug gezet naar Win7.

De downgrade ging opvallend soepel, snel en probleemloos. Dus dat is dan toch een soort van positieve ervaring met Win10 :+
Heb je virusscanner verwijderd voor je upgrade naar Windows 10.
Het is de nummer 1 in problemen met de upgrade.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• enchion
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online
Arfman schreef op vrijdag 14 augustus 2015 @ 11:21:
[...]

EDIT: nu helemaal geen geluid meer ... man man man wat wordt ik hier toch verdrietig van. Je weet toch als bedrijf dat Windows 10 eraan komt en dan fix je die shit toch? Al hadden ze maar iets op hun site staan als "Windows 10 not yet supported". Maar communicatie 0,0 en nu heb ik helemaal geen geluid meer.

Wat is een goede geluidskaart die wel gewoon werkt onder Windows 10 met 5.1 surround?
Hier werkt m`n Via HD audio eindelijk goed, nadat ik:

1ste : alle drivers er voor had uninstalled
2de : de drivers van Via zelf had geinstalleerd met bijbehorende profiler (die niet in de windows update driver zit)
3de : windows update er de versie van hun daar weer over heen gezet had.

Vervolgens heb ik in de taskscheduler en in gpedit.msc en in control panel de automatische driver update uitgeschakeld.
Want nadat ik oorspronkelijk mijn driver op de windows defaultdriver had gezet (die gewoon goed geluid gaf) ging windows update daar toch vrolijk overheen installeren (ookal had ik winupdate driver zoeken en installeren uitgezet), omdat hij de defaultdriver als een fout aanmerkt.

Die setting dat hij naar meta informatie over je drivers gaat zoeken (en dus een officiele driver) als de defaultdriver geinstalleerd is voor een bepaald device staat in zowel de taskscheduler alsin GPEdit.msc. (waar ik de task gedelete heb en in GPedit de functie heb uitgeschakeld.)

Afbeeldingslocatie: http://static.tweakers.net/ext/f/F5yWK2fvqVcBtlt8XRVEpnSd/full.png

@ Arfman doet de windows default HD Audio driver het wel goed ??? (Indien je niet zeker weet dat even proberen)
In device manager bij uninstall ook even "remove all driver software" aanklikken. (daarna verhinderen dat windowsupdate toch gaat updaten)

[ Voor 3% gewijzigd door enchion op 14-08-2015 13:22 ]

How do you save a random generator ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Faabjan
  • Laatst online: 24-06 15:04
Gister voor het eerst mijn pc met Win10 in slaapstand gezet en dat werkte zoals het hoort. Met Win8 had ik daar altijd problemen mee. Alleen al in dat opzicht is Win10 voor mij een zegen. Echt een heerlijke OS heb nog nergens problemen mee gehad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maarud
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 22:13
Arfman schreef op vrijdag 14 augustus 2015 @ 11:21:
[...]

Ja, ik zat ook flink te klooien met de standaard Realtek HD Audio. Als ik de Realtek driver had geinstalleerd, deed hij het, maar na een reboot werkte niets meer.

Na een paar keer apparaat + driver verwijderen en Windows Update uitschakelen voor driver updates (belangrijke) deed hij het met de standaard ingebouwde driver van Windows (dus niet met die van Realtek, en niet met die van Windows Update, maar gewoon de standaard audio drivers van Windows).

Het vergt wat geduld maar het werkt wel...dus je kan de centjes voor een nieuwe kaart wel weer besparen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchnltweaker
  • Laatst online: 18:24
Pykow schreef op vrijdag 14 augustus 2015 @ 11:18:
[...]

Oja hun PC zou ik gelijk naar de stort/vuilnis gebracht hebben :P
staat nog Vista op en blijft om de paar minuten hangen.
Kaartjes bestellen voor Disney concert duurde 5 minuten, steeds maar wachten en wachten.
Je had er ook w7 op kunnen zetten :)
Mijn vriendin heeft een laptop met Windows vista en ze zei goh wat is die traag prut laptop enzo.
Windows 7 op gegooid alles ingesteld hoe ze het wou, ze keek me echt aan van hoe kan dat dat ding zo snel is geworden haha.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reepje
  • Registratie: Juni 2010
  • Niet online
dutchnltweaker schreef op vrijdag 14 augustus 2015 @ 14:12:
[...]

Je had er ook w7 op kunnen zetten :)
Mijn vriendin heeft een laptop met Windows vista en ze zei goh wat is die traag prut laptop enzo.
Windows 7 op gegooid alles ingesteld hoe ze het wou, ze keek me echt aan van hoe kan dat dat ding zo snel is geworden haha.
Dat is natuurlijk het bekende fenomeen waar we al 10 tallen jaren naar kijken: een verse installatie van windows doet het veel sneller dan een oude. Ik denk dat als je Vista er vers op had gezet, je vriendin net zo verbijsterd was geweest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchnltweaker
  • Laatst online: 18:24
Reepje schreef op vrijdag 14 augustus 2015 @ 14:15:
[...]

Dat is natuurlijk het bekende fenomeen waar we al 10 tallen jaren naar kijken: een verse installatie van windows doet het veel sneller dan een oude. Ik denk dat als je Vista er vers op had gezet, je vriendin net zo verbijsterd was geweest.
Geprobeerd, maar Windows 7 deed het toch veel beter dan Windows vista

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• willempjuh
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 03-06 09:44
dutchnltweaker schreef op vrijdag 14 augustus 2015 @ 14:25:
[...]

Geprobeerd, maar Windows 7 deed het toch veel beter dan Windows vista
Windows 7? Dat is ergens van 2009 of zo? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arfman

Arfman

Drome!

enchion schreef op vrijdag 14 augustus 2015 @ 13:08:
@ Arfman doet de windows default HD Audio driver het wel goed ??? (Indien je niet zeker weet dat even proberen)
In device manager bij uninstall ook even "remove all driver software" aanklikken. (daarna verhinderen dat windowsupdate toch gaat updaten)
maarud schreef op vrijdag 14 augustus 2015 @ 13:44:
Ja, ik zat ook flink te klooien met de standaard Realtek HD Audio. Als ik de Realtek driver had geinstalleerd, deed hij het, maar na een reboot werkte niets meer.
Bedankt voor jullie moeite :)

Helaas is dat niet mijn probleem. Zowel de standaard Windows drivers als de R2.79 Realtek drivers werken goed, alleen geen 5.1 geluid via S/PDIF.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online
nieuws: 'Windows 10 op 8 procent Nederlandse pc's'

Gaat behoorlijk hard, binnen 2 weken al 8 procent van de user-base, en dat ook nog eens in een vakantieperiode :)

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S_Chief
  • Registratie: Mei 2007
  • Niet online
Zo, Windows Backup in W10 is volgens mij een beetje gestoord. :+ In 2 dagen heeft 'ie m'n hele backupschijf volgemaakt. :X Alsof 'ie dagelijks domweg alles opnieuw kopieert ipv alleen de gewijzigde bestanden. Handig weer. :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheLion01
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 20-09 19:34
Ik wil zometeen Windows 10 op een nieuw-geïnstalleerde Windows 7 PC zonder SP1 installeren. Weet iemand of dit mogelijk is met een Windows 10 USB. Of moet ik SP1 toch eerst installeren?

iPhone 13 mini (iOS 26) [daily driver]
Jolla C2 (Sailfish OS 5)
Xiaomi Pad 6 (Sailfish OS 5)
OnePlus 6T (Ubuntu Touch 20.04)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online
Je moet eerst SP1 hebben voor je kunt upgraden.

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400

MAX3400

TheLion01 schreef op vrijdag 14 augustus 2015 @ 16:00:
Ik wil zometeen Windows 10 op een nieuw-geïnstalleerde Windows 7 PC zonder SP1 installeren. Weet iemand of dit mogelijk is met een Windows 10 USB. Of moet ik SP1 toch eerst installeren?
TheVMaster in "[Windows 10] Installatie en Upgrade Uitdagingen" ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Goedemiddag,

Ik ben heel tevreden met Windows 10 het werkt als een trein en had wel behoefte aan de snelheid die het besturingssysteem met zich mee brengt. Ik ben ook blij dat de apps van Windows 10 (mobile) onder Windows 10 werken. Het ziet er allemaal gelikt uit!

Alleen heb ik één probleem waar ik me eigenlijk dood aan erger is het volgende, mijn computer komt de boot niet goed door dan gaat het heel langzaam en lukt het niet om op te starten. Naar mijn vermoeden probeert mijn computer terug te keren in de staat waar ik Windows 10 achter gelaten had.

Afbeeldingslocatie: http://i57.tinypic.com/35b9pn8.jpg

Zodra ik de pc opnieuw opstart gaat het wel in één keer goed. Ik moet steeds twee keer opstarten heel vervelend en vroeg mij af of er meerdere mensen zijn die dit probleem ondervinden?

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 14-08-2015 16:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• desalniettemin
Verwijderd schreef op vrijdag 14 augustus 2015 @ 12:42:
[...]

Heb je virusscanner verwijderd voor je upgrade naar Windows 10.
Het is de nummer 1 in problemen met de upgrade.
Heb ik niet gedaan, maar Avast werkt verder prima en ook geen andere problemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• enchion
  • Niet online
Helaas Helaas Helaas, oen die ik ben, ja ik weet het, had ik nooit moeten doen.

Klik ik bij Windows Update op check updates (weet ik NOOOIT doen, is nl levensgevaarlijk)

Vind die Windows Update weer een nieuwe driver voor mijn Via geluids chip (wat 100% logisch is aangezien ik driverupdates via Windows Update op elke mogelijke manier heb uitgezet)

En gaat hij (natuurlijk) dat meteen installeren zonder de USER te vragen of hij dat goed vind.

En nu werkt m`n audio weer niet. (Wat ook logisch is, daarvoor update je perslot van rekening)

Ik geef het op, nadat ik het nog eens geprobeerd had na m`n eerdere problemen.

Windows luistert dus absoluut niet naar de settings die je ingeeft, en ben er nu dus ook bang voor dat dit voor andere dingen mbt privacy instellingen geld.

Voorlopig terug naar Windows 7 en daarna maar eens aan Linux beginnen denk ik, terwijl ik heel erg geinteresseerd was in DX12 en wat andere zaken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• desalniettemin
enchion schreef op vrijdag 14 augustus 2015 @ 17:02:
Helaas Helaas Helaas, oen die ik ben, ja ik weet het, had ik nooit moeten doen.

Klik ik bij Windows Update op check updates (weet ik NOOOIT doen, is nl levensgevaarlijk)

Vind die Windows Update weer een nieuwe driver voor mijn Via geluids chip (wat 100% logisch is aangezien ik driverupdates via Windows Update op elke mogelijke manier heb uitgezet)

En gaat hij (natuurlijk) dat meteen installeren zonder de USER te vragen of hij dat goed vind.

En nu werkt m`n audio weer niet. (Wat ook logisch is, daarvoor update je perslot van rekening)

Ik geef het op, nadat ik het nog eens geprobeerd had na m`n eerdere problemen.

Windows luistert dus absoluut niet naar de settings die je ingeeft, en ben er nu dus ook bang voor dat dit voor andere dingen mbt privacy instellingen geld.

Voorlopig terug naar Windows 7 en daarna maar eens aan Linux beginnen denk ik, terwijl ik heel erg geinteresseerd was in DX12 en wat andere zaken.
Ik heb een reserve laptop die ik zou gaan updaten naar W10, maar toch maar niet gedaan, want 7 werkt verder prima en wordt nog tot 2020 ondersteund.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Faabjan
  • Laatst online: 24-06 15:04
Verwijderd schreef op vrijdag 14 augustus 2015 @ 16:33:
Alleen heb ik één probleem waar ik me eigenlijk dood aan erger is het volgende, mijn computer komt de boot niet goed door dan gaat het heel langzaam....

Zodra ik de pc opnieuw opstart gaat het wel in één keer goed. Ik moet steeds twee keer opstarten heel vervelend en vroeg mij af of er meerdere mensen zijn die dit probleem ondervinden?
Dit had ik ook op 1 pc. Ik was alles afgegaan en bleek uiteindelijk de hdd niet meer goed te zijn. Met een andere hdd boot die wel in 1x door.
Probeer hem eens nog een keer opnieuw te installeren, misschien is daar iets niet helemaal goed gegaan.
Als het dan nog steeds niet goed werkt moet je ff kijken of het aan je PU, Ram, hdd ect ligt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maarud
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 22:13
Arfman schreef op vrijdag 14 augustus 2015 @ 15:44:
[...]

[...]

Bedankt voor jullie moeite :)

Helaas is dat niet mijn probleem. Zowel de standaard Windows drivers als de R2.79 Realtek drivers werken goed, alleen geen 5.1 geluid via S/PDIF.
Hmm toch was dat ook mijn probleem, want ik gebruik ook alleen maar de optische uitgang voor geluid (incl DTS voor films). :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raven
  • Niet online
enchion schreef op vrijdag 14 augustus 2015 @ 17:02:

Als je zelf op check updates klikt, dan worden update-gerelateerde (gpedit) instellingen compleet genegeerd, heb ik hier helaas ook gemerkt. Laat je Windows zelf zoeken, dan download/installeerd ie niet automatisch updates.

[ Voor 7% gewijzigd door Raven op 14-08-2015 17:23 ]

Oscar Wilde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• enchion
  • Niet online
Raven schreef op vrijdag 14 augustus 2015 @ 17:21:
[...]

Als je zelf op check updates klikt, dan worden update-gerelateerde (gpedit) instellingen compleet genegeerd, heb ik hier helaas ook gemerkt. Laat je Windows zelf zoeken, dan download/installeerd ie niet automatisch updates.
Dus als ik het goed begrijp.

Als ik Windows Update op Automatisch heb staan dan installeert hij ze pas als ik handmatig in Device Manager op "zoeken naar nieuwe driver" klik

En als ik Windows Update op Handmatig heb gestart dan installeert hij ze Automatisch.

Af en toe in mijn leven heb ik een glimlach moment wanneer ik absoluut weet dat ik gelukkig niet zo ben, dit is zo`n moment.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raven
  • Niet online
enchion schreef op vrijdag 14 augustus 2015 @ 17:50:
[...]

Dus als ik het goed begrijp.

Als ik Windows Update op Automatisch heb staan dan installeert hij ze pas als ik handmatig in Device Manager op "zoeken naar nieuwe driver" klik

En als ik Windows Update op Handmatig heb gestart dan installeert hij ze Automatisch.

Af en toe in mijn leven heb ik een glimlach moment wanneer ik absoluut weet dat ik gelukkig niet zo ben, dit is zo`n moment.
Hoe het met drivers zit weet ik niet, maar ik heb in gpedit aangegeven dat Windows updates niet automatisch geïnstalleerd mogen worden (alleen notificatie geven) en die instelling heeft alleen effect als ik het zoeken aan Windows over laat, klik ik zelf op de knop om te zoeken naar updates, dan wordt die instelling genegeerd en installeerd ie beschikbare updates automatisch.

Oscar Wilde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FitzChevalric.
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 03-09 20:35
Krijg mijn Logitech Webcam niet geinstalleerd. Elke keer als ik het probeer vind hij de drivers die ik gedownload hebt wel maar heeft hij "Deze bewerking vereist een interactieve Windows-computer.". Het googlen naar deze foutmelding heeft niet tot een bruikbare oplossing geleidt. Ik heb trouwens windows 10 maar dat lijkt mij logisch in dit forum.

[ Voor 10% gewijzigd door FitzChevalric. op 14-08-2015 18:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb al mijn bestanden in mijn Onedrive folder staan en werk vanuit hier voor het bewerken en opslaan van mijn al mijn bestanden zodat ze direct in de cloud worden opgenomen. Dit werkt allemaal perfect behalve dat met de windows search functie bestanden uit Onedrive niet worden weergegeven. In windows 8.1 werkte de WIN + S en WIN + F functies ook gewoon voor bestanden uit Onedrive maar in windows 10 werkt dit bij mij niet meer.

Onedrive is gewoon geindexeerd en is opgenomen in de search index. Er lijken verder geen instellingen te zijn waar ik iets mee kan.

Hebben meer mensen het probleem met zoeken in windows 10?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SurfBoy
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 20:47
Ik heb nu een week windows 10. Alleen ik heb een probleempje....

Nadat ik een tijdje op mijn pc zit te gamen krijg ik ineens allemaal framedrops. Wanneer ik dan taakbeheer open, dan zie ik dat System rond de 200 mb gebruikt van alles. Hierdoor raakt mijn RAM-geheugen helemaal vol. Ik heb 8 gb RAM. Maar wanneer ik de game stop. Dan gaat er flink wat mb af, maar System gaat naar 70mb gebruik. Maar nog altijd blijft taakbeheer 98% etc aangeven.

Iemand die hier een oplossing voor weet?

Maar ik had gelezen op een paar sites dat dit ook een paar gb kan zijn. Ik denk dat dat bij mij dan ook het geval is, want 8 gb zit niet zo maar vol neem ik aan.

[ Voor 14% gewijzigd door SurfBoy op 14-08-2015 19:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dragunov
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 21-09 00:38
Hier werkt de schermbeveiling nu wel, heb wel een update gehad van Razer, ik vraag me af of dit in verband staat met elkaar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• theMob
  • Laatst online: 06-11-2024
:(
Waar zijn die eikels nou mee bezig?????!!!!!

Ze beloven je dat je zelf kan aangeven wanneer je box herstart wordt na het downloaden van updates. Praktijk is dat ik eigenlijk dagelijks met een inlogscherm wordt geconfronteerd nadat de computer herstart is zonder dat ik dat heb aangegeven of heb kunnen aangeven. Ik kan best dagelijks de computer herstarten maar dat moet dan wel zijn als ik erbij ben zodat miijn 'bedrijfskritische processen' mijn klanten kunnen blijven bedienen.

Toegegeven, ik ben slechst een low-life zzp-er met 'slechts' een gratis W10 update maar ik betwijfel of ik de kennis en/of resources heb om een Enterprise distributie te draaien. Weet neigenlijk wel zeker van niet. Zou daarnaast niet weten waarom, aangezien W7 met Home-Premium altijd precies deed wat ik wilde.

Misschien moeten ze bij Microsoft nog eens naar die update strategie kijken want alleen vanwege dit probleem zit ik al half en half naar Linux te kijken. Ter vergelijking: Hoe zouden ze het bij Microsoft vinden als hun gehele serverpark op random tijdstippen gereset wordt en er iemand fysiek moet ingrijpen (langskomen en inloggen) om de boel weer aan de praat te krijgen?

Dit geloof je toch niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dragunov
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 21-09 00:38
Vroeger spraken ze er toch van dat updates geen reboot gingen nodig hebben

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• engelbertus
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 19-09 12:31
als jee windows Enterprise kunt draaien, lijkt me Linux ook niet haalbaar?
misschien even beter bekijken hoe dat met die updates ingesteld moet worden?
misschien dat dat alleen met windows 10 pro kan?

en wat voor soort bedrijfskritische systemen hebben we het over?

volgens mij kun je gwoon aangeven hoe laat die updates geinstalleerd moeten worden...

[ Voor 27% gewijzigd door engelbertus op 14-08-2015 21:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martijnm71
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 01-09 18:03
engelbertus schreef op vrijdag 14 augustus 2015 @ 21:13:
als jee windows Enterprise kunt draaien, lijkt me Linux ook niet haalbaar?
misschien even beter bekijken hoe dat met die updates ingesteld moet worden?
misschien dat dat alleen met windows 10 pro kan?

en wat voor soort bedrijfskritische systemen hebben we het over?

volgens mij kun je gwoon aangeven hoe laat die updates geinstalleerd moeten worden...
Jeps, bij de updates kun je gewoon een tijd en een dag invullen dat er naar updates gezocht moet worden en hoe laat de boel, indien noodzakelijk, een op nieuw moet worden opgestart.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• theMob
  • Laatst online: 06-11-2024
Nou, ik draai twee Synolgy severtjes, één exposed met een website, de ander met de database achter een router voor de veiligheid, Toegegeven dat ik geen flauw idee heb wat het verschil is tussen 'Home' en 'Enterprise'. maar het enige wat ik wil is dat Photoshop gaat draaien als er een bestelling gedaan wordt zodat de printjes automagisch gemaakt worden. En ja, die laatste stap kent problemen onder Linux.

Punt is dat Microsoft belooft dat je zelf kan aangeven wanneer updates geïnstalleerd worden. Soms krijg je zo'n melding maar toch wordt bijna dagellijks mijn systeem ongevraagd herstart zodat het mijn zaakje in de soep loopt.

Ik heb nog een paar 'overbodige' computers dus ik kan best wel iets organiseren dat er eentje bij mijn servertje kan om de plaatjes af te drukken zonder dat hij 'op Internet' kan om die *&%$@#&!!" updates te downloaden.*FACEPALM*

Punt is dat men iets belooft maar het niet nakomt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Atomsk
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 08-09 22:29
Windows maar eens opnieuw geïnstalleerd (en ssd opnieuw geformateerd, wat gpt vond de installer niet ok). Het draait nu een stuk vlotter, alleen jammer dat er nog steeds problemen bij met weergave op een hi-dpi monitor. Ik heb een Dell P2715Q met een resolutie van 3840x2160. Dit geeft twee problemen:

1. Lettertypes van oude apps worden wazig bij het schalen. Heb [url="http://windows10_dpi_blurry_fix.xpexplorer.com/"]deze fix[/url] geprobeert, maar dit doet helemaal niks in de praktijk.
2. Wanneer de monitor in de spaarstand gaat, meldt deze zich af bij apparaatbeheer. Windows vind dit blijkbaar het moment waarop er overgeschakeld moet worden naar een virtuele desktop van 320x240, met als gevolg dat alle vensters verkleint in de linkerbovenhoek zitten wanneer ik de monitor uit de spaarstand haal. |:(

Punt 1 zal op termijn wel gefikst worden neem ik aan, maar punt 2 is echt vervelend. Had het op windows 7 al en hoopte eigenlijk dat het bij 10 opgelost zou zijn. Soms moet ik de monitor zelfs aan en uitzetten omdat de hoogste resolutie ineens verdwenen is na de spaarstand. :/

_██_
(ಠ_ృ)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Iekozz
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 16-09 21:18
Weer een nieuwe update, al de vijfde. Nog geen changelog, hopelijk binnenkort hier: https://support.microsoft.com/en-us/kb/3081438

"Computers are like Old Testament gods: lots of rules and no mercy." --Joseph Campbell

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thomas
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Thomas

☷☰

Iemand een idee of het mogelijk is om de kleuren van de live tiles (individueel van elkaar) in het startmenu aan te passen? Heb even gezocht maar kon er zo snel geen tool voor vinden. Jammer dat dat er niet standaard inzit eigenlijk, apps die geen kleur van zichzelf meekrijgen hebben allemaal je windows kleur, doet IMO een beetje af aan de speelsheid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kadoendra
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 16-09 21:43
4tune schreef op maandag 10 augustus 2015 @ 09:57:
[...]

[...]

Dit komt omdat Microsoft het gastaccount default heeft uitgeschakeld (veiliger) :P
Even inschakelen en samba shares zijn weer zichtbaar.

[afbeelding]
Kan het zijn dat ik die local security settings niet kan wijzigen in een home versie? Ik heb problemen met het benaderen van mijn samba shares op mijn Dune mediaplayer. In het topic over die Dune werd ik naar deze oplossing verwezen, maar ik kan deze settings niet vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400

MAX3400

theMob schreef op vrijdag 14 augustus 2015 @ 20:38:
Geen idee wat je precies bedoelt maar was je op de hoogte van Waar is Windows Update in Windows 10? ?

Wel grappig dat je ageert tegen de update strategy van Microsoft maar niet had bedacht om https://www.microsoft.com...ate-windows-10-enterprise even in een VM te draaien om te bekijken of je Enterprise snapt. Er is namelijk amper verschil maar als je volledig controle wil houden over "alles", kan je beter Enterprise LTSB gaan draaien.

Maar ja, het feit dat je over bedrijfskritische processen praat en daar een "humble workstation" voor gebruikt, strookt eigenlijk niet met hoe kritisch het allemaal wel niet is dus tja...
theMob schreef op vrijdag 14 augustus 2015 @ 22:35:
Nou, ik draai twee Synolgy severtjes, één exposed met een website, de ander met de database achter een router voor de veiligheid, Toegegeven dat ik geen flauw idee heb wat het verschil is tussen 'Home' en 'Enterprise'. maar het enige wat ik wil is dat Photoshop gaat draaien als er een bestelling gedaan wordt zodat de printjes automagisch gemaakt worden. En ja, die laatste stap kent problemen onder Linux.
Ik lees nergens dat je hier Windows voor nodig hebt; 2 Synology-machientjes en waarschijnlijk een Windows-machine met Photoshop. Lijkt me niet onmogelijk om na een reboot je Windows-machine automagisch aan te laten loggen, Photoshop op te starten en eventueel nog de SMB-shares naar je Synology's te mappen naar een driveletter. Am I simple or did I miss something?
ThomasXIV schreef op zaterdag 15 augustus 2015 @ 03:02:
Iemand een idee of het mogelijk is om de kleuren van de live tiles (individueel van elkaar) in het startmenu aan te passen? Heb even gezocht maar kon er zo snel geen tool voor vinden. Jammer dat dat er niet standaard inzit eigenlijk, apps die geen kleur van zichzelf meekrijgen hebben allemaal je windows kleur, doet IMO een beetje af aan de speelsheid.
Lees even een paar posts verder vanaf Martinspire in "[Windows 10] Ervaringen & Discussie - Deel 2"
kadoendra schreef op zaterdag 15 augustus 2015 @ 09:33:
[...]

Kan het zijn dat ik die local security settings niet kan wijzigen in een home versie?
"Die settings"? Ik zal iets gemist hebben wat je bedoelt maar inderdaad heb je geen GPEDIT.MSC in Home-edities.

[ Voor 56% gewijzigd door MAX3400 op 15-08-2015 10:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freee!!
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 20:03

Freee!!

Trotse papa van Toon en Len!

Ik heb een upgrade uitgevoerd vanaf Windows 7 (SP1) en op zich werkt alles zoals het hoort met twee kleine, vervelende uitzonderingen:
- Af en toe slaat het systeem voor een aantal seconden tot 2 á 3 minuten volkomen vast.
- Hij blijft zeuren over een update voor een printerdriver die niet geïnstalleerd kan worden.

The problem with common sense is that sense never ain't common - From the notebooks of Lazarus Long

GoT voor Behoud der Nederlandschen Taal [GvBdNT

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kadoendra
MAX3400 schreef op zaterdag 15 augustus 2015 @ 09:59:
[...]

[...]

"Die settings"? Ik zal iets gemist hebben wat je bedoelt maar inderdaad heb je geen GPEDIT.MSC in Home-edities.
Ik kan mijn sambashares niet benaderen en in de door mij gequeote post stond uitgelegd waar in je in de security settings bij local policies het guest account kon aanzetten. Dat kan dus kennelijk niet op die manier in de Home versie. Heb jij misschien een tip hoe ik dit dan via een omweg toch kan regelen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400

MAX3400

kadoendra schreef op zaterdag 15 augustus 2015 @ 10:24:
[...]

Heb jij misschien een tip hoe ik dit dan via een omweg toch kan regelen?
Probeer eens vanuit je Start-menu een CMD te starten als Administrator. In de commandline, tik dan eens in
code:
1
net user guest /active:yes

En anders: Win+R -> compmgmt.msc -> Guest in Local Users and Groups/Users -> aanpassen naar "not disabled".

[ Voor 13% gewijzigd door MAX3400 op 15-08-2015 10:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kadoendra
Dan geeft hij; "kan de gebruikersnaam niet vinden"

edit; ik had je edit nog niet gezien. Die ga ik nu proberen.
MAX3400 schreef op zaterdag 15 augustus 2015 @ 10:26:
[...]

En anders: Win+R -> compmgmt.msc -> Guest in Local Users and Groups/Users -> aanpassen naar "not disabled".
Ok. Ik heb de Nederlandse versie en hoewel ik niet helemaal uit een ei kom, zie ik in computerbeheer niets dat in de verte lijkt op lokale gebruikers of gastaccounts. De (ingeklapte) tree bestaat bij mij uit: "systeemwerkset", "opslag" en "services en toepassingen".

[ Voor 107% gewijzigd door kadoendra op 15-08-2015 10:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Falcon93
  • Laatst online: 21:25
Een irritatie dingetje: Ik moet om de 2 dagen weer met mijn Microsoft Account inloggen om te verifieren. Erg irritant!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400

MAX3400

kadoendra schreef op zaterdag 15 augustus 2015 @ 10:30:De (ingeklapte) tree bestaat bij mij uit: "systeemwerkset", "opslag" en "services en toepassingen".
Afbeeldingslocatie: http://www.visualcplusdotnet.com/javaopensource/phpmyadminmysqlphpiis_files/myphpadminmysqlphpiis029.png
Balen dat ik even geen Home-editie hier heb liggen anders had ik over 10 minuten misschien al een VM in de lucht met een oplossing... :X

/edit: de Home komt nu binnen; zal zo ff een VM opspinnen en kijken of ik iets kan bedenken / Powershellen.

[ Voor 10% gewijzigd door MAX3400 op 15-08-2015 10:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kadoendra
Nee. Die staat er dus echt niet tussen. Ben ik gelukkig toch niet helemaal kippig ;) Dank voor je moeite in elk geval. Ik vind op google redelijk wat suggesties om mbt windows 7 en 8 "gpedit" op een home versie te krijgen. Ik ga even kijken of een van die oplossingen ook werkt voor windows 10.

Als ik iets gevonden heb dat werkt, meld ik het hier.

edit: weer je edit gemist 8)7 . Dank alvast!

[ Voor 6% gewijzigd door kadoendra op 15-08-2015 10:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AOC
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

AOC

Ik vroeg mij af. Ik heb een verouderd (+5 jaar) systeem met Windows 7. De kans dat binnen 1 a 2 jaar onderdelen worden vervangen is groot. Is het dan aan te raden om de gratis update uit te voeren of kan ik beter een Windows 10 licentie kopen zodat ik het ook op een nieuw/ander systeem kan installeren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400

MAX3400

Dark0z schreef op zaterdag 15 augustus 2015 @ 10:58:
Is het dan aan te raden om de gratis update uit te voeren of kan ik beter een Windows 10 licentie kopen zodat ik het ook op een nieuw/ander systeem kan installeren?
Startpost gelezen? -> https://answers.microsoft...-9444-c94ae57ecc7c?auth=1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thomas
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Thomas

☷☰

Geweldig! Ga ik hier even mee aan de slag, bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wsmaal
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Na upgrade W7/x64 -> Windows 10 (Asus laptop N56VM) blijkt de download WiFi snelheid gehalveerd.
Meer Windows 10 gebruikers last van?

De Qualcomm Atheros AR9485WB-EG driver is de (windows 8) versie 10.0.0.321.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• prutser001
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 11-09 22:54

prutser001

Vaak zit het tegen en soms zi

theMob schreef op vrijdag 14 augustus 2015 @ 20:38:

Ze beloven je dat je zelf kan aangeven wanneer je box herstart wordt na het downloaden van updates. Praktijk is dat ik eigenlijk dagelijks met een inlogscherm wordt geconfronteerd nadat de computer herstart is zonder dat ik dat heb aangegeven of heb kunnen aangeven. Ik kan best dagelijks de computer herstarten maar dat moet dan wel zijn als ik erbij ben zodat miijn 'bedrijfskritische processen' mijn klanten kunnen blijven bedienen.

Toegegeven, ik ben slechst een low-life zzp-er met 'slechts' een gratis W10 update maar ik betwijfel of ik de kennis en/of resources heb om een Enterprise distributie te draaien. Weet neigenlijk wel zeker van niet. Zou daarnaast niet weten waarom, aangezien W7 met Home-Premium altijd precies deed wat ik wilde.

Misschien moeten ze bij Microsoft nog eens naar die update strategie kijken want alleen vanwege dit probleem zit ik al half en half naar Linux te kijken. Ter vergelijking: Hoe zouden ze het bij Microsoft vinden als hun gehele serverpark op random tijdstippen gereset wordt en er iemand fysiek moet ingrijpen (langskomen en inloggen) om de boel weer aan de praat te krijgen?

Dit geloof je toch niet?
Heb je de home of pro versie? De home versie gaat inderdaad gewoon vrolijk om 3 am rebooten. Bij de pro versie kan ik gewoon zeggen volgende week of updates uit zetten.

En ik moet zeggen dat ze wel erg bezig zijn, nu weer KB3081438 en daarvoor ook al 2? welke bij een hoop mensen reboot loops bezorgde.

Bij mij staat er nu inderdaad ook weer een restart gepland.

Asus Z390 Maximus IX Hero, Intel 9900K, RTX3080, 64GB DDR4 3000, 2TB NVME, Samsung 850Evo 1TB, 4 x 14TB Toshiba, Be Quiet SB 801, Samsung 34"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dennis_rsb
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 01:18
prutser001 schreef op zaterdag 15 augustus 2015 @ 11:36:
[...]

Heb je de home of pro versie? De home versie gaat inderdaad gewoon vrolijk om 3 am rebooten. Bij de pro versie kan ik gewoon zeggen volgende week of updates uit zetten.
Hoe kun je instellen dat ie het op een bepaalde dag doet? Ik kan alleen kiezen uit de opties automatisch en melding geven opnieuw opstarten. Als je de laatste optie pakt krijg je een melding onderin beeld waarin je kunt aangeven wanneer hij de updates installeert?
Pagina: 1 ... 36 ... 105 Laatste

Let op:
Ervaringen met de Insider Preview van Windows 10 kunnen in het [Windows 10] Insider Preview Ervaringen & Discussie topic.

Ervaringen met Windows 11 horen thuis in het [Windows 11] Insider Preview Ervaringen & Discussie topic.

De Windows 10 mei 2021 Update (of 21H1) bits zijn hier te downloaden (via de MediaCreation Tool link). Je kunt natuurlijk ook via Windows Update checken op updates, dan zou hij als het goed is ook binnen moeten komen.