Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik geraak niet meer in mijn startmenu
de zoekfuntie in de taakbalk vanonder gaat ok niet meer open
nieuwe meldingen rechtsonder gaat ook niet meer open iemand een idee hoe dit kan opgelost worden want is niet leuk zo .
het enigste dat ik kan doen is op het internet aangzien ik niet in het startmenu geraak.
mvg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Gabriel Aul
@GabeAul
We have a build that is looking good (in the 105xx range) to share very soon, but it won't be today.
Ik vind dat toch interessanter :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjurm
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 12:56
Nieuwe updates zijn Office, Onedrive en Skype updates

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robcoenen
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 02-09 08:40
Guido001 schreef op dinsdag 11 augustus 2015 @ 18:41:
[...]

Had ik ook voor een tijdje. Cortana en Start Menu werkte niet meer en moest dan af melden en opnieuw aanmelden en dan was het goed.

Heb ik gefixed door een sfc /scannow te doen in een admin cmd en daarna nog dism /online /cleanup-image /restorehealth gedaan.
Toen gereboot en nooit meer last van gehad.
Afmelden en opnieuw aanmelden werkt hier ook niet. Evenals sfc /scannow.
Het laatst genoemde zal ik eens gaan proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stresstak
  • Registratie: April 2006
  • Niet online
RobinHood schreef op maandag 10 augustus 2015 @ 20:54:
[...]

En ME wordt vrolijk overgeslagen :+
En Win 3.11 ook, terwijl daar de 3,5 '' diskette goed in beeld kwam..

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Yonix schreef op dinsdag 11 augustus 2015 @ 17:31:
Is het mogelijk om binnen het startmenu het raster aan te passen dat er twee brede tegels naast elkaar passen? Ik wil graag mijn gamecollectie in het menu plaatsen, zoals ik dat in Windows 8.1 had, maar dat wil niet lukken door de vage rasterindeling. :s

Van dit:
[afbeelding]

Naar dit:
[afbeelding]
Nee gaat niet. Max 3 medium tiles naast elkaar of een wide + medium. Wel jammer idd dat je dat niet kunt aanpassen, want ik zou zelf ook liever kiezen voor 4 medium/2wide naast elkaar.

Martinspire - PC, PS5, XSX

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raven
  • Registratie: November 2004
  • Niet online
Windows 10 logica: Updates installeren (nog altijd automatisch :( ) en dan na het installeren gaan zoeken naar updates om na de zoektocht aan te geven dat ie opnieuw moet opstarten.

Rare volgorde :S

After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...

Oscar Wilde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeroentjuh82
  • Registratie: Februari 2009
  • Nu online
Ik heb scherper beeld nu als in 8.1 en verder kijk ik t aan :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• filenox
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 31-07 10:23
Jammer dat "Ctrl + Windows + Pijltje omhoog" Task View niet opent. Het zou een logische keystroke zijn naast Ctrl + Windows + Pijltje Links/Rechts om de desktops te bekijken. Hopelijk fixen ze het nog :)

Grafische feedback als je niet meer naar links of rechts kan zou misschien ook handig zijn :)

[ Voor 19% gewijzigd door filenox op 11-08-2015 20:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 18:52

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

MikeyMan schreef op dinsdag 11 augustus 2015 @ 15:17:
Ik heb een klein issue wat ik toch een beetje vervelend vindt.
Windows 10 loopt op mijn PC echt prima. Echter; de eerste keer opstarten hangt hij.
Even op de resetknop en het is opgelost, maar onhandig is het wel.

Iemand enig idee hoe dit op te lossen?
Snel opstarten uitgezet, en nu gaat het goed, zo lijkt.

Wel een melding van licentie van AMD software nu. Even kijken hoe dat zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MelvinB
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 29-09-2023
Verwijderd schreef op dinsdag 11 augustus 2015 @ 19:47:
Gabriel Aul
@GabeAul
We have a build that is looking good (in the 105xx range) to share very soon, but it won't be today.

Ik vind dat toch interessanter :D
Gabriel Aul heeft het wel over de Mobile-variant he. ;)

[ Voor 26% gewijzigd door MelvinB op 11-08-2015 21:18 ]

| DELL XPS 15 Haswell QHD | APPLE iPhone X Silver | APPLE iPad Air |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yonix
  • Registratie: April 2004
  • Nu online
Martinspire schreef op dinsdag 11 augustus 2015 @ 20:20:
[...]

Nee gaat niet. Max 3 medium tiles naast elkaar of een wide + medium. Wel jammer idd dat je dat niet kunt aanpassen, want ik zou zelf ook liever kiezen voor 4 medium/2wide naast elkaar.
Jammer. ;(

Maar goed, na wat knutselen met PinMore heb ik het nu zo gedaan:
Afbeeldingslocatie: http://static.tweakers.net/ext/f/PJwZnOGF68vpn8TZG8k3kV5o/medium.png

Voor nu is dat wel oké. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barfman
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 10:01
Saven schreef op dinsdag 11 augustus 2015 @ 18:59:
[...]

Thanks!

Is het normaal dat ik hem nog niet via de auto updates heb gehad?
Ik had hem ook nog niet na 3 dagen. Ik heb wel een schone install gedaan, of dat wat uitmaakt zou ik ook niet weten.

System | Racing is in my Blood

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dragunov
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 00:38
Yonix schreef op dinsdag 11 augustus 2015 @ 21:18:
[...]

Jammer. ;(

[afbeelding]

Mooi!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mrjraider
  • Registratie: Juli 2012
  • Niet online
Yonix schreef op dinsdag 11 augustus 2015 @ 21:18:
[...]

Jammer. ;(

[afbeelding]

Is dat een gadget/widget o.i.d?
Ziet er wel handig uit :)

Ik heb een zeer minimalistic startmenutje:

Afbeeldingslocatie: https://dl.dropboxusercontent.com/u/65281313/minimenu.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yonix
  • Registratie: April 2004
  • Nu online
Thanks! :*)
mrjraider schreef op dinsdag 11 augustus 2015 @ 21:25:
[...]

Is dat een gadget/widget o.i.d?
Ziet er wel handig uit :)

Ik heb een zeer minimalistic startmenutje:

[afbeelding]
PinMore. Ik gebruik het al sinds ik Windows 8.1 gebruik. Een erg fijne tool om je games op een mooie manier te tonen in het startmenu. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• desalniettemin
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 20-09 11:07
Hoe te verwijderen de W10 standaard apps via Powershell:

http://lifehacker.com/get...ith-powershell-1723381538

En nog wat tips om bugs te fixen:

http://fieldguide.gizmodo...ow-to-fix-them-1723311336

[ Voor 31% gewijzigd door desalniettemin op 11-08-2015 21:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Sjurm schreef op dinsdag 11 augustus 2015 @ 19:49:
Nieuwe updates zijn Office, Onedrive en Skype updates
Er is ook een security update uit. (KB3081436).
  • 3086251 MS15-092: Vulnerabilities in the .NET Framework could allow elevation of privilege: August 11, 2015
  • 3084525 MS15-091: Cumulative security update for Microsoft Edge: August 11, 2015
  • 3082458 MS15-088: Unsafe command-line parameter passing could allow information disclosure: August 11, 2015
  • 3082487 MS15-085: Vulnerability in Mount Manager could allow elevation of privilege: August 11, 2015
  • 3078662 MS15-080: Vulnerabilities in Microsoft graphics component could allow remote code execution: August 11, 2015
  • 3082442 MS15-079: Cumulative security update for Internet Explorer: August 11, 2015

is everything cool?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swinferno
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 21-08 22:48
desalniettemin schreef op maandag 03 augustus 2015 @ 15:51:
[...]

Misschien Fx even verwijderen en dan opnieuw donwloaden en installeren? Niet je profiel verwijderen, want dan ben je alles kwijt. Of een nieuw profiel aanmaken? Of even hier kijken:

http://forums.mozillazine.org/
De update naar Firefox 40 heeft al deze problemen opgelost :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• monnick
  • Registratie: December 2005
  • Niet online
Is er überhaupt al iemand die 5.1 geluid via S/PDIF met een Realtek audiokaart werkend heeft gekregen in Windows 10? Ik heb de nieuwste drivers via de onderstaande link gedownload en van alles geprobeerd maar ik krijg alleen stereogeluid op mijn Z5500 binnen. Als ik zoek in dit topic lijkt iedereen dit probleem te hebben :( Als er nog niemand dit werkend heeft, wanneer kunnen we een driver update verwachten? Redelijk storend dit aangezien ik mijn desktop vooral gebruik voor films kijken...

http://www.tenforums.com/...audio-driver-version.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Veertien14
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 20-09 08:20
Heb al meerdere malen gehad dat mijn internet niet direct werkte nadat ik mij pc had opgestart. Op 'Problemen oplossen' klikken onder network internettoegang helpt, of handmatig mijn LAN verbinding uit/aan zetten helpt. Maar heb dit nu al zeker 4/5 keer gedaan de afgelopen dagen, iemand een idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• filenox
Veertien14 schreef op dinsdag 11 augustus 2015 @ 23:05:
Heb al meerdere malen gehad dat mijn internet niet direct werkte nadat ik mij pc had opgestart. Op 'Problemen oplossen' klikken onder network internettoegang helpt, of handmatig mijn LAN verbinding uit/aan zetten helpt. Maar heb dit nu al zeker 4/5 keer gedaan de afgelopen dagen, iemand een idee?
Laatste driver al geïnstalleerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quad
  • Registratie: Mei 2009
  • Nu online

Quad

Doof

Hm, nieuwe updates hebben m'n wifi issues iig opgelost. Vind ik wel zo prettig.

Alles went behalve een Twent.
PVOutput☀️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kingre
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 17-09 14:57
Toch wel een vervelende bug hier. Als de pc al even wat langer aanstaat. Wat er gebeurt is. Je speet een filmpje af via bijvoorbeeld chrome, edge of vlc en het beeld loopt wel maar verder gebeurt er niks, de tijd loopt niet door en er is geen geluid.

Meer mensen hier last van?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmokingCrop
  • Registratie: Januari 2012
  • Niet online
Bloatware ftl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spartacusNLD
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 17:40

spartacusNLD

This is Sparta!!

Topicstarter
nieuwe update:

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/Vkqny7q.png

bij 18% loopt de pc vast en reset helpt niet.. kan inloggen daarna werkt niks meer :/

krijg bij reset "getting Windows ready" terwijl die update nooit helemaal goed gedownload is..

paar keer reseten en heel lang "getting Windows ready" werkt het weer.. :9

[ Voor 77% gewijzigd door spartacusNLD op 12-08-2015 11:13 ]

Ryzen 7 7800X3D - Gigabyte B850 AORUS ELITE - Sapphire Nitro+ Radeon RX 9070 XT - Fractal Design Meshify 3 - Arctic Liquid Freezer III Pro 280 - Kingston Fury Beast 32GB - WD_Black 2TB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 20-09 19:30
Na ruim een week proberen en proberen krijg ik het niet voor elkaar... mijn pc blijft steeds uit hibernate/standby komen.

- In de bios staan alle wake-on dingen uit, evenals resume from power loss etc.
- Lan adapter is überhaupt hard uitgeschakeld.
- Wifi usb eruit getrokken, probleem nog steeds aanwezig.
- Muis en toetsenbord "allow to wake" uitgeschakeld
- Energie opties al van alles geprobeerd, hybrid sleep ja/nee, energiebesparing voor videokaart/wifi etc alle opties geprobeerd.
- Als ik via CMD kijk welke devices de pc kunnen wakker maken dan staat daar alleen nog het toetsenbord, maar die staat ook hard uit met een schakelaar, maar ook als ik de usb ontvanger verwijder blijft het probleem.
- Als ik kijk naar lastwake dan zie ik alleen dat er een wake count is, maar verder unknown, dus weinig nuttigs.

xbox live / psn / steam / nintendo id: phusebox | iRacing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweak_master
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 19-09 11:28
Phusebox schreef op woensdag 12 augustus 2015 @ 10:19:
Na ruim een week proberen en proberen krijg ik het niet voor elkaar... mijn pc blijft steeds uit hibernate/standby komen.

- In de bios staan alle wake-on dingen uit, evenals resume from power loss etc.
- Lan adapter is überhaupt hard uitgeschakeld.
- Wifi usb eruit getrokken, probleem nog steeds aanwezig.
- Muis en toetsenbord "allow to wake" uitgeschakeld
- Energie opties al van alles geprobeerd, hybrid sleep ja/nee, energiebesparing voor videokaart/wifi etc alle opties geprobeerd.
- Als ik via CMD kijk welke devices de pc kunnen wakker maken dan staat daar alleen nog het toetsenbord, maar die staat ook hard uit met een schakelaar, maar ook als ik de usb ontvanger verwijder blijft het probleem.
- Als ik kijk naar lastwake dan zie ik alleen dat er een wake count is, maar verder unknown, dus weinig nuttigs.
Ik heb een soortgelijk probleem gehad, toevallig geen Teamviewer geinstalleerd op je systeem? Met één van de laatste versies zou een probleem zijn ivm waketimers. Een andere mogelijkheid zijn gamecontrollers, ik heb bvb een Logitech G27. Deze houdt m'n windows 10 ook "wakker", trek ik deze fysiek uit de pc, dan werkt de slaapstand wel. De "allow to wake" bij de USB-opties maakt hier bij mij geen verschil.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dotacom
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 12:15
Iemand ervaringen met de "nieuwe" Windows Defender?
Ik had gelezen dat Microsoft redelijk had ingezet op Windows Defender.
Op eerste zicht zie ik niet veel verandering.

De bedrijfspolicy hier is McAfee (dik tegen mijn zin).
Grote argument voor McAfee tov Windows Defender is de overzichtelijke beheerdersconsole waarbij Windows Defender puur per OS werkt.

Zou hier nog eens de dicussie willen aanwakkeren om McAfee toch buiten te krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 19-09 19:59

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

dotacom schreef op woensdag 12 augustus 2015 @ 11:03:
Zou hier nog eens de dicussie willen aanwakkeren om McAfee toch buiten te krijgen.
Lijkt me een apart topic waard; zeker omdat McAfee een merk is en zeker niet 1 produkt levert.

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dominic
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 14-09 14:42

dominic

will code for food

arjen888 schreef op donderdag 30 juli 2015 @ 10:36:
Heeft iemand van jullie ook problemen met live Tiles die geen informatie laten zien? Mail, Store en weer laten alleen maar het icoon zien, voor de rest niks. Ik heb een upgrade uitgevoerd op m'n surface pro 3. Voordat ik m'n device reset hoop ik dat er een oplossing is. En de "update van systeemfirmware: 23-7-2015" blijft hangen op 53% downloaden. :'(
Zelfs na een device factory reset (w8>w8.1>w10) heb ik ook hetzelfde probleem op m'n Surface Pro 1; Live Tiles van 3rd party apps updaten niet / tonen geen dynamische content.

Download my music on SoundCloud

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• basdej
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 20-09 22:40

basdej

OutSystems Consultant

Hebben jullie ook dat de windows feedback app wit blijft? Best knullig als je een probleem wilt rapporteren... :+ 8)7

Hoi.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sambalbaj
  • Registratie: Maart 2006
  • Niet online
Heb nu Windows 7 en wil dat eigenlijk nog wel een paar maanden zo houden.

Echter in het overzicht van Windows Update zie ik ineens vanaf 6 augustus dagelijks de melding staan "Bijwerken naar Windows 10 Home - mislukt - belangrijk" met foutcode 80240020.

Blijkbaar wordt de update dus wel dagelijks getriggerd.
Kan dat ook uit? Als ik wil upgraden dan wil ik dat namelijk zelf wel bepalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
sambalbaj schreef op woensdag 12 augustus 2015 @ 11:59:
Heb nu Windows 7 en wil dat eigenlijk nog wel een paar maanden zo houden.

Echter in het overzicht van Windows Update zie ik ineens vanaf 6 augustus dagelijks de melding staan "Bijwerken naar Windows 10 Home - mislukt - belangrijk" met foutcode 80240020.

Blijkbaar wordt de update dus wel dagelijks getriggerd.
Kan dat ook uit? Als ik wil upgraden dan wil ik dat namelijk zelf wel bepalen.
Rechtermuisknop op de update -> update verbergen. Reden van de foutmelding is dat je SoftwareDistribution folder waarschijnlijk corrupt is.

[ Voor 18% gewijzigd door FREAKJAM op 12-08-2015 12:02 ]

is everything cool?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• T.E
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 15-10-2021

T.E

Ik heb een C en D schijf. Hoe kan ik de partitie aanpassen zodat alles C word?
Heb een 128gb ssd erin zitten en draait op windows 10.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reepje
  • Registratie: Juni 2010
  • Niet online
T.E schreef op woensdag 12 augustus 2015 @ 12:29:
aomei partition > partitie c en d samenvoegen > uitvoeren

edit, en natuurlijk altijd even een systeem kopie op een andere HD maken voor het geval het misgaat.

[ Voor 14% gewijzigd door Reepje op 12-08-2015 12:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Even googlen op "merge partitions" of iets dergelijks. Er zijn vast wel wat tools die je hierbij kunnen helpen.

is everything cool?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chim0
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 17:14
Raven schreef op vrijdag 07 augustus 2015 @ 10:46:

heb ik maar opgelost door zelf Silverlight te installeren, dat lijkt die melding opgelost te hebben.
Doet Silverlight het bij jou in Edge? Bij mij krijg ik steeds dat de plugin niet is geinstalleerd en dat ik een andere browser moet proberen.
Probeer de video te bekijken in een andere browser

Deze video kan mogelijk niet worden afgespeeld in deze browser.
Excuses voor het ongemak. We werken aan een oplossing.

Of:
Installeer Silverlight.
Heb je Silverlight al geïnstalleerd? Lees hier hoe je de Silverlight plug-in kan activeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik kom nu bij mijn PC terug, laptop, en wederom lijkt het erop dat het systeem herstart is.

De logboeken moet ik er even op naslaan maar is dit een bekend euvel ? Spontane reboots ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reepje
  • Registratie: Juni 2010
  • Niet online
Verwijderd schreef op woensdag 12 augustus 2015 @ 12:47:
Ik kom nu bij mijn PC terug, laptop, en wederom lijkt het erop dat het systeem herstart is.

De logboeken moet ik er even op naslaan maar is dit een bekend euvel ? Spontane reboots ?
Ja, er zit een fout in KB3081424 die sommige pc's laat vastlopen, die dan rebooten naar vorig werkende setting, de update wordt opnieuw toegepast, computer loopt vast en wordt opnieuw opgestart naar vorig werkende setting etc etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goron
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 13-09 11:45
Ik zie soms staan ' Some settings are managed by your organisation'. Maar ik zit gewoon thuis op m'n pctje. Wat bedoelen ze hiermee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raven
  • Registratie: November 2004
  • Niet online
chim0 schreef op woensdag 12 augustus 2015 @ 12:44:
[...]

Doet Silverlight het bij jou in Edge? Bij mij krijg ik steeds dat de plugin niet is geinstalleerd en dat ik een andere browser moet proberen.

[...]
Ik gebruik Edge helemaal niet :P , maar er hangt mij iets van bij dat er geen ondersteuning voor Silverlight wordt geboden in Edge.

Ik zat al een tijdje te klagen over het niet uit te schakelen automatisch updaten, dat Windows dit toch doet ookal is er via gpedit aangegeven dat ie alleen notificaties moet geven.

Die instelling blijkt wel te werken, maar niet als je handmatig Windows laat zoeken naar updates, dan wordt die instelling compleet genegeerd. Laat ik Windows op eigen houtje zoeken, dan werkt die instelling wél 8)7

After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...

Oscar Wilde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blmp
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online
[...]

[...]
Edge ondersteund helemaal geen plugins meer (in zijn huidige staat in ieder geval). Geen 'oude' (ActiveX/NPAPI) dingen gaan meer werken, gezien ze willen focussen op toekomstige technieken zoals HTML5 (Media Source Extensions etc). Zoals MS op zijn blog zegt;

" Browsers are moving away from plug-ins as well, as Chrome is with NPAPI and Microsoft Edge is with ActiveX, and toward more secure extension models."

bron: http://blogs.windows.com/...g-to-html5-premium-media/
Goron schreef op woensdag 12 augustus 2015 @ 12:54:
Ik zie soms staan ' Some settings are managed by your organisation'. Maar ik zit gewoon thuis op m'n pctje. Wat bedoelen ze hiermee?
Als je het bijvoorbeeld ziet bij je updates (Windows Update en/of Store) dan komt dat omdat dergelijke zaken nu door Microsoft beheert worden (aka je mag updates niet meer uitzetten) tenzij je Windows 10 Pro of Enterprise hebt.

[ Voor 27% gewijzigd door blmp op 12-08-2015 14:29 . Reden: bron toegevoegd ]

7950x/32GB/860 Pro 2TB/MSI Suprim X RTX4090 | MacBook Pro M1 Pro 16"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mintvis
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 23-08-2024
Ik heb een paar dagen lang zonder mail en calendar gezeten door een hele gare fout in de Windows Store. Nu heb ik dus van alles geprobeerd om mail en calendar aan de praat te krijgen, inclusief het compleet verwijderen van de apps. Opnieuw downloaden werkte niet, omdat alle downloads vast hingen.

Nu is er eindelijk een update uitgerold die het probleem moet verhelpen. Dus ik heb weer vrolijk de Mail & Calendar app gedownload uit de store. Maar nu zit ik weer met het volgende probleem.
De app (blijkbaar is het een enkele app in plaats van 2 verschillende apps) komt niet in mijn Start > All Apps te staan. Alleen staat hij bij bij mijn Recently Added lijst. Maar als ik hem wil openen dan opent hij een link naar de Windows Store pagina, waarop dan weer staat dat hij geinstalleerd is en bij All Apps moet staan.

Ondertussen heb ik mail kunnen openen door te klikken op een mailto in chrome, hij staat nu in m'n taakbalk, zonder naam en icoon (dus gewoon een leeg vakje). De calendar app heb ik nog met geen mogelijkheid kunnen openen.

Is er iemand die me hiermee zou kunnen helpen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 19:07

rens-br

Admin IN & Moderator Mobile
Met Ease Partition Manager. Werkt perfect!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tiguan
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 18:46
Daar heb je geen 3rd party programma voor nodig. Dat kan je gewoon in disk management doen. Eerst D: partitie verwijderen, daarna de C: partitie vergroten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Veertien14
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 20-09 08:20
filenox schreef op dinsdag 11 augustus 2015 @ 23:47:
[...]

Laatste driver al geïnstalleerd?
Ja, Laatste driver is geinstalleerd, was een Win7 driver, zijn momenteel geen Win10 drivers uitgebracht. Wordt denk ik dus daarop wachten of mogelijk een clean install doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JunkO
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 18-09 16:33
Is bij meer mensen de knop "bureaublad weergeven" ontzettend klein? In Windows 7 kon ik 'm bijna blindelings aanklikken maar in 10 is het eigenlijk niet meer dan een verticaal streepje. Het beeld is verder prima uitgelijnd en de schaling staat op 100%.

Is dit eventueel aan te passen?

"Life's a bitch and then you die.. That's why we get high, cause you never know when you're gonna go.."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• filenox
JunkO schreef op woensdag 12 augustus 2015 @ 15:44:
Is bij meer mensen de knop "bureaublad weergeven" ontzettend klein? In Windows 7 kon ik 'm bijna blindelings aanklikken maar in 10 is het eigenlijk niet meer dan een verticaal streepje. Het beeld is verder prima uitgelijnd en de schaling staat op 100%.

Is dit eventueel aan te passen?
Maakt toch niet uit hoe smal dat knopje is? Gewoon je muis helemaal naar rechtsonder gooien en klikken, werkt altijd hier d:)b

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JunkO
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 18-09 16:33
filenox schreef op woensdag 12 augustus 2015 @ 15:46:
[...]

Maakt toch niet uit hoe smal dat knopje is? Gewoon je muis helemaal naar rechtsonder gooien en klikken, werkt altijd hier d:)b
Sorry, vergeten erbij te zeggen dat ik vaak mijn tv als 2e beeldscherm aan heb staan. Nonchalant de muis in de hoek gooien werkt dus niet. ;)

"Life's a bitch and then you die.. That's why we get high, cause you never know when you're gonna go.."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkSide
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 20-09 20:57

DarkSide

theres no place like ::1

druk altijd op windows toets+D

There are 10 kinds of people in this world..... Those who know binary. And those who don't.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mrjraider
  • Registratie: Juli 2012
  • Niet online
Windows 10 heeft zojuist mijn Avast! gemold :(
Hij moest eventjes uit voor Towelroot en nu doet ie niets meer.... Grrr...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arfman
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 17:11

Arfman

Drome!

monnick schreef op dinsdag 11 augustus 2015 @ 22:25:
Is er überhaupt al iemand die 5.1 geluid via S/PDIF met een Realtek audiokaart werkend heeft gekregen in Windows 10? Ik heb de nieuwste drivers via de onderstaande link gedownload en van alles geprobeerd maar ik krijg alleen stereogeluid op mijn Z5500 binnen. Als ik zoek in dit topic lijkt iedereen dit probleem te hebben :( Als er nog niemand dit werkend heeft, wanneer kunnen we een driver update verwachten? Redelijk storend dit aangezien ik mijn desktop vooral gebruik voor films kijken...

http://www.tenforums.com/...audio-driver-version.html
Ik heb hetzelfde issue al sinds launch en kijk dagelijks of er nieuwe Realtek drivers beschikbaar zijn (van Gigabyte hoef ik niks te verwachten, drivers voor mijn mobo zijn niet meer veranderd sinds ik hem kocht 2 jaar geleden) maar helaas. Ik pruts dus ook nog even verder met stereo geluid...

DRoME LAN Gaming | iRacing profiel | Kia e-Niro 64kWh | Hyundai Ioniq 28kWh | PV 5.760Wp |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkSide
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 20-09 20:57

DarkSide

theres no place like ::1

Ik heb een oude HTPC met een AMD 7750 er in. En een realtek audio chipset.
Heb in Kodi gewoon 5.1 geluid. Maar alleen DD en geen DTS.
Als ik een DTS audiospoor selecteer dan wordt dat DD volgens mijn versterker.

Als ik de test geluidjes van Realtek afspeel heb ik wel DD en DTS (geeft mijn verster ook aan).

Maar in netflix (windows 10 app) heb ik geen DD meer. Alleen stereo.

There are 10 kinds of people in this world..... Those who know binary. And those who don't.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• w00d
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 12:59
mrjraider schreef op woensdag 12 augustus 2015 @ 15:57:
Bedankt voor je post. Heb net me laptop geupgrade, nav jouw bericht dacht ik laat ik even kijken of mijn Sophos er nog op staat. En nope, die is keurig verwijderd in de upgrade.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MegaTronics
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 03-12-2021

MegaTronics

Chef WiFi Kabels

Arfman schreef op woensdag 12 augustus 2015 @ 16:16:
[...]

Ik heb hetzelfde issue al sinds launch en kijk dagelijks of er nieuwe Realtek drivers beschikbaar zijn (van Gigabyte hoef ik niks te verwachten, drivers voor mijn mobo zijn niet meer veranderd sinds ik hem kocht 2 jaar geleden) maar helaas. Ik pruts dus ook nog even verder met stereo geluid...
Anders even rondneuzen op de Realtek FTP site, daar komen zowat dagelijks nieuwe drivers voorbij.

Vroeger, toen de Batavieren nog met zijn vijven waren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pykow
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 17-09 11:11

Pykow

Angelo OTR

Hebben mensen ook problemen met Photoshop CC ?
Mijn collega heeft een laptop gekocht met windows 10 en daarop krijgt hij Photoshop CC niet geinstalleerd.
Hij is 42% gedownload en daarna stopt hij gewoon en ik kom er niet verder mee.

Ook heb ik soms dat Edge niet maximaliseert of minimaliseert .
Twitch.tv wordt niet Full screen in Edge.
Verwijderd schreef op woensdag 12 augustus 2015 @ 12:47:

Kijk even naar je windows updates. Standaard staat hij ingesteld dat hij je PC reboot na een windows update.
Dit kan je uitzetten, zodat je alleen een melding krijgt. Zo heb ik dat thuis ingesteld en het dus nooit last van reboots of iets dergelijks gehad.
Windows toets + M werkt voor mij beter. Met windows + D kan je alles minimaliseren en nog een keer klikken maakt alle weer open.

Angelo NL / Global Cargo VTC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mintvis
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 23-08-2024
Mintvis schreef op woensdag 12 augustus 2015 @ 14:34:
Ik heb een paar dagen lang zonder mail en calendar gezeten door een hele gare fout in de Windows Store. Nu heb ik dus van alles geprobeerd om mail en calendar aan de praat te krijgen, inclusief het compleet verwijderen van de apps. Opnieuw downloaden werkte niet, omdat alle downloads vast hingen.

Nu is er eindelijk een update uitgerold die het probleem moet verhelpen. Dus ik heb weer vrolijk de Mail & Calendar app gedownload uit de store. Maar nu zit ik weer met het volgende probleem.
De app (blijkbaar is het een enkele app in plaats van 2 verschillende apps) komt niet in mijn Start > All Apps te staan. Alleen staat hij bij bij mijn Recently Added lijst. Maar als ik hem wil openen dan opent hij een link naar de Windows Store pagina, waarop dan weer staat dat hij geinstalleerd is en bij All Apps moet staan.

Ondertussen heb ik mail kunnen openen door te klikken op een mailto in chrome, hij staat nu in m'n taakbalk, zonder naam en icoon (dus gewoon een leeg vakje). De calendar app heb ik nog met geen mogelijkheid kunnen openen.

Is er iemand die me hiermee zou kunnen helpen?
Iemand? Ik snap er de ballen van en de helpdesk van Microsoft heeft het behoorlijk druk op het moment.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spacejockey
  • Registratie: Juli 2015
  • Laatst online: 01-08 20:04
robcoenen schreef op dinsdag 11 augustus 2015 @ 12:41:
Nog steeds niemand bij Microsoft een oplossing voor het start menu probleem.
Zeer hinderlijk dat het standaard start menu niet meer te gebruiken is, maar ook iconen op de taakbalk niet meer. Niemand bij Microsoft weet tot nu toe een goed antwoord.

'Kritieke fout. Het startmenu werkt niet meer. Wij proberen het te maken zodra u zich de volgende keer aanmeld. Nu afmelden'
Dit gebeurde mij vandaag ook, opnieuw aanmelden of opstarten hielp niet. Er zijn wel wat oplossingen beschikbaar, zie bijvoorbeeld hier, maar dit zou Microsoft natuurlijk zelf z.sm. moeten oplossen gezien de hoeveelheid klachten die hierover zijn. Overigens hoefde ik zelf niets te doen, na een aantal keer opnieuw proberen op te starten begon Windows opeens updates te installeren en daarna was het probleem opgelost.

[ Voor 9% gewijzigd door Spacejockey op 12-08-2015 18:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Virtua
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 17-09 21:19
Verwijderd schreef op dinsdag 11 augustus 2015 @ 17:11:
[...]

Kun je aangeven welke adapter je precies gebruikt? Op de adapter zal een modelcode staan die begint met WL- of WLA-, bijvoorbeeld WLA-7100 v1 001.

Vriendelijke groet,
Maarten
Sitecom Webcare
Ben er uit, heb de drivers van de site van realtek gehaald, het was de n900 trouwens

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• piethoogland
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 09-09 23:02
2 simpele vraagje heb google en search al gebruikt
Hoe krijg ik deze computer op het bureaublad (geen snelkoppeling)
Waar vind ik door door het menu heen te klikken het klassieke configuratiescherm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Carnoustie
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 01:53
piethoogland schreef op woensdag 12 augustus 2015 @ 18:13:
Waar vind ik door door het menu heen te klikken het klassieke configuratiescherm
Rechtermuisknop op "Start"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yukhoc
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 31-07 19:14
piethoogland schreef op woensdag 12 augustus 2015 @ 18:13:
2 simpele vraagje heb google en search al gebruikt
Hoe krijg ik deze computer op het bureaublad (geen snelkoppeling)
Icons op bureaublad:

Settings -> Personalisations -> Themes -> Onder kopje Related Settings 'Desktop Icons'.

Afbeeldingslocatie: http://puu.sh/jyWMS/9897eb128e.png
Afbeeldingslocatie: http://puu.sh/jyWOk/da4168ab39.png

Klassieke Configuratiescherm:
Windows + X of Rechtermuisknop op de start button
Of als je die configuratiescherm icoon op je bureaublad heb staan, dan gaat het ook naar de klassieke configuratiescherm

[ Voor 7% gewijzigd door yukhoc op 12-08-2015 18:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robcoenen
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 02-09 08:40
Spacejockey schreef op woensdag 12 augustus 2015 @ 18:08:
[...]

Dit gebeurde mij vandaag ook, opnieuw aanmelden of opstarten hielp niet. Er zijn wel wat oplossingen beschikbaar, zie bijvoorbeeld hier, maar dit zou Microsoft natuurlijk zelf z.sm. moeten oplossen gezien de hoeveelheid klachten die hierover zijn. Overigens hoefde ik zelf niets te doen, na een aantal keer opnieuw proberen op te starten begon Windows opeens updates te installeren en daarna was het probleem opgelost.
Alle opties doorgenomen en helaas nog steeds geen werkende oplossing. Ik weiger Windows 10 opnieuw te installeren. Vorige week 5 clean installs (5 verschillende pc's) gedaan (waaronder dus ook deze laptop), het werkte allemaal prima totdat op mijn laptop dat probleem optrad.

Gek genoeg deed afgelopen keer het menu het weer eenmalig wel om vervolgens na een reboot het weer niet te doen. Ik wacht nog denk ik maximaal een week tot wederom een schone installatie, ben bang dat Microsoft niet binnen de korste keren met een oplossing komt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yobotje
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 26-11-2024
Hallo, De upgrade van W7 Home Premium naar W10 is goed gegaan in zo'n drie uur en tevens heb ik een USB en ISO kunnen maken.
Toen ik de iso op DVD wilde branden blijkt een van de beide DVD apparaten niet meer in apparaatbeheer voor te komen en de andere leest niet ondanks dat er een dvd in zit.

Geen idee wat te doen met mijn Sony en Plextor DVD spelers. De Sony Ad-7280S werkt uitsluitend met Windows drivers, de Plextor heeft een installatie CD die ik niet kan lezen....

Als ik W10 in de taakbalk DVD intoets wordt er ook geen DVD getoond ofschoon deze wel aanwezig is.
Wie weet raad?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• beOnt
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 13:07
Krilo_89 schreef op dinsdag 11 augustus 2015 @ 09:58:
[...]

Je bedoeld de tegels onder je startknop? Ik kan daar namelijk wel drag and drop gebruiken.
Nee voorbeeld muziek of foto's slepen naar een foto app/groove app

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fonsz
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 26-08 08:12
Vorige week heb ik mijn nieuwe Lenovo laptop ontvangen met windows 8.1. Vervolgens heb ik deze direct geupgrade naar windows 10. Nu heb ik echter wel een probleem met de Windows app store. Ik kan hem openen en apps selecteren, deze worden ook in de download map weergegeven, maar vervolgens (helemaal) niet gedownload. Ze blijven op "downloaden" staan of op "in behandeling". Ik heb wat gegoogled, maar de oplossing heb ik (nog) niet gevonden. WSReset.exe helpt bij mij in ieder geval niet. Ook het wissen van DataStore.edb en het draaien van sfc /scannow (gevonden op microsoft help) hebben niet tot het gewenste resultaat geleid. Als ik op de computer van mijn dochter die ik ook heb overgezet naar Windows 10 een app uit de store wil installeren wordt deze direct gedowload en geinstalleerd. Beide computers zijn geactiveerd voor Windows 10. Iemand nog een idee wat hier aan te doen is?

Update: bij mij is het Store probleem verholpen. Volgens ZDnet is er iets aangepast aan de Microsoft servers, alhoewel er toch nog gebruikers zouden zijn met problemen. Bij mij doet ie het in ieder geval.
http://www.zdnet.com/arti...-windows-10-store-glitch/

[ Voor 13% gewijzigd door Fonsz op 15-08-2015 12:41 . Reden: Opgelost probleem ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BazerK
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 20-09 15:18
[...]

[...]
Inderdaad ondersteunt Edge geen Silverlight omdat dat een ActiveX plugin is. Dit probleem had ik ook met de LastPass toepassing (om je paswoorden te beheren en in te loggen)
Dit heb ik weten te omzeilen door Internet Explorer 11 te gebruiken. Deze staat verborgen in Windows 10 maar is gewoon te gebruiken. Daar werkt Silverlight en andere 3rd party plugins (nog) wel op. Edge maar even aan de kant gezet....
Een kleine how to om Internet Explorer 11 weer te gerbuiken zie hier.

Slechts de onwetende wordt kwaad, de wetende verstaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchnltweaker
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 18:24
Fonsz schreef op woensdag 12 augustus 2015 @ 19:44:
Vorige week heb ik mijn nieuwe Lenovo laptop ontvangen met windows 8.1. Vervolgens heb ik deze direct geupgrade naar windows 10. Nu heb ik echter wel een probleem met de Windows app store. Ik kan hem openen en apps selecteren, deze worden ook in de download map weergegeven, maar vervolgens (helemaal) niet gedownload. Ze blijven op "downloaden" staan of op "in behandeling". Ik heb wat gegoogled, maar de oplossing heb ik (nog) niet gevonden. WSReset.exe helpt bij mij in ieder geval niet. Ook het wissen van DataStore.edb en het draaien van sfc /scannow (gevonden op microsoft help) hebben niet tot het gewenste resultaat geleid. Als ik op de computer van mijn dochter die ik ook heb overgezet naar Windows 10 een app uit de store wil installeren wordt deze direct gedowload en geinstalleerd. Beide computers zijn geactiveerd voor Windows 10. Iemand nog een idee wat hier aan te doen is?
Als ik me niet vergis was er een probleem met de store en werkt Microsoft aan een fix.
Bron kan ik niet 123 meer achterhalen Sorry.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramon
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 17:41
Ok dit is kut. Ik had in W10 de theme aangepast zodat ik apps een andere kleur kon geven dan dat irritante wit en nu heeft Firefox een nieuwe versie uitgebracht speciaal voor W10 waar ik geen onderscheid kan maken tussen de tabs met mijn aangepaste theme. Dus moet ik het theme weer terugzetten om Firefox normaal te kunnen gebruiken, bleh :(

Iemand een idee misschien hoe ik in Firefox de kleuren kan aanpassen, zodat ik weer mijn aangepaste Windows theme kan gebruiken?

[ Voor 6% gewijzigd door Ramon op 12-08-2015 20:42 ]

Check mijn V&A ads: https://tweakers.net/aanbod/user/9258/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• filenox
Ramon schreef op woensdag 12 augustus 2015 @ 20:41:
Ok dit is kut. Ik had in W10 de theme aangepast zodat ik apps een andere kleur kon geven dan dat irritante wit en nu heeft Firefox een nieuwe versie uitgebracht speciaal voor W10 waar ik geen onderscheid kan maken tussen de tabs met mijn aangepaste theme. Dus moet ik het theme weer terugzetten om Firefox normaal te kunnen gebruiken, bleh :(

Iemand een idee misschien hoe ik in Firefox de kleuren kan aanpassen, zodat ik weer mijn aangepaste Windows theme kan gebruiken?
Met Personas? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• twan1
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 05-08-2024
Heeft iemand ook last dat sommige apps de CPU load op max laten draaien? Ik kan bijv. Chrome of Internet explorer niet meer gebruiken. Firefox werkt dan weer perfect.

Ik heb Chrome al eens volledig verwijderd en geïnstalleerd.

Heb al een beetje spijt, heb recente pc met SSD en hij valt soms niet vooruit te branden :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tieske1967
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 26-08-2018
Bij mijn upgrade van Windows 7 home 64 bit naar Windows 10 ging de upgrade goed. Vervolgens kreeg ik geen pop-Up bij rechter muisknop. Pdf bestanden kon hij ook niet vinden. Alles teruggezet naar Windows 7, maar helaas zwart beeld en alleen muis zichtbaar. Uiteindelijk een schone installatie gedaan van Windows 7. Toch maar even wachten totdat de kinderziektes eruit zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alternative
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 10-04-2022
Pykow schreef op woensdag 12 augustus 2015 @ 17:09:
Hebben mensen ook problemen met Photoshop CC ?
Mijn collega heeft een laptop gekocht met windows 10 en daarop krijgt hij Photoshop CC niet geinstalleerd.
Hij is 42% gedownload en daarna stopt hij gewoon en ik kom er niet verder mee.

Ook heb ik soms dat Edge niet maximaliseert of minimaliseert .
Twitch.tv wordt niet Full screen in Edge.

[...]

Kijk even naar je windows updates. Standaard staat hij ingesteld dat hij je PC reboot na een windows update.
Dit kan je uitzetten, zodat je alleen een melding krijgt. Zo heb ik dat thuis ingesteld en het dus nooit last van reboots of iets dergelijks gehad.

[...]

Windows toets + M werkt voor mij beter. Met windows + D kan je alles minimaliseren en nog een keer klikken maakt alle weer open.
Als je collega even verder had gekeken dan z'n neus lang is, had die kunnen zien dat die zich eerst moest afmelden bij cc (programma's verwijderen is nog beter) en na de update cc er weer op zetten. Dat heb ik wel gedaan, cc er af voor de update, en na de update cc er weer op draait prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MCP cloud
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 20-09 17:08

MCP cloud

Op het web sinds 1998

Win 10 en Eset draai top hier....
mrjraider schreef op woensdag 12 augustus 2015 @ 15:57: