Asus Z390 Maximus IX Hero, Intel 9900K, RTX3080, 64GB DDR4 3000, 2TB NVME, Samsung 850Evo 1TB, 4 x 14TB Toshiba, Be Quiet SB 801, Samsung 34"
Punt is dat backwards compatibility direct impact heeft op de UX. Als MS geen Win32 applicaties meer zou laten draaien in Windows 10, dan kan er een hele hoop inconsistentie weggewerkt worden... Ook al zitten er in Modern UI apps ook nog wat rare inconsistenties op het moment.Verwijderd schreef op zondag 09 augustus 2015 @ 17:03:
( tl:dr; Maak desktop en touch conventies zo eenvoudig mogelijk en vermeng ze niet in allerlei manieren. )
Ik was niet duidelijk genoeg, ik heb het enkel over UX en visuele clutter, niet over zaken zoals backward compatibility of hardware support.
Dat is nog maar de vraag. MS heeft hier voor Windows 8 onderzoek naar gedaan en grotere click targets zorgen er volgens hun onderzoek voor dat je sneller kan klikken omdat je minder precisie-bewegingen hoeft te maken.Verder heb ik het over windows *als desktop os*. Ik snap zeker dat die nieuwe UI patronen erg handig zijn voor touch! Wat er bij mij gewoon niet in gaat is dat wanneer je Windows 10 als desktop OS gebruikt, dus zonder touchpad, je toch gedwongen wordt om mee te gaan in heel het touch-friendly gegeven. Als gebruiker van muis en toetsenbord zijn die touch interface patronen eenvoudigweg minder efficiënt dan degene die je al decennia lang gediend hebben in je desktop omgeving.
Ik denk dat er weinig verschil tussen OS X en Windows 10 is op dit vlak. OS X heeft Spotlight en ook in de settings heb je daar een zoekveld omdat het regelmatig voorkomt dat dingen niet te vinden zijn waar je het zou verwachten.[...]
Mja, dat is dus alles behalve mijn ervaring, hoe vaak moet je opnieuw een andere term proberen omdat je huidige term de lading niet dekt? Bij mij gebeurd dat vrij vaak, ach misschien ben ik gewoon niet slim genoeg. Echter, het is me al genoeg voorgevallen dat ik bij de papa of de mama een andere term moet gaan ingeven omdat ze iets niet terug vinden. Zoekfuncties zouden altijd supplementair moeten zijn aan een duidelijke structuur in inhoudstafel etc etc. Dit is iets dat Apple en de meeste Linux windows managers veel beter doen dan Microsoft naar mijn mening. Van de zoekfunctie het vereiste patroon maken om informatie terug te vinden heb ik altijd als een luie oplossing ervaren -- tagje hier en daar en dan moeten we ons archaisch configuratie-scherm niet eens degelijk herwerken. Misschien heb je een andere mening, maar dat is de mijne.
Het staat onder Toegankelijkheid. Precies waar jij het in je vorige post zou verwachten. Directe quote van jou:Je voorbeeld van animaties bevestigt mijn stelling enkel, waarom vond ik dat nergens terug in een van de verschillende configuratievensters waar ik het zou verwachten? Ik mag als eindgebruiker toch verwachten dat dit soort dingen ergens staan in de theming options, of moeten die search terms mij dan als een of ander platonisch ideaal vanuit de hemel aangerijkt worden?
En dan heb je nog al die erg leuke overgangetjes tussen menu's, die me behoorlijk afleiden. Die kan ik dan enkel instellen als prestatie-eigenschap, terwijl dat toch echt ook met toegankelijkheid en theming te maken heeft. En die prestatie-eigenschappen zijn admin-only, dus als ik als reguliere gebruiker die dingen vervelend vind kan ik die niet eens uit zetten. Waarom is der niet gewoon een enkel venster met een paar tabs waar ik alle visuele aspecten kan tweaken?
Je kan het MS moeilijk kwalijk nemen dat iemand online een andere manier om iets aan te passen deelt.Vrij spirituele opvatting zou ik durven stellen. En in feite, toen ik in Edge via Bing zocht werd mij een stappenplan aangeboden om het via de performance settings te doen, dit is het eerste resultaat. http://winsupersite.com/w...isable-desktop-animations Als een Microsoft search engine in een Microsoft browser mij dat als eerste resultaat voor een Microsoft besturingssysteem aanbied, is het dan vreemd dat ik er dan van uit ga dat het zo hoort?
Het is niet alsof je op OS X of Linux niet óók alles kan doen via de commandline bijvoorbeeld. Dat maakt het niet ineens dubbelop ofzo.
Ik snap echt niet wat je hier nu mee wilt zeggen. De tiles zijn bedoelt voor snelle informatie, als reclame voor de app, of als shortcut. Je gaat een shortcut toch niet in een eigen venster zetten? Overigens kan je natuurlijk de tiles gewoon weghalen van het startscherm.En verder, ik zeg absoluut niet dat vroeger alles beter was! Ik zou Windows 95 écht niet als mijn OS willen anno 2015!
Ik zeg enkel dat ik de Windows interface sinds Windows XP als desktop OS steeds meer over-designed en over-engineered aanvoelt. Mijn voorbeeld van Windows 95 nam ik omdat dat de eerste versie was waar alle essentiële Windows karakteristieken zoals we die vandaag kennen aanwezig zijn. Het was eenvoudig en ondubbelzinnig, het start menu was bijvoorbeeld niet meer dan een verijdelde drop down menu, en vandaag heb je der tiles enzo inzitten, in feitje zijn dat de *windows* die nu in je menu komen te zitten, wel, waarom stop je dat dan niet gewoon in zijn eigen venster?
Ook hier kan ik je niet volgen. De tiles kan je exact zo inrichten als je zelf wil. Wil je er een nieuwscentrum van maken, dan doe je dat, wil je er een quick launch van maken, dan pin je er allerlei applicaties op.Windows heeft al lang allerlei soorten UI patronen die daartoe kunnen dienen. Je zou het een nieuws-centrum kunnen maken dat je opent vanuit je start menu, quick launch of tray icons. Ik wil maar zeggen dat er *opnieuw* een nieuwe UI conventie in de soep wordt gesmeten. Dat voelt mij totaal niet aan als unificatie of simplificatie. Tegenwoordig heb je een miljoen features om dezelfde taak uit te voeren, maar dat geeft mij vooral een gevoel van feature creep, omdat methode 15 doorgaans niet efficiënter is dan methode 26.
Ik snap ook niet waarom jij dat hebt. Dat heb ik hier niet, getest in het start menu, desktop en Firefox.[...]
Als het bij jou niet zo is lijkt me dat wel vreemd, maar mijn muis werkt voor de rest prima.
Vroeger
1. RMB ergens -> context menu
2. RMB ergens anders -> context menu
Nu
1. RMB ergens -> context menu
2. RMB ergens anders 1* -> sluit huidig context menu
3. RMB ergens anders 2* -> open nieuw context menu
Ik snap niet waarom. Dit is gewoon een vervelende extra klik.
[...]
Check mijn V&A ads: https://tweakers.net/aanbod/user/9258/
[ Voor 98% gewijzigd door Breg87 op 09-08-2015 19:00 ]
After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...
Oscar Wilde
1
| Get-AppXPackage -AllUsers | Foreach {Add-AppxPackage -DisableDevelopmentMode -Register "$($_.InstallLocation)\AppXManifest.xml"} |
Dan weet ik even of ik geduld moet hebben of dat er iets mis is
💶 Wil je in een vrije democratie blijven wonen? Betaal dan voor nieuws. 📰
❌ ceterum censeo contra factiones ad dextrum extremum esse pugnandum. 🙅🏻♂️
Prima gegaan, en het meeste werkt ook prima. maar....
Professional spul werkt gewoon niet (lees blackmagic design apparatuur) daarbij krijg ik code 10.
maar geen ramp, het is niet mijn primaire systeem.
Maar via remote desktop kan ik niet eens edge starten, krijg dan de melding:
Microsoft edge kan niet worden geopend met het ingebouwde administrator account, meld u aan met een ander account en probeer opnieuw.
Naar mijn mening een aardige misser, ik maak toch uit onder welk account ik edge wil gebruiken?
Maar verder ziet win 10 er prima uit, als je 8.1 gewend bent is de verandering niet eens zo heel groot.
Maar voor de productie pc's laat ik win 10 nog ff links liggen, daar is win7 nog steeds koning!
omdat het kan!
'Is veiliger', zal de stelling zijn.dodo79 schreef op zondag 09 augustus 2015 @ 20:22:
Naar mijn mening een aardige misser, ik maak toch uit onder welk account ik edge wil gebruiken?
Hier de oplossing; http://www.virtualization...in-administrator-account/
Het configuratiescherm zal verdwijnen bij de eerst volgende grote update. (Redstone).beun92 schreef op dinsdag 28 juli 2015 @ 22:08:
tnx, gevonden. wel heel onduidelijk vind ik zelf dat die weg is uit configuratie scherm. haal dan configuratie scherm compleet weg en intergreer alles in 1 scherm
is everything cool?
Hopelijk dan wel met álle opties die nu in het oude configuratiescherm nog zittenFREAKJAM schreef op zondag 09 augustus 2015 @ 20:27:
[...]
Het configuratiescherm zal verdwijnen bij de eerst volgende grote update. (Redstone).
Ik ga er wel vanuit dat ze alles migreren, dat is tenminste wel aangekondigd. Ik vind het trouwens ook niet handig dat Windows 10 op deze manier is opgeleverd. Het was meer af geweest als het configuratiescherm gewoon niet meer bestond en alles terug te vinden is in " Settings".
is everything cool?
En anders heb je altijd 'godmode' nog wat ik eigenlijk altijd al gebruik.SmokingCrop schreef op zondag 09 augustus 2015 @ 20:28:
[...]
Hopelijk dan wel met álle opties die nu in het oude configuratiescherm nog zitten
Asus Z390 Maximus IX Hero, Intel 9900K, RTX3080, 64GB DDR4 3000, 2TB NVME, Samsung 850Evo 1TB, 4 x 14TB Toshiba, Be Quiet SB 801, Samsung 34"
Dat was em idd, tenk joe!_Arthur schreef op zondag 09 augustus 2015 @ 20:25:
[...]
'Is veiliger', zal de stelling zijn.
Hier de oplossing; http://www.virtualization...in-administrator-account/
Merk nu ook meteen het nadeel van een sshd.
de eerste keren rebooten op win 10 is retetraag, maar elke reboot word wel weer sneller.
elke reboot word sneller met zon ding, dus wil je meteen performance van een sshd, reboot een paar keer achter elkaar, en de snelheid is weer terug voor je OS.
omdat het kan!
Zelfs na dagen wachten heeft de gpedit-instelling om het automatisch updaten op "alleen notificatie" te zetten nog steeds géén effect

After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...
Oscar Wilde
Als ik rechtsklik op een icon in de taskbar op mijn linkerscherm (hoofdscherm) dan slide het menu omhoog. Op het tweede scherm duurt het een halve seconden en dan springt het menu ineens tevoorschijn, zonder dat ie omhoog slide. Beetje jammer. Meer mensen herkenbaar?
Heeft iemand enig idee wat hier aan de hand kan zijn? Ik heb wel lopen sleutelen aan de privacy instellingen, maar de apps doen het nog niet na het terugzetten van die instellingen.
Misschien even met dit commando de apps opnieuw installeren:Belecthor schreef op zondag 09 augustus 2015 @ 22:17:
Vandaag een compleet schone installatie gedaan van Windows 10 en alles lijkt te werken.. tot opeens alle standaard apps er mee op houden. Letterlijk alle apps die gebundeld zijn (inclusief de Microsoft Store) doen het niet meer. Eerst wel, maar na een herstart niet meer.
Heeft iemand enig idee wat hier aan de hand kan zijn? Ik heb wel lopen sleutelen aan de privacy instellingen, maar de apps doen het nog niet na het terugzetten van die instellingen.
1
| Get-AppXPackage -AllUsers | Foreach {Add-AppxPackage -DisableDevelopmentMode -Register "$($_.InstallLocation)\AppXManifest.xml"} |
Ik heb al in de energiebeheer de CPU op maximaal 10% gezet en de koeling op passief. Windows Search uitgezet. Decentraal verspreiden van updates uitgezet. Gespeurd naar processen die de CPU onnodig belasten. Nog steeds blijft hij blazen terwijl de laptop niets staat te doen.
Op internet lees ik dat veel meer mensen hier last van hebben, sinds de upgrade dus, maar er is nog geen oplossing zover ik die kon vinden. Iemand een idee? Ik overweeg terug te keren naar Windows 8.1 als dit niet opgelost kan worden, ik gebruik de laptop nu als mediacenter en dan is een constant draaiende fan echt heel irritant tijdens het kijken van een film of serie
[ Voor 11% gewijzigd door Davith78 op 09-08-2015 22:35 ]
Hier een soortgelijk probleem. Directories worden gedeeld via een linux bak met Samba, maar de upgrade geen mappen meer. Inmiddels al een middagje bezig en nog niets gevonden. Ben jij inmiddels al iets verder?Atomsk schreef op zaterdag 08 augustus 2015 @ 22:16:
Onder Windows 7 had ik een paar mappen gedeeld via Samba, zodat mijn mediaplayer makkelijk erbij kon. Hiervoor had ik de handleiding op http://forum.kodi.tv/showthread.php?tid=63123 gebruikt en dat werkte prima. Na upgraden naar 10 zijn echter vanuit de mediaplayer geen gedeelde mappen meer te vinden op de pc. De pcnaam staat er nog wel onder "workgroup", maar dat was het dan.
Iemand tips om hier wat aan te doen? Heb de mappen opnieuw gedeeld met "iedereen", maar ze blijven onzichtbaar.
Koffie werkt echt!
Nee, dit dit het ook niet. Is er ook een optie om real-time Windows Defender uit te zetten? Het schijnt te conflicteren met andere anti-virus programma's. Het knopje om het uit te zetten is grijs en werkt niet.shadowman12 schreef op zondag 09 augustus 2015 @ 22:20:
[...]
Misschien even met dit commando de apps opnieuw installeren:
PowerShell:
1 Get-AppXPackage -AllUsers | Foreach {Add-AppxPackage -DisableDevelopmentMode -Register "$($_.InstallLocation)\AppXManifest.xml"}
Ik begin langzaam het gevoel te krijgen dat het misschien verstandiger is om eerst nog even terug te gaan naar Windows 8.1.

Ja en dan opnieuw upgraden naar Windows 10. Je kunt Windows Defender door te gaan naar Settings --> Update & Security --> Windows DefenderBelecthor schreef op zondag 09 augustus 2015 @ 22:32:
[...]
Nee, dit dit het ook niet. Is er ook een optie om real-time Windows Defender uit te zetten? Het schijnt te conflicteren met andere anti-virus programma's. Het knopje om het uit te zetten is grijs en werkt niet.
Ik begin langzaam het gevoel te krijgen dat het misschien verstandiger is om eerst nog even terug te gaan naar Windows 8.1.
[ Voor 8% gewijzigd door Turdie op 09-08-2015 22:41 ]
Misschien moet je even kijken of Dell nog drivers heeft voor je model? Kan best zijn dat er een default Windows drivers geinstalleerd is voor bv. je fan control / Power Mgmt en dat je een Dell variant nodig hebt..Davith78 schreef op zondag 09 augustus 2015 @ 22:32:
Iemand hier ook last van een continue draaiende fan sinds de upgrade naar Windows 10? Ik heb een Dell XPS l502x laptop en had eerst Windows 8.1. Toen geen probleem met de fan, hij sprong af en toe aan en ging ook weer uit. Nu met W10 houdt de fan niet meer op met draaien als hij eenmaal begonnen is, zelfs niet in idle met geen enkel openstaand programma. De CPU load is dan lager dan 5%. De lucht die uit het rooster komt is niet eens echt warm.
Ik heb al in de energiebeheer de CPU op maximaal 10% gezet en de koeling op passief. Windows Search uitgezet. Decentraal verspreiden van updates uitgezet. Gespeurd naar processen die de CPU onnodig belasten. Nog steeds blijft hij blazen terwijl de laptop niets staat te doen.
Op internet lees ik dat veel meer mensen hier last van hebben, sinds de upgrade dus, maar er is nog geen oplossing zover ik die kon vinden. Iemand een idee? Ik overweeg terug te keren naar Windows 8.1 als dit niet opgelost kan worden, ik gebruik de laptop nu als mediacenter en dan is een constant draaiende fan echt heel irritant tijdens het kijken van een film of serie
Thanks Bill!TheVMaster schreef op zondag 09 augustus 2015 @ 23:13:
[...]
Misschien moet je even kijken of Dell nog drivers heeft voor je model? Kan best zijn dat er een default Windows drivers geinstalleerd is voor bv. je fan control / Power Mgmt en dat je een Dell variant nodig hebt..
De device manager herkent twee display adapters, de "AMD Radeon(TM) R7 Graphics" en de "ATI Radeon HD 4600 Series". Als ik naar Advanced Display Settings ga en dan naar Display adapter properties staat er dat de Microsoft Basic Display Driver gebruikt wordt.
Het installeren van "http://www2.ati.com/drivers/amd-catalyst-15.7.1-win10-64bit.exe" heeft ook niet geholpen.
Ik heb het gevoel dat de HD4650 niet ondersteund wordt door Windows 10 maar zou graag hulp willen hierover van iemand die er meer verstand van heeft.
Even een complete reset heeft het gefixt!shadowman12 schreef op zondag 09 augustus 2015 @ 22:40:
[...]
Ja en dan opnieuw upgraden naar Windows 10. Je kunt Windows Defender door te gaan naar Settings --> Update & Security --> Windows Defender
De netwerkverkenner op de mediaplayer laat nog steeds niets zien, maar wanneer ik handmatig een netwerkmap toevoeg op de mediaserver werkt dit wel. Voor mij is dat wel genoeg. Geen idee hoe ik het precies werkend heb gekregen. Heb wel de mappen opnieuw gedeeld, want de bestaande instellingen leken niet meer te kloppen.koffiedrinker schreef op zondag 09 augustus 2015 @ 22:32:
[...]
Hier een soortgelijk probleem. Directories worden gedeeld via een linux bak met Samba, maar de upgrade geen mappen meer. Inmiddels al een middagje bezig en nog niets gevonden. Ben jij inmiddels al iets verder?
_██_
(ಠ_ృ)
AMD heeft een mooie 'supported products' tab bij hun drivers. Daarin zie je inderdaad dat de Windows 10 drivers HD 5000+ zijn. Denk dat je anders vast zit aan de door Windows 10 meegeleverde driver (Windows Update). Of je kan proberen de Windows 8 driver voor de HD4000 series te pakken te krijgen en die te installeren.Zoufiax schreef op zondag 09 augustus 2015 @ 23:42:
Ik heb Windows 10 net geïnstalleerd maar het gaat niet goed met het videogebeuren. De hoogste resolution is 1280 x 1024 terwijl ik een 1920 x 1080 scherm heb. Dat scherm is aangesloten op een AMD/ATI HD4650, terwijl er ook een graphics adapter in de CPU zit, maar die wordt niet gebruikt.
De device manager herkent twee display adapters, de "AMD Radeon(TM) R7 Graphics" en de "ATI Radeon HD 4600 Series". Als ik naar Advanced Display Settings ga en dan naar Display adapter properties staat er dat de Microsoft Basic Display Driver gebruikt wordt.
Het installeren van "http://www2.ati.com/drivers/amd-catalyst-15.7.1-win10-64bit.exe" heeft ook niet geholpen.
Ik heb het gevoel dat de HD4650 niet ondersteund wordt door Windows 10 maar zou graag hulp willen hierover van iemand die er meer verstand van heeft.
[ Voor 8% gewijzigd door blmp op 10-08-2015 00:38 ]
7950x/32GB/860 Pro 2TB/MSI Suprim X RTX4090 | MacBook Pro M1 Pro 16"
Of dit proberen: werkte bij mij bij HD 3000 en Amd 7470Mblmp schreef op maandag 10 augustus 2015 @ 00:34:
[...]
AMD heeft een mooie 'supported products' tab bij hun drivers. Daarin zie je inderdaad dat de Windows 10 drivers HD 5000+ zijn. Denk dat je anders vast zit aan de door Windows 10 meegeleverde driver (Windows Update). Of je kan proberen de Windows 8 driver voor de HD4000 series te pakken te krijgen en die te installeren.
zoek in het register de waarde enableulps ,er zijn er meerdere.
maak van de waarde 1 0
en bij mij is het probleem opgelost.
Voor onze Genealogie zie www.tonberendsen.com
Virussen? Scan ze hier!
Waarschijnlijk heb je het al uitgevoerd, maar dat duurt nog geen 5 minuten.Bananenplant schreef op zondag 09 augustus 2015 @ 20:06:
Kan iemand aangeven hoe lang dit commando zou moeten duren?
code:
1 Get-AppXPackage -AllUsers | Foreach {Add-AppxPackage -DisableDevelopmentMode -Register "$($_.InstallLocation)\AppXManifest.xml"}
Dan weet ik even of ik geduld moet hebben of dat er iets mis is.
Overigens had ik dezelfde problemen als jij (niet werkend startmenu, geen notificaties etc.). Ik heb uiteindelijk windows gereset. Dit was bij mij helaas de enige oplossing en ik heb er heel wat geprobeerd. Nu loopt Windows als een trein en heb ik verder niets geks meer gehad.
4 errors op JMB38X MS/SD/MMC/xD Host COntrollers
errors op beide netwerkkaarten (en zo geen internet verbinding meer)
Tot nu toe de meeste problemen toch met Universal Apps..
Microsoft Surface Pro 6 | Samsung Galaxy S21FE | XBOX Series X
Okay, dit is weerd: ik ging kijken naar het refreshen, daarbij kwam ik erachter dat ik dat niet kon doen omdat mijn installatie over meer drives verdeeld is. Dus ik bereidde me voor op het doen van een factory reset, logde in om even belangrijke dingen van mijn kopie naar externe hdd te controleren... ineens deden contextmenu's in de windowsverkenner hetBananenplant schreef op maandag 10 augustus 2015 @ 08:29:
Hij blijft hangen bij het initialisen van de eerste package... Een refresh dus maar
.

koffiedrinker schreef op zondag 09 augustus 2015 @ 22:32:
[...]
Hier een soortgelijk probleem. Directories worden gedeeld via een linux bak met Samba, maar de upgrade geen mappen meer. Inmiddels al een middagje bezig en nog niets gevonden. Ben jij inmiddels al iets verder?
Dit komt omdat Microsoft het gastaccount default heeft uitgeschakeld (veiliger)Atomsk schreef op maandag 10 augustus 2015 @ 00:34:
[...]
De netwerkverkenner op de mediaplayer laat nog steeds niets zien, maar wanneer ik handmatig een netwerkmap toevoeg op de mediaserver werkt dit wel. Voor mij is dat wel genoeg. Geen idee hoe ik het precies werkend heb gekregen. Heb wel de mappen opnieuw gedeeld, want de bestaande instellingen leken niet meer te kloppen.
Even inschakelen en samba shares zijn weer zichtbaar.

Wat is jullie mening over dat Wifi Sense? Ik ben er niet zo blij mee, maar ga er niks tegen doen (zelfs geen instellingen veranderen). Ik kan er ook niks tegen doen, want als er familie komt en die vragen om mijn wifiwachtwoord dan geef ik dat, maar ik heb verder geen invloed op hun Windows 10 instellingen op telefoons of laptops.Martinspire schreef op dinsdag 28 juli 2015 @ 22:32:
Wut?
http://www.rtlnieuws.nl/n...d/morgen-ie-er-windows-10
[...]
Dat is toch gewoon uit te zetten? Pff slecht staaltje journalistiek
Dat ze het gratis weggeven (opofferen?) is denk ik omdat ze hopen dat zo meer mensen hun ecosysteem gaan gebruiken en ze mobiel een groter marktaandeel kunnen verkrijgen. Bovendien kost dat ze toch niet zo veel, de kans dat iemand die al Windows 7 of hoger heeft Windows 10 gaat kopen is vrij klein en als ze een nieuwe PC kopen dan kopen ze Windows er toch weer bij.
Verder vind ik Windows 10 heerlijk na Windows 8. Ik kan weer zoeken en normaal programmas openen (in Windows 8 maakte ik van alles maar een snelkoppeling op het bureaublad en als ik iets simpels als Notepad voor het eerst wilde openen dan kon ik het niet vinden. Het zal vast makkelijk geweest zijn, maar niet als je vastgeroest zit in het gedrag van oudere versies
☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.
Sowieso vind ik het benaderen van SMB met een enabled guest-account geen strak plan; zie ook nieuws: Onderzoekers: Windows lekt logingegevens smb naar internet4tune schreef op maandag 10 augustus 2015 @ 09:57:
[...]
[...]
Dit komt omdat Microsoft het gastaccount default heeft uitgeschakeld (veiliger)![]()
Maar ja, niet iedereen denkt erover na dat maar 1 machine aan het internet hoeft te hangen om informatie te lekken die ervoor kan zorgen dat de overige 20 machines thuis allemaal kwetsbaar kunnen zijn voor bepaalde hacks/malware.
Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof
Ik merk iig op dat regelmatig de zoekfunctie niets meer vindt en maar blijft zoeken. Pas na een reboot werkt het weer. Ben niet de enige als ik zo lees.
Probeer eens de index te rebuilden:Wildfire schreef op maandag 10 augustus 2015 @ 10:08:
[...]
Ik merk iig op dat regelmatig de zoekfunctie niets meer vindt en maar blijft zoeken. Pas na een reboot werkt het weer. Ben niet de enige als ik zo lees.
http://www.tekrevue.com/t...rch-issues-index-rebuild/
Dat is sinds Vista al zo. Wat ik na het installeren van Vista/7/8/10 meteen doe is het indexeren behalve in Outlook helemaal uitschakelen, dan Total Commander installeren om op de oude manier te kunnen zoeken. TC is niet afhankelijk van indexeren en wordt ook niet compleet kreupel als je dat uitzet.Wildfire schreef op maandag 10 augustus 2015 @ 10:08:
[...]
Oscar Wilde
Het toestaan van een lokaal gastaccount heeft maar weinig te maken met het artikel wat jij aanhaalt, maar evenzogoed ben ik wel benieuwd naar de veiligheidsrisico's. Naar mijn weten staat het guest account in Windows 7 standaard wel aan.MAX3400 schreef op maandag 10 augustus 2015 @ 10:03:
[...]
Sowieso vind ik het benaderen van SMB met een enabled guest-account geen strak plan; zie ook nieuws: Onderzoekers: Windows lekt logingegevens smb naar internet
Maar ja, niet iedereen denkt erover na dat maar 1 machine aan het internet hoeft te hangen om informatie te lekken die ervoor kan zorgen dat de overige 20 machines thuis allemaal kwetsbaar kunnen zijn voor bepaalde hacks/malware.
Windows 10 is zelfs nog te installeren op een Pentium 4 via een omweg.Davith78 schreef op maandag 10 augustus 2015 @ 10:41:
Net even gekeken op de Dell site maar mijn XPS l502x wordt niet ondersteund voor W10, dus het ventilator probleem gaat waarschijnlijk ook niet verholpen worden vrees ik. Op de een of andere manier zijn mijn oude installatiebestanden weg dus een terugkeer naar mijn vorige W8.1 kan niet meer. Dan maar een schone installatie van W8, er zit niets anders op.
Als je de setup.exe uit de x86(in een sub directory) gebruikt dan gaat het als een tierelier. Van het weekend nog gedaan op een Dell studio 1537. Deze heeft geen NX ondersteuning en daardoor geen directe compatibiliteit met de installatie van Windows 10.
Echter draait hij al Win10Thombias schreef op maandag 10 augustus 2015 @ 10:44:
[...]
Deze heeft geen NX ondersteuning en daardoor geen directe compatibiliteit met de installatie van Windows 10.
Nickname does not reflect reality
Oh dat is het niet, Windows 10 werkt verder als een tierelier op de XPS hoorThombias schreef op maandag 10 augustus 2015 @ 10:44:
[...]
Windows 10 is zelfs nog te installeren op een Pentium 4 via een omweg.
Als je de setup.exe uit de x86(in een sub directory) gebruikt dan gaat het als een tierelier. Van het weekend nog gedaan op een Dell studio 1537. Deze heeft geen NX ondersteuning en daardoor geen directe compatibiliteit met de installatie van Windows 10.
Daar is een toetsencombinatie voor. Heb ik eens ergens gelezen. Zoek ik ff op...wvv..Davith78 schreef op maandag 10 augustus 2015 @ 10:50:
[...]
Oh dat is het niet, Windows 10 werkt verder als een tierelier op de XPS hoorInstallatie was een fluitje van een cent. Maar ik heb het probleem dat met Windows 10, de ventilator niet meer uitgaat als die eenmaal is beginnen te blazen. Zelfs met een CPU load van minder dan 5%, dus dan zit ik constant naar het geluid van de ventilator te luisteren tijdens het kijken van films e.d. Met Windows 8.1 had ik daar geen last van. Op internetfora lees ik dat meer mensen met een laptop hier last van hebben, vandaar dat ik terug wil naar W8.1
EDIT1: Fn + Z Reset fan temperature table and sensor. (Latitude E6410)
[ Voor 4% gewijzigd door Thombias op 10-08-2015 10:54 ]
Verwijderd
Updates komen netjes binnen.
Na C:\Windows\System32\slmgr /xpr zegt ie: "The machine is permanently activated."
Heb ik nu de final versie draaien en blijft deze (gratis) eeuwig geactiveerd?
[ Voor 17% gewijzigd door Verwijderd op 10-08-2015 11:18 ]
Wat ik doe is enkel index op de user folder met alle submappen excluded, dan vindt hij wel nog direct zoekopdrachten naar instellingen. Voor zoekopdrachten naar bestanden gebruik ik Everything.Raven schreef op maandag 10 augustus 2015 @ 10:37:
[...]
Dat is sinds Vista al zo. Wat ik na het installeren van Vista/7/8/10 meteen doe is het indexeren behalve in Outlook helemaal uitschakelen, dan Total Commander installeren om op de oude manier te kunnen zoeken. TC is niet afhankelijk van indexeren en wordt ook niet compleet kreupel als je dat uitzet.
Ah, op die manier. Ze maken het ook iedere versie ingewikkelder.4tune schreef op maandag 10 augustus 2015 @ 09:57:
[...]
[...]
Dit komt omdat Microsoft het gastaccount default heeft uitgeschakeld (veiliger)![]()
[afbeelding]
Ik geef alleen de inlog van m'n guest SSID. Die kan ik eenvoudig uitzetten en bovendien is het lokale netwerk bij dit SSID afgeschermd. Zoveel familie met windows phones of laptops komt er echter niet langs, dus voor mij is het niet echt een probleem.Marzman schreef op maandag 10 augustus 2015 @ 09:59:
[...]
Wat is jullie mening over dat Wifi Sense? Ik ben er niet zo blij mee, maar ga er niks tegen doen (zelfs geen instellingen veranderen). Ik kan er ook niks tegen doen, want als er familie komt en die vragen om mijn wifiwachtwoord dan geef ik dat, maar ik heb verder geen invloed op hun Windows 10 instellingen op telefoons of laptops.
_██_
(ಠ_ృ)
In Windows 2000 en XP stond Guest ook al default op Disabled, is zeker niet nieuw dus idd, maar al 15 jaar zotiguan schreef op maandag 10 augustus 2015 @ 12:37:
Gast account staat al sinds Vista standaard uit volgens mij.
In NT4 was hij wel standaard Enabled.
Virussen? Scan ze hier!
Heb ik ook last van met mijn Performance MX na een upgrade naar W10. Het lijkt een softwareprobleem te zijn bij Logitech. Nadat ik Setpoint er af heb geknikkerd werkt het scrollgedrag wel prima, maar dan kan je de extra knoppen en features van de muis natuurlijk niet gebruiken. Met de Setpoint software geïnstalleerd lijkt hij wel aardig te reageren als de optie 'soepel scrollen inschakelen' staat aangevinkt, maar ja, dan zit je vast aan de in mijn ogen redelijk irritante smooth scroll functie.stok schreef op donderdag 06 augustus 2015 @ 19:10:
Sinds ik mijn 8.1 geupgrade heb naar 10 is het scrollgedrag veranderd. Waar voorheen bij elke 'tik' van het muiswiel er x regels (x afhankelijk van instelling) gescrolld werden is het nu zo dat er een aantal loze wieltiks tussen het scrollen zitten. Waar pas ik dit aan ik snap er niks meer van.
Logitech performance mx. Het setpoint geinstalleerd, maar die neemt qua muis de settings van OS aan/over.
Verschilt trouwens per webpagina ...
Totdat er een nieuwe driver uitkomt is het dus kiezen tussen goed scrollen of al je muisknoppen kunnen gebruiken.
Zojuist geprobeerd om een machine die geupgrade is vanaf 8.1 maar dan moet je in de repair-mode van Windows even wat dingen weer ongedaan maken.
Dankje. Ik had al een gevoel dat het een driver-issue moest zijn, aangezien een tab het prima doet en na een alt+tab naar een applicatie en terug het probleem zich voordoet.radiofriendly schreef op maandag 10 augustus 2015 @ 13:31:
[...]
Heb ik ook last van met mijn Performance MX na een upgrade naar W10. Het lijkt een softwareprobleem te zijn bij Logitech. Nadat ik Setpoint er af heb geknikkerd werkt het scrollgedrag wel prima, maar dan kan je de extra knoppen en features van de muis natuurlijk niet gebruiken. Met de Setpoint software geïnstalleerd lijkt hij wel aardig te reageren als de optie 'soepel scrollen inschakelen' staat aangevinkt, maar ja, dan zit je vast aan de in mijn ogen redelijk irritante smooth scroll functie.
Totdat er een nieuwe driver uitkomt is het dus kiezen tussen goed scrollen of al je muisknoppen kunnen gebruiken.
http://www.howtogeek.com/...background-on-windows-10/ kan je in ieder geval het plaatje weghalen en vervangen door een single color.mickjuh schreef op maandag 10 augustus 2015 @ 13:41:
Ik vind het jammer dat de Windows 10 wallpaper bij het login veld zo word opgedrongen en je deze niet kan aanpassen. Er zijn 2 tooltjes ontwikkelt om de wallpaper alsnog aan te passen. Echter schijnt dit goed te werken als je een clean-install hebt gedaan.
Klopt, had ik ook gevonden. Die werkt inderdaad wel. In ieder geval bedankt voor het meldenMAX3400 schreef op maandag 10 augustus 2015 @ 13:56:
[...]
http://www.howtogeek.com/...background-on-windows-10/ kan je in ieder geval het plaatje weghalen en vervangen door een single color.
HKEY_CURRENT_USER\Control Panel\Desktop\MouseWheelRouting aanpassen van 2 naar 1stok schreef op donderdag 06 augustus 2015 @ 19:10:
Sinds ik mijn 8.1 geupgrade heb naar 10 is het scrollgedrag veranderd. Waar voorheen bij elke 'tik' van het muiswiel er x regels (x afhankelijk van instelling) gescrolld werden is het nu zo dat er een aantal loze wieltiks tussen het scrollen zitten. Waar pas ik dit aan ik snap er niks meer van.
Logitech performance mx. Het setpoint geinstalleerd, maar die neemt qua muis de settings van OS aan/over.
Verschilt trouwens per webpagina ...
Had na installatie van de logitech gaming software eerst dat ACDSee elke keer een plaatje oversloeg bij het scrollen door een verzameling. Na aanpassen van die waarde was het weer normaal.
_██_
(ಠ_ృ)
Heb ik eerder al eens gedaan en sowieso, dat zal het probleem niet zijn. Ik had dit probleem al op de eerste dag van installatie.SmokingCrop schreef op maandag 10 augustus 2015 @ 10:24:
[...]
Probeer eens de index te rebuilden:
http://www.tekrevue.com/t...rch-issues-index-rebuild/
Met Media Player Classic Home Cinema werkt 5.1 geluid wel.
Maak zelf gebruik van SPDIF/optical.
Ik installeer de driver zoals normaal, zegt hij aan het einde dat de installatie is voltooid met waarschuwingen die te zien zijn in het logboek: niks in het logboek te zien. Ik restart, sluit mijn Raptr app meteen nadat ik hem opstart alsmede de foto-app van Windows. Driver helemaal eraf geflikkerd, en opnieuw geinstalleerd.
Nu doet de foto-app het wel, de Raptr app het niet, krijg ik de melding "Cathalyst Control Center: Host application werkt niet meer" als ik CCC probeer te openen...
lekker lekker lekker, iemand met de zelfde problemen? Ik ga proberen de oude driver weer te installeren, ik zit midden in een "belangrijk" project voor Youtube en ik kan me deze onzin eigenlijk niet veroorloven.
Edit, ben er nu klaar mee lol, heb maar opnieuw instellen gedaan en ik zie wel wat er dan aan de hand is, ben dan natuurlijk wel weer een paar uur bezig met progjes installeren en ik heb natuurlijk weer geen proper backup gedaan waardoor ik dus een aantal belangrijke dingen verlies (of niet, ik heb persoonlijke bestanden gehouden gekozen).
[ Voor 17% gewijzigd door Kuusj op 10-08-2015 16:21 ]
9800X3D - RX 6900XT - Volvo S40 T5 '10 - Kever '74
Heeft niets geholpen hier, en een Windows 8 driver installeren ook niet. Ik heb alle waardes enableulps opgezocht en op 0 gezet, system herstart en weet ik wat al niet meer. Op een gegeven moment werden de video adapters niet meer herkend, met het uitvoeren van de Windows update kreeg ik weer de AMD drivers, maar de resolutie staat nog steeds op 1280x1024.tonber schreef op maandag 10 augustus 2015 @ 07:00:
[...]
Of dit proberen: werkte bij mij bij HD 3000 en Amd 7470M
zoek in het register de waarde enableulps ,er zijn er meerdere.
maak van de waarde 1 0
en bij mij is het probleem opgelost.![]()
Welke R7 heb je precies?Zoufiax schreef op zondag 09 augustus 2015 @ 23:42:
Ik heb Windows 10 net geïnstalleerd maar het gaat niet goed met het videogebeuren. De hoogste resolution is 1280 x 1024 terwijl ik een 1920 x 1080 scherm heb. Dat scherm is aangesloten op een AMD/ATI HD4650, terwijl er ook een graphics adapter in de CPU zit, maar die wordt niet gebruikt.
| DELL XPS 15 Haswell QHD | APPLE iPhone X Silver | APPLE iPad Air |
Ik heb een AMD A8-7600 processor waar de R7 in zit gebakken, maar dit werkte niet met een bepaald spel, toen ik de HD4650 erin deed die ik nog had liggen werkte het wel goed, dat was toen ik nog op Windows 8 zat. Het gaat me dus niet om die R7 maar om de HD4650, die doet het niet goed onder Windows 10 (te lage resolutie).
De A8-7600 incl. R7 worden volledig ondersteund in Win10 incl. Directx12:Zoufiax schreef op maandag 10 augustus 2015 @ 16:48:
[...]
Ik heb een AMD A8-7600 processor waar de R7 in zit gebakken, maar dit werkte niet met een bepaald spel, toen ik de HD4650 erin deed die ik nog had liggen werkte het wel goed, dat was toen ik nog op Windows 8 zat. Het gaat me dus niet om die R7 maar om de HD4650, die doet het niet goed onder Windows 10 (te lage resolutie).
http://support.amd.com/en...?os=Windows%2010%20-%2064
De HD4650 niet zoals je al had ontdekt. (De win8-driver werkt wel, moet je forceren via apparaatbeheer: http://answers.microsoft....-92de-81cc1f30bf6f?auth=1)
Ik neem aan dat de R7 sneller is dan de HD4650? Ben benieuwd welke game het niet doet met de R7.
Overigens dien je wel 1 van de 2 videokaarten te disablen. (Fysiek of in het BIOS)
[ Voor 8% gewijzigd door MelvinB op 10-08-2015 17:57 ]
Heb jij Realtek onboard of een ander systeem?STING schreef op maandag 10 augustus 2015 @ 15:39:
Omdat ik de link nog niet in dit topic voorbij heb zien komen, Microsoft heeft bevestigd dat er met 'Windows Store packaged apps' problemen zijn met 5.1 geluid, bijv. met de Netflix app: http://answers.microsoft....-93a2-183d6ed80bfe?page=1
Met Media Player Classic Home Cinema werkt 5.1 geluid wel.
Maak zelf gebruik van SPDIF/optical.
Realtek onboard en de laatste Realtek HD audio driver van hun website.nodog schreef op maandag 10 augustus 2015 @ 18:04:
[...]
Heb jij Realtek onboard of een ander systeem?

Ik snap overigens ook niet waarmee de developers bij microsoft de laatste jaren bezig geweest zijn.
Zelfde verhaal bij de beta van windows server 10, je moet een vergrootglas pakken om de verschillen te zien. (buiten modern UI)
Ze werken wellicht allemaal voor microsoft hun mobiele afdeling, die ze vervolgens allemaal de deur wijzen
[ Voor 23% gewijzigd door beOnt op 10-08-2015 18:38 ]
Verwijderd
En via bijwerken en beveiliging wordt je doorverwezen naar Back-up maken en terugzetten.
Is wel lastig want een goede back-up kan geen kwaad want W10 is nog best wel instabiel van tijd tot tijd.
Hier niet...Verwijderd schreef op maandag 10 augustus 2015 @ 18:33:
Als ik na Back-up maken en terugzetten (configuratiescherm) ga krijg ik een leeg scherm.
Probeer eens Control Panel -> File History (!!!) -> System Image Backup (linksonder) ?
Maar ja, ik weet niet welke versie van Windows 10 je hebt; zowel met Pro als Enterprise kan ik backups maken.
[ Voor 15% gewijzigd door MAX3400 op 10-08-2015 18:43 ]
Die ellende heb ik op mn desktop dus. Asus bordje met bijbehorende software om temp en fans te regelen maar sinds de upgrade naar W10 gaat die niet meer naar de laagste stand, oftewel fans zijn zelfs als de pc niks staat te doen hoorbaar aan het blazen. Zelfs als ik de fans handmatig omlaag zet springt alles na een paar seconden weer terug naar de middelste setting. Asus tooltje eraf gooien verandert niks.Davith78 schreef op maandag 10 augustus 2015 @ 10:50:
[...]
Oh dat is het niet, Windows 10 werkt verder als een tierelier op de XPS hoorInstallatie was een fluitje van een cent. Maar ik heb het probleem dat met Windows 10, de ventilator niet meer uitgaat als die eenmaal is beginnen te blazen. Zelfs met een CPU load van minder dan 5%, dus dan zit ik constant naar het geluid van de ventilator te luisteren tijdens het kijken van films e.d. Met Windows 8.1 had ik daar geen last van. Op internetfora lees ik dat meer mensen met een laptop hier last van hebben, vandaar dat ik terug wil naar W8.1
Extreem storend..
Verwijderd
Bedankt voor je reactie maar helaas het blijft een leeg scherm na jou tip.MAX3400 schreef op maandag 10 augustus 2015 @ 18:42:
[...]
Hier niet...
Probeer eens Control Panel -> File History (!!!) -> System Image Backup (linksonder) ?
Maar ja, ik weet niet welke versie van Windows 10 je hebt; zowel met Pro als Enterprise kan ik backups maken.
Edit: De Windows Back-up services was uitgeschakeld na het weer aanzetten werkt het weer.
[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 10-08-2015 19:43 ]
word hier echt radeloos van....
En ME wordt vrolijk overgeslagenMartinspire schreef op maandag 10 augustus 2015 @ 20:18:
Ziet er wel leuk uit: http://onthehub.com/evolution-of-windows/
People as things, that’s where it starts.
Doet niks op ipad na het laden. Scherm blijft wit.Martinspire schreef op maandag 10 augustus 2015 @ 20:18:
Ziet er wel leuk uit: http://onthehub.com/evolution-of-windows/

Verwijderd
Ik mis wel de mogelijkheid om zelf gestures te kunnen mappen, op mijn Logitech T650 gebruik ik bijvoorbeeld drie vinger swipe links/rechts voor terug en vooruit voor de internetbrowsers.
Maar goed ik ben al blij dat ik Action Center kan openen met een viervinger touch
Ik weet niet meer precies wat ik gedaan heb maar het was iets als volgt:MelvinB schreef op maandag 10 augustus 2015 @ 17:52:
[...]
De A8-7600 incl. R7 worden volledig ondersteund in Win10 incl. Directx12:
http://support.amd.com/en...?os=Windows%2010%20-%2064
De HD4650 niet zoals je al had ontdekt. (De win8-driver werkt wel, moet je forceren via apparaatbeheer: http://answers.microsoft....-92de-81cc1f30bf6f?auth=1)
Ik neem aan dat de R7 sneller is dan de HD4650? Ben benieuwd welke game het niet doet met de R7.
Overigens dien je wel 1 van de 2 videokaarten te disablen. (Fysiek of in het BIOS)
1. graphics CPU disabled in BIOS
2. juiste Catalyst software opgezocht en geinstalleerd
3. stappen gevolgd van bovenstaande link, ik kreeg alleen de melding dat de driver al up to date was of zo toen ik de map selecteerde waar de driver te vinden is. Volgens mij heb ik toen de driver gedeinstalleerd en toen schakelde het scherm opeens over naar HD resolutie.
Bedankt voor de hulp in ieder geval!
edit: het gaat om Supreme Commander Forged Alliance. Was niet vooruit te branden met de R7, maar dat ligt denk ik meer aan dat spel dan aan de GPU. Met een losse videokaart gaat het wel goed.
[ Voor 7% gewijzigd door Zoufiax op 10-08-2015 21:44 ]
Hier hetzelfde verhaal met een Asus N750JK. Nog geen oplossing gevonden tot nu toe, wel jammer.Davith78 schreef op maandag 10 augustus 2015 @ 10:50:
[...]
Standaard draait de fan op 2600rpm.
[ Voor 6% gewijzigd door Harmen op 10-08-2015 22:08 ]
Whatever.
Heb je toch niet iets goed gedaan, want met het forceren van de installatie van die driver, zal Windows niet melden dat de driver al up to date is.Zoufiax schreef op maandag 10 augustus 2015 @ 21:43:
[...]
Ik weet niet meer precies wat ik gedaan heb maar het was iets als volgt:
1. graphics CPU disabled in BIOS
2. juiste Catalyst software opgezocht en geinstalleerd
3. stappen gevolgd van bovenstaande link, ik kreeg alleen de melding dat de driver al up to date was of zo toen ik de map selecteerde waar de driver te vinden is. Volgens mij heb ik toen de driver gedeinstalleerd en toen schakelde het scherm opeens over naar HD resolutie.
Bedankt voor de hulp in ieder geval!
edit: het gaat om Supreme Commander Forged Alliance. Was niet vooruit te branden met de R7, maar dat ligt denk ik meer aan dat spel dan aan de GPU. Met een losse videokaart gaat het wel goed.
Ik zou gewoon die HD4650 vergeten en verder gamen op de R7.
Je bedoeld de tegels onder je startknop? Ik kan daar namelijk wel drag and drop gebruiken.beOnt schreef op maandag 10 augustus 2015 @ 18:32:
Nu dat die modern UI app's in de desktop beschikbaar zijn zou je toch denken dat je Drag and drop zou kunnen gebruiken. Maar niets in minder waar
Zeer hinderlijk dat het standaard start menu niet meer te gebruiken is, maar ook iconen op de taakbalk niet meer. Niemand bij Microsoft weet tot nu toe een goed antwoord.
'Kritieke fout. Het startmenu werkt niet meer. Wij proberen het te maken zodra u zich de volgende keer aanmeld. Nu afmelden'
Verwijderd
Het draait lekker stabiel. Gelijk kant en klaar weer in het domein zonder problemen. VPN en remote desktop werken allemaal nog om de servers over te nemen. Enige wat niet werkt is Lansweeper wat heel veel systeembeheerwerk uit je handen neemt. Binnen een paar weken zou Lansweeper met een update komen dus afwachten. VMware Player werkt ook gelukkig.
COMODO Internet Security werkt ook niet zie ik. Echt een drama deze virusscanner dus zal hem missen als kiespijn.
[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 11-08-2015 14:23 ]
Windows 10 loopt op mijn PC echt prima. Echter; de eerste keer opstarten hangt hij.
Even op de resetknop en het is opgelost, maar onhandig is het wel.
Iemand enig idee hoe dit op te lossen?
Oscar Wilde
nope, komt ook niet in de lijst voor met geinstalleerde updatesRaven schreef op dinsdag 11 augustus 2015 @ 15:50:
Die update is niet op de achtergrond al zonder enige waarschuwing geïnstalleerd?
Verwijderd
Kun je aangeven welke adapter je precies gebruikt? Op de adapter zal een modelcode staan die begint met WL- of WLA-, bijvoorbeeld WLA-7100 v1 001.virtua69 schreef op maandag 10 augustus 2015 @ 20:23:
heb me rot gezocht op het probleem dat ik mijn netwerknaam niet vind op de 5 mHz , heb een Sitecom adapter en een Linksys zowel voor de 2.4 en 5 mHz band , de eerste ben ik wel uit , hij zag mijn kanaal niet (kanaal 13) die op 6 gezet en toen zag die hem wel , echter op de 5 mHz is niks te vinden , van allebei de drivers geïnstalleerd maar niks helpt , op Windows 7 geen problemen en op de aanwezige telefoons en tablets ook gewoon internet , iemand een idee hoe je de 5 mHz band in moet stellen ?
word hier echt radeloos van....
Vriendelijke groet,
Maarten
Sitecom Webcare
Verwijderd
Ik snap niet waarom mijn start menu niet meer open gaat als ik erop klik. Na een reboot is er niks aan de had maar na een tijdje werkt zoeken niet en doet het start menu ook niets
Hoe doe je dit en is het dan opgelost ?"Fast boot" uitzetten. Die soort van hibernate laat na een bepaalde tijd sommige dingen aardig in de soep
Je kan hem ook downloaden via de windowsupdate site, wanneer je hem al hebt zal de installer dat aangeven:Saven schreef op dinsdag 11 augustus 2015 @ 15:48:
Hmm, ik kwam erachter dat mijn PC de update KB3074683 nog niet heeft na een paar dagen, terwijl een andere pc hier in huis die wel heeft. Is dat normaal of zie ik iets over het hoofd?
KB3074683 (x32)
KB3074683 (x64)
With so many things coming back in style, I can't wait till loyalty, intelligence and morals become a trend again.......
Had ik ook voor een tijdje. Cortana en Start Menu werkte niet meer en moest dan af melden en opnieuw aanmelden en dan was het goed.robcoenen schreef op dinsdag 11 augustus 2015 @ 12:41:
Nog steeds niemand bij Microsoft een oplossing voor het start menu probleem.
Zeer hinderlijk dat het standaard start menu niet meer te gebruiken is, maar ook iconen op de taakbalk niet meer. Niemand bij Microsoft weet tot nu toe een goed antwoord.
'Kritieke fout. Het startmenu werkt niet meer. Wij proberen het te maken zodra u zich de volgende keer aanmeld. Nu afmelden'
Heb ik gefixed door een sfc /scannow te doen in een admin cmd en daarna nog dism /online /cleanup-image /restorehealth gedaan.
Toen gereboot en nooit meer last van gehad.
Thanks!Barfman schreef op dinsdag 11 augustus 2015 @ 17:50:
[...]
Je kan hem ook downloaden via de windowsupdate site, wanneer je hem al hebt zal de installer dat aangeven:
KB3074683 (x32)
KB3074683 (x64)
Is het normaal dat ik hem nog niet via de auto updates heb gehad?
Verwijderd
Klopt, ik heb 1 van mijn laptops al succesvol geupdate.Splinter Cell schreef op dinsdag 11 augustus 2015 @ 19:29:
Zijn net weer nieuwe updates uitgerold.
Ervaringen met de Insider Preview van Windows 10 kunnen in het [Windows 10] Insider Preview Ervaringen & Discussie topic.
Ervaringen met Windows 11 horen thuis in het [Windows 11] Insider Preview Ervaringen & Discussie topic.
De Windows 10 mei 2021 Update (of 21H1) bits zijn hier te downloaden (via de MediaCreation Tool link). Je kunt natuurlijk ook via Windows Update checken op updates, dan zou hij als het goed is ook binnen moeten komen.