Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ramon schreef op zaterdag 08 augustus 2015 @ 11:22:
[...]

Lijkt me sterk dat dat iets met het start menu te maken heeft eigenlijk. Lekker aan laten staan.
Als het (probleem) na een volledig reboot verholpen is, waar mensen normaal gesproken kiezen voor afsluiten (met fast boot aan) in 8 van de 10 gevallen komt het dan door fast boot.
Trust me on that.. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmokingCrop
  • Registratie: Januari 2012
  • Niet online
Als ik rechtsklik op start dan beweegt de muis een beetje naar rechtsboven, maar verschijnt er geen menu'tje met die handige snelkoppelingen..
Het rare is dat dit gebeurt bij 4 van de 5 PC/Laptop's hier.. (2 accounts, 3x clean install na upgrade, 1x upgrade only)
Bij één laptop (met nog een ander account & clean install na upgrade) werkt het dus wel goed, maar ik heb er dezelfde instellingen gedaan?

Iemand enig idee?

[ Voor 9% gewijzigd door SmokingCrop op 08-08-2015 12:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raven
  • Registratie: November 2004
  • Niet online
Ik zat telkens apps te verwijderen mbv
PowerShell:
1
Get-AppxPackage -AllUsers -Name *3DBuilder* | Remove-AppxPackage
Helaas bleven sommige apps maar terugkomen, een of 2 herstarts later waren ze weer geïnstalleerd.

Vanmorgen kwam ik er net achter dat
PowerShell:
1
Get-AppxProvisionedPackage -Online | Select DisplayName, PackageName
alle verwijderde apps liet zien, niet verwijdert dus.

Na wat geGoogle ben ik hier op uitgekomen:
PowerShell:
1
2
Get-AppxPackage -AllUsers | where-object {$_.name –notlike “*store*”} | Remove-AppxPackage
Get-appxprovisionedpackage –online | where-object {$_.packagename –notlike “*store*”} | Remove-AppxProvisionedPackage -online

Iemand gebruikt die om alles behalve store te verwijderen. Dat heb ik aangepast naar
PowerShell:
1
2
Get-AppxPackage -AllUsers | where-object {$_.name –like “*3DBuilder*”} | Remove-AppxPackage
Get-appxprovisionedpackage –online | where-object {$_.packagename –like “*3DBuilder*”} | Remove-AppxProvisionedPackage -online
om specifieke apps te verwijderen.

Het eerste commando doet hetzelfde als die wat ik al gebruikte, de 2e kende ik nog niet. Maar na die ook uitgevoerd te hebben, verdwijnen de apps ook uit de output van
PowerShell:
1
Get-AppxProvisionedPackage -Online | Select DisplayName, PackageName

Nu hopen dat ze wegblijven :P

edit: Damn, parsen gaat mis :?
Dan maar zo:
Get-AppxPackage -AllUsers | where-object {$_.name –like “*3DBuilder*”} | Remove-AppxPackage

Get-appxprovisionedpackage –online | where-object {$_.packagename –like “*3DBuilder*”} | Remove-AppxProvisionedPackage -online

Get-AppxPackage -AllUsers | where-object {$_.name –notlike “*store*”} | Remove-AppxPackage

Get-appxprovisionedpackage –online | where-object {$_.packagename –notlike “*store*”} | Remove-AppxProvisionedPackage -online

[ Voor 16% gewijzigd door Raven op 08-08-2015 12:27 ]

After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...

Oscar Wilde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjurm
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 19:44
SmokingCrop schreef op zaterdag 08 augustus 2015 @ 12:20:
Als ik rechtsklik op start dan beweegt de muis een beetje naar rechtsboven, maar verschijnt er geen menu'tje met die handige snelkoppelingen..
Het rare is dat dit gebeurt bij 4 van de 5 PC/Laptop's hier.. (2 accounts, 3x clean install na upgrade, 1x upgrade only)
Bij één laptop (met nog een ander account & clean install na upgrade) werkt het dus wel goed, maar ik heb er dezelfde instellingen gedaan?

Iemand enig idee?
Dit was voornamelijk een probleem bij veel Windows 8 gebruikers, en daar was dit de oplossing:

"Solution is very simple. Just apply default theme using Desktop personalization window and your problem will be solved. As soon as you apply default Windows theme, you'll be able to right-click on Start Screen and get the new context menu."

Misschien geldt dit ook voor Windows 10?

Edit: dit gold ook meer voor het menu van apps, dus ik vraag me nu af of het de oplossing is. Proberen waard misschien.

[ Voor 6% gewijzigd door Sjurm op 08-08-2015 12:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramon
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 23:49
Verwijderd schreef op zaterdag 08 augustus 2015 @ 12:19:
[...]

Als het (probleem) na een volledig reboot verholpen is, waar mensen normaal gesproken kiezen voor afsluiten (met fast boot aan) in 8 van de 10 gevallen komt het dan door fast boot.
Trust me on that.. ;)
Uhm wat? 8)7 Het start menu is een programma. Programma's kunnen er opeens mee ophouden. Door een bug of whatever.

Dat het programma het dan wel weer doet na een reboot (zonder fast boot) heeft natuurlijk geen reet te maken met fast boot. Het is alleen dat als je wel kiest voor fast boot de vorige "kapotte" state onthouden wordt.

Er is geen relatie tussen fast boot en "startmenu die op random momenten crashed".

Trust me on that. |:(

Check mijn V&A ads: https://tweakers.net/aanbod/user/9258/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmokingCrop
  • Niet online
Sjurm schreef op zaterdag 08 augustus 2015 @ 12:27:
[...]

Dit was voornamelijk een probleem bij veel Windows 8 gebruikers, en daar was dit de oplossing:

"Solution is very simple. Just apply default theme using Desktop personalization window and your problem will be solved. As soon as you apply default Windows theme, you'll be able to right-click on Start Screen and get the new context menu."

Misschien geldt dit ook voor Windows 10?

Edit: dit gold ook meer voor het menu van apps, dus ik vraag me nu af of het de oplossing is. Proberen waard misschien.
Veranderen naar een Windows Default Theme lost het probleem niet op voor mij :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmokingCrop
  • Niet online
SmokingCrop schreef op zaterdag 08 augustus 2015 @ 12:35:
[...]

Veranderen naar een Windows Default Theme lost het probleem niet op voor mij :(
Even een nieuwe gebruiksaccount aangemaakt op de laptop waar het niet ging met het account waar het wel ging (geen "family useraccount").. Het werkt hier nu ook niet.

Dan maar die snelkoppelingen kopiëren naar een andere plaats. Die staan immers gewoon in appdata:
C:\Users\<username>\AppData\Local\Microsoft\Windows\WinX

[ Voor 18% gewijzigd door SmokingCrop op 08-08-2015 13:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verwijderd schreef op vrijdag 07 augustus 2015 @ 22:00:
[...]

Dè negatieve invloed op mijn machine is dat mijn vertrouwen compleet weg is dat mijn data ook mijn data blijft. Want afgezien van de fanboys die alles proberen recht te praten is er inmiddels op internet een regelrechte rel uitgebroken. Google maar eens op Windows 10 privacy.
Want alles wat op het internet staat is waar? Als aantal zoekresultaten de norm waren of iets waar is of niet, berg je dan maar vast

Area 51 Aliens 8.1 miljoen resultaten
Kim Kardashian Dead 99 miljoen resultaten
conspiracy john f kennedy 2.3 miljoen resultaten
9/11 Inside Job 8.4 miljoen resultaten
windows 10 steals your data 1.2 miljoen
windows 10 spying on you 5.4 miljoen

Oja enne
windows 10 safe 378 miljoen ;)
Yonix schreef op zaterdag 08 augustus 2015 @ 09:41:
Zijn er hier meer Tweakers die het idee hebben dat het geluid allemaal net wat zachter is in Windows 10? Ik moet soms mijn volumeregelaar hoger zetten - hoger dan in Windows 8.1 - om de geluidjes e.d. goed te kunnen horen.

Ik heb de laatste Audio-drivers van ASUS' website gedownload (moederbord: ASUS Maximus VII Ranger).
Dat idee heb ik ook wel een beetje. Ben slechthorend, dus zit nu vaak aan de max :(
desalniettemin schreef op zaterdag 08 augustus 2015 @ 07:31:
[...]

Ik gebruik het ook, omdat je kunt kiezen voor menuweergave, zodat alles openklapt als je met het pijltje erboven hangt, zodat je niet eerst hoeft te klikken om bv af te sluiten. Ik weet niet of dit ook kan met het W10 startmenu :?
Nee, hover doet niets bij All Apps

Maar als je toch al weet wat je op wilt starten, zoek er dan gewoon naar? En als je er vaker problemen mee hebt om te vinden wat je zoekt, kun je heel je startscherm vol pinnen met apps.

Ik zie niet waarom je daar niet aan kunt wennen. Het is anders en ja dat gaat misschien niet van de een op andere dag goed. Maar als je nooit eraan went, zul je altijd dit soort tools nodig hebben en wordt je er afhankelijk van.

Martinspire - PC, PS5, XSX

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• theduke1989
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 18-09 21:04
Verwijderd schreef op vrijdag 07 augustus 2015 @ 22:23:
[...]

Classic Shell is er ook in het Nederlands hoor. Ideaal gratis programma. _/-\o_
Persoonlijk vindt ik het Start menu van Classic Shell veel cleaner, want Windows 10 Start menu heeft weer van die vervloekte tegels gekregen. En werkt ook met Windows 10. Al werkt het net zo met Windows 8.1.

http://www.classicshell.net/translations/

[afbeelding]
Ik vindt het alleen niet eruit zien voor WINDOWS10 :( die iconen enz, niet van deze tijd.
Het is inderdaad een ''classic shell'' maar alsnog :( minder mooi...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freakster86
  • Registratie: September 2009
  • Niet online
sdk1985 schreef op zaterdag 08 augustus 2015 @ 01:54:
Heej dit is vreemd! Op mijn E8400 komt de cpu niet boven de 92% cpu usage uit. Prime95 helpt niet... Zo ver ik weet hoort de E8400 ook op 3.6 GHz te draaien maar Windows laat momenteel dus 2.72 GHz zien (92% van 3.0 GHz).

Heb het power plan al op high performance gezet maar dat mocht niet baten. Ik had na installatie al de Intel inf driver setup even gedraaid. Windows 10 stond er niet op de Intel pagina maar de setup zou automatisch werken indien het nodig was.

Iemand een idee?

edit: Heb even gekeken met CPU-Z. Dat werkte eerst niet op het tweede account. Dit is opgelost door op de administrator account in te loggen, dan komt er een UAC popup. Daarna is de cpu speed wel "live" te volgen. 400 Mhz x 9 op load, en 400 Mhz x 6 op idle (zoals het hoort). Windows 10 geeft dus hele andere waardes aan (!). Te weten 2.28 GHz op idle en 2.67 GHz op load.
Ah top, iemand met hetzelfde probleem :9

Ik heb een SU7300 die op 1,3 GHz hoort te draaien. De laptop clockt deze nog eens over naar 1,7 GHz. Die waarde is ook te zien in CPUz. Taakbeheer geeft als maximum 1,3 GHz aan (prima), maar komt nooit hoger dan 1,2GHz...

CPUz en Taakbeheer spreken elkaar tegen en ik gok dat CPUz het bij het rechte eind heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CMD-Snake
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 13-11-2022
Lethalis schreef op vrijdag 07 augustus 2015 @ 15:29:
Dit is trouwens ook leuk als je veel machines in beheer hebt:

http://www.techrepublic.c...ted-windows-10-downloads/

Nice going Microsoft :')
Dit staat letterlijk in het artikel:
Affected machines appear to not be being managed using Windows Server Update Services (WSUS).
Die machines hun updates worden niet via WSUS aangestuurd. Elke admin die niet WSUS gebruikt om de updates van zijn Windows machines te beheren mag naar mijn mening meteen ontslagen worden. Dit zijn geen ongewenste downloads, maar standaard gedrag van machines die niet beheerd worden.

En die bandbreedte issues kunnen ze vaker krijgen. Elke PC zal voor zichzelf de updates van het internet halen en daarmee bandbreedte verbruiken. Een WSUS server download een keer de patches en daarna kunnen werkstations en servers die vanaf de WSUS server downloaden.

Een van de admins zegt in zijn verdediging:
"didn't think the 'Get Windows 10' app was supposed to show up on a Domain-joined PC".
Als hij of zij de Technet literatuur had gelezen zou de admin geweten hebben dat zoiets wel kan gebeuren. Alleen de Enterprise versie krijgen de gratis upgrade niet. Pro versies wel, mits je ook alle optionele updates installeert. Domain joined of niet, als je Windows Update op de reccommended instelling laat staan tijdens setup dan krijg je alle updates, waaronder de Get Windows 10 app.

Dit is dus niet de schuld van Microsoft of Windows 10. Dit zijn slechte admins die niet begrijpen hoe ze hun clients moeten beheren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Onlangs nog eens gespeeld met Windows 95.
Het kan misschien raar klinken, maar wat een verademing was me dat.
Met elke nieuwe Windows versie smijt MS meer UI conventies in het potje.
Window 10 is weeral van dat...

Begrijp me nu niet verkeerd, ben er nu een paar uurtjes mee bezig en er is zeker op veel vlakken vooruitgang. Maar je hebt weeral een extra soort checkbox. Het start-menu staat weeral vol met flashy graphics waar je als desktop gebruiker geen reet aan hebt. Mijn toetsenbord staat standaard fout ingesteld, dus dat verander ik even, maar dan krijg je zo'n scherm vullend carousel, en ik denk dan bij mezelf, wat is er nu in hemelsnaam mis met een eenvoudig drop-down menu? 10 jaar geleden bestonden er conventies waar alle programma's zich aan hielden, dat schepte een duidelijk verwachtingskader. In hun pogingen om het 'aangenamer' te maken voor de gebruiker vind ik steeds moeilijker dingen terug. Ik ben er zeker van dat Microsoft nadenkt over waar alles moet zitten, maar die logica is mij als eindgebruiker onduidelijk... ik niet kan anticiperen waar een bepaalde instelling aanwezig zal zijn.

En dan heb je nog al die erg leuke overgangetjes tussen menu's, die me behoorlijk afleiden. Die kan ik dan enkel instellen als prestatie-eigenschap, terwijl dat toch echt ook met toegankelijkheid en theming te maken heeft. En die prestatie-eigenschappen zijn admin-only, dus als ik als reguliere gebruiker die dingen vervelend vind kan ik die niet eens uit zetten. Waarom is der niet gewoon een enkel venster met een paar tabs waar ik alle visuele aspecten kan tweaken?

Andere pijnpunten... ik moet 2 keer rechterklikken als ik in een context-menu zit en een nieuw wil openen,dat is nieuw en ik snap niet goed waarom.

Klinkt misschien erg klagerig, maar ik hoop al een tijdje op meer vereenvoudiging, vereniging en consistentie van bestaande features. Als ik kijk naar OSX is het me daar toch allemaal een stuk duidelijker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MegaTronics
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 03-12-2021

MegaTronics

Chef WiFi Kabels

MegaTronics schreef op zondag 02 augustus 2015 @ 17:49:
Wel vaag dat voor Google Drive de groene vinkjes niet meer zichtbaar zijn in de Explorer.
De laatste update van Google Drive heeft dit zo te zien opgelost. :)

Vroeger, toen de Batavieren nog met zijn vijven waren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramon
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 23:49
Verwijderd schreef op zaterdag 08 augustus 2015 @ 14:20:
Heeft juist te maken met backwards compat. zodat al die applicaties voor Windows 95 ook nog steeds werken... MS kan die oude apps niet zomaar de nieuwe stijl geven want wie weet wat er dan allemaal kapot zou gaan.

Men is bij MS juist bezig om alles consistent te maken. Maar dat doe je niet zo even in een weekje. Zeker niet omdat je allemaal mensen hebt die alles het liefst zo laten als het 10 jaar geleden was.
Begrijp me nu niet verkeerd, ben er nu een paar uurtjes mee bezig en er is zeker op veel vlakken vooruitgang. Maar je hebt weeral een extra soort checkbox. Het start-menu staat weeral vol met flashy graphics waar je als desktop gebruiker geen reet aan hebt.
Ik vind het wel handig om in één oogopslag het weer, mijn mail en mijn agenda te kunnen zien. Als je dat niet wil kan je alle tiles unpinnen.
Mijn toetsenbord staat standaard fout ingesteld, dus dat verander ik even, maar dan krijg je zo'n scherm vullend carousel, en ik denk dan bij mezelf, wat is er nu in hemelsnaam mis met een eenvoudig drop-down menu?
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/JQcsnbV.png
Dit bedoel je? Hardly schermvullend. Wel touch-vriendelijk.
10 jaar geleden bestonden er conventies waar alle programma's zich aan hielden, dat schepte een duidelijk verwachtingskader. In hun pogingen om het 'aangenamer' te maken voor de gebruiker vind ik steeds moeilijker dingen terug. Ik ben er zeker van dat Microsoft nadenkt over waar alles moet zitten, maar die logica is mij als eindgebruiker onduidelijk... ik niet kan anticiperen waar een bepaalde instelling aanwezig zal zijn.
Vroeger was alles beter. Tegenwoordig type je gewoon wat je zoekt in het startmenu. Anticipeert het besturingssysteem voor jou :)
En dan heb je nog al die erg leuke overgangetjes tussen menu's, die me behoorlijk afleiden. Die kan ik dan enkel instellen als prestatie-eigenschap, terwijl dat toch echt ook met toegankelijkheid en theming te maken heeft. En die prestatie-eigenschappen zijn admin-only, dus als ik als reguliere gebruiker die dingen vervelend vind kan ik die niet eens uit zetten. Waarom is der niet gewoon een enkel venster met een paar tabs waar ik alle visuele aspecten kan tweaken?
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/FIYOySv.png
Brengt je naar:
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/F7WFY27.png
Andere pijnpunten... ik moet 2 keer rechterklikken als ik in een context-menu zit en een nieuw wil openen,dat is nieuw en ik snap niet goed waarom.
Muis stuk of ik snap niet helemaal wat je bedoelt.
Klinkt misschien erg klagerig, maar ik hoop al een tijdje op meer vereenvoudiging, vereniging en consistentie van bestaande features. Als ik kijk naar OSX is het me daar toch allemaal een stuk duidelijker.
OS X borduurt ook al 15 jaar voor op exact dezelfde interface. MS heeft wat vertragende uitstapjes gemaakt.

Check mijn V&A ads: https://tweakers.net/aanbod/user/9258/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• desalniettemin
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 20-09 11:07

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kasper
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 18:34
ik krijg extern bureaublad niet werkend.

ik heb er toentertijd speciaal w8.1 pro voor gekocht ipv de home editie, dus ik heb nu ook windows 10 pro.

ik kan geen verbinding maken met mijn computer, niet van buiten het netwerk en ook niet van binnen het netwerk.
-bij systeemeigenschappen zijn de benodigheden aangevinkt.
-in de firewall staat hij goed.
-poort in de router is voor het goede ipadres geopend.

-via beide ipadressen (huis ip adres en internet ip adres) werkt het geen van beiden.
-zowel via de extern bureaublad app op een android telefoon als het programma in windows zelf (vanaf een andere w10 laptop) krijg ik geen verbinding.

iemand enig idee wat ik nog over het hoofd zie, waarom ik het niet werkend krijg? bvd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freakster86
  • Registratie: September 2009
  • Niet online
Iemand ook last van hoog CPU gebruik van de volgende twee processen

- Service Host - local system (netwerkbeperkingen) (11)
- Service Host - Unistack-servicegroep

Zo maar 50% cpu gebruik... constant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 19-09 19:59

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Blo0odyHell schreef op zaterdag 08 augustus 2015 @ 15:02:
-bij systeemeigenschappen zijn de benodigheden aangevinkt.
-in de firewall staat hij goed.
Afbeeldingslocatie: http://static.tweakers.net/ext/f/HcB5GBIsQLYIvjXCcVutmpRV/full.jpg
Heb je wel of geen vinkje staan bij "Allow connections only"? Indien wel, hoe dwing je NLA af op jouw netwerk?

Als het vinkje er niet staat, heb je al eens geprobeerd om de firewall even uit te zetten? Werkt het dan wel/niet?
Freakster86 schreef op zaterdag 08 augustus 2015 @ 15:04:
Iemand ook last van hoog CPU gebruik van de volgende twee processen

- Service Host - local system (netwerkbeperkingen) (11)
- Service Host - Unistack-servicegroep

Zo maar 50% cpu gebruik... constant.
Nope, heb je Hyper-V aanstaan als rol of draai je Windows 10 al virtual machine toevallig?

/edit: lees ook even Multiprocessor configuration not supported of je toevallig iets in je BIOS verkeerd hebt staan ;)

[ Voor 35% gewijzigd door MAX3400 op 08-08-2015 15:09 ]

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kasper
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 18:34
MAX3400 schreef op zaterdag 08 augustus 2015 @ 15:06:
[...]

[afbeelding]
Heb je wel of geen vinkje staan bij "Allow connections only"? Indien wel, hoe dwing je NLA af op jouw netwerk?

Als het vinkje er niet staat, heb je al eens geprobeerd om de firewall even uit te zetten? Werkt het dan wel/niet?
ik heb het vinkje er niet staan, precies zoals op uw plaatje.

ook met de firewall uit krijg ik geen verbinding. ik krijg de foutmelding alsof de pc uit zou staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lethalis
  • Registratie: April 2002
  • Niet online
CMD-Snake schreef op zaterdag 08 augustus 2015 @ 14:04:
[...]
Die machines hun updates worden niet via WSUS aangestuurd. Elke admin die niet WSUS gebruikt om de updates van zijn Windows machines te beheren mag naar mijn mening meteen ontslagen worden. Dit zijn geen ongewenste downloads, maar standaard gedrag van machines die niet beheerd worden.
Bij een bandbreedte van 50 mbit en 250 clients heb je misschien wel gelijk. Ik reageerde misschien iets te snel.

Anyways. Ik heb vandaag ook Windows 10 op mijn laptop gezet. Tot nu toe werkt het wel aardig / het lijkt iig beter te werken dan de beta's. Wel een lokale account ingesteld en al die privacy opties uitgezet. WiFi Sense staat dan automatisch uit (werkt alleen met een Microsoft account). Ook Windows Update zo ingesteld dat hij ze niet met andere PC's gaat delen.

Ask yourself if you are happy and then you cease to be.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mysterieworld
  • Registratie: Augustus 2003
  • Niet online
Je hebt aan windows 95 geen zak aan, laat staat windows 98.

De reden hiervoor is: hardware support!!

Je kunt beter gaan voor Windows server 2008 of Windows server 2008R2 , deze hebben ook de klassieke weergaven standaard activeert en ondersteunen in meeste gevallen nog vrijwel alle recente hardware
Verwijderd schreef op zaterdag 08 augustus 2015 @ 14:20:

Begrijp me nu niet verkeerd, ben er nu een paar uurtjes mee bezig en er is zeker op veel vlakken vooruitgang. Maar je hebt weeral een extra soort checkbox. Het start-menu staat weeral vol met flashy graphics waar je als desktop gebruiker geen reet aan hebt. Mijn toetsenbord staat standaard fout ingesteld, dus dat verander ik even, maar dan krijg je zo'n scherm vullend carousel, en ik denk dan bij mezelf, wat is er nu in hemelsnaam mis met een eenvoudig drop-down menu? 10 jaar geleden bestonden er conventies waar alle programma's zich aan hielden, dat schepte een duidelijk verwachtingskader. In hun pogingen om het 'aangenamer' te maken voor de gebruiker vind ik steeds moeilijker dingen terug. Ik ben er zeker van dat Microsoft nadenkt over waar alles moet zitten, maar die logica is mij als eindgebruiker onduidelijk... ik niet kan anticiperen waar een bepaalde instelling aanwezig zal zijn.

[ Voor 4% gewijzigd door mysterieworld op 08-08-2015 16:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

theduke1989 schreef op zaterdag 08 augustus 2015 @ 13:16:
[...]

Ik vindt het alleen niet eruit zien voor WINDOWS10 :( die iconen enz, niet van deze tijd.
Het is inderdaad een ''classic shell'' maar alsnog :( minder mooi...
Classic Shell kun je zelf helemaal aanpassen. Aan jou de keuze hoe je Start menu eruit wilt laten zien. En het maakt geen bal uit of je nu Windows 7 of 10 gebruikt. Voor de echte tweakers. :P

Afbeeldingslocatie: http://mpuspace.lima-city.de/CSMetroGlass/preview1.jpg

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 08-08-2015 16:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mizojojo
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 23:26
.

[ Voor 99% gewijzigd door Mizojojo op 08-08-2015 16:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iestyn99
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 20-09 10:21
Hebben meer mensen dat de rubriek "Meest gebruikt" in het startmenu niet werkt? D.w.z. hier blijven bij mij dezelfde items staan vanaf het begin: Aan de slag, Skype-download, enz., dit op beide mijn pc's. Hier zou toch de laatst door mij gebruikte toepassingen moeten komen? :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• desalniettemin
iestyn99 schreef op zaterdag 08 augustus 2015 @ 16:21:
Hebben meer mensen dat de rubriek "Meest gebruikt" in het startmenu niet werkt? D.w.z. hier blijven bij mij dezelfde items staan vanaf het begin: Aan de slag, Skype-download, enz., dit op beide mijn pc's. Hier zou toch de laatst door mij gebruikte toepassingen moeten komen? :?
Heb ik ook last van. Firefox gebruik ik veel meer dan Chrome en Edge. Die staan er wel in, maar Firefox niet. Ook een van de redenen waarom ik ClassicShell gebruik ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Turdie
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 20-08-2024
Verwijderd schreef op zaterdag 08 augustus 2015 @ 16:12:
[...]

Classic Shell kun je zelf helemaal aanpassen. Aan jou de keuze hoe je Start menu eruit wilt laten zien. En het maakt geen bal uit of je nu Windows 7 of 10 gebruikt. Voor de echte tweakers. :P

[afbeelding]
Classic Shell is voor mensen die niet tegen verandering van UI kunnen. Dus voor Tweakers die graag in het verleden blijven hangen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dennis_rsb
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 23:34
Ik weet niet 100% zeker of het iets met Windows 10 te maken heeft, maar voorheen onder 7 heb ik dit nog nooit gehad. Ik kijk vandaag eens in het netwerklijstje in Windows, ik zie ineens vreemde telefoon staan?! Ik zag dat mijn 5GHZ kanaal van Ziggo, het standaard wachtwoord heeft, heb die snel veranderd, daarnaast ook mijn gewone wachtwoord iets aangepast. Tot mijn verbazing zie ik nu weer een andere telefoon verbonden. Op onze WIFI staat sowieso een wachtwoord, dus het is niet dat hij open is. Wat kan dit zijn? Ik maak me nog al zorgen er over.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Egocentrix
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 16-09 17:56

Egocentrix

Parttime zeurkous

Ik heb zoiets ook wel eens bij ons gezien. Toen heb ik ergens gelezen dat dit al gebeurt als een telefoon verbinding probeert te maken. Hij verschijnt dan wel in je netwerklijstje, maar je kunt er verder niets mee. Telefoons proberen verbinding te maken met alle netwerken die ze tegenkomen, maar volgens mij is het vrij onschuldig.

The above message has been encrypted using a quadruple ROT13-algorithm. --- Bad grammar makes me sic.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reepje
  • Registratie: Juni 2010
  • Niet online
dennis_rsb schreef op zaterdag 08 augustus 2015 @ 18:41:
. Wat kan dit zijn? Ik maak me nog al zorgen er over.
Waar kijk je precies naar?

Kijk je niet gewoon bij netwerken binnen bereik? Daar heb ik er wel 40 van staan. Maar er is er natuurlijk maar 1 verbonden (mijn eigen modem).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dennis_rsb
Reepje schreef op zaterdag 08 augustus 2015 @ 18:51:
[...]

Waar kijk je precies naar?

Kijk je niet gewoon bij netwerken binnen bereik? Daar heb ik er wel 40 van staan. Maar er is er natuurlijk maar 1 verbonden (mijn eigen modem).
Nee bij netwerken in Windows zelf (verkenner>netwerk) normaal hoort daar alleen verbonden apparaten te staan toch, en deze apparaten ken ik niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dennis_rsb
Egocentrix1 schreef op zaterdag 08 augustus 2015 @ 18:51:
Ik heb zoiets ook wel eens bij ons gezien. Toen heb ik ergens gelezen dat dit al gebeurt als een telefoon verbinding probeert te maken. Hij verschijnt dan wel in je netwerklijstje, maar je kunt er verder niets mee. Telefoons proberen verbinding te maken met alle netwerken die ze tegenkomen, maar volgens mij is het vrij onschuldig.
Zou het kunnen dat deze functie in Windows 7 er nog niet in zat? Want ik keek bij Windows 7 ook met regelmaat in Netwerk maar toen heb ik dit nog nooit gezien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmokingCrop
  • Niet online
Kijk eens op je router, daar kan je normaal wel zien wie er verbonden is met je netwerk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dennis_rsb
SmokingCrop schreef op zaterdag 08 augustus 2015 @ 18:55:
Kijk eens op je router, daar kan je normaal wel zien wie er verbonden is met je netwerk.
Heb net even ingelogd op het Cisco modem-router van Ziggo, en daar staat hij niet bij de lijst met gebruikers, ik heb tegelijkertijd gekeken bij netwerken(verkenner) heb het gerefreshed en daar staat hij wel. Lijkt er op dus wat Egocentrix1 zegt dat dat klopt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reepje
  • Niet online
dennis_rsb schreef op zaterdag 08 augustus 2015 @ 18:59:
[...l. Lijkt er op dus wat Egocentrix1 zegt dat dat klopt?
Om te testen, zet je eigen mobieltjes eens uit...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dennis_rsb
Reepje schreef op zaterdag 08 augustus 2015 @ 19:02:
[...]

Heb meteen op jouw advies even mijn smartphone en mijn tablet uitgezet (rest zijn er geen mobiele apparaten in huis die aan staan) maar ook dan geeft hij hem weer in de verkenner > netwerken. Ben nu paar keer aan in/uit loggen op de router maar zie hem daar niet bij verbonden apparaten staan tot nu toe. Ik lees in een ander topic dat het een bekend Windows 8 (10) "probleem"is, en dat je WPS kunt uitzetten, ik heb zojuist WPS uitgezet, kijken of dat helpt!

[ Voor 32% gewijzigd door dennis_rsb op 08-08-2015 19:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reepje
  • Niet online
Denk niet dat het kwaad kan, maar altijd goed om het uit te zoeken.

Misschien heb je "updates van meerdere lokaties " aanstaan? Daarmee deel je updates met andere gebruikers. Misschien dat je daardoor andere netwerken ziet?

Als ik bij mij kijk, zie ik in ieder geval geen telefoons, wel een aantal routers, ik kan daar zelfs inkomen zie ik nu.... :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dennis_rsb
Reepje schreef op zaterdag 08 augustus 2015 @ 19:21:
Denk niet dat het kwaad kan, maar altijd goed om het uit te zoeken.

Misschien heb je "updates van meerdere lokaties " aanstaan? Daarmee deel je updates met andere gebruikers. Misschien dat je daardoor andere netwerken ziet?

Als ik bij mij kijk, zie ik in ieder geval geen telefoons, wel een aantal routers, ik kan daar zelfs inkomen zie ik nu.... :?
Hmm apart, normaal zou je niet in iemands router kunnen komen zonder wifi wachtwoord of zonder kabel toch? Ik bedoel de meeste mensen die Ziggo hebben met het cisco-modem heeft de username "ziggo" en het wachtwoord is "draadloos"en daar is niets mis mee, zolang je niet jan en alleman jouw wifi wachtwoord geeft en/of een kabel in je router laat pluggen.

Maar goed, updates van meerdere locaties staat uit hoor, dat had ik al meteen gedaan toen ik Windows 10 had geïnstalleerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Egocentrix
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 16-09 17:56

Egocentrix

Parttime zeurkous

Reepje schreef op zaterdag 08 augustus 2015 @ 19:02:
[...]

Ik denk dat dat niet zoveel uitmaakt, omdat die toch al wel met je wifi verbonden zijn. Het gaat om telefoons van buren e.d. die geen wachtwoord weten. Die verschenen ook niet in de lijst op mijn router, maar wel in Windows. Ik heb het probleem alleen gehad in W8(.1) en blijkbaar bestaat het in 10 dus ook. Met Win7 nooit last van gehad.

Als je WPS niet gebruikt kun je het gewoon aanzetten. Het is alleen maar een manier om "makkelijk" (zonder lange WPA-sleutels) verbinding te maken. Het is trouwens ook veel onveiliger, omdat PIN-codes te simpel zijn. Ook schijnt het mogelijk te zijn de 'druk op de knop' op afstand te faken om zo verbinding te krijgen. Geen idee of dat waar is, maar ik vind het geen lekker idee.

tl;dr: Ik denk niet dat WPS het probleem is, maar uitzetten kan in elk geval geen kwaad.

The above message has been encrypted using a quadruple ROT13-algorithm. --- Bad grammar makes me sic.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robcoenen
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 02-09 08:40
Meer mensen met het volgende probleem? Spontaan op komen zetten. Meer reacties op Reddit, allemaal afgelopen uren geplaatst. Ook op Twitter zie ik meldingen.
Afbeeldingslocatie: https://i.gyazo.com/ca5290e0fe3c727fc540f4f900dacb1c.png

[ Voor 13% gewijzigd door robcoenen op 08-08-2015 19:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dennis_rsb
Egocentrix1 schreef op zaterdag 08 augustus 2015 @ 19:28:
[...]

tl;dr: Ik denk niet dat WPS het probleem is, maar uitzetten kan in elk geval geen kwaad.
Ik ga er vanuit gezien de reactie van jou en ook van andere topics van Tweakers, dat er niks aan de hand is en dat het een soort Windows 8 (en hoger) bug is.. Maar heb dus WPS uitgezet, en aantal keer 't netwerkcentrum ververst en tot nu toe verschijnt er geen telefoon! Dus da's helemaal mooi, het irriteert je een beetje hè onbekende devices :P Mocht het terug komen kan ik het zo er bij laten aangezien er niet daadwerkelijk iemand in mijn netwerk zit gezien de logs op mijn router, maar als het terug komt kan ik ook overwegen om de Windows Conncect Now service uitschakelen.

[ Voor 17% gewijzigd door dennis_rsb op 08-08-2015 20:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• desalniettemin
Egocentrix1 schreef op zaterdag 08 augustus 2015 @ 18:51:
Mij viel ook zoiets op. Er stond bij mij Boon45. Klikte ik op niet onthouden en weg was het.

@shadowman12: Ben ik niet met je eens. ClassicShell bevalt me gewoon beter. Heb het W10 startmenu geprobeerd en het beviel me niet, dus blijf ik bij ClassicShell.

[ Voor 12% gewijzigd door desalniettemin op 08-08-2015 20:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Obelink
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 14-11-2020
Een poging om het op mijn wat oudere notebook door een step-up via W8 te installeren loopt spaak op het ontbreken van display drivers. Installatie van oudere drivers forceren is ook niet gelukt. Het is niet heel dringend, gewoon om te proberen gedaan. Op zich werkt het dus wel, alleen het beeld is gewoon k*t op 1024x768.

[advertentie] gooi uw afgedankte USB sticks en SD-kaartjes van geringe capaciteit niet weg maar geef ze aan mij

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reepje
  • Niet online
Obelink schreef op zaterdag 08 augustus 2015 @ 20:37:
Een poging om het op mijn wat oudere notebook door een step-up via W8 te installeren loopt spaak op het ontbreken van display drivers. Installatie van oudere drivers forceren is ook niet gelukt. Het is niet heel dringend, gewoon om te proberen gedaan. Op zich werkt het dus wel, alleen het beeld is gewoon k*t op 1024x768.
Probeer dan de win8 driver voor je gpu?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Obelink
Die is er niet.

[advertentie] gooi uw afgedankte USB sticks en SD-kaartjes van geringe capaciteit niet weg maar geef ze aan mij

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reepje
  • Niet online
De win7 driver dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Obelink
Wat oudere notebook hè, ik kom niet verder dan Vista drivers, maar die willen dus niet. Maar het is niet dringend, gewoon om het te proberen gedaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400

MAX3400

Obelink schreef op zaterdag 08 augustus 2015 @ 20:48:
Wat oudere notebook hè, ik kom niet verder dan Vista drivers, maar die willen dus niet. Maar het is niet dringend, gewoon om het te proberen gedaan.
Weet je wat scheelt? Dat we weer eens mogen raden wat voor machine je hebt staan en dat het dus een welles-nietes spelletje wordt wat je wel/niet geprobeerd hebt. Mogelijk, maar dat had je al gelezen hoop ik, zijn er in TheVMaster in "[Windows 10] Installatie en Upgrade Uitdagingen" meer mensen die je verder kunnen helpen. Zonder GPU-driver geen Ervaring ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Obelink
Nou max je neemt het wel erg serieus hoor. Ik zeg toch dat het een probeersel is en niet dringend? Dat is mijn ervaring, het gaat dus niet werken, althans niet met normale beeldkwaliteit. Daarmee is het voor mij afgedaan. Ik heb nog wel andere PC's en een laptop die ik kan installeren. Een prettige avond verder nog.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Turdie
Egocentrix1 schreef op zaterdag 08 augustus 2015 @ 19:28:
[...]

Ik denk dat dat niet zoveel uitmaakt, omdat die toch al wel met je wifi verbonden zijn. Het gaat om telefoons van buren e.d. die geen wachtwoord weten. Die verschenen ook niet in de lijst op mijn router, maar wel in Windows. Ik heb het probleem alleen gehad in W8(.1) en blijkbaar bestaat het in 10 dus ook. Met Win7 nooit last van gehad.

Als je WPS niet gebruikt kun je het gewoon aanzetten. Het is alleen maar een manier om "makkelijk" (zonder lange WPA-sleutels) verbinding te maken. Het is trouwens ook veel onveiliger, omdat PIN-codes te simpel zijn. Ook schijnt het mogelijk te zijn de 'druk op de knop' op afstand te faken om zo verbinding te krijgen. Geen idee of dat waar is, maar ik vind het geen lekker idee.

Op je pc kun je dan volgens mij Wifi-Sense uitzetten, die zorgt er voor dat ie verbinding maakt met open-netwerken, die ziet ie als een soort public hotspot.

Settings --> Network & Internet --> Manage Wifi-Settings, en daar kun je uitzetten dat ie automatisch verbindt met open netwerken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GAIAjohan
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 23:30
Zijn er hier nog mensen bij wie de laptop belachelijk snel in de slaapstand gaat?
Ik denk dat het bij mij al na 1 minuut zo is, terwijl die aan netstroom op 'nooit' staat..

PSN: Gaiajohan || XBOX Live Gaiajohan || 5720Wp@ oost-west

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

shadowman12 schreef op zaterdag 08 augustus 2015 @ 18:03:
[...]

Classic Shell is voor mensen die niet tegen verandering van UI kunnen. Dus voor Tweakers die graag in het verleden blijven hangen :)
Classic Shell is voor creatieve mensen die zelf hun eigen keuzes willen maken. Tweakers dus. :)

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 08-08-2015 21:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arfman
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 23:00

Arfman

Drome!

Obelink schreef op zaterdag 08 augustus 2015 @ 20:53:
Nou max je neemt het wel erg serieus hoor. Ik zeg toch dat het een probeersel is en niet dringend? Dat is mijn ervaring, het gaat dus niet werken, althans niet met normale beeldkwaliteit. Daarmee is het voor mij afgedaan. Ik heb nog wel andere PC's en een laptop die ik kan installeren. Een prettige avond verder nog.
Het was mooi geweest om je type laptop te vermelden, zodat Google/Tweakers gebruikers er hun voordeel mee hadden kunnen doen en misschien een avondje prutsen hadden kunnen besparen. Zoals het er nu staat heeft niemand er iets aan.

DRoME LAN Gaming | iRacing profiel | Kia e-Niro 64kWh | Hyundai Ioniq 28kWh | PV 5.760Wp |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alternative
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 10-04-2022
Arfman schreef op zaterdag 08 augustus 2015 @ 21:49:
[...]

Het was mooi geweest om je type laptop te vermelden, zodat Google/Tweakers gebruikers er hun voordeel mee hadden kunnen doen en misschien een avondje prutsen hadden kunnen besparen. Zoals het er nu staat heeft niemand er iets aan.
offtopic:
Je heb wel een punt. Maar zoals obelink aangaf was het slechts een probeersel...en de meeste google/tweakers gebruikers weten de zoek functie niet eens te gebruiken, of zijn er te lui voor. Kijk voor de lol maar eens hoe vaak dezelfde vraag gesteld wordt in dit/andere topic(s). Tweakers is te commercieel geworden en de gebruikers te lui. Al zou hij z'n specs geven...er wordt niet naar gekeken/op gezocht

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Atomsk
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 08-09 22:29
Onder Windows 7 had ik een paar mappen gedeeld via Samba, zodat mijn mediaplayer makkelijk erbij kon. Hiervoor had ik de handleiding op http://forum.kodi.tv/showthread.php?tid=63123 gebruikt en dat werkte prima. Na upgraden naar 10 zijn echter vanuit de mediaplayer geen gedeelde mappen meer te vinden op de pc. De pcnaam staat er nog wel onder "workgroup", maar dat was het dan.

Iemand tips om hier wat aan te doen? Heb de mappen opnieuw gedeeld met "iedereen", maar ze blijven onzichtbaar.

_██_
(ಠ_ృ)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ids
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 15-08 17:54

Ids

Arfman schreef op zaterdag 08 augustus 2015 @ 21:49:
[...]

Ik heb het geprobeerd op een HP DV-7 4010SD, niet de meest makkelijke laptop vanwege de AMD M880G switchable graphics (HD4250 en HD5470). Out of the box gaat het iig niet werken met 10 en aangezien er geen 10 drivers zijn heb ik het geprobeerd met de 7 drivers. De gedwongen install vanuit de device manager en handmatig toewijzen gaat maar dan mis je je catalyst center met de switch mogelijkheid. En de standaard setup draaien werkt alleen met Win7 compability mode, echter werkt het dan nog maar half.

Toen besloot 10 ook nog een keer om de drivers maar ff te updaten naar een versie die hem beter leek en toen was het helemaal afgelopen... Ergo, zwart beeld.

Misschien is eea aan te passen met een hoop werk maar vooralsnog zijn de GPU drivers de bottleneck. HP heeft voor die laptop ook nooit Win8 drivers uitgebracht dus ik denk niet dat 10 het gaat worden op dit laptopje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PatrickC
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 00:06
Ik kom er zojuist achter dat ik de 'Tablet mode' niet meer kan activeren. In het Notifcation Center is de optie disabled en in het Settings menu is de switch om het aan te zetten ook disabled. Dit werkte eerst wel. Niet dat ik nu zo graag op een desktop zonder touchscreen in table mode zou willen werken, maar ik vind het vreemd dat ik deze optie nu ineens niet meer kan aanzetten. Ik heb gezocht op internet, maar kom hier nergens iets over tegen.

Horloge: Garmin Epix (Gen2) Sapphire Titanium
PC: Fractal Design North, Asus ROG strix B650E-F gaming wifi, Ryzen 7 7800X3D, INNO3D® GEFORCE® RTX™ 4080 16GB X3 DLSS 3, 32GB, Meta Quest 3, Fanatec GT DD Pro 8nm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• T.E
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 15-10-2021

T.E

Misschien een stomme vraag, maar waarom kan je elk bestand linksboven aanvinken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tiguan
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 19:56
T.E schreef op zaterdag 08 augustus 2015 @ 23:52:
Misschien een stomme vraag, maar waarom kan je elk bestand linksboven aanvinken?
Da's een optie die je aan/uit kan zetten in folder options. Zou standaard uit moeten staan, maar heb het wel vaker gezien dat 't zomaar aan staat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verwijderd schreef op zaterdag 08 augustus 2015 @ 21:33:
[...]

Classic Shell is voor creatieve mensen die zelf hun eigen keuzes willen maken. Tweakers dus. :)
Creatief? Juist met het oude startmenu kun je niet creatief zijn. Met die nieuwe met de live-tiles kun je juist hele mooi menu's in elkaar zetten.

Ik kan nog niet veel voorbeelden vinden, maar dit komt al in de buurt:
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/ZAdmSyW.jpg

Met bijvoorbeeld de app Pin More (https://www.microsoft.com...pps/pin-more/9wzdncrdrf2k) kun je custom afbeeldingen toevoegen of apps van custom icoon voorzien. Zelfs een live-tile met meerdere afbeeldingen waar ie tussen flipt.

Voor Windows Phone heb je al een tijdje de app #TileArt waarmee je dus afbeeldingen erin kunt zetten en een background over meerdere tiles kunt gebruiken. Ik gok dat Windows 10 ook nog wel wat meer mogelijkheden krijgt. Enkele voorbeelden zijn dan bijvoorbeeld:

Afbeeldingslocatie: https://d3jgkzl5mcxi5w.cloudfront.net/2014/10/WhatInspiredMe-1024x687.jpg
Afbeeldingslocatie: http://d3jgkzl5mcxi5w.cloudfront.net/2015/02/TileArtApp-1024x681.jpg
Afbeeldingslocatie: http://venturebeat.com/wp-content/uploads/2015/02/tile-art-toolkit-screenshot.jpg

Dat noem ik creatief. Dat noem ik origineel. Dat noem ik eigen keuzes maken.
Een saai startmenu welke al jaren hetzelfde is, is niet bepaald creatief te noemen.

Wat jij voorstelt met Classic Shell is wel wat tweaken, je past immers dingen aan, maar het is niet dat je dan een echte tweaker bent of dat een tweaker zijn startmenu om moet bouwen naar zo'n saai jaren 90 design. Een tweaker is helemaal niet bang voor verandering, sterker die heeft het nodig om meer te kunnen tweaken.
Als je tools als Classic Shell gebruikt, geef je eerder aan niet tegen verandering te kunnen. Is prima, maar doe niet alsof je dan beter bent dan de rest.

[ Voor 4% gewijzigd door Martinspire op 09-08-2015 00:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400

MAX3400

Martinspire schreef op zaterdag 08 augustus 2015 @ 23:55:
[...]

Creatief? Juist met het oude startmenu kun je niet creatief zijn. Met die nieuwe met de live-tiles kun je juist hele mooi menu's in elkaar zetten.

Hier nog zo'n pakketje; het is net begonnen maar wel gratis om je Windows 10 Start-menu op te leuken: https://www.microsoft.com.../tilecreator/9nblggh1rgsk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• desalniettemin
@Martinspire: Saai ja, maar het werkt zoals ik wil 8) Ieder zijn of haar meug ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• General_Snuss
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 18:10
GAIAjohan schreef op zaterdag 08 augustus 2015 @ 21:32:
Zijn er hier nog mensen bij wie de laptop belachelijk snel in de slaapstand gaat?
Ik denk dat het bij mij al na 1 minuut zo is, terwijl die aan netstroom op 'nooit' staat..
Ja dat heb ik ook, zeker als hij eerder in slaapstand is geweest, dan gebeurt het vrijwel direct dat hij weer in slaapstand gaat. 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bananenplant
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 21:54
Na de upgrade vanaf W7 zit ik met het probleem dat ik onder andere het startmenu niet kan gebruiken. Applicaties vanuit mijn quicklaunchknopjes starten wil wel, een windowsverkenner openen via de prullenbak op de desktop ook.

Ik heb het met twee gebruikers op deze computer getest, deze hebben er allebei last van. Ik heb geprobeerd via het control panel een gebruiker toe te voegen om te kijken of het bij een nieuwe gebruiker ook mis gaat. Dat blijkt niet te gaan: in het control panel zelf kan ik geen nieuwe gebruiker toevoegen en de plaats waar het wel kan kan ik niet openen.

Verdere symptonen:

- Dingen als de notificaties, wifiverbindingen en dergelijke uit de system tray kan ik niet openen. In basis niets dat van Windows zelf is.
- Ik wilde proberen dit te doen. Het rechtsklikken op de startknop en een PowerShell als administrator starten werkt niet. Ik zie de menu-optie, maar deze doet niets. In de windowsverkenner kan ik wel de PowerShell starten door de executable op te zoeken en te dubbelklikken. Echter is dit niet als administrator omdat rechtsklikken geen contextmenu opent :( .
- Ik heb een keer een melding gehad dat een proces was vastgelopen. Dit leek op vroeger, als explorer.exe vastliep. Alleen verschenen hierna mijn gestarte applicaties niet meer terug op de taakbalk.

Iemand een idee hoe ik dit kan vlottrekken :/ ?

[ Voor 7% gewijzigd door Bananenplant op 09-08-2015 08:38 ]

💶 Wil je in een vrije democratie blijven wonen? Betaal dan voor nieuws. 📰
❌ ceterum censeo contra factiones ad dextrum extremum esse pugnandum. 🙅🏻‍♂️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 19:30
Mepp schreef op zaterdag 08 augustus 2015 @ 07:56:
[...]

Hi Erik,

onder configuratiescherm-Hardware en geluiden-Energiebeheer-systeeminstellingen-gedrag van aan/uit-knoppen bepalen de optie "Snel opstarten inschakelen" (Hybrid hibernate) eens uitvinken; helpt wellicht.
Na mijn upgrade (van WIN7) deed mijn PC dit ook vanuit sluimerstand.

_/-\o_ Succes _/-\o_
Thanks voor deze en alle andere tip, de optie die jij noemt heb ik helemaal niet. Heb alles geprobeerd, maar ik krijg het met geen mogelijkheid voor elkaar om gewoon hibernate te gebruiken zonder dat het systeem binnen enkele minuten weer aan gaat.

Dat wordt het tweede systeem dat ik ga downgraden naar Windows 7 dan. Niets dan problemen met W10 tot nu toe.

xbox live / psn / steam / nintendo id: phusebox | iRacing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• desalniettemin
Je hebt in Edge de optie aanbieden om wachtwoorden op te slaan. Makkelijk, maar je hebt er niets aan, want optie doet niets. Maar ik wacht voorlopig met Edge gebruiken tot oktober, want komt er weer een grote update voor W10, die dan ook de mogelijkheid biedt om extensies te gebruiken. Gelukkig, want je wordt knettergek van alle advertensies.

Voor degene met W10 problemen. Misschien dat hier ook nog iets bruikbaars tussen staat:

http://www.windowscentral.com/errors-windows-10-upgrade-fix

[ Voor 26% gewijzigd door desalniettemin op 09-08-2015 09:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arfman

Arfman

Drome!

Bananenplant schreef op zondag 09 augustus 2015 @ 08:34:
Iemand een idee hoe ik dit kan vlottrekken :/ ?
Misschien sfc /scannow uit een administrative command prompt, anders clean install?

DRoME LAN Gaming | iRacing profiel | Kia e-Niro 64kWh | Hyundai Ioniq 28kWh | PV 5.760Wp |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bananenplant
Arfman schreef op zondag 09 augustus 2015 @ 09:24:
[...]

Misschien sfc /scannow uit een administrative command prompt, anders clean install?
Hoe kom ik, gezien de ui-beperkingen die ik noemde, aan zo'n prompt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online
Bananenplant schreef op zondag 09 augustus 2015 @ 09:33:
[...]

Hoe kom ik, gezien de ui-beperkingen die ik noemde, aan zo'n prompt?
Gewoon, op dezelfde manier als dat in Win7 of Win8 ook werkte? Winkey + R > cmd > OK. Dan de zaak starten middels RunAs.

[ Voor 5% gewijzigd door wildhagen op 09-08-2015 09:36 ]

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Saven
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 15:58

Saven

Administrator

Ik krijg af en toe met een clean install een melding rechtsonder van windows defender met een rood kruis icoontje erbij, verdwijnt heel snel weer dus weet niet (meer) precies wat er staat..

meer mensen last van?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tonber
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 28-09-2021
tonber schreef op zondag 02 augustus 2015 @ 08:17:
Is het iemand al gelukt om een laptop met graphics HD 3000 en 7470m werkend te krijgen?
Ja, ik heb hem gevonden.hier de oplossing:

zoek in het register de waarde enableulps ,er zijn er meerdere.
maak van de waarde 1 0
en bij mij is het probleem opgelost. :) :)

Voor onze Genealogie zie www.tonberendsen.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bananenplant
wildhagen schreef op zondag 09 augustus 2015 @ 09:35:
[...]

Gewoon, op dezelfde manier als dat in Win7 of Win8 ook werkte? Winkey + R > cmd > OK. Dan de zaak starten middels RunAs.
Voor runas moet ik het administratorwachtwoord weten :-( ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arfman

Arfman

Drome!

Saven schreef op zondag 09 augustus 2015 @ 10:25:
Ik krijg af en toe met een clean install een melding rechtsonder van windows defender met een rood kruis icoontje erbij, verdwijnt heel snel weer dus weet niet (meer) precies wat er staat..

meer mensen last van?
Ja, heb ik ook. Er staat dan iets van "turn on virus protection". Ik vermoed dat het komt omdat de definities worden geupdate en de bescherming dan even uit en weer aan moet.
Bananenplant schreef op zondag 09 augustus 2015 @ 10:52:
[...]

Voor runas moet ik het administratorwachtwoord weten :-( ...
Ik zou niet verder rommelen en Windows 10 lekker schoon installeren.

[ Voor 20% gewijzigd door Arfman op 09-08-2015 10:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• X2X2X
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 19-09 21:59
Ik krijg elke keer, een paar minuten nadat ik de computer heb opgestart, een notificatie dat ik de virusprotectie van windows defender aan moet zetten. Deze notificatie blijft echter maar 1 seconde staan en verdwijnt dan direct weer. Weet iemand hoe dit kan? De virusscanner van defender staat wel gewoon aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bananenplant
Arfman schreef op zondag 09 augustus 2015 @ 10:52:
Ik bereid me voor om de refresh-optie te proberen, ik ben al spul naar een externe HDD aan het kopiëren. Gelukkig heb ik CrashPlan, maar direct kopiëren vanaf HDD is toch sneller :) .

Desondanks wil ik toch proberen of het verkrijgen van een cmd als administrator gaat lukken, gewoon omdat :P .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SideShow
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 19:53

SideShow

Administrator

Ik had een gewone lokale account op mijn Win10 installatie.
Gisteren voor het eerst een Store app geïnstalleerd (vind het nog altijd maar niets 95% van die apps op Windows), en daarom moestek mijn Microsoft inloggegevens invullen. Dat heeft dus blijkbaar geresulteerd in de omzetting van mijn lokale account naar een MS account.......

Hopelijk kan ik dat rap ongedaan maken om vervolgens die app store te vergeten...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WimB
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 30-03-2024
In Nederland gaat de opkomst van Windows 10 heel snel: http://gs.statcounter.com...L-daily-20150725-20150807

Windows XP en Windows Vista zijn al voorbijgestoken. Het lijkt erop dat vooral Windows 8.1 gebruikers hun OS vervangen door Windows 10.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jheroen
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 16-09 09:22

Jheroen

Jheroen

Beste mensen,

Gezocht maar nog niet gevonden: ik kan in Win 10 de instellingen voor het vergrendelingsscherm niet aanpassen, ik krijg een melding "sommige instellingen worden door uw organisatie beheerd"

Dit lijkt me een instelling echter ik verdwaal nog redelijk in alle plaatsen waar dat moet. Iemand een tip?

Met vriendelijke groet,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 20-09 10:03
SideShow schreef op zondag 09 augustus 2015 @ 10:59:
Gisteren voor het eerst een Store app geïnstalleerd (vind het nog altijd maar niets 95% van die apps op Windows), en daarom moestek mijn Microsoft inloggegevens invullen. Dat heeft dus blijkbaar geresulteerd in de omzetting van mijn lokale account naar een MS account.......
Hahaha zo dan, da's wel een epische faal dan zeg. Bedankt voor de tip, Store is dev/null nu.

Nickname does not reflect reality

Acties:
  • 0 Henk 'm!
WimB schreef op zondag 09 augustus 2015 @ 11:03:
In Nederland gaat de opkomst van Windows 10 heel snel: http://gs.statcounter.com...L-daily-20150725-20150807

Windows XP en Windows Vista zijn al voorbijgestoken. Het lijkt erop dat vooral Windows 8.1 gebruikers hun OS vervangen door Windows 10.
Zegt eigenlijk maar weinig. Mensen die op vakantie gaan of terug komen, maken waarschijnlijk een grotere dip of stijging dan de Win launch.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McPoowl
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 13:48
[...]

Met bijvoorbeeld de app Pin More (https://www.microsoft.com...pps/pin-more/9wzdncrdrf2k) kun je custom afbeeldingen toevoegen of apps van custom icoon voorzien. Zelfs een live-tile met meerdere afbeeldingen waar ie tussen flipt.
Dank, hier was ik naar opzoek _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Onbekend
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 19:14

Onbekend

...

WimB schreef op zondag 09 augustus 2015 @ 11:03:

Het lijkt erop dat dat gewoon de meetwaarden zelf zijn die je ziet. Je ziet de grafiek met Windows 8.1 gebruikers dalen, terwijl de Windows 7 gebruikers stijgen. Dit is gewoon een soort meetfout en is niet aan Windows 10 te koppelen.

Verder vind het erg traag, vooral hoe de Windows 10 als update werd aangeboden aan Windows 7 en 8.1 gebruikers. Ik had toch zeker een significante daling (minimaal een vijfde) van de Windows 7 en Windows 8.1 verwacht.

Speel ook Balls Connect en Repeat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Er is gisteren precies een vage update binnengelopen voor AMD graphic drivers?

M'n HD3400 (laptop) zat gisteren nog vrolijk op 1280x800 en ineens was het 1024x768 met zwarte randen tijdens het film kijken. Na restart is het volledig uitgerokken over het scherm en krijg ik geen enkele andere resolutie meer dan 800x600 of 1024x768 in display settings. De drivers voor monitor en gpu verwijderen en restarten lost het niet op. Catalyst (legacy) voor Windows 7 en 8 ook niet.

Nog iemand die dit aan de hand heeft?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yonix
  • Registratie: April 2004
Het valt mij op dat soms, zonder reden (zo lijkt het), het werkgeheugen opeens zwaarder wordt belast door Windows 10.

Terwijl ik dit typ gebruikt Windows 10 8,7 GB van mijn werkgeheugen (zo'n 55%!). En als ik taakbeheer mag geloven is 'svghost' de oorzaak, maar waarom? In eerste instantie dacht ik dat het probleem ligt bij Windows Update, maar die draait op dit moment geen updates o.i.d.

Afbeeldingslocatie: http://static.tweakers.net/ext/f/m3KBQeDJt2nGzKoo5ch2Bfbr/medium.png

Afbeeldingslocatie: http://static.tweakers.net/ext/f/KApAknFEavDM1FVIV6SJSXJ9/medium.png

Heel raar ... Nu springt het geheugengebruik zelfs naar 9,1 GB! En het daalt niet. :s

Even iets anders:
Afbeeldingslocatie: http://static.tweakers.net/ext/f/FbbIhoOv4HfeBcY4FMUAiYgE/medium.png

Hoe is het mogelijk om items als 'documents' e.d. vast te maken aan het startmenu, zoals hierboven?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chim0
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 23:20

Hopelijk kan ik dat rap ongedaan maken om vervolgens die app store te vergeten...
Volgens mij vraag ie eerst of je om wil zetten. Blijkbaar heb je "Ja" geklikt. Eigen schuld, dikke bult dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Theodor
  • Laatst online: 13-09 17:01
Saven schreef op zondag 09 augustus 2015 @ 10:25:

meer mensen last van?
Ja heb ik ook en er staat dan dat defender moet worden ingeschaleld , terwijl hij aanstaat.
Ook het uitwerpen van usb word niet weergegeven.... :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GAIAjohan
  • Registratie: Augustus 2005
General_Snuss schreef op zondag 09 augustus 2015 @ 08:28:
[...]

Ja dat heb ik ook, zeker als hij eerder in slaapstand is geweest, dan gebeurt het vrijwel direct dat hij weer in slaapstand gaat. 8)7
Ik heb gisteren alles 'toegepast' en daarna een volledige herstart. Probleem lijkt weg..

PSN: Gaiajohan || XBOX Live Gaiajohan || 5720Wp@ oost-west

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Theodor
  • Laatst online: 13-09 17:01
Arfman schreef op zondag 09 augustus 2015 @ 10:52:
[...]

Ja, heb ik ook. Er staat dan iets van "turn on virus protection". Ik vermoed dat het komt omdat de definities worden geupdate en de bescherming dan even uit en weer aan moet.

[...]

Ja bijwerken denk ik niet als die melding om de haverklap komt,erg storend...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb ook problemen met slaapstand.
Als ik de pc handmatig in de slaapstand zet wordt ik soms om het wachtwoord gevraagd als ik er uit kom.
Als ik dan in de instellingen kijk zijn de energie instellingen gewijzigd van geen wachtwoord naar wel een wachtwoord en is de slaapstand uitgeschakeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WimB
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 30-03-2024
Martinspire schreef op zondag 09 augustus 2015 @ 11:17:
[...]

Zegt eigenlijk maar weinig. Mensen die op vakantie gaan of terug komen, maken waarschijnlijk een grotere dip of stijging dan de Win launch.
Je ziet duidelijk dat in het weekend meer computers met Windows 8.1 op het internet zitten en op weekdagen computers met Windows 7 (= bedrijfsgebruik). Maar verder zie ik toch wel een duidelijke tendens in de stijging van Windows 10. Uiteraard kan je enkel een tendens zien, de grafiek geeft geen exacte cijfers omdat het enkel over bezoeken op websites met Statcounter gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjurm
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 19:44

Ja, zelfde hier. Ik had er nog speciaal op gelet dat het niet zou gebeuren. Niet goed opgelet dus, of ze spelen het slim. Gelukkig is het redelijk eenvoudig terug te zetten. Gewoon bij accountinstellingen klikken op "In plaats daarvan aanmelden met een lokaal account" . Dit stond er bij mij echter nog omdat ik niet mijn identiteit nog had bevestigd. Dus ik weet niet hoe het er anders uitziet.

Ik heb vervolgens geprobeerd nog een app te downloaden, en dat werkte wel gewoon gelukkig, terwijl ik op lokaal account zat.

Ik gebruik bijna geen apps, had het in Windows 7 ook niet echt gemist ofzo. Vind het spelletje Asphalt 8 echter wel vermakelijk :P en ook de itvonline app is wel handig, aangezien de site in Chrome niet meer werkte (Silverlight niet ondersteund).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pulpje1974
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 30-07 21:25

Pulpje1974

Gaming is a fulltime job.

Kleine beschrijving van mijn korte ervaring:
Ik heb een nieuwe (4 weken oud) lenovo laptop waar windows 8.1 op draait dus mooie kans om windows 10 te testen.
Ik heb de melding dat de nieuwe versie geinstalleerd kan worden dus dat doen we maar dan.
De installatie wordt gestart en geeft even geduld... dus even wachten dan maar.
10 minuten later komt er een nieuw beeld dat de installatie gaat beginnen en dat dit even kan duren, maakt mij niet uit ik ben bezig op mijn pc en de laptop ligt op buro naast me dus heb geduld.
Na een 30 minuten ga ik ff wat drinken pakken en installatie is nog bezig....
uurtje later ga ik nog wat drinken pakken want is best warm en installatie is nog bezig.....
15 minuten later is installatie klaar en moet laptop opnieuw opgestart worden dus dat doen we.
laptop start weer op en komt in beeld windows 10 wordt gestart......
10 minuten later komt er in beeld dat ik moet inloggen dus dat doe ik maar.
Nu gaat de installatie weer verder met de gebruikers instelling dus wachten we maar weer even......
10 minuten later is alles klaar en heb ik weer bekende achtergrond in beeld met een iets wat andere taak balk waar we lekker kunnen gaan uitzoeken wat er nieuw en veranderd is (leuk).

ziet er allemaal mooi uit en werk best lekker is ff wennen dat je weer de menu start knop hebt waar alles onder zit ipv een anders scherm waar alles te vinden was maar werkt verder wel goed.
ik heb wat spelletjes uit de store en die staan nu mooi onder elkaar in de lijst.
De nieuwe minecraft gedownload en gespeelt, werkt wel maar kan niet alle dingen die met de windows 7 versie kunnen maar dat komt nog wel denk ik.

1 week later.
ik start de laptop om lekker in de tuin een muziekje te luisteren en een beetje online browser games te doen.
duurt bijna 10 minuten voor ik mijn inlog scherm in beeld krijg, best lang toch.
ben ingelogd krijg ik de melding dat mijn virus scanner (avast) een update heeft en een melding van windows of ik feedback wil geven over mijn ervaring met windows 10.
Update laten lopen en wacht ff met de feedback.
Update begint en meteen kan ik niks meer doen. alles wordt traag en is niet mee te werken.
Update stop gezet en laptop opnieuw opgestart dit duurt weer ongeveer 10 minuten.
ik log weer in en krijg alleen maar een blauw rondje in beeld van het zandloper idee.
Ik ben er 1,5 uur mee bezig geweest maar kan eigenlijk geen programma of browser openen of ik kan gaan zitten wachten tot er iets gebeurd.
Ik ben het zat en zet alles weer terug naar windows 8.1 wat ongeveer 25 minuten duurt.
Nu heb ik mijn vertrouwde scherm en instellingen weer terug en alles werkt weer zo snel als vanouds.
Ik weet niet wat er fout is gegaan maar ergens vind mijn laptop het niet leuk als er windows 10 op staat.

Intel core i7-6700k, Asus Z170 pro gaming, Crosair vengeance lpx 8GB. Asus Geforce GTX 960

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• autje
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 20:55
Voor mensen die net als ik na de laatste Windows Update het probleem hadden dat de Store niets meer deed (app updates blijven hangen / op pending staan), hier een aantal suggesties om te proberen. Voor mij was uiteindelijk post #39 de oplossing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[...]

[afbeelding]

Voor Windows Phone heb je al een tijdje de app #TileArt waarmee je dus afbeeldingen erin kunt zetten en een background over meerdere tiles kunt gebruiken. Ik gok dat Windows 10 ook nog wel wat meer mogelijkheden krijgt. Enkele voorbeelden zijn dan bijvoorbeeld:

[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]

Dat noem ik creatief. Dat noem ik origineel. Dat noem ik eigen keuzes maken.
Een saai startmenu welke al jaren hetzelfde is, is niet bepaald creatief te noemen.

Wat jij voorstelt met Classic Shell is wel wat tweaken, je past immers dingen aan, maar het is niet dat je dan een echte tweaker bent of dat een tweaker zijn startmenu om moet bouwen naar zo'n saai jaren 90 design. Een tweaker is helemaal niet bang voor verandering, sterker die heeft het nodig om meer te kunnen tweaken.
Als je tools als Classic Shell gebruikt, geef je eerder aan niet tegen verandering te kunnen. Is prima, maar doe niet alsof je dan beter bent dan de rest.
Je mist het punt. Een echte Tweaker die tweakt natuurlijk zijn eigen systeem naar zijn eigen persoonlijke smaak, dus ook Windows 10. En kijkt verder dan alleen naar wat Microsoft looks of tooltjes. Het gratis Classic Shell is mooi voorbeeld en zo zijn er nog veel meer zoals Start10 van Stardock of die van IObit.

De Windows 7 look is voor mij in de basis heel goed door zijn eenvoud, met wat kleine aanpassingen is het daarmee te tweaken naar het persoonlijk perfecte startmenu.

Iedere vernieuwing is geen verbetering, daar is Windows 10 een heel goed voorbeeld van.
http://betanews.com/2015/...art-menus-for-windows-10/

Een voorbeeld van een nieuw Start menu met Start10:
Afbeeldingslocatie: http://i61.tinypic.com/wpwup.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yukhoc
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 31-07 19:14
Yonix schreef op zondag 09 augustus 2015 @ 11:50:
...

Even iets anders:
[afbeelding]

Hoe is het mogelijk om items als 'documents' e.d. vast te maken aan het startmenu, zoals hierboven?
Settings -> Personalisation -> Start -> Choose which folders appear on start :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yonix
  • Registratie: April 2004
yukhoc schreef op zondag 09 augustus 2015 @ 14:20:
[...]

Settings -> Personalisation -> Start -> Choose which folders appear on start :)
Thanks! :D

Trouwens, is het ook mogelijk om de tiles in het startmenu hun eigen kleur te laten kiezen/bepalen? Zoals te zien is op de onderstaande afbeelding:
Afbeeldingslocatie: http://www.extremetech.com/wp-content/uploads/2014/10/windows-10-start-menu-orange-640x353.jpg

Bij mij hebben de tiles dezelfde kleur als mijn accentkleur en dat wil ik niet. :P

[ Voor 6% gewijzigd door Yonix op 09-08-2015 15:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Turdie
Yonix schreef op zondag 09 augustus 2015 @ 15:12:
[...]

Trouwens, is het ook mogelijk om de tiles in het startmenu hun eigen kleur te laten kiezen/bepalen? Zoals te zien is op de onderstaande afbeelding:
[afbeelding]

Bij mij hebben de tiles dezelfde kleur als mijn accentkleur en dat wil ik niet. :P
Er is wel een tool waarmee je custom tiles kan maken, weet niet precies of dat is wat je zoekt:
http://www.windowscentral...m-start-tiles-tilecreator

Zie nu dat je accent kleur kunt aanpassen via Settings ---> Personalization --> Colors (en dan bovenste uit zetten en dan kun je een accent kleur kiezen).

[ Voor 10% gewijzigd door Turdie op 09-08-2015 16:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verwijderd schreef op zondag 09 augustus 2015 @ 14:08:
[...]

Je mist het punt. Een echte Tweaker die tweakt natuurlijk zijn eigen systeem naar zijn eigen persoonlijke smaak, dus ook Windows 10.
Prima
En kijkt verder dan alleen naar wat Microsoft looks of tooltjes.
Maar is dat verplicht of is dat een keuze? Je brengt het namelijk alsof het anders MOET.
Het gratis Classic Shell is mooi voorbeeld en zo zijn er nog veel meer zoals Start10 van Stardock of die van IObit.
Als je ze mooi vindt, tenminste.
De Windows 7 look is voor mij in de basis heel goed door zijn eenvoud, met wat kleine aanpassingen is het daarmee te tweaken naar het persoonlijk perfecte startmenu.
Als jij het zo fijn vindt werken en mooi eruit vindt zien is dat prima, maar je had het ook over creatiever zijn en dat is met de oude startmenu's juist totaal niet.
Iedere vernieuwing is geen verbetering,
Ok, prima.
daar is Windows 10 een heel goed voorbeeld van.
Wait what? Juist Win10 voegt veel dingen toe die gewoon beter zijn dan Win7 of Win8. Dit is ook te merken aan het feit dat vrijwel elke review de nieuwe interface, stijl, animaties en gebruiksgemak roemt. Het is echt een interface die voor zowel starters als experts goed te gebruiken is en biedt voldoende manieren om het naar wens in te stellen. En hell, als je het niets vind, heb je daar nog tooltjes voor. Maar Win 10 als voorbeeld nemen voor het feit dat vernieuwing niet altijd beter is, gaat echt te ver.
http://betanews.com/2015/...art-menus-for-windows-10/
Een voorbeeld van een nieuw Start menu met Start10:
[afbeelding]
Dat ziet er juist niet als "nieuw" uit. Als je hetzelfde wilt, blijf dan gewoon bij Win7 wat je oh zo perfect lijkt te vinden.

Ik heb geen probleem met het feit dat je liever terug gaat naar oude designs, maar pretendeer niet dat dát de essentie van Tweaken is aub.
*knip* Blijven we wel even lief tegen elkaar....en anders een TR
Yonix schreef op zondag 09 augustus 2015 @ 15:12:
[...]

[afbeelding]

Dat was een oudere versie van het startmenu tijdens de preview. Dat met die kleuren is gelijk aan Windows 8.1
Wil je het zelf regelen met icoontjes en kleurtjes, dan zul je de tool moeten gebruiken die ik eerder linkte. Maar dat kost je dus aardig wat tijd.

[ Voor 2% gewijzigd door TheVMaster op 09-08-2015 17:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

( tl:dr; Maak desktop en touch conventies zo eenvoudig mogelijk en vermeng ze niet in allerlei manieren. )

Ik was niet duidelijk genoeg, ik heb het enkel over UX en visuele clutter, niet over zaken zoals backward compatibility of hardware support. Verder heb ik het over windows *als desktop os*. Ik snap zeker dat die nieuwe UI patronen erg handig zijn voor touch! Wat er bij mij gewoon niet in gaat is dat wanneer je Windows 10 als desktop OS gebruikt, dus zonder touchpad, je toch gedwongen wordt om mee te gaan in heel het touch-friendly gegeven. Als gebruiker van muis en toetsenbord zijn die touch interface patronen eenvoudigweg minder efficiënt dan degene die je al decennia lang gediend hebben in je desktop omgeving.
Vroeger was alles beter. Tegenwoordig type je gewoon wat je zoekt in het startmenu. Anticipeert het besturingssysteem voor jou :)
Mja, dat is dus alles behalve mijn ervaring, hoe vaak moet je opnieuw een andere term proberen omdat je huidige term de lading niet dekt? Bij mij gebeurd dat vrij vaak, ach misschien ben ik gewoon niet slim genoeg. Echter, het is me al genoeg voorgevallen dat ik bij de papa of de mama een andere term moet gaan ingeven omdat ze iets niet terug vinden. Zoekfuncties zouden altijd supplementair moeten zijn aan een duidelijke structuur in inhoudstafel etc etc. Dit is iets dat Apple en de meeste Linux windows managers veel beter doen dan Microsoft naar mijn mening. Van de zoekfunctie het vereiste patroon maken om informatie terug te vinden heb ik altijd als een luie oplossing ervaren -- tagje hier en daar en dan moeten we ons archaisch configuratie-scherm niet eens degelijk herwerken. Misschien heb je een andere mening, maar dat is de mijne.

Je voorbeeld van animaties bevestigt mijn stelling enkel, waarom vond ik dat nergens terug in een van de verschillende configuratievensters waar ik het zou verwachten? Ik mag als eindgebruiker toch verwachten dat dit soort dingen ergens staan in de theming options, of moeten die search terms mij dan als een of ander platonisch ideaal vanuit de hemel aangerijkt worden? Vrij spirituele opvatting zou ik durven stellen. En in feite, toen ik in Edge via Bing zocht werd mij een stappenplan aangeboden om het via de performance settings te doen, dit is het eerste resultaat. http://winsupersite.com/w...isable-desktop-animations Als een Microsoft search engine in een Microsoft browser mij dat als eerste resultaat voor een Microsoft besturingssysteem aanbied, is het dan vreemd dat ik er dan van uit ga dat het zo hoort?

En verder, ik zeg absoluut niet dat vroeger alles beter was! Ik zou Windows 95 écht niet als mijn OS willen anno 2015! :P
Ik zeg enkel dat ik de Windows interface sinds Windows XP als desktop OS steeds meer over-designed en over-engineered aanvoelt. Mijn voorbeeld van Windows 95 nam ik omdat dat de eerste versie was waar alle essentiële Windows karakteristieken zoals we die vandaag kennen aanwezig zijn. Het was eenvoudig en ondubbelzinnig, het start menu was bijvoorbeeld niet meer dan een verijdelde drop down menu, en vandaag heb je der tiles enzo inzitten, in feitje zijn dat de *windows* die nu in je menu komen te zitten, wel, waarom stop je dat dan niet gewoon in zijn eigen venster? Windows heeft al lang allerlei soorten UI patronen die daartoe kunnen dienen. Je zou het een nieuws-centrum kunnen maken dat je opent vanuit je start menu, quick launch of tray icons. Ik wil maar zeggen dat er *opnieuw* een nieuwe UI conventie in de soep wordt gesmeten. Dat voelt mij totaal niet aan als unificatie of simplificatie. Tegenwoordig heb je een miljoen features om dezelfde taak uit te voeren, maar dat geeft mij vooral een gevoel van feature creep, omdat methode 15 doorgaans niet efficiënter is dan methode 26.
Muis stuk of ik snap niet helemaal wat je bedoelt.
Als het bij jou niet zo is lijkt me dat wel vreemd, maar mijn muis werkt voor de rest prima.

Vroeger
1. RMB ergens -> context menu
2. RMB ergens anders -> context menu

Nu
1. RMB ergens -> context menu
2. RMB ergens anders 1* -> sluit huidig context menu
3. RMB ergens anders 2* -> open nieuw context menu

Ik snap niet waarom. Dit is gewoon een vervelende extra klik.
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/JQcsnbV.png
Nee die bedoel ik niet, ik zal straks even kijken of ik het venstertje vind :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Martinspire schreef op zondag 09 augustus 2015 @ 16:46:
[...]

*knip* Blijven we lief doen tegen elkaar

[...]
*knip* Wil jij dat de volgende keer gewoon d.m.v. de TR button melden....dat voorkomt een bitch fight hier

[ Voor 50% gewijzigd door TheVMaster op 09-08-2015 17:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bananenplant
Eerder meldde ik dat ik door problemen met de GUI (startmenu, contextmenu's werken niet) geen PS of cmd als Administrator kon krijgen. Wat ik nu gedaan heb: op een andere computer heb ik shortcuts gemaakt die als Administrator die dingen starten en naar de pc gekopieerd. Dit werkt O-) !

Nadat de kopie naar externe hdd van spulletjes klaar is dus maar eens even wat fixes proberen :) .

Pagina: 1 ... 33 ... 105 Laatste

Let op:
Ervaringen met de Insider Preview van Windows 10 kunnen in het [Windows 10] Insider Preview Ervaringen & Discussie topic.

Ervaringen met Windows 11 horen thuis in het [Windows 11] Insider Preview Ervaringen & Discussie topic.

De Windows 10 mei 2021 Update (of 21H1) bits zijn hier te downloaden (via de MediaCreation Tool link). Je kunt natuurlijk ook via Windows Update checken op updates, dan zou hij als het goed is ook binnen moeten komen.