Multiprocessor configuration not supported

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,bij het installeren van w10 krijg ik na ong 30% nadat de pc terug opstart dit bericht.
De processor is een i3-2100 cpu 3.10ghz
Geheugen 4,00gb en draai nu op w7 32 bit.
Het moederbord is van msi,alles is uptodate,alle drivers,bios...enz
Weet iemand wat het probleem is want als ik google staat er vrij weinig over geschreven.
Grt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hippocampus
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 07-09 20:45

Hippocampus

ᓚᘏᗢ

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
kan ik dat herstellen door een tool of moet er een nieuwe installatie worden gedaan van w7?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Heb een clean versie van w7 gedaan en nog wil die w10 niet verder installeren met de melding van multiprocessor configuration not supported,iemand nog een idee?
Grt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 19-09 19:59

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Windows 7 bestaat niet. Er zijn verschillende versies/uitvoeringen waar je mogelijk de correcte drivers voor kan downloaden. Zonder deze informatie, is het al snel zoeken naar een speld in een hooiberg omdat de gegeven informatie niet meer behelst dan "snap niet", "doet niet", "nu wel".

Ik denk dat onder andere in Hangen en Opstartproblemen troubleshooter en Windows Clients - Beleid ook een mooi aanknopingspunt kunnen zijn om eens nuttig, gestructureerd en logisch te werk te gaan (zelf) en daarna in 1 post een goede samenvatting te geven waar je nou daadwerkelijk vastloopt en welke combi van hardware/drivers niet lijkt te werken.
The Max CPUID Value Limit in the system BIOS must be disabled for proper processor identification. Once processor identification is complete, the option can be enabled if desired.
Bij gebrek aan informatie over je systeem (zie eerdere linkjes), lijkt het me zinvol dat je eerst een rustig de handleiding gaat lezen, eventueel gaat controleren of in je BIOS geen rare dingen staan en of je uberhaupt (!!!) wel voldoet door nogmaals de Upgrade Advisor te draaien van zowel Windows 7 als van Windows 10.

Ook http://answers.microsoft....86-496c-936a-55161ad43169 heeft meldingen hierover en dat was mijn eerste hit in Google; hoe je dit niet bent tegengekomen is me een raadsel. Het zou (!!!!!) dus kunnen dat jouw CPU-stepping precies de verkeerde is en dus niet kan/mag upgraden.

Google is trouwens goed bezig want de 2e hit op jouw issue verwees naar Title TK: Windows 10: MULTIPROCESSOR_CONFIGURATION_NOT_SUPPORTED

[ Voor 7% gewijzigd door MAX3400 op 06-08-2015 13:57 ]

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
@max3400,bedankt voor de uitleg maar ben een leek op gebied van pc,ik heb die upgrade avisor
Gebruikt en mijn systeem was geschikt voor de update.mijn windows 7 premium is legaal en is geactiveerd.heb net geprobeerd via uitvoeren ,dan msconfig en daar bij opstarten 1 processor aan te vinken maar zonder succes,dezelfde boodschap.als de cirkel van de upgrade op 30% staat heeft hij alle bestanden gekopieerd ,dan start de pc opnieuw op en komt die boodschap.
Voor de rest van de bios ken ik iets , Wat kan ik daar zien of vinden wat niet goed is?
Grt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FREAKJAM
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 14:49

FREAKJAM

"MAXIMUM"

Simpelweg zoeken naar "The Max CPUID Value Limit" in je bios en deze uitschakelen moet toch niet zo moeilijk zijn? Zoek anders de handleiding van je moederbord op, daarin wordt vast uitgelegd hoe je kunt booten naar je BIOS.

[ Voor 32% gewijzigd door FREAKJAM op 06-08-2015 15:49 ]

is everything cool?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400

MAX3400

FREAKJAM schreef op donderdag 06 augustus 2015 @ 15:49:
Simpelweg zoeken naar "The Max CPUID Value Limit" in je bios en deze uitschakelen moet toch niet zo moeilijk zijn? Zoek anders de handleiding van je moederbord op, daarin wordt vast uitgelegd hoe je kunt booten naar je BIOS.
Bedankt voor het herhalen van mijn bovenstaande informatie ;)
Verwijderd schreef op donderdag 06 augustus 2015 @ 15:44:
heb net geprobeerd via uitvoeren ,dan msconfig en daar bij opstarten 1 processor aan te vinken
Ik geloof niet dat ik duidelijk genoeg was of je kijkt op de verkeerde plekken? Je zal je BIOS in moeten. MSCONFIG is niets meer of minder dan een papegaai die herhaalt wat er in je BIOS (onder andere) staat.

[ Voor 6% gewijzigd door MAX3400 op 06-08-2015 15:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt,heb het gevonden,@max3400 je was wel duidelijk maar mijn engels is met haar op en ben gene held op pc gebied,ga nu eens de hele installatie opnieuw doen,laat iets weten of het gelukt is.
Grt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FREAKJAM

FREAKJAM

"MAXIMUM"

MAX3400 schreef op donderdag 06 augustus 2015 @ 15:56:
[...]

Bedankt voor het herhalen van mijn bovenstaande informatie ;)

[...]

Ik geloof niet dat ik duidelijk genoeg was of je kijkt op de verkeerde plekken? Je zal je BIOS in moeten. MSCONFIG is niets meer of minder dan een papegaai die herhaalt wat er in je BIOS (onder andere) staat.
Het was geen herhaling, eerder een bevestiging van je informatie plus de toelichting hoe de BIOS gevonden kon worden.

is everything cool?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blackwolf-nl
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 29-05 17:56
@max3400

"Ook http://answers.microsoft....86-496c-936a-55161ad43169 heeft meldingen hierover en dat was mijn eerste hit in Google; hoe je dit niet bent tegengekomen is me een raadsel. Het zou (!!!!!) dus kunnen dat jouw CPU-stepping precies de verkeerde is en dus niet kan/mag upgraden."

dat is een heel leuk artikel ..als je het hebt over de instal van windows 7...............

"Google is trouwens goed bezig want de 2e hit op jouw issue verwees naar Title TK: Windows 10: MULTIPROCESSOR_CONFIGURATION_NOT_SUPPORTED"

>> dual CPUs need to be identical or Windows<<
geloof dat TS het hier gewoon over een I3 2100 cpu heeft ... oke meerdere core's maar GEEN dual cpu als in het artikel.

ik heb dit zelfde probleem... dus.
ook hier een I3 2020 3,3 cpu
het enige wat je er echt over terug vind is je stepping ( mijne 20 / A), en dat is waar win10 niet mee overweg kan........

btw .. iets minder reageren op de TS is denk ik wel leuk.
niet iedereen heeft er totaal kaas van gegeten en stelt misschien in jou ogen de verkeerde vragen.
maar probeer eens een benadering als mens............

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400

MAX3400

Blackwolf-nl schreef op donderdag 06 augustus 2015 @ 18:43:
maar probeer eens een benadering als mens............
Bedankt voor je bijdrage dan maar? Je hebt blijkbaar geen van mijn links daadwerkelijk gelezen of begrepen en bent nu van mening dat ik te hard reageer (of in ieder geval binnen het beleid van GoT) maar zelf geef je geen bijdrage die de zorgen/problemen van de topicstarter weg kan nemen.

Sowieso het blog van YellowOnline spreekt ook over single-socket CPU's waarbij de betreffende BIOS-setting wel zeker een mogelijkheid kan bieden om de foutmelding weg te krijgen. En als ik je niet beval, staat het je vrij om op http://gathering.tweakers...rt_messagereport/44702681 te klikken.

Zoals gezegd: bedankt.

[ Voor 7% gewijzigd door MAX3400 op 06-08-2015 18:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
FREAKJAM schreef op donderdag 06 augustus 2015 @ 15:49:
Dit heeft geleid tot een oplossing,eindelijk is het gelukt na vele pogingen. :)
W 10 staat erop,mijn dank aan de heren die de oplossing gegeven hebben.
Slotje.grt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400

MAX3400

Verwijderd schreef op donderdag 06 augustus 2015 @ 22:38:
[...]

Dit heeft geleid tot een oplossing,eindelijk is het gelukt na vele pogingen. :)
W 10 staat erop,mijn dank aan de heren die de oplossing gegeven hebben.
Slotje.grt.
d:)b Mooi zo; veel plezier met Windows 10 en voor meer hints & tips: [Windows 10] Ervaringen & Discussie - Deel 2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FREAKJAM

FREAKJAM

"MAXIMUM"

De credits zijn voor Max, niet voor mij. Ik had dezelfde link gevonden, maar ik was de spuit11 in deze kwestie. Fijn dat het is opgelost!

is everything cool?

Pagina: 1