Toshiba e755 Pocket PC>Panasonic G500>Nokia 8210>Nokia 8850>Vario MDA (htc wizard 200)>Vario MDA III (htc tytn II)>HTC Hero>HTC Desire HD>Asus Transformer TF101>Asus Padfone>Oppo Find 5>LG Nexus 5>Wileyfox Swift 2X>Razer Phone>Pixel 8 Pro
In Windows is al sinds 95 de mogelijkheid om dingen via configuratiescherm te regelen of direct de registersleutels aan te passen. Beide doen ze hetzelfde in ieder geval. Als je niet gelooft dat een on-off switch de setting aanpast, tja dan moet je dat zelf weten. Zulke posts maken het er niet duidelijker op en geven ook helemaal geen duidelijkheid of het dan wel of niet werkt. Want je weet niet of zo'n switch in de settings niet meer dingen aanpast dan alleen dat.Verwijderd schreef op vrijdag 07 augustus 2015 @ 08:37:
[...]
Je bedoelt dit soort van posts waarin mensen zich in allerlei technische kunsten moeten duiken om nog een gevoel van online veiligheid te hebben? maratropa in "[Windows 10] Privacy & instellingen"
En ellenlange posts op reddit met group policies, host en registry aanpassingen naast pagina's van de Windows 10 settings. Met alleen die settings is al duidelijk geworden dat nog steeds veel van je data wordt doorgesluisd naar Microsoft voor hun eigengebruik. Te zot voor woorden.
Alsof een privacy statement voldoende is om een bedrijf dan maar te geloven. Want daar gaat het deels om: dat men in de privacy statement ziet dat het wat ruim is opgezet en dan maar meteen het ergste aanneemt. Dat is net zo bezopen. Verder vind ik het apart dat je dan maar even allerlei bronnen naast je neerlegt die aantonen dat het helemaal niet zo staat. Dat uitzetten ook uitzetten is, dat je niet zomaar je wifinetwerken deelt en dat ze van buitenaf in je bestanden gaan rommelen. Waar haal je die onzin vandaan?Wees blij dat niet iedereen alles voor zoete koek slikt wat Microsoft op zijn blauwe ogen beloofd. Het is van Microsoft dus iedere goedgelovige sukkel of zelf benoemt ICT-expert denkt gelijk dat het veilig is?
Ongelofelijk veel settings? Man waar heb je het over. Als je alles handmatig wilt doen dan ben je misschien even bezig, maar als ik mijn locatie niet deel, waarom wil je het dan alsnog per app gaan bijstellen? Dat heeft dan toch geen nut? Net als dat ik instel een wifi-netwerk niet te delen met mijn contacten, waarom wil je dan alsnog wifisense uitzetten? Die deelt dan toch gewoon niets.Met medische gegevens kun je niet zorgvuldig genoeg zijn. Het is pas zeker als het feitelijk bewezen is dat Microsoft geen data lekt wanneer je dat niet wilt . Alle seinen staan nu echter op rood omdat je ongelofelijk veel settings moet instellen om de zaak veilig te zetten.
Er zijn wel meer dingen waar je een licentie afneemt, maar niet echt de eigenaar bent. Denk de tv-decoder naast je TV. Denk het modem van je internetprovider. Dat wordt al langer geaccepteerd in andere situaties.En na de volgende software update weet je al helemaal niet meer of dat nog werkt. Microsoft heeft in het privacy statement aangegeven dat ze op Windows 10 hoe dan ook al je data zullen krijgen voor hun eigen gebruik. Zij beslissen.
Dat is niet gezond, dat is totaal creepy. Want wie is er nu de baas in huis, jij of Microsoft?
Verder moet ik de eerste Windows-update nog tegenkomen (sinds Windows 8 uitkwam) die de switch voor locatie delen weer aanzet. Dingen die ik reset heb zien worden na upgrade waren de weergaveinstellingen van Windows Explorer en wat default-programma's (wat overigens de niet-express optie niet meer doet). De rest staat nog zoals ik het in het begin bij de preview heb ingesteld. Ik weet niet waarom dat nu zou moeten veranderen.
Jij denkt niet dat als ze dergelijke dingen doen, dat het hele internet er dan niet over gaat vallen?
Natuurlijk mag je van het ergste uitgaan, maar er is nog altijd zoiets als Logisch Redeneren om te zien waarom ze dat niet doen en nooit zullen doen.
Windows 8 heeft al diverse certificaten bemachtigd, diverse reviews gehad en diverse onderzoeken doorstaan waarbij is aangetoond dat het een veilig systeem is. Windows 10 is niet heel veel anders (zeker de app-store niet), dus waarom zouden ze het dan helemaal omgooien? Om wat gepersonaliseerde data te verzamelen om daar rijk mee te worden? Denk je dat echt?
Wéér een app die ondanks dat ie verwijdert is later zo ineens weer door de Store wordt geïnstalleerd

En

After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...
Oscar Wilde
Je zou kunnen proberen om hem even handmatig te installeren: http://www.microsoft.com/silverlight/Raven schreef op vrijdag 07 augustus 2015 @ 10:46:
*zucht*
Wéér een app die ondanks dat ie verwijdert is later zo ineens weer door de Store wordt geïnstalleerdDit keer de Office downloader. Waarom komen er telkens apps terug?
![]()
![]()
En
[afbeelding]heb ik maar opgelost door zelf Silverlight te installeren, dat lijkt die melding opgelost te hebben. Al vraag ik mij wel af waarom de updater van W10 deze niet aanbood, heeft dit te maken met dat MS de ondersteuning aan het stoppen/terugschroeven is?
MS is volgens mij gestopt met de ondersteuning ervan en hij zit ook niet meer in Edge. Als dat niet de oplossing is, dan kan het een bug in Eset zijn.
After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...
Oscar Wilde
Het is de WL-344 V1 001. Ik merkte het al bij Windows 7 dat het slecht werkte want de inzet naar Windows 10 bleef aantal keren op 0% hangen en ging met moeite naar 1%. Pas bij de 5e poging ging het vlotter. In Windows 10 was het drama. Toen ik een Linksys USB G adapter erin zette waren alle problemen voorbij. Of het een driver probleem was of hardware, dat weet ik niet maar vrolijk word ik er niet van. Ik denk dat het beide is want Windows 10 zag de adapter niet en toen duurde het al uren voordat de pc opgestart was en toen eindelijk de adapter daar was, was het nog erger. Draadloze netwerken (wel icontje dat er een draadloze adapter er was) waren niet zichtbaar en Windows 10 wilde niet zomaar meer afsluiten en het duurde en duurde. Sorry maar dit is niet mijn eerste ervaring met Sitecom en het wordt alleen maar slechter en slechter.Verwijderd schreef op vrijdag 07 augustus 2015 @ 09:20:
[...]
Gezien de adapter onder Windows 7 nog prima werkte, lijkt er sprake van een driverprobleem. Welke adapter betreft het precies? Op de adapter en verpakking zal de productcode staan. De productcode begint met WL- of WLA-, bijvoorbeeld WLA-2100 v2 001.
Vriendelijke groet,
Maarten
Sitecom Webcare
Offtopic: net ook weer nieuwe Powerline adapter van Sitecom welke niet werkte in Windows 8/10. Geen connectie mogelijk. Devolo erin geprikt en het werkt dus het ligt niet aan mijn slagvaardigheid en ik heb nog wel heel boek met alle ellende dat heet Sitecom. routers, powerline, USB adapter en diverse andere hardware met de meeste vreemde meldingen tot ellende aan toe.
I hit the CTRL key, but I'm still not in control!
In de Windows event log is niets terug te vinden van dit alles en tot zover heb ik ook geen software kunnen vinden die dit soort dingen kan monitoren. Ik ben niet de enige waarbij dit voorkomt, maar helaas is de groep niet groot genoeg voor MS om er iets mee te doen.
Hier toevallig mensen met hetzelfde euvel die het op hebben weten te lossen? En nee, het geluid uitzetten is natuurlijk geen oplossing
Een vergissing is menselijk, maar om er echt een puinhoop van te maken heb je een computer nodig.
Ik had dit probleem ook een keer in Windows 7. Bleek (als ik mij goed herinner) aan mijn onboard Bluetooth te liggen die elke keer aan en uit ging. Weet alleen niet mee hoe ik het opgelost had. Volgens mij heb ik drivers en software daarvoor opnieuw geïnstalleerd.Kaastosti schreef op vrijdag 07 augustus 2015 @ 11:27:
Sinds de update naar Windows 10 blijft het 'device disconnected' geluid at random afspelen. Soms een paar minuten niks, dan drie keer in een minuut, heel sporadisch afgewisseld met het 'device connected' geluid.
In de Windows event log is niets terug te vinden van dit alles en tot zover heb ik ook geen software kunnen vinden die dit soort dingen kan monitoren. Ik ben niet de enige waarbij dit voorkomt, maar helaas is de groep niet groot genoeg voor MS om er iets mee te doen.
Hier toevallig mensen met hetzelfde euvel die het op hebben weten te lossen? En nee, het geluid uitzetten is natuurlijk geen oplossing
- Edit -
Of het was de power saving van mijn USB poorten.
Sorry, ik kan het me niet meer goed herinneren. Maar misschien helpt dit je op weg.
[ Voor 6% gewijzigd door Xyphoid op 07-08-2015 11:47 ]
Toshiba e755 Pocket PC>Panasonic G500>Nokia 8210>Nokia 8850>Vario MDA (htc wizard 200)>Vario MDA III (htc tytn II)>HTC Hero>HTC Desire HD>Asus Transformer TF101>Asus Padfone>Oppo Find 5>LG Nexus 5>Wileyfox Swift 2X>Razer Phone>Pixel 8 Pro
Verwijderd
De WL-344 wifi USB adapter gebruikt een Ralink RT3071 chipset.
Ralink is tegenwoordig onderdeel van Mediatek.
Wanneer ik de Mediatek website check, zie ik dat er drivers zijn tot Windows 8 voor deze chipset:
http://www.mediatek.com/en/downloads1/downloads/usb
Je kan de driver natuurlijk proberen, maar officieel is er dus geen Windows 10 driver voor dit product.
Met vriendelijke groet,
Bastiaan
Sitecom Customer Care
edit: ondertussen zijn er adapters met de RT307x chipset getest met deze driver onder Windows 10. Deze driver lijkt prima te werken.
Vriendelijke groet,
Maarten
Sitecom Webcare
[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 07-08-2015 15:55 ]
Die power saving klinkt in ieder geval als een prima startpunt. Die heb ik nu uitgezet en volgens mij heb ik 't geluid al een tijdje niet gehoordXyphoid schreef op vrijdag 07 augustus 2015 @ 11:44:
[...]Ik had dit probleem ook een keer in Windows 7. Bleek (als ik mij goed herinner) aan mijn onboard Bluetooth te liggen die elke keer aan en uit ging. Weet alleen niet mee hoe ik het opgelost had. Volgens mij heb ik drivers en software daarvoor opnieuw geïnstalleerd.
- Edit -
Of het was de power saving van mijn USB poorten.
Sorry, ik kan het me niet meer goed herinneren. Maar misschien helpt dit je op weg.
Een vergissing is menselijk, maar om er echt een puinhoop van te maken heb je een computer nodig.
Synchronisatie uitzetten en geen folders synchroniseren. Dan service uitzetten. Et voila: geen Onedrive.Verwijderd schreef op vrijdag 07 augustus 2015 @ 13:19:
Ik wil die OneDrive niet, maar hoe is dit uit te schakelen/verwijderen.
Maar dat had je ook kunnen googlen.
Echt helemaal verwijderen gaat volgens mij niet, ben hier ook mee bezig geweest. Ik gebruik 'm niet en zal 'm nooit gebruiken, maar helaas is het integraal onderdeel van Windows 10.Verwijderd schreef op vrijdag 07 augustus 2015 @ 13:19:
Ik wil die OneDrive niet, maar hoe is dit uit te schakelen/verwijderen.
Het beste wat je kunt doen is alle linkjes er naar toe (in explorer) verwijderen via registry. Gewoon googlen, je bent heel erg niet de enige die de boel wat op wil schonen
Verwijderd
Google levert mij geen afdoende oplossing, uw antwoord is ook niet voldoende blijkbaar, dus vooral niet denken dat ik niet kan googlen.Martinspire schreef op vrijdag 07 augustus 2015 @ 13:22:
[...]
Synchronisatie uitzetten en geen folders synchroniseren. Dan service uitzetten. Et voila: geen Onedrive.
Maar dat had je ook kunnen googlen.
Ik snap totaal wat je bedoeld dat je zulke gespreken niet meer aangaat, het heeft geen zin dat klopt.Verwijderd schreef op vrijdag 07 augustus 2015 @ 10:02:
[...]
Nee bedankt.. ben jaren terug (rond de Win Vista tijd) gestopt met zulke discussies online. Met dit soort (welles/nietes) onderwerpen heeft reageren (meestal) geen tot weinig nut, omdat de mensen waar je op reageert (niets persoonlijks) al dingen in hun hoofd hebben die je er niet uit krijgt.
Het probleem met dit soort onderwerpen is dat veel mensen alleen maar mee schreeuwen met de meute, en dan wordt discussiëren (zeker online) heel lastig.
Ik wacht wel tot de volgende verjaardag/BBQ/etc om mijn stellingen aan de man/vrouw te brengen, want ik ben er zeker van dat er dan ook wat "mee schreeuwers" zullen zijn.
Nogmaals, dit is niet persoonlijk op jou gericht.
Ik luister nooit echt wat de media zegt, die roepen een paar kreten, maar die gaan niet diep genoeg in op de materie die ze hebben, het beste is om meerdere bronnen bij elkaar te trekken en het verleden erbij te halen enzo een conclusie te trekken.
En nu weer on-topic please, zoals eerder verwezen werdt.
[Windows 10] Privacy & instellingen
Dan had je dit al moeten melden in je eerdere reactie? Verder geef je in deze reactie nog steeds niet aan wat er niet voldoende aan is.Verwijderd schreef op vrijdag 07 augustus 2015 @ 13:27:
[...]
Google levert mij geen afdoende oplossing, uw antwoord is ook niet voldoende blijkbaar, dus vooral niet denken dat ik niet kan googlen.
Ipsa Scientia Potestas Est
NNID: ShinNoNoir
Microsoft Surface Pro 6 | Samsung Galaxy S21FE | XBOX Series X
Daarvoor zal het vast geweldig werken, ze hebben het ongetwijfeld heel goed uitgedacht met prachtige integratie met alle office producten.CAP-Team schreef op vrijdag 07 augustus 2015 @ 14:01:
OneDrive is juist ideaal, mooi alles centraal opgeslagen en toegankelijk vanaf al mijn devices.
Wat mij persoonlijk tegenstaat is dat alles rond Windows 10 tot doel lijkt te hebben mijn data bij Microsoft te krijgen. Ik heb zelf een cloud oplossing draaien, met alles in eigen beheer. Dan heb ik dus ook nooit een oneDrive icoontje nodig in mijn explorer of waar dan ook... lekker opruimen
Nee dat is Google. Die vinden het interessant wanneer jij een scheet laat in Maastricht. Microsoft heeft niks aan die informatie zoals Martinspire al tig keer heeft uitgelegd.Kaastosti schreef op vrijdag 07 augustus 2015 @ 14:05:
[...]
Wat mij persoonlijk tegenstaat is dat alles rond Windows 10 tot doel lijkt te hebben mijn data bij Microsoft te krijgen.
XBL: MRE Inc
Hoe heeft Microsoft er niets aan dat ik al mijn bezigheden op het OS, al mijn zoekacties en al mijn bestanden aan ze toe zou vertrouwen? Dat is toch een schat aan informatie!MRE-Inc schreef op vrijdag 07 augustus 2015 @ 14:13:
[...]Microsoft heeft niks aan die informatie zoals Martinspire al tig keer heeft uitgelegd.
Van mijn persoontje ongetwijfeld (nog) niet, maar als we het hebben over de massa... dan is dat toch wel behoorlijk wat waard. Als er geen voordeel in zou zitten, stelt men echt geen gratis online opslag ter beschikking hoor
[Windows 10] Privacy & instellingen
[ Voor 3% gewijzigd door dutchnltweaker op 07-08-2015 14:30 ]
Lokaal wordt het ook gebruikt voor diensten als Cortana e.d. maar dat lijkt me geen probleem.Kaastosti schreef op vrijdag 07 augustus 2015 @ 14:16:
[...]
Hoe heeft Microsoft er niets aan dat ik al mijn bezigheden op het OS, al mijn zoekacties en al mijn bestanden aan ze toe zou vertrouwen? Dat is toch een schat aan informatie!
Overigens heb je gelijk dat het een schat van informatie oplevert, je kunt daar veel te weten komen over je gebruikers, de applicaties en eventueel doorverkopen. Maar zoals ik zeg: dat gaat ze teveel kosten. Aan licenties, PR en image.
Er zit een verschil tussen de opslag van Onedrive en die van bv Gmail. Gmail kwam meteen met een mailbox waar je echt al je mail in kwijt kon. Weinig mensen hadden de upgrade naar betaalde diensten nodig en daarbij betaal je gewoon echt met je data voor de reclame en informatie.Van mijn persoontje ongetwijfeld (nog) niet, maar als we het hebben over de massa... dan is dat toch wel behoorlijk wat waard. Als er geen voordeel in zou zitten, stelt men echt geen gratis online opslag ter beschikking hoor
Bij Onedrive hangt het echter samen met Office, Windows Phone en het synchroniseren van bv Windows Settings. Het is gewoon een middel om mensen aan te sporen een Office licentie te nemen (waar ook nog eens je opslag mee vergroot) en andere diensten die daar gebruik van kunnen maken.
Onedrive op zichzelf was nooit een dienst die qua opslaggrootte meeliep met de grote jongens. Een Dropbox en Google Drive had eigenlijk altijd wel meer opslag, snellere servers en meer features. Het is ondertussen wel vergroot, versneld en heeft meer integratie gekregen, maar het was altijd wel duidelijk dat de betalende gebruiker genoeg kon opbrengen om de hele dienst gratis te maken. Dan is "betalen met je data "niet zo heel erg van toepassing imo. Een gemiddelde Microsoft Account levert dan theoretisch gezien meer bruikbare data op.
Met gratis diensten is de kans groot dat je met je gegevens de dienst betaald, maar dat is niet altijd het geval. Er zijn genoeg uitzonderingen.
Dan moet je je vraag ook duidelijk formuleren. Wij hebben hier geen glazen bol en het is al lastig genoeg om antwoord te geven wanneer vragen niet helemaal duidelijk zijn geformuleerd. Het is ook handig aan te geven wat je al hebt geprobeerd en wat je had gevonden op internet. Dit ook gevonden via Google?Verwijderd schreef op vrijdag 07 augustus 2015 @ 13:27:
[...]
Google levert mij geen afdoende oplossing, uw antwoord is ook niet voldoende blijkbaar, dus vooral niet denken dat ik niet kan googlen.
is everything cool?
Bovendien zal de gemiddelde ICT-er die zulke systemen beheert er nauwelijks bij stilstaan. Die denkt "even snel" wat Windows 10 machines te upgraden met Express settings en daarna weer verder te kunnen met iets anders.Verwijderd schreef op vrijdag 07 augustus 2015 @ 08:37:
[...]
Met medische gegevens kun je niet zorgvuldig genoeg zijn. Het is pas zeker als het feitelijk bewezen is dat Microsoft geen data lekt wanneer je dat niet wilt . Alle seinen staan nu echter op rood omdat je ongelofelijk veel settings moet instellen om de zaak veilig te zetten.
En na de volgende software update weet je al helemaal niet meer of dat nog werkt. Microsoft heeft in het privacy statement aangegeven dat ze op Windows 10 hoe dan ook al je data zullen krijgen voor hun eigen gebruik. Zij beslissen.
Dat is niet gezond, dat is totaal creepy. Want wie is er nu de baas in huis, jij of Microsoft?
Het is dus goed dat die berichtgeving er is en dat mensen zich er bewust van worden dat de default settings in ieder geval privacy schendend zijn. En in de gezondheidszorg zijn de consequenties nog een stuk erger.
Sowieso is een opt-out systeem verschrikkelijk.
Dit is trouwens ook leuk als je veel machines in beheer hebt:
http://www.techrepublic.c...ted-windows-10-downloads/
Nice going Microsoft
Ask yourself if you are happy and then you cease to be.
Dit lijkt mij puur een onderbuik assumptie en niet een met bronnen gestaafd resultaat van een onderzoek.Lethalis schreef op vrijdag 07 augustus 2015 @ 15:29:
Bovendien zal de gemiddelde ICT-er die zulke systemen beheert er nauwelijks bij stilstaan. Die denkt "even snel" wat Windows 10 machines te upgraden met Express settings en daarna weer verder te kunnen met iets anders.
Nickname does not reflect reality
Tsja, ik wil eigenlijk niet veel persoonlijke info delen, maar ik ken zulke mensen die bij zorginstellingen werken. Misschien dat het bij ziekenhuizen beter geregeld is, maar de zorg is veel meer dan dat (ouderenzorg, GGZ instellingen, huisartspratijken, apothekers, etc) en daar is het vaak echt een zooitje.Brad Pitt schreef op vrijdag 07 augustus 2015 @ 15:33:
[...]
Dit lijkt mij puur een onderbuik assumptie en niet een met bronnen gestaafd resultaat van een onderzoek.
Windows 10 is daar niet eens een issue, want vaak draaien ze nog met Windows XP

[ Voor 7% gewijzigd door Lethalis op 07-08-2015 15:37 ]
Wederom, en ik zal wel weer half niet geloofd worden: ik lees in dit topic, maar ook elders, over verhalen van mensen die een werklaptop hebben (dus ik neem aan domain-joined) die ook de vraag krijgen om te mogen updaten. Het grappige is, helaas, dat in een aantal gevallen mensen met een 7 Pro of 8.1 Pro licentie weken/maanden geleden al dat Update-icoontje in hun taskbar hebben gehad en de machine staat "dus" geregistreerd als dat Windows 10 erheen moet.Lethalis schreef op vrijdag 07 augustus 2015 @ 15:29:
[...]
Nice going Microsoft
Ja, het lijkt erop dat een aantal zaken niet goed zijn uitgedacht door Microsoft. Nee, het lijkt in niet alle gevallen de volledige schuld van Microsoft.
Om nog maar te zwijgen over bepaalde JAVA-koppelingen die nog afhankelijk zijn van JRE 1.6.xxxLethalis schreef op vrijdag 07 augustus 2015 @ 15:36:
[...]
Windows 10 is daar niet eens een issue, want vaak draaien ze nog met Windows XP
[ Voor 14% gewijzigd door MAX3400 op 07-08-2015 15:38 ]
Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof
Ik werk zelf in de gezondheidszorg als IT'er en ik ben me uitstekend bewust van de zogenaamde express-settings en wat er standaard allemaal aanstaat. Ook dingen als WiFi-Sense etc. Ik heb mijn informatiemanager daar ook al uitgebreid over gesproken. Kwestie van je eerst inlezen voordat je zomaar upgrade denk ik. Helaas doet niet iedereen dat altijd.Lethalis schreef op vrijdag 07 augustus 2015 @ 15:36:
[...]
Tsja, ik wil eigenlijk niet veel persoonlijke info delen, maar ik ken zulke mensen die bij zorginstellingen werken. Misschien dat het bij ziekenhuizen beter geregeld is, maar de zorg is veel meer dan dat (ouderenzorg, GGZ instellingen, huisartspratijken, apothekers, etc) en daar is het vaak echt een zooitje.
Wij draaien trouwens Windows 8.1 + Windows 2012R2. Hier is alles gelukkig goed op orde, maar daar heb ik zelf natuurlijk voor gezorgd
Dat denk ik dus ook. Ik denk dat veel personeel zelf op het icoontje hebben gedrukt en de Windows 10 update hebben geregistreerd met hun werkmail. Ik kan begrijpen dat niet alle bedrijven Windows Enterprise hebben draaien (kosten), maar ik begrijp niet waarom men geen WSUS draait. Daarmee voorkom je deze ellende toch wel.MAX3400 schreef op vrijdag 07 augustus 2015 @ 15:37:
[...]
Wederom, en ik zal wel weer half niet geloofd worden: ik lees in dit topic, maar ook elders, over verhalen van mensen die een werklaptop hebben (dus ik neem aan domain-joined) die ook de vraag krijgen om te mogen updaten. Het grappige is, helaas, dat in een aantal gevallen mensen met een 7 Pro of 8.1 Pro licentie weken/maanden geleden al dat Update-icoontje in hun taskbar hebben gehad en de machine staat "dus" geregistreerd als dat Windows 10 erheen moet.
Ja, het lijkt erop dat een aantal zaken niet goed zijn uitgedacht door Microsoft. Nee, het lijkt in niet alle gevallen de volledige schuld van Microsoft.
[...]
Om nog maar te zwijgen over bepaalde JAVA-koppelingen die nog afhankelijk zijn van JRE 1.6.xxx
[ Voor 46% gewijzigd door FREAKJAM op 07-08-2015 15:44 ]
is everything cool?
maar in Edge synchroniseren de Favorieten niet meer tussen de apparaten onderling.
bij mij: lumia Surface Pro3 en de Desktop PC
in de oude internet explorer overigens wel. en in windows 10 ook nog steeds.
is dit nog een tekortkoming aan Edge?
Microsoft Surface Pro 6 | Samsung Galaxy S21FE | XBOX Series X

online met firefox kan ik alle mail lezen ok de opgeslagen bestanden en mail , in outlook windows 10 , zie ik alleen mijn inkomende mail en voor de rest niet ...
hij wordt dus niet gesynchroniseerd met mijn online account want het zelfde is als mijn inlog bij outlook
[ Voor 10% gewijzigd door ravw op 07-08-2015 16:27 ]
Systeem:AMD Ryzen 7 9800X3D ,RTX 5080 OC,FURY 64 GB DDR5-6000,ASUS TUF Gaming B850M-PLUS WIFI, SAMSUNG 990 EVO Plus 4 TB

motabeatz.com
Maak een cmd file met deze inhoud en uitvoeren als admin...
Bron:
Dit werkt bij bij op Win10!
@echo off
cls
set x86="%SYSTEMROOT%\System32\OneDriveSetup.exe"
set x64="%SYSTEMROOT%\SysWOW64\OneDriveSetup.exe"
echo Closing OneDrive process.
echo.
taskkill /f /im OneDrive.exe > NUL 2>&1
ping 127.0.0.1 -n 5 > NUL 2>&1
echo Uninstalling OneDrive.
echo.
if exist %x64% (
%x64% /uninstall
) else (
%x86% /uninstall
)
echo Removing OneDrive leftovers.
echo.
rd "%USERPROFILE%\OneDrive" /Q /S > NUL 2>&1
rd "C:\OneDriveTemp" /Q /S > NUL 2>&1
rd "%LOCALAPPDATA%\Microsoft\OneDrive" /Q /S > NUL 2>&1
rd "%PROGRAMDATA%\Microsoft OneDrive" /Q /S > NUL 2>&1
echo Removeing OneDrive from the Explorer Side Panel.
echo.
REG DELETE "HKEY_CLASSES_ROOT\CLSID\{018D5C66-4533-4307-9B53-224DE2ED1FE6}" /f > NUL 2>&1
REG DELETE "HKEY_CLASSES_ROOT\Wow6432Node\CLSID\{018D5C66-4533-4307-9B53-224DE2ED1FE6}" /f > NUL 2>&1
pause
[ Voor 10% gewijzigd door oxyde op 07-08-2015 16:37 ]
Verwijderd
Daar sta je dan met een onbruikbare Laptop die verder nog in uitstekende staat is.
Hopelijk kan herinstallatie van W7 er weer leven in krijgen, maar daar heeft men even geen zin in.
W10 wat een ervaring !
Dit heb ik dus ook af en toe. Zelfde geldt voor de gehele taakbalk / meldingcentrum. Alsof de boel tijdelijk vastloopt intern...mrjraider schreef op vrijdag 07 augustus 2015 @ 16:10:
Ik snap niet waarom mijn start menu niet meer open gaat als ik erop klik. Na een reboot is er niks aan de had maar na een tijdje werkt zoeken niet en doet het start menu ook niets
Verwijderd
Dank, maar dit is voor W8 en die had ik net als vele andere oplossingen al gevonden, echter in W10 krijg je het er niet uit, mocht er iemand meer weten, graag.FREAKJAM schreef op vrijdag 07 augustus 2015 @ 15:24:
[...]
Dan moet je je vraag ook duidelijk formuleren. Wij hebben hier geen glazen bol en het is al lastig genoeg om antwoord te geven wanneer vragen niet helemaal duidelijk zijn geformuleerd. Het is ook handig aan te geven wat je al hebt geprobeerd en wat je had gevonden op internet. Dit ook gevonden via Google?
Dan ben je geen beheerder of net zo slecht als de mensen waar je voor werkt. Een systeembeheerder die lukraak door installaties klikt, verdient het niet om die titel te gebruiken. En overige mensen die in de IT werken, zullen heus wel weten hoe ze door een Windows installatie moeten en wat ze wel of niet moeten uitvinken. Maar alsnog ligt niet meteen je hele PC op straat.Lethalis schreef op vrijdag 07 augustus 2015 @ 15:29:
[...]
Bovendien zal de gemiddelde ICT-er die zulke systemen beheert er nauwelijks bij stilstaan. Die denkt "even snel" wat Windows 10 machines te upgraden met Express settings en daarna weer verder te kunnen met iets anders.
Als laatste gaat het in je link over IT-mensen die last hebben van downloadende PC's. Maar dan hebben ze enerzijds het verkeerde besturingssysteem aangeschaft of anderzijds de systemen helemaal verkeerd ingesteld. Als het een BYOD netwerk is, dan kan het vertragend werken, maar aan de andere kant heb je dan je netwerk ook verkeerd ingericht imo.
Je beledigd overigens een complete beroepsgroep, waarvoor dank.
[ Voor 32% gewijzigd door Martinspire op 07-08-2015 16:41 ]
Heb het uitgeschakeld en in opties zo ingesteld, dat het niet meer start als W10 start.Verwijderd schreef op vrijdag 07 augustus 2015 @ 13:27:
[...]
Verwijderd
"Fast boot" uitzetten. Die soort van hibernate laat na een bepaalde tijd sommige dingen aardig in de soep lopen.mrjraider schreef op vrijdag 07 augustus 2015 @ 16:10:
Ik snap niet waarom mijn start menu niet meer open gaat als ik erop klik. Na een reboot is er niks aan de had maar na een tijdje werkt zoeken niet en doet het start menu ook niets
Jullie zijn toch maar het afvoerputje van alles wat niet werkt, zeik niet...Martinspire schreef op vrijdag 07 augustus 2015 @ 16:38:
[...]
Als je verder naar beneden scrollt, staat er gewoon Windows 10 hoor. Iets verder kijken dan je neus lang is.Verwijderd schreef op vrijdag 07 augustus 2015 @ 16:35:
[...]
Dank, maar dit is voor W8 en die had ik net als vele andere oplossingen al gevonden, echter in W10 krijg je het er niet uit, mocht er iemand meer weten, graag.
Hier sluit ik me wel bij aan. Ik heb 2 jaar geleden vrijwel in me eentje een migratie van XP naar Windows 8.1 op touwen gezet. (Denk aan images maken met MDT 2013, policies inrichten etc) en daar ben ik toch zeker een paar maanden mee zoet geweest voordat we gingen uitrollen en we hebben geen kleine organisatie kan ik je vertellen. Het ging trouwens ook gepaard met een migratie Citrix naar RDS. Een echte IT'er upgrade niet zomaar naar een nieuw OS binnen zijn organisatie, daar gaat een heel proces vooraf. Gebruikers klikken misschien volgende, volgende, volgende, maar ik niet. Ik draai nu als test Windows 10 in een geïsoleerde OU op mijn werk, maar upgraden doen we voorlopig echt nog niet.Martinspire schreef op vrijdag 07 augustus 2015 @ 16:38:
[...]
Dan ben je geen beheerder of net zo slecht als de mensen waar je voor werkt. Een systeembeheerder die lukraak door installaties klikt, verdient het niet om die titel te gebruiken. En overige mensen die in de IT werken, zullen heus wel weten hoe ze door een Windows installatie moeten en wat ze wel of niet moeten uitvinken. Maar alsnog ligt niet meteen je hele PC op straat.
Als laatste gaat het in je link over IT-mensen die last hebben van downloadende PC's. Maar dan hebben ze enerzijds het verkeerde besturingssysteem aangeschaft of anderzijds de systemen helemaal verkeerd ingesteld. Als het een BYOD netwerk is, dan kan het vertragend werken, maar aan de andere kant heb je dan je netwerk ook verkeerd ingericht imo.
De IT heeft het altijd gedaan.MAX3400 schreef op vrijdag 07 augustus 2015 @ 16:45:
[...]
Jullie zijn toch maar het afvoerputje van alles wat niet werkt, zeik niet...
[ Voor 83% gewijzigd door FREAKJAM op 07-08-2015 16:57 ]
is everything cool?
Er werken gewoon een hoop mensen in de ICT die eigenlijk niet helemaal voor hun functie geschikt zijn. Die kom je overal tegen. Daarmee bedoel ik de mensen die geen passie voor hun werk hebben.Martinspire schreef op vrijdag 07 augustus 2015 @ 16:38:
[...]
Je beledigd Jij beledigt overigens een complete beroepsgroep, waarvoor dank.
Als jij dat wel hebt, hoef je je niet aangesproken te voelen. Dan ben je dus al niet meer gemiddeld
Verwijderd schreef op vrijdag 07 augustus 2015 @ 17:01:
[...]
Blijkt niet werken voor de Home Edition,
Verwijderd
Top, ben er vanaf nu, na een poosje komen we nogoxyde schreef op vrijdag 07 augustus 2015 @ 16:31:
Geen one drive meer....![]()
Maak een cmd file met deze inhoud en uitvoeren als admin...
Bron:Google zoeken
Dit werkt bij bij op Win10!
@echo off
cls
set x86="%SYSTEMROOT%\System32\OneDriveSetup.exe"
set x64="%SYSTEMROOT%\SysWOW64\OneDriveSetup.exe"
echo Closing OneDrive process.
echo.
taskkill /f /im OneDrive.exe > NUL 2>&1
echo Uninstalling OneDrive.
echo.
if exist %x64% (
%x64% /uninstall
) else (
%x86% /uninstall
)
echo Removing OneDrive leftovers.
echo.
rd "%USERPROFILE%\OneDrive" /Q /S > NUL 2>&1
rd "C:\OneDriveTemp" /Q /S > NUL 2>&1
rd "%LOCALAPPDATA%\Microsoft\OneDrive" /Q /S > NUL 2>&1
rd "%PROGRAMDATA%\Microsoft OneDrive" /Q /S > NUL 2>&1
echo Removeing OneDrive from the Explorer Side Panel.
echo.
REG DELETE "HKEY_CLASSES_ROOT\CLSID\{018D5C66-4533-4307-9B53-224DE2ED1FE6}" /f > NUL 2>&1
REG DELETE "HKEY_CLASSES_ROOT\Wow6432Node\CLSID\{018D5C66-4533-4307-9B53-224DE2ED1FE6}" /f > NUL 2>&1
pause
Verwijderd
Werkt niet hoor, maar dankzij een knap scriptje ben ik er vanaf.FREAKJAM schreef op vrijdag 07 augustus 2015 @ 15:24:
[...]
Dan moet je je vraag ook duidelijk formuleren. Wij hebben hier geen glazen bol en het is al lastig genoeg om antwoord te geven wanneer vragen niet helemaal duidelijk zijn geformuleerd. Het is ook handig aan te geven wat je al hebt geprobeerd en wat je had gevonden op internet. Dit ook gevonden via Google?
Als ik Win+X -> Run gebruik, doet hij helemaal niets. Ik weet dat het ook kan met Win+R, maar ik ben niet altijd met hotkeys bezig
Zijn er anderen die dit tegenkomen?
Vandaag dan maar ff door de zure appel heen gebeten en een clean install gedaan van windows 10.
Alle problemen zijn nu weg en het gaat allemaal een stuk vlotter, zelfs de installatie van de clean install ging uit de kunst.
Kan dus een ieder die vage klachten heeft na een update van windows 7 of 8 van harte aanbevelen een clean install te doen via de ISO die je kunt downloaden op de site van windows.
Te vroeg gejuigd, ik heb het nu net weer gehad... iemand anders een idee?Teckna schreef op donderdag 06 augustus 2015 @ 09:27:
[...]
Hier had ik iets soortgelijks met een laptop, maar kwam het door het uitschakelen van de harde schijf na 20 minuten inactiviteit, toen ik deze op 'never' zette in de power settings was het probleem opgelost en kwam de pc gewoon weer terug.
Verwijderd
Onzin. Het internet schreeuwt nu juist moord en brand. En zijn er altijd blinde fanboys die alles maar dan ook alles proberen goed te praten wat bedrijf X doet. En ik zeg nu bewust X, want nu is het Microsoft, straks is het weer Google of Apple.Martinspire schreef op vrijdag 07 augustus 2015 @ 10:30:
[...]
In Windows is al sinds 95 de mogelijkheid om dingen via configuratiescherm te regelen of direct de registersleutels aan te passen. Beide doen ze hetzelfde in ieder geval. Als je niet gelooft dat een on-off switch de setting aanpast, tja dan moet je dat zelf weten. Zulke posts maken het er niet duidelijker op en geven ook helemaal geen duidelijkheid of het dan wel of niet werkt. Want je weet niet of zo'n switch in de settings niet meer dingen aanpast dan alleen dat.
[...]
Alsof een privacy statement voldoende is om een bedrijf dan maar te geloven. Want daar gaat het deels om: dat men in de privacy statement ziet dat het wat ruim is opgezet en dan maar meteen het ergste aanneemt. Dat is net zo bezopen. Verder vind ik het apart dat je dan maar even allerlei bronnen naast je neerlegt die aantonen dat het helemaal niet zo staat. Dat uitzetten ook uitzetten is, dat je niet zomaar je wifinetwerken deelt en dat ze van buitenaf in je bestanden gaan rommelen. Waar haal je die onzin vandaan?
[...]
Ongelofelijk veel settings? Man waar heb je het over. Als je alles handmatig wilt doen dan ben je misschien even bezig, maar als ik mijn locatie niet deel, waarom wil je het dan alsnog per app gaan bijstellen? Dat heeft dan toch geen nut? Net als dat ik instel een wifi-netwerk niet te delen met mijn contacten, waarom wil je dan alsnog wifisense uitzetten? Die deelt dan toch gewoon niets.
[...]
Er zijn wel meer dingen waar je een licentie afneemt, maar niet echt de eigenaar bent. Denk de tv-decoder naast je TV. Denk het modem van je internetprovider. Dat wordt al langer geaccepteerd in andere situaties.
Verder moet ik de eerste Windows-update nog tegenkomen (sinds Windows 8 uitkwam) die de switch voor locatie delen weer aanzet. Dingen die ik reset heb zien worden na upgrade waren de weergaveinstellingen van Windows Explorer en wat default-programma's (wat overigens de niet-express optie niet meer doet). De rest staat nog zoals ik het in het begin bij de preview heb ingesteld. Ik weet niet waarom dat nu zou moeten veranderen.
Jij denkt niet dat als ze dergelijke dingen doen, dat het hele internet er dan niet over gaat vallen?
Natuurlijk mag je van het ergste uitgaan, maar er is nog altijd zoiets als Logisch Redeneren om te zien waarom ze dat niet doen en nooit zullen doen.
Windows 8 heeft al diverse certificaten bemachtigd, diverse reviews gehad en diverse onderzoeken doorstaan waarbij is aangetoond dat het een veilig systeem is. Windows 10 is niet heel veel anders (zeker de app-store niet), dus waarom zouden ze het dan helemaal omgooien? Om wat gepersonaliseerde data te verzamelen om daar rijk mee te worden? Denk je dat echt?
Je gepersonaliseerde data is een goudmijn voor dit soort van bedrijven. Dus je kreet "Om wat gepersonaliseerde data te verzamelen om daar rijk mee te worden? Denk je dat echt?" is te schattig voor woorden in al zijn onschuld.
Dream On of Wake Up.
Vecht voor je online privacy of ga op je rug liggen.
Aan een ieder de keuze als consument.
En naar dat privacy topic wordt nu door een aantal tweakers verwezen.
Dat topic toch alleen voor privacy instellingen discussies?
Nee. Een rechtsklik en voilaPropane schreef op vrijdag 07 augustus 2015 @ 17:21:
Nog iets aparts... als ik via het rechtsklik menu op de Start knop het Run venster wil openen moet ik de eerste keer van de 'sessie' twee keer die actie doen. Dus twee keer rechtsklik start -> Run. De eerste keer gebeurt er niets, de tweede keer komt hij pas tevoorschijn.
Als ik Win+X -> Run gebruik, doet hij helemaal niets. Ik weet dat het ook kan met Win+R, maar ik ben niet altijd met hotkeys bezig.
Zijn er anderen die dit tegenkomen?
Ja/nee maar je wil nu iets bediscussieren met argumenten "van het internet"; het lijkt me op basis van de mening van enkele systeembeheerders hier en het andere topic over Privacy, dat er toch een gedegen basis is dat Windows 10 veilig genoeg is (of kan zijn) mits je er voldoende kennis van hebt om het neer te zetten?Verwijderd schreef op vrijdag 07 augustus 2015 @ 18:53:
[...]
En naar dat privacy topic wordt nu door een aantal tweakers verwezen.
Sterker nog, maar je hoeft het niet te beantwoorden; kan jij aantonen dat jij, als consument, met jouw machine, nu al negatieve invloed ondervindt van de zaken die default aan stonden en dat je nu al kan bewijzen dat jouw privacy in het geding is omdat Windows 10 zich aktief bemoeit met wat je doet & moet?
Nou de meeste beheerders doen niet zomaar een upgrade naar Windows 10, omdat als de omgeving een beetje omvang aanneemt er enorm veel afhankelijkheden zijn, en het zoals wel maanden kan duren voordat er uberhaupt een upgrade gedaan wordt. Vaak worden er ook geautomatiseerde deployment tooling voor gebruikt zoals System Center Configuration Manager of Altiris. En wordt er een bedrijf custom Windows 10 image gemaakt en dan automatisch uitgerold naar de gebruikers.Lethalis schreef op vrijdag 07 augustus 2015 @ 15:29:
[...]
Het is dus goed dat die berichtgeving er is en dat mensen zich er bewust van worden dat de default settings in ieder geval privacy schendend zijn. En in de gezondheidszorg zijn de consequenties nog een stuk erger.
Sowieso is een opt-out systeem verschrikkelijk.
Nice going Microsoft
[ Voor 6% gewijzigd door Turdie op 07-08-2015 19:24 ]
Eens.Verwijderd schreef op vrijdag 07 augustus 2015 @ 18:53:
[...]
Onzin. Het internet schreeuwt nu juist moord en brand. En zijn er altijd blinde fanboys die alles maar dan ook alles proberen goed te praten wat bedrijf X doet. En ik zeg nu bewust X, want nu is het Microsoft, straks is het weer Google of Apple.
Je gepersonaliseerde data is een goudmijn voor dit soort van bedrijven. Dus je kreet "Om wat gepersonaliseerde data te verzamelen om daar rijk mee te worden? Denk je dat echt?" is te schattig voor woorden in al zijn onschuld.
Dream On of Wake Up.
Vecht voor je online privacy of ga op je rug liggen.
Aan een ieder de keuze als consument.
Klopt, is inderdaad intentie van topic en topicstarter maar dat werkt niet echt.En naar dat privacy topic wordt nu door een aantal tweakers verwezen.
Als mensen willen weten waarom, doe dan dit: https://gathering.tweaker...ilter_userids]=TheVMaster
PC Specs
Asus ROG Strix B650E-E | AMD 7700X | G-Skill 32GB DDR5 6000C30 M-die | 4090 FE | LG 38GN950-B 3840*1600p 160Hz | Corsair RM1000x Shift | WD Black SN850X 1TB M.2
OneDrive dus.

[ Voor 7% gewijzigd door RayNbow op 07-08-2015 19:57 ]
Ipsa Scientia Potestas Est
NNID: ShinNoNoir
Uitgezet, kijk morgen wel weer verder. Wel een vreemde bug maar enerzijds wel te begrijpen. Niets krijgt de kans om "opnieuw" te starten als alles in Hibernate gezet wordtVerwijderd schreef op vrijdag 07 augustus 2015 @ 16:43:
[...]
"Fast boot" uitzetten. Die soort van hibernate laat na een bepaalde tijd sommige dingen aardig in de soep lopen.

'Je' mag gewoon hoor. Is zelfs de voorkeursvorm.Lethalis schreef op vrijdag 07 augustus 2015 @ 17:02:
[...]
Er werken gewoon een hoop mensen in de ICT die eigenlijk niet helemaal voor hun functie geschikt zijn. Die kom je overal tegen. Daarmee bedoel ik de mensen die geen passie voor hun werk hebben.
Als jij dat wel hebt, hoef je je niet aangesproken te voelen. Dan ben je dus al niet meer gemiddeld
Nee, want ik weet wel wat voor videokaarten ik heb; ben helaas te lui om al jouw 236 reakties op het forum door te pluizen wat voor machine jij hebt staan.infidel011 schreef op vrijdag 07 augustus 2015 @ 20:24:
Sinds die update naar W10 wordt mijn 2e videokaart niet meer herkent. Krijg de kaart met geen mogelijkheid gevonden. Meerdere mensen hier ervaring mee?
Mijn werkstation en mijn laptop hebben allebei een IGP en een Nvidia-kaart op basis van een Intel Core 4-series; beiden worden zonder problemen herkend en kan ik aansturen onder Windows 10 Pro en Windows 10 Enterprise, beiden x64.
Heb je al gekeken naar deze opties or deze opties?
[ Voor 16% gewijzigd door MAX3400 op 07-08-2015 20:29 ]
Ik een upgrade en helemaal geen problemenPropane schreef op vrijdag 07 augustus 2015 @ 19:44:
[...]
Vreemd. Dit was een cleane install, dus het heeft nog zo zijn kuren, haha.
Ik heb inderdaad na de upgrade (van W8.1) helemaal geen problemen gehad. Ik vond het desondanks een mooi excuus voor een verse installatie en nu doen de brightnessknopjes van mijn laptop niks meerdesalniettemin schreef op vrijdag 07 augustus 2015 @ 20:29:
[ quote over problemen bij een clean install ]
Ik een upgrade en helemaal geen problemen
Wat wel een interessante was: De resetfunctie die ik gebruikte biedt de optie om alle schijven te wissen. Blijkbaar neemt hij daarmee ook systeempartities onder handen, want van mijn EFI (die op een andere fysieke schijf staat dan Windows) was niets meer over. Halverwege de installatie wilde hij rebooten en dat ging natuurlijk niet helemaal goed

The above message has been encrypted using a quadruple ROT13-algorithm. --- Bad grammar makes me sic.
Volgens mij vraag ik alleen of meerdere mensen dezelfde ervaring hebben gehad. Geen reden om mijn 236 forumreacties door te spitten opzoek naar mijn systeem. (Wat trouwens ook gewoon bij mijn inventaris te vinden is). Overigens heb ik de opties die jij gaf allemaal al geprobeerd. Kaarten er 1 voor 1 uithalen & weer plaatsen lijkt overigens het probleem weer op te lossen.MAX3400 schreef op vrijdag 07 augustus 2015 @ 20:27:
[...]
Nee, want ik weet wel wat voor videokaarten ik heb; ben helaas te lui om al jouw 236 reakties op het forum door te pluizen wat voor machine jij hebt staan.
Mijn werkstation en mijn laptop hebben allebei een IGP en een Nvidia-kaart op basis van een Intel Core 4-series; beiden worden zonder problemen herkend en kan ik aansturen onder Windows 10 Pro en Windows 10 Enterprise, beiden x64.
Heb je al gekeken naar deze opties or deze opties?
Hij werd te warm, onnodig veel CPU gebruik van voor mij onbekende processen van Windows zelf en geen swipe gestures in IE of Edge.
Ik wacht nog wel een maandje of 3 totdat het allemaal wat meer uitgewerkt is, tot die tijd hou ik het bij m'n laptop en Windows 10.
Verwijderd
Dè negatieve invloed op mijn machine is dat mijn vertrouwen compleet weg is dat mijn data ook mijn data blijft. Want afgezien van de fanboys die alles proberen recht te praten is er inmiddels op internet een regelrechte rel uitgebroken. Google maar eens op Windows 10 privacy.MAX3400 schreef op vrijdag 07 augustus 2015 @ 19:20:
[...]
Ja/nee maar je wil nu iets bediscussieren met argumenten "van het internet"; het lijkt me op basis van de mening van enkele systeembeheerders hier en het andere topic over Privacy, dat er toch een gedegen basis is dat Windows 10 veilig genoeg is (of kan zijn) mits je er voldoende kennis van hebt om het neer te zetten?
Sterker nog, maar je hoeft het niet te beantwoorden; kan jij aantonen dat jij, als consument, met jouw machine, nu al negatieve invloed ondervindt van de zaken die default aan stonden en dat je nu al kan bewijzen dat jouw privacy in het geding is omdat Windows 10 zich aktief bemoeit met wat je doet & moet?
Zo zegt Microsoft toegang te hebben tot je persoonlijke data als het zelf denkt dat dit nodig is.

En al die registry hacks en weet ik wat nog meer hebben het vertrouwengesloopt in de integriteit van Microsoft op mijn data.
Dus is het gelijk Windows 10 EXIT en ben ik terug naar Windows 8.1 + Classicshell. Want waarom gokken met je online veiligheid? Windows 10 heeft geen killer features die de overstap het nu waard maken. Of je moet graag naar Las Vegas gaan en gokken met je persoonlijke data.
http://www.slate.com/arti...and_how_to_plug_them.html
Verwijderd
Het lijkt mij een goed begin maar echt afgewerkt voelt het niet aan.
- In Battlefield 4 met de laatste drivers (AMD 7870) had ik het gevoel een fps verlies te hebben.
- Ook lijkt het algemeen gezien iets trager te gaan dan 8.1 en dat op een 2600k met SSD.
- Te veel wit, in explorer vensters en dergelijk, en als je dan "legacy" apps gebruikt zoals VLC dan zit je daar vast met die witte randen en dat imho is irriterend (zeker 's nachts) voor je ogen.
- Bepaalde applicaties werken niet meer (zoals NetLimiter)
- En bij een vriend werkte er een oude Lexmark printer niet meer na de update...
Ik wacht wel nog eventjes tot er een Service Pack uitkomt.
[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 07-08-2015 22:04 ]
Verwijderd
Classic Shell is er ook in het Nederlands hoor. Ideaal gratis programma.theduke1989 schreef op vrijdag 07 augustus 2015 @ 09:20:
heeft iemand een betere startmenu? De methode wat op pagina 1 staat, vindt ik de startmenu maar saai en lelijk. Iemand nog tips, het liefst wel met NLD , maar engels kan geen kwaad.
Classicshell.com is ook een goede, maar vraag nog even vor NLD ondersteuning..
Persoonlijk vindt ik het Start menu van Classic Shell veel cleaner, want Windows 10 Start menu heeft weer van die vervloekte tegels gekregen. En werkt ook met Windows 10. Al werkt het net zo met Windows 8.1.
http://www.classicshell.net/translations/

Sterker nog mijn hele geluid doet het niet (realtek onboard)
Ik krijg bij YouTube een filmpje, hij start, zegt er is een fout opgetreden (in het video scherm) begint weer en zo nog een paar en vervolgens loopt het filmpje vast
In chrome werkt YouTube prima
Nu nog een geluid oplossing ( Fujitsu siemens S904 laptop )
Leg het me maar uit dan; ik zal wel dom/fanboy zijn. Het hele artikel wat je linkt geeft zelf aan dat de nieuwe Privacy Statement vraagtekens heeft maar misschien uitleg behoeft. En daarna staan er (voor elke nieuweling) een aantal screenshots en opties die je uit moet zetten om alles "prive" te houden. De URL geeft het ook al aan "HOW TO PLUG THEM".
Dus ja, ik zal wel fanboy zijn maar zoals ik eerder al aangaf; jij herhaalt alleen zaken elders op internet. Zoals met alles; meten = weten dus laat maar zien welke gegevens van jouw PC aktief en consequent naar Microsoft zijn verstuurd zelfs met alle privacy-features "geplugd" zoals in [Windows 10] Privacy & instellingen en het artikel worden genoemd.
Dit topic heet ook "Ervaringen & Discussie" en ik wil graag de discussie aan gaan maar als een grote groep mensen hier (professionals in de ICT met een goede staat van dienst) constant wordt verweten alles maar recht proberen te praten ondanks duidelijke voorbeelden hoe een uitrol (en zeker in Enterprises) plaatsvindt, dan vind ik ook dat je met bewezen argumenten moet komen hoe jij bent getroffen. Kan/wil je dat niet, dan lijkt het een monoloog te worden van mensen die wel weten waar ze hun brood mee verdienen vs. de mensen die roepen wat anderen op internet roepen.
Is het dan ook niet heel vreemd dat het Tweakers nieuwsarchief nu na 10 dagen Windows 10 ook geen/amper privacy-gevoelige artikelen heeft gepubliceerd. Neemt niet weg dat T.net misschien langduriger en duidelijker onderzoek wil doen dan sommige anderen op internet maar is het dan niet zinvoller voor je om op andere forums/sites je angsten te ventileren in tegenstelling tot het forum waar we juist proberen, met zijn allen, bij te dragen aan de acceptatie & consolidatie van een OS?
Al eens Gegoogled op Windows 8.1 privacy?Verwijderd schreef op vrijdag 07 augustus 2015 @ 22:00:
[...]
Dè negatieve invloed op mijn machine is dat mijn vertrouwen compleet weg is dat mijn data ook mijn data blijft. Want afgezien van de fanboys die alles proberen recht te praten is er inmiddels op internet een regelrechte rel uitgebroken. Google maar eens op Windows 10 privacy.
Zo zegt Microsoft toegang te hebben tot je persoonlijke data als het zelf denkt dat dit nodig is.Het is alleen de vraag of ze dit altijd doen en op welke manier. Daar komt geen duidelijk antwoord. Je weet totaal niet wat er al in de cloud staat van jou persoonlijke data of wat Microsoft heeft bijgehouden. Jij wel dan?
En al die registry hacks en weet ik wat nog meer hebben het vertrouwengesloopt in de integriteit van Microsoft op mijn data.
Dus is het gelijk Windows 10 EXIT en ben ik terug naar Windows 8.1 + Classicshell. Want waarom gokken met je online veiligheid? Windows 10 heeft geen killer features die de overstap het nu waard maken. Of je moet graag naar Las Vegas gaan en gokken met je persoonlijke data.

Privacy settings, Bing integratie, OneDrive, Microsoft accounts, locatie etc was er toen ook al allemaal en toen klaagde niemand.
[ Voor 9% gewijzigd door FREAKJAM op 07-08-2015 23:16 ]
is everything cool?
- Mijn schermcalibratie wordt niet onthouden
- Touchpad swipe aan de linkerkant doet dingen wat ik nergens kan uitzetten
Verwijderd
[ Voor 73% gewijzigd door TheVMaster op 08-08-2015 01:21 ]
xbox live / psn / steam / nintendo id: phusebox | iRacing
Videodrivers kunnen daar de oorzaak van zijn; kijk eens of er nieuwere bij de fabrikant zijn.Phusebox schreef op zaterdag 08 augustus 2015 @ 00:06:
Sinds de upgrade naar 10 heb ik op een systeem dat ie niet meer in hibernate/sluimerstand blijft. Hij springt telkens na een of een paar minuten weer aan. Wake on LAN staat uit, zelfs ontwaken via muis en toetsenbord staat uit. Timers staan uit. Ik heb echt geen idee meer waar te zoeken.
Op een ander wat ouder systeem dat helemaal niet meer in hibernate ging, heb ik de energiebesparingsoptie van de USB WLAN adapter uitgevinkt en nu gaat dit systeem wel in hibernate. Het lijkt tegenstrijdig, maar het werkt.
Verwijderd schreef op vrijdag 07 augustus 2015 @ 22:00:
[...]
Dè negatieve invloed op mijn machine is dat mijn vertrouwen compleet weg is dat mijn data ook mijn data blijft. Want afgezien van de fanboys die alles proberen recht te praten is er inmiddels op internet een regelrechte rel uitgebroken. Google maar eens op Windows 10 privacy.
Zo zegt Microsoft toegang te hebben tot je persoonlijke data als het zelf denkt dat dit nodig is.Het is alleen de vraag of ze dit altijd doen en op welke manier. Daar komt geen duidelijk antwoord. Je weet totaal niet wat er al in de cloud staat van jou persoonlijke data of wat Microsoft heeft bijgehouden. Jij wel dan?
[ Voor 9% gewijzigd door TheVMaster op 08-08-2015 01:30 ]
Waarom doe je dan uberhaupt een upgrade naar Windows 10 als je Classis Shell gaat gebruiken? Probeer eerst een paar maanden aan het OS te wennen zonder classis shell, dan heb je die tool helemaal niet nodig vind ik.Verwijderd schreef op vrijdag 07 augustus 2015 @ 22:23:
[...]
Classic Shell is er ook in het Nederlands hoor. Ideaal gratis programma.![]()
Persoonlijk vindt ik het Start menu van Classic Shell veel cleaner, want Windows 10 Start menu heeft weer van die vervloekte tegels gekregen. En werkt ook met Windows 10. Al werkt het net zo met Windows 8.1.
http://www.classicshell.net/translations/
[afbeelding]
Heb het power plan al op high performance gezet maar dat mocht niet baten. Ik had na installatie al de Intel inf driver setup even gedraaid. Windows 10 stond er niet op de Intel pagina maar de setup zou automatisch werken indien het nodig was.
Iemand een idee?
edit: Heb even gekeken met CPU-Z. Dat werkte eerst niet op het tweede account. Dit is opgelost door op de administrator account in te loggen, dan komt er een UAC popup. Daarna is de cpu speed wel "live" te volgen. 400 Mhz x 9 op load, en 400 Mhz x 6 op idle (zoals het hoort). Windows 10 geeft dus hele andere waardes aan (!). Te weten 2.28 GHz op idle en 2.67 GHz op load.
[ Voor 50% gewijzigd door sdk1985 op 08-08-2015 02:03 ]
Hostdeko webhosting: Sneller dan de concurrentie, CO2 neutraal en klantgericht.
Omdat Microsoft een slechte historie heeft met veranderingen aan de UI. Teveel tierelantijntjes die voor n00bs misschien er leuk uitzien, maar totaal nutteloos en vaak zelfs hinderlijk zijn.shadowman12 schreef op zaterdag 08 augustus 2015 @ 01:48:
Waarom doe je dan uberhaupt een upgrade naar Windows 10 als je Classis Shell gaat gebruiken. Probeer eerst een paar maanden aan het OS te wennen zonder classis shell, dan heb je die tool helemaal niet nodig vind ik.
I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.
Voor alle andere verbeteringen?shadowman12 schreef op zaterdag 08 augustus 2015 @ 01:48:
[...]
Waarom doe je dan uberhaupt een upgrade naar Windows 10 als je Classis Shell gaat gebruiken. Probeer eerst een paar maanden aan het OS te wennen zonder classis shell, dan heb je die tool helemaal niet nodig vind ik.
(niet dat ik zelf classic shell gebruik, vind die live tiles in start-menu nog wel handig)
Ik gebruik het ook, omdat je kunt kiezen voor menuweergave, zodat alles openklapt als je met het pijltje erboven hangt, zodat je niet eerst hoeft te klikken om bv af te sluiten. Ik weet niet of dit ook kan met het W10 startmenushadowman12 schreef op zaterdag 08 augustus 2015 @ 01:48:
[...]
Verwijderd
Helemaal goed.TheVMaster schreef op zaterdag 08 augustus 2015 @ 01:23:
[...]
Kunnen we dat gebeuren over het wel of niet veilig zijn van Windows 10 misschien gewoon in het [Windows 10] Privacy & instellingen topic houden...? Ik ben er hier wel klaar mee....we weten allemaal nu wel dat er een groepje mensen is die op zijn/haar achterste benen staat....eens worden we het niet. Laten we het daar nu gewoon over eens zijn.
Alleen staat er in [Windows 10] Privacy & instellingen dat het daar alleen maar over de privacy instellingen mag gaan. Ook in de reply reminder. Kun jij dan als de mod dit duidelijk in dit topic aanpassen?
Dan houden we Tweakers mooi overzichtelijk voor waar discussie over de privacy zorgen van Windows 10 goed kan landen.
Hi Erik,Phusebox schreef op zaterdag 08 augustus 2015 @ 00:06:
Sinds de upgrade naar 10 heb ik op een systeem dat ie niet meer in hibernate/sluimerstand blijft. Hij springt telkens na een of een paar minuten weer aan. Wake on LAN staat uit, zelfs ontwaken via muis en toetsenbord staat uit. Timers staan uit. Ik heb echt geen idee meer waar te zoeken.
onder configuratiescherm-Hardware en geluiden-Energiebeheer-systeeminstellingen-gedrag van aan/uit-knoppen bepalen de optie "Snel opstarten inschakelen" (Hybrid hibernate) eens uitvinken; helpt wellicht.
Na mijn upgrade (van WIN7) deed mijn PC dit ook vanuit sluimerstand.
Nu heb ik 2 schijven. Schijf c en schijf d (recovery).
Hoe kan ik die recovery verwijderen?
rechtermuisknop op start 'disk managment' kiezenT.E schreef op zaterdag 08 augustus 2015 @ 08:16:
Heb een vraag. Heb windows 8.1 geupgeade naar windows 10 op mijn nieuwe laptop.
Nu heb ik 2 schijven. Schijf c en schijf d (recovery).
Hoe kan ik die recovery verwijderen?
rechtermuisknop op D, change drive letters and paths
click remove
Ik heb de laatste Audio-drivers van ASUS' website gedownload (moederbord: ASUS Maximus VII Ranger).
In principe heb je aan die recovery partitie niet zoveel. Immers, deze bevat de recovery die er door de fabriek is opgezet : je krijgt dan dus weer de vorige windows versie met alle bloatware van de fabrikant. Dat is echt het laatste wat je wil.desalniettemin schreef op zaterdag 08 augustus 2015 @ 09:33:
Misschien een domme vraag, maar is dat nou wel zo verstandig om die recovery te verwijderen?
Slimmer is, om zelf een systeemimage te maken van je goed werkende windows om deze als nood recovery te gebruiken.
Denk dat hij de partitie niet wil verwijderen maar alleen de drive letter zodat je deze niet meer teurgziet in Windows vekenner.desalniettemin schreef op zaterdag 08 augustus 2015 @ 09:33:
Misschien een domme vraag, maar is dat nou wel zo verstandig om die recovery te verwijderen?
Verwijderd
Die tegels zijn binnen no time weggehaald, hè... dus om daar nou een probleem van te maken... Op zich is het natuurlijk prima dat je Classic Shell mooier vind.Verwijderd schreef op vrijdag 07 augustus 2015 @ 22:23:
[...]
Classic Shell is er ook in het Nederlands hoor. Ideaal gratis programma.![]()
Grappig, ik had juist het idee dat alles wat harder stond, wat mij trouwens goed uitkwam. Het zal denk ik per hardware en driver verschillen.Yonix schreef op zaterdag 08 augustus 2015 @ 09:41:
Zijn er hier meer Tweakers die het idee hebben dat het geluid allemaal net wat zachter is in Windows 10? Ik moet soms mijn volumeregelaar hoger zetten - hoger dan in Windows 8.1 - om de geluidjes e.d. goed te kunnen horen.
Ik heb de laatste Audio-drivers van ASUS' website gedownload (moederbord: ASUS Maximus VII Ranger).
Windows maakt over wakker worden uit hibernate/sluimerstand een logboekmelding met daarbij de trigger. Daar kun je uithalen waardoor ie wakker is geworden.Phusebox schreef op zaterdag 08 augustus 2015 @ 00:06:
http://www.howtogeek.com/...er-waking-up-prematurely/
[ Voor 11% gewijzigd door Raven op 08-08-2015 10:19 ]
Oscar Wilde
Ik gebruik een soundbar, de Logitech Z305. Ik zet dan altijd de Loudness-afvlakking optie aan. Dan gaat het geluid meteen een heel stuk harder.Yonix schreef op zaterdag 08 augustus 2015 @ 09:41:
Zijn er hier meer Tweakers die het idee hebben dat het geluid allemaal net wat zachter is in Windows 10? Ik moet soms mijn volumeregelaar hoger zetten - hoger dan in Windows 8.1 - om de geluidjes e.d. goed te kunnen horen.
Lijkt me sterk dat dat iets met het start menu te maken heeft eigenlijk. Lekker aan laten staan.Verwijderd schreef op vrijdag 07 augustus 2015 @ 16:43:
[...]
"Fast boot" uitzetten. Die soort van hibernate laat na een bepaalde tijd sommige dingen aardig in de soep lopen.
Check mijn V&A ads: https://tweakers.net/aanbod/user/9258/
Verwijderd
Sinds dat ik Win10 erop heb staan en Samsung software installeer op de SSD dan wilt de laptop niet meer opstarten. Hij blijft zich namelijk continue herstarten... En als ik Win10 "fout" afsluit (aan-uit knop ingedrukt hou) dan kom ik niet in het veilige modus. Normaal moet ik F8 intikken om in veilige modus te komen, maar dat doet ie niet? Iemand enig idee hoe ik dit kan oplossen? Wanneer ik F2 druk voor de bios of F8 begint ie opeens een paar keer te piepen. Ik krijg 'm wel weer opgestart wanneer ik mijn oude HDD erin plaats, vervolgens mijn SSD aansluit met een USB kabel en dan herstel aanklik. Ik heb overigens een Acer Aspire 5742G
[ Voor 17% gewijzigd door Verwijderd op 08-08-2015 12:10 ]
Ervaringen met de Insider Preview van Windows 10 kunnen in het [Windows 10] Insider Preview Ervaringen & Discussie topic.
Ervaringen met Windows 11 horen thuis in het [Windows 11] Insider Preview Ervaringen & Discussie topic.
De Windows 10 mei 2021 Update (of 21H1) bits zijn hier te downloaden (via de MediaCreation Tool link). Je kunt natuurlijk ook via Windows Update checken op updates, dan zou hij als het goed is ook binnen moeten komen.