Ryzen 7 7800X3D - Gigabyte B850 AORUS ELITE - Sapphire Nitro+ Radeon RX 9070 XT - Fractal Design Meshify 3 - Arctic Liquid Freezer III Pro 280 - Kingston Fury Beast 32GB - WD_Black 2TB
"Configure automatic updates", die inschakelen en dan optie 2 selecteren. Na een update-zoekopdracht te hebben gegeven zou er dan bij geavanceerde opties "notify to download" moeten staan en dan maar hopen dat die optie bij jou wél daadwerkelijk effect heeft.MAX3400 schreef op donderdag 06 augustus 2015 @ 13:38:
[...]
[afbeelding]
Hier vind ik toch allengs de optie "Notify for download & Notify for Install" mogelijkheid. Neemt nog steeds niet weg dat ik wel voorstander ben van de noodzaak dat Microsoft zelfstandig & verplicht sommige hele kritieke updates mag installeren en je PC mag rebooten.
After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...
Oscar Wilde
Ik kreeg van de week ook een ouder netbookje van m'n schoonvader, een Samsung N150 uit 2010. Er zat Windows 7 Starter op en na wat updates stond daar ineens de upgrade naar 10 klaar.
Dus ook die maar even gedaan en die loopt als een zonnetje.
Enige wat nog niet werkt is remote access naar m'n werk. Dit gaat niet onder 10 icm IE11 of Edge. Dus moest ik FF installeren maar ook weer Java. Dat doe ik dan voorlopig maar even op m'n test pc want ik wil op mijn werk pc geen Java meer hebben.
Maar voor de rest (na uiteraard flink wat te hebben getweaked) ben ik er tevreden mee :-)
De Nederlandse image geeft bij beide opties -1650 als standaardruimte op in het register, terwijl beide Engelse images -1125 opgeven. Dit zit in de user registry template, want nieuwe gebruikers krijgen de standaardwaarde van de install (je past het immers ook alleen in HKCU aan).
Nog leuker wordt het als we de Duitse versie bekijken, die geeft -1710 bij beide spacings op als standaard. Het lijkt erop dat het knullig genoeg een soort is afgestemd op respectievelijk de lengte van het woord Configuratiescherm, Control Panel of Systemsteuerung, naar gelang welke taal je hebt. Het is kennelijk deels zo afgestemd dat dat woord onder het icoontje past zonder dat het wordt afgebroken. En het zal waarschijnlijk ook nog afhankelijk zijn van wat voor scherm je hebt (tablet), de DPI-instelling, schaling en dergelijke. Ook zou je logischerwijs verwachten dat de Nederlandse de hoogste waarde zou hebben gezien de woordlengte, maar dat is dus niet helemaal logisch.
Ik kan me voorstellen dat bij een upgrade de gebruikerswaardes wellicht worden gemigreerd voor de (bestaande) gebruikers en alleen nieuwe gebruikers wel een andere default krijgen, dat heb ik nog niet kunnen testen. Helaas is deze waarde dus alleen via het register nog aan te passen, iets dat voor de gewone gebruiker wat ver voert (zelfs een .reg file is al een beetje eng voor een leek natuurlijk).
In ieder geval zit er dus een verschil tussen de builds van de diverse talen, verder kan ik het niet verklaren. Misschien iemand die dit kan ophelderen?
Regedit werkt op een fysieke machine, problem solved. BedanktSmokingCrop schreef op donderdag 06 augustus 2015 @ 12:15:
[...]
BIOS even checken of die nog goed staat.
in VMware heb ik het altijd kunnen fixen met regedit, maar geen idee of dit ook met een fysieke machine werkt (immers nog nooit moeten gebruiken):
HKEY_USERS/.DEFAULT/Control Panel/Keyboard -> InitialKeyboardIndicators -> waarde veranderen naar 2 ipv 2147483648
https://technet.microsoft.com/en-us/library/cc978657.aspx
Dat heb ik dus ook, maar ik dacht het hoort zoRabrynil schreef op donderdag 06 augustus 2015 @ 15:03:
Ik ben nog eens even in dat vage probleem met de (enorme) ruimte (IconSpacing en IconVerticalSpacing) tussen de pictogrammen op het bureaublad gedoken en heb e.e.a. eens vergeleken. Ik heb de verschillende taalversies (en-us, en-gb, de-de en nl-nl) van de Windows 10 ISO met een clean install in gelijke VM's (VirtualBox) geïnstalleerd en de instellingen van de tussenruimte blijken taalafhankelijk.
De Nederlandse image geeft bij beide opties -1650 als standaardruimte op in het register, terwijl beide Engelse images -1125 opgeven. Dit zit in de user registry template, want nieuwe gebruikers krijgen de standaardwaarde van de install (je past het immers ook alleen in HKCU aan).
Nog leuker wordt het als we de Duitse versie bekijken, die geeft -1710 bij beide spacings op als standaard. Het lijkt erop dat het knullig genoeg een soort is afgestemd op respectievelijk de lengte van het woord Configuratiescherm, Control Panel of Systemsteuerung, naar gelang welke taal je hebt. Het is kennelijk deels zo afgestemd dat dat woord onder het icoontje past zonder dat het wordt afgebroken. En het zal waarschijnlijk ook nog afhankelijk zijn van wat voor scherm je hebt (tablet), de DPI-instelling, schaling en dergelijke. Ook zou je logischerwijs verwachten dat de Nederlandse de hoogste waarde zou hebben gezien de woordlengte, maar dat is dus niet helemaal logisch.
Ik kan me voorstellen dat bij een upgrade de gebruikerswaardes wellicht worden gemigreerd voor de (bestaande) gebruikers en alleen nieuwe gebruikers wel een andere default krijgen, dat heb ik nog niet kunnen testen. Helaas is deze waarde dus alleen via het register nog aan te passen, iets dat voor de gewone gebruiker wat ver voert (zelfs een .reg file is al een beetje eng voor een leek natuurlijk).
In ieder geval zit er dus een verschil tussen de builds van de diverse talen, verder kan ik het niet verklaren. Misschien iemand die dit kan ophelderen?
Dus blijkbaar niet, iemand enig idee om dit op te lossne?
via regedit zoals hij zeitheduke1989 schreef op donderdag 06 augustus 2015 @ 15:04:
[...]
Dat heb ik dus ook, maar ik dacht het hoort zo.
Dus blijkbaar niet, iemand enig idee om dit op te lossne?
Volg deze guide, werkt identiek op W10:
http://www.eightforums.co...-spacing-windows-8-a.html
(na herstart van pc gewoon een icoontje verplaatsen)
[ Voor 6% gewijzigd door SmokingCrop op 06-08-2015 15:16 ]
EDIT: Zelf weet ik niet zeker of Windows 8/8.1 ook een "opstartmuziekje" had, maar zelf heb ik het nooit gehoord
[ Voor 35% gewijzigd door UrbanWoodz op 06-08-2015 15:29 ]
:)
PSN: NjayNL | Star Citizen Referal code | Oculus Quest
Die heb ik nog niet gehoord. Heb je geupgrade vanaf 7 misschien?UrbanWoodz schreef op donderdag 06 augustus 2015 @ 15:27:
Het is me net pas opgevallen dat Windows 10 weer een "opstartmuziekje" heeft. Het is die van Windows 7.
EDIT: Zelf weet ik niet zeker of Windows 8/8.1 ook een "opstartmuziekje" had, maar zelf heb ik het nooit gehoord
Oh ik zie net dat je die kan aanvinken bij het sounds panel. Stond bij mij niet aan.
[ Voor 9% gewijzigd door tiguan op 06-08-2015 15:39 ]
HMMMM kweet niet hoor sinds ik het hier op mijn eigen pc heb en sinds vorige week op de laptop van mijn ma zitten beide pc's vol virussen het was zelfs zo erg dat ik op beide pc's totaal niet meer op Facebook kon komen!
Windows 10 gratis te downloaden KLOPT maar je krijgt er na mijn mening een hoop virussen bij!
2 computers die sinds windows 10 erop staat hetzelfde probleem hebben kan geen toeval meer zijn!
En nog 1 ding!
Mijn Line6 toneport UX2 die ik voor de gitaar en bas gebruik werkt ook niet meer sinds windows 10 ik gebruikte die altijd dus om muziek mee af te spelen en dan met de gitaar live mee spelen!
Onder windows 10 is het blijkbaar onmogelijk om je pc geluid af te spelen via de line6!
Ik kan mijn gitaar nog wel horen dat wel maar als ik een muziek bestand afspeel geeft die aan dat die het niet kan afspelen! Daar baal ik nog wel het meeste van want het was ook niet het goedkoopste kastje toen die net nieuw uitkwam!
[ Voor 37% gewijzigd door Paul666lenin op 06-08-2015 15:44 ]
Verwijderd
Bij mij werkt na de laatste update mijn Mail App ook niet meer. Agenda idd ook niet maar gebruik ik niet. Uitermate vervelend.ATY77 schreef op donderdag 06 augustus 2015 @ 13:19:
Sinds vandaag start de Windows Mail en Agenda App niet meer op. Mail app start met een blauw scherm met in het midden een wit envelop icon, maar blijft vervolgens hangen. De de Agenda app hetzelfde, maar dan een wit kalender icon.
Meer mensen die hier last van hebben?
Het is algemeen bekend dat je 4 tot 5 gratis virussen bij de Windows 10 upgrade krijgt. Microsoft heeft medewerkers van Tweakers dit laten vergeten met de Hololens. Daar zit namelijk een ingebouwde, homeopathische luchtverfrisser in die je geheugen kapot maakt.Paul666lenin schreef op donderdag 06 augustus 2015 @ 15:41:
Windows 10 tevreden mee ik?
HMMMM kweet niet hoor sinds ik het hier op mijn eigen pc heb en sinds vorige week op de laptop van mijn ma zitten beide pc's vol virussen het was zelfs zo erg dat ik op beide pc's totaal niet meer op Facebook kon komen!
Windows 10 gratis te downloaden KLOPT maar je krijgt er na mijn mening een hoop virussen bij!
2 computers die sinds windows 10 erop staat hetzelfde probleem hebben kan geen toeval meer zijn!
Hier praat je echt complete onzin. Het probleem ligt hier aan de gebruiker die blijkbaar op plekken op internet komt waar je beter niet kunt komen gecombineerd met een slechte beveiliging op de computer.Paul666lenin schreef op donderdag 06 augustus 2015 @ 15:41:
Windows zelf wordt niet met virussen geleverd. Die komen van buitenaf door malafide websites en malafide downloads gecombineerd met een slechte beveiliging.
Je moet het ook niet downloaden van gratiswindows10.skPaul666lenin schreef op donderdag 06 augustus 2015 @ 15:41:
Ik praat geen onzin de laptop van mijn ma was compleet schoon windows 10 was klaar met installeren en de eerste problemen ontstonden al TROUWENS mijn ma gebruikt die laptop AMPER alleen voor werk!Wildfire schreef op donderdag 06 augustus 2015 @ 15:45:
[...]
Hier praat je echt complete onzin. Het probleem ligt hier aan de gebruiker die blijkbaar op plekken op internet komt waar je beter niet kunt komen gecombineerd met een slechte beveiliging op de computer.
Windows zelf wordt niet met virussen geleverd. Die komen van buitenaf door malafide websites en malafide downloads gecombineerd met een slechte beveiliging.
Dat mijn pc een virus voor windows 10 had sluit ik niet uit MAAR de problemen begonnen wel nadat ik de eerste windows preview versie er op had gezet en ook dat ging gewoon via een update!!!
Haptatoe in de TROLLENBAK.Paul666lenin schreef op donderdag 06 augustus 2015 @ 15:41:
En nog 1 ding!
Mijn Line6 toneport UX2 die ik voor de gitaar en bas gebruik werkt ook niet meer sinds windows 10 ik gebruikte die altijd dus om muziek mee af te spelen en dan met de gitaar live mee spelen!
Onder windows 10 is het blijkbaar onmogelijk om je pc geluid af te spelen via de line6!
Ik kan mijn gitaar nog wel horen dat wel maar als ik een muziek bestand afspeel geeft die aan dat die het niet kan afspelen! Daar baal ik nog wel het meeste van want het was ook niet het goedkoopste kastje toen die net nieuw uitkwam!
never argue with a moderator, he will shut your account down.
Ik heb het niet gedownload het ging via de normale windows updateEBOOZ schreef op donderdag 06 augustus 2015 @ 15:47:
[...]
Je moet het ook niet downloaden van gratiswindows10.sk
Als je geen onzin praat, had je TIJDENS de preview-periode al bij Microsoft aan de telefoon gehangen op Schiphol en had je T.net al geinformeerd en dus hadden we dit topic en andere topics heen anders aangevlogen. Ik zie graag bewijs van jouw telefonische conversaties met Microsoft.Paul666lenin schreef op donderdag 06 augustus 2015 @ 15:47:
[...]
Ik praat geen onzin de laptop van mijn ma was compleet schoon windows 10 was klaar met installeren en de eerste problemen ontstonden al TROUWENS mijn ma gebruikt die laptop AMPER alleen voor werk!
Dat mijn pc een virus voor windows 10 had sluit ik niet uit MAAR de problemen begonnen wel nadat ik de eerste windows preview versie er op had gezet en ook dat ging gewoon via een update!!!
Gezien het feit dat je minstens 2 posts hebt op T.net en een enorme bijdrage hebt geleverd aan algemene informatie, ondersteuning en andere hints & tips sinds de preview bijna 9 maanden geleden van start ging, denk ik dat ik er subtiel vanuit mag gaan dat dat virus dus gewoon door jezelf (of andere factoren) op beide PC's is gekomen.
Dat je uberhaupt erover nadenkt om met je vingers aan een werklaptop te komen? Het had niet de laptop moeten zijn die onder mijn beheer valt want dan had je moeder best een probleem gehad.
Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof
Ja, ik heb een nieuw lokale Administrator account aangemaakt. Hiermee eerst mijn mail geprobeerd te synchroniseren wat direct werkte waardoor ik dus wist dat het aan mijn Windows-account moest liggen. Vanuit dit account mijn andere account verwijderd (inclusief gegevens) en toen weer aangemaakt. Sindsdien werkt het feilloos.Verwijderd schreef op donderdag 06 augustus 2015 @ 13:02:
[...]
En hoe heb jij je account verwijderd? Via instellingen --> Accounts? Want deze methode schijnt voor mij ook niet te werken...
If you hide your whole life, you'll forget who you even are. Uplay: TheWorstNL | Steam + Origin + PSN: The_Worst_NL
Ik heb die quote daarover helemaal gelezen.Freakster86 schreef op donderdag 06 augustus 2015 @ 10:07:
[...]
Als je een reserve hdd hebt, dan zou je daar een schone Windows 8 op kunnen zetten, activeren en meteen upgraden. Als je geen drivers hebt geïnstalleerd, dan herkent Windows de 'problemen' niet zo snel en kun je gewoon upgraden. Mijn laptop draait iig zonder enige problemen. Dus ondanks de onwil van de fabrikant is het alsnog mogelijk.
Het lijkt mij wel mooie oplossing maar in mijn tablet zit een ssd en ik heb geen reserve om die oplossing te proberen.
Om nu speciaal voor Windows 10 een ssd te kopen vind ik wat overdreven.
Ik denk dat ik even wacht een eens uitkijk voor ander tabletje, wat ik nu heb is al 3 keer in herstelling geweest en bevalt me toch niet meer echt.
Ik apprecieer geweldig de hier geboden hulp, fijn dat er mensen willen meedenken.
Ja....en de kerstman bestaat ookPaul666lenin schreef op donderdag 06 augustus 2015 @ 15:41:
[..]
Update via Windows update duurt en duurt, dus dan maar via de mediacreation tool een poging gewaagd om mijn Windows 8.1 om te zetten naar Windows 10.
Bestanden, instellingen en programma’s kunnen niet worden behouden volgens de tool zonder ook maar een verwijzing naar de oorzaak. Dat vind ik geen optie want dan kan ik alle software opnieuw installeren.... dagen werk....
Moet ik dan wachten totdat de windows update windows10 heeft gedownload of wie weet een oplossing zonder dat ik al mijn software/instellingen etc verlies?
btw, ik gebruik een outlook account om in te loggen, heb een geregistreerde versie van Win8.1 64bits, plaats mijn bestanden rechtstreeks op mijn NAS ipv personal folders op de C schijf.
Dat rode van die vent; is dat ook een virus?
Gedeeltelijk TheVMaster in "[Windows 10] Installatie en Upgrade Uitdagingen" maar heb je wel heeeeel goed gelezen? Volgens mij neemt ie namelijk wel alles mee alleen kan het zijn dat je een taal-issue hebt (zie melding). Of de installatie op C: neemt meer ruimte in beslag dan Windows 10 leuk vindt en daarom komen je settings niet mee.spidertje schreef op donderdag 06 augustus 2015 @ 16:02:
Eerste poging Win10 upgrade......
[ Voor 54% gewijzigd door MAX3400 op 06-08-2015 16:11 ]
Kijk eens in het juiste topic Hierspidertje schreef op donderdag 06 augustus 2015 @ 16:02:
Eerste poging Win10 upgrade......
Update via Windows update duurt en duurt, dus dan maar via de mediacreation tool een poging gewaagd om mijn Windows 8.1 om te zetten naar Windows 10.
Bestanden, instellingen en programma’s kunnen niet worden behouden volgens de tool zonder ook maar een verwijzing naar de oorzaak. Dat vind ik geen optie want dan kan ik alle software opnieuw installeren.... dagen werk....
Moet ik dan wachten totdat de windows update windows10 heeft gedownload of wie weet een oplossing zonder dat ik al mijn software/instellingen etc verlies?
btw, ik gebruik een outlook account om in te loggen, heb een geregistreerde versie van Win8.1 64bits, plaats mijn bestanden rechtstreeks op mijn NAS ipv personal folders op de C schijf.
MAX3400 was me voor
hiermee kan er niks kwaad aan het OS zelf. Stel ik installeer nieuwe apps etc?SmokingCrop schreef op donderdag 06 augustus 2015 @ 15:16:
[...]
via regedit zoals hij zei
Volg deze guide, werkt identiek op W10:
http://www.eightforums.co...-spacing-windows-8-a.html
(na herstart van pc gewoon een icoontje verplaatsen)
Beide zijn NL, 134 GB vrij op de C schijf. Lijkt me voldoende of?[b]MAX3400 schreef op donderdag 06 augustus 2015 @ 16:02:
Gedeeltelijk TheVMaster in "[Windows 10] Installatie en Upgrade Uitdagingen" maar heb je wel heeeeel goed gelezen? Volgens mij neemt ie namelijk wel alles mee alleen kan het zijn dat je een taal-issue hebt (zie melding). Of de installatie op C: neemt meer ruimte in beslag dan Windows 10 leuk vindt en daarom komen je settings niet mee.
Iets met 32-bits en 64-bits? Maar plaats je verhaal even in het [Windows 10] Installatie en Upgrade Uitdagingen topic....daar heb je meer kans op een antwoord waar je iets mee kunt, dit topic is meer voor de ervaringen met Windows 10.spidertje schreef op donderdag 06 augustus 2015 @ 16:18:
[...]
Beide zijn NL, 134 GB vrij op de C schijf. Lijkt me voldoende of?
Heb het op het andere topic geplaatst. Beide zijn 64 bits overigens.TheVMaster schreef op donderdag 06 augustus 2015 @ 16:20:
[...]
Iets met 32-bits en 64-bits? Maar plaats je verhaal even in het [Windows 10] Installatie en Upgrade Uitdagingen topic....daar heb je meer kans op een antwoord waar je iets mee kunt, dit topic is meer voor de ervaringen met Windows 10.
nielsn schreef op donderdag 06 augustus 2015 @ 16:17:
Ik krijg Chrome niet meer op de normale manier geopend via de snelkoppeling in mijn taakbalk of het start menu. Heeft iemand het ook al eens gehad dat snelkoppelingen niet meer werken?
Was een bovenstaand gevalletje...

Denk dat je Windows Update corrupt is, als je op die foutcode zoekt op internet, vindt je wel een manier om dat te verhelpen.heibel schreef op donderdag 06 augustus 2015 @ 02:04:
Lekkere update (KB3081424). ik krijg hem niet geïnstalleerd zelf na 3 pogingen niet, het logboek geeft foutcode 0x80070003 aan. Triest ik ben Internet Explorer ook nog kwijt. Dit in mijn 20 jarige ervaring met Windows nog nooit meegemaakt.
Bijvoorbeeld deze link:
http://www.wintips.org/fi...0x80070003-or-0x80070002/
Wel jammer dat sommige mensen tegenwoordig te lui zijn om even op internet te zoeken (via Google, Bing o.i.d)
[ Voor 8% gewijzigd door Turdie op 06-08-2015 16:50 ]

Weet iemand toevallig of Firefox het kan? Kan het nergens vinden. Die opent ook zo'n vage, algemene pagina bij nieuw tabblad.
Heb ik ook. Was eerst niet. Kan het ook niet uitzetten in Instellingen. Opende voor de update met msn. Heb ik kruisje verwijderd, opende het niet meer. Maar dat kruisje zie ik nu nietghostman schreef op donderdag 06 augustus 2015 @ 09:34:
Hebben meer mensen hier last van dat na een update je Edge openend dat die automatisch gewoon start pakt, en daar naast de Edge welkom pagina (deze) openend? Dit krijg ik trouwens alleen nadat ik een update geinstalleerd heb.
.
Edit: Als je de tab sluit en Edge daarna weer opent, dan opent het niet meer.
[ Voor 6% gewijzigd door desalniettemin op 06-08-2015 16:53 ]
Nee, hiermee zeg je enkel tegen windows dat hij de icoontjes wat dichter / verder moet zetten.theduke1989 schreef op donderdag 06 augustus 2015 @ 16:17:
[...]
hiermee kan er niks kwaad aan het OS zelf. Stel ik installeer nieuwe apps etc?
Kon evengoed een setting geweest zijn in configuratiescherm.
[ Voor 26% gewijzigd door SmokingCrop op 06-08-2015 17:02 ]
Staat je schaling wel op 100%?Thewisbone schreef op donderdag 06 augustus 2015 @ 17:20:
Gebruik nu windows 10 een weekje, maar heb met verschillende programmas nog last van vage letters.
Ik heb Outlook 2013 gewoon uit staan. Enige mail gerelateerde applicatie die draait is de standaard mail app van Windows 10 op dit moment. Het blijft mij een raadsel hoe het komt dat ik op beide apparaten geen meldingen krijg.MAX3400 schreef op woensdag 05 augustus 2015 @ 11:09:
[...]
Hier sowieso tricky; ik heb Outlook 2013 en Outlook 2016. Maar in mijn Notifications-dinges stond ook gewoon "Outlook" erbij. Heb nu voor alle 3 de applicaties gezegd dat ik een notificatie wil, en dat werkt nu ook.
Ik weet dus niet precies of dit komt door onderwater-processen of door "outlook.exe" op basis waarvan de notificatie wordt gegenereerd.
Soort van een tussentijdse oplossingen gevonden. Wellicht dat andere Realtek Audio 5.1. tweakers hier wat aan hebben.Arfman schreef op woensdag 05 augustus 2015 @ 14:33:
[...]
Ik heb letterlijk elke driver geprobeerd, geen van allen geeft sjoege onder Windows 10 in combinatie met 5.1 surround sound.
1. Heb de zwarte stekker jacket van m'n 5.1 boxen in de grijze uitgang gedaan i.p.v. de zwarte en dan in de sound manager alleen de zij-boxen aangevinkt (kon de achterste toch niet selecteren.
2. Je kiest een 7.1 setup in de sound manager en je zet de zij-boxen uit, nu kun je de achterste boxen wel selecteren.
Zie afbeeldingen.

Klopt, als je gewoon de tab sluit en je heropend Edge weer doet ie het weer gewoon, maar het viel me toevallig op.desalniettemin schreef op donderdag 06 augustus 2015 @ 16:50:
[...]
Heb ik ook. Was eerst niet. Kan het ook niet uitzetten in Instellingen. Opende voor de update met msn. Heb ik kruisje verwijderd, opende het niet meer. Maar dat kruisje zie ik nu niet![]()
Edit: Als je de tab sluit en Edge daarna weer opent, dan opent het niet meer.
Ik lees online dat meer mensen hier last van hebben (met betere specs dan ik heb), maar vooralsnog geen oplossing tegengekomen. Dit heeft geen noemswaardige verbetering opgeleverd: http://www.rbrussell.com/...ows-10-running-very-slow/ of http://answers.microsoft....8?page=5&tm=1438876491618
Iemand een idee?
Bedoel je soms deze optie in Edge?chim0 schreef op donderdag 06 augustus 2015 @ 16:49:
Hoop echt dat er een update of tweak komt voor Edge dat ie bij een nieuw tabblad je startpagina opent. Dat is echt een groot gemis t.o.v. Internet Explorer. Gaat om deze optie:
[afbeelding]
offtopic:
Weet iemand toevallig of Firefox het kan? Kan het nergens vinden. Die opent ook zo'n vage, algemene pagina bij nieuw tabblad.
Kan je me helpen? Want ik heb die spacing nu op -1125 (default) staan ipv -1650 maar er gebeurd niks.SmokingCrop schreef op donderdag 06 augustus 2015 @ 17:01:
[...]
Nee, hiermee zeg je enkel tegen windows dat hij de icoontjes wat dichter / verder moet zetten.
Kon evengoed een setting geweest zijn in configuratiescherm.
Heb al me pc opnieuw opgestart maar niks...
Heb je de Cumulative Update (KB3081424) die gisteren uitgekomen is geinstalleerd? Ik had ook hikjes af en toe (niet zo extreem als jij ze noemt overigens), en die update heeft dat opgelost.Freakster86 schreef op donderdag 06 augustus 2015 @ 18:01:
Ik begin nu echt last te hebben (lees irriteren) aan het feit dat het sporadisch zo traag aanvoelt. Chrome/Edge opstarten duurt soms 25 seconden voor een pagina is geladen! Maar ook wanneer de laptop uit sluimerstand komt of net opnieuw is opgestart, gaat werkelijk alles soms met enorme vertragingen.
Virussen? Scan ze hier!
Die is vanmiddag geïnstalleerd en ik heb zelfs het idee dat het probleem erger is geworden...wildhagen schreef op donderdag 06 augustus 2015 @ 18:06:
[...]
Heb je de Cumulative Update (KB3081424) die gisteren uitgekomen is geinstalleerd? Ik had ook hikjes af en toe (niet zo extreem als jij ze noemt overigens), en die update heeft dat opgelost.
Klinkt als wat anders (dus mogelijk off-topic hier) maar als je meer dan 8GB in je PC hebt, wil je dan eens proberen om die tip van de pagefile even te herhalen maar dan de pagefile helemaal uit te zetten?Freakster86 schreef op donderdag 06 augustus 2015 @ 18:01:
Ik begin nu echt last te hebben (lees irriteren) aan het feit dat het sporadisch zo traag aanvoelt.

Hiermee kunnen we in ieder geval dan uitsluiten of er iets met je pagefile (en dus je disk access) is; Windows heeft zat aan 4GB RAM dus het kan best even uit.
En als je een SSD hebt als driveletter C:, kijk dan even op http://www.thessdreview.c...timate-windows-8-edition/ voor meer optimalisaties.
Succes
Het betreft een laptop met 4GB geheugen. Pagefile had ik al aangepast middels die link die ik eerder postte. Dat werkt niet.MAX3400 schreef op donderdag 06 augustus 2015 @ 18:15:
[...]
Klinkt als wat anders (dus mogelijk off-topic hier) maar als je meer dan 8GB in je PC hebt, wil je dan eens proberen om die tip van de pagefile even te herhalen maar dan de pagefile helemaal uit te zetten?
[afbeelding]
Hiermee kunnen we in ieder geval dan uitsluiten of er iets met je pagefile (en dus je disk access) is; Windows heeft zat aan 4GB RAM dus het kan best even uit.
En als je een SSD hebt als driveletter C:, kijk dan even op http://www.thessdreview.c...timate-windows-8-edition/ voor meer optimalisaties.
Succes
Maar ik denk dat ik het heb gevonden. Mijn cpu gaat niet hoger dan 61%

We praten langs elkaar heen; die link van jou zegt dat je bepaalde waardes moet invullen. Ik zeg dat je ff moet proberen zonder pagefile. En dan benadruk ik even: probeer het, zelfs als je maar 4GB hebt.Freakster86 schreef op donderdag 06 augustus 2015 @ 18:27:
[...]
Het betreft een laptop met 4GB geheugen. Pagefile had ik al aangepast middels die link die ik eerder postte. Dat werkt niet.
0.78GHz? Dafuq...Maar ik denk dat ik het heb gevonden. Mijn cpu gaat niet hoger dan 61%Hij lijkt gecapped te zijn op 0,78 ghz...
(en of hij beide cores gebruikt?) Energie instellingen staan gewoon goed, dus ik snap niet hoe dit zo ineens kan.

[ Voor 4% gewijzigd door MAX3400 op 06-08-2015 18:30 ]
… de Education-versie mag je de rest van je leven gratis blijven gebruiken. De Home-versie is voor het eerste jaar gratis, daarna heb je grote kans dat je ervoor moet gaan betalen.
verplaats eens een snelkoppeling/bestand op je bureaublad of doe eens Ctrl+scroll.theduke1989 schreef op donderdag 06 augustus 2015 @ 18:03:
[...]
Kan je me helpen? Want ik heb die spacing nu op -1125 (default) staan ipv -1650 maar er gebeurd niks.
Heb al me pc opnieuw opgestart maar niks...
[ Voor 4% gewijzigd door SmokingCrop op 06-08-2015 18:36 ]
gambieter in "Gratis Windows 10 Education voor leerlingen" ? Geen idee waar licenties thuishoren maar ik vind het (eigenlijk) geheel niet interessant dat een Surfspot als licentie-verstrekker wordt besproken in de (globale) hoeveelheid licenties voor Windows.SChief schreef op donderdag 06 augustus 2015 @ 18:33:
Uit de mail van Surfspot:
[...]
Had wel beter verwacht van Surfspot.
Het gaat mij om de laatste zin..MAX3400 schreef op donderdag 06 augustus 2015 @ 18:37:
[...]
gambieter in "Gratis Windows 10 Education voor leerlingen" ? Geen idee waar licenties thuishoren maar ik vind het (eigenlijk) geheel niet interessant dat een Surfspot als licentie-verstrekker wordt besproken in de (globale) hoeveelheid licenties voor Windows.
[ Voor 86% gewijzigd door S_Chief op 07-08-2015 00:31 ]
Verwijderd
De privacy van de gebruikers lijkt namelijk in het gedrang te komen en dit vorm een risico van de zorginstellingen. Mogelijk overtreedt Microsoft hierbij onder meer de Wet bescherming persoonsgegevens (Wbp) en de Wet op de geneeskundige behandelingsovereenkomst (WGBO). Omdat mogelijk medische gegevens – in strijd met de wet – bij Microsoft zullen belanden. Bij overtreding liggen flinke boetes in het verschiet.
http://www.zorgvisie.nl/I...naar-Windows-10-2667533W/
Gaat Windows 10 nu echt een volgend hoofdpijndossier voor Microsoft worden? Wordt dit de opmaat naar de volgende miljardenboetes?
[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 06-08-2015 18:52 ]
+Verwijderd schreef op donderdag 06 augustus 2015 @ 18:50:
Hmm, zorgprofessionals en -bestuurders krijgen inmiddels al het advies om terughoudend te zijn met de update naar Windows 10.
+Niet alleen contact- en agendagegevens, maar ook surfgedrag, Wi-Fi-wachtwoorden, locatiegegevens en zelfs potentieel alle 'typing and inking data' (oftewel: alles dat getypt of anderszins in de computer ingevoerd wordt) worden standaard naar Microsoft verzonden. Bovendien worden foutrapporten, in voorkomende gevallen inclusief op de computer opgeslagen documenten van de gebruiker, automatisch verzonden. Hierbij komt nog dat Microsoft een Amerikaans bedrijf is. Volgens de Wbp mogen persoonsgegevens niet naar landen buiten de EU verzonden worden. Dit geldt temeer voor medische gegevens.
Mocht besloten worden tot een update, dan is het in ieder geval zaak niet voor de standaardinstallatie te kiezen. Kies voor de handmatige installatie en vink alle privacygerelateerde opties uit, zodat Microsoft geen toegang verkrijgt tot medische gegevens.

Misschien moet het Wbp eens gaan praten met Smit Kroes; die heeft via de EU het enige officiele certificaat aan Microsoft verstrekt dat ze binnen alle geldende ISO-normen geen data van zakelijke EU-ingezetenen zullen gebruiken voor analyse of advertenties.
/edit: http://www.computable.nl/...or-te-oude-wetgeving.html -> maakt zich zorgen over 3D-printen van vuurwapens in NL en gaat in op de wetgeving omtrent 3D-printers maar vergeet de hele wet "Wapens en Munitie".
[ Voor 22% gewijzigd door MAX3400 op 06-08-2015 19:03 ]
Iets te ijverige automatische terugklok? Wanneer mijn desktop pc idle is, gaat de quadcore CPU van 3GHz naar 800MHz. Ik denk dat je de energie-instellingen (nog eens) even na moet kijken. Je kan namelijk max CPU performance instellen in %, als die laag staat, dan blijft ie ondergeklokt.Freakster86 schreef op donderdag 06 augustus 2015 @ 18:27:
[...]
Het betreft een laptop met 4GB geheugen. Pagefile had ik al aangepast middels die link die ik eerder postte. Dat werkt niet.
Maar ik denk dat ik het heb gevonden. Mijn cpu gaat niet hoger dan 61%Hij lijkt gecapped te zijn op 0,78 ghz...
(en of hij beide cores gebruikt?) Energie instellingen staan gewoon goed, dus ik snap niet hoe dit zo ineens kan.
After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...
Oscar Wilde
Logitech performance mx. Het setpoint geinstalleerd, maar die neemt qua muis de settings van OS aan/over.
Verschilt trouwens per webpagina ...
[ Voor 4% gewijzigd door stok op 06-08-2015 19:11 ]
Heb de mail app al opnieuw geïnstalleerd, maar dit maakt niks uit.
Voor mensen die een zwarte theme willen hebben http://www.windowscentral...=navigation&utm_source=wp werkt goed en ziet er gelijkt uit.
Check mijn V&A ads: https://tweakers.net/aanbod/user/9258/
https://support.microsoft.com/en-us/kb/3081424 scroll daar maar benedenRamon schreef op donderdag 06 augustus 2015 @ 19:24:
Iemand al ergens een lijstje van wijzigingen in de Cumulative Update gevonden?
Dat is dus 60% van 1,3 GHz. 4,5 jaar oude laptop met een SU7300 core 2 duo. En ben zelf nu aan het zoeken waar het aan kan liggen, maar tot dusver geen geluk. Oh, en als ik de laptop inplug dan schiet hij naar 1,2 Ghz... Logboek staat vol met fouten en waarschuwingen:MAX3400 schreef op donderdag 06 augustus 2015 @ 18:29:
[...]
0.78GHz? Dafuq...Het lijkt me zinvoller dat je hier even een apart topic van maakt want klinkt als oude/exotische hardware ofzo?
Energiebeheer staat alles op 100%. Er is iets dat de cpu beperkt als hij op batterij/netstroom loopt. 60% op accu en ~90% op netstroom. Ik heb bij het installeren van mijn videokaart een ATKACPI driver geïnstalleerd die niet bij mijn laptop hoort. Dat was het eerste waar ik aan dacht, maar het installeren van de originele driver heeft geen succes.De snelheid van processor 0 in groep 0 wordt beperkt door de firmware van de computer. De processor heeft deze lage prestatiestatus gedurende 71 seconden sinds het laatste rapport.
Dit staat gewoon op 100%. Ik zoek zelf nog even verder en open anders wel een eigen topic. Denk niet meer dat dit Windows 10 gerelateerd is.Raven schreef op donderdag 06 augustus 2015 @ 19:08:
[...]
Iets te ijverige automatische terugklok? Wanneer mijn desktop pc idle is, gaat de quadcore CPU van 3GHz naar 800MHz. Ik denk dat je de energie-instellingen (nog eens) even na moet kijken. Je kan namelijk max CPU performance instellen in %, als die laag staat, dan blijft ie ondergeklokt.
Thanks, maar ik gebruik S/PDIF out, dus niet mogelijk voor mijEperium schreef op donderdag 06 augustus 2015 @ 17:49:
[...]
Soort van een tussentijdse oplossingen gevonden. Wellicht dat andere Realtek Audio 5.1. tweakers hier wat aan hebben.
1. Heb de zwarte stekker jacket van m'n 5.1 boxen in de grijze uitgang gedaan i.p.v. de zwarte en dan in de sound manager alleen de zij-boxen aangevinkt (kon de achterste toch niet selecteren.
2. Je kiest een 7.1 setup in de sound manager en je zet de zij-boxen uit, nu kun je de achterste boxen wel selecteren.
Zie afbeeldingen.
[afbeelding]
DRoME LAN Gaming | iRacing profiel | Kia e-Niro 64kWh | Hyundai Ioniq 28kWh | PV 5.760Wp |
Bedankt maar ik bedoelde eigenlijk meer een lijstje waarin wijzigingen beschreven staan (zoals ik zei) en niet een lijstje met gewijzigde bestanden.ivo1969 schreef op donderdag 06 augustus 2015 @ 19:27:
[...]
https://support.microsoft.com/en-us/kb/3081424 scroll daar maar beneden
Misschien zijn er niet zoveel mensen die SPDIF gebruiken maar ik zou verwachten dat hier wat meer klachten over zouden zijn te vinden als iedereen met SPDIF geen 5.1 meer heeft met Win10. Ik kom er dus niet achter of dit een probleem is van enkelen of een universeel probleem (met Realtek). Voor mij reden om nog even te wachten met upgraden.Arfman schreef op donderdag 06 augustus 2015 @ 19:52:
[...]
Thanks, maar ik gebruik S/PDIF out, dus niet mogelijk voor mij
Zijn er mensen hier die Realtek 5.1 via SPDIF op win10 wel draaiend hebben?
Volgens mij heeft niemand nog 5.1 aan de gang op Windows 10 en al helemaal niet via SPDIF.
DRoME LAN Gaming | iRacing profiel | Kia e-Niro 64kWh | Hyundai Ioniq 28kWh | PV 5.760Wp |
Laten we niet te hard van stapel lopenArfman schreef op donderdag 06 augustus 2015 @ 21:45:
Er zijn er ook heel veel: https://www.google.nl/search?q=windows+10+realtek+surround
Volgens mij heeft niemand nog 5.1 aan de gang op Windows 10 en al helemaal niet via SPDIF.
Met een Realtek audiochip? Welke precies en welke driver?Ramon schreef op donderdag 06 augustus 2015 @ 21:50:
[...]
Laten we niet te hard van stapel lopenHier toch 2 apparaten waar 5.1 via HDMI gewoon werkt.
Thanks! Dit lost het probleem inderdaad op!Verwijderd schreef op maandag 03 augustus 2015 @ 14:36:
[...]
Ik had exact hetzelfde probleem met mijn Sony Vaio Pro (Intel Core i7 / HD 4400 Graphics) en kon dit oplossen door ‘X-Reality for mobile’ af te zetten in Vaio Control Center.
"It's better to keep your mouth shut and give the impression that you're stupid than to open it and remove all doubt."
Okee, bedankt. Dan wacht ik nog maar met upgraden.Arfman schreef op donderdag 06 augustus 2015 @ 21:45:
Er zijn er ook heel veel: https://www.google.nl/search?q=windows+10+realtek+surround
Verwijderd
[ Voor 0% gewijzigd door Verwijderd op 06-08-2015 22:37 . Reden: zin klopt niet ]
Verwijderd schreef op donderdag 06 augustus 2015 @ 22:35:
Zojuist een upgrade gedaan van windows 7 naar 10 en voor het eerst van mn leven eens geen gezeur met drivers die niet meer werken.Voelt ook sneller aan als windows 7.Het is zoals altijd even wennen maar het ziet er wel mooier uit. Ook leuk dat je nu apps vanuit de store kan installeren.Als je afhankelijk bent van speciale hardware en drivers voor video en/of geluid zou ik trouwens wel even wachten, maar voor normaal huis- tuin- en keuken gebruik een aanrader.
Hoe werken die gestures bij jullie trouwens? Vergeleken met OSX blijft het maar een geprul imho - maar dat kan ook aan mijn touch pad hardware liggen.
Met het toetsenbord van de SP3 werkt het eigenlijk gewoon goed....filenox schreef op vrijdag 07 augustus 2015 @ 00:02:
[...]
![]()
Hoe werken die gestures bij jullie trouwens? Vergeleken met OSX blijft het maar een geprul imho - maar dat kan ook aan mijn touch pad hardware liggen.
Als er 1 toestel moet zijn waar het perfect op moet werken is het de Surface natuurlijkTheVMaster schreef op vrijdag 07 augustus 2015 @ 00:11:
[...]
Met het toetsenbord van de SP3 werkt het eigenlijk gewoon goed....
Dit probleem is Edge-specifiek gok ik? Ik heb nog geen problemen ondervondentheduke1989 schreef op vrijdag 07 augustus 2015 @ 00:46:
iemand ervaring met het niet afspelen van filmpjes ? youtube werkt wel weer. maar 3th party video's op het internet weer niet. Blijf altijd loading op iedere site...
Heb je een voorbeeldlink?
Het gaat om Chrome, ik gebruik geen Edge...filenox schreef op vrijdag 07 augustus 2015 @ 00:59:
[...]
Dit probleem is Edge-specifiek gok ik? Ik heb nog geen problemen ondervonden![]()
Heb je een voorbeeldlink?
Verwijderd
Op de Wwindows 10 werkt mijn touchscreen wel, alleen het functie van windows werkt niet.
Normaal geproken komt er een taskviewer te voorschijn als ik op mn scherm links gaat swypen. Voorheen heeft nog wel gewerkt, ik heb alle instellingen nageken, helaas niets gevonden
[ Voor 55% gewijzigd door Verwijderd op 07-08-2015 06:54 ]
Usb3 is niet stabiel en geeft met externe harde schijven en regelmatige disconnect. Dit kan ook hardware gerelateerd zijn.
Batterij doet nu maar 2,5 uur tov 3,5 uur.
I hit the CTRL key, but I'm still not in control!

Als je erop klikt, wordt je via meerdere pagina's doorgeleid naar het gebruiken van Office (gratis of betaald) op https://products.office.c...microsoft-office-products
Wel jammer dat Office 2016 voor Windows nog niet ertussen staat; met mijn huidige E3-license (van werk) draai ik Office 2016 beta al op mijn laptop en dat bevalt me echt stukken beter qua cleane interface en snelheid.
[ Voor 9% gewijzigd door MAX3400 op 07-08-2015 08:00 ]
Nee met een intel en met een AMD videokaart.Arfman schreef op donderdag 06 augustus 2015 @ 22:00:
[...]
Met een Realtek audiochip? Welke precies en welke driver?
Voor Windows 7 gebruikers is dat nogal nieuw natuurlijk
MS is geen wonderdokter natuurlijk en kan crappy hardware niet ineens omtoveren in "magic".Hoe werken die gestures bij jullie trouwens? Vergeleken met OSX blijft het maar een geprul imho - maar dat kan ook aan mijn touch pad hardware liggen.
Er is een reden dat ik sinds de eerste Surface Pro geen third-party crap hardware heb gekocht. Hier namelijk ook een SP3 waar het prima op werkt.
De enige change in de Cumulative Update die ik heb kunnen ontdekken tot nu toe is dat het start menu niet meer geopend is als ik mijn PC wakker maak uit sleep.
Hier ook 5.1: HTPC met een Asrock B85M pro4 met Realtek ALC892 via de optische spdif naar de receiver. In Kodi even passthrough aanzetten en profit. Drivers zijn degene waarmee windows 10 aan komt zetten.Ramon schreef op donderdag 06 augustus 2015 @ 21:50:
[...]
Laten we niet te hard van stapel lopenHier toch 2 apparaten waar 5.1 via HDMI gewoon werkt.
Idiocracy: it is real!
Verwijderd
Die app zat er in vanaf installatie. Ik had die er eerder al uit gekegeld via Powershell.MAX3400 schreef op vrijdag 07 augustus 2015 @ 07:59:
Is dit dan eindelijk de eerste officiele reclame van Microsoft?
[afbeelding]
Als je erop klikt, wordt je via meerdere pagina's doorgeleid naar het gebruiken van Office (gratis of betaald) op https://products.office.c...microsoft-office-products
Wel jammer dat Office 2016 voor Windows nog niet ertussen staat; met mijn huidige E3-license (van werk) draai ik Office 2016 beta al op mijn laptop en dat bevalt me echt stukken beter qua cleane interface en snelheid.
Vroeg me al af waarom ik hem niet kreeg met dezelfde zoekopdracht...
Verwijderd
Je bedoelt dit soort van posts waarin mensen zich in allerlei technische kunsten moeten duiken om nog een gevoel van online veiligheid te hebben? maratropa in "[Windows 10] Privacy & instellingen"MAX3400 schreef op donderdag 06 augustus 2015 @ 18:56:
[...]
+
[...]
+
[...]
![]()
![]()
Schrijven omdat het kan; ik geloof dat we hier op GoT al minstens een oplossing hebben voor 90% van de genoemde zaken. Heb helaas niet alle antwoorden van de Windows 10 topics op mijn netvlies. Sowieso die laatste quote uit het artikel is hilarisch; alsof die vent zelf een ISO in zijn PC heeft gefrot en niet verder keek dan zijn neus lang is. Zelfs de Consumentenbond had al meer informatie vorige week dan deze Fluitketel in zijn artikel weet te duiden.
Misschien moet het Wbp eens gaan praten met Smit Kroes; die heeft via de EU het enige officiele certificaat aan Microsoft verstrekt dat ze binnen alle geldende ISO-normen geen data van zakelijke EU-ingezetenen zullen gebruiken voor analyse of advertenties.
...
En ellenlange posts op reddit met group policies, host en registry aanpassingen naast pagina's van de Windows 10 settings. Met alleen die settings is al duidelijk geworden dat nog steeds veel van je data wordt doorgesluisd naar Microsoft voor hun eigengebruik. Te zot voor woorden.
Wees blij dat niet iedereen alles voor zoete koek slikt wat Microsoft op zijn blauwe ogen beloofd. Het is van Microsoft dus iedere goedgelovige sukkel of zelf benoemt ICT-expert denkt gelijk dat het veilig is? Geweldig, hoe totaal naief en wereldvreemd ben je dan?

Met medische gegevens kun je niet zorgvuldig genoeg zijn. Het is pas zeker als het feitelijk bewezen is dat Microsoft geen data lekt wanneer je dat niet wilt . Alle seinen staan nu echter op rood omdat je ongelofelijk veel settings moet instellen om de zaak veilig te zetten.
En na de volgende software update weet je al helemaal niet meer of dat nog werkt. Microsoft heeft in het privacy statement aangegeven dat ze op Windows 10 hoe dan ook al je data zullen krijgen voor hun eigen gebruik. Zij beslissen.
Dat is niet gezond, dat is totaal creepy. Want wie is er nu de baas in huis, jij of Microsoft?
Bovendien zie ik bijvoorbeeld ook "Location" langskomen. Waarom is dat op Android/iOS en Windows 8.1 (!) nooit een probleem geweest en nu op Windows 10 ineens wel?
Ook staat er tussen de namen en groepen onder optie eigenschappen/beveiliging een onbekend account en het administrators account ontbreekt er.
Ook kan ik de accounts niet bewerken of verwijderen, zit dus echt met de handen gebonden.
Iemand die een oplossing weet ?
Verwijderd
De "charm bars" zitten niet meer in Win10. Taskswitcher zit nu in je taakbalk.Verwijderd schreef op vrijdag 07 augustus 2015 @ 06:49:
Normaal geproken komt er een taskviewer te voorschijn als ik op mn scherm links gaat swypen. Voorheen heeft nog wel gewerkt, ik heb alle instellingen nageken, helaas niets gevonden
Verwijderd
Gezien de adapter onder Windows 7 nog prima werkte, lijkt er sprake van een driverprobleem. Welke adapter betreft het precies? Op de adapter en verpakking zal de productcode staan. De productcode begint met WL- of WLA-, bijvoorbeeld WLA-2100 v2 001.itsalex schreef op woensdag 05 augustus 2015 @ 19:57:
Ik had een Sitecom 300 X2 USB adapter en daarmee liep het systeem helemaal vast.
Het was al een oude PC met Windows 7, Intel E6500, 4 Gb, 1 TB etc en alles liep prima. In Windows 10 liep de PC vast etc. Dus eerst de bios maar geupdate. Werkte niet. Toen maar de Sitecom adapter eruit gehaald en alles liep toen als een trein. Of dat de adapter gaar is, maar Sitecom vertrouw ik al voor geen meter en dit helpt ook niet echt mee. Dus ik weet in dit geval niet of het dus een driverprobleem is of een adapterprobleem. De oude Linksys G doet het altijd en hoef je geen drivers voor te zoeken. Echt ideaal soms het oude spul uit 2007.
Vriendelijke groet,
Maarten
Sitecom Webcare
Classicshell.com is ook een goede, maar vraag nog even vor NLD ondersteuning..
Tja, ik had het specifiek over Realtek. Dat zijn nogal wat problemen mee, ik heb niet gezegd dat 5.1 onder Windows 10 niet werkt.Ramon schreef op vrijdag 07 augustus 2015 @ 08:32:
[...]
Nee met een intel en met een AMD videokaart.
Op mijn oude HTPC heb ik ook een realtek chip. En daar heb ik keurig 5.1 op.Arfman schreef op donderdag 06 augustus 2015 @ 21:45:
Volgens de Test van realtek geen probleem met DD en DTS.
Alleen kodi heb ik alleen DD. Als ik in Kodi een DTS track afspeel zie ik DD op mijn versterker staan.
Daar moet ik nog eea uitzoeken hoe of wat.
En ik maak gebruik van SPDIF voor geluid en geen HDMI omdat mijn versterker dat nog niet heeft.
There are 10 kinds of people in this world..... Those who know binary. And those who don't.
Waar het om gaat is dat MS zichzelf eigenlijk vrijwel onbeperkte rechten geeft tav bestanden op jouw computer.Ramon schreef op vrijdag 07 augustus 2015 @ 08:54:
Ik wil wel eens concreet zien wat MS dan allemaal stuurt. WireShark logfiles ofzo. Want nu vind ik het vooral bangmakerij.
Bovendien zie ik bijvoorbeeld ook "Location" langskomen. Waarom is dat op Android/iOS en Windows 8.1 (!) nooit een probleem geweest en nu op Windows 10 ineens wel?
De hoeveelheid informatie die MS van jouw PC haalt kan dus fluctueren zonder dat MS daar een mededeling over hoeft te doen of haar privacy statement hoeft te veranderen. Immers het valt al onder het huidige statement.
Dus hoe weet jij wat MS door de tijd heen allemaal van jou PC haalt en wanneer haar policy daarin verandert? Ga je continu wireshark uitlezen?
Het punt dat we nu al niet weten wat MS wel en niet precies ophaalt is niet ok.
Verder is dat android / apple verhaal natuurlijk een je reinste drogreden.
PC Specs
Asus ROG Strix B650E-E | AMD 7700X | G-Skill 32GB DDR5 6000C30 M-die | 4090 FE | LG 38GN950-B 3840*1600p 160Hz | Corsair RM1000x Shift | WD Black SN850X 1TB M.2
Verwijderd
Omdat nu (opeens) van muggen olifanten gemaakt worden, op alle slakken zout gelegd, etc.Ramon schreef op vrijdag 07 augustus 2015 @ 08:54:
.
Als ik sommige reacties lees m.b.t de privacy in Win10 moet ik me beheersen om niet (lullig) te reageren, want het meeste wat ik lees (Privacy topic) raakt kant nog wal.
Je schijnt het allemaal goed te weten dus misschien moet je dan gewoon even inhoudelijk reageren.Verwijderd schreef op vrijdag 07 augustus 2015 @ 09:26:
[...]
Omdat nu (opeens) van muggen olifanten gemaakt worden, op alle slakken zout gelegd, etc.
Als ik sommige reacties lees m.b.t de privacy in Win10 moet ik me beheersen om niet (lullig) te reageren, want het meeste wat ik lees (Privacy topic) raakt kant nog wal.
PC Specs
Asus ROG Strix B650E-E | AMD 7700X | G-Skill 32GB DDR5 6000C30 M-die | 4090 FE | LG 38GN950-B 3840*1600p 160Hz | Corsair RM1000x Shift | WD Black SN850X 1TB M.2
Nickname does not reflect reality
Alle games die onder Win7 draaiden draaien bij mij ook onder 10. Oudere games niet geprobeerd nog.eL_Jay schreef op vrijdag 07 augustus 2015 @ 09:51:
Iemand die iets kan zeggen over gamecompatibiliteit? En dat met name 98, XP, Vista en 7 games.
Carnavalmarkt.nl - Gratis adverteren met carnaval- en feestartikelen
Ik denk dat je iets specifieker moet zijn. Over wat voor games praten we? Daarnaast zit er nog steeds compatibility mode in Windows 10.eL_Jay schreef op vrijdag 07 augustus 2015 @ 09:51:
Iemand die iets kan zeggen over gamecompatibiliteit? En dat met name 98, XP, Vista en 7 games.
is everything cool?
Dat topic is alleen daarvoor (delen van tips over de instellingen zelf) bedoeld en dus niet voor discussie over de vraag of wat MS doet wel of niet redelijk / overdreven is.Brad Pitt schreef op vrijdag 07 augustus 2015 @ 09:46:
Privacy instelling dingetjes wijzigen/aanpassen of bespreken? Daar is het [Windows 10] Privacy & instellingen topic voor!
PC Specs
TopWom schreef op vrijdag 07 augustus 2015 @ 09:55:
[...]
Alle games die onder Win7 draaiden draaien bij mij ook onder 10. Oudere games niet geprobeerd nog.
Van Terminal Velocity en Quake tot Fallout 3 en Supreme Commander Forged Alliance. Nogal breed dus. Ikzelf heb met windows 7 niet erg veel problemen ervaren (xp ook niet) en ik hoop met W10 ook geen problemen te ervaren.FREAKJAM schreef op vrijdag 07 augustus 2015 @ 09:55:
[...]
Ik denk dat je iets specifieker moet zijn. Over wat voor games praten we? Daarnaast zit er nog steeds compatibility mode in Windows 10.
[ Voor 9% gewijzigd door eL_Jay op 07-08-2015 10:02 ]
Verwijderd
Nee bedankt.. ben jaren terug (rond de Win Vista tijd) gestopt met zulke discussies online. Met dit soort (welles/nietes) onderwerpen heeft reageren (meestal) geen tot weinig nut, omdat de mensen waar je op reageert (niets persoonlijks) al dingen in hun hoofd hebben die je er niet uit krijgt.Help!!!! schreef op vrijdag 07 augustus 2015 @ 09:29:
[...]
Je schijnt het allemaal goed te weten dus misschien moet je dan gewoon even inhoudelijk reageren.
Het probleem met dit soort onderwerpen is dat veel mensen alleen maar mee schreeuwen met de meute, en dan wordt discussiëren (zeker online) heel lastig.
Ik wacht wel tot de volgende verjaardag/BBQ/etc om mijn stellingen aan de man/vrouw te brengen, want ik ben er zeker van dat er dan ook wat "mee schreeuwers" zullen zijn.
Nogmaals, dit is niet persoonlijk op jou gericht.
Ervaringen met de Insider Preview van Windows 10 kunnen in het [Windows 10] Insider Preview Ervaringen & Discussie topic.
Ervaringen met Windows 11 horen thuis in het [Windows 11] Insider Preview Ervaringen & Discussie topic.
De Windows 10 mei 2021 Update (of 21H1) bits zijn hier te downloaden (via de MediaCreation Tool link). Je kunt natuurlijk ook via Windows Update checken op updates, dan zou hij als het goed is ook binnen moeten komen.