Verwijderd schreef op vrijdag 22 april 2016 @ 07:03:
Ik las wat berichten hier, en als zeer ervaren Windows gebruiker (20 jaar) met de ervaring veel forums te hebben bezocht in het verleden is me 1 ding opgevallen wat nooit veranderd, en dat zijn de mensen met hun meningen. Ik heb hier zelf Windows 10 en Windows 7 die altijd starten met een schone configuratie.
Ik heb ook in jaren lang op fora gezien hoe bepaalde mensen met freeware smeten alsof het de oplossing was, waar ze diezelfde instellingen in Windows zelf niet eens wisten te vinden. Een linkje plaatsen naar freeware die je systeem instellingen gaat bewerken, was dan gemakzuchtiger dan een stukje schrijven over hoe dat gewoon ook in Windows zelf opgelost kon worden, waardoor die mensen toch later wel weer andere problemen kregen, vooral door al die freeware die in hun systeem was geïnstalleerd.
We moeten natuurlijk niet vergeten dat Windows niet zoiets is als bijvoorbeeld een auto.
Aangezien vanaf dat je start Windows te gebruiken, dat voor iedereen verschillend zal zijn.
De hardware, de configuratie, de software, alles draait wel in Windows.
Nadat Micorsoft de kernel vanaf W2K NTFS had, is het een heel stabiel systeem geworden, dat was ook wel nodig na ME, want dat was 33 keer niks. En nu een jaar lang gratis kunnen updaten naar een upgrade, en nog mensen die het tot op het bot afkraken. Iedereen heeft zelf de keuze hoor, ik heb in Windows 7 geen enkele melding die ik niet wil gekregen van Microsoft, en er is hier helemaal niks gepushed, maar dat zal dan wel aan mij liggen, omdat ik exact weet wat er gebeurd in Windows, ik ben een tweaker, ik heb alles met 2 klikken open wat ik wil, het register is niet eng en gevaarlijk, maar vooral veel informatie, en dat is wel eens dat je dan moet zoeken, en soms wat nieuwe dingen moet leren.
Wie er zegt dat Microsoft van alles door de strot duwt en pushed, moet zich eens af gaan vragen waarom ze zich zo voelen. Want je kan je overal wel zo over voelen als je wil. Zo duwt elk jaar voor huurders een woningstichting een huurverhoging door de strotten van mensen, ga je daar ook steen en been over klagen? Leer Windows beheren, want het is een geweldig systeem, alles heeft voor en na delen, en perfectie bestaat niet, leef daar mee.
Zowel Windows 10 en Windows 7 hier, toppie, hartsikke snel, ik beheer de services en de processen.
Ik heb al zo veel mensen zien klagen over windows terwijl andere software de problemen veroorzaakte, maar dat zie je dan als je verder kijkt. Windows 10 is nieuw, en kinderziektes worden wel weg gewerkt.
We leven niet in een paradijsje, je moet op je veiligheid letten, en Windows is in dat opzicht sterk verbeterd.
Tuurlijk kan je het beste beveiling van derden gebruiken dan die van Windows zelf, maar dat kan je zelf onderzoeken, en waarom dat zo is. Dat gajank altijd over Windows en Microsoft, wees toch eens blij.