After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...
Oscar Wilde
Verwijderd
Alle versies van Windows 10 kunnen alleen uitstellen, maar niet afstellen. De enige uitzondering zou de LTSB kunnen zijn, maar daar bestaat nog wat onduidelijkheid over.Raven schreef op maandag 04 april 2016 @ 07:20:
Nu moet er gpedit bij komen kijken, al kreeg ik de indruk dat dat bij Enterprise niet nodig zou zijn.
Ik meen wel gehoord te hebben dat je een update na installeren weer kunt verwijderen. Mogelijk dat je dan ook kunt aangeven dat deze niet meer gedownload moet worden.
Dan zijn mensen nog verbaasd ook dat ik SaaS niet vertrouw
[ Voor 23% gewijzigd door Verwijderd op 04-04-2016 08:12 ]

En die Inteldriver is vaag, aangezien ik toen straks de meest recente rechtstreeks van Intel erop heb gezet.
Update service maar even uitgezet...
edit: Die instelling is uiteraard aangepast vóór Windows Update de kans kreeg updates te gaan zoeken
[ Voor 12% gewijzigd door Raven op 04-04-2016 15:14 ]
After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...
Oscar Wilde
Verkeerde topic
Ik dacht dat dit topic ook voor instellingen was, maar dat zijn privacy instellingen.
[ Voor 75% gewijzigd door Xyphoid op 06-04-2016 02:15 ]
Toshiba e755 Pocket PC>Panasonic G500>Nokia 8210>Nokia 8850>Vario MDA (htc wizard 200)>Vario MDA III (htc tytn II)>HTC Hero>HTC Desire HD>Asus Transformer TF101>Asus Padfone>Oppo Find 5>LG Nexus 5>Wileyfox Swift 2X>Razer Phone>Pixel 8 Pro
Heeft helemaal niets met privacy te maken. Maar waarom stel je de vraag [Win10] "Nieuw"-melding verwijderen in startmenu nogmaals..Xyphoid schreef op woensdag 06 april 2016 @ 01:00:
Weet iemand hoe je de "New" melding achter een nieuw geïnstalleerde applicatie in het menu kan uitzetten?
Moest na de installatie van Win 10 alle items rechts klikken om dat weg te krijgen.
Natuurlijk installeert je niet zo vaak programma's, maar in Win 7 en XP kon het ook. En ik weet zelf wel welke programma's er nieuw zijn.
Of verdwijnen de meldingen na een tijd?
NRG
Omdat er daar alleen een workaround voorbij is gekomen, geen oplossing(?)GerardVanAfoort schreef op woensdag 06 april 2016 @ 01:29:
[...]
Heeft helemaal niets met privacy te maken. Maar waarom stel je de vraag [Win10] "Nieuw"-melding verwijderen in startmenu nogmaals..
Maar de titel heeft het over privacy én instellingen, mogelijk is dit op te lossen met een goed verborgen instelling? * Raven heeft er overigens ook last van..., heb vooralsnog geen oplossing kunnen vinden. Wel voor 7, Vista en XP -> http://www.howtogeek.com/...n-windows-7-vista-and-xp/ , is er wel een W10-tegenhanger?
[ Voor 35% gewijzigd door Raven op 06-04-2016 10:28 ]
Oscar Wilde
Dit dus.Raven schreef op woensdag 06 april 2016 @ 10:24:
[...]
Omdat er daar alleen een workaround voorbij is gekomen, geen oplossing(?)![]()
Maar de titel heeft het over privacy én instellingen, mogelijk is dit op te lossen met een goed verborgen instelling? * Raven heeft er overigens ook last van..., heb vooralsnog geen oplossing kunnen vinden. Wel voor 7, Vista en XP -> http://www.howtogeek.com/...n-windows-7-vista-and-xp/ , is er wel een W10-tegenhanger?
Maar is dit draadje nu wel of niet voor instellingen? Of alleen voor privacy instellingen?
Anyway, niet handig van Microsoft om de "disable highlight" optie uit het menu te halen...
Toshiba e755 Pocket PC>Panasonic G500>Nokia 8210>Nokia 8850>Vario MDA (htc wizard 200)>Vario MDA III (htc tytn II)>HTC Hero>HTC Desire HD>Asus Transformer TF101>Asus Padfone>Oppo Find 5>LG Nexus 5>Wileyfox Swift 2X>Razer Phone>Pixel 8 Pro
Uit het Win 10 topic:Xyphoid schreef op woensdag 06 april 2016 @ 22:05:
Dit dus.
Maar is dit draadje nu wel of niet voor instellingen? Of alleen voor privacy instellingen?
Anyway, niet handig van Microsoft om de "disable highlight" optie uit het menu te halen...
"Privacy dingetjes binnen Windows 10 wijzigen/aanpassen of bespreken? Daar is het [Windows 10] Privacy & instellingen topic voor!"
Dus de instellingen mbt privacy in dit topic
NRG
Oscar Wilde
Misschien dat ik dat maar even moet doen danRaven schreef op donderdag 07 april 2016 @ 10:43:
Dan mag iemand de titel wel eens een keer fixen door de & weg te halen
[ Voor 7% gewijzigd door Raven op 09-04-2016 10:02 ]
Oscar Wilde
Lijkt me niet, omdat hier ook nieuws/geruchten worden geplaatst over het privacy-aspect ansich... dus niet alleen privacyinstellingen. Vandaar was het ook privacy & instellingen. Resterende instellingen kan je kijken in het ervaring/discussietopic.Raven schreef op donderdag 07 april 2016 @ 10:43:
Dan mag iemand de titel wel eens een keer fixen door de & weg te halen
http://www.ghacks.net/201...windows-10-privacy-tools/
http://www.thewindowsclub...ivacy-settings-windows-10
En kan ik daarna ook gewoon de windows updates installeren / updaten of worden de instellingen dan weer gewijzigd?
[ Voor 18% gewijzigd door iPersia op 18-04-2016 23:40 ]
Verwijderd
Je koppelt een geestelijke ziekte aan het feit dat je een tweaker bent?Gonadan schreef op vrijdag 01 april 2016 @ 21:48:
[...]
Iets met sarcasme, maar dat terzijde...
Tweakers zijn bovengemiddeld vaak autistisch aangelegd, ocd, stront eigenwijs, kunnen niet tegen verandering etc. Ik ben zoals hij en hoog van verandering en met name vooruitgang, maar dat is vaak schaars.
Sorry hoor, maar als je iets weet omdat je die ervaring hebt, wil dat niet altijd zeggen dat iemand eigenwijs is, misschien wel wijs.
Daarbij zijn tweakers in eerste instantie allemaal mensen met verschillende ervaringen op het gebied van het tweaken, en dat heeft niks met autisme te maken, maar met de aanleg om daar in te willen ontwikkelen.
Gewoon dat je met dit bericht niks anders aan het doen bent als jezelf ophemelen, en anderen neer halen, met 26 letters, misschien voor jou een normale mentaliteit.( just for fun nietwaar
Daarbij is stilstand alleen achteruitgang in het geval van wanneer je Winst moet maken, en wanneer je het winst maken staakt, dus stil staat, je verlies gaat draaien.
Want stel dat je stilstand is achteruitgang bij de NS in zou voeren, zou niemand meer rustig de trein in kunnen stappen (just kidding he)
Dus de context waar in iets gezegd wordt kan dan verschillen, als dezelfde woorden klinken, de context dan bepaald wat de betekenis er van is.
Trouwens, hoe ik dat zie, is dat autisme alleen maar in een wereld kan bestaan waar van iedereen verwacht wordt hetzelfde te denken, terwijl we allemaal verschillend zijn.
[ Voor 18% gewijzigd door Verwijderd op 19-04-2016 16:13 ]
Verwijderd
Ik heb ook in jaren lang op fora gezien hoe bepaalde mensen met freeware smeten alsof het de oplossing was, waar ze diezelfde instellingen in Windows zelf niet eens wisten te vinden. Een linkje plaatsen naar freeware die je systeem instellingen gaat bewerken, was dan gemakzuchtiger dan een stukje schrijven over hoe dat gewoon ook in Windows zelf opgelost kon worden, waardoor die mensen toch later wel weer andere problemen kregen, vooral door al die freeware die in hun systeem was geïnstalleerd.
We moeten natuurlijk niet vergeten dat Windows niet zoiets is als bijvoorbeeld een auto.
Aangezien vanaf dat je start Windows te gebruiken, dat voor iedereen verschillend zal zijn.
De hardware, de configuratie, de software, alles draait wel in Windows.
Nadat Micorsoft de kernel vanaf W2K NTFS had, is het een heel stabiel systeem geworden, dat was ook wel nodig na ME, want dat was 33 keer niks. En nu een jaar lang gratis kunnen updaten naar een upgrade, en nog mensen die het tot op het bot afkraken. Iedereen heeft zelf de keuze hoor, ik heb in Windows 7 geen enkele melding die ik niet wil gekregen van Microsoft, en er is hier helemaal niks gepushed, maar dat zal dan wel aan mij liggen, omdat ik exact weet wat er gebeurd in Windows, ik ben een tweaker, ik heb alles met 2 klikken open wat ik wil, het register is niet eng en gevaarlijk, maar vooral veel informatie, en dat is wel eens dat je dan moet zoeken, en soms wat nieuwe dingen moet leren.
Wie er zegt dat Microsoft van alles door de strot duwt en pushed, moet zich eens af gaan vragen waarom ze zich zo voelen. Want je kan je overal wel zo over voelen als je wil. Zo duwt elk jaar voor huurders een woningstichting een huurverhoging door de strotten van mensen, ga je daar ook steen en been over klagen? Leer Windows beheren, want het is een geweldig systeem, alles heeft voor en na delen, en perfectie bestaat niet, leef daar mee.
Zowel Windows 10 en Windows 7 hier, toppie, hartsikke snel, ik beheer de services en de processen.
Ik heb al zo veel mensen zien klagen over windows terwijl andere software de problemen veroorzaakte, maar dat zie je dan als je verder kijkt. Windows 10 is nieuw, en kinderziektes worden wel weg gewerkt.
We leven niet in een paradijsje, je moet op je veiligheid letten, en Windows is in dat opzicht sterk verbeterd.
Tuurlijk kan je het beste beveiling van derden gebruiken dan die van Windows zelf, maar dat kan je zelf onderzoeken, en waarom dat zo is. Dat gajank altijd over Windows en Microsoft, wees toch eens blij.
Microsoft Surface Pro 6 | Samsung Galaxy S21FE | XBOX Series X
Verwijderd
CAP-Team schreef op vrijdag 22 april 2016 @ 09:20:
En die mensen gaan straks na 29 juli klagen dat ze moeten betalen om te mogen upgraden
Betalen om te mogen downgraden haha, het moet niet gekker worden,marcop82 schreef op vrijdag 22 april 2016 @ 10:02:
Hoe het momenteel blijft lopen geloof ik eerder dat je moet gaan betalen om te mogen downgraden. Welke reden hebben ze nog om geld te vragen vanaf 29 juli?? Alle geïnteresseerde klanten zijn nu heus wel over en het is duidelijk dat het verdienmodel niet afhankelijk is van betaalde upgrades.
Wel grappig al die verhalen hoor, maar ieder maakt een eigen verhaal nu.
En trouwens, wanneer je over bent gestapt en je hebt met die mediacreationtool Windows 10 binnen gehaald heb je die voor altijd gratis. Ik ben blij dat ik in een multiboot werk, ik heb 10 en 7 beide en dat bevalt me prima..
HIER op DEZE site zie je een countdown tot de gratis upgrade is afgelopen.
Wat een totale off-topic reactie.Verwijderd schreef op vrijdag 22 april 2016 @ 07:03:
Ik las wat berichten hier, en als zeer ervaren Windows gebruiker (20 jaar) met de ervaring veel forums te hebben bezocht in het verleden is me 1 ding opgevallen wat nooit veranderd, en dat zijn de mensen met hun meningen. Ik heb hier zelf Windows 10 en Windows 7 die altijd starten met een schone configuratie.
Ik heb ook in jaren lang op fora gezien hoe bepaalde mensen met freeware smeten alsof het de oplossing was, waar ze diezelfde instellingen in Windows zelf niet eens wisten te vinden. Een linkje plaatsen naar freeware die je systeem instellingen gaat bewerken, was dan gemakzuchtiger dan een stukje schrijven over hoe dat gewoon ook in Windows zelf opgelost kon worden, waardoor die mensen toch later wel weer andere problemen kregen, vooral door al die freeware die in hun systeem was geïnstalleerd.
We moeten natuurlijk niet vergeten dat Windows niet zoiets is als bijvoorbeeld een auto.
Aangezien vanaf dat je start Windows te gebruiken, dat voor iedereen verschillend zal zijn.
De hardware, de configuratie, de software, alles draait wel in Windows.
Nadat Micorsoft de kernel vanaf W2K NTFS had, is het een heel stabiel systeem geworden, dat was ook wel nodig na ME, want dat was 33 keer niks. En nu een jaar lang gratis kunnen updaten naar een upgrade, en nog mensen die het tot op het bot afkraken. Iedereen heeft zelf de keuze hoor, ik heb in Windows 7 geen enkele melding die ik niet wil gekregen van Microsoft, en er is hier helemaal niks gepushed, maar dat zal dan wel aan mij liggen, omdat ik exact weet wat er gebeurd in Windows, ik ben een tweaker, ik heb alles met 2 klikken open wat ik wil, het register is niet eng en gevaarlijk, maar vooral veel informatie, en dat is wel eens dat je dan moet zoeken, en soms wat nieuwe dingen moet leren.
Wie er zegt dat Microsoft van alles door de strot duwt en pushed, moet zich eens af gaan vragen waarom ze zich zo voelen. Want je kan je overal wel zo over voelen als je wil. Zo duwt elk jaar voor huurders een woningstichting een huurverhoging door de strotten van mensen, ga je daar ook steen en been over klagen? Leer Windows beheren, want het is een geweldig systeem, alles heeft voor en na delen, en perfectie bestaat niet, leef daar mee.
Zowel Windows 10 en Windows 7 hier, toppie, hartsikke snel, ik beheer de services en de processen.
Ik heb al zo veel mensen zien klagen over windows terwijl andere software de problemen veroorzaakte, maar dat zie je dan als je verder kijkt. Windows 10 is nieuw, en kinderziektes worden wel weg gewerkt.
We leven niet in een paradijsje, je moet op je veiligheid letten, en Windows is in dat opzicht sterk verbeterd.
Tuurlijk kan je het beste beveiling van derden gebruiken dan die van Windows zelf, maar dat kan je zelf onderzoeken, en waarom dat zo is. Dat gajank altijd over Windows en Microsoft, wees toch eens blij.
Heb je wel in het juiste forum gepost?
Dit topic gaat over de privacy instellingen van Windows 10.
Verwijderd
Ja, vind ik wel, een forum is er voor om elkaar te helpen, en niet om tweakers voor autist uit te maken. punt.sssensss schreef op vrijdag 22 april 2016 @ 18:57:
Wat een totale off-topic reactie.
Heb je wel in het juiste forum gepost?
Dit topic gaat over de privacy instellingen van Windows 10.
Verwijderd
Dat heb je mooi omschreven techneut, maar we zijn wel mensen, en geen apparaten. Privacy is natuurlijk iets wat belangrijk is. dat is ook de rede dat we hier reageren en we elkaar als mens natuurlijk verder niet kennen. Want wat ik in dit topic dan zag gebeuren is dat het de sfeer wel enigszins aantaste meer vanuit een soort emotie, dat men er even niet meer uitkomt op een positieve manier, we geklaag horen over het privacy beleid van Windows 10, Maar dat heeft ook te maken met vertrouwen.Techneut schreef op vrijdag 22 april 2016 @ 19:47:
Mee eens Erik777, maar dit forum heeft een aantal rubrieken. En degene die deze offtopic kritiek plaatste bedoelde dan ook dat je verhaal meer paste in een andere rubriek van het forum. Ware het niet dat je bericht een antwoord was op weer een ander commentaar. Maar elkaar uitschelden voor autist is wel totaal offtopic in elke rubriek. Om discussies als deze te vermijden laat ik dan ook opmerkingen over verkeerde rubriek liever over aan de moderaters.
Wij kunnen niet zien welke data er allemaal naar Microsoft wordt gezonden, en dan de wereld eens goed bekijkende, en dan weer terug komende hier, en weer je afvragen of de NSA bijvoorbeeld niet een deal sloot met Microsoft..... moet ik nog verder gaan?
Als we hier zo samen als mensen, en dat moeten we niet vergeten, elkaar aan het helpen zijn, moet het geen wedstrijd worden, het element strijd past eigenlijk niet op een forum.
Als ik zie hoe bijvoorbeeld op een forum als dat van Microsoft zelf met zo veel vriendelijkheid gereageerd wordt, want vergeet niet, je kent iemand hier niet prive, dan is het soms ook wel kleuterig om te zien.
Ik probeer altijd alles zo goed mogelijk te onderbouwen, en ook daarmee wek ik wel eens weerstand op.
Maar dat is dan mijn privacy
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
46
47
48
49
50
51
52
53
54
55
56
57
58
59
60
61
62
63
64
65
66
67
68
69
70
71
72
73
74
75
76
77
78
79
80
81
82
83
84
85
86
87
88
89
90
91
92
93
94
95
96
97
98
99
100
101
102
103
| # Reduce Windows From Sending Unauthorized Information # # Special Entries 0.0.0.0 0.0.0.0 # fix for traceroute and netstat display anomaly 0.0.0.0 localhost 0.0.0.0 localhost.localdomain 255.255.255.255 broadcasthost ::1 localhost 0.0.0.0 local 0.0.0.0 vortex.data.microsoft.com 0.0.0.0 vortex-win.data.microsoft.com 0.0.0.0 vortex-win.data.microsoft.com 0.0.0.0 telecommand.telemetry.microsoft.com 0.0.0.0 telecommand.telemetry.microsoft.com.nsatc.net 0.0.0.0 oca.telemetry.microsoft.com 0.0.0.0 oca.telemetry.microsoft.com.nsatc.net 0.0.0.0 sqm.telemetry.microsoft.com 0.0.0.0 sqm.telemetry.microsoft.com.nsatc.net 0.0.0.0 watson.telemetry.microsoft.com 0.0.0.0 watson.telemetry.microsoft.com.nsatc.net 0.0.0.0 redir.metaservices.microsoft.com 0.0.0.0 choice.microsoft.com 0.0.0.0 choice.microsoft.com.nsatc.net 0.0.0.0 df.telemetry.microsoft.com 0.0.0.0 reports.wes.df.telemetry.microsoft.com 0.0.0.0 wes.df.telemetry.microsoft.com 0.0.0.0 services.wes.df.telemetry.microsoft.com 0.0.0.0 sqm.df.telemetry.microsoft.com 0.0.0.0 telemetry.microsoft.com 0.0.0.0 watson.ppe.telemetry.microsoft.com 0.0.0.0 telemetry.appex.bing.net 0.0.0.0 telemetry.urs.microsoft.com 0.0.0.0 telemetry.appex.bing.net:443 0.0.0.0 settings-sandbox.data.microsoft.com 0.0.0.0 vortex-sandbox.data.microsoft.com 0.0.0.0 survey.watson.microsoft.com 0.0.0.0 watson.live.com 0.0.0.0 watson.microsoft.com 0.0.0.0 statsfe2.ws.microsoft.com 0.0.0.0 corpext.msitadfs.glbdns2.microsoft.com 0.0.0.0 compatexchange.cloudapp.net 0.0.0.0 cs1.wpc.v0cdn.net 0.0.0.0 a-0001.a-msedge.net 0.0.0.0 statsfe2.update.microsoft.com.akadns.net 0.0.0.0 sls.update.microsoft.com.akadns.net 0.0.0.0 fe2.update.microsoft.com.akadns.net 0.0.0.0 diagnostics.support.microsoft.com 0.0.0.0 corp.sts.microsoft.com 0.0.0.0 statsfe1.ws.microsoft.com 0.0.0.0 pre.footprintpredict.com 0.0.0.0 i1.services.social.microsoft.com 0.0.0.0 i1.services.social.microsoft.com.nsatc.net 0.0.0.0 feedback.windows.com 0.0.0.0 feedback.microsoft-hohm.com 0.0.0.0 feedback.search.microsoft.com 0.0.0.0 rad.msn.com 0.0.0.0 preview.msn.com 0.0.0.0 ad.doubleclick.net 0.0.0.0 ads.msn.com 0.0.0.0 ads1.msads.net 0.0.0.0 ads1.msn.com 0.0.0.0 a.ads1.msn.com 0.0.0.0 a.ads2.msn.com 0.0.0.0 adnexus.net 0.0.0.0 adnxs.com 0.0.0.0 aidps.atdmt.com 0.0.0.0 az361816.vo.msecnd.net 0.0.0.0 az512334.vo.msecnd.net 0.0.0.0 a.rad.msn.com 0.0.0.0 a.ads2.msads.net 0.0.0.0 ac3.msn.com 0.0.0.0 aka-cdn-ns.adtech.de 0.0.0.0 b.rad.msn.com 0.0.0.0 b.ads2.msads.net 0.0.0.0 b.ads1.msn.com 0.0.0.0 bs.serving-sys.com 0.0.0.0 c.msn.com 0.0.0.0 cdn.atdmt.com 0.0.0.0 cds26.ams9.msecn.net 0.0.0.0 c.atdmt.com 0.0.0.0 db3aqu.atdmt.com 0.0.0.0 ec.atdmt.com 0.0.0.0 flex.msn.com 0.0.0.0 g.msn.com 0.0.0.0 h2.msn.com 0.0.0.0 h1.msn.com 0.0.0.0 live.rads.msn.com 0.0.0.0 msntest.serving-sys.com 0.0.0.0 m.adnxs.com 0.0.0.0 m.hotmail.com 0.0.0.0 preview.msn.com 0.0.0.0 rad.msn.com 0.0.0.0 rad.live.com 0.0.0.0 secure.flashtalking.com 0.0.0.0 static.2mdn.net 0.0.0.0 s.gateway.messenger.live.com 0.0.0.0 secure.adnxs.com 0.0.0.0 sO.2mdn.net 0.0.0.0 view.atdmt.com 0.0.0.0 65.55.108.23 0.0.0.0 65.39.117.230 0.0.0.0 23.218.212.69 0.0.0.0 137.116.81.24 0.0.0.0 204.79.197.200 |
NRG
Verwijderd
Echt, ik begrijp mensen niet dat ze zich nog steeds in allerlei verschrikkelijke bochten proberen te wringen om te voorkomen dat Windows ongeautoriseerde informatie doorsluist. Het is inmiddels een wapen wedloop geworden, wat met iedere volgende Windows update ontstaat er weer gapend data lek.GerardVanAfoort schreef op maandag 30 mei 2016 @ 14:12:
Mijn aangepaste hosts file op Windows 10 Ent. LTSB
code:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 # Reduce Windows From Sending Unauthorized Information # # Special Entries 0.0.0.0 0.0.0.0 # fix for traceroute and netstat display anomaly 0.0.0.0 localhost 0.0.0.0 localhost.localdomain 255.255.255.255 broadcasthost ::1 localhost 0.0.0.0 local 0.0.0.0 vortex.data.microsoft.com ... 0.0.0.0 204.79.197.200
Het is dweilen met de kraan open. Microsoft is inmiddels er gebeten op om alle data van jou binnen te hengelen voor eigen gebruik. Tegen een keylogger die hard gebakken in de kernel zit kan niemand meer op.
Als je online veiligheid belangrijk voor je is dan installeer je niet meer Windows 7, 8.1 of 10, punt.
Installeer een ander OS en je bent gelijk van al het gezeur af. Ik draai nu https://www.archlinux.org en dat bevalt na even moeten wennen uitstekend. En er zijn letterlijk honderden verschillende alternatieven, van beginners vriendelijk tot een 'uitdaging'.
Blijf je toch bij Windows hangen dan zul je nu moeten accepteren dat Microsoft je permanent volgt. Helaas.
Maak me drukker over het online volgen. Maar dat is met DD-WRT, OpenDNS (met veel domein blokkades en categorie blokkades) en uBlock Origin en privacy.trackingprotection enabled in Firefox weer tot een minimum terug gebracht.... Te gek voor woorden wat je eigenlijk allemaal moet doen om privacy/tracking instellingen zodanig te maken dat mijn signature een beetje tot zijn recht komt!
NRG
http://www.zdnet.com/arti...dows-10-privacy-failings/
Ik ben zeer benieuwd of Microsoft nu gaat luisteren en stoppen met de privacy schendingen. Of dat dit het begin is van een miljarden boete of andere sancties.
[ Voor 23% gewijzigd door Corrigan op 20-07-2016 22:36 ]
+1
Vooral overal in de eula 'delen met derden..' Graag iets concreter MS. Verder wel tevreden met 10 Enterprise LTSB!
NRG
Oscar Wilde
Als Microsoft niet eenzelfde rechtszaak in meerdere landen wil herhalen en verliezen passen ze het gelijk Europees aan.Raven schreef op donderdag 21 juli 2016 @ 20:43:
Maar als Microsoft er wat aan gaat doen, doen ze dat dan alleen bij Franse gebruikers omdat ze alleen(?) daar aangeklaagd zijn of alle andere landen ook?
Anders is de kans groot dat dit een miljardenboete vanuit de EU gaat worden. Die extra inkomsten kan de EU wel gebruiken, dus wordt het vast 'pluk ze'.
Die tech concerns zijn stuk voor stuk heel stug hierin, die rechtszaak in meerdere landen gaan ze gerust aan.Corrigan schreef op donderdag 21 juli 2016 @ 21:44:
[...]
Als Microsoft niet eenzelfde rechtszaak in meerdere landen wil herhalen en verliezen passen ze het gelijk Europees aan.
Zou mij dus niks verbazen als ze dit alleen voor de 'winnende landen' aanpassen.. helaas
NRG
Verwijderd
Heeft hosts aanpassen voor Windows 10 zin dan?GerardVanAfoort schreef op maandag 30 mei 2016 @ 22:36:
Geen verschrikkelijke bochten hoor, hosts is 1 minuut, rest van restricties 10 minuten. En het is Enterprise LTSB hèalleen beveiligings updates, geen 'grote' vernieuwingen.
De grap is wel dat de enterprise LTSB niet beschikbaar is voor de gemiddelde gebruiker, dus je wringt je zeker wel in allerlei bochten. Blijf dan lekker bij Windows 7 als je het allemaal zo erg vind!GerardVanAfoort schreef op maandag 30 mei 2016 @ 22:36:
Geen verschrikkelijke bochten hoor, hosts is 1 minuut, rest van restricties 10 minuten. En het is Enterprise LTSB hèalleen beveiligings updates, geen 'grote' vernieuwingen.
Maak me drukker over het online volgen. Maar dat is met DD-WRT, OpenDNS (met veel domein blokkades en categorie blokkades) en uBlock Origin en privacy.trackingprotection enabled in Firefox weer tot een minimum terug gebracht.... Te gek voor woorden wat je eigenlijk allemaal moet doen om privacy/tracking instellingen zodanig te maken dat mijn signature een beetje tot zijn recht komt!
Als het al zin heeft, is het ongetwijfeld tijdelijk.Verwijderd schreef op woensdag 27 juli 2016 @ 21:23:
[...]
Heeft hosts aanpassen voor Windows 10 zin dan?
[ Voor 11% gewijzigd door TheVMaster op 27-07-2016 22:18 ]
Ik ben druk bezig met windows opschonen zodat er niet meer 'meegekeken' wordt. Hiervoor verwijder ik via powershell de meeste services, maar op een of andere manier lukt dat niet met alles. Ik krijg dan de volgende error:
C:\Windows\SystemApps\Microsoft.BioEnrollment_cw5n1h2txyewy failed. This app is part of Windows and cannot
be uninstalled on a per-user basis. An administrator can attempt to remove the app from the computer using Turn Windows Features on or off. However, it may not be possible to uninstall the app.
De vraag is natuurlijk welke services/apps nog moeten worden verwijdert en/of dat uberhaupt wel noodzakelijk is. Windows moet natuurlijk wel gewoon blijven werken... Wellicht kunnen jullie even meedenken?
Ik dacht zelf aan de volgende onderdelen die mij nog storen aan onderstaand lijstje:
Windows feedback,
Microsoft.BioEnrollment,
Microsoft.XboxIdentityProvider
Microsoft.XboxGameCallableUI
Microsoft.Advertising.Xaml
Microsoft.AAD.BrokerPlugin
PS C:\Windows\system32> Get-AppxPackage | Select Name, PackageFullName
Name PackageFullName
---- ---------------
Microsoft.NET.Native.Framework.1.1 Microsoft.NET.Native.Framework.1.1_1.0.23115.0_x86__8wekyb3d8bbwe
Microsoft.NET.Native.Framework.1.1 Microsoft.NET.Native.Framework.1.1_1.0.23115.0_x64__8wekyb3d8bbwe
Microsoft.VCLibs.140.00 Microsoft.VCLibs.140.00_14.0.24123.0_x64__8wekyb3d8bbwe
Microsoft.NET.Native.Framework.1.3 Microsoft.NET.Native.Framework.1.3_1.3.24201.0_x64__8wekyb3d8bbwe
Microsoft.NET.Native.Runtime.1.3 Microsoft.NET.Native.Runtime.1.3_1.3.23901.0_x86__8wekyb3d8bbwe
Microsoft.NET.Native.Runtime.1.1 Microsoft.NET.Native.Runtime.1.1_1.1.23406.0_x86__8wekyb3d8bbwe
Microsoft.BioEnrollment Microsoft.BioEnrollment_10.0.10586.0_neutral__cw5n1h2txyewy
Microsoft.AAD.BrokerPlugin Microsoft.AAD.BrokerPlugin_1000.10586.0.0_neutral_neutral_cw5n1h2txyewy
Microsoft.Windows.CloudExperienceHost Microsoft.Windows.CloudExperienceHost_10.0.10586.0_neutral_neutral_cw5n...
Microsoft.Windows.ShellExperienceHost Microsoft.Windows.ShellExperienceHost_10.0.10586.0_neutral_neutral_cw5n...
windows.immersivecontrolpanel windows.immersivecontrolpanel_6.2.0.0_neutral_neutral_cw5n1h2txyewy
Microsoft.Windows.Cortana Microsoft.Windows.Cortana_1.6.1.52_neutral_neutral_cw5n1h2txyewy
Microsoft.AccountsControl Microsoft.AccountsControl_10.0.10586.0_neutral__cw5n1h2txyewy
Microsoft.LockApp Microsoft.LockApp_10.0.10586.0_neutral__cw5n1h2txyewy
Microsoft.MicrosoftEdge Microsoft.MicrosoftEdge_25.10586.0.0_neutral__8wekyb3d8bbwe
Microsoft.Windows.ContentDeliveryManager Microsoft.Windows.ContentDeliveryManager_10.0.10586.0_neutral_neutral_c...
Microsoft.Windows.FeatureOnDemand.InsiderHub Microsoft.Windows.FeatureOnDemand.InsiderHub_10.0.10586.0_neutral_neutr...
Microsoft.Windows.ParentalControls Microsoft.Windows.ParentalControls_1000.10586.0.0_neutral_neutral_cw5n1...
Microsoft.Windows.SecondaryTileExperience Microsoft.Windows.SecondaryTileExperience_10.0.0.0_neutral__cw5n1h2txyewy
Microsoft.WindowsFeedback Microsoft.WindowsFeedback_10.0.10586.0_neutral_neutral_cw5n1h2txyewy
Microsoft.XboxGameCallableUI Microsoft.XboxGameCallableUI_1000.10586.0.0_neutral_neutral_cw5n1h2txyewy
Microsoft.XboxIdentityProvider Microsoft.XboxIdentityProvider_1000.10586.0.0_neutral_neutral_cw5n1h2tx...
Windows.ContactSupport Windows.ContactSupport_10.0.10586.0_neutral_neutral_cw5n1h2txyewy
Windows.MiracastView Windows.MiracastView_6.3.0.0_neutral_neutral_cw5n1h2txyewy
Windows.PrintDialog Windows.PrintDialog_6.2.0.0_neutral_neutral_cw5n1h2txyewy
Windows.PurchaseDialog Windows.PurchaseDialog_6.2.0.0_neutral_neutral_cw5n1h2txyewy
windows.devicesflow windows.devicesflow_6.2.0.0_neutral_neutral_cw5n1h2txyewy
Microsoft.NET.Native.Runtime.1.3 Microsoft.NET.Native.Runtime.1.3_1.3.23901.0_x64__8wekyb3d8bbwe
Microsoft.NET.Native.Framework.1.3 Microsoft.NET.Native.Framework.1.3_1.3.24201.0_x86__8wekyb3d8bbwe
Microsoft.VCLibs.140.00 Microsoft.VCLibs.140.00_14.0.24123.0_x86__8wekyb3d8bbwe
Microsoft.NET.Native.Runtime.1.1 Microsoft.NET.Native.Runtime.1.1_1.1.23406.0_x64__8wekyb3d8bbwe
Microsoft.ConnectivityStore Microsoft.ConnectivityStore_1.1604.4.0_x64__8wekyb3d8bbwe
Microsoft.Windows.Photos Microsoft.Windows.Photos_16.526.11220.0_x64__8wekyb3d8bbwe
Microsoft.WindowsCalculator Microsoft.WindowsCalculator_10.1605.1582.0_x64__8wekyb3d8bbwe
Microsoft.WindowsStore Microsoft.WindowsStore_11602.1.26.0_x64__8wekyb3d8bbwe
Microsoft.Windows.AssignedAccessLockApp Microsoft.Windows.AssignedAccessLockApp_1000.10586.0.0_neutral_neutral_...
Microsoft.Advertising.Xaml Microsoft.Advertising.Xaml_10.0.1606.0_x64__8wekyb3d8bbwe
PS C:\Windows\system32> get-appxpackage *Microsoft.BioEnrollment* | remove-appxpackage
remove-appxpackage : Deployment failed with HRESULT: 0x80073CFA, Removal failed. Please contact your software vendor. (Exception from HRESULT: 0x80073CFA)
error 0x80070032: AppX Deployment Remove operation on package Microsoft.BioEnrollment_10.0.10586.0_neutral__cw5n1h2txyewy from: C:\Windows\SystemApps\Microsoft.BioEnrollment_cw5n1h2txyewy failed. This app is part of Windows and cannot
be uninstalled on a per-user basis. An administrator can attempt to remove the app from the computer using Turn Windows Features on or off. However, it may not be possible to uninstall the app.
NOTE: For additional information, look for [ActivityId] 4b42bdf2-ec28-0001-73d3-424b28ecd101 in the Event Log or use the command line Get-AppxLog -ActivityID 4b42bdf2-ec28-0001-73d3-424b28ecd101
At line:1 char:45
+ get-appxpackage *Microsoft.BioEnrollment* | remove-appxpackage
+ ~~~~~~~~~~~~~~~~~~
+ CategoryInfo : WriteError: (Microsoft.BioEn...__cw5n1h2txyewy:String) [Remove-AppxPackage], IOException
+ FullyQualifiedErrorId : DeploymentError,Microsoft.Windows.Appx.PackageManager.Commands.RemoveAppxPackageCommand
In de startpost Teckna in "[Windows 10] Privacy instellingen" staan toch echt wel goede work arounds! Gelezen..?bruutone schreef op dinsdag 02 augustus 2016 @ 12:25:
Beste allemaal,
Ik ben druk bezig met windows opschonen zodat er niet meer 'meegekeken' wordt.
**
De vraag is natuurlijk welke services/apps nog moeten worden verwijdert en/of dat uberhaupt wel noodzakelijk is. Windows moet natuurlijk wel gewoon blijven werken... Wellicht kunnen jullie even meedenken?
Ik dacht zelf aan de volgende onderdelen die mij nog storen aan onderstaand lijstje:
Windows feedback,
Microsoft.BioEnrollment,
Microsoft.XboxIdentityProvider
Microsoft.XboxGameCallableUI
Microsoft.Advertising.Xaml
Microsoft.AAD.BrokerPlugin
**
Zoals het er nu uitziet blijft Windows niet gewoon werken! Of zoals The VMaster zegt; "Blijf dan lekker bij Windows 7 als je het allemaal zo erg vind!" ja VMaster, je hebt er gelijk in, alleen die eigen -wijse -zinnige tweakerts hè
NRG
Lekker kort door de bocht dit. Je kan niet met een toverstokje wapperen en zo DX12-ondersteuning in Windows 7 toveren. Voor de doorsneegebruiker die begaan is met zijn privacy, is het verkrijgen van Windows 10 Enterprise LTSB zo omslachtig nog niet.TheVMaster schreef op woensdag 27 juli 2016 @ 22:15:
De grap is wel dat de enterprise LTSB niet beschikbaar is voor de gemiddelde gebruiker, dus je wringt je zeker wel in allerlei bochten. Blijf dan lekker bij Windows 7 als je het allemaal zo erg vind!
Privacy-instellingen is trouwens één woord...
Mwah....er is geen legale manier om voor een doorsnee gebruiker de Windows 10 Enterprise LTSB te krijgen, net zo min jij DX12-ondersteuning in Windows 7 kunt toveren.fastandfourier schreef op dinsdag 02 augustus 2016 @ 16:23:
[...]
Lekker kort door de bocht dit. Je kan niet met een toverstokje wapperen en zo DX12-ondersteuning in Windows 7 toveren. Voor de doorsneegebruiker die begaan is met zijn privacy, is het verkrijgen van Windows 10 Enterprise LTSB zo omslachtig nog niet.
Privacy-instellingen is trouwens één woord...
"Legale manier" -- daar hoor je mij toch ook niet over? In ieder geval: mijn privégegevens kunnen ze niet inzien, net zomin ze mijn geld krijgen.TheVMaster schreef op dinsdag 02 augustus 2016 @ 20:43:Mwah....er is geen legale manier om voor een doorsnee gebruiker de Windows 10 Enterprise LTSB te krijgen, net zo min jij DX12-ondersteuning in Windows 7 kunt toveren.
Eh...nope daar had je het inderdaad niet over. Wel beetje jammer dat je dan koste wat het kost Windows 10 wilt draaien....fastandfourier schreef op dinsdag 02 augustus 2016 @ 21:16:
[...]
"Legale manier" -- daar hoor je mij toch ook niet over? In ieder geval: mijn privégegevens kunnen ze niet inzien, net zomin ze mijn geld krijgen.

[ Voor 10% gewijzigd door TheVMaster op 02-08-2016 21:19 ]
Bovendien, je hoeft Windows 10 Enterprise LTSB niet eens te activeren voor gebruik.
[ Voor 22% gewijzigd door fastandfourier op 02-08-2016 21:26 ]
Je hecht nogal aan je privacy, maar meestel gebruikt men dan wel een Android tablet of Smartphone. Over Windows 10 gesproken snap ik niet wat jou het recht geeft om een Enterprise versie (illegaal) te gebruiken omdat jij het vertikt om gewoon de Home of Pro versie te installeren omdat daar volgens jou allemaal privacy problemen mee zijn. Ik vind dat behoorlijk idioot. Als jij je dus problemen hebt met de privacy-instellingen die je met de Home of Pro versie niet voldoende (en/of naar tevredenheid) kunt blokkeren, dan gebruik je een OS wat je wel die vrijheid geeft....en ga je niet op een illegale manier een Enterprise versie gebruiken die bedoelt is voor bedrijfskritische systemenfastandfourier schreef op dinsdag 02 augustus 2016 @ 21:23:
Ik gebruik nog een Nokia, al snap ik niet waarom dat relevant zou zijn, noch snap ik wat er jammer is aan het feit dat ik Windows 10 wil gebruiken.

Vermits de activatie eerder optioneel dan verplicht is, geeft Microsoft de facto eenieder het recht om zijn besturingssystemen te gebruiken, of op z'n minst uit te proberen.TheVMaster schreef op dinsdag 02 augustus 2016 @ 21:29:
Over Windows 10 gesproken snap ik niet wat jou het recht geeft om een Enterprise versie (illegaal) te gebruiken omdat jij het vertikt om gewoon de Home of Pro versie te installeren omdat daar volgens jou allemaal privacy problemen mee zijn.
Daar ben ik het mee eens.TheVMaster schreef op dinsdag 02 augustus 2016 @ 21:29:
Ik vind dat behoorlijk idioot. Als jij je dus problemen hebt met de privacy-instellingen die je met de Home of Pro versie niet voldoende (en/of naar tevredenheid) kunt blokkeren, dan gebruik je een OS wat je wel die vrijheid geeft...
Zeggen dat ik een illegale versie gebruik is nogal cru, omdat je het niet hard kan maken -- je weet niet eens of ik überhaupt Windows 10 Enterprise LTSB gebruik. Of het daadwerkelijk enkel voor bedrijfskritische systemen te gebruiken is, laat ik in het midden. Het doet me in ieder geval denken aan de discussie i7 v. Xeon, waarbij werd gesuggereerd dat een Xeon-processor voor thuisgebruik niet te gebruiken is, omdat de i7 die bestemming had. Dat is natuurlijk onzin.TheVMaster schreef op dinsdag 02 augustus 2016 @ 21:29:
en ga je niet op een illegale manier een Enterprise versie gebruiken die bedoelt is voor bedrijfskritische systemen
Zucht..TheVMaster schreef op dinsdag 02 augustus 2016 @ 21:29:
Je hecht nogal aan je privacy, maar meestel gebruikt men dan wel een Android tablet of Smartphone

NRG
Eh...vermits? De activatie van Windows is volgens mij gewoon verplicht en waarom zou jij het recht hebben om het uit te proberen? Je kunt natuurlijk ook de [urhttps://www.microsoft.com/en-us/evalcenter/evaluate-windows-10-enterprise]trial version[/url] van Windows 10 Enterprise (LTSB) hebben draaien, maar helaas kun je die als 'consument' niet activeren.fastandfourier schreef op dinsdag 02 augustus 2016 @ 21:50:
[...]
Vermits de activatie eerder optioneel dan verplicht is, geeft Microsoft de facto eenieder het recht om zijn besturingssystemen te gebruiken, of op z'n minst uit te proberen.
Het hangt natuurlijk ook af van het feit of we het hier over je werk pc of thuis pc hebben. De Enterprise versie van Windows 10 is alleen voor klanten met een Enterprise Agreement (en volgens mij zelfs alleen de klanten met Software Assurance) te koop is. Helaas is het dus een versie die je even per stuk in de winkel aanschaft[...]
Daar ben ik het mee eens.
[...]
Zeggen dat ik een illegale versie gebruik is nogal cru, omdat je het niet hard kan maken -- je weet niet eens of ik überhaupt Windows 10 Enterprise LTSB gebruik. Of het daadwerkelijk enkel voor bedrijfskritische systemen te gebruiken is, laat ik in het midden. Het doet me in ieder geval denken aan de discussie i7 v. Xeon, waarbij werd gesuggereerd dat een Xeon-processor voor thuisgebruik niet te gebruiken is, omdat de i7 die bestemming had. Dat is natuurlijk onzin.
Eensch, als je enigszins op je privacy gesteld bent gebruik je iig geen Android.TheVMaster schreef op dinsdag 02 augustus 2016 @ 22:21:
[...]
Tja, niet over het ene product zeuren terwijl je je privacy via je smartphone/tablet ineens minder belangrijk vindt.
Maar ik vond het meer een matige 'aanname'/stelling. En tevens, 10x liever MS dan googol.
NRG
Ja....ik ben na een paar lange werkdagen altijd 'iets minder' scherp en altijd pro-Microsoft natuurlijkGerardVanAfoort schreef op dinsdag 02 augustus 2016 @ 22:38:
[...]
Eensch, als je enigszins op je privacy gesteld bent gebruik je iig geen Android.
Maar ik vond het meer een matige 'aanname'/stelling. En tevens, 10x liever MS dan googol.
Iets minder scherp.. En je een googol ding in je maag laten splitsen? Daar zijn praatgroepen voor hèTheVMaster schreef op dinsdag 02 augustus 2016 @ 22:39:
Ja....ik ben na een paar lange werkdagen altijd 'iets minder' scherp en altijd pro-Microsoft natuurlijkal ben ik sinds twee dagen ook ineens eigenaar van een Google smartphone
NRG
Jups....Ik wil genieten van alle features en mogelijkheden en alle nieuwe snufjes, tja...dan kom je niet uit bij de iPhone...en Windows Phone is redelijk op een dood spoor. Maar goed...daar gaat dit topic niet overGerardVanAfoort schreef op dinsdag 02 augustus 2016 @ 22:46:
[...]
Iets minder scherp.. En je een googol ding in je maag laten splitsen? Daar zijn praatgroepen voor hè
"Niet activeren" betekent niet "niet kunnen gebruiken." Op een niet-geactiveerde Windows 10-installatie krijg je na een maand hooguit een watermerk te zien, meer niet. De limitaties die het niet activeren teweeg brengt zijn simpelweg onvoldoende om productiviteit te verhinderen. Het lijkt me trouwens nogal raar dat je geen recht hebt op het uitproberen van Windows 10 Enterprise als ze je zelf een probeerversie aanbieden.TheVMaster schreef op dinsdag 02 augustus 2016 @ 22:20:
De activatie van Windows is volgens mij gewoon verplicht en waarom zou jij het recht hebben om het uit te proberen? Je kunt natuurlijk ook de [urhttps://www.microsoft.com/en-us/evalcenter/evaluate-windows-10-enterprise]trial version[/url] van Windows 10 Enterprise (LTSB) hebben draaien, maar helaas kun je die als 'consument' niet activeren.
Net zoals bij het debacle met de i7 en de Xeon, wil het feit dat de Xeon niet voor thuisgebruik bestemd is, niet zeggen dat de Xeon niet voor thuisgebruik inzetbaar is. Hetzelfde principe is hier toepasbaar: dat Windows 10 Enterprise bestemd is voor "bedrijfskritische systemen" is leuk, maar dat weerhoudt niemand ervan om het te gebruiken. Of je pakt de grijze route, en je activeert niet doordat je de evaluatieperiode verlengt en uiteindelijk herinstalleert, of je pakt de zwarte route, en je activeert illegaal.TheVMaster schreef op dinsdag 02 augustus 2016 @ 22:20:
Het hangt natuurlijk ook af van het feit of we het hier over je werk pc of thuis pc hebben. De Enterprise versie van Windows 10 is alleen voor klanten met een Enterprise Agreement (en volgens mij zelfs alleen de klanten met Software Assurance) te koop is. Helaas is het dus een versie die je even per stuk in de winkel aanschaftDat was met de i7 v. Xeon natuurlijk niet aan de orde, helaas.
Ik gebruik geen Windows 10 Enterprise LTSB, als dat nog niet duidelijk was.
Je begrijpt het niet volgens mij. De Xeon was en is gewoon te koop in de winkel en ook als consument kun je er gewoon over beschikken. Met Windows 10 Enterprise (incl. de LTSB versie en welke laatste puur voor bedrijfskritische systemen bedoelt is) is dat niet het geval. Windows 10 Enterprise koop je niet bij de lokale computerboer en ook niet in een webshop, aangezien die alleen via Enterprise Agreement aan te schaffen is door bedrijven.fastandfourier schreef op dinsdag 02 augustus 2016 @ 22:53:
[...]
"Niet activeren" betekent niet "niet kunnen gebruiken." Op een niet-geactiveerde Windows 10-installatie krijg je na een maand hooguit een watermerk te zien, meer niet. De limitaties die het niet activeren teweeg brengt zijn simpelweg onvoldoende om productiviteit te verhinderen. Het lijkt me trouwens nogal raar dat je geen recht hebt op het uitproberen van Windows 10 Enterprise als ze je zelf een probeerversie aanbieden.
[...]
Net zoals bij het debacle met de i7 en de Xeon, wil het feit dat de Xeon niet voor thuisgebruik bestemd is, niet zeggen dat de Xeon niet voor thuisgebruik inzetbaar is. Hetzelfde principe is hier toepasbaar: dat Windows 10 Enterprise bestemd is voor "bedrijfskritische systemen" is leuk, maar dat weerhoudt niemand ervan om het te gebruiken. Of je pakt de grijze route, en je activeert niet doordat je de evaluatieperiode verlengt en uiteindelijk herinstalleert, of je pakt de zwarte route, en je activeert illegaal.
Ik gebruik geen Windows 10 Enterprise LTSB, als dat nog niet duidelijk was.
Dus, afgezien van de trial (volgens mij 90 dagen) van Windows 10 Enterprise, kun je op geen enkele manier thuis op je thuis pc beschikken over Windows 10 Enterprise installatie. Overigens is dat geen debakel, maar zo gaat het al jaren met de Enterprise versie van Windows....
Volgens mij is de trial wel volledig te gebruiken, waarom zou het anders een trial zijn...dus niet nodig om een het niet kunnen activeren aan te voeren...
[ Voor 3% gewijzigd door TheVMaster op 02-08-2016 23:07 ]
De crux van mijn argument is dat je Enterprise niet hoeft te kopen om het te kunnen gebruiken. De manieren waarop vind je terug in de vorige reactie.TheVMaster schreef op dinsdag 02 augustus 2016 @ 23:05:
Je begrijpt het niet volgens mij. De Xeon was en is gewoon te koop in de winkel en ook als consument kun je er gewoon over beschikken. Met Windows 10 Enterprise (incl. de LTSB versie en welke laatste puur voor bedrijfskritische systemen bedoelt is) is dat niet het geval. Windows 10 Enterprise koop je niet bij de lokale computerboer en ook niet in een webshop, aangezien die alleen via Enterprise Agreement aan te schaffen is door bedrijven.
Zie mijn vorige reactie. In de theorie is wat je zegt waar, maar in de praktijk zijn er meer dan nul mensen die een (niet-legitieme) versie van Windows 10 Enterprise gebruiken, en dat zijn niet allen zakelijke gebruikers. Als dat volgens jou op "geen enkele manier" mogelijk is, dan is er onomstotelijk sprake van tovenarij. Misschien kan dat retorische toverstokje uit mijn eerste reactie wél DX12-ondersteuning in Windows 7 toveren!TheVMaster schreef op dinsdag 02 augustus 2016 @ 23:05:
Dus, afgezien van de trial (volgens mij 90 dagen) van Windows 10 Enterprise, kun je op geen enkele manier thuis op je thuis pc beschikken over Windows 10 Enterprise installatie. Overigens is dat geen debakel, maar zo gaat het al jaren met de Enterprise versie van Windows....
De enige manier om Windows 10 Enterprise te kunnen gebruiken is of om elke keer de trial te installeren en elke paar maanden je pc opnieuw te imagen, of op een niet-legitieme manier. Het is niet mogelijk om het op een legale manier te doen, niet proberen recht te praten wat krom is. Maar goed, genoeg daarover....laten we weer on-topic gaan.fastandfourier schreef op dinsdag 02 augustus 2016 @ 23:18:
[...]
De crux van mijn argument is dat je Enterprise niet hoeft te kopen om het te kunnen gebruiken. De manieren waarop vind je terug in de vorige reactie.
[...]
Zie mijn vorige reactie. In de theorie is wat je zegt waar, maar in de praktijk zijn er meer dan nul mensen die een (niet-legitieme) versie van Windows 10 Enterprise gebruiken, en dat zijn niet allen zakelijke gebruikers. Als dat volgens jou op "geen enkele manier" mogelijk is, dan is er onomstotelijk sprake van tovenarij. Misschien kan dat retorische toverstokje uit mijn eerste reactie wél DX12-ondersteuning in Windows 7 toveren!
Er staat nog niets concreets in dat zorgwekkend is maar wat houdt hun tegen dit toch te doen door later de agreements aan te passen ?
Among the interesting changes are:
- Permission for Cortana to access to your browsing history, so that Microsoft can “collect your Microsoft Edge search queries and full browsing history associated with your user ID to personalize your experience.”
- Clarification of how “Outlook applications can be integrated with multiple accounts from third-party service providers.”
- Explicit differentiation between Skype and Skype for Business;
- Detailed explanation of health data harvesting from Microsoft Band;
- An “updated … discussion of transferring data from the European Economic Area to specify our intent to adopt the forthcoming EU-U.S. Privacy Shield Principles.”
https://www.oo-software.com/en/shutup10
Version 1.3.1359
Compatibility with Windows 10 Anniversary Update (Version 1607 Redstone 1)
– Wi-Fi-Sense is no longer offered, so deactivating this function is now obsolete
– Various group policies were changed according to their validity, which so far has had no impact on O&O ShutUp10
– Cortana can no longer be deactivated over Windows settings: O&O ShutUp10 can still do this ;-)
Deactivation of OneDrive is no longer recommended with limitations, rather it is no longer recommended
– Some customers use OneDrive for data images so that a deactivation means they no longer have access to important functions
– To avoid deactivating in error, we have updated the recommendation level to “not recommended”
Tooltips explain the meaning of the icons for recommendation levels
The Info page now also displays the Windows 10 Version (Threshold 1, Threshold 2 and Redstone 1) to improve communication with our Support Team
Various bug fixes
Heb er nu een die in de policy onder logon staat.
Maar daar zit ook het camera / mic stukje in.
Gebruikers die dan inloggen moeten dan eerst naar de privacy settings gaan en daar de camera / mic aanzetten wat nogal irritant kan zijn.
Heeft iemand een oplossing om die uit te sluiten.
We gebruiken nu dit script: https://github.com/W4RH4W.../fix-privacy-settings.ps1
Werkt in principe prima;) Buiten dat ik geen idee heb hoe ik de camera / mic settings kan uitsluiten .
ICTWebSolution - Wi-Fi Problemen? Stuur maar een berichtje! - Wi-Fi Bereik verbeteren?
zoek.. [Windows 10] Privacy instellingendjkavaa schreef op donderdag 29 september 2016 @ 14:13:
Is er iemand die een PowerShell Script heeft die je in de de policy kunt zetten?
Heb er nu een die in de policy onder logon staat.
Maar daar zit ook het camera / mic stukje in.
Gebruikers die dan inloggen moeten dan eerst naar de privacy settings gaan en daar de camera / mic aanzetten wat nogal irritant kan zijn.
Heeft iemand een oplossing om die uit te sluiten.
We gebruiken nu dit script: https://github.com/W4RH4W.../fix-privacy-settings.ps1
Werkt in principe prima;) Buiten dat ik geen idee heb hoe ik de camera / mic settings kan uitsluiten .
NRG
Daar staat niet specifiek iets voor de camera meer om default apps te verwijderen.
Heb nu wat gevonden in de windows policy:
ICTWebSolution - Wi-Fi Problemen? Stuur maar een berichtje! - Wi-Fi Bereik verbeteren?
Sinds een paar dagen ben ik in het bezit van een nieuwe laptop met win 10. Ik had graag de pro versie gehad maar die was bij dell met geen mogelijkheid te bestellen. Misschien dat ik later nog upgrade naar depro versie maar ik begrijpdat een aantal pro voordelen zijn verdwenen.
Ik heb als eerste alle updates gedraaid en ben daarna aan het sleutelen gegaan met de privacy instellingen. Daarna heb ik in dit topic gekeken of ik nog iets vergeten was.
Het belangrijkste wat ik in eerste instantie nog moet regelen is de blokkering van de "phonehome" service oftewel telemetry uit te zetten.
Mijn vraag: kan ik na de anniversary update de reg edit methode nog gebruiken en werkt dit bij dewin 10 gewone versie?
Überhaupt wel ergens naar gezocht?borbit schreef op woensdag 02 november 2016 @ 19:43:
Ik moet binnenkort toch maar eens mijn pc opnieuw installeren. Heeft het nou voordeel een Windows account te verbinden? Ik heb er wel aan een oud hotmail adres, maar die gebruik ik verder nooit. Onedrive ook niet. Ik heb wel een laptop en een tablet met Windows. Kan ik dan dingen syncen ofzo?

NRG
- Als ik iets op groen heb (disabled) en over een tijdje weer op rood (enabled), werkt de functie dan nog?
Ik heb geen idee of Shutup10 iets verwijderd of iets aanpast aangezien het vraagt om voor een system restore point aan te maken.
- Eenmaal geactiveerd, moet ik het regelmatig controleren of het nog goed staat?
Meestal zijn het kleine wijzigingen in het register of een aanpassing in je hosts-file of er wordt een knopje omgezet dat je zelf ook kan veranderen.ChiMan schreef op zaterdag 26 november 2016 @ 17:44:
Gebruik Shutup10 en heb een 2tal vragen erover.
- Als ik iets op groen heb (disabled) en over een tijdje weer op rood (enabled), werkt de functie dan nog?
Ik heb geen idee of Shutup10 iets verwijderd of iets aanpast aangezien het vraagt om voor een system restore point aan te maken.
- Eenmaal geactiveerd, moet ik het regelmatig controleren of het nog goed staat?
Dus het is geen probleem. Het kan gewoon weer worden teruggezet.
In toevoeging op de link die voorheen al is gepost heb je de link naar je microsoft account (hotmail) ook nodig om je licentie weer te activeren als je een grote hardware wijziging in je systeem maakt. Ander moederbord ofzoborbit schreef op woensdag 2 november 2016 @ 19:43:
Ik moet binnenkort toch maar eens mijn pc opnieuw installeren. Heeft het nou voordeel een Windows account te verbinden? Ik heb er wel aan een oud hotmail adres, maar die gebruik ik verder nooit. Onedrive ook niet. Ik heb wel een laptop en een tablet met Windows. Kan ik dan dingen syncen ofzo?
https://support.microsoft...ing-after-hardware-change
Jammer dat dit zo nodig is, op deze manier wordt je als gebruiker geforceerd een account te linken als je je hardware wilt wijzigen.
[ Voor 8% gewijzigd door Steef op 07-04-2017 12:54 ]
Sony A7III | Sony 24 - 105 G | Sigma 100 - 400
Dit topic is bedoeld voor privacy binnen Windows 10 en niet bedoeld om te praten over alternatieve besturingssystemen, de NSA, en andere soortgelijke onderwerpen, hiervoor bestaan reeds andere topics op dit forum.
Hou het netjes en speel niet op de man.
Let op : Je bent vanzelfsprekend te allen tijde zelf verantwoordelijk voor het backuppen van je gegevens, als je in je register gaat hacken of bestanden/mappen gaat weggooien t.b.v. privacy settings