Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Perenor
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 01-10-2024
Ik wilde hier nog even melden dat ik de problemen rondom app updates en installaties opgelost heb. Ik had notificaties aanstaan op een thread op answers.microsoft.com. En daar postte gisteren iemand een mogelijke oplossing. Deze gebruiker bezit namelijk net als ik een Sitecom router. Door Cloud Security op die router uit te schakelen werkten bij hem de downloads opeens wel. Ik heb dat vanmorgen getest. En zo waar, na een wsreset begonnen de apps bij mij ook te downloaden.

Problem solved (gelukkig).

Nu nog met Sitecom hierover contact opnemen.

• Perenor
jvanderkroon schreef op zaterdag 15 augustus 2015 @ 22:30:
Vandaag bij mijn schoonvader met Windows 10 gespeeld. Hij had het probleem dat apps uit de windows store niet willen updaten ze blijven op pending staan maar doen niks. Na veel zoeken uiteindelijk gevonden dat het probleem zit in de Sitecom router die hij heeft. Wanneer je Sitecom Cloud Security aan hebt staan kan je dus geen updates binnen halen.

Hopelijk brengt Sitecom hier snel een update voor uit. Kan mij voorstellen dat er meer mensen zijn die hierdoor geen updates krijgen.
Dat bleek dus ook voor mij de oplossing te zijn. Helaas heb ik die niet hier gelezen, maar gelukkig had ik een notificatie aan staan op een thread in answers.microsoft.com waar desbetreffende fix gemeld werd gisteren. Gelukkig.

Ik heb net overigens bij Sitecom.nl middels hun contact formulier een bericht hierover achtergelaten.

[ Voor 5% gewijzigd door Perenor op 27-08-2015 07:38 ]

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 22-09 12:35

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Perenor schreef op donderdag 27 augustus 2015 @ 07:20:
Problem solved (gelukkig).

Nu nog met Sitecom hierover contact opnemen.
jvanderkroon in "[Windows 10] Ervaringen & Discussie - Deel 2" ;) Tja, hadden maar meer mensen de moeite genomen om Sitecom in te lichten; dan was het probleem voor anderen sneller/eerder opgelost.

Sowieso vind ik het produkt van Sitecom bedenkelijk; het lijkt er heel erg op dat zij beslissen wat er wel/niet naar je router toe mag en gezien de nieuwe update-mechanismen van Windows 10, is iemand bij Sitecom vergeten de afgelopen 11 maanden een Windows 10 Beta/Preview te testen met hun produkten.

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

• Perenor
MAX3400 schreef op donderdag 27 augustus 2015 @ 08:18:
[...]

jvanderkroon in "[Windows 10] Ervaringen & Discussie - Deel 2" ;) Tja, hadden maar meer mensen de moeite genomen om Sitecom in te lichten; dan was het probleem voor anderen sneller/eerder opgelost.

Sowieso vind ik het produkt van Sitecom bedenkelijk; het lijkt er heel erg op dat zij beslissen wat er wel/niet naar je router toe mag en gezien de nieuwe update-mechanismen van Windows 10, is iemand bij Sitecom vergeten de afgelopen 11 maanden een Windows 10 Beta/Preview te testen met hun produkten.
Ik heb vanmorgen ook een DM via Tweakers naar Sitecom Webcare gestuurd. Maar nog geen reactie erop gekregen.

• Workaholic
  • Registratie: Februari 2003
  • Niet online
Ik loop tegen onderstaand probleem aan (mijn documenten)
Afbeeldingslocatie: http://imgup.nl/images/2015/08/27/win10bug.md.png

Dit is sinds ik onedrive ben gaan gebruiken. Iemand idee hoe ik dit kan oplossen :(? Ik heb de "documents" folder in onedrive verwijderd, maar dat is ook geen succes (komt gewoon weer terug)

[ Voor 21% gewijzigd door Workaholic op 27-08-2015 09:38 ]

Mijn V&A

• Blueflame_Core
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 20-09 13:20
SmokingCrop schreef op donderdag 27 augustus 2015 @ 00:06:
[...]

gewoon op de groepsnaam klikken en je kan het wijzigen.
Dan is het regeltje nog niet weg, alleen de tekst. Ik wil die hele lijn weghebben.

• witeken
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 24-11-2021

witeken

nieuwsgierig

Bij Windows 10 is dat pijltje naar onder verdwenen voor de apps en zijn ze naar de zijkant verplaatst. Ook de charms zijn weg. Vond beide eigenlijk wel leuk voor de paar dagen dat ik op 8.1 zat. De stijl beviel me ook wel.

“I think of it like a Thanksgiving dinner. You [do] all this preparation, you invite all the guests, you have the meal, and then suddenly, it seems, it’s over.”
Tweakblog van de maand

• JustFogMaxi
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 19-07 16:05

JustFogMaxi

zzzZzZZzZ

Waarom krijg ik geen popups op mijn desktop als ik een mail (Mail app) heb? Ik zie deze wel in de notification bar staan. Maar dit zie ik veel te laat (wit icoontje).

• RayNbow
  • Registratie: Maart 2003
  • Nu online

RayNbow

Kirika <3

JustFogMaxi schreef op donderdag 27 augustus 2015 @ 13:21:
Waarom krijg ik geen popups op mijn desktop als ik een mail (Mail app) heb? Ik zie deze wel in de notification bar staan. Maar dit zie ik veel te laat (wit icoontje).
Heb je het wel aangezet voor je mailaccount (via de settings van de Mail app)?

Ipsa Scientia Potestas Est
NNID: ShinNoNoir

• JustFogMaxi
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 19-07 16:05

JustFogMaxi

zzzZzZZzZ

RayNbow schreef op donderdag 27 augustus 2015 @ 13:29:
[...]

Heb je het wel aangezet voor je mailaccount (via de settings van de Mail app)?
Moet je dat expliciet aanzetten?

Verwijderd

Perenor schreef op donderdag 27 augustus 2015 @ 07:37:
[...]

Dat bleek dus ook voor mij de oplossing te zijn. Helaas heb ik die niet hier gelezen, maar gelukkig had ik een notificatie aan staan op een thread in answers.microsoft.com waar desbetreffende fix gemeld werd gisteren. Gelukkig.

Ik heb net overigens bij Sitecom.nl middels hun contact formulier een bericht hierover achtergelaten.
Perenor schreef op donderdag 27 augustus 2015 @ 09:34:
[...]

Ik heb vanmorgen ook een DM via Tweakers naar Sitecom Webcare gestuurd. Maar nog geen reactie erop gekregen.
We hebben naar aanleiding van deze berichten contact opgenomen met de Surfright (beheerder van de Sitecom Cloud Security dienst). Het probleem wordt onderzocht en er wordt gewerkt naar een oplossing.

Vriendelijke groet,
Maarten
Sitecom Webcare

• Arfman
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 09:42

Arfman

Drome!

Verwijderd schreef op donderdag 27 augustus 2015 @ 14:35:
[...]

[...]

We hebben naar aanleiding van deze berichten contact opgenomen met de Surfright (beheerder van de Sitecom Cloud Security dienst). Het probleem wordt onderzocht en er wordt gewerkt naar een oplossing.

Vriendelijke groet,
Maarten
Sitecom Webcare
Tjongejonge ... 8)7

Lekker up-to-date weer, zoals iemand anders ook al opmerkt: laatste 11 maanden niet 1 persoon even een Windows 10 beta geprobeerd?

Weet gelijk weer waarom ik mijn security zelf regel.

DRoME LAN Gaming | iRacing profiel | Kia e-Niro 64kWh | Hyundai Ioniq 28kWh | PV 5.760Wp |

• joey82
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 17-09 14:46
ik weet even niet waar ik het anders moet vragen maarruhm..

gister terug gegaan naar windows 8.1 met behulp van de windows 8.1 disc die ik in de winkel heb gekocht..

ik wil voor geen goud meer terug naar windows 10 ( de reden is niet belangrijk )

alleen nu staat er in de update geschiedenis al 4 keer dat het is mislukt om bij te werken/installen naar windows 10..

hoe krijg ik het voor elkaar dat dit niet weer gebeurd? strax staat er een hele waslijst met mislukte pogingen om bij te werken naar windows 10? dit zal vast geen kwaad kunnen maar ik wil er gewoon vanaf..

iemand een idee?

• Mrjraider
  • Registratie: Juli 2012
  • Niet online
Waar gaan al die GB's heen? Laatste keer dat ik een schijfopruiming heb gedaan maakte ik 25GB vrij en had ik weer over de 100 GB aan ruimte.
Inmiddels weer enkele dagen verder en weer zijn er GB's foetsie.. Nu maar 97 GB vrij. Opzich geen ramp maar ik heb niks aan een OS dat spontaan GB's laat verdwijnen :N :+

• Reepje
  • Registratie: Juni 2010
  • Niet online
Dat gebeurde onder win7, win8 ook. Soms door het besturingssysteem zelf, soms door je browser en andere programmas, soms door jezelf. Kortom, ik ken weinig voorbeelden van opslag volume die over de loop van de tijd gelijk bleef. Het groeit altijd.

Wil je weten waar dat zit, bekijk je de boel met bijv treesize, en vergelijkt een run van nu met eentje volgende week. dan weet je waar het heengaat.

• dennis_rsb
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 11:40
Vraagje, kon het niet vinden na poosje googlen. Ik gebruik nu de standaard pdf lezer van Chrome om pdf's te lezen. Ik weet dat Edge ook een ingebouwde pdf reader heeft, wat is dit voor pdf lezer, is deze van Adobe zelf? Zijn er nadelen aan pdf's lezen in Chrome of Edge? Ik lees, print en kantel ze alleen. Dus de hele uitgebreide functies van Adobe heb ik niet nodig, belangrijkste is dat ik ze kan lezen, printen en kantelen. (Ofterwijl wat 95% van de thuisgebruikers doet)

• Mrjraider
  • Niet online
Reepje schreef op donderdag 27 augustus 2015 @ 18:29:
[...]

Dat gebeurde onder win7, win8 ook. Soms door het besturingssysteem zelf, soms door je browser en andere programmas, soms door jezelf. Kortom, ik ken weinig voorbeelden van opslag volume die over de loop van de tijd gelijk bleef. Het groeit altijd.

Wil je weten waar dat zit, bekijk je de boel met bijv treesize, en vergelijkt een run van nu met eentje volgende week. dan weet je waar het heengaat.
Prima maar binnen enkele dagen was er gewoon 25 GB weg.. Zie mijn vorige bericht over schijfopruiming. Daarnaast is Edge of internet de grootste boosdoener, na enkele dagen zitten daar al een aantal GB's in :/

• MAX3400

MAX3400

Mrjraider schreef op donderdag 27 augustus 2015 @ 18:45:
[...]

Prima maar binnen enkele dagen was er gewoon 25 GB weg.. Zie mijn vorige bericht over schijfopruiming. Daarnaast is Edge of internet de grootste boosdoener, na enkele dagen zitten daar al een aantal GB's in :/
Wat ik nog interessanter vind: ik zit niet in het Insider-programma maar sinds afgelopen vrijdag staan er ineens 2 extra directories op disk genaamd "$WINDOWS.~BT" en "$WINDOWS.~WS".

No clue maar als ze samen ff 6GB zijn, dan tikt dat net zo hard aan op een SSD van 128GB.

• blmp
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online
dennis_rsb schreef op donderdag 27 augustus 2015 @ 18:42:
Vraagje, kon het niet vinden na poosje googlen. Ik gebruik nu de standaard pdf lezer van Chrome om pdf's te lezen. Ik weet dat Edge ook een ingebouwde pdf reader heeft, wat is dit voor pdf lezer, is deze van Adobe zelf? Zijn er nadelen aan pdf's lezen in Chrome of Edge? Ik lees, print en kantel ze alleen. Dus de hele uitgebreide functies van Adobe heb ik niet nodig, belangrijkste is dat ik ze kan lezen, printen en kantelen. (Ofterwijl wat 95% van de thuisgebruikers doet)
Zou eigenlijk niet zeker weten wat Edge gebruikt. Lijkt me dat ze of iets van 'PDF.js' gebruiken zoals Firefox geloof ik ook doet. Of wellicht dat ze code gebruiken die ze ook in IE en/of hun 'Reader' app zit.

En wat ik zo even snel gezien heb kan Edge volgensmij geen PDFs roteren. De 'Reader' app kan het wel zie ik.

7950x/32GB/860 Pro 2TB/MSI Suprim X RTX4090 | MacBook Pro M1 Pro 16"

• Mrjraider
  • Niet online
MAX3400 schreef op donderdag 27 augustus 2015 @ 18:57:
[...]

Wat ik nog interessanter vind: ik zit niet in het Insider-programma maar sinds afgelopen vrijdag staan er ineens 2 extra directories op disk genaamd "$WINDOWS.~BT" en "$WINDOWS.~WS".

No clue maar als ze samen ff 6GB zijn, dan tikt dat net zo hard aan op een SSD van 128GB.
Hier niet maar inmiddels is het van 97.2 maar 96.6 gegaan. Gaat wel hard zo xD

• dennis_rsb
blmp schreef op donderdag 27 augustus 2015 @ 18:58:
[...]

Zou eigenlijk niet zeker weten wat Edge gebruikt. Lijkt me dat ze of iets van 'PDF.js' gebruiken zoals Firefox geloof ik ook doet. Of wellicht dat ze code gebruiken die ze ook in IE en/of hun 'Reader' app zit.

En wat ik zo even snel gezien heb kan Edge volgensmij geen PDFs roteren. De 'Reader' app kan het wel zie ik.
Dat laatste klopt, maar Edge wordt nog verder uitgebreid dus ik verwacht dat die optie nog komt. Ben benieuwd of iemand meer weet over mijn "probleem" in ieder geval bedankt voor je reactie!

Verwijderd

Ik heb een paar dagen geleden een opstartprobleem hier in dit topic gezet en heb het probleem niet kunnen oplossen .
Wat ik gedaan heb is Windows 8 op dvd opnieuw geinstalleerd maar helaas komt de foutmelding / reboot and select proper boot device or insert boot media in selected boot device and press a key / steeds terug als ik mijn Asus laptop opstart .
Ik heb dus voor de 2e keer vanaf mijn DVD windos 8 opnieuw geinstalleerd .
Helaas krijg ik nu te zien / no option to boot to. / en zet mijn laptop met startknop uit .
Als ik hem nu weer opstart na 3 minuten gaat hij gelijk naar de Bios .
ik druk dan save & exit en gaat naar zwart scherm en blijft zo .
Ik druk hem weer uit en naar een paar minuten gaat hij wel door naar windows 8 en kan prima aan de slag .
Als ik de computer steeds opnieuw opstart ( niet helemaal uit zetten ) dan start hij wel altijd door naar windows .
Vaker als ik lang genoeg wacht dan start hij wel op naar windows 8 ( vanaf helemaal uit ) .
Ik ben met dit hele verhaal naar paradigit winkel geweest en deze ICT mederwerker zij dat mijn harde schijf defect was en ik kocht een SSD kaart van 240 GB en ik kon hem thuis via Windows 8 DVD installeren zij deze medewerker .
Ik thuis geprobeerd en kreeg windows niet geinstalleerd dus weer terug naar paradigit winkel en bij nader onderzoek zij deze ICT medewerker dat mijn moederbord defect is en einde verhaal laptop .
Nu kom ik wel vaker op windows met opstarten en vind het vreemd dat ik nu wel kan werken op mijn laptop zonder problemen .
Nu is mijn vraag dat als je moederbord defect is van je laptop toch af en toe opstart naar windows 8 ??
Afbeeldingslocatie: http://i1319.photobucket.com/albums/t663/ClaudeMoers/Claude/Windows%2010/20150824_230257_zpst1dcuvxc.jpg
Ik ben met dit hele verhaal naar

• Dr.Roelski
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 11:22

Dr.Roelski

Walk on ....

Nou moe. Is er eindelijk RSAT voor win10, krijg ik hem niet geïnstalleerd op mijn win10 home?!
En ik wilde nog wel een home lab maken met hyperv voor de studie. Moet ik zelfs thuis een pro hebben dan? Ik wil helemaal geen domain controller thuis, alleen een hyperv beheren.
Grrrrr........

Gelukkig werkt vmware esxi nog wel.

• dennis_rsb
Verwijderd schreef op donderdag 27 augustus 2015 @ 19:55:
Nu is mijn vraag dat als je moederbord defect is van je laptop toch af en toe opstart naar windows 8 ??
Ik denk "ja dat is mogelijk" ik heb hier wel eens een socket 775 systeem gehad, regelmatig de melding "reboot and selecter proper bootdevice etc...." Heb alles toen uitgesloten behalve de cpu. Maar ik weet 99% dat het toen om een brak moederbord ging wat gewoon niet stabiel meer was. Hij deed het toen sommige periodes goed, en vervolgens weer elke dag die melding enzo.

[ Voor 7% gewijzigd door dennis_rsb op 27-08-2015 20:08 ]

Verwijderd

Ik bedank je voor je antwoord en wil dit verhaal delen met meerdere expert ICT mensen .
Jammer want het is een goede laptop van 3 jaar oud van €800,00 en nu al moederbord defect .
Ik probeer toch met deze laptop te werken zodat hij het helemaal begeeft en koop dan pas een nieuwe goedkope rond de €400,00
dennis_rsb schreef op donderdag 27 augustus 2015 @ 20:06:
[...]

Ik denk "ja dat is mogelijk" ik heb hier wel eens een socket 775 systeem gehad, regelmatig de melding "reboot and selecter proper bootdevice etc...." Heb alles toen uitgesloten behalve de cpu. Maar ik weet 99% dat het toen om een brak moederbord ging wat gewoon niet stabiel meer was. Hij deed het toen sommige periodes goed, en vervolgens weer elke dag die melding enzo.

• MAX3400

MAX3400

Verwijderd schreef op donderdag 27 augustus 2015 @ 20:35:
Ik bedank je voor je antwoord en wil dit verhaal delen met meerdere expert ICT mensen .
Jammer want het is een goede laptop van 3 jaar oud van €800,00 en nu al moederbord defect .
Ik probeer toch met deze laptop te werken zodat hij het helemaal begeeft en koop dan pas een nieuwe goedkope rond de €400,00

[...]
Vervelend om te lezen. Wel fijn dat je (helaas) nu weet waar het aan ligt. Hopelijk vind je een manier om snel weer een werkende computer te hebben.

Even persoonlijke noot; ICT medewerker zal mogelijk een lokale benaming zijn maar het gros van de mensen werkzaam in de ICT zal niet/nooit een laptop onderzoeken voor je ;)

• GerardVanAfoort
  • Registratie: April 2010
  • Niet online

GerardVanAfoort

kalm aan

MAX3400 schreef op donderdag 27 augustus 2015 @ 18:57:
[...]

Het gebeurd op meerdere OS-en Stop download Windows 10
Bij mij blijft het weg op Win 7 terwijl daar wel even kb 3035583 (GWX) heeft opgestaan

NRG

Verwijderd

Maar zolang mijn laptop opstart naar Windows 10 ( nu inmiddels ) heb ik er toch nog plezier van , het is nu een laptop met een handicap .
Ik gebruik mijn laptop alleen maar voor het lichte werk , internetten is het enige wat ik doe en meer niet .
MAX3400 schreef op donderdag 27 augustus 2015 @ 20:41:
[...]

Vervelend om te lezen. Wel fijn dat je (helaas) nu weet waar het aan ligt. Hopelijk vind je een manier om snel weer een werkende computer te hebben.

Even persoonlijke noot; ICT medewerker zal mogelijk een lokale benaming zijn maar het gros van de mensen werkzaam in de ICT zal niet/nooit een laptop onderzoeken voor je ;)

Verwijderd

Maar zolang mijn laptop opstart naar Windows 10 ( nu inmiddels ) heb ik er toch nog plezier van , het is nu een laptop met een handicap .
Ik gebruik mijn laptop alleen maar voor het lichte werk , internetten is het enige wat ik doe en meer niet .
.
MAX3400 schreef op donderdag 27 augustus 2015 @ 20:41:
[...]

• Phusebox
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 22-09 10:32
Ach ik dacht geef het nog een kans... nieuwe ssd gekocht, clean install... En wat denk je... Windows heeft nog steeds random freezes. Soms gaat ie na een minuut of wat hangen weer verder en de rest van de keren werkt alleen hard uit en aan... zucht. Wat wordt ik hier moe van. Weer 6 uur en geld verkloot voor nul resultaat.

xbox live / psn / steam / nintendo id: phusebox | iRacing

• Edgarz
  • Laatst online: 18-09 13:26

Edgarz

Tweako-active since1986

Phusebox schreef op donderdag 27 augustus 2015 @ 20:51:
Ach ik dacht geef het nog een kans... nieuwe ssd gekocht, clean install... En wat denk je... Windows heeft nog steeds random freezes. Soms gaat ie na een minuut of wat hangen weer verder en de rest van de keren werkt alleen hard uit en aan... zucht. Wat wordt ik hier moe van. Weer 6 uur en geld verkloot voor nul resultaat.
Voeding probleem wellicht, verschillende lijntjes al eens gecheckt?

RAM al eens gecheckt op hardware fouten?

• Phusebox
Edgarz schreef op donderdag 27 augustus 2015 @ 20:56:
[...]

Voeding probleem wellicht, verschillende lijntjes al eens gecheckt?

RAM al eens gecheckt op hardware fouten?
Voor Windows 10 liep het als een zonnetje... nooit een freeze terwijl ik maar 1x per maand rebootte.

Heb geen exotische hardware of niks. Simpel mobo met een i3 en 2x 2gb ram en een ssd met Windows erop...

Oh ja en wat ik wel merk is mijn usb wlan stick die niet altijd recovered na een reboot. Dus daar zal het meestal wel aan liggen maar het is zo'n beetje een van de best getestte en w10 ondersteuning dus tja wat moet ik dan nog

[ Voor 20% gewijzigd door Phusebox op 27-08-2015 21:02 ]

• Arfman
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 09:42

Arfman

Drome!

Phusebox schreef op donderdag 27 augustus 2015 @ 20:59:
[...]

Voor Windows 10 liep het als een zonnetje... nooit een freeze terwijl ik maar 1x per maand rebootte.

Heb geen exotische hardware of niks. Simpel mobo met een i3 en 2x 2gb ram en een ssd met Windows erop...
En toch ligt het aan je hardware.

DRoME LAN Gaming | iRacing profiel | Kia e-Niro 64kWh | Hyundai Ioniq 28kWh | PV 5.760Wp |

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Viper72
  • Registratie: Februari 2005
  • Niet online
Iemand bekend met hoe je je Fonts (voor Icons, Titlebars etc) individueel kan instellen? Heb me de tandjes gezocht niks kunnen vinden, alleen de grootte van het Default Font.

[ Voor 3% gewijzigd door Viper72 op 27-08-2015 21:28 ]

New Build in Progress

• Aslanboy1905
  • Registratie: Juli 2009
  • Niet online
Iemand enig idee hoe ik de 'melding over optimate resolutie' kan uitschakelen? Ik krijg deze melding als ik een spel start die een lagere resolutie heeft dan mijn bureaublad etc. Vreemd genoeg niks op Google te vinden.

AMD Ryzen 3700x | Asus X470-F Gaming | DDR4 16GB @ 3766C14 | Powercolor Red Devil RX 5700 XT

Verwijderd

Aslanboy1905 schreef op donderdag 27 augustus 2015 @ 21:58:
Iemand enig idee hoe ik de 'melding over optimate resolutie' kan uitschakelen? Ik krijg deze melding als ik een spel start die een lagere resolutie heeft dan mijn bureaublad etc. Vreemd genoeg niks op Google te vinden.
Als het goed is bij de instellingen van je videokaart.Bij mij heb ik dit bij de grafische opties van IntelHd.

Verwijderd

Al geprobeerd om windows search en de superfetch services uit te zetten en in het register de prefetch op 0 zetten.Alle drivers goed geupdate en anders misschien een nieuwere bios versie flashen als laatste hulpmiddel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aslanboy1905
  • Niet online
Verwijderd schreef op donderdag 27 augustus 2015 @ 22:44:
[...]

Als het goed is bij de instellingen van je videokaart.Bij mij heb ik dit bij de grafische opties van IntelHd.
Heb me rot gezocht maar kan dit niet in de Intel Hd Graphics Control vinden.. Kan je precies vertellen onder welke instellingen het staat?

AMD Ryzen 3700x | Asus X470-F Gaming | DDR4 16GB @ 3766C14 | Powercolor Red Devil RX 5700 XT

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fredi
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 09-06 04:29
Verwijderd schreef op donderdag 27 augustus 2015 @ 20:50:
.
[...]
Heb je dit überhaupt geprobeerd en dan vooral het laatste wat ik schrijf in mijn edit:
Fredi schreef op dinsdag 25 augustus 2015 @ 03:01:
[...]

Normaal zou je harddrive en andere apparaten waarvan je kan opstarten(odd,usb stick) moeten staan bij 'boot option priorities'(onder boot menu) of 'boot override'(onder save en exit menu) maar bij jou staat er niets. Dit is vreemd. Probeer eens je bios naar default instellingen te zetten met de optie 'restore defaults' onder save en exit en kijk of je harddrive dan wordt weergegeven bij 'boot option priorities'. Lukt dit niet probeer dan een recentere bios te flashen met de optie 'easy flash'in je bios. Heb je ergens een 'fast boot' optie in je bios zet die dan uit. Probeer ook eens op F7 of F10 te drukken bij het opstarten (bios post), dan zou je een boot menu kunnen krijgen en je harddrive kunnen selecteren.

Post eens welk merk en type laptop je hebt.

Edit: zet uefi boot uit en pxe rom(legacy boot configuration) aan . Dit zou je bios moeten laten zoeken naar je bootable apparaten. Eens je bios je bootable apparaten gevonden heeft zou je uefi boot terug moeten kunnen aanzetten en pxe rom uit zonder dat je harde schijf verdwijnt. Zet dan je harde schijf als eerste boot schijf en dan zou hij moeten opstarten naar W10.
Ik heb er veel tijd ingestoken om deze oplossing voor je op te zoeken, dan mag je tenminste wel even reageren op deze post vind ik.

Ik geloof er trouwens niet echt in dat je mb kapot is, dan zou hij helemaal niet meer opstarten naar W10.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
Verwijderd schreef op donderdag 27 augustus 2015 @ 23:05:
[...]

Al geprobeerd om windows search en de superfetch services uit te zetten en in het register de prefetch op 0 zetten.Alle drivers goed geupdate en anders misschien een nieuwere bios versie flashen als laatste hulpmiddel.
Ok ga ik eens proberen. Even zoeken waar dat zit. Drivers zijn allemaal up to date. Bios nog eens checken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• General_Snuss
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 22-09 23:34
Nu een tijdje Windows 10 gebruikt en ik ben redelijk tevreden. De volgende paar dingen zouden wat mij betreft verbeterd mogen worden.

- Themes
Aanpassingen in themes zijn zeer beperkt, dat is jammer, dat was veel beter geregeld in voorgaande versies van windows. Het meeste erger ik mij aan de extreem wiitte titelbalk van elk scherm.

- Instellingen
enige consistentie in de configuratieschermen zou fijn zijn, De ene keer een app look de andere keer een windows 7 look. Ik heb een laptop/desktop, laat me dan ook een configuratiescherm voor dat zien en niet iets wat lijkt of het gemaakt is voor een telefoon

-Start
Love or hate it. Het zou fijn zijn als ik zelf folders kon kiezen die ik helemaal links kon zetten, voor de rest vind ik het wel een vooruitgang.

-Hibernate
Deze functie werkte tot voor kort niet op een HP 8560w, Gebruik van hibernate kwam je op een BSOD te staan. (SYSTEM_SERVICE_EXCEPTION cng.sys) Hier heb ik het nog over gehad met Microsoft support die na lang beraad mij aanraden om terug te gaan naar Windows 7. Ze konden er verder niets aan doen.
De oplossing heb ik onderhand gevonden en dat is om Hyper-V in windows features te deselecteren. Hierna werkt Hibernate wel, tot nu toe. (Mocht iemand weten hoe dit technisch zit, ik hoor het graag)

-Windows Hello
Mijn fingerprint sensor is vooralsnog unsupported :( Jammer, dat was een funtie die ik onder windows 7 toch erg vaak gebruikte.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tommiiee
  • Nu online
Zijn er hier meer mensen waarbij "Toevoegen aan het Start Menu" pas daadwerkelijk gebeurd na een reboot?

Als ik dus dingen toevoeg aan het start menu, dan gebeurd dat niet direct. Na een reboot staan de icoontjes er dan wel. Ik heb wat geGoogled maar ik lijk de enige te zijn :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FREAKJAM
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 21-09 17:50
General_Snuss schreef op vrijdag 28 augustus 2015 @ 11:24:
Nu een tijdje Windows 10 gebruikt en ik ben redelijk tevreden. De volgende paar dingen zouden wat mij betreft verbeterd mogen worden.

- Instellingen
enige consistentie in de configuratieschermen zou fijn zijn, De ene keer een app look de andere keer een windows 7 look. Ik heb een laptop/desktop, laat me dan ook een configuratiescherm voor dat zien en niet iets wat lijkt of het gemaakt is voor een telefoon
Wordt opgelost in de eerst volgende grote update (redmond). Configuratiescherm zal helemaal verdwijnen en alles zal gemigreerd worden naar "Instellingen".

[ Voor 7% gewijzigd door FREAKJAM op 28-08-2015 14:38 ]

is everything cool?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• witeken
  • Laatst online: 24-11-2021

witeken

nieuwsgierig

Is het mogelijk om dingen uit de lijstjes van recent geopende dingen (rechtermuisklik iconen taabbalk) te verwijderen zoals bij W7?

“I think of it like a Thanksgiving dinner. You [do] all this preparation, you invite all the guests, you have the meal, and then suddenly, it seems, it’s over.”
Tweakblog van de maand

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Aslanboy1905 schreef op vrijdag 28 augustus 2015 @ 00:22:
[...]

Heb me rot gezocht maar kan dit niet in de Intel Hd Graphics Control vinden.. Kan je precies vertellen onder welke instellingen het staat?
Staat bij mij gewoon onder in de taakbalk.Je klikt met de rechter muisknop op het IntelHD control panel icoontje en dan ga je naar "grafische opties"en vervolgens klik je op "ballonmeldingen".Nu heb je de keuze tussen meldingen in- of uitschakelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Phusebox schreef op donderdag 27 augustus 2015 @ 20:59:
[...]

Oh ja en wat ik wel merk is mijn usb wlan stick die niet altijd recovered na een reboot. Dus daar zal het meestal wel aan liggen maar het is zo'n beetje een van de best getestte en w10 ondersteuning dus tja wat moet ik dan nog
Ik denk dat het aan je wlan stick ligt.Als ik een bluetooth adapter in de usb poort stop dan slaat meestal ook heel mijn internet, computer en draadloze muis op hol.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SPOXYWOXY
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 22-09 12:28
Tommiiee schreef op vrijdag 28 augustus 2015 @ 14:34:
Zijn er hier meer mensen waarbij "Toevoegen aan het Start Menu" pas daadwerkelijk gebeurd na een reboot?

Als ik dus dingen toevoeg aan het start menu, dan gebeurd dat niet direct. Na een reboot staan de icoontjes er dan wel. Ik heb wat geGoogled maar ik lijk de enige te zijn :/
Ik heb dit wel bij het deinstalleren van programma's die op de start balk staan. Deze gaan na een tijdje pas weg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FREAKJAM
witeken schreef op vrijdag 28 augustus 2015 @ 15:10:
Is het mogelijk om dingen uit de lijstjes van recent geopende dingen (rechtermuisklik iconen taabbalk) te verwijderen zoals bij W7?
How to Turn On or Off 'Recent Items' and 'Frequent Places' in Windows 10

is everything cool?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kalkie
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 22-09 17:58

Kalkie

NLMP

Ik heb niet teruggelezen wat voor systeem je hebt. Toevallig een Atheros Killer NIC en zelf drivers en tools geinstalleerd? Daar had ik dezelfde symptomen. Onder 8.1 weliswaar ....

XBL: KalkieNL PSN: KalkieNL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jacovn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 18-09 18:32
Ik ben aan het testen met storage spaces, heb nu een mirror met 3 columns dus 6 hdd's.
In testen werkt het goed, rond de 370 MB/sec. ReFS formaat.

Copy van 20 TB iso er naar toe loopt ook op die snelheid.
Lokaal iso uitpakken lijkt ook niet tegen te vallen.
Uitgepakte iso (bdav folder structuur) terug naar een SSD en weer rond de 350 MB/sec, maar met heel vreemde drops ertussen. Is een keer of 5 naar 0 byte/sec gegaan, waar het ongeveer 20-30 seconden blijft staan, en dan loopt het weer verder op goede snelheid.

Ik zal van ssd naar ssd testen gaan om te zien of het ook dit gedrag vertoond, maar ik kan het niet verklaren. Ik zal de mirror space ook nog herformateren met NTFS, en dezelfde test doen.

Systeem is supermicro x9sae-v met xeon E3-1265Lv2 en 16GB geheugen. De hdd's hangen achter een IBM M1115 in IT mode, en zijn HGST ultrastar 3TB. Die zijn niet allemaal nieuw maar hebben geen issues als ik naar smarts kijk.

Kent iemand dit gedrag ?

Update:
ssd naar ssd geen interupties.
mirror volume naar NTFS geformateerd, zelfde interupties.

Maar terug naar raid-5 op de oude areca, tenminste constante snelheid bij dingen doen..

[ Voor 9% gewijzigd door jacovn op 29-08-2015 08:23 ]

8x330 NO12.5°, 8x330 ZW12.5°, 8x350 ZW60°, 8x325 NO10°, SE8K, P500. 6x410 ZW10° Enphase

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aslanboy1905
  • Niet online
Verwijderd schreef op vrijdag 28 augustus 2015 @ 16:03:
[...]

Staat bij mij gewoon onder in de taakbalk.Je klikt met de rechter muisknop op het IntelHD control panel icoontje en dan ga je naar "grafische opties"en vervolgens klik je op "ballonmeldingen".Nu heb je de keuze tussen meldingen in- of uitschakelen.
Thankss! Eindelijk af van die irritante melding.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Valt me wel op dat in vergelijking met windows 7 de teksten een stuk korreliger eruit zien. Heb Cleartype tekst al aangepast en alles vergroot naar 125%, maar dan past weer niet alles correct in beeld.

Misschien nog een verstopte functie om dit nog verder aan te kunnen passen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Radeon
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 22-09 23:49

Radeon

Today is a good day to die

Weet iemand waar ik toevallig de Kb updates handmatig kan downloaden? Heb namelijk een Windows 10 pc staan die alleen verbinding heeft met internet doormiddel van een telefoon en dat vindt me databundel niet zo fijn.
Heb al gezocht bij het Microsoft download center maar daar kan ik niks vinden om te downloaden (tenzij ik er overeen kijk natuurlijk)

It's never easy.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CMD-Snake
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 13-11-2022
Radeon schreef op vrijdag 28 augustus 2015 @ 22:38:
Weet iemand waar ik toevallig de Kb updates handmatig kan downloaden? Heb namelijk een Windows 10 pc staan die alleen verbinding heeft met internet doormiddel van een telefoon en dat vindt me databundel niet zo fijn.
Heb al gezocht bij het Microsoft download center maar daar kan ik niks vinden om te downloaden (tenzij ik er overeen kijk natuurlijk)
Is WSUS offline niet iets? Dan kan je een installatie CD maken met alle updates. Ik weet alleen niet of WSUS offline al is bijgewerkt om Windows 10 te ondersteunen.

Overigens voor de anderen, ik heb het probleem met mijn taskmanager die altijd op 100% CPU zat opgelost. Een BIOS flash was de oplossing, alleen is daarna wel mijn hele Windows installatie naar zijn grootje gegaan. Ik moest een refresh doen om weer mijn PC op te kunnen starten. :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Radeon schreef op vrijdag 28 augustus 2015 @ 22:38:
Je kunt daar de Windows Update Catalog website voor gebruiken :+
CMD-Snake schreef op vrijdag 28 augustus 2015 @ 23:00:
[...]

Is WSUS offline niet iets? Dan kan je een installatie CD maken met alle updates. Ik weet alleen niet of WSUS offline al is bijgewerkt om Windows 10 te ondersteunen.

Overigens voor de anderen, ik heb het probleem met mijn taskmanager die altijd op 100% CPU zat opgelost. Een BIOS flash was de oplossing, alleen is daarna wel mijn hele Windows installatie naar zijn grootje gegaan. Ik moest een refresh doen om weer mijn PC op te kunnen starten. :X
Jups...die is al bijgewerkt.... :+

[ Voor 34% gewijzigd door TheVMaster op 28-08-2015 23:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• be3a18
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 16-09 17:29
Zoekfunctie werkt niet (of ik doe iets verkeerd).

Als ik op de zoekknop klik verschijnt dus het zoekscherm. Echter, wat ik ook intyp (cmd, notepad, kladblok, systeemherstel, backup), er gebeurt echt helemaal niks (géén resultaten in ieder geval)!

Wat doe ik verkeerd? In Windows 8.1 werkte bovenstaande wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinusz
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 22-09 21:34
be3a18 schreef op zaterdag 29 augustus 2015 @ 13:33:

Als ik op de zoekknop klik verschijnt dus het zoekscherm. Echter, wat ik ook intyp (cmd, notepad, kladblok, systeemherstel, backup), er gebeurt echt helemaal niks (géén resultaten in ieder geval)!

Zoek anders eerst even in dit topic of op Google, is al heel vaak voorbij gekomen.

Float like a butterfly, sting like a bee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PKHS
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 11:03
Paar dagen geleden naast Windows 7 Ultimate de Windows 10 Pro versie in dual-boot op een SSD geïnstalleerd.
Had wat problemen met de installatie vanaf USB waar het de MBR partitie tabel, EFI systeem en GPT schijven betreft, voor mij een vrij duistere wereld. Dankzij dit forum is alles goed gekomen.
Snelste installatie ooit, geen moederboard drivers geïnstalleerd.
PC: Asus Z87-A met i5-4670K.
Werkt prima, in apparaatbeheer zie ik dat de SM-buscontroller als enige niet is geïnstalleerd.
De langzame Asus site bood zo 1,2, 3 geen oplossingen.
Microsoft account aangemaakt en enkele gratis apps gedownload.
Sindsdien moet ik na het opstarten van Windows 10 inloggen met deze MS account.
Geprobeerd aanmelding met account uit te zetten. Dat viel tegen, kreeg de melding "Uw account is uitgeschakeld" en kon niet meer in Windows 10 komen.
Windows 7 opgestart en dankzij google een oplossing gevonden. Kon in de veilige modus mijn account weer inschakelen.
Windows 7 blijft vooralsnog mijn meest gebruikte platform, vind het aardig om af en toe met Windows 10 te klooien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EgMaf
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 11-08-2024
jacovn schreef op vrijdag 28 augustus 2015 @ 18:02:
Uitgepakte iso (bdav folder structuur) terug naar een SSD en weer rond de 350 MB/sec, maar met heel vreemde drops ertussen. Is een keer of 5 naar 0 byte/sec gegaan, waar het ongeveer 20-30 seconden blijft staan, en dan loopt het weer verder op goede snelheid.

Ik zal van ssd naar ssd testen gaan om te zien of het ook dit gedrag vertoond, maar ik kan het niet verklaren. Ik zal de mirror space ook nog herformateren met NTFS, en dezelfde test doen.

Systeem is supermicro x9sae-v met xeon E3-1265Lv2 en 16GB geheugen. De hdd's hangen achter een IBM M1115 in IT mode, en zijn HGST ultrastar 3TB. Die zijn niet allemaal nieuw maar hebben geen issues als ik naar smarts kijk.

Kent iemand dit gedrag ?

Update:
ssd naar ssd geen interupties.
mirror volume naar NTFS geformateerd, zelfde interupties.

Maar terug naar raid-5 op de oude areca, tenminste constante snelheid bij dingen doen..
Ik heb hetzelfde op mijn (hardware, NTFS) Raid6 set over netwerk. Bij veel (kleine) bestanden regelmatig drops, bij grote bestanden niet. Het zal wel iets te maken hebben met een buffer ergens die niet alleen een max heeft in hoeveelheid data, maar ook in hoeveelheid bestanden. Of met hoever vooruit gekeken kan worden waar bestanden precies heen gaan.

Feitelijk boeit het me ook niet zo. End-to-end is het snel en betrouwbaar. Als ik niet naar de live-snelheid grafiekjes had gekeken, had ik het nieteens geweten :-)

Dus de hamvraag bij jou is (denk ik): Is het end-to-end te traag of onbetrouwbaar? Zo niet, lekker zo laten...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mrjraider
  • Niet online
Domme vraag wellicht: hoe lang duurt de refresh? Ik ben wel klaar met een aantal vervelende bugs. Hoog CPU en RAM gebruik (nee is geen malware ;)), Edge welke steeds crasht (terwijl het een zeer fijne browser is) Laptop die niet meer op slaapstand gaat met het sluiten van de klep, terwijl dit wel in de instellingen is aangevinkt.. Van dat soort kleine bugs...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wim-Bart
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 10-01-2021

Wim-Bart

Zie signature voor een baan.

Mrjraider schreef op zaterdag 29 augustus 2015 @ 16:24:
Domme vraag wellicht: hoe lang duurt de refresh? Ik ben wel klaar met een aantal vervelende bugs. Hoog CPU en RAM gebruik (nee is geen malware ;)), Edge welke steeds crasht (terwijl het een zeer fijne browser is) Laptop die niet meer op slaapstand gaat met het sluiten van de klep, terwijl dit wel in de instellingen is aangevinkt.. Van dat soort kleine bugs...
Lenovo laptop? Er zijn een aantal laptops welke nog niet werken met Windows 10. Even op de site kijken van je fabrikant. Niet alle hardware is wat het lijkt, sommige fabrikanten zijn afgeweken van referentie implementatie waardoor standaard drivers wel installeren maar toch niet echt stabiel blijken.

Beheerders, Consultants, Servicedesk medewerkers. We zoeken het allemaal. Stuur mij een PM voor meer info of kijk hier De mooiste ICT'er van Nederland.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• be3a18
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 16-09 17:29
Volgende vraag gesteld:

Antwoord: zoek eventjes op op deze site... dat zijn dus 171 pagina's! Kan ik niet gewoon een simpel antwoord krijgen? Is dat nou zo moeilijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mrjraider
  • Niet online
Wim-Bart schreef op zaterdag 29 augustus 2015 @ 16:39:
[...]

Lenovo laptop? Er zijn een aantal laptops welke nog niet werken met Windows 10. Even op de site kijken van je fabrikant. Niet alle hardware is wat het lijkt, sommige fabrikanten zijn afgeweken van referentie implementatie waardoor standaard drivers wel installeren maar toch niet echt stabiel blijken.
Acer. Maar de reset binnen Windows 10 uitgevoerd. Interessant want nu ben ik dus weer terug bij Windows 8. :')

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CMD-Snake
Mrjraider schreef op zaterdag 29 augustus 2015 @ 17:29:
Acer. Maar de reset binnen Windows 10 uitgevoerd. Interessant want nu ben ik dus weer terug bij Windows 8. :')
Je weet zeker dat je niet de Go Back to Windows 8.1 optie hebt genomen?

Ik heb zelf gisteren noodgedwongen een refresh moeten doen omdat een BIOS update mijn hele boot proces vernield had. De refresh was geloof ik in 40 minuten klaar van start tot inlogscherm. Ik heb wel een SSD dus dat versneld het proces enorm.

Als het goed is kan je nu wel eventueel ook een clean install doen van Windows 10, je hardware is al bekend voor de licentie. Het zou dan automatisch moeten activeren.
PKHS schreef op zaterdag 29 augustus 2015 @ 16:13:
Windows 7 blijft vooralsnog mijn meest gebruikte platform, vind het aardig om af en toe met Windows 10 te klooien.
Wat ik eigenlijk het meeste mis van Windows 7 is Aero Glass effecten. Ik vond het de desktop er beter uitzien met het transparante effect. Windows 10 heeft dit niet meer zoals Windows 7. Ik vind het dan meer een soort grafkelder met zoveel tinten zwart.

In Windows 10 preview kon je nog middels een registerkey Aero Glass weer aanzetten.
be3a18 schreef op zaterdag 29 augustus 2015 @ 17:23:
Ik zoek zelf in het Start menu altijd. Maar werkt je Windows search service wel? Na een Windows 10 installatie moet die even een tijdje zoeken waar alles staat. Je zoekresultaten doen het dan niet lekker, dat merkte ik gisteren ook na een refresh. Na een paar uur gaat het al merkbaar beter het zoeken.

[ Voor 19% gewijzigd door CMD-Snake op 29-08-2015 17:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arunia
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 11:23
CMD-Snake schreef op zaterdag 29 augustus 2015 @ 17:50:
[...]
In Windows 10 preview kon je nog middels een registerkey Aero Glass weer aanzetten.
Toevoegen van die registersleutel werkt niet?
Ben wel benieuwd namelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zuurstok
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 22-09 10:42

Zuurstok

Passionately curious

Sorry als deze vraag al eerder gesteld is, verwijs me gerust door, maar heeft iemand een idee hoe ik het volgende icoon weg haal?

Afbeeldingslocatie: http://static.tweakers.net/ext/f/yKBqCQ911QlmCta4v8RHDrui/full.jpg

Van mij mag de hele optie weg. Het zit altijd in de weg, ook als ik bv. VLC in full screen mode zet, blijft de knop aanwezig TENZIJ ik de knop gebruik om windows te vertellen dat ik het programma full screen wil hebben.

Is dit al eerder langs gekomen? Iemand een oplossing?
Kan het niet gewoon een process zijn wat in de achtergrond draait, die ik gewoon uit mn startup kan halen?

[ Voor 9% gewijzigd door Zuurstok op 29-08-2015 18:29 ]

Control the things you can control, maggot. Let everything else take a flying fuck at you and if you must go down, go down with your guns blazing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apollo13
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 22-09 23:12
Zuurstok schreef op zaterdag 29 augustus 2015 @ 18:29:
Sorry als deze vraag al eerder gesteld is, verwijs me gerust door, maar heeft iemand een idee hoe ik het volgende icoon weg haal?

[afbeelding]

Van mij mag de hele optie weg. Het zit altijd in de weg, ook als ik bv. VLC in full screen mode zet, blijft de knop aanwezig TENZIJ ik de knop gebruik om windows te vertellen dat ik het programma full screen wil hebben.

Is dit al eerder langs gekomen? Iemand een oplossing?
Kan het niet gewoon een process zijn wat in de achtergrond draait, die ik gewoon uit mn startup kan halen?
Vreemd, ik gebruik VLC ook en heb die knop nog nooit gezien.
Staat VLC als standaard app ingesteld om video's af te spelen?

apollo13

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zuurstok
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 22-09 10:42

Zuurstok

Passionately curious

apollo13 schreef op zaterdag 29 augustus 2015 @ 18:38:
[...]

Vreemd, ik gebruik VLC ook en heb die knop nog nooit gezien.
Staat VLC als standaard app ingesteld om video's af te spelen?
Ok, dat heeft dat probleem in ieder geval opgelost. Thnx :)
Vind het alsnog wel een overbodige -vooral erg opdringerige- feature, dus als iemand toch nog het antwoord heeft op hoe je de functie uitschakeld, zou ik erg dankbaar zijn :)

Control the things you can control, maggot. Let everything else take a flying fuck at you and if you must go down, go down with your guns blazing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mrjraider
  • Niet online
CMD-Snake schreef op zaterdag 29 augustus 2015 @ 17:50:
[...]

Je weet zeker dat je niet de Go Back to Windows 8.1 optie hebt genomen?
Ik heb bij "Bijwerken en beveiliging " gekozen voor systeem herstel en dan "deze pc opnieuw instellen " dan gekozen voor herstellen zonder behoud van programma's en data (ja ik heb een backup) en na de reboot zat ik naar Windows 8 te kijken. Inmiddels al weer op Windows 10 en die draait nu een heel stuk beter :)

Edit:

Inmiddels een aantal reboots en geïnstalleerde programma's en drivers verder en alles draait weer zoals voorheen, in ieder geval is het stukken stabieler zo op het eerste gebruik _/-\o_ Ik ben tevreden,

[ Voor 17% gewijzigd door Mrjraider op 29-08-2015 21:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mysterieworld
  • Registratie: Augustus 2003
  • Niet online
Ik vind build 10525 en 5035 zeer erg sloom en traag.
De vernieuwingen in de geheugen management heeft nogal ernstige bugs die de stabiliteit van bestuur systeem zeer ernstig aan tast op lange duur. 1 dag laten lopen, en het zeurt al meteen dat er niet genoeg geheugen is, desktop corrupt en wordt groot deels zwart, programma's blijven hangen.

Inmiddels de server versie gedownload 10.0.10514.4.th2

Deze werkt zo ontzettend vloeiend. wel de moeite waard om het te testen.
Natuurlijk had ik via dism.exe alle overbodige features verwijderd. In de server versie kun je meer weg halen dan de thuis versie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jacovn
EgMaf schreef op zaterdag 29 augustus 2015 @ 16:21:
[...]

Ik heb hetzelfde op mijn (hardware, NTFS) Raid6 set over netwerk. Bij veel (kleine) bestanden regelmatig drops, bij grote bestanden niet. Het zal wel iets te maken hebben met een buffer ergens die niet alleen een max heeft in hoeveelheid data, maar ook in hoeveelheid bestanden. Of met hoever vooruit gekeken kan worden waar bestanden precies heen gaan.

Feitelijk boeit het me ook niet zo. End-to-end is het snel en betrouwbaar. Als ik niet naar de live-snelheid grafiekjes had gekeken, had ik het nieteens geweten :-)

Dus de hamvraag bij jou is (denk ik): Is het end-to-end te traag of onbetrouwbaar? Zo niet, lekker zo laten...
De files lijken wel in orde, dus onbetrouwbaar lijkt het niet te zijn.

Wat je schrijft, ik zat naar de live snelheid van de copy slag te kijken (nieuw voor me aangezien ik van win7 kom) en dan staat het gewoon 20-30 seconden niets te doen.

Het lijkt me zo te traag (4 x 20-30 seconden bij copy van 40 GB), en ik denk niet dat ik er mee wil werken als ik niet snap waarom dit gebeurd.

8x330 NO12.5°, 8x330 ZW12.5°, 8x350 ZW60°, 8x325 NO10°, SE8K, P500. 6x410 ZW10° Enphase

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramon
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 08:20
Zuurstok schreef op zaterdag 29 augustus 2015 @ 19:01:
[...]

Ok, dat heeft dat probleem in ieder geval opgelost. Thnx :)
Vind het alsnog wel een overbodige -vooral erg opdringerige- feature, dus als iemand toch nog het antwoord heeft op hoe je de functie uitschakeld, zou ik erg dankbaar zijn :)
Ik vraag me af of dat icoon wel door Windows daar gezet wordt eigenlijk. Heb je niet een of ander multimonitor programma geïnstalleerd?

Check mijn V&A ads: https://tweakers.net/aanbod/user/9258/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
Nou ik wordt er echt niet meer wijs uit... Mijn systeem was na update van W7 naar W10 compleet instabiel. Het start menu werkte niet meer en diverse dingen zoals instellingen openden ook niet meer. Uiteindelijk maar een clean install gedaan op een nieuwe ssd voor de zekerheid. Aantal problemen opgelost maar het systeem had nog steeds last van freezes, beeld blijft staan, geen bsod of foutmelding. Soms kan ik resetten en soms niet. Leek iets te maken te hebben met een wat oudere usb wlan stick.

Dus die ook maar vervangen (asus ac56 et native w10 support).... En nog steeds freezes
Verder heb ik enkel 2x 2gb ram (tests ok), mobo met i3 cpu (nooit problemen voor w10) en bios up to date. Geen gpu of andere kaarten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FREAKJAM
Phusebox schreef op zondag 30 augustus 2015 @ 12:39:
Nou ik wordt er echt niet meer wijs uit... Mijn systeem was na update van W7 naar W10 compleet instabiel. Het start menu werkte niet meer en diverse dingen zoals instellingen openden ook niet meer. Uiteindelijk maar een clean install gedaan op een nieuwe ssd voor de zekerheid. Aantal problemen opgelost maar het systeem had nog steeds last van freezes, beeld blijft staan, geen bsod of foutmelding. Soms kan ik resetten en soms niet. Leek iets te maken te hebben met een wat oudere usb wlan stick.

Dus die ook maar vervangen (asus ac56 et native w10 support).... En nog steeds freezes
Verder heb ik enkel 2x 2gb ram (tests ok), mobo met i3 cpu (nooit problemen voor w10) en bios up to date. Geen gpu of andere kaarten.
Als je de zoekfunctie nou even had gebruikt :)
Windows 10 - Instellingen openen niet.

Bekend probleem en ik heb deze oplossing al 2x gemeld denk ik op het forum hier. Wat zegt de eventvwr over je overige foutmeldingen?

is everything cool?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CMD-Snake
Arunia schreef op zaterdag 29 augustus 2015 @ 17:52:
Toevoegen van die registersleutel werkt niet?
Ben wel benieuwd namelijk.
Ik had een handleiding, maar die is geschreven voor een eerdere preview versie. De key was daarin aanwezig en moest slechts van 0 naar 1 gezet worden. Alleen in de RTM versie is de hive waar je de key zou hebben flink veranderd.

Deze key zou het moeten zijn: HKEY_CURRENT_USER\SOFTWARE\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Themes\Personalize

Je zou dan dit moeten zien:
Afbeeldingslocatie: http://media.askvg.com/articles/images5/Enable_Aero_Glass_Transparency_Blur_Windows_10.png

Het gaat om de key EnableBlurBehind.

Maar dat ziet er inmiddels al flink anders uit. Je kan het ook eventueel zelf uitproberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
FREAKJAM schreef op zondag 30 augustus 2015 @ 13:20:
[...]

Als je de zoekfunctie nou even had gebruikt :)
Windows 10 - Instellingen openen niet.

Bekend probleem en ik heb deze oplossing al 2x gemeld denk ik op het forum hier. Wat zegt de eventvwr over je overige foutmeldingen?
Had dat mijn vastlopende systeem opgelost? Nee.

Als je nu mijn post had gelezen dan had je gezien dat het probleem verder ging en gaat dan dat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• desalniettemin
  • Laatst online: 22-09 21:51

Ik heb na de laatste 2 updates, niet ontwikkelaarversie, geen last meer van haperen en bevriezen. Mij blij en hopelijk blijft dit zo 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FREAKJAM
Phusebox schreef op zondag 30 augustus 2015 @ 13:40:
[...]

Had dat mijn vastlopende systeem opgelost? Nee.

Als je nu mijn post had gelezen dan had je gezien dat het probleem verder ging en gaat dan dat.
Het had wel je niet werkende startmenu en instellingen opgelost en volgens mij vroeg ik toch heel duidelijk of je andere problemen gelogd waren in de eventviewer (je zegt dat je geen foutmeldingen krijgt, maar niet of je errors in je eventvwr hebt) dus volgens mij ben jij degene die hier niet goed leest :>

[ Voor 14% gewijzigd door FREAKJAM op 30-08-2015 15:16 ]

is everything cool?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
FREAKJAM schreef op zondag 30 augustus 2015 @ 15:15:
[...]

Het had wel je niet werkende startmenu en instellingen opgelost en volgens mij vroeg ik toch heel duidelijk of je andere problemen gelogd waren in de eventviewer (je zegt dat je geen foutmeldingen krijgt, maar niet of je errors in je eventvwr hebt) dus volgens mij ben jij degene die hier niet goed leest :>
In de eventvwr staat niks behalve dat Windows niet correct is afgesloten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Andamanen
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online

Andamanen

Trotse eilandengroep

Andamanen schreef op zondag 16 augustus 2015 @ 20:31:
Ik ging vorige week over en het verbaasde me hoe makkelijk de upgrade ging uit windows 7. Ik had echter een hardnekkig probleem, alle streaming video ging stotteren en bufferen in alle browsers (en in VLC), alsof mijn verbinding maar 1mbit was. (maar browsen en bestanden downloaden ging wel op normale snelheid)

Ik had nog even hoop dat nieuwe drivers voor mijn videokaart het zouden oplossen, maar ook dat heeft niet geholpen. Dus ik ben vandaag maar weer teruggegaan naar windows 7 en de problemen zijn gelukkig ook weer weg.
Een update, het lag denk ik niet aan windows 10, want het komt nu ook terug in windows 7. Het zou natuurlijk kunnen komen door het updrage-downgrade-proces en dat er wat instellingen zijn gewijzigd, maar op het ziggo-support-forum kom ik nu veel verhalen tegen van mensen die hetzelfde probleem hebben als ik, dus ik ben bang dat het een Ziggo-probleem is. (heel jammer, want daar heb je totaal geen invloed op)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eazyq
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 23-08 07:15

eazyq

we blijven strijden

Mede tweakers,
Ik heb de upgrade naar windows 10 gedaan, alle drivers uptodate maar blijf tegen een vreemde zaak aanlopen, ik hoop dat jullie mij kunnen helpen.
Regelmatig tijdens het scrollen loopt het beeld grafisch gezien niet goed, een halve foto blijft staan en de rest scrollt mee, dat duurt nog geen seconde en dan springt het weer goed, maar vervelend is het wel.
Zie ook deze foto van een vand e meest extreme keren, dit gebeurd dus regelmatig maar dan met een halve foto of soms zelfs internetpagina:
desktop van slag

Mobo ; Gigabyte G1 snpier H6
CPU : Intel i5 4590
GPU : MSI R9 270 gaming (2gb)
RAM : Corsair Vengeance LP CML16GX3M2A1600C10
PSU : Seasonic S12II-Bronze 520W
HDD : Samsung 850 Pro 256GB (plus nog een 1 TB HDD voor data)
Gigabyte App is ook geupdate omdta de vorige versie niet windows 10 compatible was.
Nu lijkt het een grafisch issue, wie kan mij helpen?

https://gathering.tweakers.net/forum/list_message/81040618#81040618

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arrne
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 19-09 18:31
Heb je het alleen als je aan het browsen bent, of ook in andere toepassingen? Heb je al een andere browser geprobeerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RayNbow
  • Nu online

RayNbow

Kirika <3

Sinds vandaag is de search in m'n startmenu stuk. 8)7

Bij sommige programma's kan ik niet een deel van de programmanaam intikken en vervolgens op enter drukken om het programma te starten.

Als ik echter een quote voor de naam zet, dan werkt het wel. Voorbeelden:
  • <Win>, edge, <enter> werkt niet; Win, "edge", <enter> wel. (Sluitend aanhalingsteken is trouwens optioneel)
  • <Win>, irssi, <enter> werkt niet; Win, "irssi", <enter> wel.
Edit: ...ben dus niet de enige: Is it me or the "Start" -> type "calc" and hit enter, it doesn't launch the calculator and the start menu will still remain opened.

[ Voor 22% gewijzigd door RayNbow op 30-08-2015 17:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CMD-Snake
eazyq schreef op zondag 30 augustus 2015 @ 16:50:
Nu lijkt het een grafisch issue, wie kan mij helpen?
Probeer eens Edge of Internet Explorer, heb je dit probleem dan ook?

Je kan ook eventueel proberen hardware versnelling in de browser uit te zetten. Je GPU zal dan niet meer gebruikt worden door de browser. Zo kan je eventuele problemen daarmee uitsluiten. Mocht dat het oplossen dan is het een driver probleem mogelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Techneut
  • Registratie: September 2007
  • Niet online
Probleempje van ondergeschikt belang, namelijk de opstartnaam van de computer, niet te verwarren met de naam in het thuisnetwerk, dat is duidelijk heel wat anders. Dus met andere woorden de naam die bij het opstarten wordt getoond met bijvoorbeeld "Kees" en op de volgende regel "Welkom". Ik had een week eerder van Windows 7 probleemloos ge-update naar Windows 10. Mijn vrouw heeft even de kat uit de boom gekeken en besloot toen na even grasduinen op die van mij met haar computer hetzelfde te doen.

Haar PC met Windows 8.1 was bij de aanschaf volledig geïnstalleerd en daarbij was heel prozaïsch "Eigenaar" ingevuld, dus verschijnt die naam ook nu vrolijk in beeld "Eigenaar Welkom". Weliswaar krijg je tijdens de installatie de gelegenheid om dit te wijzigen, want op zeker moment verschijn de boodschap "Ik ben Eigenaar niet" en kun je dit naar wens veranderen. Maar m'n vrouw veronderstelde dat dit achteraf ook nog zou kunnen en klikte argeloos op doorgaan of zoiets met die strekking. Een uurtje later was de upgrade klaar, maar zonder die mogelijkheid om dit alsnog te doen.

Misschien is dit wel het verschil tussen man en vrouw, bij mij stond daar de naam van de allang niet meer bestaande computerwinkel, maar ik haal mijn schouders er over op. Zij niet, en vraagt zich af of dit verwelkomen toch achteraf nog gewijzigd kan worden in haar eigen naam of dat ze moet accepteren dat die gelegenheid er alleen tijdens die upgrade was. Misschien met een registersleutel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fredi
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 09-06 04:29

Freezes kunnen ook aan defect of incompatibel ram geheugen liggen. Dat de testen(memtest ed.) ok waren zegt op zich niet veel. Ik heb vroeger ook veel last gehad van freezes. Memtest gaf nooit errors maar toch was het te wijten aan incompatibel ram geheugen.

Heb je onlangs je bios geflashed naar de recentste versie? Het kan zijn dat door die bios versie je ram niet meer compatibel is. Heb ik ook nog meegemaakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramon
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 08:20
Techneut schreef op zondag 30 augustus 2015 @ 21:10:
Probleempje van ondergeschikt belang, namelijk de opstartnaam van de computer, niet te verwarren met de naam in het thuisnetwerk, dat is duidelijk heel wat anders. Dus met andere woorden de naam die bij het opstarten wordt getoond met bijvoorbeeld "Kees" en op de volgende regel "Welkom". Ik had een week eerder van Windows 7 probleemloos ge-update naar Windows 10. Mijn vrouw heeft even de kat uit de boom gekeken en besloot toen na even grasduinen op die van mij met haar computer hetzelfde te doen.

Haar PC met Windows 8.1 was bij de aanschaf volledig geïnstalleerd en daarbij was heel prozaïsch "Eigenaar" ingevuld, dus verschijnt die naam ook nu vrolijk in beeld "Eigenaar Welkom". Weliswaar krijg je tijdens de installatie de gelegenheid om dit te wijzigen, want op zeker moment verschijn de boodschap "Ik ben Eigenaar niet" en kun je dit naar wens veranderen. Maar m'n vrouw veronderstelde dat dit achteraf ook nog zou kunnen en klikte argeloos op doorgaan of zoiets met die strekking. Een uurtje later was de upgrade klaar, maar zonder die mogelijkheid om dit alsnog te doen.

Misschien is dit wel het verschil tussen man en vrouw, bij mij stond daar de naam van de allang niet meer bestaande computerwinkel, maar ik haal mijn schouders er over op. Zij niet, en vraagt zich af of dit verwelkomen toch achteraf nog gewijzigd kan worden in haar eigen naam of dat ze moet accepteren dat die gelegenheid er alleen tijdens die upgrade was. Misschien met een registersleutel?
In de tijd dat je dit verhaal plaatste had je het al 5x kunnen aanpassen. En nee daar hoef je geen registersleutel voor aan te passen.

Hint: Ga naar accounts in de Settings.

Check mijn V&A ads: https://tweakers.net/aanbod/user/9258/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• speedydown
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 27-06 12:25

speedydown

Icter van lik-me-vestje

Op mijn Asus laptop heb ik dit ook. Heel af en toe loopt het beeld gewoon vast en dit gebeurde onder 8.1 nooit. Het frappante is dat capslock nog wel werkt, (voor hoever alleen een lampje wat gaat branden werken is laat ik even in het midden) Hele vervelende issue en ik weet vrijwel zeker dat het niet aan de hardware ligt

Speedydown.nl !!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerardVanAfoort
  • Registratie: April 2010
  • Niet online

GerardVanAfoort

kalm aan

speedydown schreef op maandag 31 augustus 2015 @ 08:42:
[...]

Op mijn Asus laptop heb ik dit ook. Heel af en toe loopt het beeld gewoon vast en dit gebeurde onder 8.1 nooit. Het frappante is dat capslock nog wel werkt, (voor hoever alleen een lampje wat gaat branden werken is laat ik even in het midden) Hele vervelende issue en ik weet vrijwel zeker dat het niet aan de hardware ligt
Zojuist in een ander topic heeft TS (die een upgrade had gedaan) zijn 'memory leak' kunnen oplossen door schone installatie en de Intel RST driver (IAStor controller) achterwege te laten. In dat geval wordt dan StorAHCI (opvolger MSAHCI) van MS gebruikt. Heb jij die Intel RST driver ook geïnstalleerd/of gehad?

offtopic:
Sowieso: upgraden met Intel RST nog op je systeem is dan ook Russisch roulette.

NRG

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

RayNbow schreef op zondag 30 augustus 2015 @ 17:19:
Sinds vandaag is de search in m'n startmenu stuk. 8)7

Bij sommige programma's kan ik niet een deel van de programmanaam intikken en vervolgens op enter drukken om het programma te starten.

Als ik echter een quote voor de naam zet, dan werkt het wel. Voorbeelden:
  • <Win>, edge, <enter> werkt niet; Win, "edge", <enter> wel. (Sluitend aanhalingsteken is trouwens optioneel)
  • <Win>, irssi, <enter> werkt niet; Win, "irssi", <enter> wel.
Edit: ...ben dus niet de enige: Is it me or the "Start" -> type "calc" and hit enter, it doesn't launch the calculator and the start menu will still remain opened.
Ik zie iets soortgelijks, alleen hangt het er een beetje vanaf lijkt wel...

Edge werkt wel bij mij, maar als ik bv plex will starten en begin met tikken, krijg ik Publisher te zien. Klik ik dan op "Mijn spullen" staat plex gewoon tussen de apps. Als ik extern bureaublad wil starten door ext te tikken (voorheen werkte dat), is mijn enige keus nu Excel. De workaround met quote werkt ook bij mij.

Vreemd gebeuren...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RayNbow
  • Nu online

RayNbow

Kirika <3

Verwijderd schreef op maandag 31 augustus 2015 @ 10:20:
[...]

Ik zie iets soortgelijks, alleen hangt het er een beetje vanaf lijkt wel...

Edge werkt wel bij mij, maar als ik bv plex will starten en begin met tikken, krijg ik Publisher te zien. Klik ik dan op "Mijn spullen" staat plex gewoon tussen de apps. Als ik extern bureaublad wil starten door ext te tikken (voorheen werkte dat), is mijn enige keus nu Excel. De workaround met quote werkt ook bij mij.

Vreemd gebeuren...
Ondertussen ben ik er ook achtergekomen dat je ook een punt vooraan of achteraan kunt gebruiken (dus "calc." zonder quotes om de rekenmachine te starten).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

RayNbow schreef op maandag 31 augustus 2015 @ 10:25:
[...]

Ondertussen ben ik er ook achtergekomen dat je ook een punt vooraan of achteraan kunt gebruiken (dus "calc." zonder quotes om de rekenmachine te starten).
Ik dacht eerst dat de search index stuk was ofzo, maar dan zou het gewoon niet werken.
Maar idd, als ik .ple of ple. tik, dan vind ik plex. Zelfde met extern bureaublad....

Maar edge en calc (of rekenm - NL taalpakket) doen het gewoon bij mij. 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Techneut
  • Registratie: September 2007
  • Niet online
Ramon schreef op maandag 31 augustus 2015 @ 07:44:
[...]
In de tijd dat je dit verhaal plaatste had je het al 5x kunnen aanpassen. En nee daar hoef je geen registersleutel voor aan te passen.

Hint: Ga naar accounts in de Settings.
Daar had ik al uitgebreid rondgekeken. Logisch, want dat is in mijn ogen voor iemand die tamelijk vertrouwd is met de materie het eerste waar men aan denkt. En inderdaad zit daar een optie om het te fixen, alleen vind ik dat niet de meest elegante. Namelijk door een nieuw account aan te maken en daarna het oude wissen. Maar ik probeerde een manier te vinden om het bestaande account te wijzigen. En dat lijkt niet mogelijk te zijn, althans ......
Niettemin bedankt voor het meedenken.

Edit:
Het kan toch, ik stond achteraf gezien iets te gauw klaar om het hier te vragen, heb het na wat verder zoeken op mijn eigen computer gevonden. Misschien niet op de meest logische plaats, maar afijn. Via Instellingen (het vroegere configuratiescherm) en vervolgens niet naar Accounts, maar naar Systeem en dan naar Info.
Daar staat de computernaam met de optie om deze te wijzigen.

Mis poes, dat is de computernaam in het netwerk, niet de opstartnaam.

[ Voor 23% gewijzigd door Techneut op 31-08-2015 12:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jacovn
Powershell vraag.

Ik probeer Tiering in te stellen voor storage spaces, maar 2012 r2 voorbeelden werken niet onder windows 10.

Als eerst moet ik een Pool in de Gui maken, aanmaken met Powershell lukt me niet.

display van de vrije discs in Primordial pool.
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
PS C:\WINDOWS\system32> Get-StoragePool -IsPrimordial $true | Get-PhysicalDisk | Where-Object CanPool -eq $True

FriendlyName               SerialNumber   CanPool OperationalStatus HealthStatus Usage            Size
------------               ------------   ------- ----------------- ------------ -----            ----
SAMSUNG MZ7WD240HCFV-00003 S1G0NYAG402916 True    OK                Healthy      Auto-Select 223.57 GB
ATA Hitachi HDS72303       MK0301YHKTEDEA True    OK                Healthy      Auto-Select   2.73 TB
ATA HUA723030ALA640        YVHDS7SA       True    OK                Healthy      Auto-Select   2.73 TB
ATA HUA723030ALA640        YVH9SK3A       True    OK                Healthy      Auto-Select   2.73 TB
ATA HUA723030ALA640        YHKJBGEA       True    OK                Healthy      Auto-Select   2.73 TB
ATA HITACHI HUA72303       YXGR8UXK       True    OK                Healthy      Auto-Select   2.73 TB
ATA SAMSUNG MZ7WD240       S1G0NYAG402921 True    OK                Healthy      Auto-Select 223.57 GB
ATA HITACHI HUA72303       YHJPDX3D       True    OK                Healthy      Auto-Select   2.73 TB

Dan de pool maken met de
code:
1
2
New-StoragePool -FriendlyName StoragePool1 -StorageSubsystemFriendlyName "Storage Spaces*" -Phys
icalDisks (Get-PhysicalDisk -CanPool $True)

response:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
PS C:\WINDOWS\system32> New-StoragePool -FriendlyName StoragePool1 -StorageSubsystemFriendlyName "Storage Spaces*" -PhysicalDisks (Get-PhysicalDisk -CanPool $True)

New-StoragePool : No MSFT_StorageSubSystem objects found with property 'FriendlyName' matching 'Storage Spaces*'.  Verify the value of the property and retry.
At line:1 char:1
+ New-StoragePool -FriendlyName StoragePool1 -StorageSubsystemFriendlyN ...
+ ~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
    + CategoryInfo          : ObjectNotFound: (Storage Spaces*:String) [New-StoragePool], CimJobException
    + FullyQualifiedErrorId : CmdletizationQuery_NotFound_FriendlyName,New-StoragePool

De foutmelding geeft aan dat de StorageSubsystemFriendlyName niet goed is.
Geprobeerd als "naam", "naam*", naam, naam *

Werkt allemaal niet, en zoals in de code blokje staat is het microsoft voorbeeld.

Als ik de pool met de gui maak, kan ik verder, maar zodra ik met Tiering commando's begin krijg ik:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
PS C:\WINDOWS\system32> New-StorageTier -StoragePoolFriendlyName MyPool1 -FriendlyName SSD_Tier -MediaType SSD

New-StorageTier : Not Supported
Activity ID: {b8351abb-f565-4fc4-9332-27f0afc36a84}
At line:1 char:1
+ New-StorageTier -StoragePoolFriendlyName MyPool1 -FriendlyName SSD_Ti ...
+ ~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
    + CategoryInfo          : InvalidOperation: (StorageWMI:ROOT/Microsoft/...SFT_StoragePool) [New-StorageTier], CimE
   xception
    + FullyQualifiedErrorId : StorageWMI 1,New-StorageTier

Nu zal het allemaal wel syntax issues zijn, maar het is voor zover ik nu gezien heb niet gelijk aan server 2012 r2..

Ik heb gezocht op de microsoft site, maar de meeste storage space documentatie spreekt over windows 8.1 en 2012r2. Specifieke windows 10 documentatie kon ik niet vinden.

Heeft iemand wellicht een link naar dudelijke Powershell documentatie voor Windows 10 ?
En eventuele voorbeelden hoe tiered storage spaces aan te maken ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ralpje
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 22-09 16:41

ralpje

Deugpopje

jacovn schreef op maandag 31 augustus 2015 @ 13:49:
Powershell vraag.
(...)
De foutmelding geeft aan dat de StorageSubsystemFriendlyName niet goed is.
Geprobeerd als "naam", "naam*", naam, naam *
Werkt allemaal niet, en zoals in de code blokje staat is het microsoft voorbeeld.
(...)
Heeft iemand wellicht een link naar dudelijke Powershell documentatie voor Windows 10 ?
En eventuele voorbeelden hoe tiered storage spaces aan te maken ?
Nee, hij geeft aan dat de 'FriendlyName' parameter niet herkend wordt.
doe eens een get-help new-storagepool -examples om te zien wat je daar allemaal mag meegeven, wellicht dat dat wat duidelijkheid biedt :)

Freelance (Microsoft) Cloud Consultant & Microsoft Certified Trainer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jacovn
ralpje schreef op maandag 31 augustus 2015 @ 14:25:
[...]

Nee, hij geeft aan dat de 'FriendlyName' parameter niet herkend wordt.
doe eens een get-help new-storagepool -examples om te zien wat je daar allemaal mag meegeven, wellicht dat dat wat duidelijkheid biedt :)
Heel goede suggestie maar...
PS C:\WINDOWS\system32> get-help new-storagepool -examples

NAME
New-StoragePool

SYNOPSIS
Creates a new storage pool using a group of physical disks, and a specific storage subsystem exposed by a storage provider.

Example 1: Create a new storage pool using Storage Spaces

This line uses the Get-PhysicalDisk cmdlet to get all PhysicalDisk objects than are not yet in a (concrete) storage pool, and assigns the array of objects to the $PhysicalDisks variable.
PS C:\> $PhysicalDisks = (Get-PhysicalDisk -CanPool $True)

This line creates a new storage pool using the $PhysicalDisks variable to specify the disks to include from the Storage Spaces subsystem (specified with a wildcard * to remove the need to modify the friendly name for different computers).
PS C:\> New-StoragePool -FriendlyName CompanyData -StorageSubsystemFriendlyName "Storage Spaces*" -PhysicalDisks $PhysicalDisks
Dat heb ik dus geprobeerd en geeft bovenstaande error..

Ik heb de syntax nu wel goed gekregen om met een pool uit de GUI een parity space met write back cache te krijgen..

code:
1
New-VirtualDisk -StoragePoolFriendlyName MyPool1 -ResiliencySettingName Parity -FriendlyName VDiskParityPS -ProvisioningType Fixed -UseMaximumSize -WriteCacheSize 100GB -PhysicalDiskRedundancy 1

Helaas zie je de write back cache overduidelijk flushen..

Start met 3xx MB/sec, zakt naar 45, loopy tijdje op 180 MB/sec, zakt naar 45, loopt tijdje op 180 MB/sec etc.
(100 GB cache, 120 GB file copy)
Het patroon is ruwweg geschat 16% van de file op 180 MB/sec snelheid, dan even 5% op 45 MB/sec, dus op zich valt het nog mee.

[ Voor 13% gewijzigd door jacovn op 31-08-2015 14:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joey82
  • Laatst online: 17-09 14:46
kan iemand in normaal/simpel nederlands uitleggen wat OEM betekend?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cazzie
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 05:56
joey82 schreef op maandag 31 augustus 2015 @ 19:33:
https://www.google.nl/?gw...=wat%20is%20oem%20windows

control alt oeps deleted

Acties:
  • 0 Henk 'm!
joey82 schreef op maandag 31 augustus 2015 @ 19:33:
https://www.google.nl/search?q=define%3A+OEM

OEM
Webdefinities
Original equipment manufacturer is een bedrijf dat producten levert ten behoeve van een merkleverancier. De merkleverancier verwerkt het product in eigen producten alsof het een eigen fabricaat is. Het verwerkte product kan uiteenlopen van schokdempers tot harde schijven. ...
Wikipedia: Original equipment manufacturer

Martinspire - PC, PS5, XSX

Pagina: 1 ... 43 ... 105 Laatste

Let op:
Ervaringen met de Insider Preview van Windows 10 kunnen in het [Windows 10] Insider Preview Ervaringen & Discussie topic.

Ervaringen met Windows 11 horen thuis in het [Windows 11] Insider Preview Ervaringen & Discussie topic.

De Windows 10 mei 2021 Update (of 21H1) bits zijn hier te downloaden (via de MediaCreation Tool link). Je kunt natuurlijk ook via Windows Update checken op updates, dan zou hij als het goed is ook binnen moeten komen.