Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie
Toon posts:

Stop download Windows 10

Pagina: 1
Acties:

• ADQ
  • Registratie: oktober 2004
  • Laatst online: 05-09-2016
Ik heb mijn PC teruggedraaid naar Windows 7, $Windows.~BT folder verwijderd en diverse KB's waaronder KB3035583 ook verwijderd.
Desondanks blijft het systeem de W10 bestanden downloaden.

In Win8 kan je de verbinding op metered connection zetten om dat tegen te gaan, maar onder 7 kan ik niets vinden.

Hoe stop ik die download? Ik wil die map niet in de root hebben en heb geen plan om Win 10 te gaan draaien.

• mhoogendam
  • Registratie: oktober 2002
  • Laatst online: 17-05 15:40
Dit kan via een registry key gedaan worden.
If you just want to disable the GWX (Get Windows X) app, and keep the update installed, use the Registry Editor (Regedit) to create the following registry key and value. Or, copy and paste the following code into a text file with .reg extension, and then execute it.
code:
1
2
[HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Policies\Microsoft\Windows\Gwx]
"DisableGwx"=dword:00000001

Delerium Steam Profile BF4 profile

• F_J_K
  • Registratie: juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

Huh, de map bleek bij mij ook weer te zijn gedownload. Ik had toentertijd wel OK gezegd tegen de GWX, maar heb later besloten op deze PC niet te upgraden, althans nog niet. KB3035583 en die andere verwijderd, GWX draaide niet meer. En toen de $Windows.~BT verwijderd via cleanmgr.

Maar nav. deze vraag viel me opdat de map weer terug was gezet. Het lijkt er op dat TrusterInstaller de map weer downloadde. Bovenstaande key heb ik nu ingevoerd en de download lijkt gestopt.

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

• ADQ
  • Registratie: oktober 2004
  • Laatst online: 05-09-2016
quote:
mhoogendam schreef op donderdag 27 augustus 2015 @ 12:03:
Dit kan via een registry key gedaan worden.

[...]
Ik heb de key aangemaakt (er stond helemaal geen GWX, en de programma's zijn ook niet aanwezig in System32).
Nu de map maar weer eens weggooien en kijken of hij wegblijft... Maar ik vrees van niet.

Edit: hurray! Werkt!

ADQ wijzigde deze reactie 14-09-2015 17:46 (3%)

OnePlus 7 Pro (8GB intern) Microsoft Xbox One S All-Digital Edition LG OLED C9 Google Pixel 3a XL FIFA 19 Samsung Galaxy S10 Sony PlayStation 5 Apple

Tweakers vormt samen met Tweakers Elect, Hardware.Info, Autotrack, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer de Persgroep Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2019 Hosting door True