is er alleen een oem windows 10 te koop of is een fpp versie ook te krijgen? ik heb zitten googlen maar kom even niet veel verder..
Ja, bijvoorbeeld op Mediamarkt.nljoey82 schreef op maandag 31 augustus 2015 @ 19:39:
is er alleen een oem windows 10 te koop of is een fpp versie ook te krijgen? ik heb zitten googlen maar kom even niet veel verder..
VOOR WIE IS DEZE RETAIL VERSIE WINDOWS 10 (FPP/ESD) BEDOELD?
• Klanten die willen upgraden vanaf Windows Vista or XP computers
• Private system builders
• Mac PC gebruikers met Parallels, Boot Camp etc..
• Non-Genuine PC gebruikers
is everything cool?
Edge werkt inderdaad zonder issues, zal dus wel een opera probleem zijn. Zelf niet eens aan gedacht om een andere browser te testen, stom zeg. Dank je!CMD-Snake schreef op zondag 30 augustus 2015 @ 18:29:
[...]
Probeer eens Edge of Internet Explorer, heb je dit probleem dan ook?
Je kan ook eventueel proberen hardware versnelling in de browser uit te zetten. Je GPU zal dan niet meer gebruikt worden door de browser. Zo kan je eventuele problemen daarmee uitsluiten. Mocht dat het oplossen dan is het een driver probleem mogelijk.
https://gathering.tweakers.net/forum/list_message/81040618#81040618
Is er überhaupt al iemand die 5.1 audio met een Realtek chipset werkend heeft gekregen onder Windows 10 x64? Ik heb een Gigabyte GA-MA785GMT-UD2Hmoederbord met een Realtek ALC889A audio chipset (High Definition Audio) maar het lukt me niet
Het lijkt er op welke driver ik ook probeer te installeren ik krijg "Failed to play test tone". Als ik op Google zoek vind ik de volgende twee downloads voor drivers, maar beide lijken niet te werken. Iemand tips ??
1. Latest Realtek HD Audio Driver Version
http://www.tenforums.com/...audio-driver-version.html
2. Realtek website
http://www.realtek.cz/rea...p?realtek=ALC889&system=8
2. Realtek website
Office 2013 toepassingen na upgrade naar w10 waren niet of nauwelijks normaal op te starten (safe modus werkte iets beter) De menu en actiecentrum verscheen soms niet? en op de koop toe kon laptop ook niet normaal afgesloten worden maar deze bleef draaien?. Ben dan uiteindelijk maar terug naar 8.1 versie gegaan. Spijtig dat ze eens iets gratis verdelen en het niet goed werkt. Zal wel afwachten tot ze hun spul op orde krijgen en het bij een nieuwe laptop aankoop. Na wat vruchteloze pogingen en uiteindelijk de intel drivers te hebben verwijderd sloot deze weer normaal af maar de office (hun eigen product dan nog wel !!!) kreeg ik niet in orde.
Office 2013 werkt hier perfect. Wel na een clean install.CCMG schreef op maandag 31 augustus 2015 @ 21:06:
Office 2013 toepassingen na upgrade naar w10 waren niet of nauwelijks normaal op te starten (safe modus werkte iets beter) De menu en actiecentrum verscheen soms niet? en op de koop toe kon laptop ook niet normaal afgesloten worden maar deze bleef draaien?. Ben dan uiteindelijk maar terug naar 8.1 versie gegaan. Spijtig dat ze eens iets gratis verdelen en het niet goed werkt. Zal wel afwachten tot ze hun spul op orde krijgen en het bij een nieuwe laptop aankoop. Na wat vruchteloze pogingen en uiteindelijk de intel drivers te hebben verwijderd sloot deze weer normaal af maar de office (hun eigen product dan nog wel !!!) kreeg ik niet in orde.
Ik heb exact hetzelfde probleem en ook nog geen oplossing. Failed to play test tone.monnick schreef op maandag 31 augustus 2015 @ 20:32:
Is er überhaupt al iemand die 5.1 audio met een Realtek chipset werkend heeft gekregen onder Windows 10 x64? Ik heb een Gigabyte GA-MA785GMT-UD2Hmoederbord met een Realtek ALC889A audio chipset (High Definition Audio) maar het lukt me nietHet lijkt er op welke driver ik ook probeer te installeren ik krijg "Failed to play test tone". Als ik op Google zoek vind ik de volgende twee downloads voor drivers, maar beide lijken niet te werken. Iemand tips ??
2. Realtek website
DRoME LAN Gaming | iRacing profiel | Kia e-Niro 64kWh | Hyundai Ioniq 28kWh | PV 5.760Wp |
Mijn AM1 systeem met Realtek ALC892 werkt wel goed. Ik heb even gewacht met upgraden juist om dit probleem maar gelukkig nergens last van. En dat met de win10 drivers out of the box.monnick schreef op maandag 31 augustus 2015 @ 20:32:
Is er überhaupt al iemand die 5.1 audio met een Realtek chipset werkend heeft gekregen onder Windows 10 x64? Ik heb een Gigabyte GA-MA785GMT-UD2Hmoederbord met een Realtek ALC889A audio chipset (High Definition Audio) maar het lukt me nietHet lijkt er op welke driver ik ook probeer te installeren ik krijg "Failed to play test tone". Als ik op Google zoek vind ik de volgende twee downloads voor drivers, maar beide lijken niet te werken. Iemand tips ??
2. Realtek website
Sinds ik mijn Win8.1Pro heb geupgrade naar Windows 10 zijn de verbindingen (samba shares) met mijn Ubuntu server ongelooflijk traag. Ik heb alles al een keer geunmount en weer opnieuw gemount, maar dat maakt geen verschil. Ook op de laptop van mijn vrouw speelt dit probleem (ook van Win8.1pro naar 10)
Ook googelen levert weinig bruikbaars op.
Mijn zakelijke laptop, die 8.1 Pro draait, heeft hier geen last van.
Heeft iemand anders hier ervaringen mee?
Ook googelen levert weinig bruikbaars op.
Mijn zakelijke laptop, die 8.1 Pro draait, heeft hier geen last van.
Heeft iemand anders hier ervaringen mee?
[ Voor 8% gewijzigd door Wtrdk op 01-09-2015 10:23 ]
Heb zelf weinig ervaring met win10, maar heb een probleem met mijn vaders laptop. Hij heeft geupgrade naar windows 10, en vervolgens werkte zijn outlook (ziggo mail) niet meer goed. gaf allemaal foutmeldingen bij opstarten en op een gegeven moment deed outlook helemaal niks meer. Hij heeft toen "PC opnieuw instellen" uitgevoerd.
Toen was uiteraard Outlook verdwenen. Hij zei dat er nog wel een map stond met oude dingen zoals die oude outlook.
Is er een manier om alle gegevens van die oude outlook terug te krijgen?
info is wat summier, maar misschien heeft iemand tips?
Toen was uiteraard Outlook verdwenen. Hij zei dat er nog wel een map stond met oude dingen zoals die oude outlook.
Kijk eens in de map Windows.old als je wil, wellicht staat daar nog het een en ander. De data van Outlook staat normaal gesproken in deze map. (appdata). En "PC opnieuw instellen" omdat alleen Outlook het niet deed was niet zo een hele slimme actie van hem, maar daar kan jij ook niets aan doen.jackaubrey schreef op dinsdag 01 september 2015 @ 10:23:
Heb zelf weinig ervaring met win10, maar heb een probleem met mijn vaders laptop. Hij heeft geupgrade naar windows 10, en vervolgens werkte zijn outlook (ziggo mail) niet meer goed. gaf allemaal foutmeldingen bij opstarten en op een gegeven moment deed outlook helemaal niks meer. Hij heeft toen "PC opnieuw instellen" uitgevoerd.
[ Voor 6% gewijzigd door FREAKJAM op 01-09-2015 10:37 ]
is everything cool?
Hier zonder enkel probleem van 8.1 Pro mét Office 2013 Pro geüpgraded naar 10 Pro. Alles werkt prima, Word en Excel en zo. En wat bedoel je met menu en actiecentrum? Van Windows zelf? Lijkt me sterk dat dat iets met Office te maken heeft. Office "doet" niks met je Windows, maar is gewoon een los programma.CCMG schreef op dinsdag 01 september 2015 @ 09:14:
Misschien dat een clean install soelaas zou brengen maar heb er nu effe geen zin in. :-)
Wat bedoel je hier precies mee? Gewoon Word en Excel en zo? Want het klinkt nogal vaag. "Niet of nauwelijks" en "iets beter" klinkt ook vaag. Een computer werkt wel of niet, maar niet een beetje. Heb je wel alle updates? Misschien niet volledig geïnstalleerd? Ik doe altijd volledige installatie, zodat ik geen gezeik heb met dat dit of dat mist en je elke keer die CD er weer in moet doen om ontbrekende onderdelen te installeren. Aan schijfruimte zal het niet liggen, dat is tegenwoordig meer dan voldoende of je moet een 60GB schijf hebben of zo. En dat je laptop niet goed afsluit lijkt me sterk dat dat iets met Office te maken heeft.Office 2013 toepassingen na upgrade naar w10 waren niet of nauwelijks normaal op te starten (safe modus werkte iets beter)
Vaag? wat ik precies bedoel is dat ik na de upgrade en updates excel wou starten en klik op het icoon en er gebeurt niks, nog maal klikken ... niks. na 10x klikken bvb. start het soms. in safe modus (Ctrl+ excel) start het wel dadelijk.
Heb de herstelfunctie geprobeerd van office (ook online) en alsook de volledige herinstallatie office.
Dus het werkt niet zoals het zou moeten en had hiervoor nog nooit last gehad met office, dan lijkt het me toch een probleem van de W10 upgrade in combinatie met hun eigen product . Laptop die niet afsluit ligt wel degelijk aan het besturingsprogramma en niet aan office, dat weet ik nu onderhand ook wel.
het menu dus van W10 zelf alsook het actiecentrum zelf kwam soms gewoon niet te voorschijn.
@Chim0: Hoop dat het nu wat duidelijker is voor jou?
Heb de herstelfunctie geprobeerd van office (ook online) en alsook de volledige herinstallatie office.
Dus het werkt niet zoals het zou moeten en had hiervoor nog nooit last gehad met office, dan lijkt het me toch een probleem van de W10 upgrade in combinatie met hun eigen product . Laptop die niet afsluit ligt wel degelijk aan het besturingsprogramma en niet aan office, dat weet ik nu onderhand ook wel.
het menu dus van W10 zelf alsook het actiecentrum zelf kwam soms gewoon niet te voorschijn.
Weet niet of het voorbij is gekomen (kon het niet vinden). Maar het viel mij op dat de adres bar van edge niet beneden zit als je Windows 10 in tablet mode zet. Hebben ze dit er helemaal uitgesloopt? Vond het namelijk wel fijn dat voor touch devices de adres bar beneden zit.
Waarom werkt dan bij mij wel alles perfect? Het klinkt als een brakke installatie of andere meuk op je PC.CCMG schreef op dinsdag 01 september 2015 @ 11:05:
Vaag? wat ik precies bedoel is dat ik na de upgrade en updates excel wou starten en klik op het icoon en er gebeurt niks, nog maal klikken ... niks. na 10x klikken bvb. start het soms. in safe modus (Ctrl+ excel) start het wel dadelijk.
Jij verondersteld dus als bij jou alles werkt dat andere mensen met een probleem automatisch dan maar een brakke pc hebben en dom zijn.chim0 schreef op dinsdag 01 september 2015 @ 11:36:
[...]
Waarom werkt dan bij mij wel alles perfect? Het klinkt als een brakke installatie of andere meuk op je PC.
...trouwens nadat ik de stap terug heb gezet naar w8.1 werkt alles weer perfect. Rarara, daar gaat je theorie.

Ter jouwer informatie werk ik met een recente i7 met 12 gig Ram en werk enkel met legitieme office, adobe suite en verder geen meuk op.
zeg me dan waarom het nu wel werkt en in w10 niet
[ Voor 4% gewijzigd door CCMG op 01-09-2015 11:54 ]
Ik heb nooit brakke PC of dom gezegd, maar het werkt gewoon (niet alleen bij mij, maar bij ook meerdere mensen), dus dan moet het aan iets anders liggen. Jij veronderstelt dat Windows 10 brak is en niet werkt, terwijl het prima werkt voor miljoenen mensen. Bovendien kan ik niks met "soms wel, soms niet" of "niet of nauwelijks". We hebben het hier over een gebakken ei, half gaar half niet.CCMG schreef op dinsdag 01 september 2015 @ 11:50:
[...]
Jij verondersteld dus als bij jou alles werkt dat andere mensen met een probleem automatisch dan maar een brakke pc hebben en dom zijn.
En het maakt niet uit of je een i7 met 12GB hebt of een Celeron met 2GB, Windows is Windows, Office is Office. Er zit duidelijk iets te bokken of iets is niet compatibel of wat dan ook, maar dingen niet kunnen openen en dingen half werken, is niet goed.
Heb je niet last van spyware o.i.d.? Ik noem maar een gekke zijweg.
[ Voor 3% gewijzigd door chim0 op 01-09-2015 12:23 ]
Ik ga er van uit dat een clean install zeker altijd beter is dan een upgrade. Zal dit ter zijner tijd wel eens doen maar had liever gehad dat het via de upgrade zou werken. Zelf lees ik ook dat de meeste problemen opduiken enkel met de upgrade. Het is zoals het is, en het zal wel ergens mank lopen met drivers of oudere software die ergens roet in het eten gooien.
Spyware zal ik eens naar scannen, maar zie daar weinig kans in.
maar als het vooraf ok was en na upgrade niet, en terug is het weer ok...
Punt voor mezelf is dat ik het moeilijk heb met de combinatie office en windows, het zijn beiden hun eigen product.
Spyware zal ik eens naar scannen, maar zie daar weinig kans in.
maar als het vooraf ok was en na upgrade niet, en terug is het weer ok...
Punt voor mezelf is dat ik het moeilijk heb met de combinatie office en windows, het zijn beiden hun eigen product.
Ik heb gezocht gevonden en geprobeerd.
Vinkjes weghalen accountnamen wijzigen.
Nieuwe wachtwoorden oude wachtwoorden etc etc.
Het lukt dus niet om met Windows 10 op te starten zonder een wachtwoord in te voeren.
Wat ik ook doe, op het aanmeldingsscherm verschijnt mijn emailadres als aanmelding en ik ZAL EN MOET met mijn MS wachtwoord inloggen.
Ook als ik in de de netwiz configuratie een andere naam opgeef of een ander ww er verandert helemaal niets.
Hooguit dat er staat dat ik met het verkeerde??? ww wil aanmelden om vervolgens toch te moeten typen.
Wat is er nu eigenlijk zo te gek aan Windows 10 en kan iemand hier zonder ww aanmelden?
Oplossingen meer dan welkom
Het lukt dus niet om met Windows 10 op te starten zonder een wachtwoord in te voeren.
Wat ik ook doe, op het aanmeldingsscherm verschijnt mijn emailadres als aanmelding en ik ZAL EN MOET met mijn MS wachtwoord inloggen.
Ook als ik in de de netwiz configuratie een andere naam opgeef of een ander ww er verandert helemaal niets.
Hooguit dat er staat dat ik met het verkeerde??? ww wil aanmelden om vervolgens toch te moeten typen.
Wat is er nu eigenlijk zo te gek aan Windows 10 en kan iemand hier zonder ww aanmelden?
Verwijderd
Waarschijnlijk een hele domme vraag maar als ik die upgrade doe is je computer dan helemaal 'clean'? Of heb je na de upgrade al je programma's en bestanden nog?
Dat hoort volgens mij in het upgrade topic ([Windows 10] Installatie en Upgrade Uitdagingen) thuis, maar de meeste van je programma's heb je nog bij een gewone upgrade. Het enige dat ik vrij vlot miste, waren een aantal games (van Microsoft), maar die zijn snel genoeg weer te downloaden (minus de versie-check).Verwijderd schreef op dinsdag 01 september 2015 @ 15:47:
Waarschijnlijk een hele domme vraag maar als ik die upgrade doe is je computer dan helemaal 'clean'? Of heb je na de upgrade al je programma's en bestanden nog?
[ Voor 15% gewijzigd door Freee!! op 01-09-2015 15:56 ]
The problem with common sense is that sense never ain't common - From the notebooks of Lazarus Long
GoT voor Behoud der Nederlandschen Taal [GvBdNT
Verwijderd
Meestal heb je meer activiteit in het Ervaringen en Discussie topic. Bovendien vraag ik naar een ervaring. Maar bedankt voor je antwoord, zal van de week eens kijken of het wat is. Eigenlijk is er niets mis met m'n Windows 7 maar ben ook wel benieuwd naar Windows 10.Freee!! schreef op dinsdag 01 september 2015 @ 15:54:
[...]
Dat hoort volgens mij in het upgrade topic ([Windows 10] Installatie en Upgrade Uitdagingen) thuis, maar de meeste van je programma's heb je nog bij een gewone upgrade. Het enige dat ik vrij vlot miste, waren een aantal games (van Microsoft), maar die zijn snel genoeg weer te downloaden (minus de versie-check).
Ik snap van die hele search niks?
Als ik in de zoekbalk zoek (naast de Startbutton), dan wordt er niks gevonden.
Type ik zo'n zelfde zoekterm in File explorer, dan krijg ik keurig hits (en snel ook dus loopt via index)
Waarom werkt die zoekbalk niet zoals in de file explorer? Is dat express zo? Mijn Outlook 2010 mails beijvoorbeeld kan ik alleen zoeken en vinden via Outlook (logisch) en via file explorer. Waarom niet via die zoekbalk? Waar is die zoekbalk dan voor?
Als ik in de zoekbalk zoek (naast de Startbutton), dan wordt er niks gevonden.
Type ik zo'n zelfde zoekterm in File explorer, dan krijg ik keurig hits (en snel ook dus loopt via index)
Waarom werkt die zoekbalk niet zoals in de file explorer? Is dat express zo? Mijn Outlook 2010 mails beijvoorbeeld kan ik alleen zoeken en vinden via Outlook (logisch) en via file explorer. Waarom niet via die zoekbalk? Waar is die zoekbalk dan voor?
Heb je ook al via Energiebeheer een wachtwoord vereisen bij uit slaapstand komen, instellingen wijzigen die momenteel niet beschikbaar zijn, optie geen wachtwoord vereisen aangevinkt en in netwiz vinkje weggehaald? Zo heb ik het gedaan. Geen wachtwoord meer nodig gehad sindsdien. Alleen als ik me af en weer aanmeld.MatMich schreef op dinsdag 01 september 2015 @ 15:32:
Ik heb gezocht gevonden en geprobeerd.
Ik heb laatst een paar nieuwe PC's geïnstalleerd met clean install en zonder wachtwoord met een lokaal account. Werkt prima. Maar zo te horen log jij in met een MS account en dan moet je idd een wachtwoord invoeren.
Ervaring vraag je.Verwijderd schreef op dinsdag 01 september 2015 @ 16:04:
[...]
Meestal heb je meer activiteit in het Ervaringen en Discussie topic. Bovendien vraag ik naar een ervaring. Maar bedankt voor je antwoord, zal van de week eens kijken of het wat is. Eigenlijk is er niets mis met m'n Windows 7 maar ben ook wel benieuwd naar Windows 10.
Welnu hier de onze, zo volledig mogelijk, voor verreweg de meesten denk ik oude koek.
Eerst bij mij, met Windows 7, korte tijd later op de PC van mijn vrouw die Windows 8.1 had tijdens het opstarten van de computer een pop-up van Microsoft met de inmiddels veelbesproken gratis aanbieding om als je Windows 7 of 8 hebt gratis te up-graden naar Windows 10 en dat deze aanbieding geldt gedurende een jaar. Daarna moet je er voor betalen als je het alsnog wil hebben.
Als je op de link klikt wordt je aangeraden om voorlopig niets te doen en verdere berichten van Microsoft af te wachten. Verder wijst het zich vanzelf.
Na enige tijd ontvang je opnieuw bericht dat de upgrade naar je computer is gedownload. Dit is blijkbaar ongemerkt op de achtergrond gebeurd. Je klikt wederom op de link en je systeem gaat er mee aan de slag. In het begin moet je er even bij blijven om te antwoorden op een paar vragen, maar daarna kun je rustig ruim een uur gaan fietsen. Bij terugkomst is hij klaar.
Onze ervaring is dat je behoudens wat kleine uiterlijke dingen nauwelijks iets merkt van verschil met het oude. Wij moesten met betrekking tot het netwerk een paar kleinigheden opnieuw doen, dat was alles.
Wat betreft verdere instellingen betreft, het vroegere configuratiescherm heet, althans in de Nederlandse versie, nu "Instellingen". Daar vind je b.v. ook de knop Privacy, waar je uiteenlopende zaken uit kan schakelen zodat ze niet meer automatisch naar Microsoft worden gestuurd.
Alle programma's die je had zijn volledig overgenomen, inclusief de pictogrammen op het bureaublad. Er was maar één programma dat niet compatible was, de virusscanner Kaspersky. Maar na een mailtje stuurde Kaspersky Nederland een link waarmee ik met behoud van het lopende abonnement de versie voor Windows 10 kon downloaden en installeren. Mijn vrouw heeft Eset Nod32 en die was wel volledig compatible.
Ik heb hem nu ruim twee weken, mijn vrouw een week en we hebben allebei besloten om in geen geval terug te gaan naar onze vorige Windows. Maar mocht hier anders over worden gedacht, teruggaan is met één toetsaanslag mogelijk. De hele vorige versie is in de map Windows in de sub-map Windows.old opgeslagen. Ik ben het met je eens dat er niets mis is met Windows 7. Maar wij proberen altijd zolang mogelijk met onze PC te doen. En op zeker moment na naar verluidt rond 2020, Windows 8.1 wat later, zal de ondersteuning beëindigen en dan zal Windows 10 zeker een aantal jaren langer meegaan. Die overweging gaf bij ons de doorslag.
Oh ja, dat vergat ik even, het is toch verstandig on niet heel lang weg te blijven met dat eindje fietsen, want in het laatste deel komt hij met de vraag of je de huidige naam bij Naam Welkom in het opstartscherm wil handhaven of wijzigen. Zolang je hierop niet antwoordt gaat hij niet verder.
[ Voor 12% gewijzigd door Techneut op 01-09-2015 18:08 ]
Verwijderd
Kijk eens helder antwoord. Denk dat ik toch maar eens overga, zodra die update eindelijk eens beschikbaar is.Techneut schreef op dinsdag 01 september 2015 @ 17:35:
[...]
Ervaring vraag je.
Welnu hier de onze, zo volledig mogelijk, voor verreweg de meesten denk ik oude koek.
Eerst bij mij, met Windows 7, korte tijd later op de PC van mijn vrouw die Windows 8.1 had tijdens het opstarten van de computer een pop-up van Microsoft met de inmiddels veelbesproken gratis aanbieding om als je Windows 7 of 8 hebt gratis te up-graden naar Windows 10 en dat deze aanbieding geldt gedurende een jaar. Daarna moet je er voor betalen als je het alsnog wil hebben.
Als je op de link klikt wordt je aangeraden om voorlopig niets te doen en verdere berichten van Microsoft af te wachten. Verder wijst het zich vanzelf.
Na enige tijd ontvang je opnieuw bericht dat de upgrade naar je computer is gedownload. Dit is blijkbaar ongemerkt op de achtergrond gebeurd. Je klikt wederom op de link en je systeem gaat er mee aan de slag. In het begin moet je er even bij blijven om te antwoorden op een paar vragen, maar daarna kun je rustig ruim een uur gaan fietsen. Bij terugkomst is hij klaar.
Onze ervaring is dat je behoudens wat kleine uiterlijke dingen nauwelijks iets merkt van verschil met het oude. Wij moesten met betrekking tot het netwerk een paar kleinigheden opnieuw doen, dat was alles.
Wat betreft verdere instellingen betreft, het vroegere configuratiescherm heet, althans in de Nederlandse versie, nu "Instellingen". Daar vind je b.v. ook de knop Privacy, waar je uiteenlopende zaken uit kan schakelen zodat ze niet meer automatisch naar Microsoft worden gestuurd.
Alle programma's die je had zijn volledig overgenomen, inclusief de pictogrammen op het bureaublad. Er was maar één programma dat niet compatible was, de virusscanner Kaspersky. Maar na een mailtje stuurde Kaspersky Nederland een link waarmee ik met behoud van het lopende abonnement de versie voor Windows 10 kon downloaden en installeren. Mijn vrouw heeft Eset Nod32 en die was wel volledig compatible.
Ik heb hem nu ruim twee weken, mijn vrouw een week en we hebben allebei besloten om in geen geval terug te gaan naar onze vorige Windows. Maar mocht hier anders over worden gedacht, teruggaan is met één toetsaanslag mogelijk. De hele vorige versie is in de map Windows in de sub-map Windows.old opgeslagen. Ik ben het met je eens dat er niets mis is met Windows 7. Maar wij proberen altijd zolang mogelijk met onze PC te doen. En op zeker moment na naar verluidt rond 2020, Windows 8.1 wat later, zal de ondersteuning beëindigen en dan zal Windows 10 zeker een aantal jaren langer meegaan. Die overweging gaf bij ons de doorslag.
Oh ja, dat vergat ik even, het is toch verstandig on niet heel lang weg te blijven met dat eindje fietsen, want in het laatste deel komt hij met de vraag of je de huidige naam bij Naam Welkom in het opstartscherm wil handhaven of wijzigen. Zolang je hierop niet antwoordt gaat hij niet verder.
uuuhm, de update is sinds 30 dagen geleden beschikbbaar.Verwijderd schreef op dinsdag 01 september 2015 @ 19:10:
[...]
Kijk eens helder antwoord. Denk dat ik toch maar eens overga, zodra die update eindelijk eens beschikbaar is.
Verwijderd
Ik ben pas sinds zaterdag weer in Nederland en moest me eerst nog inschrijven voor die update. Als het goed is moet ik nu eerst een melding krijgen dat mijn update klaar staat.Reepje schreef op dinsdag 01 september 2015 @ 19:53:
[...]
uuuhm, de update is sinds 30 dagen geleden beschikbbaar.
Dat is nu eenmaal de standaardbarrymossel schreef op dinsdag 28 juli 2015 @ 21:48:
Ik blijf al die "apps" kut vinden op desktop... Zo ook die mail-"app"...
Op mijn desktop houd ik het lekker bij Windows 7. En sowieso kijk ik nog even de kat uit de boom met Windows 10. Hier kriebelt het ook, maar ik heb even geduld.
Verwijderd
Toch even reageren op jouw antwoord .
Mijn probleem in het kort was Windows start dan wel en dan niet op naar Windows en vaker met opstarten ging hij alleen naar de bios en met save exit bleef het scherm zwart , zo moest ik soms een half uur lang of langer zelfs de computer steeds maar weer opnieuw opstarten en dan ineens starte hij wel door naar Windows .
In de Bios zag ik niet mijn harddrive staan en dat was vreemd .
Niemand wis de oplossing en zelfs bij Paradigit winkel zijden 2 medewerkers dat het moederbord defect was en de service is daar minimaal en nu zelfs hebben ze geen service en reparatie .
Ik ben zelf maar een leek op computer gebied maar zet wel zelf door om de oplossing te vinden .
Dus ik verschillende ICT mensen gevraagd en er was een ICT ( ervaren iemand ) die zij tegen mij , je moet eens de Firmware van de Bios updaten omdat deze corrupt kan zijn .
En jawel hoor ik heb de laatste Asus Bios Firmware gedownload , deze dan met WinRar unzipp , de File gecopieerd naar een USB stick , computer naar de Bios opstarten en dan flashen ( computer wel op netstroom ) en de nieuwe Bios versie is geinstalleerd .
Mijn Asus laptop loopt weer als een trein en in de Bios staat weer alles goed zoas het moet zijn .
Zo kun je maar zien dat bepaalde ICT mensen je toch kunnen helpen met een TIP .
Mijn probleem in het kort was Windows start dan wel en dan niet op naar Windows en vaker met opstarten ging hij alleen naar de bios en met save exit bleef het scherm zwart , zo moest ik soms een half uur lang of langer zelfs de computer steeds maar weer opnieuw opstarten en dan ineens starte hij wel door naar Windows .
Niemand wis de oplossing en zelfs bij Paradigit winkel zijden 2 medewerkers dat het moederbord defect was en de service is daar minimaal en nu zelfs hebben ze geen service en reparatie .
Ik ben zelf maar een leek op computer gebied maar zet wel zelf door om de oplossing te vinden .
Dus ik verschillende ICT mensen gevraagd en er was een ICT ( ervaren iemand ) die zij tegen mij , je moet eens de Firmware van de Bios updaten omdat deze corrupt kan zijn .
En jawel hoor ik heb de laatste Asus Bios Firmware gedownload , deze dan met WinRar unzipp , de File gecopieerd naar een USB stick , computer naar de Bios opstarten en dan flashen ( computer wel op netstroom ) en de nieuwe Bios versie is geinstalleerd .
Mijn Asus laptop loopt weer als een trein en in de Bios staat weer alles goed zoas het moet zijn .
dennis_rsb schreef op donderdag 27 augustus 2015 @ 20:06:
[...]
Ik denk "ja dat is mogelijk" ik heb hier wel eens een socket 775 systeem gehad, regelmatig de melding "reboot and selecter proper bootdevice etc...." Heb alles toen uitgesloten behalve de cpu. Maar ik weet 99% dat het toen om een brak moederbord ging wat gewoon niet stabiel meer was. Hij deed het toen sommige periodes goed, en vervolgens weer elke dag die melding enzo.
Weet iemand hoe je je agenda die je gemaakt hebt in mail en agenda app (windows agenda) kan exporteren naar een andere pc. De agenda in de app synct ie niet naar mijn gmail agenda dus het moet op een andere manier. Ik wil dit graag doen voor mijn studie, want nu staat het op mijn main pc, maar het moet ook op mijn laptop komen te staan.
Al uren gegoogled, maar ik kan nog steeds niks nuttigs vinden. Het gaat heel tijd over outlook of iets anders.
Al uren gegoogled, maar ik kan nog steeds niks nuttigs vinden. Het gaat heel tijd over outlook of iets anders.
[ Voor 14% gewijzigd door ion op 01-09-2015 21:21 ]
Ervaringen zijn en zullen altijd wisselend zijn.
Op het moment ben ik uitermate tevreden met Windows 10. Snel, stabiel en een iets strakker uiterlijk
Op het moment ben ik uitermate tevreden met Windows 10. Snel, stabiel en een iets strakker uiterlijk
Ik kreeg vandaag dat er geen internet verbinding mogelijk was.
Bij instellingen had ik al gezien dat een statisch ip adres op een netwerk interface de melding duplicate gaf. Hij meld dat ik een duplicate heb op x520da2 #2 en ik ben #3 aan het configureren (heb #3 en #4 als mogelijkheden - de kaart heeft maar 2 poorten) Eerst op dhcp gezet, toen weer statisch en door de fout heen klikken en het werkt weer.
Dus hier is windows 10 ook een beetje de weg kwijt.
Ik kon nog wel de default gateway pingen, de default route stond nog via deze interface in de route tabel. Iets achter default gateway werkte niet vanuit de pc, en dat zou dus eerder router probleem zijn, maar daar is niets fout, ipads etc werkten goed.
Ik heb een upgrade vanuit w7 gedaan, wellicht moet ik een fresh install doen ?
Bij instellingen had ik al gezien dat een statisch ip adres op een netwerk interface de melding duplicate gaf. Hij meld dat ik een duplicate heb op x520da2 #2 en ik ben #3 aan het configureren (heb #3 en #4 als mogelijkheden - de kaart heeft maar 2 poorten) Eerst op dhcp gezet, toen weer statisch en door de fout heen klikken en het werkt weer.
Ik kon nog wel de default gateway pingen, de default route stond nog via deze interface in de route tabel. Iets achter default gateway werkte niet vanuit de pc, en dat zou dus eerder router probleem zijn, maar daar is niets fout, ipads etc werkten goed.
8x330 NO12.5°, 8x330 ZW12.5°, 8x350 ZW60°, 8x325 NO10°, SE8K, P500. 6x410 ZW10° Enphase
Goed gedaan! Goed dat je het op meerdere manieren hebt uitgevogeld. (Vragen in de winkel, op Tweakers etc.) Mooi dat het probleem is opgelost, BIOS updaten kan soms idd problemen oplossen. Maar als er geen problemen zijn en alle hardware is compatibel dan kun je de BIOS beter niet updaten.Verwijderd schreef op dinsdag 01 september 2015 @ 21:13:
[...]
Gewoon office repair draaien (dus even vanuit control panel) office kiezen, daarna op Wijzigen, dan next next next finish. Daarna werkt office 99 van de 100 gevallen weer.CCMG schreef op dinsdag 01 september 2015 @ 11:05:
Beheerders, Consultants, Servicedesk medewerkers. We zoeken het allemaal. Stuur mij een PM voor meer info of kijk hier De mooiste ICT'er van Nederland.
Waarom een fixed adres, gewoon DHCP houden. Geen software op een desktop tegenwoordig die daar beter van wordt. Duplicate IP zegt namelijk gewoon wat er aan de hand is, een ander systeem met zelfde IP in je netwerk (andere IP kan ook je eigen 2e netwerkkaart zijn).jacovn schreef op dinsdag 01 september 2015 @ 21:43:
Ik kreeg vandaag dat er geen internet verbinding mogelijk was.
Beheerders, Consultants, Servicedesk medewerkers. We zoeken het allemaal. Stuur mij een PM voor meer info of kijk hier De mooiste ICT'er van Nederland.
Hé zoiets heb ik ook gehad laatst. Een bsod+reboot en toen bleef de pc maar in de bios hangen, kon mn ssd ook niet meer zien. Stroom er af en er op, daarna deed ie t weer. Bios was al geflasht naar de nieuwste versie dus dat had er bij mij iig niks mee te maken denk ikVerwijderd schreef op dinsdag 01 september 2015 @ 21:13:
[...]
Nog een reden om niet aan windows10 te beginnen lijkt me:
http://webwereld.nl/bevei...ws-10-bespioneert-je-kind
En wat weten we nog meer niet?
DRoME LAN Gaming | iRacing profiel | Kia e-Niro 64kWh | Hyundai Ioniq 28kWh | PV 5.760Wp |
Dit zat al in Windows Vista, 7, 8 en 8.1.......maar goed, zoals al eerder genoemd graag in het [Windows 10] Privacy & instellingen topic bespreken....satya schreef op dinsdag 01 september 2015 @ 23:29:
Niemand die iets erover gevonden heeft? Ik zie kom alleen maar "edge for windows 10 for phones" tegen als ik erover zoek.vali schreef op dinsdag 01 september 2015 @ 11:30:
Weet niet of het voorbij is gekomen (kon het niet vinden). Maar het viel mij op dat de adres bar van edge niet beneden zit als je Windows 10 in tablet mode zet. Hebben ze dit er helemaal uitgesloopt? Vond het namelijk wel fijn dat voor touch devices de adres bar beneden zit.
Ik wil gewoon een fixed adres om on mijn Nas restricties tot toegang te kunnen doen op IP adres.Wim-Bart schreef op dinsdag 01 september 2015 @ 22:11:
[...]
Waarom een fixed adres, gewoon DHCP houden. Geen software op een desktop tegenwoordig die daar beter van wordt. Duplicate IP zegt namelijk gewoon wat er aan de hand is, een ander systeem met zelfde IP in je netwerk (andere IP kan ook je eigen 2e netwerkkaart zijn).
De PC heeft 5 network interfaces, 2 onboard, 1 x intel desktop 1 GE PCI-E kaart en 1 x intel X520DA-2 met 2 interfaces. Er zit alleen een kabel in de X520-DA2 en de rest is disabled (de 1 poort PCI-E kaart heeft aangesloten gezeten, maar met DHCP, en die heeft nooit .150 gekregen..
Ik zal deze kaart eruit halen, kwam mee uit vorige PC omdat ik niet de brake interfaces op vorige bord wilde gebruiken. Maar het nieuwe bord heeft ook 2 fatsoenlijke intel NIC's.
Netwerk is een van de dingen die ik nog een beetje begrijp..
8x330 NO12.5°, 8x330 ZW12.5°, 8x350 ZW60°, 8x325 NO10°, SE8K, P500. 6x410 ZW10° Enphase
Wellicht toch eens een nickchange aanvragen?satya schreef op dinsdag 01 september 2015 @ 23:29:
Freelance (Microsoft) Cloud Consultant & Microsoft Certified Trainer
Is er toevallig iemand die het volgende bekend voorkomt?
Een laptop geinstalleerd met Windows 10, geen wachtwoord opgegeven, kon gewoon zo aanmelden. Na een tijdje wordt er opeens gevraagd om een wachtwoord. Op zich niet zo erg maar wat moet je hier nu gaan invullen
?
Een laptop geinstalleerd met Windows 10, geen wachtwoord opgegeven, kon gewoon zo aanmelden. Na een tijdje wordt er opeens gevraagd om een wachtwoord. Op zich niet zo erg maar wat moet je hier nu gaan invullen
Toevallig een keer ingelogd voor een MS service zoals skype/onedrive/store ?Blueflame_Core schreef op woensdag 02 september 2015 @ 10:59:
Is er toevallig iemand die het volgende bekend voorkomt?
Een laptop geinstalleerd met Windows 10, geen wachtwoord opgegeven, kon gewoon zo aanmelden.
Na een tijdje wordt er opeens gevraagd om een wachtwoord.
Op zich niet zo erg maar wat moet je hier nu gaan invullen?
je kan het weer teniet doen met de Netplwiz service
control alt oeps deleted
Hij had de gegevens van Windows Live Mail overgenomen, vrij onbeschoft vind ik persoonlijk, maar goed het is opgelost. Mijn dank is groot!cazzie schreef op woensdag 02 september 2015 @ 11:20:
[...]
Toevallig een keer ingelogd voor een MS service zoals skype/onedrive/store ?
je kan het weer teniet doen met de Netplwiz service
Iemand al ervaring met RSAT for Win10?
Ik heb de download van Microsoft al twee keer geinstalleerd, maar er verschijnt bij mij helemaal niets onder Administrative Tools. Ook bij Features niets te vinden, alsof er niets geinstalleerd is. Lijkt wel of die MSU package gewoon niet goed is...
Ik heb de download van Microsoft al twee keer geinstalleerd, maar er verschijnt bij mij helemaal niets onder Administrative Tools. Ook bij Features niets te vinden, alsof er niets geinstalleerd is. Lijkt wel of die MSU package gewoon niet goed is...
Only two things are infinite, the universe and human stupidity, and I'm not sure about the former - Albert Einstein
Verwijderd
Uiteraard ook van 8.1 up naar 10
Niet echt problemen tot nu toe. Wat aan de netwerksetting,-privacy settings moeten doen, maar loopt verder als een zonnetje.
Het enige waar ik mij aan stoor dat ik bij relatief veel programma's die ik al had bij /eigenschappen/comptabiliteit==> Beeldscherm aanpassen uitschakelen bij hoge DPI instellingen, aan moet vinken om de 'blur', vette fonts weg te krijgen.
Zou handig zijn als ik dit middels een reg entry meteen voor alle programma's zou kunnen doen.
Meerderen met die ervaring?
Niet echt problemen tot nu toe. Wat aan de netwerksetting,-privacy settings moeten doen, maar loopt verder als een zonnetje.
Het enige waar ik mij aan stoor dat ik bij relatief veel programma's die ik al had bij /eigenschappen/comptabiliteit==> Beeldscherm aanpassen uitschakelen bij hoge DPI instellingen, aan moet vinken om de 'blur', vette fonts weg te krijgen.
Zou handig zijn als ik dit middels een reg entry meteen voor alle programma's zou kunnen doen.
In mijn windows 10 install krijg ik met enige regelmaat een notificatie dat ik voor een periode gratis office 365 kan gebruiken. Ik wil geen office 365 en ik wil ook geen reclame ontvangen in mijn notificatie centrum.
Ik heb volgens mij alle privacy settings op de juiste manier afgesteld, maar toch komt deze notificatie er tot nog toe 2 keer door. Hebben jullie dit ook en weet iemand misschien hoe ik er vanaf kan komen?
Ik heb volgens mij alle privacy settings op de juiste manier afgesteld, maar toch komt deze notificatie er tot nog toe 2 keer door. Hebben jullie dit ook en weet iemand misschien hoe ik er vanaf kan komen?
Afgelopen weekend van windows 7 geupgrade naar windows 10.
Gemixte gevoelens hierover maar buiten dat zit ik nu ook met een probleem.
Ik kan mijn synology niet meer benaderen.
Hij staat netjes vermeld in mijn netwerk. Maar waar ik voorheen mijn mappen tevoorschijn zag komen als ik hier op klikte krijg ik nu de melding "geen toegang tot synology".
Vast iets simpels maar ik kom er even niet uit. Iemand een idee?
Hij staat netjes vermeld in mijn netwerk. Maar waar ik voorheen mijn mappen tevoorschijn zag komen als ik hier op klikte krijg ik nu de melding "geen toegang tot synology".
NetBIOS over TCP/IP is disabled by default in Windows 10 dacht ik. Die al eens ingeschakeld?melly schreef op woensdag 02 september 2015 @ 12:58:
My 2 x Win 10 computers the fix was to enable 'SMB V3' on the Synology.
On your DiskStation - Got to 'Control Panel\File services\Under 'Windows file service' Select 'Advanced settings' and then select 'Enable SMB 3' from 'Max protocol for Windows file service:
"Enable NetBios over TCP/IP" in your Windows 'Internet Protocol V4/TCP IP', which looks to have worked for others did not fix this for me.
[ Voor 25% gewijzigd door FREAKJAM op 02-09-2015 13:28 ]
is everything cool?
Ik vemoed dat je even de mappen opnieuw moet 'mappen' via synology assistant.melly schreef op woensdag 02 september 2015 @ 12:58:
Vandaag mijn oude Acer L100 pc'tje geupgrade van windows 7 professional naar windows 10. Ook dit maal vlekkeloos verlopen, tot nu toe nog niets ontdekt wat niet zou werken. Draait lekker soepel ondanks dat het op een oud bakje draait
Float like a butterfly, sting like a bee.
Net nog ff geprobeerd, maar de test tone doet het prima. Met de drivers die ik hierboven noemde. DTS, DD via optisch.Arfman schreef op dinsdag 01 september 2015 @ 09:17:
[...]
Ik heb exact hetzelfde probleem en ook nog geen oplossing. Failed to play test tone.
Microsoft Surface Pro 6 | Samsung Galaxy S21FE | XBOX Series X
2-3 weekjes nu W10 Pro X64 lekker draaien. Sinds gister in de Edge Browser irritant verschijnsel, nl. wanneer ik een radio-station luister (maakt niet uit welke), en de browser minimaliseer, het geluid weg is. Breng ik de browser weer naar voren, heb ik weer geluid. Voorheen ging dit wel ok.
Erg irritant, en Browsers zoals FF en CH werken hierbij normaal. Enig idee?
New Build in Progress
Taal issue.Enki schreef op woensdag 02 september 2015 @ 12:23:
Iemand al ervaring met RSAT for Win10?
zet de taal van je windows 10 op Engels (united states) en de country op United States.
Installeer hierna de update en alle RSAT tools werken naar behoren
https://www.microsoft.com...oad/details.aspx?id=45520
Dan is het dus geen driver/hardwareissue maar iets specifieks op sommige machines en kan ik het wel schudden, want ik heb alle (mij bekende) oplossingen en drivers al geprobeerd. Jammer, maar bedankt voor de terugkoppeling.CAP-Team schreef op donderdag 03 september 2015 @ 01:05:
[...]
Net nog ff geprobeerd, maar de test tone doet het prima. Met de drivers die ik hierboven noemde. DTS, DD via optisch.
Taal stond bij mij al op Engels (US), en wat de landinstellingen hiermee te maken hebben is mij een raadsel. Er is namelijk maar één soort RSAT-download, en niet meerdere land-specifieke.KillerAce_NL schreef op donderdag 03 september 2015 @ 06:37:
[...]
Taal issue.
zet de taal van je windows 10 op Engels (united states) en de country op United States.
Installeer hierna de update en alle RSAT tools werken naar behoren
https://www.microsoft.com...oad/details.aspx?id=45520
Anyway, gisterenmiddag was ik het zat en heb ik Win8.1 weer teruggezet...
Only two things are infinite, the universe and human stupidity, and I'm not sure about the former - Albert Einstein
Verwijderd
Ik vind de updates vervelend worden. Iedere 2 dagen zijn er wel updates waarbij een herstart nodig is. Zeer vervelend op het werk. Verzamel de updates voor een patchdag 1 x per maand ofzo maar iedere keer die losse updates en herstarten wordt vervelend.
Op zowel mijn desktop als mijn laptop werkt Office 2013 gewoon hoor. En dat is na een upgrade, geen clean install. Misschien toch iets van drivers of zo dat bij jou dwars zit.CCMG schreef op dinsdag 01 september 2015 @ 09:14:
Misschien dat een clean install soelaas zou brengen maar heb er nu effe geen zin in. :-)
Waar een wil is, is een stopcontact....
Hier idem : ook 2013, ook gewoon upgrade, werkt gewoon.FCC-gast schreef op donderdag 03 september 2015 @ 10:45:
[...]
Op zowel mijn desktop als mijn laptop werkt Office 2013 gewoon hoor. En dat is na een upgrade, geen clean install. Misschien toch iets van drivers of zo dat bij jou dwars zit.
Ik heb een upgrade gedaan van Windows 8.1 Professional N naar Windows 10 Professional N. Op Windows 8.1 kon ik gewoon de NOS app gebruiken om het nieuws te bekijken. Nu kan dat niet meer. Windows wil de MediaPack downloaden en installeren, waarbij vervolgens de melding komt dat mijn systeem de MediaPack niet ondersteunt.
Iemand een idee?
Iemand een idee?
Hier kan ik anders gewoon inloggen met mijn MS account zonder wachtwoord in te voeren (Uitgeschakeld via Netplwiz maar volgens mij had degene met problemen dat ook al geprobeerd..)chim0 schreef op dinsdag 01 september 2015 @ 17:13:
Ik heb laatst een paar nieuwe PC's geïnstalleerd met clean install en zonder wachtwoord met een lokaal account. Werkt prima. Maar zo te horen log jij in met een MS account en dan moet je idd een wachtwoord invoeren.
Waar een wil is, is een stopcontact....
Ik heb een HP TX2500 (TabletPC) en deze heeft bootproblemen met Windows 10. Als je hem uitzet en vervolgens weer aan blijft hij bijna altijd bij het logo hangen. Je moet hem dan geforceerd uitzetten en opnieuw aan en dan werkt het weer gewoon. Verder heb ik geen problemen met Windows 10 tot zo ver. Het is alleen erg irritant dat opstarten in twee stappen gaat. Is dit een bekend of vaker voorkomend probleem? Ik had dit volgens mij ook bij Windows 8.1 of 7, maar dat weet ik niet zeker omdat ik de laatste tijd Ubuntu draaide
Waarom gebruik je dan ook geen PRO voor op het werk.....Verwijderd schreef op donderdag 03 september 2015 @ 10:19:
Ik vind de updates vervelend worden. Iedere 2 dagen zijn er wel updates waarbij een herstart nodig is. Zeer vervelend op het werk. Verzamel de updates voor een patchdag 1 x per maand ofzo maar iedere keer die losse updates en herstarten wordt vervelend.
Ik heb ook Windows 10 (Ik had Windows 7 Home Premium). Ik heb het even uitgeprobeerd en het lukt me niet om het te reconstrueren. Ik zit terwijl ik dit zit te typen naar een aangenaam stuk muziek te luisteren op radio 4 en achtereenvolgens beide schermen geminimaliseerd resp. dit scherm met Tweakers tijdelijk even helemaal uitgeschakeld. Kortom, geen idee, maar het is niet een algemeen verschijnsel. Het moet de een of andere instellingsfout of verminking bij je zelf zijn, tenzij meer mensen dit verschijnsel ook hebben. Ik had wel een wat goedkopere versie van de vorige Windows en doordoor heb ik die nu ook van Windows 10, maar het lijkt me heel sterk dat dit wat uitmaakt.Viper72 schreef op donderdag 03 september 2015 @ 01:27:
2-3 weekjes nu W10 Pro X64 lekker draaien. Sinds gister in de Edge Browser irritant verschijnsel, nl. wanneer ik een radio-station luister (maakt niet uit welke), en de browser minimaliseer, het geluid weg is. Breng ik de browser weer naar voren, heb ik weer geluid. Voorheen ging dit wel ok.
Edit:
Je vermeldt de Edge-browser. Op zich niets bijzonder, het is de standaard browser, maar het brengt me wel op een idee. Je hebt ook nog de inmiddels klassieke Internet Explorer aan boord, mogelijk staat hij zelfs nog met z'n pictogram op het bureaublad. Treedt het daarmee ook op? En met Firefox?
Het antwoord op deze vraag zou je misschien kunnen helpen bij het zoeken naar de oorzaak.
Verder, heb je al een systeemherstel geprobeerd van een paar dagen geleden?
[ Voor 16% gewijzigd door Techneut op 03-09-2015 11:38 ]
Fastboot uitzetten, dan sluit hij helemaal af (in plaats van in een soort hibernate te gaan).Ik_ben_Mark3 schreef op donderdag 03 september 2015 @ 10:59:
Ik heb een HP TX2500 (TabletPC) en deze heeft bootproblemen met Windows 10. Als je hem uitzet en vervolgens weer aan blijft hij bijna altijd bij het logo hangen. Je moet hem dan geforceerd uitzetten en opnieuw aan en dan werkt het weer gewoon. Verder heb ik geen problemen met Windows 10 tot zo ver. Het is alleen erg irritant dat opstarten in twee stappen gaat. Is dit een bekend of vaker voorkomend probleem? Ik had dit volgens mij ook bij Windows 8.1 of 7, maar dat weet ik niet zeker omdat ik de laatste tijd Ubuntu draaide
The problem with common sense is that sense never ain't common - From the notebooks of Lazarus Long
GoT voor Behoud der Nederlandschen Taal [GvBdNT
Laptop van vriendin geüpgraded van 8.1 naar 10 Home. Betreft een HP Ultrabook (low specs) met standaard HP image. Upgrade ging op zich goed maar laptop was toch wel erg traag geworden. Avira leek ook niet meer goed te werken, er draaiden nog wel allerlei services maar het management gedeelte deed niks meer.
Alles gewiped, schoon geïnstalleerd, het enige wat ik ngo moest installeren was Intel RST (t.b.v. de SSD cache) en het apparaat vliegt weer. Bevestigt maar weer eens mijn credo
Verder geen problemen, draait gewoon goed.
Alles gewiped, schoon geïnstalleerd, het enige wat ik ngo moest installeren was Intel RST (t.b.v. de SSD cache) en het apparaat vliegt weer. Bevestigt maar weer eens mijn credo
Verder geen problemen, draait gewoon goed.
Bedankt voor je response. Via de klassieke IE werkt het normaal, en ook via Firefox werkt het. Het is natuurlijk geen show-stopper want het draait hier verder als een zonnetje. Ik heb iig nergens instellingen zitten wijzigen of iets dergelijks, die hier mee te maken zou kunnen hebben. Heb de settings van Edge nog eens nagelopen, maar ook daar kan ik niet zo 1-2-3 vinden wat dit blokkeert.Techneut schreef op donderdag 03 september 2015 @ 11:23:
[...]
Ik heb ook Windows 10 (Ik had Windows 7 Home Premium). Ik heb het even uitgeprobeerd en het lukt me niet om het te reconstrueren. Ik zit terwijl ik dit zit te typen naar een aangenaam stuk muziek te luisteren op radio 4 en achtereenvolgens beide schermen geminimaliseerd resp. dit scherm met Tweakers tijdelijk even helemaal uitgeschakeld. Kortom, geen idee, maar het is niet een algemeen verschijnsel. Het moet de een of andere instellingsfout of verminking bij je zelf zijn, tenzij meer mensen dit verschijnsel ook hebben. Ik had wel een wat goedkopere versie van de vorige Windows en doordoor heb ik die nu ook van Windows 10, maar het lijkt me heel sterk dat dit wat uitmaakt.
Edit:
Je vermeldt de Edge-browser. Op zich niets bijzonder, het is de standaard browser, maar het brengt me wel op een idee. Je hebt ook nog de inmiddels klassieke Internet Explorer aan boord, mogelijk staat hij zelfs nog met z'n pictogram op het bureaublad. Treedt het daarmee ook op? En met Firefox?
Het antwoord op deze vraag zou je misschien kunnen helpen bij het zoeken naar de oorzaak.
Verder, heb je al een systeemherstel geprobeerd van een paar dagen geleden?
New Build in Progress
Dan zou ik eens nakijken wat die dan doet. Als ik even bij mijn updates sinds 15 Augustus kijk, zie ik 2x dat updates binnen zijn gekomen, een keer op de 19e en een keer op de 28eVerwijderd schreef op donderdag 03 september 2015 @ 10:19:

Wat ik heel storend vind, is dat de updates van Windows Defender daar ook tussen staan, die heeft elke dag wel een update.
Inderdaad, dat was zelfs ook een reden om defender maar meteen uit te zetten bij mij, realiseer ik me nu.tiguan schreef op donderdag 03 september 2015 @ 12:10:
Wat ik heel storend vind, is dat de updates van Windows Defender daar ook tussen staan, die heeft elke dag wel een update.
(ik ga niet meer vertellen dat defender toch al niet de beste anti-virus is, voor dat de hele meute weer over me heen valt

Oké thnx! Ik ga dit weekend eens kijken of mijn HP die optie heeft in de biosFreee!! schreef op donderdag 03 september 2015 @ 11:59:
[...]
Fastboot uitzetten, dan sluit hij helemaal af (in plaats van in een soort hibernate te gaan).
Dat kan je doen, maar dit is een optie van Windows. Dus in windows zet je dat uit, niet in de bios.Ik_ben_Mark3 schreef op donderdag 03 september 2015 @ 12:19:
[...]
Oké thnx! Ik ga dit weekend eens kijken of mijn HP die optie heeft in de bios
ow haha, dat wist ik niet. Maar biossen hebben toch ook vaak de optie van fastboot of ben ik nu gek?Reepje schreef op donderdag 03 september 2015 @ 12:29:
[...]
Dat kan je doen, maar dit is een optie van Windows. Dus in windows zet je dat uit, niet in de bios.
Inderdaad (ik bedoel in ieder geval eerste stuk van je zin, tweede stuk daar bemoei ik me niet mee).Ik_ben_Mark3 schreef op donderdag 03 september 2015 @ 12:37:
[...]
ow haha, dat wist ik niet. Maar biossen hebben toch ook vaak de optie van fastboot of ben ik nu gek?
Maar dit is meestal wel een ander soort fast boot.
De windows fast boot is dat hij de pc hybernate. Daardoor gaat de pc wel uit, maar wordt windows niet afgesloten. Daardoor kan de pc snel booten: hij hoeft alleen maar de hybernate file uit te lezen op de HDD.
Verwijderd
Die gebruiken we juist wel. We zijn zelfs al meerdere computers aan het overgooien naar Windows 10 pro. Omdat het stabieler is en sommige software wat het niet goed deed onder Windows 7 doet het wel onder Windows 10. Nadeel is alleen dat gelijk iedereen in het bedrijf over wilt. Ze willen allemaal natuurlijk weer het nieuwste. Exact Globe werkt er ook onder voor als mensen dat zich afvragen in de zakelijke markt.KillerAce_NL schreef op donderdag 03 september 2015 @ 11:14:
[...]
Waarom gebruik je dan ook geen PRO voor op het werk.....
[ Voor 19% gewijzigd door Verwijderd op 03-09-2015 12:50 ]
En waarom schedule je het dan niet ?
Ik heb nog geen enkele ongewenste reboot gehad. Heb je niet gewoon last van de reboot loop glitch ?
Ik heb nog geen enkele ongewenste reboot gehad. Heb je niet gewoon last van de reboot loop glitch ?
Heeft iemand hier Windows Backup goed werkend gekregen? Ik heb mijn muziek en films uitgesloten van de back-up, maar toch is 'ie zo stom om elke keer dat mee te nemen in de back-up. Loop nu continu tegen een volle HDD aan, wat op zich ook bijzonder is want de hoeveelheid data (gok 600GB) is kleiner dan de back-up HDD (1TB). Dus de instelling dat 'ie moet gaan overschrijven zodra de schijf vol is werkt ook al niet. Heb de back-upschijf geformatteerd en Windows Backup opnieuw ingeschakeld, maar zonder resultaat.
https://technet.microsoft.com/en-us/library/ee706683.aspx ?SChief schreef op donderdag 03 september 2015 @ 13:11:
Heeft iemand hier Windows Back-up goed werkend gekregen?
Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof
Noem mij gerust gek als ik fout zit, maar wat heeft Windows Server Backup te maken met de back-upfunctie in Windows 10?
My bad; ik heb allerlei tools aan boord op Windows 10. Mogelijk kan je met https://technet.microsoft.com/en-us/library/cc754015.aspx wel aan de gang.SChief schreef op donderdag 03 september 2015 @ 13:16:
[...]
Noem mij gerust gek als ik fout zit, maar wat heeft Windows Server Backup te maken met de back-upfunctie in Windows 10?
Ik vind sowieso (eigenlijk) de GUI overbodig; ook kan je namelijk backup-jobs eventueel aan een scheduled task hangen en hiermee mogelijke reboots overriden
Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof
Zal vanavond eens kijken of een van die commando's mij verder kan helpen. Windows Backup werkt wel, maar hij negeert mijn bevel (
) om bibliotheken/mappen te negeren. Blijkbaar werken de incremental backups ook niet, want de schijf raakt elke keer vol.
Windows 8.1 ging alles perfect, mappen uitgesloten en backups waren netjes incremental. Kom ook niemand anders tegen als ik rondzoek naar dit probleem.
Windows 8.1 ging alles perfect, mappen uitgesloten en backups waren netjes incremental. Kom ook niemand anders tegen als ik rondzoek naar dit probleem.
[ Voor 8% gewijzigd door S_Chief op 03-09-2015 13:37 ]
De update van Defender heeft geen reboot nodig.Reepje schreef op donderdag 03 september 2015 @ 12:14:
[...]
Inderdaad, dat was zelfs ook een reden om defender maar meteen uit te zetten bij mij, realiseer ik me nu.
(ik ga niet meer vertellen dat defender toch al niet de beste anti-virus is, voor dat de hele meute weer over me heen valt, maar in ieder geval weer een goede reden het niet te gebruiken )
Microsoft Surface Pro 6 | Samsung Galaxy S21FE | XBOX Series X
Update: momenteel schijnt de boel te werken. Geen idee wat er veranderd is (stille update op de achterrgond?).RayNbow schreef op zondag 30 augustus 2015 @ 17:19:
Sinds vandaag is de search in m'n startmenu stuk.![]()
Bij sommige programma's kan ik niet een deel van de programmanaam intikken en vervolgens op enter drukken om het programma te starten.
Als ik echter een quote voor de naam zet, dan werkt het wel. Voorbeelden:Edit: ...ben dus niet de enige: Is it me or the "Start" -> type "calc" and hit enter, it doesn't launch the calculator and the start menu will still remain opened.
- <Win>, edge, <enter> werkt niet; Win, "edge", <enter> wel. (Sluitend aanhalingsteken is trouwens optioneel)
- <Win>, irssi, <enter> werkt niet; Win, "irssi", <enter> wel.
Ipsa Scientia Potestas Est
NNID: ShinNoNoir
Ik heb je tot tweemaal toe aangeraden om je bios te flashen. Misschien moet jij eerst eens beginnen met luisteren als mensen op het forum jouw een oplossing aanbieden.Verwijderd schreef op dinsdag 01 september 2015 @ 21:13:
[...]

Verwijderd schreef op zondag 23 augustus 2015 @ 12:48:
[afbeelding]
Dit krijg ik steeds te zien als ik mijn Windows 10 ( voorheen Windows 8.1 ) opstart .
Als ik mijn computer opnieuw opstart kom ik in bios en mijn vraag of deze plaatjes wel goed zijn ?
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
Fredi schreef op zondag 23 augustus 2015 @ 19:07:
Uefi boot zou ik ook aanzetten.
Dan even kijken in je bios of je van de juiste schijf boot(bij boot option priorities waarschijnlijk). Altijd eerst je bios saven voordat je het afsluit.
Als dit niet helpt uiteindelijk nieuwe bios flashen. Even kijken of er een nieuwe bios beschikbaar is op de website van de fabrikant van je laptop.
Verwijderd schreef op maandag 24 augustus 2015 @ 14:54:
Ik zie mijn harddrive in bios ( boot ) helemaal niet staan maar all dit en heb UEFI op enabled
[afbeelding]
een
[...]
Fredi schreef op dinsdag 25 augustus 2015 @ 03:01:
Normaal zou je harddrive en andere apparaten waarvan je kan opstarten(odd,usb stick) moeten staan bij 'boot option priorities'(onder boot menu) of 'boot override'(onder save en exit menu) maar bij jou staat er niets. Dit is vreemd. Probeer eens je bios naar default instellingen te zetten met de optie 'restore defaults' onder save en exit en kijk of je harddrive dan wordt weergegeven bij 'boot option priorities'. Lukt dit niet probeer dan een recentere bios te flashen met de optie 'easy flash'in je bios. Heb je ergens een 'fast boot' optie in je bios zet die dan uit. Probeer ook eens op F7 of F10 te drukken bij het opstarten (bios post), dan zou je een boot menu kunnen krijgen en je harddrive kunnen selecteren.
Post eens welk merk en type laptop je hebt.
Edit: zet uefi boot uit en pxe rom(legacy boot configuration) aan . Dit zou je bios moeten laten zoeken naar je bootable apparaten. Eens je bios je bootable apparaten gevonden heeft zou je uefi boot terug moeten kunnen aanzetten en pxe rom uit zonder dat je harde schijf verdwijnt. Zet dan je harde schijf als eerste boot schijf en dan zou hij moeten opstarten naar W10.
Sinds ik W10 heb geïnstalleerd als upgrade van W7 en wat heb rondgekeken heb ik er eigenlijk niks meer mee gedaan. Ik kan zo geen voordelen voor mij ontdekken om W10 te gebruiken. Dan zijn er nog de privacy issues. En wat mij heel erg stoort is dat niet de taakbalk op een gewone manier verticaal links in beeld kan. Je krijgt dan een centimeters dikke balk in je beeld, die je niet meer kan versmallen.
Nu had ik ook nog problemen om bestaande partities te mounten onder Linux. Kennelijk sluit W10 niet goed af. Het lukte mij niet om dit op te lossen. Volgens W10 waren de partities in orde. Daarom heb ik mijn W7 installatie weer teruggekloond. Ik wilde de W10 installatie nog klonen om te bewaren maar ik tikte net te laat op de boot selectie toets en W10 was al weer gestart. Toen ik het vervolgens wilde afsluiten begon het uitgebreid en ongevraagd updates te installeren. Toen heb ik het maar geforceerd afgesloten en dus geen kloon gemaakt.
De teruggeplaatste W7 kloon begon gelijk met een checkdisk en nu kan ik de partities weer benaderen onder Linux. Waar W10 ook nog allerlei bestandjes op had geplaatst. Heel irritant als je partities ongevraagd worden gebruikt.
Nu had ik ook nog problemen om bestaande partities te mounten onder Linux. Kennelijk sluit W10 niet goed af. Het lukte mij niet om dit op te lossen. Volgens W10 waren de partities in orde. Daarom heb ik mijn W7 installatie weer teruggekloond. Ik wilde de W10 installatie nog klonen om te bewaren maar ik tikte net te laat op de boot selectie toets en W10 was al weer gestart. Toen ik het vervolgens wilde afsluiten begon het uitgebreid en ongevraagd updates te installeren. Toen heb ik het maar geforceerd afgesloten en dus geen kloon gemaakt.
De teruggeplaatste W7 kloon begon gelijk met een checkdisk en nu kan ik de partities weer benaderen onder Linux. Waar W10 ook nog allerlei bestandjes op had geplaatst. Heel irritant als je partities ongevraagd worden gebruikt.
[advertentie] gooi uw afgedankte USB sticks en SD-kaartjes van geringe capaciteit niet weg maar geef ze aan mij
Hij moet natuurlijk wel passen. Hoe groter de pictogrammen, hoe breder de balk. Ik heb middelgrote, dus iets breder, maar ik schat iets meer dan 1 cm.Obelink schreef op vrijdag 04 september 2015 @ 11:10:
En wat mij heel erg stoort is dat niet de taakbalk op een gewone manier verticaal links in beeld kan. Je krijgt dan een centimeters dikke balk in je beeld, die je niet meer kan versmallen.

Verwijderd
Even een kikje.
Verwijderd schreef op woensdag 02 september 2015 @ 12:23:
Uiteraard ook van 8.1 up naar 10
Misschien omdat het te simpel is? Soms kom je zelf niet op het meest voor de hand liggende, dus vooruit dan maar. Google blur win10 fix. Derde link:
http://windows10_dpi_blurry_fix.xpexplorer.com/
waar je de link vind voor de blurry fix.
Verwijderd
Nee hoor, zo simpel is het niet. Dat linkje dat had ik al gevonden en gebruikt. Echter hij doet het niet bij alle programma's van daar dat ik ook vroeg of het via een regfix vor ALLE proggies zou kunnen.
Misschien was mijn vraag niet duidelijk genoeg. Dat kan natuurliojk ook.
Misschien was mijn vraag niet duidelijk genoeg. Dat kan natuurliojk ook.
Straks komt de IFA livestream hier:
http://webcast.nc3-cdn.com/clients/microsoft/2015/08/31/
Begint om 15.00 dus is al bijna. Hopelijk nog wat nieuws
Nog geen HD-stream gevonden overigens, deze lijkt niet heel erg high-def
Edit: zonde van mn tijd, helemaal niks nieuws gewoon
http://webcast.nc3-cdn.com/clients/microsoft/2015/08/31/
Begint om 15.00 dus is al bijna. Hopelijk nog wat nieuws
Nog geen HD-stream gevonden overigens, deze lijkt niet heel erg high-def
Edit: zonde van mn tijd, helemaal niks nieuws gewoon
[ Voor 11% gewijzigd door Martinspire op 04-09-2015 15:50 ]
Die dingen waar jij je aan ergert kun je volledig aan je wensen aanpassen, namelijk door rechts klikken op die balk. Allereerst heb je daar drie knoppen waarvan de derde luidt "Kleine pictogrammen gebruiken.Obelink schreef op vrijdag 04 september 2015 @ 11:10:
Sinds ik W10 heb geïnstalleerd als upgrade van W7 en wat heb rondgekeken heb ik er eigenlijk niks meer mee gedaan. Ik kan zo geen voordelen voor mij ontdekken om W10 te gebruiken. Dan zijn er nog de privacy issues. En wat mij heel erg stoort is dat niet de taakbalk op een gewone manier verticaal links in beeld kan. Je krijgt dan een centimeters dikke balk in je beeld, die je niet meer kan versmallen.
Daarna heb je drie balkjes waarvan de bovenste "Locatie van taakbalk op het scherm.
Vervolgens kun je met de derde knop nog zelf bepalen welke knoppen je wilt zien op de taakbalk.
Kortom, eigenlijk is er vind ik helemaal geen reden tot deze frustratie, in tegenstelling tot oorspronkelijk Windows 8 hebben wij de indruk dat er nu is nagedacht over het ontwerp. Mijn ervaring is dat je zowat alles wat je maar wenst aan kan passen. Ook op andere terreinen, zoals privacy waar nogal wat kritiek op is en
geschiedenis van recent gebruikte files en mappen. Behoudens een paar piepkleine nauwelijks noemenswaardige uiterlijke verschillen lijkt alles bij mij gewoon op Windows 7 en op de PC van m'n vrouw op Windows 8.1. En met de tevens genoemde partities heb ik ook geen moeite.
Het lijkt er op dat je nu niet meer alsnog Windows 10 kan installeren. Geen idee of je dat echt jammer vindt of niet. Maar je had ook je opmerking iets eerder kunnen plaatsen zonder meteen terug te gaan naar Windows 7. Wellicht had je dan deze frustratie niet gehad.
[ Voor 10% gewijzigd door Techneut op 04-09-2015 15:56 ]
Kun je het maar 1 keer installeren? Staat me iets van bij maar ik weet even niet elke punt en komma. Ik heb nog meer computers dus als ik het nodig vind kan W10 in de herkansing,
[advertentie] gooi uw afgedankte USB sticks en SD-kaartjes van geringe capaciteit niet weg maar geef ze aan mij
Je kan zo vaak je wilt instaleren. Tot Juni volgend jaar. Dan is de aanbieding voorbij (zeggen ze nu, maar ik zou er niet van staan te kijken als er dan een verlenging komt).Obelink schreef op vrijdag 04 september 2015 @ 20:26:
Kun je het maar 1 keer installeren? Staat me iets van bij maar ik weet even niet elke punt en komma. Ik heb nog meer computers dus als ik het nodig vind kan W10 in de herkansing,
Je kan onder win10 het vinkje bij snelle opstart weghalen in energieinstellingen. Daarom kan je linux niet opstarten omdat hij niet echt afsluit maar in slaapstand gaat bij restart of afsluiten met die vinkje er niet is het probleem opgelost:De teruggeplaatste W7 kloon begon gelijk met een checkdisk en nu kan ik de partities weer benaderen onder Linux. Waar W10 ook nog allerlei bestandjes op had geplaatst. Heel irritant als je partities ongevraagd worden gebruikt.
kijk hier voor UEFI instellingen bypass:
https://sites.google.com/site/computertip/windows
Verstand van 'Alles' van 'Niets'
Heb nu w10 draaien met clean install in plaats van de upgrade. Alles draait zowat goed tot vele malen beter na al de updates, dan daarna de installatie van office 2013 nogmaals geprobeerd. Helaas wederom telkens dat de toepassingen niet of slecht starten, het lukt weer niet direct als je er op klikt. In de logboeken telkens vermeldingen van "appcrash"
Nu heb ik dan maar dadelijk mijn office 2013 eraf gezwierd en een vorige versie office 2010 geïnstalleerd en bij deze werkt wel alles goed. Het heeft toch iets te maken met de office versie in mijn geval. Nochtans beide versies zijn legitiem aangekocht. Enkel de 2010 is een full versie en bij de 2013 verloopt de installatie gedeeltelijk over internet.
Nu heb ik dan maar dadelijk mijn office 2013 eraf gezwierd en een vorige versie office 2010 geïnstalleerd en bij deze werkt wel alles goed. Het heeft toch iets te maken met de office versie in mijn geval. Nochtans beide versies zijn legitiem aangekocht. Enkel de 2010 is een full versie en bij de 2013 verloopt de installatie gedeeltelijk over internet.
FREAKJAM schreef op woensdag 02 september 2015 @ 13:27:
[...]
NetBIOS over TCP/IP is disabled by default in Windows 10 dacht ik. Die al eens ingeschakeld?
[...]
Ondanks jullie hulp lukt het mij nog steeds niet om na mijn upgrade naar win10 mijn synology via verkenner te benaderen. Ik blijf de melding "geen toegang" krijgen. Ik heb veel gegoogeld op dit probleem maar niets kunnen vinden. Ook kan ik niet vinden hoe je TCP/IP activeert in win10. En wat bedoel jij met "opnieuw mappen"?martinusz schreef op woensdag 02 september 2015 @ 15:09:
[...]
Ik vemoed dat je even de mappen opnieuw moet 'mappen' via synology assistant.
Ben niet erg thuis in deze materie helaas.
[ Voor 55% gewijzigd door melly op 05-09-2015 11:43 ]
Let op:
Ervaringen met de Insider Preview van Windows 10 kunnen in het [Windows 10] Insider Preview Ervaringen & Discussie topic.
Ervaringen met Windows 11 horen thuis in het [Windows 11] Insider Preview Ervaringen & Discussie topic.
De Windows 10 mei 2021 Update (of 21H1) bits zijn hier te downloaden (via de MediaCreation Tool link). Je kunt natuurlijk ook via Windows Update checken op updates, dan zou hij als het goed is ook binnen moeten komen.
Ervaringen met de Insider Preview van Windows 10 kunnen in het [Windows 10] Insider Preview Ervaringen & Discussie topic.
Ervaringen met Windows 11 horen thuis in het [Windows 11] Insider Preview Ervaringen & Discussie topic.
De Windows 10 mei 2021 Update (of 21H1) bits zijn hier te downloaden (via de MediaCreation Tool link). Je kunt natuurlijk ook via Windows Update checken op updates, dan zou hij als het goed is ook binnen moeten komen.