Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SRich
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 30-11-2023
@hierboven
YouTube: How to enable or disable NETBIOS over TCPIP in Microsoft Windows 2008 server
werkt ook op 10.

Ik heb een serieus vreemde issue met windows 10 en me pc.

Om de een of andere vage reden wil die me dvd's cd's en blue ray's niet lezen. Verwijder ik dan de blue ray brander en laat hem opnieuw installeren (gewoon paar sec werk) dan doet het vreemd genoeg wel....

En na een bij de volgende dvd doet ie hetzelfde....

[ Voor 21% gewijzigd door SRich op 05-09-2015 22:10 ]

Het grote adblocking topic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Weet iemand of het mogelijk is een headless / unattended install the doen vanaf USB met een answerfile ?

Ik zou in dat geval direct RDP ingeschakeld willen hebben zodat ik bij de headless install kan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tennisbal
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 21-04-2018
Prachtig OS windows 10

maar sinds vanmorgen lijken alle mappings naar de E schijf verdwenen te zijn. (alle spellen staan daar bijvoorbeeld op). Ik snap er werkelijk niks van, Dropbox gaat ook zeuren.

Ik heb een C -> OS
d -> cardreader
E-> data

Enige waar ik mee gekloot heb is parallels op de mac (leek te werken) ik heb een hackingtosh. iemand een tip?

kan het te maken hebben met een niet lokaal account? ik gebruik mijn emailadres om in te loggen

[ Voor 11% gewijzigd door Tennisbal op 06-09-2015 08:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arfman
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 23:03

Arfman

Drome!

Of je HDD is gewoon kapot? Wat zegt disk management?

DRoME LAN Gaming | iRacing profiel | Kia e-Niro 64kWh | Hyundai Ioniq 28kWh | PV 5.760Wp |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• desalniettemin
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 23-09 17:53
SRich schreef op zaterdag 05 september 2015 @ 22:07:
@hierboven
YouTube: How to enable or disable NETBIOS over TCPIP in Microsoft Windows 2008 server
werkt ook op 10.

Ik heb een serieus vreemde issue met windows 10 en me pc.

Om de een of andere vage reden wil die me dvd's cd's en blue ray's niet lezen. Verwijder ik dan de blue ray brander en laat hem opnieuw installeren (gewoon paar sec werk) dan doet het vreemd genoeg wel....

En na een bij de volgende dvd doet ie hetzelfde....
Laptop op sluimerstand, kom ik net terug van een wandeling van een half uur,druk op aanknop en klik op Fx op de taakbalk, doet het helemaal niets :? Afgesloten via ProcessExplorer en dan pas doet ie het weer. Ook gebeurt het regelmatig dat hamburgermenu niets doet als je er op klikt of er verschijnt niets als je met je punter boven een icoontje rechtonder hangt. Vreemde is dat actiecentrum icoontje wel informatie geeft.

[ Voor 11% gewijzigd door desalniettemin op 06-09-2015 11:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hann1BaL
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 15-09 08:58

Hann1BaL

Do you stay for dinner?Clarice

Ik ben verbaasd over de upgrade van 8.1 naar 10. Ik had alles al goed gebackupped en verwacht dat ik uiteindelijk toch weer een clean install zou moeten gaan doen, maar zelfs de tweaks in Win 8.1 werkte direct weer.

Ik moest wel zelf het register aanpassen om de upgrade te laten starten, want die werd nog steeds niet aangeboden. En ik heb het guest account moeten activeren zodat al mn SMB shares voor niet auth. accounts ook weer werkte. Alle settings waren er. Ik had het OS al eerder getest en ben er zeer over te spreken. Dit product voelt "af" in tegenstelling tot eerdere windows versies toen ze uitkwamen.

De calendar, contacts en mail app lijken op het eerste gezicht erg fijn te werken. Misschien dat ik dus daarom nu ook wel ga gebruiken. Erg clean en simpel, precies wat ik fijn vind. Werkt zeer eenvoudig met mn google account.

[ Voor 15% gewijzigd door Hann1BaL op 06-09-2015 11:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• desalniettemin
Als je de insiderpreview gebruikt en je ergert je aan het watermerk rechtonder, hier een programmatje om het te verwijderen: http://winaero.com/download.php?view.1794

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SRich
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 30-11-2023
desalniettemin schreef op zondag 06 september 2015 @ 11:29:
[...]

Laptop op sluimerstand, kom ik net terug van een wandeling van een half uur,druk op aanknop en klik op Fx op de taakbalk, doet het helemaal niets :? Afgesloten via ProcessExplorer en dan pas doet ie het weer. Ook gebeurt het regelmatig dat hamburgermenu niets doet als je er op klikt of er verschijnt niets als je met je punter boven een icoontje rechtonder hangt. Vreemde is dat actiecentrum icoontje wel informatie geeft.
Ja ? en wat is je punt t.o.v. mijn reactie ?

Het grote adblocking topic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• desalniettemin
Omdat je het opnieuw moest installeren om het werkend te krijgen en ik het via ProcessExplorer moest afsluiten om Fx weer te kunnen gebruiken. Is echt een W10 ding volgens mij, want dit heb ik met vorige Windows versies nooit gehad. Niet helemaal hetzelfde, maar vergelijkbaar. Vandaar mijn reactie.

[ Voor 5% gewijzigd door desalniettemin op 06-09-2015 16:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Misschien dat het al voorbij is gekomen maar ik kan er hier in het topic en nergens op google iets over vinden.

Met enige regelmaat (paar keer in de week) heb ik opeens dat al mijn iconen en theme van default blauw is geswitched naar Oranje (zie screenshot) Soms is het met een reboot opgelost en krijg ik weer de standaard kleur maar meestal is het volledig random.

Afbeeldingslocatie: http://i62.tinypic.com/10qib04.png
Alles wat hier oranje is, is normaal default blauw (vergelijkbaar net het Edge logo)

Iemand een idee of hier een reden achter zit, kan dit een bug zijn. Of is het iets van een feature/instelling van WIndows waardoor hij na bepaalde handelingen opeens als waarschuwing van kleur veranderd oid?

Ook heeft het Edge logo, soms zijn eigen kleur (zoals nu) en soms de blauwe kleur van de andere iconen?

Iemand dit wel eens gehad of wat over weet?
Windows is overigens volledig up-to-date.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reepje
  • Registratie: Juni 2010
  • Niet online
Verwijderd schreef op zondag 06 september 2015 @ 18:55:

Iemand een idee of hier een reden achter zit, kan dit een bug zijn. Of is het iets van een feature/instelling van WIndows waardoor hij na bepaalde handelingen opeens als waarschuwing van kleur veranderd oid?
Misschien heb je aanstaan "automatisch een accentkleur uit mijn achtergrond selecteren"

Zet dat uit en kies je eigen kleur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Of je hebt een ander device waar je ook mee synchroniseert en die staat op een andere kleur ingesteld?

Martinspire - PC, PS5, XSX

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hc10cue
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 28-10-2024
Kan iemand mij even verduidelijking geven? alvast bedankt,

Ik heb momenteel een retail versie van windows 8.

- Als ik de gratis upgrade uitvoer, werkt mijn windows 8 licensie en key in de toekomst nog? (ik weet dat je terug kan binnen 1 maand, maar ik bedoel dus op de lange termijn bijvoorbeeld een half jaar)

Kan je nou wel of niet windows 10 laten heractiveren nadat ik bijvoorbeeld mijn moederbord heb vervangen? En dan bedoel ik nadat de gratis upgrade actie over een jaar is verdwenen.

Heeel erg bedankt als u mij kunt helpen met mijn vragen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reepje
  • Niet online
Kan wel typen "heb je de faq gelezen" etc etc, maar blijkbaar werkt dat voor sommigen niet....

dus daar gaan we weer voor de duizendste keer:
je licence voor windows 8 en 10 blijven geldig voor het apparaat waarop ze eens zijn geactiveerd
als je het moederbord vervangt, vervalt de licence want dit wordt als een andere apparaat gezien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Reepje schreef op zondag 06 september 2015 @ 22:16:
Kan wel typen "heb je de faq gelezen" etc etc, maar blijkbaar werkt dat voor sommigen niet....

dus daar gaan we weer voor de duizendste keer:
je licence voor windows 8 en 10 blijven geldig voor het apparaat waarop ze eens zijn geactiveerd
als je het moederbord vervangt, vervalt de licence want dit wordt als een andere apparaat gezien.
En dan bel je Microsoft even...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hc10cue
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 28-10-2024
Verwijderd schreef op zondag 06 september 2015 @ 22:18:
[...]

En dan bel je Microsoft even...
Dank u zeer, de reden dat ik dit vroeg was dat ik zekerheid wil hebben, en not straks zonder os kom te zitten.

Ik vroeg het middels een reactie omdat het in de FAQ erg tegenstrijdig onder elkaar stond. 8)7 Hierbij mij excuses

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

vahit1999 schreef op zondag 06 september 2015 @ 22:51:
[...]

Dank u zeer, de reden dat ik dit vroeg was dat ik zekerheid wil hebben, en not straks zonder os kom te zitten.

Ik vroeg het middels een reactie omdat het in de FAQ erg tegenstrijdig onder elkaar stond. 8)7 Hierbij mij excuses
Een moederbord wordt "gezien" als nieuwe PC. MS is de lastigste niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blmp
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online
Heb momenteel een wazig probleem op Windows 10. Mijn Outlook account lijkt 'weg' te zijn uit de email app, maar staat nog wel gewoon in alle andere apps (People, Calendar etc.). Daardoor krijg ik mijn mail niet binnen. Opnieuw toevoegen geeft een 'account bestaat al' achtige melding.

Calendar
Afbeeldingslocatie: http://img.photobucket.com/albums/v385/hxkclan/th_Afbeelding%201-calendar.png

Email app
Afbeeldingslocatie: http://img.photobucket.com/albums/v385/hxkclan/th_Afbeelding%202.png

Heb o.a. wat hier beschreven staat al geprobeerd maar mijn Outlook account wordt maar niet weergegeven in de mail app. Iemand nog Ideeën?

[ Voor 10% gewijzigd door blmp op 07-09-2015 12:20 ]

7950x/32GB/860 Pro 2TB/MSI Suprim X RTX4090 | MacBook Pro M1 Pro 16"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rprp
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 23-09 17:25
Ik heb sinds Windows 10 een vervelend probleem met m'n Nvidia kaart. Bij iedere simpele game (Left 4 dead, bijvoorbeeld) beginnen de fans al op 100% te spinnen na 5 a 10 minuten. De kaart wordt ook zo'n 95 graden.

Bij Windows 7 had ik dit niet. Had de kaart ook juist gekocht vanwege de stille fans/geen geluid. Het gaat om een 650 TI Boost. Iemand ideeen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• audiojunk
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 05:48
Ik ben al een tijdje bezig met Windows 10 Pro x64 maar het valt me op dat na elke clean install mijn C partitie ongeveer 6GB is maar al vij snel naar 9GB gaat.
Komt dit door de updates?
Ik heb geen pagefile, Windowsrestore of hibernation en met O&O shut op bijna alles uitgezet behalve defender, auto update 1 & 2 en Onedrive.

[ Voor 15% gewijzigd door audiojunk op 07-09-2015 15:54 ]

Metallicgear Neo micro,AMD Ryzen 7 5700G,ASUS ROG Strix B550-I Gaming, Crucial DDR4 2x8GB,PC3600, Samsung 980Pro 1 TB ,2x Seagate ST4000LM024 SATA 4TB 2.5 ,be quiet Efficient F1 350W, be quiet! Dark Rock 4

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FREAKJAM
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 21-09 17:50
audiojunk schreef op maandag 07 september 2015 @ 15:51:
Ik ben al een tijdje bezig met Windows 10 Pro x64 maar het valt me op dat na elke clean install mijn C partitie ongeveer 6GB is maar al vij snel naar 9GB gaat.
Komt dit door de updates?
Ik heb geen pagefile, Windowsrestore of hibernation en met O&O shut op bijna alles uitgezet behalve defender, auto update 1 & 2 en Onedrive.
Gebruik even TreeSize Free om te verifiëren wat zoveel ruimte in beslag neemt. Je kunt ook nog altijd disk cleanup draaien om het een en ander te schonen.

is everything cool?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• audiojunk
FREAKJAM schreef op maandag 07 september 2015 @ 16:21:
[...]

Gebruik even TreeSize Free om te verifiëren wat zoveel ruimte in beslag neemt. Je kunt ook nog altijd disk cleanup draaien om het een en ander te schonen.
Disk cleanup geeft maar 2MB en heb met verkenner ook al gekeken maar niks gevonden behalve dan de Windows folder die groter is geworden.
Volgende clean install eerst maar O&O Shut Up draaien en ook de updates uitzetten en kijken als de C partitie dezelfde grote houdt.

Metallicgear Neo micro,AMD Ryzen 7 5700G,ASUS ROG Strix B550-I Gaming, Crucial DDR4 2x8GB,PC3600, Samsung 980Pro 1 TB ,2x Seagate ST4000LM024 SATA 4TB 2.5 ,be quiet Efficient F1 350W, be quiet! Dark Rock 4

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FREAKJAM
audiojunk schreef op maandag 07 september 2015 @ 16:50:
[...]

Disk cleanup geeft maar 2MB en heb met verkenner ook al gekeken maar niks gevonden behalve dan de Windows folder die groter is geworden.
Volgende clean install eerst maar O&O Shut Up draaien en ook de updates uitzetten en kijken als de C partitie dezelfde grote houdt.
Je dient in het 2de venster op "Clean up system files" te klikken om Windows Updates en dergelijke te schonen, had je dat ook al gedaan? Daarnaast is 3GB niet zo heel veel toch? (of heb je een kleine SSD?).

is everything cool?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SirDarkAngel
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 22-09 11:17
CCMG schreef op vrijdag 04 september 2015 @ 22:47:
Heb nu w10 draaien met clean install in plaats van de upgrade. Alles draait zowat goed tot vele malen beter na al de updates, dan daarna de installatie van office 2013 nogmaals geprobeerd. Helaas wederom telkens dat de toepassingen niet of slecht starten, het lukt weer niet direct als je er op klikt. In de logboeken telkens vermeldingen van "appcrash"
Nu heb ik dan maar dadelijk mijn office 2013 eraf gezwierd en een vorige versie office 2010 geïnstalleerd en bij deze werkt wel alles goed. Het heeft toch iets te maken met de office versie in mijn geval. Nochtans beide versies zijn legitiem aangekocht. Enkel de 2010 is een full versie en bij de 2013 verloopt de installatie gedeeltelijk over internet.
Hele wilde gok, maar misschien kan je in W10 de hardware acceleratie van Office 2013 uitzetten? Dit is het enige wat ik zo snel kan verzinnen wat dit kan veroorzaken na een schone installatie. (Naast een brakke virus scanner ofzo). Vaker gezien dat deze functie de oorzaak was van crashes/slecht opstarten. Ervaringen zaten wel in Windows 8, maar mogelijk is W10, de GPU driver + Office 2013 bij jou net de combinatie die niet lekker werkt.

Wilde altijd al iets over computers weten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tinus94
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 18-05 17:43
Ik heb een probleem. Pinnacle Studio 15 (videobewerkingsprogramma) draait op windows 10 niet goed. Ten eerste vraagt het systeem bij het opstarten continue een bevestiging dat het programma wijzigingen aan het systeem wil aanbrengen (user acount control).

Eenmaal in het programma kan ik geen media openen vanaf mijn netwerklocaties. Gekoppelde netwerkschijven worden helemaal niet herkend in de verkenner. Als ik via 'netwerk' de media bestanden op mijn NAS wil openen krijg ik de volgende mededeling: "de bovenstaande bestandsnaam is ongeldig. Kies een andere locatie of netwerklocatie voor het bestand"

Dit betekent dat ik al mijn media vanaf mijn nas lokaal moet zetten!
Deze problemen had ik allemaal niet onder windows 8(.1)

Ik hoop dat jullie kunnen helpen want Pinnacle Studio 15 is echt mijn favoriete applicatie voor videobewerking. Alvast bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freyaldo
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 23:42
vahit1999 schreef op zondag 06 september 2015 @ 22:01:
Kan iemand mij even verduidelijking geven? alvast bedankt,

Ik heb momenteel een retail versie van windows 8.

- Als ik de gratis upgrade uitvoer, werkt mijn windows 8 licensie en key in de toekomst nog? (ik weet dat je terug kan binnen 1 maand, maar ik bedoel dus op de lange termijn bijvoorbeeld een half jaar)

Kan je nou wel of niet windows 10 laten heractiveren nadat ik bijvoorbeeld mijn moederbord heb vervangen? En dan bedoel ik nadat de gratis upgrade actie over een jaar is verdwenen.

Heeel erg bedankt als u mij kunt helpen met mijn vragen.
Van wat ik heb begrepen met mijn gesprek met een Microsoft medewerker is na een jaar:
*de retail cd-key overdraagbaar naar je nieuwe pc
* de gratis windows 10 update niet.

Overdraagbaar betekent meestal dat het niet meer op de oude pc actief is, want hoe dit officieel zit met win10 durf ik niet te zeggen, want daarop heb ik niet doorgevraagd.

Een moederbord vervangen is iets wat je licentie waarschijnlijk ongedaan maakt, als het de zelfde type/merk is zal waarschijnlijk Microsoft je nog wel willen helpen, maar dat durf ik niet met zekerheid te zeggen (immers het is een gratis update en dus een appart geval) en in deze geval zal je oude retail 8 key als geldig worden geclassificeerd. (Immers de oude moederbord met bijhorende licentie werkt niet meer, misschien dat je eerst op een omslachtige manier deze eerst moet deactiveren, maar dat was tot nu toe niet echt nodig)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dragunov
  • Laatst online: 21-09 00:38
Windows Media Center kan nu ook geïnstalleerd worden op Win10

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• audiojunk
FREAKJAM schreef op maandag 07 september 2015 @ 16:54:
[...]

Je dient in het 2de venster op "Clean up system files" te klikken om Windows Updates en dergelijke te schonen, had je dat ook al gedaan? Daarnaast is 3GB niet zo heel veel toch? (of heb je een kleine SSD?).
Had ik nog niet gedaan maar nu wel en leverde niks op :(
Mijn C partitie is 40GB dus nog ruimte genoeg maar als ik starks wat programma's ga installeren gaat het hard.
Plus het gaat er mij om waar die 3GB zomaar ineens vandaan komt, ik vindt het veel.
Misschien de updates voor peer to peer wat uitstaat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CCMG
  • Registratie: Mei 2015
  • Laatst online: 01-08-2024
SirDarkAngel schreef op maandag 07 september 2015 @ 16:57:
[...]

Hele wilde gok, maar misschien kan je in W10 de hardware acceleratie van Office 2013 uitzetten? Dit is het enige wat ik zo snel kan verzinnen wat dit kan veroorzaken na een schone installatie. (Naast een brakke virus scanner ofzo). Vaker gezien dat deze functie de oorzaak was van crashes/slecht opstarten. Ervaringen zaten wel in Windows 8, maar mogelijk is W10, de GPU driver + Office 2013 bij jou net de combinatie die niet lekker werkt.
Jep, ook geprobeerd toen het niet lekker liep met off13: hw acceleratie uitgeschakeld (met hetzelfde resultaat). Ook de allerlaatste drivers van de graka maar niks bracht verbetering. Ach, ben nu tevreden met off10.
Ook heb ik nog veel problemen gehad met slaapstand en het niet deftig willen afsluiten. Ondertussen heb ik de oplossing gevonden : met de intel Managment Engine Interface (MEI) driver opgelost door een vorige versie uit w8 te installeren over de nieuwste versie en nu kan ik perfect in slaapstand en het mooiste is dat laptop ook terug wakker wordt. :P p.s. heb in energiebeheer momenteel zelfs snel afsluiten ingeschakeld dat nu ook lekker werkt.
Dreamweaver CS3 startte bij installatie ook wel niet op maar: "sfc /scannow" en nu loopt DW ook terug.
Moet toch veel loodgieterwerk verrichten om alles te laten werken :Y

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArcticTiger
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 05:24
Zijn er mensen die het al gewaagd hebben om W10 Pro aan een domein te hangen?
Bij installatie natuurlijk alle "privacy" schuifjes uitzetten, maar is er verder nog e.e.a. aan privacy gerelateerde settings te beheren via GPO?
En het startscherm? Is dat ook mogelijk met GPO in de Pro variant? of (wederom net als 8(.1)) alleen in de Enterprise variant?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zuurstok
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 22-09 10:42

Zuurstok

Passionately curious

Ramon schreef op zondag 30 augustus 2015 @ 08:52:
[...]

Ik vraag me af of dat icoon wel door Windows daar gezet wordt eigenlijk. Heb je niet een of ander multimonitor programma geïnstalleerd?
Wil hier graag nog even op terug komen.

Het bleek de software van m'n philips monitor (Smart Control) te zijn. De functie heet ' SmartDesktop' en kun je aan of uit zetten naar gelang in de software.

Control the things you can control, maggot. Let everything else take a flying fuck at you and if you must go down, go down with your guns blazing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FREAKJAM
ArcticTiger schreef op dinsdag 08 september 2015 @ 15:57:
Zijn er mensen die het al gewaagd hebben om W10 Pro aan een domein te hangen?
Bij installatie natuurlijk alle "privacy" schuifjes uitzetten, maar is er verder nog e.e.a. aan privacy gerelateerde settings te beheren via GPO?
En het startscherm? Is dat ook mogelijk met GPO in de Pro variant? of (wederom net als 8(.1)) alleen in de Enterprise variant?
Startscherm kan waarschijnlijk alleen met de Enterprise variant, dat was bij Windows 8.1 in ieder geval ook zo. (export-startlayout in powershell). Je kunt in je lokale GPO-editor controleren welke policies er te gebruiken zijn; kijk bijvoorbeeld eens in Computer Configuration - Windows Components - Data Collection

[ Voor 11% gewijzigd door FREAKJAM op 08-09-2015 22:26 ]

is everything cool?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrIV
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 22-09 16:30
Iemand bekend met het probleem dat de laptop niet meer af wilt sluiten na de upgrade naar Windows 10? Als mijn vriendin haar Lenovo Yoga 2 13 wilt afsluiten blijft geregeld de power en batterij indicator nog branden. Door de powerknop 5 seconden in te drukken gaat de laptop dan alsnog uit. Het valt mij op dat het aanblijven alleen gebeurd als de laptop aan de lader hangt.

Weet iemand of er wellicht iets fout zit in Windows 10 en hoe dit is op te lossen?

[ Voor 3% gewijzigd door MrIV op 08-09-2015 23:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FREAKJAM
MrIV schreef op dinsdag 08 september 2015 @ 23:31:
Iemand bekend met het probleem dat de laptop niet meer af wilt sluiten na de upgrade naar Windows 10? Als mijn vriendin haar Lenovo Yoga 2 13 wilt afsluiten blijft geregeld de power en batterij indicator nog branden. Door de powerknop 5 seconden in te drukken gaat de laptop dan alsnog uit. Het valt mij op dat het aanblijven alleen gebeurd als de laptop aan de lader hangt.

Weet iemand of er wellicht iets fout zit in Windows 10 en hoe dit is op te lossen?
Deze thread al gelezen? (Eerste hit op Google).
This solved the standby issue for me (five days ago) :

1. uninstall the Intel Management Engine Components
2. reset energy profile options to defaults
3. cold reboot

[ Voor 11% gewijzigd door FREAKJAM op 08-09-2015 23:53 ]

is everything cool?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArcticTiger
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 05:24
FREAKJAM schreef op dinsdag 08 september 2015 @ 22:23:
[...]

Startscherm kan waarschijnlijk alleen met de Enterprise variant, dat was bij Windows 8.1 in ieder geval ook zo. (export-startlayout in powershell). Je kunt in je lokale GPO-editor controleren welke policies er te gebruiken zijn; kijk bijvoorbeeld eens in Computer Configuration - Windows Components - Data Collection
Daar had ik nog niet gekeken :)

Moet wel zeggen dat er bar weinig in staat...

Morgen weer een dag, dan maar ff verder googlen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dragunov
  • Laatst online: 21-09 00:38
Dragunov schreef op maandag 07 september 2015 @ 20:37:
Windows Media Center kan nu ook geïnstalleerd worden op Win10
En de Windows dvd-speler app kan je ook gratis installeren, maar daar moet je effen de reacties voor bekijken op Windowscentral.com in "Here is how to install Media Center on Windows 10"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Markos
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 25-09-2024

Markos

FKA > Ik_ben_Mark3

Ik heb een Dell XPS 15 (L502x) met SSD op de standaard plek en HDD in een caddy.
Met mijn Windows 8.1 installatie geupdate naar Windows 10 zag hij gewoon beide schijven. In de bios zie ik ook nog steeds beide schijven. Maar nu met een verse installatie van Windows 10 ziet hij mijn caddy schijf niet meer. Ook niet in disk management.

Ook werkte mijn Windows Store niet, maar met een powershell commando werkt deze nu gelukkig wel weer.

edit: oke... De schijf wordt nu wel gevonden.. Geen idee waarom, er is niets veranderd. Geen nieuwe updates geinstallerd. Het enige verschil is dat ik nu een keer heb geswitched naar energiezuinige modus en terug. En WiFi heb uitgezet en ethernet heb aangesloten. Lijkt me sterk dat dat de oplossing was?

[ Voor 26% gewijzigd door Markos op 10-09-2015 16:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• carcassonne
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 24-04-2021
windows 10 pro heb ik en het is wel prettig, echter mijn webcam microsoft 5000 werkt wel maar
de software om filmpjes en foto's nog niet op windows 10.
dus nog aan het zoeken voor een oplossing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FREAKJAM
carcassonne schreef op woensdag 09 september 2015 @ 22:09:
windows 10 pro heb ik en het is wel prettig, echter mijn webcam microsoft 5000 werkt wel maar
de software om filmpjes en foto's nog niet op windows 10.
dus nog aan het zoeken voor een oplossing.
Wellicht aangeven over welk softwarepakket het gaat, want je stelt nu niet echt een vraag. Heb je de laatste versie van Mouse & Keyboard center geïnstalleerd staan? (versie 2.5).

is everything cool?

• incaz
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 15-11-2022
Ik vind het niet zo tof dat Win10 af en toe zelfstandig besluit alle programma's af te sluiten en updates te installeren, zonder waarschuwing vooraf. Nu al een paar keer gebeurd midden in de nacht, maar bepaald niet fijn als je nog zaken open hebt laten staan waar je graag naar wilt kijken. (En dat open staan is normaal geen risico, want zelfs bij een crash krijg ik van Firefox netjes mijn tabs met teksten terug.)

Never explain with stupidity where malice is a better explanation

• Luuk1983
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 23-09 11:07
incaz schreef op donderdag 10 september 2015 @ 09:10:
Ik vind het niet zo tof dat Win10 af en toe zelfstandig besluit alle programma's af te sluiten en updates te installeren, zonder waarschuwing vooraf. Nu al een paar keer gebeurd midden in de nacht, maar bepaald niet fijn als je nog zaken open hebt laten staan waar je graag naar wilt kijken. (En dat open staan is normaal geen risico, want zelfs bij een crash krijg ik van Firefox netjes mijn tabs met teksten terug.)
http://lifehacker.com/sto...er-after-update-509712123

AMD Ryzen 7 5800X3D | Gigabyte X570 Aorus ELITE | 32GB Corsair vengence 3200 | MSI RTX3080 Gaming Z | 2 x WD Black SN850X 2TB, Samsung 850 EVO 1TB | NZXT H7 Flow | Be quiet! Dark Rock Pro 4 | Corsair RM850x | Meta Quest 3

• HallonRubus
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 20:07
Sinds ik Windows 10 gebruik loopt Word 2013 vaak (paar keer per dag) vast, op willekeurige momenten, maar meestal als ik van een ander programma weer naar Word switch.
Meer mensen die hier last van hebben?
Ik heb gewoon een upgrade gedaan vanaf W7.

• dragon2
  • Registratie: Juni 2008
  • Niet online
sdk16420 schreef op donderdag 10 september 2015 @ 11:30:
Sinds ik Windows 10 gebruik loopt Word 2013 vaak (paar keer per dag) vast, op willekeurige momenten, maar meestal als ik van een ander programma weer naar Word switch.
Meer mensen die hier last van hebben?
Ik heb gewoon een upgrade gedaan vanaf W7.
Wat zegt eventviewer op zo'n moment?

• HallonRubus
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 20:07
dragon2 schreef op donderdag 10 september 2015 @ 11:34:
[...]

Wat zegt eventviewer op zo'n moment?
The program WINWORD.EXE version 15.0.4737.1003 stopped interacting with Windows and was closed. To see if more information about the problem is available, check the problem history in the Security and Maintenance control panel.
Process ID: 1584
Start Time: 01d0eb927f470ff7
Termination Time: 0
Application Path: C:\Program Files\Microsoft Office\Office15\WINWORD.EXE
Report Id: 8945ce73-5790-11e5-9bcc-88ae1dffd5dc
Faulting package full name:
Faulting package-relative application ID:

• blmp
  • Niet online
blmp schreef op maandag 07 september 2015 @ 12:16:
Heb momenteel een wazig probleem op Windows 10. Mijn Outlook account lijkt 'weg' te zijn uit de email app, maar staat nog wel gewoon in alle andere apps (People, Calendar etc.). Daardoor krijg ik mijn mail niet binnen. Opnieuw toevoegen geeft een 'account bestaat al' achtige melding.

Calendar
[afbeelding]

Email app
[afbeelding]

Heb o.a. wat hier beschreven staat al geprobeerd maar mijn Outlook account wordt maar niet weergegeven in de mail app. Iemand nog Ideeën?
FYI: Dit probleem is opgelost in de Mail/Calendar update van vandaag.

• Raven
  • Registratie: November 2004
  • Niet online
Mijn neef heeft sinds de overstap van W7 naar W10 last van een hele lage upload en dat lijkt te liggen aan de betreffende pc icm W10. Inmiddels is de LAN-driver al bijgewerkt met die van de fabrikant (van de controller), Windows updates sharen was al uitgezet en in taakbeheer gekeken of er op de achtergrond iets de upload zat dicht te trekken, niets gevonden.

Iemand nog andere ideeën? :S

edit: Al opgelost, "Large Send Offload" stond aan, nu uit en heeft het opgelost.

[ Voor 12% gewijzigd door Raven op 10-09-2015 15:53 ]

After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...

Oscar Wilde

• carcassonne
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 24-04-2021
FREAKJAM schreef op woensdag 09 september 2015 @ 22:41:
[...]

Wellicht aangeven over welk softwarepakket het gaat, want je stelt nu niet echt een vraag. Heb je de laatste versie van Mouse & Keyboard center geïnstalleerd staan? (versie 2.5).
ik heb de windows life cam studio programma geïnstalleerd.
die ook bij de webcam zit maar die werkt niet op 10.
dus kan ik geen filmpjes schieten en foto's maken met mijn webcam.

[ Voor 7% gewijzigd door carcassonne op 10-09-2015 16:25 ]

• be3a18
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 16-09 17:29
Zoekknop in Windows 10 werkt toch niet goed (BUG?).

Zojuist geprobeerd app te starten via de zoekfunctie (vergrootglas, rechts van de Startknop). Werkt weer niet! Volgens jullie moet ik dan even wachten... Ik heb wel genoeg van dat even wachten! Wanneer komt hier eens een oplossing voor die meteen werkt?! Ik heb al eens geïndexeerd. Ik blijf niet bezig...

• tiguan
  • Laatst online: 07:27
Bij mij werkt zoeken prima hoor. Maar ik doe 't meestal via het start menu. Al zouden beide manier moeten werken.

• be3a18
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 16-09 17:29
Kan iemand mij nog een keer helpen? Ik heb er wel genoeg van én ik heb niet zoveel zin bijna 180 pagina's door te worstelen... Wat is de ECHTE oplossing voor dit probleem?

• Reepje
  • Niet online
be3a18 schreef op donderdag 10 september 2015 @ 18:04:
Kan iemand mij nog een keer helpen? Ik heb er wel genoeg van én ik heb niet zoveel zin bijna 180 pagina's door te worstelen... Wat is de ECHTE oplossing voor dit probleem?
Als het niet werkt op jouw machine, dan ga je toch gewoon terug naar windows 8.1 of waar je maar vandaan kwam.

• RayNbow
  • Registratie: Maart 2003
  • Nu online

RayNbow

Kirika <3

be3a18 schreef op donderdag 10 september 2015 @ 18:04:
Ten eerste, er staat een zoekveld bovenaan de pagina om in dit topic te zoeken. Je hoeft niet elke pagina te lezen.

Ten tweede, we weten niet wat je probleem is. Je post is net zo informatief voor ons als iemand die naar een dokter gaat en zegt "ik heb pijn".

Leg uit wat je al gedaan hebt. Welke dingen heb je al gevonden en uitgeprobeerd? Wat werkt wel? Wat werkt niet?

Ipsa Scientia Potestas Est
NNID: ShinNoNoir

• wsmaal
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
be3a18 schreef op donderdag 10 september 2015 @ 17:30:

Zojuist geprobeerd app te starten via de zoekfunctie (vergrootglas, rechts van de Startknop). Werkt weer niet! Volgens jullie moet ik dan even wachten... Ik heb wel genoeg van dat even wachten! Wanneer komt hier eens een oplossing voor die meteen werkt?! Ik heb al eens geïndexeerd. Ik blijf niet bezig...
Af en toe werkt(e) het bij mij (W10/x64) ook niet. Via de task manager (ctrl/alt/delete) beëindig ik SearchUI.exe (details). Daarna werkt search Windows...

• incaz
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 15-11-2022

Never explain with stupidity where malice is a better explanation

• FREAKJAM
be3a18 schreef op donderdag 10 september 2015 @ 17:30:

Searchui.exe killen in taskbar al geprobeerd? En probeer ook eens te Googlen (search not working windows 10 10240 of iets dergelijks), niet alles wordt besproken op GoT. En zoals eerder gezegd, er is een zoekfunctie.

[ Voor 8% gewijzigd door FREAKJAM op 10-09-2015 21:38 ]

is everything cool?

• Id3ntityX
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 04-09 20:23
DarkSide schreef op donderdag 13 augustus 2015 @ 10:09:
Zelf wel tevreden over hoe w10 draait hier. Zowel op laptop als op HTPC.
Maar waarom kan de netflix app niet gewoon Full screen blijven opstarten. Als ik netflix wil kijken wil ik dat op mijn TV doen en altijd op Full screen. Moet telkens dat pijltje aanklikken.
Zie niets terug in settings oid.
Had je hier inmiddels misschien al een oplossing op gevonden? Of weet iemand anders wellicht een truc om te forceren om een app in full screen te starten?

• DarkSide
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 20-09 20:57

DarkSide

theres no place like ::1

helaas. Alleen als je pc in tablet mode staat, start een App rechtstreeks fullscreen op.
Zou fijn zal er dat gewoon ergens een setting zou worden.

There are 10 kinds of people in this world..... Those who know binary. And those who don't.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jochem Boom
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 24-07 13:28
Ik heb sinds de installatie regelmatig last van random slowdowns, waarbij de audio uitgerekt wordt en ook de gui alleen nog extreem traag reageert. Deze spikes duren 10 seconden tot een halve minuut. Het is zeer random, soms een paar keer achter elkaar, een andere keer de hele dag niet. Het levert verder geen vastlopers of meldingen op. Behalve de Windows 10 installatie (clean, x64) is er niets veranderd. Is dit een bekend probleem en is er een oplossing?

Specs:

i7 920
6gb ram
Nvidia 560ti
Asus Xonar Xense (audio)

• Feroz
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 02-08 18:09
Wie zou mij kunnen helpen.
In verkenner zijn al mijn mappen uit snelle toegang opeens verdwenen en als ik een nieuwe map daar wil toevoegen geeft hij een melding met 'de parameter is onjuist'. Hij heeft het sinds de upgrade wel gewoon gedaan.

Verwijderd

Beste medetweakers,

Wellicht kunnen jullie mij helpen met een vreemd probleem dat ik heb sinds ik windows 10 upgrade uitgevoerd heb.
Ik heb namelijk een Logitech bluetooth audio device aangesloten op mijn receiver waarmee ik via mij laptop audio afspeel, dit ging altijd perfect met windows 7. Bij windows 10 deed hij het ineens niet meer, waarna ik bluetooth apparaat verwijderen heb gedaan (met het idee om vervolgens deze weer opnieuw toe te voegen) maar nu kan ik hem met geen mogelijkheid meer detecteren. bij zoeken naar bluetooth apparaten blijft het zoekbalkje oneindig lang doorlopen en gebeurd er niks.
Met mijn telefoon werkt het bluetooth audio device nog steeds prima dus het ligt aan windows.

Wie o wie kan me hier iets over vertellen?

alvast dank!

• blmp
  • Niet online
Verwijderd schreef op zaterdag 12 september 2015 @ 17:07:
Beste medetweakers,

Wellicht kunnen jullie mij helpen met een vreemd probleem dat ik heb sinds ik windows 10 upgrade uitgevoerd heb.
Ik heb namelijk een Logitech bluetooth audio device aangesloten op mijn receiver waarmee ik via mij laptop audio afspeel, dit ging altijd perfect met windows 7. Bij windows 10 deed hij het ineens niet meer, waarna ik bluetooth apparaat verwijderen heb gedaan (met het idee om vervolgens deze weer opnieuw toe te voegen) maar nu kan ik hem met geen mogelijkheid meer detecteren. bij zoeken naar bluetooth apparaten blijft het zoekbalkje oneindig lang doorlopen en gebeurd er niks.
Met mijn telefoon werkt het bluetooth audio device nog steeds prima dus het ligt aan windows.

Wie o wie kan me hier iets over vertellen?

alvast dank!
Heeft Windows 10 niet toevallig de bluetooth driver verwijderd en een 'generieke' driver geinstalleerd? Fabrikant specifieke driver kan mogelijk meer 'profielen' ondersteunen.

• DanielAlm
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 23-09 10:51
Best tevreden maar nu loop ik tegen een probleem aan dat de agenda app maar een paar maanden kan synchroniseren.

• franssie
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 01:33

franssie

Save the albatross

Na een tijd geleden uit het W10 beta programma gestapt te zijn, heb ik het nu op drie machines staan. De frustratie kwam toen voort uit het maar deels kunnen werken met een non-touch machine (op een manier die nog minder was dan W8.x) maar dat lijkt nu grotendeels opgelos, het werkt hier nu beter dan W7.
Wat wel raar is dat nog steeds de windowsconfiguratie en computerbeheer nog steeds kris kras door elkaar lijkt te lopen, dat hadden ze op W-Phone nu eindelijk eens redelijk recht getrokken maar voor deze grote opschoning is dat blijven liggen?

Maar tot nu toe, prima ervaringen!

franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• melly
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 03-03-2023
Nog steeds gemixte gevoelens over W10.
Wel vind ik dat UHD resolutie een stuk beter weer gegeven wordt.
De pc is aangesloten op mijn Samsung 65 inch UHD en het liefst zou ik W10 ook in deze resolutie willen draaien. Echter merk ik dat sommige programma's niet of niet geheel goed mee scalen waardoor teksten heel klein worden weer gegeven. Door dit is de UHD resolutie net niet lekker bruikbaar. Is hier een oplossing voor?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Propane
  • Registratie: Augustus 2008
  • Niet online
Nou, OneDrive heeft er geen zin meer in op mijn desktop. Blijft maar hangen in een status. Ik laat hem bijvoorbeeld een nieuwe folder synchroniseren en volgens de tray icon is alle data gedownload. Vervolgens is de folder leeg op mijn harde schijf en blijft OneDrive gewoon hangen op de status 350MB van 350MB gedownload of iets dergelijks.

Heeft iemand dit wel eens meegemaakt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dennis_rsb
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 00:24
Kan iemand de ervaring delen, als iemand een upgrade heeft gedaan met behoud van alles naar windows 10. Ik neem aan dat hij automatisch verbind met je eigen wifi netwerk en niet met de open wifi in de buurt? En als bij jou het internet uitvalt, schakelt ie dan over op een willekeurige open wifi?

Het is zo namelijk iemand uit mijn familie heeft windows 10, en als het moet kan ik wifi sense uitschakelen, maar ben nu niet echt in de gelegenheid. En MS heeft t bij default aan schijnbaar?

[ Voor 24% gewijzigd door dennis_rsb op 13-09-2015 15:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mrjraider
  • Registratie: Juli 2012
  • Niet online
dennis_rsb schreef op zondag 13 september 2015 @ 15:15:
Kan iemand de ervaring delen, als iemand een upgrade heeft gedaan met behoud van alles naar windows 10. Ik neem aan dat hij automatisch verbind met je eigen wifi netwerk en niet met de open wifi in de buurt? En als bij jou het internet uitvalt, schakelt ie dan over op een willekeurige open wifi?

Het is zo namelijk iemand uit mijn familie heeft windows 10, en als het moet kan ik wifi sense uitschakelen, maar ben nu niet echt in de gelegenheid. En MS heeft t bij default aan schijnbaar?
Ja, gewoon eigen WIFI en nadien kan je bij de instellingen Sense uitschakelen :Y
Geen enkel probleem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• warhamstr
  • Laatst online: 26-12-2023
Komt er nog een optie om het onscreen tobo aan te passen? Ik vind hem standaard velt te veel ruimte innemen op mijn 10" Yoga Tablet...

P50/Xeon E3-1505M/64GB/2Tb/Q M2000M 4GB/4K

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daywalk3r
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 15-12-2023

Daywalk3r

Walks at night 2

Bij mij werkt de store niet.. Als ik er op klik gebeurt er gewoon niks Ik heb de meeste trucs al getest zoals tijd, powershell commando, wsreset enz. Ik heb als test een nieuw profiel gemaakt en in een ander profiel werkt het wel.

Weet iemand wat ik uit de appdata van het werkende profiel kan kopiëren om het onder mijn huidige werkend te krijgen? Ik behoud namelijk het liefst m'n eigen huidige profiel.

Is the enemy of my enemy, my friend or my enemy?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dat had ik een week geleden en 10 uurtjes daarna deed de store het gewoon weer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daywalk3r
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 15-12-2023

Daywalk3r

Walks at night 2

Verwijderd schreef op maandag 14 september 2015 @ 11:08:
[...]

Dat had ik een week geleden en 10 uurtjes daarna deed de store het gewoon weer.
Bij mij heeft hij het 2 dagen na de upgrade gedaan en daarna niet meer. Hij doet het dus al een kleine maand niet meer.

Is the enemy of my enemy, my friend or my enemy?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Droathoah
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 12-03-2019
Ik heb sinds kort dat mijn geluid wegvalt uit het niets. Een reboot is dan noodzakelijk om het geluid terug te krijgen.

Heeft iemand een oplossing voor dit probleem?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KillerAce_NL
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

KillerAce_NL

If it ain't broke...

Droathoah schreef op maandag 14 september 2015 @ 11:17:
Ik heb sinds kort dat mijn geluid wegvalt uit het niets. Een reboot is dan noodzakelijk om het geluid terug te krijgen.

Heeft iemand een oplossing voor dit probleem?
Wat heb je zelf al uitgezocht/getroubleshoot ? Het is niet de bedoeling elk vaag probleem hier zomaar neer te plempen, tis geen helpdesk...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hann1BaL

Hann1BaL

Op mijn mediaplayer heb ik Win 10 geinstalleerd. Het is een simpele AMD APU:
De ervaring:
De nieuwste drivers van AMD zorgen dat de videoweergave niet meer goed werkt. Met DDU de drivers verwijderen en een oudere beta installeren lost het probleem op. Dit is meer een AMD probleem dan een windows10 probleem.

Verder vind ik dat Windows Defender het systeem wel erg traag maakt. het is natuurlijk maar een heel simpel APUtje, E-1800, maar dat is volgens de specs genoeg. Nu in het register Windows Defender uitgeschakeld en het systeem is ineens weer werkbaar. Het zou wat beter met resources om moeten gaan of op lagere prio draaien.

Het geheugengebruik is wel erg verbeterd t.o.v. Windows 7. Op mijn PC nog erg blij met Windows 10, maar op mn mediaspeler is het wel net aan. Ze moeten werken aan Windows Defender en het resourcegebruik er van.

Ik had verder Wake on LAN problemen: Dat werkte niet meer. Het installeren van Realtek drivers van de website, ipv de standaard drivers die windows zelf installeert, loste dat probleem volledig op.

Ik heb nu 4x upgrade uitgevoerd (2x Win7 en 2x Win8.1) naar windows 10. Bij 2 ging het zonder problemen. Bij de andere 2 moest ik veel handmatig doen en de eigenaren van de computers hadden dit nooit gekund. Microsoft had duidelijker moeten zijn met potentiele issues.

Ziggo internetbeveiliging blokkeerde de uprgade bij 1 installatie. De ander weet ik het nog steeds niet, maar is uiteindelijk met de downloadtool gedaan.

Het behoudt van instellingen, profielen en applicaties is dan wel weer goed geregeld.

[ Voor 6% gewijzigd door Hann1BaL op 14-09-2015 11:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arfman

Arfman

Drome!

Hann1BaL schreef op maandag 14 september 2015 @ 11:26:
Ik heb nu 4x upgrade uitgevoerd (2x Win7 en 2x Win8.1) naar windows 10. Bij 2 ging het zonder problemen. Bij de andere 2 moest ik veel handmatig doen en de eigenaren van de computers hadden dit nooit gekund. Microsoft had duidelijker moeten zijn met potentiele issues.
Aangezien er miljoenen PC's draaien met alelrlei types hardware, software en instellingen is dit natuurlijk compleet onmogelijk :)

DRoME LAN Gaming | iRacing profiel | Kia e-Niro 64kWh | Hyundai Ioniq 28kWh | PV 5.760Wp |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hann1BaL

Hann1BaL

Arfman schreef op maandag 14 september 2015 @ 11:54:
[...]

Aangezien er miljoenen PC's draaien met alelrlei types hardware, software en instellingen is dit natuurlijk compleet onmogelijk :)
Niet mee eens: Wat ik bedoel: De computer gaat terug naar het vorige OS en dat is het. Ze zijn erg goed met een eerste popup scherm, maar je wilt daarna toch even een scherm met een aantal potentiele oorzaak en misschien iets van een melding: Neem contact op met X,Y,Z.

Dat een antivirusoplossing problemen kan veroorzaken wordt nergens aangegeven. Natuurlijk begrijp ik dat het niet altijd lukt en kan werken. Dat accepteer ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KillerAce_NL
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

KillerAce_NL

If it ain't broke...

Hann1BaL schreef op maandag 14 september 2015 @ 11:26:
Op mijn mediaplayer heb ik Win 10 geinstalleerd. Het is een simpele AMD APU:
De ervaring:
De nieuwste drivers van AMD zorgen dat de videoweergave niet meer goed werkt. Met DDU de drivers verwijderen en een oudere beta installeren lost het probleem op. Dit is meer een AMD probleem dan een windows10 probleem.

Verder vind ik dat Windows Defender het systeem wel erg traag maakt. het is natuurlijk maar een heel simpel APUtje, E-1800, maar dat is volgens de specs genoeg. Nu in het register Windows Defender uitgeschakeld en het systeem is ineens weer werkbaar. Het zou wat beter met resources om moeten gaan of op lagere prio draaien.

Het geheugengebruik is wel erg verbeterd t.o.v. Windows 7. Op mijn PC nog erg blij met Windows 10, maar op mn mediaspeler is het wel net aan. Ze moeten werken aan Windows Defender en het resourcegebruik er van.

Ik had verder Wake on LAN problemen: Dat werkte niet meer. Het installeren van Realtek drivers van de website, ipv de standaard drivers die windows zelf installeert, loste dat probleem volledig op.

Ziggo internetbeveiliging blokkeerde de uprgade bij 1 installatie. De ander weet ik het nog steeds niet, maar is uiteindelijk met de downloadtool gedaan.

Het behoudt van instellingen, profielen en applicaties is dan wel weer goed geregeld.
Koop je een goedkope ssd voor je htpc ;)
Mijn htpc draait op een athlon 5150 met een intel ssd, lekker rap en geen last van AV.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arfman

Arfman

Drome!

Hann1BaL schreef op maandag 14 september 2015 @ 11:58:
[...]

Niet mee eens: Wat ik bedoel: De computer gaat terug naar het vorige OS en dat is het. Ze zijn erg goed met een eerste popup scherm, maar je wilt daarna toch even een scherm met een aantal potentiele oorzaak en misschien iets van een melding: Neem contact op met X,Y,Z.
Nogmaals, hoe moeten ze dat in hemelsnaam aangeven met de miljarden combinaties die mogelijk zijn van hardware/firmware/bios/drivers/instellingen uit vorige installaties/etc. :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hann1BaL

Hann1BaL

Arfman schreef op maandag 14 september 2015 @ 12:44:
[...]

Nogmaals, hoe moeten ze dat in hemelsnaam aangeven met de miljarden combinaties die mogelijk zijn van hardware/firmware/bios/drivers/instellingen uit vorige installaties/etc. :?
Aangeven wat de potentiele oorzaken zaken.
Virusscanners
Ontbrekende windows updates

Contact MS.

Nu geven ze NIETS weer, niet eens een melding. Een algemeen bericht voor de eindgebruiker lijkt me niet meer dan handig. Dat is zeer eenvoudig.

BIOS, instellingen, hardware zijn allemaal al gecheckt VOORDAT je de upgrade gaat doen. Dat doet de tool, dus ook al ben ik mij volledig bewust van het oneindig aantal hardware- en softwaremogelijkheden, vind ik toch dat MS dit anders moet oplossen. De upgrade zou voor een leek te doen moeten zijn.
KillerAce_NL schreef op maandag 14 september 2015 @ 12:42:
[...]
Koop je een goedkope ssd voor je htpc ;)
Mijn htpc draait op een athlon 5150 met een intel ssd, lekker rap en geen last van AV.
Er zit een SSD in. Het gaat over de CPU load door Win Defender en niet de HDD load. En ook al heb jij een redelijke basic APU, de E-1800 is echt nog wel een categorie langzamer. :)

[ Voor 19% gewijzigd door Hann1BaL op 14-09-2015 13:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arfman

Arfman

Drome!

Hann1BaL schreef op maandag 14 september 2015 @ 12:50:

Aangeven wat de potentiele oorzaken zaken.
Dat kunnen er miljoenen zijn.
Virusscanners
Tientallen opties.
Ontbrekende windows updates
Niet nodig. Zelfs een vanilla 8.1 kon ik meteen updaten naar 10.
Contact MS.
En nog meer gezeik van de aluhoedjes krijgen? ;)
Nu geven ze NIETS weer, niet eens een melding. Een algemeen bericht voor de eindgebruiker lijkt me niet meer dan handig. Dat is zeer eenvoudig.
Die melding geven is inderdaad zeer eenvoudig. De oorzaak achterhalen niet.
BIOS, instellingen, hardware zijn allemaal al gecheckt VOORDAT je de upgrade gaat doen. Dat doet de tool, dus ook al ben ik mij volledig bewust van het oneindig aantal hardware- en softwaremogelijkheden, vind ik toch dat MS dit anders moet oplossen. De upgrade zou voor een leek te doen moeten zijn.
Ik denk (nofi) dat je niet helemaal bevat wat voor ontstellend grote operatie dat zou zijn. Als ik het slagingspercentage lees van geupgrade machines (inclusief die van mijzelf met bijna 2 jaar oude, vervuilde 8.1 installatie) doet MS het zeer goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hann1BaL

Hann1BaL

Arfman schreef op maandag 14 september 2015 @ 12:58:
[...]

Ik denk (nofi) dat je niet helemaal bevat wat voor ontstellend grote operatie dat zou zijn. Als ik het slagingspercentage lees van geupgrade machines (inclusief die van mijzelf met bijna 2 jaar oude, vervuilde 8.1 installatie) doet MS het zeer goed.
Wat een grote onzin!

Potentiele oorzaken is gewoon een korte berichtgeving dat het mislukt is. Er komt nu GEEN melding. Niet eens dat het mislukt is. Als je wegloopt van de computer en 2 uur later terugkomt, staat er gewoon weer Windows 7. Enige wat ik voorstel is een bericht dat het mislukt is en Microsoft kan echt wel een lijstje met eerste troubleshooting maken of desnoods links naar hun knowledge base.. Die zijn online namelijk ook te vinden. Potentiele oorzaken bedoel ik dus NIET specifieke items op de computer. maar MS is echt wel op de hoogte van oorzaken van falen. Ze hebben wel inzicht in wat als eerste te bekijken.

Neem het voorbeeld virusscanner. Ongeacht hoeveel opties dit zijn. De melding kan gewoon omvatten. Beveiligingssoftware zoals virus scanners zouden de upgrade kunnen verhinderen. Verwijder deze tijdelijk en probeer het opnieuw.

Wat je zegt is dus verder niet relevant. Je begrijpt het punt niet.

Zelfs een bericht dat zegt: Met de huidige configuratie kunnen we de upgrade niet volbrengen, helpt al meer dan dat MS nu doet.

Aangezien ik zelf in de IT werk en we soms te maken krijgen met problemen waar we de oorzaak niet van kennen, neemt dat niet weg dat je niet met de eindgebruiker kunt communiceren. Communicatie neemt vaak de helft van de ergernis weg, kan ik uit ervaring meedelen.
Niet nodig. Zelfs een vanilla 8.1 kon ik meteen updaten naar 10.
Nog meer onzin: 2 computers waarbij de upgrade faalde en ik een foutmelding kon achterhalen, kwam het door ontbrekende Windows updates. De upgrade ging wel na alle Windows updates, op advies van technet. Dat jij die ervaring niet hebt, betekent niet dat het geen probleem bij anderen zou kunnen zijn. "Bigger picture"

(Dit waren trouwens de 2 computers die gerekend heb bij de: Ging eenvoudig en simpel.)

[ Voor 45% gewijzigd door Hann1BaL op 14-09-2015 13:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Propane
  • Niet online
Propane schreef op zondag 13 september 2015 @ 14:18:
Nou, OneDrive heeft er geen zin meer in op mijn desktop. Blijft maar hangen in een status. Ik laat hem bijvoorbeeld een nieuwe folder synchroniseren en volgens de tray icon is alle data gedownload. Vervolgens is de folder leeg op mijn harde schijf en blijft OneDrive gewoon hangen op de status 350MB van 350MB gedownload of iets dergelijks.

Heeft iemand dit wel eens meegemaakt?
Mocht iemand dit nog eens tegenkomen, ik ben erachter gekomen wat het probleem is. Blijkbaar verpest de Windows 10 versie van OneDrive wat dingen met betrekking tot permissies op mappen als je dingen weer vers van OneDrive download.

Omdat de OneDrive applicatie het voor elkaar krijgt om geen permissie te hebben voor het maken van mappen in de OneDrive map (dafuq), wordt alles maar naar een Temp folder gedownload en blijft hij hangen op het maken van de juiste mappen.

Ik heb het nu opgelost door de OneDrive root folder permissies aan te passen. Mijn eigen account toegevoegd met Full Control ipv de generieke groepen zoals Admins en Users. Vervolgens alle child folders en files dezelfde permissies laten 'inheriten'. Nu synchroniseerd alles weer zoals het hoort.

Tijd om hetzelfde feest op m'n Surface Pro 3 te gaan regelen nu...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arfman

Arfman

Drome!

Hann1BaL schreef op maandag 14 september 2015 @ 13:02:
Nog meer onzin: 2 computers waarbij de upgrade faalde en ik een foutmelding kon achterhalen, kwam het door ontbrekende Windows updates. De upgrade ging wel na alle Windows updates, op advies van technet. Dat jij die ervaring niet hebt, betekent niet dat het geen probleem bij anderen zou kunnen zijn. "Bigger picture"

(Dit waren trouwens de 2 computers die gerekend heb bij de: Ging eenvoudig en simpel.)
Ik ga hier geen verpiswedstrijd van maken, maar leg jij maar eens uit hoe het kan dat ik met een 8.1 installatie van nog geen minuut oud, zonder updates, meteen doorkon naar 10? Dat is ook precies het punt wat ik maak en wat jij dan weer niet ziet, namelijk dat elke PC weer anders is en er dus 1000 redenen kunnen zijn waarom een upgrade faalt.

Overigens gaf de upgradetool bij mij gewoon aan dat er een (op dat moment) niet compatibele virusscanner was geïnstalleerd. Again, bigger picture, elke PC is anders.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hann1BaL

Hann1BaL

Arfman schreef op maandag 14 september 2015 @ 13:39:
[...]

Ik ga hier geen verpiswedstrijd van maken, maar leg jij maar eens uit hoe het kan dat ik met een 8.1 installatie van nog geen minuut oud, zonder updates, meteen doorkon naar 10? Dat is ook precies het punt wat ik maak en wat jij dan weer niet ziet, namelijk dat elke PC weer anders is en er dus 1000 redenen kunnen zijn waarom een upgrade faalt.

Overigens gaf de upgradetool bij mij gewoon aan dat er een (op dat moment) niet compatibele virusscanner was geïnstalleerd. Again, bigger picture, elke PC is anders.
Nog een poging voordat ik het opgeef:
Blijkbaar is het voor sommige PCs wel noodzakelijk om eerst alle Windows updates te installeren en voor anderen staan de juiste updates er al op. Heel fijn dat jij die melding kreeg. We weten blijkbaar allebei dat PCs anders zijn en zeker de configuraties. Dat is geen onderdeel van discussie.
Ik probeer het nog 1 keer met 1 zin, maar misschien wel tegen beter weten in:

Indien de upgrade niet lukt, informeer de gebruikers met de mogelijke oorzaken in algemene zin zodat ze of zelf op onderzoek uit kunnen of iemand er bij kunnen halen in plaats van geen enkele notificatie, maar gewoon terug naar oude instellingen.
Arfman schreef op maandag 14 september 2015 @ 14:13:
Geen enkele notificatie is inderdaad niet handig, dat zijn we met elkaar eens. Laten we het verder hier maar bij laten :)
Is alles wat ik zei :) zijn we het gewoon eens.

[ Voor 9% gewijzigd door Hann1BaL op 14-09-2015 14:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arfman

Arfman

Drome!

Geen enkele notificatie is inderdaad niet handig, dat zijn we met elkaar eens. Laten we het verder hier maar bij laten :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reepje
  • Niet online
Arfman schreef op maandag 14 september 2015 @ 14:13:
Ik kreeg anders wel een notificatie:
Er is iets gebeurd
Ik heb daar even naar staan te kijken tot dat ik doorhad dat het ding hing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arfman

Arfman

Drome!

Reepje schreef op maandag 14 september 2015 @ 15:16:
[...]

[...]

Of dat een echte notificatie is (waar je ook nog iets aan hebt) kunnen we nog even discussiëren denk ik :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fredi
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 09-06 04:29
Reepje schreef op maandag 14 september 2015 @ 15:16:
[...]

[...]

Dat Windows meldde 'er is iets gebeurd', zou dat niet gewoon kunnen zijn dat hij de mappen Windows~BT en Windows~?(naam weet ik niet meer) aanmaakte om de installatiebestanden erin te downloaden? Ik heb die melding ook gehad toen ik upgrade met de eerste optie van de MCT(als ik mij niet vergis, is weeral meer dan een maand geleden 8)7), 'upgraden vanaf deze pc'(dus niet met de iso-file). Via de reguliere weg kreeg ik de W10-upgrade niet binnen(via Windows-icoon in systeemvak) en had ik ook geen WINDOWS-BT mappen op mijn C-schijf. MCT gedownload, 'upgraden vanaf deze pc' geselecteerd, melding 'er is iets gebeurd' gekregen en toen had ik die mappen opeens wel. De installatiebestanden werden dan nog niet in de mappen gedownload, dus heb ik maar geupgrade via de iso.

[ Voor 5% gewijzigd door Fredi op 15-09-2015 01:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• General_Snuss
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 20:46
Ik krijg sinds een dag of 2 deze update binnen, maar wil niet installeren met volgende error.

• th2_release Professional 10525 - Error 0x80246017

Daarna verdwijnt de update uit de lijst en krijg ik;

Your device is up to date.

Iemand een idee wat er aan de hand is?

(Ik heb al gezocht op de error en wat dingen geprobeerd, maar die werken niet, helaas.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hann1BaL

Hann1BaL

De email app en calendar app vind ik zeer duidelijk en simpel. Prima geschikt voor mijn ouders. Wat mij echter opvalt is de vertraging in de applicatie in combinatie met een Google account.

Indien je een email verwijdert in de email app, blijft deze echt nog heel lang staan in je gmail via web browser of gmail app op de telefoon.

Meer mensen met die ervaring? Is dat in te stellen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 23-09 09:52
Hann1BaL schreef op dinsdag 15 september 2015 @ 10:17:
De email app en calendar app vind ik zeer duidelijk en simpel. Prima geschikt voor mijn ouders. Wat mij echter opvalt is de vertraging in de applicatie in combinatie met een Google account.

Indien je een email verwijdert in de email app, blijft deze echt nog heel lang staan in je gmail via web browser of gmail app op de telefoon.

GMail checkt/werkt slechts bij eens in de 30 minuten of zo bij een Hotmail account. Aannemende dat je het daar over hebt.

Althans, dat is hier wel zo. Een Hotmail zie ik ook pas na een tijdje binnenkomen op GMail.

Nickname does not reflect reality

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hann1BaL

Hann1BaL

Brad Pitt schreef op dinsdag 15 september 2015 @ 10:23:
[...]

GMail checkt/werkt slechts bij eens in de 30 minuten of zo bij een Hotmail account. Aannemende dat je het daar over hebt.

Althans, dat is hier wel zo. Een Hotmail zie ik ook pas na een tijdje binnenkomen op GMail.
Dat is hotmail binnenhalen bij Gmail, via pop3.

Ik heb het over de IMAP geconfigureerde Google accounts in the Mail / Calendar / Contactpersonen apps in Windows 10 (anders zou het wel een heel verkeerd geplaatste post zijn, nietwaar?) die standaard Google accounts ondersteunen. Dit is IMAP en zou dus "direct" moeten zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blmp
  • Niet online
Hann1BaL schreef op dinsdag 15 september 2015 @ 10:17:

Had hetzelfde probleem een tijd geleden en kreeg het maar niet opgelost. Heb toen vrij drastisch gewoon mijn GMail geimporteerd in Outlook.com en mijn nieuwe emails allemaal laten forwarden naar mijn Outlook.com account. Niet echt een oplossing, maar ach, zit zelf toch al helemaal in het Microsoft ecosysteem haha. :P

[ Voor 7% gewijzigd door blmp op 15-09-2015 12:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Skyaero
  • Registratie: Juli 2005
  • Niet online
Inmiddels enige tijd onder Windows 10 aan het werk. Bevalt op zicht prima, maar twee dingen beginnen mij te irriteren

- De zoekfunctie is matig. Ja hij kan alles vinden (ik heb handmatig aangegeven welke folders te indexeren), maar er wordt geen 'relevantie' aan gegeven. Als ik 'word' zoek, staat Wordpad altijd boven Microsoft Word, ook al gebruik ik Wordpad nooit.

- Het gebruik van meerdere desktops is gewoon omslachtig. Het vereist meerdere handelingen (WIN+tab, rechtermuisknop) om een applicatie van de ene desktop naar de andere te verplaatsen. Als je niet op desktop 1 zit, wilt zoeken (WIN toets) en vervolgens cancelled (ESC), dan ga je automatisch terug naar de eerste desktop. Verder zijn een aantal applicaties aan de eerste desktop vastgekoppeld (MS Word) of verschijnt een applicatie op alle desktops (MS Excel). Ik had eigenlijk gehoopt op iets zoals Unity in Ubuntu.

Deze functionaliteiten zijn nog duidelijk niet af. Beetje jammer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hann1BaL

Hann1BaL

Skyaero schreef op dinsdag 15 september 2015 @ 15:15:
Inmiddels enige tijd onder Windows 10 aan het werk. Bevalt op zicht prima, maar twee dingen beginnen mij te irriteren

- De zoekfunctie is matig. Ja hij kan alles vinden (ik heb handmatig aangegeven welke folders te indexeren), maar er wordt geen 'relevantie' aan gegeven. Als ik 'word' zoek, staat Wordpad altijd boven Microsoft Word, ook al gebruik ik Wordpad nooit.

- Het gebruik van meerdere desktops is gewoon omslachtig. Het vereist meerdere handelingen (WIN+tab, rechtermuisknop) om een applicatie van de ene desktop naar de andere te verplaatsen. Als je niet op desktop 1 zit, wilt zoeken (WIN toets) en vervolgens cancelled (ESC), dan ga je automatisch terug naar de eerste desktop. Verder zijn een aantal applicaties aan de eerste desktop vastgekoppeld (MS Word) of verschijnt een applicatie op alle desktops (MS Excel). Ik had eigenlijk gehoopt op iets zoals Unity in Ubuntu.

Deze functionaliteiten zijn nog duidelijk niet af. Beetje jammer.
Nu limiteer ik het gebruik van desktops meestal tot 2, omdat ik toch niet meer dingen tegelijk kan gaan doen, maar bijvoorbeeld wel presentaties maak op 1 en tegelijkertijd aan andere zaken werk en email behandel.
Dan lost je het eenvoudig op met CTRL + WIN + Pijltje links of rechts.
Ik vind het een goede toevoeging. Multiple desktops heeft altijd wel wat impact, omdat je zaken "kwijt" gaat raken..

• Tc-Chub
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 12-07 15:48
kevin33 schreef op donderdag 30 juli 2015 @ 09:11:
}:O
[...]

Ik heb exact hetzelfde probleem, met een Intel HD 3000.
Hij boot, hij komt in dat begin scherm, ik enter door, en na 2 minuten van mijn laptopscherm uit, frappante is als ik hem dan via HDMI aansluit op de tv, dat het wel gewoon werkt. Anyway ik kan geen andere drivers vinden, dus maar weer ff terug naar W7, en zoeken naar een oplossing.
Heeft iemand dit probleem onderhand al kunnen verhelpen? Ik heb soms last van rare zwarte strepen in het scherm, maar ik wil eigenlijk ook niet terug naar windows 7...

• ThinClientQ
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 22:07
Tc-Chub schreef op woensdag 16 september 2015 @ 21:44:
[...]

Heeft iemand dit probleem onderhand al kunnen verhelpen? Ik heb soms last van rare zwarte strepen in het scherm, maar ik wil eigenlijk ook niet terug naar windows 7...
Ah! Ik had exact dit probleem vandaag ook op een Toshiba laptop, Intel 3000.
Op een ander forum had ik gevonden dat een BIOS update de oplossing was.

Toshiba website ... Huidige BIOS 1,70, nieuwe 2,10 ... Updaten ... OPGELOST! _/-\o_

• Tc-Chub
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 12-07 15:48
ThinClientQ schreef op woensdag 16 september 2015 @ 21:48:
[...]

Ah! Ik had exact dit probleem vandaag ook op een Toshiba laptop, Intel 3000.
Op een ander forum had ik gevonden dat een BIOS update de oplossing was.

Toshiba website ... Huidige BIOS 1,70, nieuwe 2,10 ... Updaten ... OPGELOST! _/-\o_
Thanks voor je reactie! Ik heb net even gechecked, maar ik zit helaas al op de meest recente BIOS versie. Wordt dus nog even verder zoeken...

• S_Chief
  • Niet online
M'n HP riep vandaag dat systeemherstel uitgeschakeld was. Bizar, want daar heb ik nog nooit aan gezeten. Korte zoektocht laat zien dat systeemherstel standaard in Windows 10 is uitgeschakeld. Aparte keuze imho, iemand enig idee waarom?

• TheBorg
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 23-09 17:18

TheBorg

Resistance is futile.

SChief schreef op woensdag 16 september 2015 @ 22:44:
M'n HP riep vandaag dat systeemherstel uitgeschakeld was. Bizar, want daar heb ik nog nooit aan gezeten. Korte zoektocht laat zien dat systeemherstel standaard in Windows 10 is uitgeschakeld. Aparte keuze imho, iemand enig idee waarom?
Performance en disk ruimte. Ik zet het altijd meteen uit maar ik kan me eigenlijk wel voorstellen dat het voor het merendeel van de mensen toch wel handig is.
Pagina: 1 ... 45 ... 105 Laatste

Let op:
Ervaringen met de Insider Preview van Windows 10 kunnen in het [Windows 10] Insider Preview Ervaringen & Discussie topic.

Ervaringen met Windows 11 horen thuis in het [Windows 11] Insider Preview Ervaringen & Discussie topic.

De Windows 10 mei 2021 Update (of 21H1) bits zijn hier te downloaden (via de MediaCreation Tool link). Je kunt natuurlijk ook via Windows Update checken op updates, dan zou hij als het goed is ook binnen moeten komen.