Eigenlijk kan ik het wel begrijpen. Zelf heb ik systeemherstel nooit gebruikt (behalve eens om te testen hoe het gaat). Weinig mensen die het echt gebruiken lijkt me...maar ik kan er langs zitten.SChief schreef op woensdag 16 september 2015 @ 22:44:
dat systeemherstel standaard in Windows 10 is uitgeschakeld. Aparte keuze imho, iemand enig idee waarom?
Systeemherstel is iets dat je mist op het moment dat je het nodig hebt. Genoeg topics op GoT gezien waarbij men zelf systeemherstel had uitgeschakeld terwijl het een probleem had kunnen oplossen. Aparte keuze van MS imho, maar goed. Ik ga het zelf overigens ook niet inschakelen, mijn systemen zijn zo ingericht dat de 'refresh' optie van Windows 8.1/10 meer dan voldoende is. Voor de gemiddelde gebruiker zou het echter wel slim zijn om het aan te laten staan..
Ik heb nu weer dat Explorer een rare bug heeft.
Ik kan Quick Access niet meer uitklappen, Explorer opnieuw starten verhelpt dit niet, en zelfs na een herstart van de computer blijft het zo...

In de Windows Feedback app was maar een ander persoon die hetzelfde had. Is er een manier om hier een soort log van te zien, misschien ligt het aan een wijziging die ik zelf heb gedaan.
edit:
dit krijg ik als ik een map aan Quick Access probeer te pinnen...
Ik kan Quick Access niet meer uitklappen, Explorer opnieuw starten verhelpt dit niet, en zelfs na een herstart van de computer blijft het zo...

In de Windows Feedback app was maar een ander persoon die hetzelfde had. Is er een manier om hier een soort log van te zien, misschien ligt het aan een wijziging die ik zelf heb gedaan.
edit:
dit krijg ik als ik een map aan Quick Access probeer te pinnen...

[ Voor 23% gewijzigd door HallonRubus op 17-09-2015 09:32 ]
Is die optie van Windows 10 terug naar -8.1 niet voor maar beperkte tijd mogelijk? Daarna lijkt me de map windows.old nutteloos. En voor zover ik het heb gelezen is die tijd slechts een maand. Lijkt me voor sommigen dus toch wel een nuttige voorziening. Ik gebruik hem zelf eigenlijk nooit, maar het is niet onmogelijk dat ik ooit wel eens een stommiteit bega waardoor de hele boel onherstelbaar vastloopt.SChief schreef op woensdag 16 september 2015 @ 23:03:
Systeemherstel is iets dat je mist op het moment dat je het nodig hebt. Genoeg topics op GoT gezien waarbij men zelf systeemherstel had uitgeschakeld terwijl het een probleem had kunnen oplossen. Aparte keuze van MS imho, maar goed. Ik ga het zelf overigens ook niet inschakelen, mijn systemen zijn zo ingericht dat de 'refresh' optie van Windows 8.1/10 meer dan voldoende is. Voor de gemiddelde gebruiker zou het echter wel slim zijn om het aan te laten staan..
Een heel aardig alternatief is een apart herstelprogramma dat je zo vaak als je wilt een image draait van je hele systeem. Even de DVD er in en opnieuw opstarten, dat programma vind de image in alles is hersteld tot op de datum van de image. Weliswaar geen echte vervanging, want de functie systeemherstel maakt minimaal elke dag een herstelpunt.
Edit:
En wat betreft eventuele nuttige inhoud (zie een reactie hier na) in de map windows.old, alles staat ook in de nieuwe Windows 10. Als reserve daarvan is het een ruimte vretende map die zodra hij na welke tijd dan ook die er voor staat (naar verluidt een maand) verwijderd kan worden. Uiteraard kun je hem ook laten staan als je ruimte genoeg hebt en het je niet stoort.
[ Voor 12% gewijzigd door Techneut op 17-09-2015 11:14 ]
Als ik het goed heb zou de mogelijkheid om terug te gaan naar het vorige besturingssysteem na een maand komen te vervallen. Ik weet niet of de Windows.old map dan ook automatisch wordt opgeruimd.
Microsoft Surface Pro 6 | Samsung Galaxy S21FE | XBOX Series X
Dat laatste betwijfel ik. Microsoft laat de Windows.old map gewoon staan. Er kan data in staan voor en van de gebruikers en MS zou zich niet gaan wagen aan het verwijderen. Zelf verwijderen is overigens ook lastig, omdat je continue problemen krijgt met toegang to bepaalde bestanden.CAP-Team schreef op donderdag 17 september 2015 @ 10:34:
Als ik het goed heb zou de mogelijkheid om terug te gaan naar het vorige besturingssysteem na een maand komen te vervallen. Ik weet niet of de Windows.old map dan ook automatisch wordt opgeruimd.
Verwijderd
Je kunt de oude meuk met schijfopruiming (optie systeembestanden opschonen) verwijderen.CAP-Team schreef op donderdag 17 september 2015 @ 10:34:
Kan het zijn dat windows automatisch drivers update (terwijl ik dat heb uitgezet). Ik heb namelijk het volgende probleem:
Ik heb een splitter gekocht zodat ik mijn in-ears met headsetfunctie kan gebruiken op mijn PC. Ik heb de nieuwste drivers van asus geinstalleerd (audio drivers om specifiek te zijn) en toen deed ie het (dat was gisteravond). Toen ik vanmorgen de PC aanzette werkte het niet meer, en heb ik de drivers wederom geinstalleerd. Toen werkte het weer wel. Daarna heb ik bij 'instellingen voor apparaatinstallatie' aangegeven nooit stuurprogramma's via windows update te installeren. Echter, het werkt nu weer niet.
Iemand bekend met dit probleem?
Ik heb een splitter gekocht zodat ik mijn in-ears met headsetfunctie kan gebruiken op mijn PC. Ik heb de nieuwste drivers van asus geinstalleerd (audio drivers om specifiek te zijn) en toen deed ie het (dat was gisteravond). Toen ik vanmorgen de PC aanzette werkte het niet meer, en heb ik de drivers wederom geinstalleerd. Toen werkte het weer wel. Daarna heb ik bij 'instellingen voor apparaatinstallatie' aangegeven nooit stuurprogramma's via windows update te installeren. Echter, het werkt nu weer niet.
Voordat je aan een oplossing kan denken moet je eerst de oorzaak vaststellenjaihel schreef op donderdag 17 september 2015 @ 12:02:
Kan het zijn dat windows automatisch drivers update (terwijl ik dat heb uitgezet). Ik heb namelijk het volgende probleem:
Controleer eerst eens in je geluidinstellingen welke outputs er zijn en welke gebruikt wordt. Een usb headset is in feite een 2e geluidskaart in je PC. Het is uit je verhaal niet duidelijk of je wel op b.v. speakers geluid hebt of dat de headset alles is wat je gebruikt.
In apparaat-beheer kun je zien of er daadwerkelijk een andere versie driver is geïnstalleerd.
Ik heb gewoon geluid, ook via mijn andere headset (die doet het overigens prima, ook de microfoon). Ik heb ook geluid als ik de splitter gebruik, alleen de microfoon werkt niet. Bij apparaatbeheer zie ik staan dat zowel 'AMD High Definition Audio Device' als 'Realtek High Definition Audio' staan geïnstalleerd.noguru schreef op donderdag 17 september 2015 @ 12:27:
[...]
Voordat je aan een oplossing kan denken moet je eerst de oorzaak vaststellen
Controleer eerst eens in je geluidinstellingen welke outputs er zijn en welke gebruikt wordt. Een usb headset is in feite een 2e geluidskaart in je PC. Het is uit je verhaal niet duidelijk of je wel op b.v. speakers geluid hebt of dat de headset alles is wat je gebruikt.
In apparaat-beheer kun je zien of er daadwerkelijk een andere versie driver is geïnstalleerd.
Dat is je onboard op je moederbord en je videokaart (via HDMI)jaihel schreef op donderdag 17 september 2015 @ 13:00:
[...]
Ik heb gewoon geluid, ook via mijn andere headset (die doet het overigens prima, ook de microfoon). Ik heb ook geluid als ik de splitter gebruik, alleen de microfoon werkt niet. Bij apparaatbeheer zie ik staan dat zowel 'AMD High Definition Audio Device' als 'Realtek High Definition Audio' staan geïnstalleerd.
Geen USB headset.
edit:
Half gelezen. Ik zag ergens een headset genoemd zijn.
Installeer eens de realtek drivers, direct van realtek.
[ Voor 10% gewijzigd door Hann1BaL op 17-09-2015 13:35 ]
Wat bedoel je precies? Ik weet dat ik geen usb headset heb (heb ook nergens aangegeven dat ik het wel heb).Hann1BaL schreef op donderdag 17 september 2015 @ 13:25:
[...]
Dat is je onboard op je moederbord en je videokaart (via HDMI)
Geen USB headset.
Weet er iemand hoe ik Windows Defender terug kan inschakelen? Ik heb enkele weken Spybot geïnstalleerd (wat een anti-spyware programma is) en sindsdien krijg ik steeds de melding om 'virusbeveiliging in te schakelen', maar als ik via configuratiescherm klik op 'nu inschakelen' gebeurt er niks. Weet er iemand een oplossing om toch terug Windows Defender in te schakelen?
Als de asus drivers niet goed zijn (daar lijkt het wel op), kan je proberen de drivers rechtstreeks van realtek.jaihel schreef op donderdag 17 september 2015 @ 13:31:
[...]
Wat bedoel je precies? Ik weet dat ik geen usb headset heb (heb ook nergens aangegeven dat ik het wel heb).
In eerste instantie had ik de drivers rechtstreeks van Realtek, maar dat werkte helemaal niet. De asus drivers werken wel, maar het lijkt wel alsof windows ze na een tijdje 'vergeet'.Reepje schreef op donderdag 17 september 2015 @ 13:34:
[...]
Als de asus drivers niet goed zijn (daar lijkt het wel op), kan je proberen de drivers rechtstreeks van realtek.
Of je kan het ook zo zien, windows komt erachter dat de driver niet goed is, en kiest een betere driver bij een herstart. Echter, windows vergist zich blijkbaar. Kijk ook eens naar je chipset driver, want vandaaruit worden veel setup gegevens gelezen.jaihel schreef op donderdag 17 september 2015 @ 13:35:
[...]
In eerste instantie had ik de drivers rechtstreeks van Realtek, maar dat werkte helemaal niet. De asus drivers werken wel, maar het lijkt wel alsof windows ze na een tijdje 'vergeet'.
Tsja, maar aan de andere kant: ik heb juist ingesteld dat Windows niet automatisch drivers moet installeren.. Vind het zo raar, want als ik de drivers nu opnieuw zou installeren, werkt het gewoon zoals het hoort.Reepje schreef op donderdag 17 september 2015 @ 13:38:
[...]
Of je kan het ook zo zien, windows komt erachter dat de driver niet goed is, en kiest een betere driver bij een herstart. Echter, windows vergist zich blijkbaar. Kijk ook eens naar je chipset driver, want vandaaruit worden veel setup gegevens gelezen.
Edit: Ik heb wederom de drivers geinstalleerd, nu van de site van Realtek. Computer opnieuw opgestart, en het werkt. Ik ben benieuwd of het blijft werken..
Edit2: Ik plug nu de apple earbuds erin ipv de sennheiser's, die doen het niet. De sennheiser's er weer terug in en die werken ook niet meer.
Zeg het maar, ik snap er he-le-maal niks van!
[ Voor 22% gewijzigd door jaihel op 17-09-2015 14:02 ]
Dat bedoelde ik niet met mijn opmerking. Ik had het over de refreshmogelijkheid, niet de rollback.Techneut schreef op donderdag 17 september 2015 @ 10:27:
[...]
Is die optie van Windows 10 terug naar -8.1 niet voor maar beperkte tijd mogelijk? Daarna lijkt me de map windows.old nutteloos. En voor zover ik het heb gelezen is die tijd slechts een maand. Lijkt me voor sommigen dus toch wel een nuttige voorziening. Ik gebruik hem zelf eigenlijk nooit, maar het is niet onmogelijk dat ik ooit wel eens een stommiteit bega waardoor de hele boel onherstelbaar vastloopt.
Na het verkeerde topic aangehaald te hebben..
Sinds gisteren merkte ik op dat Windows niet meer geactiveerd is, krijg nu de melding dat de key geblokkeerd is en daarmee niet langer geactiveerd kan worden
Nu had ik een aantal dagen terug al het bericht ontvangen om opnieuw in te loggen met mijn Windows account, daarnaast was er noodzaak aan een UEFI reset gisteren, geen idee of en welke gerelateerd kan zijn hieraan, maar vreemd op zijn minst.
Iemand anders al meegemaakt dat na succesvolle activatie de sleuten geblokkeerd wordt?
Ondertussen al contact gehad met MS chat, maar zonder de key kom ik even niet verder. Vanavond maar wedermaal contact opnemen na de key gevonden te hebben in m'n archieven.
Lang leve legale software
Sinds gisteren merkte ik op dat Windows niet meer geactiveerd is, krijg nu de melding dat de key geblokkeerd is en daarmee niet langer geactiveerd kan worden
Nu had ik een aantal dagen terug al het bericht ontvangen om opnieuw in te loggen met mijn Windows account, daarnaast was er noodzaak aan een UEFI reset gisteren, geen idee of en welke gerelateerd kan zijn hieraan, maar vreemd op zijn minst.
Iemand anders al meegemaakt dat na succesvolle activatie de sleuten geblokkeerd wordt?
Ondertussen al contact gehad met MS chat, maar zonder de key kom ik even niet verder. Vanavond maar wedermaal contact opnemen na de key gevonden te hebben in m'n archieven.

Damn ye, you are a sneaking puppy, and so are all those who will submit to be governed by laws which rich men have made for their own security
Zelfde hier nadat ik van ouderwets BIOS naar UEFI had geflashed. Had gelukkig nog een Windows 10 Pro key liggen dus heb het er maar bij gelaten.
DRoME LAN Gaming | iRacing profiel | Kia e-Niro 64kWh | Hyundai Ioniq 28kWh | PV 5.760Wp |
Zo snel geconcludeerd is er wellicht iets veranderd bij het resetten van de UEFI. Gaan we vanavond meemaken of ze er moeilijk over doen. Ik laat wel weten hoe het afloopt
Damn ye, you are a sneaking puppy, and so are all those who will submit to be governed by laws which rich men have made for their own security
Ben benieuwd, heb sinds gisteren helaas hetzelfde issue.Jean Paul schreef op vrijdag 18 september 2015 @ 09:02:
Na het verkeerde topic aangehaald te hebben..

Naar wat ik lees zijn de ervaringen dat MS support niet verder komt dan aangeven dat je het hele upgrade traject (w7/8-upgrade10 etc) opnieuw moet doen.
http://www.tenforums.com/...ade-now-says-its-not.html
https://forum-en.msi.com/index.php?topic=259870.0
Als ik het goed heb (en hopelijk heb ik het goed

Hopelijk gaat MS dit issue wel oplossen....
PC Specs
Asus ROG Strix B650E-E | AMD 9800X3D |TR Phantom Spirit 120 SE | G-Skill 32GB DDR5 6000C30 M-die | 4090 FE | 3840*1600p 160Hz | Corsair RM1000x Shift
Ik had het inderdaad opgevangen, hoop van harte dat ik niet weer alles opnieuw kan installeren..Help!!!! schreef op vrijdag 18 september 2015 @ 13:12:
[...]
Naar wat ik lees zijn de ervaringen dat MS support niet verder komt dan aangeven dat je het hele upgrade traject (w7/8-upgrade10 etc) opnieuw moet doen.
http://www.tenforums.com/...ade-now-says-its-not.html
https://forum-en.msi.com/index.php?topic=259870.0
[...]
In het verleden wel geluk gehad met het heractiveren van een OEM key via de telefoon, welke eerder gebruikt was. Benieuwd of dat nog mogelijk is met Win10 en default keys bij free upgrades.
We shall see

Naar mijn mening zou een bios update (ceteris paribus), ongeacht OEM of Retail licentie, niet tot een permanent gedeactiveerde installatie moeten mogen leiden.
(Heb zelf overigens geupgrade van een legale geactiveerde W8.1pro retail licentie.)
Zal ze ook ns bellen binnenkort maar ben bang dat MS support het vooralsnog niet voor ons zal kunnen oplossen.
Lekkere situatie voor de tweakers onder ons….
(Heb zelf overigens geupgrade van een legale geactiveerde W8.1pro retail licentie.)
Zal ze ook ns bellen binnenkort maar ben bang dat MS support het vooralsnog niet voor ons zal kunnen oplossen.
PC Specs
Asus ROG Strix B650E-E | AMD 9800X3D |TR Phantom Spirit 120 SE | G-Skill 32GB DDR5 6000C30 M-die | 4090 FE | 3840*1600p 160Hz | Corsair RM1000x Shift
Zojuist klaar met bellen, na wel 1 uur en 40 minuten is mij een nieuwe code toegezegd welke ik morgen in de mail zou mogen verwachten. Mocht dit werken, zou het wel super zijnHelp!!!! schreef op vrijdag 18 september 2015 @ 13:47:
Naar mijn mening zou een bios update (ceteris paribus), ongeacht OEM of Retail licentie, niet tot een permanent gedeactiveerde installatie moeten mogen leiden.
(Heb zelf overigens geupgrade van een legale geactiveerde W8.1 retail licentie.)
Daarvoor het landelijk nummer gebeld voor activatie, 63 tekens in moeten voeren welke niet geaccepteerd worden, waarna je een live medewerker aan de lijn krijgt. Dit duurde wel bijna anderhalf uur. Ik moest hiervoor de code van mijn vorige Windows versie afgeven, waar na controle mij dus de nieuwe code toegezegd is.
Een beller is sneller (dan een herinstallatie --> upgrade)
[ Voor 21% gewijzigd door Jean Paul op 18-09-2015 18:36 ]
1 uur en 40 minuten....Jean Paul schreef op vrijdag 18 september 2015 @ 18:20:
[...]
Zojuist klaar met bellen, na wel 1 uur en 40 minuten is mij een nieuwe code toegezegd welke ik morgen in de mail zou mogen verwachten. Mocht dit werken, zou het wel super zijn
Daarvoor het landelijk nummer gebeld voor activatie, 63 tekens in moeten voeren welke niet geaccepteerd worden, waarna je een live medewerker aan de lijn krijgt. Dit duurde wel bijna anderhalf uur. Ik moest hiervoor de code van mijn vorige Windows versie afgeven, waar na controle mij dus de nieuwe code toegezegd is.
Een beller is sneller (dan een herinstallatie --> upgrade)

Volgensmij, en heb best veel links gechecked via google, ben je de eerste die het voor elkaar heeft.
Natuurlijk idioot als je dit bij elke bios update moet doen. Heb zelf een nieuw z170 mobo dus daar verschijnen een hoop updates met verbeteringen....
Maar ja, altijd nog beter dan een nieuw upgrade en install traject zullen we maar denken...

Ga ook maar eens bellen binnenkort...

PC Specs
Heb op m'n laptop (Lenovo X220) last van dat vrij snel na het booten het 'System' proces constant op zo'n 25-30% CPU bleef hangen. Resultaat: laptop vrij warm en constant de fan te blazen.
Met deze tip: http://superuser.com/ques...s?answertab=votes#tab-top kunnen herleiden dat het aan 'risdxc64.sys' ligt, oftewel de driver voor de Ricoh kaartlezer.
Nu die driver even uninstallen en kijken of het helpt.
Edit: Jep, laptop is nu weer rustig, hiephoi
Met deze tip: http://superuser.com/ques...s?answertab=votes#tab-top kunnen herleiden dat het aan 'risdxc64.sys' ligt, oftewel de driver voor de Ricoh kaartlezer.
[ Voor 5% gewijzigd door ThinkPad op 18-09-2015 21:49 ]
Ik heb mijn BIOS ook geüpdate tijdens Win10, zonder problemen. Ik vermoed dat de BIOS update niet het euvel is, maar de volledige CMOS reset. Je kan eens kijken of je zowel een update als reset uit voerde, en of je alleen een update uit kan voeren zonder reset.Help!!!! schreef op vrijdag 18 september 2015 @ 19:20:
[...]
1 uur en 40 minuten....![]()
Volgensmij, en heb best veel links gechecked via google, ben je de eerste die het voor elkaar heeft.
Natuurlijk idioot als je dit bij elke bios update moet doen. Heb zelf een nieuw z170 mobo dus daar verschijnen een hoop updates met verbeteringen....
Maar ja, altijd nog beter dan een nieuw upgrade en install traject zullen we maar denken...![]()
Ga ook maar eens bellen binnenkort...![]()
Bedankt voor de tip. Alleen wat bedoel je, ik heb volgensmij geen keuze hierin op mijn moederbord (gigabyte z170x gaming 7)Jean Paul schreef op zaterdag 19 september 2015 @ 07:23:
[...]
Ik heb mijn BIOS ook geüpdate tijdens Win10, zonder problemen. Ik vermoed dat de BIOS update niet het euvel is, maar de volledige CMOS reset. Je kan eens kijken of je zowel een update als reset uit voerde, en of je alleen een update uit kan voeren zonder reset.
USB stick met nieuw bios inpluggen, in bestaand bios optimized defaults instellingen selecteren en updaten. Dat is alles wat ik heb gedaan.
[ Voor 12% gewijzigd door Help!!!! op 19-09-2015 09:25 ]
PC Specs
Wanneer krijg ik nou eens eindelijk de melding dat ik win10 kan downloaden/upgraden... ik wacht al bijna 6 weken nu.... iemand een idee
?
Waarom wachten? Er is al wekenlang een tool van MS om de upgrade gewoon te starten: https://www.microsoft.com/en-us/software-download/windows10
Gewoon die gebruiken en gaan met die banaan
Virussen? Scan ze hier!
Doh (Homer). Thanks! Ik ga meteen aan de slag!wildhagen schreef op zaterdag 19 september 2015 @ 10:40:
Waarom wachten? Er is al wekenlang een tool van MS om de upgrade gewoon te starten: https://www.microsoft.com/en-us/software-download/windows10
Uit de TS en via de search haal ik het antwoord helaas niet.
Als ik mijn 8.1 retail upgrade naar 10 en ik besluit over een jaar toch weer gebruik te willen maken van 8.1 retail. Werkt mijn key voor 8.1 dan nog?
Als ik mijn 8.1 retail upgrade naar 10 en ik besluit over een jaar toch weer gebruik te willen maken van 8.1 retail. Werkt mijn key voor 8.1 dan nog?
Hmm, ik kan mijn pc niet meer in slaapstand zetten; om een of andere reden is die optie verdwenen. Vond 8.1 eigenlijk beter dan 10, maar heeft denk ik weinig zin om terug te gaan.
“I think of it like a Thanksgiving dinner. You [do] all this preparation, you invite all the guests, you have the meal, and then suddenly, it seems, it’s over.”
Tweakblog van de maand
Die key verloopt niet.ronwiel schreef op zaterdag 19 september 2015 @ 11:52:
Slaapstand verdwenen? Hoe bedoel je? De optie niet meer in je startmenu of wat?witeken schreef op zaterdag 19 september 2015 @ 12:13:
Hmm, ik kan mijn pc niet meer in slaapstand zetten; om een of andere reden is die optie verdwenen. Vond 8.1 eigenlijk beter dan 10, maar heeft denk ik weinig zin om terug te gaan.
7950x/32GB/860 Pro 2TB/MSI Suprim X RTX4090 | MacBook Pro M1 Pro 16"
Inderdaad.blmp schreef op zaterdag 19 september 2015 @ 13:18:
De optie niet meer in je startmenu of wat?
“I think of it like a Thanksgiving dinner. You [do] all this preparation, you invite all the guests, you have the meal, and then suddenly, it seems, it’s over.”
Tweakblog van de maand
Werkt het wel via WIN+X -> shutdown or sign out -> sleep?
[ Voor 62% gewijzigd door blmp op 19-09-2015 14:19 . Reden: typos ]
Nee, ik kan alleen afmelden, afsluiten of opnieuw opstarten. Bij aan/uit is die derde, bovenste optie gewoon verdwenen.blmp schreef op zaterdag 19 september 2015 @ 14:15:
[...]
Werkt het wel via WIN+X -> shutdown or sign out -> sleep?
[ Voor 10% gewijzigd door witeken op 19-09-2015 14:28 ]
Tweakblog van de maand
Ook bij sommige windows 8.x gebruikers ontbreekt de slaapstand,witeken schreef op zaterdag 19 september 2015 @ 12:13:
Hmm, ik kan mijn pc niet meer in slaapstand zetten; om een of andere reden is die optie verdwenen.
je kan deze handmatig toevoegen met wat registry aanpassingen, google is your friend.
control alt oeps deleted
Feit is dat hij er gisteren of eergisteren nog was. Ligt het misschien aan een nieuwe update of zo?cazzie schreef op zaterdag 19 september 2015 @ 15:20:
Ook bij sommige windows 8.x gebruikers ontbreekt de slaapstand,
Ik heb dan maar gewoon mijn scherm uitgezet, en toen ik net terugkwam, zag ik dit
Een reboot lost het probleem gelukkig op, maar dit is niet fijn.
Edit: Misschien ligt het aan iets in verband met de GPU/driver, want toen ik net wilde gamen leek hij van de IGP gebruik te maken.
[ Voor 11% gewijzigd door witeken op 19-09-2015 16:24 ]
Tweakblog van de maand
Ga eens via configuratiescherm naar energiebeheer dan naar het gedrag van van de aa/uitknoppen bepalen. In het scherm zie je dan bovenin een schildje met de tekst, Instellingen wijzigen die momenteel niet beschikbaar zijn , als je dan naar beneden scrollt zie je de volgende opties: snel opstarten, slaapstand, sluimerstand en vergrendelen . Staat daar overal een vinkje?witeken schreef op zaterdag 19 september 2015 @ 14:27:
[...]
Nee, ik kan alleen afmelden, afsluiten of opnieuw opstarten. Bij aan/uit is die derde, bovenste optie gewoon verdwenen.
Er stond al een vinkje, maar na het heraanvinken, staat de knop er wel terug. Bedankt[b]ivo1969 schreef op zaterdag 19 september 2015 @ 17:34:
Ga eens via configuratiescherm naar energiebeheer dan naar het gedrag van van de aa/uitknoppen bepalen. In het scherm zie je dan bovenin een schildje met de tekst, Instellingen wijzigen die momenteel niet beschikbaar zijn , als je dan naar beneden scrollt zie je de volgende opties: snel opstarten, slaapstand, sluimerstand en vergrendelen . Staat daar overal een vinkje?
Tweakblog van de maand
ronwiel schreef op zaterdag 19 september 2015 @ 11:52:
Klopt volgens mij. Maar om misverstanden te voorkomen volgens mij alleen met een clean install. Ik meen namelijk gelezen te hebben dat een zonder meer terug naar de vorige Windows versie, d.w.z. met behoud van alle programma's en bestanden die je nu hebt alleen mogelijk is gedurende één maand na de upgrade. Of vergis ik me hiermee?
Hoe heet de soep in de praktijk wordt gegeten weet ik niet. Misschien zijn er hier inmiddels mensen die daar naar aanleiding van eigen ervaring op kunnen antwoorden. Zit er b.v. in de map windows.old een bestand met een al dan niet verborgen upgrade-datum die na verstrijken van die datum dat terug verhindert?
Acht je het trouwens mogelijk dat je pas na een jaar nog tot die overweging komt? Persoonlijk heb ik nu na krap een maand alle pro en contra's wel gezien en ik denk dat ik bij wijze van spreken de voordelen van die vorige Windows, mochten die er zijn, over een jaar finaal ben vergeten. Net zoals ik dat had toen ik een nieuwere auto kocht. Bij mij nog nooit gevoelens gehad van "dat oude trouwe beestje".
Ik wil een Windows installatie maken op een USB stick zodat ik mijn Surface Pro 3 kan booten vanaf USB stick. (Mijn ssd is waarschijnlijk stuk en dat wil ik testen met een installatie op een USB stick of MicroSD kaartje)
Weet iemand hier een goede handleiding voor of weet hoe ik dit kan doen? Mag ook Windows 8 zijn.
Het probleem is dat de Surface Pro 3 alleen boot vanaf een FAT32 GPT drive..
Ik heb een laptop met Windows 10 om deze usb/microsd drive te maken
Weet iemand hier een goede handleiding voor of weet hoe ik dit kan doen? Mag ook Windows 8 zijn.
Het probleem is dat de Surface Pro 3 alleen boot vanaf een FAT32 GPT drive..
Ik heb een laptop met Windows 10 om deze usb/microsd drive te maken
Clean install zou geen probleem zijn. Wat betreft de vraag over de downgrade. Ik gebruik Windows via OS X Bootcamp. Zal je net zien dat er na een update van het een of ander de boel kapot gaat en ik niet meer terug kan naar de ondersteunde versie van Windows. (Apple ondersteunt mijn specifieke Mac alleen Windows 7 en 8.1).Techneut schreef op zaterdag 19 september 2015 @ 18:46:
Acht je het trouwens mogelijk dat je pas na een jaar nog tot die overweging komt? Persoonlijk heb ik nu na krap een maand alle pro en contra's wel gezien en ik denk dat ik bij wijze van spreken de voordelen van die vorige Windows, mochten die er zijn, over een jaar finaal ben vergeten. Net zoals ik dat had toen ik een nieuwere auto kocht. Bij mij nog nooit gevoelens gehad van "dat oude trouwe beestje".
Ik heb dit een tijd geleden gepost, maar heb nog geen antwoord gehad.Feroz schreef op zaterdag 12 september 2015 @ 17:00:
Wie zou mij kunnen helpen.
In verkenner zijn al mijn mappen uit snelle toegang opeens verdwenen en als ik een nieuwe map daar wil toevoegen geeft hij een melding met 'de parameter is onjuist'. Hij heeft het sinds de upgrade wel gewoon gedaan.
Zou iemand mij alsnog kunnen helpen?
Alvast bedankt!
Even googlen op parameter incorrect quick access doet wordenFeroz schreef op zondag 20 september 2015 @ 23:25:
[...]
Ik heb dit een tijd geleden gepost, maar heb nog geen antwoord gehad.
Zou iemand mij alsnog kunnen helpen?
Alvast bedankt!
I found this on another site (can't remember where) but running this in command prompt worked for me.
del /F /Q %APPDATA%\Microsoft\Windows\Recent\AutomaticDestinations
[ Voor 9% gewijzigd door FREAKJAM op 20-09-2015 23:37 ]
is everything cool?
Hallo,
Ook ik heb nog steeds de melding " sommige instellingen worden door uw organisate beheerd " in mijn Windows Pro staan. Terwijl ik een eigen laptop niet in een domein heb staan. Ik heb nog niet echt afdoende oplossingen voorbij zien komen. Wie heeft er wel een oplossing?
Mvg
_Simon_
Ook ik heb nog steeds de melding " sommige instellingen worden door uw organisate beheerd " in mijn Windows Pro staan. Terwijl ik een eigen laptop niet in een domein heb staan. Ik heb nog niet echt afdoende oplossingen voorbij zien komen. Wie heeft er wel een oplossing?
Mvg
_Simon_
Dan spit je de group policies eens door en kijk wat daar staat ingesteld._Simon_ schreef op maandag 21 september 2015 @ 11:08:
Hallo,
Ook ik heb nog steeds de melding " sommige instellingen worden door uw organisate beheerd "
Zo heb ik deze melding ook, nadat ik windows defender had uitgezet via group policies.
Bij Settings - privacy -feedback, niet de BASIC kiezen, maar eentje uitgebreider._Simon_ schreef op maandag 21 september 2015 @ 11:08:
Hallo,
Mvg
_Simon_
Dan is die melding weg.
mail en callender app werken niet. kan ze starten, er gebeurt iets, maar syncen werkt niet.
ze deden het in het begin wel. maar nu helemaal niet meer. hier hebben volgens mij meer mensen last van, ik krijg het echter niet werkend. uninstall via powershell werkte ok niet, en kan geen andere manier vinden om het te verwijderen, resetten of herstellen. heeft iemand nog suggesties?
toen het nog werkte was ik er eigenlijk best enthousiast over..
ze deden het in het begin wel. maar nu helemaal niet meer. hier hebben volgens mij meer mensen last van, ik krijg het echter niet werkend. uninstall via powershell werkte ok niet, en kan geen andere manier vinden om het te verwijderen, resetten of herstellen. heeft iemand nog suggesties?
Hey super! Het heeft gewerkt,FREAKJAM schreef op zondag 20 september 2015 @ 23:37:
[...]
Even googlen op parameter incorrect quick access doet worden
[...]
ha jij was die andere X220 gebruikerThinkPadd schreef op vrijdag 18 september 2015 @ 21:43:
Heb op m'n laptop (Lenovo X220) last van dat vrij snel na het booten het 'System' proces constant op zo'n 25-30% CPU bleef hangen. Resultaat: laptop vrij warm en constant de fan te blazen.
franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar
Helaas, die problemen herken ik niet. Weet zo uit m'n hoofd niet welke WiFi adapter ik heb (zit nu achter m'n desktop). Vingerafdrukscanner werkt ook altijd als een trein.franssie schreef op maandag 21 september 2015 @ 21:32:
[...]
ha jij was die andere X220 gebruikerVan het kaartlezerprobleem had ik nog niet gehoord (zal er eens op letten) maa rik heb er last van dat (1) mijn wifi regelmatig de verbinding helemaal kwijt raakt en (2) mijn vingerafdrukscanner niet meer gebruikt kan worden om aan te loggen. Dat gebeurd bij jou niet? Dan is er iets in mijn hardware scheef misschien.
Heb overigens wel een clean install gedaan, upgraden doe ik niet aan
Bij Windows 10 check ik wel eens nadat er updates zijn uitgekomen bijv na patchtuesday, en dan staat er wel eens de "opnieuw opstarten" dus als je daar op klikt dan voltooid hij de updates. Maar nu vraag ik mij af, de meeste mensen zetten hun pc gewoon uit als ze klaar zijn met werken. Hoe worden dan de updates afgemaakt/geconfigureerd? Want afsluiten>Starten werkt niet ivm hibernate/fastboot/hoe je het ook wil noemen. Start ie dan op om de standaardtijd 3.30 's nachts? (Koude boot dan echt? Dus geen hibernate/fastboot?)Ik heb de instellingen van updates gewoon op automatisch.
Ter illustratie : http://tritoneco.com/wp-c...hedule-Reboot-Updates.png
Ik heb echter een NLse versie van Windows, foto is niet van mij.
Ter illustratie : http://tritoneco.com/wp-c...hedule-Reboot-Updates.png
Ik heb echter een NLse versie van Windows, foto is niet van mij.
[ Voor 28% gewijzigd door dennis_rsb op 21-09-2015 22:48 ]
Ik heb 'm wel schoon vanaf win 7 pro (die key zit op de X220) opgebouwd maar ga ook maar eens een clean install doe zodra ik doorheb hoe ik dat met een OEM key kan doen - de win site en installer software accepteerden de key niet. Ach huiswerk voor deze winter. Met SSD en max ram draait ie net zo goed of misschien beter dan op Win7 en itt de eerdere versies mis ik het touch screen niet heel erg.ThinkPadd schreef op maandag 21 september 2015 @ 21:34:
[...]
Helaas, die problemen herken ik niet. Weet zo uit m'n hoofd niet welke WiFi adapter ik heb (zit nu achter m'n desktop). Vingerafdrukscanner werkt ook altijd als een trein.
Heb overigens wel een clean install gedaan, upgraden doe ik niet aan
franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar
Een Windows 7 key zit inderdaad op de laptop, in de vorm van een stickertje op de onderkant.franssie schreef op maandag 21 september 2015 @ 21:40:
[...]
Ik heb 'm wel schoon vanaf win 7 pro (die key zit op de X220)
De windows 10 ID zit op de servers van MS, die de activatie van de win10 op jouw X220 verzorgen. Er is geen bruikbare key. Vul je toch een key is, dan gaat het mis. Vul je geen key in, dan activeert windows zichzelf aan de hand van de ID die automatisch wordt opgehaald.zodra ik doorheb hoe ik dat met een OEM key kan doen - de win site en installer software accepteerden de key niet.
Dank! Had me een halve dag en 296 updates bespaard hahaReepje schreef op maandag 21 september 2015 @ 21:54:
[...]
Een Windows 7 key zit inderdaad op de laptop, in de vorm van een stickertje op de onderkant.
[...]
De windows 10 ID zit op de servers van MS, die de activatie van de win10 op jouw X220 verzorgen. Er is geen bruikbare key. Vul je toch een key is, dan gaat het mis. Vul je geen key in, dan activeert windows zichzelf aan de hand van de ID die automatisch wordt opgehaald.
weet niet of dit al voorbij is gekomen, ik draai de normale release van Windows10 Enterprise. Echter als ik klik op "Add a Microsoft Account" onder "Settings" dan opent er een scherm en sluit hij weer meteen. ik kan dus niet inloggen.. ook niet in de store.
iemand een idee hoe ik dit kan oplossen ?
Wat is dat toch steeds met sommige updates die niet automatisch geïnstalleerd kunnen worden? Gisteren de (KB3087040) die ik handmatig installeren moest. Voor een tweaker is dat geen probleem maar voor de gewone gebruiker is de pc na verloop van tijd ontzettend traag doordat die in een loop komt met updates opnieuw installeren.
Heeft dit met admin rechten te maken of kan bv. een 3rd party antivirus programma ook een oorzaak zijn?
Heeft dit met admin rechten te maken of kan bv. een 3rd party antivirus programma ook een oorzaak zijn?
Jij hebt nog geluk, dit krijg ik.gstoffers schreef op dinsdag 22 september 2015 @ 10:10:
Wat is dat toch steeds met sommige updates die niet automatisch geïnstalleerd kunnen worden?

Ik heb gekeken bij mij, zelfde melding. Op mijn laptop heeft ie hem wel geinstalleerd. Nja feit is wel dat bij Windows 10 vaak updates mislukken merk ik, en dan komt het wel goed op een later tijdstip. Maar toch wel slecht vind ik van MS.Reepje schreef op dinsdag 22 september 2015 @ 11:44:
[...]
Jij hebt nog geluk, dit krijg ik.
[afbeelding]
Dat had ik ook, even handmatig installeren, de linkjes staan hier https://www.reddit.com/r/...0x80004005_for_kb3087040/Reepje schreef op dinsdag 22 september 2015 @ 11:44:
[...]
Jij hebt nog geluk, dit krijg ik.
[afbeelding]
Klinkt goed, alleen werkt het bij mij ook niet. (ook niet na reboot)[Dat had ik ook, even handmatig installeren, de linkjes staan hier https://www.reddit.com/r/...0x80004005_for_kb3087040/
Maar over die KB is al veel reactie op gekomen: blijkbaar doet hij het bij velen niet - ergens las ik daarstraks dat de oorzaak bij Windows te zoeken is -'t is dus blijkbaar een algemeen probleem...
Als admin even sfc /scannow uitvoeren.NeP2013 schreef op dinsdag 22 september 2015 @ 09:30:
weet niet of dit al voorbij is gekomen, ik draai de normale release van Windows10 Enterprise. Echter als ik klik op "Add a Microsoft Account" onder "Settings" dan opent er een scherm en sluit hij weer meteen. ik kan dus niet inloggen.. ook niet in de store.
Wellicht dat optimized defaults dus ook informatie weggooid t.b.v. Windows 10 activatie...Help!!!! schreef op zaterdag 19 september 2015 @ 09:20:
[...]
Bedankt voor de tip. Alleen wat bedoel je, ik heb volgensmij geen keuze hierin op mijn moederbord (gigabyte z170x gaming 7)
USB stick met nieuw bios inpluggen, in bestaand bios optimized defaults instellingen selecteren en updaten. Dat is alles wat ik heb gedaan.
Nu is mij vrijdag een nieuwe code toegezegd, welke ik zaterdag mocht verwachten. Maar tot noch toe niks mogen ontvangen. Vandaag weer contact gezocht, en ze konden niks in hun systeem vinden over het gesprek van afgelopen vrijdag, mooi meegenomen weer

Nu wilden ze niet alleen de Win8 key, maar ook de Win7 key hebben i.v.m. upgrade, maar dat wordt een probleem. De Win8 key was in ieder geval niet geblokkeerd, mocht ik de komende dagen niks ontvangen zal ik toch eens proberen om Windows 10 te resetten, en anders Win8 er opnieuw op en Win10 upgrade uit te voeren.
Mocht ik de Win7 key nog gehad hebben, was dat geen euvel en is een belletje wel voldoende om een nieuwe key te mogen ontvangen. Iets te vroeg gejuicht dus

^
Optimized defaults heb ik veel vaker gebruikt zonder dat W10 gedeactiveerd raakte. Lijkt me ook wel erg sterk dat dat iets zodanig veranderd dat dit invloed heeft op de activatie.
Ik houd het voorlopig nog steeds op de biosupdate zelf. Wat imho ook onredelijk is.
Balen voor je dat je zolang voor niks aan de lijn hebt gehangen met MS support.
Zag hier ook nog een truuk voorbijkomen om op een andere ssd/hd even snel w8.1 te installeren, updaten naar 10 en die laten activeren waarna je je huidige gedeactiveerde W10 er weer terug in hangt. Die zou dan alsnog activeren. Dit zou me hooguit een half uurtje kosten schat ik.
Wie weet probeer ik dat tzt maar verder laat ik het even gaan totdat het “niet-geactiveerd zijn” ook daadwerkelijk nadelige gevolgen heeft.
Heb namelijk geen zin om bij elke biosupdate met MS support te moeten gaan steggelen.
Optimized defaults heb ik veel vaker gebruikt zonder dat W10 gedeactiveerd raakte. Lijkt me ook wel erg sterk dat dat iets zodanig veranderd dat dit invloed heeft op de activatie.
Ik houd het voorlopig nog steeds op de biosupdate zelf. Wat imho ook onredelijk is.
Balen voor je dat je zolang voor niks aan de lijn hebt gehangen met MS support.
Zag hier ook nog een truuk voorbijkomen om op een andere ssd/hd even snel w8.1 te installeren, updaten naar 10 en die laten activeren waarna je je huidige gedeactiveerde W10 er weer terug in hangt. Die zou dan alsnog activeren. Dit zou me hooguit een half uurtje kosten schat ik.
Wie weet probeer ik dat tzt maar verder laat ik het even gaan totdat het “niet-geactiveerd zijn” ook daadwerkelijk nadelige gevolgen heeft.
Heb namelijk geen zin om bij elke biosupdate met MS support te moeten gaan steggelen.
PC Specs
Zat hetzelfde te denken om te doen. Heb ook nog een oude HDD rondslingeren waar ik dat truukje mee kan uithalen. Eens zien of ik dat vanavond gedaan krijg.. Als dat niet werkt, maar Win8 wel activeert, in het ergste geval dan Windows opnieuw installeren op de SSD. Het doemscenario is een nieuwe key kopen, maar daar zit niemand (behalve MS) op te wachten uiteraard
Wat mij wel opviel, bij het 'Go to store' om de activatie te controleren verandert de key. Hoop dat activatie met het truukje werkt, kom er nog op terug
[ Voor 13% gewijzigd door Jean Paul op 23-09-2015 13:04 ]
Hoor graag hoe het afloopt.
Installeren W8.1 etc doe ik uiteraard ook liever niet, echter het probleem is vooral de stap daarna, al mijn programma’s en settings. Dat kost veel tijd.
Ben echt voorlopig niet van plan een key te kopen. Misschien als ze een retail upgrade W10pro versie op de markt brengen met eigen key voor E100 dan kan het interessant zijn. Maar die verwacht ik pas na eind juli 2016 als de “gratis” upgrade periode voorbij is.
Installeren W8.1 etc doe ik uiteraard ook liever niet, echter het probleem is vooral de stap daarna, al mijn programma’s en settings. Dat kost veel tijd.
Ben echt voorlopig niet van plan een key te kopen. Misschien als ze een retail upgrade W10pro versie op de markt brengen met eigen key voor E100 dan kan het interessant zijn. Maar die verwacht ik pas na eind juli 2016 als de “gratis” upgrade periode voorbij is.
PC Specs
Ik ken het, alle software, settings en updates. Vooral leuk met een datalimiet van 100GB/m 
Heb al rond zitten kijken wat een retail key nu kost, Amazon.co.uk verkoopt deze voor 152GBP, omgerekend zo'n 210 euro voor de Pro variant op USB, de online download is duurder natuurlijk. Maar inderdaad ruim 100 euro te duur voor mij.. Aftellen totdat we weer naar huis mogen
Heb al rond zitten kijken wat een retail key nu kost, Amazon.co.uk verkoopt deze voor 152GBP, omgerekend zo'n 210 euro voor de Pro variant op USB, de online download is duurder natuurlijk. Maar inderdaad ruim 100 euro te duur voor mij.. Aftellen totdat we weer naar huis mogen
doet het nog steeds niet..gstoffers schreef op woensdag 23 september 2015 @ 10:43:
[...]
Als admin even sfc /scannow uitvoeren.
als ik op inloggen klik krijg ik "Er is een fout opgetreden, probeer u later opnieuw aan te melden" (in de store)
als ik een microsoft account wil inloggen via settings dan opent een venster en sluit hij meteen..
kan wel inloggen op onedrive client met ms account
Fix: Windows 10 Settings app does not open or launchNeP2013 schreef op woensdag 23 september 2015 @ 13:59:
[...]
doet het nog steeds niet..
als ik op inloggen klik krijg ik "Er is een fout opgetreden, probeer u later opnieuw aan te melden" (in de store)
als ik een microsoft account wil inloggen via settings dan opent een venster en sluit hij meteen..
kan wel inloggen op onedrive client met ms account
is everything cool?
Nu tweemaal geprobeerd om Windows 10 te installeren op mijn Dell XPS 13 van 2013, en tweemaal hele slechte ervaringen!
Ik heb door middel van de tool geinstalleerd, die op de website van Microsoft stond. Maar ik kamp extreem met de volgende problemen:
- Batterijduur wordt gehalveerd
- Aanpassen van helderheid doet het na een tijdje het niet meer
- Me beeldscherm bevriest regelmatig, terwijl hij voorheen vloeiend werkte.
- Mededelingen verspringt telkens van grootte.
- Ventilator staat om het geringste te blazen.
Ik heb alle drivers proberen te downloaden, en te installeren maar zonder resultaat, ben dus maar weer terug gegaan naar windows 8.1 helaas ging dit ook niet vlekkeloos, kon al mijn snelkoppelingen niet meer openen, en als ik een nieuwe snelkoppeling plaatste was deze na een tijdje ook niet meer bruikbaar
Meer mensen met zulke slechte ervaringen?
Ik heb door middel van de tool geinstalleerd, die op de website van Microsoft stond. Maar ik kamp extreem met de volgende problemen:
- Aanpassen van helderheid doet het na een tijdje het niet meer
- Me beeldscherm bevriest regelmatig, terwijl hij voorheen vloeiend werkte.
- Mededelingen verspringt telkens van grootte.
Ik heb alle drivers proberen te downloaden, en te installeren maar zonder resultaat, ben dus maar weer terug gegaan naar windows 8.1 helaas ging dit ook niet vlekkeloos, kon al mijn snelkoppelingen niet meer openen, en als ik een nieuwe snelkoppeling plaatste was deze na een tijdje ook niet meer bruikbaar
Meer mensen met zulke slechte ervaringen?
Erg interessant leesvoer voor IT Pro's die aan de slag gaan met Windows 10 : Protecting High-Value Assets by controlling the health of Windows 10-based devices
Na uren kloten is het eindelijk gelukt. Eerst nog een heel gedonder om uit te vogelen hoe een voor RAID geconfigureerde schijf gereset kon worden (hint: RAID bios)Help!!!! schreef op woensdag 23 september 2015 @ 13:20:
Hoor graag hoe het afloopt.

Ik had Win8.1 nog als backup, die teruggezet op de oude schijf. Ook deze gaf aan dat de key geblokkeerd was, dus volgende stappen uitgevoerd:
- start elevated command prompt
- slmgr /vlb
- gebruik de Activation ID uit de popup voor: slmgr /upk {activationID}
- slmgr /ipk {Win7/8.1 key}
- slmgr /ato
Werkt dus
Deze 2 dingen lijken wel erg op een powerplan/settings die niet helemaal lekker zijn, en in dit geval op een soort "max performance" staan. Bijvoorbeeld: heb je (handmatig) de intel dptf drivers wel geinstalleerd? Dat was bij mij 1 van de 2 drivers die windows niet zelf deed. Op zich had ik niet zo'n probleem als jij, maar zonder klokte de cpu wel stuk aggresiever omhoog, zelfs met een balanced powersetting.Pasteis schreef op woensdag 23 september 2015 @ 14:54:
Vanochtend de computer opgestart, en nu is de flash update wel geïnstalleerd! Ik heb bewust zelf niet de update geforceerd handmatig gedownload. Ik wou eens zien hoe snel Microsoft dit ging oplossen. En nu is hij netjes voltooid vanochtend. Ik gebruik toch Chrome, dus voor mij was die flash update voor IE/EDGE niet noodzakelijk om die super snel binnen te krijgen.
[ Voor 20% gewijzigd door dennis_rsb op 24-09-2015 10:26 ]
Ik heb wat sync problemen met agenda in W10.
Er komt niet meer binnen dan tot 3-4 weken terug. Als ik inlog bij outlook.com dan staat daar wel de gehele agenda.
Bij de instellingen van de app kan ik niets terug vinden. Zie ik iets over het hoofd?
Er komt niet meer binnen dan tot 3-4 weken terug. Als ik inlog bij outlook.com dan staat daar wel de gehele agenda.
Bij de instellingen van de app kan ik niets terug vinden. Zie ik iets over het hoofd?
Bedankt voor de update en stappenplan en top dat het gelukt is!Jean Paul schreef op woensdag 23 september 2015 @ 20:36:
[...]
Na uren kloten is het eindelijk gelukt. Eerst nog een heel gedonder om uit te vogelen hoe een voor RAID geconfigureerde schijf gereset kon worden (hint: RAID bios)![]()
Ik had Win8.1 nog als backup, die teruggezet op de oude schijf. Ook deze gaf aan dat de key geblokkeerd was, dus volgende stappen uitgevoerd:Het laatste commando activeert Windows. Ik kreeg wel een foutmelding, desondanks was Win8.1 geactiveerd. Daarna Win10 update erover, deze was gelijk geactiveerd. Schijven gewisseld, en mijn huidige installatie was gelijk geactiveerd.
- start elevated command prompt
- slmgr /vlb
- gebruik de Activation ID uit de popup voor: slmgr /upk {activationID}
- slmgr /ipk {Win7/8.1 key}
- slmgr /ato
Werkt dus
RAID setup maakt het meestal inderdaad niet makkelijker.
PC Specs
Tot nu toe werkt Windows 10 perfect en ben er erg blij mee.
Al kon ik net niet afmelden / afsluiten, geen *.exe opstarten / niet naar configuratiescherm gaan, etc..
Eigenlijk kon ik dus niks. Uiteindelijk heb ik de computer geforceerd afgesloten door in Opdrachtprompt 'shutdown /f' in te typen. Nu werkt alles weer normaal.
Al kon ik net niet afmelden / afsluiten, geen *.exe opstarten / niet naar configuratiescherm gaan, etc..
Eigenlijk kon ik dus niks. Uiteindelijk heb ik de computer geforceerd afgesloten door in Opdrachtprompt 'shutdown /f' in te typen. Nu werkt alles weer normaal.
...
Geprobeerd om de laatste drivers te installeren, en dat lukte ook allemaal, alleen er is weinig verandering van.Carnoustie schreef op donderdag 24 september 2015 @ 09:14:
[...]
Deze 2 dingen lijken wel erg op een powerplan/settings die niet helemaal lekker zijn, en in dit geval op een soort "max performance" staan. Bijvoorbeeld: heb je (handmatig) de intel dptf drivers wel geinstalleerd? Dat was bij mij 1 van de 2 drivers die windows niet zelf deed. Op zich had ik niet zo'n probleem als jij, maar zonder klokte de cpu wel stuk aggresiever omhoog, zelfs met een balanced powersetting.
Vind het wel jammer, want Windows 10 ziet er grafisch prachtig uit.
Oke, andere mogelijkheid. De eerste keer dat je naar W10 ging was een update. Heb je toen alle bestaande programma's gehouden? (met name de "extra" powersoftware die Dell er vast bijlevert) Ik heb zelf een lenovo yoga 2 pro geupdate, en op zich ging die update wel prima, alleen kreeg ik ook wat van dit soort vaag gedoe. Zo klokte bij mij de processor juist absurd hard terug in tabletmode zodat alles ging "schokken". Ik heb toen een "echt" schone installatie gedaan via de usb-tool (gewoon juiste partitie selecteren en dus niets bewaren), en toen liep alles als een zonnetje. Blijkbaar is de powermanagementsoftware van lenovo toch niet helemaal lekker compatibel met W10. Die heb ik dus ook NIET opnieuw geinstalleerd, en dat levert bij mij nul problemen op: windows eigen powersettings regelen alles prima. Of eventueel iets anders wat nog installeerd stond, virusscanners zijn/waren bv. berucht...Pasteis schreef op donderdag 24 september 2015 @ 22:25:
[...]
Geprobeerd om de laatste drivers te installeren, en dat lukte ook allemaal, alleen er is weinig verandering van.
Vind het wel jammer, want Windows 10 ziet er grafisch prachtig uit.
De eerste keer was het inderdaad een upgrade, de tweede keer was het een schone installatie, beiden keren ervaarde ik dezelfde problemen helaas.Carnoustie schreef op vrijdag 25 september 2015 @ 09:54:
[...]
Oke, andere mogelijkheid. De eerste keer dat je naar W10 ging was een update. Heb je toen alle bestaande programma's gehouden? (met name de "extra" powersoftware die Dell er vast bijlevert) Ik heb zelf een lenovo yoga 2 pro geupdate, en op zich ging die update wel prima, alleen kreeg ik ook wat van dit soort vaag gedoe. Zo klokte bij mij de processor juist absurd hard terug in tabletmode zodat alles ging "schokken". Ik heb toen een "echt" schone installatie gedaan via de usb-tool (gewoon juiste partitie selecteren en dus niets bewaren), en toen liep alles als een zonnetje. Blijkbaar is de powermanagementsoftware van lenovo toch niet helemaal lekker compatibel met W10. Die heb ik dus ook NIET opnieuw geinstalleerd, en dat levert bij mij nul problemen op: windows eigen powersettings regelen alles prima. Of eventueel iets anders wat nog installeerd stond, virusscanners zijn/waren bv. berucht...
Vooral die populaire downloads daaronder vermeldTheVMaster schreef op woensdag 23 september 2015 @ 19:43:
Erg interessant leesvoer voor IT Pro's die aan de slag gaan met Windows 10 : Protecting High-Value Assets by controlling the health of Windows 10-based devices
NRG
En die tweede keer was dus ook zonder de "extra" software van Dell? Zo ja, dan zou het misschien nog kunnen dat jij die juist wel nodig hebt, maar wel een versie speciaal voor W10 (die na je upgrade was natuurlijk nog de "oude"), staat er niets op de supportwebsite van Dell? Eventueel zou je ook nog aan een biosupdate kunnen denken. Volgens mij was er bv. iets met een bepaald model dat een update nodig had.Pasteis schreef op vrijdag 25 september 2015 @ 11:36:
[...]
De eerste keer was het inderdaad een upgrade, de tweede keer was het een schone installatie, beiden keren ervaarde ik dezelfde problemen helaas.
Ik merktte gisteren dat op mijn reserve pc windows update stiekem nvidia drivers deed installeren. Ik had toch echt aangegeven dat ik niet wil dat die automatisch bijgewerkt worden. Dus dat had ik gedaan in configuratiescherm>systeem>Geavanceerde instellingen>hardware>instellingen voor apparaatinstellingen. Iemand enig idee hoe t komt dat hij ze toch binnen haalt?
Zal misschien vast wel al voorbij gekomen zijn, maar toch vraag ik het nogmaals. Ik heb Firefox als standaard browser ingesteld via instellingen, maar iedere keer als ik check of er updates zijn met filehippo of als ik op een link klik in een email, dan krijg ik steeds de melding: Hoe wilt U dit openen. Ook als ik vinkje plaats bij Altijd deze app gebruiken. Iemand die me wil vertellen hoe ik dit oplos, want wordt er helemaal gestoord van, want dit had ik nooit met XP, W7 en 8.
Even in settings naar je 'default apps' gaan en daar als webbrowser Firefox instellen. Zou het moeten fixen, werkt hier met Chrome in elk geval prima.desalniettemin schreef op zaterdag 26 september 2015 @ 16:38:
Zal misschien vast wel al voorbij gekomen zijn, maar toch vraag ik het nogmaals. Ik heb Firefox als standaard browser ingesteld via instellingen, maar iedere keer als ik check of er updates zijn met filehippo of als ik op een link klik in een email, dan krijg ik steeds de melding: Hoe wilt U dit openen. Ook als ik vinkje plaats bij Altijd deze app gebruiken. Iemand die me wil vertellen hoe ik dit oplos, want wordt er helemaal gestoord van, want dit had ik nooit met XP, W7 en 8.
settings -> system -> default apps
[ Voor 3% gewijzigd door blmp op 26-09-2015 16:56 ]
Nee je ziet niets over het hoofd. Heb er ook al een bericht aan besteed. Niet alleen wordt de historie niet volledig gesynced maar ook de toekomst is beperkt. Het is erg jammer.ducolwd schreef op donderdag 24 september 2015 @ 10:29:
Ik heb wat sync problemen met agenda in W10.
Heb ik dus al tig keer gedaan, maar helpt niet. Zelfde geldt als ik een link open die in een email staat. Vraagt het ook iedere keer met welke app het te openen, terwijl ik eM Client als standaard heb ingesteld.blmp schreef op zaterdag 26 september 2015 @ 16:55:
[...]
Even in settings naar je 'default apps' gaan en daar als webbrowser Firefox instellen. Zou het moeten fixen, werkt hier met Chrome in elk geval prima.
settings -> system -> default apps
[ Voor 17% gewijzigd door desalniettemin op 26-09-2015 17:44 ]
Hoi,
Ik heb met windows 10 last van een bug. Namelijk als me pc al even aanstaat dan wil het best vaak voorkomen dat ik bijvoorbeeld geen game kan spelen, film kan kijken of muziek luisteren. Wat er dan gebeurd is dat het beeld niet verder gaat of stotterend en het geluid gaat niet verder.
Verder loopt de verstreken tijd wel door van bijvoorbeeld een youtube filmpje, Weet iemand hoe dit op te lossen is?
Ik heb met windows 10 last van een bug. Namelijk als me pc al even aanstaat dan wil het best vaak voorkomen dat ik bijvoorbeeld geen game kan spelen, film kan kijken of muziek luisteren. Wat er dan gebeurd is dat het beeld niet verder gaat of stotterend en het geluid gaat niet verder.
Verder loopt de verstreken tijd wel door van bijvoorbeeld een youtube filmpje, Weet iemand hoe dit op te lossen is?
Heb je je video en audio drivers geupdate voor Windows 10?
Heb ik ook gehad. Even sfc/ scannow uitvoeren in opdrachtprompt en daarna wou de email/calendar app weer syncen en ook geen last meer van gehad.engelbertus schreef op maandag 21 september 2015 @ 19:32:
mail en callender app werken niet. kan ze starten, er gebeurt iets, maar syncen werkt niet.
Me video kaart heeft de nieuwste driver, en ik gebruik een externe geluidskaart. Die heeft nog geen update gehad voor windows 10Fredi schreef op maandag 28 september 2015 @ 04:15:
Heb je je video en audio drivers geupdate voor Windows 10?
Ik had geen problemen met Edge tot build 10547. Deze crasht nu ook erg regelmatig en is instabiel. Naast de problemen met Edge heb ik weinig andere issues ontdekt tot nu toe.Mrjraider schreef op woensdag 26 augustus 2015 @ 15:37:
Edge is verre van stabiel hierzeer vaak random crashes, tenmiste zo lijkt het want spontaan sluit Edge zich af. Daarnaast vind Edge het ook leuk om met regelmaat tabs naar een nieuw venster te plaatsen als ik deze gewoon sluit
Ik heb windows 10 inmiddels ook maar geinstalled en het draait allemaal wel goed op een paar dingetjes na dan.
Mijn probleem is het weg-schrijven van een image, mijn (legale) Acronis 2010 is niet compatible met windows 10 64x.
Met welke software schrijven jullie een backup weg ?.... ik kan namelijk geen geschikte kandidaat vinden.
Mijn probleem is het weg-schrijven van een image, mijn (legale) Acronis 2010 is niet compatible met windows 10 64x.
Met welke software schrijven jullie een backup weg ?.... ik kan namelijk geen geschikte kandidaat vinden.
Acronis 2016 is toch Windows 10 compatible?RoaDHouse schreef op woensdag 30 september 2015 @ 14:24:
Ik heb windows 10 inmiddels ook maar geinstalled en het draait allemaal wel goed op een paar dingetjes na dan.
Ikzelf gebruik de Symantec System Recovery 2013, en daarvan alleen de boot cd. De bootcd maakt gewoon images van je schijf ongeacht de OS versie. Helaas werkt de 2013 install applicatie niet onder Windows 10. Symantec geeft geen hoge prioriteit aan de ontwikkeling van recovery voor Win10.
De images van Symantec zijn vele malen kleiner dan die van Acronis.
[ Voor 8% gewijzigd door BazerK op 30-09-2015 14:45 ]
Slechts de onwetende wordt kwaad, de wetende verstaat.
Acronis geen probleem hier. Kijk eens in dit lijstje of daar iets tussen zit wat het uitproberen waard is zou ik zeggen.RoaDHouse schreef op woensdag 30 september 2015 @ 14:24:
is everything cool?
Let op:
Ervaringen met de Insider Preview van Windows 10 kunnen in het [Windows 10] Insider Preview Ervaringen & Discussie topic.
Ervaringen met Windows 11 horen thuis in het [Windows 11] Insider Preview Ervaringen & Discussie topic.
De Windows 10 mei 2021 Update (of 21H1) bits zijn hier te downloaden (via de MediaCreation Tool link). Je kunt natuurlijk ook via Windows Update checken op updates, dan zou hij als het goed is ook binnen moeten komen.
Ervaringen met de Insider Preview van Windows 10 kunnen in het [Windows 10] Insider Preview Ervaringen & Discussie topic.
Ervaringen met Windows 11 horen thuis in het [Windows 11] Insider Preview Ervaringen & Discussie topic.
De Windows 10 mei 2021 Update (of 21H1) bits zijn hier te downloaden (via de MediaCreation Tool link). Je kunt natuurlijk ook via Windows Update checken op updates, dan zou hij als het goed is ook binnen moeten komen.