• RoaDHouse
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 10:53
FREAKJAM schreef op woensdag 30 september 2015 @ 14:41:
[...]

Acronis geen probleem hier. Kijk eens in dit lijstje of daar iets tussen zit wat het uitproberen waard is zou ik zeggen.
Welke versie heb je van Acronis, dan kan ik die ook aanschaffen zo duur is die ook niet.

edit: heb het gevonden :) bedankt voor de info. Ik was een beetje te snel :P

[ Voor 8% gewijzigd door RoaDHouse op 30-09-2015 14:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmokingCrop
  • Registratie: Januari 2012
  • Niet online
De Windows Mail app heeft een mooie update gehad, eindelijk alle email-accounts aan de linkerkant altijd zichtbaar met een getal naast van hoeveel ongelezen mails :)

[ Voor 3% gewijzigd door SmokingCrop op 01-10-2015 17:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoaDHouse
BazerK schreef op woensdag 30 september 2015 @ 14:40:
[...]

Acronis 2016 is toch Windows 10 compatible?
Ikzelf gebruik de Symantec System Recovery 2013, en daarvan alleen de boot cd. De bootcd maakt gewoon images van je schijf ongeacht de OS versie. Helaas werkt de 2013 install applicatie niet onder Windows 10. Symantec geeft geen hoge prioriteit aan de ontwikkeling van recovery voor Win10.
De images van Symantec zijn vele malen kleiner dan die van Acronis.
Ja, 2016 is compatible, maar het is een zeer lastig en omslachtig proggie. Zeer 'on'-overzichtelijk, het lukt me wel om een image weg te schrijven maar om 1 terug te zetten is me tot nu toe nog niet gelukt omdat je gewoon-weg geen image kan selecteren |:(

Ik heb altijd acronis gebruikt maar dit is voor mij een anti climax.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BazerK
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 12:14
RoaDHouse schreef op donderdag 01 oktober 2015 @ 22:48:
[...]

Ja, 2016 is compatible, maar het is een zeer lastig en omslachtig proggie. Zeer 'on'-overzichtelijk, het lukt me wel om een image weg te schrijven maar om 1 terug te zetten is me tot nu toe nog niet gelukt omdat je gewoon-weg geen image kan selecteren |:(

Ik heb altijd acronis gebruikt maar dit is voor mij een anti climax.
Klopt, zag die trend bij Acronis al sinds versie 2015. De 2016 versie heb ik nog niet mee gewerkt.
Eigenlijk al sinds Windows 8 en nu met Win10 ben ik afgestapt van incremetal backups en hoef je de apllicatie niet meer te te installen.
Werk nu alleen met de bootcd (op een USB stick) van Symantec System Security 2013 (vroegere Norton Ghost) op vastgestelde tijden.
1xper maand een totale image van de SSD (OS drive).
1xper dag directories (die ik belangrijk vindt) syncen met SyncBackPro naar de NAS.
Daarnaast nog een CrashPlan abbo voor off site opslag van mijn foto's etc.
Deze methode vindt ik makkelijker bereikbaar en 'lichter' werken....kost wat meer, maar wat heb jij ervoor over voor een goede backup?

Slechts de onwetende wordt kwaad, de wetende verstaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chim0
  • Registratie: Mei 2000
  • Nu online
WTF is dit? Heb ik een virus of zo?

Afbeeldingslocatie: http://static.tweakers.net/ext/f/tXgAmBsdUd5n4kjjgDFPI2PG/full.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!
chim0 schreef op vrijdag 02 oktober 2015 @ 16:35:

[afbeelding]
Lijkt eerder een memory-leak. Even opnieuw opstarten zal het waarschijnlijk wel oplossen, en eventueel tijdelijk.
Maar zit daar maar 2gb in dat ie al op 81% zit?

[ Voor 6% gewijzigd door Martinspire op 02-10-2015 17:59 ]

Martinspire - PC, PS5, XSX

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• enchion
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online
Kan het niet iets te maken hebben met het aanmaken van een restorepoint of hibernation file. (dan zou het tijdelijk moeten zijn)

How do you save a random generator ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blmp
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online
chim0 schreef op vrijdag 02 oktober 2015 @ 16:35:

[afbeelding]
Dat geheugen gebruik van System bedoel je? Dat is compleet normaal voor Windows 10. Dat proces beheerst gewoon caching van apps en dergelijke. Is een nieuwe techniek die ze gebruiken (Linux en Mac hebben iets vergelijkbaars) om te zorgen dat apps sneller laden en er minder uit een pagefile gelezen hoeft te worden.

"Windows 10 will start compressing old pages of memory so they take up less space, similar to what happens when you create a ZIP archive of multiple files. So, for example, if you have an app running that you haven’t touched in a while, rather than copying the information about that app to your hard drive, Windows will simply make it smaller, but keep it in memory. All of the compressed memory that Windows 10 creates is stored in the System process. "

Verbruik van system (caching) zou gewoon minder moeten worden naar mate RAM daadwerkelijk gebruikt wordt door apps.Ofwel "unused RAM is wasted RAM".

http://lifehacker.com/why...ng-so-much-ram-1725076206

[ Voor 20% gewijzigd door blmp op 02-10-2015 18:40 ]

7950x/32GB/860 Pro 2TB/MSI Suprim X RTX4090 | MacBook Pro M1 Pro 16"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SRich
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 30-11-2023
Ik heb een vraag en al gegoogeld.

Maar hoe kan je netwerk locaties in windows 10 veranderen... zonder register truuks ?
Kan het niet vinden

[ Voor 7% gewijzigd door SRich op 02-10-2015 18:38 ]

Het grote adblocking topic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chim0
  • Nu online
Martinspire schreef op vrijdag 02 oktober 2015 @ 17:59:
[...]

Lijkt eerder een memory-leak. Even opnieuw opstarten zal het waarschijnlijk wel oplossen, en eventueel tijdelijk.
Klopt, ik moest wel opnieuw opstarten, want niks werkte meer. Op het laatst had ik alleen een zwart scherm.
Maar zit daar maar 2gb in dat ie al op 81% zit?
4GB, maar dat is veel te weinig voor wat ik doe. Ik weet dat ik meer geheugen nodig heb, dus daar zal het wel aan liggen. Heb dit een paar keer eerder gehad, maar nooit zo erg dat ie niks meer deed en ik een zwart scherm kreeg.
enchion schreef op vrijdag 02 oktober 2015 @ 18:04:
Kan het niet iets te maken hebben met het aanmaken van een restorepoint of hibernation file. (dan zou het tijdelijk moeten zijn)
Zie hierboven. Ik heb gewoon zwaar geheugen tekort, maar op dit moment helaas geen geld om meer te kopen.
blmp schreef op vrijdag 02 oktober 2015 @ 18:34:
[...]

Dat geheugen gebruik van System bedoel je? Dat is compleet normaal voor Windows 10. Dat proces beheerst gewoon caching van apps en dergelijke. Is een nieuwe techniek die ze gebruiken (Linux en Mac hebben iets vergelijkbaars) om te zorgen dat apps sneller laden en er minder uit een pagefile gelezen hoeft te worden.

"Windows 10 will start compressing old pages of memory so they take up less space, similar to what happens when you create a ZIP archive of multiple files. So, for example, if you have an app running that you haven’t touched in a while, rather than copying the information about that app to your hard drive, Windows will simply make it smaller, but keep it in memory. All of the compressed memory that Windows 10 creates is stored in the System process. "

Verbruik van system (caching) zou gewoon minder moeten worden naar mate RAM daadwerkelijk gebruikt wordt door apps.Ofwel "unused RAM is wasted RAM".

http://lifehacker.com/why...ng-so-much-ram-1725076206
Juist, heb gewoon meer geheugen nodig, maar helaas geen mogelijkheid voor op dit moment. -O-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• enchion
  • Niet online
Kijk ook eens met deze, de CPU times die de windows standaard taskmanager laat zien zijn in ieder geval al niet op dezelfde manier gemeten. (als in de standaard versie klopt geen hout van.)

https://technet.microsoft...ysinternals/bb896653.aspx

Het is een 100% betrouwbaar progje voor als je het nog niet eerder gebruikt had.

Zal trouwens wel kloppen wat hxk-clan gezegd had.

[ Voor 9% gewijzigd door enchion op 02-10-2015 21:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Atomsk
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 08-09 22:29
Dell laptopje geüpgrade naar Windows 10 home. Werkt wel redelijk, maar ik krijg het niet voor elkaar om een extern bureaublad-verbinding te maken met m'n Windows 10 desktop (education) op het lokale netwerk. Hostname klopt, username en wachtwoord ok, maar ik krijg alleen de melding dat de referenties niet werken. Firewall uitgezet e.d., maar het werkt nog steeds niet. Vanaf m'n werk kan ik echter zonder problemen een verbinding maken over internet vanaf Windows 7.

Enig idee?

_██_
(ಠ_ృ)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chim0
  • Nu online
enchion schreef op vrijdag 02 oktober 2015 @ 21:20:
Kijk ook eens met deze, de CPU times die de windows standaard taskmanager laat zien zijn in ieder geval al niet op dezelfde manier gemeten. (als in de standaard versie klopt geen hout van.)

https://technet.microsoft...ysinternals/bb896653.aspx

Het is een 100% betrouwbaar progje voor als je het nog niet eerder gebruikt had.

Zal trouwens wel kloppen wat hxk-clan gezegd had.
Bedankt, maar ik heb gewoon geheugentekort. Ik ga ook geen dingen afsluiten, want ik gebruik ook daadwerkelijk alles wat draait. Wel apart, want onder 8.1 had ik nooit geheugenproblemen, maar het nieuwe geheugenmanagementsysteem in Windows 10 zorgt toch voor problemen, terwijl er niks veranderd is. Ik heb een upgrade gedaan en draai nog steeds dezelfde dingen. Maar het is wel duidelijk dat ik meer geheugen nodig heb, maar dat had ik sowieso al.

Nou, volgens mij zitten we helemaal verkeerd. Volgens mij lag het aan de AMD beta driver. Nu de nieuwe beta driver geïnstalleerd en problemen zijn weg. Staat volgens mij ook in de releaselog van de driver.
•[77609] A video memory leak can occur when browser and other windows are resized

[ Voor 14% gewijzigd door chim0 op 03-10-2015 10:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• glnk
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 12:47
Wat lelijk dat er nog steeds geen DFS in Windows 10 zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raven
  • Registratie: November 2004
  • Niet online
Ligt dat niet aan de wifi-driver of aan de (mogelijk hardcoded) country code in de eeprom van de wifi-kaart?

After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...

Oscar Wilde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SkyStreaker
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 07:08

SkyStreaker

Move on up!

Krijgen ook mensen problemen met het installeren van de update KB3093266?

Hij komt nooit voorbij de 50% en vervolgens kan ik de PC 3x opnieuw starten om de mislukking eruit te halen. Handmatige installatie bied ook geen soelaas.

(draadje @ MS)

Fractal Define R6 | ASRock B650M PG Lightning | AMD 8700G | G.Skill Flare X5 6000-CL30-38-38-96-134 (10ns) 2x16GB | Noctua NH-D15 Black | Seasonic Focus PX-750 Platinum | 4x2TB Kingston Fury NVMe | Shitty Gigabyte 24" Curved TN ding

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Squ1zZy
  • Registratie: April 2011
  • Niet online
SkyStreaker schreef op zondag 04 oktober 2015 @ 11:19:

Hij komt nooit voorbij de 50% en vervolgens kan ik de PC 3x opnieuw starten om de mislukking eruit te halen. Handmatige installatie bied ook geen soelaas.

(draadje @ MS)
Yep, zelfde hier. Vannacht weer. Zit zelf met een Pro 3.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik heb wel dat een update faalt "Logitech - Other Hardware - USB Input Device (Logitech Download Assistant). Nou scheelt het dat ik die rommel niet hoef, maar hij wil dus niet installeren. En ik kan hem ook niet disablen, want hij staat er nog niet op. Plus het lijkt geen driver te zijn en die kon je volgens mij wel blokken)

[ Voor 12% gewijzigd door Martinspire op 04-10-2015 12:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SkyStreaker
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 07:08

SkyStreaker

Move on up!

Martinspire schreef op zondag 04 oktober 2015 @ 12:31:
Ik heb wel dat een update faalt "Logitech - Other Hardware - USB Input Device (Logitech Download Assistant). Nou scheelt het dat ik die rommel niet hoef, maar hij wil dus niet installeren. En ik kan hem ook niet disablen, want hij staat er nog niet op. Plus het lijkt geen driver te zijn en die kon je volgens mij wel blokken)
We hadden dus in de voorgaande versies van Win dat je updates kon "blokkeren", kan dat nu niet meer dan? Anders dan het ongebruikelijke "uitstellen"?

Fractal Define R6 | ASRock B650M PG Lightning | AMD 8700G | G.Skill Flare X5 6000-CL30-38-38-96-134 (10ns) 2x16GB | Noctua NH-D15 Black | Seasonic Focus PX-750 Platinum | 4x2TB Kingston Fury NVMe | Shitty Gigabyte 24" Curved TN ding

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmokingCrop
  • Niet online
Ik had zo iets dergelijks met 1 laptop hier, toen heb ik even Windows update gereset en toen ging het weer:
CMD met admin:
net stop bits
net stop wuauserv

dan de mappen in C:\Windows\SoftwareDistribution verwijderen

en terug starten in CMD met admin:
net start wuauserv
net start bits

=> Windows Update bij instellingen laten zoeken

[ Voor 4% gewijzigd door SmokingCrop op 04-10-2015 12:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mprkooij
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 07:06
Misschien is het al voorbij gekomen, maar is er een fix voor die vele ruimte tussen de icoontjes als je de taal van Windows op Nederlands hebt staan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FREAKJAM
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 21-09 17:50
mprkooij schreef op zondag 04 oktober 2015 @ 19:18:
Misschien is het al voorbij gekomen, maar is er een fix voor die vele ruimte tussen de icoontjes als je de taal van Windows op Nederlands hebt staan?
[Windows 10] Ervaringen & Discussie - Deel 2

is everything cool?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chim0
  • Nu online
SkyStreaker schreef op zondag 04 oktober 2015 @ 11:19:

(draadje @ MS)
Is hier op 1 oktober 2015 probleemloos geïnstalleerd volgens de geschiedenis van updates.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CAP-Team
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 19-09 11:30

CAP-Team

XBL: CAPTeam

Het Kassa item bij de VARA was ook om te janken afgelopen zaterdag zeg. Aantal senioren met een aantal hele specifieke vragen en dat moet dan representatief zijn over hoe men over Windows 10 denkt.

Een meneer (met connecties met het senioren web?) met een onbekende versie klaagde dat zijn Norton Antivirus het niet meer deed

Een dame die blijkbaar slechtziend was klaagde over de werking van haar voorlees software.

En dat moet dan representatief zijn, want uiteraard is alles de schuld van Microsoft.

Ook de analyse over hoe tevreden men is over Windows 10. 34% vond de pc beter werken, 19 procent vond de pc slechter werken, conclusie, 66% vindt de pc slechter werken |:(

Echt kudo's voor Hans Bos dat hij zo rustig kon reageren. Jammer dat alles ook weer werd afgekapt. De presentatrice leek ook niet op de hoogte van waar het nu eigenlijk over gaat.

Het kwam echt op mij over dat men even kijkcijfers wilde scoren om Windows 10 even lekker af te kraken.

Microsoft Surface Pro 6 | Samsung Galaxy S21FE | XBOX Series X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerardVanAfoort
  • Registratie: April 2010
  • Niet online

GerardVanAfoort

kalm aan

Toeten noch blazen..
Kant noch wal..
Ik ben best een beetje kritisch en huiverig over Win 10 (privacy). Maar wat deze dame voor elkaar krijgt... echt ongelooflijk slechte journalistiek bij Kassa (VARA!) tegenwoordig. Gelukkig doen een hoop andere publieke omroepen dat tegenwoordig 100% beter!

Ze kraken het zo gewoon heel hard af voor de mensen die de computer termen niet allemaal begrijpen, maar ik gok dat veel mensen er wel doorheen hebben kunnen kijken..

NRG

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoaDHouse
Kassa :X .... verschrikkelijk programma, vooral die m*ts van een Brecht van Hulten.

Respect voor de Microsoft man :) ....... knap om zo rustig te blijven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• enchion
  • Niet online
CAP-Team schreef op maandag 05 oktober 2015 @ 13:41:
Het kwam echt op mij over dat men even kijkcijfers wilde scoren om Windows 10 even lekker af te kraken.
Of de vragen bewust zo belachelijk typisch te maken zodat alle "problemen" juist alleen user-error/bullshit lijken, terwijl er gewoon geldige klachten zijn.

Eerder dus voordeel aan de kant van MS dan. (Liever een kleine speedbump suggereren dan een grote overhaul te moeten aangaan.)

Automatische driver updates, en dat dat gewoon echt gevaarlijk kan zijn hebben ze het natuurlijk niet over gehad.

btw hier alle automatische driver updates de baas nu, heb nl gewoon de windows-update service uitgeschakeld. (1 keer per week gaat hij aan "and that`s it for me") 8)
Was nl de zoveelste keer dat m`n audio "ineens" niet meer werkte, deze keer omdat MS de HD audio service had geupdate, allemaal prima maar niet op elk willekeurig moment alsjeblieft.

Ook alle dingen uitgeschakeld in O&O-ShutUp, maw lekker rustig nu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FREAKJAM
enchion schreef op maandag 05 oktober 2015 @ 16:45:
[...]

Of de vragen bewust zo belachelijk typisch te maken zodat alle "problemen" juist alleen user-error/bullshit lijken, terwijl er gewoon geldige klachten zijn.

Eerder dus voordeel aan de kant van MS dan. (Liever een kleine speedbump suggereren dan een grote overhaul te moeten aangaan.)

Automatische driver updates, en dat dat gewoon echt gevaarlijk kan zijn hebben ze het natuurlijk niet over gehad.

btw hier alle automatische driver updates de baas nu, heb nl gewoon de windows-update service uitgeschakeld. (1 keer per week gaat hij aan "and that`s it for me") 8)
Was nl de zoveelste keer dat m`n audio "ineens" niet meer werkte, deze keer omdat MS de HD audio service had geupdate, allemaal prima maar niet op elk willekeurig moment alsjeblieft.

Ook alle dingen uitgeschakeld in O&O-ShutUp, maw lekker rustig nu.
Heb je het überhaupt al geprobeerd uit te schakelen op de manier zoals het hoort? Of het inmiddels werkt op die manier is een 2de, maar wellicht kun je het proberen.

control panel - system - advanced system settings - hardware - device installation settings en vervolgens kiezen voor de 2de optie (no, let me choose what to do).

Anders even de zoekfunctie gebruiken in het startmenu en zoeken naar "device installation". Ik weet niet precies wat de Nederlandse termen zijn zo uit mijn hoofd, ik draai Windows/Linux al jaren in het Engels.

Je kunt trouwens ook nog deze fix proberen van Microsoft zelf. (specifiek voor build 10240). Ik bedoel, je geeft aan dat jij de baas bent over je updates, maar eigenlijk is Microsoft het nog steeds, aangezien jij geen controle hebt over je Windows Updates. (Iets uitschakelen vind ik niet hetzelfde als ergens de controle over hebben, de baas over zijn). Tenslotte kun je ook via je lokale gpo editor aangeven dat Windows je moet berichten als er updates zijn en deze pas download/installeert wanneer jij dat wil. Zie voor meer info deze site. (kopje Use Group Policy to Disable Automatic Updates). Kies in de GPO voor optie 2 (notify for download and notify for install).

[ Voor 27% gewijzigd door FREAKJAM op 05-10-2015 16:58 ]

is everything cool?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• enchion
  • Niet online
FREAKJAM schreef op maandag 05 oktober 2015 @ 16:49:
[...]

Heb je het überhaupt al geprobeerd uit te schakelen op de manier zoals het hoort? Of het inmiddels werkt op die manier is een 2de, maar wellicht kun je het proberen.

control panel - system - advanced system settings - hardware - device installation settings en vervolgens kiezen voor de 2de optie (no, let me choose what to do).

Anders even de zoekfunctie gebruiken in het startmenu en zoeken naar "device installation". Ik weet niet precies wat de Nederlandse termen zijn zo uit mijn hoofd, ik draai Windows/Linux al jaren in het Engels.
Yes, Yes, Yes, Yes, Yes and nog een keer yes. (al twintig keer gecontroleerd, en al vanaf dag 1 uitgeschakeld.)

In GPEdit uitgeschakeld

In Taskscheduler gezet dat hij system default drivers niet als foute driver moet aanmerken.

Alles, Alles, Alles.

En als ik dan op Windows update klik installeerd hij ze vrolijk toch.

Deze keer btw was het een generieke update die m`n geluid verbrak, omdat MS 1 van de service-drivers had upgedate, nl de "wdmaudio.inf" met bijbehorende sys bestanden.
Nl: "C:\Windows\System32\DriverStore\FileRepository\wdmaudio.inf_amd64_09df2d2512f19d77"
(geen specifieke driver voor mijn geluidskaart dus, maar zat bij de KB3093266 update)

1 keer in het weekend gaat de winupdate service aan, wanneer ik tijd heb om alle collateral damage meteen op te lossen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
RoaDHouse schreef op maandag 05 oktober 2015 @ 16:03:
Kassa :X .... verschrikkelijk programma, vooral die m*ts van een Brecht van Hulten.

Respect voor de Microsoft man :) ....... knap om zo rustig te blijven.
Even voor de rest, hier dus het deel uit de uitzending:
http://kassa.vara.nl/tv/a...s-bij-windows-10/speel/1/

Ik vind gratis ondersteuning voor diverse Windows10 problemen, erg netjes trouwens. En dan nog klagen 8)7

Verder is het duidelijk dat mevrouw muts alleen het artikel van de consumentenbond heeft gelezen rond release van Win10 en niet verder onderzoek heeft gedaan, maar gewoon bij haar cue-cards blijft. Plus dat ze niet kan rekenen inderdaad. 34 % vind het sneller, 17% vind het langzamer (en dus 49% is neutraal), maar die muts trekt de conclusie dat snelheid meteen tevredenheid betekend. Wel knap natuurlijk.

[ Voor 12% gewijzigd door Martinspire op 05-10-2015 17:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoaDHouse
Martinspire schreef op maandag 05 oktober 2015 @ 17:12:
[...]

Ik vind gratis ondersteuning voor diverse Windows10 problemen, erg netjes trouwens. En dan nog klagen 8)7

Verder is het duidelijk dat mevrouw muts alleen het artikel van de consumentenbond heeft gelezen rond release van Win10 en niet verder onderzoek heeft gedaan, maar gewoon bij haar cue-cards blijft. Plus dat ze niet kan rekenen inderdaad. 34 % vind het sneller, 17% vind het langzamer (en dus 49% is neutraal), maar die muts trekt de conclusie dat snelheid meteen tevredenheid betekend. Wel knap natuurlijk.
Sorry hoor, maar die Brecht van Hulten is totaal niet geschikt om dit onderwerp maar enigszins aan te sturen.

Of was het Windows10 bejaarden middag ?.......... en waarom hebben ze het niet over de 'onkunde'
van de gebruiker zelf. Ik heb soms het idee dat mensen echt niet weten wat er allemaal bij komt kijken om een OS systeem naar behoren te laten draaien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SRich
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 30-11-2023
Allen, ik heb een vraagje...

Ik heb een kleine windows 10 pc van een ander die na de update van flash helemaal niks meer afspeelt op het web, zowel met edge als IE niet. Door een foute instelling heb ik geen systeem restore actief staan. Dus ik kan niet terug. Hoe kan ik dit oplossen....

Het grote adblocking topic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Captain Pervert
  • Laatst online: 05-03 12:19
Even voor de duidelijkheid, ik volg de PC-wereld al een tijdje niet meer zo nauwlettend. Dus misschien een domme vraag. Maar dit klinkt gewoon niet logisch:

Win 10 x64 Pro NL kost 114.95
pricewatch: Microsoft Windows 10 Pro NL 64bit OEM

Win 7 x 64 Pro NL kost 66.95
pricewatch: Microsoft Windows 7 Professional (NL OEM 64bit)

Aangezien de upgrade gratis is, kan ik toch beter de tweede kopen of niet?

Porsche 928 - It's about as fast as you can go without having to eat airline food.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cazzie
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 05:59
Captain Pervert schreef op maandag 05 oktober 2015 @ 18:42:
of deze 3de http://tweakers.net/price...-81-pro-nl-oem-64bit.html

O-)

control alt oeps deleted

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Captain Pervert schreef op maandag 05 oktober 2015 @ 18:42:
Even voor de duidelijkheid, ik volg de PC-wereld al een tijdje niet meer zo nauwlettend. Dus misschien een domme vraag. Maar dit klinkt gewoon niet logisch:

Win 10 x64 Pro NL kost 114.95
pricewatch: Microsoft Windows 10 Pro NL 64bit OEM

Win 7 x 64 Pro NL kost 66.95
pricewatch: Microsoft Windows 7 Professional (NL OEM 64bit)

Met die 2e kun je in principe niet Windows er nieuw vers op zetten, die upgrade kun je maar 1x uitvoeren en dan krijg je geen key om nogmaals in te voeren, mocht je je pc opnieuw (moeten) installeren.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ralf Bimbo
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 04-07 13:46
Martinspire schreef op maandag 05 oktober 2015 @ 19:16:
[...]
Met die 2e kun je in principe niet Windows er nieuw vers op zetten, die upgrade kun je maar 1x uitvoeren en dan krijg je geen key om nogmaals in te voeren, mocht je je pc opnieuw (moeten) installeren.
Volgens mij kan je prima een clean install doen na een upgrade, zolang het maar op dezelfde machine gebeurd (zie hiero).

Meerdere google-hits bevestigen het eigenlijk.

Rookworst zonder 'r' is ookworst

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Captain Pervert
Ja maar dat wil ik niet op mijn systeem. Als ik 8.1 heb geinstalleerd snap ik niet meer hoe ik uberhaupt bij de install files van Win10 moet komen.

Porsche 928 - It's about as fast as you can go without having to eat airline food.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cazzie
Captain Pervert schreef op maandag 05 oktober 2015 @ 19:37:
[...]Ja maar dat wil ik niet op mijn systeem.
Als ik 8.1 heb geinstalleerd snap ik niet meer hoe ik uberhaupt bij de install files van Win10 moet komen.
Hoe je de win10 setup bestanden kan downloaden is redelijk simpel,
een tooltje van MS downloaden en dan gaan met die banaan ... voor info zie dit draadje.

control alt oeps deleted

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Martinspire schreef op maandag 05 oktober 2015 @ 17:12:
[...]

Is wel zoals het hoort natuurlijk bij een typisch links/zuur Vara programma O+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Captain Pervert
Kassa en Radar zoeken altijd wat om over te zeiken. Om doodmoe van te worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
[...]
Ja hoor...tijdens de installatie kun je er gewoon voor kiezen om niets te bewaren, je krijgt dan een verse installatie. Kies je er wel voor, dan doe je gewoon via de Instellingen een Recovery of desnoods (het is exact hetzelde) een herinstallatie met een dvd of usb stick.

Overigens sla je dan de Product key pagina gewoon over en tada....gewoon een geactiveerde Windows 10.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmokingCrop
  • Niet online
[...]
Nadat je een windows 7/8 -> 10 upgrade uitgevoerd heb, kan je op gelijk welk moment Windows 10 herinstalleren van scratch. De key wordt online bijgehouden met je hardware ID (zoals hierboven al gezegd: gewoon 2x skippen wanneer die om een key vraagt).

Wil je zeker zijn dat je Windows 10 licentie permanent geactiveerd is?
CMD => slmgr /xpr

[ Voor 14% gewijzigd door SmokingCrop op 05-10-2015 19:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
SmokingCrop schreef op maandag 05 oktober 2015 @ 19:58:
[...]

Nadat je een windows 7/8 -> 10 upgrade uitgevoerd heb, kan je op gelijk welk moment Windows 10 herinstalleren van scratch. De key wordt online bijgehouden met je hardware ID (zoals hierboven al gezegd: gewoon 2x skippen wanneer die om een key vraagt).

Wil je zeker zijn dat je Windows 10 licentie permanent geactiveerd is?
CMD => slmgr /xpr
Ja maar dan moet je het vanuit Windows doen, wat wel lastig is als je Windows niet meer werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmokingCrop
  • Niet online
Martinspire schreef op maandag 05 oktober 2015 @ 20:51:
[...]

Ja maar dan moet je het vanuit Windows doen, wat wel lastig is als je Windows niet meer werkt.
wut :?
Als Windows niet meer op wil starten dan even een back-up nemen met een liveOS (linux livecd, hiren's bootcd -> mini XP, een WinPE of HDD in andere PC / externe behuizing steken) en dan gewoon installatie starten vanaf USB -> format -> verse installatie starten -> productcodes skippen -> verbinden met internet en vanaf dat je bureaublad ziet, kan je al zien dat je geactiveerd bent?

[ Voor 22% gewijzigd door SmokingCrop op 05-10-2015 21:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arfman
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 23-09 23:03

Arfman

Drome!

Captain Pervert schreef op maandag 05 oktober 2015 @ 19:51:
Kassa en Radar zoeken altijd wat om over te zeiken. Om doodmoe van te worden.
Ach ja, linkse omroepen hé. Tenenkrommende TV. Tijdje terug was er een item over Ziggo wat in Twente Caiway werd, inclusief alle nadelen van het Caiway netwerk. Had een prima stukje kunnen worden, helaas ook weer een totale nitwit uitgenodigd aan tafel die het probleem duidelijk niet snapte, bam, weg kritisch stuk en hallo onzinjournalistiek.

Ondertussen nog steeds geen 5.1 via Realtek en S/PDIF op mijn systeem, heb de hoop opgegeven dat dat ooit nog gaat werken :)

DRoME LAN Gaming | iRacing profiel | Kia e-Niro 64kWh | Hyundai Ioniq 28kWh | PV 5.760Wp |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CAP-Team

CAP-Team

Arfman schreef op maandag 05 oktober 2015 @ 21:26:
[...]

Ondertussen nog steeds geen 5.1 via Realtek en S/PDIF op mijn systeem, heb de hoop opgegeven dat dat ooit nog gaat werken :)
Toch grappig dat het bij mij wel werkt. Misschien iets andere hardware ofzo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Endurance
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 22-09 13:17
Mijn ervaring met Windows 10 is inmiddels zo'n 6 uur oud en ik krijg de zenuwen van de manier waarop het systeem met mijn HDD om gaat. Ik heb het idee dat de driver niet goed communiceert ofzo, want om de zoveel minuten hoor ik de kop van de lezer zichzelf op de platter parkeren. TIK. En als ik actief bezig ben met bestanden overzetten of mappen bekijken dan hoor ik de tik vaker, soms iedere 10 seconden. Dit was in Windows 7 niet het geval. Heeft iemand hier een oplossing voor?

Edit: Het gaat om een 1TB Samsung Spinpoint F3 HD103SJ.

[ Voor 5% gewijzigd door Endurance op 06-10-2015 03:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chim0
  • Nu online
Endurance schreef op dinsdag 06 oktober 2015 @ 01:41:
Mijn ervaring met Windows 10 is inmiddels zo'n 6 uur oud en ik krijg de zenuwen van de manier waarop het systeem met mijn HDD om gaat. Ik heb het idee dat de driver niet goed communiceert ofzo, want om de zoveel minuten hoor ik de kop van de lezer zichzelf op de platter parkeren. TIK. En als ik actief bezig ben met bestanden overzetten of mappen bekijken dan hoor ik de tik vaker, soms iedere 10 seconden. Dit was in Windows 7 niet het geval. Heeft iemand hier een oplossing voor?

Edit: Het gaat om een 1TB Samsung Spinpoint F3 HD103SJ.
Ik heb dezelfde schijf en heb dit nog nooit meegemaakt, ook niet onder andere besturingssystemen. Misschien een driver van je moederbord of iets anders? Want een driver van een harde schijf die moeilijk doet, komt eigenlijk nooit voor. Is gewoon een basis Windows driver. Of je harde schijf is het aan het begeven. Kijk eens met een SMART tooltje wat ie aangeeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Endurance
chim0 schreef op dinsdag 06 oktober 2015 @ 08:11:
[...]

Ik heb dezelfde schijf en heb dit nog nooit meegemaakt, ook niet onder andere besturingssystemen. Misschien een driver van je moederbord of iets anders? Want een driver van een harde schijf die moeilijk doet, komt eigenlijk nooit voor. Is gewoon een basis Windows driver. Of je harde schijf is het aan het begeven. Kijk eens met een SMART tooltje wat ie aangeeft.
Ja in Windows 7 had ik ook nooit problemen. Ik heb hem overigens in een desktop zitten waar het besturingssysteem staat geïnstalleerd op een SSD.

De staat van de HDD is goed. Ik heb er niet zo veel verstand van dus ik weet niet hoe goed 'goed' is.
De resultaten staan hieronder:

----------------------------------------------------------------------------
CrystalDiskInfo 6.5.2 Shizuku Edition x64 (C) 2008-2015 hiyohiyo
Crystal Dew World : http://crystalmark.info/

Date : 2015/10/06 13:32:32

-- Controller Map ----------------------------------------------------------
+ Intel(R) 7 Series/C216 Chipset Family SATA AHCI Controller [ATA]
- M4-CT128 M4SSD2 SCSI Disk Device
- SAMSUNG HD103SJ SCSI Disk Device
+ Via USB aangesloten SCSI (UAS)-apparaat voor massaopslag [SCSI]
- Seagate Expansion Desk SCSI Disk Device
+ Asmedia 106x SATA Controller [SCSI]
- HL-DT-ST DVDRAM GH24NS90 SCSI CdRom Device
- Controlefunctie voor opslagruimten van Microsoft [SCSI]
+ ASRock RAM Disk [SCSI]
- ASRock RAM Disk SCSI Disk Device

(2) SAMSUNG HD103SJ
Model : SAMSUNG HD103SJ
Firmware : 1AJ10001
Serial Number : S246JX0C204324
Disk Size : 1000,2 GB (8,4/137,4/1000,2/1000,2)
Buffer Size : 32767 KB
Queue Depth : 32
# of Sectors : 1953525168
Rotation Rate : 7200 RPM
Interface : Serial ATA
Major Version : ATA8-ACS
Minor Version : ATA8-ACS version 6
Transfer Mode : ---- | SATA/300
Power On Hours : 5029 uren
Power On Count : 1887 keer
Temperature : 29 C (84 F)
Health Status : Goed
Features : S.M.A.R.T., APM, AAM, 48bit LBA, NCQ
APM Level : 0080h [ON]
AAM Level : FE00h [OFF]

-- S.M.A.R.T. --------------------------------------------------------------
ID Cur Wor Thr RawValues(6) Attribute Name
01 100 100 _51 000000000000 Read Error Rate
02 252 252 __0 000000000000 Throughput Performance
03 _70 _68 _25 0000000023B0 Spin-Up Time
04 _95 _95 __0 000000001548 Start/Stop Count
05 252 252 _10 000000000000 Reallocated Sectors Count
07 252 252 _51 000000000000 Seek Error Rate
08 252 252 _15 000000000000 Seek Time Performance
09 100 100 __0 0000000013A5 Power-On Hours
0A 252 252 _51 000000000000 Spin Retry Count
0B 252 252 __0 000000000000 Recalibration Retries
0C _99 _99 __0 00000000075F Power Cycle Count
BF 100 100 __0 000000000002 G-Sense Error Rate
C0 252 252 __0 000000000000 Power-off Retract Count
C2 _64 _56 __0 002C000E001D Temperature
C3 100 100 __0 000000000000 Hardware ECC recovered
C4 252 252 __0 000000000000 Reallocation Event Count
C5 252 252 __0 000000000000 Current Pending Sector Count
C6 252 252 __0 000000000000 Uncorrectable Sector Count
C7 200 200 __0 000000000000 UltraDMA CRC Error Count
C8 100 100 __0 000000000000 Write Error Rate
DF 252 252 __0 000000000000 Load/Unload Retry Count
E1 100 100 __0 00000000169E Load/Unload Cycle Count

Kunnen we hier iets mee? Op zich kan ik nog even kijken of ik in Win 10 misschien instellingen of services kan vinden die iets te maken hebben met power management of disk management. De HDD is wel een HDD die zichzelf uitschakelt na verloop van tijd. Als ik dan na verloop van tijd de schijf aanroep dan spint ie op en dat duurt soms een paar seconden. Dat kwam dan zo'n 4 a 5 keer per dag voor. Heb daar nooit problemen mee gehad. Het lijkt alsof Win 10 dit niet begrijpt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chim0
  • Nu online
Endurance schreef op dinsdag 06 oktober 2015 @ 13:41:
[...]

Kunnen we hier iets mee? Op zich kan ik nog even kijken of ik in Win 10 misschien instellingen of services kan vinden die iets te maken hebben met power management of disk management. De HDD is wel een HDD die zichzelf uitschakelt na verloop van tijd. Als ik dan na verloop van tijd de schijf aanroep dan spint ie op en dat duurt soms een paar seconden. Dat kwam dan zo'n 4 a 5 keer per dag voor. Heb daar nooit problemen mee gehad. Het lijkt alsof Win 10 dit niet begrijpt?
Misschien is het beter om hier een apart topic over te openen, aangezien het denk ik weinig met Windows te maken heeft. Dat de schijf zichzelf uitschakelt is ook niet goed en ook geen feature van die schijf, voor zover ik weet. Dus misschien toch idd iets met je power management of een ander programma die dit doet. De SMART waardes zijn goed, dus de schijf is nog prima.

[ Voor 62% gewijzigd door chim0 op 06-10-2015 14:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arfman
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 23-09 23:03

Arfman

Drome!

CAP-Team schreef op dinsdag 06 oktober 2015 @ 00:07:
[...]

Toch grappig dat het bij mij wel werkt. Misschien iets andere hardware ofzo?
Ik denk het. Heb ook exact dezelfde driverversie e.d.

DRoME LAN Gaming | iRacing profiel | Kia e-Niro 64kWh | Hyundai Ioniq 28kWh | PV 5.760Wp |

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Omdat het toch enigszins relevant is, hier de link naar de MS-event van 16.00: http://www.microsoft.com/october2015event/en-us/live-event

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Martinspire schreef op dinsdag 06 oktober 2015 @ 15:31:
Omdat het toch enigszins relevant is, hier de link naar de MS-event van 16.00: http://www.microsoft.com/october2015event/en-us/live-event
Daarop aanvullend, je kunt het event ook kijken via Xbox...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Atomsk
HDD's die tikken is vaak slecht nieuws. Ik zou een test tool downloaden van de Samsung site en de hele schijf eens testen. SMART geeft niet altijd een goede indicatie of een schijf in orde is of niet.

_██_
(ಠ_ృ)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CAP-Team

CAP-Team

TheVMaster schreef op dinsdag 06 oktober 2015 @ 15:34:
[...]

Daarop aanvullend, je kunt het event ook kijken via Xbox...
Alleen jammer dat ik nog op mijn werk ben en pas na 18:00 uur thuis ben :'(

Vanavond maar ff kijken en ondertussen alle tech-nieuws negeren :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!
CAP-Team schreef op dinsdag 06 oktober 2015 @ 16:23:
[...]

Alleen jammer dat ik nog op mijn werk ben en pas na 18:00 uur thuis ben :'(

Vanavond maar ff kijken en ondertussen alle tech-nieuws negeren :+
Dat gaat lastig worden...met de Surface Pro 4, de Surface Book, de Lumia 950, 950 XL en de nieuwe Band.....man man man...dat worden dure maanden _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ragrootenboer
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 22-09 20:10
Heren,

Mijn vader heeft geupgrade naar windows 10, heeft het een poos goed gedaan. Maar krijgt nu op 2 verschillende pc's deze melding te zien:

Failed to load library DNSAPL.

Nu las ik ergens in het engels dat het misschien met de router te maken kan hebben??
Het bestand staat nu in quarantaine, maar de computer heeft het wel nodig blijkbaar, maar is nu niet bruikbaar in quarantaine natuurlijk.

Weten hier mensen meer van?

Alvast bedankt mensen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Endurance
chim0 schreef op dinsdag 06 oktober 2015 @ 14:37:
[...]

Misschien is het beter om hier een apart topic over te openen, aangezien het denk ik weinig met Windows te maken heeft. Dat de schijf zichzelf uitschakelt is ook niet goed en ook geen feature van die schijf, voor zover ik weet. Dus misschien toch idd iets met je power management of een ander programma die dit doet. De SMART waardes zijn goed, dus de schijf is nog prima.
Atomsk schreef op dinsdag 06 oktober 2015 @ 15:53:
HDD's die tikken is vaak slecht nieuws. Ik zou een test tool downloaden van de Samsung site en de hele schijf eens testen. SMART geeft niet altijd een goede indicatie of een schijf in orde is of niet.
Na wat uitgebreid getest te hebben kan ik concluderen dat het probleem gelukkig niet de HDD zelf is. Het heeft te maken met de aansturing ervan. Hoe het exact werkt weet ik niet, maar ik heb het moeten oplossen op dezelfde manier als de OP in een Windows 10 forum hieronder:

http://www.tenforums.com/...ing-every-30-seconds.html

Dit werkt voor mij ook, zo lijkt het. Ik heb daarnaast Aggressive Link Power Management in de BIOS uitgeschakeld en ook link power in Intel Rapid Storage uitgeschakeld. Verder heb ik dus zoals in het forum een BAT-file gemaakt waarin ik aangeef om APM en AAM te wijzigen. Het enige verschil met de OP in het forum is dat ik beide juist vol aangezet heb. Dit heeft er voor gezorgd dat het veelvuldig parkeren van de head is gestopt en de schijf zijn werk normaal doet. Wel heb ik nu het probleem dat de schijf dus continu aan is, en vaker aan het reutelen is. Dit kan niet goed zijn voor de levensduur.

Dit is dus wat mij betreft een beetje een halve oplossing, en ik hoop er nog achter te komen, waar het nou precies aan ligt. Ik weet in ieder geval wel dat het probleem pas voor is gaan komen na installatie van Windows 10, dus er moet ergens een instelling gewijzigd zijn.

EDIT: ik heb de oplossing eindelijk kunnen vinden. Het heeft te maken met Intel Rapid Storage. Kennelijk was het uitschakelen van link power niet genoeg. Zie de link hieronder:

https://communities.intel...ad/53305?start=0&tstart=0

Na het updaten van Windows van 7 naar 10 is kennelijk ook de SATA driver ge-update met Intel's Rapid Storage driver. Ik heb die gedeïnstalleerd en de pc opnieuw opgestart. Alle problemen verdwenen. De driver die nu is geïnstalleerd is een Windows-eigen versie.
Waarschijnlijk heeft dit wel performance-gevolgen, dus daar kan ik verder naar kijken. Maar voor iedereen die in de toekomst hetzelfde probleem tegenkomt, check Intel Rapid Storage. :+

[ Voor 14% gewijzigd door Endurance op 08-10-2015 21:25 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dennis_rsb
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 11:38
Apart, ik heb 3 computer thuis met Windows 10, nja 1 laptop en 2 desktops. Nu blijkt dat op 2 systemen de updates gewoon exact hetzelfde zijn. Op 2 systemen heeft Windows 14 updates geinstalleerd, en op 1 systeem heeft hij er 13 geinstalleerd. Klopt dit? Echter op 1 systeem mist hij 1 update zie ik genaamd kb3074683. Ik heb dit systeem wel later geinstalleerd als de andere 2 systemen. Maar wat kan dit zijn? Kun je hem nog met de hand installeren? Als ik zoek naar updates via instellingen>bijwerken en beveiliging vind hij geen updates. Of wordt het een reinstall van Windows?... Ik heb wel eens in Windows 10 wat updates verwijderd om iets te testen, maar daarna meteen weer laten zoeken naar updates, dus lijkt me sterk dat het daar aan ligt? Heb voor gein nu net even een update verwijderd, en als ik nu zoek naar updates vind hij die niet meer? Ik heb getest met een oude culumatieve update van eind juli en een recente. Die van juli haalt hij niet meer op, die recente wel Hoe kan dat? komt dat doordat de meest recente cumulatieve update ook oude updates bevat?

https://support.microsoft.com/en-us/kb/3081424 hier staat bij '' This update replaces the following update:
3074683 Cumulative Security Update for Windows 10: July 29, 2015'' Dus zou het kunnen dat computers die zijn geïnstalleerd ná 5 augustus/toen update kb3081424 uitkwam dat die geen kb3074683 krijgen omdat die wordt vervangen door kb3081424. En dat computers die geinstalleerd zijn vóór 5 augustus/kb 3081424, dat die beide behouden? En die cumalatieve updates, zolang die blijven binnen komen is er niks aan de hand toch? Want als ik het goed begrijp kijken die cumulatieve updates, welke updates jij mist op je systeem en dan rolt hij een grote cumulatieve update uit?

Edit: ik heb even die ene pc waar ik over twijfelde even schoon geinstalleerd, stond toch nauwelijks wat op. En wat blijkt, na installatie heeft hij slechts 6 updates geinstalleerd 8)7 Hij vervangt dus echt updates door wat updatepakketten/culumatieve updates. En pc's waar al alle updates op staan, laat hij dus gewoon alle updates op staan, althans in de lijst. Wellicht dat hij ze op die sytemen ook gewoon vervangt voor een aantal losse update pakketten, maar is dit niet zichtbaar in de lijst met geïnstalleerde updates. Ik vertrouw er maar gewoon op dat als Windows updates mist, dat hij ze heus wel ophaalt via Windows Update.

[ Voor 79% gewijzigd door dennis_rsb op 08-10-2015 20:12 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Endurance
dennis_rsb schreef op donderdag 08 oktober 2015 @ 18:47:
Apart, ik heb 3 computer thuis met Windows 10, nja 1 laptop en 2 desktops. Nu blijkt dat op 2 systemen de updates gewoon exact hetzelfde zijn. Op 2 systemen heeft Windows 14 updates geinstalleerd, en op 1 systeem heeft hij er 13 geinstalleerd. Klopt dit? Echter op 1 systeem mist hij 1 update zie ik genaamd kb3074683. Ik heb dit systeem wel later geinstalleerd als de andere 2 systemen. Maar wat kan dit zijn? Kun je hem nog met de hand installeren? Als ik zoek naar updates via instellingen>bijwerken en beveiliging vind hij geen updates. Of wordt het een reinstall van Windows?... Ik heb wel eens in Windows 10 wat updates verwijderd om iets te testen, maar daarna meteen weer laten zoeken naar updates, dus lijkt me sterk dat het daar aan ligt? Heb voor gein nu net even een update verwijderd, en als ik nu zoek naar updates vind hij die niet meer? Ik heb getest met een oude culumatieve update van eind juli en een recente. Die van juli haalt hij niet meer op, die recente wel Hoe kan dat? komt dat doordat de meest recente cumulatieve update ook oude updates bevat?

https://support.microsoft.com/en-us/kb/3081424 hier staat bij '' This update replaces the following update:
3074683 Cumulative Security Update for Windows 10: July 29, 2015'' Dus zou het kunnen dat computers die zijn geïnstalleerd ná 5 augustus/toen update kb3081424 uitkwam dat die geen kb3074683 krijgen omdat die wordt vervangen door kb3081424. En dat computers die geinstalleerd zijn vóór 5 augustus/kb 3081424, dat die beide behouden? En die cumalatieve updates, zolang die blijven binnen komen is er niks aan de hand toch? Want als ik het goed begrijp kijken die cumulatieve updates, welke updates jij mist op je systeem en dan rolt hij een grote cumulatieve update uit?

Edit: ik heb even die ene pc waar ik over twijfelde even schoon geinstalleerd, stond toch nauwelijks wat op. En wat blijkt, na installatie heeft hij slechts 6 updates geinstalleerd 8)7 Hij vervangt dus echt updates door wat updatepakketten/culumatieve updates. En pc's waar al alle updates op staan, laat hij dus gewoon alle updates op staan, althans in de lijst. Wellicht dat hij ze op die sytemen ook gewoon vervangt voor een aantal losse update pakketten, maar is dit niet zichtbaar in de lijst met geïnstalleerde updates. Ik vertrouw er maar gewoon op dat als Windows updates mist, dat hij ze heus wel ophaalt via Windows Update.
Volgens dit artikel hier...

http://www.infoworld.com/...b-3081424-kb-3081427.html

...klopt het wat je zegt. Eens in de zoveel tijd wordt de boel bij elkaar geveegd en in in 1 update gepropt zo lijkt het.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Endurance
Voor iedereen die na de upgrade naar windows 10 ook problemen ondervindt met opstarten en afsluiten, dit kan eventueel ook met Intel Rapid Storage te maken hebben:

https://communities.intel...ad/46336?start=0&tstart=0

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kordouble
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 23-09 22:11
Goedendag, heb na lang twijfelen Windows 10 geinstalleerd en moet zeggen de eerste 2 weken draaide het beter dan Win7 home (had geen BSOD's meer in Win7, oorzaak was niet te herleiden elke keer andere foutmelding :? ). Maar afgelopen maandag ging ook in Win10t fout. Een BSOD in windows 10. :'(
Resultaat PC blijft/bleef in een loop hangen met melding problemen verhelpen en dan opnieuw opstarten. Ook de geavanceerde opties met herstart/windows vorige versie en nog een paar van deze adviezen weigerden dienst. Na opnieuw opstarten bleef systeem steevast terugkomen dat er een probleem was deze werd gezocht en geprobeerd om op te lossen, waarna een nieuwe reboot. |:(
Dit was voor mij niet meer te verhelpen, en op internet ook geen info hierover kunnen vinden(heb nog laptop ernaast). Wilde dit met een ieder delen zodat mocht iemand dit ook hebben gehad, en wel een oplossing heeft gevonden hou ik me aanbevolen, wil graag weer terug naar windows 10. ;)
Was nu genoodzaakt om terug te gaan naar Windows 7 en wel met fresh install.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• barrymossel
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 13:01
kordouble schreef op vrijdag 09 oktober 2015 @ 10:04:
Goedendag, heb na lang twijfelen Windows 10 geinstalleerd en moet zeggen de eerste 2 weken draaide het beter dan Win7 home (had geen BSOD's meer in Win7, oorzaak was niet te herleiden elke keer andere foutmelding :? ). Maar afgelopen maandag ging ook in Win10t fout. Een BSOD in windows 10. :'(
Resultaat PC blijft/bleef in een loop hangen met melding problemen verhelpen en dan opnieuw opstarten. Ook de geavanceerde opties met herstart/windows vorige versie en nog een paar van deze adviezen weigerden dienst. Na opnieuw opstarten bleef systeem steevast terugkomen dat er een probleem was deze werd gezocht en geprobeerd om op te lossen, waarna een nieuwe reboot. |:(
Dit was voor mij niet meer te verhelpen, en op internet ook geen info hierover kunnen vinden(heb nog laptop ernaast). Wilde dit met een ieder delen zodat mocht iemand dit ook hebben gehad, en wel een oplossing heeft gevonden hou ik me aanbevolen, wil graag weer terug naar windows 10. ;)
Was nu genoodzaakt om terug te gaan naar Windows 7 en wel met fresh install.
Ik weet niet of ik je goed begrijp, want je verhaal is niet helemaal duidelijk:
  • Je had BSOD's op Win 7
  • Toen heb je een upgrade gedaan naar Win10 (geen fresh)
  • Na twee weken ook bij Win10 BSOD's
  • Fresh install naar Win7 en geen BSOD's meer
Als bovenstaande klopt en je nu geen BSOD's meer krijgt zou ik proberen nog eens te upgraden naar Win10, of liever nog een fresh install naar Win10.
Als je wel weer BSOD's krijgt ben ik bang dat er iets met de hardware is, maar wat kan denk ik niemand je zo vertellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kordouble
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 23-09 22:11
@barrymossel, je hebt me in grote lijnen goed begrepen.
Win 7 regelmatig BSOD
upgrade( niet fresh) naar Windows10
Win 10 1x BSOD, met als gevolg besturingssysteem niet meer te herstellen.De enige mogelijkheid om nog weer op het systeem te kunnen komen was herinstallatie van Windows 7
Nu weer regelmatig BSOD's maar dat is minder erg, dan een systeem die blijft hangen en eigenlijk format C: de enige oplossing lijkt.
Wat ik hoopte was dat iemand een tip heeft om toch Windows 10 weer aan de praat te krijgen. Misschien toch een windows 10 installatie download realiseren voor herstel

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MegaTronics
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 03-12-2021

MegaTronics

Chef WiFi Kabels

Endurance schreef op donderdag 08 oktober 2015 @ 21:20:
[...]

Volgens dit artikel hier...

http://www.infoworld.com/...b-3081424-kb-3081427.html

...klopt het wat je zegt. Eens in de zoveel tijd wordt de boel bij elkaar geveegd en in in 1 update gepropt zo lijkt het.
Vandaag met de installatie tool nieuwe ISO's gemaakt en deze zijn allemaal 200 MB groter dan de ISO's bij de release, dus de ISO's worden bijgewerkt.

Vroeger, toen de Batavieren nog met zijn vijven waren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CAP-Team

CAP-Team

Handig om te weten :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Isane
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 23-09 09:26
Volgens mij werkt de UAC niet helemaal lekker.

Ik had zojuist een update beschikbaar:
Afbeeldingslocatie: http://oi58.tinypic.com/2hcdh0y.jpg

Zodra ik op installeren klik krijg ik geen nieuw venster. Maar als ik een print screen maak en in paint plak zie ik:

Afbeeldingslocatie: http://oi57.tinypic.com/1zywmr4.jpg

Vaag. Via de pijltjestoetsen kon ik ja selecteren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlakHawk
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 09-01-2021
Hmmm, de foto import versie is aan de ene kant wel verbetert, alleen niet echt compatible met de eerdere versies ;)

Hij begint foto's weer vrolijk vanaf 1 te nummeren en ik kan niet meer een label meegeven...

Iemand ervaringen mee?

Wel makkelijk dat hij zelf voor iedere maand nieuwe mapjes maakt... Maar ja de helestructuur op mijn nas klopt nu niet meer van 2007 - 2015...

Ik heb een clean install gedaan van Windows 10, waardoor de oude importtool niet meer beschikbaar is...

Youtube: DashcamNL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Madrox
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 23-08 22:42

Madrox

Oh, Pharaoh!

kordouble schreef op vrijdag 09 oktober 2015 @ 10:52:
@barrymossel, je hebt me in grote lijnen goed begrepen.
Win 7 regelmatig BSOD
upgrade( niet fresh) naar Windows10
Win 10 1x BSOD, met als gevolg besturingssysteem niet meer te herstellen.De enige mogelijkheid om nog weer op het systeem te kunnen komen was herinstallatie van Windows 7
Nu weer regelmatig BSOD's maar dat is minder erg, dan een systeem die blijft hangen en eigenlijk format C: de enige oplossing lijkt.
Wat ik hoopte was dat iemand een tip heeft om toch Windows 10 weer aan de praat te krijgen. Misschien toch een windows 10 installatie download realiseren voor herstel
Zo te horen heb je denk ik een hardnekkig hardware conflict. Daar is geen windows versie tegenop gewassen.

Voor upgrade, complete zelfbouw, herstellen van windows/software klik hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Madrox
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 23-08 22:42

Madrox

Oh, Pharaoh!

CAP-Team schreef op maandag 05 oktober 2015 @ 13:41:
Het Kassa item bij de VARA was ook om te janken afgelopen zaterdag zeg. Aantal senioren met een aantal hele specifieke vragen en dat moet dan representatief zijn over hoe men over Windows 10 denkt.

Een meneer (met connecties met het senioren web?) met een onbekende versie klaagde dat zijn Norton Antivirus het niet meer deed

Een dame die blijkbaar slechtziend was klaagde over de werking van haar voorlees software.

En dat moet dan representatief zijn, want uiteraard is alles de schuld van Microsoft.

Ook de analyse over hoe tevreden men is over Windows 10. 34% vond de pc beter werken, 19 procent vond de pc slechter werken, conclusie, 66% vindt de pc slechter werken |:(

Echt kudo's voor Hans Bos dat hij zo rustig kon reageren. Jammer dat alles ook weer werd afgekapt. De presentatrice leek ook niet op de hoogte van waar het nu eigenlijk over gaat.

Vond het net als jij een slecht onderwerp bij Kassa, echter om een andere reden. Vond juist dat er te weinig tegengeluid was tegenover Bas,die naar ik vermoed bij MS op de loonlijst staat en/of iig de indruk bij mij wekte.. Alles over privacy heel kalm en professioneel bagataliseerde/suste; hij leek wel een MS PR klankbord.

Het verbaasd mij dan juist dat Bas hier zoveel bijval krijgt. Zijn we echte zo naief allemaal ?

ps: Laat maar; Bas werkt idd bij MS, wat zijn hele houding verklaard. Jammer dat er geen echte techies bij aan tafel zaten, die tegengas konden geven. Bas kon nu ongestoord MS Fabeltjes verkondigen.

[ Voor 6% gewijzigd door Madrox op 11-10-2015 04:11 ]

Voor upgrade, complete zelfbouw, herstellen van windows/software klik hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pasteis
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 23-09 17:30
Na een derde poging gedaan om te upgraden is het eindelijk gelukt Windows 10 stabiel op met XP13 te krijgen.

Helaas moest ik veel zoeken voor een oplossing maar me trackpad werkt weer volledig (dankzij een veel oudere update van Cypress Trackpad), mijn batterij slurpt niet zo snel leeg (Windows Defender uitschakelen), en verschillende drivers opnieuw installeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Atomsk
Ben er sinds gisteren achter waarom een remote desktop (extern bureaublad) verbinding maar niet wilde lukken vanaf m'n Windows 10 laptop naar m'n desktop. Wanneer je vanaf Windows 7 een RD verbinding start, is het voldoende om computernaam (of ip), gebruikersnaam en wachtwoord op te geven. Bij Windows 10 moet je echter bij je gebruikersnaam de domeinnaam ervoor zetten (meestal "computernaam/gebruiker"), of anders werkt het niet. Windows zoekt de login gegevens namelijk standaard niet op de doelpc, maar in het domein waarop je bent ingelogd. Wellicht logisch voor een bedrijfsnetwerk, maar bij een thuisnetwerkje is het wat minder logisch IMO.

_██_
(ಠ_ృ)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dennis_rsb
Raar probleem hier. Sinds ik Windows 10 heb merk ik dat in bepaalde periodes dat het scherm (slaapstand gebruik ik niet) niet uitgaat na de ingestelde tijd. Ik dacht dat het probleem opgelost was toen ik gekozen had in energiebeheer voor ''hoge prestaties'' nu merk ik echter toch weer dat het scherm niet uit gaat. Wat kan dit zijn? Zou het kunnen komen door een oudere videodriver? Ik heb nog een videodriver die is gelanceerd voor dat Windows 10 uitkwam. Deze gebruik ik omdat ik nu zeker weet dat Fifa lekker loopt. Het gekke is ook dat het probleem niet altijd aanwezig is. En is het nadelig behalve voor de stroomrekening dat het scherm altijd aan is als de pc aan is? normale computerschermen (acer h244h, lcd) kunnen niet inbranden meer tegenwoordig toch? Of is een screensaver instellen nog een idee? Ik hoop dat iemand wil meedenken.

Edit: daarstraks even de lan en videodriver even bijgewerkt. Maakt helaas geen verschil.

[ Voor 5% gewijzigd door dennis_rsb op 11-10-2015 17:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cazzie
Dat is een future - als je multi media afspeelt dan wordt de screensaver niet geactiveerd.

control alt oeps deleted

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dennis_rsb
cazzie schreef op zondag 11 oktober 2015 @ 14:45:
Dat is een future - als je multi media afspeelt dan wordt de screensaver niet geactiveerd.
Je bedoeld feature? Maar opzich is dat voor mij niet zo'n punt als ik een screensaver instel dat hij niet activeert als ik film kijk. Maar op het moment dat ik een backup draai of virusscanner draai, dan is het handig dat hij een screensaver aan heeft. Ik heb net overigens de drivers van de lan en videokaart geupdate, maakt geen verschil.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sebastiaannn
  • Laatst online: 12:38
dennis_rsb schreef op zondag 11 oktober 2015 @ 12:54:
Raar probleem hier. Sinds ik Windows 10 heb merk ik dat in bepaalde periodes dat het scherm (slaapstand gebruik ik niet) niet uitgaat na de ingestelde tijd. Ik dacht dat het probleem opgelost was toen ik gekozen had in energiebeheer voor ''hoge prestaties'' nu merk ik echter toch weer dat het scherm niet uit gaat. Wat kan dit zijn? Zou het kunnen komen door een oudere videodriver? Ik heb nog een videodriver die is gelanceerd voor dat Windows 10 uitkwam. Deze gebruik ik omdat ik nu zeker weet dat Fifa lekker loopt. Het gekke is ook dat het probleem niet altijd aanwezig is. En is het nadelig behalve voor de stroomrekening dat het scherm altijd aan is als de pc aan is? normale computerschermen (acer h244h, lcd) kunnen niet inbranden meer tegenwoordig toch? Of is een screensaver instellen nog een idee? Ik hoop dat iemand wil meedenken.
Wat heb je hier dan staan?
Afbeeldingslocatie: http://puu.sh/kGnOX/de36480518.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dennis_rsb
Dat staat op 10 minuten. En dat van slaapstand staat op nooit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cazzie
dennis_rsb schreef op zondag 11 oktober 2015 @ 15:21:
[...]

Je bedoeld feature? Maar opzich is dat voor mij niet zo'n punt als ik een screensaver instel dat hij niet activeert als ik film kijk. Maar op het moment dat ik een backup draai of virusscanner draai, dan is het handig dat hij een screensaver aan heeft. Ik heb net overigens de drivers van de lan en videokaart geupdate, maakt geen verschil.
Dit euvel cq deze feature - want zo kan je het ook noemen zat ook al in de preview builds en
de schreensaver schakelt dan terug naar 1 minuut en wordt daarna ook niet meer geactiveerd.

* via windows insider is hier al melding van gemaakt.

control alt oeps deleted

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dennis_rsb
cazzie schreef op zondag 11 oktober 2015 @ 17:26:
[...]

Dit euvel cq deze feature - want zo kan je het ook noemen zat ook al in de preview builds en
de schreensaver schakelt dan terug naar 1 minuut en wordt daarna ook niet meer geactiveerd.

* via windows insider is hier al melding van gemaakt.
Dus screensaver is pas een optie op moment dat MS dit fixt? Heb jij/of iemand anders nog een idee wat ik kan proberen om te zorgen dat scherm wel altijd in slaapstand gaat na 10 minuten? Ik kan me niet herinneren dat ik dit probleem onder 7 had. Enige hardware die ik veranderd heb is een andere videokaart ongeveer 1-2 weken voor ik win 10 ging installeren. En kan het kwaad wbt inbranden(kan dit uberhaubt bij lcd tegenwoordig?)/beschadigen? Of moet ik als ik meerdere uren niet computer even de monitor uitzetten voor de zekerheid?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sebastiaannn
  • Laatst online: 12:38
dennis_rsb schreef op zondag 11 oktober 2015 @ 21:38:
[...]

Dus screensaver is pas een optie op moment dat MS dit fixt? Heb jij/of iemand anders nog een idee wat ik kan proberen om te zorgen dat scherm wel altijd in slaapstand gaat na 10 minuten? Ik kan me niet herinneren dat ik dit probleem onder 7 had. Enige hardware die ik veranderd heb is een andere videokaart ongeveer 1-2 weken voor ik win 10 ging installeren. En kan het kwaad wbt inbranden(kan dit uberhaubt bij lcd tegenwoordig?)/beschadigen? Of moet ik als ik meerdere uren niet computer even de monitor uitzetten voor de zekerheid?
LCD schermen kunnen er prima tegen om uren achter elkaar hetzelfde beeld te tonen, maar het lijkt me wel irritant als ie niet vanzelf uitgaat, en het is zonde van de stroom.
Bij mij gaat het beeldscherm wel gewoon na een aantal minuten uit hoor, het lijkt me wel een probleem specifiek voor jou. Misschien heb je een programma op de achtergrond draaien wat het scherm aanhoudt, je kan kijken of het ook voorkomt als al die programma's zijn afgesloten. Welke videokaart heb je nu in je systeem dan, en hoe heb je hem op de monitor aangesloten (misschien helpt een andere kabel)? Misschien is er een instelling in je monitor die je moet aanvinken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dennis_rsb
Sebastiaannn schreef op zondag 11 oktober 2015 @ 21:59:
[...]

LCD schermen kunnen er prima tegen om uren achter elkaar hetzelfde beeld te tonen, maar het lijkt me wel irritant als ie niet vanzelf uitgaat, en het is zonde van de stroom.
Bij mij gaat het beeldscherm wel gewoon na een aantal minuten uit hoor, het lijkt me wel een probleem specifiek voor jou. Misschien heb je een programma op de achtergrond draaien wat het scherm aanhoudt, je kan kijken of het ook voorkomt als al die programma's zijn afgesloten. Welke videokaart heb je nu in je systeem dan, en hoe heb je hem op de monitor aangesloten (misschien helpt een andere kabel)? Misschien is er een instelling in je monitor die je moet aanvinken?
Het is idd wel wat irritant, en scheelt idd stroom als ie uit gaat. Nja het is niet specifiek met een bepaald programma. Ik heb een MSI Geforce GTX 750ti 2 GB OC. Andere kabel is een idee, maar weetje wat het is. Soms is het probleem lang niet aanwezig. Tot op vandaag was het misschien al wel 3/4 weken geleden!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chim0
  • Nu online
dennis_rsb schreef op zondag 11 oktober 2015 @ 22:11:
[...]

Soms is het probleem lang niet aanwezig. Tot op vandaag was het misschien al wel 3/4 weken geleden!
Dan is het toch iets anders wat dit veroorzaakt, want ik heb exact dezelfde instellingen als jij. Ook hoge prestaties, scherm na 10 minuten uit en systeem op slaapstand op nooit en werkt perfect. Zolang ik me kan heugen gebruik ik deze instellingen en werkt altijd prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlakHawk
  • Laatst online: 09-01-2021
dfrenner schreef op zaterdag 10 oktober 2015 @ 10:17:
Hmmm, de foto import versie is aan de ene kant wel verbetert, alleen niet echt compatible met de eerdere versies ;)

Hij begint foto's weer vrolijk vanaf 1 te nummeren en ik kan niet meer een label meegeven...

Iemand ervaringen mee?

Wel makkelijk dat hij zelf voor iedere maand nieuwe mapjes maakt... Maar ja de helestructuur op mijn nas klopt nu niet meer van 2007 - 2015...

Ik heb een clean install gedaan van Windows 10, waardoor de oude importtool niet meer beschikbaar is...
Iemand?

Youtube: DashcamNL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dit is mijn Windows 10, volledig gecustomized. Iemand overigens een idee hoe ik de restanten van Windows 8.1 verwijder. Moet nog ergens op mijn ssd staan.
Afbeeldingslocatie: http://i1220.photobucket.com/albums/dd452/Achillaes/Windows%2010.png

[ Voor 28% gewijzigd door Verwijderd op 12-10-2015 12:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FREAKJAM
Verwijderd schreef op maandag 12 oktober 2015 @ 12:14:
Dit is mijn Windows 10, volledig gecustomized. Iemand overigens een idee hoe ik de restanten van Windows 8.1 verwijder. Moet nog ergens op mijn ssd staan.
[afbeelding]
Schijfopruiming (disk cleanup). Vervolgens kiezen voor clean up system files.

[ Voor 8% gewijzigd door FREAKJAM op 12-10-2015 12:18 ]

is everything cool?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

FREAKJAM schreef op maandag 12 oktober 2015 @ 12:17:
[...]

Schijfopruiming (disk cleanup). Vervolgens kiezen voor clean up system files.
Thanks straks maar even uitvoeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MdO82
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 06:36
Ik heb sinds een tijdje een probleem met Windows 10.

Ik weet niet meer wanneer het begonnen is, maar wellicht dat jullie en idee hebben waar ik moet zoeken.

Het zit zo, als ik klaar ben met mijn desktop dan sluit ik hem niet af, maar zet hem in slaapstand.
Dit heeft altijd zonder problemen gewerkt, als je dan weer even wat moet doen dan geef je een tik op je toetsenbord en je kan verder.

Nu is het zo (gebeurd niet altijd) dat als ik hem in slaapstand zet dan gaat de pc "uit" en hoor ik dat de stroom eraf gaat want ik hem er een master/slave stekkerblok achter liggen.

Een seconden later gaat de pc weer aan, dan weer uit een weer de klik dat de stroom eraf gaat.
Dan start hij weer op etc.etc etc,

Ik kan dan ook niet met mijn toetsenbord mijn monitor activeren omdat de pc niet reageert deze blijft in de loop zitten.

Uit nood trek ik dan maar de stekker eruit, maar als ik hem weer aanzet dan lijkt het net of de pc weer uit slaapstand komt.
De programma's staan er e.d

Iemand een idee waar ik het kan zoeken ?
In het logboek zie ik geen vreemde dingen.

2250 WP Zuid PVoutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FREAKJAM
MdO82 schreef op maandag 12 oktober 2015 @ 13:34:
Deze setting al eens gecontroleerd?

[ Voor 65% gewijzigd door FREAKJAM op 12-10-2015 13:39 ]

is everything cool?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MdO82
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 06:36
Nagekeken en die staat op "Slaapstand kan worden ingeschakeld"

2250 WP Zuid PVoutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ulti23
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 22-09 09:45

Ulti23

Quality Time

Korte vraag. Kan het zomaar zijn dat wanneer je lekker zit te gamen Windows 10 geforceerd de PC opnieuw op wil starten om nieuwe updates te installeren, waardoor de game gewoon vastloopt en niet meer reageert (de hele PC trouwens niet...).

Eergisteren Windows 10 schoon geïnstalleerd. Speel veel The Witcher 3 en zo ook gisteravond. Game loopt vast en PC reageert nergens meer op. Kom niet in Windows terug met ALT-Tab, CTRL-ALT-Delete werkt niet, niks. Dus harde reset, waarna de PC zichzelf toch goed afsluit met de melding dat deze updates aan het installeren in. Terug in Windows leert ook dat juist op dat moment Windows inderdaad updates wilde installeren en dit (zo leek het) geforceerd wilde doen middels een herstart van de PC.

Klopt dit? En zo ja, kun je hier iets tegen doen? Ik weet dat je bij Windows update de instelling kunt kiezen om zelf aan te geven wanneer je het systeem wil herstarten. Voorkomt dit het probleem? Het moet niet zo zijn dat ik straks Diablo 3 weer oppak waar ik veel HC speel, dat het systeem weer geforceerd opnieuw opstart waardoor er characters naar de eeuwige jachtvelden gaan door een vastloper vanwege Windows update... :)

I pitty the fools who took my game-station.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FabiandJ
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online
Is het mogelijk dat Windows 10 een USB apparaat in mijn geval een set Fanatec pedalen in en uitschakelt? Daar heb ik op dit moment namelijk last van en dat rijd niet erg prettig, hoe los ik dit op?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
[afbeelding]
Misschien moet jij gewoon OS X Installeren? :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramon
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 10:18
Ulti23 schreef op maandag 12 oktober 2015 @ 16:16:
Korte vraag. Kan het zomaar zijn dat wanneer je lekker zit te gamen Windows 10 geforceerd de PC opnieuw op wil starten om nieuwe updates te installeren, waardoor de game gewoon vastloopt en niet meer reageert (de hele PC trouwens niet...).

Eergisteren Windows 10 schoon geïnstalleerd. Speel veel The Witcher 3 en zo ook gisteravond. Game loopt vast en PC reageert nergens meer op. Kom niet in Windows terug met ALT-Tab, CTRL-ALT-Delete werkt niet, niks. Dus harde reset, waarna de PC zichzelf toch goed afsluit met de melding dat deze updates aan het installeren in. Terug in Windows leert ook dat juist op dat moment Windows inderdaad updates wilde installeren en dit (zo leek het) geforceerd wilde doen middels een herstart van de PC.

Klopt dit? En zo ja, kun je hier iets tegen doen? Ik weet dat je bij Windows update de instelling kunt kiezen om zelf aan te geven wanneer je het systeem wil herstarten. Voorkomt dit het probleem? Het moet niet zo zijn dat ik straks Diablo 3 weer oppak waar ik veel HC speel, dat het systeem weer geforceerd opnieuw opstart waardoor er characters naar de eeuwige jachtvelden gaan door een vastloper vanwege Windows update... :)
Nee Windows detecteert wanneer je een fullscreen app gebruikt (film of spel) en zal dan niet gaan rebooten.

Check mijn V&A ads: https://tweakers.net/aanbod/user/9258/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramon
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 10:18
MdO82 schreef op maandag 12 oktober 2015 @ 13:34:

Ik weet niet meer wanneer het begonnen is, maar wellicht dat jullie en idee hebben waar ik moet zoeken.

Het zit zo, als ik klaar ben met mijn desktop dan sluit ik hem niet af, maar zet hem in slaapstand.
Dit heeft altijd zonder problemen gewerkt, als je dan weer even wat moet doen dan geef je een tik op je toetsenbord en je kan verder.

Nu is het zo (gebeurd niet altijd) dat als ik hem in slaapstand zet dan gaat de pc "uit" en hoor ik dat de stroom eraf gaat want ik hem er een master/slave stekkerblok achter liggen.

Een seconden later gaat de pc weer aan, dan weer uit een weer de klik dat de stroom eraf gaat.
Dan start hij weer op etc.etc etc,

Ik kan dan ook niet met mijn toetsenbord mijn monitor activeren omdat de pc niet reageert deze blijft in de loop zitten.

Uit nood trek ik dan maar de stekker eruit, maar als ik hem weer aanzet dan lijkt het net of de pc weer uit slaapstand komt.
De programma's staan er e.d

Iemand een idee waar ik het kan zoeken ?
In het logboek zie ik geen vreemde dingen.
Sowieso kan een PC niet in "sleep" gaan als de stroom eraf is, want er moet stroom op het geheugen blijven staan. Het kan zijn dat je je PC hebt ingesteld om na een bepaalde tijd sleep in hibernation te gaan (de PC gaat dan even aan, om het geheugen weg te schrijven naar de hard disk, waarna hij wel volledig uit gaat) maar dat hangt van je instellingen af. Ik zou bij het debuggen toch eerst even het master/slave stekkerblok ertussenuit halen om te kijken waar het precies aan ligt.

Check mijn V&A ads: https://tweakers.net/aanbod/user/9258/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

..Iemand overigens een idee hoe ik de restanten van Windows 8.1 verwijder. Moet nog ergens op mijn ssd staan.
Disk Cleanup.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• filenox
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 31-07 10:23
[afbeelding]
Ik heb geen antwoord op je vraag maar als je OSX wilt imiteren, zorg er dan aub voor dat de Finder helemaal links staat in je dock :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dennis_rsb
Ik wil toch een mededeling doen hier. Een aantal zullen dit wel weten, maar een hele boel ook niet. Kan zijn dat dit ook voor 8/8.1 geldt, die hebben ook fast startup hè. Maar ik heb het dus sowieso gemerkt in Windows 10. Ik ben er pas geleden achter gekomen dat als Windows Update op automatisch staat dat hij de updates gewoon (bij geen activiteit?) installeert op de achtergrond. Echter vereisen sommige updstes een herstart. De meeste mensen sluiten hun pc gewoon echter af als ze klaar zijn en dan worden de updates niet afgerond... Nu zou het wel zo kunnen zijn dat de updates worden afgerond als de pc automatisch reboot om 3.30 's nachts. Maar moet de pc dan aan staan? Mag de pc uit staan, maar wel aangekoppeld? Mag hij in slaapstand staan? Het is zo dat er mensen de stekker uit hun pc trekken als ze naar bed gaan elke avond, of bedrijven/particulieren die computers soms afgekoppeld weg zetten en maar af en toe aansluiten. En mensen die hun laptop in een tas doen. Dus in eerste 2 situaties kunnen de updates sowieso niet worden afgerond. En een laptop die in een tas ineens aan gaat of uit slaapstand komt is ook not done. Wat ik heb gedaan bij mij, en mijn broer is simpel. Gewoon fast startup uitgeschakeld in energiebeheer. Op die manier voorkom je dat je computer in hibernate gaat als je "afsluit". Toch vraag ik me af wat jullie van deze situatie denken, fout van MS? Voor mij zelf heb ik het opgelost, maar er zijn maar weinig (niet it'ers) die uberhaubt nadenken dat ze fast startup kunnen uitschakelen.

[ Voor 4% gewijzigd door dennis_rsb op 13-10-2015 09:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spartacusNLD
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 23-09 21:33

spartacusNLD

This is Sparta!!

Topicstarter

Ryzen 7 7800X3D - Gigabyte B850 AORUS ELITE - Sapphire Nitro+ Radeon RX 9070 XT - Fractal Design Meshify 3 - Arctic Liquid Freezer III Pro 280 - Kingston Fury Beast 32GB - WD_Black 2TB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raven
  • Registratie: November 2004
  • Niet online
FabiandJ schreef op maandag 12 oktober 2015 @ 22:12:
Is het mogelijk dat Windows 10 een USB apparaat in mijn geval een set Fanatec pedalen in en uitschakelt? Daar heb ik op dit moment namelijk last van en dat rijd niet erg prettig, hoe los ik dit op?
Energiebesparingsinstellingen voor USB uitschakelen? Indien die er zijn in W10.

After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...

Oscar Wilde

Pagina: 1 ... 47 ... 105 Laatste

Let op:
Ervaringen met de Insider Preview van Windows 10 kunnen in het [Windows 10] Insider Preview Ervaringen & Discussie topic.

Ervaringen met Windows 11 horen thuis in het [Windows 11] Insider Preview Ervaringen & Discussie topic.

De Windows 10 mei 2021 Update (of 21H1) bits zijn hier te downloaden (via de MediaCreation Tool link). Je kunt natuurlijk ook via Windows Update checken op updates, dan zou hij als het goed is ook binnen moeten komen.