Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FabiandJ
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online
Raven schreef op dinsdag 13 oktober 2015 @ 10:03:
[...]

Energiebesparingsinstellingen voor USB uitschakelen? Indien die er zijn in W10.
De instelling die ik kon vinden (uit mijn hoofd): Configscherm > Energie > geavanceerd, daar heb je een USB optie. Deze heb ik uitgeschakeld, maar dat helpt helaas niet.

Mocht ik het probleem niet opgelost krijgen, is het dan mogelijk dat ik terug naar Windows 7 kan middels een clean install? Ik heb windows 10 nu een maand of 2 draaien.

[ Voor 18% gewijzigd door FabiandJ op 13-10-2015 10:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mars18
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 23-09 14:08
Ik wil een eigen aangemaakte map beneden in de taakbalk vastzetten, dit is een map waar ik altijd in werk, en altijd wil kunnen aanklikken.

Je moet hem eerst aan het startmenu vastmaken, en dan pinnen aan taakbalk doen, echter lukt mij dit niet bij de zelf aangemaakte map.

Iemand die hier een oplossing voor heeft?

Mars Game Events organiseert FIFA en FORTNITE toernooien op de Playstation 5 ! Ook voor Bedrijfs of groepsarrangementen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KillerAce_NL
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

KillerAce_NL

If it ain't broke...

FabiandJ schreef op maandag 12 oktober 2015 @ 22:12:
Is het mogelijk dat Windows 10 een USB apparaat in mijn geval een set Fanatec pedalen in en uitschakelt? Daar heb ik op dit moment namelijk last van en dat rijd niet erg prettig, hoe los ik dit op?
Wiebel maar eens met de kabel, ik denk dat je een kabelbreuk hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paulus73
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 24-09 08:34
Ik heb een probleem met toegang tot internet op mijn laptop. Hij verbindt wel met mijn ziggo-router, de WD-Nas die daarop aangesloten is is wel bereikbaar. In explorer (en Edge) krijg ik uiteindelijk als foutmelding 'het externe apparaat accepteert de verbinding niet'. Mijn iPad en telefoon krijgen wel verbinding met internet. Ook de laptop van mijn vader werkt op mijn netwerk. Mijn eigen laptop krijgt geen verbinding met internet op zijn netwerk, ook niet met kabel. Wat kan er fout zijn en hoe los ik dit op?

[ Voor 3% gewijzigd door Paulus73 op 14-10-2015 10:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• carpebios
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 07:39
Weet iemand hoe ik de WLA-2100 (Sitecom) wifi adapter werkend krijg onder Windows 10? Ik heb de windows 8.1 driver geprobeerd, maar hier werkt hij niet mee helaas :(

O Zeeuws-Vlaanderen, vrijstaande woning bj.1967, enkelsteens, 180m2, 8x radiator, Tado v3+, Quatt duo, Atag ketel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• guReMcO
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 22:55

guReMcO

Praat mar frysk

Mars18 schreef op woensdag 14 oktober 2015 @ 08:02:
Ik wil een eigen aangemaakte map beneden in de taakbalk vastzetten, dit is een map waar ik altijd in werk, en altijd wil kunnen aanklikken.

Je moet hem eerst aan het startmenu vastmaken, en dan pinnen aan taakbalk doen, echter lukt mij dit niet bij de zelf aangemaakte map.

Iemand die hier een oplossing voor heeft?
Is dit wat je bedoeld? http://www.tenforums.com/...r-drive-windows-10-a.html

Croissant in hand, I was alone.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FREAKJAM
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 21-09 17:50
carpebios schreef op woensdag 14 oktober 2015 @ 12:59:
Weet iemand hoe ik de WLA-2100 (Sitecom) wifi adapter werkend krijg onder Windows 10? Ik heb de windows 8.1 driver geprobeerd, maar hier werkt hij niet mee helaas :(
Kaartje is volgens mij op basis van de Realtek rtl8188su chipset. Ik kan zelf alleen ook niet zo snel een windows 10 driver vinden hiervoor. Wellicht heb jij meer geluk als je hier op Googled. Hardware-ID (VID_0DF6&PID_006C) kan je ook nog proberen.

[ Voor 9% gewijzigd door FREAKJAM op 14-10-2015 15:58 ]

is everything cool?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mars18
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 23-09 14:08

Mars Game Events organiseert FIFA en FORTNITE toernooien op de Playstation 5 ! Ook voor Bedrijfs of groepsarrangementen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Da_maniaC
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 16-09 20:12

Da_maniaC

a.k.a. The Sequenz Pounder

Redelijk laat, maar heden avond eindelijk geupgrade naar Windows 10. Ging allemaal vlekkeloos.
Ik moet binnekort nog een keer een reinstall doen ivm migratie van reguliere SSD naar een NVMe SSD (Intel SSD 750) maar á la. :)

Ik heb al met Windows 10 gewerkt op andere PC's dan mijn 'main' en dit bevalt prima.
Ik vind het opzich wel jammer dat de feature voor Live tiles tonen op de Desktop toch is gecancelled (nu moet ik Rainmeter blijven gebruiken alleen om een beetje Weer info weer te geven op mijn desktop :/ ).

Tot slot vroeg ik mij af of iemand een handige tool weet voor het customisen van de Standaard color theme / Start menu?
Ik wil heel graag de backdrop van snelkoppelingen/iconen weg laten vallen en wellicht nog iets meer transparantie op het start menu. Verder vind ik het wel prima zo. :)

Afbeeldingslocatie: http://static.tweakers.net/ext/f/q07wrZ47pc4PQpzx4fezBNZg/medium.jpg

Inventory | Instagram: @sequenzpounder | http://www.zdaemon.org | ZDaemon! Client/Server port for DOOM!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gaendel
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 13-09 15:53
Heb je dan standaard géén live tiles op een desktop maar wel op een laptop? Vreemd! (op mijn laptop met windows 10 heb ik gewoon alle live tiles, o.m. van de weer app, zeer handig).

De transparantie van het menu kan je gewoon wijzigen in de standaard instellingen (instellingen > vormgeving > start) lijkt me (Windows 10 pc ligt thuis, kan het hier niet controleren).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aardwolf
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 24-09 16:26
KillerAce_NL schreef op woensdag 14 oktober 2015 @ 08:08:
[...]

Wiebel maar eens met de kabel, ik denk dat je een kabelbreuk hebt.
Het kan... Maar opeens sinds W10, dat lijkt me dan eerder een driverissue.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KillerAce_NL
  • Niet online

KillerAce_NL

If it ain't broke...

Toeval is dat het mij ook pas bij de switch naar W10 opviel dat ik een breuk in de kabel van de MX518 had..
Dacht eerst driver issue's

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Da_maniaC

Da_maniaC

Gaendel schreef op vrijdag 16 oktober 2015 @ 10:45:
Heb je dan standaard géén live tiles op een desktop maar wel op een laptop? Vreemd! (op mijn laptop met windows 10 heb ik gewoon alle live tiles, o.m. van de weer app, zeer handig).

De transparantie van het menu kan je gewoon wijzigen in de standaard instellingen (instellingen > vormgeving > start) lijkt me (Windows 10 pc ligt thuis, kan het hier niet controleren).
Wellicht staat je laptop in tablet mode waardoor het gaat? Het zat voor Desktop ergens in een Windows 10 Preview, maar nu niet meer.

Transparantie kan je aan of uit zetten, maar je kan nergens regelen hoeveel transparantie je zou willen (binnen marges wellicht). Dit zou ik eigenlijk wel willen doen.

Inventory | Instagram: @sequenzpounder | http://www.zdaemon.org | ZDaemon! Client/Server port for DOOM!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gaendel
Da_maniaC schreef op vrijdag 16 oktober 2015 @ 23:14:
[...]

Wellicht staat je laptop in tablet mode waardoor het gaat? Het zat voor Desktop ergens in een Windows 10 Preview, maar nu niet meer.

Transparantie kan je aan of uit zetten, maar je kan nergens regelen hoeveel transparantie je zou willen (binnen marges wellicht). Dit zou ik eigenlijk wel willen doen.
Wat de transparantie betreft heb je gelijk zie ik net. Wat betreft de live-tiles: ik werk helemaal niet in tablet modus (ik kan er wel op overschakelen moest ik willen, maar staat hier uit). Toch heb ik van alle apps info (mail, beurs, nieuws, Facebook, store, foursquare, agenda, etc.).

[ Voor 4% gewijzigd door Gaendel op 17-10-2015 10:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SRich
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 30-11-2023
Is het mogelijk dat als je edge/IE11 minimaliseert met een YouTube filmpje dat het gewoon door blijf spelen, ik word er niet goed van dat ie open moet blijven staan....

Het grote adblocking topic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Gaendel schreef op zaterdag 17 oktober 2015 @ 10:35:
[...]

. Wat betreft de live-tiles: ik werk helemaal niet in tablet modus (ik kan er wel op overschakelen moest ik willen, maar staat hier uit). Toch heb ik van alle apps info (mail, beurs, nieuws, Facebook, store, foursquare, agenda, etc.).
In het start menu ja, niet op je desktop/buroblad zoals maniaC zou willen. Daarvoor moet je naar tablet mode, maar dat is op een laptop/desktop in de meeste gevallen niet handig.

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 17-10-2015 12:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Carnoustie
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 21-09 01:53
SRich schreef op zaterdag 17 oktober 2015 @ 11:55:
Is het mogelijk dat als je edge/IE11 minimaliseert met een YouTube filmpje dat het gewoon door blijf spelen, ik word er niet goed van dat ie open moet blijven staan....
Net even geprobeerd met Edge, maar die blijft bij mij gewoon spelen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arfman
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 24-09 13:49

Arfman

Drome!

Even een update mbt mijn Dolby 5.1 issue: ik heb zojuist build 10565 geinstalleerd (Insider) en nu werkt het weer.

DRoME LAN Gaming | iRacing profiel | Kia e-Niro 64kWh | Hyundai Ioniq 28kWh | PV 5.760Wp |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SRich
Carnoustie schreef op zaterdag 17 oktober 2015 @ 12:52:
[...]

Net even geprobeerd met Edge, maar die blijft bij mij gewoon spelen...
Ook als die geminimaliseerd is ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• carpebios
FREAKJAM schreef op woensdag 14 oktober 2015 @ 15:54:
[...]

Kaartje is volgens mij op basis van de Realtek rtl8188su chipset. Ik kan zelf alleen ook niet zo snel een windows 10 driver vinden hiervoor. Wellicht heb jij meer geluk als je hier op Googled. Hardware-ID (VID_0DF6&PID_006C) kan je ook nog proberen.
Helaas al gezocht hierop, maar geen resultaat. Er lijkt geen driver te zijn die werkt met Windows 10 :(

O Zeeuws-Vlaanderen, vrijstaande woning bj.1967, enkelsteens, 180m2, 8x radiator, Tado v3+, Quatt duo, Atag ketel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Carnoustie
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 21-09 01:53
SRich schreef op zaterdag 17 oktober 2015 @ 14:54:
[...]

Ook als die geminimaliseerd is ?
Zowel via het "platte streepje" als via de taakbalk klikken op het icoontje blijft de video gewoon spelen. Beetje flauw, maar weet je zeker dat je niet per ongeluk afsluit? (maar bij de instellingen hebt staan "openen met vorige pagina's") Dan lijkt het wel heel erg of je minimaliseert, zeker als je het programma gepint hebt op de taskbar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SRich
Carnoustie schreef op zaterdag 17 oktober 2015 @ 16:12:
[...]

Zowel via het "platte streepje" als via de taakbalk klikken op het icoontje blijft de video gewoon spelen. Beetje flauw, maar weet je zeker dat je niet per ongeluk afsluit? (maar bij de instellingen hebt staan "openen met vorige pagina's") Dan lijkt het wel heel erg of je minimaliseert, zeker als je het programma gepint hebt op de taskbar.
Dat is nou de grap, ik gebruik standaard geen edge maar IE11 in 64 bit modus. Maar het viel me op dat als ik edge minimaliseer dan stopt youtube met het afspelen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Remcom00
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 18-07 15:43

Remcom00

hij is gek

Ik had altijd mijn laptop naast mijn beeldscherm staan, nu heb ik het beeldscherm boven mijn laptop gezet wat prima bevalt.
Alleen een probleem, de taakbalk staat alleen maar onderin het scherm van m'n laptop en nergens op m'n normale beeldscherm.
Kan ik ook de taakbalk bovenin m'n beeldscherm krijgen én onderin het beeldscherm van m'n laptop?

E: Hij is er wel op het bovenste scherm maar je muist blijft niet hangen, dus ik heb m liever bovenaan.

[ Voor 13% gewijzigd door Remcom00 op 18-10-2015 01:39 ]

hoidoei

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• chim0
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 07:38
carpebios schreef op zaterdag 17 oktober 2015 @ 16:02:
[...]

Helaas al gezocht hierop, maar geen resultaat. Er lijkt geen driver te zijn die werkt met Windows 10 :(
Probeer deze eens of anders deze.

[ Voor 12% gewijzigd door chim0 op 18-10-2015 05:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• carpebios
Mijn held! Hij staat nu als D-link DWA-131 in computerbeheer, maar hij werkt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gerre22
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 23-09 14:23
Sinds een paar dagen duurt het starten van programma's via het start menu en desktop toch wel een 5-10 seconden. Gedurende deze tijd blijft het start menu openstaan en reageren op muiskliks. Heeft nog iemand hier toevallig last van?
Aan mijn hw hoort het niet te liggen: windows draait vanop een SSD, 32GB ram en een i7 4770K.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Albert020
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 00:12
Als je rechts onderin op de tijd klikt krijg je een groote agenda,
maar kun je deze ook synchroniseren met je windows agenda ?

Het zou wel handig zijn als je daar je afspraken ook in terug kan zien....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Windows 10 RTM draait heerlijk soepel op mijn nieuw aangeschafte Asus T300 Chi. :) Heerlijk laptopje ook trouwens. Als tablet aan de grote kant maar voor op de bank werkt het best prima. Maar dat terzijde. Van de MS site heb ik de Windows 10 ISO gedownload en na de upgrade heb ik de product key met een tooltje uitgelezen en nu draait er dus een versie installatie. Wel meteen alle Asus Win10 drivers geïnstalleerd natuurlijk.

Mij valt wel op dat de tekst niet altijd even scherp is. Soms staat er scherpe en wazige tekst boven elkaar, o.a. in de Edge browser. Is dat een typisch Windows 10 probleem? Ook zijn de iconen in de live tiles soms ineens blurry in het startmenu.

De nieuwe Edge browser werkt goed. Wel zijn actieve tab labels soms erg lastig te lezen vanwege de grijze tekst met een donkergrijze achtergrond. Ik denk dat MS nog wel wat moet sleutelen aan dit soort zaken. Zijn er al insider builds eventueel die dit fixen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 07:29

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Iemand hier al geprobeerd om Media Center te installeren op Win10?

Vind de alternatieven nog steeds niet in de buurt komen, en het houdt me nu tegen om over te stappen naar win10 :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apollo13
  • Registratie: Oktober 2003
  • Nu online
MikeyMan schreef op zondag 18 oktober 2015 @ 14:39:
Iemand hier al geprobeerd om Media Center te installeren op Win10?

Vind de alternatieven nog steeds niet in de buurt komen, en het houdt me nu tegen om over te stappen naar win10 :(
Ik gebruik zelf Mediaportal, misschien iets voor jou?

apollo13

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

apollo13 schreef op zondag 18 oktober 2015 @ 15:04:
[...]

Ik gebruik zelf Mediaportal, misschien iets voor jou?
Heb emby theater en kodi geprobeerd. Vind het hoofdzakelijk veel geklooi om nog maar de helft aan de praat te krijgen van de functies die ik nu heb. En zelfs dan een stuk minder gebruiksvriendelijk.

Zo op het oog lijkt mediaportal heel erg op kodi, of niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apollo13
  • Registratie: Oktober 2003
  • Nu online
MikeyMan schreef op zondag 18 oktober 2015 @ 16:11:
[...]

Heb emby theater en kodi geprobeerd. Vind het hoofdzakelijk veel geklooi om nog maar de helft aan de praat te krijgen van de functies die ik nu heb. En zelfs dan een stuk minder gebruiksvriendelijk.

Zo op het oog lijkt mediaportal heel erg op kodi, of niet?
Zo aan de buitenkant wel ja, maar ik moet wel zeggen dat ik Kodi, nooit zelf heb geprobeerd.
Wat mediaportal zo goed maakt, volgens mij, is de rits aan plug-ins die je er zelf aan kunt toevoegen. Voor films bv, Moving Pictures en voor je TV-series heb je:MP-TVSeries. Configuratie van Mediaportal is simpel en draait hier onder win10 zonder problemen.

apollo13

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• herian10
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 22-09 20:32
ik heb het volgende probleem als ik een jpeg wil verwijderen met de rechter muisknop duurt heel lang dat ik het meneu krijg om het te verwijderen .
Wie weet raad?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hm, voor het eerst sinds een jaar speel ik weer eens een spelletje (BF3 campaign) en na een paar uur probleemloos gamen loopt het spel opeens muurvast. En daarna de hele PC. Na het automatisch herstarten krijg ik tot tweemaal toe de melding dat er hardware ontbreekt en hij wil niet verder opstarten. Na een harde reset zie ik een mededeling dat Windows 10 aan het updaten is... Schijnbaar is die update gewoon tijdens het gamen in gang gezet en heeft die alles geblokkeerd...? Als dat het echt is, is dat wel een eh... nadeel.

Nog wat anders apart: ik heb al een paar keer een update aangeboden gekregen voor mijn Samsung laserprinter maar bij het installeren krijg ik een waarschuwing dat de handtekening ontbreekt en dat ik 'm maar beter niet kan installeren. Is dat niet heel vreemd voor iets dat Windows 10 zelf aanbiedt...? Hoe kan W10 nou een update aanbieden die schijnbaar niet door MS is goedgekeurd...?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chim0
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 07:38
carpebios schreef op zondag 18 oktober 2015 @ 10:31:
[...]

Mijn held! Hij staat nu als D-link DWA-131 in computerbeheer, maar hij werkt!
Mooi zo! Welke van de twee was het?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Mijn aanvankelijke enthousiasme voor Windows 10 is inmiddels behoorlijk bekoeld, zeg maar weg. Wat een bummer Microsoft. Na een paar volledige crashes en freezes ben ik meer dan zat, herinstalleren is ook iedere keer een enorme klus. En al dat privacy gezeur over Windows 10 voelt ook niet goed, nu Windows 7 en 8.1 dit ook lijkt te hebben gekregen met updates.

Tot hier meer duidelijkheid over komt en Windows 10 stabieler wordt heb ik maar een noodgreep toegepast: Linux :o

Linux Mint Cinnamon 17.2 (een mondvol) werkte wel direct goed, zelfs Netflix en gamen met Steam gaat goed. Tot nu toe gemakkelijk en weer zonder het gevoel dat er mogelijk steeds over schouder wordt meegekeken welke sites je bezoekt en zo.

Ik ben benieuwd wanneer Microsoft zijn zaken weer goed op orde krijgt met een stabiel Windows 10 zonder dat privacy gezeur. Pas dan probeer ik het weer een keer. Want het spijt mij wel, ik had mij echt verheugd op dit nieuwe Windows na alle berichten. Voor nu ben ik er even helemaal klaar mee.

Windows 10 en Linux Mint Cinnamon 17.2 lijken zelfs wel wat op elkaar, oordeel zelf:
YouTube: Windows 10 vs Linux | Linux Mint 17.2 Impressions

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• carpebios
chim0 schreef op zondag 18 oktober 2015 @ 22:19:
[...]

Mooi zo! Welke van de twee was het?
De 1ste deed het gelijk (moest wel zelf kiezen welk apparaat het was enzo en daarna de driver echt selecteren). Dus de 2e heb ik niet geprobeerd. Kan alleen m'n airport 5 GHz niet vinden, maar dat ligt aan de dongle zie ik :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Le Enfant!
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 23-09 17:47
Ben ik nu echt de enige die nog geen problemen (klopt op houten tafel) heeft gehad met Windows 10? Mits het aanpassen van enkele instellingen (met die privacy tool) heb ik nog nooit irritante updates gehad, nog geen crashes en ook nog geen BSOD's. En ik ben vooral te spreken over die snelle boot en dan staat Windows niet eens geïnstalleerd op een SSD, ik ben benieuwd wat dat gaat geven wanneer ik SSD aanschaf binnen enkele maanden. :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoaDHouse
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 23:21
Verwijderd schreef op zondag 18 oktober 2015 @ 22:20:
Mijn aanvankelijke enthousiasme voor Windows 10 is inmiddels behoorlijk bekoeld, zeg maar weg. Wat een bummer Microsoft. Na een paar volledige crashes en freezes ben ik meer dan zat, herinstalleren is ook iedere keer een enorme klus. En al dat privacy gezeur over Windows 10 voelt ook niet goed, nu Windows 7 en 8.1 dit ook lijkt te hebben gekregen met updates.

Tot hier meer duidelijkheid over komt en Windows 10 stabieler wordt heb ik maar een noodgreep toegepast: Linux :o

Linux Mint Cinnamon 17.2 (een mondvol) werkte wel direct goed, zelfs Netflix en gamen met Steam gaat goed. Tot nu toe gemakkelijk en weer zonder het gevoel dat er mogelijk steeds over schouder wordt meegekeken welke sites je bezoekt en zo.

Ik ben benieuwd wanneer Microsoft zijn zaken weer goed op orde krijgt met een stabiel Windows 10 zonder dat privacy gezeur. Pas dan probeer ik het weer een keer. Want het spijt mij wel, ik had mij echt verheugd op dit nieuwe Windows na alle berichten. Voor nu ben ik er even helemaal klaar mee.

Windows 10 en Linux Mint Cinnamon 17.2 lijken zelfs wel wat op elkaar, oordeel zelf:
YouTube: Windows 10 vs Linux | Linux Mint 17.2 Impressions
Kan je met 'Linux Mint Cinnamon 17.2' ongeveer hetzelfde doen als met windows 7 of 10 ?

Ik heb in het verleden wel eens Linux geinstalleerd en het was 1 doffe ellende met drivers enz...... volgens mij is alot of hardware niet eens compatible met Linux. Als ik op het internet een beetje rond snuffel is de groep Linux gebruikers maar marginaal.

Het ziet er best wel strak en plain uit maar of het voor dagelijks gebruik geschikt is daar heb ik grote twijfels over. Ik denk dan aan games en voldoende up to date drivers. Als ik het niet bij het goede eind heb hoor ik het graag en wil ik het best gaan installen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gaendel
Le Enfant! schreef op maandag 19 oktober 2015 @ 00:07:
Ben ik nu echt de enige die nog geen problemen (klopt op houten tafel) heeft gehad met Windows 10? Mits het aanpassen van enkele instellingen (met die privacy tool) heb ik nog nooit irritante updates gehad, nog geen crashes en ook nog geen BSOD's. En ik ben vooral te spreken over die snelle boot en dan staat Windows niet eens geïnstalleerd op een SSD, ik ben benieuwd wat dat gaat geven wanneer ik SSD aanschaf binnen enkele maanden. :D
Dan zijn we toch met twee :) Ik ben er ongelooflijk tevreden van (deed een clean install), wat mij betreft de beste versie van windows die ooit gemaakt werd. In 5 seconden is mijn computer opgestart en klaar voor gebruik (met HDD, geen SDD, laptop is 2 jaar oud). Héél gemakkelijk om in te loggen (met pin-code) en verschillende accounts te gebruiken, bepaalde apps zijn zéér handig (weer, beurs), makkelijke switch tussen apps en 'normale' programma's, integratie van OneDrive voor cloud-opslag, geen problemen bij het installeren van programma's en straks alles gesynchroniseerd tussen mijn laptop en gsm met windows 10. Can't get any better.

Twee mindere punten: een maand of twee (?) geleden wel even problemen gehad met de store, apps wouden niet updaten. Was een Appstore-software-bug en werd opgelost. Tweede minpunt is de Groove muziek-app: iTunes (jawel) vind ik nog steeds een pak eenvoudiger in gebruik bij een grote collectie.

Ik snap ook niet hoe het komt dat er zo veel mensen problemen hebben. Bezitten die allemaal een eigen pc met een Noord-Koreaans moederbord?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 24-09 09:38
RoaDHouse schreef op maandag 19 oktober 2015 @ 00:56:
[...]
Als ik het niet bij het goede eind heb hoor ik het graag en wil ik het best gaan installen.
Via DM hopelijk want Linux geneuzel zit ik hier niet echt op te wachten en zo :)

Nickname does not reflect reality

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• passer
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 21:16
Ben ik nu echt de enige die nog geen problemen (klopt op houten tafel) heeft gehad met Windows 10?...
Nee hoor, bij mij loopt ie ook als een trein- mja, dan moet je er ook niets over vragen hé? (edit: ik bedoel hier: als alles ok is, dan stel je er ook geen vragen over - 'k merk net dat die vorige zin ook ànders (fout) kon geïnterpreteerd worden)
('k las vorige week dat de 10 als op 15 miljoen toestellen geïnstalleerd was - de 'grote' meerderheid zal hier dan ook wel de 'stille' meerderheid zijn die je niet op fora hoort vermoed ik... ?)

[ Voor 13% gewijzigd door passer op 19-10-2015 10:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brabso
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 20-09 07:52
Mijn laptop is alleen vlot met windows 10 als ik deze opnieuw opstart ....(dus moet hem 2x starten)
Bij normaal opstarten is deze traag met alles, na nieuwe opstart is alles weer prima.
Wat gebeurt er op de achtergrond anders bij opnieuw opstarten vergeleken gewoon opstarten wat dit veroorzaakt vraag ik mij af ...

Van alles geprobeerd maar helaas pindakaas.
Misschien dat iemand hier de oplossing weet ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

carpebios schreef op woensdag 14 oktober 2015 @ 12:59:
FREAKJAM schreef op woensdag 14 oktober 2015 @ 15:54:
Welke WLA-2100 betreft het precies? Er zijn drie versies:
WLA-2100 v1 001 met Realtek RTL8192SU chipset
WLA-2100 v2 001 met Realtek RTL8192CU chipset
WLA-2100 v3 001 met Mediatek / Ralink RT5372

De adapters, zeker die van Realtek, werken doorgaans prima met drivers die via Windows Update binnengehaald kunnen worden. Lukt dat niet dan helpt het doorgaans om de driver van onze website voor Windows 8 te installeren via Apparaatbeheer of door deze in compatibiliteitsmodus te installeren. Ook kan in veel gevallen via Apparaatbeheer de juiste driver wel uit de lijst gekozen worden (bij alle 3 varianten). De WLA-2100 v3 001 werkt in vrijwel alle gevallen na installatie van de laatste Mediatek driver.

Vriendelijke groet,
Maarten
Sitecom Webcare

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

RoaDHouse schreef op maandag 19 oktober 2015 @ 00:56:
[...]

Kan je met 'Linux Mint Cinnamon 17.2' ongeveer hetzelfde doen als met windows 7 of 10 ?

Ik heb in het verleden wel eens Linux geinstalleerd en het was 1 doffe ellende met drivers enz...... volgens mij is alot of hardware niet eens compatible met Linux. Als ik op het internet een beetje rond snuffel is de groep Linux gebruikers maar marginaal.

Het ziet er best wel strak en plain uit maar of het voor dagelijks gebruik geschikt is daar heb ik grote twijfels over. Ik denk dan aan games en voldoende up to date drivers. Als ik het niet bij het goede eind heb hoor ik het graag en wil ik het best gaan installen.
Alles werkte met Linux Mint Cinnamon 17.2 in één keer. Geen drivers gedoe ook, ik heb zelfs de hele command prompt nog niet gezien. Tegenwoordig is veel veranderd, ook door de komst van Steam en Chrome. Opstarten gebeurt in enkele seconden en een zwaardere game als Total War werkt met Steam hier ook vloeiend.
Heel veel nuttige tips over welke distro of apps zijn ook op YouTube te vinden, zoals van deze die ik volg:YouTube: Best Photo Management | Best of Series 2015

Voor mij is Linux Mint Cinnamon 17.2 een goed alternatief totdat Microsoft zijn zaakjes weer op orde heeft. Eindelijk weer rust na al dat gedoe en herinstalleren sinds de komst van Windows 10.

Maar meer gepraat over Linux in een Windows topic is natuurlijk vragen om grote moeilijkheden. :P
Daarvoor is een ander forum op tweakers: Non-Windows Operating Systems

Eén shotje nog. >:)
*knip* Linux screenshots doe je maar in een ander topic...

[ Voor 4% gewijzigd door TheVMaster op 19-10-2015 11:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjorremans
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 22:50
Hier nog 1, heb echt helemaal nergens last van. Al doe ik niet echt hele spannende dingen op mijn pc, het werkt en functioneert prima sinds de installatie van Windows10 :)

Gigabyte G1.Sniper B6 | Intel Core i5-4690 @ 3500 Mhz | Ballistix Sport 16GB @ 1600 Mhz | Samsung Evo 850 250GB | Be Queit! Power 430W | CoolerMaster N400 | Synology DS1511 6TB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmokingCrop
  • Registratie: Januari 2012
  • Niet online
passer schreef op maandag 19 oktober 2015 @ 09:53:
[...]
('k las vorige week dat de 10 als op 15 miljoen toestellen geïnstalleerd was - de 'grote' meerderheid zal hier dan ook wel de 'stille' meerderheid zijn die je niet op fora hoort vermoed ik... ?)
15 miljoen? Eind augustus zei MS dat er al 75 miljoen installs waren. (90 000 unieke PC's en tablets)
en eind september zou de 100 miljoen gepasseerd zijn.

[ Voor 6% gewijzigd door SmokingCrop op 19-10-2015 13:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• passer
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 21:16
15 miljoen? Eind augustus zei MS dat er al 75 miljoen installs waren. (90 000 unieke PC's en tablets) en eind september zou de 100 miljoen gepasseerd zijn.
euh... nulletje vergeten ? ? http://tweakimg.net/g/s/frusty.gif

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ter verduidelijking van de wazige tekst waar ik eerder over rapporteerde, is hier een screenshot ter verduidelijking. Niet alle regels tekst zijn dus even scherp. En ook iconen in bijvoorbeeld de tegels van het startmenu zijn soms onscherp.

Afbeeldingslocatie: http://s15.postimg.org/8ad94h98r/tweakers.png

Heeft iemand enig idee hoe dit komt? Zowel in de Edge browser als in andere applicaties is het te zien. Het komt zeg maar system wide voor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 19 oktober 2015 @ 21:01:
Ter verduidelijking van de wazige tekst waar ik eerder over rapporteerde, is hier een screenshot ter verduidelijking. Niet alle regels tekst zijn dus even scherp. En ook iconen in bijvoorbeeld de tegels van het startmenu zijn soms onscherp.

[afbeelding]

Heeft iemand enig idee hoe dit komt? Zowel in de Edge browser als in andere applicaties is het te zien. Het komt zeg maar system wide voor.
Windows 10 heeft soms een font scaling issue, waarbij de scaling default op 150% staat.
Als dat niet werkt is het denk ik een driver probleem.

Probeer dit eens:
  • Open the control panel (Start menu, search for 'Control panel')
  • Select 'Appearence and Personalization'
  • Select 'Display'
  • Check 'Let me choose one scaling level for all my displays'
  • Check 100% scaling, apply and follow the instructions

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Da_maniaC

Da_maniaC

Verwijderd schreef op zaterdag 17 oktober 2015 @ 12:37:
[...]

In het start menu ja, niet op je desktop/buroblad zoals maniaC zou willen. Daarvoor moet je naar tablet mode, maar dat is op een laptop/desktop in de meeste gevallen niet handig.
Dank voor de bevestiging. Jammer dat dit niet gaat. Lijkt me toch een handige feature aangezien het dit keer niet meer gammele widgets hoeft, maar met daadwerkelijke live-tiles zou kunnen....
Verwijderd schreef op maandag 19 oktober 2015 @ 21:01:

[afbeelding]

Ga naar Start > Type Cleartype > Start Cleartype instellingen wizard.
Dat is normaliter de culprit.

--

Ik kom zelf nu nog iets vreemds tegen...
Iedere keer als ik mijn PC resume vanuit slaapstand en ik log-in staat het Start menu open.
Ik vind het vreemd/onnodig. Heeft iedereen dit?
En ja, ik zit gewoon in Desktop mode.

[ Voor 105% gewijzigd door Da_maniaC op 19-10-2015 23:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 19 oktober 2015 @ 23:08:
Windows 10 heeft soms een font scaling issue, waarbij de scaling default op 150% staat.
Als dat niet werkt is het denk ik een driver probleem.

Probeer dit eens:
  • Open the control panel (Start menu, search for 'Control panel')
  • Select 'Appearence and Personalization'
  • Select 'Display'
  • Check 'Let me choose one scaling level for all my displays'
  • Check 100% scaling, apply and follow the instructions
Scaling level stond op 125%. Deze heb ik op 100% gezet. De display settings heb ik daarna weer op 125% gezet. 12,5 inch full hd op 100% geeft anders erg kleine tekst. Helaas lijkt het probleem niet verholpen.
Da_maniaC schreef op maandag 19 oktober 2015 @ 23:40:
Ga naar Start > Type Cleartype > Start Cleartype instellingen wizard.
Dat is normaliter de culprit.
Die wizard heb ik al eens doorlopen en had helaas niet het beoogde effect.

Dus misschien dan een driver issue. Ik ga eens kijken of Intel zelf al een nieuwere aanbiedt dan Asus.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

TheVMaster schreef op dinsdag 06 oktober 2015 @ 18:42:
[...]
Dat gaat lastig worden...met de Surface Pro 4, de Surface Book, de Lumia 950, 950 XL en de nieuwe Band.....man man man...dat worden dure maanden _/-\o_
Yep. En dat heb ik al met een SB, 950/XL en een Band 2. Wat maakt Microsoft tegenwoordig mooie hardware :9~

Over Windows 10 zelf. Tsja, sinds de RTM versie heb ik helemaal geen issues gezien. Zelfs niet bij 2x laptops van 5 en 7 jaar oud. Windows 10 vond zelfs exotische drivers waar ik deze met Windows 7 moest zoeken. Call me impressed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Na installatie van de nieuwste driver voor de HD 5300 van de Intel site is het probleem van de wazige tekst helaas niet opgelost. Het vreemde is trouwens dat als er een hele alinea onscherp is en ik een woord selecteer dat dan de hele alinea ineens scherp wordt.

Ook vind ik het vreemd dat o.a. de meest gebruikte apps in het startmenu soms ineens zo donker zijn dat ze amper te lezen zijn met de donkere achtergrond.

Geen idee of deze zaken gerelateerd zijn en of het wel aan Windows 10 ligt maar ik begin mij af te vragen of deze tablet niet gewoon retour moet.

Hier zijn screenshots van een deel van het startmenu in tablet mode:

Afbeeldingslocatie: http://s4.postimg.org/u293kex9p/apps.pngAfbeeldingslocatie: http://s4.postimg.org/dfrjbc4bx/apps2.png

Links is het contrast tussen de tekst en de achtergrond helemaal weg. Rechts is al beter maar wel onscherp. Overigens het beeld nu wel weer even zoals het zou moeten zijn, met de juiste kleuren en scherpe tekst.

[ Voor 34% gewijzigd door Verwijderd op 20-10-2015 13:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tommy The Cat
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 14-09 15:02
Hoe groot adviseert men de c-partitie te maken voor Windows 10?

Vereisten voor Windows 7 en 10 zijn hetzelfde:
16 GB voor 32-bits OS of 20 GB voor 64-bits OS
http://windows.microsoft....ducts/system-requirements
https://www.microsoft.com...windows-10-specifications

Echter mijn huidige c-partitie van 44 Gb (Windows 7 64 bit) is in de loop der jaren helemaal volgelopen (ligt niet aan geïnstalleerde programma's). Gaat mij dit met Windows 10 ook gebeuren? Aangezien ik beschik over een 64 Gb ssd-schijf wil ik die 15Gb aan d-partitie graag behouden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Morrar
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 20:54
Lekker weekje met Windows 10 achter de rug:

Laptop 1: Besluit zomaar dat mijn profiel corrupt is en dat ik alleen nog mag inloggen op een tijdelijk profiel. Na veel gedoe en opruimen werkt het uiteindelijk weer. Kennelijk mag je niet teveel files in je profiel hebben.

Desktop: Windows update download een paar updates, beeld gaat flikkeren; einde oefening. PC start niet meer op, kaart lijkt oververhit maar voelt niet warm aan. Dit weekend hopelijk nog te reviven...

Laptop 2: Besluit dat mijn NAS niet bestaat; unknown error. Andere laptop geen enkel probleem en desktop ook niet voordat ie overleed.

Lekker stukje beta software wel dat W10...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dennis_rsb
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 00:59
Morrar schreef op dinsdag 20 oktober 2015 @ 21:56:

Laptop 1: Besluit zomaar dat mijn profiel corrupt is en dat ik alleen nog mag inloggen op een tijdelijk profiel. Na veel gedoe en opruimen werkt het uiteindelijk weer. Kennelijk mag je niet teveel files in je profiel hebben.
Ik had dit, ik geloof afgelopen zondag, op mijn pc. Heel vreemd. Bij een reboot was het weer opgelost.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Antrax
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 24-09 13:13
Afbeeldingslocatie: http://static.tweakers.net/ext/f/7EgeydXSHJJXHHxLfqGJCsHy/full.png

Geen idee of dit voor de update ook al was maar nu weet ik niet welke Recovery partition van Windows 10 is en welke anderen nou verwijderd mogen worden. Is daar een manier om achter te komen?

.Gertjan.: Ik ben een zelfstandige alcoholist, dus ik bepaal zelf wel wanneer ik aan het bier ga!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FREAKJAM
Windows 8:
Setup in UEFI/GPT mode (for 64-bit only) creates a minimum 300MB WinRE partition, a minimum 100MB EFI System Partition (ESP), a 128MB Microsoft Reserved Partition (MSR) and a Windows partition.

Windows 10:
Setup in UEFI/GPT mode (for 64-bit only) creates a minimum 100MB EFI System Partition (ESP), a 128MB Microsoft Reserved Partition (MSR), a Windows partition and a 450MB WinRE partition.

Mijn gok is dus dat de 300mb partitie dus weg kan (van Windows 8.) en dat de recovery partitie van 12gb van je manufacturer is. Maak voor de zekerheid een backup zou ik zeggen.

[ Voor 7% gewijzigd door FREAKJAM op 21-10-2015 00:41 ]

is everything cool?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerCor
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 21:27

Desktop: Windows update download een paar updates, beeld gaat flikkeren; einde oefening. PC start niet meer op, kaart lijkt oververhit maar voelt niet warm aan. Dit weekend hopelijk nog te reviven...

Laptop 2: Besluit dat mijn NAS niet bestaat; unknown error. Andere laptop geen enkel probleem en desktop ook niet voordat ie overleed.

3 computers 'in de war'. Altijd als ik zoiets lees en de schrijver software (een ander dus) de schuld geeft denk ik: echt waar? Het ligt niet aan jou(w) (gekluns/onkunde)?

Toch knap dat software een huishouden weet te vinden waar het 3 computers weet te verkloten. Bij mij gebeurt zoiets helemaal nooit, namelijk.

Sonos Arc Ultra | Sonos Sub gen 3 | Sonos One SL (4x) | Sonos Move | Sonos Boost

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Da_maniaC

Da_maniaC

Heeft iemand hier toevallig ervaring met een Windows 10 backup & restore, backup terugplaatsen van een Legacy naar een UEFI installatie?

Ik heb een zeer schone install (maar wel met al mijn software en settings), en moet nog migreren van mijn SSD's naar NVMe SSD...

[ Voor 25% gewijzigd door Da_maniaC op 21-10-2015 13:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KillerAce_NL
  • Niet online

KillerAce_NL

If it ain't broke...

Zonder de eventlog meldingen kan ik niet concluderen dat dit aan W10 ligt. Issue 2 sowieso al niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HaTe
  • Laatst online: 07:23

HaTe

haat niet

Zowel ik als mijn vriendin hebben allebei sinds Windows 10 dat het beeldscherm soms niet meer ingeschakeld is (in apparaatbeheer). Er is nog steeds beeld te zien, maar de helderheid aanpassen werkt dan niet meer.

Hebben meer mensen dit? Hoe is dit op te lossen?

WP: ME PUHZ-SW75YAA + ERST30D-VM2ED | Solar: 17x TSM-340-DE06M.08 (5780Wp ~6200kWh), Azimuth 179°, Hellingshoek: 34° | PC specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Da_maniaC

Da_maniaC

HaTe schreef op woensdag 21 oktober 2015 @ 13:17:
Zowel ik als mijn vriendin hebben allebei sinds Windows 10 dat het beeldscherm soms niet meer ingeschakeld is (in apparaatbeheer). Er is nog steeds beeld te zien, maar de helderheid aanpassen werkt dan niet meer.

Hebben meer mensen dit? Hoe is dit op te lossen?
Heb je deze klacht nog steeds wanneer je in Windows 10 bij je Power saving settings de Adaptive Brightness functionaliteit uit zet?
Als de klacht dan weg is, zit het wellicht in de monitor driver die momenteel wordt gebruikt (zijn beide systemen, laptops?).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HaTe

HaTe

haat niet

Het gaat om laptops ja, in mijn geval de HP 8560W. Helaas staat deze optie al uit bij mij, dus dit is niet de oplossing. Ik kan helaas ook niet zeggen wanneer het gebeurd, het is soms na slaapstand of opnieuw opstarten, maar niet altijd.

[ Voor 34% gewijzigd door HaTe op 21-10-2015 13:28 ]

WP: ME PUHZ-SW75YAA + ERST30D-VM2ED | Solar: 17x TSM-340-DE06M.08 (5780Wp ~6200kWh), Azimuth 179°, Hellingshoek: 34° | PC specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KillerAce_NL
  • Niet online

KillerAce_NL

If it ain't broke...

Is je HP software/drivers al bijgewerkt ? Voor laptops is dit vrij relevant i.c.m. de FN keys...
Kijk ook eens of er wel officiële support voor W10 is voor dat model. Je zult niet de eerste zijn die zijn laptop klakkeloos upgrade en dan erachter komt dat alle laptopfuncties neit werken omdat de fabrikant nog gen W10 voor dat model ondersteunt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HaTe

HaTe

haat niet

Op zich is er geen echte Windows 10 ondersteuning voor dit model, maar heb wel overal drivers voor gevonden. Ik denk dat het te maken heeft met AMD drivers voor de videokaart, of eigenlijk het control panel die ik heb geïnstalleerd. Ik gebruik nog steeds de drivers die Windows zelf heeft gepakt.

[ Voor 25% gewijzigd door HaTe op 21-10-2015 13:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yonix
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 06:51
Wanneer kunnen de gebruikers een nieuwe build verwachten? Op dit moment draai ik nog (steeds) Windows 10 10240, maar ik ben toch wel erg nieuwsgierig naar de nieuwe build(s).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FREAKJAM
Yonix schreef op woensdag 21 oktober 2015 @ 14:09:
Wanneer kunnen de gebruikers een nieuwe build verwachten? Op dit moment draai ik nog (steeds) Windows 10 10240, maar ik ben toch wel erg nieuwsgierig naar de nieuwe build(s).
Nieuwe (preview) builds zijn al geruime tijd te verkrijgen in de fast ring van Windows 10. Zie hiervoor het preview topic. Kwestie van Insider worden in ieder geval.

[Windows 10] Insider Preview Ervaringen & Discussie

[ Voor 8% gewijzigd door FREAKJAM op 21-10-2015 14:24 ]

is everything cool?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Antrax
FREAKJAM schreef:
Windows 8:
Setup in UEFI/GPT mode (for 64-bit only) creates a minimum 300MB WinRE partition, a minimum 100MB EFI System Partition (ESP), a 128MB Microsoft Reserved Partition (MSR) and a Windows partition.

Windows 10:
Setup in UEFI/GPT mode (for 64-bit only) creates a minimum 100MB EFI System Partition (ESP), a 128MB Microsoft Reserved Partition (MSR), a Windows partition and a 450MB WinRE partition.

Mijn gok is dus dat de 300mb partitie dus weg kan (van Windows 8.) en dat de recovery partitie van 12gb van je manufacturer is. Maak voor de zekerheid een backup zou ik zeggen.
Dank je wel voor de goede informatie! :)

Edit: Nu ziet het alleen er vreemd uit en kan ik de twee lege partities nu niet mergen. Maar dat is correct toch? :P

Afbeeldingslocatie: http://static.tweakers.net/ext/f/hex4FwYFJi7J4PfHcFT2ZNYi/full.png

[ Voor 12% gewijzigd door Antrax op 21-10-2015 17:37 ]

.Gertjan.: Ik ben een zelfstandige alcoholist, dus ik bepaal zelf wel wanneer ik aan het bier ga!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Tommy The Cat schreef op dinsdag 20 oktober 2015 @ 21:40:
Hoe groot adviseert men de c-partitie te maken voor Windows 10?

Vereisten voor Windows 7 en 10 zijn hetzelfde:
16 GB voor 32-bits OS of 20 GB voor 64-bits OS
http://windows.microsoft....ducts/system-requirements
https://www.microsoft.com...windows-10-specifications

Echter mijn huidige c-partitie van 44 Gb (Windows 7 64 bit) is in de loop der jaren helemaal volgelopen (ligt niet aan geïnstalleerde programma's). Gaat mij dit met Windows 10 ook gebeuren? Aangezien ik beschik over een 64 Gb ssd-schijf wil ik die 15Gb aan d-partitie graag behouden.
Mijn C-partitie is 25 GB en door af en toe opruimen is dit ruim voldoende. Een vollopende C-schijf kun je trouwens het beste fixen met het volgende commando:

code:
1
Dism.exe /online /Cleanup-Image /StartComponentCleanup /ResetBase

Uitvoeren met admin-rechten.

Hierdoor wis je op een veilige manier alle oude systeembestanden uit o.a. de WinSXS folder die erom bekend staat enorm groot te worden. De ResetBase-optie wist in feite alle sporen van oude systeembestanden. Hierna is het wel onmogelijk om installatie van systeem-updates ongedaan te maken.

Je kunt natuurlijk ook de normale schijfopruiming toepassen inclusief systeembestanden maar Dism met ResetBase gaat nog een stap verder.

Het Dism-commando werkt sinds Windows 8.

bron: https://technet.microsoft.com/en-us/library/dn251565.aspx

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Antrax
2fish schreef:
code:
1
Deze is handig. Gelijk maar opgeslagen. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Is het normaal dat bijv de ING app voor bankieren niet beschikbaar is in Windows 10 op een tablet?

En zojuist kom ik weer een grafische hickup tegen. Deze keer viel een aantal iconen compleet weg in het startmenu:

Afbeeldingslocatie: http://s23.postimg.org/8rizu0pp7/apps3.png

Ik wil dit forum niet blijven spammen met mijn probleem in Windows 10 dus ik zal het hier verder bij laten. ;) Ik hoop alleen dat iemand dit probleem bekend voorkomt en een verklaring heeft. Na aanschaf van de tablet heb ik meteen een upgrade naar Windows 10 uitgevoerd dus ik heb geen idee of dit ook in Windows 8 voorkomt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blmp
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online
Verwijderd schreef op donderdag 22 oktober 2015 @ 01:45:
Is het normaal dat bijv de ING app voor bankieren niet beschikbaar is in Windows 10 op een tablet?
Zou er wel moeten zijn (ING Bankieren app). Draait op mijn Surface 3 en op mijn moeders 8inch Chuwi vi8.
Verwijderd schreef op donderdag 22 oktober 2015 @ 01:45:
En zojuist kom ik weer een grafische hickup tegen. Deze keer viel een aantal iconen compleet weg in het startmenu:

[afbeelding]

Ik wil dit forum niet blijven spammen met mijn probleem in Windows 10 dus ik zal het hier verder bij laten. ;) Ik hoop alleen dat iemand dit probleem bekend voorkomt en een verklaring heeft. Na aanschaf van de tablet heb ik meteen een upgrade naar Windows 10 uitgevoerd dus ik heb geen idee of dit ook in Windows 8 voorkomt.
Al eens naar driver updates (grafische kaart) gekeken?

7950x/32GB/860 Pro 2TB/MSI Suprim X RTX4090 | MacBook Pro M1 Pro 16"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raven
  • Registratie: November 2004
  • Niet online
Verwijderd schreef op woensdag 21 oktober 2015 @ 22:21:
[...]

Mijn C-partitie is 25 GB en door af en toe opruimen is dit ruim voldoende. Een vollopende C-schijf kun je trouwens het beste fixen met het volgende commando:

code:
1

Uitvoeren met admin-rechten.

Hierdoor wis je op een veilige manier alle oude systeembestanden uit o.a. de WinSXS folder die erom bekend staat enorm groot te worden. De ResetBase-optie wist in feite alle sporen van oude systeembestanden. Hierna is het wel onmogelijk om installatie van systeem-updates ongedaan te maken.

Je kunt natuurlijk ook de normale schijfopruiming toepassen inclusief systeembestanden maar Dism met ResetBase gaat nog een stap verder.

Het Dism-commando werkt sinds Windows 8.

bron: https://technet.microsoft.com/en-us/library/dn251565.aspx
Dism werkt toch ook in W7? :? Ik heb het daar wel eens gebruikt om updates met de hand te slipstreamen (toen had ik het Simplix pack nog niet ontdekt), maar op die manier heb ik het nog nooit gebruikt bij mijn weten.

After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...

Oscar Wilde

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FREAKJAM
Dism bestaat al sinds langer inderdaad, de cleanup-image parameter pas sinds Windows 8.1 dacht ik, maar zeker weten doe ik het niet. De WinSxS folder bestaat sinds Windows 7, dus dikke kans dat het commando in Windows 7 ook werkt. Op basis van kernel 6.1.7601 (wat Windows 7 SP1 is) zou je kunnen stellen dat het ook werkt in Windows 7 dus.

Technet geeft aan dat het zou werken voor Windows 8 en hoger.

[ Voor 100% gewijzigd door FREAKJAM op 22-10-2015 10:25 ]

is everything cool?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• itsalex
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online
Ik heb nu bij een upgrade vanuit Windows 8/8.1 gezien dat er dus nieuwere drivers blijven "hangen" en deze zijn vaak niet geschikt voor Windows 10 en dan gaat je printer/scanner of andere installatie helemaal de mist in omdat de devices niet gezien worden of andere ongein. Dan moet je de USB drivers (maar ook van de andere devices zou ik je dan aanraden even handmatig doorlopen (eventueel oudere drivers kiezen)) handmatig bijwerken naar een oudere versie maar deze is vaak van Windows 10 zelf en dan gaat alles weer als een zonnetje. Ook de INF update is vaak noodzakelijk van Intel voor de problematiek van opstarten en afsluiten voor Intel moederborden.

Ik had laatst een PC en je merkte ondanks de SSD dat deze pc toch heel langzaam aan het opstarten was. Het duurde ruim 2 minuten voor een PC uit 2013. Bios geupdate en nu doet de pc er 30 seconden over. Dat was een Asus P8B75-m moederbord.

I hit the CTRL key, but I'm still not in control!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caelorum
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 22:56
De dGPU van mijn laptop is kapot, waardoor ik alleen beeld heb als ik de grafische drivers niet installeer. Dan pakt die namelijk de GPU in de CPU. Nu zit ik noodgedwongen op Windows 8.1, omdat bij het installeren van Windows 10 deze altijd de nieuwste updates wil mee installeren en dus ook de drivers van de dGPU.
Iemand enig idee hoe ik Windows 10 kan installeren met MS account, maar zonder dat deze alle updates gaat installeren?
Alle oplossingen zijn welkom. Zat er al aan te denken om op de router de poorten naar Windows Update te blokkeren, maar heb echt geen idee welke dat zijn.

[ Voor 15% gewijzigd door Caelorum op 22-10-2015 10:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RubenDJ
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 01:30
Ben echt zeer tevreden over Windows 10, en zou daarnaast graag overstappen naar Edge. Er is alleen 1 ding dat mij daarvan weerhoudt en dat is de font rendering. Ik vind het er echt niet uitzien. Er zit een soort anti-aliasing overheen waardoor het heel onscherp is en niet prettig leest. Voorbeeld:

EdgeChrome

Is dat nu normaal? Want in dit topic en op internet is er niets over te vinden, alleen over de welbekende windows scaling issue. Maar dat lijkt mijn probleem niet te zijn, ik heb het dus specifiek over Edge.

specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yonix
Sinds gisteravond worden er geen mappen meer weergegeven in het startmenu, ondanks het feit dat de optie wel aanstaat:

Afbeeldingslocatie: http://static.tweakers.net/ext/f/WEyIkzpTFEKLIdhbMwrddULH/medium.jpg

Herstarten of de optie opnieuw inschakelen heeft weinig zin gehad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• noguru
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 29-08-2019
FREAKJAM schreef op donderdag 22 oktober 2015 @ 10:17:
Dism bestaat al sinds langer inderdaad, de cleanup-image parameter pas sinds Windows 8.1 dacht ik, maar zeker weten doe ik het niet. De WinSxS folder bestaat sinds Windows 7, dus dikke kans dat het commando in Windows 7 ook werkt. Op basis van kernel 6.1.7601 (wat Windows 7 SP1 is) zou je kunnen stellen dat het ook werkt in Windows 7 dus.

Technet geeft aan dat het zou werken voor Windows 8 en hoger.
Schijfopruiming ruimt tegenwoordig ook de WinSxS folder op in Win7 maar je moet het handmatig doen (systeembestanden aanvinken en dan windows update opruimen kiezen). Win8.1 en 10 doen dit iedere 30 dagen automatisch.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FREAKJAM
noguru schreef op donderdag 22 oktober 2015 @ 12:40:
[...]

Schijfopruiming ruimt tegenwoordig ook de WinSxS folder op in Win7 maar je moet het handmatig doen (systeembestanden aanvinken en dan windows update opruimen kiezen). Win8.1 en 10 doen dit iedere 30 dagen automatisch.
Klopt, maar dit is wel pas na het installeren van een specifieke update (KB2852386) en nadat je desktop experience hebt geactiveerd. (op server 2008R2).

is everything cool?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dennis_rsb
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 00:59
Raar iets heb ik ontdekt in mijn logboeken een tijdje geleden, ik weet niet of Windows 10 gerelateerd is want ik gebruiktte hiervoor Windows 7 en die had geen schijfoptimalisatie. Als ik optimalisatie aan heb staan het schema voor bijvoorbeeld C: (de SSD) en hij staat op wekelijks optimaliseren (TRIM) dan doet hij het stiekem veel vaker. Sowieso 1 keer per dag, en hij pakt dan ook mijn normale harde schijven mee. Apart toch? In de logboeken staat dan sowieso altijd : "de opslagoptimalisatie heeft Opnieuw knippen op (C:) voltooid. En soms staat er ook bij: De opslagoptimalisatie heeft defragmenteren (C:) voltooid. En zo is er nog 1 regel over het gereserveerde deel van de schijf. De PC herkent de schijf wel als SSD, en ik heb toch altijd optimalisatie uit staan op harde schijf. TRIM werkt toch al out of the box op moderne ssd's op moderne besturingssystemen. Ik doe wel af en toe handmatig even de schijven optimaliseren zo af en toe, nodig zal het wellicht niet zijn maar ach. Ben benieuwd of iemand dit herkent. Het is dat ik de logboeken af en toe bekijk, anders had ik dit niet eens gezien waarschijnlijk :P

[ Voor 5% gewijzigd door dennis_rsb op 22-10-2015 22:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Da_maniaC

Da_maniaC

Da_maniaC schreef op maandag 19 oktober 2015 @ 23:40:
Ik kom zelf nu nog iets vreemds tegen...
Iedere keer als ik mijn PC resume vanuit slaapstand en ik log-in staat het Start menu open.
Ik vind het vreemd/onnodig. Heeft iedereen dit?
En ja, ik zit gewoon in Desktop mode.
Kennen andere mensen dit ook?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

blmp schreef op donderdag 22 oktober 2015 @ 02:05:
[...]

Zou er wel moeten zijn (ING Bankieren app). Draait op mijn Surface 3 en op mijn moeders 8inch Chuwi vi8.

[...]

Al eens naar driver updates (grafische kaart) gekeken?
Als ik naar ING bankieren zoek dan krijg ik geen resultaten. Heel vreemd.

Wat je vraag betreft: ja, zie mijn vorige post hierover. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blmp
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online
Verwijderd schreef op donderdag 22 oktober 2015 @ 19:49:
[...]

Als ik naar ING bankieren zoek dan krijg ik geen resultaten. Heel vreemd.

Wat je vraag betreft: ja, zie mijn vorige post hierover. :)
Als ik naar mijn library gaat staat er bij ING Bankieren "This app is not compatible with this device". Lijkt inderdaad dat hij gewoon niet voor Windows 10 is gepublished.

[ Voor 23% gewijzigd door blmp op 22-10-2015 20:04 ]

7950x/32GB/860 Pro 2TB/MSI Suprim X RTX4090 | MacBook Pro M1 Pro 16"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• desalniettemin
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 24-09 15:37
Hier nog een tip:

http://www.foksuk.nl/cont...b66febd8db6dca35c4dee.gif

O-)

[ Voor 20% gewijzigd door desalniettemin op 23-10-2015 07:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Dinsdag mijn PC uitgezet, vandaag weer eens aan.
Blijkt dat ik niet kan aanmelden.

Op de een of andere manier is mijn lokale account kaduuk gegaan ofzo. Dus alleen met de microsoft account kon ik nog inloggen. Daarna kon ik wel weer een lokale (zelfde) account instellen, maar vreemd is het wel.
Herkent iemand dit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Deel 4 wat betreft de vreemde onscherpe tekst. Firefox blijkt daar dus geen last van te hebben. Sterker nog, de tekst in Firefox ziet er zelfs scherper uit dan in de andere browsers. Omdat die ook blijkbaar een veel snellere engine heeft voor o.a. javascript gebruik ik Firefox maar weer na jaren Chrome. De rechte tabs van Edge bevallen mij wel beter dan die inmiddels wat ouderwetse tapse tabbladen van Firefox en Chrome maar natuurlijk gaat functionaliteit nog gewoon boven uiterlijk. Het is wel jammer dat ik de tekstcursor niet kan bedienen via het touch screen en zo ook geen tekst kan selecteren. Met het toetsenbord erbij geen probleem natuurlijk maar puur als tablet is het nog niet helemaal bruikbaar.

Ik hoop wel dat straks met de officiële release van Windows 10 Mobile de app store wat voller wordt en dat o.a. de ING Bankieren app beschikbaar komt voor Windows 10.

*edit*

Die rechte tabs zijn dus gewoon mogelijk. 8)

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 23-10-2015 14:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• beNN_
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 08-09 16:06
Caelorum schreef op donderdag 22 oktober 2015 @ 10:44:
De dGPU van mijn laptop is kapot, waardoor ik alleen beeld heb als ik de grafische drivers niet installeer. Dan pakt die namelijk de GPU in de CPU. Nu zit ik noodgedwongen op Windows 8.1, omdat bij het installeren van Windows 10 deze altijd de nieuwste updates wil mee installeren en dus ook de drivers van de dGPU.
Iemand enig idee hoe ik Windows 10 kan installeren met MS account, maar zonder dat deze alle updates gaat installeren?
Alle oplossingen zijn welkom. Zat er al aan te denken om op de router de poorten naar Windows Update te blokkeren, maar heb echt geen idee welke dat zijn.
Ik had ook een Hybrid setup waarvan deze niet meer goed werkte in Win10 op driver vlak.
Opgelost door in de BIOS de dedicatedGPU volledig uit te schakelen. Start nu op met de Integrated, heb mooi de Intel driver ervoor kunnen installen, laptop verbruikt een stuk minder, ventileerd minder tijdens een film etcetc :)
Aangezien mijn consumenten HP laptop een erg beperkte BIOS interface had, heb ik wel even een gemodde moeten flashen om dit voor elkaar te krijgen. Met een gemodde heb je werkelijk alle mogelijke opties ter beschikking.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caelorum
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 22:56
beNN_ schreef op vrijdag 23 oktober 2015 @ 16:25:
[...] Ik had ook een Hybrid setup waarvan deze niet meer goed werkte in Win10 op driver vlak.
Opgelost door in de BIOS de dedicatedGPU volledig uit te schakelen. [...]
Aangezien mijn consumenten HP laptop een erg beperkte BIOS interface had, heb ik wel even een gemodde moeten flashen om dit voor elkaar te krijgen. Met een gemodde heb je werkelijk alle mogelijke opties ter beschikking.
Ik heb een EliteBook 8560w. Het ding is niet bedoelt als hybrid setup. Ik kan dus ook niet de dGPU uitschakelen in het bios. Helaas is mijn garantie ook verlopen. Ga denk ik toch maar vragen aan HP of ze nog iets kunnen betekenen. Het internet kan mij verder niet helpen lijkt het. De enige topics die ik over dit probleem kan vinden gaan over een Nvidia setup, waarbij je eenvoudig in het bios kan uitzetten.
Een modded bios kan ik niet vinden voor dit model.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phntm
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 23-09 18:59

Phntm

Tlingelingeling

Ik heb plotseling sinds gisteren last van dat mijn fonts er heel raar uitzien. Te scherp of iets dergelijks. Heb mijn nvidia control panel instelling gereset maar dat hielp niet. Clear Type mee geklooid en dat hielp ook niet. Meerderen ook hier last van? Ik zit wel op een scherm van 3440x1440 maar had hier voorheen absoluut geen last van, maar nu wel.

Het was mijn monitor instelling. Had ergens wat fout gedaan.

[ Voor 9% gewijzigd door Phntm op 24-10-2015 20:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• brommer1
  • Registratie: Februari 2007
  • Niet online
Microsoft Edge en Cortana verwijderd in C:\Windows\SystemApps\ met Unlocker 1.9.2.
Ik ondervind geen problemen met de verwijdering, krijg ook geen meldingen met opstarten.

http://superuser.com/ques...rosoft-edge-in-windows-10

Met W10Privacy kan je apps verwijderen die je niet nodig heb, heb nu alleen maar mijn eigen installatie apps, http://www.winprivacy.de/english-home/

[ Voor 21% gewijzigd door brommer1 op 24-10-2015 17:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeroentjuh82
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 24-09 17:59
Heel apart dat de Logilink 7.1 usb geluidskaart digitaal niet wil werken in 10 met de bijbehorende driver. Mail gedaan naar support Logilink laatst maar geen reactie terug.

Gebruik nu pc met digitale uitgang(Realtek chip)met 10 ipv de laptop vanwege dat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Haas
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 07:45
Zijn er meer mensen met Build 10565 waar de zoekfunctie in de taakbalk niet meer werkt? Ik heb er zowel op laptop als desktop last van.

Apple MacBook Pro 14 (2021), Mac mini M4 (2024), iPhone 16 Pro Max (2024) & AirPods Pro 2 (2022) | Cambridge Audio CXA80 | Project-Audio X2 | BlueSound NODE ICON | Q Acoustics 5050 | LG C3 65” OLED

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Going4Quests
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 16-07-2023
Yonix schreef op donderdag 22 oktober 2015 @ 12:33:
Sinds gisteravond worden er geen mappen meer weergegeven in het startmenu, ondanks het feit dat de optie wel aanstaat:

[afbeelding]

Herstarten of de optie opnieuw inschakelen heeft weinig zin gehad.
Hoe krijg je live tiles van je games? :O

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmokingCrop
  • Registratie: Januari 2012
  • Niet online
Going4Quests schreef op zaterdag 24 oktober 2015 @ 18:47:
[...]

Hoe krijg je live tiles van je games? :O
Pin More of Steam tile app waarschijnlijk, zelf nog niet geprobeerd.

[ Voor 16% gewijzigd door SmokingCrop op 24-10-2015 19:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mknoppert
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 24-09 16:36
blmp schreef op donderdag 22 oktober 2015 @ 20:01:
[...]

Als ik naar mijn library gaat staat er bij ING Bankieren "This app is not compatible with this device". Lijkt inderdaad dat hij gewoon niet voor Windows 10 is gepublished.
Mij viel dit ook al op en een chat via Facebook gehad. Wat ik doorkreeg was dat als je de ING app onder Windows 8 had draaien (want daar is hij nog wel gewoon beschikbaar) en je een upgrade naar Windows 10 had gedaan hij onder Windows 10 er nog gewoon zou zijn, maar je kon hem niet meer downloaden.
Ik vond het een vaag verhaal.

[ Voor 3% gewijzigd door mknoppert op 24-10-2015 20:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yonix
SmokingCrop schreef op zaterdag 24 oktober 2015 @ 19:08:
[...]

Pin More of Steam tile app waarschijnlijk, zelf nog niet geprobeerd.
PinMore inderdaad. Is te downloaden in de Windows Store en kost eenmalig € 2,99. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PE4000
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 02-07 05:34
Jeroentjuh82 schreef op zaterdag 24 oktober 2015 @ 16:04:
Heel apart dat de Logilink 7.1 usb geluidskaart digitaal niet wil werken in 10 met de bijbehorende driver. Mail gedaan naar support Logilink laatst maar geen reactie terug.

Gebruik nu pc met digitale uitgang(Realtek chip)met 10 ipv de laptop vanwege dat.
Ik heb de Sweex 7.1 (voorloper ervan...) aangesloten en de drivers van w8 geïnstalleerd.
Dit waren de laatste drivers die ze toen hadden uitgebracht.

2 channels:

Analoog: werkt.
Digital via Sony MiniDisc perfect by 48 KHz, optical, werkt.

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/ak9dyXwl.png

[ Voor 8% gewijzigd door PE4000 op 25-10-2015 14:25 . Reden: txt toevoeging + correctie ]

Pagina: 1 ... 48 ... 105 Laatste

Let op:
Ervaringen met de Insider Preview van Windows 10 kunnen in het [Windows 10] Insider Preview Ervaringen & Discussie topic.

Ervaringen met Windows 11 horen thuis in het [Windows 11] Insider Preview Ervaringen & Discussie topic.

De Windows 10 mei 2021 Update (of 21H1) bits zijn hier te downloaden (via de MediaCreation Tool link). Je kunt natuurlijk ook via Windows Update checken op updates, dan zou hij als het goed is ook binnen moeten komen.