Mijn aanvankelijke enthousiasme voor Windows 10 is inmiddels behoorlijk bekoeld, zeg maar weg. Wat een bummer Microsoft. Na een paar volledige crashes en freezes ben ik meer dan zat, herinstalleren is ook iedere keer een enorme klus. En al dat privacy gezeur over Windows 10 voelt ook niet goed, nu Windows 7 en 8.1 dit ook lijkt te hebben gekregen met updates.
Tot hier meer duidelijkheid over komt en Windows 10 stabieler wordt heb ik maar een noodgreep toegepast: Linux
Linux Mint Cinnamon 17.2 (een mondvol) werkte wel direct goed, zelfs Netflix en gamen met Steam gaat goed. Tot nu toe gemakkelijk en weer zonder het gevoel dat er mogelijk steeds over schouder wordt meegekeken welke sites je bezoekt en zo.
Ik ben benieuwd wanneer Microsoft zijn zaken weer goed op orde krijgt met een stabiel Windows 10 zonder dat privacy gezeur. Pas dan probeer ik het weer een keer. Want het spijt mij wel, ik had mij echt verheugd op dit nieuwe Windows na alle berichten. Voor nu ben ik er even helemaal klaar mee.
Windows 10 en Linux Mint Cinnamon 17.2 lijken zelfs wel wat op elkaar, oordeel zelf:
YouTube: Windows 10 vs Linux | Linux Mint 17.2 Impressions