Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bvk
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 02:16

bvk

Het gaat nooit snel genoeg!

Even een check vraag. Ik heb op 7 oktober bij mijn moeder (van 79 jaar) de upgrade van haar pc gedaan van Win7 naar Win10. Is helemaal goed gegaan en ze kan er ook mee overweg, so far so good.

Er is maar 1 probleempje: Ze wil per se de oude Windows 7 versie van het ingebouwde spel Freecell terughebben! De nieuwe appstore versie vind ze maar helemaal niks en dat kan ik wel begrijpen.

Klopt het dat ik nu nog 2 weken de tijd heb om de oude Freecell.exe uit de Windows.old map te halen en deze ergens neer te zetten in de Win10 omgeving? Gaat die .exe zo nog wel werken of moet ik eerst register grappen uithalen?

Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThinClientQ
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 23-09 22:07
bvk schreef op zondag 25 oktober 2015 @ 14:33:
Even een check vraag. Ik heb op 7 oktober bij mijn moeder (van 79 jaar) de upgrade van haar pc gedaan van Win7 naar Win10. Is helemaal goed gegaan en ze kan er ook mee overweg, so far so good.

Er is maar 1 probleempje: Ze wil per se de oude Windows 7 versie van het ingebouwde spel Freecell terughebben! De nieuwe appstore versie vind ze maar helemaal niks en dat kan ik wel begrijpen.

Klopt het dat ik nu nog 2 weken de tijd heb om de oude Freecell.exe uit de Windows.old map te halen en deze ergens neer te zetten in de Win10 omgeving? Gaat die .exe zo nog wel werken of moet ik eerst register grappen uithalen?
Deze ervaring heb ik ook bij klanten. :)

Alstublieft: http://winaero.com/blog/get-windows-7-games-for-windows-10/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bvk
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 02:16

bvk

Het gaat nooit snel genoeg!

Helemaal top! Net even zelf getest op mijn eigen systeem en werkt prima. Gaat bij mijn moeder ook wel lukken, thanks :)

Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrMonkE
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 26-08 00:10

MrMonkE

★ EXTRA ★

Ik erger me kapot aan Cortana en heb even een filmpje gemaakt ter illustratie.
Afbeeldingslocatie: http://s17.postimg.org/to92ishlr/Cortana.gif
Waarom kan cortana pas executables vinden tot de gehele naam is ingevuld? De enige reden dat ik search/cortana gebruik is om programma's die ik niet zo vaak gebruik op te starten. Dit werkte vroeger naar behoren maar sinds windows10 Cortana is dat min of meer onmogelijk. Mijn visual studio 2015 is ook nergens terug te vinden, alleen de map waarin het staat (Omdat die map 'visual studio 2015' heet) maar als applicatie is die nergens te vinden met cortana.
Ik vind het echt een waardeloze tool. :(

Ook het 'oude start menu' dat terug is gekomen is onhandig.
ik heb 3x de entry "microsoft visual studio..." moet je eerst een mouse over doen om te zien welke je muis over zweeft. En dat oude menu kun je ook niet verbreden, alleen het deel waar de tiles staan kun je breder of smaller maken. ;(

Als iemand weet hoe ik 1 of beide ergenissen kan laten verdwijnen en het laten werken zoals ik het wil hoor ik het graag.

Zoals ik het wil:
1: Cortana vind wel regedit.exe als ik 'regedi' typ
2: maak deel 'oude start menu' breder zodat meer text van langere namen word getoond

;w

[ Voor 0% gewijzigd door MrMonkE op 25-10-2015 15:13 . Reden: typo ]

★ What does that mean? ★

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RayNbow
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 08:22

RayNbow

Kirika <3

MrMonkE schreef op zondag 25 oktober 2015 @ 15:13:
[afbeelding]
Waarom kan cortana pas executables vinden tot de gehele naam is ingevuld?
Kijk eens goed wat er verschijnt onder "regedit" en vergelijk dat eens met wat je ziet als je bijv. "notep" intypt.

Ipsa Scientia Potestas Est
NNID: ShinNoNoir

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrMonkE

MrMonkE

★ EXTRA ★

RayNbow schreef op zondag 25 oktober 2015 @ 16:02:
[...]

Kijk eens goed wat er verschijnt onder "regedit" en vergelijk dat eens met wat je ziet als je bijv. "notep" intypt.
ja. Excact wat ik zeg.

★ What does that mean? ★

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeroentjuh82
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 24-09 17:59
PE4000 schreef op zondag 25 oktober 2015 @ 14:12:
[...]

Ik heb de Sweex 7.1 (voorloper ervan...) aangesloten en de drivers van w8 geïnstalleerd.
Dit waren de laatste drivers die ze toen hadden uitgebracht.

2 channels:

Analoog: werkt.
Digital via Sony MiniDisc perfect by 48 KHz, optical, werkt.

[afbeelding]
Dus ik kan/moet de sweex win8.1 x64 driver installeren?heb de 8.1 driver van Logilink volgensmij al geprobeerd namelijk zonder resultaat bij optical out. Snap t Digital via Sony MiniDisc niet btw

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PE4000
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 02-07 05:34
Jeroentjuh82 schreef op zondag 25 oktober 2015 @ 17:18:
Dus ik kan/moet de sweex win8.1 x64 driver installeren?heb de 8.1 driver van Logilink volgensmij al geprobeerd namelijk zonder resultaat bij optical out. Snap t Digital via Sony MiniDisc niet btw
Ik moet toch ergens mijn Dig-out ergens inplurren om geluid te kunnen horen???
'Je zou kunnen proberen' om de drivers van Sweex 7.1 w8 kunnen installeren.

http://www.sweex.com/en/n...res/geluidskaarten/SC016/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeroentjuh82
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 24-09 17:59
PE4000 schreef op zondag 25 oktober 2015 @ 17:43:
[...]

Ik moet toch ergens mijn Dig-out ergens inplurren om geluid te kunnen horen???
'Je zou kunnen proberen' om de drivers van Sweex 7.1 w8 kunnen installeren.

http://www.sweex.com/en/n...res/geluidskaarten/SC016/
Optical out kleurt nu dus werkt,thanks! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blmp
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online
Wat RayNbow bedoeld is dat Regedit gezien wordt als 'Command'. En commands zoals bijv. ipconfig worden niet afgerond door Cortana/het startmenu. Alleen applicaties, settings en files.

7950x/32GB/860 Pro 2TB/MSI Suprim X RTX4090 | MacBook Pro M1 Pro 16"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrMonkE

MrMonkE

★ EXTRA ★

blmp schreef op zondag 25 oktober 2015 @ 18:46:
[...]

Wat RayNbow bedoeld is dat Regedit gezien wordt als 'Command'. En commands zoals bijv. ipconfig worden niet afgerond door Cortana/het startmenu. Alleen applicaties, settings en files.
regedit.exe is toch ook een file. Die malle MS heeft dus extra moeite gedaan lijkt het om juist niet dit soort programmas met cortana te kunnen starten? Dat vind ik echt super vreemd.
Bedankt hxk

★ What does that mean? ★

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blmp
  • Niet online
MrMonkE schreef op zondag 25 oktober 2015 @ 19:15:
[...]

regedit.exe is toch ook een file. Die malle MS heeft dus extra moeite gedaan lijkt het om juist niet dit soort programmas met cortana te kunnen starten? Dat vind ik echt super vreemd.
Bedankt hxk
Het is inderdaad wel vreemd ja. Command Prompt wordt wel gezien als 'desktop app' maar Regedit niet. Vindt het niet enorm logisch, maar ach zal wel een redenering achter zitten.

[ Voor 17% gewijzigd door blmp op 25-10-2015 19:19 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Shaggy_NL
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 14-08 14:22
Mja, misschien handiger om iets te gebruiken wat overal werkt?

WinKey+R

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RayNbow
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 08:22

RayNbow

Kirika <3

blmp schreef op zondag 25 oktober 2015 @ 19:18:
[...]

Het is inderdaad wel vreemd ja. Command Prompt wordt wel gezien als 'desktop app' maar Regedit niet. Vindt het niet enorm logisch, maar ach zal wel een redenering achter zitten.
Dat komt omdat Command Prompt in je startmenu staat (in de map Windows System). Het startmenu wordt geindexeerd. Als de Registry Editor daar niet tussen staat, dan wordt hij ook niet geindexeerd.

Ipsa Scientia Potestas Est
NNID: ShinNoNoir

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dennis_rsb
  • Registratie: November 2011
  • Nu online
dennis_rsb schreef op zondag 11 oktober 2015 @ 12:54:
Raar probleem hier. Sinds ik Windows 10 heb merk ik dat in bepaalde periodes dat het scherm (slaapstand gebruik ik niet) niet uitgaat na de ingestelde tijd. Ik dacht dat het probleem opgelost was toen ik gekozen had in energiebeheer voor ''hoge prestaties'' nu merk ik echter toch weer dat het scherm niet uit gaat. Wat kan dit zijn? Zou het kunnen komen door een oudere videodriver? Ik heb nog een videodriver die is gelanceerd voor dat Windows 10 uitkwam. Deze gebruik ik omdat ik nu zeker weet dat Fifa lekker loopt. Het gekke is ook dat het probleem niet altijd aanwezig is. En is het nadelig behalve voor de stroomrekening dat het scherm altijd aan is als de pc aan is? normale computerschermen (acer h244h, lcd) kunnen niet inbranden meer tegenwoordig toch? Of is een screensaver instellen nog een idee? Ik hoop dat iemand wil meedenken.

Edit: daarstraks even de lan en videodriver even bijgewerkt. Maakt helaas geen verschil.
Ik quote mijzelf even van een bericht van 2 weken geleden. Het probleem is niet meer voorgekomen na wederom een systeemherstel die dag. Maar de vraag is of Windows Updates het probleem gefixt hebben of dat het toeval is dat het nu weer 2 weken is weggebleven. Het is namelijk wel eens vaker een paar weken weggebleven. Hoe dan ook. Ik kwam dit tegen http://support.amd.com/en...hipset?os=Windows+10+-+64 Zou dit wat zijn om te proberen? Want als ik het goed begrijp krijg je dan AMD chipset drivers. Als dit zou werken, vind ik het raar dat Asus dit niet op hun pagina bijwerkt bij het model M5A78LM-USB3 moederbord? Daar staan namelijk alleen maar chipset drivers voor Windows 7. Wat is jullie mening hierover? Heeft het meerwaarde om hetgene wat op de site van amd staat te installeren? (nu of als het probleem weer voorkomt) Of gaat dit juist botsen met de huidige configuratie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrMonkE

MrMonkE

★ EXTRA ★

RayNbow schreef op zondag 25 oktober 2015 @ 19:46:
[...]

Dat komt omdat Command Prompt in je startmenu staat (in de map Windows System). Het startmenu wordt geindexeerd. Als de Registry Editor daar niet tussen staat, dan wordt hij ook niet geindexeerd.
Ik hoor jou zeggen: Zet alles dat je wilt executen vanuit de search in het start menu?
Misschien appje of scriptje bakken dat elke .exe op mijn schijf een entry in het startmnenu maakt in een subfolder met de naam AlleExe.

Zou dat werken denk je? :?

★ What does that mean? ★

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yonix
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 06:51
Sinds een kleine week komt het voor dat Windows 10, op zowel mijn laptop als PC, mijn AVG-virusscanner uitschakelt. Windows 10 geeft daar dan een melding van en vervolgens moet ik AVG weer handmatig inschakelen.

Windows Defender staat op beide apparaten uitgeschakeld, maar misschien dat er toch ergens een conflict ontstaat tussen de twee virusscanners?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reepje
  • Registratie: Juni 2010
  • Niet online
Ja, twee virus scanners is niet nodig, en 2 virus scanners is ook niet aan te raden. Dat heeft overigens niet zoveel met windows 10 te maken want dat is al tientallen jaren zo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stefanovic45
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 24-09 16:48
In Windows 10 is het mogelijk om langere pin codes in te stellen als aanmeld optie. Weet iemand of het mogelijk is om deze lengte ook af te dwingen op bijvoorbeeld 6 cijfers? Ik vind 4 te weinig, 4 cijfers kun je wel erg makkelijk uitlezen.

Via GPO heb ik hier nog geen optie voor gevonden, maar misschien dat het via de registery wel mogelijk is? We kunnen dit dan opnemen in ons bedrijfsbeleid.

Tesla Model Y RWD / 8.4 kWp PV installatie / WPB / lucht/lucht WP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjah
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 05:53
Ik erger me ongeluk aan een update (KB3097617)., die blijft na reboot zeggen dat die niet goed installt is/kan de update install niet voltooien, na winupdate-search vindt die hem steeds weer. Al de stand-alone update erop gezet dat zou helpen, nou niet dus, ja ook AV uitgezet.

Ergste is W10, dat die hem niet laat verbergen, ik zie de optie niet.

[ Voor 8% gewijzigd door Sjah op 27-10-2015 23:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Anonymoussaurus
  • Registratie: April 2014
  • Niet online

Anonymoussaurus

Medewerker van Oxygen Updater

Ben ik de enige die last heeft van dat de pop up van het startmenu die niet meer werkt in Windows 10?

Medewerker van Oxygen Updater: discord.gg/5TXdhKJ

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoaDHouse
  • Laatst online: 23:21
Anonymoussaurus schreef op woensdag 28 oktober 2015 @ 18:27:
Ben ik de enige die last heeft van dat de pop up van het startmenu die niet meer werkt in Windows 10?
rechetermuis op start menu > command prompt (admin) > Powershell

Vervolgens onderstaande regel plakken met ctrl+v

Get-AppXPackage -AllUsers | Foreach {Add-AppxPackage -DisableDevelopmentMode -Register "$($_.InstallLocation)\AppXManifest.xml"}

Reboot is niet nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Anonymoussaurus
  • Niet online

Anonymoussaurus

RoaDHouse schreef op woensdag 28 oktober 2015 @ 23:52:
[...]

Get-AppXPackage -AllUsers | Foreach {Add-AppxPackage -DisableDevelopmentMode -Register "$($_.InstallLocation)\AppXManifest.xml"}

Reboot is niet nodig.
Uiteraard eerst zelf nog ge-Googled. Toen kwam ik ook op deze oplossing uit. Alleen dat probleem trad toen op in de insder Previews, en de bèta's. Dus ik wist niet zeker of dit ook van toepassing zou zijn bij stable Windows 10. Vanavond tóch maar even proberen dan. Alsnog bedankt :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Skyaero
  • Registratie: Juli 2005
  • Niet online
RayNbow schreef op zondag 25 oktober 2015 @ 19:46:
[...]

Ik heb applicaties in mijn start menu (eclipse, keepass) die niet worden geindexeerd. Notabene staat eclipse.exe zelfs in een folder die wordt geindexeerd door Windows (aldus windows), maar vinden, ho maar.

Overigens mist de zoekfunctie ook nog een stuk relevantie. Als ik 'word' in tik, staat bovenaan wordpad, ook al klik ik altijd microsoft word (2e optie) aan.

Microsoft heeft nog een hoop werk te verrichten...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FREAKJAM
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 21-09 17:50
Skyaero schreef op donderdag 29 oktober 2015 @ 09:19:
[...]

Ik heb applicaties in mijn start menu (eclipse, keepass) die niet worden geindexeerd. Notabene staat eclipse.exe zelfs in een folder die wordt geindexeerd door Windows (aldus windows), maar vinden, ho maar.

Overigens mist de zoekfunctie ook nog een stuk relevantie. Als ik 'word' in tik, staat bovenaan wordpad, ook al klik ik altijd microsoft word (2e optie) aan.

Microsoft heeft nog een hoop werk te verrichten...
Anders moet je "winword" tikken, dat is ook de naam van de executable. Weet je ook zeker dat hij Wordpad niet laat zien in je startmenu. Neemt niet weg dat het beter zou zijn als preferred apps hoger op je lijstje in je startmenu komen te staan.

is everything cool?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ddopey
  • Registratie: Februari 2007
  • Niet online
Sjah schreef op dinsdag 27 oktober 2015 @ 23:18:
Ik erger me ongeluk aan een update (KB3097617)., die blijft na reboot zeggen dat die niet goed installt is/kan de update install niet voltooien, na winupdate-search vindt die hem steeds weer. Al de stand-alone update erop gezet dat zou helpen, nou niet dus, ja ook AV uitgezet.

Ik ben ook een dag bezig geweest om deze update geïnstalleerd te krijgen. Na het handmatig installeren, resetten van windows update, het verwijderen van registery vermeldingen en nog wat oplossingen die op internet rondzwerven de moed maar opgegeven.

Op onderstaande pagina kan je een 'show or hide updates troubleshooter' downloaden. Werkt voor mij tot nu toe prima, Windows probeert iig niet meer de update elke keer te installeren.

https://support.microsoft.com/en-us/kb/3073930

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjah
Yup, ik ben ook tot die work-around gekomen, tx.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Anonymoussaurus
  • Niet online

Anonymoussaurus

RoaDHouse schreef op woensdag 28 oktober 2015 @ 23:52:
[...]

Reboot is niet nodig.
Zojuist jouw oplossing geprobeerd! Hartstikke bedankt!! Dit loste mijn probleem op. Weet jij toevallig, of iemand anders. Hoe dit kwam? Of waardoor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• enchion
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online
MrMonkE schreef op zondag 25 oktober 2015 @ 19:15:
[...]

Bedankt hxk
Veiligheid omdat je als MS-helpdesk/forum niet wil bezighouden met fouten gecreerd door nitwits die perongeluk het registry hebben geopend. Zo ook met andere sys-tools.

Mensen die er specifiek naar zoeken zullen al een shortcut gemaakt hebben of precies weten hoe het heet.

btw je moet regedit zowiezo helemaal niet opstarten omdat het een achterlijk win3.11 progje is.

Deze is 1000x beter. (site is net zo betrouwbaar als het niveau van bv Sysinternals en Nirsoft)
http://www.resplendence.com/registrar (gratis versie is al een gigantische verbetering tov regedit)
http://www.resplendence.com/download/RegistrarHomeV7.exe (direct download link)

How do you save a random generator ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Help!!!!
  • Registratie: Juli 1999
  • Niet online

Help!!!!

Mr Majestic

enchion schreef op donderdag 29 oktober 2015 @ 19:44:
[...]

Veiligheid omdat je als MS-helpdesk/forum niet wil bezighouden met fouten gecreerd door nitwits die perongeluk het registry hebben geopend. Zo ook met andere sys-tools.

Mensen die er specifiek naar zoeken zullen al een shortcut gemaakt hebben of precies weten hoe het heet.

btw je moet regedit zowiezo helemaal niet opstarten omdat het een achterlijk win3.11 progje is.

Deze is 1000x beter. (site is net zo betrouwbaar als het niveau van bv Sysinternals en Nirsoft)
http://www.resplendence.com/registrar (gratis versie is al een gigantische verbetering tov regedit)
http://www.resplendence.com/download/RegistrarHomeV7.exe (direct download link)
Mooie tip. Thx. :)

PC Specs
Asus ROG Strix B650E-E | AMD 9800X3D |TR Phantom Spirit 120 SE | G-Skill 32GB DDR5 6000C30 M-die | 4090 FE | 3840*1600p 160Hz | Corsair RM1000x Shift

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoaDHouse
  • Laatst online: 23:21
Anonymoussaurus schreef op donderdag 29 oktober 2015 @ 18:14:
[...]

Zojuist jouw oplossing geprobeerd! Hartstikke bedankt!! Dit loste mijn probleem op. Weet jij toevallig, of iemand anders. Hoe dit kwam? Of waardoor.
Het probleem doet zich bij mij alleen voor als ik CCleaner of Eusing Regcleaner gebruik. Maar wat ik zo op google heb kunnen vinden is de oorzaak nog niet helemaal bekend bij microsoft omdat er teveel verschillende configuraties in omloop zijn om het probleem snel op te lossen.

Op dit moment moeten we het nog even op de Powershell manier doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrMonkE

MrMonkE

★ EXTRA ★

enchion schreef op donderdag 29 oktober 2015 @ 19:44:
[...]

Verhip, je hebt gelijk.
Het is niet bij notepad.

★ What does that mean? ★

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• outlandos
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 09:51
Vandaag alle schijven geformatteerd gedaan van alle schijven. Nu dus clean install W10 Home.

Maar 1 ding vind ik vreemd, als ik naar ''Instellingen -> Systeem -> Apps en onderdelen'' ga, dan zie ik bij de software die ikzelf geïnstalleerd heb telkens ''Niet beschikbaar'' staan, zie hier:

Appsize

Waarom kan W10 de size van die apps niet herkennen? Op Google al gekeken maar letterlijk niks gevonden..

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• blmp
  • Niet online
Outlandos schreef op zaterdag 31 oktober 2015 @ 14:35:
Vandaag complete formatatie gedaan van alle schijven. Nu dus clean install W10 Home.

Maar 1 ding vind ik vreemd, als ik naar ''Instellingen -> Systeem -> Apps en onderdelen'' ga, dan zie ik bij de software die ikzelf geïnstalleerd heb telkens ''Niet beschikbaar'' staan, zie hier:

[afbeelding]

Waarom kan W10 de size van die apps niet herkennen? Op Google al gekeken maar letterlijk niks gevonden..
Is zelfs op de laatste Insider preview nog, dus zou het niet weten. Je zou bijna zeggen dat de installer een waarde doorgeeft en dat sommige installers dat niet doen of zo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 09:28

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Pff... Krijg hier ook een punthoofd van die Store.
Dat wil zeggen, bij mijn schoonvader werkt het allemaal niet, en die zit me nu constant te stalken.

Hij blijkt geen apps te kunnen vinden en installeren, zonder foutmeldingen.
Ding blijft gewoon zoeken, maar vindt niks. Geen zin om erin te duiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n2theb
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 24-09 14:22

n2theb

Tweakers Abonnee

RoaDHouse schreef op donderdag 29 oktober 2015 @ 21:48:
[...]

Het probleem doet zich bij mij alleen voor als ik CCleaner of Eusing Regcleaner gebruik. Maar wat ik zo op google heb kunnen vinden is de oorzaak nog niet helemaal bekend bij microsoft omdat er teveel verschillende configuraties in omloop zijn om het probleem snel op te lossen.

Op dit moment moeten we het nog even op de Powershell manier doen.
Nu je het zo zegt.. verklaart voor mij ook veel waarom startmenu en taakbalk af en toe niet goed werkt. Ik ga ccleaner voortaan alleen draaien als het moet en dus niet meer op boot, om te kijken of het verschil geeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ddopey
  • Registratie: Februari 2007
  • Niet online
Sjah schreef op dinsdag 27 oktober 2015 @ 23:18:

ddopey schreef op donderdag 29 oktober 2015 @ 11:34:
[...]

Ik ben ook een dag bezig geweest om deze update geïnstalleerd te krijgen. Na het handmatig installeren, resetten van windows update, het verwijderen van registery vermeldingen en nog wat oplossingen die op internet rondzwerven de moed maar opgegeven.

Op onderstaande pagina kan je een 'show or hide updates troubleshooter' downloaden. Werkt voor mij tot nu toe prima, Windows probeert iig niet meer de update elke keer te installeren.

https://support.microsoft.com/en-us/kb/3073930
Nog even terugkomend op dit probleem, bij de volgende cumulatieve update liep ik wederom tegen hetzelfde probleem aan. Vervolgens deze wat permanentere oplossing gevonden:
DETAILED INSTRUCTIONS

BE AWARE THAT IF YOU GET THIS WRONG YOU'LL BE IN ALL SORTS OF TROUBLE!

Be aware that there are almost bound to be some exceptions where these instructions don't work

In the search box type regedit

A the top of the list you should see Regedit and underneath Run Command. Click that and say yes to the User Account Control box if one appears.

Navigate to HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Microsoft\Windows NT\CurrentVersion\ProfileList

Double click the key/folder icon to see the contents.

You should see at least 5 keys with the names:

S-1-5-18
S-1-5-19
S-1-5-20
S-1-5-21-(massive long number here)
S-1-5-21-(different massive long number here)

If you don't have at least two entries that begin S-1-5-21- then close the registry editor and look elsewhere for a solution to your problem.

If you have more than one entry beginning S-1-5-21 then open each one in turn at look at the data for the key ProfileImagePath

It should say something like 'C:\Users\fred'

Open File Explorer and navigate to the C:\Users folder (assuming C is the drive letter in the ProfileImagePath data).

You will see several folders there but you should see one called 'fred'

Keep doing this until you find an S-1-5-21-(something) key for which there is no corresponding actual folder .

Before you do anything else, type System Restore into the search box. You should see 'Create a restore point Control panel'. Click that and a System Properties window should open at the System Protection tab. Click create and enter a name in the box (I entered 'manual') then click create. After a while you should get a message 'A restore point has been created successfully'.

Now take the life of your computer in your hands

Go back to Registry editor

Right click the S-1-5-21-(something) key for which there is no corresponding actual folder

(Left) click delete from the drop-down menu

Get this wrong and your computer might not start or one of the user accounts you wanted will be lost.

If it goes wrong, your best hope is to run System Restore and try to go back to the restore point you created.

But if it works there is a good chance the update will now install!

(For Pete's sake don't delete the entries S-1-5-18, S-1-5-19 or S-1-5-20. These are necessary for your computer to function correctly.)
Bron: http://answers.microsoft....-adf8-04a3beaed7b6?page=3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gerre22
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 23-09 14:23
gerre22 schreef op zondag 18 oktober 2015 @ 12:49:
Sinds een paar dagen duurt het starten van programma's via het start menu en desktop toch wel een 5-10 seconden. Gedurende deze tijd blijft het start menu openstaan en reageren op muiskliks. Heeft nog iemand hier toevallig last van?
Aan mijn hw hoort het niet te liggen: windows draait vanop een SSD, 32GB ram en een i7 4770K.
Moest iemand tegen dit probleem aanlopen: avast had blijkbaar het bestandsschild terug opgezet waardoor alle programma's, scripts en dll's gescreend werden. Dit zorgde bij mij voor de vertraging.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sdk1985
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 24-09 19:17
Ik heb het vreemde probleem dat shutdown de pc in hibernate zet. De pc laat bij inschakelen "resume from hibernation" in plaats van "starting windows" zien. Ook gaat de pc aan als je iets op het keyboard gooit.

Iemand een suggestie hoe ik deze shutdown repareer? Het was een verse install.

Hostdeko webhosting: Sneller dan de concurrentie, CO2 neutraal en klantgericht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KillerAce_NL
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

KillerAce_NL

If it ain't broke...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sdk1985
Ik heb geen probleem met fast start. Ik heb een probleem dat de shutdown knop de pc in hibernate zet ;). Op mijn andere pc laat fast start gewoon starting windows zien en wordt hij ook niet wakker als ik op het toetsenbord druk.

Ik heb volgens mij hibernate ooit uitgeschakeld in de power opties. Waarschijnlijk is daar iets misgegaan.

[ Voor 25% gewijzigd door sdk1985 op 02-11-2015 18:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KillerAce_NL
  • Niet online

KillerAce_NL

If it ain't broke...

Dat zit daar ook....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sdk1985
Je zal toch iets meer woorden moeten gebruiken. Ik zie nog geen oplossing ;).

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/rcQ2NExFGOmtprVoJhm9Wz8i/full.jpg

Ondertussen blijkt "shutdown /s /f /t 0 " wel te werken. Nu alleen nog de knop normaal laten werken... Of zou het verschil in de hardware zetten? De pc die "normaal" werkt is een i5 4670K met UEFI, de pc die vreemd doet is een e8400.

edit: Even gevraagd aan een vriend met ook wat oudere hardware en die heeft nog nooit een resume from hibernation gezien en escape zet de pc ook niet aan...

[ Voor 55% gewijzigd door sdk1985 op 02-11-2015 18:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Techneut
  • Registratie: September 2007
  • Niet online
MrMonkE schreef op zondag 25 oktober 2015 @ 15:13:
[afbeelding]
Waarom kan cortana pas executables vinden tot de gehele naam is ingevuld? De enige reden dat ik search/cortana gebruik is om programma's die ik niet zo vaak gebruik op te starten. Dit werkte vroeger naar behoren maar sinds windows10 Cortana is dat min of meer onmogelijk. Mijn visual studio 2015 is ook nergens terug te vinden, alleen de map waarin het staat (Omdat die map 'visual studio 2015' heet) maar als applicatie is die nergens te vinden met cortana.
Ik vind het echt een waardeloze tool. :(

Ook het 'oude start menu' dat terug is gekomen is onhandig.
ik heb 3x de entry "microsoft visual studio..." moet je eerst een mouse over doen om te zien welke je muis over zweeft. En dat oude menu kun je ook niet verbreden, alleen het deel waar de tiles staan kun je breder of smaller maken. ;(

Als iemand weet hoe ik 1 of beide ergenissen kan laten verdwijnen en het laten werken zoals ik het wil hoor ik het graag.

Zoals ik het wil:
1: Cortana vind wel regedit.exe als ik 'regedi' typ
2: maak deel 'oude start menu' breder zodat meer text van langere namen word getoond
Beetje late reactie na ruim een week, maar soms blader ik de reacties een beetje door en dan valt m'n oog op iets als dit wat ik blijkbaar had gemist. So far so good, ik wil er toch even het fijne van weten.
Maar is dit wel een onderdeel van Cortana? Bij mij werkt Cortana nog niet. Hoeft van mij ook niet, want ik heb niet het gevoel dat ik er iets door mis, wat mij betreft komt het helemaal nooit. Maar dat terzijde, het werkt niet omdat ik de taal etc. heb ingesteld op Nederlands. Als alles op Engels staat zou het wel werken. Het zij zo.
Wat je hier beschrijft komt wel overeen met mijn ervaring en heeft derhalve naar mijn mening niets met Cortana te maken en is gewoon een Windows 10 onderdeel. Of toch niet?

De rest van je kritiek kan ik niet zoveel mee, ik heb persoonlijk geen enkele moeite met het startmenu, vanaf het allereerste moment was ik er mee vertrouwd. Maar goed, ieder z'n eigen smaak en acties die hij of zij op de computer doet. Ik ben eigenlijk dik tevreden met Windows 10 en er is tot nu toe niets waar ik heimwee naar heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KillerAce_NL
  • Niet online

KillerAce_NL

If it ain't broke...

sdk1985 schreef op maandag 02 november 2015 @ 18:45:
Je zal toch iets meer woorden moeten gebruiken. Ik zie nog geen oplossing ;).

[afbeelding]

Ondertussen blijkt "shutdown /s /f /t 0 " wel te werken. Nu alleen nog de knop normaal laten werken... Of zou het verschil in de hardware zetten? De pc die "normaal" werkt is een i5 4670K met UEFI, de pc die vreemd doet is een e8400.

edit: Even gevraagd aan een vriend met ook wat oudere hardware en die heeft nog nooit een resume from hibernation gezien en escape zet de pc ook niet aan...
Reset eens alles naar default bij power options

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sdk1985
KillerAce_NL schreef op maandag 02 november 2015 @ 18:58:
[...]

Reset eens alles naar default bij power options
High performance gereset en shutdown is nog steeds resume from hibernation.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reepje
  • Niet online
sdk1985 schreef op maandag 02 november 2015 @ 18:45:
Nu alleen nog de knop normaal laten werken...
Het zijn van die windows eigenaardigheden.
De knop werkt bij default dat de pc in hybernation gaat. Dus wat dat betreft werkt de knop normaal.

Maar de melding "resume from hybernation" bij het opstarten heb ik nu wel, maar in het verleden niet. Ik wist dat de pc in hybernation ging, maar dit liet de machine niet weten: hij starte gewoon zo snel op dat ik nogeens geen opstartscherm zag. En toen opeens was die melding er wel, en die is er nog steeds.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sdk1985
Dit zou het moeten zijn:
Afbeeldingslocatie: http://www.tenforums.com/attachments/tutorials/12681d1424033491t-fast-startup-turn-off-windows-10-a-cold_hybridboot.png
Voor zo ver ik het heb begrepen hoeft de PC niet in hibernate, hij leest alleen de hibernate file uit na het inschakelen. Met een oude pc zou je dan ook het BIOS scherm moeten zien, toch?

Maar goed het gaat om de pc naast mijn normale pc. Dus ik gooi nog weleens wat op het toetsenbord.... nu gaat hij dus aan. Wakeup via keyboard uitzetten is natuurlijk ook een optie maar dat is ook niet super handig.

Heb even getest met fast boot uit en dan verdwijnt het probleem. Opstarten duurt niet bijster lang (Intel 520) dus ik tenzij iemand een gouden tip heeft laat ik het daar maar even bij.

[ Voor 4% gewijzigd door sdk1985 op 02-11-2015 19:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reepje
  • Niet online
sdk1985 schreef op maandag 02 november 2015 @ 19:15:

Voor zo ver ik het heb begrepen hoeft de PC niet in hibernate, hij leest alleen de hibernate file uit na het inschakelen.
Dat is dus resume from hybernate.
Heb even getest met fast boot uit en dan verdwijnt het probleem.
Met fast boot uit gaat hij dus niet in hybernate.

Daarmee heb je het opgelost, maar je lijkt het niet te vatten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sdk1985
Reepje schreef op maandag 02 november 2015 @ 19:25:
[...]

Dat is dus resume from hybernate.

[...]

Met fast boot uit gaat hij dus niet in hybernate.

Daarmee heb je het opgelost, maar je lijkt het niet te vatten.
Jij lijkt het niet te vatten... Ik heb meerdere computers waar fast boot aan staat die gewoon windows "starten" en geen "resume" laten zien. Waaronder mijn eigen Surface Pro 2 maar dus ook de i5 4670K van mijn vriendin en de i7 920 van een maatje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reepje
  • Niet online
Ja, ik heb ook een hoop computers gezien van mezelf en anderen. Sommige laten "resume from hybernate" zien, andere niet. Maar allemaal doen ze aan hybernate.
En zoals ik al zei, 1 van mijn desktops (een ouwe i5-2500) liet eerst geen "resume from hybernate' zien en plots deed die dat wel.

Ze gaan echter niet aan als ik iets op het toestenbord gooi.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Beste,

Zit met een raar probleem in win10
Even de situatie uitleggen laptop win 10 (wifi) vaste desktop met win 7 (vaste aansluiting)
Synology nas 415play

Kan perfect connecteren op desktop naar nas via netwerkverbinding, op laptop heeft dit een tijdje gewerkt en nu niet meer. hij kan geen verbinding maken met de gedeelde netwerkschijven Nas komt ook niet tevoorschijn bij gedeelde apparaten.

Als ik mij nu in de garage zet dicht bij de modem van telenet lukt dit echter wel.
Laptop staat al 2 jaar in de living en heeft altijd perfect gewerkt en goede wifi verbinding.
snap niet dat dit er iets mee kan te maken hebben maar heb het al een paar keer getest en in de garage telkens verbinding.

Kunnen jullie mij helpen?

Groeten,

Piet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjah
Terug van 10 naar 7, wacht even met me verketteren, geef liever anwoord.... want ik merk een voordeel van 10.

Je gaat met je muis over een windows heen, en verdomd de scroll werkt gewoon. Nou ok, ik geef toe dat 7 dat niet heeft. Iemand op de hoogte van een (waarschijnlijk multi-monitor-) progje dat dat kan op 7?

edit: al wat gevonden, tx voor listening.
(alwaysmousewheel heet het)

[ Voor 9% gewijzigd door Sjah op 03-11-2015 23:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freyaldo
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 24-09 13:20
@sdk, welke opties heb je nu precies ingesteld onder power options>choose whatever the power options do ? (ik ga ervan uit dat deze optie ook in win 10 zit), mocht hij hier per ongeluk op hybernate staan......

misschien dat windows denkt dat de power button de sleep button is, hoe deze veranderd moet worden weet ik niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mars18
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 23-09 14:08
Opeens werken mijn usb poorten niet meer, hiervoor had ik er nooit last van.
Heb een systeemherstel gedaan, maar heeft niet geholpen.

Iemand hier ook last van gehad?

Mars Game Events organiseert FIFA en FORTNITE toernooien op de Playstation 5 ! Ook voor Bedrijfs of groepsarrangementen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Icaru
  • Registratie: Maart 2014
  • Laatst online: 30-08 13:44
Gisteren toch ook eventjes de nieuwe build op mijn Asus T100 gezet, ik heb het gevoeel dat alles toch wel een tikkeltje soepeler werkt tov de RTM in juli, en dan zeker Edge en het browsen zelf...

Maar nu die Messaging app, ik snap niet echt het nut hiervan...
Je krijgt meldingen via Cortana van smsjes en gemiste telefoontjes...
Maar de berichtjes die nu reeds in men phone staan worden niet gesynced met de messaging app op de PC, en je kan enkel maar via Cortana een bericht versturen in SMS...

Wordt dit volledig functioneel in de threshold update of wordt dit nog langer wachten ?
Want nu voelt het echt zo onvolmaakt aan...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gaendel
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 13-09 15:53
Gisteren werd de 'film & tv' app van Windows 10 geupdatet, waarbij er 'nu ondersteuning is voor srt-ondertitels'.

Het lukt me echter niet om de ondertitels te zien bij een film, hoewel de film en de srt file beiden de zelfde naam hebben. De film staat in .mkv formaat maar op windowscentral en wmpoweruser staat dat dit zou werken met .mkv bestanden.

Iemand die een oplossing kent?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blmp
  • Niet online
Gaendel schreef op zaterdag 07 november 2015 @ 12:20:
Gisteren werd de 'film & tv' app van Windows 10 geupdatet, waarbij er 'nu ondersteuning is voor srt-ondertitels'.

Het lukt me echter niet om de ondertitels te zien bij een film, hoewel de film en de srt file beiden de zelfde naam hebben. De film staat in .mkv formaat maar op windowscentral en wmpoweruser staat dat dit zou werken met .mkv bestanden.

Zou het niet gaan over mkv embedded SRT subtitles? Want die werken hier gewoon in elk geval.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KillerAce_NL
  • Niet online

KillerAce_NL

If it ain't broke...

Gaendel schreef op zaterdag 07 november 2015 @ 12:20:

Dat ding is toch ruk...Andere apps zijn 10x beter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KillerAce_NL
  • Niet online

KillerAce_NL

If it ain't broke...

Mars18 schreef op woensdag 04 november 2015 @ 06:45:
Opeens werken mijn usb poorten niet meer, hiervoor had ik er nooit last van.
Heb een systeemherstel gedaan, maar heeft niet geholpen.

Iemand hier ook last van gehad?
Nee alleen met een externe USB disk gehad, een reboot loste het op. trad op na update installatie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

KillerAce_NL schreef op zaterdag 07 november 2015 @ 13:31:
[...]
Dat ding is toch ruk...Andere apps zijn 10x beter.
Valt best mee. Al zijn er betere video apps inderdaad. Zoals VLC en Plex.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cartman!
  • Registratie: April 2000
  • Niet online
Ik denk dat ik weer terug ga naar Windows 8.1:

- Het voelt vaak heel sloom aan terwijl 8.1 razendsnel was
- Verplicht inloggen met password of pin, ik wil het niet...gewoon op m'n naam klikken moet voldoende zijn
- Opstarten duurt veel langer dan 8.1, die deed t binnen 10 seconden en 10 doet er soms bijna een minuut over :{
- Zelfde met afsluiten, ik heb geen idee wat er zolang moet duren maar 8.1 was vrijwel direct uit en nu blijft ie soms nog ratelen voor ie uit gaat

Verder merk ik geen enkel voordeel in 10 wat niet in 8.1 zat...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gaendel
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 13-09 15:53
blmp schreef op zaterdag 07 november 2015 @ 13:26:
[...]

Zou het niet gaan over mkv embedded SRT subtitles? Want die werken hier gewoon in elk geval.
Waarschijnlijk... Ik kon vroeger ook reeds CC lezen met de app, maar dus nog geen losse Srt bestanden... Jammer.

@KillerAce: VLC en consoorten zijn inderdaad uitgebreider, maar ik vind zo'n native app wel gemakkelijk. Is snel, licht en eenvoudig, kan makkelijk naar mijn televisie casten en een duidelijke bibliotheek van mijn films.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• audiojunk
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 24-09 12:53
Cartman! schreef op zondag 08 november 2015 @ 10:21:
- Verplicht inloggen met password of pin, ik wil het niet...gewoon op m'n naam klikken moet voldoende zijn
- Zelfde met afsluiten, ik heb geen idee wat er zolang moet duren maar 8.1 was vrijwel direct uit en nu blijft ie soms nog ratelen voor ie uit gaat

Ik hoef helemaal nergens op te klikken of in te voeren, dat heb je waarschijnlijk zelf ingevuld tijdens de installatie.
Het afsluiten erger ik me ook aan dat duurt inderdaad soms veel te lang.

Metallicgear Neo micro,AMD Ryzen 7 5700G,ASUS ROG Strix B550-I Gaming, Crucial DDR4 2x8GB,PC3600, Samsung 980Pro 1 TB ,2x Seagate ST4000LM024 SATA 4TB 2.5 ,be quiet Efficient F1 350W, be quiet! Dark Rock 4

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cartman!
  • Niet online
audiojunk schreef op zondag 08 november 2015 @ 11:03:
[...]

Ik hoef helemaal nergens op te klikken of in te voeren, dat heb je waarschijnlijk zelf ingevuld tijdens de installatie.
Het afsluiten erger ik me ook aan dat duurt inderdaad soms veel te lang.
M'n vrouw en ik hebben beiden een profiel dus inloggen moet sowieso, bij Win 8.1 kon dat door op je icon te klikken en dan was je ingelogd... Bij Win10 moet je verplicht wachtwoord/pin/fotounlock doen :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Cartman! schreef op zondag 08 november 2015 @ 11:04:
[...]

M'n vrouw en ik hebben beiden een profiel dus inloggen moet sowieso, bij Win 8.1 kon dat door op je icon te klikken en dan was je ingelogd... Bij Win10 moet je verplicht wachtwoord/pin/fotounlock doen :(
Wat is dan de moeite om een PIN in te stellen? Begrijp dat het 'makkelijk' is om dit niet te hebben, het is nu eenmaal iets wat de 'veiligheid' verhoogd en daar ben je ook snel aan gewend hoor. Mijn vrouw wilde ook nooit een PIN op haar telefoon, maar was er vrij snel aan gewend...ook op haar Windows 8 tablet btw....

Een wachtwoord daarentegen zou ik kunnen snappen, daar moet ik zelf ook niet aan denken...iedere keer mijn wachtwoord invullen. Zal blij zijn als ik straks een device heb met Windows Hello....lekker gezichtsherkenning of vingerafdruk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cartman!
  • Niet online
TheVMaster schreef op zondag 08 november 2015 @ 11:53:
[...]
Wat is dan de moeite om een PIN in te stellen?
Dat het extra moeite is elke keer als ik wil inloggen, dat lijkt me logisch 8)7 Nu hebben we beiden 0000 ingesteld als pincode en ik irriteer me er enorm aan dat het een eis is. Zie het als jij nu gewend bent aan 1 pincode en je verplicht wordt een 2e pincode in te vullen, het is gewoon irritant als jij die keuze zelf niet maakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Cartman! schreef op zondag 08 november 2015 @ 12:06:
[...]

Dat het extra moeite is elke keer als ik wil inloggen, dat lijkt me logisch 8)7 Nu hebben we beiden 0000 ingesteld als pincode en ik irriteer me er enorm aan dat het een eis is. Zie het als jij nu gewend bent aan 1 pincode en je verplicht wordt een 2e pincode in te vullen, het is gewoon irritant als jij die keuze zelf niet maakt.
Tja...geen idee waarom dat niet kan, je kunt het wachtwoord vakje niet lege laten (bij een lokaal account dan)...?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cartman!
  • Niet online
TheVMaster schreef op zondag 08 november 2015 @ 12:09:
[...]

Tja...geen idee waarom dat niet kan, je kunt het wachtwoord vakje niet lege laten (bij een lokaal account dan)...?
Je moet je wachtwoord van je Windows-account gebruiken of je kan een foto-unlock of pincode instellen...meer smaken kom ik niet tegen.

Voor de duidelijkheid: het is met name de ervaring dat het traag is (met name starten) waardoor ik terug wil.

[ Voor 13% gewijzigd door Cartman! op 08-11-2015 12:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Techneut
  • Registratie: September 2007
  • Niet online
@Cartman!,
Je ervaringen komen in geen enkel opzicht overeen met die van mij. Sloom en langzaam? Integendeel, ik ervaar Windows 10 in letterlijk alle opzichten juist als verrassend sneller, ook het opstarten. De een z'n ervaring hoeft dus niet dezelfde te zijn als die van een ander.
Wachtwoorden bij Windows? Nooit gehad bij vorige versies en nu ook niet bij Windows 10. Waarschijnlijk heb je hier zelf voor gekozen bij de update van Windows 8.1 naar -10.

Ik keek even via Google met de zoekterm "Windows 10 wachtwoord" resp. "zonder wachtwoord" en zag daar verschillende vrij eenvoudige mogelijkheden om dit te wijzigen. Even een vinkje weghalen is alles.
Even terzijde: In Windows 10 is het configuratiescherm vervangen door Instellingen. maar het oude configuratiescherm is er nog steeds. Ik heb zelf bij iets anders ontdekt dat je hiermee wat meer mogelijkheden hebt. Heel vreemd. maar het is niettemin een feit. Ik verneem van deze en gene dat ze hier nog steeds naar uitwijken.

Wat ik na je tweede bericht wel zie is dat jullie twee accounts hebben. Dat maakt het mogelijk iets lastiger, want ik meen begrepen te hebben dat je dan, in ieder geval voor dat tweede account, dat wachtwoord nodig hebt en dat je daar ook niet onderuit komt, corrigeer me als ik me vergis. Heel misschien heb je dan wat aan de tip die ik vroeger een keer heb toegepast bij iets waar ook een wachtwoord verplicht was. Ik gebruikte toen simpel de optie wachtwoord wijzigen en liet het venstertje leeg, uiteraard ook bij wachtwoord herhalen. Maar ik denk dat je dit kan omzeilen met dat programmaatje dat je hier tegenkomt "netplwiz.exe" volledig kan omzeilen, dat vraagt éénmalig en wachtwoord dat je vervolgens niet meer hoeft te gebruiken.

Oh ja, een Windows-wachtwoord heb ik nog nooit gehad. Nog nooit ook maar voor iets nodig gehad, zal hoop ik ook wel zo blijven.

[ Voor 9% gewijzigd door Techneut op 08-11-2015 17:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjah
Cartman! schreef op zondag 08 november 2015 @ 10:21:

- Het voelt vaak heel sloom aan terwijl 8.1 razendsnel was
- Opstarten duurt veel langer dan 8.1, die deed t binnen 10 seconden en 10 doet er soms bijna een minuut over :{

Hoe lang wordt 8.1 nog ondersteund, of is die niet zoals 8 bij het afval geplaatst door Ms?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmokingCrop
  • Registratie: Januari 2012
  • Niet online
Sjah schreef op zondag 08 november 2015 @ 13:39:
[...]

Hoe lang wordt 8.1 nog ondersteund, of is die niet zoals 8 bij het afval geplaatst door Ms?
8.1 valt onder hetzelfde beleid en wordt nog tot 10 januari 2023 ondersteund.
Wordt net zoals Windows 7 niet meer verkocht door OEM's na 31 Oktober 2016. (8.0 niet meer na 30 juni 2016)

[ Voor 3% gewijzigd door SmokingCrop op 08-11-2015 13:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Cartman! schreef op zondag 08 november 2015 @ 12:10:
[...]

Je moet je wachtwoord van je Windows-account gebruiken of je kan een foto-unlock of pincode instellen...meer smaken kom ik niet tegen.

Voor de duidelijkheid: het is met name de ervaring dat het traag is (met name starten) waardoor ik terug wil.
Maar wat is er traag dan, ik draai op diverse machines Windows 10 en het is in alle gevallen net zo snel en vaak zelfs sneller dan Windows 8.1. Wel moet je het de eerste uren/dag wel even de tijd geven om te indexeren, maar dat was in Windows 8.1 niet anders...
Op een SSD is het bizar snel....vanaf uit naar inlogscherm denk ik maximaal 10 seconden..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cartman!
  • Niet online
TheVMaster schreef op zondag 08 november 2015 @ 13:51:
[...]

Maar wat is er traag dan, ik draai op diverse machines Windows 10 en het is in alle gevallen net zo snel en vaak zelfs sneller dan Windows 8.1. Wel moet je het de eerste uren/dag wel even de tijd geven om te indexeren, maar dat was in Windows 8.1 niet anders...
Ik draai sinds launch op 10 en heb weinig apps en al m'n data staat op een NAS dus los van dat t indexeren al klaar moet zijn valt er ook weinig te indexeren. Hij blijft gewoon soms hangen op random momenten oid, moeilijk uit te leggen.
Op een SSD is het bizar snel....vanaf uit naar inlogscherm denk ik maximaal 10 seconden..
Dat was op 8.1 ook zo maar op 10 is ie meestal een halve minuut bezig, geen idee waarom.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CAP-Team
  • Laatst online: 19-09 11:30

CAP-Team

XBL: CAPTeam

Lijkt me dan een driver probleem ofzo..

Microsoft Surface Pro 6 | Samsung Galaxy S21FE | XBOX Series X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Epiphany
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 07-09 09:49
Cartman! schreef op zondag 08 november 2015 @ 16:58:
[...]

Ik draai sinds launch op 10 en heb weinig apps en al m'n data staat op een NAS dus los van dat t indexeren al klaar moet zijn valt er ook weinig te indexeren. Hij blijft gewoon soms hangen op random momenten oid, moeilijk uit te leggen.

[...]

Dat was op 8.1 ook zo maar op 10 is ie meestal een halve minuut bezig, geen idee waarom.
Heb iets dergelijks ook gehad met Windows 8, was toen dat ik in de bios mijn HDD op AHCI had staan, toen in dat op IDE had gezet was het probleem over, je kan eens kijken hoe het bij jou staat en dan even schakelen tussen diverse settings.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Blijkbaar is het straks met de Fall Update mogelijk om een Windows 7 of 8 key te gebruiken voor een schone installatie van Windows 10 zonder dat je eerst een upgrade hoeft uit te voeren. Laatst vroeg een maat aan me of ik zijn laptop wil upgraden. Daar wacht ik dus nog maar een weekje mee.

Er zijn vooral veel cosmetische verbeteringen straks. Ik hoop dat daarmee de vage slechte contrasten op mijn Asus Transformer straks weg zijn. Dus hopelijk geen zwarte tiles met zwarte tekst meer en donkere knoppen met zwarte tekst in apps.

Het build-nummer wordt met de update verhoogd. Volgens mij is dat een primeur in Windows want vroeger gebeurde dat bij mijn weten nooit. De ISO-bestanden op de MS-site worden natuurlijk aangepast en ook de downloadtool voor o.a. het maken van een bootable thumb drive zal vanaf de release de nieuwe build gebruiken.

De standaard apps zoals Calendar en Mail krijgen wel grote updates. Ik vraag me eigenlijk af waarom die dan niet gewoon al via de Store updaten.

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 09-11-2015 00:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
[...]

[...]

Mijn data staat ook op m'n server en heb ook niet veel apps, toch moet hij indexeren. Maar dat hij op random moment blijft hangen heeft daar weinig mee te maken.

Ik heb zelf ook een issue met m'n touchpad, daar blijft de muiscursor iedere 1 a 2 minuten een paar seconden hangen.....bleek een driver issue te zijn. Vaag, want dit issue had ik nooit tot een week terug....heb een oude driver teruggezet en het issue is weg. Mogelijk is het bij jou net zoiets?
Verwijderd schreef op maandag 09 november 2015 @ 00:02:
Blijkbaar is het straks met de Fall Update mogelijk om een Windows 7 of 8 key te gebruiken voor een schone installatie van Windows 10 zonder dat je eerst een upgrade hoeft uit te voeren. Laatst vroeg een maat aan me of ik zijn laptop wil upgraden. Daar wacht ik dus nog maar een weekje mee.

Er zijn vooral veel cosmetische verbeteringen straks. Ik hoop dat daarmee de vage slechte contrasten op mijn Asus Transformer straks weg zijn. Dus hopelijk geen zwarte tiles met zwarte tekst meer en donkere knoppen met zwarte tekst in apps.

Het build-nummer wordt met de update verhoogd. Volgens mij is dat een primeur in Windows want vroeger gebeurde dat bij mijn weten nooit. De ISO-bestanden op de MS-site worden natuurlijk aangepast en ook de downloadtool voor o.a. het maken van een bootable thumb drive zal vanaf de release de nieuwe build gebruiken.

De standaard apps zoals Calendar en Mail krijgen wel grote updates. Ik vraag me eigenlijk af waarom die dan niet gewoon al via de Store updaten.
De Calendar en Mail apps krijgen (hier) met regelmaat een update via de Store....maar bij de nieuwe Fall update van Windows 10 krijgen ze inderdaad ook een beste update...

[ Voor 43% gewijzigd door TheVMaster op 09-11-2015 06:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cartman!
  • Niet online
TheVMaster schreef op maandag 09 november 2015 @ 06:55:
[...]
Ik heb zelf ook een issue met m'n touchpad, daar blijft de muiscursor iedere 1 a 2 minuten een paar seconden hangen.....bleek een driver issue te zijn. Vaag, want dit issue had ik nooit tot een week terug....heb een oude driver teruggezet en het issue is weg. Mogelijk is het bij jou net zoiets?
Ik heb een gewone normale muis eigenlijk, heb 1 keer een driver cleaner geprobeerd maar toen was m'n muis-driver weg daarna en kon ik ook praktisch opnieuw beginnen 8)7

Kun je Windows 10 clean installen als je alleen een 8.1 retail key hebt of moet je altijd upgraden :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Cartman! schreef op maandag 09 november 2015 @ 09:07:
[...]

Ik heb een gewone normale muis eigenlijk, heb 1 keer een driver cleaner geprobeerd maar toen was m'n muis-driver weg daarna en kon ik ook praktisch opnieuw beginnen 8)7

Kun je Windows 10 clean installen als je alleen een 8.1 retail key hebt of moet je altijd upgraden :?
Als je de upgrade al een keer gedaan hebt, dan kun je daarna gewoon een clean install doen. Na de Fall Update kun je altijd een clean install doen. Als je vervolgens de product key in moet geven, kun je daar ook de Windows 7 of 8.1 product key invullen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cartman!
  • Niet online
TheVMaster schreef op maandag 09 november 2015 @ 09:42:
[...]

Als je de upgrade al een keer gedaan hebt, dan kun je daarna gewoon een clean install doen. Na de Fall Update kun je altijd een clean install doen. Als je vervolgens de product key in moet geven, kun je daar ook de Windows 7 of 8.1 product key invullen.
Thanks, dat hebben ze dan weer netjes geregeld :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Van 12 t/m 22 november organiseert het gratis evenement Microsoft Futureproef. Kijk hier voor meer informatie. Je kunt daar onder andere alvast de Lumia 950 en de Surface Pro 4 bekijken..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoFearCreations
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 23-09 20:55

NoFearCreations

3DPrint the world!

Iemand hier wat tips voor leuke games voor een Win10 tablet? Heb de Hp Stream 7 met Win10, maar de games in de store kunnen me niet boeien.

---RAWE CEEK!!!---

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blmp
  • Niet online
NoFearCreations schreef op dinsdag 10 november 2015 @ 21:10:
Iemand hier wat tips voor leuke games voor een Win10 tablet? Heb de Hp Stream 7 met Win10, maar de games in de store kunnen me niet boeien.
Hmm zelf speel ik alleen de Halo games uit de store en eh Grand Theft Auto San Andreas. Buiten de store zou ik zeggen Hearthstone en World of Goo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

't Wordt allemaal steeds minder na elke automatische windows update. Even los van het feit dat ik vrijwel al mijn oude games niet meer kan spelen begint mijn nieuwe Windows 10 pc nu ook met complete freezes die alleen maar met de reset-button kunnen worden verholpen.

Daarnaast beginnen de games die ik nog wel kon spelen kuren te vertonen (Football Manager 2012; moet de 3D-camera uitschakelen anders crasht de pc, niet alleen het spel). Loop er sterk over te denken om mijn pc leverancier te vragen Windows 7 erop te zetten..... :-(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arfman
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 24-09 13:49

Arfman

Drome!

Verwijderd schreef op woensdag 11 november 2015 @ 14:48:
't Wordt allemaal steeds minder na elke automatische windows update. Even los van het feit dat ik vrijwel al mijn oude games niet meer kan spelen begint mijn nieuwe Windows 10 pc nu ook met complete freezes die alleen maar met de reset-button kunnen worden verholpen.

Daarnaast beginnen de games die ik nog wel kon spelen kuren te vertonen (Football Manager 2012; moet de 3D-camera uitschakelen anders crasht de pc, niet alleen het spel). Loop er sterk over te denken om mijn pc leverancier te vragen Windows 7 erop te zetten..... :-(
Ik vraag me ten eerste af of het echt aan de updates ligt of dat er iets anders mis is met je PC en ten tweede waarom je in hemelsnaam Windows erop laat zetten. Dat is echt zo ontzettend simpel om zelf te doen, weet je ook zeker dat alle goede drivers e.d. worden gebruikt.

DRoME LAN Gaming | iRacing profiel | Kia e-Niro 64kWh | Hyundai Ioniq 28kWh | PV 5.760Wp |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wtrdk
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 03-09 11:39
[...]

[...]

Ik vond Windows 10 ook langzaam op mijn laptop, maar sinds ik via Google een tip vond om de swap-file een vaste waarde te geven is hij veel sneller.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Arfman schreef op woensdag 11 november 2015 @ 14:58:
[...]

Ik vraag me ten eerste af of het echt aan de updates ligt of dat er iets anders mis is met je PC en ten tweede waarom je in hemelsnaam Windows erop laat zetten. Dat is echt zo ontzettend simpel om zelf te doen, weet je ook zeker dat alle goede drivers e.d. worden gebruikt.
Dit is een spiksplinter nieuwe pc en die kwam met Windows 10. Ik heb er speciaal op gewacht. :-) Ik ben een complete noob wat betreft computers en besturingssystemen. Waarschijnlijk is het installeren van windows niet zo heel moeilijk (Ik heb voor iemand een laptop ge-upgrade van win 8.1 naar windows 10 gedaan) maar ik vertrouw mezelf niet genoeg om hier nu windows 7 op te gaan zetten (installatie disk van m'n oude pc) over windows 10 heen.

Als het niet aan de updates ligt waar zou het dan aan kunnen liggen? Windows updates updates toch drivers en dergelijke? In het begin had ik geen last van freezes en FM 2012 werkte zonder problemen. Kunnen die nieuwste updates niet conflicteren met mijn oude games? Ik weet niet hoe ik kan zien welke drivers e.d worden gebruikt om eerlijk te zijn.... :|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chim0
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 07:38
Sinds vandaag iets raars. Als ik in Edge de geschiedenis wil wissen, sluit Edge af en gebeurt er niks. Er wordt niks gewist. Hebben jullie dat ook? Ik heb vanochtend wel een paar nieuwe updates binnengekregen, misschien dat het daarmee te maken heeft?

Raar, computer opnieuw opgestart en alles doet het weer normaal. Zal wel aan iets anders gelegen hebben.

[ Voor 17% gewijzigd door chim0 op 11-11-2015 17:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• desalniettemin
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 24-09 15:37
Ik dacht dat er begin november een nieuwe build uitkwam, dus net vol verwachting updates gedownload, maar helaas, want nog géén titelbalken in kleur optie ;w

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cazzie
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 05:56
desalniettemin schreef op woensdag 11 november 2015 @ 17:42:
Ik dacht dat er begin november een nieuwe build uitkwam, dus net vol verwachting updates gedownload,
maar helaas, want nog géén titelbalken in kleur optie ;w
Volgens windows central komt het vanaf morgen beschikbaar

control alt oeps deleted

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• desalniettemin
O, bedankt voor de info ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoFearCreations
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 23-09 20:55

NoFearCreations

3DPrint the world!

blmp schreef op woensdag 11 november 2015 @ 00:32:
[...]

Hmm zelf speel ik alleen de Halo games uit de store en eh Grand Theft Auto San Andreas. Buiten de store zou ik zeggen Hearthstone en World of Goo.
Zoek meer iets low-paced, zat te denken aan iets in de C&C genre, maar die starten niet zonder muis.

---RAWE CEEK!!!---

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Jeetje vinden mensen een gekleurd balkje echt zo belangrijk? Ik vind die witte balken juist modern staan. Vensters ogen meer als een geheel of zo.

Ik zoek ook nog leuke games voor op m'n Asus Transformer. Als tablet vind ik Windows tot dusver weinig toegevoegde waarde hebben ondanks dat het systeem op zich enorm veel potentie heeft. De content blijft gewoon achter. Bovendien wil de content die er is nog wel eens crashen of raar doen.

Ik heb ook vaak live tiles waarvan de inhoud niet wordt bijwerkt zoals een oude email die als ongelezen blijft staan terwijl die zelfs allang gewist is en er tig nieuwe mails zijn binnengekomen. Ik hoop echt dat de fall update de nodige verbeteringen brengt op mijn systeem.

Windows Mobile is ook zo'n geweldig systeem. Het is voor mij de perfecte middenweg tussen Android en Apple. Je kan er bijna alles mee wat met Android kan en het heeft de stabiliteit en snelheid van iOS. De service van Microsoft naar bestaande telefoons is fantastisch gezien het feit dat bijna alle toestellen een upgrade krijgen. Er is zo nagenoeg geen versplintering. Ik vraag me alleen af waarom het grote publiek dit niet in de gaten heeft. De content blijft inderdaad nog achter bij de grote 2 systemen maar is dat voor velen nu echt zo'n drempel? Alle basisfunctionaliteit zit erin inclusief goede standaard apps plus alle grote app makers die nu ook wel voor Windows 10 programmeren. Als Android nu ook een goed desktop OS zou zijn was de keuze moeilijker geweest maar mijn volgende telefoon wordt dus zeker weten een Lumia.

Tot slot hoop ik dat er meer games gaan komen die op de nieuwe Intel HD hardware goed draaien. Natuurlijk zijn dat geen killer games maar dat hoeft van mij ook niet. Gewoon af en toe een nieuw spelletje uit de store kunnen halen met de graphics van 10 jaar geleden en de gameplay van nu. Dat moet kunnen toch? Sim City, Theme Park, Sims, Age of Empires remastered for tablets. Dat idee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• desalniettemin
@2fish: Smaken verschillen gelukkig nu eenmaal ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Saven
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 08:30

Saven

Administrator

cazzie schreef op woensdag 11 november 2015 @ 17:45:
[...]

Volgens windows central komt het vanaf morgen beschikbaar
Zal die ook legaal ergens snel als iso te downloaden zijn, of iig een tool om een usb boot te maken? Dan kan ik even een clean install doen :P

Verwijderd

De nieuwe build zal ongetwijfeld met de officiële download tool binnen te halen zijn en op te slaan als ISO. Dat is met de RTM build het geval en er is geen enkele reden om aan te nemen dat dat nu anders zal zijn. :)

• CAP-Team
  • Laatst online: 19-09 11:30

CAP-Team

XBL: CAPTeam

Op mijn laptop heb ik de laatste insider build staan, ik vind die meekleurende titelbalken wel prettiger dan die witte balken in de RTM build 10240.

Microsoft Surface Pro 6 | Samsung Galaxy S21FE | XBOX Series X

• Dutch2007
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 24-09 10:39
Verwijderd schreef op woensdag 11 november 2015 @ 15:09:
[...]

Dit is een spiksplinter nieuwe pc en die kwam met Windows 10. Ik heb er speciaal op gewacht. :-) Ik ben een complete noob wat betreft computers en besturingssystemen. Waarschijnlijk is het installeren van windows niet zo heel moeilijk (Ik heb voor iemand een laptop ge-upgrade van win 8.1 naar windows 10 gedaan) maar ik vertrouw mezelf niet genoeg om hier nu windows 7 op te gaan zetten (installatie disk van m'n oude pc) over windows 10 heen.

Als het niet aan de updates ligt waar zou het dan aan kunnen liggen? Windows updates updates toch drivers en dergelijke? In het begin had ik geen last van freezes en FM 2012 werkte zonder problemen. Kunnen die nieuwste updates niet conflicteren met mijn oude games? Ik weet niet hoe ik kan zien welke drivers e.d worden gebruikt om eerlijk te zijn.... :|
Je weet dat ALLE windows installaties (windows 7 & 8.1) welke WU aanhebben in Q1 2016, de upgrade /update ook semi-forced via Windows update krijgen ;-) :+

plus dat het licentie technisch mogelijk als je Win7 een OEM licentie is niet legaal is, en wellicht werkt eea qua hardware niet...

Mijn Win8.1 tablet werkt bijv qua drivers al niet met windows 8.0 (drivers willen gewoon niet installeren, laat staan Windows 7...)
Pagina: 1 ... 49 ... 105 Laatste

Let op:
Ervaringen met de Insider Preview van Windows 10 kunnen in het [Windows 10] Insider Preview Ervaringen & Discussie topic.

Ervaringen met Windows 11 horen thuis in het [Windows 11] Insider Preview Ervaringen & Discussie topic.

De Windows 10 mei 2021 Update (of 21H1) bits zijn hier te downloaden (via de MediaCreation Tool link). Je kunt natuurlijk ook via Windows Update checken op updates, dan zou hij als het goed is ook binnen moeten komen.