• MegaTronics
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 03-12-2021

MegaTronics

Chef WiFi Kabels

TheVMaster schreef op donderdag 12 november 2015 @ 15:25:
Yeaah.....de Windows 10 Fall Update (1511) rolt hier binnen (op mijn niet-insider-preview machine).
Hier ook, binnenkort ook maar eens nieuwe ISO's creëren met de tool, zodat ik deze build meteen kan installeren bij een clean install/upgrade.

[ Voor 3% gewijzigd door MegaTronics op 12-11-2015 15:37 ]

Vroeger, toen de Batavieren nog met zijn vijven waren.

MegaTronics schreef op donderdag 12 november 2015 @ 15:36:
[...]

Hier ook, binnenkort ook maar eens nieuwe ISO's creëren met de tool, zodat ik deze build meteen kan installeren bij een clean install/upgrade.
Eh....de nieuwe iso's zijn nu ook al te downloaden (vanaf MSDN en straks vast ook via de Windows 10 downloadpagina.
Daarnaast is een clean install nergens voor nodig. Gewoon een reset doen en dan aangeven dat hij een verse install moet doen, dat is exact hetzelfde als een install vanaf usb of dvd.

• desalniettemin
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 17:30
Yeaah.....de Windows 10 Fall Update (1511) rolt hier binnen (op mijn niet-insider-preview machine).
Ik had hem ook, maar kon niet geinstalleerd worden. Kreeg melding opnieuw proberen, gedaan, maar nu melding er zijn geen updates beschikbaar, uw apparaat is uptodate :? Zeker overbelast...

• GotG
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 15:50
Komt/Is deze ook beschikbaar voor de Enterprise versie?

• MegaTronics

MegaTronics

Chef WiFi Kabels

TheVMaster schreef op donderdag 12 november 2015 @ 15:47:
[...]

Eh....de nieuwe iso's zijn nu ook al te downloaden (vanaf MSDN en straks vast ook via de Windows 10 downloadpagina.
Daarnaast is een clean install nergens voor nodig. Gewoon een reset doen en dan aangeven dat hij een verse install moet doen, dat is exact hetzelfde als een install vanaf usb of dvd.
Het lijkt erop, maar is het net niet, je houdt altijd zooi over van je vorige installatie.

En daarbij werkt dat ook niet echt lekker als je van een MBR boot over wil stappen naar een GPT boot. :P

Maar goed, ieder zijn ding.
desalniettemin schreef op donderdag 12 november 2015 @ 15:50:
[...]

Ik had hem ook, maar kon niet geinstalleerd worden. Kreeg melding opnieuw proberen, gedaan, maar nu melding er zijn geen updates beschikbaar, uw apparaat is uptodate :? Zeker overbelast...
Hier downloadde die wel het nodige maar ook de installatie fout en nu is die weer verdwenen uit de update.

[ Voor 29% gewijzigd door MegaTronics op 12-11-2015 16:11 ]

GotG schreef op donderdag 12 november 2015 @ 15:55:
[...]

Komt/Is deze ook beschikbaar voor de Enterprise versie?
Jups....op MSDN staat hij in ieder geval....de nieuwe Enterprise ISO
MegaTronics schreef op donderdag 12 november 2015 @ 16:01:
[...]

Het lijkt erop, maar is het net niet, je houdt altijd zooi over van je vorige installatie.

En daarbij werkt dat ook niet echt lekker als je van een MBR boot over wil stappen naar een GPT boot. :P

Maar goed, ieder zijn ding.

[...]

Hier downloadde die wel het nodige maar ook de installatie fout en nu is die weer verdwenen uit de update.
Inderdaad, net als het switchen van x86 naar x64 en het (eventueel) overstappen van NL naar EN. :+ Moet eerlijk bekennen dat ik ook altijd een clean install vanaf USB doe...kan er maar niet aan wennen.

Je houdt overigens zeer zeker geen zooi over (als je tenminste kiest voor een volledige schone installatie)....of heb jij zelf andere ervaringen? :?

[ Voor 63% gewijzigd door TheVMaster op 12-11-2015 16:40 ]

• cazzie
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 16:45
Saven schreef op woensdag 11 november 2015 @ 22:48:
[...]

Zal die ook legaal ergens snel als iso te downloaden zijn, of iig een tool om een usb boot te maken?
Dan kan ik even een clean install doen :P
Een legale ISO link https://www.microsoft.com/en-us/software-download/techbench

control alt oeps deleted

• MegaTronics

MegaTronics

Chef WiFi Kabels

TheVMaster schreef op donderdag 12 november 2015 @ 16:39:
[...]

Inderdaad, net als het switchen van x86 naar x64 en het (eventueel) overstappen van NL naar EN. :+ Moet eerlijk bekennen dat ik ook altijd een clean install vanaf USB doe...kan er maar niet aan wennen.

Je houdt overigens zeer zeker geen zooi over (als je tenminste kiest voor een volledige schone installatie)....of heb jij zelf andere ervaringen? :?
Een keer als test uitgevoerd na een schone installatie. Op de 'nieuwe' install waren nog diverse .old directories aanwezig. Dat versta ik niet onder clean. :+ Maar goed een USB install op een SSD is ook zo gereed. :p

MegaTronics schreef op donderdag 12 november 2015 @ 17:10:
[...]

Een keer als test uitgevoerd na een schone installatie. Op de 'nieuwe' install waren nog diverse .old directories aanwezig. Dat versta ik niet onder clean. :+ Maar goed een USB install op een SSD is ook zo gereed. :p
Eh....en die .old folder wordt achteraf toch opgeschoond, iets met disk cleanup enzo. Daar wordt in ieder geval niets van gebruikt... dus een clean install.

[ Voor 6% gewijzigd door TheVMaster op 12-11-2015 17:18 ]

• MegaTronics

MegaTronics

Chef WiFi Kabels

Was het maar zo'n feest. Trouwens die nieuwe build is echt spoorloos verdwenen.

Nou ja, afwachten maar totdat die weer terug komt.

MegaTronics schreef op donderdag 12 november 2015 @ 17:19:
Was het maar zo'n feest. Trouwens die nieuwe build is echt spoorloos verdwenen.

Nou ja, afwachten maar totdat die weer terug komt.
Dat had ik ook...hij ging installeren, wilde rebooten....na reboot had hij hem niet geinstalleerd. Ik weer checken voor updates, hij hoefde hem niet opnieuw te installeren..maar kwam gelijk met vraag om te rebooten. Na reboot ging hij wel installeren....vaaag!

• Reepje
  • Registratie: Juni 2010
  • Niet online
TheVMaster schreef op donderdag 12 november 2015 @ 17:20:
[...]

Dat had ik ook...hij ging installeren, wilde rebooten....na reboot had hij hem niet geinstalleerd. Ik weer checken voor updates, hij hoefde hem niet opnieuw te installeren..maar kwam gelijk met vraag om te rebooten. Na reboot ging hij wel installeren....vaaag!
Ik denk dat er eerst een component (hulpprograma) moest worden gedownload voor de eigenlijke update naar de nieuwe versie.
Ik kon het hier goed bekijken want ik zit op een 10 kb down verbinding, dan gaat alles slow motion als het ware. De eerste download duurde iets van een half uur, de installatie daarvan duurde weer eens 10 minuten waarna er niets gebeurd leek, maar de download van de nieuwe build begon weer. Die is veel groter want is nu enkele uren bezig en staat nu op 12% gereed.

• outlandos
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 17:36
Ik denk dat ik nog maar even wacht met de update, gezien bovenstaande problemen.

• SmokingCrop
  • Registratie: Januari 2012
  • Niet online
Bij mij geeft hij ook problemen, de typische:
"Er zijn problemen bij de installatie van enkele updates, maar de installatie zal later opnieuw worden uitgevoerd. Als u dit bericht dan weer ontvangt en meer informatie wilt zoeken via internet of ondersteuning wilt, is het volgende wellicht nuttig:"
(waarbij er daaronder niets nuttig staat :p)

Al eens de windowsupdatediagnostic.cab & SoftwareDistribution map gedaan, maar probleem blijft.

[ Voor 5% gewijzigd door SmokingCrop op 12-11-2015 17:53 ]

• MegaTronics

MegaTronics

Chef WiFi Kabels

Op mijn oude AT Tablet lijkt die wel te installeren.

• dennis_rsb
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 17:51
Hier vind hij de update niet als ik ga zoeken naar updates. Vreemd, overbelaste updateserver?

[ Voor 5% gewijzigd door dennis_rsb op 12-11-2015 18:22 ]

• Gaston
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 23-09 23:30
dennis_rsb schreef op donderdag 12 november 2015 @ 18:18:
Hier vind hij de update nog als ik ga zoeken naar updates. Vreemd, overbelaste updateserver?
Hier hetzelfde.

• traxxion
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 17:38
Zojuist de update geïnstalleerd maar nu is de chrome-tegel kapot. :(

Afbeeldingslocatie: http://imghost.nl/download/chromeicon.png

• Ramoonus
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 18-09 18:02

Ramoonus

Banaan

heb je wel alle windows updates tot heden geinstalleerd?

888 voor ondertiteling

• SmokingCrop
  • Niet online
Lijkt erop dat ze de iso aan het updaten zijn en andere aanpassingen enzo:
https://www.microsoft.com/nl-nl/software-download/windows10
"De pagina die u zoekt, is tijdelijk offline omdat we updates en verbeteringen doorvoeren."

• Ramoonus
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 18-09 18:02

Ramoonus

Banaan

SmokingCrop schreef op donderdag 12 november 2015 @ 17:52:
Bij mij geeft hij ook problemen, de typische:
"Er zijn problemen bij de installatie van enkele updates, maar de installatie zal later opnieuw worden uitgevoerd. Als u dit bericht dan weer ontvangt en meer informatie wilt zoeken via internet of ondersteuning wilt, is het volgende wellicht nuttig:"
(waarbij er daaronder niets nuttig staat :p)

Al eens de windowsupdatediagnostic.cab & SoftwareDistribution map gedaan, maar probleem blijft.
same hier
kan in het windows logbook zo snel niks vinden

888 voor ondertiteling

• witterholt
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 17:06
Drie devices geüpdated, daarna kon de update bij de overige drie devices niet meer gevonden worden...
witterholt schreef op donderdag 12 november 2015 @ 18:55:
Drie devices geüpdated, daarna kon de update bij de overige drie devices niet meer gevonden worden...
Het is tenslotte een roll out, Microsoft geeft niet alle toestellen direct toegang tot de update. Xbox One wordt ten slotte ook voorzien van een grote update vandaag, en ook daar stellen ze de Xbox 360 Backwards Compatibility update al 12 uur uit om te zorgen dat de servers het minder druk krijgen.

• Slashdotter
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
.

[ Voor 103% gewijzigd door Slashdotter op 12-11-2015 19:14 ]

• Reepje
  • Niet online
Loller1 schreef op donderdag 12 november 2015 @ 18:59:
[...]

Het is tenslotte een roll out, Microsoft geeft niet alle toestellen direct toegang tot de update. Xbox One wordt ten slotte ook voorzien van een grote update vandaag, en ook daar stellen ze de Xbox 360 Backwards Compatibility update al 12 uur uit om te zorgen dat de servers het minder druk krijgen.
Ja LOL.
Ze wisten toch vantevoren wat ze deden. Patchday en direct daarop de nieuwe versies voor windows en xbox uitrollen. Als dat problemen zou kunnen geven hadden ze het anders gedaan (of anders moeten doen).

Maar als ze capaciteit tekort komen, en daar dan vandaag pas achter komen dan zijn ze echt achterlijk daar (dus ik neem aan dat dit niet het geval is).

• Nycrea
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 16-09 08:06
Ik ben tot nu toe erg tevreden met Win10, enige probleem dat ik heb is dat Nvidia updates altijd falen, waardoor ik een oude driver heb. Ik ben na alles te proberen tot de conclusie gekomen dat win10 en nvidia nog niet helemaal soepel (samen)werken.

Ik denk wel dat dit naarmate er meer tijd verstreekt wel opgelost zal worden.

🇺🇦

• pafdaddy
  • Registratie: April 2008
  • Niet online
traxxion schreef op donderdag 12 november 2015 @ 18:24:

[afbeelding]
Bij mij heeft Firefox ook een bruine tegel gekregen welke niet met de gekozen kleur mee veranderd. Thunderbird is nog wel gewoon.

Dit bericht kan oorzaak of gevolg zijn van misverstanden.

• Sjurm
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 24-09 23:54
Beetje irritant. Eerst gaat hij hem helemaal downloaden (geeft melding dat het om ongeveer 5.5 gb gaat). Vervolgens gaat hij installatie voorbereiden, wat een eeuwigheid duurt en blijft hangen op 63%, om daarna te melden dat er problemen zijn. Als ik het opnieuw wil proberen, wil hij hem eerst weer helemaal downloaden (met melding dat ik te weinig schijfruimte heb), terwijl ik aan de schijfruimte kan zien dat de oude download nog bestaat. Schiet lekker op zo :(

• blmp
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online
Sjurm schreef op donderdag 12 november 2015 @ 19:15:
Beetje irritant. Eerst gaat hij hem helemaal downloaden (geeft melding dat het om ongeveer 5.5 gb gaat). Vervolgens gaat hij installatie voorbereiden, wat een eeuwigheid duurt en blijft hangen op 63%, om daarna te melden dat er problemen zijn. Als ik het opnieuw wil proberen, wil hij hem eerst weer helemaal downloaden (met melding dat ik te weinig schijfruimte heb), terwijl ik aan de schijfruimte kan zien dat de oude download nog bestaat. Schiet lekker op zo :(
Hoeveel ruimte heb je vrij dan? Want buiten de image moet er natuurlijk ook ruimte zijn om te upgraden.

7950x/32GB/860 Pro 2TB/MSI Suprim X RTX4090 | MacBook Pro M1 Pro 16"

• Sjurm
blmp schreef op donderdag 12 november 2015 @ 19:22:
[...]

Hoeveel ruimte heb je vrij dan? Want buiten de image moet er natuurlijk ook ruimte zijn om te upgraden.
Niet veel, maar ben nu een beetje aan het verplaatsen om ruimte vrij te maken. Ze gaven het aan alsof de upgrade in totaal 5,5 gb aan ruimte kost, maar dat is blijkbaar inderdaad twee keer zoveel. Logisch wel uiteindelijk. Hoe zit het met ruimte achteraf? Komt er wel weer extra ruimte vrij?
Moet sws nog binnenkort even extra schijf in mn laptop knallen

• blmp
  • Niet online
traxxion schreef op donderdag 12 november 2015 @ 18:24:

[afbeelding]
Werkt het unpinnen en repinnen van Chrome wel dan?
pafdaddy schreef op donderdag 12 november 2015 @ 19:14:
[...]

Bij mij heeft Firefox ook een bruine tegel gekregen welke niet met de gekozen kleur mee veranderd. Thunderbird is nog wel gewoon.
Komt dat niet gewoon omdat Firefox zelf een vaste tile kleur ingesteld heeft (aka Mozilla dus)?
Sjurm schreef op donderdag 12 november 2015 @ 19:25:
[...]

Niet veel, maar ben nu een beetje aan het verplaatsen om ruimte vrij te maken. Ze gaven het aan alsof de upgrade in totaal 5,5 gb aan ruimte kost, maar dat is blijkbaar inderdaad twee keer zoveel. Logisch wel uiteindelijk. Hoe zit het met ruimte achteraf? Komt er wel weer extra ruimte vrij?
Moet sws nog binnenkort even extra schijf in mn laptop knallen
Je kan gewoon achteraf 'disk cleanup' draaien -> cleanup system files en dan oude install wegkiepen.

weet niet zo snel hoe de opties in het Nederlands heten, mocht je dat draaien maar ach :+

[ Voor 50% gewijzigd door blmp op 12-11-2015 19:27 ]

• FREAKJAM
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 21-09 17:50
De ISO kan inmiddels ook hier gedownload worden.

[ Voor 44% gewijzigd door FREAKJAM op 12-11-2015 19:29 ]

is everything cool?

• traxxion
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 17:38
blmp schreef op donderdag 12 november 2015 @ 19:25:
[...]

Werkt het unpinnen en repinnen van Chrome wel dan?

[...]
Dat werkt wel, maar daar krijg ik het icoon niet mee terug. Als ik de tegel op medium zet doet ie het wel.

• Saven
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 17:08

Saven

Administrator

FREAKJAM schreef op donderdag 12 november 2015 @ 19:29:
De ISO kan inmiddels ook hier gedownload worden.
Nice, de media creation tool download ook de laatste versie neem ik aan. Is er een manier om dat te controleren behalve het daadwerkelijk installeren? :+

• RemonW
  • Laatst online: 19-09 19:51
Saven schreef op donderdag 12 november 2015 @ 19:33:
[...]

Nice, de media creation tool download ook de laatste versie neem ik aan. Is er een manier om dat te controleren behalve het daadwerkelijk installeren? :+
bij mij werd 10240 geinstalleerd na gebruik van de media creation tool. Misschien even kijken of je wat informatie kan vinden over de versie in de map die wordt aangemaakt op je c schijf

• blmp
  • Niet online
traxxion schreef op donderdag 12 november 2015 @ 19:29:
[...]

Dat werkt wel, maar daar krijg ik het icoon niet mee terug. Als ik de tegel op medium zet doet ie het wel.
Ik zie het ja. Zelfs op de Chrome dev versie is de small tile blanco en medium tile normaal.

[ Voor 3% gewijzigd door blmp op 12-11-2015 19:37 ]

• Cyrus The Virus
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 07:50
Net was hij de update aan het downloaden. Toen ging er wat fout en nu zegt hij dat er geen updates zijn :P

AMD 5950x || Asus VIII Dark Hero || G.Skill Trident Z Neo 2x16GB C16-16-16-36 || EVGA FTW3 3080 Ultra || 2x WD SN850 1TB || Corsair HX850i

• SmokingCrop
  • Niet online
Saven schreef op donderdag 12 november 2015 @ 19:33:
[...]

Wou het ook zeker weten, dus heb ik even een virtuele machine ermee aangemaakt, het is idd de nieuwe versie. (even gechecked in instellingen als titelbalken ook kleur kunnen krijgen :p)

• Sjurm
blmp schreef op donderdag 12 november 2015 @ 19:25:
[...]

Je kan gewoon achteraf 'disk cleanup' draaien -> cleanup system files en dan oude install wegkiepen.

weet niet zo snel hoe de opties in het Nederlands heten, mocht je dat draaien maar ach :+
Nou, ben er uiteindelijk zo'n 5 gb op achteruit gegaan, waar ik niet heel blij mee ben, nu heb ik nog 5gb op mn SSD, maarja.

Dacht dat het gewoon om een grote update ging, maar pff, hij deed er langer over dan de upgrade naar Windows 10.

• blmp
  • Niet online
Sjurm schreef op donderdag 12 november 2015 @ 20:07:
[...]

Nou, ben er uiteindelijk zo'n 5 gb op achteruit gegaan, waar ik niet heel blij mee ben, nu heb ik nog 5gb op mn SSD, maarja.

Dacht dat het gewoon om een grote update ging, maar pff, hij deed er langer over dan de upgrade naar Windows 10.
Het is inderdaad letterlijk een 'build' upgrade, dus zo ongeveer net zoals 8.1 -> 10. Al is het nu meer soort van 10 -> 10.1.

[ Voor 4% gewijzigd door blmp op 12-11-2015 20:20 ]

• tiguan
  • Registratie: December 2000
  • Nu online
Ik had niet verwacht dat ze de update op deze manier zouden aanbieden, nogal omslachtig. Maar goed, ben benieuwd. Ik heb 'm iig nog niet aangeboden gekregen :P

• RobIII
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

(overleden)
:(
Keek maar om 1 reden uit naar deze update: een kleurtje in de titelbalk van 't actieve window. Zeker met 3 schermen heb je nogal eens dat je door snel te switchen met alt-tab dat je niet meteen weet/ziet welk window actief is of dat je een keer teveel hebt ge-tabbed :P
Als ik nu het actieve window een kleurtje wil geven krijgt m'n startmenu datzelfde stomme kleurtje :/ Die moet gewoon (transparant) zwart blijven, maar zwarte titelbalken zijn me dan weer té aanwezig. Waarom de f*ck moest dat nou zo nodig gekoppeld worden aan elkaar?

[ Voor 12% gewijzigd door RobIII op 12-11-2015 20:26 ]

There are only two hard problems in distributed systems: 2. Exactly-once delivery 1. Guaranteed order of messages 2. Exactly-once delivery.

Je eigen tweaker.me redirect

Over mij

• dennis_rsb
Ik heb al langer gemerkt in Windows 10 dat er bij Windows Update staat bij geavanceerde opties "sommige instellingen worden door uw organisatie beheerd" Ik weet dat dit komt omdat ik bij privacy>feedback en diagnose>diagnose -en verbruiksgegevens dat ik daar heb ingesteld op basis. Heeft het nadelen dat die melding er staat? Het klinkt mij als een bug in de oren eigenlijk. Ik bedoel waarom zou Microsoft anders de mogelijkheid bieden om het op privacy settings lager te zetten. Er staat namelijk ook dat de basis instelling vereist is om Windows goed te laten werken. Moet ik die privacy settings veranderen zodat die melding weg gaat? Als het niet hoeft laat ik het liever zo, want ik moet het dan ook bij iemand anders veranderen namelijk.

Het lijkt er op dat als er staat "sommige instellingen worden door uw organisatie beheerd" dat je geen lid kunt worden van insider programma. Is dat het enige? Of zijn er meer nadelen van die melding?

[ Voor 12% gewijzigd door dennis_rsb op 12-11-2015 20:54 ]

• desalniettemin
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 17:30
Ik zou het niet weten, maar ik heb ook basis en verder geen problemen met W10.

• dennis_rsb
desalniettemin schreef op donderdag 12 november 2015 @ 21:00:
Ik zou het niet weten, maar ik heb ook basis en verder geen problemen met W10.
Ik las dat bij veel/iedereen die het op basis zet dat die melding krijgt. Maar jij hebt het niet dus?

• outlandos
Windows Update gaf aan dat er een cumulatieve update beschikbaar was. Die was binnen no-time gedownload en geïnstalleerd. Hoefde niet eens mijn pc te rebooten. Nu zegt hij dat er geen updates beschikbaar zijn en mijn pc up-to-date is.

Maar dit kan toch niet kloppen?

• Deem
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 19-09 10:50

Deem

Ontcijfer mij!

Iemand de update voor de Enterprise versie aan de praat?

"May our framerates be high and our temperatures low."

• Ketho
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 01:57
Indien het nog niet eerder gezegd is, het is voor Windows gebruikers wel handig om even de user agent te spoofen voor een directe iso download O-)

De en-us pagina heeft idd de updated versie nu.
https://www.microsoft.com/en-us/software-download/windows10

MSDN: Windows 10, Version 1511
• 65870 en_windows_10_multiple_editions_version_1511_x64_dvd_7223712.iso
• 65882 nl_windows_10_multiple_editions_version_1511_x64_dvd_7223704.iso

• Xyrr
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 24-09 22:15
Man man man, ben al de hele avond bezig om dingen weer recht te zetten. Ik heb zowel mijn desktop als laptop geupdate en ben op beiden tegen problemen aangelopen.
  • Bitdefender 2015 incompatible met de nieuwe versie dus die wordt voor het gemak maar vast verwijderd.
  • Bittorrent Sync werkt nu niet meer over LAN, hoewel dat zou kunnen komen door Bitdefender 2016 die ik nu heb moeten installeren.
  • Alle filetype preferences zijn gereset. PDFjes openen voor het gemak maar weer in Edge i.p.v. Acrobat, etc. :(
  • Vervolgens beweegt mijn muiscursor op mijn desktop een stuk sneller dan voorheen omdat er waarschijnlijk een driver ergens vervangen is.
  • Op mijn laptop moest ik de touchpad driver herinstalleren om die weer werkend te krijgen.
Ik hoop dat ze dit soort upgrades niet te vaak doen, want dan ben ik heel snel weer terug bij Windows 8.1.

• enchion
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online
Ben benieuwd wanneer MS gaat inzien dat met elke driver/programma update alles terugzetten naar standaard waarden de user zo erg irriteert dat ze er iets aan moeten gaan doen.

Snap nl in 99% van de gevallen niet waar dat nou zo erg voor nodig is.

Maar eerlijk gezegd denk ik dat ze dat met die "slimme" mensen in Redmond nooit gaan inzien.

How do you save a random generator ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De update heeft al mijn drivers gelukkig met rust gelaten. Ik ondervind tot dusver geen enkel verschil. Maar helaas heeft de fall update een bestaande bug met kleuren van o.a. de tiles niet opgelost. Ik begin te vrezen dat ik mijn tablet moet terugsturen voor reparatie.

Wat er vaak zo uitziet:

Afbeeldingslocatie: http://s18.postimg.org/lulscu2u1/start_fall_update.jpg

Moet er natuurlijk zo uitzien:

Afbeeldingslocatie: http://s18.postimg.org/8eyrnduc9/start_fall_update_goed.jpg

En ook de tekst in Edge is helaas nog steeds onscherp behalve als ik eventjes pinch in- en weer uitzoom.

Ik had nog zo gehoopt dat de fall update dit zou fixen. :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• foppe-jan
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 21-10-2024
Tjonge. PDFs openen opeens met 'edge', browser is opeens 'edge'.. Updates van tegenwoordig zijn wel beetje schaamteloos. :|

The new Ultimate Answer to the Ultimate Question of Life, The Universe, and Everything: Debt: The First 5,000 Years

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik loop net tegen een groot probleem aan. Na de fall update wil m'n externe schijf ineens niet meer mounten. Zelfs Windows Disk Management loopt in de soep nadat ik de schijf inplug. Ik kan niet eens meer de partities zien dan wel aanpassen. Dit heb ik echt nog nooit meegemaakt. :/ En ik kan het niet even met een linux live distro checken want ik heb maar 1 USB poort en (nog) geen hub. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Will_M
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Verwijderd schreef op vrijdag 13 november 2015 @ 01:16:
Ik loop net tegen een groot probleem aan. Na de fall update wil m'n externe schijf ineens niet meer mounten. Zelfs Windows Disk Management loopt in de soep nadat ik de schijf inplug. Ik kan niet eens meer de partities zien dan wel aanpassen. Dit heb ik echt nog nooit meegemaakt. :/ En ik kan het niet even met een linux live distro checken want ik heb maar 1 USB poort en (nog) geen hub. ;)
A Reboot a day keeps the Doctor away?

Dus via de startknop een herstart afdwingen (of via de commandline : shutdown - r -t 00)

Boldly going forward, 'cause we can't find reverse

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dat heb ik natuurlijk allang geprobeerd. Was het maar zo simpel. :'(

En je hoeft hier denk ik niet uit te leggen hoe je een PC herstart. :P

[ Voor 35% gewijzigd door Verwijderd op 13-11-2015 01:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Will_M
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Verwijderd schreef op vrijdag 13 november 2015 @ 01:46:
Dat heb ik natuurlijk allang geprobeerd. Was het maar zo simpel. :'(

En je hoeft hier denk ik niet uit te leggen hoe je een PC herstart. :P
Zo simpel is 't (meestal) wel als USB apparaten moeilijk doen. Je kunt ook alle USB apparaten verwijderen in de devicemanager (door simpel alles te verwijderen onder USB behalve de "Root HUB's" en daarna als laatste ook de roothubs zélf te verwijderen).

Boldly going forward, 'cause we can't find reverse

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Omdat mijn tablet alleen een micro USB aansluiting heeft, gebruik ik sinds vandaag een verloopstekker naar USB 3 female en ik denk dat een van mijn kabels niet goed functioneert met USB 3. Met een micro USB 2 kabel werkt de schijf namelijk zonder problemen. Een andere USB 3 kabel lijkt ook ok. Ik hoop maar dat het niet de adapter is. Het is in ieder geval niet Windows gerelateerd.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• anessie
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 20-09 00:44
Xyrr schreef op donderdag 12 november 2015 @ 23:22:
Man man man, ben al de hele avond bezig om dingen weer recht te zetten. Ik heb zowel mijn desktop als laptop geupdate en ben op beiden tegen problemen aangelopen.
  • Alle filetype preferences zijn gereset. PDFjes openen voor het gemak maar weer in Edge i.p.v. Acrobat, etc. :(
Pfff, zelfde zooi hier. Ik wil helemaal geen Photos app van de Store.

21 gig files moeten verwijderen van windows.old, ze hebben er een system reset van gemaakt :|

Al die apps die ik met powershell eraf had gehaald zijn ook weer terug, Microsoft Solitaire/Bing/Xbox etc.

De MS stroop wordt ongevraagd terug je strot ingeduwd.

Disabled devices zijn terug geinstalleerd en actief, telemetry & co gp is terug aan, privacy settings verschillen, kleurtjes titelbalken in de soep en ga maar door. Mijn videodrivers zijn wel blijven staan.

Dat men dit als "update" verkoopt vind ik een stap te ver.

Veel plezier allen om de pc's van de ouders/kennissen/vrienden weer te gaan tweaken.

https://www.reddit.com/r/...ically_removing_software/

[ Voor 52% gewijzigd door anessie op 13-11-2015 07:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arfman
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 12:52

Arfman

Drome!

Jongens, hou even goed in de gaten dat dit soort updates niet zozeer een update is maar een complete upgrade van een Windows installatie, beetje hetzelfde idee als wanneer je van 8.1 naar 10 upgrade.

DRoME LAN Gaming | iRacing profiel | Kia e-Niro 64kWh | Hyundai Ioniq 28kWh | PV 5.760Wp |

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• anessie
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 20-09 00:44
Arfman schreef op vrijdag 13 november 2015 @ 07:29:
Jongens, hou even goed in de gaten dat dit soort updates niet zozeer een update is maar een complete upgrade van een Windows installatie, beetje hetzelfde idee als wanneer je van 8.1 naar 10 upgrade.
Ik heb in de gaten dat (bijna) niemand die zaken leest als je computer een update voorstelt.

Ik wist wel van deze "fall update" maar nergens staat er bij dat je Microsoft default instellingen terug krijgt.

http://blogs.windows.com/...ndows-10-available-today/

[ Voor 21% gewijzigd door anessie op 13-11-2015 07:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gaston
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 23-09 23:30
Ramoonus schreef op donderdag 12 november 2015 @ 18:46:
[...]

heb je wel alle windows updates tot heden geinstalleerd?
Alles is gewoon geïnstalleerd, zie de update echter nog steeds niet verschijnen in Windows Update. Is er een manier waarop ik de update manueel kan installeren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Gastje8 schreef op vrijdag 13 november 2015 @ 08:05:
Alles is gewoon geïnstalleerd, zie de update echter nog steeds niet verschijnen in Windows Update. Is er een manier waarop ik de update manueel kan installeren?
Op deze manier heb ik de update vanochtend succesvol geinstalleerd:

https://www.microsoft.com/en-us/software-download/windows10

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Weet iemand of deze update ook via WSUS komt?
Of wordt het (wéér) alle systemen langs lopen om deze update erop te zetten (wat enigszins logisch was bij de update van 8.1 -> 10).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjurm
anessie schreef op vrijdag 13 november 2015 @ 07:31:
[...]

Ik heb in de gaten dat (bijna) niemand die zaken leest als je computer een update voorstelt.

Ik wist wel van deze "fall update" maar nergens staat er bij dat je Microsoft default instellingen terug krijgt.

http://blogs.windows.com/...ndows-10-available-today/
Ik heb geen last van default instellingen. Alles opent zoals ik gewend ben. Wel vreemd dat er een map Windows.old van 21gb! is. Is het veilig om dat gewoon te verwijderen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Sjurm schreef op vrijdag 13 november 2015 @ 08:38:
Ik heb geen last van default instellingen. Alles opent zoals ik gewend ben. Wel vreemd dat er een map Windows.old van 21gb! is. Is het veilig om dat gewoon te verwijderen?
Ik heb alles met schijfopruiming netjes verwijderd en alles werkt nog prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oaquasis
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 24-09 21:30
Sjurm schreef op vrijdag 13 november 2015 @ 08:38:
Wel vreemd dat er een map Windows.old van 21gb! is. Is het veilig om dat gewoon te verwijderen?
Ja maar niet gewoon de map aanklikken en delete knop indrukken. Dat gaat hem niet worden.
Als je schijfopruiming of disk cleanup gebruikt (standaard MS tool). Dan kun je kiezen voor Systeembestanden opruimen of Clean up system files. Daar zit je windows.old in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Anonymoussaurus
  • Registratie: April 2014
  • Niet online

Anonymoussaurus

Medewerker van Oxygen Updater

Gister toen ik op mijn desktop de update had uitgevoerd. Waren mijn Nvidia instellingen veranderd :/..

Ook moest ik de standaard applicaties voor mp3's weer veranderen :(. Waar ik een nog gruwelijker hekel aan heb, is als Windows shitdate mijn videokaartdrivers wilt gaan updaten als ik de nieuwste heb, en misschien helemaal geen nieuwe driver wil..

Ze moeten met hun tengels van mijn instellingen blijven. Ik wil zelf de controle hebben over m'n pc..

Enneh, als je gebruikt maakt van Microsoft Dreamspark, wordt dan de ISO ook bijgewerkt? Of heb je dan nog gewoon de oude build? Als je de ISO opnieuw download vanaf Dreamspark?

Bij dit soort gezeik en geklooi aan m'n pc, heb ik al meteen weer de neiging en OCD om Windows opnieuw te installeren inclusief de nieuwe build (inbegrepen)..

[ Voor 11% gewijzigd door Anonymoussaurus op 13-11-2015 09:08 ]

Medewerker van Oxygen Updater: discord.gg/5TXdhKJ

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CAP-Team
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 19-09 11:30

CAP-Team

XBL: CAPTeam

Ik had gisteravond de update aangezet op mijn desktop (waar ook Hyper-V op draait). Vanmorgen deed het netwerk het niet meer. Een van de netwerk adapters is uitgeschakeld.

Vanavond maar es ff naar kijken..

Microsoft Surface Pro 6 | Samsung Galaxy S21FE | XBOX Series X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barfman
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 12:46
Whats new windows 10 fall update

Dit verklaard waarschijnlijk waarom je tegels niet meer kloppen.
Er is nu een rij bijgekomen.

[ Voor 31% gewijzigd door Barfman op 13-11-2015 09:20 ]

System | Racing is in my Blood

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• foppe-jan
Arfman schreef op vrijdag 13 november 2015 @ 07:29:
Er is geen enkele technische reden waarom het noodzakelijk is om bij een upgrade dit soort instellingen te wijzigen; de enige reden dat ze het doen is om hun eigen producten aan de man te brengen.

The new Ultimate Answer to the Ultimate Question of Life, The Universe, and Everything: Debt: The First 5,000 Years

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• da_PSI
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 16-09 07:54
De update werkt opzich aardig, maar heb alleen het idee dat mijn PC langzamer is geworden...,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Anonymoussaurus
  • Niet online

Anonymoussaurus

da_PSI schreef op vrijdag 13 november 2015 @ 09:32:
De update werkt opzich aardig, maar heb alleen het idee dat mijn PC langzamer is geworden...,
En laat Microsoft nou net gezegd hebben dat de nieuwe update je pc juist sneller moet maken ;).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• da_PSI
Anonymoussaurus schreef op vrijdag 13 november 2015 @ 09:34:
[...]

En laat Microsoft nou net gezegd hebben dat de nieuwe update je pc juist sneller moet maken ;).
Vandaar..., ze hadden vermeld "tot 30% sneller" ..., maar heb het idee dat het 25% langzamer is geworden...,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjurm
Hij voelde bij mij wel sneller aan. Het instellingenmenu vond ik bijvoorbeeld eerst wat traag, dat ging nu sneller. Ook opstarten pc ging sneller.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reepje
  • Niet online
da_PSI schreef op vrijdag 13 november 2015 @ 09:36:
[...]

Vandaar..., ze hadden vermeld "tot 30% sneller" ..., maar heb het idee dat het 25% langzamer is geworden...,
Misschien moet de pc nog "inlopen" ?
Opstarten gaat in ieder geval stukken langzamer. Voorheen 8 sekonden, nu 18 sekonden (aan/uit tot bureaublad).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DDX
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 16:55

DDX

Verwijderd schreef op vrijdag 13 november 2015 @ 08:25:
Weet iemand of deze update ook via WSUS komt?
Of wordt het (wéér) alle systemen langs lopen om deze update erop te zetten (wat enigszins logisch was bij de update van 8.1 -> 10).
Mag hopen dat die gewoon op wsus komt te staan.
Al is het wel een flinke update, vraag of gebruikers er blij van worden als ze even 20 minuten niets kunnen doen.....

Windows 10 Enterprise kan de update (nog?) niet vinden op windows update.

[ Voor 7% gewijzigd door DDX op 13-11-2015 09:57 ]

https://www.strava.com/athletes/2323035

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• da_PSI
Reepje schreef op vrijdag 13 november 2015 @ 09:39:
[...]

Misschien moet de pc nog "inlopen" ?
Opstarten gaat in ieder geval stukken langzamer. Voorheen 8 sekonden, nu 18 sekonden (aan/uit tot bureaublad).
Heb hem gisteravond maar even aan laten staan, (en staat op SSD), maar ik weet het niet.., de menu's, etc wat zijn veranderd zijn leuk., maar niet baanbrekend. Ik zie wel of het loop van vandaag beter gaat.., anders lekker een refresh ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tiguan
  • Nu online
Xyrr schreef op donderdag 12 november 2015 @ 23:22:
Ik snap dat het vervelend is als default programs zomaar worden gewijzigd. Maar ik moet zeggeen dat ik het een verademing vind dat ik dat lompe Acrobat Reader niet meer hoef te installeren sinds Windows 10 :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arfman
  • Laatst online: 12:52

Arfman

Drome!

foppe-jan schreef op vrijdag 13 november 2015 @ 09:28:
[...]

Er is geen enkele technische reden waarom het noodzakelijk is om bij een upgrade dit soort instellingen te wijzigen; de enige reden dat ze het doen is om hun eigen producten aan de man te brengen.
Zeker is die er wel, een upgrade gaat altijd uit van een bepaalde greenfield situatie. Daarom zijn bijvoorbeeld alle nVidia instellingen na een upgrade gereset naar default en moest ik de drivers van mijn Fanatec stuur verwijderen en opnieuw installeren (Insider met Fast Ring).

DRoME LAN Gaming | iRacing profiel | Kia e-Niro 64kWh | Hyundai Ioniq 28kWh | PV 5.760Wp |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 1ntroduc3
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 22-09 12:58
Mag ik jullie om advies vragen:
Sinds de laatste update van Windows, helaas geen werkend startmenu meer (ik kan op start klikken, gebeurt niks) Ook de zoekfunctie werkt niet in de taakbalk, net zoals rechtermuisklikken op een al openstaande app in de taakbalk. Rechtermuisknop op het lege stuk van de taakbalk geeft me wel alle mogelijkheden.

Volgende al geprobeerd:
http://home.bt.com/tech-g...-to-fix-it-11364000314532
Met uitzondering van het nieuwe account maken, of windows herinstalleren omdat dat eigenlijk geen optie is.

Alvast bedankt!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

DDX schreef op vrijdag 13 november 2015 @ 09:45:
[...]

Mag hopen dat die gewoon op wsus komt te staan.
Al is het wel een flinke update, vraag of gebruikers er blij van worden als ze even 20 minuten niets kunnen doen.....
Ik wil het als volgt gaan aanpakken:

Eerst aangeven dat deze update er is.
Men kan deze dan zelf handmatig (check with MS for updates) de komende 2 weken.
Daarna push ik deze vanuit WSUS en communiceer ik van te voren dat dit gebeurd. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tiguan
  • Nu online
Hier verschijnt ie iig nog niet in WSUS.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• foppe-jan
Arfman schreef op vrijdag 13 november 2015 @ 09:53:
[...]

Zeker is die er wel, een upgrade gaat altijd uit van een bepaalde greenfield situatie. Daarom zijn bijvoorbeeld alle nVidia instellingen na een upgrade gereset naar default en moest ik de drivers van mijn Fanatec stuur verwijderen en opnieuw installeren (Insider met Fast Ring).
Uit het feit dat ze iets doen volgt geenszins dat het noodzakelijk is; maar het lijkt erop dat je dat niet wilt begrijpen, dus laat maar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Priet
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 15:55

Priet

To boldly do what no one has..

CAP-Team schreef op vrijdag 13 november 2015 @ 09:16:
Ik had gisteravond de update aangezet op mijn desktop (waar ook Hyper-V op draait). Vanmorgen deed het netwerk het niet meer. Een van de netwerk adapters is uitgeschakeld.

Vanavond maar es ff naar kijken..
Hier ook het geval, complete netwerk op m'n PC aan stront :(

Vanochtend was een van de netwerkadapters uitgeschakeld. Kreeg het niet meer aan de praat. Via Hyper-V kon ik ook een virtuele switch niet meer verwijderen. Daarna via Device Manager alle network adapters weggegooid. De v-switch kon ik nu wel via de Hyper-V console verwijderen.

Daarna diende het volgende probleem zich aan: de network adapters (1x onboard, 1x PCIe) zijn wel zichtbaar onder Device Manager, maar niet onder Network Connections. Ook als ik een USB WiFi adapter aansluit is deze wel zichtbaar als device, maar niet onder device manager.

System Restore staat blijkbaar automatisch uitgeschakeld, dus ik kan de Windows Update niet terugrollen via een restore point :( ;w

De Hyper-V rol heb ik al een verwijderd en opnieuw toegevoegd, dat maakt geen verschil.

Via Hyper-V kan ik geen externe v-switch meer aanmaken, omdat er geen network adapters gevonden worden. Een internal/private switch lukt ook niet meer, dat geeft de melding "Invalid class string (0x800401F3)".

Schiet mij maar lek. Hoe krijg ik dit nu weer aan de praat?

"If you see a light at the end of a wormhole, it's probably a photon torpedo!"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erhnam
  • Laatst online: 11:18

Erhnam

het Hardware-Hondje :]

Outlandos schreef op donderdag 12 november 2015 @ 21:21:
Windows Update gaf aan dat er een cumulatieve update beschikbaar was. Die was binnen no-time gedownload en geïnstalleerd. Hoefde niet eens mijn pc te rebooten. Nu zegt hij dat er geen updates beschikbaar zijn en mijn pc up-to-date is.

Maar dit kan toch niet kloppen?
Als je in de commandline 'ver' in tikt, welke versie staat er dan?

http://www.xbmcfreak.nl/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tiguan
  • Nu online
Als je de command line opent zie je standaard al welk versie nummer het is, je hoeft geen eens 'ver' in te typen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wat een drama. Settings door de war (privacy!) dingen die het niet meer doen (audio driver).
Leuke update...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DDX
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 16:55

DDX

tiguan schreef op vrijdag 13 november 2015 @ 09:59:
Hier verschijnt ie iig nog niet in WSUS.
Ook als je bij microsoft zelf zoekt voor updates krijg je de update niet voor Windows 10 Enterprise.
Op MSDN zijn ondertussen wel de updates iso's te downloaden inclusief de 10 enterprise.

Mag toch hopen dat je niet weer een handmatige install mag gaan doen....

https://www.strava.com/athletes/2323035

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tiguan
  • Nu online
Oh wij hebben geen enterprise hier draaien hoor, alleen Pro.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Sjonge, hier zitten wel mensen bij die het echt niet naar hun zin hebben en dat ook graag verkondigen. Laat ik dan maar degene zijn om te zeggen dat het maar om je computer gaat en dat je huis er nog gewoon staat. Je hoeft geen asiel aan te vragen omdat je uit een oorlogsgebied komt en blijkbaar hoef je niet naar de voedselbank want anders had je hier niet zo actief gepost over computerproblemen. ;)

Dat gezegd hebbende...

Bij mij werd de windows.old map niet opgeruimd door disk cleanup, en ja deze keer klikte ik net als andere keren op "cleanup system files" en heb ik alles aangevinkt inclusief het opruimen van de oude installatie. Ik ben dus alsnog lekker in de weer geweest met bestandsrechten om de map te kunnen verwijderen.
tiguan schreef op vrijdag 13 november 2015 @ 09:52:
[...]

Ik snap dat het vervelend is als default programs zomaar worden gewijzigd. Maar ik moet zeggeen dat ik het een verademing vind dat ik dat lompe Acrobat Reader niet meer hoef te installeren sinds Windows 10 :)
Ik kan er zoals gezegd wel overheen stappen. ;) Wat Acrobat Reader betreft: ik gebruik al jaren Chrome om mijn PDF'jes te openen. Een losse PDF-reader en dan inderdaad al helemaal die lompe van Acrobat is totaal overbodig, ook in oudere Windows-versies. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Laurens-R
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 29-12-2024
Crap zag de update heel even verschijnen in windows update ... aaaand it's gone.

Hoe vaak ik nu ook refresh; hij verschijnt niet meer :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• brommer1
  • Registratie: Februari 2007
  • Niet online
Windows.old map kan je verwijderen met Unlocker1.9.2.

Met Unlocker1.9.2 heb in C:\Windows\SystemApps Edge en Cortana verwijderen.

Met W10Privacy kan je alle apps verwijderen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• outlandos
Erhnam schreef op vrijdag 13 november 2015 @ 10:10:
[...]

Als je in de commandline 'ver' in tikt, welke versie staat er dan?
Ik zal zodra ik thuis ben eens kijken. Maar ik verwacht niet dat ik de update al heb. Er is niets veranderd en ik heb ook geen problemen.

Maar gezien alle ellende van mensen die de update al wel hebben blijf ik er voorlopig lekker van af.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tiguan
  • Nu online
Het lijkt mij dat je de Windows.old map beter door cleanmgr.exe kan laten doen hoor. Heb verder geen ervaring met Unlocker btw.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• strandbal
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 17:50

strandbal

Was het maar zo'n feest.

Vaag, gister op m'n Windows 10 Home laptopje kwam de update direct binnen (duurde wel een eeuw voor 'ie geinstalleerd was op die megasnelle 1,5Ghz Celeron :P ) maar op m'n desktop met Windows 10 Pro krijg ik 'm niet te zien...

Hier stond een dode link.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Baserk
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 12:29
Win10 Home bij moeders (ze werkt met een lokaal account) meldt dat versie 1511 is geinstalleerd (build 10586.3).
Volgens Windows 10 berichten-centrum staat de AV uitgeschakeld, echter niet volgens de AV zelf of het overzicht van draaiende processen in taakbeheer.
De Bluetooth driver is foetsie en daarnaast staat bij updates als optie; "Installatie van de laatste preview-versie ongedaan maken".

Moeders (al even gepensioneerd) draait natuurlijk geen preview-versie maar vraagt nu wel waarom dit er staat...
Iemand soortgelijke ervaring met Win 10 Home?

Romanes eunt domus | AITMOAFU

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LongBowNL
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 24-09 22:44
Windows key combinaties werken hier niet meer (Windows + E, Windows + D, Windows + Tab). Windows-key los opent wel gewoon het startmenu. *daar gaat efficiëntie*

[EDIT]
Windows + L werkt dan weer wel. :?

[ Voor 12% gewijzigd door LongBowNL op 13-11-2015 12:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Net 3 machines geupdate via https://www.microsoft.com/en-us/software-download/windows10

Ziet er prima uit, enkel Bluetooth weer even uitschakelen, verder alles "hetzelfde" gebleven. Default programs, drivers, settings, etc.

Edit: En even Geldzaken, Nieuws en Sport verwijderen..

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 13-11-2015 11:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raven
  • Registratie: November 2004
  • Niet online
brommer1 schreef op vrijdag 13 november 2015 @ 11:00:
Windows.old map kan je verwijderen met Unlocker1.9.2.

Met Unlocker1.9.2 heb in C:\Windows\SystemApps Edge en Cortana verwijderen.

Met W10Privacy kan je alle apps verwijderen.
Geen idee wat er met die app is, maar Eset Smart Security slaat al alarm tijdens het downloaden.

After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...

Oscar Wilde

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Anonymoussaurus
  • Niet online

Anonymoussaurus

Driftkikkertje schreef op vrijdag 13 november 2015 @ 09:56:
Mag ik jullie om advies vragen:
Sinds de laatste update van Windows, helaas geen werkend startmenu meer (ik kan op start klikken, gebeurt niks) Ook de zoekfunctie werkt niet in de taakbalk, net zoals rechtermuisklikken op een al openstaande app in de taakbalk. Rechtermuisknop op het lege stuk van de taakbalk geeft me wel alle mogelijkheden.

Volgende al geprobeerd:
http://home.bt.com/tech-g...-to-fix-it-11364000314532
Met uitzondering van het nieuwe account maken, of windows herinstalleren omdat dat eigenlijk geen optie is.

Alvast bedankt!!
Heb ik ook gehad. Al die stappen in die link is overbodig. Doe het volgende.

Rechtermuisklik op je start menu > zoeken > Windows PowerShell > Uitvoeren als administrator

Kopieer het volgende in PowerShell

code:
1
 Get-AppXPackage -AllUsers | Foreach {Add-AppxPackage -DisableDevelopmentMode -Register "$($_.InstallLocation)\AppXManifest.xml"}

Pagina: 1 ... 50 ... 105 Laatste

Let op:
Ervaringen met de Insider Preview van Windows 10 kunnen in het [Windows 10] Insider Preview Ervaringen & Discussie topic.

Ervaringen met Windows 11 horen thuis in het [Windows 11] Insider Preview Ervaringen & Discussie topic.

De Windows 10 mei 2021 Update (of 21H1) bits zijn hier te downloaden (via de MediaCreation Tool link). Je kunt natuurlijk ook via Windows Update checken op updates, dan zou hij als het goed is ook binnen moeten komen.