Ik krijg hem niet geinstalleerd op een 16 gig tablet via de upgrade. Heb het ook al geprobeerd met de media creation tool op een 32 gig sd kaartje maar hij blijft falen.
Nou, dan toch niet?foppe-jan schreef op vrijdag 13 november 2015 @ 09:28:
[...]
Er is geen enkele technische reden waarom het noodzakelijk is om bij een upgrade dit soort instellingen te wijzigen; de enige reden dat ze het doen is om hun eigen producten aan de man te brengen.
Krijg hem niet binnen op Enterprise hier, las ergens dat het nog tot de 16e gaat duren. We shall see.
[ Voor 13% gewijzigd door Arfman op 13-11-2015 11:46 ]
DRoME LAN Gaming | iRacing profiel | Kia e-Niro 64kWh | Hyundai Ioniq 28kWh | PV 5.760Wp |
Ik ga 't ook maar op die manier doen dan. Geen zin om te wachten totdat Microsoft vind dat ik mag upgradenVerwijderd schreef op vrijdag 13 november 2015 @ 11:40:
Net 3 machines geupdate via https://www.microsoft.com/en-us/software-download/windows10
Ziet er prima uit, enkel Bluetooth weer even uitschakelen, verder alles "hetzelfde" gebleven. Default programs, drivers, settings, etc.
Edit: En even Geldzaken, Nieuws en Sport verwijderen..
Zoals daar ook staat reinstall (clean, dus geen refresh) of andere account kunnen het inderdaad oplossen (persoonlijke ervaring is de clean install)Driftkikkertje schreef op vrijdag 13 november 2015 @ 09:56:
Mag ik jullie om advies vragen:
Sinds de laatste update van Windows, helaas geen werkend startmenu meer (ik kan op start klikken, gebeurt niks) Ook de zoekfunctie werkt niet in de taakbalk, net zoals rechtermuisklikken op een al openstaande app in de taakbalk. Rechtermuisknop op het lege stuk van de taakbalk geeft me wel alle mogelijkheden.
Volgende al geprobeerd:
http://home.bt.com/tech-g...-to-fix-it-11364000314532
Met uitzondering van het nieuwe account maken, of windows herinstalleren omdat dat eigenlijk geen optie is.
Alvast bedankt!!
bij mij was het een WIn 8.1 --> win 10 (V1) install die voor startmenu issue gaf...
na clean install hier geen last meer van gehad.
Wat houdt zo'n clean install nou precies in dan? Blijft alles op mijn C schijf dan wel gewoon intakt? Zoals virusscanner en andere software die ik op die schijf heb geinstalleerd?
Neen - bij een clean install onthoudt hij wel de pc naam en dat soort informatieOutlandos schreef op vrijdag 13 november 2015 @ 12:09:
Wat houdt zo'n clean install nou precies in dan? Blijft alles op mijn C schijf dan wel gewoon intakt?
Zoals virusscanner en andere software die ik op die schijf heb geinstalleerd?
alle software etc etc mag jezelf weer opnieuw installeren ...
control alt oeps deleted
Dit werd ook aangedragen als oplossing voor het probleem dat metroapps en store niet meer openen (bij mij op de tablet was het store en nu.nl). Vervolgens dit gedaan in Powershell, resultaat: nagenoeg alle apps dood. Pff, als je op internet zoekt zijn er heel veel mensen bij wie de apps grijs zijn en niet werken. Maar een oplossing van Microsoft, ho maar. Ik vrees dat ik maar een clean install moet doen, waar ik eigenlijk niet zoveel zin in heb. Of deze build upgrade moet het gaan verhelpenAnonymoussaurus schreef op vrijdag 13 november 2015 @ 11:43:
[...]
Heb ik ook gehad. Al die stappen in die link is overbodig. Doe het volgende.
Rechtermuisklik op je start menu > zoeken > Windows PowerShell > Uitvoeren als administrator
Kopieer het volgende in PowerShell
code:
1 Get-AppXPackage -AllUsers | Foreach {Add-AppxPackage -DisableDevelopmentMode -Register "$($_.InstallLocation)\AppXManifest.xml"}
Maar windows luistert naar de gebruiker, echt waar !Anonymoussaurus schreef op vrijdag 13 november 2015 @ 09:06:
Ze moeten met hun tengels van mijn instellingen blijven. Ik wil zelf de controle hebben over m'n pc..
Ze hebben bij MS niet voor niets zoveel telemetry threads/links toegevoegd, dat doen ze zodat ze precies weten wat je nodig hebt bij elke update.
Laat dit dan ook de HOOFD reden zijn dat iedereen zo langzaam/tegendraads was met het installeren van "updates".Arfman schreef op vrijdag 13 november 2015 @ 09:53:
[...]
Zeker is die er wel, een upgrade gaat altijd uit van een bepaalde greenfield situatie. Daarom zijn bijvoorbeeld alle nVidia instellingen na een upgrade gereset naar default en moest ik de drivers van mijn Fanatec stuur verwijderen en opnieuw installeren (Insider met Fast Ring).
Als het alleen verbeteringen waren met simpele mogelijkheid tot regressie ipv resets dan had niemand ooit een probleem gehad met automatische updates, ook niet tijdens win7 en 8.
[ Voor 45% gewijzigd door enchion op 13-11-2015 12:25 ]
How do you save a random generator ?
Mensen met een netwerk probleem en hyper-v, ik had het ook bij mij waren de instellingen uitgevinkt.
Even de vinkjes weer aanvinken en het werkt weer.

AMD Ryzen 7 5900x | Custom WC | ASUS ROG Strix X570-E Gaming | 32GB Corsair DDR4-3600MHz | Samsung 970 nvme 1TB | Samsung 860 EVO 2TB | AMD RX 6900XT 16GB | 1x Asus RoG XG27AQDMG | 1x LG UltraGear 27GL850
Op deze site kan je veilig Unlocker downloaden: http://www.computerbase.de/downloads/systemtools/unlocker/Raven schreef op vrijdag 13 november 2015 @ 11:42:
[...]
Geen idee wat er met die app is, maar Eset Smart Security slaat al alarm tijdens het downloaden.
Uiteindelijk heb ik met Veeam Endpoint een backup van de systeem-schijven teruggezet. Nu werkt het weerrikadoo schreef op vrijdag 13 november 2015 @ 12:37:
Mensen met een entwerk probleem en hyper-v, ik had het ook bij mij waren de instellingen uitgevinkt.
[afbeelding]
"If you see a light at the end of a wormhole, it's probably a photon torpedo!"
Nope, ook niet, ook daar een melding over "een variant van win32/toolbar.babylon".brommer1 schreef op vrijdag 13 november 2015 @ 12:38:
[...]
Op deze site kan je veilig Unlocker downloaden: http://www.computerbase.de/downloads/systemtools/unlocker/
After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...
Oscar Wilde
Ben terug gegaan naar Windows 8.1, ben 30 minuten bezig geweest om mijn insteliingen weer terug te zetten.
Laptop dito, totaal 1 uur bezig geweest.
Op de laptop laat ik Windows 10 staan, om te kijken hoe het verder ontwikkeld.
Cortana en Edge + alle apps hoef ik niet, waar ik niks mee doe.
Laptop dito, totaal 1 uur bezig geweest.
Op de laptop laat ik Windows 10 staan, om te kijken hoe het verder ontwikkeld.
Cortana en Edge + alle apps hoef ik niet, waar ik niks mee doe.
[ Voor 6% gewijzigd door brommer1 op 13-11-2015 12:57 ]
Leuk, de displaytaal is na de update terug naar Nederlands gezet en ik krijg 'm met geen mogelijkheid meer terug op Engels
Als je wacht voorkom je waarschijnlijk wel problementiguan schreef op vrijdag 13 november 2015 @ 11:49:
[...]
Ik ga 't ook maar op die manier doen dan. Geen zin om te wachten totdat Microsoft vind dat ik mag upgraden
Comodo FW 8.2 + Avira Pro kan ik het gewoon downloaden, heb het progamma laten scannen door Avira, meld dat het veilg is.Raven schreef op vrijdag 13 november 2015 @ 12:42:
[...]
Nope, ook niet, ook daar een melding over "een variant van win32/toolbar.babylon".
Aanvulling: als Comodo vraagt verbinding maken met internet toestaan, dan blokkeer ik de aanvraag, of je moet je internet verbinding uitschakelen, krijg het vermoeden dat als je toestemming geeft de toolbar wordt geinstalleerd.
[ Voor 26% gewijzigd door brommer1 op 13-11-2015 13:20 ]
Te laatOutlandos schreef op vrijdag 13 november 2015 @ 12:49:
[...]
Als je wacht voorkom je waarschijnlijk wel problemen
Iemand hier ervaring om een android telefoon als gps ontvanger te gebruiken op een Win10 tablet?
Had de Stream 7 aangeschaft om als navi te gaan gebruiken. In de specs op Tweakers stond/staat ook dat er GPS in zit, wat dus helaas niet zo is. Als ik erop google krijg ik alleen maar talloze pagina's die mij een stream 7 willen verkopen, waar ik dus niks aan heb.
Had de Stream 7 aangeschaft om als navi te gaan gebruiken. In de specs op Tweakers stond/staat ook dat er GPS in zit, wat dus helaas niet zo is. Als ik erop google krijg ik alleen maar talloze pagina's die mij een stream 7 willen verkopen, waar ik dus niks aan heb.
---RAWE CEEK!!!---
Ik had gehoopt dat de November update een paar slordige dingen zou fixen, zoals Edge die z'n laatste positie niet kan onthouden en elke keer bij het openen weer ergens anders verschijnt. Sommige andere first-party apps hebben hetzelfde probleem. Door dit soort dingen voelt het OS nog steeds niet echt af voor mij.
Instellingen>Tijd en taal (oid)>Regio en taal>Engels>Als Standaard instellen (oid)tiguan schreef op vrijdag 13 november 2015 @ 12:47:
Leuk, de displaytaal is na de update terug naar Nederlands gezet en ik krijg 'm met geen mogelijkheid meer terug op Engels
Of werkt dat niet?
Die optie is grijs en kan ik dus niet kiezenMartinspire schreef op vrijdag 13 november 2015 @ 13:30:
[...]
Instellingen>Tijd en taal (oid)>Regio en taal>Engels>Als Standaard instellen (oid)
Of werkt dat niet?
En wat staat er dan bij Nederlands?tiguan schreef op vrijdag 13 november 2015 @ 13:32:
[...]
Die optie is grijs en kan ik dus niet kiezen
Of heb je bij Options niet het taalbestand gedownload? (of kwijtgeraakt)
Wel, m'n nieuwe laptop draait Win10 en dankzij deze update is de 3D performance de dieperik ingetuimeld.
De GPU is een GTX 980M die 50-60 fps kon leveren in Skyrim met alles op ultra en een zware ENB erover. Nu dus maar liefst 1 héle frame per 3-4 seconden en een benchmarkscore die ongeveer een derde bedraagt van de gemiddelde integrated graphics. Als ik de discrete GPU uitzet en beroep doe op de HD 4600, dan stijgen de prestaties.
GeForce Experience herkent de kaart en beweert dat de nodige drivers zijn geïnstalleerd, zij het een verouderde versie (wellicht dankzij Windows Update?). Als ik op update klik, gebeurt er niets (0kb/0kb downloaded) en de applicatie reageert niet meer.
-moppermopperautomatischeupdatesmoppermopper-
De GPU is een GTX 980M die 50-60 fps kon leveren in Skyrim met alles op ultra en een zware ENB erover. Nu dus maar liefst 1 héle frame per 3-4 seconden en een benchmarkscore die ongeveer een derde bedraagt van de gemiddelde integrated graphics. Als ik de discrete GPU uitzet en beroep doe op de HD 4600, dan stijgen de prestaties.
GeForce Experience herkent de kaart en beweert dat de nodige drivers zijn geïnstalleerd, zij het een verouderde versie (wellicht dankzij Windows Update?). Als ik op update klik, gebeurt er niets (0kb/0kb downloaded) en de applicatie reageert niet meer.
Hier vanochtend gezocht en ook hier geen update op Windows 10 pro x64 Nl. Blijkbaar rollen ze het niet naar iedereen tegelijk uit. Ik las ergens, dacht op Tweakers, dat het wel tot (en met) 16 november kan duren voor iedereen de november update heeft.strandbal schreef op vrijdag 13 november 2015 @ 11:02:
Vaag, gister op m'n Windows 10 Home laptopje kwam de update direct binnen (duurde wel een eeuw voor 'ie geinstalleerd was op die megasnelle 1,5Ghz Celeron) maar op m'n desktop met Windows 10 Pro krijg ik 'm niet te zien...
Taalbestand is niet beschikbaar.Martinspire schreef op vrijdag 13 november 2015 @ 13:36:
[...]
En wat staat er dan bij Nederlands?
Of heb je bij Options niet het taalbestand gedownload? (of kwijtgeraakt)
Alle 3 2 de computers failed to install.
Ik heb de iso toch maar aangezet.
Windows 10 pro
1 met windows 10 home doet het wel
Dus home krijgt hem wel en Pro moet wachten? Ik word gediscrimineerd
Ik heb de iso toch maar aangezet.
Windows 10 pro
1 met windows 10 home doet het wel
Dus home krijgt hem wel en Pro moet wachten? Ik word gediscrimineerd

[ Voor 48% gewijzigd door J.S. Bach op 13-11-2015 14:06 ]
Johann Sebastian Bach
Net klaar met upgraden:
- * Raven sluit OneDrive af, start automatisch opnieuw op;
- Het veilig verwijderen icoon in W10 laat ineens (in VMware Workstation) een hele boel dingen zien die er niet in horen te staan: De hdd waar Windows op staat, standaard Enhanced en standaard Universal PCI to USB host-controller, de sata-controller, de geluidskaart én de netwerkkaart. Ik geloof dat daar iets niet helemaal goed gaat
- explorer-crash als ik het startmenu open, geen error, explorer start echter wel verdomd snel weer op;
Even herstarten, kijken of dat helpt....
edit: blijkbaar niet.
En de store heeft een hele boel apps teruggezet die ik had verwijdert
- * Raven sluit OneDrive af, start automatisch opnieuw op;
- Het veilig verwijderen icoon in W10 laat ineens (in VMware Workstation) een hele boel dingen zien die er niet in horen te staan: De hdd waar Windows op staat, standaard Enhanced en standaard Universal PCI to USB host-controller, de sata-controller, de geluidskaart én de netwerkkaart. Ik geloof dat daar iets niet helemaal goed gaat
- explorer-crash als ik het startmenu open, geen error, explorer start echter wel verdomd snel weer op;
Even herstarten, kijken of dat helpt....
edit: blijkbaar niet.
En de store heeft een hele boel apps teruggezet die ik had verwijdert
Dat de een zegt dat het veilig is betekend niet automatisch dat dat zo isbrommer1 schreef op vrijdag 13 november 2015 @ 12:49:
[...]
Comodo FW 8.2 + Avira Pro kan ik het gewoon downloaden, heb het progamma laten scannen door Avira, meld dat het veilg is.
Aanvulling: als Comodo vraagt verbinding maken met internet toestaan, dan blokkeer ik de aanvraag, of je moet je internet verbinding uitschakelen, krijg het vermoeden dat als je toestemming geeft de toolbar wordt geinstalleerd.
[ Voor 4% gewijzigd door Raven op 13-11-2015 14:16 ]
After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...
Oscar Wilde
Windows 10 pro?Raven schreef op vrijdag 13 november 2015 @ 14:10:
Hoop bla bla
Johann Sebastian Bach
Jep.
Ben nu maar weer Powershell aan 't gebruiken om de apps eraf proberen te knikkeren. Gelukkig had ik 't script nog op het bureaublad staan in de W10 VM.
Ben nu maar weer Powershell aan 't gebruiken om de apps eraf proberen te knikkeren. Gelukkig had ik 't script nog op het bureaublad staan in de W10 VM.
[ Voor 95% gewijzigd door Raven op 13-11-2015 14:23 ]
Oscar Wilde
Via Windows Update?
Johann Sebastian Bach
Jep, via die weg binnengehaald.
Oscar Wilde
Jij wel, bij mij helemaal niksRaven schreef op vrijdag 13 november 2015 @ 14:23:
Jep, via die weg binnengehaald.
Johann Sebastian Bach
Vaag
...
Startmenu lijkt weer normaal te doen, Classic Shell maar even opnieuw geïnstalleerd. De apps zijn er inmiddels weer grotendeels af, alleen blijft de snelkoppeling naar 3dBuilder in het menu apps staan en die kan ik niet verwijderen

... en nu is de Store de verwijderde apps aan het updaten. Geweldig

Oscar Wilde
Verwijderd
Een kleinigheidje maar ik vind het wel tof dat ze eindelijk het icoontje voor "safely remove hardware" in dezelfde stijl hebben gemaakt nu als de rest van de standaard icoontjes. Als ze nu ook nog het popup menu aanpassen naar W10-stijl dan is het compleet. Het lijkt erop dat we over een half jaar, dus een jaar na uitkomen van W10, wel een keer de echte final version hebben. 
Ik heb 3D Builder en enkele andere apps die ik niet gebruik gewoon kunnen uninstallen op de normale manier. Nergens meer te bekennen.Raven schreef op vrijdag 13 november 2015 @ 14:31:
Startmenu lijkt weer normaal te doen, Classic Shell maar even opnieuw geïnstalleerd. De apps zijn er inmiddels weer grotendeels af, alleen blijft de snelkoppeling naar 3dBuilder in het menu apps staan en die kan ik niet verwijderen![]()
... en nu is de Store de verwijderde apps aan het updaten. Geweldig
[ Voor 42% gewijzigd door Verwijderd op 13-11-2015 14:37 ]
Na ik wacht wel.... Heb de iso klaar liggen, als ie na het weekend nog niet is knal ik de iso er wel op.
Johann Sebastian Bach
Verwijderd
De ISO doet exact hetzelfde als die update namelijk een build upgrade uitvoeren. Dus ik zou hem gewoon aanklikken en dan meteen upgraden.
Veel apps kunnen niet via die weg verwijdert wordenVerwijderd schreef op vrijdag 13 november 2015 @ 14:33:
[...]
Ik heb 3D Builder en enkele andere apps die ik niet gebruik gewoon kunnen uninstallen op de normale manier. Nergens meer te bekennen.
PowerShell:
uit als admin en de boel wordt verwijdert.1
2
| Get-AppxPackage -AllUsers | where-object {$_.name -like "*3DBuilder*"} | Remove-AppxPackage Get-appxprovisionedpackage -online | where-object {$_.packagename -like "*3DBuilder*"} | Remove-AppxProvisionedPackage -online |
Net de store maar laten updaten, 3D Builder er opnieuw opgezet, nog een keer cleanup script draaien en nu lijkt het goed te zijn. Al is er wat spul bijgekomen dat er nog af moet: Telefoon, Sway, Skype-video (terwijl Skype er al af zou moeten zijn), Mail, Agenda.
Blijkbaar hebben ze wat dingen hernoemd aangezien Agenda en Mail er ook af hadden moeten zijn. Later maar eens kijken hoe dat nou weer zit.
But first! Schijfopruiming...
Oscar Wilde
Je kan met de laatste CCleaner die apps verwijderen.Raven schreef op vrijdag 13 november 2015 @ 14:46:
Blijkbaar hebben ze wat dingen hernoemd aangezien Agenda en Mail er ook af hadden moeten zijn. Later maar eens kijken hoe dat nou weer zit.
altijd handig ergens een portable CCleaner staan te hebben..
[ Voor 15% gewijzigd door SmokingCrop op 13-11-2015 15:12 ]
ik zou echt een clean install doen.Dus echt alles opnieuw erop.Enai schreef op vrijdag 13 november 2015 @ 13:39:
Wel, m'n nieuwe laptop draait Win10 en dankzij deze update is de 3D performance de dieperik ingetuimeld.
Het lijkt erop dat er tijdens de upgrade toch wat mis is gegaan
.En ik heb dat al erg vaak gezien met een upgrade naar Windows 10.Eigenlijk het beste om altijd een clean iinstall te doen naar mijn mening dan
Inmiddels is mijn cleanup-powershell script al wat uitgebreid, weer wat zooi/apps wegSmokingCrop schreef op vrijdag 13 november 2015 @ 15:12:
[...]
Je kan met de laatste CCleaner die apps verwijderen.
altijd handig ergens een portable CCleaner staan te hebben..
Oscar Wilde
Dat is niet Instellingen. Dat is het configuratiescherm. Wel goed lezentiguan schreef op vrijdag 13 november 2015 @ 13:49:
[...]
Taalbestand is niet beschikbaar.
[afbeelding]
Komt op hetzelfde neer, maar als ik van instellingen een screenshot maak, is het niet duidelijk te zien dat er geen taalpakket kan worden gedownload.Martinspire schreef op vrijdag 13 november 2015 @ 15:20:
[...]
Dat is niet Instellingen. Dat is het configuratiescherm. Wel goed lezen
update:
Heb een taalpakket gedownload van winaero.com en die werkt prima. Geen idee waarom dit niet out of the box goed gaat.
[ Voor 15% gewijzigd door tiguan op 13-11-2015 15:49 ]
Hm, op 2 laptops ging de update/upgrade zonder problemen, maar op 2 desktops en een andere laptop wil hij niet installeren. 
Een desktop al een clean install gedaan terwijl ik een film bekeken had..
Een desktop al een clean install gedaan terwijl ik een film bekeken had..
Verwijderd
Ik heb 3 laptops prima geupdate via de update tool.
Nu krijg ik op 1 laptop de Windows.old folder niet compleet weg met schijfopruiming.
Iemand een handige tip over hoe ik em wel volledig kan verwijderen?
Nu krijg ik op 1 laptop de Windows.old folder niet compleet weg met schijfopruiming.
Iemand een handige tip over hoe ik em wel volledig kan verwijderen?
Hier nu de update gedaan alles is goed gegaan. Geen problemen, het enige wat veranderd was dat mijn geluid op 5.1 stond. Even schuifje om en klaar.....
Johann Sebastian Bach
en opeens lukt het alsnog op deze ene laptop waarbij het niet lukte.
en op de desktop vindt hij hem niet meer als ik nu naar updates check..
Windows moves in mysterious ways
[ Voor 25% gewijzigd door SmokingCrop op 13-11-2015 16:40 ]
I know, een laptop vertikte het om te upgraden naar windows 10. 1 programma eraf gehaald en toen boem gaat ie upgraden. Windows waarom vertel je me dat gewoon niet....SmokingCrop schreef op vrijdag 13 november 2015 @ 16:34:
en opeens lukt het alsnog op deze ene laptop waarbij het niet lukte.
Johann Sebastian Bach
Is dat wel de allernieuwste, die update die gisteren is teruggetrokken?Verwijderd schreef op vrijdag 13 november 2015 @ 11:40:
Net 3 machines geupdate via https://www.microsoft.com/en-us/software-download/windows10
Ziet er prima uit, enkel Bluetooth weer even uitschakelen, verder alles "hetzelfde" gebleven. Default programs, drivers, settings, etc.
Edit: En even Geldzaken, Nieuws en Sport verwijderen..
Hier ook nog geen update. Ik zit nog steeds op build 10240 en volgens Windows Update is mijn systeem up-to-date.
Ik hoor links en rechts dat je geen update krijgt als je pc nog geen 31 dagen Win10 draait, want achteraf kun je niet meer terug omdat het je windows.old-map vervangt.
Verwijderd
Zover ik kan zien wel, Microsoft Windows [Version 10.0.10586]desalniettemin schreef op vrijdag 13 november 2015 @ 16:54:
[...]
Is dat wel de allernieuwste, die update die gisteren is teruggetrokken?
Ook mijn laptop geüpgraded naar 10.0.10586 via de ISO/USB tool. Wel apart dat er nu geen speciale Home en Pro versies meer zijn, maar gewoon een enkel exemplaar voor beide smaken.
Vroeger, toen de Batavieren nog met zijn vijven waren.
Als je W10Privacy: http://www.winprivacy.de/english-home/ gebruikt kan je alle apps weg halen.Raven schreef op vrijdag 13 november 2015 @ 14:22:
Jep.
Verwijderd
Niet alleen apart, zelfs jammer. Nu kun je bijv geen upgrade uitvoeren van Windows 8 pro naar Windows 10 home. Ivm een geldige licentie kan dat handig zijn.MegaTronics schreef op vrijdag 13 november 2015 @ 18:41:
Ook mijn laptop geüpgraded naar 10.0.10586 via de ISO/USB tool. Wel apart dat er nu geen speciale Home en Pro versies meer zijn, maar gewoon een enkel exemplaar voor beide smaken.
Waarom zou je van Pro naar Home willen gaan?Verwijderd schreef op vrijdag 13 november 2015 @ 19:26:
[...]
Niet alleen apart, zelfs jammer. Nu kun je bijv geen upgrade uitvoeren van Windows 8 pro naar Windows 10 home. Ivm een geldige licentie kan dat handig zijn.
Irritatiefactortje : Waarom moet je bij een upgrade een extra recovery partitie aanmaken?
[ Voor 21% gewijzigd door MegaTronics op 13-11-2015 20:01 ]
Verwijderd
Die reden stond er al achter. Ik zal iets meer uitwijden. Ik ken mensen
die Windows 8 pro illegaal draaien maar een geldige Windows 7 home licentie hebben. Dan zou je simpelweg kunnen upgraden naar 10 home en dan de license key kunnen aanpassen voor activatie.
Ik kom trouwens weer een eigenaardigheid tegen. Ik heb Windows 10 zo ingesteld dat de tablet bij netstroom altijd aan blijft incl scherm. Handig als ik een halve dag weg ben en de laptop druk bezig is met bijv downloaden. Echter elke keer als ik thuis kom na zeg 4-6 uur is deze in hibernate mode. De tablet komt na aanzetten eerst langs het bios en vervolgt dan snel zijn Windows sessie. Verder geen errors behalve dan dat ie niet aanblijft.
Ik kom trouwens weer een eigenaardigheid tegen. Ik heb Windows 10 zo ingesteld dat de tablet bij netstroom altijd aan blijft incl scherm. Handig als ik een halve dag weg ben en de laptop druk bezig is met bijv downloaden. Echter elke keer als ik thuis kom na zeg 4-6 uur is deze in hibernate mode. De tablet komt na aanzetten eerst langs het bios en vervolgt dan snel zijn Windows sessie. Verder geen errors behalve dan dat ie niet aanblijft.
Kan iemand mij vertellen of de ISO van Microsoft Dreamspark ook meteen wordt bijgewerkt naar de nieuwste build?
Sinds vandaag ineens weer random crashes met Skype
. "Skype werkt niet meer".
Heb 1 maand geleden wel een aantal keer per week Windows opnieuw geïnstalleerd omdat de installatie niet verliep zoals IK het wilde. En als het gaat zoals ik het niet wil, tja, dan doe ik weer een nieuwe installatie...
Sinds vandaag ineens weer random crashes met Skype
Heb 1 maand geleden wel een aantal keer per week Windows opnieuw geïnstalleerd omdat de installatie niet verliep zoals IK het wilde. En als het gaat zoals ik het niet wil, tja, dan doe ik weer een nieuwe installatie...
[ Voor 68% gewijzigd door Anonymoussaurus op 13-11-2015 20:11 ]
Medewerker van Oxygen Updater: discord.gg/5TXdhKJ
En wat als je een clean install hebt gedaan? Ik heb ca. anderhalve week geleden een clean install gedaan, er is dus niet eens een Windows.old map.Enai schreef op vrijdag 13 november 2015 @ 17:33:
Ik hoor links en rechts dat je geen update krijgt als je pc nog geen 31 dagen Win10 draait, want achteraf kun je niet meer terug omdat het je windows.old-map vervangt.
Ik krijg de update iig nog steeds niet binnen.
Het Windows 10 update van afgelopen week staat al een aantal dagen op mijn systeem, ben er uitermate positief over wat betreft voor zijn snelheid. Vooral Edge draait een stuken vloeiender. Ook het bekijken van YouTube gaat nu zonder problemen. Het haperde soms. Ook werkt WiFi nu direct als de laptop uit zijn standby komt, dat deed het eerst niet.
Vergeten te vragen, maar zeker alleen als je nog geen Windows 10 hebt? Heb ik namelijk wel.Verwijderd schreef op vrijdag 13 november 2015 @ 18:19:
[...]
Zover ik kan zien wel, Microsoft Windows [Version 10.0.10586]
Edit: Laat maar, al gevonden en meteen geinstalleerd. Ziet er net even beter uit met titelbalken in kleur. Alleen dan weer jammer dat met Firefox de kleur grijs blijft. Alles doet het tot nu toe. Alleen internet deed het niet. Even ethernet er uit en weer in en weer internet.
[ Voor 33% gewijzigd door desalniettemin op 13-11-2015 22:08 ]
Een aantal apps mogen blijven, dus niet alles hoeft eraf. Gelukkig heb ik de meeste achter de rug. Alleen werkt het verwijderen pas als de store klaar is met updaten, anders worden ze er zo weer op gezet. Na die grote update van gister ookbrommer1 schreef op vrijdag 13 november 2015 @ 19:06:
[...]
Als je W10Privacy: http://www.winprivacy.de/english-home/ gebruikt kan je alle apps weg halen.

Oscar Wilde
.... jezus af en toe word ik ongelofelijk schijtziek van de manier hoe Windows 10 werkt.
Gisteren op alle computers (op mijn laptop na die nog bewust op 7 draait (lees onder)) dus de "grote" update gedaan, prima ging perfect.
Maar achteraf toch wel erg pissig geworden, de Get Office app, Download Skype en ga zo door kwamen weer terug, ik snap Microsoft niet aangezien er gewoon Office EN Skype op de computers geïnstalleerd staan en toch download hij iedere keer na een app update (of in dit geval de grote update) die apps.
Ik vind Windows 10 een fijn systeem maar dat is de reden dat mijn laptop gewoon op 7 blijft, dat constante tegenwerking maakt mij af en toe schijtziek.
Je zou denken dat als je zo'n app verwijdert deze ook weg is, maar ze komen dus terug...
Qua ontevredenheden vind ik de Telefoon en Berichten apps onnodige toevoeging, kan aan mij liggen maar ik moet dus in Powershell duiken om ze weg te krijgen blijkbaar.
En dan de Skype videobel app... waarom?! ik heb desktop Skype op de PC en toch krijg je zoiets bij, waarom moet er uberhaupt een aparte app voor?
Daarnaast vind ik stiekem dat er teveel onnodige spul vanaf Windows 10 meegeleverd wordt, de Telefoon of Berichten app kunnen nog handig zijn, maar Groove waar je een abonnement voor moet hebben of 3d builder zijn voor de meesten overbodig, ze nemen niet zoveel ruimte in echter vervuilen ze onnodig de gehele start menu...
Ow ja, na de "grote" update zijn alle persoonlijk ingestelde standard programma's gewijzigd naar Microsoft spul...
Pfff af en toe ben ik blij dat ik op Windows 7 zit, Windows 10 is super maar dat kleine onzin dingetjes als dit verpesten de boel.
Qua goede dingen na "de update" van gisteren, ik merk dat als je op de taakbalk klikt je een zwart menu krijgt in plaats van wit, dat mag overal wat mij betreft, ziet er fris en duidelijk uit.
Daarnaast lijkt de mini pc sneller op de starten, kan ook tussen de oren zitten maar het voelt "snappier" maar alleen op de mini pc aangezien deze als enige een hdd heeft in plaats van ssd voor Windows.
Toch wel wat voordelen, maar alsnog wegen die kleine nadelen te veel.
Voelt als dwang, zo van "wij van Microsoft willen je treiteren met terugkerende en schijt irritante apps die jij had verwijderd".
Gisteren op alle computers (op mijn laptop na die nog bewust op 7 draait (lees onder)) dus de "grote" update gedaan, prima ging perfect.
Maar achteraf toch wel erg pissig geworden, de Get Office app, Download Skype en ga zo door kwamen weer terug, ik snap Microsoft niet aangezien er gewoon Office EN Skype op de computers geïnstalleerd staan en toch download hij iedere keer na een app update (of in dit geval de grote update) die apps.
Ik vind Windows 10 een fijn systeem maar dat is de reden dat mijn laptop gewoon op 7 blijft, dat constante tegenwerking maakt mij af en toe schijtziek.
Je zou denken dat als je zo'n app verwijdert deze ook weg is, maar ze komen dus terug...
Qua ontevredenheden vind ik de Telefoon en Berichten apps onnodige toevoeging, kan aan mij liggen maar ik moet dus in Powershell duiken om ze weg te krijgen blijkbaar.
En dan de Skype videobel app... waarom?! ik heb desktop Skype op de PC en toch krijg je zoiets bij, waarom moet er uberhaupt een aparte app voor?
Daarnaast vind ik stiekem dat er teveel onnodige spul vanaf Windows 10 meegeleverd wordt, de Telefoon of Berichten app kunnen nog handig zijn, maar Groove waar je een abonnement voor moet hebben of 3d builder zijn voor de meesten overbodig, ze nemen niet zoveel ruimte in echter vervuilen ze onnodig de gehele start menu...
Ow ja, na de "grote" update zijn alle persoonlijk ingestelde standard programma's gewijzigd naar Microsoft spul...
Pfff af en toe ben ik blij dat ik op Windows 7 zit, Windows 10 is super maar dat kleine onzin dingetjes als dit verpesten de boel.
Qua goede dingen na "de update" van gisteren, ik merk dat als je op de taakbalk klikt je een zwart menu krijgt in plaats van wit, dat mag overal wat mij betreft, ziet er fris en duidelijk uit.
Daarnaast lijkt de mini pc sneller op de starten, kan ook tussen de oren zitten maar het voelt "snappier" maar alleen op de mini pc aangezien deze als enige een hdd heeft in plaats van ssd voor Windows.
Toch wel wat voordelen, maar alsnog wegen die kleine nadelen te veel.
Dat heb ik dus iedere keer na een app update, iedere keer apps die ik niet wil en die terugkeren, vooral dat schijt irritante Get Office en Skype Download app...terwijl op die computer Skype EN Office erop geïnstalleerd zijn...Raven schreef op vrijdag 13 november 2015 @ 23:26:
[...]
Een aantal apps mogen blijven, dus niet alles hoeft eraf. Gelukkig heb ik de meeste achter de rug. Alleen werkt het verwijderen pas als de store klaar is met updaten, anders worden ze er zo weer op gezet. Na die grote update van gister ook
Voelt als dwang, zo van "wij van Microsoft willen je treiteren met terugkerende en schijt irritante apps die jij had verwijderd".
[ Voor 14% gewijzigd door Mizgala28 op 14-11-2015 00:20 ]
Met W10Privacy: http://www.winprivacy.de/english-home/ kan je aanvinken dat de afstand tussen de iconen het zelfde is als Windows 8.1(tab-Explorer).
Met ClassicShell kan je de taakbalk van donkerblauw naar lichtblauw instellen, instelling: Windows 10 Settings - Disable taskbar transparency.
Met ClassicShell kan je de taakbalk van donkerblauw naar lichtblauw instellen, instelling: Windows 10 Settings - Disable taskbar transparency.
[ Voor 33% gewijzigd door brommer1 op 14-11-2015 00:41 ]
-foutje-
[ Voor 99% gewijzigd door Mizgala28 op 14-11-2015 02:19 ]
-problem solved-
[ Voor 115% gewijzigd door Mlazurro op 14-11-2015 04:16 ]
Win 10 en Win 10 Pro beide hier. Heb me nooit voor enige preview of insider wat-dan-ook aangemeld.Baserk schreef op vrijdag 13 november 2015 @ 11:14:
Win10 Home bij moeders (ze werkt met een lokaal account) meldt dat versie 1511 is geinstalleerd (build 10586.3).
Volgens Windows 10 berichten-centrum staat de AV uitgeschakeld, echter niet volgens de AV zelf of het overzicht van draaiende processen in taakbeheer.
De Bluetooth driver is foetsie en daarnaast staat bij updates als optie; "Installatie van de laatste preview-versie ongedaan maken".
Moeders (al even gepensioneerd) draait natuurlijk geen preview-versie maar vraagt nu wel waarom dit er staat...
Iemand soortgelijke ervaring met Win 10 Home?
De win 10 pro machine heeft zichzelf geupdate naar een of andere Win 10 pro preview. Update geschiedenis: leeg. Kan wel kiezen: uninstall latest preview build.
De windows 10 home pc is nu versie 1511, 10586 aan het downloaden. Is dit dan ook een preview?
Weet iemand waarom windows 10 dit doet?
[EDIT] Er is gewoon een update uitgerold http://www.windowscentral...lling-out-now-build-10586. Slordig dat ze het laten lijken alsof het een preview build is.
[EDIT2] En ook op tweakers gewoon een mededeling

< vertrekt stilletjes via de achterdeur >
[ Voor 18% gewijzigd door clem op 14-11-2015 08:57 ]
Ik vind de Fall Update schitterend. Mijn pc start veel rapper op en sluit ook rapper af. Mail en sport app open ook rapper(en na een keer klikken, niet twee keer). Alles voelt veel stabieler aan. Snelmenu bij rechtermuisklik op startknop ziet er nu ook beter uit. Zeer goed gedaan van Microsoft. Het zal dan toch waar zijn dat W10 te vroeg uitgekomen is tijdens de terug-naar-school periode om er meer van te verkopen. Deze laatste build voelt veel stabieler en volwassener aan. De download en installatie neemt wel wat tijd in beslag. Ik weet niet waarom de meeste mensen hier zitten te zeuren dat alles trager gaat en problemen oplevert na de update . Ik vraag mij af wat die mensen met hun computer uitsteken, zullen er wel niet veel verstand van hebben. Een nadeel wel dat ik nu weer een SWindows.~BT map heb op mijn C:-schijf van ongeveer 1 GB met Windows Setup bestanden en een Windows. Old map van 17.9 GB. Neemt nogal wat plaats in op mijn kleine 128 GB ssd. Maar die zullen wel vanzelf verdwijnen na een maand.
of je voert schijfopruiming uitFredi schreef op zaterdag 14 november 2015 @ 09:06:
Een nadeel wel dat ik nu weer een BT~Windows map heb op mijn C:-schijf van ongeveer 1 GB met Windows Setup bestanden en een Windows. Old map van 7 GB. Neemt nogal wat plaats in op mijn kleine 128 GB ssd. Maar die zullen wel vanzelf verdwijnen na een maand.
De fall update lost gelukkig bovenstaande zeer irritante activatiebug opHelp!!!! schreef op vrijdag 18 september 2015 @ 13:12:
[...]
Ben benieuwd, heb sinds gisteren helaas hetzelfde issue.Een bios/uefi update maakt blijkbaar de activatie ongedaan.
![]()
Naar wat ik lees zijn de ervaringen dat MS support niet verder komt dan aangeven dat je het hele upgrade traject (w7/8-upgrade10 etc) opnieuw moet doen.
http://www.tenforums.com/...ade-now-says-its-not.html
https://forum-en.msi.com/index.php?topic=259870.0
Als ik het goed heb (en hopelijk heb ik het goed), zijn er vooralsnog geen nadelen aan een ongeactiveerde w10 installatie. Je kunt gewoon updates downloaden enzo. Toch
Hopelijk gaat MS dit issue wel oplossen....
PC Specs
Asus ROG Strix B650E-E | AMD 9800X3D |TR Phantom Spirit 120 SE | G-Skill 32GB DDR5 6000C30 M-die | 4090 FE | 3840*1600p 160Hz | Corsair RM1000x Shift
Dat blijkt niet altijd te werken, gezien het commentaar. Hier heeft die overigens gisteren aangegeven dat er ~7GB aan files opgeruimd konden worden en (stond met verbazing te kijken) dat was ook wat er daadwerkelijk opgeruimd werd. Meestal is die waarde nogal optimistisch vergeleken met de werkelijkheid...
Dat ze bij updates terugkwamen had ik in het begin ook, blijkbaar moet je niet 1 maar 2 commando's uitvoeren voor het verwijderen van apps voor ze wegblijven (en geen grote updates zoals die van gister installeren, dan komen ze ook terug):Mizgala28 schreef op zaterdag 14 november 2015 @ 00:12:
[...]
Dat heb ik dus iedere keer na een app update, iedere keer apps die ik niet wil en die terugkeren, vooral dat schijt irritante Get Office en Skype Download app...terwijl op die computer Skype EN Office erop geïnstalleerd zijn...
PowerShell:
1
2
| Get-AppxPackage -AllUsers | where-object {$_.name -like "*3DBuilder*"} | Remove-AppxPackage Get-appxprovisionedpackage -online | where-object {$_.packagename -like "*3DBuilder*"} | Remove-AppxProvisionedPackage -online |
Hierbij wel eerst wachten tot de Store klaar is met updaten, anders download ie ze alsnog opnieuw.
Oscar Wilde
Net even schijfopruiming gedaan en kan in totaal 24,1 GB verwijderen. Maar kan ik niet beter even wachten? Die oude vorige installatiebestanden en tijdelijke Windows installatiebestanden worden toch automatisch verwijderd na een maand?
Wat denk je dat er anders gaat zijn in een maand wanneer hij ze verwijdert, dan nu met schijfopruiming?desalniettemin schreef op zaterdag 14 november 2015 @ 11:18:
Net even schijfopruiming gedaan en kan in totaal 24,1 GB verwijderen. Maar kan ik niet beter even wachten? Die oude vorige installatiebestanden en tijdelijke Windows installatiebestanden worden toch automatisch verwijderd na een maand?
Bestanden verwijderen is bestanden verwijderen. Als je niet meer terug gaat, dan heb je ze niet meer nodig.
[ Voor 10% gewijzigd door SmokingCrop op 14-11-2015 11:27 ]
De fall update heeft alle instellingen mbt homegroup en shares op mijn thuisnetwerk (4x W10 pc's) door de plee gespoeld.
Fijn
Fijn
Hier deed mijn netwerkverbinding het niet meer na de update. Gelukkig had ik in dit topic gelezen dat het vaker voorkwam, dus alles wat nodig is weer aangevinkt in de eigenschappen en hij deed het weer
Bedankt Tweakers
Waar een wil is, is een stopcontact....
Hier was gewoon de driver van de netwerkkaart spoorloos verdwenen.FCC-gast schreef op zaterdag 14 november 2015 @ 11:37:
Hier deed mijn netwerkverbinding het niet meer na de update. Gelukkig had ik in dit topic gelezen dat het vaker voorkwam, dus alles wat nodig is weer aangevinkt in de eigenschappen en hij deed het weerBedankt Tweakers
Op Win10 Mobile is nu eindelijk een update uit voor Mail om unified inboxes te krijgen. Hij is (vreemd genoeg) nog niet voor desktop beschikbaar. Maar het werd wel tijd imo. Al schijnt ie nog wel wat buggy te zijn, dus even een versie wachten lijkt me nog wel een goed plan.
De update komt nu eindelijk binnen op mijn desktop, ben benieuwd.
Installatie van updates voorbereiden duurt wel lang zeg

[ Voor 32% gewijzigd door outlandos op 14-11-2015 12:28 ]
Mooi dat je het zegtMartinspire schreef op zaterdag 14 november 2015 @ 11:47:
Op Win10 Mobile is nu eindelijk een update uit voor Mail om unified inboxes te krijgen. Hij is (vreemd genoeg) nog niet voor desktop beschikbaar. Maar het werd wel tijd imo. Al schijnt ie nog wel wat buggy te zijn, dus even een versie wachten lijkt me nog wel een goed plan.
Ik vond het al vreemd dat unified inboxes niet bij de grote update zat, hopelijk komt die dan alsnog naar desktop wanneer alle bugs geplet zijn.
Niets eigenlijk. Terug ga ik niet. W10 bevalt prima. Gelijk maar even opschonen danSmokingCrop schreef op zaterdag 14 november 2015 @ 11:26:
[...]
Wat denk je dat er anders gaat zijn in een maand wanneer hij ze verwijdert, dan nu met schijfopruiming?
Bestanden verwijderen is bestanden verwijderen. Als je niet meer terug gaat, dan heb je ze niet meer nodig.
[ Voor 4% gewijzigd door desalniettemin op 14-11-2015 12:22 ]
Hier heeft de update een uur geduurd (I5-4460 op 3,2 Ghz met 8GB Ram, standaard HD) Geduld hebben dusOutlandos schreef op zaterdag 14 november 2015 @ 12:16:
De update komt nu eindelijk binnen op mijn desktop, ben benieuwd.
Waar een wil is, is een stopcontact....
Op mijn Surface 3 duurde het ongeveer 1,5 uur. Wel even bijtijds aan gedacht om het via 5Ghz te doen. Toen hij daarna voor het eerst weer opstartte verscheen de geruststellende mededeling "al uw bestanden zijn onberoerd gebleven". En inderdaad, ik mis niets, ook zijn voor zover ik kan nagaan, alle instellingen nog hetzelfde.FCC-gast schreef op zaterdag 14 november 2015 @ 13:22:
[...]
Hier heeft de update een uur geduurd (I5-4460 op 3,2 Ghz met 8GB Ram, standaard HD) Geduld hebben dus
Een paar instellingen zijn toch echt weer terug naar default gegaan. Maar goed, koste me 10 minuten om alles langs te lopen en terug te zetten, meeste stond nog gewoon goed. Gelijk schijfopruiming gedaan, ik kon ruim 20GB verwijderenjanchtw schreef op zaterdag 14 november 2015 @ 13:59:
[...]
Op mijn Surface 3 duurde het ongeveer 1,5 uur. Wel even bijtijds aan gedacht om het via 5Ghz te doen. Toen hij daarna voor het eerst weer opstartte verscheen de geruststellende mededeling "al uw bestanden zijn onberoerd gebleven". En inderdaad, ik mis niets, ook zijn voor zover ik kan nagaan, alle instellingen nog hetzelfde.
Op het eerste gezicht geen rare dingen hier. Duurde al met al wel weer een sloot tijd
Via Mediatool geinstalleerd. Stond er binnen een uur op
Net de update gedaan en hier geen problemen. Liep zonet echter even langs wat instellingen en zag dat systeemherstel (restore points etc.) ineens uit staat. Toen ik de vorig build vers installeerde stond die wel standaard aan. Zal ik die dan maar weer met de hand aanzetten? En wat is jullie max gebruik eigenlijk, of maakt dat niet uit zolang je de boel niet vol laat lopen
Goed, de 'grote' update heeft mijn Intel WiDi verwijderd.
En ik kreeg o.a. dit terug: "Aan de slag gaan met Windows 8."
...
...
...

...
...
...
Hoe kom je eigenlijk op een normale manier bij de optie om een herstelpunt aan te maken? Dus zonder het in het zoekbalkje in te vullen zeg maar.Carnoustie schreef op zaterdag 14 november 2015 @ 14:33:
Net de update gedaan en hier geen problemen. Liep zonet echter even langs wat instellingen en zag dat systeemherstel (restore points etc.) ineens uit staat. Toen ik de vorig build vers installeerde stond die wel standaard aan. Zal ik die dan maar weer met de hand aanzetten? En wat is jullie max gebruik eigenlijk, of maakt dat niet uit zolang je de boel niet vol laat lopen
C:\Windows\System32\control.exe sysdm.cpl,,4Outlandos schreef op zaterdag 14 november 2015 @ 14:56:
[...]
Hoe kom je eigenlijk op een normale manier bij de optie om een herstelpunt aan te maken? Dus zonder het in het zoekbalkje in te vullen zeg maar.
Snelkoppeling maken, klaar.
Slechts de onwetende wordt kwaad, de wetende verstaat.
Dank. Stond bij mij ook weer uit (terwijl het ingeschakeld was..)BazerK schreef op zaterdag 14 november 2015 @ 15:00:
[...]
C:\Windows\System32\control.exe sysdm.cpl,,4
Snelkopeling maken, klaar.
10% aka 11gb gebruik ik voor herstelpunten, geen idee of dat extreem veel (of weinig) is.
Hier geen gekke dingen na de update [ windows education ] .
Mijn netwerkshares stonden goed alleen met wachtwoord beveiliging stond aan,even uitgevinkt en mijn mede8ter kan weer gaan brommen.
Verder voelt het wat sneller aan op mijn oude bak.
Instalatie duurde ongeveer een uurtje.
Mijn netwerkshares stonden goed alleen met wachtwoord beveiliging stond aan,even uitgevinkt en mijn mede8ter kan weer gaan brommen.
Verder voelt het wat sneller aan op mijn oude bak.
Instalatie duurde ongeveer een uurtje.
Dat is nogal een geklik inderdaad... Met het "oude" menu via systeem en dan staat links in de kantlijn systeembeveiliging. Met de nieuwe instellingen kan ook, dan via systeem, opslag, de juiste partitie/disk selecteren, dan systeem en gereserveerd kiezen en daar staat helemaal onderaan systeemherstel beheren. Hoe je deze laatste route verzint... Doe mij maar zoeken inderdaad.Outlandos schreef op zaterdag 14 november 2015 @ 14:56:
[...]
Hoe kom je eigenlijk op een normale manier bij de optie om een herstelpunt aan te maken? Dus zonder het in het zoekbalkje in te vullen zeg maar.
O ja, nog iets: wachtwoord na slaapstand stond ook weer aan. Zal straks ook maar weer even alle andere settings doorlopen om te kijken of daar weer "standaard" dingen aan of juist uit staan.
[ Voor 12% gewijzigd door Carnoustie op 14-11-2015 16:14 ]
Daarnet de update uitgevoerd en nu zit ik met de volgende 'features/bugs/schoonheidsfoutjes' waar ik mij aan stoor:

Waarom is mijn Origin-icoon nu opeens zwart en wat betekenen de twee blauwe pijltjes in de icoontjes van Outlook en Word?
Daarnaast worden mappen, zoals 'mijn documenten, muziek, video's etc.' nu twee keer weergegeven in mijn persoonlijke map ...
Edit: Trouwens, is het nu ook zo dat elke keer dat Microsoft een grote update uitbrengt wij als gebruiker de kans lopen dat software/drivers niet meer werken? Ik loop nu al tegen een aantal instanties aan dat software/drivers niet goed werken na de update en dat Windows aangeeft bepaalde software te hebben verwijderd, omdat 'deze niet goed werken onder deze versie van Windows.'

Waarom is mijn Origin-icoon nu opeens zwart en wat betekenen de twee blauwe pijltjes in de icoontjes van Outlook en Word?
Daarnaast worden mappen, zoals 'mijn documenten, muziek, video's etc.' nu twee keer weergegeven in mijn persoonlijke map ...
Edit: Trouwens, is het nu ook zo dat elke keer dat Microsoft een grote update uitbrengt wij als gebruiker de kans lopen dat software/drivers niet meer werken? Ik loop nu al tegen een aantal instanties aan dat software/drivers niet goed werken na de update en dat Windows aangeeft bepaalde software te hebben verwijderd, omdat 'deze niet goed werken onder deze versie van Windows.'
[ Voor 26% gewijzigd door Yonix op 14-11-2015 16:36 ]
...Yonix schreef op zaterdag 14 november 2015 @ 16:30:

Valt mij wel op dat Windows 10 op mijn PC en die van de vriendin zeurt dat bepaalde apps beter uit kunnen omdat ze PC traag maken of zo.
Dat zijn dus steam, antivirussoftware, flash en origin...
Pfff....
Want (in het geval van mijn vriendin) een PC met een fx 8350, een ssd, 16gb ram en een gtx 960 wordt echt zo veel sneller als dit uit is... (het is niet eens traag om te beginnen).
Ik zou nog even wachten, dat ga ik ook doen. Na een maand wordt het idd waarschijnlijk vanzelf verwijderd(zoals de upgrade van W8.1 naar W10). Als je nu alles verwijderd via schijfopruiming ga je niet meer terug kunnen naar een vorige versie van Windows, mocht je dat nodig achten.desalniettemin schreef op zaterdag 14 november 2015 @ 11:18:
Edit: Ik had je laatste post niet gelezen. Je acht het dus niet nodig.
[ Voor 5% gewijzigd door Fredi op 14-11-2015 20:59 ]
Weten jullie trouwens of deze update al verwerkt is in de installatie bestanden van Windows?
Kennis heeft namelijk maar een 60gb ssd, vandaar dat hij liever direct van 8 naar 10 gaat in plaats van nog daarna die update installeren.
Kennis heeft namelijk maar een 60gb ssd, vandaar dat hij liever direct van 8 naar 10 gaat in plaats van nog daarna die update installeren.
Update vandaag gehad. Mijn bevindingen:
- Sommige uitgeschakelde privacy-dingetjes zijn plots weer ingeschakeld.
- Thuisgroep "vernietigd"
- Dolby Digital Plus Home Theater add-on is verwijderd vanwege een compatibiliteits-probleem (werkte voor de update prima).
- Mijn persoonlijke mappen (Documenten, Downloads, Muziek, etc) staan (sinds jaar en dag) op een andere schijf. De W10-Update heeft deze mappen weer opnieuw aangemaakt op de C-drive. Ik heb ze in de prullenbak gegooid. Eens kijken wat er gebeurd.
- Gepinde websites krijgen plots vreemde namen. Bijv. de link naar dit topic heet plotseling "last" i.p.v. [Windows 10] Ervaringen & ....
- Dolby Digital Plus Home Theater add-on is verwijderd vanwege een compatibiliteits-probleem (werkte voor de update prima).
- Mijn persoonlijke mappen (Documenten, Downloads, Muziek, etc) staan (sinds jaar en dag) op een andere schijf. De W10-Update heeft deze mappen weer opnieuw aangemaakt op de C-drive. Ik heb ze in de prullenbak gegooid. Eens kijken wat er gebeurd.
- Gepinde websites krijgen plots vreemde namen. Bijv. de link naar dit topic heet plotseling "last" i.p.v. [Windows 10] Ervaringen & ....
[ Voor 11% gewijzigd door Masimo op 14-11-2015 20:52 ]
wat is er verander met de laatste windows update ????
Systeem:AMD Ryzen 7 9800X3D ,RTX 5080 OC,FURY 64 GB DDR5-6000,ASUS TUF Gaming B850M-PLUS WIFI, SAMSUNG 990 EVO Plus 4 TB
Get over it zou ik zo zeggen, dat zijn alllemaal kleine dingetjes bij zo'n grote update.Masimo schreef op zaterdag 14 november 2015 @ 20:49:
Bij mij was snel opstarten terug aangevinkt na de update, ik had het uitgezet. Ik ga het uitvinken en meteen eens kijken of hij nog altijd rapper opstart dan voor de update.
Edit: Snel opstarten uitgezet. Bij afsluiten bleef hij eerst lang hangen maar opstarten ging even snel als met 'snel opstarten' aangevinkt(met ssd). Laatste Intel rst geinstalleerd en nu blijft hij niet meer hangen bij afsluiten.
[ Voor 20% gewijzigd door Fredi op 14-11-2015 21:24 ]
Tsja volgensmij reset Windows 10 na elke update naar zijn 'optimale' instellingen. Niet heel netjes, maar aan de andere kant wellicht te verwachten. Dat van het mappen verplaatsen vind ik wel raar inderdaad, je zou toch denken dat die dat zou onthouden.Masimo schreef op zaterdag 14 november 2015 @ 20:49:
Laatste probleem geen ervaring mee, maar wel apart in elk geval.
Microsoft heeft er een mooie blogpost aan toegewijd.ravw schreef op zaterdag 14 november 2015 @ 20:54:
wat is er verander met de laatste windows update ????
7950x/32GB/860 Pro 2TB/MSI Suprim X RTX4090 | MacBook Pro M1 Pro 16"
Verwijderd
Nieuwe (eigenlijk oude) locatie wordt ook onthouden enkel worden de verplaatste mappen opnieuw aangemaakt op de standaard locatie (waarschijnlijk omdat de setup ze daar niet kan vinden) maar niet toegevoegd aan "Snelle Toegang" en dergelijke. De eigenschappen van die mappen hebben geen tabblad "locatie" en in het register staan de verwijzingen ook nog goed naar de alternatieve locaties.blmp schreef op zaterdag 14 november 2015 @ 22:36:
[...]
Dat van het mappen verplaatsen vind ik wel raar inderdaad, je zou toch denken dat die dat zou onthouden.
Dus inderdaad "gewoon" even weg kiepen.
Moest vandaag nog 1 tablet upgraden, maar die gebruik ik zelf veel dus dacht, doe meteen een clean install.
Van een laptop die ik gisteren gedaan had de inhoud van de ESD map op USB gezet. De laptop heeft Win10Pro (ook na de update uiteraard) de tablet had ook Pro. Dus met de upgrade bestanden van de laptop de tablet een clean install gegeven is deze geactiveerd met Win10 Home.

Niet dat het wat uitmaakt voor dat ding maar wel apart.
[ Voor 25% gewijzigd door Verwijderd op 14-11-2015 23:22 ]
Als je nu de Media Creation Tool gebruikt, is de 1151 update al verwerkt in de installatie bestanden ja.Mizgala28 schreef op zaterdag 14 november 2015 @ 20:28:
Weten jullie trouwens of deze update al verwerkt is in de installatie bestanden van Windows?
Zowel bij een clean install als bij een upgrade.
https://www.microsoft.com/nl-nl/software-download/windows10
[ Voor 4% gewijzigd door Ketho op 15-11-2015 00:46 ]
Let op:
Ervaringen met de Insider Preview van Windows 10 kunnen in het [Windows 10] Insider Preview Ervaringen & Discussie topic.
Ervaringen met Windows 11 horen thuis in het [Windows 11] Insider Preview Ervaringen & Discussie topic.
De Windows 10 mei 2021 Update (of 21H1) bits zijn hier te downloaden (via de MediaCreation Tool link). Je kunt natuurlijk ook via Windows Update checken op updates, dan zou hij als het goed is ook binnen moeten komen.
Ervaringen met de Insider Preview van Windows 10 kunnen in het [Windows 10] Insider Preview Ervaringen & Discussie topic.
Ervaringen met Windows 11 horen thuis in het [Windows 11] Insider Preview Ervaringen & Discussie topic.
De Windows 10 mei 2021 Update (of 21H1) bits zijn hier te downloaden (via de MediaCreation Tool link). Je kunt natuurlijk ook via Windows Update checken op updates, dan zou hij als het goed is ook binnen moeten komen.