ThxKetho schreef op zondag 15 november 2015 @ 00:46:
[...]
Als je nu de Media Creation Tool gebruikt, is de 1151 update al verwerkt in de installatie bestanden ja.
Zowel bij een clean install als bij een upgrade.
https://www.microsoft.com/nl-nl/software-download/windows10
http://www.computeridee.n...=CID_Nieuwsbrief_20151113ravw schreef op zaterdag 14 november 2015 @ 20:54:
wat is er verander met de laatste windows update ????
Op mijn Windows 10 desktop als ik de Windows Store open en dan de zoekbalk gebruik om apps te zoeken, vindt hij vele Nederlandse apps niet. De Volkskrant, RTV Utrecht, NRC, enz worden niet gevonden terwijl ik weet dat er apps moeten zijn in de Store van dezr organisaties. Bij jullie wel?
Ik heb display taal als Engels, maar region als Nederlands. Ik neem dan toch aan dat hij de Nederlandse store doorzoekt? Ik zie nergens een setting waar ik kan controleren met welke Store ik verbonden ben.
Ik heb display taal als Engels, maar region als Nederlands. Ik neem dan toch aan dat hij de Nederlandse store doorzoekt? Ik zie nergens een setting waar ik kan controleren met welke Store ik verbonden ben.
Ook maar met de MCT gedaan, windows update bleef maar niks vinden. Precies kwartier later was het gepiept (keep all settings and documents). Inderdaad waren bepaalde settings alsnog veranderd. Opstarten gaat weer ietsjes sneller. Verder nog geen rare/goede dingen kunnen bemerken
Nickname does not reflect reality
Raar dingetje: als ik herstart is in het action center het vliegtuigstand icoontje op "aan". Ga ik echter bij settings zelf kijken dan staat de slider gewoon op uit, en ik heb ook gewoon wifi. Even aan/uit zetten en het icoontje doet wel "normaal". Niet echt een "probleem" natuurlijk maar wel vaag. Weet eigenlijk niet eens zeker of dit bij de vorige build wel of niet zo was. Ga nu pas echt op dingen letten die anders/vreemd zijn
Ook als je op wifitoets klikt en je zet wifi uit zie ik vliegtuigje. Dat was bij de vorige build niet.Carnoustie schreef op zondag 15 november 2015 @ 11:07:
Raar dingetje: als ik herstart is in het action center het vliegtuigstand icoontje op "aan". Ga ik echter bij settings zelf kijken dan staat de slider gewoon op uit, en ik heb ook gewoon wifi. Even aan/uit zetten en het icoontje doet wel "normaal". Niet echt een "probleem" natuurlijk maar wel vaag. Weet eigenlijk niet eens zeker of dit bij de vorige build wel of niet zo was. Ga nu pas echt op dingen letten die anders/vreemd zijn
Mischien een rare vraag maar
Nadat ik gisteren windows 10 bijgewerkt heb heb ik een map windows.old gekregen. Is het mogelijk die te verwijderen? Heb het nog nooit gezien dus ik weet niet of windows die map nodig heeft.
Nadat ik gisteren windows 10 bijgewerkt heb heb ik een map windows.old gekregen. Is het mogelijk die te verwijderen? Heb het nog nooit gezien dus ik weet niet of windows die map nodig heeft.
Sinds dat ik deze build heb 10586, kan ik mn andere pc alleen benaderen via ip en niet meer bij naam. Maar bij die andere pc waar windows 7 opstaat, kan ik wel die pc benaderen. Waar dus win 10 10586 opstaat.
Waar ligt dit aan?
Waar ligt dit aan?
Verwijderd
Search al geprobeerd?WhiteHwk schreef op zondag 15 november 2015 @ 13:15:
[Windows 10] Ervaringen & Discussie - Deel 2
Ja via schijfopruiming. C drive opruimen, daarna kun je kiezen wat te verwijderen.WhiteHwk schreef op zondag 15 november 2015 @ 13:15:
oeps antwoord al gegeven

[ Voor 3% gewijzigd door desalniettemin op 15-11-2015 13:32 ]
Geeft nietdesalniettemin schreef op zondag 15 november 2015 @ 13:31:
[...]
Ja via schijfopruiming. C drive opruimen, daarna kun je kiezen wat te verwijderen.
oeps antwoord al gegeven
[ Voor 12% gewijzigd door WhiteHwk op 15-11-2015 13:39 ]
Nope, heeft helemaal geen invloed daaropWhiteHwk schreef op zondag 15 november 2015 @ 13:35:
[...]
Geeft nietdankje
. Had wel gegoogled van te voren maar begreep er niet veel van . Maar dat heeft dus geen gevolgen voor de andere grote builds die je krijgt via windows update?
Oke dus ook als ik de tijdelijke bestanden van windows instalatie weg doe dan kan dat gewoon zonder gevolgen?
je kan alles weg doen via dat schijfopruimings tooltje zonder gevolgen.WhiteHwk schreef op zondag 15 november 2015 @ 14:10:
Oke dus ook als ik de tijdelijke bestanden van windows instalatie weg doe dan kan dat gewoon zonder gevolgen?
(als je natuurlijk terugwilt naar vorige windows versies, kan je dat dan niet meer, maar updates/upgrades in de toekomst kijken daar niet naar)
Mijn dank is groot
dat kon ik niet zo gauw vinden via google . Deze uitleg helpt veel
Nu heeft mijn 120 gb ssd meer ruimte
Nu heeft mijn 120 gb ssd meer ruimte
Net ook de update gehad naar de volgende build. Je krijgt dus in feite een nieuwe Windows setup. Ik had meer iets als een service pack verwacht of zoals met Windows 8.1 met Update 1 of Update 2.
De installatie ging een paar keer mis bij mij, maar dat bleek te komen omdat ik de herstart deed vanuit het Start menu en niet bij Windows Update op Restart Now klikte.
Daarna dus even wachten tot de volledige setup gelopen had. Mijn privacy settings stonden nog zoals ik ze gelaten had, ik had alles naar het meest minimale gezet. Dat is behouden gebleven. Enige was dat Edge weer mijn default browser was geworden. Dat weer veranderd naar Internet Explorer 11.
Helaas stond Windows Defender weer aan ondanks de aanwezigheid van Kaspersky Internet Security. Dat gaf even een botsinkje tussen de twee. Een herstart later en Kaspersky had Windows Defender weer uitgezet. Dat blijft wel vervelend met Windows 10. Defender is heel opdringerig en eigenlijk bezopen als AV programma. Ik had liever gehad dat die op de achtergrond bleef zoals in Windows 7.
Verder geen problemen geconstateerd. Rest stond zoals ik het gelaten had.
De installatie ging een paar keer mis bij mij, maar dat bleek te komen omdat ik de herstart deed vanuit het Start menu en niet bij Windows Update op Restart Now klikte.
Daarna dus even wachten tot de volledige setup gelopen had. Mijn privacy settings stonden nog zoals ik ze gelaten had, ik had alles naar het meest minimale gezet. Dat is behouden gebleven. Enige was dat Edge weer mijn default browser was geworden. Dat weer veranderd naar Internet Explorer 11.
Helaas stond Windows Defender weer aan ondanks de aanwezigheid van Kaspersky Internet Security. Dat gaf even een botsinkje tussen de twee. Een herstart later en Kaspersky had Windows Defender weer uitgezet. Dat blijft wel vervelend met Windows 10. Defender is heel opdringerig en eigenlijk bezopen als AV programma. Ik had liever gehad dat die op de achtergrond bleef zoals in Windows 7.
Verder geen problemen geconstateerd. Rest stond zoals ik het gelaten had.
Iemand?Yonix schreef op zaterdag 14 november 2015 @ 16:30:
Daarnet de update uitgevoerd en nu zit ik met de volgende 'features/bugs/schoonheidsfoutjes' waar ik mij aan stoor:
[afbeelding]
Waarom is mijn Origin-icoon nu opeens zwart en wat betekenen de twee blauwe pijltjes in de icoontjes van Outlook en Word?
Kan iemand de registerwaardes geven voor
HKEY-CURRENT-USER Control Panel Desktop ?
Ik denk dat hier me probleem zit dat me window in vorig formaat iedere keer achter een gemaximaliseerd scherm blijft staan...
Bedankt!
HKEY-CURRENT-USER Control Panel Desktop ?
Ik denk dat hier me probleem zit dat me window in vorig formaat iedere keer achter een gemaximaliseerd scherm blijft staan...
Bedankt!
[ Voor 39% gewijzigd door Dragunov op 15-11-2015 19:40 ]
Dat is een bijzondere kijk.Fredi schreef op zaterdag 14 november 2015 @ 21:02:
[...]
Get over it zou ik zo zeggen, dat zijn alllemaal kleine dingetjes bij zo'n grote update.
Bij mij was snel opstarten terug aangevinkt na de update, ik had het uitgezet. Ik ga het uitvinken en meteen eens kijken of hij nog altijd rapper opstart dan voor de update.
Edit: Snel opstarten uitgezet. Bij afsluiten bleef hij eerst lang hangen maar opstarten ging even snel als met 'snel opstarten' aangevinkt(met ssd). Laatste Intel rst geinstalleerd en nu blijft hij niet meer hangen bij afsluiten.
"Get over it".
Toch iets mis als een update dat soort dingen verklooit.
| Old Faithful | i7 920 @ (3,3Ghz) / X58 UD4P / GTX960 (1,550Mhz) / CM 690 | NOVA | i5 6600K (4,4Ghz) / Z170 Pro Gaming / GTX 960 (1,500Mhz) / NZXT S340
Je bedoelt de pijltjes die betekenen dat het een snelkoppeling is? omdat je ze zelf aan je taakbalk hebt gepinned..
Iconen die een zwarte achtergrond krijgen lees ik hier vaker! Probleem/oorzaak?
NRG
Netwerkdectectie heb ik ook gewoon aanstaan en heb verder niks veranderd in mn router.jaaoie17 schreef op zondag 15 november 2015 @ 13:25:
Sinds dat ik deze build heb 10586, kan ik mn andere pc alleen benaderen via ip en niet meer bij naam. Maar bij die andere pc waar windows 7 opstaat, kan ik wel die pc benaderen. Waar dus win 10 10586 opstaat.
Waar ligt dit aan?
Windows update ging als een zonnetje! En inderdaad voelt met name de Edge sneller !
Fermion schreef op zondag 15 november 2015 @ 22:44:
Windows update ging als een zonnetje! En inderdaad voelt met name de Edge sneller !

[ Voor 39% gewijzigd door enchion op 15-11-2015 23:01 ]
How do you save a random generator ?
Maar waarom hebben alleen Outlook en Word die pijltjes en Google Chrome, Photoshop en Première niet? Dat zijn evengoed snelkoppelingen.GerardVanAfoort schreef op zondag 15 november 2015 @ 20:09:
[...]
Je bedoelt de pijltjes die betekenen dat het een snelkoppeling is? omdat je ze zelf aan je taakbalk hebt gepinned..![]()
Iconen die een zwarte achtergrond krijgen lees ik hier vaker! Probleem/oorzaak?
Ik zweer dat ik voor de grote update nog Adobe Reader er op had staan. Nu is ie compleet verdwenen
.

Medewerker van Oxygen Updater: discord.gg/5TXdhKJ
Misschien zag Windows een potentieel 'upgrade probleem' in Adobe Reader?Anonymoussaurus schreef op zondag 15 november 2015 @ 23:32:
Ik zweer dat ik voor de grote update nog Adobe Reader er op had staan. Nu is ie compleet verdwenen.
7950x/32GB/860 Pro 2TB/MSI Suprim X RTX4090 | MacBook Pro M1 Pro 16"
Leuk die titelbalk in kleur, maar ik wil mijn startmenu en taakbalk helemaal niet in kleur.
Ziet er namelijk niet uit omdat de tiles dan dezelfde kleur hebben als het startmenu zelf
lekker een blauwe waas
Iemand een work around om alleen de titelbalk in te kleuren?
Ziet er namelijk niet uit omdat de tiles dan dezelfde kleur hebben als het startmenu zelf

Niet dat ik weet. De default/fallback titelbalk kleur is gekoppeld aan die instelling.Saven schreef op zondag 15 november 2015 @ 23:53:
Leuk die titelbalk in kleur, maar ik wil mijn startmenu en taakbalk helemaal niet in kleur.
Ziet er namelijk niet uit omdat de tiles dan dezelfde kleur hebben als het startmenu zelflekker een blauwe waas
Dit kan wel kloppen, er staan nog meer programma's ergens op een lijstje, die na de update zijn verdwenen.Anonymoussaurus schreef op zondag 15 november 2015 @ 23:32:
Ik zweer dat ik voor de grote update nog Adobe Reader er op had staan. Nu is ie compleet verdwenen.
Ik heb alleen eerlijk gezegd geen bron meer.
De nieuwe build van Windows 10 claimt geen bestanden te veranderen, en gaf dat ook aan in de laatste mededeling na de upgrade.
Echter de volgende zaken zijn toch veranderd:
- Mijn bureaublad achtergrond was vervangen door een zwarte achtergrond
- Het programma "Speccy" werd om 'incompatibele redenen' verwijderd. De nieuwste versie werkt echt zonder problemen.
- Sommige bestandsassociaties waren weer teruggezet naar Windows 10 apps, bv. foto's van Irfanview naar Photo Viewer en mp4's van VLC naar WMP.
- Classic Shell werd uitgeschakeld tbv het normale startmenu. Deze kon ik met een klik herstellen, maar toch.
- Zoekpagina Firefox was veranderd, deze heb ik standaard op google.nl, nu stond er een link naar Microsoft.
Afgezien van bovenstaande verder geen problemen met de update/upgrade, maar de veranderingen hierboven vond ik niet netjes van Microsoft.
Echter de volgende zaken zijn toch veranderd:
- Mijn bureaublad achtergrond was vervangen door een zwarte achtergrond
- Het programma "Speccy" werd om 'incompatibele redenen' verwijderd. De nieuwste versie werkt echt zonder problemen.
- Sommige bestandsassociaties waren weer teruggezet naar Windows 10 apps, bv. foto's van Irfanview naar Photo Viewer en mp4's van VLC naar WMP.
- Classic Shell werd uitgeschakeld tbv het normale startmenu. Deze kon ik met een klik herstellen, maar toch.
- Zoekpagina Firefox was veranderd, deze heb ik standaard op google.nl, nu stond er een link naar Microsoft.
Afgezien van bovenstaande verder geen problemen met de update/upgrade, maar de veranderingen hierboven vond ik niet netjes van Microsoft.
Gebruik de portable versie van Speccy als hij het blijft verwijderen, bij m'n pa verwijderde windows Speccy voor een tweede keer na herinstallatie van Speccy..Snowwie schreef op maandag 16 november 2015 @ 00:55:
[ Voor 10% gewijzigd door SmokingCrop op 16-11-2015 01:15 ]
Ik meen gelezen te hebben dat er nu meer opties zijn om kleuren aan te passen. Misschien daar even in duiken?Saven schreef op zondag 15 november 2015 @ 23:53:
Ziet er namelijk niet uit omdat de tiles dan dezelfde kleur hebben als het startmenu zelflekker een blauwe waas
Ik vind het trouwens erg entitled van MS dat ze zelf gewoon even software gaan verwijderen. Het was voor mij slechts CPU-Z maar toch.
Na de update kreeg ik de melding. Via Windows Action Center, dat Asus AI charger is verwijderd.
Moet nog alles doorlopen om te kijken of er nog andere dingen zijn veranderd..
Moet nog alles doorlopen om te kijken of er nog andere dingen zijn veranderd..
Windows 11 Pro, I7-12700K, MSI MPG Z690 EDGE WIFI DDR4, MSI RTX 3090 TI Suprim X 24G, Noctua NH-D15 chromax black, Corsair Vengeance LPX 3200C16 128GB, Seasonic Prime TX-850, Samsung 980 Pro 2TB, Fractal Design Torrent
Hebben mensen ook een probleem met Internet Explorer?
Mijn intenret explorer werkt niet en ik wil zonder systeem herstel en zonder reset, weer maken.
(Dit puur om te leren.)
Ik heb in:
-Van te voren uitgezocht wat het zou kunnen wezen/zijn.
Ik heb de foutcode opgezocht in de zoekmachine, maar daar is niks uitgekomen.
-safe-mode sfc /scannow gedaan.
-Internet Explorer opnieuw geïnstalleerd.
-De eerste 'grote'update van Windows gedaan (Threshold 2)
Kan ik zelf nog wat dingen doen?
Mijn intenret explorer werkt niet en ik wil zonder systeem herstel en zonder reset, weer maken.
(Dit puur om te leren.)
Ik heb in:
-Van te voren uitgezocht wat het zou kunnen wezen/zijn.
Ik heb de foutcode opgezocht in de zoekmachine, maar daar is niks uitgekomen.
-safe-mode sfc /scannow gedaan.
-Internet Explorer opnieuw geïnstalleerd.
-De eerste 'grote'update van Windows gedaan (Threshold 2)
Kan ik zelf nog wat dingen doen?
[ Voor 5% gewijzigd door Berlinetta op 16-11-2015 09:33 ]
Bij mij waren de eigen koppelingen voor .AVI, .MKV etc niet gewijzigd en stonden nog netjes gekoppeld aan VLC. Inmiddels alle pc's in huis geüpdate naar versie 1511
Microsoft Surface Pro 6 | Samsung Galaxy S21FE | XBOX Series X
Fijn. Bij mij werkt Edge niet meer na de update
Sluit direct af als het wordt gestart
"If you see a light at the end of a wormhole, it's probably a photon torpedo!"
Nou, lekker dan... M'n laptop ge-upgrade naar nieuwe build..
Malwarebytes Anti-Malware en Malwarebytes anti exploit starten ook niet meer automatisch op. Booten duurt verschrikkelijk lang. Het rondje met het Windows teken, dan ververst hij ineens en krijgt het rondraaiende rondje ontiegelijke lag..
Wat een ******* gezeik
. Nog steeds niet opgelost. Dat wordt een clean install...
Ik wil nu opnieuw de ISO downloaden van Dreamspark.. is dit de nieuwste build??
"nl_windows_10_multiple_editions_version_1511_x64_dvd_7223704.iso"
Even "Winver" geopend. En die geeft aan dat de geïnstalleerde versie momenteel 1511 is.SmokingCrop in "[Windows 10] Ervaringen & Discussie - De..."
Dus even voor de bevestiging. Als ik de ISO opnieuw download, met de file name hierboven, dan krijg ik de nieuwste versie toch als clean install?
Ik wil namelijk geen tijd weg gooien aan een 'oude' build.
Zojuist via deze link heb ik het bevestigd gekregen. Toch maar de gok wagen dan
.
Wikipedia: Windows 10
Malwarebytes Anti-Malware en Malwarebytes anti exploit starten ook niet meer automatisch op. Booten duurt verschrikkelijk lang. Het rondje met het Windows teken, dan ververst hij ineens en krijgt het rondraaiende rondje ontiegelijke lag..
Wat een ******* gezeik
Even "Winver" geopend. En die geeft aan dat de geïnstalleerde versie momenteel 1511 is.SmokingCrop in "[Windows 10] Ervaringen & Discussie - De..."
Dus even voor de bevestiging. Als ik de ISO opnieuw download, met de file name hierboven, dan krijg ik de nieuwste versie toch als clean install?
Zojuist via deze link heb ik het bevestigd gekregen. Toch maar de gok wagen dan

[ Voor 62% gewijzigd door Anonymoussaurus op 16-11-2015 11:32 ]
Dat Origin nu zwart is komt schijnbaar doordat Microsoft iets gefixed heeft in de nieuwe update. Ze zien er nu uit zoals ze eruit moeten zien schijnbaar. Lees dit op Reddit;
"If you go to the installation folder of those program you will find a file called "VisualElementsManifest.xml" or "ProgramName.VisualElementsManifest.xml"
This file describe how the app look like in the start menu. This functionality was broken in Windows 10 and apparently was fixed as of the Threshold 2 update"
[ Voor 13% gewijzigd door blmp op 16-11-2015 11:54 ]
Maak gewoon een bootable USB met de media creation tool. hoef je ook geen shady iso's te downloadenAnonymoussaurus schreef op maandag 16 november 2015 @ 11:03:
Nou, lekker dan... M'n laptop ge-upgrade naar nieuwe build..
Wat een ******* gezeik. Nog steeds niet opgelost. Dat wordt een clean install...
Zojuist via deze link heb ik het bevestigd gekregen. Toch maar de gok wagen dan.
Dat komt toch neer op gewoon een schijfkopiebestand maken, of een image maken..?Saven schreef op maandag 16 november 2015 @ 13:47:
[...]
Maak gewoon een bootable USB met de media creation tool. hoef je ook geen shady iso's te downloaden
Dan krijg ik weer dezelfde troep en problemen als ik hem opnieuw installeer toch? Het is trouwens toch maar 3GB, de ISO die ik moet downloaden.
En die ISO is een volledig legale en betrouwbare versie van Microsoft zelf. Dreamspark is van Microsoft. Die gaan geen illegale meuk online zetten.
Voor als je niet wist wat het is (ga ik wel van uit) https://www.dreamspark.com/What-Is-Dreamspark.aspx
[ Voor 22% gewijzigd door Anonymoussaurus op 16-11-2015 13:55 ]
nee, je kunt daar een usb maken zodat je een 'upgrade op een andere computer kunt uitvoeren'Anonymoussaurus schreef op maandag 16 november 2015 @ 13:53:
[...]
Dat komt toch neer op gewoon een schijfkopiebestand maken, of een image maken..?
Dan krijg ik weer dezelfde troep en problemen als ik hem opnieuw installeer toch? Het is trouwens toch maar 3GB, de ISO die ik moet downloaden.
Upgraden ga ik nooit meer doen. Als ik ergens een hekel aan heb, is het upgraden lol. Daar krijg je alleen maar problemen zoals dit van. Malwarebytes anti-exploit valt niet meer te installeren en te openen.Saven schreef op maandag 16 november 2015 @ 13:55:
[...]
nee, je kunt daar een usb maken zodat je een 'upgrade op een andere computer kunt uitvoeren'
Verwijderd
De laatste upgrade heeft allerlei instellingen weer na default gezet. Daar wordt ik niet blij van kan ik weer gaan uitzoeken en goed zetten. Microsoft maakt een slechte buurt hiermee.
Sorry niet duidelijk genoeg geweest. Je kunt met die usb gewoon een clean install doen op een computer, gewoon vanaf de usb (als uefi) bootenAnonymoussaurus schreef op maandag 16 november 2015 @ 13:56:
[...]
Upgraden ga ik nooit meer doen. Als ik ergens een hekel aan heb, is het upgraden lol. Daar krijg je alleen maar problemen zoals dit van. Malwarebytes anti-exploit valt niet meer te installeren en te openen.
De Media Creation Tool is ook van Microsoft, en nog veel handiger.Anonymoussaurus schreef op maandag 16 november 2015 @ 13:53:
En die ISO is een volledig legale en betrouwbare versie van Microsoft zelf. Dreamspark is van Microsoft. Die gaan geen illegale meuk online zetten.
Voor als je niet wist wat het is (ga ik wel van uit) https://www.dreamspark.com/What-Is-Dreamspark.aspx
Zoals eerder gezegd kan je er zowel een clean install als een upgrade mee doen met een USB/DVD.
https://www.microsoft.com/nl-nl/software-download/windows10
Dat is idd de nieuwste build, het zou dan sowieso geen verschil moeten uitmaken of je de ISO nou van MSDN, DreamSpark of de Media Creation Tool haalt als je de SHA-1 hash controleert.Anonymoussaurus schreef op maandag 16 november 2015 @ 11:03:
[ Voor 22% gewijzigd door Ketho op 16-11-2015 14:22 ]
Ik heb sinds kort ineens dat bij het opstarten om een wachtwoord gevraagd wordt.
Heb die optie in het configuratiescherm uit staan. Iemand hetzelfde meegemaakt?
Volgens mij gaat dat in het configscherm alleen om terug uit Sleep of Hibernation.MikeyMan schreef op maandag 16 november 2015 @ 14:31:
Ik heb sinds kort ineens dat bij het opstarten om een wachtwoord gevraagd wordt.
Omdat ik softwareontwikkelaar ben heb ik natuurlijk ook heel veel verstand van laptops, computers en alles wat daarmee te maken heeft
En vanuit die expertise heb ik gisteren een laptop van een kennis overgezet van Win8.1 naar Win10. Het gaat om een Toshiba Satellite met een AMD E1-2100 processor met een stunning passmark score van 697 (ja, dat zijn drie cijfers en niet vier)
Wat me opviel aan de laptop was dat hij niet vooruit te branden was met 8.1. Nu w10 erop staat is hij eigenlijk best acceptabel. Voor waar mijn kennis hem gaat gebruiken, namelijk licht huis- tuin- en keukengebruik is hij prima te doen, maar ik had niet verwacht dat het verschil zo duidelijk was. Ligt dit nou aan w10? Was de 8.1 installatie corrupt of ligt het gewoon aan het feit dat de hele zaak opnieuw is geïnstalleerd?
Het is overigens de 7e computer die ik overgezet heb, maar ook tot nu toe de computer met de laagste specs. Het kan zijn dat door de lage specs het verschil pas goed opvalt?
En vanuit die expertise heb ik gisteren een laptop van een kennis overgezet van Win8.1 naar Win10. Het gaat om een Toshiba Satellite met een AMD E1-2100 processor met een stunning passmark score van 697 (ja, dat zijn drie cijfers en niet vier)
Wat me opviel aan de laptop was dat hij niet vooruit te branden was met 8.1. Nu w10 erop staat is hij eigenlijk best acceptabel. Voor waar mijn kennis hem gaat gebruiken, namelijk licht huis- tuin- en keukengebruik is hij prima te doen, maar ik had niet verwacht dat het verschil zo duidelijk was. Ligt dit nou aan w10? Was de 8.1 installatie corrupt of ligt het gewoon aan het feit dat de hele zaak opnieuw is geïnstalleerd?
Het is overigens de 7e computer die ik overgezet heb, maar ook tot nu toe de computer met de laagste specs. Het kan zijn dat door de lage specs het verschil pas goed opvalt?
... en gaat over tot de orde van de dag
Kan natuurlijk deels liggen aan de verse installatie. Maar Windows 10 is ook daadwerkelijk (iets) sneller als 8.1.P_Tingen schreef op maandag 16 november 2015 @ 15:06:
Omdat ik softwareontwikkelaar ben heb ik natuurlijk ook heel veel verstand van laptops, computers en alles wat daarmee te maken heeft![]()
Ik had het verschil op de andere computers niet zo groot gezien, maar dat waren ook snellere apparaten, een paar met i5 processor en een AMD A8 en de meesten ook nog met een SSD.blmp schreef op maandag 16 november 2015 @ 15:09:
[...]
Kan natuurlijk deels liggen aan de verse installatie. Maar Windows 10 is ook daadwerkelijk (iets) sneller als 8.1.
Ik denk dat de 8.1 installatie ook niet helemaal fris meer was. Ik moest eea nakijken en ergerde me er zo ontzettend aan. Dat, en de betere bediening die ik op mijn eigen pc inmiddels gewend was, hebben me ertoe gebracht zijn laptop te upgraden. Ben benieuwd wat hij er van vindt....
... en gaat over tot de orde van de dag
Er valt meer te merken met zo'n CPU (het is een zuinige 1ghz dual-core uit 2013/2014 als mij niet vergis)P_Tingen schreef op maandag 16 november 2015 @ 15:06:
Omdat ik softwareontwikkelaar ben heb ik natuurlijk ook heel veel verstand van laptops, computers en alles wat daarmee te maken heeft![]()
Mijn zus heeft ook een Toshiba met die CPU, echter duurt het opstarten en werkelijk gebruik kunnen maken van de laptop onder Windows 10 bijna dubbel zo lang als onder Windows 8.1, echter eenmaal opgestart is hij merkbaar sneller dan onder Windows 8.1.
Geen idee waarom, na een 2de herinstallatie was het effect hetzelfde, vreemd genoeg probeerde ik voor de lol Windows 7 en daaronder was de laptop het snelst qua gebruik, maar het traagst qua opstarten.
Verwijderd
Tot dusver heb ik het auto hibernate mysterie van mijn Transformer T300 nog niet kunnen oplossen. Ik kwam wel een commando tegen om het hibernate file te verkleinen zodanig dat hibernate zelf niet meer mogelijk is maar fast boot nog wel:
Het bestand is nu nog maar zo'n 700 MB groot. Nu maar afwachten of de tablet gewoon aanblijft als deze enkele uren niet wordt aangeraakt.
code:
1
| powercfg /h /type reduced |
Het bestand is nu nog maar zo'n 700 MB groot. Nu maar afwachten of de tablet gewoon aanblijft als deze enkele uren niet wordt aangeraakt.
Ik had de allereerste build via de mediatool gedownload en geinstalleerd, een upgrade. 2e keer ook via de mediatool de nieuwste build, ook een upgrade. Alles doet het zoals eerst. Enige dat ik niet opgelost krijg is dat het iedere keer als ik op link in een email klik of check of er updates zijn van een programma met filehippo, dat ik iedere keer de vraag krijg met welk browser het te openen. Ook als ik vinkje zet bij altijd dit programma gebruiken. Heb al tig keer standaard programma Firefox gekozen, maar krijg het niet opgelost.Anonymoussaurus schreef op maandag 16 november 2015 @ 13:56:
[...]
Upgraden ga ik nooit meer doen. Als ik ergens een hekel aan heb, is het upgraden lol. Daar krijg je alleen maar problemen zoals dit van. Malwarebytes anti-exploit valt niet meer te installeren en te openen.
Dat heb ik dus met foto's. Als ik een foto wil openen, moet ik telkens aanklikken dat ik het met "foto's" van Windows zelf wil openen. Schijtziek vandesalniettemin schreef op maandag 16 november 2015 @ 19:49:
[...]
Ik had de allereerste build via de mediatool gedownload en geinstalleerd, een upgrade. 2e keer ook via de mediatool de nieuwste build, ook een upgrade. Alles doet het zoals eerst. Enige dat ik niet opgelost krijg is dat het iedere keer als ik op link in een email klik of check of er updates zijn van een programma met filehippo, dat ik iedere keer de vraag krijg met welk browser het te openen. Ook als ik vinkje zet bij altijd dit programma gebruiken. Heb al tig keer standaard programma Firefox gekozen, maar krijg het niet opgelost.
Ik zoek eigenlijk nog steeds naar info mbt bovenstaande. Kennen meer mensen dit?Da_maniaC schreef op maandag 19 oktober 2015 @ 23:40:
Ik kom zelf nu nog iets vreemds tegen...
Iedere keer als ik mijn PC resume vanuit slaapstand en ik log-in staat het Start menu open.
Ik vind het vreemd/onnodig. Heeft iedereen dit?
En ja, ik zit gewoon in Desktop mode.
Inventory | Instagram: @sequenzpounder | http://www.zdaemon.org | ZDaemon! Client/Server port for DOOM!
Ben overigens wel tevreden eigenlijk, had een clean install gedaan.
Titelbalk in kleur heeft zeker mooi effect. Alleen nog jammer dat je taskbar, startmenu en actiecentrum ook die kleur mee moeten veranderen
Sinds deze clean install merk ik toch wel dat de eerste release van win10 nog eigenlijk stiekem echt wel in beta was hoor. Dit draait out of the box zoveel beter zonder eerst een shitload aan updates te moten downloaden
Titelbalk in kleur heeft zeker mooi effect. Alleen nog jammer dat je taskbar, startmenu en actiecentrum ook die kleur mee moeten veranderen

Sinds deze clean install merk ik toch wel dat de eerste release van win10 nog eigenlijk stiekem echt wel in beta was hoor. Dit draait out of the box zoveel beter zonder eerst een shitload aan updates te moten downloaden
Verwijderd
Ik krijg na de upgrade geen hidden files meer te zien in de verkenner.
Het rondje in verborgen bestanden weergeven wordt wel zwart maar erg gebeurd verder niks.
En je kan op de taakbalk wel verborgen items aanklikken maar dat vinkje gaat meteen weg en er gebeurd verder ook niks.
Heeft iemand een idee hoe dit op te lossen?
Edit: oplossing je pc een aantal keren opnieuw opstarten
Dit is de slechtste upgrade ooit
Het rondje in verborgen bestanden weergeven wordt wel zwart maar erg gebeurd verder niks.
En je kan op de taakbalk wel verborgen items aanklikken maar dat vinkje gaat meteen weg en er gebeurd verder ook niks.
Heeft iemand een idee hoe dit op te lossen?
Edit: oplossing je pc een aantal keren opnieuw opstarten
Dit is de slechtste upgrade ooit
[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 17-11-2015 10:36 ]
Je moet in Systeem > Standaard Apps dit wijzigen. Anders blijft hij zeuren.desalniettemin schreef op maandag 16 november 2015 @ 19:49:
[...]
Ik had de allereerste build via de mediatool gedownload en geinstalleerd, een upgrade. 2e keer ook via de mediatool de nieuwste build, ook een upgrade. Alles doet het zoals eerst. Enige dat ik niet opgelost krijg is dat het iedere keer als ik op link in een email klik of check of er updates zijn van een programma met filehippo, dat ik iedere keer de vraag krijg met welk browser het te openen. Ook als ik vinkje zet bij altijd dit programma gebruiken. Heb al tig keer standaard programma Firefox gekozen, maar krijg het niet opgelost.
Verwijderd
Ik heb dat ook.Da_maniaC schreef op maandag 16 november 2015 @ 20:54:
[...]
Ik zoek eigenlijk nog steeds naar info mbt bovenstaande. Kennen meer mensen dit?
Alleen als ik op Esc druk om uit slaapstand te komen staat het niet open.
Slaapstand is sowieso een draak op Windows 10.
Bij de RTM zorgde de muis er voor dat de computer na een paar seconde weer uit de slaapstand kwam, na de update kwam daar de netwerkadapter bij, in apparaatbeheer makkelijk aan te passen maar voor Windows 10 hier nooit problemen mee gehad.
Helaas nog geen update te vindenArfman schreef op vrijdag 13 november 2015 @ 11:45:
[...]
Krijg hem niet binnen op Enterprise hier, las ergens dat het nog tot de 16e gaat duren. We shall see.
Op VLSC is de iso ondertussen wel te downloaden.
[ Voor 14% gewijzigd door DDX op 17-11-2015 10:49 ]
Sinds de Windows 10 fall update kan ik ook losse .srt bestanden lezen met de Film & TV app.Gaendel schreef op zaterdag 07 november 2015 @ 12:20:
Gisteren werd de 'film & tv' app van Windows 10 geupdatet, waarbij er 'nu ondersteuning is voor srt-ondertitels'.
Het lukt me echter niet om de ondertitels te zien bij een film, hoewel de film en de srt file beiden de zelfde naam hebben. De film staat in .mkv formaat maar op windowscentral en wmpoweruser staat dat dit zou werken met .mkv bestanden.
Iemand die een oplossing kent?
Niets anders meer nodig dan de standaard film app dus: ondertitel inladen en draadloos casten naar de televisie
Voor wie sinds de update problemen heeft met Classic Shell: downloads: Classic Shell 4.2.5 [quote]
- Improved support for Windows 10 TH2
- Improved support for the Edge browser
- Improved search performance and responsiveness
- New feature to uninstall Metro apps from the start menu
- Full transparency support for the Metro and Midnight skins
After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...
Oscar Wilde
Al tig keer gedaan. Ook via configuratiescherm. Helpt nietXfade schreef op maandag 16 november 2015 @ 23:47:
[...]
Je moet in Systeem > Standaard Apps dit wijzigen. Anders blijft hij zeuren.

Heb sinds paar dagen de nieuwste versie w10.
Vandaag had ik weer dat het actiecentrum en ook menu niet kon aanspreken. Ik verdenk de automatische updatefunctie van dit euvel. Na herstarten laptop stond er namelijk een bericht dat er een update gebeurd was?
Vandaag had ik weer dat het actiecentrum en ook menu niet kon aanspreken. Ik verdenk de automatische updatefunctie van dit euvel. Na herstarten laptop stond er namelijk een bericht dat er een update gebeurd was?
Eindelijk de titelbalken in kleur, vind ik er geen reet aan. Maar weer uitgezet
Erg vreemde 'behaviour' dit. Zouden we dit ergens kunnen reporten denk je?Verwijderd schreef op dinsdag 17 november 2015 @ 01:54:
[...]
Ik heb dat ook.
Alleen als ik op Esc druk om uit slaapstand te komen staat het niet open.
Slaapstand is sowieso een draak op Windows 10.
Bij de RTM zorgde de muis er voor dat de computer na een paar seconde weer uit de slaapstand kwam, na de update kwam daar de netwerkadapter bij, in apparaatbeheer makkelijk aan te passen maar voor Windows 10 hier nooit problemen mee gehad.
Inventory | Instagram: @sequenzpounder | http://www.zdaemon.org | ZDaemon! Client/Server port for DOOM!
Wordt de update automatisch gedownload of moet je dit apart downloaden?
Je krijgt de 1511 update binnen via windows update ofLe Enfant! schreef op dinsdag 17 november 2015 @ 18:19:Wordt de update automatisch gedownload of moet je dit apart downloaden?
je zoekt naar de installer en start de update handmatig.
control alt oeps deleted
... hele dag lopen kl*ten omdat Windows 10 geen Defender updates kon installeren... kwam doordat defender uit stond door Norton, dus die uit en probleem was weg leek het...
Niet dus, kon daarna de Office update niet installeren, Office weg en... nee, kon een beveiliging update niet installeren...
Zucht... als ik in Windows 7 een irritante update had, kon ik die verbergen en los installeren als het echt moest, in Windows 10 ging dat dus ook niet door.
Uiteindelijk helemaal herinstalleert, maar ik ben zogenaamd plots up to date... onzin want er staat Office erop.
De volgende paar dagen bekijken of er wel updates komen, als het zo doorgaat is het ergernis nummer 5 van Windows 10, en dan ga ik op mijn laptop vrolijk terug naar 7, mijn laptop moet z'n werk kunnen doen en dan heb ik liever een systeem dat "gewoon werkt".
Vooral dat hele lijstje apps wissen duurde lang, al die onnodige apps zoals Groove en Telefoon moest ik handmatig verwijderen, nu heb ik ze weer aangezien ik geen zin in heb in alweer 2 uur klooien met PowerShell, en 3rd party apps vind ik 3x niks.
Niet dus, kon daarna de Office update niet installeren, Office weg en... nee, kon een beveiliging update niet installeren...
Zucht... als ik in Windows 7 een irritante update had, kon ik die verbergen en los installeren als het echt moest, in Windows 10 ging dat dus ook niet door.
Uiteindelijk helemaal herinstalleert, maar ik ben zogenaamd plots up to date... onzin want er staat Office erop.
De volgende paar dagen bekijken of er wel updates komen, als het zo doorgaat is het ergernis nummer 5 van Windows 10, en dan ga ik op mijn laptop vrolijk terug naar 7, mijn laptop moet z'n werk kunnen doen en dan heb ik liever een systeem dat "gewoon werkt".
Vooral dat hele lijstje apps wissen duurde lang, al die onnodige apps zoals Groove en Telefoon moest ik handmatig verwijderen, nu heb ik ze weer aangezien ik geen zin in heb in alweer 2 uur klooien met PowerShell, en 3rd party apps vind ik 3x niks.
Na de update loop ik tegen een vreemd probleem aan. Vanaf mijn media speler kan ik geen gedeelde mappen meer zien op mijn pc. Bestanden delen staat aan en de mappen zijn ook keurig gedeeld met de juiste rechten. Het staat ook uit dat er een wachtwoord benodigd is. Voor de update werkte het echter nog naar behoren.
Hebben meer mensen hier last van of weet iemand een oplossing? Het enige dat ik me nog kan bedenken is de Windows firewall al lijkt me dat niet het probleem.
Hebben meer mensen hier last van of weet iemand een oplossing? Het enige dat ik me nog kan bedenken is de Windows firewall al lijkt me dat niet het probleem.
Hier hetzelfde probleem met een hele oude Office 2003 update die maar niet installeren wil.Mizgala28 schreef op woensdag 18 november 2015 @ 01:58:

Verwijderd
Het updaten gaat dat in fases? Zit nu op volgens winver op build 10240 en nog geen update gehad.
Is er een optie om de upgrade te forceren?
Heb je je vraag al eens gegoogled? (bijv force update 1511 windows 10). Genoeg linkjesVerwijderd schreef op woensdag 18 november 2015 @ 13:43:
Het updaten gaat dat in fases? Zit nu op volgens winver op build 10240 en nog geen update gehad.
is everything cool?
Verwijderd schreef op woensdag 18 november 2015 @ 13:54:
Dat heb ik. Kwam echter niets bruikbaars tegen voor zover ik dat kan beoordelen.
Anders de FAQ even doorlezen.The only official way to force it is to upgrade to it by using the Media Creation Tool (i.e. downloading the ISO and upgrading over your existing installation).
Notes
If it’s been less than 31 days since you upgraded to Windows 10, you won’t get the November update right away; this will allow you to go back to your previous version of Windows if you choose. After the 31 days have passed, your PC will automatically download the November update.
If the setting to defer upgrades is turned on, you may not get the update immediately. To make sure this setting is off, select the Start button , then select Settings > Update & security > Windows Update > Advanced options, and clear the checkbox for Defer upgrades.
If you uninstalled the November update from your PC, you won't be able to install it again from Windows Update. Instead, you'll need to go to the Microsoft software download website and select Upgrade now to upgrade your PC to Windows 10 Version 1511, which includes the November update.
Any update installed on your PC before the November update will no longer be listed in your update history.
[ Voor 58% gewijzigd door FREAKJAM op 18-11-2015 14:00 ]
is everything cool?
Zojuist een leuke ervaring met Windows 10 :
Ik begon een stukje van een programma te schrijven wordt ik ineens onderbroken door klanten. Terwijl ik die help zie ik in mijn ooghoek 'Restart Windows...'. Dus ik spring omhoog 'gast... wtf wat doe je?!' Installing updates please wait! Na herstart was dus mijn werk weg. Nou bedankt voor die mega belangrijke updates die ala de minuut erop moesten hoor, begin wel weer opnieuw.
Eens kijken hoe ik dit kan voorkomen
Ik zie het zo 1 2 3 niet staan behalve shedule restart, maar dat werkt ook niet lekker. Waarom niet gewoon die troep installeren als je ZELF aan het einde van de dag klikt op 'computer afsluiten'.
Ik begon een stukje van een programma te schrijven wordt ik ineens onderbroken door klanten. Terwijl ik die help zie ik in mijn ooghoek 'Restart Windows...'. Dus ik spring omhoog 'gast... wtf wat doe je?!' Installing updates please wait! Na herstart was dus mijn werk weg. Nou bedankt voor die mega belangrijke updates die ala de minuut erop moesten hoor, begin wel weer opnieuw.

Ik zie het zo 1 2 3 niet staan behalve shedule restart, maar dat werkt ook niet lekker. Waarom niet gewoon die troep installeren als je ZELF aan het einde van de dag klikt op 'computer afsluiten'.
[ Voor 21% gewijzigd door Sir_Hendro op 18-11-2015 14:45 ]
GTA VI - All aboard the hype train!!
Verwijderd
Inmiddels al gelukt. Bevreemde mij echter dat ik via de windows site weer een volledige setup moest doen. Vandaar dat ik daar niet aan begonnen was.FREAKJAM schreef op woensdag 18 november 2015 @ 13:57:
[...]
[...]
Anders de FAQ even doorlezen.
[...]
Inmiddels staat de laatste build er op
Omdat Windows vanaf versie 8 slimmer is dan haar gebruikers. Logisch toch? Niks beter dan een geforceerde herstart, in plaats installeren als de PC toch uit moet.Sir_Hendro schreef op woensdag 18 november 2015 @ 14:41:
Zojuist een leuke ervaring met Windows 10 :
| Old Faithful | i7 920 @ (3,3Ghz) / X58 UD4P / GTX960 (1,550Mhz) / CM 690 | NOVA | i5 6600K (4,4Ghz) / Z170 Pro Gaming / GTX 960 (1,500Mhz) / NZXT S340
Verwijderd
Hoezo werkt dat niet? Computer hier herstart enkel op de momenten dat ik dat wil/toe sta.Sir_Hendro schreef op woensdag 18 november 2015 @ 14:41:
Ik zie het zo 1 2 3 niet staan behalve shedule restart, maar dat werkt ook niet lekker.
Bij iedere poep update krijg je zo een melding. Ik wil gewoon altijd alleen updates downloaden als het mij bevalt en installeren als de PC uit gaat en dus nooit bij een herstart. Zo doe ik het ook op Windows 7.Hoezo werkt dat niet? Computer hier herstart enkel op de momenten dat ik dat wil/toe sta.
[ Voor 25% gewijzigd door Sir_Hendro op 18-11-2015 15:15 ]
De nieuwe update wordt binnen gehaald. Ben benieuwd. Ik hoop dat een aantal bugs zoals een ontzettend trage opstart verdwenen zijn. Hoewel ik geen monsterspecs heb AMD A4-5100, R7 radeon en 8GB ram, is het ook een simpel laptopje die prima dienst moet kunnen doen en korter dan 6 minuten nodig heeft om op te starten

In mijn geval ging het om Office 2010, maar dan nog het is enorm irritant dat als 1 update niet wil of kan geïnstalleerd worden in Windows 10 dat dan alle updates mislukken.Snowwie schreef op woensdag 18 november 2015 @ 10:15:
[...]
Hier hetzelfde probleem met een hele oude Office 2003 update die maar niet installeren wil.
[afbeelding]
Dat probleem had ik nooit in Windows 7, handmatig installeren kon altijd, en als 1 update niet lukte installeerde de rest meestal wel en dan was alleen dat ene update mislukt.
Pfff, nog even aankijken anders ga ik terug naar 7, dit is sinds de launch al de 3de poging en meteen de laatste, en voor de 3de keer ellende.
Wat trouwens erg lomp is aan Windows 10 als je een wat trager systeem gebruikt is dat je nu verplicht die aero service moet gebruiken om vensters mooi te maken. Ik zag dat het op een Intel Atom al aardig onnodig veel cpu verbruikt. Echter is er geen classic stijl mogelijk meer bij W10.
Ik ik zie mijn Synology niet meer op het netwerk na de installatie van TH2. Ook een schone install heeft dit probleem niet opgelost.
Kan de shares wel benaderen als ik het adres rechstreeks typ in de verkenner trouwens.
Schijbaar is e.e.a. verkloot in deze build. Lekker getest weer.
Kan de shares wel benaderen als ik het adres rechstreeks typ in de verkenner trouwens.
Schijbaar is e.e.a. verkloot in deze build. Lekker getest weer.
[ Voor 37% gewijzigd door pafdaddy op 18-11-2015 17:59 ]
Dit bericht kan oorzaak of gevolg zijn van misverstanden.
Misschien wel getest en gerapporteerd, maar niet opgelost
Zucht... ik kreeg een arsenaal aan BSOD schermen vandaag, en aangezien Microsoft zo "intelligent" (aka ongelooflijk achterlijk) is en de F8 heeft verwijderd en ik dus niet in veilige modus kon, pech gehad.
Opstarten vanaf USB hielp niet aangezien Systeemherstel uit stond (wtf? bij de 1ste herinstallatie stond die automatisch aan en bij de 2de herinstallatie stond hij automatisch uit?)
Pffff..... mijn bloed kookt, weer volledig verse installatie gedaan, gelukkig is het zo dat er geen updates zijn voor Windows omdat ik de nieuwste build heb...
Nu werkt het prima, maar voor hoe lang? Ik geef het echt niet meer de 4de kans, ben er klaar mee dus Windows 10 mag zich nu van de beste kans tonen anders mag hij bij deze opdonderen van mijn laptop.
Ik denk dat Windows 10 en mijn laptop gewoon geen goede vrienden kunnen worden, mijn laptop is de enige met zoveel ellende en ondanks dat alles perfect lijkt te werken, gaat het keer op keer mis, en dan tel ik de ergernissen niet zoals de berg troep apps die door je strot geduwt worden en je vrolijk met Powershell aan de slag moet.
En toch is het apart, ik heb vorig jaar enkele maanden Windows 8.1 op mijn laptop gehad die perfect werkte, maar ik neigde naar Windows 7 + de licentie was niet legaal van 8.1...
Wat maakt Windows 10 dan zo anders vraag ik mij af, als Windows 8(.1) niet goed zou werken begreep ik dat nog, maar aangezien die perfect werkte destijds snap ik het niet...
Opstarten vanaf USB hielp niet aangezien Systeemherstel uit stond (wtf? bij de 1ste herinstallatie stond die automatisch aan en bij de 2de herinstallatie stond hij automatisch uit?)
Pffff..... mijn bloed kookt, weer volledig verse installatie gedaan, gelukkig is het zo dat er geen updates zijn voor Windows omdat ik de nieuwste build heb...
Nu werkt het prima, maar voor hoe lang? Ik geef het echt niet meer de 4de kans, ben er klaar mee dus Windows 10 mag zich nu van de beste kans tonen anders mag hij bij deze opdonderen van mijn laptop.
Ik denk dat Windows 10 en mijn laptop gewoon geen goede vrienden kunnen worden, mijn laptop is de enige met zoveel ellende en ondanks dat alles perfect lijkt te werken, gaat het keer op keer mis, en dan tel ik de ergernissen niet zoals de berg troep apps die door je strot geduwt worden en je vrolijk met Powershell aan de slag moet.
En toch is het apart, ik heb vorig jaar enkele maanden Windows 8.1 op mijn laptop gehad die perfect werkte, maar ik neigde naar Windows 7 + de licentie was niet legaal van 8.1...
Wat maakt Windows 10 dan zo anders vraag ik mij af, als Windows 8(.1) niet goed zou werken begreep ik dat nog, maar aangezien die perfect werkte destijds snap ik het niet...
[ Voor 31% gewijzigd door Mizgala28 op 18-11-2015 20:00 ]
Welke codes krijg je wanneer je een BSOD ziet? Kan een driver zijn die dwarsligt of simpelweg hardware dat niet meer in orde is..
Systeemherstel staat tegenwoordig inderdaad uit, vind ik ook een erg bijzondere keuze maar goed.
Systeemherstel staat tegenwoordig inderdaad uit, vind ik ook een erg bijzondere keuze maar goed.
Mja ik zou inderdaad ook even de foutmeldingen nader inspecteren.
En het kan geen kwaad om alle drivers gewoon even vers te installeren. Gezien je een laptop hebt, kun je daar wel voor bij de fabrikant terecht. De drivers van Windows Update hoeven niet altijd de beste te zijn.
Overigens heb ik (na een driver-update-tooltje te hebben gebruikt) ook 2 BSODs gehad, dus misschien zijn er wat nieuwe drivers uit van iets wat de boel loopt te naaien.
En het kan geen kwaad om alle drivers gewoon even vers te installeren. Gezien je een laptop hebt, kun je daar wel voor bij de fabrikant terecht. De drivers van Windows Update hoeven niet altijd de beste te zijn.
Overigens heb ik (na een driver-update-tooltje te hebben gebruikt) ook 2 BSODs gehad, dus misschien zijn er wat nieuwe drivers uit van iets wat de boel loopt te naaien.
Fabrikant ondersteund de boel tot Windows 7... ondanks dat je alles los bij de betreffende fabrikanten kunt downloaden.Martinspire schreef op woensdag 18 november 2015 @ 20:14:
Mja ik zou inderdaad ook even de foutmeldingen nader inspecteren.
De foutcode kreeg je niet te zien omdat de BSOD zo snel weg was, daarnaast had ik geen zin in na ruim 3 uur geklooi om andere opties via USB uit te vissen aangezien ik niet kon inloggen, ik heb die laptop namelijk nodig en dan staat dit gewoon in de weg.
Alles drivers zijn netjes geïnstalleerd, het ligt ook niet aan de drivers aangezien ik ze bij de eerste installatie ook al gebruikte, misschien dat de 1511 update iets verprutst want die heb ik nu wel in tegenstelling tot augustus.
De enige driver die niet meest recent is die van de videokaart, support is gestopt in september namelijk, ook heb ik via de Windows update alles driver updates verborgen, vooral omdat Microsoft om 1 of een ander vaag reden denkt dat ik een andere videokaart heb dan dat ik werkelijk in mijn laptop heb zitten, vandaar de block van die update aangezien achteraf mijn videokaart constant op volle toeren draait.
Dat Windows drivers de boel kunnen verpesten weet ik maar al te goed, omdat Windows 10 die gedwongen installeert krijg je die alsnog, dus bij mij is dat uit.
Mooi voorbeeld is ook de laptop van mijn zusje, vorig jaar gekocht dus volledig gesupport door de fabrikant, de drivers van de fabrikant werken perfect maar Windows 10 moet perce "nieuwere" installeren, gaat om de chipset en touchpad driver, die laatste werkt na de Windows update niet en die eerste zorgt voor BSOD, dus ook daar staan die updates op verborgen.
Dat Microsoft maar al te graag wil dat mensen de nieuwste updates draaien is prima, maar laat de drivers met rust, het zorgt voor meer ellende dan nodig is, bij mijn vriendin haar game-pc ook hetzelfde liedje, Windows 10 wil graag een eigen chipset driver installeren wat vervolgens een BSOD veroorzaakt.
Ben van mening dat Microsoft dat automatische driver updaten mag schrappen.
[ Voor 22% gewijzigd door Mizgala28 op 18-11-2015 20:42 ]

Even dit vinkje weghalen, dan weet je een stuk meer de volgende keer. Logs bekijken is ook een optie wanneer het weer gebeurt.
Wat voor laptop is het overigens?
[ Voor 7% gewijzigd door S_Chief op 18-11-2015 20:42 ]
Ehm, laptop werkte perfect gisteren, vandaag plots niet dus dit viel niet te voorspellen aangezien ik voor de BSOD van vandaag de laptop gewoon kon gebruiken.SChief schreef op woensdag 18 november 2015 @ 20:41:
[afbeelding]
Even dit vinkje weghalen, dan weet je een stuk meer de volgende keer. Logs bekijken is ook een optie wanneer het weer gebeurt.
Wat voor laptop is het overigens?
Dan nog, ik kreeg contant een BSOD zoals ik al zei, ik kwam niet verder dan het laadscherm dus dan kan ik moeilijk verder, dus pakte ik de USB erbij met Windows installatie maar ook daar kwam ik niet verder omdat systeemherstel uit stond (nu wel aan overigens).
Alsnog boeit het niet, probleem kwam bij de 1ste herinstallatie deze week niet voor, bij de 2de werkte de boel perfect tot vandaag, nu is hij voor de 3de keer herinstalleert en werkt alles weer goed.
Wat ik bedoel is, als alles goed werkt bij eerste poging maar updates doen moeilijk, je herinstalleert de laptop en alles werkt en de volgende dag krijg je een BSOD... er zit niet bepaald een patroon in, dan zou bij de eerste installatie ook het probleem moeten bestaan.
Daarnaast, in augustus had ik ook Windows 10 op deze laptop maar moest door software issues terug naar 7, echter die hele week werkte de boel prima.
Gaat om een Toshiba l500 1zp, ja een oudje maar als Windows 10 in augustus perfect werkte, hoe kan dat nu anders zijn...
(en daarnaast, er staat een flinke i7 bak thuis die windows 10 perfect draait (echter ook daar staat de chipset driver update die Windows 10 wil downloaden uit aangezien ik daar een BSOD krijg), laptop is puur voor onderweg dus om nou een nieuwe te halen vind ik ook puur onzin)
P.S om even toe te voegen, onze media PC moest helemaal opnieuw geïnstalleerd worden na de 1511 update omdat Windows chipset drivers had geïnstalleerd, de methodes die Microsoft en wat gegoogle opleverden werkten ook niet, nu werkt die PC perfect vreemd genoeg, alsof 1511 iets heeft verprutst tijdens de upgrade wat bij schone installatie gefixed werd.
Echter, elke verse installatie die ik heb gedaan was een 1511, stiekem denk ik dat dat de boosdoener is.
[ Voor 11% gewijzigd door Mizgala28 op 18-11-2015 20:54 ]
Misschien, maar ik heb alle drivers van de hardware fabrikanten zelf aangezien ik mijn laptop na al die jaren wel uit mijn hoofd ken, meestal heb ik dat liever aangezien de meeste fabrikanten zelf vaak verouderde versies gebruiken.Martinspire schreef op woensdag 18 november 2015 @ 21:03:
Klinkt dat de schuld toch vooral bij de laptopfabrikant zit die (met een kleine moeite) drivers ook geschikt kan maken. Waarschijnlijk kan ie de versie niet goed afvangen waardoor je niet de juiste drivers krijgt
Het kan zijn dat een driver gewoon onder 1511 problemen veroorzaakt die daarvoor onder Windows 10 niet van toepassing waren.
[ Voor 7% gewijzigd door Mizgala28 op 18-11-2015 21:13 ]
Zojuist ge-update naar 10.0.10586 Build 10586.
Lijkt allemaal prima te zijn gegaan maar...
Het Google Chrome icoon in mijn startbalk is niet langer zichtbaar als ik voor de variant 'klein' kies. Groot werkt wel oké.
Het Google Chrome icoon in mijn startbalk is niet langer zichtbaar als ik voor de variant 'klein' kies. Groot werkt wel oké.
Na een kleine twee uur was de update hier klaar. Geen idee wat er veranderd is maar goed
Speccy werd er direct afgeknikert ook AMD Quick Stream werd niet geaccepteerd dus ook die maar verwijderd.
Verder zie ik weinig schokkende veranderingen:
- Start menu > Rechtermuisknop op een snelkoppeling: letters zijn kleiner
- Start menu > Office 2010 icoontjes hebben nu een achtergrondkleurtje
- Venster > kleurtje
- Instellingen laad een stuk sneller
- Taakbalk > rechtermuisknop opent nu een zwart menu
Meeste veranderingen zullen onder de kap zijn maar al met al tevreden.
Wel moest ik alle instellingen weer nalopen want ik zag dat ik weer uitgebreide gegevens etc naar MS stuurde onder het mom van diagnose en feedback..
Verder draait het soepel..
Verder zie ik weinig schokkende veranderingen:
- Start menu > Rechtermuisknop op een snelkoppeling: letters zijn kleiner
- Start menu > Office 2010 icoontjes hebben nu een achtergrondkleurtje
- Venster > kleurtje
- Instellingen laad een stuk sneller
- Taakbalk > rechtermuisknop opent nu een zwart menu
Meeste veranderingen zullen onder de kap zijn maar al met al tevreden.
Wel moest ik alle instellingen weer nalopen want ik zag dat ik weer uitgebreide gegevens etc naar MS stuurde onder het mom van diagnose en feedback..
Verder draait het soepel..
Dat is "as designed". Als je een virusscanner installeert dan schakelt Windows Defender zichzelf uit. Er komen dan ook geen updates meer voor Defender binnen. Prima, want je AV pakket heeft die taken overgenomen.Mizgala28 schreef op woensdag 18 november 2015 @ 01:58:
... hele dag lopen kl*ten omdat Windows 10 geen Defender updates kon installeren... kwam doordat defender uit stond door Norton, dus die uit en probleem was weg leek het...
Ik zie daar het probleem niet van in.
Windows 10 gaat niet meteen herstarten. Als er updates geïnstalleerd zijn dan wordt er gewacht op een moment dat je de computer niet gebruikt. En dat is niet, zodra er een paar minuten geen activiteit is geweest. Je kan in het Windows Update menu ook zien wanneer je computer de herstart plant.Sir_Hendro schreef op woensdag 18 november 2015 @ 14:41:
Theoretisch gezien zie ik het probleem ook niet, echter blijkt onder Windows 10 ook toen Defender uit stond, Windows 10 gewoon die update te willen downloaden, dat is het punt aangezien dat steeds mislukte en dus geen enkele update geïnstalleerd werd.CMD-Snake schreef op donderdag 19 november 2015 @ 07:07:
[...]
Dat is "as designed". Als je een virusscanner installeert dan schakelt Windows Defender zichzelf uit. Er komen dan ook geen updates meer voor Defender binnen. Prima, want je AV pakket heeft die taken overgenomen.
Ik zie daar het probleem niet van in.
Daarnaast wou Defender ook niet eens aan dus de nut van die update was ook ver te zoeken, uiteindelijk had ik het opgelost maar het is toch achterlijk dat Windows 10 een Defender update binnen wou halen wat niet lukte en dus daardoor geen enkele update binnen kwam?
Het is opgelost, maar dan nog brengt dat verplichte automatische updates meer ellende dan nodig is, vooral met drivers.
En ja ik weet dat er een tool is om updates te verbergen maar dat hielp toen niet, echter ook dat slaat nergens op aangezien je vroeger gewoon een update met simpele klik op de knop kon verbergen en nu moet je specifiek een tool voor hebben, meer een omweg geworden tegenwoordig.
De laatste cumulatieve update bumped de versie van Windows 10 naar 10586.11, komende van 10586.0. Nou alleen de vraag wat er precies veranderd is.
Ja dat is volgens mij een Google Chrome issue. Het is inmiddels gefixt met de laatste 'dev' build zie ik, dus zal niet lang duren voordat het in de stable zit.Da_maniaC schreef op woensdag 18 november 2015 @ 22:50:
Zojuist ge-update naar 10.0.10586 Build 10586.
Let op:
Ervaringen met de Insider Preview van Windows 10 kunnen in het [Windows 10] Insider Preview Ervaringen & Discussie topic.
Ervaringen met Windows 11 horen thuis in het [Windows 11] Insider Preview Ervaringen & Discussie topic.
De Windows 10 mei 2021 Update (of 21H1) bits zijn hier te downloaden (via de MediaCreation Tool link). Je kunt natuurlijk ook via Windows Update checken op updates, dan zou hij als het goed is ook binnen moeten komen.
Ervaringen met de Insider Preview van Windows 10 kunnen in het [Windows 10] Insider Preview Ervaringen & Discussie topic.
Ervaringen met Windows 11 horen thuis in het [Windows 11] Insider Preview Ervaringen & Discussie topic.
De Windows 10 mei 2021 Update (of 21H1) bits zijn hier te downloaden (via de MediaCreation Tool link). Je kunt natuurlijk ook via Windows Update checken op updates, dan zou hij als het goed is ook binnen moeten komen.