The new Ultimate Answer to the Ultimate Question of Life, The Universe, and Everything: Debt: The First 5,000 Years
"Everything is exactly where you left it" Of iets in die trend...
wtf.. Moet ik daar blij mee zijn? Is dat een feature? Had je niet vantevoren kunnen melden dat er blijkbaar ook kans is dat dit niet het geval is? Hoe moet ik toekomstigge updates nou vertrouwen... immers krijg ik naderhand pas te horen dat alles nog staat zoals het stond.
EN DAN BLIJKT HET EEN LEUGEN TE ZIJN
Heel mijn startmenu ligt overhoop.. Die tiles in mijn startmenu zijn de helft van verdwenen.. Heel administrative tools is niet meer geinstalleerd, en 2 gemounte netwerkshares zijn pleite...
Dus ... tsja.
En dan heb ik het over een laptop die gister is geinstalleerd met Windows, Office en Admin tools... Ik heb er nog niks aan gemod/tuned of wat dan ook.
Ik vind het heerlijk snel werken en ook Edge vind ik helemaal top, maar het is weer een onafgewerkt gestapeld zooitje wat wederom niet door MS beheersbaar is, en ik krijg weer het gevoel dat de verschillende teams bij MS kansloos hard langs elkaar werken.
Het krijgt van mij voorlopig een 5 van de 10 en die 5 is dan enkel voor de snelheid. Want breek me de bek niet open over overzichtelijkheid en standardisering.,,, Heel de interface incl settings is een puinhoop.
Dus conclusie... lekker snel, maar weer traditioneel elke dag onderhoud aan je machine terwijl ik gewoon wil werken.
FreeReef.nl
Run Disk Cleanup After the Windows November Update to Save 20GB+ of Space
FIFA Benelux Administrator
[ Voor 42% gewijzigd door desalniettemin op 19-11-2015 16:49 ]
Dat zeggen ze gewoon omdat casual gebruikers waarschijnlijk zoiets hebben van 'what the hell gebeurd hier?!' tijdens de build upgrade. En dan krijg je even een bevestiging van 'no worries'.World Citizen schreef op donderdag 19 november 2015 @ 13:49:
En na de update komen ze dan met de melding
wtf.. Moet ik daar blij mee zijn? Is dat een feature? Had je niet vantevoren kunnen melden dat er blijkbaar ook kans is dat dit niet het geval is? Hoe moet ik toekomstigge updates nou vertrouwen... immers krijg ik naderhand pas te horen dat alles nog staat zoals het stond.
Tsja dan ben je net 1 van de unlucky gevallen. Want ik heb inmiddels 5 devices geupdate zonder problemen.World Citizen schreef op donderdag 19 november 2015 @ 13:49:
Heel mijn startmenu ligt overhoop.. Die tiles in mijn startmenu zijn de helft van verdwenen.. Heel administrative tools is niet meer geinstalleerd, en 2 gemounte netwerkshares zijn pleite...
Dus ... tsja.
En dan heb ik het over een laptop die gister is geinstalleerd met Windows, Office en Admin tools... Ik heb er nog niks aan gemod/tuned of wat dan ook.
Ik vind het heerlijk snel werken en ook Edge vind ik helemaal top, maar het is weer een onafgewerkt gestapeld zooitje wat wederom niet door MS beheersbaar is, en ik krijg weer het gevoel dat de verschillende teams bij MS kansloos hard langs elkaar werken.
Het krijgt van mij voorlopig een 5 van de 10 en die 5 is dan enkel voor de snelheid. Want breek me de bek niet open over overzichtelijkheid en standardisering.,,, Heel de interface incl settings is een puinhoop.
Dus conclusie... lekker snel, maar weer traditioneel elke dag onderhoud aan je machine terwijl ik gewoon wil werken.
Toevallig al eens gekeken naar driver updates voor je LAN poort/chip?desalniettemin schreef op donderdag 19 november 2015 @ 16:21:
In het begin was ik nog enthouiast over de nieuwe build, maar dat is toch wel minder geworden, na opstarten geen internet meer en netwerk incoontje is ook opeens verdwenen van de taakbalk. Zou dat door de laatste update komen soms?
[ Voor 9% gewijzigd door blmp op 19-11-2015 16:56 ]
7950x/32GB/860 Pro 2TB/MSI Suprim X RTX4090 | MacBook Pro M1 Pro 16"
Afsluiten duurt wel beduidend langer, in Windows 7 is dat binnen 5 seconden, Windows 10 doet er vrolijk 12 seconden over, ook niet erg maar valt op dat sinds Windows 8 het afsluiten langer duurt, apart.
(overigens ik heb een SSD)
Kreeg vandaag een update binnen, installatie gelukt dus hopen dat de rest wel werkt, moet wel nog wat games testen die ik op de laptop speel, momenteel al 3 getest waarbij 2 hetzelfde performance hebben en 1 20fps minder dan onder Windows 7, nieuwere drivers testen kan echter niet, kaart is niet meer ondersteund dus ik zie het wel, als het bij die ene spel blijft vind ik dat best, worden het er meer moet ik toch even nadenken hoe verder.
[ Voor 24% gewijzigd door desalniettemin op 19-11-2015 19:19 ]
Verwijderd
Met "Fast Boot" aan duurt het afsluiten inderdaad wat langer. "Dingen" wegschijven/bewaren duurt (blijkbaar) langer dan ze gewoon afsluiten.Mizgala28 schreef op donderdag 19 november 2015 @ 18:26:
Afsluiten duurt wel beduidend langer, in Windows 7 is dat binnen 5 seconden, Windows 10 doet er vrolijk 12 seconden over, ook niet erg maar valt op dat sinds Windows 8 het afsluiten langer duurt, apart.
Verwijderd
Hoe krijg je dat voor elkaar? Ik zag die update ook maar bij mij doet de player helemaal niks met SRT-bestanden. Overigens worden ingebouwde subs ook gewoon genegeerd. Series als House Of Cards kijk ik liefst met Engelse subs om het wat makkelijker te kunnen volgen.Gaendel schreef op dinsdag 17 november 2015 @ 10:08:
[...]
Sinds de Windows 10 fall update kan ik ook losse .srt bestanden lezen met de Film & TV app.
Niets anders meer nodig dan de standaard film app dus: ondertitel inladen en draadloos casten naar de televisie
De app werkt prima met ingebouwde subs hoor. Tijdens playback in de onderste 'playback controls' balk op CC klikken en sub aanzetten. Alleen jammer dat je volgensmij niet 'default sub aan' kan zetten.Verwijderd schreef op donderdag 19 november 2015 @ 23:35:
[...]
Hoe krijg je dat voor elkaar? Ik zag die update ook maar bij mij doet de player helemaal niks met SRT-bestanden. Overigens worden ingebouwde subs ook gewoon genegeerd. Series als House Of Cards kijk ik liefst met Engelse subs om het wat makkelijker te kunnen volgen.
[ Voor 5% gewijzigd door blmp op 20-11-2015 00:56 ]
Verwijderd
Net gecheckt en inderdaad! Die knop had ik even over het hoofd gezien. Wel jammer dat subs niet standaard aangezet kunnen worden. Nu nog HEVC (x265) ondersteuning en de player is kandidaat om VLC op te volgen als standaard player.blmp schreef op vrijdag 20 november 2015 @ 00:54:
[...]
De app werkt prima met ingebouwde subs hoor. Tijdens playback in de onderste 'playback controls' balk op CC klikken en sub aanzetten. Alleen jammer dat je volgensmij niet 'default sub aan' kan zetten.
na de laatste update heb ik alleen nog de optie, mediastreaming en verbindingen voor het delen van bestanden.
de optie met wachtwoord beveiligd delen is helemaal weg
https://onedrive.live.com...fQ&v=3&ithint=photo%2cPNG
iemand een idee ?
[ Voor 10% gewijzigd door Slux op 20-11-2015 07:38 ]
Had ook problemen met het netwerkcentrum, een schone windows installatie heeft bij mij geholpen.Mr. Noodle schreef op vrijdag 20 november 2015 @ 07:13:
ook hier maar eens vragen
na de laatste update heb ik alleen nog de optie, mediastreaming en verbindingen voor het delen van bestanden.
de optie met wachtwoord beveiligd delen is helemaal weg
https://onedrive.live.com...fQ&v=3&ithint=photo%2cPNG
iemand een idee ?
overigens nog wat nuttige info over win10 en samba: http://www.knaapic.nl/wordpress/?p=400
dank, dat is wel een hele makkelijke manierLanfear28 schreef op vrijdag 20 november 2015 @ 09:10:
[...]
Had ook problemen met het netwerkcentrum, een schone windows installatie heeft bij mij geholpen.
overigens nog wat nuttige info over win10 en samba: http://www.knaapic.nl/wordpress/?p=400
het is helaas niet zo 123 gedaan met deze machine met wat er op staat, plus ik zou graag willen weten waarom het weg is
Ik heb net even wat rondgespeeld met de app omdat ik zag dat de ondertitels niet in bij elke film verschenen, hoewel de srt-file er wel telkens bij zat.Verwijderd schreef op donderdag 19 november 2015 @ 23:35:
[...]
Hoe krijg je dat voor elkaar? Ik zag die update ook maar bij mij doet de player helemaal niks met SRT-bestanden. Overigens worden ingebouwde subs ook gewoon genegeerd. Series als House Of Cards kijk ik liefst met Engelse subs om het wat makkelijker te kunnen volgen.
Blijkt dat de ondertitels enkel herkend worden indien er geen '.' staat in de titel van de ondertitel. Soms is de titel als een video als volgt 'Vikings.S03E02.EXTENDED.720p.BRRip.x264.AC3.5.1 - sHDb'. Wanneer de ondertitel de zelfde naam heeft herkent hij die niet. Wanneer de video en srt.-file aangepast worden naar bv. 'Vikings S03E02' geeft hij zonder problemen de ondertitel weer (klik op de 'CC' knop aan de onderkant bij het spelen van de video).
Absurd, maar het is nu eenmaal zo...
Bij ingebouwde subs heb ik geen probleem, even uitzoeken...
Om eerlijk te zijn, ik vind het over het algemeen een goede zet dat updates nu verplicht zijn. Zeker in de Home versie. Security updates moet iedereen gewoon installeren. Dat komt de veiligheid van de eindgebruiker op het internet ten goede. Je kan het anno nu niet meer maken om je PC niet te patchen.Mizgala28 schreef op donderdag 19 november 2015 @ 10:24:
Het is opgelost, maar dan nog brengt dat verplichte automatische updates meer ellende dan nodig is, vooral met drivers.
En ja ik weet dat er een tool is om updates te verbergen maar dat hielp toen niet, echter ook dat slaat nergens op aangezien je vroeger gewoon een update met simpele klik op de knop kon verbergen en nu moet je specifiek een tool voor hebben, meer een omweg geworden tegenwoordig.
Microsoft Surface Pro 6 | Samsung Galaxy S21FE | XBOX Series X

gewoon default alles automatisch installeren, maar wel nog de optie dit handmatig te zetten
@Alternative GMTA
[ Voor 5% gewijzigd door jackaubrey op 20-11-2015 15:18 ]
Loop ook te klooien met me nvidia drivers (geforce gt 640m) en daar is nu geen nette oplossing voor. Elke keer voor afsluiten/reboot de nieuwe driver verwijderen en ze weer terug krijgen na aanzetten/reboot
Probleem treedt dan alleen nog op voor nieuwe versies.
WP: ME PUHZ-SW75YAA + ERST30D-VM2ED | Solar: 17x TSM-340-DE06M.08 (5780Wp ~6200kWh), Azimuth 179°, Hellingshoek: 34° | PC specs
Zoals ik al eerder poste...had ik al gedaan, en dat werkt dus niet. En geen zin op met gpedit van vage site's te klooien.HaTe schreef op vrijdag 20 november 2015 @ 15:49:
Daar is wel een oplossing voor, je hebt een tool van Microsoft om updates te 'hiden', net zoals vroeger: https://support.microsoft.com/en-us/kb/3073930
Heb jij al een oplossing gevonden? Ik heb hetzelfde met mijn Vaio Flip laptop. Gewone zaken werken nog prima, maar app store en een flink aantal tiles zijn weg. Ben nu vanwege een Microsoft reactie uit 2013 sfc /scannow aan het doen, hopelijk doet dat iets.World Citizen schreef op donderdag 19 november 2015 @ 13:49:
En na de update komen ze dan met de melding
Dus ... tsja.
...
Naja, misschien was ik wel te vastgeroest, na zo lang win7 te hebben gedraaid.
Probeer eens dit;Alternative schreef op vrijdag 20 november 2015 @ 15:22:
^ eens.
Loop ook te klooien met me nvidia drivers (geforce gt 640m) en daar is nu geen nette oplossing voor. Elke keer voor afsluiten/reboot de nieuwe driver verwijderen en ze weer terug krijgen na aanzetten/reboot
Rechtermuisknop op ''deze pc'' , klik op eigenschappen. Klik op geavanceerde systeeminstellingen>hardware>instellingen voor apparaatinstallatie.
Er staat dan de volgende vraag: Wilt u apps en aangepaste pictogrammen van de fabrikant voor uw apparaten automatisch downloaden? Beantwoord die vraag met "nee (uw apparaat werkt mogelijk niet zoals verwacht) "
Op deze manier zou hij als het goed is niet jouw drivers automatisch gaan bijwerken meer via Windows Update. Dus als je je drivers wil updaten moet je dit voortaan handmatig gaan doen, want Windows Update gaat het niet meer doen dan. Ik had dit zo ingesteld op mijn 2 Windows 10 computers. Op 1 van de 2 pc's druktte hij toch de GPU driver er door heen. (Microsoft Windows 10 doet wat het zelf wil heb ik gemerkt.) Op de andere pc hield hij zich keurig aan de regel en update hij niet de GPU driver. Ik heb die pc waar hij zich aan de regels hield terug gezet naar 8.1, maar tot een paar weken geleden hield hij zich er iig aan.
CMD-Snake schreef op vrijdag 20 november 2015 @ 14:30:
[...]
Om eerlijk te zijn, ik vind het over het algemeen een goede zet dat updates nu verplicht zijn. Zeker in de Home versie. Security updates moet iedereen gewoon installeren. Dat komt de veiligheid van de eindgebruiker op het internet ten goede. Je kan het anno nu niet meer maken om je PC niet te patchen.
Jullie beiden verwarren 2 dingen lijkt mij, iets wat veel mensen helaas doen.CAP-Team schreef op vrijdag 20 november 2015 @ 15:04:
Ik snap die ophef over die verplichte updates ook niet zo. Liever dat updates automatisch geïnstalleerd worden dan dat ze NIET geïnstalleerd worden.
Ik ben er wel mee eens dat de updates automatisch geinstalleerd worden, echter niet de drivers aangezien ik al op meerdere computers (van 5 jaar oud tot zelfs enkele maanden oud) het mee maak dat die "o zo geweldige automatische updates van Windows 10" vrolijk een driver downloaden die de boel om zeep helpt.
Dus updates in het algemeen automatisch installeren is goed, maar NIET de drivers.
Mee eens, wat vandaag alweer gebeurde bij mijn vriendin met haar GTX 960.Alternative schreef op vrijdag 20 november 2015 @ 15:14:
Prima dat updates automatisch geinstalleerd worden, maar geef ook een mogelijkheid om bepaalde driver updates uit te zetten. Sommige updates vernaggelen je systeem gewoon...nvidia drivers bijvoorbeeld
Nou zei ik net dat de Windows 10 drivers van Nvidia die Windows 10 vrolijk installeert de boel hebben verprutst bij mijn vriendin haar PC, punt is dat dat hiden soms geen nut heeft, ik moet iedere keer weer op mijn laptop en haar PC bepaalde driver updates hiden, maar Windows 10 toont ze vrolijk weer en gaat z'n eigen gang, waar het aan ligt weet ik niet aangezien bij sommige computers 1 keer hiden ook helemaal het probleem oplost, maar soms blijven die krengen terugkeren.HaTe schreef op vrijdag 20 november 2015 @ 15:49:
Daar is wel een oplossing voor, je hebt een tool van Microsoft om updates te 'hiden', net zoals vroeger: https://support.microsoft.com/en-us/kb/3073930
Overigens, ik zei net dat ik automatische updates in Windows 10 een goed idee vind zolang ze de drivers met rust laten (wat ze helaas niet doen
Iedere voordeel heeft zo z'n nadeel, zelf updates installeren kan voor sommige mensen zoals ik prima werken, ik stel uit wat ik niet wil, nadeel is dat als iemand dat niet doet het systeem niet bepaald veiliger wordt.
Aan de andere kant zijn automatische updates een zeer goede oplossing, maar als Windows de baas speelt en ook met drivers gaat klooien ben ik er fel tegen, genoeg ellende erdoor meegemaakt sinds dat hun dat doen.
Ik heb zelf tot op heden alleen drivers via Windows Update gekregen kort na de upgrade. Daarna eigenlijk niets.Mizgala28 schreef op vrijdag 20 november 2015 @ 23:22:
Jullie beiden verwarren 2 dingen lijkt mij, iets wat veel mensen helaas doen.
Ik ben er wel mee eens dat de updates automatisch geinstalleerd worden, echter niet de drivers aangezien ik al op meerdere computers (van 5 jaar oud tot zelfs enkele maanden oud) het mee maak dat die "o zo geweldige automatische updates van Windows 10" vrolijk een driver downloaden die de boel om zeep helpt.
Dus updates in het algemeen automatisch installeren is goed, maar NIET de drivers.
Dat had ik natuurlijk al lang gedaan, maar bedankt voor het meedenkendennis_rsb schreef op vrijdag 20 november 2015 @ 22:57:
[...]
Probeer eens dit;
Rechtermuisknop op ''deze pc'' , klik op eigenschappen. Klik op geavanceerde systeeminstellingen>hardware>instellingen voor apparaatinstallatie.
Er staat dan de volgende vraag: Wilt u apps en aangepaste pictogrammen van de fabrikant voor uw apparaten automatisch downloaden? Beantwoord die vraag met "nee (uw apparaat werkt mogelijk niet zoals verwacht) "
Op deze manier zou hij als het goed is niet jouw drivers automatisch gaan bijwerken meer via Windows Update.
Het probleem zit dus in het onderstreepte gedeelte van je post. Het is niet goed en werkt dus niet. Tooltje werkt ook niet en windows blijft me nvidia driver update. Gevolg, crash bij (her)starten. Oplossing (tot nu toe) driver verwijderen voor afsluiten
Probleem gevonden. Het lag aan Comodo, vandaag geüpdatet en probleem verholpen.LongBowNL schreef op vrijdag 13 november 2015 @ 11:20:
Windows key combinaties werken hier niet meer (Windows + E, Windows + D, Windows + Tab). Windows-key los opent wel gewoon het startmenu. *daar gaat efficiëntie*
[EDIT]
Windows + L werkt dan weer wel.
Volledig mee eens, ik installeer mijn drivers ook liever zelf.Mizgala28 schreef op woensdag 18 november 2015 @ 20:37:
[...]
Dat Microsoft maar al te graag wil dat mensen de nieuwste updates draaien is prima, maar laat de drivers met rust, het zorgt voor meer ellende dan nodig is, bij mijn vriendin haar game-pc ook hetzelfde liedje, Windows 10 wil graag een eigen chipset driver installeren wat vervolgens een BSOD veroorzaakt.
Ben van mening dat Microsoft dat automatische driver updaten mag schrappen.
Je kan bij een bsod instellen dat je pc niet automatisch opnieuw opstart. Ga naar systeem>geavanceerde systeeminstellingen>opstart- en herstelinstellingen>vink daar de computer automatisch opnieuw opstarten uit. Dan kun je rustig de foutcode opschrijven.

💶 Wil je in een vrije democratie blijven wonen? Betaal dan voor nieuws. 📰
❌ ceterum censeo contra factiones ad dextrum extremum esse pugnandum. 🙅🏻♂️
Daarmee worden de resten van eerdere updates / installaties verwijderd.
Na het opruimen moet dan de "November Update" in Windows Update verschijnen.
Of je kan nog kijken of je ergens een MSDN iso vandaan kan plukken (torrents ofzo) mocht je echt zo graag willenBananenplant schreef op zondag 22 november 2015 @ 13:46:
Okay, hoe ga ik nu de nieuwe novemberbuild op m'n pc krijgen? Vanuit Windows Update wil het niet en Microsoft heeft het blijkbaar nu ook onmogelijk gemaakt via de media creation tool naar de nieuwe build te gaan...
http://betanews.com/2015/...ndows-10-november-update/
Toch teveel problemen?
Build 1511 is bij MS Action Pack nog altijd wel binnen te halen.Rossi schreef op zondag 22 november 2015 @ 14:59:
Het lijkt erop dat MS zijn threshold 2 update weer heeft ingetrokken:
Toch teveel problemen?
Alles went behalve een Twent.
⏩ PVOutput☀️
Dit hielp niet. Disk cleanup leek eerst vast te lopen (2 cores vol belasten, geen I/O) en heb ik toen gecanceld, daarna opnieuw gedaan. Hierna doet hij bij voor KB3081704 een "preparing to install" en die faalt.Masimo schreef op zondag 22 november 2015 @ 14:29:
Wellicht eerst Schijfopruiming uitvoeren en daarbij voor de optie "Systeembestanden opschonen" kiezen.
Daarmee worden de resten van eerdere updates / installaties verwijderd.
Na het opruimen moet dan de "November Update" in Windows Update verschijnen.
Ik kan wel op werk kijken of ik met m'n msdn-account daar een iso kan bemachtigen inderdaad
Of je wacht gewoon even?Bananenplant schreef op zondag 22 november 2015 @ 15:12:
[...]
Dit hielp niet. Disk cleanup leek eerst vast te lopen (2 cores vol belasten, geen I/O) en heb ik toen gecanceld, daarna opnieuw gedaan. Hierna doet hij bij voor KB3081704 een "preparing to install" en die faalt.
Ik kan wel op werk kijken of ik met m'n msdn-account daar een iso kan bemachtigen inderdaad.
Check mijn V&A ads: https://tweakers.net/aanbod/user/9258/
[Update] Microsoft confirms it has removed the November Update from the Media Creation Tool, but says it hasn't removed it from Windows Update.Rossi schreef op zondag 22 november 2015 @ 14:59:
Het lijkt erop dat MS zijn threshold 2 update weer heeft ingetrokken:
Toch teveel problemen?
Je moet eerst 30 dagen op Windows 10 zitten voordat de november update zichtbaar wordt. Je krijgt namelijk een nieuwe Windows.old folder erbij van de vorige build van Windows 10. Als je nog een windows.old hebt van je vorige 7 of 8 installatie zou je rollback weg zijn. Je hebt namelijk 30 dagen rollback naar je vorige versie van Windows.Ramon schreef op zondag 22 november 2015 @ 15:42:
Of je wacht gewoon even?
2 PC's hier welke ik vandaag een update wilde geven, allemaal al ruim 2 maanden op Windows 10. Windows.old-mappen zijn uiteraard al verwijderd.
Op mijn laptop afgelopen week (zelfde datum Windows 10 geinstalleerd) ging het zonder problemen. Nu is de update niet meer vindbaar via Windows Update...
[ Voor 6% gewijzigd door Rossi op 22-11-2015 16:08 ]
Gelukkig hebben we de 'nieuwe' ISO's nog._Arthur schreef op zondag 22 november 2015 @ 15:57:
[...]
[Update] Microsoft confirms it has removed the November Update from the Media Creation Tool, but says it hasn't removed it from Windows Update.
Vroeger, toen de Batavieren nog met zijn vijven waren.
Same here, komt vast nog wel van pas.MegaTronics schreef op zondag 22 november 2015 @ 16:57:
[...]
Gelukkig hebben we de 'nieuwe' ISO's nog.
In ieder geval, terug naar Windows 7 op mijn laptop, te veel gedoe gehad ermee (ik ga het niet eens meer opnoemen, staat hier ergens in de topic).
De druppel was de SSD, windows drivers, windows update drivers, oudere drivers van de fabrikant, nieuwste drivers van de fabrikant, het lijkt wel alsof windows 10 schijt aan de drivers had waardoor ik met mijn ssd maar 150mb/s haalde, het viel vooral op toen ik in de loop van de week opmerkte dat bepaalde programma's trager op starten.
Het ligt in ieder geval niet aan de ssd, aangezien in een andere PC deze onder Windows 10 snel werkt, maar goed dat was de druppel die de emmer liet overlopen, ik heb die laptop nodig onderweg en hij moet betrouwbaar en goed werken, dus vandaar en ik ben qua laptop nog lang niet toe aan een upgrade.
Zonde, maar ik heb het tenminste geprobeerd op allerlei manieren.
Het schijnt omdat Microsoft niet wilt dat gebruikers Windows Update omzeilen. Het hele principe is juist dat Microsoft updates in fases uitrolt om problemen te kunnen onderscheppen en servers te ontlasten etc. En als iedereen de boel gaat 'sideloaden' helpt dat natuurlijk niet bepaald mee.MrDirect schreef op maandag 23 november 2015 @ 20:06:
Waarom zou die ISO van 1511 echt weg gehaald zijn? Die kon je ook rechtstreeks activeren met een Windows 7 key. Dus waarom weer daarvan af zien? Ik snap die gasten echt niet.
Beetje zwak argument. Als ik een nieuwe PC ga installeren, wil ik gewoon de laatste versie en niet alsnog 20 updates binnenhalen.blmp schreef op maandag 23 november 2015 @ 20:15:
[...]
Het schijnt omdat Microsoft niet wilt dat gebruikers Windows Update omzeilen. Het hele principe is juist dat Microsoft updates in fases uitrolt om problemen te kunnen onderscheppen en servers te ontlasten etc. En als iedereen de boel gaat 'sideloaden' helpt dat natuurlijk niet bepaald mee.
Niet dat jij er wat aan kunt doen hoor, maar an sich rare redenatie
[ Voor 6% gewijzigd door Martinspire op 23-11-2015 22:35 ]
Was volgensmij al op de eerste Windows 10 build (in elk geval bij mij). En nu is het er af en toe nog; niet altijd.chim0 schreef op dinsdag 24 november 2015 @ 05:44:
Valt me nu pas op. Hebben jullie ook in Edge, in een gemaximaliseerd venster, bij een Flash filmpje of een stream o.i.d. dat als je naar full-screen gaat en weer terug, dan komt ie terug in een verkleind venster. Volgens mij is het sinds die update gekomen, want hiervoor had ik het niet. Het is geen wereldprobleem, maar wel vervelend dat ik steeds weer dat venster moet maximaliseren.
Muis eruit en erin gedaan?Tonymalony schreef op dinsdag 24 november 2015 @ 13:04:
Wanneer ik op het startmenu wil klikken kan dat alleen nog maar met de rechtermuisknop, hetzelfde geldt voor de snelkoppelingen rechtsonder. Iemand enig idee hoe ik het weer terug kan zetten zodat ik de linkermuisknop weer kan gebruiken?
Mja, schijnen wel meer dingen te zijn, die teruggezet worden naar fabrieksinstellingen als je dit topic zo doorleest.Tomino schreef op dinsdag 24 november 2015 @ 14:35:
Registry edits via Sharpkeys om wat toetsen te remappen waren verdwenen na de november update. Niet dat dit nu zo erg was maar was even verbaasd wat er nu weer aan de hand was
Verwijderd
Ik heb geen Add new. Enige idee??Caelorum schreef op dinsdag 28 juli 2015 @ 21:42:
Edge onthoud van alle sites die een zoekmachine aanbieden de URL en zet het in die lijst als mogelijkheid. Ik heb er als iets van 25 vergaart ondertussen.
Nu dus wel...

[ Voor 41% gewijzigd door technorabilia op 25-11-2015 08:03 ]
👉🏻 Blog 👈🏻
Iemand al idee wanneer de Enterprise versie de update via windows update/wsus kan krijgen ?DDX schreef op dinsdag 17 november 2015 @ 09:34:
[...]
Helaas nog geen update te vinden
Op VLSC is de iso ondertussen wel te downloaden.
Lijkt me niet dat het de bedoeling is dat je alle machines mag updaten via de iso.
Want dan had je ook de LTSB versie kunnen installeren.
De driver was niet langer geladen, ook al beweerde GeForce Experience bij hoog en bij laag van wel. Driver eraf en opnieuw erop kieperen loste het probleem op. Daar had ik natuurlijk eerder aan moeten denken.
- Ik open Powershell
- Ik typ een deel van een commando in en druk op <TAB>
- Ik kan nu erg lang (30-60 seconden) wachten tot de TAB completion klaar is.
Ik was juist blij dat deze "bug" (welk met PS 4.0 geintroduceerd werd) opgelost was in PS5, sinds de laatste build is deze dus weer terug.
(erg lastig als je 80% van je werk in Powershell doet)
https://social.technet.mi...joined-enterprise-edition
En nog wat info:If you have a WSUS server you have to install KB3095113. After installing KB3095113 that enable in-place upgrades in WSUS make sure to check the "Upgrades" in the classification of WSUS. The 'upgrade' option will be available soon (mid december). And this only works if you use Windows Server 2012 / R2 as WSUS. Server 2008 R2 is not supported.
If you don't use WSUS you can update your machines using management tool like SCCM/MDT using upgrade task sequence or using the setup command line with the new ISO files. Windows 10 Enterprise is not available in Windows Update for Enterprise edition.
https://technet.microsoft...t598226%28v=vs.85%29.aspx
[ Voor 5% gewijzigd door DDX op 25-11-2015 13:03 ]
"May our framerates be high and our temperatures low."
Bij mij wilde met geen mogelijkheid de upgrade uitgevoerd worden met behoud van app's.DDX schreef op woensdag 25 november 2015 @ 15:40:
Ik heb mijn enterprise machine gewoon geupgade via de iso.
Ik kon bij de Pro gewoon de enterprise key invullen. Daarna werden wat files gedownload en werd mijn windows de enterpise versie.Von Henkel schreef op woensdag 25 november 2015 @ 15:45:
Kun je ook van Professional naar Enterprise LTSB, zonder een format?
•LTSB (Long Term Servicing Branch) is a different ISO file, referred to as Windows 10 Enterprise 2015 LTSB. This is a different deployment almost altogether, where you at the moment do not get either the Edge browser or Modern apps because you need Windows to be as stable in feature-set and updates as possible for mission critical applications. The LTSB edition will have its feature set be updated semi-annually and ONLY receive critical updates or security fixes in the interim. Updated as Windows 7/8 was, using tools like Config Manager or WSUS. Can block updates.tiguan schreef op woensdag 25 november 2015 @ 15:50:
Is Enterprise hetzelfde als LTSB, of is dat weer iets aparts?
Zonder Apps/Store en Edge browser.
En geen "beta" updates zoals Windows Pro krijgt bijvoorbeeld
Toevallig andere taal ?Deem schreef op woensdag 25 november 2015 @ 15:46:
[...]
Bij mij wilde met geen mogelijkheid de upgrade uitgevoerd worden met behoud van app's.
Daar had ik hier ook last van op 1 machine, was en-uk en wilde niet naar en-us upgraden.
Grappig was dat bij 8.1 -> 10 upgrade van en-us naar en-uk wel lukte. (helaas want daardoor lastig gedoe met language pack)
[ Voor 16% gewijzigd door DDX op 25-11-2015 16:13 ]
Wat doe ik fout of waar ligt dit aan?
Als voorbeeld: http://www.android-x86.org/download
Ik kan het bovenste .img bestand niet openen, ben ik de enige?
http://sourceforge.net/pr...6_64-5.1-rc1.img/download
edit: schijnbaar een (linux) dd image, dus via ubuntu zou het wel moeten lukken. Dat ga ik nu proberen. Raar dat ik de .iso versie wel kan gebruiken..
[ Voor 10% gewijzigd door Markos op 25-11-2015 21:51 ]
Kan iemand mij helpen met het volgende?
Als ik iets wil delen met iemand, bv een schermtekening in Edge, of een tekening in OneNote, dan kan ik alleen kiezen uit zaken als Facebook, Mail, Berichten.
Maar ik wil soms ook gewoon iets delen via mijn outlook (waar mijn exchange in geconfigureerd staat). Kan ik applicaties toevoegen aan het "delen" scherm?
Zelfde geld bv voor LinkedIn.
Hier geeft ook aan dat de .img corrupt is.Ik_ben_Mark3 schreef op woensdag 25 november 2015 @ 21:28:
Ik kan geen .img bestanden mounten in Windows 10. Ik heb twee computers geprobeerd (ik heb alleen Windows 10 computers tot mijn beschikking). Zowel via de standaard (dubbel klik) mount, powershell en ik heb erna Daemon Tools geinstalleerd maar ook dan lukt het niet. Ik kan de .img files ook niet openen met winrar (iso bestanden wel). Ik krijg de melding het schijfkopiebestand is beschadigd (corrupted file)
Wat doe ik fout of waar ligt dit aan?
Als voorbeeld: http://www.android-x86.org/download
Ik kan het bovenste .img bestand niet openen, ben ik de enige?
http://sourceforge.net/pr...6_64-5.1-rc1.img/download
Als ik me niet vergis kunnen alleen Store Apps gebruik maken van het "delen"-verhaal.mister9 schreef op woensdag 25 november 2015 @ 21:47:
Ik had het in het Surface forum gevraagd maar ik denk dat het echt een Windows 10 puntje is.
Kan iemand mij helpen met het volgende?
Als ik iets wil delen met iemand, bv een schermtekening in Edge, of een tekening in OneNote, dan kan ik alleen kiezen uit zaken als Facebook, Mail, Berichten.
Maar ik wil soms ook gewoon iets delen via mijn outlook (waar mijn exchange in geconfigureerd staat). Kan ik applicaties toevoegen aan het "delen" scherm?
Zelfde geld bv voor LinkedIn.
Alleen staat bluetooth nu permanent "aan" en als ik die uitvink via de Action Center blijft de tile gewoon geactiveerd. Verder mis ik in settings uberhaupt de optie om bluetooth aan/of uit te zetten.
Iemand enig idee hoe ik dit oplos?
Edit: Opgelost door een reinstall van mijn netwerk Intel 1217-V drivers
[ Voor 37% gewijzigd door GandalfTheGrey op 25-11-2015 22:52 ]
Welke ISO heb je dan gebruikt en waar heb je die vandaan?DDX schreef op woensdag 25 november 2015 @ 15:40:
Ik heb mijn enterprise machine gewoon geupgade via de iso.
Wat een gedoe zeg, met een Enterprise licentie..
De enige oplossing is nog een reinstall van Edge doen.
Schat de printer doet het niet ,nou wat een gedoe voor dat ik erachter kwam dat er een bug in edge zit betreffende pdf printen.
Iemand dezelfde ervaring gehad ?
Nadat ik een andere pdf viewer had gedownload en als primaire viewer had ingesteld werkte alles weer.
Verwijderd
Iemand een idee hoe ik daar weer vanaf kom?

Sinds die tijd heb ik af en toe problemen met het laden van sommige sites.
In chrome:
In EDGE:Deze webpagina is niet beschikbaar
ERR_ADDRESS_INVALID
Details verbergen
De webpagina op http:/website.url/ is mogelijk tijdelijk uitgeschakeld of permanent verplaatst naar een nieuw webadres.
Ik kan de site niet pingen.Deze pagina is niet bereikbaar.
Andere sites werken wel, het is steeds een andere site waar ik dit probleem heb.
Op me andere PC's werkt de site wel als ik ga controleren.
Ik gebruik geen firewall op me pc die heb ik in me router.
Wat ik heb geprobeerd:
cmd > ipconfig /release
cmd > ipconfig /renew
cmd > ipconfig /flushdns
DNS van google geprobeerd (probleem komt ook hier willekeurig terug)
LAN stekker uit mijn pc gehaald en er opnieuw ingestopt.
Niks van de bovenstaande lost het probleem op.
Ik zover ik weet werkt alleen een reboot van me pc, dat is soms lastig.
Ik heb al gezocht maar ik krijg alleen maar andere resultaten helaas.
Het is steeds een andere site onder andere tweakers.net en hardware.info
Ik kom van Windows 8.1 geuprgaded naar Windows 10.
Iemand enig idee wat ik nog kan proberen zonder te hoeven formatteren
Nieuwe netwerkkaart drivers al geprobeerd?kmichael schreef op donderdag 26 november 2015 @ 16:59:
Ik Windows 10 sinds geïnstalleerd sinds dat de upgrade beschikbaar was.
Sinds die tijd heb ik af en toe problemen met het laden van sommige sites.
In chrome:
[...]
In EDGE:
[...]
Ik kan de site niet pingen.
Andere sites werken wel, het is steeds een andere site waar ik dit probleem heb.
Op me andere PC's werkt de site wel als ik ga controleren.
Ik gebruik geen firewall op me pc die heb ik in me router.
Wat ik heb geprobeerd:
cmd > ipconfig /release
cmd > ipconfig /renew
cmd > ipconfig /flushdns
DNS van google geprobeerd (probleem komt ook hier willekeurig terug)
LAN stekker uit mijn pc gehaald en er opnieuw ingestopt.
Niks van de bovenstaande lost het probleem op.
Ik zover ik weet werkt alleen een reboot van me pc, dat is soms lastig.
Ik heb al gezocht maar ik krijg alleen maar andere resultaten helaas.
Het is steeds een andere site onder andere tweakers.net en hardware.info
Ik kom van Windows 8.1 geuprgaded naar Windows 10.
Iemand enig idee wat ik nog kan proberen zonder te hoeven formatteren
Ik weet het niet meer, ik had laatst nog alle nieuwe drivers geïnstalleerd voor mijn moederbord.blmp schreef op donderdag 26 november 2015 @ 17:14:
[...]
Nieuwe netwerkkaart drivers al geprobeerd?
Voor de zekerheid heb ik de LAN drivers opnieuw geïnstalleerd.
Alleen kan het uren/ dagen / weken duren voordat het probleem zich weer voordoet...
Ook verschijnt af en toe zomaar verkenner of de mail tevoorschijn.
Alle drivers zijn up to date!
[ Voor 5% gewijzigd door Mandrake466 op 27-11-2015 07:50 ]
Windows 11 Pro, I7-12700K, MSI MPG Z690 EDGE WIFI DDR4, MSI RTX 3090 TI Suprim X 24G, Noctua NH-D15 chromax black, Corsair Vengeance LPX 3200C16 128GB, Seasonic Prime TX-850, Samsung 980 Pro 2TB, Fractal Design Torrent
Ik heb ook vertraging bij het starten van apps sinds w10Mandrake466 schreef op vrijdag 27 november 2015 @ 07:49:
Na de grote update is mijn Windows 10 Pro trager geworden. Alle apps straten nu met een vertraging van 4-5 seconden en soms reageert het helemaal niet en na een paar keer klikken zie je opeens tig keer de app tevoorschijn komen.
Ook verschijnt af en toe zomaar verkenner of de mail tevoorschijn.
Alle drivers zijn up to date!
Het duurt nu 2 a 4 seconden voordat er iets gebeurt...
Niet bij alle Apps.
Is er een manier om het wel werkend te krijgen in Windows 10?
Metallicgear Neo micro,AMD Ryzen 7 5700G,ASUS ROG Strix B550-I Gaming, Crucial DDR4 2x8GB,PC3600, Samsung 980Pro 1 TB ,2x Seagate ST4000LM024 SATA 4TB 2.5 ,be quiet Efficient F1 350W, be quiet! Dark Rock 4
vermoedelijk via computer management -> disk management (daar kun je in elk geval zien of windows hem überhaupt ziet).audiojunk schreef op vrijdag 27 november 2015 @ 09:41:
Bij Windows 7 kon ik altijd onder bedrijf een Sata schijf aansluiten en deze werd dan gewoon zichtbaar in explorer maar met Windows 10 werkt dat niet, ik moet dan weer opnieuw opstarten om de toegang te krijgen tot die schijf.
The new Ultimate Answer to the Ultimate Question of Life, The Universe, and Everything: Debt: The First 5,000 Years
Ik heb op mijn pc Windows 10 geïnstalleerd staan.
Op mijn laptop heb ik nu ook Windows 10 staan.
Tot zover geen problemen.
Maar als de hoofd-pc in slaapstand staat wordt deze gewekt als ik de laptop aanzet.
Als ik kijk bij:
powercfg -lastwake
Dan zie ik dat hij opgestart is.
Ja, dat had ik zelf ook wel in de gaten

Iets op mijn laptop laat mijn pc opstarten, maar ik kan niet achterhalen waardoor.
Het enige wat ik me kan bedenken is dat beide machines in de Thuisgroep staan.
Verder heb ik geen connectie naar de pc toe.
Iemand nog een idee wat ik kan proberen om te kijken wat het probleem kan veroorzaken ?
Ik had een topic gezien waarin een probleem veroorzaakt werd door Teamviewer, maar die heb ik niet geïnstalleerd staan.
Verder viel het mij op dat de commando powercfg -lastwake ook niet meer laat zien waardoor hij opgestart is.
Dat had je in Windows 7, waardoor je kon zien wat de oorzaak was.
Klopt het dat dit in Windows 10 niet meer is ?
2250 WP Zuid PVoutput
Windows update zelf veroorzaakt het? (Wanneer laat je hem updaten en opnieuw opstarten?)MdO82 schreef op vrijdag 27 november 2015 @ 19:30:
Ik loop telkens tegen een probleem aan in Windows 10 waar ik helaas geen oorzaak van kan vinden.
Ik heb op mijn pc Windows 10 geïnstalleerd staan.
Op mijn laptop heb ik nu ook Windows 10 staan.
Tot zover geen problemen.
Maar als de hoofd-pc in slaapstand staat wordt deze gewekt als ik de laptop aanzet.
Als ik kijk bij:
powercfg -lastwake
Dan zie ik dat hij opgestart is.
Ja, dat had ik zelf ook wel in de gaten![]()
Iets op mijn laptop laat mijn pc opstarten, maar ik kan niet achterhalen waardoor.
Het enige wat ik me kan bedenken is dat beide machines in de Thuisgroep staan.
Verder heb ik geen connectie naar de pc toe.
Iemand nog een idee wat ik kan proberen om te kijken wat het probleem kan veroorzaken ?
Ik had een topic gezien waarin een probleem veroorzaakt werd door Teamviewer, maar die heb ik niet geïnstalleerd staan.
Verder viel het mij op dat de commando powercfg -lastwake ook niet meer laat zien waardoor hij opgestart is.
Dat had je in Windows 7, waardoor je kon zien wat de oorzaak was.
Klopt het dat dit in Windows 10 niet meer is ?
Heb niet direct even gekeken, maar Windows Update draait om 12:00 uur.Berlinetta schreef op vrijdag 27 november 2015 @ 19:43:
[...]
Windows update zelf veroorzaakt het? (Wanneer laat je hem updaten en opnieuw opstarten?)
Het updaten en opnieuw starten gebeurd dus ook om die tijd
2250 WP Zuid PVoutput
Werkt hier prima, dus er zal iets mis zijn in jouw Windows 10 installatie vrees ik...audiojunk schreef op vrijdag 27 november 2015 @ 09:41:
Bij Windows 7 kon ik altijd onder bedrijf een Sata schijf aansluiten en deze werd dan gewoon zichtbaar in explorer maar met Windows 10 werkt dat niet, ik moet dan weer opnieuw opstarten om de toegang te krijgen tot die schijf.
Dat is hem dus.MdO82 schreef op vrijdag 27 november 2015 @ 19:47:
[...]
Heb niet direct even gekeken, maar Windows Update draait om 12:00 uur.
Het updaten en opnieuw starten gebeurd dus ook om die tijd
Bij mij werkt het helaas niet zowel in schijfbeheer als in de RST driver is niks nieuws te vindenWildfire schreef op vrijdag 27 november 2015 @ 19:50:
[...]
Werkt hier prima, dus er zal iets mis zijn in jouw Windows 10 installatie vrees ik...
Ik zal vandaag eens een clean install doen.
Metallicgear Neo micro,AMD Ryzen 7 5700G,ASUS ROG Strix B550-I Gaming, Crucial DDR4 2x8GB,PC3600, Samsung 980Pro 1 TB ,2x Seagate ST4000LM024 SATA 4TB 2.5 ,be quiet Efficient F1 350W, be quiet! Dark Rock 4

[ Voor 88% gewijzigd door Martinspire op 28-11-2015 15:48 ]
Het gaat om een Laptop.
Als je met de rechtermuisknop op een willekeurig bestand gaat staan krijg je een menu van bluetooth, kopiëren naar enz. Dit werkt nog maar als ik dan bijvoorbeeld kopiëren naar usb drive wil kiezen dan krijg ik in dat menu blanco selecties te zien. Ik kan dus niets kiezen daar. Voor deze build van windows werkte het prima. Het probleem zit ook echt bij mij, want op de laptop van mijn ouders staat dezelfde versie (1511) en daar werkt het prima. Iemand die dit probleem weet op te lossen? Weet ook niet zo goed wat ik bij google in moet typen voor resultaten.
Dan ligt een driver voor usb dwars.blueface schreef op zaterdag 28 november 2015 @ 15:27:
Het gaat om een Laptop.
ik dan bijvoorbeeld kopiëren naar usb drive wil kiezen dan krijg ik in dat menu blanco selecties te zien. Ik kan dus niets kiezen daar
Kijk op de site van je laptop of er drivers voor usb zijn.
Ervaringen met de Insider Preview van Windows 10 kunnen in het [Windows 10] Insider Preview Ervaringen & Discussie topic.
Ervaringen met Windows 11 horen thuis in het [Windows 11] Insider Preview Ervaringen & Discussie topic.
De Windows 10 mei 2021 Update (of 21H1) bits zijn hier te downloaden (via de MediaCreation Tool link). Je kunt natuurlijk ook via Windows Update checken op updates, dan zou hij als het goed is ook binnen moeten komen.